Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 10:56
nou door de E3 filmpjes leek mij het spel echt cool, uber en next-gen.

maar nu ik de before after screens zie nee toch laat het niet waar zijn.

hopelijk is het een scam net als de before en after foto's van mensen met haargroei middel.
(waar dus in wezen de before de after is, na het kaal scheren)

maar 1 ding is zeker, ik ga hem eerst downloaden voordat ik hem koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 19:34

edward2

Schieten op de beesten

armageddon_2k1 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:12:
God o god....laat dit nou niet zo'n panisch Elder Scrolls-site topic worden. Laten we gewoon wachten tot ie uit is.....
De graphics vind ik nog steeds wel mooi, de ervaring vind ik alleen belangrijker. Ik speel nu nog steeds Morrowind en de sfeer is ongeëvenaard. Ik hoop dus ook dat dat bij Oblivion ook zo is. De graphics...mja, vooralsnog vind ik het ubermooi en ben ik blij als ik het kan spelen.

@Edward2: Elder scrolls games koop je dus voor de graphics? Okee....ieder z'n meuk.
"Een dieptepunt in PC-gaming?" Tief toch op man. Diablo 2 ziet er ook niet uit en kijk eens wat voor volksstammen dat nog aan het spelen zijn?

Laat iedereen zich toch niet zo aanstellen....het komt waarschijnlijk gewoon goed. Ze hebben al aangegeven dat er, in tegenstelling tot Morrowind, enorm veel grafische opties inzitten die aan en uit te schakelen zijn om het op de lichtere computers ook beter te spelen.
Nee, laten we vooral de koele nuchtere Hollanders blijven he, met de I don't care houding :/ nou zo steek ik niet in elkaar, ook al doe je er geen ruk aan met een andere houding.
En waar rook is, is vuur, misschien valt het achteraf idd nog mee, en natuurlijk moet je niet bij de 1e de beste internetroddel in zak en as gaan zitten, maar ik ben er (nog)niet gerust op.
Ze "moeten" gewoon afleveren wat ze "beloofden", eerst de halve wereld opgeilen met mooie plaatjes en filmpjes en dan zo'n koude douche, zo naai je je achterban.

Ik wilde deze game idd voor een belangerijk deel voor de GFX kopen ja,(ik wist wel weer dat er een opmerking zou komen die het zwart witter maakte dan ik het zei ) daar schijnt soms nog wel eens een taboe op te rusten als men dat vind. Altijd maar die meelullende cliché's van; "het gaat toch om de gameplay", wat mij betreft gaat het om beide, maar ik kom ronduit voor uit dat deze game me vooral vanwege de gfx en het leveldesign interesseerde.

En ik vind het wèl een dieptepunt als één van de grootste nextgen games mogelijk wordt gedegradeerd tot een grijze muis.

[ Voor 15% gewijzigd door edward2 op 29-01-2006 23:14 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

edward2 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:01:
[...]

Nee ze moeten gewoon afleveren wat ze "beloofden". eerst de halve wereld opgeilen met mooie plaatjes en filmpjes en dan zo'n koude douche, zo naai je je achterban.
Fable anyone? :+ Die was ook lang niet wat Molyneux beloofde :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:06
Angeloonie schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:03:
[...]

Fable anyone? :+ Die was ook lang niet wat Molyneux beloofde :D
Nou, dan moeten ze flink wat beloofd hebben, ik vind Fable namelijk een TOPSPEL!
Ziet er best mooi uit, speelt lekker, character hervormingen zijn allemaal mooi en zo kan ik nog wel ff doorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Legion schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:39:
[...]

Ooit eraan gedacht dat het zou kunnen zijn dat niet alle instellingen openstaan bij die 2e screenshots? Of dat deze van de Xbox versie zijn... of dat... of dat... of dat.... tig mogelijkheden. En sowieso, hardware kopen voor een spel dat nog niet eens uit is, is gewoonweg dom.
Lijkt me niet dat de Xbox 360-versie mindere graphics gaat hebben dan de PC-versie. Voor de oude Xbox komt ie niet.

Zal wel gewoon verschillende settings zijn idd.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

WillemJanJansen schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:09:
[...]

Nou, dan moeten ze flink wat beloofd hebben, ik vind Fable namelijk een TOPSPEL!
Ziet er best mooi uit, speelt lekker, character hervormingen zijn allemaal mooi en zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Het is zeker geen stom spel, maar er was veel meer beloofd. Een wereld waar je kon gaan en staan, en niet door paden hoef te lopen (zoals het nu is) en nog veel en veel meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
nou in die E3 films draaide nix schokkerig dus ik snap hun preformance issues niet.
en voor de 360 heb je 3 cores om bepaalde dingen te laten berekenen en renderen.
voor de PC heb je gewoon 1000 opties en sliders om maar naar preformance in te stellen.
Angeloonie schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:12:
[...]

Het is zeker geen stom spel, maar er was veel meer beloofd. Een wereld waar je kon gaan en staan, en niet door paden hoef te lopen (zoals het nu is) en nog veel en veel meer :+
WÁT ?! ? !? ! :( 8)7
"you will be able to explore as you like," als dit echt waar is dan is dit boek (deze scroll) voor mij gesloten.

[ Voor 47% gewijzigd door Bulls op 29-01-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Angeloonie schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:12:
[...]

Ja en daar zit et hem in, er wordt een groot verwachtingspatroon gecreëerd wat uiteindelijk niet gerealiseerd word. Natuurlijk moet je soms even door de commercie heenkijken en worden screenshots wel eens gefotoshopped, maar ook daar moeten grenzen aan zitten.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
edward2 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:19:
[...]

Ja en daar zit et hem in, er wordt een groot verwachtingspatroon gecreëerd wat uiteindelijk niet gerealiseerd word. Natuurlijk moet je soms even door de commercie heenkijken en worden screenshots wel eens gefotoshopped, maar oom daar moeten grenzen aan zitten.
nou aan de filmpjes te zien was er niet veel gephotoshoped naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
curry684 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:11:
[...]

Lijkt me niet dat de Xbox 360-versie mindere graphics gaat hebben dan de PC-versie. Voor de oude Xbox komt ie niet.

Zal wel gewoon verschillende settings zijn idd.
De graphics op de 360 zullen net zo goed zijn, als de graphics op een high end pc, dat heeft een dev een paar keer gezegt. Hier bedoelen natuurlijk wel mee dat je ook een hdtv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

WSaeNoTSoCK schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:15:

WÁT ?! ? !? ! :( 8)7
"you will be able to explore as you like," als dit echt waar is dan is dit boek (deze scroll) voor mij gesloten.
We hebben het over Fable, niet Oblivion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:32

jpiwf

licenced pepernootaddict

sjesus, ben je ff 2 uurtjes niet hier, word er meteen een pagina bijeengekletst over iets dat alleen maar een gerucht is. ik begrijp best dat mensen hier ongerust over zijn, maar het zal vast zijn vaart wel lopen. morgen komt er vast een dev langs in een van de topics op de elderscrollsfora die zegt dat dat duitse blad idd de instellingen naar beneden heeft geschroeft om het allemaal ook nog op te kunnen nemen op hun niet super high end game systeem. bedenk ook dat die before after shots niet op een goede resolutie genomen zijn, itt de screens die we tot nu toe gezien hebben.

en er is nog wel schaduwen hoor, alleen alle flesjes en krukjes en tafeltjes hebben geen schaduwen meer, en als dat de performance van de game ten goede komt ( denk aan alle cpu tijd die ze nu voor iets anders kunnen gebruiken), dan is dat maar zo. misschien zijn de meeste computers gewoon nog niet klaar voor de next gen graphics. en om nou een spel te maken wat alleen mensen met een systeem als dat van fiddle kunnen spelen, dan heb je een erg kleine markt, en dat is weer niet goed voor het bedrijf. die moeten ook een bepaald aantal exemplaren verkopen om winst te gaan maken.

[ Voor 32% gewijzigd door jpiwf op 29-01-2006 23:54 ]

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
jpiwf schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:44:
sjesus, ben je ff 2 uurtjes niet hier, word er meteen een pagina bijeengekletst over iets dat alleen maar een gerucht is. ik begrijp best dat mensen hier ongerust over zijn, maar het zal vast zijn vaart wel lopen. morgen komt er vast een dev langs in een van de topics op de elderscrollsfora die zegt dat dat duitse blad idd de instellingen naar beneden heeft geschroeft om het allemaal ook nog op te kunnen nemen op hun niet super high end game systeem. bedenk ook dat die before after shots niet op een goede resolutie genomen zijn, itt de screens die we tot nu toe gezien hebben.

en er is nog wel schaduwen hoor, alleen alle flesjes en krukjes en tafeltjes hebben geen schaduwen meer, en als dat de performance van de game ten goede komt ( denk aan alle cpu tijd die ze nu voor iets anders kunnen gebruiken), dan is dat maar zo. misschien zijn de meeste computers gewoon nog niet klaar voor de next gen graphics. en om nou een spel te maken wat alleen mensen met een systeem als dat van fiddle kunnen spelen, dan heb je een erg kleine markt, en dat is weer niet goed voor het bedrijf. die moeten ook een bepaald aantal exemplaren verkopen om winst te gaan maken.
dan alsnog moet het een optie zijn, mijpart heeft elk zandkorreltje en grassprietje een schaduw.
maar je moet zoiets niet uit het spel halen voor de lowbudget dudes.

ok ik hoef ook geen dinamic shadow van alle objecten (met fakkel enzo) maar op zn minst een static shadow (blur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Anders wachten we eventjes tot ie uit is, voordat we weer gaan speculeren.
Het filmpje van daarnet zag er namelijk wél high-quality uit.

Gééf me overigens 1 reden waarom Bethesda alles naar beneden zou schroeven als het op de high-end systemen aangetoond goed zou draaien :X (herinnerd iemand zich de E3-demo nog?)
Bethesda is altijd vooruitstrevend geweest bij de Elder Scrolls serie, en met een groter team, nieuwe technologie (Xbox360) en minder druk (geen 360 launch meer) gaat het echt wel goed komen.

Het gerucht dat ie overigens uitgesteld was voor de Xbox360 was overigens dat ze niet verwacht hadden dat de 360 zó veel power had, dat ze het spel grafisch nog wat aan het upgraden zijn.

Ik denk niet dat ze daar zo stom zijn als bij Lionhead met Fable. Dat was dé deceptie van het jaar voor mij. Net als the Movies/Black and White 2 overigens....eigenlijk alle Peter-M. crap. Dat die man zichzelf nog serieus neemt.

[ Voor 93% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-01-2006 08:49 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81502

jpiwf schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:44:

Dude, het zal niet de eerste keer zijn dat een spel uitkomt dat zelf door high end pc's niet op maximum kan gespeeld worden. Binnen een paar jaar moet het spel er nog altijd aantrekkelijk uitzien, als er mods en uitbreidingen voor verschijnen. Ook al kan je nu nog niet alles in volle detail spelen, het zal er nog altijd beter uitzien dan de games die nu op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

Het komt vast wel goed met de grapics, tot nu toe heeft bethesda nog niet tegenvallende grapics laten zien met voorgaande releases...
En internet is een vrij aardige geruchtenmachine, dus ik denk dat het allemaal wel goed komt ;)
(Alhoewel ik wel vindt dat het al gereleased moest zijn :+ Hadden we nu tenminste gezeuer over het spel,. ipv ocer de roddels over het spel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 26474 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:17:
Het komt vast wel goed met de grapics, tot nu toe heeft bethesda nog niet tegenvallende grapics laten zien met voorgaande releases...
En internet is een vrij aardige geruchtenmachine, dus ik denk dat het allemaal wel goed komt ;)
(Alhoewel ik wel vindt dat het al gereleased moest zijn :+ Hadden we nu tenminste gezeuer over het spel,. ipv ocer de roddels over het spel ;) )
Een demo'tje zou ook al leuk zijn :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Er komt geen demo, al heel vaak gezegd. Ik ga nog steeds uit van de eind maart release date. Blijkbaar hadden de tijdschriften het ook allemaal goed toen ze van te voren zeiden dat het spel zou worden uitgesteld, in november dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Een techdemootje om al die doemdenkers gerust te stellen.

Alhoewel ik liever heb dat ze gewoon de game optimaliseren i.p.v. zich met zulke zinloze crap bezig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Zinloze crap? Ze hebben juist het hele schaduw systeem omgegooid om het spel veel meer te optimaliseren. Volgens een dev moesten ze kiezen tussen of interactieve objecten of non-interactieve objecten die wel shadows casten. Volgens de dev wilden spelers liever het eerste dus deden ze dat. Daarom zit er ook geen optie in om het on/off te togglen, ze hebben zowat het hele schaduw systeem opnieuw gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Zinloze crap dus :>
Met zinloze crap bedoel ik het maken van techdemootjes. Ik wil veel liever dat ze gewoon alles op alles zetten voor die game.

En hoe weet jij zo goed welke opties er in het spel zitten?

[ Voor 105% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-01-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik weet niks van de opties. Alleen uit de dev replies haal ik dat ze het complete schaduw systeem hebben omgegooid en dat ze object schaduwen er niet eens in hebben zitten, en je kan moeilijk iets togglen als het niet eens in de game zit.
Hier is de thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Mijn god...6 threads over schaduwen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

toen ik gister avond postte waren ze net aan de 2e toe, toen ik vanmorgen om 9 uur opstand begon nummer 5 net. 600 postes in krap 9 uur, dat is toch egt wel ziek veel. op dit moment is nummertje 6 net aan sluiten toe (198/200) 1200 posts in iets meer dan een halve dag 8)7
@ hieronder
helemaal mee eens

[ Voor 6% gewijzigd door jpiwf op 30-01-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Okey, dus waar het om gaat:
Softshadows enzo zijn er niet...het enige is dat niet elk object shadows cast. Personen wel, bomen ook, maar bekertjes enzo niet. Dat is toch geen 6 threads waard man! :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

er zijn wel belangrijkere dingen in het leven dan een paar pixels meer of minder in een game :X

Maw hou eens op met speculeren over dat grafische gedoe en of het wel of niet draait. Dat zie je wel wanneer het spel uit :O :w. In de tussentijd kan je lekker wat anders gaan doen :).

[ Voor 14% gewijzigd door Tripp op 30-01-2006 15:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Lekker Diablo2 :) Uberlelijk, maar o zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Muah als het er zo uit blijft zien, hoor je mij niet (meer) klagen:

http://www.morrowind.com/images/art/ob_pc/obliv06B.jpg

Het waren vooral die paar shots waar veel meer aan de hand was dat wat schaduwen minder.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:01:
Okey, dus waar het om gaat:
Softshadows enzo zijn er niet...het enige is dat niet elk object shadows cast. Personen wel, bomen ook, maar bekertjes enzo niet. Dat is toch geen 6 threads waard man! :X :D
Er zijn wel meer threads ^_^

Er zijn wel softshadows in de game. http://www.beyond3d.com/interviews/oblivion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 20:08
Mijn mening :

Het ziet erzoiezo al goed uit :) Én gameplay gaan voor graphics, natuurlijk wel tot een bepaalde maatstaaf maar toch :)

en ze hebben bij mijn weten alleen de schaduwen eruit gehaalt(alleen niet voor de karakters) , voor de rest zit HDR etc er allemaal nog in :) dus eigenlijk hoeven we ons helemaal niet zorgen te maken om TES IV :) en ze hebben al 3 voor gangers gehad om te "oefenen" :p dus waarschijnlijk wordt het gewoon een supersterke RPG :) O+

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/8094/obliv12b9ju.th.jpg
Take a look at this picture.

Every piece of food, every plate, bowl, cup, fork, knife, the books, scroll, soul gems, gold coins, and winebottles, plus everything on the shelves and table in the background, is an object that you can pick up. You can read the books, you can eat the food or combine it to make potions, drink the wine, or sell all of it. Or you can take it somewhere else and put it in a pile. You can drag the items around, you can use telekinesis to manipulate them, you can hit them with your weapon, or you can fire an area effect spell at them and they'll all go flying.

OR, we could change it so that the objects are static -- there's no interaction, they're fixed in place. Instead of an apple in a bowl for example, you'd see a "bowl of apples" object that you could never move, that would act as a container and always looked full of apples even if you took all of the apples out. Either that or there's nothing there but static, non-interactive objects, and we only allow you to place items from your inventory into containers and not into the world. Because that's the type of thing we'd have to do -- on PC or on Xbox 360 -- to allow everything to cast shadows of their own.

So which is more important to you? Shadows on everything, or lots of stuff to interact with, take, drop, use, buy or sell?
Keuze gouw gemaakt toch...?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
Zeker weten! O+

De auteur van dat berichtje heeft helemaal gelijk :)

Shadow cast op alles is iets voor elderscrolls V ik ben benieuwd wat dat wordt :z

Hmm dat duitse filmpje op een iets hogere resolutie O+ dat is echt waanzinnig!

Ik ga maar snel weer verder dromen :z

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Waar ik overigens wel een hekel aan heb, dat zie je steeds meer en bij de next-gen nog het meest. Bloom....
Mits subtiel voegt het echt wat toe, maar zoals in die screenshot (of Need for Speed Most Wanted b.v.) is het echt over the top. Ik weet niet hoe hard jij je servies poetst, maar zo erg glimmen? Of misschien moet je de sluitertijd van je fototoestel eens nakijken als dit de foto's zijn die jij maakt :) Het is gewoon veel te overbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ja, dat met die schaduwen wordt echt super overdreven. Mensen denken dat de hele graphics geen next gen meer zijn omdat de interactieve objecten geen schaduwen meer hebben 8)7 . Denk dat ze al 6 threads hebben omdat daar heel veel mensen zitten die zich heel hard vervelen, en nu hebben ze iets om over te klagen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:01

krouwen

Hardware Enthusiast

armageddon_2k1 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:26:
Waar ik overigens wel een hekel aan heb, dat zie je steeds meer en bij de next-gen nog het meest. Bloom....
Mits subtiel voegt het echt wat toe, maar zoals in die screenshot (of Need for Speed Most Wanted b.v.) is het echt over the top. Ik weet niet hoe hard jij je servies poetst, maar zo erg glimmen? Of misschien moet je de sluitertijd van je fototoestel eens nakijken als dit de foto's zijn die jij maakt :) Het is gewoon veel te overbelicht.
Je moet je voorstellen dat het licht erop valt en terug kaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
ja, dat snap ik, maar het is gewoon overdreven.

[ Voor 83% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-01-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 18:36
kheb echt nieuwe kaart nodig :'( .. ben benieuwd hoe mijn 9600pro dit gaat trekken.

[ Voor 49% gewijzigd door Loona35 op 30-01-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 10:32
edward2 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:18:
Hmm als deze shots de hoogste haalbare kwaliteit laten zien is er wel iets meer aan de hand dan een reductie in schaduwen :(

Geen HDR, een drastische geometrieverlaging, een veel lager texture detail, kortere shaders:

http://hardforum.com/show...hp?t=1011766&page=1&pp=20

Before:
[afbeelding]

After:
[afbeelding]

Before:
[afbeelding]

After:
[afbeelding]

En ik keek juist zo naar de eerste next gen titel op de PC uit, krijg je dit :r
Dit is juist een game die extra atmosfeer kan scheppen dmv next gen gfx.
Na het lezen van die threads op het oblivion forum krijg ik de indruk dat de onderste screens inderdaad van een nieuwe build zijn met een andere schaduwen systeem.

Dit vind ik erg jammer, die bovenste screenshots zien er namelijk tig keer sfeervoller uit. Krijgen we toch niet de next-gen GFX game waar we allemaal op hadden gehoopt... wat natuurlijk niet betekent dat het spel meteen waardeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
De keuze moet zijn...
"Softshadows on everything, and lots of stuff to interact with, take, drop, use, buy or sell?" zoals het eerst was. Met als nadeel dat je framerate een beetje kut is zonder superpc.

of

"Static shadows on some preselected things like characters, and lots of stuff to interact with, take, drop, use, buy or sell?"

Keuze gouw gemaakt.......... toch?

Voel je je overigens niet genaaid met je SLI opstelling nu, die je speciaal voor dit spel had gehaald?
Nu zal zelfs een 9800 dit spel goed kunnen draaien :/

Nee, ik ben hier niet blij mee. Die schaduws droegen juist zoveel bij aan de sfeer van het spel. Wat ze nu hebben lijkt meer op een souped-up morrowind met extraveel features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Neej absoluut voel ik me niet genaaid. Tuurlijk zou ik ook liever de optie zien, maar ik kan nooit geloven dat een paar schaduwen het complete next-gen beeld wegneemt zoals velen boven ons beweren.

Maar als we eens kijken naar mijn vorige pc;

amd 2800+
6800le @ gt
1024mb pc3200

Zelf hierop draaide ik morrowind op bagger FPS. Als zei nu wat shadows omgooien zodat hij gangbaar is met nice FPS, dan heb ik daar geen problemen mee. Want we weten ook allemaal wat er in FEAR gebeurt met softshadows aan. En kom nu niet met het argument van, dus je vind het wel goed dat het lelijker wordt ofzo. Dat wordt het echt niet, ewant je mist miossch die paar schaduwtjes van niet levende objecten, er is nogsteeds HDR, paralelex mapping en weet ik veel wat. Het geen wat je zo mooi terug zag ik de kerker in E3 filmpje. Maar dan dus zonder die extra schaduwtje. Hier ga ik me echt niet om opwinden. Dat doe ik wel als ik het eind resultaat voor handen heb :)

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dan heb je je PC verkeerd geconfigureerd. Morrowind draaide op mijn Ati 9600Pro als een zonnetje (+/- 45fps). Dat was op een XP3000+ met 2048MB Ram.

@Fiddle: Overigens....jouw vorige PC...goeie god, daar zou ik zelf nog wel 1,5 jaar mee kunnen doen :X

@Legion: Ja, echt briljant. Dan kunnen de mensen die géén uberPC hebben (pakweg 90% v/d mensen) geen Oblivion spelen.

[ Voor 47% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-01-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
hmm wat raar, ik kan me herinderen dat op mijn amd athlon 1800 + 768 mbram geforce 3 TI 200 ( die goede oude tijd :z )het altijd super deed.. ook met bloodmoon.. maarja dit is het oblivion topic en niet het morrowind topic :p

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:59:
Dan heb je je PC verkeerd geconfigureerd. Morrowind draaide op mijn Ati 9600Pro als een zonnetje (+/- 45fps). Dat was op een XP3000+ met 2048MB Ram.

@Fiddle: Overigens....jouw vorige PC...goeie god, daar zou ik zelf nog wel 1,5 jaar mee kunnen doen :X
Kopen? :+ Nee, ik niet dus. Ik ben zo ieman die geen opties die een spel juist zo mooi maakt terug te moeten switchen omdat ik anders een matige FPS heb. En me vader moest een nieuwe pc hebben, dus ik zeg, koop mnaar een nieuwe voor mij, mag jij mijn oude ;)
@Legion: Ja, echt briljant. Dan kunnen de mensen die géén uberPC hebben (pakweg 90% v/d mensen) geen Oblivion spelen.
Hij probeert ook te zeggen dat die keuze/optie er juist moet zijn... Mensen met high-end kunnen het aanzetten. Mensen met low/midrange kunnen het uitzetten. n zo hoort het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
nou het moet alsnog een optie zijn zoals in elk spel het zou zijn. en anders maar soft edges van shadows on/off plus dynamic shadows on/off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Fiddle schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:24:
Neej absoluut voel ik me niet genaaid. Tuurlijk zou ik ook liever de optie zien, maar ik kan nooit geloven dat een paar schaduwen het complete next-gen beeld wegneemt zoals velen boven ons beweren.
Het is misschien wel next-gen gameplay, maar zeker geen next-gen GFX meer.
Zelf hierop draaide ik morrowind op bagger FPS. Als zei nu wat shadows omgooien zodat hij gangbaar is met nice FPS, dan heb ik daar geen problemen mee. Want we weten ook allemaal wat er in FEAR gebeurt met softshadows aan. En kom nu niet met het argument van, dus je vind het wel goed dat het lelijker wordt ofzo. Dat wordt het echt niet, ewant je mist miossch die paar schaduwtjes van niet levende objecten, er is nogsteeds HDR, paralelex mapping en weet ik veel wat. Het geen wat je zo mooi terug zag ik de kerker in E3 filmpje. Maar dan dus zonder die extra schaduwtje. Hier ga ik me echt niet om opwinden. Dat doe ik wel als ik het eind resultaat voor handen heb :)
Dat E3 filmpje blijkt dus een grote farcé te zijn.
Vergelijk de volgende foto's maar eens.

http://www.supload.com/free/obliv2.jpg/view/

http://www.supload.com/free/obliv1.jpg/view/

Die eerste is van het E3 filmpje.
Die laatste van een nieuwe build met een nieuwe shader-system.
De laatste screenshot geeft gewoonweg veeeeeel minder sfeer dan de E3 screenshot. Tis weer de zoveelste saaie fletse grijze brei als in zoveel andere spellen.

Ik zeg natuurlijk niet dat oblivion daardoor automatisch een slecht spel is. Ik zal het zeer zeker kopen (tenzij de Xbox360 wel super GFX heeft en de PC niet, want dan voel ik me weldegelijk genaaid)

Op de forums werd het daar zo mooi gezegd... bait-and-switch.
Je maakt je publiek lekker met supermooie GFX en kweekt zo ontzettend veel publiciteit. En dan een aantal maanden voor de release vervang je deze GFX met iets wat totaal niet vergelijkbaar is in kwaliteit.
Schijnt zelfs dat iemand op het forum daar al maanden van tevoren had gewaarschuwd dat Bethesa deze bait-and-switch truck zou toepassen... al heb ik daar geen echte bron voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Fiddle schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:13:
[...]

Hij probeert ook te zeggen dat die keuze/optie er juist moet zijn... Mensen met high-end kunnen het aanzetten. Mensen met low/midrange kunnen het uitzetten. n zo hoort het.
Juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Laten we nou maar gewoon even wachten hoe het wordt.
De E3-demo een farce noemen gaat nogal ver namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
armageddon_2k1 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:55:
Laten we nou maar gewoon even wachten hoe het wordt.
De E3-demo een farce noemen gaat nogal ver namelijk.
Vind je?

Een heel groot punt in de E3 demo was namelijk de soft-shadow GFX, zelfs de executive producer was er volop over aan het opscheppen.

De E3 demo was dus in feite een techdemo van "kijk wat wij kunnen" en niet van "kijk wat dit spel kan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Legion schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:45:
Dat E3 filmpje blijkt dus een grote farcé te zijn.
Vergelijk de volgende foto's maar eens.

http://www.supload.com/free/obliv2.jpg/view/

http://www.supload.com/free/obliv1.jpg/view/

Die eerste is van het E3 filmpje.
Die laatste van een nieuwe build met een nieuwe shader-system.
De laatste screenshot geeft gewoonweg veeeeeel minder sfeer dan de E3 screenshot. Tis weer de zoveelste saaie fletse grijze brei als in zoveel andere spellen.

Ik zeg natuurlijk niet dat oblivion daardoor automatisch een slecht spel is. Ik zal het zeer zeker kopen (tenzij de Xbox360 wel super GFX heeft en de PC niet, want dan voel ik me weldegelijk genaaid)

Op de forums werd het daar zo mooi gezegd... bait-and-switch.
Je maakt je publiek lekker met supermooie GFX en kweekt zo ontzettend veel publiciteit. En dan een aantal maanden voor de release vervang je deze GFX met iets wat totaal niet vergelijkbaar is in kwaliteit.
Schijnt zelfs dat iemand op het forum daar al maanden van tevoren had gewaarschuwd dat Bethesa deze bait-and-switch truck zou toepassen... al heb ik daar geen echte bron voor.
Sorry maar wat een onzin om hiermee nu al te komen. Hoe kan je nou met een conclusie komen van 1 of ander schraal (maar interresant) filmpje van het internet. Dit is gewoon op mindere settings.

Ik geloof gewoon niet dat een onderneming als Berthesda zulke strategien hanteert. Berthesda heeft een reputatie hoog te houden op het gebied van rpg's en gameplay in het algemeen. Als dit werkelijk een facade is, valt deze reputatie uiteen en zullen ze te boek komen als een misleidende alsmede louche game-ontwikkelaar. Denk je echt dat Berthesda zijn eigen graf graaft?

Wijs me gerust op mijn fout als de game uit is en de graphics zijn ook echt E3 onwaardig, maar om voortijdig een beetje schaapachtig (no offence) naar conspiracy theories te wijzen, lijk me weinig rendabel, me dunkt....

[ Voor 7% gewijzigd door Fiddle op 31-01-2006 00:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Legion schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:07:
[...]

Vind je?

Een heel groot punt in de E3 demo was namelijk de soft-shadow GFX, zelfs de executive producer was er volop over aan het opscheppen.

De E3 demo was dus in feite een techdemo van "kijk wat wij kunnen" en niet van "kijk wat dit spel kan".
Laat ook maar. :|
Wil je uberhaubt wel dat de game slaagt? Waarom denk je toch meteen dat het ook 100% zo slecht is als jij denkt dat het zal zijn.

Verder geen zin om erover te discussieren, want het is namelijk geen discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Leukste aan klagers is meestal, dat als de game wel laat zien wat was belooft, je ze niet meer hoort of zij degene zijn die het hardst roepen hoe geweldig de game wel niet is. Ik wou reageren op die E3 post, maar heb me maar ingehouden, we zien het eindresultaat in een maand of 2 wel..

En idd, zoals fiddle al zei, bethesda heeft een reputatie hoog te houden. Ze hebben daar fans zitten die al 10 jaar mee gaan, vanaf de 1ste elder scrolls. Ook beginnen ze voor elke game compleet opnieuw, dus niet voort teren op oudere concepten/toepassingen, omdat zij denken dat dat het niveau hoog houdt, en dat doet het ook al 3 games lang.

[ Voor 39% gewijzigd door DeepSeven op 31-01-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Fiddle schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:08:
[...]

Sorry maar wat een onzin om hiermee nu al te komen. Hoe kan je nou met een conclusie komen van 1 of ander schraal (maar interresant) filmpje van het internet. Dit is gewoon op mindere settings.
Naar aanleiding van een post die ik net nog geen minuut gelezen heb lijkt het er inderdaad op dat dit filmpje op medium settings is gemaakt met alle eyer-candy uit.

"Important points: The German video was on medium settings with eye candy turned off - which largely explains why it looks worse than some other footage. Characters, buildings, trees, and fixed objects have shadows."

Dit was wat ik al eerder gezegd heb (en verwachte) in deze thread. Alleen had ik toen nog geen bevestiging daarvoor.

Feit is nu wel dat die grijze saaie fletse screenshot totaal niet next-gen uitziet en ook voor mij geen echte goeie uitstraling heeft. Nu weten we dus een beetje waarom.
Ik geloof gewoon niet dat een onderneming als Berthesda zulke strategien hanteert. Berthesda heeft een reputatie hoog te houden op het gebied van rpg's en gameplay in het algemeen. Als dit werkelijk een facade is, valt deze reputatie uiteen en zullen ze te boek komen als een misleidende alsmede louche game-ontwikkelaar. Denk je echt dat Berthesda zijn eigen graf graaft?

Wijs me gerust op mijn fout als de game uit is en de graphics zijn ook echt E3 onwaardig, maar om voortijdig een beetje schaapachtig (no offence) naar conspiracy theories te wijzen, lijk me weinig rendabel, me dunkt....
Op gebied van rpg gameplay wel, op gebied van GFX moet ik je ongelijk geven. Zoals iemand mooi verwoorde op [H]ard|forum...

"bethsadas optimizing is cutting down graphics, it has and always will be im sorry but i didnt want to belive the dev who told me so months ago from activision thats what they would do....but hes right once again"

Bethesda's manier van optimizing blijkt dus het weghalen van eye-candy te zijn. Volgens een persoon van activision, uiteraard niet de meest objectieve persoon.

Overigens is die bait-and-switch grap niet nieuw. Peter Molyneux is daar heel bedreven in. Gouden bergen beloven en tonen aan de pers om vervolgens maar met een hoopje steen (om in beeldspraak te blijven) aan te komen zetten. Ik kan me nog altijd de PC Gameplay herinneren met hun maandelijkse dagboek met de voortgang van Black and White waar Peter ieder keer z'n woord deed.

Ik vind dit in ieder geval geen leuke ontwikkeling maar zal wel afwachten hoe de GFX er uitzien op high quality met alle eye-candy open. Wanneer er dan geen duidelijke verbetering in GFX optreed zal ik het spel niet meteen kopen maar liever eerst een paar (p)reviews afwachten... want wie weet wat ze dan nog meer allemaal beloofd, maar er niet in gestopt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:14:
[...]

Wil je uberhaubt wel dat de game slaagt? Waarom denk je toch meteen dat het ook 100% zo slecht is als jij denkt dat het zal zijn.

Ach ja zeg! Ik wil natuurlijk dat de game totaal flopt! |:( Inhoudelijk nog iets toe te voegen??

Ik ben overigens geen klager zoals ik net al in een reactie heb kunnen lezen. Ik zet gewoon ff alle feiten op een rijtje en geef daar mijn mening over. Maar dat mag schijnbaar niet.

Ik weet ook dat bijna alles speculatie en gerucht is en dat je daar niet je uiteindelijke mening op mag baseren, en dat doe ik ook niet.
We zullen over een maand of 2 zien, en daar zal ik dan ook m'n uiteindelijk mening op baseren. Maar als ik nu nog niet eens mag speculeren en m'n tussentijdse mening mag geven... waarom is dit topic dan open? Kunnen we dan niet beter wachten met het openen van een topic als deze NADAT het spel uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
DeepSeven schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:23:
En idd, zoals fiddle al zei, bethesda heeft een reputatie hoog te houden. Ze hebben daar fans zitten die al 10 jaar mee gaan, vanaf de 1ste elder scrolls. Ook beginnen ze voor elke game compleet opnieuw, dus niet voort teren op oudere concepten/toepassingen, omdat zij denken dat dat het niveau hoog houdt, en dat doet het ook al 3 games lang.
Juist deze grote fanbase maakt het aanneembaar dat Bethesda de GFX drastisch omlaag heeft moeten schalen. Want je wil niet dat 80% van je fanbase het spel niet kan spelen vanwege de hoge minimum systeemeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dan nog is het raar. Maak het optioneel.

Ik kon FEAR ook niet voluit spelen op m'n 9800 pro met soft shadows etc. Maar ik klaag niet, ik stel gewoon de dingen in zodat ik het wel kan spelen. Dat is geheel aan mij.

Vind dit ook gewoon een rare actie op zich, niet dat ik het heel erg vind, maar zoiets moet gewoon optioneel zijn, en niet gedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Overigens is deze uitspraak:

"Important points: The German video was on medium settings with eye candy turned off - which largely explains why it looks worse than some other footage. Characters, buildings, trees, and fixed objects have shadows."

al reden genoeg om niet meer verder te hoeven speculeren over de GFX kwaliteit van Oblivion. Dat kan natuurlijk pas weer wanneer er een filmpje verschijnt met alle opties vol open.

Pas wanneer met alle opties open blijkt dat Oblivion nog steeds niet levert wat "beloofd" is en wat door kan gaan voor next-gen GFX, dan kan deze discussie pas echt losbarsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Legion schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:36:
[...]

Juist deze grote fanbase maakt het aanneembaar dat Bethesda de GFX drastisch omlaag heeft moeten schalen. Want je wil niet dat 80% van je fanbase het spel niet kan spelen vanwege de hoge minimum systeemeisen.
Ja daar komt een flexibele engine om de hoek kijken met lage(re) minimum eisen, maar dat kost extra veel programmeer werk door verschillende renderpaden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Legion schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:33:
[...]

Ach ja zeg! Ik wil natuurlijk dat de game totaal flopt! |:( Inhoudelijk nog iets toe te voegen??

Ik ben overigens geen klager zoals ik net al in een reactie heb kunnen lezen. Ik zet gewoon ff alle feiten op een rijtje en geef daar mijn mening over. Maar dat mag schijnbaar niet.

Ik weet ook dat bijna alles speculatie en gerucht is en dat je daar niet je uiteindelijke mening op mag baseren, en dat doe ik ook niet.
We zullen over een maand of 2 zien, en daar zal ik dan ook m'n uiteindelijk mening op baseren. Maar als ik nu nog niet eens mag speculeren en m'n tussentijdse mening mag geven... waarom is dit topic dan open? Kunnen we dan niet beter wachten met het openen van een topic als deze NADAT het spel uit is?
Je refereerde naar een verschil tussen game graphics, waarbij duidelijk de settings nogal ver uit elkaar staan. De halve gaming community denkt onderhand dat de graphics generfed zijn vanwege die verschillende video's. Iedereen loopt maar te schreeuwen dat het zo erg is, terwijl het echt wel mee zal vallen. De sfeer die je in de E3 video's zag zal er echt nog wel zijn in de game, zeker in die ruimte waar het nogal donker is en waardoor de schaduwen van die objecten amper te zien zijn.

En om de hele E3 filmpjes een reclame stunt te noemen, gaat wel iets verder dan speculeren.
Legion schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:36:
[...]

Drastisch vind ik nogal overdreven, maar idd ze hebben duidelijk gekozen voor een wijder publiek. En ik denk dat als ze de object shadows een optie zouden moeten maken, ze de game moeten uitstellen. En als ze dat doen hebben ze helemaal de poppen aan het dansen.

[ Voor 4% gewijzigd door DeepSeven op 31-01-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Als dat filmpje idd medium is, wat ik wel denk vergeleken met de E3, dan vind ik het nog tering mooi, mij hoor je niet klagen....

En waar blijft die goldmelding, dan kunnen we hem vast downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:14:
[...]

Amen to that brother
laten we nu allemaal stoppen met deze zinloze discussie en gewoon gezellig met zijn allen voor de buis gaan zitten in afwachting van de Gold melding. F5 schijnt daar een handige knop voor te zijn. iemand vrijwilliger om op gold-melding-watch te gaan zitten? (F5-arm voor eigen risico)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Fiddle schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 01:21:
Als dat filmpje idd medium is, wat ik wel denk vergeleken met de E3, dan vind ik het nog tering mooi, mij hoor je niet klagen....

En waar blijft die goldmelding, dan kunnen we hem vast downloaden :P
:/
Grapje hoop ik toch of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120141

Nou ik gaat zo gouw hij in de winkel ligt onmiddelijk de collectors edition halen:P.
is het nou zo dat eerst de gewone versie in de winkel komt en daarna pas de CE versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:59
volgens mij komen ze allebei tegelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42
Hij is eerder uit op internet dan in de winkel. Ga er niet vanuit dat Fiddle en ik gaan wachten tot die week voorbij is. Kopen kan altijd nog als Oblivion in Nederland in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Haha, ik koop hem sowieso origineel hoor, maar 9 van de 10 keer staat een spel eerder op het i-net dan dat hij in de winkel licht.Zo speelde ik Doom3 2 weken van te voren. Als Oblivion een weekje voor release online komt te staan kan ik mezelf echt niet tegenhouden om het wat eerder te proberen. :Y)
DutchCommando schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:50:
[...]

Hij is eerder uit op internet dan in de winkel. Ga er niet vanuit dat Fiddle en ik gaan wachten tot die week voorbij is. Kopen kan altijd nog als Oblivion in Nederland in de winkel ligt.
Dat is precies wat ik zeggen wilde... ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Fiddle op 31-01-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Idd, ik download hem ook gelijk van het internet als die er eerder is (wat ie waarschijnlijk wel is, ik zie die world wide release nog niet zo snel gebeuren). Begin ik als warrior, en zodra ik me ce binnen heb ga ik assassin :7 .

[ Voor 3% gewijzigd door DeepSeven op 31-01-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Haha, dus als je hem dan origineel hebt ga je opnieuw beginnen?

De eerst keer ga ik als een Battlemage, en join ik de Arena Guild. Lekker Gladiator spelen.

De tweede keer word ik een thief, en join in de thieves guild.

Ik heb het al helemaal uitgestippeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je gebruikt gewoon de niet-legale versie, en zodra je de originele hebt dan deinstalleer je de oude, en installeer je de nieuwe.. Voila, savegames zijn bewaard en verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
Ik wacht gewoon totdat ik de CE binnen heb, aangezien ik in die periode ook 3 tentamens heb :P

[ Voor 2% gewijzigd door Bramm op 31-01-2006 12:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik ben ook niet tegen te houden alstie een week (of 2) van tevoren op internet te vinden is. begin ik alvast met mijn jack o' all trades character, die gewoon niet kan kiezen en dus alle guilds maar joined :*) daarna kan ik altijd nog een specifiek character kiezen, maar alles doen vind ik denk ik toch het leukste

@ Bramm
hoeso weet jij wanneer het spel uitkomt, of heb je elke week 3 tentamens? :P

[ Voor 16% gewijzigd door jpiwf op 31-01-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
DutchCommando schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:50:
[...]

Ieder z'n ding :) Ik hou er gewoon van om naar een winkel te gaan, het felbegeerde doosje af te rekenen, tijdens het installen het boekje te lezen en dan helemaal op te gaan in de spelwereld :P

Ik heb dat vroeger ook met CD's gedaan. Zat ik zo lang te wachten op een nieuw album van Rammstein, en downloade ik hem meteen. Op één of andere manier vind ik het veel leuker om dan net even wat langer te wachten en dan hem fysiek in handen te hebben.....raar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Fiddle schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:19:
Haha, dus als je hem dan origineel hebt ga je opnieuw beginnen?

De eerst keer ga ik als een Battlemage, en join ik de Arena Guild. Lekker Gladiator spelen.

De tweede keer word ik een thief, en join in de thieves guild.

Ik heb het al helemaal uitgestippeld :)
Yup, of het moet zijn dat het verschil meer dan een week is, dan ga ik gewoon verder met me savegames. Misschien leuk om alvast je chars hier neer te zetten? Komt mijn assassin:

Name: Arangar Zymonn
Class: Assassin
Race: Wood Elf
Birthsign: Thief
Main Attributes: Agility, Speed
Skills:
Sneak
Security
Light Armor
Blades
Marksman
Alchemy
Illusion

Ik heb ook nog een hand to hand summoner klaar staan en een nord warrior, maar die zijn voor later ;).

[ Voor 19% gewijzigd door DeepSeven op 31-01-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106149

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:54:
[...]

Ieder z'n ding :) Ik hou er gewoon van om naar een winkel te gaan, het felbegeerde doosje af te rekenen, tijdens het installen het boekje te lezen en dan helemaal op te gaan in de spelwereld :P

Ik heb dat vroeger ook met CD's gedaan. Zat ik zo lang te wachten op een nieuw album van Rammstein, en downloade ik hem meteen. Op één of andere manier vind ik het veel leuker om dan net even wat langer te wachten en dan hem fysiek in handen te hebben.....raar eigenlijk.
Dat heb ik tegenwoordig ook, heel raar. Lekker naar de FRS ofzo, beetje rondkijken, doosje pakken, afrekenen. Hmm... misschien is het die leuke verkoopster :D
Maar zowiezo wil em orgineel, met de map enzo. En vind het gewoon cool om een plank voor dvd's te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

DeepSeven schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:00:
[...]

Yup, of het moet zijn dat het verschil meer dan een week is, dan ga ik gewoon verder met me savegames. Misschien leuk om alvast je chars hier neer te zetten?
hier is mijn jack of all trades dan maar
Name: Jo (beetje afgezaagd ik weet)
Class: Battlemage
Race: redguard dan wel breton
Birthsign: the atronarch +150 magica en 50% spell absorbtion. the lady is ook een optie
Main Attributes: Strength, Willpower
Skills:
Blades
Heavy Armor
Marksman
Acrobatics
Destruction
Alteration

een aantal dingen weet ik nog niet precies, omdat ze deels afhangen van welk race ik er cooler uit vind zien en welk birthsign me op dat moment beter lijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door jpiwf op 31-01-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Voor de 360-users: nieuws over Achievements :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

the game is expected to be released 24th of march..
tsja we zullen wel zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
jpiwf schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:39:

@ Bramm
hoeso weet jij wanneer het spel uitkomt, of heb je elke week 3 tentamens? :P
Ik heb 24-03, 30-03 & 05-04 een tentamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Nou, de mijne ook even dan :)
Name: Gewoon Fiddle
Class: Battlemage
Race: Elf of imperial
Birthsign: the atronarch +150 magica en 50% spell absorbtion. the lady is ook een optie
Main Attributes: Strength, Willpower
Skills:
Two handed swords (blades)
Heavy Armor
Security
Block
Athletics
Destruction
Conjuration

De rest zie ik dan wel....

Wat word er trouwens bedoeld bij; the antronarch; 50% spell absorbtion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
The Atronach
With the Atronach ability you don't regain Magicka over time. Instead you have a 50% Spell Absorption to recharge your Magicka. Your base Magicka is also increased by 150 points
dus als iemand een spell op je doet krijg je er 50% van wat het hem heeft gekocht volgens mij :) maar je krijgt dus geen magicka als je slaapt etc..

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Hier de mijne

Name: Refrag
Class: Pure Mage
Race: Breton, High Elf of Argonian
Birthsign: The Mage
Main Attributes: Intelligence, Willpower
Skills:
Destruction
Alteration
Illusion
Conjuration
Mysticism
Restoration
Alchemy

Zoals je ziet alles puur gericht op magie, kheb nog nooit iets met magie gedaan in RPG's, maar bij Oblivion lijkt me dit wel stoer.

50% spell absorption betekent overigens dat 50% van de damage die je ontvangt van spells wordt omgezet in magika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik zou persoonlijk nooit the atronach pakken. Als er iets irritant aan mw was, was het wel dat mana niet regenereerde, met die skill haal je dat weer weg. En het merendeel van tegenstanders is toch wel combat ipv magie, waardoor je ook niet erg veel uit die 50% absorption haalt. Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Okay, ik kijk net even op de officiele site, denk dat ik voor Breton ga;

Afbeeldingslocatie: http://www.theelderscrolls.com/images/columns/codex_races_breton_left.jpg
quote: Breton
Passionate and eccentric, poetic and flamboyant, intelligent and willful, the Bretons feel an inborn, instinctive bond with the mercurial forces of magic and the supernatural. Many great sorcerers have come out of their home province of High Rock, and in addition to their quick and perceptive grasp of spellcraft, enchantment, and alchemy, even the humblest of Bretons can boast a high resistance to destructive and dominating magical energies.
En anders Dark Elf;

Afbeeldingslocatie: http://www.theelderscrolls.com/images/columns/codex_races_darkelf_left.jpg
quote: Dark Elf
Dark Elves are the dark-skinned Elven peoples of the Eastern Empire. "Dark" is variously understood to mean "dark-skinned," "gloomy," and "ill-favored by fate." The Dunmer and their national character embrace these various connotations with enthusiasm. In the Empire, "Dark Elves" is the common usage, but in their Morrowind homeland, and among their Aldmeri brethren, they call themselves the "Dunmer". The dark-skinned, red-eyed Dark Elves combine powerful intellect with strong and agile physiques, producing superior warriors and sorcerers. On the battlefield, Dark Elves are noted for their skilled and balanced integration of swordsmen, marksmen, and war wizards. In character, they are grim, aloof, and reserved, distrusting and disdainful of other races.
Heeft iemand toevallig een screenie van een Breton, Dark Elf of een wood elf in Oblivion? Weet niet meer zo goed hoe ze er uit zien on Oblivion.
De Wood elf is namelijk ook heel erg tof als je een dief/archer word. Alleen vond ik deze er niet uit zien in Morrowind...

En Birthsign :)

1 van de volgende 2....

Afbeeldingslocatie: http://www.theelderscrolls.com/images/codex/birth_mage.gif The Mage
The Mage ability confers a permanent bonus of 50 points to your Magicka.

*Wat extra "fire-power" kan toch wel lekker zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theelderscrolls.com/images/codex/birth_steed.gif The Steed
The Steed ability grants a bonus of 20 to your Speed attribute.

*Je moet natuurlijk gigantische afstanden afleggen, en als we net ancestial tombs geplunderd hebben, en we heel zwaar bepakt zijn, willen we ons nog wel degelijk kunnen verplaatsten. Tevens geeft snel kunnen lopen/rennen je een enorm voordeel in combat... namelijk dodging etc...

[ Voor 35% gewijzigd door Fiddle op 31-01-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wtf? jullie weten al precies je skills etc? :D

Geen idee, ik zie wel wat je allemaal kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

in morrowind had je wel degelijk magica regeneration, je moest er alleen voor slapen/rusten. als je the atronarch koos dan gebeurde dat helemaal nooit. het mooie is alleen dat je ook de blessings van de shrines van de tempel absorbeerde, en op die manier redelijk goedkoop (25 dan wel 35 goud) je magica kon aanvullen. en 150 extra magica is vooral in het begin van het spel echt heel chill.

@fiddle
was dat wijf uit de E3 video niet een breton? en bosmer waren idd lelijk in morrowind, maar de rest ook.
dunmer dude: (geloof me, het is een hij)
klik

breton?¿?:
klik

woodelf:
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ok thx, maar hoe kom je in godsnaam aan die woodelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Die Wood-elf is gewoon morrowind met de pretty faces mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116363

Nee dat is het niet :+

3 seconde gevonden:
www.google.nl zoeken op: oblivion, woodelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Breton it iz :9~

Ik vind dat plaatje vaan die bosmer/woodelf niet echt oblivion waardig... Volgensmij is het een veredelde morrowind afbeelding op een oblivion achtergrondje geplakt, ach boeie
we zien het vanzelf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 11:37
Ik denk op het moment dat ik hem eerst ga downloaden, alleen om te zien of hij min of meer speelbaar is op m'n computer (denk het bijna niet, AMD 1800, Radeon 9200, 512 MB geheugen). Zo niet, naja, dan wacht ik tot ik een nieuwe computer kopen kan (...ongeveer over 4 jaar :P) en haal ik hem uit de ransbak.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Heb een leuke dev quote gevonden:
Every time I play, I discover something new... something I, as a developer, KNEW was in the game somewhere, but maybe hadn't experienced as a player. Heh, a couple days ago I had a rat attack me in the wilderness, and I moved out of the way and he totally went flying down the hillside and slammed into the ground and died...and his body kept rolling and rolling... Man, that was funny... smile.gif And that's just a rat. That's like, the topmost tip of the iceburg, and still it was so cool... so different from what I'd seen in other games.
WTF :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat kan je precies kiezen als je een char maakt? Kon het op inet niet echt vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 11-05 20:06

GG85

.......

Topicstarter
Kijk eens onder "CODEX" op de site :) (of speel Morrowind)

[ Voor 34% gewijzigd door GG85 op 31-01-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
YopY schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:13:
Ik denk op het moment dat ik hem eerst ga downloaden, alleen om te zien of hij min of meer speelbaar is op m'n computer (denk het bijna niet, AMD 1800, Radeon 9200, 512 MB geheugen). Zo niet, naja, dan wacht ik tot ik een nieuwe computer kopen kan (...ongeveer over 4 jaar :P) en haal ik hem uit de ransbak.

:'(
of je spaart voor een 360 (400 plus 60 voor de game) en dan kun je hem schokvrij spelen (hoop ik)
tenminste als je nu een krot PC hebt kost een upgrade (lees total conversion) 3x zoveel als een xbox360 om het zelfde resultaat te halen IMHO

ik heb een redelijke (*kuch) PC maar toch ga ik hem voor de 360 aanschaffen omdat met een controller een fp/3rdp RPG best lekker speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

GG85 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:55:
Kijk eens onder "CODEX" op de site :) (of speel Morrowind)
er kan toch wel meer dan in morrowind hoor. daar had je 8 gezichten per race en daar moest je het mee doen (16 als je de vrouwelijke meetelt). nu heb je een ongelimiteert aantal mogelijkheden, vanwege de facegen "software".

@WSaeNotSoCk
ik heb toch echt liever een muis en een tobo dan een controller. tobo kun je gewoon veel en veel meer mee. (100 en nog wat knoppen, tegen 8 ofzo op zo een controller. mijn muis alleen al heeft er 10 ofzo, +een muiswieltje :X )

@ hieronder
wat jij wilt fiddle, ik houd mijn mond wel weer
* jpiwf gaat in een hoekje zitten mokken

[ Voor 10% gewijzigd door jpiwf op 01-02-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
WSaeNoTSoCK schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:38:
[...]

of je spaart voor een 360 (400 plus 60 voor de game) en dan kun je hem schokvrij spelen (hoop ik)
tenminste als je nu een krot PC hebt kost een upgrade (lees total conversion) 3x zoveel als een xbox360 om het zelfde resultaat te halen IMHO

ik heb een redelijke (*kuch) PC maar toch ga ik hem voor de 360 aanschaffen omdat met een controller een fp/3rdp RPG best lekker speelt
OMG, redelijke pc zegt dan... Dat is toch zeker een dikke high-end als je het mij vraagt.
jpiwf schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:45:
[...]

er kan toch wel meer dan in morrowind hoor. daar had je 8 gezichten per race en daar moest je het mee doen (16 als je de vrouwelijke meetelt). nu heb je een ongelimiteert aantal mogelijkheden, vanwege de facegen "software".

@WSaeNotSoCk
ik heb toch echt liever een muis en een tobo dan een controller. tobo kun je gewoon veel en veel meer mee. (100 en nog wat knoppen, tegen 8 ofzo op zo een controller. mijn muis alleen al heeft er 10 ofzo, +een muiswieltje :X )
Ow man de zijn voor mij zovele redenen waar ik wel op een pc wil gamen en niet op een console. En dit geld helemaal voor First Person games. Maar zullen we deze gehel discussie achterwege laten? :) Met lijsten lang pro's & cons, is namelijk al zo been there, done that. :+

offtopic:
Ik denk ik zeg het alleen ff voordat er weer zo'n console vs pc war uitbreekt hier... :+

[ Voor 45% gewijzigd door Fiddle op 01-02-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 14:48
jpiwf schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:45:
[...]

Controller : 24 knoppen, combinaties niet meegeteld
(analoog alleen boven, beneden, links, rechts geteld.)
+punt is ook de drukgevoeligheis v/d knoppen. Bij de 360 weet ik niet of ze dat allemaal zij maar bij de ps2 wel. (dat geeft vooral in MGS3, PS2 een extra dimensie.)

[ Voor 17% gewijzigd door Mutatie op 01-02-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Name: Shae Kel
Class: Warrior/Ranger?
Race: Imperial
Birthsign: The Steed of The Warrior
Main Attributes: Agility, Speed
Skills:
Heavy Armor
Armorer
Light Armor
Blades
Marksman
Athletics
Destruction

Ik wil een ranger worden, dus met bogen. Kan dat met die skills dan gewoon? :P

En dan met Imperial Guard Heavy Armor of Chitin Armor. Moet je die onderdelen (boots, helm etc.) apart vinden of kan je dat gewoon kopen?

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 01-02-2006 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Gaurd armor moet je krijgen als je de desbetreffend (imperial legion?-)Guild joint. Of je moet een imperial legionaire slopen, maar dat maakt je weinig gelief bij de lokale overheid. (of je moet het sneay ergens in de woods willen doen :) )
Chitin armor moet je gewoon kopen of vinden. Echter chitin armor was 1 van de goedkoopste en zwakste armors in morrowind, voor een mooiere/betere light armor set zul je je op zoek moeten gaan naar mithrill armor of glas armor (laatste slijt bagger snel, net als glass weapons).

Geef mij maar het mooie zware (maar o zo zeldzame) Deadric armor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik zou specialiseren in 1 armor type, wat het beste bij je character past, in jouw geval light armor, want je moet snel kunnen lopen en springen. neem voor heavy armor acrobatics ofzo, dat kun je toch de hele tijd doen (gewoon op de spring knop blijven rammen, is soms zelfs sneller dan gewoon lopen) doe je destruction omdat je ook wat spreuken uit wil spreken, want dat kan zowieso wel. dit zijn alleen de skills waarmee je een level omhoog gaat. misschien is sneak nog wel een goede voor jou, ivm het snipen van tegenstanders. ik zou als ik jou was ook voor de thief gaan, agility beinvloed je accuracy met een pijl en boog, en het geeft je ook +10 voor speed en luck, ook altijd leuk
het is slechts een goed bedoelt advies..., als je verwacht toch ook veel met een zwaard te gaan doen moet je gewoon voor the warior kiezen

@ fiddle
deadric :9~
of anders ebony, ook mooi, en bijna net zo stevig

[ Voor 5% gewijzigd door jpiwf op 01-02-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mutatie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 00:19:
[...]

Controller : 24 knoppen, combinaties niet meegeteld
(analoog alleen boven, beneden, links, rechts geteld.)
+punt is ook de drukgevoeligheis v/d knoppen. Bij de 360 weet ik niet of ze dat allemaal zij maar bij de ps2 wel. (dat geeft vooral in MGS3, PS2 een extra dimensie.)
360 controller telt formeel 11 buttons, 2 analoge sticks, 2 analoge triggers en een 4-way D-pad. Sec gezien als je de D-pad als knoppen gebruikt (in Oblivion functioneert ie als 4 quick-access keys afaik) heb je dus 17 buttons waarvan 2 drukgevoelig en 1 gereserveerd is voor het systeem. Daar je lopen en kijken met de sticks doet lijkt me niet dat je snel door knoppen heen zal zijn :)

Voor de volledigheid: 4 colored buttons + 2 bumpers + start/back/Guide + indrukken sticks = 11 buttons. En bijv. Call of Duty 2 gebruikt de D-pad en 'back' niet en is wel perfect speelbaar, dus ik zie Oblivion echt niet snel in de problemen komen.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.