Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De EL FAQ - Geef hier je feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 1.335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sprite_tm
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 27-11 11:24
Nieuwe faq, nieuw feedbacktopic :)

Na de splitsing van CME in CM en EL is ook de FAQ opgesplitst in twee delen en meteen even flink opgepoetst, er is in het geval van de EL-FAQ zelfs een compleet nieuw stuk aan toegevoegd. Het kan desalniettemin nog steeds zo zijn dat er kleine of grote foutjes inzitten, of dat je sites of stukjes tekst weet die ook prima in de faq kunnen. Heb je dus opmerkingen over Elektronica FAQ , plaats ze hier :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: VFD-restoratie

• Xiphalon
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-12 22:05
De downloadlink van www.hardwarebook.net in de vraag 'Wat is de pinout van mijn COM/LPT/USB/XYZ-poort?' werkt (hier) niet?

Weggehaald.

Sprite_tm wijzigde deze reactie 22-01-2006 22:13 (16%)

• DaannO
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 24-08-2018
quote:
De makkelijkste, en duurste, manier is om een (evaluation bord met ingebouwde) officiele programmer te kopen, maar dat kan duur uitvallen, reken op prijzen van E100-E300. Het kan natuurlijk ook goedkoper: de meeste uCs zijn met een serieele of parallele poort en wat speciale software te programmeren:
Mis een paar puntjes op serieele en die E van euro mogen van mij wel euro tekens worden. Ik zoek verder :)
Euro is veranderd in EUR, wat officieel gezien ook mag en atm makkelijker is, seriele kan ik zo 123 niet aanpassen ivm browsers en texteditors die raar doen met accenten :/
quote:
Ik heb een LCD. Hoe sluit ik hem aan? Kan het kapot gaan als ik het fout doe?
Zijn 2 vragen. de 2 vraag vind ik een btje overbodig want alles kan kapot. Je kan beter in het stukje er onder zetten dat het kapot kan gaan, als ze dat nog niet door hadden :P .
Dat had gekund, maar dit stukkie staat er al zo lang, ik beschouw het als traditie ;)
quote:
Wil je je LCD onder Linux gebruiken dan kun je deze site eens bekijken:
http://lcdproc.omnipotent.net/
Link mag even weg gewerkt worden, ala van KLIK HIER ofz..
quote:
Gebruik de search die bovenaan elke pagina staat om nog wat meer informatie te vinden: http://gathering.tweakers.net/forum/find
Het zelfde. Nu iets van Zoek...

Hoewel we blij zijn met elke constructieve opmerking over de faq, ben ik bang dat dat iets aan de mierenneukerige kant is, excuze le mot. Imo hoeven linkjes alleen weggewerkt te worden als dat mooi in een zin past; we zijn Tweakers, en die zijn toch niet bang voor URLs? ;)
quote:
Inderdaad, het is nog niet veel, dus laat zien wat je kan en kom met leuke aanvullingen! Mocht je tegen problemen aanlopen bij het opzetten van een howto/faq topic kun
je altijd even kontakt opnemen met één van ons.
url doet het niet.
Gefixed.

En waarschijnlijk is de grootste fout: dat onder je eigen naam nog staat CME of is dat wel goed :?
#%$^&*! * Sprite_tm gaat maar es ff een admin schoppen :(

Verder ziet het er erg netjes uit :)
Dank :)

Sprite_tm wijzigde deze reactie 22-01-2006 23:32 (85%)

• Necrite
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2017
Contributed Howto's -> [HowTo] RGB-led muismod met PIC:
quote:
simpeler als de 64 ledbar
simpeler dan de 64 ledbar

Fixed.

Sprite_tm wijzigde deze reactie 22-01-2006 22:46 (12%)

• SmartDoDo
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb een algemene opmerking over de [EL]-tags. Is het niet erg krom om in het subforum EL bij onderwerpen die gaan over electronica ook nog eens de tag [EL] toe te voegen? Lijkt me zo dubbel :)

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
SmartDoDo schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:41:
Ik heb een algemene opmerking over de [EL]-tags. Is het niet erg krom om in het subforum EL bij onderwerpen die gaan over electronica ook nog eens de tag [EL] toe te voegen? Lijkt me zo dubbel :)
offtopic:
Tsssk, alsof het niet lastig genoeg is om allemaal topics te moven. Nu moet Sprite van jou ook nog eens meteen alle topic-titles aanpassen? Da's allemaal extra werk :+

• Sprite_tm
SDD: De nieuwe topics hoeven niet meer voorzien zijn van tags; dat stuk is ook uit de policy gehaald. Ik ben echter te lui om de ouwe topics te de-taggen :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ah, ok. Ik vroeg me dit af omdat er in de Electronica policy ook 2 topictitel voorbeelden staan met [EL] erin :)

• Sprite_tm
Is dat zo? Hmm, ik dacht dat ik die eruitgesloopt had. * Sprite_tm doet editten doen..

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:55
Ik weet niet of je mn mailtje gehad hebt Sprite_tm maar ik had graag de sites:
www.datasheetcatalog.com
en
www.alldatasheet.com
in de FAQ gezien :)

edit: had je al gedaan zie ik :)
* MewBie let niet helemaal goed op 8)7

MewBie wijzigde deze reactie 22-01-2006 22:54 (20%)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Emiel|IA2
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17-06-2013
Ik vind dat [HowTo] Wireless/USB LCD eigenlijk niet mag ontbreken bij de info over LCD's (afaik het enige topic dat een standaard lcd op een nette manier van een usb interface voorziet). Ook staat het topic dan nog in het foute forum :).
Gemoved & toegevoegd

Sprite_tm wijzigde deze reactie 22-01-2006 23:32 (8%)

paiq.nl

• madwizard
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-04-2018

madwizard

Missionary to the word of ska

Dit is ook nog wel een goede site om bij de links te zetten:
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/hframe.html
(en dan met name het electricity & magnetism gedeelte). Staan heel veel begrippen in het kort uitgelegd en ook veel formules.
Toegevoegd.

Sprite_tm wijzigde deze reactie 27-01-2006 21:27 (5%)

www.madwizard.org

• SA007
  • Laatst online: 00:06

SA007

Moderator Tweaking
quote:
Sprite_tm schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:16:
[...]
seriele kan ik zo 123 niet aanpassen ivm browsers en texteditors die raar doen met accenten :/[/green]
Er is een html gave html oplossing hiervoor :P
ë of wel ë

zie ook http://www.faqs.org/docs/...rentities_famsupp_69.html

Verder hebben voor 2 microcontrollerstukjes, namelijk:
# Hoe programmeer ik die krengen?
# Veel voorkomende problemen bij microcontrollers

Hetzelfde linkje en kop :)
Fix0rized.

Sprite_tm wijzigde deze reactie 27-01-2006 21:17 (3%)

Klok is stuk :(

• lemming_nl
  • Niet online
Even een reply over de policy:
quote:
Kijken of het mag
Controleer of je onderwerp in EL wel toegestaan is. Wij hanteren het algemeen beleid van Gathering of Tweakers m.b.t. warez en ander illegaal spul. Laserpennen vallen hier ook onder! Iets dat ook niet meer toegestaan is, zijn inkoopacties. Zie daarvoor Einde aan de Inkoopacties.
algemeen beleid van Gathering of Tweakers
Einde aan de Inkoopacties

zijn allebij lege links, hetzelfde geld voor

resize ze even tot een redelijk formaat

een stukje verderop in de tekst.

En de grote verzameltopics zijn ook lege links.

Volgens mij werkt er maar 1 link, de rest doet niets bij mij.

edit:

Ik kan me haast niet voorstellen dat jullie dit vergeten zijn, ligt het aan mijn browser ofzo??

lemming_nl wijzigde deze reactie 24-01-2006 07:19 (19%)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vind persoonlijk dat [EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts wat ver is weggestopt. Wat mij betreft hoort dat in het rijtje onder Wat is de pinout van mijn COM/LPT/USB/XYZ-poort? thuis, en wordt het kopje daarvan aangepast naar Wat is de pinout van mijn COM/LPT/USB/XYZ-poort of kabel?

Toegevoegd. Ik heb er btw 'connectors' ipv 'kabels' van gemaakt, dat is net iets meer to the point.

Sprite_tm wijzigde deze reactie 27-01-2006 21:30 (13%)

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• SA007
  • Laatst online: 00:06

SA007

Moderator Tweaking
quote:
lemming_nl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 07:17:
Even een reply over de policy:

[...]

Volgens mij werkt er maar 1 link, de rest doet niets bij mij.

edit:

Ik kan me haast niet voorstellen dat jullie dit vergeten zijn, ligt het aan mijn browser ofzo??
Al de interne (binnen GoT) links zijn hier ook stuk (FireFox @ linux), maar er staat ook gewoon <a href="http://"> in de sourcecode, dus volgens mij is het de pagina zelf hoor :)

Klok is stuk :(

• El_kingo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:44
Paar kleine dingetjes: (ben nog niet verder gekomen dan de microprocessors en een klein stukje LCD info)
Eerste alinea tweede regel:
quote:
Wel gelden hier
de regels van de GoT FAQen onze policy.
dat zou dus ... FAQ en onze.... moeten zijn (spatie vergeten)

Onder het hoofstukje: Hoe vertel ik mijn microcontroller wat 'ie moet doen?
quote:
Het voordeel van assembly is dat een assembler voor de alle microcontrollers
..voor de meeste... of ...voor alle...

Bij: "Hoe programmeer ik die krengen" mis ik eigenlijk een paar linkjes naar voorbeelden van een zelfbouw programmer: bijv:
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/111 (voor de PIC)
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/129 (ook voor de PIC)
http://www.voti.nl/wisp628/n_index.html (PIC, zowel online te bestellen, als volledig zelf te bouwen)

http://www.circuitsonline.net/circuits/view/112 (Atmel programmer)

Aangepast & toegevoegd

Sprite_tm wijzigde deze reactie 27-01-2006 21:22 (4%)

• LWY
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10-02-2015

LWY

= Louie

quote:
Emiel schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:13:
Ik vind dat [HowTo] Wireless/USB LCD eigenlijk niet mag ontbreken bij de info over LCD's (afaik het enige topic dat een standaard lcd op een nette manier van een usb interface voorziet). Ook staat het topic dan nog in het foute forum :).
Gemoved & toegevoegd
quote:
Een nette howto over het maken van een wireless LCD. Integreert veel nuttige kennis: van het gebruik van uCs tot het maken van laadelektronica voor een LiIon-accu'tje.
Klein foutje daar, het waren geen Li-ion maar NiCd batterijen. ;)

Gefixed.

Sprite_tm wijzigde deze reactie 27-01-2006 21:25 (3%)

• Zer0x
  • Niet online
Vroeger stond er (als ik het mij goed herinner) een stukje over LEDs in de CME FAQ. Ik kan daar nu niets meer over vinden. Komt dat er weer in? Anders krijgen we daar ook weer topics over ;)

Luchtkoeling is voor brommers -- Spekjes

• Sprite_tm
Lemming_nl: Nope, het ligt niet aan je browser :) Voor de nieuwe FAQ zijn we overgestapt naar Elevators FAQ-generator, wat als voordeel heeft dat alle FAQ-delen hetzelfde uiterlijk hebben. Ik heb daar een front-end-script aan toegevoegd dat meerdere bestanden kan parsen, er een mooie index van kan bakken en alles automatisch door die generator haalt en upload naar GoT.

Het nadeel van Ele's ding is echter dat links als [url="/forum/list_messages/1234"]bla[/url] niet goed geparset worden. Het is in principe een geldige link, maar die parser moet er http:// voor hebben. Dat heb ik even opgelost in mijn eigen scriptje, en nu zou het wel weer moeten werken.

Hetzelfde voor de &euml; en &euro;-html: dat script bleef mijn & naar & willen veranderen, dus dat moest ook even naderhand gladgestreken worden.

Zer0x: Dat valt tegenwoordig onder TCA, en staat daar dus ook in de faq. Zodra el overspoeld word met dat soort vragen zal ik er wel een link naartoe in de faq opnemen, maar dat is atm nog niet het geval.

Sprite_tm wijzigde deze reactie 27-01-2006 21:49 (3%)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

De links bij "Inhoud" in de faq werken niet. Ook de "Dit kopje" en "Terug naar boven" links bij de afzonderlijke hoofdstukken zijn stuque.

SmartDoDo wijzigde deze reactie 29-01-2006 17:00 (26%)

• Ives
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-10 18:34

Ives

- Ifdef Developer -

Ik weet dat het geen echte fout is, maar toch: het klinkt wat raar:

Een microcontroller is niets anders dan een processor, zoals ook in je PC zit

Eigenlijk is je processor toch een µ-controller, en niet andersom? Verder snap ik wel waarom je het zo schrijft.

Software op maat van uw behoeften aan voordelige prijzen op www.ifdef.be.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
SmartDoDo schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:59:
De links bij "Inhoud" in de faq Policy werken niet. Ook de "Dit kopje" en "Terug naar boven" links bij de afzonderlijke hoofdstukken zijn stuque.
:>

Ze verwijzen nog naar een ander topic.

RoD wijzigde deze reactie 29-01-2006 18:56 (14%)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Klopt, ze verwijzen naar topic 1095227 en dat is een ander topic dan de policy. Ik denk dat de heren een werkende policy klaar hebben gezet en vervolgens de code hebben gepast in een nieuw topic, echter blijf je dan met verwijzingen zitten naar het originele document :Y)

* SmartDoDo heeft er lang genoeg mee gerommeld ;)

• Sprite_tm
SDD: Je hebt inderdaad gelijk, zo is 't gegaan. Ik hoop dat ik nu alle foute refs etc eruitgehaald heb.

Ives: Er zit inderdaad geen harde grens tussen, maar verschil is er echt wel: een microprocessor is eigenlijk alles waarbij de processor op een enkele chip zit (itt de mainframes en minicomputers van vroegah), een microcontroller is daar een onderdeel van dat puur bedoeld is om dingen te besturen. Zowel je P4 als je AVR is dus een microprocessor, maar alleen de AVR is ook een microcontroller.

• Teun_2
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09-12 06:19
quote:
De 8051-architectuur wordt nog steeds wel veel gebruikt, onder andere omdat er andere fabrikanten

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

• Emiel|IA2
  • Laatst online: 17-06-2013
Even mierenneuken, maar sinds de splitsing eindigt beschrijving van de fora in Tweaking niet allemaal meer met een . (punt), terwijl dat voor de rest van GoT wel zo is.

paiq.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Santford
  • Laatst online: 14:49
Net onder de uitleg over de kleurcodering op weerstanden (de online calculators) in de faq gaat er iets mis met de layout, ik gebruik i-net explorer om de pagina te bekijken ik heb ff me internet cache geleegd maar dat hielp ook niet en bij een vriend van me zag het er net zo raar uit. Ik gebruik op het moment een schermresolutie van 1024*768.

Edit:
In de 'FAQ index' doet van de links naar 'De LCD FAQ' alleen de eerste het, van de links naar onderwerpen in de 'diversen' en van alle faq's die daar nog onder komen doen alleen de eerste links het.

Santford wijzigde deze reactie 01-05-2006 11:46 (32%)

• jan-marten
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12-12 14:44
Er staan op dit moment nogal veel [ NOHTML ] tags in deze FAQ (denk ivm de forum upgrade van laatst).

Copyrights 2000-2018 © Jan Marten

• Sprite_tm
Je hebt gelijk, ik zal het editten.

• bazzzzzz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11:44
mag de

[HOWTO] LED kubus 5*5*5 met 74HC595

ook in de EL FAQ?

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:04

SambalBij

We're all MAD here

(Had dit net ook al naar Sprite_tm ge-direct-messaged; zie nu dit topic pas :X even voor de volledigheid hier ook nog maar een keertje dan :))

In de electronica faq onder het stukje over custom lcd's staan (bij de links over nokia lcd's) een aantal links naar http://lcdhype.mod-extreme.info/
Het lijkt er echter op dat dat domein niet meer bestaat of verlopen is, aangezien die links allemaal gaan naar zo'n standaard linkjes-pagina-van-een-domeinkaper :)
Misschien handig om die links ff weg te halen oid?

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• disheaver
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
subtiel kickje.

Ik kan in geheel de LCD faq niet meer vinden. Waar hij zou moeten staan (lijkt me), is de post geheel leeg. Of kijk ik geheel verkeerd?

Sprite_tm in "Elektronica FAQ"

• Sprite_tm
Fixed. Er was blijkbaar een bugje in mijn parse-en-upload-alle-faq-gedeeltes-scriptje geslopen waardoor ergens een verkeerde URL gepakt werd waardoor alles vrolijk op z'n bek ging. Dank voor de post iig.

• msicaron
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12-12 16:15
nog op een aantal leuke How To's gevallen ;) (via GoT btw)

http://curiousinventor.com/guides/

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

• 0fbe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 06:37
Misschien is het een idee om de "Zelfde spanning, andere stroomsterkte voeding past dat?" vragen die regelmatig hier gesteld worden te beantwoorden met een stukje in de FAQ?

• Sprite_tm
Ik zat daar zelf inderdaad ook al aan te denken. Als ik eraan toekom zal ik het vandaag in de faq plempen.

• Geuvert
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 04-09 13:21
Hallo daar,

Even 2 opmerkingen over de EL faq,

1/ Er staat een link naar HTvision in, deze is er mee gestopt.

2/ Mocht het interessant zijn, op Okaphone staat ook een LED calculator die zowel parallel als serie kan laten zien (http://www.okaphone.nl/led/)

Groet.

P.s.
Ik ben werkzaam bij de Okaphone, mocht het ongepast worden bevonden dat ik site onderdelen door geef zal ik de post uiteraard verwijderen.

Mijn Computer doet altijd precies wat ik zeg, echter nooit wat ik wil.

• Sprite_tm
Neuh, nuttig = nuttig dus je link word op prijs gesteld :) Trouwens wel netjes dat je aangeeft dat je er werkzaam bent, bedankt.

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10-12 16:58

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben even benieuwd hoe het EL-beleid is rond onderwerpen als hoogspanning en andere 'potentieel' gevaarlijke projecten. Ik kom nu al behoorlijk wat n00bs tegen die 'voor hun profielwerkstuk' (of een of andere vreemde reden) een hoogspannings-project of -generator willen bouwen, maar ik uit de TS totaal niet de indruk krijg dat ze weten waar ze mee bezig zijn en wat voor risico's ze lopen.

Voorbeeldjes:
Crt dimmen

Werking hoog voltage schakeling

Prima dat mensen HV gaaf vinden, en erover willen leren, maar ik denk niet dat we het hier leuk gaan vinden als iemand (overhoopt) een opdonder krijgt of in het ziekenhuis belandt omdat ie niet in de gaten had hoeveel risico je ermee loopt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Boudewijn
  • Laatst online: 15:03

Boudewijn

omdat het kan

Klopt, maar die discussie wordt vaker gevoerd. Echter als iemand een CRT wil openen doet hij dat toch wel ... (tenzij hij echt compleet incompetent of verstandig is :P).
Dan kun je beter zeggen "hey het is gevaarlijk, en let op die zuignap waar de anode onder zit!" dan zeggen: niet hier...

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Ik zie het zo: op internet is info genoeg te vinden om jezelf op oneindig veel manieren in gevaar te brengen, daar kunnen we niet van uit. Als iemand de kennis ontbeert om veilig om te gaan met relatief gevaarlijke zaken kunnen we die hier geven, door het te proberen uit zijn/haar hoofd te praten met valide argumenten. De persoon die sowieso met gevaarlijke dingen aan het spelen wil zal daardoor een tweede keer nadenken, zich bewuster zijn van de risico's, en ofwel er niet aan beginnen of het zo veilig mogelijk proberen te maken (waar "wij" dan weer dan bij kunnen helpen en over discussiëren). Uiteraard hangt het er ook van af hoe "gevaarlijk" iets is, netspanning bijvoorbeeld kan ook dodelijk zijn.
Sommige dingen kunnen op het randje zijn, daarbij vind ik een coilgun het mooiste voorbeeld. Een prachtig apparaat wat een grondige kennis vereist, kan je erg veel aan optimaliseren, en waar je heel veel van kan bijleren. Maar ga niet vragen hoe je die draagbaar maakt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Boudewijn
  • Laatst online: 15:03

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind dat eigenlijk eene beetje hypocriet, want waar ga je dan de grens leggen?
Kijk, die kerel die met een coilgun speelt kan ook 'op oneindig veel manieren' online zoeken hoe hij die dingen draagbaar maakt, of gewoon een mes uit de keukenla pakken.

Waar ergens leg je die grens?

• BuG2FiX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03-11 16:09
BAM. heb even mij best gedaan en daar is een howto:

[HowTo] Dual sim EN sd-kaart in één telefoon (Honor 7)

succes!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True