Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Maar wat wil je met die flitser wil je besturen met een knopje neem ik aan?
processor gaat te hard... *FLITS*
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 68% gewijzigd door Greyh0und op 21-01-2006 20:07 . Reden: de :+ smilie haalde een lap text weg!!!!! ]
Greyh0und
Ja, zie de laatste kleine regel in mijn topicGreyh0und schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:05:
Mischien een stomme vraag maar, heb je wel toestemming?
Ik ben echt kippig de laatste tijd...The Widow Maker schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:06:
[...]
Ja, zie de laatste kleine regel in mijn topic
maar de mod is echt koewl man!!
Greyh0und
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
komt een webcam in jaJust_I schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:17:
Misschien nog wel een leuk dee om een webcam bij de flister te maken. Een leuk idee verder, maar waar ga je de 'case' eigenlijk neerzetten? Ga je er een voetstuk aan maken of ga je hem aan de muur vastmaken?
sorry tom voor het antwoorden
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
word inderdaad vette lan gear dit
Als je nou is op een lan oid is een keer dat ding neerzet met bewegings sensor en webcam, dan kan je al die 'loop.....*FLITS*...schrik' reacties van langslopende mensen vastleggen hehe
|| Specs || SuperPI 1m
Echt prachtig idee, toch nog mooi dat er echt originele ideën zijn die ook goed zijn.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Er komt idd een webcam in, ik heb het een beetje summier vertelt misschien maar ik ben iig wel van plan er een in te bouwen. Toevallig heb ik er eentje gekocht vanmiddag, maar ik weet nu ook waarom die zo goedkoop wasJust_I schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:17:
Misschien nog wel een leuk dee om een webcam bij de flister te maken. Een leuk idee verder, maar waar ga je de 'case' eigenlijk neerzetten? Ga je er een voetstuk aan maken of ga je hem aan de muur vastmaken?

Over het voetstuk, ik ben er idd mee bezig. Ik heb een kleine acad tekening gemaakt van iets wat het zou kunnen worden, maar toen kwam een vriend van mij (mir4dor, van het laswerk) op het idee om een buis van 90mm af te zagen en te lassen op een 3mm dik stuk staal wat dan dienst moet gaan doen als sokkel. Ik ben er nog niet echt over uit wat ik nou ga doen, maar mocht ik het weten of gemaakt hebben, dan zal ik het posten
Het had ook voorgesteld om de paal niet zo lang te maken, zodat je hem op een (LAN-)tafel kan zetten, ipv naast een tafel (tenzij je aan het einde van een tafelreeks zit van een LANparty).
Nee, dit wordt wel wat, Tom
Suc6 ermee
Joejoe!
Irrelevant by default - rm -rf /
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
ik zou als ik jouw was jonathan fatalitie uitdagen met deze kast en tijdens het spelen de hele tijd flitsen naar zijn kant
wedden dat je wint
Of zodra er meer dan 60% CPU gebruik oid is
leoaq.fm // Jeune Loop
Het is inderdaad geen portable oplossing, maar dat wist ik al toen ik er aan ging beginnen. De paal met arm eraan weegt nu net iets meer als 20kg, dus dat kan ik met mijn ICT rug nog wel verslepen naar een LAN party. Wat de kast gaat wegen, die overigens los te maken is van de paal en arm, weet ik nog niet, maar ik schat iets van 15kg, zegmaar het gewicht van de gemiddelde computer met watercooling.
Overigens heb ik ook n kleine update, bovenop de paal zit in het echt een zwart kapje gemonteerd waar de liftcontructie onder zit, dat kapje heb gemaakt van een stuk staal van 105x105x10mm en die kan ik nu ook bovenop schroeven. Het ziet er dan zo uit:
Dat groene geval is de deksel, en die rooie draad, zijn dus de kabels die door de paal zo naar beneden lopen.

Dit zijn de lippen met M5 draad erin die ik erop heb gelast.

En dit is de bovenkant met de plaat erop gezet.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Daarom heb ik het meeste ook in Acad gedaan
Weet je misschien waar ik een Trial can downloaden van AutoCad 2005 ?
http://usa.autodesk.com/a...?siteID=123112&id=5586560 edit: da's 2006... beter toch?ImmortalSoul schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:44:
Weet je misschien waar ik een Trial can downloaden van AutoCad 2005 ?
[ Voor 7% gewijzigd door iH8 op 24-01-2006 21:48 ]
Aunt bunny is coming to get me!
Ik vindt het al erg genoeg dat ik mijn oma van tachtig moet uitleggen dat het niet aan haar ligt die bekeuringen van een paar kilometer te hard rijden maar dat de maatschappij tegenwoordig anders in elkaar zit.
"Het is tegenwoordig Pakken wat je pakken kan oma".
"Het gaat niet om het feit dat je een kilometer te snel rijd oma, ze willen gewoon je geld hebben"
" Nee oma je hoeft niet agressief te worden want dan ga je alleen maar harder rijden , en dat willen ze juist"
[ Voor 8% gewijzigd door Youri Carma op 25-01-2006 07:45 ]
Has Balls
Verwijderd
Ziet er tof uit widow, maar ik ga niet achter je zitten op NWD als je gaat flitsen hoor
Frustraties jongeman?Youri Carma schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 07:44:
Ga die gastuh nou niet wijzer maken dan dat ze al zijn, ik smeek je!
Ik vindt het al erg genoeg dat ik mijn oma van tachtig moet uitleggen dat het niet aan haar ligt die bekeuringen van een paar kilometer te hard rijden maar dat de maatschappij tegenwoordig anders in elkaar zit.
"Het is tegenwoordig Pakken wat je pakken kan oma".
"Het gaat niet om het feit dat je een kilometer te snel rijd oma, ze willen gewoon je geld hebben"
" Nee oma je hoeft niet agressief te worden want dan ga je alleen maar harder rijden , en dat willen ze juist"
PSN: Houtvlot
STINGER VENTURAAAAA
hehe
iig zolang die mij maar niet flitst..
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
EB cardetailing tot aan uw huis
[ Voor 81% gewijzigd door AcouSE op 25-01-2006 22:06 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
daar hebben we dat handje voor TR's voor he
maar ik wacht met smart op je eerste update, het is mischien wel een leuk idee om een raderdetector te modden tot randapperatuur (USB stick desnoods?)
Als jij nou een stinger ventura mod maakt, kan je achter me gaan zitten op een LANmydogisgone schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:09:
ach nu nog een Radar detector mod die jouw flitspaal mod weer weg kan ruimen.. !!
STINGER VENTURAAAAA
hehemaaruh vette shit wat je aan het maken bent!
iig zolang die mij maar niet flitst..
De eerste update laat overigens even op zich wachten, ik ben er achter gekomen dat de bandschuurmachine niet goed wilt werken op dun alu, het gaat vibreren en schuiven, dus ik ga eerst een stuk eraf halen met een haakse slijper en dan later bandschuren tot het mooi vlak is.
De aluminium platen komen namelijk tegen het frame aan, en is zegmaar de eerste huid van de kast. Die platen heb ik wat groter bestelt omdat er altijd een kleine afwijking zit in hetgene wat je meet en waar je de platen op geknipt krijgt, zegmaar een soort zekerheid dat het iig niet te klein is.
De tweede huid, die schilden, die komen dan later weer op die eerste huid, maar daarvan is de hoek omgebogen en dat moet dus geknipt, gebogen, en uiteindelijk gelast moet worden met een speciaal lasapparaat waarmee je alu kunt lassen. Maar die tweede laag laat even op zich wachten. Van het weekend staat er niets op het programma en dan ga ik er mee verder
Hij zou helemaal af zijn als je een radarverklikker om gaat bouwen tot muis van je pc.
computer voor alle werkzaamheden
Leuk als je word aangehouden: "Zo meneer u weet dat dit een flitspaal is ?" , "Ja ik heb er ook één Alleen die van mij kan aan uit" of "Ja maar mijn moeder is trots als ik naast zit"
[ Voor 9% gewijzigd door Jelte,89 op 27-01-2006 14:18 ]
Revive the guild!
Dan idd dat ding op de achterbank leggen zodat ie nogal opvalt en dan een radar detector als muis met een zuignap aan je voorruit hangenJelte,89 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:18:
Ziet er mooi uit, Ik zou ook ckers vet vinden als je een radar detector er bij doet als muis, miss kun je ook nog wat met je tobo ?!
offtopic:
Leuk als je word aangehouden: "Zo meneer u weet dat dit een flitspaal is ?" , "Ja ik heb er ook één Alleen die van mij kan aan uit" of "Ja maar mijn moeder is trots als ik naast zit"

Leg dat maar eens uit als je aangehouden wordt
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ben erg benieuwd naar het eind resultaat.
Gadget Freak
ik heb denk ik een kapotte venture voor je gevonden!!!The Widow Maker schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:46:
[...]
Als jij nou een stinger ventura mod maakt, kan je achter me gaan zitten op een LANdan iemand met een radar-detector-detector-detector die weer achter jou gaat zitten en we zijn compleet
![]()
De eerste update laat overigens even op zich wachten, ik ben er achter gekomen dat de bandschuurmachine niet goed wilt werken op dun alu, het gaat vibreren en schuiven, dus ik ga eerst een stuk eraf halen met een haakse slijper en dan later bandschuren tot het mooi vlak is.
De aluminium platen komen namelijk tegen het frame aan, en is zegmaar de eerste huid van de kast. Die platen heb ik wat groter bestelt omdat er altijd een kleine afwijking zit in hetgene wat je meet en waar je de platen op geknipt krijgt, zegmaar een soort zekerheid dat het iig niet te klein is.
De tweede huid, die schilden, die komen dan later weer op die eerste huid, maar daarvan is de hoek omgebogen en dat moet dus geknipt, gebogen, en uiteindelijk gelast moet worden met een speciaal lasapparaat waarmee je alu kunt lassen. Maar die tweede laag laat even op zich wachten. Van het weekend staat er niets op het programma en dan ga ik er mee verder
erg zeker is het niet.. maar als het zo is ga ik dat ding ff regelen voor die mod van je!!
Daar wil ik het niet over hebben!! genoeg trauma's aan overgehouden... tc controle.. hcc dagen..

[ Voor 9% gewijzigd door mydogisgone op 02-02-2006 18:21 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Tenzei het sarcastisch was, dan snap ik m te laat...
Joejoe!
das wel jammer dat ie niet full size isDonMetal schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:46:
zoals al eerder genoemd: hij wordt op 1:2 gebouwd (of andersom) dus dan zien ze gelijk dat ie 2 keer zo klein is...
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
met het verstand van sommige agenten kun je nooit weten!!DonMetal schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:46:
zoals al eerder genoemd: hij wordt op 1:2 gebouwd (of andersom) dus dan zien ze gelijk dat ie 2 keer zo klein is...
Verwijderd
Kun je de kop ook nog naar beneden schuiven(zoals in het echt). (of ben heb ik hier voorbij gelezen?).
Dat ding moet je in je voortuin neer zetten en dan flitsen bij voorbijgangers.
Echt een stoer ding.
whoesj, sneeuw je fans ingezogenVerwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:10:
Damn dat is een vette kast.
Kun je de kop ook nog naar beneden schuiven(zoals in het echt). (of ben heb ik hier voorbij gelezen?).
Dat ding moet je in je voortuin neer zetten en dan flitsen bij voorbijgangers.
Echt een stoer ding.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Voor de rest is er niet veel gebeurt met de casemod, ik heb de alu platen op maat, maar uiteraard ging het bij de laatste weer lekker fout en heb ik iets teveel van de rand afgezaagt. Maar dat maakt niet uit, ik heb nog zat aluminium, dus dat komt wel goed.
Wel iets anders te melden, MSI is nu officieel de sponsor van mijn casemod. Er komt nu dus een MSI
K8N SLI-FI mobo, en een X1300 Pro videokaart in de casemod. Ik ben er iig erg blij mee, want nu ziet de case er niet alleen goed uit, er zit ook goede hardware in de case.
Dit weekend word het ook weer lekker druk, ik heb een verbouwing van mijn kamer op de planning staan, maar daarna ga ik weer op volle toeren modden, deze case moet af zijn voor 22 april namelijk, zodat ik mee kan doen met het NKCM.

Blijf in ieder geval zo door gaan, ben benieuwd naar het resultaat
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
maare. je bent uhm niet z'n gamer?The Widow Maker schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:04:
Nou, dat is meer omdat ik zelf liever Ati heb als videokaart, ik heb daar betere ervaringen mee, dus vandaar dat ik daarvoor heb gekozen.
verder wacht ik met smart op een update
Verwijderd
toch laten mensen zien dat ze nog over inspiratie beschikken.
Maar hoe ga je die flitser in dat frame passen? Want als er ook nog een WC bij moet...
Iig een erg origineel idee!

Jouw mod is natuurlyk super orgineel en ga je die flitser gebruiken als power-led ofzo
[ Voor 3% gewijzigd door TEAMIKKE op 16-02-2006 14:24 . Reden: Lagere school en middelbare school zit toch wel verschil in ]
lol als power led gebruiken is wel heel fout. zit je continu in de flitsen. gewoon via schakelaar is het best dnek.TEAMIKKE schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:59:
Het valt me op dat mensen vaak van hun werk hun inspiratie halen. niks mis mee natuurlijk maar ik zit nog op schoolJa de lagere school ( als het nou een universiteit met gave machines ofzo was
)
Jouw mod is natuurlyk super orgineel en ga je die flitser gebruiken als power-led ofzoVeel suc6 der mee
Hey, nog meer mensen met mijn probleem...
in welke klas/groep zit jij?
[ Voor 10% gewijzigd door XplodingForce op 15-02-2006 20:42 ]
Everybody lies
Nou, wat ik van plan ben, is om dat ding uit elkaar te halen, en zo te herstructureren dat het achter het moederbord pastgambr0 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:37:
Geweldig idee!
Maar hoe ga je die flitser in dat frame passen? Want als er ook nog een WC bij moet...
Iig een erg origineel idee!
Overigens ook wat nieuwe pics, de aluminium platen zijn op maat gemaakt, en de voeding zit erin.
Van de platen heb ik niet veel pics, van de voeding echter wel.
Eerst de boel afgetekend, hoop gaatjes geboort.
Daarna ff met de dremel erlangs, en wat vijlwerk, en het ziet er al goed uit
En nu zit de voeding erin, hij past perfect
Even het mobo erin gezet samen met een HDD, DVD en pomp en zo ziet het er nu uit
Anyway, wanneer ga je het showen @ Gatso? Dat is volgens mij wel een goed moment om weer eens langs te komen.
PSN: Houtvlot
Nou, iig vóór 22 april, want dan is het NKCMdinges schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:48:
He ex-collega! Als je ooit nog een gat in die case moet maken wil ik best helpen hoor... Ben ik goed in
Anyway, wanneer ga je het showen @ Gatso? Dat is volgens mij wel een goed moment om weer eens langs te komen.
Offtopic: ik zit op de middelbare schoolXplodingForce schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:40:
offtopic:
Hey, nog meer mensen met mijn probleem...
in welke klas/groep zit jij?
Verwijderd
Lijkt me echt stoer hoor jij en [CIP] 17" Hot Wheel op een lan.
Ik heb het ook deels gedremelt, eerst gaatjes boren met de kolomboor, en daarna met de dremel de stukjes tussen de gaatjes wegdremelen. Dat bespaart namelijk een hoop tijd, en ik vind het zelf ook wat makkelijker werkenVerwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:37:
Waarom heb je het gat van je PSU eerst geboord?? Kon je dat niet dremelen of 1 gaatje en dan de decoupeerzaag gebruiken?
Lijkt me echt stoer hoor jij en [CIP] 17" Hot Wheel op een lan.
TeamIkke, wil je me ff een mailtje sturen op m'n gmail: kiliangrashoff@gmail.com
(als je niet wilt hoeft niet hoor maar lijkt me wel leuk om beetje verder te kletsen
Everybody lies
Gewoon voor de gein dus. Als je verder goed aanpakt, kun je misschien koppelen met programma die plaatjes van webcam opslaat
Hoewel, radar detector is ook mogelijk. Daar zijn ook kleine modulen te koop bij Conrad. Alleen radar detector gaat nogal ver, dwars door muur heen zelfs. Ik denk dat infrarood detector beter beheersbaar is. Als je heel langzaam langs pc loopt, gaat ie niet gauw af. Doe je toch sneller, dan flitst het wel. Met gaas voor detector kun je gevoeligheid minder maken.
AAH MY EYES! IM FLASHED AAH!!!
Hehe, lijkt me wel lol
Ik ben nu bezig met het mobo, ik heb gekozen voor 6cm ruimte tussen de mobo I/O en de rand van de case zodat ik makkelijk alle kabels (usb, vga, ps2, dvi, utp etc) kanwegleiden richting het gat onderin de case, naar de arm. Er zit ongeveer 2cm ruimte tussen het mobo en de onderkant van de case, en daar kan ik dan misschien een spiegelmod zetten. Daaronder lopen voor de rest dus veel kabels die je niet wilt zien, richting het gat onderin de case waar de case aansluit op de arm.
Zo komt het mobo er dus in te zitten, let niet op het mobo zelf want dat is een gesloopt ding dat ik voor de maten gebruik. De ruimte die voor het mobo zit is genoeg voor de VGA kaart, die komt met zijn haakje waarmee je em normaal vastschroeft nu net in lijn met de linkerpaal van het frame. Daartussen komt een verbindingsstukje zodat de kaart niet wegzakt.
De ruimte achter het mobo, hier komt dus de flitser te zitten.
Dit is de ruimte boven de PSU, er zit er eentje in met een dan die normaal onderop hoort, maar er komt een PSU in waar de fans gewoon links en rechts zitten van de behuizing. Bovenop de PSU komt dus de HDD / DVD speler / pomp.
Overigens ben ik ook begonnen met het deurtje van de case, maar die volgt in een komende update wel
Verwijderd
Correct me if im wrong
... ok laat maar... even teruglezen en men vind het antwoord in een foto
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 22:01 ]
Ik ben daar idd, alleen niet in de deelnemers zaal, maar in het CJ live gedeelte waar ik (hopelijk, hangt nog van de voorrondes afendless schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:32:
Je neemt hem dus mee naar The Party?
Dan kom ik ook bij jou kijken!

die dingen hebben nogal wat vermogen.
Is dat niet schadelijk voor de PC technologie die er in zit?
Zoiets als een EMP die loskomt, als die flits af gaat?
Of praat ik poep?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Trouwens, die nieuwe flitser, is dat ook zo van twee draadjes verbinden en flits?
Anders kun je misschien met wat kleine electronica wel op een COM of LPT poort die flitser zetten
Wil ik evt wel wat software voor schrijven (maar dan wil ik wel filmpjes zien
Als je wat meer info wilt over zoiets aansturen met COM-poort, stuur me dan ff berichtje op http://www.web2messenger.com/theblasp
Heb al eens eerder zoiets gedaan met een telefoonbel
[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]
Ik heb wel over zoiets gedacht, maar ik denk dat zoiets pas komt tegen het einde van het project, als alles grotendeels af is, maar i'll keep it in mindTheBlasphemer schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:10:
Mooi ding man!
Trouwens, die nieuwe flitser, is dat ook zo van twee draadjes verbinden en flits?
Anders kun je misschien met wat kleine electronica wel op een COM of LPT poort die flitser zetten
Wil ik evt wel wat software voor schrijven (maar dan wil ik wel filmpjes zien)
Als je wat meer info wilt over zoiets aansturen met COM-poort, stuur me dan ff berichtje op http://www.web2messenger.com/theblasp
Heb al eens eerder zoiets gedaan met een telefoonbel
Voor zover ik weet is het gewoon een dikke gelijkspanning die word losgelaten op een flitsbuis, en er zijn diverse artikelen in het assortiment van Gatsometer die ook met dit soort electronica werken, en voor zover ik weet zit er niet iets speciaals in tegen straling oidElCondor schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:42:
Een vraag: Als je een VETTE flitslamp er in zet, die ene die je had uit een flitskast;
die dingen hebben nogal wat vermogen.
Is dat niet schadelijk voor de PC technologie die er in zit?
Zoiets als een EMP die loskomt, als die flits af gaat?
Of praat ik poep?![]()
Overigens ook weer wat in elkaar geprutst net, dus hier is weer een kleine update
Waar ik met de gewone boormachine niet bij kwam, kwam de dremel met 90 graden hoekstuk wel bij. Geniale uitvinding, dat ding.
Nadat alles op maat was gezaagt, kon ik het mobo gaan passen. Ik had nog een oud Asus mobo liggen dat ik met twee klemmen heb vastgezet en toen alle gaatjes heb afgetekent.
Nadat in de alu mobodragers draad was getapt (onderaan) kon de boel vast worden gezet met popnagels!
Ik had de dragers om de een of andere reden 2cm tekort gezaagt
Waarom je daar niets meer van ziet zie je hier, het blauwe object is een cover voor de kabels en dergelijke. Dat is toch niet mooi om te zien, dus dat lossen we zo op.
Als het mobo er in zit, dan komt het nu dus zo. Het zit 6cm van de rand, genoeg voor alle stekkers dus.
Ook nog iets anders, zoals de oplettende lezer weet heb ik een flits unit van een echte flitspaal, maar die is te groot voor de case. Ik heb geen zin om de mooie reflector kapot te gaan zagen, dat is zonde en ziet er ook niet uit.
Omdat bij politieauto's waar flitsers in worden gezet, die dingen die "onopvallend" naast de weg staan dus, de mistlampen worden verwijdert om plaats te maken voor de flitsers, zijn er dus mistlampen over. Een bezoek aan een collega later had ik een mistlamp van een Mitsubishi Carisma, waar dus de flitslamp in past. Deze ga ik gebruiken in mijn mod, als ik een kleurenfiltertje voor de lamp zet, zie je er niets van en flitst het alsnog verblindend.
En van de bovenkant, hierin past de flitsbuis dus.
Enige nadeel is dat de buis nu minder goed zijn warmte kwijt kan, dus dat word een schakelingetje maken dat de flitser 1x in de minuut kan flitsen ofzo. Maar dat komt dus nog wel
ik heb zelf een 150 watt stroboscoop in mijn PC gehad.. dat ding was zelfs verblindend.
Nou, wat ik meer bedoel, is een apparaatje dmv een timertje ofzo, dat je maar 1x per minuut kan flitsen, niet 1x per minuut. Deze flitser is 1500w ongeveer, dus er komt zoveel warmte vrij dat de flitser wel gelimiteerd moet worden, omdat anders de kap te heet word.noksiejus schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:35:
Dude, zelfs met 1x per minuut is dat ding irritant.
ik heb zelf een 150 watt stroboscoop in mijn PC gehad.. dat ding was zelfs verblindend.
IIG, ik ben weer druk bezig geweest met het mobo. Niet alles ging zoals ik wou, daarom duurde het even omdat het mobo in de weg zat met de radiator en later met de voeding ("Hee, in AutoCAD past het niet wat ik wil... tekening zal wel verkeerd zijn") om er later achter te komen dat dat niet past. Maar nu zit de mobotray erin
(pics clickable)
Hier zie je alles zitten - het moederbord, de radiator, de voeding, het HDD rackje. Het past allemaal maar net
Deze keer met het echte moederbord (dat andere geval is van Asus en met een buks bewerkt). Ook de videokaart zit erin, en mijn berekeningen kloppen, want het komt perfect uit. Wat dan precies? Nou dat kan je op het volgende plaatje zien:
Precies 1.5mm ruimte tussen dat lipje van de videokaart en de aluminium rand van het frame. De plannen voor die 1.5mm zie je hier:
Een mobo I/O backplate! Die 1.5mm ruimte word dus gebruikt voor een stripje metaal van 1.5mm dik, om tussen de rand van de videokaart en de rand van het frame te doen! Op die manier dicht je de IO poorten af, eigenlijk net zoals in een normale computerkast, maar dan met 5cm ruimte tussen de rand van de kast en de IO poorten. Ik ga dus een bakje maken om over die IO heen te doen, zodat je de kabels niet ziet. De kabels gaan namelijk de onderkant van de kast in, door de arm van de paal naar beneden, en onderin de paal komen dan de meestgebruikte (PS2, USB, LAN, DVI, VGA, 230V) kabels. Zo hou ik de bovenkant van de case mooi dicht zonder dat er kabels uit komen, dat ziet er stom uit imo.
Ook heb ik wat watercool-gear gekocht van Caseking.de, namelijk dit NB SLI blokje. Geniaal gemaakt, past precies onder de videokaart! Respect voor de makers/bedenkers hiervoor, want dit ding vrij complex in elkaar.
Ook WC voor de CPU.
Alleen met de videokaart kom ik in de problemen, zoals je ziet passen de gaten niet. Dat word een nieuw bovenstukje maken. Dat is niet erg, ik vond de metalen plaat die bovenop hoort te komen niet erg mooi, dus die kan ik dan ook vervangen.
Tot zover deze update
Een schakelingetje dat zodra je em gebruikt er 1 min. o.i.d. niet geflitst kan worden moet toch niet zo moeilijk zijn? Je zou em eventueel zelfs kunnen uitrusten met een potmetertje waardoor je zelf de flitsloze tijd kan instellen! Ach ja, je zal vast wel een mooie oplossing verzinnen
Everybody lies
Ik ook niet? Van het hele topic trouwens, heb jij of je host problemen?TEAMIKKE schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:06:
Ik zie geen foto's?

planet heeft denk problemen. ?G-SuPRuuB schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:10:
[...]
Ik ook niet? Van het hele topic trouwens, heb jij of je host problemen?
Alleen t idee al

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Ik dacht al, hoe kom jij aan zo veel gaten rond je NB?Deze keer met het echte moederbord (dat andere geval is van Asus en met een buks bewerkt).
maar hij gaat echt supergaaf worden, ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat
Heeft geen signature.
is het niet een idee om met zn alleen heel snel achter elkaat langs een flitsauto te racen?
moet er wel iemand zijn die de camera blurt, zodat het kenteken niet meer zichtbaar isd0rk schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:41:
@oververhitting van flitsers:
is het niet een idee om met zn alleen heel snel achter elkaat langs een flitsauto te racen?
En onzichtbare glanslak op je nummerbord? Iemand al geprobeerd want hier heb ik pas overnagedachtnoksiejus schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:24:
[...]
moet er wel iemand zijn die de camera blurt, zodat het kenteken niet meer zichtbaar is

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Hmm, ik zie ze wel, anders ligt het aan planet dat je ze niet ziet. Ik weet niet of ze nog steeds stuk zijnG-SuPRuuB schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:10:
[...]
Ik ook niet? Van het hele topic trouwens, heb jij of je host problemen?
Hij staat bij caseking hier_ferry_ schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:35:
w00t, dat chipset blokje moet ik denk ook maar eens gaan scoren, was al met ontwerpjes bezig om zo'n soort blokje zelf te gaan bouwen. Scheelt weer een hoop moeite
Dat spul werkt nietwebfreakz.nl schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:32:
[...]
En onzichtbare glanslak op je nummerbord? Iemand al geprobeerd want hier heb ik pas overnagedacht
Ze doen het weerThe Widow Maker schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:49:
[...]
Hmm, ik zie ze wel, anders ligt het aan planet dat je ze niet ziet. Ik weet niet of ze nog steeds stuk zijn
webfreakz.nl schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:32:
[...]
En onzichtbare glanslak op je nummerbord? Iemand al geprobeerd want hier heb ik pas overnagedacht
Door de jaren heen zijn er zoveel truukjes geprobeerd.. massa's motorrijders knikten hun nummerplaten in een hoek van 30 graden omdat die dan niet meer flitsbaar zou zijn

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ten eerste heb ik het HDD bracket op de voedingkap gemonteert.

Het HDD bracket op de PSU kap. Deze zit vast door middel van klinkmoeren. In de kap van de PSU heb ik dus gewoon 4 gaten geboort, klinkmoeren erin gezet, en vervolgens de onderkant van het HDD bracket vastgezet.

Ook de reflector voor de flitser zit nu op zijn plek.

En een plaatje van de achterkant, zoals je ziet zit ie met 4 boutjes vast.

Dit is de printplaat van de flitser. Deze printplaat regelt de spanning op de flitsbuis en komt achter het moederbord te zitten. Die blauwe dingen zijn de elco's, en daarin word de energie opgeslagen voor de flitser totdat ik op het flits-knopje druk. Deze printplaat zit nu vast door middel van 4 afstandsbusjes dus
Ook ben ik met de onderplaat bezig geweest. Dat is de plaat die op de paal gelast zit, en waarop de behuizing van de flitspaal rust.
In het echt zit dat zo:

Eerst heb ik met een 5mm boortje een aantal gaten geboort, en daarma even met de dremel erlangs om de boel uit te zagen. Dit gat is dus voor de kabels van de computer.

Zo komt de plaat op de arm te zitten. Ik had alleen de verkeerde laselectrodes dus het lassen is even uitgestelt. Je ziet 5 gaatjes zitten in de stalen plaat, daarmee word de kast vastgezet dmv M8 bouten.

Dit kleine printplaatje word mijn CCFL besturing. Er komen twee kleuren in deze case, wit en UV. Geen rode verlichting, dan word het zon hoerenkast, maar het wit verlicht alles duidelijk en UV verlicht alleen de UV onderdelen (watercooling slang en fannetjes dus). Met dit printplaatje kan je kiezen uit wit licht, UV licht, wit en UV, of beide uit.
Ik heb ook een klein filmpje van de werking:
http://home.planet.nl/~adria243/ccflcontroller.avi
(save as - dan afspelen, hij werkt niet helemaal lekker heb ik het idee

En tot zover deze update
Top ga zo door!
Wow waar heb je die controller vandaan? Zelf gemaakt? Zoja heb je een schema of een how to?