Routed schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:11:
[...]
Mjah omdat 2 van de 11 bosses fire imune zijn en 1,5 soort thrashmob een beetje FR heeft ga je respeccen? Vind ik van niet, frost specced word je meer omdat je dan meer controle hebt op de mobs die je grind op lvl55+.
In instances nuke ik er lusitg op los met me firebolts en alle dmg verhogende talents die ik daarin heb, als ik aan het solo grinden ben is het frost wat de klok slaat.
Iedereen gaat maar voor de cookiecutter builds (arc/fire arc/frost) maar de build die het meeste dmg kan doen zowel sustained als op korte tijd blijft de elemental build. Arcane blijft imho een support tree met evocation/clearcasting, enige nuttig in arcane is IAM en Arc.sub maar dan alleen bij 2 specifieke bosses in BWL (Vael>IAM, sub is wel handing bij Broodlord ivm zijn aggro cap).
Imo fire is iets dat je moet vergeten these days! Hieronder waarom:
PVP melee = Frost kiting all the way
PVP ranged = Fire voor max DPS en stuns
PVE grinding = Fire voor max DPS en stuns
PVE AOEgrinding = Frost kiting / Arcane aoeing
PVE Instances = Maakt niet zoveel uit, JA frost is veel beter vs ragnaros, maar die ene mage met een fire spec maakt het verschil niet.
en het meest belangrijke:
Je moet in acht nemen dat de meest common resistance in PVP fire resistance is. Dus heel
leuk en aardig dat max dps fire, maar 9 van de 10 players heeft +30/40/50/60/70/80 of meer fire resistance en 0 frost/arcane resistance.
Met Frost heb je meer controle over het gevecht, dat geldt voor mobs en voor (melee) players, ik zou alleen al voor Ice block frost worden
PVP je veel? Dan zou ik zeggen ga frost!
is je mage meer een grindbot neem dan voor solo grinding Fire en voor AOE arcane/frost.
Dit is ongeveer hoe ik er tegenaan kijk.