Hey, ik ben nieuw bij deze ZEER intressante carPC topics, en vroeg mij iets af.
Ik ben voor de zomer druk aan het sparen voor een
Honda CRX Del-Sol VTI-E.
(Electrisch dak, electrische voorramen en achterraam, oftewel een auto die ik voor de zomer in mijn bezit hoop te hebben.)
Hier wil ik dan, als ik de auto eenmaal heb, dus een carPC inbouwen.
Heb zelf wel verstand van ICT, dus veel problemen zullen er niet komen.
Maar toch heb ik enkele vragen:
1. Ik lees geregeld in de topics over de term:
OBDII.
Kan ik hiermee bijv. door middel van de COM1 poort op de carPC live de kilometer teller etc. uitlezen? (Mits de auto na 1996 gefabriceert is)
Ik bouw namelijk zelf de frontend software DMV Visual Studio 2005, en dan lijkt het me mooi om dan gewoon een live KM teller te weergeven enz.
En dan bijvoorbeeld een troubleshoot gedeelte voor foutcodes enz.
2. Hoe kan ik het schermpje het beste weren tegen diefstal?
Ik zat zelf te denken, om bijvoorbeeld wat te knutselen dat het schermpje in de dashboard gedraait kan worden ofzo, dat ie gewoon onzichtbaar wordt.
Of afneembaar maken, maar dan zit je weer met het feit dat de contacten op een gegeven moment de geest kunnen geven door slijtage etc.
3. Heeft iemand hier toevallig dit type auto, en kan deze persoon mij misschien vertellen of er op het dashboard ruimte genoeg is voor een 7" touchscreen?
4. Ik wil mijn software gebaseert hebben op 800x480.
Kunnen die 7" schermpjes een beetje met die resolutie opschieten?
5. Wat voor scherm kan ik het beste gebruiken in de zomer, wanneer we weer volop zon hebben?
Dus met een helder contrast, en zo min mogelijk last van zonlicht.
6. Hoe kan ik het het beste aanpakken met zo'n schermpje qua standby enz.
Het lijkt mij niet zo relaxed om het schermpje op standby te laten staan, vanwege de accu.
Is het schermpje bijvoorbeeld te koppelen aan het contact?
Dat het schermpje pas in standby gaat wanneer het contact op accu / aan staat?
(Beeld krijg ik dan wel zodra ik de carPC aanzet. Die wil ik gewoon handmatig aanzetten DMV een knop op het dashboard)
Hier enkele foto's van de type auto, waar het dus om gaat:
Bedankt.
[
Voor 13% gewijzigd door
xoniq op 23-02-2008 02:01
]