[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 241.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Extera schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:01:
[...]

Tja, eigenlijk gaat het me niet om het radio deel, dan koop ik wel losse USB FM tuner ofzo.
Ik moet eerlijk zeggen, dat dit het enige schempje is die ik ben tegen gekomen, waar een dvd speler achter zit. Dubbel Din wel te verstaan. 1 zonder dvd speler achter het schempje is ook prima, dan neem ik wel een losse speler in de behuizing onder de bijrijder stoel. Maar er zijn simpelweg weinig dubbel din schermpjes.

Iemand die mij iets kan aanraden?
Weet niet wat voor auto je heb , maar heb je niet de mogelijkeid om een frame te maken die je dan in de 2-DIN ruimte kan plaatsen?
Zo heb ik het namelijk ook gedaan.Ik heb eerst mn touchscreen uit elkaar gehaald en vast gemaakt aan een alu-frame die door een maat van me gemaakt is.
Hier zie je de achterkant van het scherm aan het frame vast.

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/388/532461/lgyOHG.jpg

En hier alles aan vast gemaakt aan het dashboard (ik heb de mazzel dat deze gedeelte makkelijk los kan :) )
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/388/535620/j2OCk1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/388/535621/k96POS.jpg

Hier uiteindelijk alles in de auto:

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/388/918402/saEXJ7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/388/918403/vu6zBo.jpg

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Aangezien de xbox op 12v werkt vroeg ik mij af of ik die rechtsreeks op de 12v van de sigaansteker aan kan sluiten. Zijn er tweakers met ervaring hiermee.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Zou k niet doen. Je moet even aan bigfoot87 vragen. Volgens mij is hij bezig om een xbox in z'n 106 in te bouwen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Mooi gedaan seninha netjes.

Wat is je setup in de auto is dat een lilliput scherm, wat voor software gebruik je,
hoe is het allemaal aangesloten.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nee , het is geen Lilliput scherm. Deze heb ik ooit via Ebay gekocht. Merk weet ik niet. Werkt wel erg goed en was mooi duidelijk tot ik tijdens het installeren de touchscreenplaat brak :(
Toen was ik genoodzaak de plaat van mn oude overlede scherm te gebruiken , en deze is veel doffer :(

Systeem draait op XP, met Roadrunner en Mauri skin.

Verder is alle hardware (moederbord, monitor, USB radio,enz ) aan de M1-ATX voeding aangesloten.

Geluid gaat via de on-board Bose versterker.

Plus en min trek ik rechtsteeks van de accu.Deze week ga ik alles uodaten (nieuwe mobo, HD, mem) en dan ga ik ook de massa verplaatsen naar een punt dicht bij de PC (deze is helemaal achterin)
ook ga ik gelijk een nieuwe radio antenne plaatsen want de oem die bij de auto hoort werk niet echt top.

[ Voor 23% gewijzigd door seninha op 03-02-2008 17:26 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extera schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:01:
[...]

Tja, eigenlijk gaat het me niet om het radio deel, dan koop ik wel losse USB FM tuner ofzo.
Ik moet eerlijk zeggen, dat dit het enige schempje is die ik ben tegen gekomen, waar een dvd speler achter zit. Dubbel Din wel te verstaan. 1 zonder dvd speler achter het schempje is ook prima, dan neem ik wel een losse speler in de behuizing onder de bijrijder stoel. Maar er zijn simpelweg weinig dubbel din schermpjes.

Iemand die mij iets kan aanraden?
Ik zit zelf met hetzelfde probleem, een van de redenen dat ik voor de CID650 zou kiezen is dat ik deze dan meteen als versterker kan gebruiken. Hoe ga jij dat doen Extera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_fabrikant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04-2024
Ok, naar alle waarschijnlijkheid zit er binnenkort dan eindelijk mn eerste auto aan te komen *O*

ik weet nog niet 100% zeker wat het word, maar wat ik wél zeker weet is dat er een carputer in gaat komen (technische snufjes *; )...

het hele idee is dat de radio er helemaal uit gaat en dat er op de plek van de radio een touchscreen geinsalleerd word inclusief dvd speler...

nu ben ik na het lezen van een hoop info op GoT is gaan kijken naar wat voor onderdelen ik wil hebben enzo en wat er beschikbaar is, maar ik zit met een aantal dingen waar ik niet helemaal uit kom op dit moment...

1. ik zoek een radiokaart om toch FM radio te kunnen luisteren, maar kom er niet uit wat nu een verstandige keuze is (ik ben totaal niet thuis op het gebied van radio/tv kaarten, en na wat rondspeuren op internet werd het door de redelijk grote diversiteit aan kaarten alleen maar onduidelijker wat nu een goede oplossing is.)

2. ik had een mooie slimline dvd speler in gedachte, die ik dan onder het schermpje zou monteren. echter weet ik niet zo goed hoe ik die moet gaan aansluiten... moet het een interne of exterene zijn, wat is de beste optie?

3. ik weet nog niet zo goed waar ik de pc moet gaan plaatsen... bij het reservewiel in de achterbak lijkt me een erg mooi idee (zoals in die nissan 100 NX), maar dan moeten er kabels naar voren worden getrokken voor het scherm en de dvd speler... de bekabeling naar het scherm lijkt me geen punt, maar voor de dvd speler maak ik me een beetje zorgen over de lengte van de kabel en magnetische invloeden enzo, in hoeverre dit tot signaalverlies kan leiden... kan dit nog opgelost worden met een interne drive en een IDE kabel, of moet dit echt met een externe drive met een USB kabel?

4. hoe zit het met temperaturen? in de zomer kan het akelig warm worden in een auto, hoe houd je rekening met koeling van je carputer? en in hoeverre kan in de winter kou kwaad? hoe gevaarlijk is condens?

dit zijn de problemen waar ik nu een beetje tegenaan loop, ongetwijfeld zullen er gaandeweg nog wel meer dingen zijn waar ik niet direct uit kom, maar het zou erg fijn zijn als ik deze problemen voortijdig al opgelost heb.

graag doe ik een beroep op jullie verstand van zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:10

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

h_fabrikant schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:45:
Ok, naar alle waarschijnlijkheid zit er binnenkort dan eindelijk mn eerste auto aan te komen *O*

ik weet nog niet 100% zeker wat het word, maar wat ik wél zeker weet is dat er een carputer in gaat komen (technische snufjes *; )...

het hele idee is dat de radio er helemaal uit gaat en dat er op de plek van de radio een touchscreen geinsalleerd word inclusief dvd speler...

nu ben ik na het lezen van een hoop info op GoT is gaan kijken naar wat voor onderdelen ik wil hebben enzo en wat er beschikbaar is, maar ik zit met een aantal dingen waar ik niet helemaal uit kom op dit moment...

1. ik zoek een radiokaart om toch FM radio te kunnen luisteren, maar kom er niet uit wat nu een verstandige keuze is (ik ben totaal niet thuis op het gebied van radio/tv kaarten, en na wat rondspeuren op internet werd het door de redelijk grote diversiteit aan kaarten alleen maar onduidelijker wat nu een goede oplossing is.)

2. ik had een mooie slimline dvd speler in gedachte, die ik dan onder het schermpje zou monteren. echter weet ik niet zo goed hoe ik die moet gaan aansluiten... moet het een interne of exterene zijn, wat is de beste optie?

3. ik weet nog niet zo goed waar ik de pc moet gaan plaatsen... bij het reservewiel in de achterbak lijkt me een erg mooi idee (zoals in die nissan 100 NX), maar dan moeten er kabels naar voren worden getrokken voor het scherm en de dvd speler... de bekabeling naar het scherm lijkt me geen punt, maar voor de dvd speler maak ik me een beetje zorgen over de lengte van de kabel en magnetische invloeden enzo, in hoeverre dit tot signaalverlies kan leiden... kan dit nog opgelost worden met een interne drive en een IDE kabel, of moet dit echt met een externe drive met een USB kabel?

4. hoe zit het met temperaturen? in de zomer kan het akelig warm worden in een auto, hoe houd je rekening met koeling van je carputer? en in hoeverre kan in de winter kou kwaad? hoe gevaarlijk is condens?

dit zijn de problemen waar ik nu een beetje tegenaan loop, ongetwijfeld zullen er gaandeweg nog wel meer dingen zijn waar ik niet direct uit kom, maar het zou erg fijn zijn als ik deze problemen voortijdig al opgelost heb.

graag doe ik een beroep op jullie verstand van zaken :)
Mijn advies:

1. Gebruik de head unit, en niet een FM Kaart. 9 van de 10 FM kaarten hebben een goeie ontvangst totdat je begint te rijden. Eenmaal rijdend is de ontvangst kwaliteit vaak bagger.
2. Een USB Drive is je beste keuze
3. Ik had mijn carpc in de kofferbak, maar ik had geen cdrom in mn dashboard. Al zou dit met USB geen probleem moeten zijn. Andere plek waar je je carpc kan plaatsen: Onder een van de voorstoelen of in je dashboardkastje.
4. Ikzelf had af en toe last dat mn display niet aan wou door de warmte in de zomer (Lilliput 7") maar de pc zelf werkte altijd prima. (stond in kofferbak) Condens heb ik nooit problemen mee gehad. (paar vochtvreters bij de pc zetten)

Succes!

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 21:25
Meelobee schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:23:
[...]
1. Gebruik de head unit, en niet een FM Kaart. 9 van de 10 FM kaarten hebben een goeie ontvangst totdat je begint te rijden. Eenmaal rijdend is de ontvangst kwaliteit vaak bagger.
Ik gebruik momenteel een Silabs USB radio. Gemodified zodat hij direct op de auto antenne gekoppeld is en de ontvangst is inderdaad niet super. Waarom is die ontvangst toch slechter tijdens het rijden ? Drift qua frequency ? Iemand hier verstand van ?

Ik ga proberen contact op te nemen met Silabs, misschien is er iets te doen qua settings oid.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Martkrui schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:12:
[...]

Ik gebruik momenteel een Silabs USB radio. Gemodified zodat hij direct op de auto antenne gekoppeld is en de ontvangst is inderdaad niet super. Waarom is die ontvangst toch slechter tijdens het rijden ? Drift qua frequency ? Iemand hier verstand van ?

Ik ga proberen contact op te nemen met Silabs, misschien is er iets te doen qua settings oid.
Volgens mij omdat de antenne's op dit soort kaarten niet 'sterk' genoeg zijn. Ondanks dat jij de autoantenne gebruikt kan de kaart zelf niet al te veel met het signaal. Daarnaast lijkt het mij dat je tijdens het rijden steeds overschakeld op een andere zendmast. Je rijdt immers van zendgebied naar zendgebied... (geen idee of het echt zo is, maar dit stel ik me erbij voor )

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:23:
[...]

Ik zit zelf met hetzelfde probleem, een van de redenen dat ik voor de CID650 zou kiezen is dat ik deze dan meteen als versterker kan gebruiken. Hoe ga jij dat doen Extera?
Voorlopig staat alleen weer op de lange baan, met een verbouwing en een vakantie voor de deur :)
Als het gaat zoals ik wil, komt er een 4 kanaals versterker voor de speakers, en een monoblock voor een woofer (Denk ik de Kicker S10L7)

Ik denk dat die woofer er als eerst in gaat komen, de standaard bass is om van te huilen, zeker als je hardcore luistert :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen expert op het gebied van car audio (en ben al snel tevreden), maar ik begrijp dat ik een standaard losse auto versterker gewone tulp ingangen heeft waar ik mijn pc op kan aansluiten.
Bestaan deze ook met optische/digitale ingang (ik wil namelijk een mac mini gaan gebruiken en deze heeft een optische digitale audio uitgang).

Ik heb ondertussen ook het volgende gevonden http://direct.xtronic.be/products/hqct-am-fm-usb-radio/hqct-ea.html nadeel hiervan is dat zover ik kan nagaan deze alleen onder windows werkt (en geen OSX of linux). Ik weet de afmetingen ook nog niet (nagevraagd), maar hij ziet er ook niet al te groot uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 11:10

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:10:
Ik ben geen expert op het gebied van car audio (en ben al snel tevreden), maar ik begrijp dat ik een standaard losse auto versterker gewone tulp ingangen heeft waar ik mijn pc op kan aansluiten.
Bestaan deze ook met optische/digitale ingang (ik wil namelijk een mac mini gaan gebruiken en deze heeft een optische digitale audio uitgang).
Ook zeer benieuwd naar, bromt bij mij aardig namelijk.

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 14:50
iemand enig idee hoe deze aansluiting heet?

Afbeeldingslocatie: http://www.cartft.com/image_db/verlaengerungskabel_mm400_ctf700_ctf800.jpg

Het verlengstuk dat ik door de auto heb liggen van een oud schermpje eindigt namelijk met een female uiteinde (de linker), en mijn nieuwe scherm heeft alleen een female ingang...

Dus, op zoek naar een Male to Male stekkertje van enkele centimeters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:22

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Woei, * Spike_wolf heeft eindelijk weer een auto gekocht *O*
Nu dus opzoek naar een 2e hands laptop die snel genoeg is om er in te gooien...
HDD vervangen door een flashdrive, en weer gaan met die banaan :)

Enige nadeel is dat deze wagen een dashboard heeft wat niet zo makkelijk te moden valt als de vorige -O-

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
SoaDmaggot schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:26:
iemand enig idee hoe deze aansluiting heet?
Ik zou bijna zeggen : centronic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:50:
Woei, * Spike_wolf heeft eindelijk weer een auto gekocht *O*
Nu dus opzoek naar een 2e hands laptop die snel genoeg is om er in te gooien...
HDD vervangen door een flashdrive, en weer gaan met die banaan :)

Enige nadeel is dat deze wagen een dashboard heeft wat niet zo makkelijk te moden valt als de vorige -O-
is de asus EEE pc dan niks voor jou? flashdrive, klein, schermpje, snel genoeg voor bijna alle taken binnen normaal gebruik, en voor minder dan de helft van de prijs als een volwaardig laptop

ben er zelf ook naar t kijken, al heb k wel al een pc in de auto zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 07-10 14:50
Martkrui schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:27:
[...]

Ik zou bijna zeggen : centronic
Met wat zoeken op centronic kwam ik ook DFP tegen, en dat schijnt hem dus te zijn *O*

Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/directron_1989_692840877

Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:39:
[...]

is de asus EEE pc dan niks voor jou? flashdrive, klein, schermpje, snel genoeg voor bijna alle taken binnen normaal gebruik, en voor minder dan de helft van de prijs als een volwaardig laptop

ben er zelf ook naar t kijken, al heb k wel al een pc in de auto zitten
Hmm, klinkt aardig.
Ik heb nooit eerder naar dat ding gekeken, wel de naam eens voorbij zien komen, maar verder niet.

Ik zal er eens naar kijken, thanks :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een kant en klare pckast (klein formaat) kopen.
Ik heb een oogje op de picco autopc en een systeem van myelectronics:

picco:
http://www.picco.nl/product_info.php?products_id=65

myelectronics:
http://www.myelectronics.nl/contents/en-us/d216.html

Wat vinden jullie van deze systemen?
En heeft er iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik nog wat kleine vraagjes:

1/ Aangezien ik 1 van deze 2 systemen wilt kopen,
moet er dus nog een beeldscherm bij gekocht worden.
Ik wil graag een touchscreen scherm wat breedbeeld is, en het liefst 8inch is.
Bestaan deze? En zoja welke is een goed scherm?

2/ De aansluiting van het beeldscherm is als ik het me goed herinner een simpel tulip video kabeltje.
De aansluiting op de carpc is gewoon een normale VGA aansluiting.
Hoe ga je het beeldscherm werkend krijgen dan?

3/ In mijn auto heb ik momenteel een versterker met een composet en sub.
Kan ik deze apparatuur gewoon aansturen met zo'n carpc?
Of gaat dit niet lukken?

Bedankt vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:29:
Overigens heb ik nog wat kleine vraagjes:

1/ Aangezien ik 1 van deze 2 systemen wilt kopen,
moet er dus nog een beeldscherm bij gekocht worden.
Ik wil graag een touchscreen scherm wat breedbeeld is, en het liefst 8inch is.
Bestaan deze? En zoja welke is een goed scherm?

2/ De aansluiting van het beeldscherm is als ik het me goed herinner een simpel tulip video kabeltje.
De aansluiting op de carpc is gewoon een normale VGA aansluiting.
Hoe ga je het beeldscherm werkend krijgen dan?

3/ In mijn auto heb ik momenteel een versterker met een composet en sub.
Kan ik deze apparatuur gewoon aansturen met zo'n carpc?
Of gaat dit niet lukken?

Bedankt vast
1. Kijk eens naar de schermen van Xenarc:http://www.xenarc.com/product/index-monitor.html

2. Scherm zoeken met een VGA aansluiting, Schermen met alleen een tulp stekker geven vaak een veel te lage resolutie om op zo'n klein (7 of 8") scherm nog iets van leesbare letters weer te geven.

3. Ja hoor geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, ik moet dus een scherm vinden met perse een VGA aansluiting.
Maar wat vinden jullie van zo'n compleet systeem van picco?
Ik wil er navigatie op draaien, bluetooth carkit, en mijn sub,compo kunnen aanspreken

Afbeeldingslocatie: http://www.picco.nl/images/travla_c134_z.jpg

# Travla C134
# VIA Epia-M10000-N
# DVD Slimline spelers zwart
# 40 Gb 2,5" Harde schijf
# 256 MB Low Profile
# geassembleerd en getest

550 euro´s.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb mijn car pc stuff ook via picco besteld toendertijd (half jaartje terug ofzo?)
en scherm heb k gekocht via http://www.tftscherm.net/...3e2d6ba9c4fb87d1b454716e5

heeft ook vga en werkt goed, ook als t vriest of warm weer is :)

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:43:
Dank je, ik moet dus een scherm vinden met perse een VGA aansluiting.
Maar wat vinden jullie van zo'n compleet systeem van picco?
Ik wil er navigatie op draaien, bluetooth carkit, en mijn sub,compo kunnen aanspreken

[afbeelding]

# Travla C134
# VIA Epia-M10000-N
# DVD Slimline spelers zwart
# 40 Gb 2,5" Harde schijf
# 256 MB Low Profile
# geassembleerd en getest

550 euro´s.
Je kan ook nu bij Samenkopen.net een compleet systeem samenstellen, volgens mij kom je dan goedkoper uit én het is een sneller systeem. Ook op Ebay kan je dit soort systemen goed samenstellen.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.morex.com.tw/products/imgproduct/39-1.jpg

- 3777 Black Aluminium Mini-ITX case 100x212x266 (HxWxD) + 80W adapt. + Risercard
- D201GLY2A moederbord (1,2Ghz Conroe-L Celeron CPU 2x SATA Actief)
- 1024 mb ram
- 320 GB 3.5" HD
- DVD Slimline drive

Totaal ongeveer 310 euro ...

Verwijderd

Misschien een domme vraag,
maar sommige bouwen hun scherm in zoals deze:

http://www.mediaengine.org/images/shots/yellow_touch.jpg
Plaatjes resizen graag.

Maar hoe krijg je zo'n scherm aan als je de knoppen niet meer kan benaderen zo?
Alles is weggewerkt.
En de instellingen benaderen enz...

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 28-02-2008 19:15 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:45:

[afbeelding]

Alles is weggewerkt.
Scherm gewoon aan laten staan?
Mijn scherm kan ook niet 'uit' die kan alleen op stand by.. ik liet hem gewoon aan staan, dan sprong hij vanzelf op stand by, en als ik het systeem aan zette dan ging het scherm ook mee aan...
Scheelde me weer een keer op een knopje drukken :P
En een scherm dat op standby staat vraagt ook niet echt veel van je accu... ik heb iig nooit problemen gehad met m'n accu :)

Humankind… be both.

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 14:22

MikeWazowski

Look into my eye

Jeroenz18 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:30:
Je kan ook nu bij Samenkopen.net een compleet systeem samenstellen
Ik zie er geen CarPC o.i.d. tussenstaan (misschien omdat ik net wakker ben :9). Kun je een linkje geven?

-edit- Lama, ik neem aan dat je deze bedoeld....

[ Voor 16% gewijzigd door MikeWazowski op 21-02-2008 10:05 ]

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
sweeper73 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:03:
[...]

Ik zie er geen CarPC o.i.d. tussenstaan (misschien omdat ik net wakker ben :9). Kun je een linkje geven?

-edit- Lama, ik neem aan dat je deze bedoeld....
Klopt, en dan moet je (mocht je interesse hebben) in het forum van de actie even aangeven dat je die behuizing wil en b.v. ook een slimline dvd speler ....

Verwijderd

-afbeelding-

Alles is weggewerkt.
Per scherm verschillend. Sommige starten direct op zodra ze spanning krijgen (zoals de mijne), bij sommige andere (oudere Lilliput's) moet je met een paar componentjes het printje met de knopjes een beetje modificeren zodat hij direct opstart als ie spanning krijgt. Andere mensen kiezen er voor de afstandbedienig te gebruiken. Het 'oogje' van het scherm wordt dan ergens in de dash gemonteerd. Mooie plek kan een ventilatierooster zijn, dan is ie onzichtbaar.

Ik zag trouwens dat je carputerforum.nl ook al had gevonden aangezien je daar dezelfde vraag stelde over het systeempje van Picco. Zelf bouwen (en shoppen) is meestal iets goedkoper. Alleen als het dan niet werkt kun je alleen jezelf de schuld geven. >:)

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb mijn scherm aangesloten via een molex aan mn CarPC voeding.
Nu is het zo dat als de PC in slaapstand gaat de monitor dan uit gaat.

Start ik de auto weer op dan gaat de monitor vanzelf aan :-)

Achterscherm (in de hoofdsteun) werken precies het zelfde.
Als de PC in slaapstand gaat en de monitors staan aan , dan gaan deze weer aan zodra de PC wakker wordt.
Als de monitoren uit staan dan blijven ze gewoon uit.
Erg makkelijk.

Moet wel in de gaten houden dat als de kids iets gekeken hebben en ik de volgende keer alleen rijden dat de monitors dan wel uit staan.
Heb in het begin vaak gehad dat ik op mn werk kwam en te horen kreeg van een collega waarom beiden schermen achterin nog aanstonden |:(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06
Hey, ik ben nieuw bij deze ZEER intressante carPC topics, en vroeg mij iets af.

Ik ben voor de zomer druk aan het sparen voor een Honda CRX Del-Sol VTI-E.
(Electrisch dak, electrische voorramen en achterraam, oftewel een auto die ik voor de zomer in mijn bezit hoop te hebben.)

Hier wil ik dan, als ik de auto eenmaal heb, dus een carPC inbouwen.
Heb zelf wel verstand van ICT, dus veel problemen zullen er niet komen.
Maar toch heb ik enkele vragen:

1. Ik lees geregeld in de topics over de term: OBDII.
Kan ik hiermee bijv. door middel van de COM1 poort op de carPC live de kilometer teller etc. uitlezen? (Mits de auto na 1996 gefabriceert is)
Ik bouw namelijk zelf de frontend software DMV Visual Studio 2005, en dan lijkt het me mooi om dan gewoon een live KM teller te weergeven enz.
En dan bijvoorbeeld een troubleshoot gedeelte voor foutcodes enz.

2. Hoe kan ik het schermpje het beste weren tegen diefstal?
Ik zat zelf te denken, om bijvoorbeeld wat te knutselen dat het schermpje in de dashboard gedraait kan worden ofzo, dat ie gewoon onzichtbaar wordt.
Of afneembaar maken, maar dan zit je weer met het feit dat de contacten op een gegeven moment de geest kunnen geven door slijtage etc.

3. Heeft iemand hier toevallig dit type auto, en kan deze persoon mij misschien vertellen of er op het dashboard ruimte genoeg is voor een 7" touchscreen?

4. Ik wil mijn software gebaseert hebben op 800x480.
Kunnen die 7" schermpjes een beetje met die resolutie opschieten?

5. Wat voor scherm kan ik het beste gebruiken in de zomer, wanneer we weer volop zon hebben?
Dus met een helder contrast, en zo min mogelijk last van zonlicht.

6. Hoe kan ik het het beste aanpakken met zo'n schermpje qua standby enz.
Het lijkt mij niet zo relaxed om het schermpje op standby te laten staan, vanwege de accu.
Is het schermpje bijvoorbeeld te koppelen aan het contact?
Dat het schermpje pas in standby gaat wanneer het contact op accu / aan staat?
(Beeld krijg ik dan wel zodra ik de carPC aanzet. Die wil ik gewoon handmatig aanzetten DMV een knop op het dashboard)

Hier enkele foto's van de type auto, waar het dus om gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.buscatuning.com/blog/fotos/marcas/honda/del-sol/honda-crx-del-sol-turbo1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.forum-auto.com/mesimages/314016/DSC00196.JPG
Afbeeldingslocatie: http://evilgreen.mijnhomepage.nl/homepage/show/1110574.jpg

Bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door xoniq op 23-02-2008 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[afbeelding]

Alles is weggewerkt.
Mag het ietsje kleiner ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

jvsjmedia.nl schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:56:
Hey, ik ben nieuw bij deze ZEER intressante carPC topics, en vroeg mij iets af.

Ik ben voor de zomer druk aan het sparen voor een Honda CRX Del-Sol VTI-E.
(Electrisch dak, electrische voorramen en achterraam, oftewel een auto die ik voor de zomer in mijn bezit hoop te hebben.)

Hier wil ik dan, als ik de auto eenmaal heb, dus een carPC inbouwen.
Heb zelf wel verstand van ICT, dus veel problemen zullen er niet komen.
Maar toch heb ik enkele vragen:

1. Ik lees geregeld in de topics over de term: OBDII.
Kan ik hiermee bijv. door middel van de COM1 poort op de carPC live de kilometer teller etc. uitlezen? (Mits de auto na 1996 gefabriceert is)
Ik bouw namelijk zelf de frontend software DMV Visual Studio 2005, en dan lijkt het me mooi om dan gewoon een live KM teller te weergeven enz.
En dan bijvoorbeeld een troubleshoot gedeelte voor foutcodes enz.

2. Hoe kan ik het schermpje het beste weren tegen diefstal?
Ik zat zelf te denken, om bijvoorbeeld wat te knutselen dat het schermpje in de dashboard gedraait kan worden ofzo, dat ie gewoon onzichtbaar wordt.
Of afneembaar maken, maar dan zit je weer met het feit dat de contacten op een gegeven moment de geest kunnen geven door slijtage etc.

3. Heeft iemand hier toevallig dit type auto, en kan deze persoon mij misschien vertellen of er op het dashboard ruimte genoeg is voor een 7" touchscreen?

4. Ik wil mijn software gebaseert hebben op 800x480.
Kunnen die 7" schermpjes een beetje met die resolutie opschieten?

5. Wat voor scherm kan ik het beste gebruiken in de zomer, wanneer we weer volop zon hebben?
Dus met een helder contrast, en zo min mogelijk last van zonlicht.

6. Hoe kan ik het het beste aanpakken met zo'n schermpje qua standby enz.
Het lijkt mij niet zo relaxed om het schermpje op standby te laten staan, vanwege de accu.
Is het schermpje bijvoorbeeld te koppelen aan het contact?
Dat het schermpje pas in standby gaat wanneer het contact op accu / aan staat?
(Beeld krijg ik dan wel zodra ik de carPC aanzet. Die wil ik gewoon handmatig aanzetten DMV een knop op het dashboard)
1 - Ja, met OBD(2) kun je statusen etc uitlezen http://en.wikipedia.org/wiki/On_Board_Diagnostics

2 - Wat ze niet zien, willen ze niet hebben. Zo simpel is het.
Fysiek het scherm uit je auto halen is de beste garantie dat ze het niet uit je auto kunnen halen.
Ingebouwde schermen (indash) zijn moeilijker te verwijderen als degene op losse steunen.

3 - Nee sorry, kan ik je niet mee helpen. Gegarandeerd dat er een Honda CRX forum is, die weten wel meer denk ik.

4 - 800*400 is als ik het goed heb voor veel schermen de native reso. Googlen op het product doet de rest.

5 - .

6 - Ja. Je kan altijd kiezen waar je je 12v voor het scherm vandaan haalt. Er is een lijn die continue spanning heeft, en er zijn lijnen die alleen spanning hebben als je de sleutel omhaalt. Wederom zullen ze je op een honda crx forum je ongetwijffelt precies kunnen vertellen waar je die vandaan haalt. Maar ff een zaterdagmiddag prutsen met een multimeter doet wonderen

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 16:06
Bedankt voor je reactie!
Ik zal hier het een en het ander nog wel ff over uitzoeken, maar bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw op gebied van carpc's en multimedia inbouw in de wagen.
Ik heb een tijdje terug een Alpine TME 770 overgekocht van iemand en nu vroeg ik me af of ik hiermee een carputer kon aan sturen.

Enkele foto's:
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails.imagebam.com/310/9a38683099486.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails.imagebam.com/310/222ba93099487.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails.imagebam.com/310/896be93099491.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails.imagebam.com/310/279db33099492.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails.imagebam.com/310/61fd2d3099488.gif

Anders word het een laptop slopen en dat touchding gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:12
Ja je kunt dat scherm wel gebruiken.

Je zou misschien die "RGB" aansluiting kunnen gebruiken, maar dan moet je eerst de pinout vinden.
Makkelijker is een oude Geforce2 ofzo in je CarPC drukken, en de TV-out aan te sluiten op het gele plugje van de "Video in"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlijn85
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:57:
Ik ben nieuw op gebied van carpc's en multimedia inbouw in de wagen.
Ik heb een tijdje terug een Alpine TME 770 overgekocht van iemand en nu vroeg ik me af of ik hiermee een carputer kon aan sturen.

Enkele foto's:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Anders word het een laptop slopen en dat touchding gebruiken
Het lijkt me geen goed idee dit te gebruiken om een pc aan te sturen. Zo te zien is de touchscreen mogelijkheid alleen voor het scherm zelf en dus niet over te zetten naar je pc om je muis te bedienen. Ik kan niet veel over de resolutie vinden, maar bij dergelijke schermen is die vaak vrij laag. Hier staat dat het scherm een resolutie heeft van 1200x234, dit moet wel nonsense zijn, maar geweldig zal het niet zijn. Het is een leuk scherm voor video en navigatie, maar daar houdt het wel een beetje mee op vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig, ik dacht zoiets al. Nou je de AUX IN ga ik dan gebruiken om via TV-out het scherm aan te sluiten en beeld erop te krijgen. Waarschijnlijk ga ik dan een Trackbal muis een beetje aanpassen als besturings-element. Morgen ga ik al eens proberen of ik er beeld op kan krijgen en bekijken hoe FreeIce en freedrive eruit zien op het schermpje.
(en hopen dat Windows niet te veel zaagt omdat er enkel maar TV-out op de vga is aangesloten).

In het weekend al eens kijken hoe ik het schermpje het best kan aansluiten en hoe ik gemakkelijk de wagen kan slopen om de kabels te kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:29:
Spijtig, ik dacht zoiets al. Nou je de AUX IN ga ik dan gebruiken om via TV-out het scherm aan te sluiten en beeld erop te krijgen. Waarschijnlijk ga ik dan een Trackbal muis een beetje aanpassen als besturings-element. Morgen ga ik al eens proberen of ik er beeld op kan krijgen en bekijken hoe FreeIce en freedrive eruit zien op het schermpje.
(en hopen dat Windows niet te veel zaagt omdat er enkel maar TV-out op de vga is aangesloten).

In het weekend al eens kijken hoe ik het schermpje het best kan aansluiten en hoe ik gemakkelijk de wagen kan slopen om de kabels te kunnen leggen.
Probeer voedingskabels en signaalkabels altijd gescheiden te houden. Dus al je van voor naar achter moet BV. de 12v en de 0 links door de auto, de signaalkabels rechts.

Vooral als er ook kabels voor een versterker etc bijkomen, omdat de 12v hiervan nog wel wat stroom kan trekken.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
Dit gaat eigelijk niet echt over een auto maar over mijn yamaha aerox(scooter). Ik wil een DVD spelende/radio met LCD en dan nog een kleine subwofer met 2kleine boxen. Maar de vraag is zou dit te veel gebruiken op 1accu(hoofd accu) dus daar zit ook neon en die andere brol aan zit.? De accu is zo een kleine ding, niet ene uit een auto. Maar er gaan messchien 2kleine accu in die dan parralelstaan met elkaar of ik zet er eentje bij in de koffer en die zet ik paralel met de hoofd. En dan gaan ze messchien langer mee:) Maar ik heb nog een jaartje tijd voor dit af te krijgen. :+
Dus neem jullie tijd voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Het is meer de vraag of de dynamo het gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag!

Heel veel word het gedaan dat de 1e accu gewoon via de dynamo gaat en een 2e accu als "stand by" wordt gebruikt. Deze kun je dan via een accu lader ( nu in de aanbieding bij de lidl 19,95 >:) ) laden
Ik heb het wel eens eerder gezien op meetings mensen met een lcd in hun buddy... Ik bedoelk 550Watt aan boxen gaat ook dus waarom geen lcd? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en een lcd schermpje vreet echt werkelijk weinig stroom.

mijn car pc doet het nog als mijn radio allang uitvalt omdat de accu "leeg" is
kan k ondertussen dus wel nog mooi doorgaan met pc-en (al dan niet met geluid uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Woei.. sinds een paar uur geleden heb ik ook weer een auto voor de deur staan *O*
Ik heb m'n scherm hier nog liggen. Nu nog even kijken naar een laptop om te gebruiken, maar ik denk dat ik een macbook koop ter vervanging van m'n huidige laptop, welke niet helemaal meer jofel is voor zwaar gebruik, en dat die dan in de auto verdwijnt :)

Moet alleen nog wel kijken hoe ik in godsnaam dat scherm leuk weg ga werken in het dashboard :|

Het is een Mazda 323 uit 94 voor de kenners..
Ik zal morgen eens wat pics maken van het dash, kunnen jullie met me mee denken :+

Ik zal ook de pics van m'n vorige systeem weer eens online gooien, kan ik die ook weer eens in dit topic gooien :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Spike_wolf schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:59:
Woei.. sinds een paar uur geleden heb ik ook weer een auto voor de deur staan *O*
Ik heb m'n scherm hier nog liggen. Nu nog even kijken naar een laptop om te gebruiken, maar ik denk dat ik een macbook koop ter vervanging van m'n huidige laptop, welke niet helemaal meer jofel is voor zwaar gebruik, en dat die dan in de auto verdwijnt :)

Moet alleen nog wel kijken hoe ik in godsnaam dat scherm leuk weg ga werken in het dashboard :|

Het is een Mazda 323 uit 94 voor de kenners..
Ik zal morgen eens wat pics maken van het dash, kunnen jullie met me mee denken :+

Ik zal ook de pics van m'n vorige systeem weer eens online gooien, kan ik die ook weer eens in dit topic gooien :P
Met klaplampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nope... geen bassie en adriaan lampen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Spike_wolf schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:22:
Nope... geen bassie en adriaan lampen :P
Bassie en Adriaan reden Honda Prelude...
Het zijn geen "bassie en adriaanlampen" :( , het zijn "klaplampen, heule snelle! net zoals Porsche!" 8)7

;) Is een gevoelige snaar van de heren @ 323fclub.nl kwam ik achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Tja, * Spike_wolf is niet zo'n auto expert.. en de eerste keer dat ik dat soort lampen zag was op de wagen van B&A, met die mooie wimpers er aan :+
Sinds dien zijn het voor mij nogsteeds B&A lampen :P

Maargoed, vanmiddag komen wat pics zodat jullie misschien met ideeën kunnen komen... het dashboard is niet bepaald leuk ingericht om een schermpje in te stoppen... :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Okay dan, bij deze pics van m'n nieuwe karretje... brakke foon pics wel te verstaan :+

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/Got/auto/IMAG0145_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/Got/auto/IMAG0147_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/Got/auto/IMAG0146_thumb.jpg

:)
Leuk dingetje... maar dat word nog lastig om het scherm op een leuke manier in dat dashboard te krijgen 8)7

Het mooiste is natuurlijk om hem naast de metertjes en boven de alarmlichten knop te zetten, maar dan moet ik een compleet nieuwe bovenkant van dat dashboard maken... Ik heb alleen geen idee hoe :/

Ga nu ff de pics van m'n vorige wagen opsnorren, kunnen de nieuwelingen hier dat ook nog eens bekijken :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Laatst online: 18-09 10:56
Daar waar nu de radio zit ;)

En dan de sigaretten ding en laatje ook eruit slopen ;)

Heb ik ook gedaan in de Golf2 van mijn broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

luccie schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:12:
Daar waar nu de radio zit ;)

En dan de sigaretten ding en laatje ook eruit slopen ;)

Heb ik ook gedaan in de Golf2 van mijn broer.
Ja dat is simpel idd.. maar het probleem is dan dat het scherm zo ontzettend laag zit.. moet je steeds naar beneden kijken.. en voor navigatie is dat erg vervelend, not to mention ontzettend gevaarlijk ;)
Daarom zitten losse navigatie dingen ook op de voorruit :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Okay, zoals beloofd, hier het verslag wat ik toendertijd gepost heb.. nu nog maar een keer met weer werkende pics :)

Spike's Car PC

Meet Ginger:
Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_01.jpg
Ginger was altijd een hele fijne en trouwe, maar ietwat ouderwetse auto.. tot ik ineens briljante plannen kreeg dan >:)

* Spike_wolf kreeg namelijk het briljante idee om een ongebruikte laptop te slopen en in Ginger in te bouwen om te gebruiken voor het afspelen van muziek, navigatie doeleinden en het incidentele potje Patience zo nu en dan :+
De hardware

De laptop die ik nog had liggen, het was een 15” P4 2Ghz met 512 MB DDR geheugen.. dit beestje werd altijd gebruikt door m’n ma, maar de laptop begon kuren te krijgen en m’n ma kocht een nieuwe.. sinds ik de computer nerd in huis ben mocht ik dat oude ‘klote ding’ wel hebben :)
Na een beetje tweakern deed het beestje het weer prima, draaide soepel met een temp van ronde de 38 graden.. niks mis mee..

Hier heb ik met dank aan nLite een uitgeklede versie van XP Pro op gezet om zoveel mogelijk schijfruimte te besparen voor muziek enzo :P
Het plan was naar aanleiding van [CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4 een 7” touch screen TFT schermpje te kopen, deze op een mooie manier IN m’n dashboard te verwerken, zodat het er niet als een pda of tomtom OP zit :/ wat ik ontzettend lelijk en diefstal gevoelig vindt..

De laptop zelf zou onder de bijrijders stoel komen, de kabels zou ik onder het voetenmatje door leggen naar het dashboard naar het scherm toe…
Powerknop

Aangezien de laptop onder de bijrijders stoel terecht zou komen zou dat lastig aanzetten worden natuurlijk :/ Maar daar vond ik al snel een oplossing voor :*)
Bij Conrad bestelde ik een paar druk knopjes…

Ginger had in haar dashboard 4 plekken voor druk knoppen.. rechts van het stuur zaten de knoppen voor de mistlamp en de achterruitverwarming…
Links van het stuur zaten twee uitsparingen voor nog twee dezelfde knoppen, maar daar zaten afdekplaatjes overheen..

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_knopjes.jpg
Deze afdek plaatjes zouden natuurlijk ideaal zijn om een knopje in te fabriceren.. dus zo gedacht zo gedaan.. De druk knopjes die ik van Conrad kreeg waren exact de goeie grootte.. dus ik pakte een scherp mes en ben het opstaande rondje in een van de afdekplaatjes er uit gaan snijden… heeft me een uur gekost :/ taai spul zeg, dat plastic :/ :+

Maargoed:
Hier begon ik dus mee:
Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_PICT0541.jpg
En toen ik daar na ruim een uur mee klaar was had ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_PICT0541-2.jpg

Na dit gedaan te hebben moest ik natuurlijk wel iets hebben om deze knop aan te verbinden zodat ie ook nog wat zou doen :+
Dus maakte ik de laptop open en ging opzoek naar de connector van de power knop van dat ding :/

Na een beetje geklooid te hebben kwam ik bij die knop uit.. dat knopje was nogal klein en zat direct op de printplaat… na het knopje er zelf vanaf gehaald te hebben had ik dit over:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/powerbutton/thumb_Foto162.jpg
Deze foto ben ik jammergenoeg kwijt.. maar dat was een detail foto van het connectie punt
Tja.. en op dat stukje van een halve cm breed zaten drie connectie punten.. het middelste rondje de + pool.. de buitenste twee rechthoekjes allebei de – pool …
Daar moesten dus twee draden aan gesoldeerd worden :|
Tja.. duurde ook even voor ik dit goed voor elkaar had, maar dat is gelukt, beetje isolatie tape er omheen voor de zekerheid en stevigheid en voila:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_PICT0543.jpg
Twee draden aan de powerknop vast welke er samen in contact voor zorgden dat de laptop netjes opstartte :*)

Vervolgens heb ik een stuk netwerk kabel door m’n dashboard hen gegooid:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_PICT0545.jpg
Van de plek waar de power knop zou komen, door het middenconcole heen, langs de versnellingspook (onder de afdekplaat heen) en onder de bijrijders stoel, wel onder de rail door zodat deze stoel nog steeds naar voren en achteren kan zonder de kabel door te snijden :+ de hele kabel zie je dus niet meer :)

Vervolgens naast het stuur deze twee draadjes aan de druk knop aangesloten en het afdekplaatje met druk knop en al weer op z’n plaats gestoken:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_PICT0546.jpg
USB Support

Na deze knop gemaakt te hebben kreeg ik het briljante idee om ook en USB poort in m’n dashboard te maken, zo kan ik met USB stick gemakkelijk nieuwe muziek op het systeem zetten :) En tja, ik had nog zo’n afdek plaatje over >:) Dus heb ik weer het zelfde gedaan als hiervoor, een stuk plastic weg gesneden ter grootte van een USB poort, en hier een USB verleng kabel doorheen gestoken welke aan het uiteinde een aantal opstaande randjes had, deze randjes recht gebogen.. ding er doorheen, en randjes weer terug gebogen, nu kun je de poort dus niet meer naar binnen drukken :) Nog wel even goed vast gelijmd voor de zekerheid. Die randjes een likje zwarte verf gegeven en ik kwam tot dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_usb.jpg
Dit afdekplaatje wilde ik aan de rechterkant van het stuur hebben, dus heb ik de originele knop van de mistlampen er uit gesloopt, kabels verlengd en deze naar de linkerkant van het stuur gedaan, en vervolgens de USB poort op z’n nieuwe plekje gestopt:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_rechts.jpg
Ook hiervan heb ik de kabel langs de versnellingspook uit het zicht weg gewerkt naar de bijrijders stoel..

De andere kant van het stuur ziet er nu dus zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_links.jpg
MiddenConsole

Toen was het tijd om aan de plek van het schermpje te denken..
M’n autoradio wilde ik er helemaal uit halen, dus die plek was leeg.. eronder zat een bakje wat er ook uit zo kunnen.. maar die plek zat zo laag dat ik heel erg ver omlaag zou moeten kijken om op het scherm te kunnen zien.. geen optie dus.. Dan maar een stuk hoger.. boven het dashboard aan een zuignap was ook geen optie.. tja, dan gaan we de huidige layout van het dashboard maar om zeep helpen >:)
Ik wilde de knoppen van de verwarming omlaag halen naar de plek van de radio, dan het scherm op de plek van die knoppen en de blaasgaten..

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/knoppen.jpg
Het rood omlijnde stuk moest ik er dus uit zagen..
Ik ben dus maar even langs de sloop gereden om een zelfde stuk dashboard te bemachtigen om daarmee aan de slag te gaan.. ik ken mezelf :+
Dus de dremel in een ander stuk dash gezet,

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_dash.jpg
Dat ging makkelijker dan ik had durven hopen, en nog heel netjes ook :)
Vervolgens konden de knoppen voor de verwarming samen met het stukje dash op hun plek een stukkie omlaag:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_dash2.jpg
Best netjes zo toch? :)
Geluid en Power

Om de speakers van m’n autoradio te blijven gebruiken had ik uiteraard een kleine versterker nodig.. deze heb ik dus aangeschaft… een simpele van XXL van 25 euro ofzo… niks bijzonders… hier kon ik doormiddel van een jackplug de laptop op aansluiten :) en vervolgensging deze versterker dan weer door naar de speakers :)

En om de laptop te voorzien van stroom heb ik een auto lader van trust gekocht, kostte 35 euro, en leverde verschillende voltages, en had verschillende opzet stukjes zodat hij in ongeveer elke laptop/ander apparaat kon :)

Alleen bleek dat de versterker en adapter op dezelfde ground zaten waardoor de speakers ontiegelijk gingen brommen als de laptop aan de adapter zat :/
Hiervoor dus maar een aardlus isolator van 15 euro gekocht, deze tussen de laptop en de versterker en dat probleem was opgelost :)

Nu moest ik dit allemaal wel ergens kwijt, dus heb ik ze allemaal gemonteerd in de ruimte achter de radio en het bakje er onder, hier was een zee van ruimte en kon ik alles netjes vast zetten zonder er last van te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_rommel.jpg
Achter nummer 1 zit de aardlus isolator, die heb ik met twee boutjes vast gezet aan de binnenkant van dat schot.. de boutjes heb ik een likje zwarte verf gegeven en die vallen helemaal niet meer op :)
Nummer 2 is de versterker welke met een aantal tiewrapjes vast zit aan een metale constructie daar achter…
En nummer 3 is de adapter welke ik heb voorzien van een metalen strip er omheen zodat ik ook deze met twee boutjes vast kon zetten aan dat schot, en ook deze zijn zwart geverfd om niet op te vallen..
Alle drie deze apparaten zijn omwikkeld met een stuk schuimrubber zodat ze niet kunnen gaan rammelen tijdens het rijden :)
Het Scherm

Na lang… erg lang wachten kreeg ik dan eindelijk mijn schermpje van de postbode *O*
Lilliput scherm van 7”, besteld bij MyElectronics voor 260 euro inc BTW en verzend kosten.. kost wat, maar dan heb je ook wat :)
Hier het scherm aangesloten op de laptop (rechter)

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_scherm.jpg
Erg leuk dingkie :D
Dankzij dit scherm kon ik dus inmiddels de 15” monitor van de laptop zelf af slopen :) En hierna heb ik ook het toetsenbord er vanaf gehaald..

Toen kwam de tijd om het scherm op zijn plek te zetten in de auto..
Van de constructie er achter heb ik helaas geen pics gemaakt omdat ik het er erg snel in gezet heb omdat ik al te laat was voor school :+
Maar het principe is simpel, het scherm heeft zijn eigen standaard, welke voorzien was van een aantal gaatjes om hem vast te schroeven…
In de auto zaten een aantal bouten en gaten aan/in het metalen frame onder/in het dashboard…
Ik heb twee aluminium latjes genomen, deze een beetje gebogen enzo, zodat ik een kruis kon maken in het midden van het gat waar het scherm moest komen, welke ik dus vast gemaakt heb met een stel bouten aan het bestaande frame, dit zit nu dus muur vast..
In deze aluminium latten heb ik een stel gaten geboord.. duurde 2 uur voor 7 gaten :/ ($%#$&@%@%$ boor :( :/ ).. en hier heb ik de standaard van het scherm dan weer mee vast gemaakt met wat boutjes… hier tussen wel wat extra moeren gedaan om de standaard op de juiste plek te krijgen :)

En nu ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_scherm01.jpg
Scherm net op zijn plek, uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_scherm02.jpg
Main screen van Centrafuge, een erg goeie front end voor car PCs, voor het beluisteren van muziek, en navigatie.. en beide tegelijk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/auto/carpc01/thumb_scherm03.jpg
En hier dan met het navigatie scherm aan :)

Ik heb alleen nog geen pic van het patience scherm :/ Maar ik kan dus ook IN dit programma zelf solitaire openen en spelen in de file ofzo :p
Ook kan ik er DVDs mee afspelen, en een hoop telefoons mee aansturen door middel van een BlueTooth connectie.
Navigatie

Om te kunnen navigeren is natuurlijk wel een GPS muis nodig, ik heb een simpele USB GPS muis gekocht van 65 euro.. deze boven op m’n dashboard gelegd, in het dashboard een klein gaatje gemaakt en daar de kabel doorheen gestoken.
De kabel net als alle andere kabels langs de versnellingspook geleid naar de bijrijders stoel.. in de auto zie je GEEN ENKELE kabel lopen _O_
Alleen op het kleine stukje tussen het afdek stuk van de pook en de bijrijdersstoel.. maar das maar 2 of 3 cm :)
Securing de Laptop

Uiteraard moest de laptop goed vast zitten.. onder de bijrijders stoel had ik dus genoeg ruimte om de laptop netjes te kunnen plaatsen, dat heb ik dan ook gedaan, onder de laptop wat schuimrubber gelegd zodat ook deze geen geluid kan maken tijdens het rijden.. vervolgens de bouten van de stoel los gedraaid en hier onder vier bouten een oogje gedaan en ze vervolgens weer goed vast gedraaid… aan deze oogjes heb ik een paar spanbanden bevestigd, en deze in een kruis over de laptop heen getrokken, waardoor deze zo vast als een huis zit :) die gaat geen kant meer op.. en de kabels zitten allemaal netjes onder de rail van de stoel zodat er geen een door gesneden kan worden bij het verzetten van de stoel :)
To Do:

Het enige wat me nu nog rest is een beetje afwerking, ik moet de randen om het scherm nog dicht maken met polyester of schuimrubber ofzo.. ook zit er boven de knoppen van de verwarming nog een kiertje wat nog dicht moet…
Verder ben ik eigenlijk wel klaar :)
Oh ja.. Ginger mag nog wel een grondige wasbeurt krijgen, van binnen en buiten..
Gaan we morgen maar eens doen :)

De lege rand om het scherm heen heb ik toen dertijd nog netjes dicht gesmeerd met e-poxy en netjes geverfd... het zag er prima uit, en het was net of het er altijd ingezeten heeft... als je niet TE goed keek that is :P
Hoe het er uiteindelijk uit zag heb ik jammergenoeg nooit foto's van gemaakt -O-

Misschien dat anderen hier nog wat aan hebben :)
En ja, m'n auto heette idd Ginger... was niet mijn idee.. toenmalige vriendin vond dat de wagen een naam moest hebben.. een naam die je ook tijdens de sex uit kon schreeuwen ( :? ), en aangezien de wagen rood was... en vriendin ook rood haar had, werd het dus Ginger :P

[ Voor 100% gewijzigd door Spike_wolf op 27-02-2008 16:42 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Nou ole,
net bij de garage te horen gekregen dat mijn voiture nog maximaal 5 maanden te leven heeft (duur van de apk). Herkeuren zit er niet in omdat de kosten 3x over de kop zouden gaan ivgm de aanschafprijs.

Pluspunt; ik zou beginnen aan een carpc als ik een nieuwe auto had.
Minpunt: als ik een nieuwe auto heb is budget op

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Nou, ik ben ook in de ban gekomen van een CarPC, maar ben nog volledig onbezonnen hierin. Doel van de CarPC: navigatie, MP3, DivX/DVD achterin. De films moeten gelijktijdig met navigatie en eventueel MP3 draaien, de kids kunnen met een koptelefoon werken op de achterbank - ofschoon mijn dochter nu nog maar 6 maanden is :9.
Het touchscreen moet in de middenconsole van mijn Nissan Primera ingebouwd worden
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/user/241/img/msc0hlrmri05ggxu7g9pofet4.jpg
(let niet op die blauwe koelkast :9, de foto is al wat ouder). De idee is om de luchttoevoer en de radio weg te halen en de touchscreen daar te plaatsen. De PC zelf komt onder de voorstoel (als het past) en anders in de achterbak.

Ik heb de volgende onderdelen bij elkaar gezocht (en opmerkingen zijn welkom!):
KastVoomPC-2 Zwart Aluminium110 eur
VoedingM3-ATX 125W78 eur
MoboIntel D201GLY2A Mini-ATX incl 1,2GHz CPU 62 eur
HarddiskSamsung Spinpoint M5S HM250JI 79 eur
GeheugenKingston KVR533D2N4/1G 17 eur
Touchscreen????
Extra2x TFT in hoofdsteunen??

Ik ben nu dus aan het kijken naar de touchscreen en de 2 TFT's in de hoofdsteunen (hiervoor ben ik een keer een kant-en-klare oplossing tegengekomen maar die kan ik niet meer vinden - toch zelf hobbyen dan zoals een echte tweaker :) ). Voor de touchscreen denk ik aan een in-dash oplossing, dan hoef ik alleen de radio of luchttoevoer weg te halen - maar dit is natuurlijk minder mooi en (lijkt me) diefstalgevoeliger.
De DVD-speler is nog niet genoemd, ik weet nog niet of ik die in de PC of in het dashboard wil plaatsen. Is natuurlijk ook afhankelijk van de inbouwplaats van de PC (onder de stoel of in de achterbak).
Wireless doe ik via een BT-dongle en een Wifi-adapter, beide via USB.
Daarnaast ben ik bij een inbouw-TFT mijn radio kwijt, wat ik eigenlijk niet wil omdat ik toch redelijk vaak naar de FM luister. Nou las ik dat dat bij CarPC's nou niet echt goed werkt (een radio-oplossing), dus ook daar ben ik nog aan het zoeken.....
Verder ga ik even een sloop zoeken voor dezelfde frontjes (die ik ga vervangen/verplaatsen), mocht ik de auto in de toekomst nog voor een behoorlijke prijs willen verkopen :)

P.S. Spike-Wolf: een zeeeer slimme oplossing, dat USB-poortje!

[ Voor 8% gewijzigd door MikeWazowski op 28-02-2008 11:55 . Reden: Nog wat vergeten... ]

Verwijderd

Dit scherm heb ik:

104inch van Shark
Afbeeldingslocatie: http://static.zoovy.com/img/gooddeals18/W424-H400-Bffffff/T/tm_1040_small.jpg

En ik heb deze camera gekocht

Afbeeldingslocatie: http://static.zoovy.com/img/gooddeals18/W250-H250-Bffffff/P/plcm22ir.jpg

Nu kan ik het beeldscherm gewoon op de camera aansluiten,
maar ik wil de camera integreren met mijn pc zodat in Centrafuse hij de camera herkent.

Helaas heb ik geen video-in aansluiting meer op mijn moederbord over.
Hoe kan ik dit regelen?
Wat moet ik precies kopen om mijn camera op mijn pc te kunnen aansluiten?
In mijn pckast (voom2) heb ik weinig ruimte voor een kaartje.

Ik zat zelf te denk hieraan,
een goedkoop usb apparaatje.. Ik weet alleen niet of de kwaliteit een beetje normaal is.
http://cgi.ebay.nl/Video-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Afbeeldingslocatie: http://img.inkfrog.com/pix/urextras/117-1.jpg

Wat vinden jullie van deze oplossing?

• ThinkPad
  • Laatst online: 16:12
Lijkt mij prima.

Die USB apparaatjes werken volgens mij ook gewoon goed hoor.

Je kan trouwens ook een TV kaart gebruiken, met composiet in (gele tulpstekkertje)

Verwijderd

@Pieterste2: meerdere carputerforum-gebruikers zwerven hier ook rond hoor, net als jij blijkbaar... |:(

De kwaliteit van zo'n dingetje is prima voor wat jij wilt. Let wel even op de systeemvereisten als je ook daadwerkelijk wilt gaan capturen en niet alleen displayen.

Verwijderd

@4545
Hehe .. klopt, nee weet je wat het is,
Ik moet hem nu bestellen namelijk :) Dan gooi ik hem in bestelling en kan ik hem dit weekend nog uitproberen!

@thinkpad
Een tvkaart past niet in mijn behuizing :(
En vind ik ook te duur voor alleen een simpel cameratje op aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik ben opmoment bezig mijn mijn carputer project.

daarbij gebruiker ik een laptop met centrafuse
ik zie veel mensen die er alles voor doen om de pc zo snel mogelijk te laten opstarten maar ik ben bezig met testen op de slaapstand van de laptop.

ik ga de druk schakelaar van de monitor van de laptop uit de laptop halen en deze laten schakelen doormiddel van een soort druk relle. dus zodra de auto van contact gaat dat die de druk schakelaar indrukt daarbij geeft die een signaal aan de laptop dat het scherm dichtklapt en in energie beheer instel dat bij het dichtklappen van het scherm dat die in slaapstand gaat.
daarbij heb ik 1 vraag of dit voor jullie mening te realiseren is?? en nog tips of hints hebben???

vraag 2: als de laptop in slaapstand gaat gebruikt die dan echt helemaal geen stroom meer? ik weet wel dat je laptop gewoon van de voeding kunt halen en hem een week later ofzo zo weer uit slaap stand kunt halen en dat dan de laptop binnen 10-15sec weer volledig opgestart is met centrafuse opgestart en muziek die weer verder afspeelt waar die gebleven was..
maar zodra de laptop in slaap stand gaat blijft die dan niet constand mijn accu van de laptop laden? dus dat als mijn auto een paar dagen stil staat dat dan de accu van mijn auto leeg trekt???

Alsvast bedankt

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Het is natuurlijk mogelijk om mbv de geschakelde voeding (gaat aan als je auto op contact staat) een relais te schakelen. Daarme zou je dan het schermdichtklapknopje kunnen "bedienen".

Qua slaapstand is er verschil tussen standby en slaapstand. Ik haal ze ook altijd door elkaar maar volgens mij is de standby als bij de TV: kan gelijk aan maar blijft stroom gebruiken. Slaapstand slaat je geheugen op op schijf en gaat echt uit.

Ik gebruik de slaapstand (hybernate) en daarme is de boel in ong. 30-40 sec opgestart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Martkrui schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:56:
Qua slaapstand is er verschil tussen standby en slaapstand. Ik haal ze ook altijd door elkaar maar volgens mij is de standby als bij de TV: kan gelijk aan maar blijft stroom gebruiken. Slaapstand slaat je geheugen op op schijf en gaat echt uit.

Ik gebruik de slaapstand (hybernate) en daarme is de boel in ong. 30-40 sec opgestart..
Klopt helemaal.. bij stand-by is hij nog aan, en blijft stroom gebruiken.
Bij slaapstand kun je hem 3 jaar zonder stroom laten liggen, en zodra je hem weer aan zet is ie weer net zo als ie was toen ie 'uit' ging :)
Ik zet mijn Media Center, en mijn voorgaande Car-PC ook altijd in Hybernate (slaapstand), en m'n volgende car-pc gaat dat ook weer doen.
Het is idd lekker snel uit, en weer opgestart, zonder dat alle programma's weer moeten opstarten.
Mijn Car PC had 10 seconden nodig om weer te ontwaken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let even op dat er meestal toch 5V blijft staan op je mb. Dit is nodig voor wake on lan en dergelijke. Het zijn weliswaar maar m/uA, maar er loopt toch stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 08-10 22:53
ik ga toch maar beginnen met de basis voor een car pc.
Te beginnen met een TFT scherm en daarna te bedenken wat ik daar op aansluit 8-)

maar wat een beetje leuke budget 7" inbouw schermen ?

ik vind deze leuk geprijst

http://cgi.ebay.nl/COUGAR...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

maar een res. 1440x 238 lijkt me zo raar :S

[ Voor 37% gewijzigd door wd200 op 09-03-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
wd200 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:07:
Da's een marketingtruuc... 1440/3=480... Ze tellen elke R, G en B pixel afzonderlijk.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
dodge_911 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:37:
[...]

Da's een marketingtruuc... 1440/3=480... Ze tellen elke R, G en B pixel afzonderlijk.
aha met andere woorden k*t scherm dus.. moet toch iets van 1024 van 768 aankunnen voor fatsoenlijke car pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:07:
ik ga toch maar beginnen met de basis voor een car pc.
Te beginnen met een TFT scherm en daarna te bedenken wat ik daar op aansluit 8-)

maar wat een beetje leuke budget 7" inbouw schermen ?

ik vind deze leuk geprijst

http://cgi.ebay.nl/COUGAR...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Misschien dat ik er overheen lees, maar volgens mij heeft dit schermpje geen VGA aansluiting!! (en het is geen Touchscreen).

Ben zelf ook op zoek naar een schermpje, maar dit lijkt me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Was ook voor mezelf.

Ik zoek een scherm die dus wel een vga aansluiting heeft / op te maken is.
touchsreen hoeft niet direcht voor mij.

De aanschaf voor een compleet systeem in een keer is TE duur voor mij.
wat kan ik allemaal aansluiten op zo'n scherm..

Wat zijn evt de mogelijkheden voor het aansluiten van een gewone PC.
Alle componenten werken op max 12v dacht ik zo dus moet het mogelijkzijn een zelfbouw voeding te maken waardoor ik GEEN omvormer naar 230v nodig heb.
of brengt dit TE veel nadelen met zich mee ?

[ Voor 63% gewijzigd door wd200 op 10-03-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:42:
Was ook voor mezelf.

Ik zoek een scherm die dus wel een vga aansluiting heeft / op te maken is.
touchsreen hoeft niet direcht voor mij.

De aanschaf voor een compleet systeem in een keer is TE duur voor mij.
wat kan ik allemaal aansluiten op zo'n scherm..

Wat zijn evt de mogelijkheden voor het aansluiten van een gewone PC.
Alle componenten werken op max 12v dacht ik zo dus moet het mogelijkzijn een zelfbouw voeding te maken waardoor ik GEEN omvormer naar 230v nodig heb.
of brengt dit TE veel nadelen met zich mee ?
ik heb gewon bij picco carpc voeding (160w, 12v) gebruikt en werkt zeeer goed

ook heb k een newision (liliput) 7" tft TS scherm.. werkt ook zeer goed. en ts is wel echt handig!
je kan er vga, maar ook gewoon dvd speler of iets anders op aansluiten.. heeft ook meerdere kiesbare kanalen (Dat je gewoon alles kan aansluiten maar zelf kan switchen wat je wilt zien!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Wat is de min. resolutie die een scherm moet hebben om leuk te kunnen functioneren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:31:
Wat is de min. resolutie die een scherm moet hebben om leuk te kunnen functioneren ?
volgens mij werkt mijne zelf op 7 volt!, maar op 12 volt doet die het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:31:
[...]

volgens mij werkt mijne zelf op 7 volt!, maar op 12 volt doet die het ook prima.
mooie resolutie heb jij daar...

Wat mij betreft: eentje waar je genoeg op kunt zien, en dat begint van 600x400 (standaard divx films zijn rondom die grootte)

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh wazig... meende toch dat er een ander bericht stond maargoed mijn fout !?

uhm gebruik meestal 800x600 maar kan ook 1024x786 en ook eerder genoeg 600x400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht omdat jullie alles in een auto bouwen waar niet al teveel ruimte zit gebruiken jullie vast mini itx borden en raad eens goed gegokt. Maar nou kwam ik laatst deze inkoopactie tegen op samenkopen: http://www.samenkopen.net/action/231965 Deze kost maar 66 euro in plaats van 110 en het is wel hetzelfde product(waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

* Spike_wolf heeft de laatste tijd weer zitten denken over hoe en wat.

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/Got/auto/IMAG0147_thumb.jpg

De makkelijkste manier om m'n schermpje in dit dashboard te krijgen is nog steeds op de plek van de radio+asbak/sigaret aansteker.
Maar ik blijf er bij dat ik dat niet mooi en erg gevaarlijk vind.
Je moet je hoofd echt ver naar beneden buigen (lijkt mee te vallen op de foto, maar als je achter het stuur zit is het best een stuk omlaag.
En dan heb je ook nog eens de versnellingspook die er voor zit bij de 1e, 3e en 5e versnelling. En er valt een klein stukje van het scherm achter m'n stuur, ook jammer.

Wat me nog steeds de mooiste oplossing lijkt is om hem naast de tellers te stoppen, dus dat 'afdakje' doortrekken naar rechts en dar het schermpje zetten.
De bovenkant van het dashboard, wat dan aangepast zou moeten worden is één grote plaat, dat afdakje is echt de complete bovenkant van het dashboard zeg maar, nu kan ik waarschijnlijk op een sloop ofzo wel zo'n zelfde stuk vinden, en dan zou ik daar dus een gat ik kunnen zagen om ruimte te maken voor het scherm, maar hoe zou ik het het beste kunnen afwerken dan?
Polyester ofzo? en wat zou de makkelijkste manier zijn om het stevig en mooi aan te brengen?

Suggesties?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:59
Kun je niet een scherm met een flink stevige standaard vastzetten op het dash?

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nolani schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:50:
Kun je niet een scherm met een flink stevige standaard vastzetten op het dash?
Kan uiteraard wel, maar dat is weer zo ontzettend lelijk :+
En inbraak gevoelig heb ik het idee. Dat kan dan wel een stevige standaard zijn, maar als het 'los' zit is je raampje zo ingetikt natuurlijk.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:59
Spike_wolf schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:59:
[...]

Kan uiteraard wel, maar dat is weer zo ontzettend lelijk :+
En inbraak gevoelig heb ik het idee. Dat kan dan wel een stevige standaard zijn, maar als het 'los' zit is je raampje zo ingetikt natuurlijk.
Ja, zat ik ook al aan te denken. Afneembaar scherm?
Maar het doortrekken van dat 'dakje' wordt ook geen succes denk ik.

En het schermpje plaatsen waar nu je alarmlicht zit? Dus zeg maar dat 'rechthoekje' (eventueel de linkse luchtblazer opschuiven naar links) eruit halen + een stukje van je dash erboven eruit zagen.
Met een beetje knutselen is dat 'klokje' en het alarmlicht-knopje zo ergens anders geplaatst.

Overigens heb ik geen idee over de afwerking.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ikzelf zit te denken aan een pop-up scherm, wat dus uit het dashboard recht omhoog komt (net zoals in de Volvo V70) omdat ik ook niet echt mijn dashboard teveel wil aanpassen. Misschien een idee Spike_wolf? Hoe je het omhoogpoppen moet doen, dat moet ik zelf ook nog even uitzoeken - maar dan hoef je dus eigenlijk alleen een sleuf in de bovenkant van je dashboard te maken....

[ Voor 16% gewijzigd door MikeWazowski op 06-04-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

sweeper73 schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:24:
Ikzelf zit te denken aan een pop-up scherm, wat dus uit het dashboard recht omhoog komt (net zoals in de Volvo V70) omdat ik ook niet echt mijn dashboard teveel wil aanpassen. Misschien een idee Spike_wolf? Hoe je het omhoogpoppen moet doen, dat moet ik zelf ook nog even uitzoeken - maar dan hoef je dus eigenlijk alleen een sleuf in de bovenkant van je dashboard te maken....
Dat is ook wel een idee idd, hoewel dat waarschijnlijk weer minder mooi is enzo, maar misschien wel eenvoudiger :P

Nog allemaal best wel lastig zo, in m'n Escort was het allemaal zo gebeurd, echt fluitje van een cent...
Toen ik deze wagen kocht dacht ik nog 'hmmz, gaat met een schermpje wel lastig worden ben ik bang'... maar zo lastig had ik het niet verwacht.. :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond mede-tweakers,

Ik ben gevraagd om een pc voor in de auto te bouwen. Normaal gesproken ben ik bezig met normale pc's. Ik heb uiteraard het topic grotendeels doorgelezen. Maar voordat ik aan het bouwen begin heb ik toch een paar vraagjes. Allereerst even wat info:

Auto: Alfa 147
Scherm: Waarschijnlijk een Lilliput 7'' Touchscreen of iets vergelijkbaars. Aansluiten bij voorkeur via VGA,
Wat gaat het doen: Muziek afspelen, navigeren en films (DVD, maar ook DivX) afspelen.
De ruimte van de pc is niet echt een issue. m-ATX is klein genoeg.

Het eerste waar ik aan dacht was uiteraard het stroomverbruik. Qua processor zat ik te denken aan een AMD LE-1620 en deze eventueel undervolten en de kloksnelheid terugschroeven. Waarom niet gelijk voor bijvoorbeeld een VIA Epia? Misschien toch een beetje vrees voor het onbekende.

Mijn vraag is, is processor als deze voldoende energie zuinig, of moet ik toch echt naar bijvoorbeeld de VIA Epia oplossingen gaan kijken?

En mocht dit laatste het geval zijn. Aan welke hardware moet ik minimaal denken om met name de films (dat is het zwaarste denk ik) af te kunnen spelen? Ik ben namelijk niet bekend met de prestaties van de VIA Epia bordjes. Ik lees wel dingen over de C7 processors, maar die spreken elkaar nog weleens tegen.

Als voeding zat ik als huis tuin en keuken pcknutselaar te denken aan een voeding met hoog rendement, in de zin van bijvoorbeeld een Antec Earthwatts voeding.

Qua opslag wordt het waarschijnlijk een 2.5'' HDD met ingenieuze schokdemping :+ . Maar hier ga ik nog goed over nadenken.

Wie o wie kan me op weg helpen en/of mijn VIA twijfel wegnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Laatst online: 18-09 10:56
Waarom geen Intel? ITX

http://cartft.com/catalog/gl/78

Ik heb zelf een D201GLY

Veel sneller als een Via en betaalbaarder :)

Er is hier op GoT geloof ik ook een topic over

[ Voor 15% gewijzigd door luccie op 16-04-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenthumb1982
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:24
Ik zou in ieder geval voor een ITX bordje gaan, levert genoeg prestaties, is klein, zuinig, en alles wat je nodig hebt zit onboard.
Intel heeft een aantal leuke nieuwe bordjes, VIA is een beetje het luxere merk, en Jetway meer de budget kant.
Allemaal leveren ze gewoon goede bordjes overigens.
Als je ook films wilt kijken zou ik kijken voor minstens 1.2 / 1.3 Ghz, als je DVD en navigatie tegelijk wilt kunnen draaien (bijvoorbeeld op tweede scherm), dan zou ik voor een 1.5Ghz gaan.
Wat betreft de voeding, kijk eens naar de M2-ATX.
Deze is speciaal voor de auto gemaakt, kan rechtstreeks op de accu worden aangesloten en heeft ingebouwde shutdowncontroller.
Deze zorgt dat als je de auto start de pc start, en als de auto wordt uitgeschakeld de pc ook wordt uitgeschakeld.
Verder is deze lekker klein, zodat het ook weer makkelijk weg te werken is.
Wat betreft je harddisk, maak je niet te druk over schokken, ik rijd zelf al anderhalf jaar rond met een oude schijf, en deze doet het nog zonder problemen, en dit zonder speciale mechanismes :).
Mocht je toch schokdemping willen, kijk dan eens naar het gebruik van elastiek, bijvoorbeeld van een snelbinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 11:10

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Of kijk naar een compact flash schijfje, bijvoorbeeld in combinatie met een IDE2CF adapter. Of een 8GB USB stick. Daar ga ik in ieder geval naar kijken (maar goed, een pc heeft in mijn voertuig ook wat meer schokken te verduren, al doet de verticaal gemonteerde 3.5" Maxtor het nog steeds overigens)

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 12:10
wat ik me eigenlijk afvraag zijn er (of waarom) zijn er geen mini itx bordjes voor amd processor's

heb hier nog genoeg amd dingen liggen dat voor mij wel makkelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenthumb1982
De meeste ITX bordjes hebben reeds een processor onboard als ik het goed heb.
Je hebt er wel waar je een losse processor in doet (Commell heeft er een aantal), maar dit zijn meestal de duurdere bordjes.
Of ze er ook met AMD socket zijn geloof ik niet, en ik weet niet echt waarom eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55

DMN

Tweede hit op google (zoeken op am2 itx)

http://www.tweaktown.com/...0_am2_reviewed/index.html

Is er dus wel, maar in NL lastig of zelfs niet verkrijgbaar.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Om maar een stel redenen te noemen waarom ze meestal een vaste CPU hebben:
- prijs (extra socket, meer componenten)
- meer energie verbruik (tenzij je zuinige en dus duurdere versies zou gebruiken)
- meer ruimte rondom CPU houden voor koelblok-normen
- minder verkoop vergeleken met kant en klaar, en dus moeilijk terug te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Greenthumb1982 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:21:
Als je DVD en navigatie tegelijk wilt kunnen draaien (bijvoorbeeld op tweede scherm), dan zou ik voor een 1.5Ghz gaan.
Misschien een overbodige opmerking voor een echte tweaker, maar ik had het me nog niet zo gerealiseerd 8)7 : als je 2 schermen verschillend wilt aansturen moet je natuurlijk ook 2 uitgangen hebben. De Intel-bordjes vallen daardoor af, tenzij je een extra kaart in het enige slot wilt stoppen.....

[ Voor 3% gewijzigd door MikeWazowski op 17-04-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zijn er mensen met een touchscreen als in deze advertentie?

http://autos.tweedehands....er-radio-vga-in-dash.html

het lijkt me een zeer nette oplossing voor je touchscreen, geen geklooi met je dashboard afwerking, en er zit een radio en versterker reeds ingebouwd. Wat wil je dan nog meer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenthumb1982
sweeper73 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:15:
[...]

Misschien een overbodige opmerking voor een echte tweaker, maar ik had het me nog niet zo gerealiseerd 8)7 : als je 2 schermen verschillend wilt aansturen moet je natuurlijk ook 2 uitgangen hebben. De Intel-bordjes vallen daardoor af, tenzij je een extra kaart in het enige slot wilt stoppen.....
Ik heb dit zelf ook, en heb gewoon een goedkoop PCI videokaartje gekocht.
Ik heb nu dus 3 vga-uitgangen op mn carpc, en het bevalt prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Laatst online: 05-05 11:32
Ik heb even een vraagje:

Ik heb vanuit mijn autoradio een remote wire naar mijn versterker gelegd in de achterbak. Hier ligt ook een Epia met een PicoPSU (M3-ATX).

Deze psu vraagt om +12V continu, +12V ignition en ground.
Kan ik nu ook de remote wire als +12V ignition aansluiten?

Enige nadeel wat ik me kan bedenken is dat ik voor het starten van de pc de radio aan moet hebben staan, maar aan de andere kant, die staat eigenlijk altijd aan...

Binnenkort ook mijn pics!
Hier alvast de specs: EPIA-M9000, 512MB DDR, 30GB 2,5", Wifi, Bluetooth, GPS met voor en achter een USB hub. Om dit alles te kunnen besturen heb ik een 8" VGA touchscreen (native 800x600 maar 1280x1024 is nog redelijk te lezen/begrijpen!)
Mijn amp stuurt twee 6"x9" JBL GTO speakers aan en een subwoofer (merkloos).

Ben nu alleen nog bezig om de hubs die ik wil hebben te krijgen...gewoon simpel 4 van die aansluitingen naast elkaar met een extra ingang voor spanning.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik ben op zoek naar VGA klap touchscreen scherm...

maar nu kan ik er eigelijk geen een vinden die aan mijn eisen voldoen of het kan aan mij liggen maar wat zoek ik:

vga klapscherm touchscreen..
met de gewoon ISO stekker uitgang voor het geluid.. en dus moet een ingang voor de audio. waar dus de pc op aangesloten word zodat ikde orginele kabels kan behouden....

maar dan moet ook nog de versterker aansluiten van mijn subwoofer... hoe kan ik dat doen???

bestaat er een scherm die deze dingen al standart hebben?? zou je er dan even een voorbeelt van willen geven

alvast bedankt

Gr Robert-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:29:
hallo

ik ben op zoek naar VGA klap touchscreen scherm...

maar nu kan ik er eigelijk geen een vinden die aan mijn eisen voldoen of het kan aan mij liggen maar wat zoek ik:

vga klapscherm touchscreen..
met de gewoon ISO stekker uitgang voor het geluid.. en dus moet een ingang voor de audio. waar dus de pc op aangesloten word zodat ikde orginele kabels kan behouden....

maar dan moet ook nog de versterker aansluiten van mijn subwoofer... hoe kan ik dat doen???

bestaat er een scherm die deze dingen al standart hebben?? zou je er dan even een voorbeelt van willen geven

alvast bedankt

Gr Robert-Jan
heb je niets aan dat apparaatje in mijn link enkele berichten naar boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga voor dit schermpje denk ik:

http://www.qwerty-realisa...task=view&id=34&Itemid=72

iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Greenthumb1982 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:09:Ik heb dit zelf ook, en heb gewoon een goedkoop PCI videokaartje gekocht.
Ik heb nu dus 3 vga-uitgangen op mn carpc, en het bevalt prima :).
Welke behuizing heb je dan in je auto? Want passen in een Voom doet het niet met een PCI-kaartje denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenthumb1982
sweeper73 schreef op maandag 21 april 2008 @ 07:28:
[...]
Welke behuizing heb je dan in je auto? Want passen in een Voom doet het niet met een PCI-kaartje denk ik...
Gewoon een oude pc behuizing doormidden geslepen :).
Ik heb een bus, en dus ook meer dan genoeg ruimte.
Je zou ook eens kunnen kijken naar een HTPC-behuizing, deze zijn meestal ook klein, maar hebben toch ruimte voor een PCI kaart (over het algemeen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo..

ik heb gister mijn carpc aangesloten met het nieuwe klapscherm.. dit klapscherm heb ik doormiddel van 12v adapter in huis aangesloten zodat ik alles gereed kon maken voordat die de auto ingaat.

scherm werkt helemaal perfect touchscreen enzo werkt allemaal.. alleen heb ik een vlikkerent beeld instelling heb ik allemaal denk ik na gekeken maar het probleem blijft. weet iemand hier een oplossing voor??

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
  • Laatst online: 28-08 23:52
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:44:
hallo..

ik heb gister mijn carpc aangesloten met het nieuwe klapscherm.. dit klapscherm heb ik doormiddel van 12v adapter in huis aangesloten zodat ik alles gereed kon maken voordat die de auto ingaat.

scherm werkt helemaal perfect touchscreen enzo werkt allemaal.. alleen heb ik een vlikkerent beeld instelling heb ik allemaal denk ik na gekeken maar het probleem blijft. weet iemand hier een oplossing voor??

Gr,
Zonder specs kan niemand daar wat mee natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenthumb1982
Wat je zou kunnen kijken is om een andere resolutie in te stellen, dit zorgt nog wel eens voor deze problemen.
Verder kan ik je niet helpen zonder meer informatie.
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste