(Te) snelle HKXS

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 707 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:07

Technicality

Vliegt rechtsom...

Volgens mij hè, staat die postwarning niet in het huidige topic (ja nu niet, want gesloten, maar heeft hij er ook nooit gestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even naar de posthistory van de topicstarter kijkt, hoef ik hem niet eens in te koppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
LuNaTiC schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:45:
Spiller aan welke voorwaarden denk jij dan? En dan ben ik eigenlijk wel benieuwd of jij zelf denkt dat je daar aan voldoet, en waarom de andere user in jouw voorbeeld niet?
Voornamelijk kennis en in acht neming van de regels die gelden op dit forum, waarbij posthistory een rol meespeelt.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:50:
Als je even naar de posthistory van de topicstarter kijkt, hoef ik hem niet eens in te koppen.
Mja we denken ongeveer aan hetzelfde, al is mijn poging dat duidelijk te maken aan de TS een iets andere insteek :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
headhunternl schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:49:
Volgens mij hè, staat die postwarning niet in het huidige topic (ja nu niet, want gesloten, maar heeft hij er ook nooit gestaan)
Die postwarning hoeft er niet te staan, de regels zijn bij iedereen die er op juiste wijze gebruik van maakt bekend én staan in de TS.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:50:
LuNaTiC schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Mja we denken ongeveer aan hetzelfde, al is mijn poging dat duidelijk te maken aan de TS een iets andere insteek :P
Beide heeft op geen enkel punt te maken met waar ik het over probeer te hebben.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Spiller schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:50:
[...]

Voornamelijk kennis en in acht neming van de regels die gelden op dit forum, waarbij posthistory een rol meespeelt.
Als ik je zou vertellen dat jij op basis van je eigen voorwaarden minder recht zou hebben op HK-acces dan die andere user, zou je me dan geloven?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Gebruik die warning dan ook niet als argument...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Spiller schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Die postwarning hoeft er niet te staan, de regels zijn bij iedereen die er op juiste wijze gebruik van maakt bekend én staan in de TS.
ik weet zeker dat ik wel minstens 1 zo'n zelfde 'overtreding' van jouw kant kan vinden.. (al ga ik niet zoeken wat je hebt nogal wat (hk) posts) *hint*)

anyway:
een topicstart van 3 a4tjes, en een topic van 50 pagina's ga ik niet doorlezen om te kijken of er toevallig een mod heeft gezegt 'ej niet meer ....vul in....'
Dit is precies de reden dat die warnings gemaakt zijn.. en dat iemand voor het eerst een bikkeltopic ziet, en als daar geen warning onder staat kan ik me prima voorstellen dat ie gewoon post

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Spiller schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:29:
Natuurlijk is het niet aan mij om te bepalen welke users wél en niet toegelaten worden, maar misschien is het een idee om de toegang iets strenger te maken.
Een beter idee is om eens na de HKXS eens naar het postgedrag van een poster te kijken. Er zijn van die mensen die na hun toegang alleen nog maar in de HK komen en slechts nog zeldzaam ergens anders posten.

Deze user bijvoorbeeld.

spoiler:
Grommmmm... Cheatah was me voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 13-01-2006 20:57 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
BasieP schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:54:
[...]

ik weet zeker dat ik wel minstens 1 zo'n zelfde 'overtreding' van jouw kant kan vinden.. (al ga ik niet zoeken wat je hebt nogal wat (hk) posts) *hint*)

anyway:
een topicstart van 3 a4tjes, en een topic van 50 pagina's ga ik niet doorlezen om te kijken of er toevallig een mod heeft gezegt 'ej niet meer ....vul in....'
Dit is precies de reden dat die warnings gemaakt zijn.. en dat iemand voor het eerst een bikkeltopic ziet, en als daar geen warning onder staat kan ik me prima voorstellen dat ie gewoon post
Meerdere malen?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Guardian Angel schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:55:
[...]

Een beter idee is om eens na de HKXS eens naar het postgedrag van een poster te kijken. Er zijn van die mensen die na hun toegang alleen nog maar in de HK komen en slechts nog zeldzaam ergens anders posten.

Deze user bijvoorbeeld.
De kwantiteit heeft hier niets te maken met de kwaliteit. Daar doel ik juist op. Maar misschien dat mij dit wel alleen opvalt omdat ik veel post in de hk.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kwaliteitsposten in de HK? Zonder bewust in de HK te hebben gepost denk ik dat dat er maar weinig zijn. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

spoiler:
posten zonder te editten? meerdere malen?

Maar verder vind ik dit dan ook een beetje op een soort flamewar mijn kant op komen, ik geef toe dat het niet al te slim is (zeker 2 keer niet) en dat er dus best consequenties aan mogen zitten, maar het is niet alsof het een enorm vergrijp is (zoals goatse/andere hersenbeschadigende dingen, spammen, posts van 1 woord maken etc)

Edit: en het blijft de hk, a guttegut, er iss een (imho toch een beetje onzin-)topic gesloten |:(
Edit2: ik zie nu dat het jouw topic was de eerste keer, wat zeur je, hij ging toch weer open O-) ...

[ Voor 17% gewijzigd door Technicality op 13-01-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, puntje lijkt me duidelijk. Uiteraard hebben de meesten van ons eigenlijk niet eens het recht om over een ander te oordelen. No need to get personal verder enzo.

De crew beslist wel wie er wel en géén toegang krijgen tot de huiskamer, doet dat op basis van véél meer dan de gewone gebruiker kan zien, de regels zijn al tijden hetzelfde gebleven, het is niet zo dat er een serieus en/of hardnekkig probleem is met de toelatingsprocedure, end of story?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 21:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:03:
Goed, puntje lijkt me duidelijk. Uiteraard hebben de meesten van ons eigenlijk niet eens het recht om over een andere te oordelen. No need to get personal verder enzo.

De crew beslist wel wie er wel en géén toegang krijgen tot de huiskamer, doet dat op basis van véél meer dan de gewone gebruiker kan zien, de regels zijn al tijden hetzelfde gebleven, het is niet zo dat er een serieus en/of hardnekkig probleem is met de toelatingsprocedure, end of story?
Recht om te oordelen over anderen hebben we allemaal. Vrij land enzo.
Maar je hebt gelijk, het is me helder. End of story.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
BasieP schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:45:
[...]

misschien is een soort van niveau bepaaling (voor zover dat kan) toch wel een goed idee.
het niet lezen wat de levensgrote postwarning (of hoe dat ding ook heet) bij een bikkeltopic zegt, kan natuurlijk gebeuren, maar tot 2x toe is wel erg :/
en idd kwaliteit gaat boven kwantiteit, maar het heeft over het algmeen wel veel met elkaar te maken..
nu wil ik niet alleen jouw afkraken dus neem even een ander voorbeeld

deze user heeft enorm veel posts in de HK, en de meeste zijn nog one-liners ook..
het verschil is echter dat deze user ook nog in andere fora (goed) post EN dat de oneliners die hij post ook nog eens kwalitatief goed zijn..

in tegenstelling tot somige andere posts:
IKKE86 in "Het grote 'kleine' mededelingen topic de..."
AW_Bos in "Het grote 'kleine' mededelingen topic de..."
AW_Bos in "Het grote 'kleine' mededelingen topic de..."
McBoom in "Het grote 'kleine' mededelingen topic de..."
en zo nog 100

@headhunternl
ik erger me ook wel eens aan nieuwe hk mensen (en ook aan jouw herrinner ik me) maar vat het vooral niet persoonlijk op hoor, iedereen moet leren, volgens mij ergerden ook een groot aantal users aan mij.. (en doen nog)
je bent slechts een voorbeeld in dit topic ;)

[ Voor 19% gewijzigd door BasieP op 13-01-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

headhunternl schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:02:
[...]

spoiler:
posten zonder te editten? meerdere malen?

Maar verder vind ik dit dan ook een beetje op een soort flamewar mijn kant op komen, ik geef toe dat het niet al te slim is (zeker 2 keer niet) en dat er dus best consequenties aan mogen zitten, maar het is niet alsof het een enorm vergrijp is (zoals goatse/andere hersenbeschadigende dingen, spammen, posts van 1 woord maken etc)
Maak je nou maar niet zo druk om die twee posts die niet zo heel handig waren, niks schokkends aan. Kan je zelfs vertellen dat het niet eens 'gelogd' is. Aangezien er op GoT soms redelijk 'fanatiek' notes gezet kunnen worden, zegt dat wel dat het niets schokkends is. Als je het nu nog een keer doet heb je natuurlijk wel een enorme plaat voor je kop maar dat terzijde :+

Wat ik zelf wilde aangeven is dat ik een beetje een vaag gevoel krijg bij dit topic. Hij geeft twee voorbeelden waarvan de ene totaal onwaar is, en de tweede wel erg triviaal. Als ie al een punt had, dan is dat niet erg onderbouwd. Ga je doorvragen wat hem nou eigenlijk dwars zit, komt het er een beetje op neer dat ie zich zelf schuldiger maakt aan zijn bezwaren (met zijn eigen interpretatie nota bene) dan de voorbeelden die hij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

LuNaTiC schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:06:
[...]

Maak je nou maar niet zo druk om die twee posts die niet zo heel handig waren, niks schokkends aan. Kan je zelfs vertellen dat het niet eens 'gelogd' is. Aangezien er op GoT soms redelijk 'fanatiek' notes gezet kunnen worden, zegt dat wel dat het niets schokkends is. Als je het nu nog een keer doet heb je natuurlijk wel een enorme plaat voor je kop maar dat terzijde :+

Wat ik zelf wilde aangeven is dat ik een beetje een vaag gevoel krijg bij dit topic. Hij geeft twee voorbeelden waarvan de ene totaal onwaar is, en de tweede wel erg triviaal. Als ie al een punt had, dan is dat niet erg onderbouwd. Ga je doorvragen wat hem nou eigenlijk dwars zit, komt het er een beetje op neer dat ie zich zelf schuldiger maakt aan zijn bezwaren (met zijn eigen interpretatie nota bene) dan de voorbeelden die hij geeft.
O+
Verder heeft je TS niets ermee te maken, mijn mail staat in mn profiel, als je wat te melden heb, mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

SmartDoDo schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:42:
[...]
Nou, ik heb liever mensen die niet zo heel erg hoog tikken maar wel lekker meedoen dan iemand die erg slim is maar zich als een ongelooflijke klootviool gedraagd. Anders gezegd, met intelligentieniveau kun je maar heel weinig.
Opzich lijkt een intelligentie (of eigenlijk meer, kennistest) voor GoT me geen slecht idee om de "beginnersweb" gebruikers een beetje te weren :P

Het verplichten om de FAQ te lezen lijkt me ook geen slecht idee (ergens halverwege de FAQ een vinkje zetten dat je moet aanklikken oid)

Misschien dat de regels dan iets beter opgevolgt worden (of beter gezegd, gelezen) door de nieuwe gebruikers.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:07

Aapje

Opel-beun
In een gesprek met spiller:
quote: was iets tegen GoT :p

:/
  Hugo ~ Home Sweet Home says:
je maakt me nog onpopulairder
Tja
Kan 't ook terug zetten als mensen 't nog willen lezen >:)
stop met die quotes
Welke? O-)
ik f5 die pagina continue
Je stinkt!

[ Voor 150% gewijzigd door Aapje op 13-01-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:33

defiant

Moderator General Chat
Wolfboy schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:11:
[...]
Opzich lijkt een intelligentie (of eigenlijk meer, kennistest) voor GoT me geen slecht idee om de "beginnersweb" gebruikers een beetje te weren :P
Het verplichten om de FAQ te lezen lijkt me ook geen slecht idee (ergens halverwege de FAQ een vinkje zetten dat je moet aanklikken oid)
Of een "afkoel" periode van een X aantal dagen (desnoods paar uur) na registratie, in de periode kan men dus (nog) niet posten.

En over de HK, ik krijg het idee dat juist door het bestaan van de HK, het nivo op de andere fora wat meer gewaarborgt wordt :)

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 13-01-2006 21:17 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wolfboy schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:11:
[...]

Je kunt mensen niet zonder heel lullig en kinderlijk te gaan doen dwingen de faq's te lezen.

Wat intelligentie betreft, uiteraard moet er een basishoeveelheid zijn. Het kan echter niet zo zijn dat er op intelligentie gescreend gaat worden. Sowieso moet ik dan ter plekke mijn modschap inleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
BaBoOn schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:15:

[...]

Tja

[...]
Welke? O-)

[...]
Je stinkt!
nog een prachtig voorbeeld van intelligentie :/
offtopic:
en nee nofi, maar je roept het wel over je af door zoiets te posten in een topic als dit

[ Voor 20% gewijzigd door BasieP op 13-01-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Defiant schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:16:
[...]

Of een "afkoel" periode van een X aantal dagen (desnoods paar uur) na registratie, in de periode kan men dus (nog) niet posten.
Dit soort dingen zijn al vaker voorgesteld, maar ik denk dat dit soort maatregelen (net als verplicht lezen van FAQs) toch niet werken. De user regged zich, en komt de volgende dag weer terug. Nu kun je er wel kinderachtige dingen bij verzinnen zoals het aantal topics wat een user gelezen moet hebben voor het posten. Maar daarmee maak je eigenlijk een irritante drempel voor de serieuze mensen (die we hier wel willen hebben!). Dus ik denk dat zoals het nu geregeld is het wel prima is, en als iedereen zich straks zo netjes gedraagd, waar hebben we de modjes dan nog voor? 8)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:07

Aapje

Opel-beun
BasieP schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:21:
[...]

nog een prachtig voorbeeld van intelligentie :/
offtopic:
en nee nofi, maar je roept het wel over je af door zoiets te posten in een topic als dit
Spiller roept 't verhaal zelf op, iedereen moet gewoon de kans krijgen, dat ik ook een keer een blunder gemaakt heb in 't bikkeltopic tja....
Gebeurt wel eens vaker als je niet oplet.

Gewoon de kansen gelijkhouden om erin te komen, regels zijn duidelijk zat, maak je te veel blunders in de hk krijgje net zo hard een exit als je erin kwam...
offtopic:
gelukkig zorg je dat ze zelf denken dat je debiel bent en niet ik LOLOLOL

Hij blijft zelf er trouwens overdoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 21:30

flexje

got-father

Ben al 2x geweigerd bij aanvraag van een HK-XS haha :P :(

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17
Spiller schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:05:
[...]

Recht om te oordelen over anderen hebben we allemaal. Vrij land enzo.
*knip*
Nee, jij hebt wel het recht om iets te vinden. Ook om iets over iemand te vinden. Maar de rechter heeft recht om te oordelen.

offtopic:
@flexje: Whoehaa, ik heb nog nooit HK-XS aangevraagt. :7

[ Voor 16% gewijzigd door Jesse op 13-01-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Laten we inderdaad niet dit topic gebruiken om elkaar of andere users zwart te maken. HK toegang is voor de mensen die zich kunnen gedragen toch? :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:09

Cyphax

Moderator LNX
SmartDoDo schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:19:
Je kunt mensen niet zonder heel lullig en kinderlijk te gaan doen dwingen de faq's te lezen.
Dat zeg je nu wel heel snel, maar is dat wel zo? Het is jullie forum, het begint al met het feit dat je binnen de grenzen van de wet kunt doen en laten wat je wilt (even die bocht kort genomen). Ik heb eigenlijk geen idee van het huidige registratieproces maar aangenomen dat er alleen wordt verzocht het een en ander door te lezen, is het misschien interessant om daar eens naar te kijken?
Hoewel dat ongetwijfeld ook wel is gedaan intussen, jullie zijn ook niet gek. :)
Wat intelligentie betreft, uiteraard moet er een basishoeveelheid zijn. Het kan echter niet zo zijn dat er op intelligentie gescreend gaat worden. Sowieso moet ik dan ter plekke mijn modschap inleveren ;)
Ach, de regel instellen dat dat alleen geldt voor gebruikers is maar 'n kleinigheidje hè. :+
Overigens ligt de nadruk toch niet op intelligentie, maar meer op de hoeveelheid moeite die iemand zelf doet alvorens een topic te openen (en tijdens en na een topic te openen)... :P
(tegelijkertijd kan een uiterst intelligent iemand hier waardeloze topics openen)

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 14-01-2006 09:28 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Cyphax schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 09:26:
[...]

Dat zeg je nu wel heel snel, maar is dat wel zo? Het is jullie forum, het begint al met het feit dat je binnen de grenzen van de wet kunt doen en laten wat je wilt (even die bocht kort genomen). Ik heb eigenlijk geen idee van het huidige registratieproces maar aangenomen dat er alleen wordt verzocht het een en ander door te lezen, is het misschien interessant om daar eens naar te kijken?
Hoewel dat ongetwijfeld ook wel is gedaan intussen, jullie zijn ook niet gek. :)

[...]

Ach, de regel instellen dat dat alleen geldt voor gebruikers is maar 'n kleinigheidje hè. :+
Overigens ligt de nadruk toch niet op intelligentie, maar meer op de hoeveelheid moeite die iemand zelf doet alvorens een topic te openen (en tijdens en na een topic te openen)... :P
(tegelijkertijd kan een uiterst intelligent iemand hier waardeloze topics openen)
Als jouw voorstel is het verplicht doorlezen van de FAQ tijdens het registreren lijkt me dat toch niet echt nuttig.

Je weet hoe dat gaat met algemene voorwaarden en licenties van software he? (scroll scroll, waar moet het vinkje, klik, lezen ho maar :) )

[ Voor 6% gewijzigd door zomertje op 14-01-2006 12:32 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
zomertje schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:31:
[...]

Als jouw voorstel is het verplicht doorlezen van de FAQ tijdens het registreren lijkt me dat toch niet echt nuttig.

Je weet hoe dat gaat met algemene voorwaarden en licenties van software he? (scroll scroll, waar moet het vinkje, klik, lezen ho maar :) )
Dat zou ik niet willen suggereren, want dat dat niet werkt om de reden die je noemt is me al te duidelijk (maak me er zelf ook schuldig aan). :)
Maar het zou leuk zijn als op een beknopte, doch duidelijke manier (nogmaals voorbijgaand aan het huidige proces) toch de punten die in eerste instantie het belangrijkst zijn zo duidelijk mogelijk maken. Kort en bondig. :)
• GoT is géén helpdesk.
• Er wordt bij een topic met vraag verwacht dat eerst zelf moeite is gedaan, vermeld die gedane moeite in je topic.
Iets in die geest ofzo. Ik zou zo 1-2-3 niet met iets beters op de proppen kunnen komen, behalve dat een overdaad aan FAQs en guidelines inderdaad resulteert in het niet lezen van het geheel.
(je zult net zien dat dat precies gebeurt nu en ik nogal redundant bezig ben, maar dat risico neem ik maar, ik ga er geen kloonaccount voor aanmaken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Cyphax, dat heeft weinig te maken met het uiteindelijk HKXS krijgen. De HK is niet representatief voor de rest van GoT. Per definitie niet. De HK-Screening is er dan ook voor om te voorkomen dat er mensen in de HK komen die de mogelijk de HK-policy zou kunnen overtreden. Dit bekijken we vervolgens op basis van history. Dat iemand een keer een slecht topic heeft geopend, geeft geen informatie over of hij zich in de HK kan gedragen. Warez posten, naakt posten of overmatig flamen is dat wel. Dat zijn dan ook de belangrijkste dingen waar naar gekeken wordt.

Jouw kort-en-bondig-voorstel is dus misschien GoT-wide een bespreekbaar idee, maar het veranderd niets aan hoe iemand zich in de HK zal gedragen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mOrPhie schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:58:
Jouw kort-en-bondig-voorstel is dus misschien GoT-wide een bespreekbaar idee,
Sterker nog, het ìs in het verleden al vaker besproken, met telkens als antwoord dat je users niet te erg moet willen bemoederen. Elke maatregel die je neemt om preventief een handvol "slechte" beginners te weren/voorkomen, benadelen die 90% (percentage is nergens op gebaseerd, maar puur om mijn punt te maken) van de nieuwe users die wèl weten hoe het hoort ook, en dat is natuurlijk geen goede ontwikkeling. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 14-01-2006 16:09 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17
Er is toch al lang een kort en bondige samenvatting: http://gathering.tweakers.net/forum/faq 8)7

En deze waarschuwing bij het posten van een reply:
Let op:

* Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
* Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
* Lees je eigen bericht even door voor je het post.
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Waarom sluiten jullie de HK niet gewoon? GoT is een technisch forum en voor gewaardeerde users hebben jullie area61 (of 31 of 81 ofzo, weet het niet precies). Ik hoor - zonder de HK 1 keer gezien te hebben - alleen maar gezeur over de HK, dus ik vraag me werkelijk af waarom iemand dat leuk kan vinden.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlainS schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:35:
Waarom sluiten jullie de HK niet gewoon? GoT is een technisch forum en voor gewaardeerde users hebben jullie area61 (of 31 of 81 ofzo, weet het niet precies). Ik hoor - zonder de HK 1 keer gezien te hebben - alleen maar gezeur over de HK, dus ik vraag me werkelijk af waarom iemand dat leuk kan vinden.
Zolang het gebeuren in de HK daar niet buiten komt, hoeft niemand er echt last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

AlainS: Dat er een hoop mensen zeuren wil niet zeggen dat er nog véél en véél meer mensen zijn die het er wél naar hun zin hebben :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
mOrPhie schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:58:
Jouw kort-en-bondig-voorstel is dus misschien GoT-wide een bespreekbaar idee, maar het veranderd niets aan hoe iemand zich in de HK zal gedragen. :)
Ja eigenlijk is mijn post vet off-topic, sorry. :P
Over de HK en gedrag van mensen: ik heb het gevoel dat veel mensen nadat ze in de HK zijn gelaten een beetje hun beeld over het een en ander veranderen en hun postgedrag aanpassen. Dan zijn ze over die drempel heen en komen ze los.. heb je eindelijk besloten toch maar een biertje te pakken, en vervolgens ga je ladderzat weer naar huis.. (of is dat te vaag? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Misschien omdat je alleen maar de negatieve dingen van de HK te horen krijgt buiten de HK zelf? Er gebeurt maar zelden dat er iemand een topic in LA zal starten over hoe geweldig de HK is, maar des te meer klaagtopics erover. Dat wil nog niet betekenen dat alles kommer en kwel is in de HK zelf.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Guardian Angel schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:55:
Deze discussie is onlangs nog gehouden in LA en daarvoor ook al vaker. Punt is dat het niet uit maakt voor de crew en het zo laat als het is (de HK only posters). Die discussie hoeven we toch niet weer aan te slingeren?

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 14-01-2006 20:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
En dan doe ik al jaren zoveel moeite om er in te komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Morphine schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:21:
Reden genoeg om iemand 'er niet in te laten' als de HK het hoofd doel is van je GoT bezoek? :?

Maar zoals mijn eerdere post al aangeeft, dat is een aloude discussie ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 14-01-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Morphine schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:21:
Je hebt voor zover ik kan zien pas één keer geprobeerd om erin te komen, en dat is een jaar geleden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
December schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:00:
[...]

Misschien omdat je alleen maar de negatieve dingen van de HK te horen krijgt buiten de HK zelf? Er gebeurt maar zelden dat er iemand een topic in LA zal starten over hoe geweldig de HK is, maar des te meer klaagtopics erover. Dat wil nog niet betekenen dat alles kommer en kwel is in de HK zelf.
Dat mensen alleen klagen over de HK en er vele opbouwende opmerkingen over andere subfora zijn zegt me idd dat ik de HK niet _wil_ zien ...

Verder denk ik dat Cheatah gelijk heeft. Als jullie dit gezeik en gezanik lekker binnen de HK houden hebben mensen die gebruik maken van de hoofdonderdelen er geen 'last' van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

AlainS schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:01:
[...]
Dat mensen alleen klagen over de HK en er vele opbouwende opmerkingen over andere subfora zijn zegt me idd dat ik de HK niet _wil_ zien ...
Jee, moet je nagaan hoe goed het wel niet is dat ik nog steeds HK-mod ben. Een pluim voor mijn HK-collega's dat ze het in die puinhoop nog steeds volhouden. Ja, HK-moderator zijn is toch wel de meest modintensieve taak die het forum kent Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/SmartDoDo/yes.gif

Enfin, gelul dus. Oordeel over de HK als je het gezien hebt, niet eerder. Dat je er een negatief idee bij hebt, prima :Y)
Als jullie dit gezeik en gezanik lekker binnen de HK houden hebben mensen die gebruik maken van de hoofdonderdelen er geen 'last' van ...
Nou, LA is bedoelt voor dergelijke discussies dus dat gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Jij ziet mijn probleem niet, dat wil niet zeggen dat ik uit mijn nek lul. ;)
Nou, LA is bedoelt voor dergelijke discussies dus dat gaat niet op.
Maar 38.000 tweakers die zich druk maken om een typ fout zitten niet te wachten op de problemen van een 12 jarige pubertje wat toevallig toegang heeft gekregen tot de HK. Ik overdrijf hier extreem, puur om de essentie aan te geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:06:

Enfin, gelul dus. Oordeel over de HK als je het gezien hebt, niet eerder. Dat je er een negatief idee bij hebt, prima :Y)
:? volgens mij mis je iets.

Het nieuws over de HK dat de niet-huiskamer gebruikers krijgen, is kennelijk meestal negatief. Logisch dat iemand dan op zo'n manier reageert.

Ik zou aan zo'n opmerking meer waarde hechten dan aan die van de gemiddelde HK-meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AlainS schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:01:
Mensen waren in het verleden ook sneller geneigd om te komen klagen over de Devschuur, en toch zijn W&G en P&W twee van de meeste drukke fora hier op GoT. Mensen kunnen hard schreeuwen, maar zolang je zelf niet ergens naar kijkt kun je er gewoon geen oordeel over vellen. Hoe vaak zie je hier een topic in LA dat gaat over hoe geweldig Apple Talk wel niet is? Of Windows Operating Systems, Internet & Telefonie, Stuffis Generalis, Wetenschap & Levensbeschouwing, ...? Als er al positieve topics zijn in LA, dan gaan die meestal over GoT in het algemeen, en ja, daar hoort de HK ook bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
-NMe- schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:29:
Mensen waren in het verleden ook sneller geneigd om te komen klagen over de Devschuur, en toch zijn W&G en P&W twee van de meeste drukke fora hier op GoT.
Je weet - beter dan mij - dat P&W er qua moderatie de laatste tijd alleen maar op vooruit is gegaan ...
Mensen kunnen hard schreeuwen, maar zolang je zelf niet ergens naar kijkt kun je er gewoon geen oordeel over vellen.
Ik wil niet hard schreeuwen. Mijn mening is de mijne en je hoeft er niks mee te doen. ;)
Hoe vaak zie je hier een topic in LA dat gaat over hoe geweldig Apple Talk wel niet is? Of Windows Operating Systems, Internet & Telefonie, Stuffis Generalis, Wetenschap & Levensbeschouwing, ...? Als er al positieve topics zijn in LA, dan gaan die meestal over GoT in het algemeen, en ja, daar hoort de HK ook bij. :)
Misschien geen topic over 'dit is perfect', maar wel topics over 'zo kan het beter' en dit en dat ,moet je zo houden. Als buitenstaander krijg ik het idee dat veel mensen zich storen aan gewoontes binnen de HK.

Ik ben een gebruiker die zonder HK meer dan tevreden is over deze site. Moet ik dan telkens lastig gevallen worden met mensen die meer willen dan binnen hun capaciteit ligt? Hou dat lekker in jullie huiskamer, ik kom hier voor serieuze zaken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

AlainS schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:15:
[...]

Jij ziet mijn probleem niet, dat wil niet zeggen dat ik uit mijn nek lul. ;)
Wat is jouw probleem dan? Ik heb je dat namelijk niet zien posten B)
Daarbij zeg ik niet dat je uit je nek lult, ik zeg alleen dat
Jee, moet je nagaan hoe goed het wel niet is dat ik nog steeds HK-mod ben. Een pluim voor mijn HK-collega's dat ze het in die puinhoop nog steeds volhouden. Ja, HK-moderator zijn is toch wel de meest modintensieve taak die het forum kent Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/SmartDoDo/yes.gif
gelul is :)
Maar 38.000 tweakers die zich druk maken om een typ fout zitten niet te wachten op de problemen van een 12 jarige pubertje wat toevallig toegang heeft gekregen tot de HK. Ik overdrijf hier extreem, puur om de essentie aan te geven. ;)
Je overdrijft zo dat ik heel niet snap waar je het over hebt eigenlijk.
Maak mij eens wijzer dan :)
Het nieuws over de HK dat de niet-huiskamer gebruikers krijgen, is kennelijk meestal negatief. Logisch dat iemand dan op zo'n manier reageert.

Ik zou aan zo'n opmerking meer waarde hechten dan aan die van de gemiddelde HK-meubel.
Welke waarde moet ik er dan aan hechten? Het feit dat iemand die de HK niet kent bij voorbaat al niets vind? Mij maakt het niets uit, de HK is immers niet het beloofde land waar mensen zich voor moeten aanmelden. Het is een plek ter ontspanning waar iedere GoTter terecht moet kunnen mits hij/zij door de screening komt. Als er bij voorbaat al met een lange neus naar een dergelijk subforum wordt gekeken maakt mij dat niets uit, maar neem ik de mening ook minder serieus omdat er simpelweg geen goede onderbouwing aan die mening ten grondslag ligt. Als je enkel gaat zoeken naar zeiktopics over de HK dan vind ik dat een subtectieve wijze van meningvorming.
Ik ben een gebruiker die zonder HK meer dan tevreden is over deze site. Moet ik dan telkens lastig gevallen worden met mensen die meer willen dan binnen hun capaciteit ligt? Hou dat lekker in jullie huiskamer, ik kom hier voor serieuze zaken ...
Waar wordt jij er dan mee lastig gevallen? In de techfora? Als je de topics hier in LA lastig vallen wilt noemen denk ik dat je er goed aan doet die gewoon te skippen. Zo werkt dat :)

[ Voor 10% gewijzigd door SmartDoDo op 14-01-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

BaBoOn schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:15:

[...]

Tja

[...]
Welke? O-)

[...]
Je stinkt!
Aan dit soort reacties - in een LA topic - erger ik mij persoonlijk meer.
Even niet bedoeld om jou aan te vallen baboon, maar je maakt wel weer een prachtig voorbeeldje hoe het niet moet. :*

Ik heb atm weinig stof tot discussieren, maar wellicht kunnen de oneliner en mega-offtopic replies wat harder aangepakt worden.

Wat HK-XS betreft is er de laatste tijd inderdaad een sloot "newbies" bijgekomen (net als altijd), waarvan een groot deel gewoon lekker meepost.
Een deel daarvan, echter, lijkt van het simpele "15 jarige puber" type te zijn, met vrij constante "LOL!" of "WHAHAHAHA!!!" replies.

Maar dat is verder geen punt voor de screening (alhoewel een (enigszins dicriminerende) screening op leeftijd niet slecht zou zijn), maar meer wat mij de laatste tijd opgevallen is in de HK.
HK blijft immers een leuk extra forum waar je toegang tot krijgt als je je kan gedragen in andere fora, en geen elitair extra'tje. (wat - moet ik toegeven - soms wel een beetje jammer is.)
Met de huidige screening is vrij weinig mis in deze "leuk extra forum als je je goed gedraagt in andere fora" visie.

[ Voor 16% gewijzigd door r0b op 16-01-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Een screening op leeftijd hoeft helemaal niets te zeggen. Een man van 30+ kan evengoed nog een irritantere etter zijn dan een pubertje van 15 jaar die van tijd tot tijd 'LOL' post.

Het eventueel aanwezige elitaire probleem van de HK ligt denk ik voornamelijk bij sommige users die vinden dat ze elitair zijn omdat ze HK-XS hebben. Of dat een probleem is? Tja, ik ervaar het niet zo, ik kom er dan ook alleen maar voor mijn plezier, en dat laat ik door niemand afpakken. En al helemaal niet online. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:35
Mjah, dan vraag ik me af of je een beetje een mening kunt vormen, op die manier ;)

Disclaimer: had niet gezien dat er nog een pagina was voor ik reageerde (50 PPP)

[ Voor 9% gewijzigd door Carpento op 16-01-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

pasta schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:39:
Een screening op leeftijd hoeft helemaal niets te zeggen. Een man van 30+ kan evengoed nog een irritantere etter zijn dan een pubertje van 15 jaar die van tijd tot tijd 'LOL' post.

Het eventueel aanwezige elitaire probleem van de HK ligt denk ik voornamelijk bij sommige users die vinden dat ze elitair zijn omdat ze HK-XS hebben. Of dat een probleem is? Tja, ik ervaar het niet zo, ik kom er dan ook alleen maar voor mijn plezier, en dat laat ik door niemand afpakken. En al helemaal niet online. :)
Mja, dat realiseer ik me ook terdege, maar in veel gevallen blijkt het toch op te gaan.
Wat het 'elitaire' betreft gebruikte ik deze 'woordspeling' alleen even om het vaak gebruikte tegen-argument van hardere HK-screening in mijn reactie mee te nemen.

offtopic:
Alhoewel ik wel toegeef dat ik graag een wat exclusievere ontspanning samen met een wat hechtere groep GoT gebruikers heb dan constant over een berg "LOL" "ROFL DIE IS GOED _O_ *D " posts van iemand die ik alleen maar dit soort posts zie maken heen te scrollen.

Maar hey, ik heb nog een MyReact test forum online staan. Die doop ik wel om tot GoT en ga daar lekker met mezelf spelen. :Y) :+

En nee, niet op die manier. :*

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 17-01-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 16:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

r0b schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:22:
[...]

Mja, dat realiseer ik me ook terdege, maar in veel gevallen blijkt het toch op te gaan.
Er wordt bij de screening wel gelet op mensen die veel korte, weinig toevoegende replies plaatsen en dat kan een reden voor afwijzing zijn ....
In die zin worden mensen niet afgewezen voor hun leeftijd (alsjeblieft niet), maar puur op basis van hun posts en of die vertrouwen wekken ...

Maar los ervan denk ik dat de 'HK' en de sfeer die er soms omheen geschapen wordt ('In de HK daar màg alles, daar kan je helemaal losgaan') ook wel bijdragen dat mensen soms in het begin een beetjes 'uittesten' hoe men zich in de HK te gedragen heeft ... en dan soms ook een beetje te ver gaan.

Maar die personen worden volgens mij snel genoeg gecorrigeerd, ook gewoon doordat ze van anderen zien hoe men het meeste plezier in de HK kan beleven :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Maar goed ik vind ook wel nadat de HK een keer dicht is gegooid, dat er dankzij een betere aanneem beleid er genoeg serieuze topics worden geopend (vaak omdat iemand niet wil dat zomaar iemand zijn problemen etc. kan lezen), en dus in HK plaatsen omdat het wat veiliger is voor de 'buitenwereld' en daar wordt naar mijn mening best serieus op gereageerd.

HK is niet alleen maar lol en ongein en weet ik veel wat.

En dat is wat HK ook leuk maakt, vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door M.I.G. op 17-01-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

RM-rf schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:33:
[...]

Maar los ervan denk ik dat de 'HK' en de sfeer die er soms omheen geschapen wordt ('In de HK daar màg alles, daar kan je helemaal losgaan') ook wel bijdragen dat mensen soms in het begin een beetjes 'uittesten' hoe men zich in de HK te gedragen heeft ... en dan soms ook een beetje te ver gaan.

Maar die personen worden volgens mij snel genoeg gecorrigeerd, ook gewoon doordat ze van anderen zien hoe men het meeste plezier in de HK kan beleven :)
Goed punt. Ik denk dat je daar de kern van het probleem wel te pakken hebt, inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Leuk een topic van 3 pagina's lang over de HK, waarbij na pagina een de OP er al eigenlijk al niet meer toe doet.

Maar de mensen die problemen hebben met wat er in de HK gebeurt die kunnen toch daar niet meer komen, Naar een ander forum gaan. of iets dergelijks.

en ja, ik weet dat ik geen HKXS heb, maar hoef het ook niet zo nodig, Weet hoe de HK eruit (tja vrienden die er wel toegang hebben), en heb niet zo veel behoefte om dat gedeelte van GoT erbij te krijgen, wil ik zeuren of iets dergelijks dan kan dat ook wel op een ander forum.
Enige nadeel is wel eens, dat mensen gewoon linken naar de HK en er niet bij nadenken dat iedereen toegang heeft.

De belangrijkste reden voor GoT is tenslotte het technische deel. HK is een bonus (als men dat wil).

Persoonlijk, als je vind dat iets niet in de HK thuishoort/past, dan kan je dat toch mbv topic report aangeven. Als dat gebeurt dan word ook niet elke nieuwe gebruiker erop gewezen dat er een HK is (of anders gezegt: een forum waar je "onzin" mag posten), en wil ook niet elke nieuwe User toegang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

freggell schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:19:
De belangrijkste reden voor GoT is tenslotte het technische deel. HK is een bonus (als men dat wil).
[/i]
Een bonus (uitlaatklep) die voor een hoop mensen noodzakelijk is om op het forum te overleven vrees ik.

Altijd wel handig als je 800 keer dezelfde technische vraag leest in de diverse fora en je even tot 'rust' kunt komen in de HK.

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 17-01-2006 14:27 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
freggell schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:19:
Persoonlijk, als je vind dat iets niet in de HK thuishoort/past, dan kan je dat toch mbv topic report aangeven. Als dat gebeurt dan word ook niet elke nieuwe gebruiker erop gewezen dat er een HK is (of anders gezegt: een forum waar je "onzin" mag posten), en wil ook niet elke nieuwe User toegang
Dit is op zich wel een punt. Misschien dat er, zoals al eerder gezegd, teveel over de HK wordt gesproken als 'het beloofde land'.
Ik zelf vind de HK een welkome afwisseling, waar leuke en serieuze topics een prima mix vormen. De echte onzin kom je niet meer tegen. Ik heb nooit in HK1.0 gezeten, maar heb wel een hoop 'slechte' topics gezien uit die tijd. De HK is prima zoals die is, al denk ik dat sommige (nieuwe) users zich in het begin vaak teveel uitleven in de HK. Uiteindelijk corrigeert zich dat vaak vanzelf door andere users in de HK of in het ergste geval door ingrijpen van mods.
De mods hebben echt wel een fatsoenlijke screening, alleen kunnen sommige mensen niet omgaan met een plotselinge (overigens relatieve) vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muse schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 02:00:
[...]

Dit is op zich wel een punt. Misschien dat er, zoals al eerder gezegd, teveel over de HK wordt gesproken als 'het beloofde land'.
Ik zelf vind de HK een welkome afwisseling, waar leuke en serieuze topics een prima mix vormen. De echte onzin kom je niet meer tegen. Ik heb nooit in HK1.0 gezeten, maar heb wel een hoop 'slechte' topics gezien uit die tijd. De HK is prima zoals die is, al denk ik dat sommige (nieuwe) users zich in het begin vaak teveel uitleven in de HK. Uiteindelijk corrigeert zich dat vaak vanzelf door andere users in de HK of in het ergste geval door ingrijpen van mods.
De mods hebben echt wel een fatsoenlijke screening, alleen kunnen sommige mensen niet omgaan met een plotselinge (overigens relatieve) vrijheid.
Ach, ik acht onze modforce capabel genoeg om daarmee om te gaan. Overigens kreeg ik een PM toen ik HK access kreeg, dat ik me moest gedragen etc.

Daarnaast, wanneer je zelf zoiets vaststelt is daar altijd nog het mooie TR-handje.

Help! Het topic loopt uit de hand!
In de posts wordt flink gerant.
Help dan het modje,
Adviseer hem een slotje...
Maar niet door "SLOTJUH!!111" te roepen,
Of door je op je l33tness te beroepen.
Maak netjes een topicreport aan,
zodat de Huiskamer weer in vrede verder kan gaan

(5 december modus) :P

Overigens wel apart. Ik heb dagen dat ik alles wat langskomt in de HK grappig en leuk vind, en ook dagen dat niets me kan bekoren. Ik vraag me dan af, ligt dan aan mij (state of mind) of ligt het aan het topicaanbod?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 09:30:
[...]
Ach, ik acht onze modforce capabel genoeg om daarmee om te gaan.
Dat was mijn hele punt. ;) De echte vervelende gebruikers verdwijnen toch wel uit de HK.
Overigens kreeg ik een PM toen ik HK access kreeg, dat ik me moest gedragen etc.
Die heb ik ook gehad ja, vind ik op zich ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Guardian Angel schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:27:
[...]

Een bonus (uitlaatklep) die voor een hoop mensen noodzakelijk is om op het forum te overleven vrees ik.
Zonder de hk af te keuren - is dat noodzakelijk om op het forum te overleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nee

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 15:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

(jarig!)
Zou het niet mogen zijn, maar ik ben bang dat het dat voor sommigen wel is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Muse schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 09:43:
[...]

Dat was mijn hele punt. ;) De echte vervelende gebruikers verdwijnen toch wel uit de HK.

[...]

Die heb ik ook gehad ja, vind ik op zich ook wel goed.
Die krijgt iedereen. Beetje standaard. Uiteindelijk gaan de meesten toch wel "de grenzen verkennen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hk is gezellig, zolang er maar geen rand-debielen gaan posten.
Je zou die 50 posts wat op kunnen rekken; in 50 posts kan het soms lastig zijn een mening te vormen over iemand (en dat zouden we toch niet willen he? ).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:36:
[...]

Die krijgt iedereen. Beetje standaard. Uiteindelijk gaan de meesten toch wel "de grenzen verkennen".
Leek me duidelijk dat iedereen de krijgt. ;)
Al denk ik niet dat het zo is dat de meesten de grenzen gaan verkennen. Dat zijn er een aantal, helaas vallen die dan gelijk ook het meeste op. Mensen die er wél fatsoenlijk mee om weten te gaan vallen vaak minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik bedoel ook eigenlijk een aantal. :P De meesten die in de fout gaan, gaan toch de grenzen opzoeken. Daar helpt zon standaard PM met een waarschuwing erin niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
RoD schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:38:
Ik bedoel ook eigenlijk een aantal. :P De meesten die in de fout gaan, gaan toch de grenzen opzoeken. Daar helpt zon standaard PM met een waarschuwing erin niet veel aan.
Dat is waar, de echte relnichten laten zich daar niet door afschrikken. De gewone gebruiker weet echter wel dat hij/zij niet zomaar alles kan maken in de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 16:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Boudewijn schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:15:
hk is gezellig, zolang er maar geen rand-debielen gaan posten.
Je zou die 50 posts wat op kunnen rekken; in 50 posts kan het soms lastig zijn een mening te vormen over iemand (en dat zouden we toch niet willen he? ).
Zelfs 1000 post kunnen 'moeilijk' zijn om een mening over iemand te vormen, sterker nog dat is volgens mij onmogelijk, hoeveel posts iemand op ook GoT heeft ...

Gelukkig gaat screening ook niet zo ver, het enige wat bekeken wordt, is of iemand een beetje de 'mores' van het forum kent en begrijpt, het nalaat teveel onnodige posts te maken en geen overtredingen maakt ... :)

Er is geen enkele garantie dat mensen die door de HK-screening komen, géén overtredingen meer zouden maken, maar daarvoor hebben we dan ook meerdere uitstekende mods in de HK, die dan ingrijpen ...
Er bestaat geen ultiem verschil tussen 'goede' en 'slechte' GoT-gebruikers, en evenmin is de vraag of deze HK-toegang hebben (of desnoods, A61-toegenag, of als ze lid zijn van de crew) ee garantie of mensen niet soms over de schreef kunnen gaan ... :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Eigenlijk bemoei ik me met dingen waar ik me niet druk om zou moeten maken, maar toe maar.

Toen ik op deze site terecht kwam was de HK net gesloten (voor de tweede keer als ik me niet vergis). Er kwamen toen maanden lang topics met de vraag waar de HK gebleven was. Duidelijk mensen die hier alleen voor een beetje ouwehoeren komen - waar natuurlijk op zich niks mis mee is - maar die het doel van deze site compleet missen.

Tuurlijk is op een site als deze een plek nodig waar je ff niet over techniek hoeft te praten. Echter geeft de community duidelijk aan dit niet op een normale manier te kunnen. Het feit dat de HK al een paar keer gesloten is en dat je gescreent moet worden om toegelaten te worden tot de HK vind ik al een duidelijk teken dat er iets mis is. Moet je dan een HK willen hebben? Streef je dan niet je doel voorbij?

Zoals ik in mij eerste reactie al aangaf hebben jullie een A61 waar een geselecteerd groepje gebruikers toegang tot krijgt. Dit zullen - en dit zijn alleen aanname's, want hoe het werkelijk is weet ik niet - de gewaardeerde GoT gebruikers zijn. Als je nu echt een plek wilt hebben waar je los kunt gaan, redirect de HK dan naar forum.fok.nl ofzo. Daar is dit soort onzin de orde van de dag en dan voorkom je imho al veel klaagtopics.

In - voor mij de eerste pagina van - dit topic is duidelijk te zien hoe puberaal iemand kan worden als die HK-XS heeft gekregen. Waarom zou je dat willen op een technisch hoogstaand forum :?

[ Voor 4% gewijzigd door Alain op 22-01-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:24:
Tuurlijk is op een site als deze een plek nodig waar je ff niet over techniek hoeft te praten. Echter geeft de community duidelijk aan dit niet op een normale manier te kunnen. Het feit dat de HK al een paar keer gesloten is en dat je gescreent moet worden om toegelaten te worden tot de HK vind ik al een duidelijk teken dat er iets mis is. Moet je dan een HK willen hebben? Streef je dan niet je doel voorbij?

Zoals ik in mij eerste reactie al aangaf hebben jullie een A61 waar een geselecteerd groepje gebruikers toegang tot krijgt. Dit zullen - en dit zijn alleen aanname's, want hoe het werkelijk is weet ik niet - de gewaardeerde GoT gebruikers zijn. Als je nu echt een plek wilt hebben waar je los kunt gaan, redirect de HK dan naar forum.fok.nl ofzo. Daar is dit soort onzin de orde van de dag en dan voorkom je imho al veel klaagtopics.

In - voor mij de eerste pagina van - dit topic is duidelijk te zien hoe puberaal iemand kan worden als die HK-XS heeft gekregen. Waarom zou je dat willen op een technisch hoogstaand forum :?
Het is zo dat (mijns inziens!) de HK niet helemaal is zoals jij aan denkt te geven.
Jij doet namelijk alsof het een soort veredeld fok is, zoals je ook al aangaf in je reactie. Dat is echter niet zo. Niet alle topics zijn zoals het grote kleine medelingentopic (of het andere topic waar we nu in #105 zijn ofzo).

Dus ik vind dat je hier afgeeft op iets waar je geen verstand van hebt. Als de sfeer daar je niet aanstaat, dan kom je er toch niet?

Waarom zou je je irriteren aan iets wat zeer zeker niet verplicht is? Niemand verplicht je daar rond te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:24:
Het feit dat de HK al een paar keer gesloten is en dat je gescreent moet worden om toegelaten te worden tot de HK vind ik al een duidelijk teken dat er iets mis is. Moet je dan een HK willen hebben? Streef je dan niet je doel voorbij?
De HK heeft zijn nut en waarde inmiddels wel bewezen durf ik te stellen. Het feit dat er gescreend wordt kan je aan het denken zetten, echter is het met de bedoeling om de kleine groep mensen die wij niet geschikt vinden om in de HK te vertoeven er bij voorbaat buiten te houden. Vroeger kon iedereen toegang krijgen na een bepaalde tijd/postcount. Dan krijg je dus ook mensen binnen die niet om kunnen gaan met het fenomeen HK. Om te voorkomen dat een kleine groep mensen het voor een veel grotere groep mensen verpest is de screening in het leven geroepen. Bedenk ook dat we absolute onzin niet willen en dat als we dat willen we dan ook een meer dan gemiddelde controle willen hebben op diegenen die toegang krijgen.
Zoals ik in mij eerste reactie al aangaf hebben jullie een A61 waar een geselecteerd groepje gebruikers toegang tot krijgt. Dit zullen - en dit zijn alleen aanname's, want hoe het werkelijk is weet ik niet - de gewaardeerde GoT gebruikers zijn.
A61'ers zijn gewaardeerde users maar daarmee niet per definitie meer dan de gemiddelde user. Veelal vallen zij op door hun inzet, manier van posten e.d. Ik wil dat verschil wel duidelijk maken omdat er veel prima users met prima input rondwalen over het forum die mogelijk nooit tot de "gewaardeerde users"-groep zullen behoren maar daarmee geen mindere gebruikers zijn :)
Als je nu echt een plek wilt hebben waar je los kunt gaan, redirect de HK dan naar forum.fok.nl ofzo. Daar is dit soort onzin de orde van de dag en dan voorkom je imho al veel klaagtopics.
Een plek waar mensen los kunnen gaan is er niet hier, althans niet waar ik toegang toe heb ;)

In de HK zijn we makkelijk en ook nu nog kunnen daar zo nu en dan domme topic, simpele topics en topics van een niveau waar een baby nog niet veel mee zou kunnen. Mits het de algehele sfeer in de HK niet negatief beïnvloed is daar niets mis mee. Echte bullshit willen we niet hebben.

Aangezien jij geen toegang hebt tot de HK heb ik eens een screenshot gemaakt van wat er nu zoal aan topics ronddwalen.

Zoals je kunt zien geen FoKtoestanden of bullshit. Mocht je dat na dit screenshot nog vinden dan is de HK gewoon niet aan jou besteed. Niets mis mee, je bent ook niet verplicht er tzt toegang toe te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:35:Zoals je kunt zien geen FoKtoestanden of bullshit. Mocht je dat na dit screenshot nog vinden dan is de HK gewoon niet aan jou besteed.
'Betalen voor toiletten in horeca', 'Gekookt ei snel opwarmen' --> Nee de HK is niet aan mij besteed, dit noem ik FOK kwaliteit.
Niets mis mee, je bent ook niet verplicht er tzt toegang toe te vragen.
Helemaal mee eens. En je zult mij ook geen HK aanvraag zien doen. Maar moeten de mensen die iets over de HK te klagen hebben - en dat zijn er veel, als je LA als niet HK-er leest - echt openbaar besproken worden? Als we LA nu houden om serieuze dingen van het forum te bespreken en er een soort HK Feedback topic komt is iedereen tevreden toch?

Ik weet wel dat ik een topic over kan slaan, maar als je constant gezeur hoort over de HK komt dit niet echt representatief over. Laat dit dan ook binnen de HK zodat mensen die een oordeel * kunnen * geven dit doen en je andere mensen er niet mee vermoeid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:58:
'Betalen voor toiletten in horeca', 'Gekookt ei snel opwarmen' --> Nee de HK is niet aan mij besteed, dit noem ik FOK kwaliteit.
Groot verschil. Dit soort topics zie ik daar in General Chat staan. Als ik zou moeten vergelijken doe ik dat met Stuffis Generalis (en dan is SG nog 100% serieuzer). GC is daar van het niveau HK, ik zie daar zoo vaak topics staan in GC die in de HK gewoon op slot geramd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 22-01-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:03:
[...]

Groot verschil. Dit soort topics zie ik daar in General Chat staan. Als ik zou moeten vergelijken doe ik dat met Stuffis Generalis (en dan is SG nog 100% serieuzer). GC is daar van het niveau HK, ik zie daar zoo vaak topics staan in GC die in de HK gewoon op slot geramd worden.
Dat doet niks af aan de onzin factor die op FOK normaal is en hier - hopelijk - niet gewenst is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee maar jij komt aan met Fok kwaliteit, dat is hopelijk cynisch bedoeld, want veel kwaliteit tref je daar niet aan. Wat ik aan wil geven is dat in de HK meer niveau is dan op menig Fok onderdeel (ONZ, KLB, GC etc). En omdat je al twijfelt aan het niveau in de HK vind ik niet dat je een vergelijking mag maken met het niveau op Fok.

En je geciteerde topic over de toiletten in de Horeca, dat is best een aardig topic, met best enig niveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:11:
Nee maar jij komt aan met Fok kwaliteit, dat is hopelijk cynisch bedoeld, want veel kwaliteit tref je daar niet aan. Wat ik aan wil geven is dat in de HK meer niveau is dan op menig Fok onderdeel (ONZ, KLB, GC etc).
2 keer niks is nog niks. :+

Maar om serieus te reageren: Waarom heb je een HK op GoT nodig als er veel site's zijn die je als 'uitlaatklep' kunt gebruiken? Wat is nu de bedoeling van GoT?

GoT is voor mij een site waar ik veel informatie weg kan halen. Ik heb andere fora voor ontspanning (FOK hoort daar niet bij), maar ik kan me voorstellen dat tweakers met elkaar graag willen praten en een 'huiskamer' willen hebben. Het heeft zich al meermalen bewezen dat dit stelletje tweakers dat niet fatsoenlijk kan houden? Waarom dan een screening en niet volledig afschaffen?

Als het niet kan moet je je imho niet in rare bochten gaan wringen om het wel te laten kunnen. Als het doel van deze site was om een onzinsite was het een ander verhaal, maar dit is een site over computers en techniek. Niet over hoe je een ei moet bakken ...
En omdat je al twijfelt aan het niveau in de HK vind ik niet dat je een vergelijking mag maken met het niveau op Fok.
Wat je vindt moet je naar de politie brengen. :+

Maar serieus: Wat jij vindt zal mijn mening niet beïnvloeden. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Alain op 22-01-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:26:
[...]

Maar om serieus te reageren: Waarom heb je een HK op GoT nodig als er veel site's zijn die je als 'uitlaatklep' kunt gebruiken? Wat is nu de bedoeling van GoT?
Omdat er genoeg gebruikers van dit forum zijn die "onder ons" ook wel eens wat offtopic of over totaal andere zaken wilt praten dan computers en hardware. Deels is daar SG voor maar dat is bedoelt voor serieuze discussies, daarnaast is er HK waar je zogezegd kunt relaxen en kunt "bijkomen" van alle techdraadjes. Mensen zoeken dat binnen de eigen communitie en gaan dat niet snel even op FoK halen om maar eens wat te noemen.
maar ik kan me voorstellen dat tweakers met elkaar graag willen praten en een 'huiskamer' willen hebben. Het heeft zich al meermalen bewezen dat dit stelletje tweakers dat niet fatsoenlijk kan houden? Waarom dan een screening en niet volledig afschaffen?

Als het niet kan moet je je imho niet in rare bochten gaan wringen om het wel te laten kunnen. Als het doel van deze site was om een onzinsite was het een ander verhaal, maar dit is een site over computers en techniek. Niet over hoe je een ei moet bakken ...
Als je GoT puur ziet als een hardware/software communitie heb je gelijk, echter geeft de naam communitie al aan dat er meer in steekt. Als je naar de bakker gaat kom je voor een brood, niet voor uitleg hoe je de wasmachine moet gebruiken. GoT is geen bakker, geen slager of een andere speciaalzaak. GoT is een groothandel met een aantal specialiteiten: Hardware, software, de devhoek en ook de relaxhoek. Noem het de lunchroom of de HK. Die HK is niet noodzakelijk voor de rest om als geheel te werken echter heeft het als voordeel dat mensen niet met hun broodje boven de PC's hangen en knoeien in de gangpaden, dat doen ze netjes in het restaurant :) Zo ook met de HK. Sluit hem en je zult zien dat er veel meer offtopic in de hardware, software etc. hoeken wordt gepost. De HK heeft nut en is daarnaast voor een hoop gebruikers een prima plek om (kort/lang) te verblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:27:
Als je naar de bakker gaat kom je voor een brood, niet voor uitleg hoe je de wasmachine moet gebruiken. GoT is geen bakker, geen slager of een andere speciaalzaak. GoT is een groothandel
Het is een nobel streven dat je iedereen tevreden wilt houden, maar zo werkt het in de echte wereld eenmaal niet.

Als jij bezoekers trekt die iets met computers hebben komen mensen die iets met computers hebben. Als jij die mensen vervolgens hun gang laat gaan in een subforum wat compleet niet bij het forum past en dat de reputatie heeft dat 'alles mag'. Ja dan vraag je om problemen. Groothandel of bakker ...
Sluit hem en je zult zien dat er veel meer offtopic in de hardware, software etc. hoeken wordt gepost.
Toen ik hier kwam was de HK net gesloten en had men meer respect voor het forum als nu - als je het mij vraagt. Ik denk dat de offtopic vragen ook meer met moderatie te maken hebben: Neem als voorbeeld: P&W vs NOS. In P&W wordt actief gemodereerd terwijl dat in NOS niet zo is. IN P&W worden veel vragen gesteld die moderatie vereisen; In NOS niet.

In de HK is het blijkbaar nodig om mensen 'op te voeden'. Willen wij tweakers dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:45:
[...]

Het is een nobel streven dat je iedereen tevreden wilt houden, maar zo werkt het in de echte wereld eenmaal niet.

Als jij bezoekers trekt die iets met computers hebben komen mensen die iets met computers hebben. Als jij die mensen vervolgens hun gang laat gaan in een subforum wat compleet niet bij het forum past en dat de reputatie heeft dat 'alles mag'. Ja dan vraag je om problemen. Groothandel of bakker ...
Ik denk dat je de Tweakers Huiskamer verkeerd opvat dan. Het feit dat SG/NST/HK achter postgrens/screening zit is zodat mensen die hier komen in eerste instantie voor de techfora komen. Wij bieden de gebruikers een extraatje, in de vorm van General Chat, om even bij te komen van al het tech gebeuren. De reputatie dat 'alles mag' is er in de huidige HK echter niet meer, zolang het binnen Het algemeen beleid blijft en niet sfeerverpestend is. ;)
Toen ik hier kwam was de HK net gesloten en had men meer respect voor het forum als nu - als je het mij vraagt. Ik denk dat de offtopic vragen ook meer met moderatie te maken hebben: Neem als voorbeeld: P&W vs NOS. In P&W wordt actief gemodereerd terwijl dat in NOS niet zo is. IN P&W worden veel vragen gesteld die moderatie vereisen; In NOS niet.
Tja, dat is gewoon de algemene tendens van een forum, zo had Programming & Webscripting eerst het botte bijl beleid, waar ze (godzijdank) eindelijk van af aan het stappen zijn. Non-Windows Operating Systems heeft echter meer een community van mensen die *NIX gebruiken en hier in bepaalde threads over willen praten (denk aan screenshot-topic bijv.). De onderlinge sfeer in bepaalde forums wordt bepaald door het beleid, en vice versa. :)
In de HK is het blijkbaar nodig om mensen 'op te voeden'. Willen wij tweakers dat?
Dat is niet nodig, mensen die zich niet kunnen gedragen in de HK zullen vast zich in de tech-forums ook niet kunnen gedragen, dat valt nogal gauw op in een screening. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:45:
[...]

Waar haal je uit dat ik iedereen tevreden wil houden? Sowieso lukt dat al niet door het feit dat er screenings plaatsvinden :)
Als jij die mensen vervolgens hun gang laat gaan in een subforum wat compleet niet bij het forum past en dat de reputatie heeft dat 'alles mag'. Ja dan vraag je om problemen. Groothandel of bakker ...
Ik geloof dat we een beetje in herhaling vallen, in de HK "mag niet alles". Er zijn grenzen en sommige daarvan worden redelijk strak gehanteerd, net als in de techfora. Daarbij hoort de HK júist wel bij GoT, dat is iets wat ik nu net heb geprobeerd duidelijk te maken. Niet dat iedereen het zou missen als het er niet zou zijn maar het is wel degelijk een onderdeel van de communitie GoT.
Nou, het is in de HK nog nooit zo rustig geweest mbt modereren dus dat "opvoeden", als je daar al over kunt spreken, valt erg mee :) Het screenen werpt duidelijk z'n vruchten af als je ziet hoe relatief weinig er ingegrepen moet worden. Dat laatste is iets wat volledig te danken is aan de HK-users, dus zo losbandig zijn ze niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:58:
[...]
Waar haal je uit dat ik iedereen tevreden wil houden?
Uit de quote die boven mijn reactie staat.
Sowieso lukt dat al niet door het feit dat er screenings plaatsvinden :)
Tja, dat je iemand moet screenen voor diegene toegang krijgt zegt mij dat je zoiets niet moet willen. Maar ieder zijn mening.
Ik geloof dat we een beetje in herhaling vallen, in de HK "mag niet alles". Er zijn grenzen en sommige daarvan worden redelijk strak gehanteerd, net als in de techfora.
Waarom wordt je dan altijd doorverwezen naar de HK als je reactie kant noch wal raakt?

Dat niet alles mag weet jij beter dan mij. Dat alles wat nutteloos is doorverwezen wordt naar de HK weet ik beter dan jou. ;)
Nou, het is in de HK nog nooit zo rustig geweest mbt modereren dus dat "opvoeden", als je daar al over kunt spreken, valt erg mee :) Het screenen werpt duidelijk z'n vruchten af als je ziet hoe relatief weinig er ingegrepen moet worden. Dat laatste is iets wat volledig te danken is aan de HK-users, dus zo losbandig zijn ze niet ;)
Ahum, bekijk de eerste pagina van dit topic eens. ;)
pasta schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:54:
Tja, dat is gewoon de algemene tendens van een forum, zo had Programming & Webscripting eerst het botte bijl beleid, waar ze (godzijdank) eindelijk van af aan het stappen zijn. Non-Windows Operating Systems heeft echter meer een community van mensen die *NIX gebruiken en hier in bepaalde threads over willen praten (denk aan screenshot-topic bijv.). De onderlinge sfeer in bepaalde forums wordt bepaald door het beleid, en vice versa. :)
Doet dat iets af aan de algemene denkwijze? De sfeer in verschillende fora is anders, maar als er iemand blaat (zoals een geit) wordt deze doorverwezen naar de HK.

[ Voor 25% gewijzigd door Alain op 22-01-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:13:
[...]

Uit de quote die boven mijn reactie staat.
Dan lees je dingen die er niet zijn :)
Waarom wordt je dan altijd doorverwezen naar de HK als je reactie kant noch wal raakt?

Dat niet alles mag weet jij beter dan mij. Dat alles wat nutteloos is doorverwezen wordt naar de HK weet ik beter dan jou. ;)
Dan denken wij over de definitie "nutteloos" niet helemaal hetzelfde denk ik :)
Ahum, bekijk de eerste pagina van dit topic eens. ;)
En wat wil dat zeggen? Ik blijf bij mijn opmerking, de HK is sinds tijden niet zo rustig geweest. De noodzaak tot ingrijpen is erg gering in tegenstelling tot een tijd terug. Je kunt daarmee zien dat het screenen werkt en dat de crew zelf ook veel minder moet "opvoeden" of liever gezegd bijsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:21:
[...]
Dan lees je dingen die er niet zijn :)
Nu snap ik je niet meer. Je wilt erg graag specifiek zijn maar toch algemeen blijven? Zeg nu eens wat je bedoeld, want ik volg je niet meer. Je zou een nederlander kunnen zijn :+
Dan denken wij over de definitie "nutteloos" niet helemaal hetzelfde denk ik :)
Ik beschouw iets als nutteloos als het geen nut heeft. Dus een topic over eieren koken op een computerforum. Dat heeft imho geen nut. Net als deze discussie geen nut heeft, het zal toch niet veranderen. Hou de HK lekker zo, maar AUB maak een feedback topic aan waar je de voor- en nadelen van de HK kunt bespreken. Moet dat echt allemaal in LA?
En wat wil dat zeggen? Ik blijf bij mijn opmerking, de HK is sinds tijden niet zo rustig geweest. De noodzaak tot ingrijpen is erg gering in tegenstelling tot een tijd terug. Je kunt daarmee zien dat het screenen werkt en dat de crew zelf ook veel minder moet "opvoeden" of liever gezegd bijsturen.
Je ogen dicht doen is idd ook een optie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:35:
]

Ik beschouw iets als nutteloos als het geen nut heeft. Dus een topic over eieren koken op een computerforum. Dat heeft imho geen nut. Net als deze discussie geen nut heeft, het zal toch niet veranderen. Hou de HK lekker zo, maar AUB maak een feedback topic aan waar je de voor- en nadelen van de HK kunt bespreken. Moet dat echt allemaal in LA?
Waarom kan dat niet? Dit staat gewoon los van het tech gedeelte, en het tech gedeelte lijd er niet onder. Als de TS in dat topic vraagt hoe je het beste een ei kunt koken, kan dat best een "nuttig" topic zijn.
Het is misschien niet het hoofddoel, maar imo kan het er prima naast bestaan.

Waarom zou deze discussie geen nut hebben, omdat jij geen gelijk krijgt? :) Volgens mij is het overgrote deel wél blij met de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
RoD schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:37:
Als de TS in dat topic vraagt hoe je het beste een ei kunt koken, kan dat best een "nuttig" topic zijn.
Dat is idd heeel nuttig op een computerforum. |:(

Ga dan naar de huisvrouwenvereniging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:48:
[...]

En daarom is de Tweakers Huiskamer dan ook niet het kernonderdeel van ons forum. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:35:
[...]

Nu snap ik je niet meer. Je wilt erg graag specifiek zijn maar toch algemeen blijven? Zeg nu eens wat je bedoeld, want ik volg je niet meer. Je zou een nederlander kunnen zijn :+
Je had het over iedereen te vriend willen houden. Ik vind het prettig met meerdere mensen door een deur te kunnen gaan echter is dat een utopie. Sommige mensen komen in de HK, andere niet op basis van
LA is de plek voor feedback en op- en aanmerkingen over zaken op dit forum. Wat nutteloosheid betreft, iedereen heeft zo zijn eigen visie daarop :)
Je ogen dicht doen is idd ook een optie. ;)
Hier suggereer je dat ik niet zie wat jij ziet. Bedoel je dat ook zo of lees ik de opmerking verkeerd? Als je het wel zo bedoeld dan zou ik dat graag eens gespecificeerd zien in mijn mailbox :)
[...]

Als je het zo doortrekt, waarom praat je hier dan over niet-PC gerelateerde zaken? ;) Nogmaals, GoT is geen PC-only forum en is dat ook nooit geweest. Net zoals jij dat zelf ook ervaart gezien
AlainS in "Ik voel me nutteloos"
[rml]AlainS in "[ Auto] Airco werkt niet op blowerstand 2"[/rml]
AlainS in "Geld uit de pinautomaat gejat, wat te do..." en
AlainS in "Opleidingkeuze, TH of TU?" bijvoorbeeld :)

Allemaal zaken die niet PC gerelateerd zijn maar wel onderdeel zijn van dit forum, net als de HK dus. GoT is een communitie, een gemeenschap van gebruikers die ieder hun eigen interesses hebben. De hoofdmoot is hardware en software, daarnaast bieden we users ook ruimte om over zaken te praten die daar deels of helemaal niet direct aan gerelateerd zijn. Denk aan gadgets, mobiele telefoons en welk kussen het beste slaapt. Mobiele telefoons interesseren mij niet zo, een ander interesseerd zich weer niet hoe je je belastingaangifte zo voordeling mogelijk in kan vullen. Post dus gewoon waar jouw interesses liggen en laat de rest de rest.

Om terug te komen op het screenen, mijn ervaring is dat het vooralsnog prima werkt. Als je concrete aanwijzingen hebt dat dit niet het geval is hoor ik dat graag per mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
En toen was het cirkeltje rond. Ik ga dus maar niet verder in op deze discussie. De HK irriteert mij niet, maar hou HK zaken binnen de HK. Niet alleen om mijn bestwil, maar ook om de reputatie.

En straal eens eens wat meer uit dat de HK geen uitlaatklep is waar 'alles mag'.

Dat zijn mijn tips, doe ermee wat je wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:55:Als je het zo doortrekt, waarom praat je hier dan over niet-PC gerelateerde zaken? ;) Nogmaals, GoT is geen PC-only forum en is dat ook nooit geweest. Net zoals jij dat zelf ook ervaart gezien
AlainS in "Ik voel me nutteloos"
[rml]AlainS in "[ Auto] Airco werkt niet op blowerstand 2"[/rml]
AlainS in "Geld uit de pinautomaat gejat, wat te do..." en
AlainS in "Opleidingkeuze, TH of TU?" bijvoorbeeld :)
Wel grapppig dat je me op mijn posthistory pakt. Dat had ik al eerder verwacht.

Feit blijft dat ik in die topics probeer technische oplossingen of feiten probeer te vertellen. De topics die je aanhaalt heb ik gereageert omdat ik dacht dat ik een oplossing wist en/of een nuttige bijdrage kon doen, anders had ik niet gereageerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Enig verschil is dat ik ten eerste geen huisvrouw ben, ten tweede ben ik uberhaupt geen vrouw, ik ben een tweaker.
Ik ben blij dat er hier ruimte is om bijvoorbeeld te vragen hoe ik een ei moet koken, ik moet immers ook eten om in leven te blijven en verder te kunnen gaan met mijn hobby, en ook ik moet me kunnen ontspannen op zijn tijd, heerlijk dat voor dit alles gewoon ruimte is op dit forum/binnen deze community, dat schept een band imo ipv altijd maar duf en saai over tech te hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat jij nooit lol hebt op bijvoorbeeld je werk? Zolang het je werkzaamheden niet in de weg zit zal niemand er problemen mee hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Erkens schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:20:
k ben blij dat er hier ruimte is om bijvoorbeeld te vragen hoe ik een ei moet koken, ik moet immers ook eten om in leven te blijven en verder te kunnen gaan met mijn hobby
Weet je dat ik het best met je te doen heb. Open een giro rekening en ik maak wat geld over. O-)

komop, ok ik laat het hierbij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:45:
Weet je dat ik het best met je te doen heb. Open een giro rekening en ik maak wat geld over. O-)
offtopic:
giro 8032644 tnv "Stichting Help Erkens" de winter door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:26:
Je bedoelt waarschijnlijk : "Wat is de bedoeling van de HK?"

Vreemd dat je de HK niet los van GoT kan zien, ik snap ook niet dat je er zo'n big deal van maakt, je hebt en wilt zelf geeneens toegang en baseert je mening blijkbaar op 2 topic titels die je uit een screenshot hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
-NMe- schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:28:
[...]

Je hebt voor zover ik kan zien pas één keer geprobeerd om erin te komen, en dat is een jaar geleden? :+
overdrijven wil soms wel is helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

AlainS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:02:
[...]

Wel grapppig dat je me op mijn posthistory pakt. Dat had ik al eerder verwacht.

Feit blijft dat ik in die topics probeer technische oplossingen of feiten probeer te vertellen. De topics die je aanhaalt heb ik gereageert omdat ik dacht dat ik een oplossing wist en/of een nuttige bijdrage kon doen, anders had ik niet gereageerd. ;)
ja dat geeft aan dat je in SG ook soms mensen helpt. De HK ligt mi in het verlengde van de SG. Ook daar kun je mensen helpen. Ik kan best wat linkjes vinden (mag dat?) waar mensen geholpen worden.
Nuttig is dat dus.

En dat terwijl jij beweert dat de hele HK niet nuttig is.

[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 26-01-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik stuitte op dit topic via Lunatic's profiel per toeval (echt :9). Ik ben vandaag afgewezen voor de HK, dus ik denk dat het wel meevalt wat dat betreft. Ik zwerf hier al vrij lang rond en toch is de screening zwaar genoeg om me af te wijzen. Had eigenlijk nooit direct de behoefte om iets met de HK te doen, maar ik herinnerde mij van vroeger dat een goede vriend van mij wel altijd al iets met de HK deed (hij verwees me naar topics waar ik niet bij kon, hehe). Zo kwam ik laatst op het idee om het aan te vragen. Dus dat is dan weer de andere kant van zo'n verhaal.

Was overigens m'n eerste keer, ik probeer het ooit nog wel es een keer, zien we dan wel weer :)

If you can't beat them, buy them !

Pagina: 1 2 Laatste