Na wat reviews gelezen te hebben ben ik misschien van plan me een Geforce 7800GT te kopen.
Echter heb ik nog een paar vraagjes die ikzelf niet echt weet te beantwoorden.
Op de frontpagina van het topic staat er dat de geforce 7800 goed te koelen is met de arctic NV Silencer 5, Rev.3 . Echter vroeg ik me af of de zalman VF700B alcu niet beter zou koelen op deze kaart?
Ook heb ik een aantal reviews gelezen over enkele merken. Echter zijn er nog niet erg veel reviews te vinden over deze nieuwe grafische kaarten waarbij de keuze van merk me nogal moeilijk valt.
Over de Asus 7800GT lees ik dat er wel een uitgebreide featureset is met matige games maar dat de kaart zelf in tegenstelling tot vroegere kaarten van asus niet erg goed uit de tests komt en ook te duur is voor wat ze waard is. Er zit een andere koeler dan de stock koeler op die meer lawaai maakt en amper beter koelt, standaard geklokt. Alleen net als de xfx kaart is deze kaart voorzien van blauwe leds wat wel mooi staat maar dus niet als je de koeler vervangt.
Over de XFX, die standaard al hoger geklokt is, lees ik dat deze redelijk goed presteerd, een wel mindere feature set heeft dan asus maar de games vallen nog mee met oa farcry en X2. Kort voor kort kon je er wel nog een gratis COD 2 bijkrijgen als je je op de site had geregistreerd wat natuurlijk nu al te laat is

Deze kaart ziet er ook wel het mooiste uit maar buiten de PCB die in een ander kleurtje is heb ik er niet veel aan omdat ik die koeler met groene leds van xfx toch verander.
Over de EVGA die standaard het hoogst is geklokt van alle 7800GT kaarten is onbetwistbaar de beste. Hij beschikt niet alleen over een koperen heatsink maar laat de andere kaarten toch wel ietsje achter zich. Jammer genoeg is deze kaart geleverd met een zeer zwakke feature set. Maar liefst 0 games zijn meegeleverd en je koopt dan ook meer de kaart zelfs zonder al te veel extra's buiten de prestaties. Als enige minpunt de zwakke feature set is het wel de kaart met onwaarschijnlijk de allerbeste garantieverlening ooit. Maar liefst levenslang en je mag de koeler veranderen, overklokken, doorverkopen aan iemand anders. De garantie blijft gelden wat wel positief is voor de tweaker die soms iets teveel zijn grafische kaart tweakt waarbij het soms eens fout kan lopen.
Nu zijn dit de enige merken waar ik al iets over gelezen heb.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een kaart die toch ietsje overklokt is maar dit hoeft niet perse als er bijvoorbeeld COD2 bij zou zitten. Ook een PCB in een ander kleurtje dan het standaard groen zou ik mooi vinden maar is zeker niet noodzakelijk. Nu lees ik ook vaak dat de bijgeleverde games vaak veranderen. Weet iemand soms of je bij msi COD2 krijgt want ik vind nergens iets over de bijgeleverde games van deze kaart. Of misschien kunnen jullie mij een merk aanraden?.