[Discussie] Het GeForce 7 topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.885 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:42

justifire

Shut up and squat !!

sain onez schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:49:
kun je met speedfan, everest home of zelfs atitool dit niet uitlezen!? of is dit een-en-dezelfde chip/sensor die daarvoor uitgelezen wordt, en leest deze niet uit onder bepaalde temps, en zul je dit fenomeen ook bij al mijn bovengestelde alternatieven verwachten!?

Dan zou eventueel een aerogate ofzo met losse tempchips ergens op de t koelblok plaatsen, zo dicht mogelijk aan de core!? Dan valt deze temp ook makelijk via de display voor in je bekasting op ieder moment uit te lezen....
De tempsensor van de aerogate op de achterkant van de kaart op de plek van de core plakken, dan heb je een aardige tempindicatie van de core.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

@justfire

was je al op de hoogte van deze 'speciale' coresnelheden, waardoor je eventueel heel simpel je sli setup kan terugclocken , terwijl je dezelfde 3d resultaten haalt!? of had je misschien al dezelfde ontdekking gedaan!? Ben benieuwd eigenlijk!? ook blijkt coolbits er vaak een paar mhz naast te zitten, waardoor deze magische drempels niet direct duidelijk worden. Rivatuner of atitool zouden hier nauwkeuriger in zijn, en enkel met atitool en zijn 3 verschillende coreclocks zouden voldoende zijn om de 'sweetspot' te ontdekken, ipv eindeloze 3dmark runs.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 06:24
sain onez schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:49:
kun je met speedfan, everest home of zelfs atitool dit niet uitlezen!? of is dit een-en-dezelfde chip/sensor die daarvoor uitgelezen wordt, en leest deze niet uit onder bepaalde temps, en zul je dit fenomeen ook bij al mijn bovengestelde alternatieven verwachten!?

Dan zou eventueel een aerogate ofzo met losse tempchips ergens op de t koelblok plaatsen, zo dicht mogelijk aan de core!? Dan valt deze temp ook makelijk via de display voor in je bekasting op ieder moment uit te lezen....

En is het niet zo dat je je pas druk hoeft te maken zodra hij bv 70+ graden wordt, en hij blijkbaar vanaf 33/34 gr weer begint (correct) uit te lezen (om mis ik iets), heb je wel eens wat gedaan zodat de temp ff stukje omhoog gaat (+10gr) en of hij dan correct uitleest?
Alle programma's die ik heb geprobeerd (MBM, Speedfan, Everest, Atitool en Rivatuner) meten niet onder de 31 graden. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb een Aerogate II en daar zal het wel mee lukken.

Toch wel jammer dat mijn waterkoeling zo goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

maar als je nu tegen al je tweakersgeloof in de airflow ofzo gaat tegenwerken, of je pomp minder hard laat werken , óf je zet je coreclock nog hoger, zodat de temps al stukje hoger liggen, valt dan vanaf die 34/35gr het wel weer correct uit te lezen, of leest ie, eenmaal onder die grens, niet meer uit, zelfs al gaat de temperatuur omhoog!? (meen dit juist uit je verhaal te concluderen, dat ie afentoe ff wat doorgaf..) dan maakt t toch niet meer uit, omdat bij temps die gevaarlijk zijn hij t allang weer weergeeft!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

sain onez schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:14:
@justfire

was je al op de hoogte van deze 'speciale' coresnelheden, waardoor je eventueel heel simpel je sli setup kan terugclocken , terwijl je dezelfde 3d resultaten haalt!? of had je misschien al dezelfde ontdekking gedaan!? Ben benieuwd eigenlijk!? ook blijkt coolbits er vaak een paar mhz naast te zitten, waardoor deze magische drempels niet direct duidelijk worden. Rivatuner of atitool zouden hier nauwkeuriger in zijn, en enkel met atitool en zijn 3 verschillende coreclocks zouden voldoende zijn om de 'sweetspot' te ontdekken, ipv eindeloze 3dmark runs.
Nee was niet op de hoogte van deze snelheden.
Zeker interesant en zal mij er binnenkort eens in gaan verdiepen.
Voor zover ik nu kon zien maakte het niet veel uit, immers hogere clock is hogere performance.
Zou echt intresant zijn als hij bijv op 460 meer performance zou geven dan op 462, maar zoals blijkt geeft hij op 462 toch meer.
Zoals ik al zeg, zal mij er eens goed in gaan verdiepen.
Zit voorlopig ff af te wegen of ik nog een peltierblok erbij neem en mijn SLI weer aan de waterkoeling hang.
Wel weer een goed excuus om dan meteen maar ff de voltmod toe te passen.
Die NV5 rev3 silencers zijn toch niet helemaal je van het, na flink BF2 gespeeld te hebben word de bovenste kaart toch 85 graden :o
Ben er nog niet uit, de ene kant van mijn hersenen zegt dat het allemaal wel goed draait en maar zo moet houden.
De andere kant van mijn hersenen (de tweak-kwab) zegt: Vol gas ertegenaan !!
Keep ya post :D

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
sain onez schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:02:
maar als je nu tegen al je tweakersgeloof in de airflow ofzo gaat tegenwerken, of je pomp minder hard laat werken , óf je zet je coreclock nog hoger, zodat de temps al stukje hoger liggen, valt dan vanaf die 34/35gr het wel weer correct uit te lezen, of leest ie, eenmaal onder die grens, niet meer uit, zelfs al gaat de temperatuur omhoog!? (meen dit juist uit je verhaal te concluderen, dat ie afentoe ff wat doorgaf..) dan maakt t toch niet meer uit, omdat bij temps die gevaarlijk zijn hij t allang weer weergeeft!?
In mijn derde post, die je dus niet hebt gelezen ;), zeg ik dat als ik de pomp stil zet of de fans op de radiateur uit zet de temps al snel stijgen naar zo'n 40 graden.

Aerogate II zegt dat de core idle 26 graden is.

[ Voor 5% gewijzigd door Herr Frank op 23-01-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129961

Ik heb een programmatje gevonden om softwarematig je voltage iets te verhogen op de core , normaal gesproken is dit 1.4 volt en via dit pogramma kun je hem nu ook op 1.5 volt zetten !!

http://www.mvktech.net/co...lectfolder/cat,92/page,2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
Anoniem: 129961 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:28:
Ik heb een programmatje gevonden om softwarematig je voltage iets te verhogen op de core , normaal gesproken is dit 1.4 volt en via dit pogramma kun je hem nu ook op 1.5 volt zetten !!

http://www.mvktech.net/co...lectfolder/cat,92/page,2/
Ja, dat is NiBiTor. Daar heb ik mijn bios mee aangepast. Je kunt heel veel instellingen wijzigen, waaronder voltages. Maar je hebt nog wel een opstartdiskette en nvflash nodig om je bios eerst uit te lezen en later de aangepaste bios in te flashen. Maar pas wel op met het verhogen van je voltage, het blijft link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

met atitool valt heel makkelijk de bios te dumpen en vervolgens nog zonder je pc te resetten weer in die nibitor te laden ... ( dit dumpen deed ik altijd met atitool op me atis, op nvidias echter nog niet getest..... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139348

Na wat reviews gelezen te hebben ben ik misschien van plan me een Geforce 7800GT te kopen.
Echter heb ik nog een paar vraagjes die ikzelf niet echt weet te beantwoorden.
Op de frontpagina van het topic staat er dat de geforce 7800 goed te koelen is met de arctic NV Silencer 5, Rev.3 . Echter vroeg ik me af of de zalman VF700B alcu niet beter zou koelen op deze kaart?

Ook heb ik een aantal reviews gelezen over enkele merken. Echter zijn er nog niet erg veel reviews te vinden over deze nieuwe grafische kaarten waarbij de keuze van merk me nogal moeilijk valt.

Over de Asus 7800GT lees ik dat er wel een uitgebreide featureset is met matige games maar dat de kaart zelf in tegenstelling tot vroegere kaarten van asus niet erg goed uit de tests komt en ook te duur is voor wat ze waard is. Er zit een andere koeler dan de stock koeler op die meer lawaai maakt en amper beter koelt, standaard geklokt. Alleen net als de xfx kaart is deze kaart voorzien van blauwe leds wat wel mooi staat maar dus niet als je de koeler vervangt.

Over de XFX, die standaard al hoger geklokt is, lees ik dat deze redelijk goed presteerd, een wel mindere feature set heeft dan asus maar de games vallen nog mee met oa farcry en X2. Kort voor kort kon je er wel nog een gratis COD 2 bijkrijgen als je je op de site had geregistreerd wat natuurlijk nu al te laat is :s Deze kaart ziet er ook wel het mooiste uit maar buiten de PCB die in een ander kleurtje is heb ik er niet veel aan omdat ik die koeler met groene leds van xfx toch verander.

Over de EVGA die standaard het hoogst is geklokt van alle 7800GT kaarten is onbetwistbaar de beste. Hij beschikt niet alleen over een koperen heatsink maar laat de andere kaarten toch wel ietsje achter zich. Jammer genoeg is deze kaart geleverd met een zeer zwakke feature set. Maar liefst 0 games zijn meegeleverd en je koopt dan ook meer de kaart zelfs zonder al te veel extra's buiten de prestaties. Als enige minpunt de zwakke feature set is het wel de kaart met onwaarschijnlijk de allerbeste garantieverlening ooit. Maar liefst levenslang en je mag de koeler veranderen, overklokken, doorverkopen aan iemand anders. De garantie blijft gelden wat wel positief is voor de tweaker die soms iets teveel zijn grafische kaart tweakt waarbij het soms eens fout kan lopen.

Nu zijn dit de enige merken waar ik al iets over gelezen heb.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een kaart die toch ietsje overklokt is maar dit hoeft niet perse als er bijvoorbeeld COD2 bij zou zitten. Ook een PCB in een ander kleurtje dan het standaard groen zou ik mooi vinden maar is zeker niet noodzakelijk. Nu lees ik ook vaak dat de bijgeleverde games vaak veranderen. Weet iemand soms of je bij msi COD2 krijgt want ik vind nergens iets over de bijgeleverde games van deze kaart. Of misschien kunnen jullie mij een merk aanraden?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129961

Ik zou de evga 7800GT co nemen die heeft namelijk 1.6ns geheugen !!

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 129961 op 23-01-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:57
Bij mijn eergister binnengekomen 7800GT zat nog COD2, XFX dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 13:47
Herr Frank schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:44:
[...]

Ja, dat is NiBiTor. Daar heb ik mijn bios mee aangepast. Je kunt heel veel instellingen wijzigen, waaronder voltages. Maar je hebt nog wel een opstartdiskette en nvflash nodig om je bios eerst uit te lezen en later de aangepaste bios in te flashen. Maar pas wel op met het verhogen van je voltage, het blijft link.
Volgens mij kun je in Nibitor zelf ook de bios uitlezen, deze aanpassen en dan weer saven (als bios file). Je hebt nog steeds wel een diskette + nvflash nodig voor het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--Christiaan-- schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:52:
Bij mijn eergister binnengekomen 7800GT zat nog COD2, XFX dus...
Zat daar gewoon rechtstreeks COD2 bij?
In welke winkel heb je deze gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

SuB-ZeuZ schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:53:
[...]

Volgens mij kun je in Nibitor zelf ook de bios uitlezen, deze aanpassen en dan weer saven (als bios file). Je hebt nog steeds wel een diskette + nvflash nodig voor het flashen.
Er is toch ook een windows based nvflash tooltje als ik me niet vergis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
SuB-ZeuZ schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:53:
[...]

Klopt, was ik even vergeten. En ik had hem al een keer uitgelezen dus zelf heb ik nog geen gebruik gemaakt van deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
justifire schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:18:
[...]

Er is toch ook een windows based nvflash tooltje als ik me niet vergis?
Ja, dat is er wel volgens mij. Maar je kunt het flashen van de videokaart voor de zekerheid beter met een diskette doen. De kans dat het in windows fout gaat is namelijk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
Anoniem: 139348 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:13:
....Nu zijn dit de enige merken waar ik al iets over gelezen heb.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een kaart die toch ietsje overklokt is maar dit hoeft niet perse als er bijvoorbeeld COD2 bij zou zitten. Ook een PCB in een ander kleurtje dan het standaard groen zou ik mooi vinden maar is zeker niet noodzakelijk. Nu lees ik ook vaak dat de bijgeleverde games vaak veranderen. Weet iemand soms of je bij msi COD2 krijgt want ik vind nergens iets over de bijgeleverde games van deze kaart. Of misschien kunnen jullie mij een merk aanraden?.
Ik heb gewoon de goedkoopste 7800GT gekocht die ik kon vinden, een MSI voor 300 euro. De koeling heb ik vervolgens vervangen door waterkoeling en nu heb ik hem handmatig overgeclockt. Werkt net zo goed. Als is de extra garantie en service van eVGA de meerprijs zeker wel waard.
En een videokaart kopen op basis van de bijgeleverde spellen???? Ik heb bij mijn MSI het spel The Chronicles of Riddick gekregen, niet dat ik er iets mee doe.

[ Voor 57% gewijzigd door Herr Frank op 23-01-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herr Frank schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:25:
[...]
En een videokaart kopen op basis van de bijgeleverde spellen???? I
Als COD2 erbij zit dan geeft dat toch wel een extra meerwaarde
Zowel bij een duurdere kaart die ook hoger is geklokt enzo als bij een goedkopere kaart waarbij je dan iets lagere kloks hebt maar toch tenminste een leuk spel. Een ander kleurtje van de pcb, hogere kloks, leuk spel, lage prijs ... het draagt allemaal bij tot een meerwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 17:32
;) vreemd elke keer als ik tekst typ en eindig met een smiley met knip oog dan is m'n hele tekst deleted???? ,......maar in iedergeval , ik heb toch maar voor de X1900 gekozen in plaats voor 2x7800GT,ben wel benieuwd wat voor spellen daar bij zitten,ik hoop toch op King Kong :)

[ Voor 99% gewijzigd door Fern op 23-01-2006 21:38 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Anoniem: 139348 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:03:
[...]

Zat daar gewoon rechtstreeks COD2 bij?
In welke winkel heb je deze gekocht?
Ja, die zat er gewoon bij... Gekocht op http://www.azerty.nl/products.do?pid=4134

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Herr Frank schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:23:
[...]

Ja, dat is er wel volgens mij. Maar je kunt het flashen van de videokaart voor de zekerheid beter met een diskette doen. De kans dat het in windows fout gaat is namelijk groter.
Ik heb ergens op een forum de offsets gezien waar de waarde word uitgelezen.. Toen had ik het niet nodig en nu kan ik het niet vinden :( Weet jij waar het staat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
Anoniem: 51473 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 07:13:
[...]

Ik heb ergens op een forum de offsets gezien waar de waarde word uitgelezen.. Toen had ik het niet nodig en nu kan ik het niet vinden :( Weet jij waar het staat ??
Wat bedoel je met offsets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na nog eens goed gekeken te hebben en enkele reviews opnieuw te hebben gelezen heb ik besloten dat de XFX 7800 GT het best uit de doos komt. Nu moet ik alleen nog in België, liefst rond Gent een winkel vinden waar ze die verkopen. Mercie voor degenen die me de knoop helpten doorhakken. ;)
Hopelijk valt hij niet te duur uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 139348 op 24-01-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

na wat speuren en zoeken wat dit dingetje aankan (msi 7800gtx) heb ik cpu op air en ook de default koeler van de MSI er nog op zitten, maar met bijna 9300 3d2005 is heel netjes met tevens ook een single core cpu. :*)

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1741347
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/927/3d052nm.jpg

gaf afentoe wel wat artis maar liep er toch wel succesvol doorheen, ervaren jullie dat een artifactsloze run ook de hoogste scores geven, of hoort dit erbij .. :D ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
sain onez schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:01:
na wat speuren en zoeken wat dit dingetje aankan (msi 7800gtx) heb ik cpu op air en ook de default koeler van de MSI er nog op zitten, maar met bijna 9300 3d2005 is heel netjes met tevens ook een single core cpu. :*)

gaf afentoe wel wat artis maar liep er toch wel succesvol doorheen, ervaren jullie dat een artifactsloze run ook de hoogste scores geven, of hoort dit erbij .. :D ?!
Heel netjes! Wat haal je in 3dmark2006?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lokaties in de BIOS waar de waardes worden uitgelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Herr Frank schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:06:
[...]

Heel netjes! Wat haal je in 3dmark2006?
heb die stock (cpu en vga) gedraait en haalde toen 3800 3dmarks meen ik, was op deze clocks bezig, en t leek even of ie uit elkaar knalde, was bij die hdr test op t einde, die van die verlaten poolexpeditiepost, maar alles knipperde in kleuren en artis zo vreemd dat ik em niet meer durfde door te draaien... O-)

Hehe en dat op een windows XP install waarin het hele logboek vol fouten staat, en waarop ik me vorige mobo en AGP ATI ( :X ) heb gedraait, terwijl dit nf4 ultra pci-E is... maar hey, tweakert of nie :+

ps 2003 geeft 19150 3d marks.. maar daarvan ook al een screen in t 3d mark contest topic...
alles op stock air, zalman op cpu, maar moet toch maar eens aan waterkoeling gaan denken ( nadat dit goe blijkt te werken..) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Een vraagje: we weten allemaal dat G70 geen HDR+AA ondersteund he. Volgende maand komt de G71, deze ondersteund deze feature wel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:23
Anoniem: 107573 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:44:
Een vraagje: we weten allemaal dat G70 geen HDR+AA ondersteund he. Volgende maand komt de G71, deze ondersteund deze feature wel neem ik aan?
Aangezien de G71 voortborduurt op de G70 denk ik van niet. Maar ik heb het tot op heden nog niet gemist, want echt goede spellen met HDR zijn er nog niet. Behalve HL2 dan, maar daarin werken HDR en AA nu juist wel prima op de 7800 serie vanwege de gebruikte techniek.
De G80 zal het wel moeten ondersteunen aangezien de concurrentie het wel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94724

huh? I geloof toch echt dat ik hier in Serious Sam 2 op mijn 7800GT draai met HDR en AA enabled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 28-06 17:26
HDR+AA is leuk maar het aantal games waarbij dit ook nog speelbaar gedaan kan worden is dacht ik nogal klein.

maar er zijn geruchten dan de G71 ook HDR+AA ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het nu dan vooral over SS2 en AOE3. Valve hanteert idd een eigen vorm van HDR die wel loopt op een G70.

Het is trouwens onmogelijk om in SS2 HDR samen met AA te draaien. Zet HDR voor de grap maar eens aan, je ziet de kartels aan alle kanten.

Tog zou ik het jammer vinden als de G71 deze techniek niet zou ondersteunen. Ati (x1900) heeft hier wat mij betreft tog wel een pluspuntje. Ik wil namelijk óf een G71 aan gaan schaffen óf een x1900xt ter vervanging van mijn huidige GTX. De G71 geniet natuurlijk mijn voorkeur.

Ik wacht gewoon even tot ik reviews zie van de G71, mocht deze een stuk sneller zijn dan een x1900xt(x), wat ik wel verwacht met zijn 32 pipelines, dan wordt het wederom een nVidia :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103080

Zo heb net de Artic NV Silencer 5 (rev.3) op mijn Asus 7800GTX (Geen TOP//256mb) gegooid, installatie ging vrij simpel alleen die stickertjes voor het backplate geheugen was een beetje een gepriegel maar het zit erop :9

Temperaturen zijn welliswaar 15 graden naar beneden gegaan!

Voor:

- Idle 54c
- Load 70c a 74c

Met de Artic:

- Idle 38c
- Load 56c a 60c :)

Is dit een beetje netjes of horen de temperaturen nog lager te zijn? Lijkt me sterk :P maar dit is ook de 1e keer dat ik dit gedaan heb dus weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138723

Heb vandaag mijn Asus 7800 GT extreme binnen gehad!
Die blauwe ja :9

Heerlijk dingetje zeg, en wat een verbetering ten opzichte van de 6800GT!
Temparaturen zijn ook goed.. Load rond de 48 graden.
Dus ik kan hem dus nog lkkr overklokken.

Allen met het temp. testen enzo kwam ik dingen tegen die ik nog nooit gezien had.
Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/2007/wat0yb.jpg

Wat is dat allemaal ? :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is de zogenaamde delta clock. Op het moment dat je je kaart gaat belasten met gamen of benchen verhoogt je kaart automatisch je core speed met ongeveer 40Mhz :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 24-01-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:46:
Dat is de zogenaamde delta clock. Op het moment dat je je kaart gaat belasten met gamen of benchen verhoogt je kaart automatisch je core speed met ongeveer 40Mhz :)
Lol ?

dan hoef ik hem niet de klokken ofzo ? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk wel gewoon lekker kijken hoever ie wil tog :9 . Alleen tel er gewoon ff 40Mhz voor de core bij onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 10:21
Morgen krijg ik mijn 7800GT binnen, 'k kan niet wachten. Weet er iemand trouwens te zeggen welke games meegeleverd worden met de AOpen Aeolus 7800GT-DVD256? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-06 23:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 138723 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:41:
Heb vandaag mijn Asus 7800 GT extreme binnen gehad!
Die blauwe ja :9

Heerlijk dingetje zeg, en wat een verbetering ten opzichte van de 6800GT!
Temparaturen zijn ook goed.. Load rond de 48 graden.
Dus ik kan hem dus nog lkkr overklokken.

Allen met het temp. testen enzo kwam ik dingen tegen die ik nog nooit gezien had.
Zoals dit:
[afbeelding]

Wat is dat allemaal ? :X :X
Welke tool gebruik je in die screen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor de Wollef schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:19:
[...]

Welke tool gebruik je in die screen?
Ga je schamen :9

RivaTuner : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

paar posten hierboven heb ik een link staan naar xtreme systems, waarin de magische corespeeds worden weergeven, en hoe de 3 verschillende cores onderling zich gedragen... erg belangrijke info als je wilt gaan overclocken.. suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 15:52
Vond m'n stock XFX fan van m'n GTX256MB te luidruchtig, NvSilencer 5.3 gekocht, ook te luidruchtig want dat ding kreeg de constant de volle 12V door van de videokaart. :(

Dus 2 draadjes in het stekkertje van de 5.3 gedaan (natuurlijk wel stevig en daarna vastgetaped), op Gnd en 12V, en aangesloten op m'n Zalman fancontroller, en eindelijk stilte! De fan van de 5.3 draait prima op 5V, idle weliswaar 5º warmer (54º) maar wèl errrg stil. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarom koop ik nooit meer XFX.. heb er 2 gehad (6600GT en 6800GT) en het waren alle 2 dikke heethoofden met luide rot koelers... Daar doet XFX nooit meer iets aan ... wat ik erg jammer vindt :r :r

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 138723 op 24-01-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 21:37

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Megapauper schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:58:
Vond m'n stock XFX fan van m'n GTX256MB te luidruchtig, NvSilencer 5.3 gekocht, ook te luidruchtig want dat ding kreeg de constant de volle 12V door van de videokaart. :(

Dus 2 draadjes in het stekkertje van de 5.3 gedaan (natuurlijk wel stevig en daarna vastgetaped), op Gnd en 12V, en aangesloten op m'n Zalman fancontroller, en eindelijk stilte! De fan van de 5.3 draait prima op 5V, idle weliswaar 5º warmer (54º) maar wèl errrg stil. >:)
Ken het gevoel... maar in windows zou ie op idle moeten gaan draaien.....dan ist ie aardig stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

sain onez schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:01:

[afbeelding]

Wat is je coreclock nou?
430 of 540?
Ik gok 430 in je profile te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier is ook wat vreemds.. Ik heb ook zitten benchen met riva turer en ook alles gemonitored.

Ik heb een paar keer de FEAR test gedraaid met verschillende Core-spds.

Met de volgende Core/Mem; 440/1100

CoreSPD volgens Rivatuner Monitoring;
• 480 440+40=480, klopt.

MaxTemp volgens Rivatuner Monitoring;
• 72 Graden.

Met de volgende Core/Mem; 460/1100

• 500 460+40=500, klopt.

• 71 Graden. 1 graad minder dan bij 440/1100

Met de volgende Core/Mem; 470/1100

• 500 470+40=510 !! <-----------------------------------------klopt niet, moet 510Mhz zijn

• 71 Graden. hetzelfde als bij 460/1100

• Artifacts verschijnen

Waarom wil hij niet boven 500? Is dit nu terug Throttelen? Zo ja, dat doet hij dan toch anar stock speeds? En waar zijn de temps bij 440 & 460 hetzelfde? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Fiddle op 24-01-2006 21:47 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

justifire schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:23:
[...]

Wat is je coreclock nou?
430 of 540?
Ik gok 430 in je profile te zien?
nu draai ik gewoon defaults, zit standaard fan nog op maar me cpu clocks voor te benchen naar 2,6GHz en me vga liep (weliswaar met artis) op 540 core en 1360 voor mem naar deze bijna 9300 3dmarks 05, keb meen ik een 03 run (zonder cpu OC) gedraait op 554 core en 1400 mem, wat 18,7K 3d03 marks gaf, terwijl met cpu OC en 540 core hij niet boven 19,15K uitkomt, maar ik wil eerst voor betere koeling zorgen om dat weer eens in te stellen, maar t liep wel door }).

Keb wat van die bepaalde corespeeds getest onder deze 540 en 554 drempel (527 core en 513 en 500) maar pas bij 513MHz drempel artiloos, op 527 lichte artis terwijl coolbits 554 ook al eens succesvol testte, dus verwacht met de juiste koeling en eventuele vmod heel hard te kunnen draaien.

Ook mem timings tijdelijk aanpassen met nibitor zal er nog wel wat bij kunnen sprokkelen :D

schaakbordjes en spikkeltjes wijzen op core of meer op t mem ocing?! een nvsilencer wordt geleverd met ramheatsinks!? worden t mem met deze heatsinks warmer dan als met de default koeler omdat deze via de airflow nog t mem koelt , en dit bij de NVsilencer verdwenen is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 00:51
Ik probeer nu al een maand een Arctic nvsilencer 5 rev 3 te krijgen voor me 7800 gt... Nu zou hij deze week binnen komen maar ik hij is nu uitgesteld naar 22 volgende maand :X nu is deze winkel normaal het beste en heb hem al afgerekend(samen met andere dingen maar heb besloten om dit item na te laten sturen). Nu wil ik heel graag deze nvsilencer. Weet iemand een zaak waar ze deze nog hebben liggen? Of waar een webshop. Misschien zijn er andere vga koelers die mij aan te raden zijn? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

CR35 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:30:
Ik probeer nu al een maand een Arctic nvsilencer 5 rev 3 te krijgen voor me 7800 gt... Nu zou hij deze week binnen komen maar ik hij is nu uitgesteld naar 22 volgende maand :X nu is deze winkel normaal het beste en heb hem al afgerekend(samen met andere dingen maar heb besloten om dit item na te laten sturen). Nu wil ik heel graag deze nvsilencer. Weet iemand een zaak waar ze deze nog hebben liggen? Of waar een webshop. Misschien zijn er andere vga koelers die mij aan te raden zijn? Alvast bedankt
Toch niet bij salland heh? Daar flikte ze bij mij hetzelfde... toen maar 3 verschillende webshopt gemailed en alle 3 waren ze op voorraad of binnen 3 dagen... dus 3 dagen later was ie in huis, bij sallland had ik hem nu nog niet gehad :(

Fiddle,
Die core snelheden waar je het over hebt 460 + 40 snap er niks van.. rivatuner staat sinds gisteren op me pc dus ga vanavond nog eens kijken of ik kan vinden wat je bedoelt. Verder zal ik ook eens kijken of mijn overklocks hetzelfde doen ... maar temps zijn niet zo hoog, op 450 is na effe BF2 spelen 56 graden.
Maar vanavond meer :)

[ Voor 1% gewijzigd door lawaai op 25-01-2006 08:22 . Reden: drm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-06 22:36
CR35 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:30:
Alternate geeft 3-5 werkdagen. Dus misschien volgende week daar even proberen??

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ATI komt goed terug met de 1900 serie tegenover de NVIDIA 7 serie :)

nieuws: ATi Radeon X1900 XT en XTX reviews

Ik wacht toch nog op de 7900 serie.. Ookal is wachten wat moeilijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hacku schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:54:
Dit is deel 8 van Het GeForce 7800 GT en GTX Topic - Deel 7
Aangezien heel binnenkort de GeForce 7300 en 7600 uitkomen kunnen deze hier ook besproken worden. Vandaar de algemene titel "Het GeForce 7 topic".

De TS moet een update krijgen. Oa de plaatjes om de AA kwaliteit te tonen moeten veranderd worden. Als iemand me kan helpen hoor ik het graag :)
Is dit trouwens niet verwarrend aan het worden?
Dat hier op een gegeven moment 4 verschillende kaarten worden besproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja da vind ik idd ook een beetje verwarrend
dan zijn er zo mensen die hulp vragen over een 7800 GT en terwijl zijn er ook mensen die vragen hebben over een 7800 GTX enzo wat nog wel kan omdat het dezelfde reeks is. Maar binnenkort er nog es de 7900 erbij en wie weet nog meer kaarten dan wordt het hier idd een boeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Et was salland :X normaal vind ik ze best geweldig met de dingen die wat moeilijker te krijgen zijn maar wat is het toch met arctic.... nergens in normale winkel te krijgen zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

CR35 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:23:
Et was salland :X normaal vind ik ze best geweldig met de dingen die wat moeilijker te krijgen zijn maar wat is het toch met arctic.... nergens in normale winkel te krijgen zo'n beetje.
Had hem ook bij Salland besteld, deze had ze als eerste in Nederland en netjes binnen 6 dagen geleverd.
Topzaak !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Anoniem: 139348 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:24:
ja da vind ik idd ook een beetje verwarrend
dan zijn er zo mensen die hulp vragen over een 7800 GT en terwijl zijn er ook mensen die vragen hebben over een 7800 GTX enzo wat nog wel kan omdat het dezelfde reeks is. Maar binnenkort er nog es de 7900 erbij en wie weet nog meer kaarten dan wordt het hier idd een boeltje
Het is ook een kunst om te zeiken...
Anders begin je toch je eigen Reeks... maak je een mooie start post... lekker 5 verschillende topics .. mmm heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

lawaai schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:51:
[...]

Anders begin je toch je eigen Reeks... maak je een mooie start post... lekker 5 verschillende topics .. mmm heerlijk :D
Amen to that :D
Zolang er een 7 voor staat is het toch de 7 serie :?
Laten we het aub in 1 topic houden, anders kan je altijd nog je hart luchten in het grote geforce topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06

AirX

Tweak Guru

Kan iemand mij vertellen of ik die twee molex connectors voor de stroom ook op twee verschillende 'groepen' van de voeding mag zetten? (dus twee aparte draden die uit de voeding komen), of moeten ze op hetzelfde lijntje?

[ Voor 33% gewijzigd door AirX op 25-01-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lawaai schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:51:
[...]

Ik zeg het toch niet dat het me stoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Mijn optimale frequenties zijn 490/1.13. (XFX 7800GT Extreme) Is dit normaal of zou het hoger moeten kunnen?

[ Voor 11% gewijzigd door --Christiaan-- op 25-01-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

AirX schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:49:
Kan iemand mij vertellen of ik die twee molex connectors voor de stroom ook op twee verschillende 'groepen' van de voeding mag zetten? (dus twee aparte draden die uit de voeding komen), of moeten ze op hetzelfde lijntje?
Zou niets uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
justifire schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:50:
[...]

Had hem ook bij Salland besteld, deze had ze als eerste in Nederland en netjes binnen 6 dagen geleverd.
Topzaak !!
ik ben normaal ook erg tevreden over salland, geeft ook realistische levertijden weer. Annuleren gaat ook perfect nergens wordt moeilijk over gedaan soms wil ik een gedeelte alvast ophalen... allemaal soepel en makkelijk mogelijk reageert meestal snel op mail. Soms supersnel, dan lijkt het wel slowchat :D. Maar nu zou ik er gewoon nog een maand bij moeten w88 geen zin in..

nu bij freezing hardware bestelt plus nog een zalman voor de vidkaart van een vriend van me. Morgenochtend ligt het als het goed is bij mij. Hopelijk morgenavond\middag ff monteren. Ik belde ff of ze het op voorraad hadden, ze zeiden ja en volgens track en trace ligt het al in het distributiecentrum, moet het alleen nog uitgezonden worden(morgenochtend) en kan ik hem in de loop van de dag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123571

Hier de GT op voorraad voor 290EU :)

http://www.hiq24.de/product_info.php?products_id=4220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
--Christiaan-- schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:58:
Mijn optimale frequenties zijn 490/1.13. (XFX 7800GT Extreme) Is dit normaal of zou het hoger moeten kunnen?
Ik heb ook die XFX 7800GT Extreme (black pcb) en optimale freq voor mij zijn 485/1.12
Core kan op 500 +/-15% voor 3Dmark stabiel, maar BF2 crasht dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2023
Continued AGP Support

Although many people consider AGP a dinosaur on its last breath, NVIDIA claims they will continue to support it as long as there's good demand for such cards. In fact, come February 2nd, NVIDIA will be announcing a new AGP-based graphics card!

This will be a GeForce 7-series card. So, it's not a budget card for mainstream users. It's targeted at gamers who do not wish to migrate to a PCIe motherboard just yet.

Unfortunately, we cannot reveal its specifications, price or even its name. But it will be available in the US immediately after launch date and worldwide the next week.

So, if you are a hardcore gamer still using an AGP motherboard, this will be a breath of fresh air for you. Be sure to check back on Feb. 2nd. We should have a lot more details on this card for you then!
Heeft iemand hier ook een linkje bij? Bron? Meer nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Herr Frank schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:01:
Update: Ik heb het bios aangepast zodat de temperatuur niet meer wordt gemonitord. De drivers zijn opnieuw geinstalleerd en in de 7800GT tab is de temperatuur meting verdwenen. Desondanks blijf ik de problemen houden. Misschien heb ik wat verkeerd gedaan, maar wat? Om moedeloos van te worden!

UPDATE 2: Goed nieuws! Ik heb een nieuwe poging gewaagd en...... met succes! Nogmaals heb ik het bios aangepast, alleen nu heb ik bij 3d clock settings de Delta op 0 gezet. Deze staat standaard op 40 en veroorzaakt klaarblijkelijk problemen.

Update 3: Ik ben even bezig geweest met overclocken. De standaard clocks zijn 400Mhz voor de GPU en 1,0Ghz voor het geheugen. Deze heb ik overgeclockt naar respectievelijk 500Mhz en 1,2Ghz. Alles draait soepel zonder artifacts en in 3dmark2006 haal ik nu 3600 ipv 3100 punten. Ben benieuwd of ik hem nog verder kan krijgen.
Heb je de delta bij 'throttle' hetzelfde gelaten of deze ook op 0 gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
heb de koeler nog niet binnen. hij is sinds gisteren onderweg en nu is ie voorgesorteerd dus morgen moet ie sowieso binnen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116363

Ik ben van plan in deze dagen mijn nieuwe pc te bestellen, en daar zit de volgende videokaart bij:

-Asus EN7800GT 2 DHTV 256MB PCI-E

Ik vroeg me even af of dit wel het goede moment is om deze te kopen, dit ivm de nieuwe G71 (weet hier vrijwijnig vanaf ) dus mijn vraag...

Nog even wachten op die G71 zodat de prijzen omlaag gaan, of ik een ander model kan kiezen, of gewoon nu kopen. Ik wou ook graag weten of het nou veel uitmaakt dat er geen HDR+AA mogelijk is, want is het het echt waard om te hebben? En hoelang duurt het voordat die G71 bestelbaar is? Want ik kan nog wel even wachten maar niet 2 maanden :7 De prijzen van de 7800gt dalen trouwens enl zeg, laatst goedkoopste voor 330 nu goedkoopste voor 295... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Ik denk dat ze niet zo heel snel meer dalen hoor; ook niet na release van de G71. Dat is namelijk de "highest" end, en dat is de 7800GT niet. Meestal duurt het na release van de high end kaarten nog een paar maanden voordat daar een "GT" versie oid van uitkomt.

Die 7800GT kaartjes zijn nu al best goedkoop lijkt mij.

En wachten schiet zowieso niet echt op denk ik. Alles wordt goedkoper naarmate het goed op voorraad is, en "ouder" wordt.

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 26-01-2006 20:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt mij ook niet echt aan te raden om er persee voor te wachten.
Toen ik mijn Asus EN6600GT TOP vorig jaar wou kopen heb ik ook eerst nog een 4-tal weken zitten wachten zonder dat de prijs omlaag ging. Toen heb ik hem toch gekocht en uiteindelijk ging hij 2 weken nadat ik hem gekocht had 5 euro omlaag wat overigens echt geen 6 weken wachten waard was omdat je er ondertussen al lang van kon genoten hebben.
Nu kopen die handel dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116363

Lijkt me :9 Heeft iemand enig idee, hoe duur de G71 serie gaat worden eigenlijk? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
justifire schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:17:
[...]

Heb je de delta bij 'throttle' hetzelfde gelaten of deze ook op 0 gezet?
Ik heb de throttle uitgeschakeld en de Delta van de 3D op 0 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 18:35

mvds

Totally awesome!

Anoniem: 116363 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:59:
Lijkt me :9 Heeft iemand enig idee, hoe duur de G71 serie gaat worden eigenlijk? B)
Te duur ws. :) Maar neem gewoon de introductieprijs van de G70 als richtlijn en dan zal je er wel bij in de buurt zitten gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Herr Frank schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:20:
[...]

Ik heb de throttle uitgeschakeld en de Delta van de 3D op 0 gezet.
Neem aan dat je de throttle dan op 0 heb gezet?
Ik zie nl geen optie om hem aan of uit te zetten.
Standaard staat er bij mij [3d 50] [throttle 35] [2d 0]
Ik denk dat als je de throttle op 0 zet dat al genoeg is aangezien hij altijd freezed in windows en niet tijdens games (3d) zelf.
De throttle staat ook voor als hij te warm word dat hij snelheid afneemt toch? (overheat beveiliging)
Als die tempsensor nu onder de 35`c komt dan leest hij een verkeerde temp, misschien denkt hij dan wel dat hij 135`c is?
Daardoor schakelt hij de gpu-clock terug om niet te warm te worden, zou dit de vastloper verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 19-05 21:26
heb mijn artic nv silencer 5 rev3 bijn salland besteld hoop ma/di binnen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 17:41

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe pc met een 7800GT erin. Hiervoor had ik een oud beestje waar een Matrox G400 in zat. Wat me nu opvalt is dat wanneer je bij het afspelen van video gebruik maakt van een hardware video-overlay dit er veel slechter uit ziet dan wanneer je dit uitschakelt. Het upscalen van video naar fullscreen lijkt de hardware overlay van de 7800GT veel slechter te doen dan de G400 deed (veel lelijke jaggies e.d.). Als ik hardware overlays uitschakel ziet het er op zich wel weer goed uit, maar dan kost het spelen van filmpjes (soms merkbaar) meer cpu power. Is de hardware video overlay van Nvidia inderdaad zo matig of ligt dit ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Even een vraagje over SLI......

Vroeger was het zo dat de merk van de kaarten exact dezefde moesten zijn maar nu maakt dat niet uit met nieuwe drivers. Bv een Asus 7800 GTX zal met een XFX 7800 GTX wel werken in SLI toch ?

Hoe zit het met 256 MB + 512 MB ? Zal dit werken of vraag ik iets heel doms ? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Weet iemand wat het nu het verschil is tussen de XFX 7800 GT Extreme en de XFX 7800 GT Light Retail?? Hebben ze allebei zo'n mooie koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

De lite versie zal wel de versie zijn zonder extra accesoires software :
Denk aan spellen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 128143 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 01:23:
Even een vraagje over SLI......

Vroeger was het zo dat de merk van de kaarten exact dezefde moesten zijn maar nu maakt dat niet uit met nieuwe drivers. Bv een Asus 7800 GTX zal met een XFX 7800 GTX wel werken in SLI toch ?

Hoe zit het met 256 MB + 512 MB ? Zal dit werken of vraag ik iets heel doms ? B)
Het merk maakt inderdaad niets meer uit.
Het model is echter wel belangrijk.
Je kunt dus geen gt met een gtx combineren of een 6800 met een 7800, dit geld dus ook voor een 256 met een 512mb
De kloksnelheden maken ook niets uit, de clock van de traagste kaart word aangehouden, je kunt dus wel een normale kaart combineren met een top of extreme uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

justifire schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:06:
[...]

Het merk maakt inderdaad niets meer uit.
Het model is echter wel belangrijk.
Je kunt dus geen gt met een gtx combineren of een 6800 met een 7800, dit geld dus ook voor een 256 met een 512mb
De kloksnelheden maken ook niets uit, de clock van de traagste kaart word aangehouden, je kunt dus wel een normale kaart combineren met een top of extreme uitvoering.
Dat dacht ik al, heb nu een Asus 7800 GTX TOP die dus vervangen wordt door een POV 7800 GTX 512 MB, kon even benchen als het kon in SLI , jammer :P

Ik zie dat jij 2 x TOP's hebt, heb je voor mij misschien wat scores van 3Dmark 05 en 06 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 28-01-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Groot nieuws:
de AGP 7800 is een feit!
Nvidia GeForce 7800 GS GPU
AGP 8x
256 MB GDDR3 Memory
400 MHz Core Clock
1250 MHz Memory Clock
Dual 400 MHz RAMDACs
40 GB/sec Memory Bandwidth
VGA and DVI-I Connectors

It cost $349.99

Overclocked 3D Mark 06 3302

Stock 3D Mark 06 2895

Stock 3D Mark 05 5959

Overclocked 3D Mark 05 6761
toon volledige bericht
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/8721/cardfront7ak.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/4568/cardback6bz.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/7086/boxfront2bd.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/9334/boxback1gq.th.jpg

... en hier de 7800GS AGP:
XFX GEFORCE 7800GS 256MB DDR3 TV/DVI AGP
http://www.pcsuperstore.c...-PVT70KUAF7.html/froogle/

[ Voor 44% gewijzigd door Joepi op 28-01-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Anoniem: 120284 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:58:
Weet iemand wat het nu het verschil is tussen de XFX 7800 GT Extreme en de XFX 7800 GT Light Retail?? Hebben ze allebei zo'n mooie koeler?
De Extreme is standaard al overclocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--Christiaan-- schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:02:
[...]

De Extreme is standaard al overclocked
Dat wist ik al. En de Light Retail is dat ook. Niet echt een verschil dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wat een slechte prijs/prestatie verhouding voor die 7800GS, hopen dat dat snel veranderd anders kan je beter een 6800GS kopen en OC dan haal je ook 6300 in 3dmark05. 8)7

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
maar hoezo slechte verhouding wie weet scoort ie wel beter en ik hoop dat ie beter scoort dan me 6800le @ 410/1073 16,1x6 ( 12K 03 5,5K 05 ).
En als die goed klokt enzo ben ik tevreden

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

mad_max234 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:28:
Wat een slechte prijs/prestatie verhouding voor die 7800GS, hopen dat dat snel veranderd anders kan je beter een 6800GS kopen en OC dan haal je ook 6300 in 3dmark05. 8)7
Dat zou ik net ook zeggen ja, voor 350-400€, daar heb je ook 2 6800GS voor, en bijna al een 7800GTX, lijkt mij het niet echt waard...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
het is dollars en het is een richtprijs en vergeet niet dat je niet weet hoeveel pipelines en shaders die krijgt

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
ZandBak schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:53:
het is dollars en het is een richtprijs en vergeet niet dat je niet weet hoeveel pipelines en shaders die krijgt
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2616&p=2
What we have is a 16 pixel 6 vertex pipeline configuration. This is one quad and one vertex pipeline less than the 7800 GT (20 pixel and 7 vertex pipelines).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 128143 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:18:
[...]

Dat dacht ik al, heb nu een Asus 7800 GTX TOP die dus vervangen wordt door een POV 7800 GTX 512 MB, kon even benchen als het kon in SLI , jammer :P

Ik zie dat jij 2 x TOP's hebt, heb je voor mij misschien wat scores van 3Dmark 05 en 06 ?
3dmark06 7839
3dmark05 12746
Kaarten op stock speeds (486/1350) driver 82.12

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 29-01-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:58

SgtStrider

Fractal Switchover!

Iemand deze link al bekeken? Als nVidia dus op schema blijft, hebben we een 7900 GTX begin maart :) Kijken wat 'ie doet...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, en de GT komt pas de 20e :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Laatst online: 18-02 20:17
Over de Nexxos waterkoeling blokjes van Alphacool;

ze zouden geheugen en core moeten koelen maar er staat bij dat je nog wel koeling voor je mosfett nodig hebt... wat bedoelen ze hier precies mee? Moet je dan een goeie airflow hebben of echt een aparte fan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

killingdjef schreef op maandag 30 januari 2006 @ 06:34:
Over de Nexxos waterkoeling blokjes van Alphacool;

ze zouden geheugen en core moeten koelen maar er staat bij dat je nog wel koeling voor je mosfett nodig hebt... wat bedoelen ze hier precies mee? Moet je dan een goeie airflow hebben of echt een aparte fan kopen?
Mosfett word nu toch ook niet gekoelt?
Lijkt me een beetje onzin, al kan het nooit kwaad om hem te koelen natuurlijk (voltmod?)
Kaarten worden gebouwd om aan een airflow voldoende koeling te hebben, en anders word er een fan op gezet, zit die er niet op dan is hij ook niet nodig.
En dan heb ik het hier dus even niet over overclocken/voltmodden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

justifire schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:25:
[...]

Mosfett word nu toch ook niet gekoelt?
Lijkt me een beetje onzin, al kan het nooit kwaad om hem te koelen natuurlijk (voltmod?)
Kaarten worden gebouwd om aan een airflow voldoende koeling te hebben, en anders word er een fan op gezet, zit die er niet op dan is hij ook niet nodig.
En dan heb ik het hier dus even niet over overclocken/voltmodden !
Is zeker geen onzin :) Door zo'n waterblok erop te zetten neem je de airflow over je kaart weg waardoor je onderdelen dus oververhit kunnen raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

obsidian schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:26:
[...]

Is zeker geen onzin :) Door zo'n waterblok erop te zetten neem je de airflow over je kaart weg waardoor je onderdelen dus oververhit kunnen raken :)
Leg dat eens uit.
Er is netzoveel afgeschermd met een wcblok als met een standaard cooler.
Als je de nv5 silencer hebt blaast er ook niets over het 'ongekoelde' mosfett afgezien van de airflow in je case, maar die word door een wc-blokje echt niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

justifire schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:12:
[...]

Leg dat eens uit.
Er is netzoveel afgeschermd met een wcblok als met een standaard cooler.
Als je de nv5 silencer hebt blaast er ook niets over het 'ongekoelde' mosfett afgezien van de airflow in je case, maar die word door een wc-blokje echt niet minder.
Ik zeg ook niet dat het altijd zo zal zijn maar het kan, en dat is dus reden genoeg voor een fabrikant om zich in te dekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

obsidian schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:23:
[...]

Ik zeg ook niet dat het altijd zo zal zijn maar het kan, en dat is dus reden genoeg voor een fabrikant om zich in te dekken :)
Dan kunnen we het eens zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Is er eigenlijk al iets bekend over een mogelijke 7600GT?
Die zou toch begin dit jaar verschijnen?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.