Site is naar de kloten, zal binnenkort wel gefixed wordenVerwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:58:
Wat is er nou weer met gmini400.com gebeurd
OepsImpry schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:16:
[...]
Je hebt de links als 'tekst' gekopieerd waardoor er in het midden drie stipjes staan omdat de links zo lang waren. De URL klopt nu ook niet meer

edit: ik kreeg de schroefjes ook nog eens gratis, maar ik moest ze er zelf inschroeven
[ Voor 17% gewijzigd door Bramm op 06-02-2006 18:13 ]
Heb overigens maar even een Productsurvey ingevuld over de Gmini, klik
Verwijderd
Over het algemeen ben ik echt tevreden over het apparaat.
Edit: Update Firmware is echt aan te raden--> werkt echt zo veel sneller allemaal en beter!
[ Voor 12% gewijzigd door Tynos op 10-02-2006 22:45 ]
Neem risico's in wat jij geloofd
Verwijderd
Hoe kom je aan die info dan? Ik las het alleen op gmini400.com..RoD schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:52:
Een nieuwe game, SudokuGa em zometeen even uitproberen
Op Archopen worden die dingen ook gepost. Volgens mij staat de link wel in de TSVerwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:09:
[...]
Hoe kom je aan die info dan? Ik las het alleen op gmini400.com..
Leuk en verslavend spelletje trouwens, werkt prima. Als je niet weet hoe dit spel werkt moet je maar even Googlen voor de spelregels.
[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 12-02-2006 14:16 ]
Verwijderd
Ze staan ook altijd in de Spits..heb trouwens net easy gedaan, maar was toch nog best moeilijkRoD schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:09:
[...]
Op Archopen worden die dingen ook gepost. Volgens mij staat de link wel in de TS
Leuk en verslavend spelletje trouwens, werkt prima. Als je niet weet hoe dit spel werkt moet je maar even Googlen voor de spelregels.

Dan heb je er ook langer plezier vanVerwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:51:
[...]
Ze staan ook altijd in de Spits..heb trouwens net easy gedaan, maar was toch nog best moeilijk
Verwijderd
De koptelefoonaansluiting zit los dus binnenkort maar eens laten maken aangezien het vast niet onder de garantie valt.
Hij werkt (meestal) wel maar bij een beetje bewegen, dus in jaszak of broekzak e.d. terwijl ik fiets of loop hoor je dat er geen volledig of helemaal geen contact meer is en hoor je dus maar de helft van het geluid of helemaal niets meer
Beetje jammer dus.
[ Voor 50% gewijzigd door schroevendraaier op 13-02-2006 16:57 ]
Arrows are made to fly, so are aeros.
Wtf? Dat valt gewoon onder de garantie toch? Hoe kom je erbij dat een kapotte koptelefoonaansluiting niet onder de garantie valt?screwwie schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:55:
De mijne is kapot
De koptelefoonaansluiting zit los dus binnenkort maar eens laten maken aangezien het vast niet onder de garantie valt.
Maar dan zoek ik de bon wel op en vraag ik RMA aan
Arrows are made to fly, so are aeros.
Dat zou ik maar doen, ik weet bijna wel zeker dat het onder de garantie valt.screwwie schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:58:
Tjah geen idee eigenlijk, veel gebruikt in broekzak ofzo?
Maar dan zoek ik de bon wel op en vraag ik RMA aan
De mijne ligt om deze reden al 3 weekjes bij de MediaMarkt. Heeft hij al zeker een paar maanden last van (de plug valt er regelmatig uit + in een bepaalde stand heb ik maar in 1 kanaal geluid. Als ik 'm er dan heel ietsjes uit trek heb ik wel geluid). De eerste keer dat ik ervoor naar de MediaMarkt ging zeiden ze dat het aan de oordopjes lag, maar de 2e keer namen ze 'm wel aan. Als het niet onder de garantie zou vallen had ik 'm al lang terug gehad denk ik..screwwie schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:55:
De mijne is kapot
Hij werkt (meestal) wel maar bij een beetje bewegen, dus in jaszak of broekzak e.d. terwijl ik fiets of loop hoor je dat er geen volledig of helemaal geen contact meer is en hoor je dus maar de helft van het geluid of helemaal niets meer
Beetje jammer dus.
Blaat!
Verwijderd
Verwijderd
Die AB ziet er ook niet zo solide uit moet ik zeggen. De draad die er aan zit is echter wel heel dikVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:53:
draadbreuk valt niet onder de garantie heh? mijn afstandsbediening gaat binnenkort stuk ben ik bang... ik ben echt verslaafd aan de radio, maargoed hopen maar dat ie het nog lang volhoudt, maar als ik het draadje een beetje beweegt gaat ie al flippen. dan gaat ineens de radio uit en komt er een hoge piep door de oortjes...

Dit heb ik ook gehad, en viel gewoon onder de garantieVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:53:
draadbreuk valt niet onder de garantie heh? mijn afstandsbediening gaat binnenkort stuk ben ik bang... ik ben echt verslaafd aan de radio, maargoed hopen maar dat ie het nog lang volhoudt, maar als ik het draadje een beetje beweegt gaat ie al flippen. dan gaat ineens de radio uit en komt er een hoge piep door de oortjes...
Die AB is ook gewoon ronduit kut.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:00:
[...]
Die AB ziet er ook niet zo solide uit moet ik zeggen. De draad die er aan zit is echter wel heel dikMaar die AB zelf hadden ze wel wat 'apple'-leger mogen maken vind ik
Verwijderd
echt gewoon garantie?? das wel heel relaxed!RoD schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:57:
[...]
Dit heb ik ook gehad, en viel gewoon onder de garantie
[...]
Die AB is ook gewoon ronduit kut.
True, en het ding bedienen zonder em uit je zak/hoesje te halen. Daarom heb ik em ook gekocht. Maargoed, nu werkt dat weer driekwart van de tijd nietVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:57:
[...]
echt gewoon garantie?? das wel heel relaxed!enneh hijs wel kut, maar je kan er wel radio mee luisteren!

Verwijderd
The good: The Archos Gmini 402 Camcorder boasts a sleek, intuitive design, a sharp LCD; an integrated camcorder and still camera; and support for DRM-protected media. It offers the choice of transferring files via Windows Media Player or Windows Explorer (great for Mac users). Finally, the media juggernaut features voice and line-in recording, as well as support for Mophun-engine games.
The bad: The Archos Gmini 402 Camcorder is heavy for its size, and its hard drive maxes out at 20GB. It doesn't have line-in video recording or a built-in speaker, and the highest volume setting could be louder. Also, the Gmini 402 Camcorder cannot multitask (that is, no background music for photo slide shows), and it has no levels meter for audio recordings.
The bottom line: The Archos Gmini 402 Camcorder looks more attractive than ever, now that it's added a camcorder and a still camera to its long list of music and video features.
Wauw, ziet er goed uitNew features / Improvements:
UI: User interface supports now Hebrew
USB Host: Cameras with proprietary protocols are detected and users are advised to switch it to a PTP or MSC protocol (notably Canon cameras)
Bug fixes
Videoplayer: fix playback some AVI malformed files
USB Host: give more time for devices to settle once connected - fixes support for slow devices
USB Host: fix support for some OTG devices
RemoteFM: fix Unit locks-up when USB and the radio are both connected
UI: Display record icon in the statusbar when starting an audio recording.
Video: fix corrupted wallpaper for some error messages in external mode
Edit: voor de CC komt dit er nog bij:
Camcorder: fix white balance could get stuck in daylight mode when switching back to auto mode.
[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 16-02-2006 02:37 ]
Ik heb hier nog een nieuwe AB voor je liggen, in totaal maar tien minuten gebruiktVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:53:
Verwijderd
nouja alsvast bedankt! maar hij is dus _nog_ niet stuk, gelukkig. waarom heb je hem gloedjenieuw nog liggen dan?BaT schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:59:
[...]
Ik heb hier nog een nieuwe AB voor je liggen, in totaal maar tien minuten gebruiktDe originele verpakking heb ik er echter niet meer bij. Dus mocht je interesse hebben, dan help ik je graag weer aan een nieuwe !
Blaat!
Archos is sloom. Ik heb ook een maand moeten wachten en toen kreeg ik mn archos in dezelfde kapotte staat weer terugIwes schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:03:
Mensen hier ervaring met het wegbrengen van de Gmini bij de MediaMarkt? Heb 'm een meer dan een maand geleden teruggebracht, maar nog geen bericht dat ik 'm op kan halen, terwijl ik hier vaak hoor dat Archos snel is. Is de MM zo sloom? (En voor als hij nog een keer stuk gaat: gaan jullie direct naar Archos?)

Nou, omdat ik hem zo ontzettend lelijk vind en alles behalve handig, maar dat is mijn mening maarVerwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:43:
[...]
nouja alsvast bedankt! maar hij is dus _nog_ niet stuk, gelukkig. waarom heb je hem gloedjenieuw nog liggen dan?
Hij is dus echt nog gloedjeniew, en de reden waarom ik hem niet ndig heb, is omdat ik hem altijd in m'n binnenzak heb zitten en een playlistje voldoet. Tevens vind ik de 'extra' meters kabel die je door de AB krijgt ook niet bepaald comfortabel; en, unlike you, verafschuw ik radio, dus ik luister er ook nooit naar. Dus....
Ben het wel met je eens dat het een ontzettend ruk ding is, maargoed, anders moet ik het ding van mn riem afhalen enzo... beetje onhandig, dus ik ben eigenlijk gedwongen het ding te gebruiken, al zou ik em het liefst kapot stampen.
Verwijderd
Archos stelt zelf dat je alleen netadapters van archos mag gebruiken. Het is inderdaad begrijpelijk dat het gevaarlijk is met universele adapters te werken, maar aan de andere kant willen zij uiteraard hun eigen (dure) spullen verkopen.
Ik wil voor mijn gmini 402 een adapter voor in de auto hebben. Deze is op archosbenelux 30 euro. Bij een winkel bij mij in de buurt hebben ze echter een universele van Velleman die slechts 10 euro kost. Hij is in te stellen op verschillende voltages enzo en gemaakt voor dit soort apparaatjes (met deze voltages).
Zou het gevaarlijk zijn zo'n universele te gebruiken? Weet overigens iemand dan de juiste voltages enzo die de gmini402 nodig heeft? Ik kan er niks over vinden.
thnx
Verwijderd
Verwijderd
Een tip; gebruik een transformator die zeker niet onder 5 V spanning geeft en toch wel een 1.5 A kan leveren. Gebruik geen transfo's die niet zwaar genoeg zijn (4.5 V is dus al te weinig, je zal merken dat je apparata dta niet normaal laadt en een onheilspellend raar geluid maakt). 5.5 V is net aanvaardbaar (liefst ietsje minder) maar 6 V is te zwaar, batterij laadt sneller op maar wordt veel warmer dan gewoonlijk, dit vermindert de levensduur van je batterij sterk.

Edit: Hmmm linkje werkt niet zie ik > www.conrad.nl > Electronica en meten > Net voedingen > Stekkernetvoedingen > Stekkernetvoeding. v. dig. camera's SPS, Bestnr.: 510519-89, Prijs 24,95 EUR.
[ Voor 26% gewijzigd door BaT op 18-02-2006 19:37 ]
Verwijderd
De netadapter voor mijn Gmini 402 (!) toont OUTPUT: 5V / 0,75 A ??Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:07:
juiste voltage is 5V max stroom 1.6 A.
Een tip; gebruik een transformator die zeker niet onder 5 V spanning geeft en toch wel een 1.5 A kan leveren. Gebruik geen transfo's die niet zwaar genoeg zijn (4.5 V is dus al te weinig, je zal merken dat je apparata dta niet normaal laadt en een onheilspellend raar geluid maakt). 5.5 V is net aanvaardbaar (liefst ietsje minder) maar 6 V is te zwaar, batterij laadt sneller op maar wordt veel warmer dan gewoonlijk, dit vermindert de levensduur van je batterij sterk.
Oftewel een autoadapter zien te vinden die deze voltage/stroomsterkte ongeveer exact kan leveren?
dat ie 2,5A is, doet er toch niets toe.... dat is gewoon het max A, meer niet. Je gmini trekt er het aantal A van dat hij nodig heeft, meer niet. Of heb ik echt slecht opgelet bij de basiscursus fysica?! Op zich zou een 5V 30A ook goed zijn in dit geval... ( R=U/I (ofzo) )BaT schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:34:
Deze van de conrad kan 5V , maar is dan wel 2,5AAlle andere laders die ze er hebben zijn of in te stellen voor 4,5V of 6. Dit was volgens mij een van de weinige die de stap 5V er ook ingebakken heeft.
Edit: Hmmm linkje werkt niet zie ik > www.conrad.nl > Electronica en meten > Net voedingen > Stekkernetvoedingen > Stekkernetvoeding. v. dig. camera's SPS, Bestnr.: 510519-89, Prijs 24,95 EUR.
[ Voor 7% gewijzigd door jvvv op 19-02-2006 15:55 ]
[ Voor 4% gewijzigd door BaT op 20-02-2006 02:59 ]
Verwijderd
Klopt! Degene die ik bedoelde, deze dus, springt ook van 4,5 naar 6V met een stroomsterkte van 0,8A. Degene die jij noemt is echter voor een gewoon stopcontact, ik zoek er een voor in de aansteker van de auto. Op die site van conrad staan er wel een paar die interessant lijken (510520, 510051) maar die tonen niet de exacte voltages waarop ze in te stellen zijn..BaT schreef op maandag 20 februari 2006 @ 02:58:
Dat model wat ik dus aangeef is zo'n universele lader, met een stand voor 5V, wat de Archos dus nodig heeft. De meeste gaan echter van 4,5V naar 6V.
in de winkel zeiden ze dat ik de gewone lader maar mee moest nemen. Ze meten dan de spanning en dan kijken ze of de universele lader interessant is.. Voor mij wordt het een beetje

Voor mijn Sony Ericsson T630 heb ik vorig jaar een oplader setje gekocht van USB kabeltje (aan ene kant USB stekker, en aan andere kant het SE stekkertje) met een auto-stekker plug met USB opening, en een stopcontact-stekker met USB opening. Echt ideaal dat setje om overal via USB m'n mobiel te kunnen opladen!
Zou ideaal zijn om dan een USB-snoertje te hebben dat op de Gmini 400/402 aangesloten kan worden!
Verwijderd
klopt, zo'n usb autolader heb ik ook gezien. Geloof dat de 400 serie inderdaad helaas niet oplaadt via usb. Daar was al eerder over gesproken in verband met een USB/DC IN adapter van de gmini220. Die laadt wel op via usb schijnbaar.Haay schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:39:
Hm, als de Archos Gmini 400/402 voor het opladen 5V nodig heeft, waarom is er dan geen kabeltje om hem via USB op te laden? USB heeft namelijk ook 5V spanning....
Voor mijn Sony Ericsson T630 heb ik vorig jaar een oplader setje gekocht van USB kabeltje (aan ene kant USB stekker, en aan andere kant het SE stekkertje) met een auto-stekker plug met USB opening, en een stopcontact-stekker met USB opening. Echt ideaal dat setje om overal via USB m'n mobiel te kunnen opladen!![]()
Zou ideaal zijn om dan een USB-snoertje te hebben dat op de Gmini 400/402 aangesloten kan worden!

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
Ik ben serieus aan het overwegen om mij een gmini402 aan te schaffen, maar enkele punten weerhouden mij nog.
Het is de hoofdbedoeling om hem in eerste instantie als MP3-speler te gebruiken. Daarna als foto-viewer en als gamesmachine. Video is natuurlijk leuk meegenomen maar is voor mij eerder ondergeschikt.
Ik heb reeds verschillende reviews gelezen en het merendeel geeft als negatief punt op dat het volume (zelfs op de hoogste stand) nogal aan de lage kant is. Dit is natuurlijk heel subjectief maar in hoeverre is dit waar ? En is dit storend ?
Is het mp3-player gedeelte niet onderschikt aan het video-player gedeelte ?
Ik twijfel nog tussen enkele andere spelers.
Waaronder de I-river H10
en de packard Bell vibe 500
Het mp3 gedeelte is zeker niet ondergeschikt aan het videogedeelte. Het mp3gedeelte is erg goed. Het heeft een handige library die je muziek sorteert, je kunt playlists on the go maken (dual browser!) en je kunt ook, als je dat wilt, op mappen sorteren.
Packard Bell is overigens rommel, die moet je niet nemen. De H10 mist functies ten opzichte van de Gmini, dus die moet je ook niet nemen. (mening)
Als je overigens veel games wilt spelen kun je beter voor de Gmini 400 gaan, ivm de hacks die daar voor uit zijn gekomen (zie startpost voor meer informatie) Of je moet al veel waarde hechten aan de USB Host.
Verwijderd
Ik twijfel eigenlijk tussen die Packard Bell en die Iriver H10 omdat die
1) ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen
2) ze hebben beiden een equalizer aan boord (de Gmini niet denk ik)
Een equalizer is geen vereiste zolang het geluid van de speler maar ok is. Hoe zit dat eigenlijk met het geluid van de Gmini ? Met welke andere speler is die ongeveer te vergelijken ? de I-pod ?
Wat die spelletjes betreft dat moest ik inderdaad ook nog vragen. Die hacks werken niet op de 402 zeker ?
Indien ja dan heb ik een probleem. Ik weet niet of de 400 nog ergens te verkrijgen is.
Verwijderd
Met de Gmini kun je bass, treble en bass boost instellen, dus niet zozeer een equalizer maar wel iets dat er een beetje op lijkt2) ze hebben beiden een equalizer aan boord (de Gmini niet denk ik)
Naar mijn mening is het afhankelijk van de oordoppen die je erbij neemt; ik vond het geluid met de standaard oordoppen van Archos al best redelijk, maar met bvb sony ex71 doppen (die mijn kat laatst heeft doorgebeten), klinkt het wel beter.Een equalizer is geen vereiste zolang het geluid van de speler maar ok is. Hoe zit dat eigenlijk met het geluid van de Gmini ? Met welke andere speler is die ongeveer te vergelijken ? de I-pod ?
Vreemd genoeg was het showmodel van de GMini bij de MediaMarkt Enschede vorige week nog een 400Wat die spelletjes betreft dat moest ik inderdaad ook nog vragen. Die hacks werken niet op de 402 zeker ?
Indien ja dan heb ik een probleem. Ik weet niet of de 400 nog ergens te verkrijgen is.
De spellen werken inderdaad niet op de 402, maar er wordt wel aan gewerkt om een exploit te maken voor de 402.
Ik heb de nieuwste iPod nog niet beluistert, maar de Gmini klinkt veel beter dan de G4 iPod. Hier moet je wel de juiste oordoppen bij hebben, want de bijgeleverde zijn bagger.
Uit reviews komt ook dat de Gmini een bijzonder goed geluid heeft.
Grootste voordeel tov andere spelers vind ik de gui van de Gmini. Het ziet er erg mooi uit, werkt makkelijk, en je hebt ontzettend veel opties.
Welkom op GoT trouwens Darkman242
[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 22-02-2006 15:05 ]
Verwijderd
packard bell zuigt vind ik.
en dat ie niet hard kan, hij kan wel hard genoeg dat je hem niet in je oor kan houden, maar ga er niet vanuit dat het lekker luistert als je hem op zn hardst naast je neer legt. het is dan toch vervormd enzo. maar normaal is de kwaliteit van het geluid echt goed hoor. ligt ook aan je doppen.
het menu is relaxed en de fucties houden niet op. (sorry, het overzicht is kwijt)
het enige wat mist is een ipod clickwheel, maar dan kan je ook weer niet die leuke spelletjes spelen.
Hij mist zeker geen clickwheel, waar wilde jij het clickwheel plaatsen op de speler? Zon clickwheel maakt de speler alleen maar groter, aangezien de "vrije ruimte" voor de knoppen aan 2 kanten verdeeld is.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:18:
ze zijn idd bezig met een exploit voor de 402, ze hebben al een manier gevonden om de bufferoverflow te creëeren, dus tis nog maar een kwestie van tijd (denk ik)
en dat ie niet hard kan, hij kan wel hard genoeg dat je hem niet in je oor kan houden, maar ga er niet vanuit dat het lekker luistert als je hem op zn hardst naast je neer legt. het is dan toch vervormd enzo. maar normaal is de kwaliteit van het geluid echt goed hoor. ligt ook aan je doppen.
het menu is relaxed en de fucties houden niet op. (sorry, het overzicht is kwijt)
het enige wat mist is een ipod clickwheel, maar dan kan je ook weer niet die leuke spelletjes spelen.
Verwijderd
jaa dat klopt wel, maar scrollen gaat soms wel langzaam als je in het midden van je lijst met muziek moet zijn... en hij gaat wel met stapjes steeds sneller, maar toch is dat niet echt heel relaxed. (hij past er idd niet op)RoD schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:26:
[...]
Hij mist zeker geen clickwheel, waar wilde jij het clickwheel plaatsen op de speler? Zon clickwheel maakt de speler alleen maar groter, aangezien de "vrije ruimte" voor de knoppen aan 2 kanten verdeeld is.
Verwijderd
Verwijderd
Dan begrijp ik inderdaad niet waarom ze in de reviews zeggen dat hij wat stil speelt.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:18:
ze zijn idd bezig met een exploit voor de 402, ze hebben al een manier gevonden om de bufferoverflow te creëeren, dus tis nog maar een kwestie van tijd (denk ik)
Mijn huidige speler is een Packard Bell Audiokey en aangezien iedereen hier PB maar niets vindt hoop ik dat de geluidskwaliteit alleen maar kan verbeteren. Alhoewel ik over PB niet te klagen heb.
Het is niet echt de bedoeling om via headphones te luisteren. Meestal luister ik ofwel via de boxen van mijn PC ofwel via de autoradio.
Als ik nu eens zeker wist dat die Exploit voor de 402 er ging komen, ik bestelde mij er direct één.
Volgens mij wordt dat wel uitgelegd op Archopen toch? Ik weet het ook niet precies, maar ik geloof dat het een apart OS is. Zit ook een bootloader bij (werkt al op de AV3xx serie geloof ik, vandaar) alleen het is nog niet af.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:17:
weten jullie eigenlijk hoe het precies zit met MediOS?? is dat een zeer uitgebreide exploit ofzo?
De Gameboy emulator loopt ook op MediOS oid, dus misschien dat die er handig in verwerkt zit zodat je niet elke keer die exploit hoeft te gebruiken.
Verwijderd
Ik heb de gmini402 gekozen en zeker geen spijt!!! Packard bell vibe 500 heb ik ook geprobeerd. Die stelt echt geen f*ck voor man! Onoverzichtelijk, gadverdamme...niks mee te beginnen.. geen vergelijking met de gmini! De gmini werkt gewoon super. Ook voor de 'hoofdfunctie' mp3 speler is hij perfect. Je hebt geen i-tunes ofzo nodig. Gewoon droppen die shit. Je kunt door je files browsen of zoeken op artiest, etc.. Geluid te zacht?? Ach man... hard zat iig.. En video werkt ook super.. filmpje?? hercoderen die shit en lekker in de trein lachen met hans teeuwen!!
De 402 of 400.. Tja.. De hack voor de 402 zal toch wel vanzelf komen..
Verwijderd
Jullie hebben mij overtuigd. Ik ga zeker voor de Gmini (waarschijnlijk 402 aangezien de 400 nog moeilijk te krijgen is).
Nu alleen nog een online-winkel vinden die de goedkoopste is. En wil leveren in België natuurlijk.
Verwijderd
http://www.newmp3technology.com/products.php?cat=24
- Minimaal 20 GB
- Goede kwaliteit geluid
- USB-host om foto's van m'n digi-camera over te kunnen zetten
- kleuren-LCD scherm van redelijk formaat met redelijke resolutie
- Mogelijkheid om DivX/Xvid af te kunnen spelen
- TV-out om foto's en filmpjes ook op TV te kunnen kijken
Een alternatief zou eventueel nog de iStation i2 kunnen zijn. Is wel een indrukwekkend apparaat, maar misschien wat minder betrouwbaar (kwalitatief) dan de Archos Gmini...
Ik heb nog een gmini 400 liggen! Vers uit de reparatie (scherm was gebroken) met het beschermende plastic er nog op. 100% krasvrij en nog/weer zo goed als nieuw. Met originele software, maar ik wil hem best volgooien met muziekVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:30:
Bedankt allemaal,
Jullie hebben mij overtuigd. Ik ga zeker voor de Gmini (waarschijnlijk 402 aangezien de 400 nog moeilijk te krijgen is).

Als je 200,- wil geven, dan is ie van jou. Dan krijg je de originele afstandsbediening erbij!
Maar dit lijkt teveel op marktplaats...
http://koopjes.marktplaat...rs_en_ipods/22648244.html
(da's de mijne)
Verwijderd
Als ik vragen mag : waarom doe je hem eigenlijk weg ?Erik80 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:14:
[...]
Ik heb nog een gmini 400 liggen! Vers uit de reparatie (scherm was gebroken) met het beschermende plastic er nog op. 100% krasvrij en nog/weer zo goed als nieuw. Met originele software, maar ik wil hem best volgooien met muziek![]()
Als je 200,- wil geven, dan is ie van jou. Dan krijg je de originele afstandsbediening erbij!
Maar dit lijkt teveel op marktplaats...
http://koopjes.marktplaat...rs_en_ipods/22648244.html
(da's de mijne)
En hoe zit het met de batterij ? (levensduur ?) Eventuele verzendkosten ?
De levensduur van de batterij is nog prima. Hij is eigenlijk maar ong. een half jaar gebruikt, want hij is een half jaar in reparatie geweest door faillisement van reparatiebedrijf...
De verzendkosten zijn voor mijn rekening bij een fatsoenlijk bod. Dan stuur ik hem onder rembours op.
[ Voor 92% gewijzigd door Haay op 24-02-2006 13:23 ]
Verwijderd
200 € en jij verzend hem naar België ?Erik80 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:53:
ik doe hem weg omdat het nogal lang duurde voordat ie gerepareerd was. In die tussentijd heb ik een andere mp3-speler gekocht en is mijn gmini dus overbodig geworden (ik had hem eigenlijk ook nooit meer terug verwacht).
De levensduur van de batterij is nog prima. Hij is eigenlijk maar ong. een half jaar gebruikt, want hij is een half jaar in reparatie geweest door faillisement van reparatiebedrijf...
De verzendkosten zijn voor mijn rekening bij een fatsoenlijk bod. Dan stuur ik hem onder rembours op.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
toen ik 3 uur achter elkaar naar muziek luisterde was je erg heet geworden.
de volgende dag komt hij niet verder dan de bootscherm.
en na 3 seconde valt je weer uit.
mijn vraag is hoe groot is de kans dat ik de Gmini402 ontvang i.p.v de Gmini400?
zou zonde zijn, omdat ik af en toe gebruik maak van de CF gleuf.
Je kan hem opsturen met het verzoek of ze een 400 teruggeven, als dat niet lukt is er vast wel iemand die zijn 400 wil ruilen voor jouw nieuwe 402.BadBoy18 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:37:
mijn vraag is hoe groot is de kans dat ik de Gmini402 ontvang i.p.v de Gmini400?
Verwijderd
opladen via USB poort is een goede oplossing, maar ik raadt je aan geen videos te spelen terwijl je oplaadt met een stroomsterkte van 500 mA, namelijk je harde schijf zelf gebruikt al 500 mAVerwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:04:
[...]
Klopt! Degene die ik bedoelde, deze dus, springt ook van 4,5 naar 6V met een stroomsterkte van 0,8A. Degene die jij noemt is echter voor een gewoon stopcontact, ik zoek er een voor in de aansteker van de auto. Op die site van conrad staan er wel een paar die interessant lijken (510520, 510051) maar die tonen niet de exacte voltages waarop ze in te stellen zijn..
in de winkel zeiden ze dat ik de gewone lader maar mee moest nemen. Ze meten dan de spanning en dan kijken ze of de universele lader interessant is.. Voor mij wordt het een beetje. Als ik het niet vertrouw maar gewoon de archos autolader, wel een stuk duurder dus..
Er bestaan wel van die leuke opladers voor in de auto die 5,5 V geven en een stroomsterkte van 1,5 A. Dit valt wel te doen maar je batterij kan wel warm worden
Innige deelneming, heb vorige zomer exact hetzelfde meegemaakt en snap niet hoe het komtBadBoy18 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:37:
mijn Gmini400 is ergisteren overleden
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 14:38 ]
Dat lange opstarten heb ik trouwens geen last van, hij start bij mij aardig vlot op.
nu maar hopen dat het geen maanden duurt. ik had hem bij dixons gekocht.
Verwijderd
Verwijderd
Lijkt me leuk om deze in de trein te kunnen bekijken.
Verwijderd
m.b.t. 'Video goed coderen' :
1. Xvid en een mp3 codec moet je wel geinstalleerd hebben. Misschien niet ingewikkeld voor de meesten hier, maar een kleinigheidje om erbij te vermelden..?
2. Hoe je ook hercodeert, bij mij (dus met een Gmini402) kan ik de videobestanden niet rechtstreeks 'plakken' in de videomap op de speler. Hij blijft melden dat hij het videobestand niet ondersteunt. Ik moet dan gebruik maken van synchroniseren in media player, dan kopieert hij ze wel. De gmini als 'mass storage' instellen i.p.v. 'windows device' (usb-instelling) is misschien ook een mogelijkheid.. heb ik nog niet geprobeerd.
m.b.t. de tutorial over DVD omzetten:
- Wanneer je een versie van AutoGK download (bij mij 2.26) heb ik niet meer de optie om voor 'DVD input' of 'File input' te kiezen. Bij deze versie is het alleen maar een file input. Ik krijg geen instelling gevonden om toch DVDrips te importeren.. Weet iemand een oplossing of een link naar deze oudere versie uit de tutorial (1.60) ?
bedankt!
2. Vaag, zijn er meer Gmini 402 bezitters die dit ook hebben?
Verwijderd
nog even gecheckt.. met de gmini in 'hard drive' modus (usb-instelling) kun je wel gewoon videobestanden 'plakken'...RoD schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:16:
1. Kan erbij.
2. Vaag, zijn er meer Gmini 402 bezitters die dit ook hebben?
wat betreft autoGK heb ik nog geen oplossing..
Plakken, maar je bedoelt dus te zeggen dat afspelen niet werkt? Lijkt me toch erg vaag, vraag me af of iedereen hier last van heeft, of dat het een foutje is.Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:37:
[...]
nog even gecheckt.. met de gmini in 'hard drive' modus (usb-instelling) kun je wel gewoon videobestanden 'plakken'...
wat betreft autoGK heb ik nog geen oplossing..
Verwijderd
als er bij bij de tab waar je je firmware kan aflezen en de vrije ruimte staat dat je USB PLUS! hebt of zo dan start hij trager op dan de eerste varianten (maar een verschil van 2 à 3 seconden hoor)RoD schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:36:
Vandaar dat ie dus zo snel leeggaat als je em aan de pc hebt hangen.
Dat lange opstarten heb ik trouwens geen last van, hij start bij mij aardig vlot op.
maar inderdaad beste wel op een goed goekoelde metalen plaat leggen zodat hij goed kan afkoelen als je grote bestanden kopiëert
Verwijderd
ik bedoelde dat ik mijn (met Virtualdub gehercodeerde) videobestanden niet van mijn pc naar de Gmini in het mapje 'video' gekopieerd kreeg. De pc zelf gaf dan een melding dat de speler het bestand niet kon afdraaien. Ik dacht dus steeds dat ik niet goed hercodeerde...
Later kwam ik erachter dat ik met windows media player (synchroniseren) wél deze bestanden op de gmini gekopieerd kreeg. En hij draaide ze uiteraard dan ook netjes af op de speler.
Het blijkt echter dat wanneer ik de gmini402 als 'hard drive' instel (op de gmini zelf dus), in plaats van 'windows device', ik niet media player moet gebruiken om te kopieren..
nouja.. anders laat maar hoor.. ik ben er in ieder geval uit!
Verwijderd
ja, met de gmini ingesteld op 'hard drive' kan ik de videobestanden gewoon met verkenner erop gooien..Chriztiaan schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:29:
Vaag, hier kan ik gewoon alles in verkenner erop gooien, en dan doet alles het. Ah, ik lees in de laatste regeltjes dat je dr al uit bent
Verwijderd
Weet iemand hoe het zit met de garantie? (Ik heb hem in NYC gekocht)
Verwijderd
das wel even irritant zeg, ik moet er niet aan denken... al mn muziek kwijt. ik heb wel het meeste op mn computer staan, maar dan nog, niet een 1 op 1 kopie van mn gminiVerwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:53:
Ik heb m'n Gmini 400 sinds december 2004 en sinds kort geeft hij bij het opstarten de melding: "Read access error. Can't read from hard disk". Hij geeft dan de mogelijkheid om het te formatteren maar dit lukt niet.
Weet iemand hoe het zit met de garantie? (Ik heb hem in NYC gekocht)
Verwijderd
Ik denk dat ik het probleempje gevonden heb kijk even naar deze site als je wilt! :BadBoy18 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:37:
mijn Gmini400 is ergisteren overleden
http://gmini400.com/index...mf&Itemid=73&topic=1678.0
Verwijderd
nou ik helemaal blij met die emulators van de sega master system gister geprobeerd, hardstikke leuk.
Nou ging ik vandaag de gminiboy erop zetten en wat spellen erop gezet,
ten eerste viel me op (ik had gameboy collor spellen erop gezet) dat ik geen geluid erbij kreeg. Wel bij de sega master system spellen maar dus niet bij de gameboy.
Ten tweede en veel belangrijker; net wou ik killer instinct openen maar dat lukte dus niet. Het scherm is nu licht zwart/blauwig en de hdd blijft aan.
Ik heb al op alle knoppen gedrukt en meerdere malen geprobeerd uit te krijgen. Ook in de pc gedaan, maar die leest hem niet en in het stopcontact maar niets helpt.
Weten jullie wat ik nu moet doen? Zal ik 'm openen met die schroefjes ? (moet wel een passende schroevendraaier vinden). Of sta ik dan onder stroom?
Hopelijk kunnen jullie me helpen..
De verschillende emulatoren voor deze speler maken hem erg aantrekkelijk, maar kijk uit met software en spellen waar auteursrecht op rust. Deze mogen, zoals in de Registratievoorwaarden en faq staat, niet gepost worden. Denk dus na voordat je (een link naar) een ROM o.i.d. post!
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast