Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:04

Piggen

Lekker bakkie

Yep.

http://www.staiksterk.nl/...&subc=AudioApparatuur&w=1
Als u een product hebt gekocht dat bij thuiskomst niet (goed) functioneert, kunt u kiezen voor reparatie van het product óf voor een nieuw exemplaar. Hoe sneller een product kapot gaat, hoe meer recht u hebt op een nieuw exemplaar. De wet zegt dat een gebrek dat zich binnen zes maanden voordoet, er al was toen u het product kocht.

Het kan voorkomen dat de verkoper u geen nieuw product wil geven. Bijvoorbeeld als vervanging veel duurder is dan reparatie, moet u genoegen nemen met het aanbod om het product te repareren. Ook wanneer het product gemakkelijk te repareren is, moet u zich tevreden stellen met reparatie van het product. Als het product niet meer te verkrijgen is, kunt u kiezen voor reparatie óf voor teruggave van het product aan verkoper waarbij u uw geld terug ontvangt.
Alleen weet ik niet of je het aankoopbedrag terugkrijgt of de dagwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik meende dat je de dagwaarde terugkreeg. Maargoed, de spelers van Archos zijn ook redelijk in prijs gedaald dus je moet er een eind mee kunnen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens al de 4e keer dat ik hem retourneer. Toen de 402 niet meer in het assortiment was, heb ik een Cowon iAudio X5 gekregen. Deze kostte toendertijd 50 euro meer dan een 402, ik de Cowon toen weer omgeruild voor een 402CC. Komplett verleent goede klantenservice, dus misschien dat ik er wat kan uitslepen. Ik zie die Creative Zen Vision M ook wel zitten, het schermpje is groter dan de Gmini, maar is het schermpje kwalitief ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geldt dit alleen voor het scherm of ook de tv-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekocht voor €278,- , de waarde van de Gmini 402 en Gmini 402 CC liggen respectievelijk rond de €330 en de €350. Dat is toch 60 tot 70 euro winst, niet verkeerd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was laatst in paris.
En ik zag de gmini 402.
Ook de sigmatek pmp300
Ik zou graag willen weten wat er niet goed aan is aan de pmp300.
Wamt sinds ik hem zag twijfel ik tussen pmp en 402
http://www.pixmania.nl/nl...?srcid=103#fichetechnique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Veel waar voor je geld, maar verder is het een gok. Ik heb in ieder geval geen enkele review er over gevonden. De producten op hun site vind ik er in ieder geval nogal goedkoop uitzien en ik zie ook geen enkele firmware voor hun MP3-spelers. Verder lijkt hij ook alleen in Zuid-Europa verkrijgbaar te zijn, wat leuke taferelen op kan leveren als je garantie moet claimen.

Ik zou het niet doen. Ga voor die Gmini of spaar door voor een PMP van een gerenommeerde fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk ding. Typisch zon onbekend apparaat met veel features waar je er steeds meer van begint te zien. Verder is het inderdaad een gok zoals MPmad zegt.
Hier verder over doorgaan heeft ook geen zin, dit topic gaat over de Gmini 40x :)

Kijk trouwens ook eens naar de Gmini 500, die heeft ook veel features voor weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ding lijkt me best wel relaxed, vooral de afstandsbediening spreekt me aan. Ik weet alleen niet hoe het met de afmetingen zit, maar als ie dezelfde afmetingen heeft als de gmini500 zou ik er niet blij mee zijn; veel te groot naar mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer bekend over nieuwe hacks voor de Gmini 402 (CC)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb zelf nog niet echt wat gezien, volgens mij is de motivatie een beetje weg (en ik kan ze het niet kwalijk nemen) Maar als er wat nieuws uitkomt, is gmini400.com of archopen.org de eerste plek waar je het zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 07:22:
Ik heb zelf nog niet echt wat gezien, volgens mij is de motivatie een beetje weg (en ik kan ze het niet kwalijk nemen) Maar als er wat nieuws uitkomt, is gmini400.com of archopen.org de eerste plek waar je het zult vinden.
hoezo kan je het ze niet kwalijk nemen??
jah misschien dat ze te vaak gezeur te horen krijgen?? maar ik dacht toch eigenlijk dat medios toch zeker nog wel in ontwikkeling was. en als ze medios hebben, dan hebben ze toch zegmaar een besturingssysteem waar je dan weer veel makkelijker programma's voor kan gaan ontwikkelen?
ik zat er eigenlijk nog een klein beetje zelf over te denken om een mp3afspeelprogramma wat in C geschreven was zo ongeveer te kopieren naar een programma voor de gmini, oke je heb er niet veel aan natuurlijk, maargoed, het leek me wel leuk. maar eigenlijk kan ik ook helemaal geen C programmeren en veel tijd heb ik ook niet om het te leren. ik heb een week of wat terug toch wat geprobeerd met dat cygwin. maar dat is toch wel zo vaag dat het me niet is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het zijn gewoon vrijwilligers die er hun tijd en moeite in steken hè. Ze zullen ongetwijfeld ook wel wat beters te doen hebben.
Ik hoop wel dat ze MediOS afmaken, lijkt me wel tof :) Rockbox zou ook niet verkeerd zijn. Ik heb gekeken wat voor features die vaak leveren bij hun firmware, en dat sprak me wel aan :9 Maargoed, ik denk niet dat dat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil op mijn gmini 400 wat filmpjes zetten, deze staan op internet ( de serie Ninjai ) en ik heb de flash (swf) files eraf gehaald.

Ik dacht dat het zo gedaan zou zijn. Simpelweg naar avi omzetten om vervolgens mpg4 translator te gebruiken en dan op mijn gmini te zetten. Maar het wil niet helemaal lukken.

Na lang zoeken heb ik magic swf2avi gevonden. Hiermee heb ik alle 12 de afleveringen omgezet naar avi. De eerste 5 afleveringen zijn perfect, geluid en beeld zijn goed. Maar het gekke is dat het geluid vanaf de 6e aflevering een rare vibratie (en een geluid dat vergelijkbaar is met kattengesnor) erin heeft. Terwijl ik de instellingen helemaal hetzelfde heb gelaten.

Magic swf2avi maakt van de swf een
- avi bestand
- en een wav bestand (geluid).

Het avi bestand heeft ook geluid en het wav bestand is alleen het geluid van het filmpje. Maar het geluid in het avi bestand is dus krakerig en het geluid in het wav bestand is gewoon perfect.
(Heel raar..)

Toen heb ik geprobeerd om het geluid en beeld samen te voegen met TMPGEnc plus maar dan krijg je een mpg-bestand en dat kan je dan weer niet gebruiken met de mpg4 translator. 8)7
Dus ben ik gaan zoeken naar een mpg2avi programma, maar daar kan ik geen van vinden die bij mij werkt.

Zou een van jullie het toevallig weten hoe ik nou het geluid goed krijg? Misschien heeft een van jullie dit al wel eens geprobeerd en is het gelukt. Zo ja, welke programma's heb je toen gebruikt en hoe?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in virtualdub zit een functie waar je wav-geluid kan selecteren ipv het geluid van je avi. dus dan zet je het goeie geluid er gewoon achter. virtualdub is een geweldig programma, je moet alleen wel even alle opties goed zetten. als je dus alleen het geluid erachter wilt zetten, kun je het beste aanvinken dat je niks aan het beeld wilt doen. (direct stream copy, dit dus bij het kopje video) anders duurt het zo lang. bij audio zet je hem dus op WAV audio als ik het goed heb.
maar als je dus meteen xvid/divx ervan wilt maken, dan kan dat ook meteen met virtualdub.
als ik het goed heb staat er ook een hele hoop over in de OP.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geejee bedankt voor je snelle reactie!
Virtualdub ken ik een heel klein beetje, daar heb ik al weleens mee gewerkt. Het klinkt goed wat je zegt, ik weet alleen niet precies hoe ik dat moet doen. Ik ga het nu ff bekijken! Wat bedoel je trouwens met OP?

[edit] Heel erg bedankt! Het is gelukt :D Ik heb virtualdub gebruikt en dat andere wav filetje eronder gezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Met OP bedoelt hij de startpost. Daar staat inderdaad wat informatie over VirtualDub. Mocht je er nog behoefte aan hebben zou je daar eens kunnen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een Archos 402 CC aangeschafd. Nu blijkt mijn digitale camera niet compatible te zijn, dus ik kan geen foto's direct van mijn camera overzetten naar de Archos. Vervolgens ben ik naar de Media Markt geweest om een Memory Card Reader aan te schaffen. In de winkel hebben we een foto overgezet van de SD card naar de Archos, alleen het JPEG formaat is onleesbaar na het overzetten.

Kan iemand mij vertellen welke Memory card reader ik kan gebruiken om foto's van een SD card op mijn Archos te krijgen?

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lastige vraag. Volgens mij zitten er hier niet veel mensen met ervaring met verschillende merken, topic is niet zo actief meer. Ik denk dat je je beter tot Archos kunt wenden als je antwoord wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:57:
Ik heb onlangs een Archos 402 CC aangeschafd. Nu blijkt mijn digitale camera niet compatible te zijn, dus ik kan geen foto's direct van mijn camera overzetten naar de Archos. Vervolgens ben ik naar de Media Markt geweest om een Memory Card Reader aan te schaffen. In de winkel hebben we een foto overgezet van de SD card naar de Archos, alleen het JPEG formaat is onleesbaar na het overzetten.

Kan iemand mij vertellen welke Memory card reader ik kan gebruiken om foto's van een SD card op mijn Archos te krijgen?

Thanx.
Weet niet wat voor digicam je hebt, maar het kan zijn dat je even moet wachten op nieuwe firmware voor je 402CC, zodat je camera dan wel wordt herkent.

In mijn geval herkende mijn Gmini 402 eerst niet mijn Canon A610, maar na nieuwe firmware dus wel. Heb trouwens ook ooit eens bij iemand een cardreader geprobeert en die deed het ook prima op de Gmini, volgens mij was dat een Apacer cardreader als ik het goed heb.

Edit: Volgens mij was het deze cardreader. Voor alle duidelijkheid, deze deed het dus op de gewone Gmini 402, weet natuurlijk niet of hij 't ook op de 402 CC doet.

[ Voor 11% gewijzigd door ®Otto op 12-05-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vraag me af of er nog wel firmware uit gaat komen voor de 402 CC. Zijn al een tijdje geen upgrades geweest. Alhoewel, Archos heeft onlangs nog de XS serie geupdate, dus wie weet. Maar ik geef het weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Er zijn ook al veel mensen de fout in gegaan met foto's overzetten, omdat ze de harddisk-mode verkeerd hadden staan. Wat voor camera heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De digitale camera is een Traveller Slimline X5. Ben afgelopen zaterdag weer een aantal winkels afgeweest, heb een stuk of 4 card readers uit de verpakking laten halen, maar geen enkele die werkte.

Ik heb beide modes geprobeerd voor de Archos (harddisk en windows device). Misschien dat het met een usb to usb-copier werkt???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zoals ik al eerder zei. Probeer eerst Archos eens te contacteren hierover. Het is vrij wazig welke er nou wel en niet werken en er is ook geen duidelijke lijn. Wellicht dat Archos zelf je hier wat informatie over kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:50:
Ik heb beide modes geprobeerd voor de Archos (harddisk en windows device). Misschien dat het met een usb to usb-copier werkt???
ik heb gelezen dat een usb to usb copier niet werkt. hij schijnt er een zootje van te maken op je gmini of zelfs alles te overschrijven. ik weet niet meer waar ik het heb gelezen en het is niet uit eigen ervaring, maar je bent gewaarschuwd ;)

ik denk toch dat je maar een usb cardreader moet vinden die gewoon wel werkt... (weet je wel zeker dat je kaartje compatibel is met de cardreader? stomme vraag misschien, maar je kan het eens controleren ;) )

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er is nieuwe firmware :)

Voor de 402: Klik
Voor de 402CC: Klik

Veranderingen:
Bugfix: fixed playback of some WMV files
Wellicht niet zo handig om te upgraden? Aangezien de hack met .wmv files werkt zou het wel eens kunnen dat het niet meer werkt..

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 21-05-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:21

Polycom

Poes van goud

Voor een zo'n kleine fix update ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is inderdaad een beetje een magere update. Maar erg nuttig als je hier last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel matig dat er niet nog eens een mooie nieuwe feature wordt toegevoegd aan de 400... (natuurlijk met behoud van de hacks ;) ) in het begin kwamen er nog regelmatignieuwe features en fixes, maar nu al tijden niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jammer inderdaad. Activiteit op de forums wordt ook steeds minder. Ze hadden nog wel plannen, maarja ik merk er maar weinig meer van. :/
Maargoed, ik ben tevreden met wat ik heb, dit had ik in het begin nooit durven dromen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort gaat gligli volgens mij een NES emulator releasen (aoNES) :) voor 400 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voordat ik in vreugde uitbarst... bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:16:
Voordat ik in vreugde uitbarst... bron?
Klik en filmpje met super mario bros 3: Klik

ziet er trouwens wel gaaf uit. hij loopt erg snel, dus uiteindelijk zal het wel weer een mooie emu worden. (maar wel hopen op geluid dit keer)

vraag me ook eigenlijk af waarom ze allerlei emu's maken en niet eerst afmaken waar ze aan zijn begonnen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Coming soon ... :)
Aldus Gli Gli :D Ok, mooi, woei. Vooral ook leuk dat ze er nog wel mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nieuwe versies uitgekomen van aoDoom en aoBoy. Nog steeds nosound helaas, maar je kan nu met doom strafen en rennen en bij aoboy schijnt de snelheid iets verbeterd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tof. Strafen was wel echt nodig. Blij om te zien dat er ze ook nog aandacht aan besteden. Zo maar even proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 11:22

Pantalaimon

Daemon.

Als ik surf naar www.archopen.org krijg ik (in elke browser) te zien dat hij de server niet kan vinden. (al sinds de opening van die site geloof ik). Blijkbaar ben ik de enige die niet op die site kan komen, en geen flauw idee waar het aan ligt. Op geen enkele pc hier in huis werkt het.. Iemand een idee?

Think of me long enough to make a memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hij werkt hier perfect, en heeft het ook bijna altijd perfect gedaan hier, denk dus dat jij iets fout doet. :) Check de instellingen van je router eens, misschien is daar iets in mis. Verder zou ik het zo niet weten.

offtopic:
Toffe avatar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

RoD schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:10:
Hij werkt hier perfect, en heeft het ook bijna altijd perfect gedaan hier, denk dus dat jij iets fout doet. :) Check de instellingen van je router eens, misschien is daar iets in mis. Verder zou ik het zo niet weten.

offtopic:
Toffe avatar :D
Hmm m'n router doet het met zijn fabrieksinstellingen ook niet op de site.. vaag verhaal. Anyways, ik heb m'n probleem al in een ander topic aangekaart. Hopelijk snel een oplossing; wil mn archos nu ook wel eens customizen :+

offtopic:
Thnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het grootste gedeelte van de linkjes kun je ook in de TS vinden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

RoD schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:19:
Het grootste gedeelte van de linkjes kun je ook in de TS vinden hoor :)
Ik heb zelf geen gmini maar een ander archos apparaat die men daar ook ondersteunt :) En wil daarvoor ook uiteindelijk software voor kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help, mijn Archos is dood ... of toch niet?

Wie kan me op weg helpen met het volgende probleem? Sinds vanmiddag krijg ik de fijne mededeling :( dat mijn archos Gmini 400 een "Read access error" heeft en de harddisk niet meer kan lezen. Volgens de helpdesk is dit tamelijk ernstig. Dat had ik zelf ook al door. Formatteren via Archos of PC wil allemaal niet lukken en dus is zo'n kleine 10 gig aan data naar de kl.ten. Mijn vorige archos (Gmini 120) kan ik overigens alleen nog maar als externe HD gebruiken. De display is en blijft een mooi zwart scherm, maar daarover later nog meer. Wie kan me op weg helpen met de read access error of anders vertellen wat de ervaringen van reparatie (indien mogelijk) bij archos zijn? Ik heb de archos overigens in maart 2005 via mp3man.nl aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:49:
Help, mijn Archos is dood ... of toch niet?

Wie kan me op weg helpen met het volgende probleem? Sinds vanmiddag krijg ik de fijne mededeling :( dat mijn archos Gmini 400 een "Read access error" heeft en de harddisk niet meer kan lezen. Volgens de helpdesk is dit tamelijk ernstig. Dat had ik zelf ook al door. Formatteren via Archos of PC wil allemaal niet lukken en dus is zo'n kleine 10 gig aan data naar de kl.ten. Mijn vorige archos (Gmini 120) kan ik overigens alleen nog maar als externe HD gebruiken. De display is en blijft een mooi zwart scherm, maar daarover later nog meer. Wie kan me op weg helpen met de read access error of anders vertellen wat de ervaringen van reparatie (indien mogelijk) bij archos zijn? Ik heb de archos overigens in maart 2005 via mp3man.nl aangeschaft.
Scan de Gmini 400 eens op bad sectors oid. Misschien is het te verhelpen, maar vaak is het noodzakelijk om hem te laten repareren. En dat is niet goedkoop.
Pantalaimon schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:35:
[...]

Ik heb zelf geen gmini maar een ander archos apparaat die men daar ook ondersteunt :) En wil daarvoor ook uiteindelijk software voor kunnen schrijven.
Ah, op zon manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:51:
[...]

Scan de Gmini 400 eens op bad sectors oid. Misschien is het te verhelpen, maar vaak is het noodzakelijk om hem te laten repareren. En dat is niet goedkoop.

[...]

Ah, op zon manier.
RoD, bedankt voor je reactie maar helaas kan ik in het geheel de archos niet benaderen. Ook de pc herkent hem niet (wel als I-drive, maar een niet geformatteerde). Ik zag op de site van gmini400.com dat schudden nog wel eens wil helpen (zie http://gmini400.com/index.php?option=com_smf&Itemid=73&topic=1678.0) . Ik heb me nu al één tennisarm geschud (dood is dood denk ik maar) maar nog zonder succes. Ik schud nog even door. Mocht het werken, dan laat ik dat weer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dooie Archos deel II

Even iets heel anders, terwijl ik nog heftig aan het schudden ben met mijn G400, als ik mijn Archos nu toch moet vervangen ... is de 402 dan wel een goed alternatief? Los van de trubbels die ik nu heb, vind ik enkele handige features niet terug op de 402. Met name de cf reader op de 400, die ik met sd adapter zeer veel gebruik, lijkt me een groot gemis van de 402. Ook zag ik op archos.com dat er een G500 is verschenen en nu is de twijfel compleet. Suggesties anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 500 is een stuk groter dan de 400/402. Als je dus echt een portable ding wilt hebben, kun je beter bij de 4xx serie blijven volgens mij (nog nooit een 500 in het eggie gezien though :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er zitten te grote verschillen tussen een 400 en een 500 om iets zinnigs te kunnen zeggen over welke beter is. De 500 heeft meer features maar is ook stukken groter. Aan jou de keus wat je het liefst hebt.
Kijk ook eens in het Gmini 500 topic.

Op de 402 kun je wel een CF naar USB ding aansluiten lijkt me, zodat je de 402 ook als CF reader kunt gebruiken.
Verder zijn er volgens mij nog niet zoveel exploits voor de 402 dus dat zou je als nadeel kunnen beschouwen. Ik weet echter niet hoeveel waarde je hier aan hecht.

En ik denk inderdaad dat je Gmini 400 dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk artikeltje op Dapreview over de prijs van de 402. Misschien wel interessant voor sommige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijd geleden heb ik mijn Gmini 402 CC laten vallen op de vloer. Daarbij is de harde schijf gedeeltelijk beschadigd, ik kan namelijk nog wel muziek luisteren en filmpjes ' maken'. Filmpjes kijken lukt echter niet meer, daarnaast duurt het opstarten van de gmini 5x langer. Hij geeft vaak ook een raar tikkend geluid, wat na een aantal minuten dan wel weer overgaat, maar toch het is aanwezig. Hoeveel zal het ongeveer gaan kosten om de harde schijf te laten repareren, aangezien deze buiten de garantieperiode valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Dat zul je aan Archos moeten vragen. In ieder geval zal er een nieuwe schijf in moeten, want Archos zal geen harde schijven kunnen repareren. Wellicht kun je er zelf een nieuwe inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat kan inderdaad. Op gmini400.com is een guide daarvoor te vinden. Dat gaat zeker geld schelen en je kunt er dan ook nog een grotere inzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, dat is vet. Ik ga kijken. Ik ga over een week naar Amerika toe, is het voordeliger om daar een harde schijf te kopen. Of zal ik dit gewoon in Nederland doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij de link kunnen geven over het verwisselen van harde schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:08:
Zou iemand mij de link kunnen geven over het verwisselen van harde schijven?
Volgens mij is er alleen een guide voor de batterij. Ik denk dat het vrij makkelijk is om de harde schijf te vervangen, het is meer dat je er wel een moet hebben van 1.8inch, anders past ie niet. Zie http://gmini400.com/index...smf&Itemid=73&topic=199.0

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik weet zeker dat er ook eentje is voor het vervangen van de hdd. Waar hij precies staat weet ik niet.

Over die hdd. Als hij kapot gaat en je wilt garantie claimen, dan is het wat onhandig als hij helemaal terug moet naar de VS. Ik zou hier gewoon eentje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:20:
Ik weet zeker dat er ook eentje is voor het vervangen van de hdd. Waar hij precies staat weet ik niet.
Dacht ik ook, maar geen resultaat na flink graven in het gmini400.com-forum :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hmm, wellicht hebben ze hem dan verwijderd, want ik heb absoluut een guide gezien om de hdd te vervangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Humzz... Het is een week voordat ik op vakantie ga. Zet wat films en muziek op m'n 402 (die de laatste 2 weken wat kuren heeft met dingen eropzetten en erafhalen (read error)). Even checken of alle films wel afspelen (met geluid), 2 gingen goed, bij de 3e bleef hij hangen. Ik krijg hem niet meer uit. Ieder knopje geprobeerd. Geprobeer 'm aan de computer te hangen (niks), geprobeerd 'm aan de oplader te hangen (niks), hij blijft gewoon aan staan.

Als ik 'm heen en weer beweeg geeft hij een raar krakend geluidje (alsof je je vinger tegen een klein ventilatortje houd), en als hij dan stil staat niet meer..

Hardisk dood? (net voor de vakantie, uch!)

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat lijkt me inderdaad de harde schijf. Heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5+ seconden de uit-knop ingedrukt? Dat doe ik altijd als een hack van iemand vastloopt. Werkt practisch altijd. dat geluid zal idd de harddisk wezen, maar op zich is het wel vreemd dat ie dat alleen doet met schudden..dus misschien halfdood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

Ben langs de MM geweest met m'n ding. Blijkbaar is er een resetcombi voor de 402: de play en de uit knop ingedrukt houden. Na 5 seconde gaat hij dan uit als je ze loslaat. Ik heb 'm voor nu maar weer meegenomen, nog even films kijken tijdens de vakantie, daarna ga ik er wel weer mee terug voor de read errors die het ding heeft.

Die crash lag trouwens aan het de film zelf, heb 'm nog een paar keer geprobeerd en hij gaat of uit of blijft weer stil staan bij 3 seconde. Als ik in het begin snel doorzap crasht hij niet..

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een eerste versie van aoNes uitgekomen! En...het is extreem leuk :D Het is met geluid, loopt soepel, de resolutie van een game past geheel in het scherm en er zijn veel spellen beschikbaar natuurlijk. Er zijn nog wel een paar probleempjes. Zo had ik in het begin problemen met het starten van het programma en het starten van een spel, en het crashte bij het afsluiten. Dat laatste heb ik nog steeds helaas.

Op dit moment alleen voor GMini400: Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tof, ze zijn nog goed bezig met de Gmini hoor ik wel. Zo meteen eens proberen :D
Is het alleen NES of werkt SNES ook?

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 28-07-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:56:
Is het alleen NES of werkt SNES ook?
Weet niet, denk het niet.

"To get full speed at frameskip 0 (i.e. 60fps) you need to set CPU to 135Mhz and DSP to 148Mhz."

Is dit veilig, denk je? Of is mn gmini dan volgende week overleden? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat er niks aan de hand is als hij maar niet te warm wordt. Oftewel, ik zou het op dit moment niet doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Klein tikje.

Ik heb even de NES emulator erbij gezet. Iemand al ervaringen met de NES emulator? Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Hij werkt nu trouwens ook voor de 402(CC)!

Heb ook gezien dat Gligli met MediOS bezig is geweest, en dat er vooruitgang in de zaak zit. Wellicht kunnen we nóg meer verwachten :)

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 07-08-2006 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 07:31:
Ik heb even de NES emulator erbij gezet. Iemand al ervaringen met de NES emulator? Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Hij werkt nu trouwens ook voor de 402(CC)!
Ik ben al best ver gekomen met Super Mario :) Het werkt echt heel goed. Jammer voor de 402 gebruikers is dat zij geen geluid zullen hebben, wat zo'n spelletje toch altijd wel een stukje leuker maakt.

Groot nadeel vind ik dus dat het helemaal misgaat als je de emulator afsluit; ik kom niet meer in het normale menu en moet 10s de uit-knop indrukken voordat ie ook echt uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Resetten dus. Ik zal eens even kijken of ik dit ook heb. Heb verder nog niks over crashes gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had het al eens eerder gepost, maar ik wist toen niet precies wat er mis was ofzo. Als je de playmode op je 400 op random zet, en vervolgens een nummer uit een playlist gaat draaien, dan draait ie (tenzij je heel veel geluk hebt of er maar 1 nummer in de playlist staat :)) een random ander nummer uit de playlist. Klein bugje. Als je vervolgens in de browser een ander nummer kiest, dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Klopt, dat heb ik ook. Ik dacht eigenlijk dat het een feature was :P Vind het niet erg dat hij random begint met spelen als je de playlist start.

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Sinds kort ben ik ook een trotse bezitter van een Gmini 400, echter wil ik voor de bescherming een hoesje aanschaffen. Echter bij geen enkele winkel hadden ze accessoires voor de Gmini. Er kon wel een hoesje besteld worden voor 40 euro, de leren variant, maar eigenlijk wil ik die "Infusionthreads" cover met ritssluiting. Maar het lijkt erop dat de enige manier om er ene aan te schaffen via hun website is.

Of is hij ook in Nederland te verkrijgen? Ik heb geen credit card en bovendien vind ik het prettiger om binnen Nederland iets aan te schaffen. Al is Duitsland en België ook nog een optie.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Marktplaats, Ebay? Anders zou ik het niet weten. Het hoesje is specifiek door hun gemaakt en voorzover ik weet ook nergens anders te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kickje.

Voor de mensen die nog geinteresseerd zijn in een goedkope 402CC: Op de site van Archos worden gerefurbishde spelers verkocht, voor 200 euro. Best een nette prijs :) Je kunt er vanuit gaan dat ze gewoon goed werken, alleen de garantie zal wel niet erg lang zijn.
Link

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nog maar eens een kickje.

AOnes versie 0.2 is uit :) Het werkt nu ook op de Gmini 402.
Changelog:
* Fixed a problem while reading the HDD content.
* Added TV out support.
* Added sound on Gmini402, thanks to Reego.
* Fixed a random hang on Gmini402.
* Fixed screen alignment on Gmini402.
TV out _O_

Downloadpagina

Verder zijn er een aantal nieuwe programma'tjes uit:
-Groceries Shopping List Program
-Slider Puzzle Game
-Tip Calculator (nutteloos imo, maargoed :P )
-Unit Conversion Program, made using LibGmini

Zie hier: Klik

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 31-08-2006 16:58 ]

Verwijderd

Waar kan ik een handleiding vinden waarmee ik aOnes werkend kan krijgen en wat is eigenlijk de functie van dit programaatje?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
AOnes werkt op dezelfde manier als de andere hacks (zie TS als je er niet bekend mee bent) en de functie is dat je er Nes games mee kunt spelen. Zelfde principe als de andere emulators dus.

Verwijderd

Haha, bedankt voor de snelle reactie. Dit forum is niet meer zo actief, maar jij wel :).
Weet jij toevallig welke harde schijf ik nodig heb ter vervanging van mijn kapotte harde schijf in mijn Gmini 402 CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:33:
AOnes werkt op dezelfde manier als de andere hacks (zie TS als je er niet bekend mee bent) en de functie is dat je er Nes games mee kunt spelen. Zelfde principe als de andere emulators dus.
Heb jij nou ook dat je gmini400 vastloopt als je aoNes afsluit? (aoNes0.1 en de laatste firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb geupdate naar versie 0.2 en ik heb nergens last van. Bij versie 0.2 is een "random hang" gefixed. Weliswaar voor de 402, maar ik denk dat de 400 er ook baat bij heeft. Ik zou eens updaten als ik jou was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:53:
Ik heb geupdate naar versie 0.2 en ik heb nergens last van. Bij versie 0.2 is een "random hang" gefixed. Weliswaar voor de 402, maar ik denk dat de 400 er ook baat bij heeft. Ik zou eens updaten als ik jou was :)
Klopt ;) 0.2 werkt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP :( ik snap er allemaal niets van

ik heb een Gmini 402 met fw 1.0.04... wat moet ik doen om nes enzo te kunnen spelen... moet ik upgraden naar 1.3.11 (waar vind ik deze file dan?) en daarna? ik heb al zoveel geprobeerd... hoe werkt deze sooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:38:
HELP :( ik snap er allemaal niets van

ik heb een Gmini 402 met fw 1.0.04... wat moet ik doen om nes enzo te kunnen spelen... moet ik upgraden naar 1.3.11 (waar vind ik deze file dan?) en daarna? ik heb al zoveel geprobeerd... hoe werkt deze sooi :p
ik denk dat het al wel een paar keer in de op staat vermeld en verspreid door het topic, maar nog ff een herhaling dan: op de site van archos kan je de nieuwe firmware vinden, installeren is een fluitje van een cent (ik weet trouwens niet of je echt de allernieuwste voor de 402 moet hebben, let op want downgraden zal ws weer s niet lukken)
dus vervolgens zet je dat .wav bestandje op je mp3speler met een nes rom erbij is wel zo handig en het mapje (of hoe werkt het eigenlijk bij een 402? een avi bestandje zeker, woops daar gaat mn helpende post) maar denk dan nog steeds het mapje dat je dan op folder infos moet klikken, staat ook wel uitgelegd in het txt bestandje wat je bij de exploit vindt.

nog even wat anders... ik had laatst een rom gedownload die eigenlijk voor de snes is volgens mij, iig ik had super mario world altijd op de snes thuis. het leek me wel leuk om dat nog eens te spelen. hij deed het ook wel gewoon, maar heel langzaam op de een of andere manier. ik gebruik geen overclocken, hebben jullie daar al ervaring mee en kan het nou eigenlijk kwaad? ik ben er iig altijd een beetje bang van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de avi wil laten spelen schakeld hij meteen mn mini uit :s...
en op de website kan ik enkel v1.15 fzo downloaden, moet dat niet die 1.3.11 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Op de site van Archos kun je alleen de nieuwste firmware downloaden. Als je die niet kunt vinden moet je eens op Archopen of gmini400.com zoeken.
In ieder geval, voor je vragen: kijk in de TS, kijk op gmini400.com, en kijk op archopen.org. Daar is zó veel te vinden dat je er wel uit moet komen :)

Ik denk trouwens niet dat het afspelen van Snes bestanden kwaad kan. Wellicht dat het nog als feature toegevoegd kan worden, als het nu al half werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:07:
[..]

Ik denk trouwens niet dat het afspelen van Snes bestanden kwaad kan. Wellicht dat het nog als feature toegevoegd kan worden, als het nu al half werkt.
misschien dat het een snes spel in een nes jasje is. ik heb hem iig wel bij de nes-roms vandaan. hij loopt alleen zo langzaam :( en het is dus ook bijna niet te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wellicht dat het gewoonweg teveel van de cpu vraagt... omdat het een geavanceerder spel is. Gokje, maar ik denk dat dat de reden is, anders hadden ze direct wel SNES support toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 19:35
weet iemand ook welke oordopjes geleverd worden bij de gmini 402?
want mijne zijn gesneuveld..

en ze bevielen wel heel goed..
vooral dat ze asynchroon (kabel achter nek langs) en volume regeling op draad had.

iemand een idee?
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

marc1982 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:52:
weet iemand ook welke oordopjes geleverd worden bij de gmini 402?
want mijne zijn gesneuveld..

en ze bevielen wel heel goed..
vooral dat ze asynchroon (kabel achter nek langs) en volume regeling op draad had.

iemand een idee?
alvast bedankt :)
Je mag ze van mij wel kopen, ik vind ze namelijk ruk en gebruik andere. :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het zijn gewoon standaard Archos dopjes. Walgelijk geluid imo. Mocht je ze weer willen dan zijn ze geloof ik op de site van Archos nog wel te koop. Maar ik zou je aanraden om andere oordoppen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
RoD schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:04:
Het zijn gewoon standaard Archos dopjes. Walgelijk geluid imo. Mocht je ze weer willen dan zijn ze geloof ik op de site van Archos nog wel te koop. Maar ik zou je aanraden om andere oordoppen te kopen.
weet je dan goede oordoppen, die en een a-synchroon koord hebben, en volume regeling op het koord?
dat is namelijk iets wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
RoD schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:04:
al paar keer gekeken, niet gevonden op de archos site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

marc1982 schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:59:
[...]

weet je dan goede oordoppen, die en een a-synchroon koord hebben, en volume regeling op het koord?
dat is namelijk iets wat ik wil :)
Dit is niet echt het topic waar je dat moet vragen. Kijk even hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1147592. :) succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vragen :

1) Weet iemand hoe de ´saus´ of het spul heet waarmee je krassen uit je beeldscherm kunt halen?
2) Werkt het goed?
3) Waar is het te koop en hoeveel kost het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
1. Daar is heel veel over te vinden met de search, zoek maar eens op krassen + TFT oid ;)
2. Idem.
3. Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Weet iemand hoe de ´saus´ of het spul heet waarmee je krassen uit je beeldscherm kunt halen?

Ik heb het gekocht, maar ik ben de naam ff kwijt.. zal maandag ff kijken.

2) Werkt het goed?

Om eerlijk te zijn: nee. ik had er een paar lichte krassen op, en die waren echt niet verdwenen nadat ik dat spul aangebracht had. Misschien is het meer om wat diepere minder diep te krijgen ofzo :D

3) Waar is het te koop en hoeveel kost het?

Het is te koop bij halfords voor 7 euro dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je hebt natuurlijk heel veel verschillende, de een is de ander niet. Beste kun je even naar wat ervaringen zoeken hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Laatst online: 11-09 11:41
Vandaag mijn Archos Gmini 402 ontvangen. Ben er zeer tevreden over, meteen firmware geupdate naar 1.3.11. Lekker nes emulator met 2000 spelletjes _/-\o_ . Mooi beeld, goed geluid, goede aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Laatst online: 11-09 11:41
Dubbele post.

[ Voor 81% gewijzigd door Whoohoo op 17-10-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

Gisteren m'n Gmini402 voor de 2e keer weggebracht voor hetzelfde. Kan geen dingen naar het ding kopieren, en alles wat er op staat is corrupt... Harde schijf zal wel redelijk brak zijn.

Vorige keer is hij daar ook al voor weg geweest. Is bijna 7 weken weg geweest en vlak voordat het ding gefactureerd zou worden (en ik een nieuwe zou krijgen) is hij terug gekomen. Nu, 3 weken later heb ik dus weer hetzelfde probleem..

Vind 't echt niet kunnen.. Garantie gaat bij mij altijd fout ofzo. Eerst breng ik m'n 400 weg omdat de plug van de oordopjes er uitvalt (en ik ook maar in 1 kanaal geluid heb), is hij kwijt geraakt (weggestuurd onder verkoopwaar). Toen heb ik een 402 gekregen, en nu dit..
Ik heb gevraagd aan de mediamarkt wat er aan valt te doen. Ze kunnen nu weinig doen, pas als hij 3x voor hetzelfde is weggebracht heb ik recht op een nieuwe. Als ik pech heb valt dat dus net buiten de garantieperiode...

Blaat!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
De verschillende emulatoren voor deze speler maken hem erg aantrekkelijk, maar kijk uit met software en spellen waar auteursrecht op rust. Deze mogen, zoals in de Registratievoorwaarden en faq staat, niet gepost worden. Denk dus na voordat je (een link naar) een ROM o.i.d. post!
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast