[HDD] Het Archos Gmini 400/402 topic deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.034 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow aoDoom v0.3 is uit!!
wat is er nieuw?
This new version adds:

* Support for AV300, AV400, Gmini402.
* Sound.
* TV out.
* Overclocking.
* Cheats.
En er is ook gewoon een versie voor de Gmini 400 hoor ;)

meer info hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Heb je het al geprobeerd? Zo maar eens even kijken of het goed werkt. Overklokken ga ik niet gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:37:
Heb je het al geprobeerd? Zo maar eens even kijken of het goed werkt. Overklokken ga ik niet gebruiken denk ik.
ja hij werkt op zich best goed hoor, overklokken heb ik ook nog steeds maar niet geprobeerd (ook niet met de andere hacks, vind t een beetje te zonde als ie het zou begeven)

het enige probleem wat ik er op dit moment mee heb, is dat als ik hem afsluit en weer terugkom bij de normale firmware en dan weer aodoom0.3 laad, dan gaat ie meteen uit. maar verder wel onwijs gaaf, heb ook al even quake2 en heretic zitten spelen, met geluid dus ook nu. echt cool. doet jeugdsentimenten herleven ;) en dan te bedenken dat het een mp3speler is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Quake 2? Heretic? Ik heb wat gemist geloof ik. Gauw even kijken :)
Ze zijn nog wel actief bezig met die Gmini zeg :o Beter dan de support van Archos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:05:
Quake 2? Heretic? Ik heb wat gemist geloof ik. Gauw even kijken :)
Ze zijn nog wel actief bezig met die Gmini zeg :o Beter dan de support van Archos :P
hahaha idd :D er staat ook een linkje naar een site waar je een paar WAD bestanden kan downloaden en die twee staan er toevallig ook tussen. echt geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ze zijn ook nog steeds bezig met MediOS. Wie weet wat we daar nog van kunnen verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, medios is natuurlijk eigenlijk een soort linux en voor zover ik weet kan je wel een hele hoop met linux hoor. Het zit hem er nu volgens mij alleen maar in hoe veel tijd die paar mensen van archopen erin kunnen steken. Maar ik blijf op vette dingen hopen en wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er is weer nieuws! :)

aoNES V0.3

Changelog:
* Lots of mediOS improvements (no more scrolling problems, firmware reload,... ).
* Better stability.
* Sound filter.
* Intro picture made by Alucard.
aoSMS V0.1

aoSMS hadden we natuurlijk al, maar deze is geschikt voor mediOS, blijkbaar.
Ben benieuwd wanneer we dat nou ook echt functioneel kunnen gebruiken :)

* RoD uitproberen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik daar dan uit concluderen dat MediOS al werkt op Gmini400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 01:13:
Mag ik daar dan uit concluderen dat MediOS al werkt op Gmini400?
Ja hoor, dat mag :P
En dat is ook zo, maar voorlopig is het nog niet een besturingssysteem met allerlei opties. Je kan bijvoorbeeld niet mp3 en video ermee afspelen. Ik denk dat je dat bedoelt. Hopen natuurlijk dat ze uiteindelijk een volledig besturingssysteem met alle opties van de gmini (en meer) erop kunnen krijgen. Maar dus voorlopig blijft het bij een hoop hele leuke games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik probeer al een tijdje wat MPEG4 V.2 filmpjes op mijn Archos Gmini 400 te bekijken maar volgens mij heb ik het verkeerde formaat.

Bestaat er een simpel programma waarmee je filmpjes geschikt kunt maken voor de Gmini? Zo ja; waar kan ik dit vinden?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:43:
Bestaat er een simpel programma waarmee je filmpjes geschikt kunt maken voor de Gmini? Zo ja; waar kan ik dit vinden?
pocketDivxEncoder voor windhoos en mencoder voor linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Overigens staat er in de TS een guide die je stap voor stap door het hele proces heen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:54
RoD schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:31:
Er is weer nieuws! :)

aoNES V0.3

Changelog:

[...]

aoSMS V0.1

aoSMS hadden we natuurlijk al, maar deze is geschikt voor mediOS, blijkbaar.
Ben benieuwd wanneer we dat nou ook echt functioneel kunnen gebruiken :)

* RoD uitproberen gaat.
Het leek mij ook wel leuk om dit eens te proberen, maar ik krijg de 1.3.11 firmware er niet meer op. Hij zegt dat ik niet kan downgraden, valt hier nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heb je een Gmini 402 (CC)? Kijk hier dan eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Hé te gek, ga het gelijk proberen!

Edit: Het is inmiddels gelukt gisteravond, kan nu lekker Sonic spelen op mijn Gmini :)
Rod, nog bedankt voor de tip.

[ Voor 65% gewijzigd door ®Otto op 11-12-2006 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hm. Ik wist niet dat er batterijen voor de Gmini 40x reeks beschikbaar waren. Jammer van de prijs :X Er staat wel "10x" bij, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daarmee ook daadwerkelijk 10 batterijen bedoelen? Anders kan een IA de moeite waard zijn. :P Je moet je Gmini natuurlijk wel open slopen...

Screenprotectors, ook wel handig.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 27-12-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
En ik doe maar weer eens een schopje. Het houdt gewoon niet op met de support op deze spelers :)

Ik vermoed dat we binnenkort een Pacman-game kunnen verwelkomen. Ik quote even van de FP van archopen.org
Revision 34 by CjNr11 (CjNr11 -at- archopen.org, Fri, 12 Jan 2007 17:10:51 GMT)
- adding pacman game
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aones/aones.c
Added /ArchOpen/trunk/apps/pacman/Makefile
Modified /ArchOpen/trunk/apps/Makefile
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aoboy/menu.c
Added /ArchOpen/trunk/apps/pacman
Added /ArchOpen/trunk/apps/pacman/pacman.c
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aones/aones.h
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aodoom/doom_gui.c
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aosms/aosms.c
Added /ArchOpen/trunk/apps/pacman/Pac.h
Added /ArchOpen/trunk/apps/pacman/gfx.h
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aosms/aosms.h
AOpacman? De "added" files wijzen er wel op. Leuk, Pacman is altijd erg vermakelijk.

Verder. Aangezien de Gmini 40x serie al even bestaat, vraag ik me af of de speler bij iedereen nog in orde is. Mijn Gmini 400 is nog in perfécte staat. Doet het nog even goed als toen ik em voor het eerst kreeg (al kan ie een defragmentatie gebruiken :) ) Videokwaliteit valt wat tegen inmiddels, als je em vergelijkt met de huidige kwaliteit van onder andere de Archos gen. 4 serie. Maar ach, het is nog te doen. Voor de rest nog steeds een heerlijke apparaatje, en door de support via de exploit nog steeds een zeer interessante speler. En ik ben ook niet van plan om em voorlopig weg te doen.

Hoe zit dat met jullie? :)

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 12-01-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal met je eens! Die videokwaliteit zal inderdaad na ruim 2 jaar sinds de introductie wel weer overtroffen zijn, maar voor mij is hij nog helemaal super. Ik ben ook alweer verslaafd aan super mario 3 van de nes. Zo leuk is dat. Zomaar op een mp3speler. De kwaliteit van de video-uit op een beamer laat trouwens wel echt te wensen over. Helaashelaas, maar ik blijf het een geweldig apparaat vinden!

Die bestanden kan je volgens mij ook installeren op je gmini. Helaas snapte ik het niet helemaal, dus het is me niet gelukt, maar er staat een howto op archopen.org, hoe je medios op je gmini kan krijgen. Je kan dan een daily build downloaden en erop zetten. Het enige wat je dan nodig schijnt te hebben is een mappenstructuur die klopt voor wat dat programma verwacht en de afzonderlijke mediosprogramma's in die mappen. Dus dan kan je uit medios gewoon nes opstarten, voor zover ik het heb begrepen. Misschien dat een van jullie daar een keer naar zou kunnen kijken? Er stond ook al een filmpje op die website met hoe medios eruit ziet en hoe het werkt. Eindelijk gaat het wat worden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:34:
Ik ben het helemaal met je eens! Die videokwaliteit zal inderdaad na ruim 2 jaar sinds de introductie wel weer overtroffen zijn, maar voor mij is hij nog helemaal super. Ik ben ook alweer verslaafd aan super mario 3 van de nes. Zo leuk is dat. Zomaar op een mp3speler. De kwaliteit van de video-uit op een beamer laat trouwens wel echt te wensen over. Helaashelaas, maar ik blijf het een geweldig apparaat vinden!
Voor een beamer heb je afaik een hoge resolutie nodig om het ergens op te laten lijken. Echter de Gmini 40x serie kan geen hoge resoluties aan, dus ik denk dat het probleem daarin ligt. De Gmini 40x heeft verder een goede tv-out imo.
Die bestanden kan je volgens mij ook installeren op je gmini. Helaas snapte ik het niet helemaal, dus het is me niet gelukt, maar er staat een howto op archopen.org, hoe je medios op je gmini kan krijgen. Je kan dan een daily build downloaden en erop zetten. Het enige wat je dan nodig schijnt te hebben is een mappenstructuur die klopt voor wat dat programma verwacht en de afzonderlijke mediosprogramma's in die mappen. Dus dan kan je uit medios gewoon nes opstarten, voor zover ik het heb begrepen. Misschien dat een van jullie daar een keer naar zou kunnen kijken? Er stond ook al een filmpje op die website met hoe medios eruit ziet en hoe het werkt. Eindelijk gaat het wat worden!!
Inderdaad, soort Rockbox gaat het op lijken :) Misschien krijgen we straks zelfs nog wel dingen zoals gapless playback en .ogg-support. * RoD droomt verder.
MediOS installeren op m'n Gmini heb ik nog niet gedaan. Ik wacht af tot het gewoon makkelijk werkt. Voorlopig doen alle spellen en apps het nog gewoon, dus ik heb niks te klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 400 doet het ook nog prima 8) Helaas niet meer in perfecte staat, want hij is een keer op een ruwe betonnen vloer gevallen :( Gelukkig is het scherm en de hardware nog prima. Wat me het meeste tegenstaat op het moment is dat ie soms wat lang erover doet om een mp3-tje te starten of een bepaalde folder in de arclib te openen (wat waarschijnlijk een gevolg is van fragmentatie en omdat de hele schijf vol staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zou ik em toch es defragmenteren. Heeft bij mij ook al vaker geholpen. Na defragmentatie was de speler merkbaar sneller. Mijne moet ook weer eens een defragmentatie, zoals ik al schreef.
Je kunt trouwens voor beter resultaat ook de processor in je Gmini overklokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik medios dus toch nog een keertje geprobeerd te installeren, en inderdaad het werkt! Er zitten zelfs meer spelletjes nog bij (mastermind, snake, othello, ...) En het werkt ook soepeltjes hoor! Achteraf was ik de vorige keer vergeten om een zipje met die kleine programma's te downloaden, dus dan heb je niet zo veel. Het is in elk geval de moeite waard om het een keer te proberen hoor!

Defragmenteren moet ik dus duidelijk ook een keer doen, soms hapert hij namelijk wel eens in een liedje, op het moment dat de HD aan springt, dus dat zal dan wel helpen, tnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

mijn archos 402 cc doet het na een jaar nog steeds goed, als ik scroll in de fotomap blijft hij wel hangen bij een "bepaalde" foto, medios doet het goed en is wel grappig om af en toe te gebruiken, ook de nes emulator is wel eens leuk af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Is dat altijd dezelfde foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:17:

Verder. Aangezien de Gmini 40x serie al even bestaat, vraag ik me af of de speler bij iedereen nog in orde is. Mijn Gmini 400 is nog in perfécte staat. Doet het nog even goed als toen ik em voor het eerst kreeg (al kan ie een defragmentatie gebruiken :) ) Videokwaliteit valt wat tegen inmiddels, als je em vergelijkt met de huidige kwaliteit van onder andere de Archos gen. 4 serie. Maar ach, het is nog te doen. Voor de rest nog steeds een heerlijke apparaatje, en door de support via de exploit nog steeds een zeer interessante speler. En ik ben ook niet van plan om em voorlopig weg te doen.

Hoe zit dat met jullie? :)
Heb mijn 402 inmiddels alweer ruim anderhalf jaar en hij bevalt mij nog steeds meer dan goed. Ik gebruik 'm uiteraard voor muziek, kan 'm sinds kort ook op m'n nieuwe autoradio aansluiten :) Verder vind ik de usb-host erg handig, gisteren nog zonder problemen een iaudio op aangesloten en ook voor foto's is het erg handig. En met dank aan Rod kan ik sinds kort ook leuke Sega-games erop spelen, Sonic is echt geweldig! Verder gebruik ik 'm ook als externe harde schijf en vind ik nog steeds de beeld en geluidskwaliteit erg goed.

Al met al is het dus voor mij een geweldig apparaat waar ik nog lang plezier aan hoop te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:57
Mijn 402 is al 2 1/2 jaar oud en doet het nog steeds perfect. Ben er zeer tevreden over, maar ik denk er toch over na om een archos gen. 4 te kopen. Dit vanwege het grotere beeldscherm. Wat wel super is aan de 402, dat ie echt alle filmpjes afspeelt. Ik heb nog nooit iets hoeven te converteren. Bij de nieuwere spelers van archos is dat soms een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hmm, dat snap ik niet zo. De codecsupport van de nieuwere spelers van Archos is niet minder dan die van de Gmini 40x reeks. Maw, alles wat op deze Gmini's afspeelt, zou ook op de nieuwere spelers af moeten worden kunnen gespeeld.

Goed om te horen dat iedereen nog steeds veel plezier beleefd aan zijn Gmini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
- pacman now works on Gmini Added /ArchOpen/tr
d:)b Nu nog even wachten totdat ze de files vrijgeven :)

Verder hoop ik dat er binnenkort nog eens een update komt voor de AOnes en AOboy emulatoren zodat je de snelheid van de games wat kunt aanpassen. Veel games spelen zo tergend traag.... irritant gewoon. Had er wel iets over gehoord dat dat nog op de planning stond, maar dat was ook alweer een hele tijd geleden.
Revision 41 by CjNr11 (CjNr11 -at- archopen.org, Wed, 17 Jan 2007 22:20:45 GMT)
- bugfix (pacman) Modified /ArchOpen/trunk/app [...]
Revision 40 by CjNr11 (CjNr11 -at- archopen.org, Wed, 17 Jan 2007 22:13:52 GMT)
- Pacman now uses tmr_getMicroTick Modified /A [...]
Anytime now :P

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 18-01-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al gespeeld :)

Vraag me alleen af hoe ik Medios kan afsluiten..kruisje werkt niet, off knop ook niet, tenzij je em heel lang indrukt tot het hele ding uit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik weet het ook niet, moet het nog steeds proberen :P Is pacman leuk trouwens?

Verder vroeg ik me het volgende af... welke roms spelen jullie? Welke zijn je favorieten? Welke zijn goed speelbaar ivm de snelheid ed.
Ben ik wel benieuwd naar :)
Even voor de duidelijkheid, ik vraag dus niet om linkjes naar roms ed, dat is allemaal illegaal, dus niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, is wel lache :) Ziet er ook wel ok uit.

Ik speel het liefst super mario (1,2,3) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hehe, die speel ik ook. Werken lekker en zien er ook goed uit op de tv. (nostalgie _O_ ) De spellen voor de Gameboy werken vaak te langzaam bij mij, maar de NES emulator doet het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:22:
Ik heb het al gespeeld :)

Vraag me alleen af hoe ik Medios kan afsluiten..kruisje werkt niet, off knop ook niet, tenzij je em heel lang indrukt tot het hele ding uit gaat :)
Volgens mij heb je in medios een soort analoog aan windows start->afsluiten dus ergens in het hoofdmenu kon je dacht ik in een van die kleine programmaatjes kiezen voor terugkeren naar firmware. Ik weet alleen niet precies waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, steeds dezelfde, maar ben steeds te lui om ze eraf te gooien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:21:
[...]

ja, steeds dezelfde, maar ben steeds te lui om ze eraf te gooien :9
Je kunt ze ook gewoon in de browser verwijderen. Lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik weet het

verder nog een leuk linkje: http://www.anti-ipod.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare site zeg :) Tikkeltje overdreven ook. al ben ik blij niet tot de apple-cultuur te behoren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:14:
[...]

Volgens mij heb je in medios een soort analoog aan windows start->afsluiten dus ergens in het hoofdmenu kon je dacht ik in een van die kleine programmaatjes kiezen voor terugkeren naar firmware. Ik weet alleen niet precies waar.
Ik kan het serieus niet vinden...moet ik dat apart downloaden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 02:50:
[...]

Ik kan het serieus niet vinden...moet ik dat apart downloaden oid?
okeoke komt ie dan ;) in medios hoofdmenu heb je een mapje: shell demo, daarin heb je 5 opties, waarvan de derde firmware reload heet.

wist je trouwens dat als je medios aan hebt staan en je de usbkabel erin doet en op F3 drukt, de computer hem gewoon herkent? en nog een keer op F3 en je verlaat de usb modus weer!
(ik begin te hopen op mp3 support :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 2 jaar oude Archos gaf een probleem met de HD. De pc herkent hem niet meer, en als ik hem aanzet is het enige wat ik kan doen formatten, als ik echter "yes" druk, lukt het ook niet. Is ie dood? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat klinkt inderdaad als een stervende hdd. Ik vrees dat je het haasje bent. Tegen dat soort dingen kun je niet veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je er wel een grotere nieuwe inzetten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hdd's zijn wel duur. Wellicht dat een nieuwe speler beter is, maar ik weet ook niet hoe gehecht je bent aan de functionaliteit van je speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
Mijn 402 heb ik nu ook ruim 1,5jaar en heb er nog volop schik van. In de loop der tijd heb ik de HD helemaal vol gekregen! Ik merk dat de speler wel iets langzamer is geworden, maar ik vind nog snel genoeg. Ik sluit 'm ook vaak op mijn stereo aan, want het geluid wat eruit komt vind ik subliem. Het enige wat ik een nadeel vind is dat de batterij niet zo lang mee gaat en lijkt wel alsof de batterij 'moe'wordt, want hij gaat minder lang mee als voorheen.

Over het algemeen dus: :9~

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tynos, je kan em eens proberen te defragmenteren, daar wordt ie vaak wel sneller van :) Dat de batterij minder lang meegaat kan kloppen. Na verloop van tijd raken die dingen uitgeblust. Daar doe je weinig aan helaas. Die van mij doet het nog uitzonderlijk goed trouwens. En ik heb em toch al weer meer dan 2 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBergman
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2021
Ey jongens/meisjes :9

Mijn mp3 speler is kapoet en wil nu een nieuwe, k zag deze speler staan op kieskeurig.nl voor 160 euries, maar ik vraag me nu af (als er toch een camera in zit) is deze kwaliteit een beetje relaxt ? of moet ik hem meer zien als alleen mp3-speler met video-functie ?? :)
K heb btw ook een k800i, is het dan ook mogelijk op een of andere manier foto's over te zetten van telefoon naar Gmini ??
Video opname functie zou ik dan willen gebruiken om dingen op te nemen tijdens het skateboarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
TomBergman schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:51:
Ey jongens/meisjes :9

Mijn mp3 speler is kapoet en wil nu een nieuwe, k zag deze speler staan op kieskeurig.nl voor 160 euries, maar ik vraag me nu af (als er toch een camera in zit) is deze kwaliteit een beetje relaxt ? of moet ik hem meer zien als alleen mp3-speler met video-functie ?? :)
K heb btw ook een k800i, is het dan ook mogelijk op een of andere manier foto's over te zetten van telefoon naar Gmini ??
Video opname functie zou ik dan willen gebruiken om dingen op te nemen tijdens het skateboarden...
Er staat dacht ik ergens een link naar een videotje van die camcorder. Het beeld is tuurlijk niet zo geweldig als een DV cam, maar volgens mij zag het er iets beter uit dan van die goedkope webcams. ;) edit: Ik kan die link zo niet meer vinden, misschien dat iemand anders hem weet?

Staan die foto's van je k800i op een geheugenkaart? Dan moet je gewoon een cardreader op usb aansluiten op de usb host van de Gmini, en dan kun je ze overzetten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 06-03-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBergman
-DG- schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:22:
[...]

Er staat dacht ik ergens een link naar een videotje van die camcorder. Het beeld is tuurlijk niet zo geweldig als een DV cam, maar volgens mij zag het er iets beter uit dan van die goedkope webcams. ;) edit: Ik kan die link zo niet meer vinden, misschien dat iemand anders hem weet?

Staan die foto's van je k800i op een geheugenkaart? Dan moet je gewoon een cardreader op usb aansluiten op de usb host van de Gmini, en dan kun je ze overzetten. :)
Ok ty, ik zal wel ff linkje zoeken, maar verder is iedereen tevreden over dit apparaat merk ik ?
En nog geen gecrashte zooi :P ??

En http://www.misco.nl/produ...2%20Multimediaspeler.htm# Deze prijs is toch ziek laag of heb ik dat fout ? _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door TomBergman op 06-03-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomBergman schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:22:
[...]
Ok ty, ik zal wel ff linkje zoeken, maar verder is iedereen tevreden over dit apparaat merk ik ?
En nog geen gecrashte zooi :P ??
En http://www.misco.nl/produ...2%20Multimediaspeler.htm# Deze prijs is toch ziek laag of heb ik dat fout ? _/-\o_
Ik zou er bijna nog een halen, voor die prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hmm, naar mijn weten worden deze spelers al lang niet meer gemaakt. Raar dat deze shop ze nog verkoopt. Ik hoop niet dat het refurbished modellen zijn... Wel een goede prijs, voor een speler die nog steeds erg goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBergman
RoD schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:40:
Hmm, naar mijn weten worden deze spelers al lang niet meer gemaakt. Raar dat deze shop ze nog verkoopt. Ik hoop niet dat het refurbished modellen zijn... Wel een goede prijs, voor een speler die nog steeds erg goed is!
Dus dit als cadeau'tje voor mijn verjaardag over paar weken is een aanrader?
ik leef op muziek en mijn mp3speler is dood... :9

daarbij lijkt het me wel cool om filmpjes te maken tijdens het skateboarden.

[ Voor 8% gewijzigd door TomBergman op 06-03-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TomBergman schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:42:
[...]

Dus dit als cadeau'tje voor mijn verjaardag over paar weken is een aanrader?
ik leef op muziek en mijn mp3speler is dood... :9

daarbij lijkt het me wel cool om filmpjes te maken tijdens het skateboarden.
Ik vind het zelf nog altijd een geweldige speler, en heb (naast de Cowon iAudio D2) nog geen goede vervanger gezien.
Ding heeft een handige en mooi interface, USB Host, mappensupport en... je kunt er allerlei emulatoren op draaien wat garant staat voor veel plezier in een verloren uurtje :)
Als je de speler dan voor zon prijs kunt krijgen is dat imo een super prijs/kwaliteitverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBergman
RoD schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:19:
[...]

Ik vind het zelf nog altijd een geweldige speler, en heb (naast de Cowon iAudio D2) nog geen goede vervanger gezien.
Ding heeft een handige en mooi interface, USB Host, mappensupport en... je kunt er allerlei emulatoren op draaien wat garant staat voor veel plezier in een verloren uurtje :)
Als je de speler dan voor zon prijs kunt krijgen is dat imo een super prijs/kwaliteitverhouding.
Ok ty :) dan zet ik deze op mijn lijstje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:19:
[...]
Ding heeft een handige en mooi interface, USB Host, mappensupport en...
Het wordt alleen een beetje lastig zoeken als je veel artiesten erin hebt staan; die manier van scrollen (eerst langzaam, dan steeds sneller) hadden ze wat mij betreft wel wat beter mogen maken :) krijg iedere keer zo'n gevoel van 'schiet eens óp nou' :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind het eigenlijk niet zo erg. Maar als je veel artiesten hebt zou ik sowieso een mappenindeling maken met A-N, O-Z oid qua namen zodat je sneller kunt vinden wat je wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 12 maart 2007 @ 07:45:
Ik vind het eigenlijk niet zo erg. Maar als je veel artiesten hebt zou ik sowieso een mappenindeling maken met A-N, O-Z oid qua namen zodat je sneller kunt vinden wat je wilt hebben :)
ja maar de arclibrary houdt daar geen rekening mee en daar werkt het net zo. en als je alleen de leuke liedjes van een artiest hebt (zoals ik, soms maar 2 nummers oid) dan heeft het ook weinig zin om alles in mapjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De ARClibrary houdt daar inderdaad geen rekening mee, maar daar heb je juist de browser voor. En ik doe juist wel alles in mapjes, om het overzichtelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBergman
RoD schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:52:
De ARClibrary houdt daar inderdaad geen rekening mee, maar daar heb je juist de browser voor. En ik doe juist wel alles in mapjes, om het overzichtelijk te houden.
naja voor zo'n prijs mag je wel een beetje geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:32

BaT

Zo; al een tijdje niet meer geweest hier.. maar het loopt nog steeds lekker _/-\o_

Ik ben opzoek naar de 4-in-1 media adapter voor de Gmini400... is die nog ergens te krijgen? Kon het zo niet op de Archos site zien en bij de MM hadden ze er iig geen acc. meer voor dit type.
Ik probeer nog even verder te googlen.... :)

edit: Kom uit bij de volgende webwinkel :
http://www.memoryshop.nl/...compactflash-adapter.html

Waar dus staat te lezen dat het product nooit meer op voorraad komt :'( De andere acc. echter wel!
Ik wou nl de Archos Gmini400 aan me vader geven als image tank voor z'n verjaardag (hij duikt veel over de wereld en heeft ook een onderwaterhuis voor z'n camera / zelf gebruik ik hem nl alleen nog voor mp3-speler, wat ook met me telefoon kan)... Dit feest gaat niet door tenzij ik nu een tweedehands nog kan bemachtigen... dus misschien iemand hier die er van af wil (de CF adapter), of weet iemand nog een adresje waar ze toevallig onder een laagje stof er toch nog een hebben liggen... laat het me weten!!!

edit2: Kom bij een amerikaanse webstore uit :
http://www.newmp3technology.com/4n1.htm
Daar is eentje krijgen die werkt met de Gmini400... probleem is echter dat ik geen CC heb en een wire transfer na de US and A te lang duurt (over 1,5 week is me pa jarig)... AAARGGHHHos ;)

[ Voor 64% gewijzigd door BaT op 15-03-2007 15:41 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het ding is nog steeds belachelijk duur :/ Anders had ik wel overwogen dat ding (alsnog) aan te schaffen. Jammer.
Maar het verbaast me eigenlijk dat het ding nog te krijgen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:32

BaT

Idd... viel me mee dat ik hem uiteindelijk nog kon vinden ergens. Heb maar een Paypal accountje aangemaakt en er 50 euro op gestort. Dat zal er dan over een paar dagen opstaan; vervolgens laat ik het met Express-Mail mailen vanuit USA naar NL... als goed is net op tijd binnen en nog goedkoper als dat ie in NL werd aangeboden :*)

Nu hopen dat het ook echt zo mooi gaat in de praktijk :+

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-03-2018
de adapter van mijn 402 is overleden toen ik hem in het stopcontact stak in mijn studentenkamer |:( godzijdank zonder mn 402 eraan. heb dus een nieuwe nodig. heeft iemand hier ervaring met dit via archos regelen? hij is namelijk ook verkrijgbaar op newmp3technology.com voor €21.90. heb mijn 402 inmiddels ruim 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik gok dat Archos je het volle pond laat betalen, aangezien je al geen garantie meer hebt. Je kunt natuurlijk even bellen (niet mailen, tenminste, als je graag reactie wilt) met Archos of ze uit coulance iets voor je kunnen doen.

Edit: Bedankt voor de kick trouwens, deed me er aan herinneren dat ik weer eens op Archopen moest kijken :P Zij hebben niet stilgezeten lijkt het wel. Er wordt nog altijd aan MediOS gewerkt.
Paar nieuwsberichten:
New codec
By: oxygen77 on: Tue 26 of Jun, 2007 [07:12 UTC] (131 reads)
MediOS News
We have a new sound codec: midi sound file, we need to provide a pack of samples in order to release this codec

File Browser
By: oxygen77 on: Mon 25 of Jun, 2007 [05:52 UTC] (132 reads)
MediOS News
Some more features are now available:

* copy files
* the first virtual keyboard
* create folder / rename

We should soon have:

* copy folder
* more msg box to warn, ask the user
* a virtual keyborad more like archos one
* language support

[ Voor 64% gewijzigd door RoD op 04-08-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeeeeeeeeeeee, ik kan nu spellen spelen en muziek luisteren tegelijk :*) maar bij mij zit nu een bug in snake: hij blijft niet lopen... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je gebruikt MediOS? Of de gewone firmware met de emulator-hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Yoghi schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:02:
de adapter van mijn 402 is overleden toen ik hem in het stopcontact stak in mijn studentenkamer |:( godzijdank zonder mn 402 eraan. heb dus een nieuwe nodig. heeft iemand hier ervaring met dit via archos regelen? hij is namelijk ook verkrijgbaar op newmp3technology.com voor €21.90. heb mijn 402 inmiddels ruim 1,5 jaar.
Kwam er laatst achter dat een adapter van een Alcatel telefoon ook op de 402 past, dus heb ik deze autolader gekocht en deze werkt perfect in de auto. Het lijkt mij dan ook dat een normale lader van Alcatel ook op de 402 past, bv. deze.

Heb de 402 nu ruim twee jaar en geniet nog steeds elke dag van dit geweldige apparaat. Gebruik 'm zoals gezegd ook volop nu in de auto:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/arnotto/DSC_0404b.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik mediOS

wel leuk die houder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Onlangs is mijn adapter voor de archos gmini 400 overleden. Ik heb een nieuwe besteld via archos.com. Na deze aangesloten te hebben. word mijn archos gloeiend heet. als ik mijn archos aanzet zijn de balkjes van de batterij rood. en gaat na enkele seconden (20) uit. ik neem aan dat er een zekering is doorgebrand. aangezien ik dat ding nog kan opstarten. Heeft iemand een idee waar je in Nederland een archos gmini kan laten repareren voor een schappelijke prijs of is toch de batterij stuk. Aangezien ik dat ding al meer dan drie jaar heb verwacht ik niet dat ik nog garantie heb.

Heeft iemand ervaringen met dit soort problemen please tell me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat bij Archos moet.. Je zou ze eens kunnen mailen voor een prijsopgave. Maar ik denk dat een nieuwe speler zinvoller is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt rod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 23:40

Leedbek

Luuk Luchtloper

Yoghi schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:02:
Typisch, bij mij gebeurde precies hetzelfde met mijn Gmini 400 (inmiddels ook al zo'n 2,5 jaar oud). Ik heb een nieuwe lader bij newmp3technology.com gekocht, en die werd verrassend snel - binnen een week - thuisbezorgd. Niet de originele adapter, maar werkt net zo goed.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leven we nog? Archopen in ieder geval wel :)

Laatste nieuws:
Sound on Av4 and G400
By: oxygen77 on: Wed 29 of Aug, 2007 [08:06] (47 reads)
MediOS News
We have increased the performance of our sound player, now playback is better on older devices like av400 or Gmini400. With some work we could also have sound playback on av3 or av1 but we are not sure that ogg would be possible.

Background image has been enhanced, setting is now saved. I'm currently working on png and bmp support. Not sure we will have gif or other format supported. Jpeg reader is not doing resize to screen size, it can only change the size of the image by dividing it by 2, 4 or 8. So images can be displayed smaller in the screen. The best is anyway to resize background image on your computer.
MediOS begint al flink vorm te krijgen. Echt verbazingwekkend dat ze hier nog mee doorgaan. :) Is er al iemand die dit uitgetest heeft en kan melden wat de kwaliteit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga het zeker een keer proberen :D Vraagje aan Luuk-online: hoe staat het nu met de accu na 2,5 jaar? Ik vraag me een beetje af of hetzelfde gebeurt als met veel ipods; dat ie het op een gegeven moment nog maar een uurtje of twee doet oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bij mij doet de batterij het in ieder geval nog prima. Hij haalt niet meer de 12 uur van in het begin, maar ik kan er nog met gemak elke dag de nodige video's op kijken en een zut muziek afspelen. Voor mij prima dus :) Verder is het apparaat nog in perfecte staat, afgezien van een heel klein deukje van toen ik em van een meter hoog op het beton liet stuiteren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:17:
ik ga het zeker een keer proberen :D Vraagje aan Luuk-online: hoe staat het nu met de accu na 2,5 jaar? Ik vraag me een beetje af of hetzelfde gebeurt als met veel ipods; dat ie het op een gegeven moment nog maar een uurtje of twee doet oid :)
Ik gebruik hem eerlijk gezegd niet zoveel meer, hij heeft een hele tijd op de plank gelegen en gebruik hem nu slechts sporadisch, dus ik weet niet of mijn antwoord echt representatief is. Ik heb wel het gevoel dat de accu iets minder is geworden, wat op zich wel enigszins logisch is na zo'n tijd. Maar ik kan er zeker nog wel langer dan twee uur mee doen. Ik zal binnenkort eens bijhouden hoe lang ik nu doe met een opgeladen accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren geprobeerd, en ja..het werkt prima. De functionaliteit van de soundplayer is nu zo dat je een playlist in kan laden, die ie dan gaat afspelen. Je kan dan terug naar het hoofdscherm en bijvoorbeeld mijnenveger of memory oid gaan spelen, maar bij bvb snake of pacman gaat het geluid haperen. Het is natuurlijk wel erg fijn dat je nu wel formaten als ogg en midi kan afspelen (ook al heb ik die niet :+ )

Er zal denk ik toch nog veel (misschien te veel) moeten gebeuren voordat ik het echter ga gebruiken; de interface is niet erg mooi en de functionaliteit is erg beperkt. Bovendien speel ik toch veel liever Mario dan mijnenveger, en qua muziek luisteren is het toch wel fijn om de ARClibrary te hebben. Maar als dit pas het begin is voor mediOS, denk ik best wel dat het iets moois kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat we toch wel richting het eind gaan. Er werken maar weinig mensen aan en de belangstelling begint ook een beetje uit te sterven. Begrijpelijk natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Damn, ik heb van de week mijn Archos Gmini 400 een tijdlang in mijn binnenzak gehad (erin gestopt toen ik in de trein zat en een heel klein beetje vergeten er weer uit te halen). Vandaag kwam ik erachter dat er een flinke deuk zit vlak naast het display. Ook zag ik verontrustende vlekken in het display zelf. Aangezet en ja hoor: het scherm is compleet naar de tering. Het beeld licht nog wel op, maar ik zie enkel de barst in het scherm. Hij doet het verder nog wel, maar bedienen gaat een beetje lastig als je niet ziet wat je doet ;(

Hier een foto van het 'euvel':

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/archosstuk.jpg

Zou het mogelijk zijn om het scherm te vervangen? Ik weet dat er genoeg zaakjes zijn waar je het display van je telefoon kan laten vervangen, maar zou zoiets ook met dit apparaat mogelijk zijn?
Iemand ervaring met dit vervelende probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Schermpje vervangen is vaak mogelijk ja. Gaat je echter wel wat centjes kosten. Het is de vraag of dat het nog waard is, voor een dergelijk oud apparaat. Ding kan opzich nog prima mee (hier ook :Y) dus wellicht vind je het het geld waard. Maar je zou ook kunnen overwegen een nieuw apparaat aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

RoD schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:30:
Schermpje vervangen is vaak mogelijk ja. Gaat je echter wel wat centjes kosten. Het is de vraag of dat het nog waard is, voor een dergelijk oud apparaat. Ding kan opzich nog prima mee (hier ook :Y) dus wellicht vind je het het geld waard. Maar je zou ook kunnen overwegen een nieuw apparaat aan te schaffen.
Ja daar zat ik ook al mee. Ik gebruik het apparaat op zich nog nauwelijks, maar soms is het wel handig in de trein ofzo. Heb je enig idee wat het gaat kosten om het schermpje te (laten) vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik weet zo niet wat dat bij de Gmini 400 gaat kosten en waar je dat moet laten doen. Wat ik ongeveer heb gehoord is dat het tussen de 75 en 150 dollar zit. Aangezien deze speler nogal oud is zou ik eerder zeggen dat het dichter bij 150 dollar zit dan bij 75. Maargoed, ik zou eens wat rondzoeken.. ik kan je verder niet helpen.
Misschien heeft iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Pfoei daar schrik ik nogal van. Ik weet van mobiele telefoons dat het misschien een paar tientjes kost bij Ali's telecomshop op de hoek, dus ik verwachtte in dit geval ook zoiets. Kennelijk niet dus :N
Thx voor je reactie, ik zal nog eens verder zoeken, en anders is het helaas pindakaas, dan koop ik wel een cheap ass flash spelertje. Wel jammer, het was en is een fijn apparaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie nou een goede opvolger voor de Gmini 400/402?

De nieuwste serie van Archos zijn toch veel mee video spelers van een behoorlijk groot formaat.
Ik gebruik mijn Gmini 400 (3 jaar oud, en nog in perfecte staat) eigenlijk alleen voor mp3's, maar daarnaast vind ik het wel handig dat ik hem ook als externe harde schijf kan gebruiken en dat hij gewoon zonder rare (iTunes...) software te gebruiken is.

Behalve de iPods zie ik eigenlijk weinig HD mp3spelers meer die hieraan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou een opvolger van deze speler niet zo zeer in een hdd-speler zoeken. Tegenwoordig heb je flashspelers met een groter scherm dan de Gmini 400/402, en komt de hoeveelheid geheugen aardig in de buurt van de 20GB die deze spelertjes bieden. Creative komt zelfs nu met een 16GB speler, combineer dat met een SDHC-slot en je gaat zo over de 20GB heen.

Archos richt zich inderdaad meer op de "echte" videospelers. Geen rare keus. Ze waren nooit echt gespecialiseerd in de zogenaamde hybrids, en op dat punt is de concurrentie vrij hevig geworden.. denk aan Cowon, iriver, Creative, Meizu, enz.
Zodra ik een opvolger voor mijn Gmini 400 koop weet ik in ieder geval dat het geen Archos meer wordt, helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die gen5 serie eens van dichtbij bekeken, maar ben toch niet echt positief erover. Waarom hebben ze die knoppen aan de zijkant, terwijl er een touchscreen op zit? Het maakt het ding alleen maar groter. Heeft Apple met de iTouch toch beter gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Volgens mij was je op zoek naar [HDD] Het Archos Generation 4 en 5 topic :P

In ieder geval, ik vind die knoppen helemaal niet erg. Alleen een touchscreen vind ik persoonlijk wat vervelend. De layout van knoppen zoals op de Gen. 5 is inderdaad niet ideaal, maar knoppen + touchscreen vind ik zeker geen slechte combinatie. Een touchscreen bedienen vanuit je broekzak is niet echt gemakkelijk, bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 16-12-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kee, was een beetje off-topic idd :> maar net als jij denk ik ook niet dat het weer een archos wordt als mn 400 overlijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:47:
kee, was een beetje off-topic idd :> maar net als jij denk ik ook niet dat het weer een archos wordt als mn 400 overlijdt..
Tsja, wat dat betreft is Archos wel écht voor de videospelers gegaan, terwijl ik toch meer van de hybrids ben. Zoals de Gmini 400. Een moderne opvolger van de G400 zou je dan moeten zoeken in een Cowon iAudio D2, Creative Zen of een iriver Clix2, of iets dergelijks.
Wel jammer, ik had gehoopt dat Archos de Gmini 400/402 voortgezet zou hebben, maar met de Gmini 500 ging het wat dat betreft al "verkeerd". Ik vind overigens wel dat Archos mooie spelers maakt, maar de portability is een beetje een beperkende factor.

De Gmini 400 was/is ideaal. Klein, goed scherm (voor die tijd), medialibrary + folder support, en een super interface, eentje die redelijk de trend gezet heeft, want volgens mij waren er weinig spelers die op een dergelijke manier met icoontjes de main features van de speler lieten navigeren. Met die bug in de firmware werd het nog interessanter natuurlijk. Als ik de Gmini 400 in één woord zou moeten omschrijven zou het "compleet" zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb een probleem,
M'n Gmini 400 is half overleden zeg maar.
Als je de PLAY toets indrukt blijft hij aanstaan, en kan je de harde schifj via pc benaderen,
laat je hem los, dna valt hij uit...
Heeft ik weet dat er zo nog al gevallen zijn geweest, maar IS er een oplossing voor?
Valt dit na 3 jaar nog onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, de garantie is slechts één jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder garantie zou ik hem in dat geval even openschroeven, misschien is het wel een loshangend draadje oid

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixweerd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 21:12
Hoi, ik heb mijn archos gmini 400 al een tijdje, vanaf dat ie net uit was en heb nu eens dat medios geprobeerd en het werkt echt geweldig. _/-\o_

Ik heb alleen een ding wat ik eigenlijk een minpuntje van de gmini400 vind en dat is dat het niet mogelijk is om hem op te laden via USB, heeft iemand daar ooit eens wat aan gedaan, of van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, de Gmini is natuurlijk technisch gezien stokoud. Desalniettemin nog een geweldig apparaatje :) Ik denk niet dat het mogelijk is om zomaar USB-oplaad-support toe te voegen. Ik weet er niet zoveel van, maar ik denk niet dat dat geregeld wordt in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixweerd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 21:12
lol, wat er wel is voor oa. de archos gmini 400 is een usb to DC charger cable.

http://www.newmp3technology.com/adc-gmini-400.htm

Het is alleen nog niet helemaal wat ik zoek, eigenlijk wil ik het gwoon intern in de archos regelen.
Ik zit eraan te denken om dat ding helemaal open te schroeven en misschien dat ik gewoon de 5V van de usb doorsolderen naar de input van de lader. Maar misschien dat de usb poort dan misschien niet genoeg stroom leveren, dat weet ik niet precies.

enig idee?

Op die site is ook een batterij te vinden voor de gmini 400 voor iets meer dan 20 euro, dus als iemand zo'n ding nodig heeft
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
De verschillende emulatoren voor deze speler maken hem erg aantrekkelijk, maar kijk uit met software en spellen waar auteursrecht op rust. Deze mogen, zoals in de Registratievoorwaarden en faq staat, niet gepost worden. Denk dus na voordat je (een link naar) een ROM o.i.d. post!
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast