Het 6800GS Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.073 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Ehm..das beetje moeilijk te zeggen...heb je al goede koeler erop? Als de temps goed zijn en je krijgt artifacts bij die snelheden lijkt het alsof er niet meer inzit. Je kunt natuurlijk altijd je voltage gaan verhogen met een biosflash, maar das niet echt geschikt voor de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Seagate schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:53:
Net Zalman Vf700-cu gemonteerd :) Voor de liefhebbers een aantal pics. :)

Zo kreeg ik hem binnen van alternate :+
[afbeelding]

[afbeelding]

Eerste deel van de stock koeler verwijderd.

[afbeelding]

En dit kreeg ik te zien :+

[afbeelding]

Een glimmende Nv42 })

[afbeelding]

Hynix mem zoals jullie zien :)

[afbeelding]

Core & mem schoongemaakt voordat ik de zalman en memsinks plaatste. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Misschien had je al opgemerkt dat de vf700 een beetje stoffig was :+ dat klopt want ik hem hem ook op me 6600GT gebruikt :) Hij doet overige nog steeds goed werk . 30 Idle en 45 stressed.
Anders post je even bestanden van 600KB het stuk 8)7

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24

Apoca

Array Technology Industry

Ik ben zwaar aan het kijken voor een nieuwe GFX kaart, maar nu zit ik met een probleem ik wil zo rond de 350 euro uitgeven. Dat zijn dus zeg 2 maal een 6800GS of 1 keer een 7800GT en ik hou nog wat over.

Nu zie ik wel dat de GS Sli overall wat sneller is kwa fps en de score soms wat hoger ligt dan de 7800GT. Maar in de "nieuwe" games maakt de 7800GT veel goed viel me op als je zo wat reviews doet lezen. Dit zal zeker komen duur de nieuwe snufjes welke deze bezit en dat deze games daar gebruik van gaan maken.

Nu is mijn vraag wat is wijsheid, een GS sli setje halen deze wat Mhz sneller laten draaien en daar weer een jaar of 2 mee doen, of een 7800GT halen met in het achterhoofd dat deze meer toekomst proof is en dat je der ook nog 1tje bij zou kunnen halen naar verloop van tijd mocht je dat willen.

Maar ja van de andere kant haal je na zeg 8 maanden nog een extra kaart terwijl je alweer min 1 generatie verder bent dan :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:10

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Seagate schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:53:
Net Zalman Vf700-cu gemonteerd :) Voor de liefhebbers een aantal pics. :)

Zo kreeg ik hem binnen van alternate :+
[afbeelding]

[afbeelding]

Eerste deel van de stock koeler verwijderd.

[afbeelding]

En dit kreeg ik te zien :+

[afbeelding]

Een glimmende Nv42 })

[afbeelding]

Hynix mem zoals jullie zien :)

[afbeelding]

Core & mem schoongemaakt voordat ik de zalman en memsinks plaatste. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Misschien had je al opgemerkt dat de vf700 een beetje stoffig was :+ dat klopt want ik hem hem ook op me 6600GT gebruikt :) Hij doet overige nog steeds goed werk . 30 Idle en 45 stressed.
Mooie foto´s kerel :) ! Lekker helder en scherp met veel contrast, ik zal es kijken of ik er misschien een paar kan plaatsen in de start post. Ik vraag me af, zijn deze foto´s verkleint, of heb je ze gemaakt met een telefooncamera oid?
Anoniem: 164183 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:48:
Ik kan met mijn 6800 gs APG mijn core tot 440 gaan (standaard 350) maar met mijn mem maar tot 1110 (standaard 1000)
Waarom krijg ik mijn mem niet hoger of beter wat moet ik doen, of niet doen.
Je mag blij zijn met die 440mhz.... mijn NV40 geeft bij 405mhz al zware arties...
Ik begrijp niet waarom je geheugen niet sneller kan, misschien is het geheugen van de PCI-E versie dan toch sneller :?
Apoca schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:17:
Ik ben zwaar aan het kijken voor een nieuwe GFX kaart, maar nu zit ik met een probleem ik wil zo rond de 350 euro uitgeven. Dat zijn dus zeg 2 maal een 6800GS of 1 keer een 7800GT en ik hou nog wat over.

Nu zie ik wel dat de GS Sli overall wat sneller is kwa fps en de score soms wat hoger ligt dan de 7800GT. Maar in de "nieuwe" games maakt de 7800GT veel goed viel me op als je zo wat reviews doet lezen. Dit zal zeker komen duur de nieuwe snufjes welke deze bezit en dat deze games daar gebruik van gaan maken.

Nu is mijn vraag wat is wijsheid, een GS sli setje halen deze wat Mhz sneller laten draaien en daar weer een jaar of 2 mee doen, of een 7800GT halen met in het achterhoofd dat deze meer toekomst proof is en dat je der ook nog 1tje bij zou kunnen halen naar verloop van tijd mocht je dat willen.

Maar ja van de andere kant haal je na zeg 8 maanden nog een extra kaart terwijl je alweer min 1 generatie verder bent dan :?
Ik zou SLI gaan :) ik heb 1 review gelezen met SLI er bij betrokken , en die haalde stock 9500+ 3dmarks2005. Dat is echt damn snel zeg maar zo snel als een 7800GTX 512mb!! Met een beetje tweaken kan je redelijk simpel 11.000 punten halen, tegenover de 8600 punten van een zwaar overclockte 7800GT. Voor 60€ meer zou ik het wel weten :) . Ook moet je in gedachte houden dat nVidia SLI drivers steeds beter worden ( als ik het goed heb komt binnenkort forceware 85.** uit, met nog betere multithread voor dualcore en SLi) dus de framerates kunnen alleen nog maar stijgen!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24

Apoca

Array Technology Industry

Ja dat 3dmark is wel leuk maar mij zeggen score's in games eigenlijk meer. Dat speel ik de gehele dag, en 3dmark niet :P

K dat van die drivers ben ik met je eens, en ook dat ik een X2 heb zou moeten meehelpen aan het eindproduct kwa fps in een game op termijn. Als de drivers der steeds meer op geschreven gaan worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Apoca op 22-01-2006 12:38 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Apoca schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:36:
Ja dat 3dmark is wel leuk maar mij zeggen score's in games eigenlijk meer. Dat speel ik de gehele dag, en 3dmark niet :P

K dat van die drivers ben ik met je eens, en ook dat ik een X2 heb zou moeten meehelpen aan het eindproduct kwa fps in een game op termijn. Als de drivers der steeds meer op geschreven gaan worden.
Ik zou zelf voor 2x 6800GS in SLi gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Gebruiken jullie hier trouwens die kleeftape die op de memory sinkjes zit bij zalman?

Lijkt me interessanter als je dat eraf pulkt en er gewoon koelpasta tussen doet. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

FnF schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:27:
[...]

Ik zou zelf voor 2x 6800GS in SLi gaan ;)
Ik niet. Ik zou voor 1 7800 GT gaan.

Voordelen voor de GT:

Stiller
Minder energieverbruik
Neemt minder sloten in
VIVO
FSAA
Goedkoper
Mogelijkheid om 2e kaart bij te zetten
Geen gedonder met SLi

Als je het niet snel genoeg vindt zou je ook een EVGA 7800 GT CO kunnen nemen, die loopt namelijk op 470/1100 en is stiller gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DJ_The_SP schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:33:
Gebruiken jullie hier trouwens die kleeftape die op de memory sinkjes zit bij zalman?

Lijkt me interessanter als je dat eraf pulkt en er gewoon koelpasta tussen doet. :)
Koelpasta houdt zo slecht vast, dan zou ik toch echt aanraden om Adhesive te gebruiken :)
Anoniem: 120284 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:44:
[...]

Voordelen voor de GT:

Stiller
Minder energieverbruik
Neemt minder sloten in
VIVO
FSAA
Goedkoper
Geen gedonder met SLi

Als je het niet snel genoeg vindt zou je ook een EVGA 7800 GT CO kunnen nemen, die loopt namelijk op 470/1100 en is stiller gekoeld.
FSAA :? Iedere kaart heeft wel FSAA hoor.

[ Voor 41% gewijzigd door Phyxion op 22-01-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dubbel ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Phyxion op 22-01-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

FnF schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:45:
[...]

Koelpasta houdt zo slecht vast, dan zou ik toch echt aanraden om Adhesive te gebruiken :)

[...]

FSAA :? Iedere kaart heeft wel FSAA hoor.
Hij bedoeld TMAA en TSAA natuurlijk. :z

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter

Voordelen voor de GT:

Stiller
Minder energieverbruik
Neemt minder sloten in
VIVO
FSAA
Goedkoper
Geen gedonder met SLi

Grote nadelen: Langzamer langzamer en langzamer.
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2005q4/geforce-6800gs/doom3-1280.gif
6800GS heeft ook gewoon VIVO, als je dat al gebruikt. SLI AA is aanwezig en kan oplopen tot damn 16x als je dat wilt >:) . Goedkoper allicht, maar zoals ik al zei, de snelheid die je wint is percentueel veeeeeeeel hoger. Je argumenten "Minder sloten, geen gedonder, minder energie verbruik" worden meteen ontkracht door dat je zegt dat je een 2de 7800GT erbij kan kopen :z . Stiller is het wel, maar zowat iedereen hier knalt er meteen een Zalman op, dus.... ja :)
En je kan ook een stock overclockte XFX 6800GS nemen als je dat wilt ;)

Wat ik misschien kan aanraden is om te wachten totdat de 7900GT en GTX worden geintroduceerd.
Als we hetzelfde kunnen verwachten als bij de X1800XL (die as we speak wordt gedumpt voor 260€) dan dalen de prijzen van een 7800GT flink! DAN zou ik ook een 7800GT nemen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

[...]
ik niet, dan krijg je die sinks er nooit meer af :X

naja ze gaan er wel af maar je hebt dan een Geforce 6800GS 0MB GDDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

GoldenSample schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:02:
[...]

ik niet, dan krijg je die sinks er nooit meer af :X

naja ze gaan er wel af maar je hebt dan een Geforce 6800GS 0MB GDDR3
Even een tip:
Pak een goede kwaliteits plastic zak die je luchtdicht kan afsluiten. Leg de kaart een paar uurtjes in de vriezer in die zak, en je krijgt ze er zo af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Waarom zou je die heatsinks er weer vanaf willen halen? O-) :Y)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
XanderDrake schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:07:
[...]

Grote nadelen: Langzamer langzamer en langzamer.
[afbeelding]
6800GS heeft ook gewoon VIVO, als je dat al gebruikt. SLI AA is aanwezig en kan oplopen tot damn 16x als je dat wilt >:) . Goedkoper allicht, maar zoals ik al zei, de snelheid die je wint is percentueel veeeeeeeel hoger. Je argumenten "Minder sloten, geen gedonder, minder energie verbruik" worden meteen ontkracht door dat je zegt dat je een 2de 7800GT erbij kan kopen :z . Stiller is het wel, maar zowat iedereen hier knalt er meteen een Zalman op, dus.... ja :)
En je kan ook een stock overclockte XFX 6800GS nemen als je dat wilt ;)

Wat ik misschien kan aanraden is om te wachten totdat de 7900GT en GTX worden geintroduceerd.
Als we hetzelfde kunnen verwachten als bij de X1800XL (die as we speak wordt gedumpt voor 260€) dan dalen de prijzen van een 7800GT flink! DAN zou ik ook een 7800GT nemen.
Zit er VIVO op :? ik zie dat alleen vanaf de 7800 serie's staan :? of klopt dat niet
[...]

Voordelen voor de GT:

Stiller
Minder energieverbruik
Neemt minder sloten in
VIVO
FSAA
Goedkoper
Geen gedonder met SLi

als je leest zie je dat hij al zelf wilt overclocken.. het is in mijn ogen echt dom als je een OCed kaartje koopt terwijl je dat zelf in 2 sec kan doen.

[ Voor 25% gewijzigd door KappeNou op 22-01-2006 15:58 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ck2000nl schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:08:
Waarom zou je die heatsinks er weer vanaf willen halen? O-) :Y)
Om ze op een andere kaart te plaatsen, of voor de garantie, want die zit er officieel niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164183

Ik denk voor mij het uiterste, weet niet hoe ik hem verder kan uitknijpen >:)

http://img390.imageshack.us/my.php?image=naamloos23cc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Oh, my bad
de 6800GS heeft inderdaad geen VIVO. Ik vergiste het met PureVideo.
Anoniem: 164183 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:33:

Netjes :) !!
The NV40 Strikes Back >:)

Verwerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 23:51
Hm, zeker netjes, toch even een vraagje.

Zie bij jou scherm in cu-z dat code-name, package, enz. van je processor ingevuld zijn. Bij mij blijven die vakken leeg. Heb jij nog ergens iets aan moeten vinken om die info te zien?
(Heb AMD Athlon 64 3500+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

XanderDrake schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:32:
[...]

Mooie foto´s kerel :) ! Lekker helder en scherp met veel contrast, ik zal es kijken of ik er misschien een paar kan plaatsen in de start post. Ik vraag me af, zijn deze foto´s verkleint, of heb je ze gemaakt met een telefooncamera oid?
Die kleinere pics zijn thumbnails :P die grotere versie heb ik niks aan gedaan , die komt rechtstreeks van de digicam af. Pics zijn zo groot omdat ik een aantal foto's heb gemaakt met de macro functie van de digicam :+

Van mij mag je ze in de start post plaatsen ;)

Mooi score voor een AGP versie :) Ik moet die Z-Tweaked drivers ook maar eens installeren :) Die schijnen een boost te geven ik games/3dmark.

[ Voor 25% gewijzigd door OcGuru op 22-01-2006 23:00 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

[...]

Hmm, mijn evaring is dat als je het goed doet.. de sinkjes als het ware een beetje vacuum zuigen op de chip en dan gaan ze er alleen maar af door ze eraf te wrikken of helemaal naar buiten te schuiven.
Maar rechtopstaand blijven ze meestal zitten...
(Zon sinkje weegt niet veel...)

Maar ik raad mensen die het doen wel aan om de kaart is een nachtje los neer te hangen voordat ze hem gebruiken... stel dat er een sinkje los schiet... :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Seagate schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:57:
[...]

Die kleinere pics zijn thumbnails :P die grotere versie heb ik niks aan gedaan , die komt rechtstreeks van de digicam af. Pics zijn zo groot omdat ik een aantal foto's heb gemaakt met de macro functie van de digicam :+

[...]

Mooi score voor een AGP versie :) Ik moet die Z-Tweaked drivers ook maar eens installeren :) Die schijnen een boost te geven ik games/3dmark.
Ehrm waar haal ik die Z-tweaked drivers vandaan :+

je geheugen moet toch nog wel wat verder kunnen :?

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 23-01-2006 00:27 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Seagate schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:57:
Die kleinere pics zijn thumbnails :P
Hehe, ik zie het nu :+
Dank :) ! Ik kan een paar mooie foto's van een naakte 6800GS wel gebruiken! Jammer dat die foto van de Hynix modules zo vaag is, anders kunnen we van de foto afleiden hoeveel nanoseconde geheugen het nu eigenlijk wel is! De foto van de 6800-GTS core (staat er tenminste :? die extentie doet wel veel herrinneringen terug komen *zucht* Geforce 2 GTS O+ ) is wel goed gelukt, die komt zeker terug in de startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164183

@Niek, nee niets ingesteld, gewoon geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 19:13
Die foto's van Seagate zien er wel verleidelijk uit. Ik ga over een paar dagen ook maar eens een Gigabyte 6800GS kopen, met de integrated troep die ik nu heb wil het allemaal niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 23:51
Hm, net ook bezig geweest met RivaTuner:
AMD Athlon 64 3500+ @ 2,42 MHz
6800 GS PCI-E @ 467mhz/1250mhz

Hoger werkte niet goed. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
XanderDrake schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:42:
[...]

Jammer dat die foto van de Hynix modules zo vaag is, anders kunnen we van de foto afleiden hoeveel nanoseconde geheugen het nu eigenlijk wel is!
Bij mij staat er op:

hynix
HY5 RS572335
FP-2 537A
07DF0344ET

HY5 = 5 ns? Zou het niet eigenlijk 1 / 625 MHz = 1,6 ns moeten zijn? Ik roep maar wat. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-01-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:16:
Bij mij staat er op:

hynix
HY5 RS572335
FP-2 537A
07DF0344ET

HY5 = 5 ns? Zou het niet eigenlijk 1 / 625 MHz = 1,6 ns moeten zijn? Ik roep maar wat. ;)
Tja Tja, het is iniedergeval geen 5ns, want mijn Corsair XMS DDR400 modules zijn 5ns, oftewel 400mhz ;)
Om eerlijk te zijn weet ik niet waar je moet aflezen hoeveel ns het moet voorstellen.
KappeNou, jij een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
XanderDrake schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:45:
[...]

Tja Tja, het is iniedergeval geen 5ns, want mijn Corsair XMS DDR400 modules zijn 5ns, oftewel 400mhz ;)
Om eerlijk te zijn weet ik niet waar je moet aflezen hoeveel ns het moet voorstellen.
KappeNou, jij een idee?
dunno either 8)7 ik dacht dat iemand het hier wist.. het stond in iedergeval in de tekst, tenminste geen idee hoe het bij dat hynix geheugen zit :?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Dit staat er bij mij op oid..

hynix

HY5AS573225
FP-2 538A

07DF0B54EK

Geen idee hoeveel Ns mem het is, zou wel 2 of 2.2Ns zijn..

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Seagate schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:51:
Dit staat er bij mij op oid..

hynix

HY5AS573225
FP-2 538A

07DF0B54EK

Geen idee hoeveel Ns mem het is, zou wel 2 of 2.2Ns zijn..
Het zou minimaal 2.0ns moeten zijn. Maar ja er staan wel meer 2's in dat stukje text :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95016

heeft iemand de EVGA 6800 GS CO (klikje) al eens geprobeerd? ik ben erg benieuwd naar de benchmark resultaten namelijk.
hij staat tegenwoordig ook in de pricewatch, zij het een beetje ongelukkig, namelijk zonder de toevoeging CO waardoor je typenummers moet gaan vergelijken. de CO versie is die met typenummer 256-A8-N397-TX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 23:48
Die z-tweaked drivers zijn _/-\o_

Voorheen:
core 385
mem 1083
5384

Huidig
core 384
mem 1.04 ghz
3dmark05 5431

Mem is dus minder snel geckloked maar wel mer 3dmarkjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Aham brahmasmi schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:16:
[...]
Bij mij staat er op:

hynix
HY5 RS572335
FP-2 537A
07DF0344ET

Zulke vragen zijn toch altijd heel makkelijk te bekijken, even op de site van Hynix.com kijken:
Klik
Hier zijn de volledige specificaties per nummer te vinden, HY5R=GDDR3, S=VDD=1.8V &VDDQ=1.8V, 57=256M 4k Refresh/32ms en ga zo maar door :)

Mijn 6800GS komt met een beetje geluk morgen binnen, hangt van de TPG af ;)
blablable schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:21:
Die z-tweaked drivers zijn _/-\o_

Voorheen:
core 385
mem 1083
5384

Huidig
core 384
mem 1.04 ghz
3dmark05 5431

Mem is dus minder snel geckloked maar wel mer 3dmarkjes :P
Core en mem zijn lager geclocked, en inderdaad, de Z-Tweaked drivers zijn echt goed ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Phyxion op 23-01-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
oke nog even mijn uiterste opgezocht.
In 3dmark en andere games dan Fear kom ik nog veel verder maar door te testen in fear (waar ik eerder arties krijg dan waar dan ook) kwam ik tot het volgende resultaat:

Huidig:
core 410
mem 1.01 ghz
3dmark05 5647

Ben er tevreden mee. Alleen vaag dat ik in fear eerder arties krijg dan in 3dmark05/nfsmw/call of duty/bf2...

Ps: Heb overigens een agp versie..

[ Voor 6% gewijzigd door blablable op 23-01-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

blablable schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:37:
oke nog even mijn uiterste opgezocht.
In 3dmark en andere games dan Fear kom ik nog veel verder maar door te testen in fear (waar ik eerder arties krijg dan waar dan ook) kwam ik tot het volgende resultaat:

Huidig:
core 410
mem 1.01 ghz
3dmark05 5647

Ben er tevreden mee. Alleen vaag dat ik in fear eerder arties krijg dan in 3dmark05/nfsmw/call of duty/bf2...

Ps: Heb overigens een agp versie..
Uit ervaring, Doom ]|[, Q4 geven erg snel artifacts, FEAR heb ik nog nooit één gezien, CoD2 ook niet, NFSMW ook niet, BF2 wel weer, maar 3DMark06 geeft ook erg snel artifacts, in ieder geval gelijk of beter dan 3DMark05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Heeft iemand toevallig een goede link voor die Z-tweaked drivers :?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
FnF schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:06:
[...]

Uit ervaring, Doom ]|[, Q4 geven erg snel artifacts, FEAR heb ik nog nooit één gezien, CoD2 ook niet, NFSMW ook niet, BF2 wel weer, maar 3DMark06 geeft ook erg snel artifacts, in ieder geval gelijk of beter dan 3DMark05.
Wat ik ook kan aanraden zijn de nVidia Techdemo's, zoals Nalu Timbury en andere. In de techdemo's worden al de features van de vidkaart gepresenteerd, mocht je ergens fouten/arties van krijgen dan komen die zeker naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

KappeNou schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:14:
Heeft iemand toevallig een goede link voor die Z-tweaked drivers :?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Z-Tweaked&meta=

First hit :+

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Door die z-tweaked drivers gaat je performance welliswaar een stuk vooruit, de games zien er stukken slechter uit. Je kunt performance natuurlijk niet vanuit het niets toveren..die lui van die drivers hebben een aantal renderingmodules uitgezet. Het viel mij bijvoorbeeld gelijk op aan NFS:MW en CoD2. Vandaar dat ik ook maar weer de 'gewone' drivers geinstalleerd heb. Want het moet er natuurlijk wel goed uitzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
t!n0 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:06:
Door die z-tweaked drivers gaat je performance welliswaar een stuk vooruit, de games zien er stukken slechter uit. Je kunt performance natuurlijk niet vanuit het niets toveren..die lui van die drivers hebben een aantal renderingmodules uitgezet. Het viel mij bijvoorbeeld gelijk op aan NFS:MW en CoD2. Vandaar dat ik ook maar weer de 'gewone' drivers geinstalleerd heb. Want het moet er natuurlijk wel goed uitzien ;)
Dit soort tweaked drivers hebben meestal 2 modussen. Preformance en Quality. Preformance is meestal sneller dan standaard drivers, maar minder mooi. Quality is mooier maar langzamer dan standaard. Zo kan je zelf kiezen wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
XanderDrake schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:10:
[...]
Quality is mooier maar langzamer dan standaard.
Bij Omega drivers niet (maximale kwaliteitsverbetering t.o.v. de standaarddrivers, zonder snelheidsafname), maar helaas maakt hij alleen nog drivers voor ATi kaarten. ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-01-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Aham brahmasmi schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:22:
[...]
Bij Omega drivers niet (maximale kwaliteitsverbetering t.o.v. de standaarddrivers, zonder snelheidsafname), maar helaas maakt hij alleen nog drivers voor ATi kaarten. ;(
Dat is niet helemaal waar:
Sorry to tell you this, but the Omega Nvidia Drivers project is currently on hold ATM (NOT canceled), don't ask me why and please stop the emails asking for updates, I will resume the work on them when I find it appropriate, thanks for your understanding.
Maar ook bij Omegadrive gaat het vaak toch iets ten koste van de performance, maar het verschil is zo klein en die worden wel weer teruggehaald door andere performance verbeteringen.
De meeste modded sets proberen om de IQ te verhogen zonder de performance aan te tasten, dit zal ongetwijfeld ook met de Z-Tweaked drivers gebeuren als ik zo lees over de Z-Tweaked drivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
is er echt een HOOP kwaliteitsverlies met de z-tweaked drivers of valt dat nagenoeg niet op in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
dus wat gaan we nou mee laten tellen in de top 10 :? het is dus een beetje vals spelen aangezien de kwaliteit anders wordt :O maja..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

KappeNou schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:14:
dus wat gaan we nou mee laten tellen in de top 10 :? het is dus een beetje vals spelen aangezien de kwaliteit anders wordt :O maja..
Tuurlijk, de ene (officiele) driver presteert ook beter dan de andere en heeft ook betere kwaliteit dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Wellicht is het leuk om in de startpost een top 10 voor pcie EN een top 10 voor agp aan te maken.
Pcie is standaard uiteraard sneller dan agp dus er zullen weinig agpers in de top 10 voorkomen. Aangezien ik een agp versie heb is het misschien wel leuk en voor mij handig (qua vergelijking) om een aparte top 10 voor agp te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
FnF schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:16:
[...]

Tuurlijk, de ene (officiele) driver presteert ook beter dan de andere en heeft ook betere kwaliteit dan de andere.
scheeld met de officieele drivers anders geen drol.. als de performens omlaag gaat bij 3Dmark, dat is dus bij 3 tests.. maybe 100 a 200 punten extra :o maja zoveel boeid het mij ook weer niet ;)
Ik vindt het wel interresant, kga binnenkort ff kijken wat het uitmaakt in 3Dmark05 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 23-01-2006 21:23 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
blablable schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:18:
Wellicht is het leuk om in de startpost een top 10 voor pcie EN een top 10 voor agp aan te maken.
Pcie is standaard uiteraard sneller dan agp dus er zullen weinig agpers in de top 10 voorkomen. Aangezien ik een agp versie heb is het misschien wel leuk en voor mij handig (qua vergelijking) om een aparte top 10 voor agp te maken?
Oef.... dat wordt veel werk, laat staan dat er niet zo veel mensen zijn die een AGP 6800GS hebben én houden van stevig overclocken. Als er echt een redelijk aantal mensen dit willen (liefst 10 natuurlijk :P ) dan doe ik het wel, maar niet bij maar een paar mensen.

Wat drivers en de top 10 betreft, ik ga niet moeilijk doen over de tweaked drivers. Ze horen bij de research die men moet doen om het aller uiterste uit je pc en vidkaart te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 08:47
XanderDrake schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:47:
[...] *.........*

Wat drivers en de top 10 betreft, ik ga niet moeilijk doen over de tweaked drivers. Ze horen bij de research die men moet doen om het aller uiterste uit je pc en vidkaart te halen :)
Ben ik helemaal met je eens _/-\o_ , ik wist niet eens dat er met alleen al drivers zo'n performance boost gegeven kon worden op het gebied van 3d mark :D . En als iemand er op dat moment voor kiest om die boost te geven aan de dingen die de scores omhoog helpen, of aan games, dat is dan compleet eigen keus lijkt mij ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
XanderDrake schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:47:
[...]

Oef.... dat wordt veel werk, laat staan dat er niet zo veel mensen zijn die een AGP 6800GS hebben én houden van stevig overclocken. Als er echt een redelijk aantal mensen dit willen (liefst 10 natuurlijk :P ) dan doe ik het wel, maar niet bij maar een paar mensen.

ben ik het niet helemaal mee eens.. dan kan ik net zo goed 800x600 3Dmark draaien, want dat is precies het zelfde effect

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2021

tobler

woei

ik heb eigelijk geen idee of ik een Point of View 6800GS moet nemen of een giga-byte 6800GS :+
het prijsverschil is nihil, ik heb serieus geen idee welke van de 2 :/

anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
KappeNou schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:39:
ben ik het niet helemaal mee eens.. dan kan ik net zo goed 800x600 3Dmark draaien, want dat is precies het zelfde effect
Zoals je bovenaan ziet, de meningen zijn verdeelt :) Maar het vergelijken met op een andere resolutie benchen, das totaal iets anders.
Het is simpel; de methode van onderling vergelijk is identiek hetzelfde, de resolutie is hetzelfde, de AA en AF zijn hetzelfde, de gametests zijn hetzelfde, dus alle tests en test-omstandigheden zijn hetzelfde.
Wat veranderd is het geteste systeem. De CPU's zijn anders, het RAM en zo nog meer. De optimale clocks van deze onderdelen en de vidkaart verschillen ook. En doordat deze onderdelen anders zijn, kunnen de drivers net zo hard verschillen in mijn opzicht.

Tweaked drivers, dus Tweaked als in Tweakers, de soort mensen die wij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

tobler schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:12:
ik heb eigelijk geen idee of ik een Point of View 6800GS moet nemen of een giga-byte 6800GS :+

anyone?
Ik weet iig dat Point of View dezelfde fabrikant is als XFX.. dus die keus lijkt me wel duidelijk. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Da_maniaC op 23-01-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

anyone?
ik heb zelf de poitofview 6800GS pci-e , en hij bevalt prima. Gewoon lekker basis kaart zonder games of software meuk :9 En hij clockt prima :7 Die gigabyte zal ook best prima zijn hoor, maar dit zijn mijn ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
XanderDrake schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:18:
[...]

Zoals je bovenaan ziet, de meningen zijn verdeelt :) Maar het vergelijken met op een andere resolutie benchen, das totaal iets anders.
Het is simpel; de methode van onderling vergelijk is identiek hetzelfde, de resolutie is hetzelfde, de AA en AF zijn hetzelfde, de gametests zijn hetzelfde, dus alle tests en test-omstandigheden zijn hetzelfde.
Wat veranderd is het geteste systeem. De CPU's zijn anders, het RAM en zo nog meer. De optimale clocks van deze onderdelen en de vidkaart verschillen ook. En doordat deze onderdelen anders zijn, kunnen de drivers net zo hard verschillen in mijn opzicht.

er wordt gezegd dat met die drivers de details iets naar beneden gehaald worden, dat is dus niet tweaken en optimaliseren van je hardware :+ dat is gewoon presies het zelfde als een optie lager zetten (dat kan niet met de stock test in 3Dmark aangezien alles al op laagst staat, dus is een voorbeeldje de reso ;) )
dus imo klopt het gewoon niet aangezien de hoeveelheid de kaart moet berekenen ineens lager is.. Dus tbh gewoon het zelfde als een detail naar beneden gooien.

anyone?
Maakt niks uit.. wat voor jou het makkelijkste en het goedkoopste is. Ik heb zelf een gigabyte en kijk maar in de top 10.. ik sta tot nu toe 4e (zonder die tweaked drivers) maakt echt niks uit welke je neemt.. je moet bij bijde gewoon geluk hebben wil die extreem hoog clocken, maar geloof me het maakt echt niks uit :)

[ Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 24-01-2006 01:42 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
KappeNou schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 01:39:
er wordt gezegd dat met die drivers de details iets naar beneden gehaald worden, dat is dus niet tweaken en optimaliseren van je hardware :+ dat is gewoon presies het zelfde als een optie lager zetten (dat kan niet met de stock test in 3Dmark aangezien alles al op laagst staat, dus is een voorbeeldje de reso ;) )
dus imo klopt het gewoon niet aangezien de hoeveelheid de kaart moet berekenen ineens lager is.. Dus tbh gewoon het zelfde als een detail naar beneden gooien.
Alsnog herhaal ik dat de methode die wordt gebruikt om te testen, namelijk 3dmark, niet veranderd.
Je kan namelijk ook met de standaard drivers óók cheaten, namelijk als je je "Preformance Mode" van quality naar high preformance schuift. En tevens is een schone install van windows ook cheaten dan, want sommige halen, terwijl de clocks hetzelfde blijven, hogere scores :)
Wat dat betreft ga ik niet moeilijk doen.
Als ik echt moeilijk wou doen, dan zou ik inderdaad FM approved drivers eisen en OOK een validatie link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
XanderDrake schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 01:53:
[...]

Alsnog herhaal ik dat de methode die wordt gebruikt om te testen, namelijk 3dmark, niet veranderd.
Je kan namelijk ook met de standaard drivers óók cheaten, namelijk als je je "Preformance Mode" van quality naar high preformance schuift. En tevens is een schone install van windows ook cheaten dan, want sommige halen, terwijl de clocks hetzelfde blijven, hogere scores :)
Wat dat betreft ga ik niet moeilijk doen.
Als ik echt moeilijk wou doen, dan zou ik inderdaad FM approved drivers eisen en OOK een validatie link :)
aha nou ok :) dan heb ik hier al ff me eerste resultaat met de nvidia drivers.. Ik ga morgen maar is klooien met die Z-tweaked drivers >:)

Dus een kleine verandering in de top 10 ;) http://home.planet.nl/~gobiu004/3dmark056.JPG

6527 puntjes @ 535/1316 met me 3700+ @ 2,7Ghz

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 24-01-2006 04:24 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
FnF schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:40:

Dat is niet helemaal waar:

[...]
Zijn laatste drivers zijn iig de 66.93 forceware drivers. Flink oud dus. Volgens mij had het te maken met het gebrek aan medewerking van nV waardoor hij er al een tijd niet meer aan werkt.
FnF schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:25:
[...]

Zulke vragen zijn toch altijd heel makkelijk te bekijken, even op de site van Hynix.com kijken:
Klik
Hier zijn de volledige specificaties per nummer te vinden, HY5R=GDDR3, S=VDD=1.8V &VDDQ=1.8V, 57=256M 4k Refresh/32ms en ga zo maar door :)
De 2 in FP-2 betekent dan volgens mij dat de chips op ontworpen zijn voor 500 MHz, wat dus idd neerkomt op 2 ns latency. Is dat niet een beetje raar als het geheugen van de 6800 GS in performance 3D mode standaard naar 625 MHz (1250 DDR) geklokt wordt?

[ Voor 51% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-01-2006 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

KappeNou schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:39:
[...]

Hoezo appel en peren vergelijken 8)7
XanderDrake schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:18:
[...]

Helemaal mee eens, de ene driver presteert gewoon beter dan de andere, en als ik de Z-Tweaked gebruik voor games e.d., dan ga ik echt niet iedere keer de officiele nVidia drivers installeren, alle drivers zijn drivers, en hoe en wat maakt niks uit :)
KappeNou schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 01:39:
[...]

[...]

Maakt niks uit.. wat voor jou het makkelijkste en het goedkoopste is. Ik heb zelf een gigabyte en kijk maar in de top 10.. ik sta tot nu toe 4e (zonder die tweaked drivers) maakt echt niks uit welke je neemt.. je moet bij bijde gewoon geluk hebben wil die extreem hoog clocken, maar geloof me het maakt echt niks uit :)
Ten eerste zou ik dat eerst zelf even uittesten, daarnaast heeft Xander ook al gezegd dat je zeer waarschijnlijk voor Quality en voor Performance kan kiezen, aan jou de keuze dus.
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 04:57:
[...]
Zijn laatste drivers zijn iig de 66.93 forceware drivers. Flink oud dus. Volgens mij had het te maken met het gebrek aan medewerking van nV waardoor hij er al een tijd niet meer aan werkt.

[...]
De 2 in FP-2 betekent dan volgens mij dat de chips op ontworpen zijn voor 500 MHz, wat dus idd neerkomt op 2 ns latency. Is dat niet een beetje raar als het geheugen van de 6800 GS in performance 3D mode standaard naar 625 MHz (1250 DDR) geklokt wordt?
Ik ben zelf Betatester bij Omegadrive, en hij zei tegen mij dat hij eigenlijk alleen nog maar ATi kaarten heeft en hij daar meer tijd aan wou besteden om die beter te maken ;)
En hoe die nummers werken vind ik ook een beetje vreemd, want er was ook een getal wat ik er uit kon halen dat 1.2GHz was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hey mensen, heb zelf weinig tot niks geen kaas gegeten van overclocken dus je zou kunnen zeggen wat moet ik hier op GoT.
Maar ik vindt het altijd erg interessant om te lezen wat de kenners allemaal doen dus vandaar dat ik hier veel lees.

Nou ben ik sinds kort in het bezit van een XFX 6800GS ( wel de AGP versie )
Is het de moeite waard om me met overclocken van deze kaart bezig te gaan houden of is dat niet verstandig vanwege garantie en mijn niet voldoende kennis?
Ik hoor her en der van mensen dat het allemaal niet zo moeilijk is met Rivatuner maar dat zijn mischien ook mensen die precies weten wat ze doen.

Vandaar ook mijn vraag hier eigenlijk, proberen of beter vanaf blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

Proberen natuurlijk, van zichzelf heeft de kaart redelijke score maar als je ziet dat je met OCen op het zelfde niveau komt als een OCed pci uitvoering zou ik het zeker doen. _/-\o_

:X Ik dacht net ff mijn kaart om zeep te hebben geholpen, ik draaide 510/1,27 liep ie na het laden compleet in de sjit. Allemaal kleuren en vreemde vormen, direct een reset gedaan, gelukkig heeft ie zelf de standaard snelheden weer ingesteld maar meer dan 510/1,25 is echt het max, zit nu rond de 6200 punten en das toch netjes. :9

[ Voor 49% gewijzigd door Steffy op 24-01-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
KappeNou schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 04:06:
aha nou ok :) dan heb ik hier al ff me eerste resultaat met de nvidia drivers.. Ik ga morgen maar is klooien met die Z-tweaked drivers >:)

Dus een kleine verandering in de top 10 ;) http://home.planet.nl/~gobiu004/3dmark056.JPG

6527 puntjes @ 535/1316 met me 3700+ @ 2,7Ghz
Kijk aan, mooi dat we het er over eens zijn ;)
Wordt verwerkt:)
Sipio schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:45:
Hey mensen, heb zelf weinig tot niks geen kaas gegeten van overclocken dus je zou kunnen zeggen wat moet ik hier op GoT.
Maar ik vindt het altijd erg interessant om te lezen wat de kenners allemaal doen dus vandaar dat ik hier veel lees.

Is het de moeite waard om me met overclocken van deze kaart bezig te gaan houden of is dat niet verstandig vanwege garantie en mijn niet voldoende kennis?
Ik hoor her en der van mensen dat het allemaal niet zo moeilijk is met Rivatuner maar dat zijn mischien ook mensen die precies weten wat ze doen.

Nou als je het mij vraagt is het duidelijk;
Overclocken is echt een eitje :+ \
Gewoon Rivatuner downloaden, balkje schuiven, letten op temperaturen en Frames per seconde.
En ergens boven de 380mhz op de core en 1,1ghz op het geheugen moet je opletten dat je niet rare dingen in beeld ziet :) Das alles :)

In jou geval is unlocken nog voordeliger, want dat zit je niet met de bijproducten van het overclocken (de warmte productie en het te kort aan volts). Die de startpost van dit topic daarover :)

Wat garantie betreft; het is mij opgevallen dat je overclock-"schade" nagenoeg niet kan aantonen, als die sowieso al aanwezig. Garantie onwijken doe je dus bijna niet. Verder is het zeker de moeite waard om te overclocken en unlocken, maar ik zou het pas doen als ik bij bepaalde games prestatie niet helemaal zijn wat ze zouden moeten zijn.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Sipio schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:45:

Ja het is zeker de moeite waard om een agp kaart te overckloken/u nlocken.

Standaard had ik in 3dmark05 4300 punten. Na de kaart volledig geunlockted te hebben en iets te hebben overcklokt heb ik 5500 punten in 3dmark05! Scheeld dus aanzienlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
@ Xanderdrake

"En ergens boven de 380mhz op de core en 1,1ghz op het geheugen moet je opletten dat je niet rare dingen in beeld ziet Das alles "

core klopt wel... bij mijn xfx agp kan ik mem niet hoger klocken dan 1010 mhz, daarna arties all over the place :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
XanderDrake schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:58:
[...]

Nou als je het mij vraagt is het duidelijk;
Overclocken is echt een eitje :+ \
Gewoon Rivatuner downloaden, balkje schuiven, letten op temperaturen en Frames per seconde.
En ergens boven de 380mhz op de core en 1,1ghz op het geheugen moet je opletten dat je niet rare dingen in beeld ziet :) Das alles :)
ATiTool is toch wel een handig hulpmiddel ook voor het oc'en van een nVidia kaart vind ik. Je kunt met de 3D view makkelijk testen of er artifacts zijn. Je ziet de temp ook vrij snel oplopen als je de 3D view aan zet dus het belast je GPU ook goed. Find max core en memory werkt wel redelijk goed en zelf core en gpu speed in stapjes hoger klokken gaat ook goed, maar bij mij crasht ATiTool m'n pc als ik het profiel voor m'n maximale oc laad; de muiscursor bevriest elke paar seconden en ik kan nergens meer op klikken. Het overklokken is dus veiliger om met Rivatuner zelf te doen. Op artifacts controleren gaat het snelst met ATiTool (ook erg betrouwbaar
volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:06:
ATiTool is toch wel een handig hulpmiddel ook voor het oc'en van een nVidia kaart vind ik. Je kunt met de 3D view makkelijk testen of er artifacts zijn. Je ziet de temp ook vrij snel oplopen als je de 3D view aan zet dus het belast je GPU ook goed. Find max core en memory werkt wel redelijk goed en zelf core en gpu speed in stapjes hoger klokken gaat ook goed, maar bij mij crasht ATiTool m'n pc als ik het profiel voor m'n maximale oc laad; de muiscursor bevriest elke paar seconden en ik kan nergens meer op klikken. Het overklokken is dus veiliger om met Rivatuner zelf te doen. Op artifacts controleren gaat het snelst met ATiTool (ook erg betrouwbaar
volgens mij).
Ja vooral die "scan for artefacts" functie is erg handig. Dat is in mijn ogen het enige wat Rivatuner mist, voor de rest is Rivatuner de bomb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:06:
[...]
volgens mij).
mja maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.. je ziet in ATiTool veel sneller arties dan in een spel of benchmark test. Dus mja als je super veilig wilt werken kan je er voor zorgen dat je zelfs geen arties in ATiTool krijgt, maar hoog clocken kan je dan wel vergeten.

whoeii ik sta weer 2e B)

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 24-01-2006 13:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Rivatuner had ik al gedownload en zal het eens goed gaan bekijken hoe alles nou precies werkt want dat is me nog niet helemaal duidelijk.

In ieder geval bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 15:06

Erwin_F

hoi

Ik heb even een vraag, ik heb een 6800 GS AGP besteld, en op de site waar ik em besteld heb staat een levertijd van meer dan 2 weken. Ik wacht nu al 1 week
Zijn hier ook al mensen die een 6800 GS AGP gekocht hebben in nederland?? zoja waar? Want dit duurt zo wel erg lang... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Erwin_F schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:31:
Ik heb even een vraag, ik heb een 6800 GS AGP besteld, en op de site waar ik em besteld heb staat een levertijd van meer dan 2 weken. Ik wacht nu al 1 week
Zijn hier ook al mensen die een 6800 GS AGP gekocht hebben in nederland?? zoja waar? Want dit duurt zo wel erg lang... :(
Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb mijn Gigabyte 6800GS ook binnen, en ik vroeg mij af of er 2x een molex in het verloop moet of dat 1x gewoon is voor stroom en de andere om weer iets anders aan te sluiten.
Kan helaas nog niet testen want moederbord is er nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
FnF schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:54:
Ik heb mijn Gigabyte 6800GS ook binnen, en ik vroeg mij af of er 2x een molex in het verloop moet of dat 1x gewoon is voor stroom en de andere om weer iets anders aan te sluiten.
Kan helaas nog niet testen want moederbord is er nog steeds niet :(
Er moet er 1tje in, de andere is voor als je bijvoorbeeld nog een harde schijf wilt aansluiten (Die meestal dicht in de buurt hangt)

Een andere molex er bij, dat zou ik maar niet proberen, dan gaan je spellen er iets zwarter uit zien denk ik.. :P Jouw manier kan overigens ook niet zonder zelf te kloten.

Tenminste, als ik je goed begrijp..

[ Voor 3% gewijzigd door WillemJanJansen op 24-01-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
WillemJanJansen schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:18:
[...]

Er moet er 1tje in, de andere is voor als je bijvoorbeeld nog een harde schijf wilt aansluiten (Die meestal dicht in de buurt hangt)

Een andere molex er bij, dat zou ik maar niet proberen, dan gaan je spellen er iets zwarter uit zien denk ik.. :P Jouw manier kan overigens ook niet zonder zelf te kloten.

Het zijn beide stroomvragende (wist niet hoe ik het anders moest verwoorden) molexen, je kan er dus geen ander apparaat op aansluiten. Het is de bedoeling dat je op beide een (stroomleverende) molex aansluit, liefst van verschillende lijnen. Op deze manier heb je de meest stabiele stroomtoevoer naar je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Het is toch nog wat ingrijpender als ik had gedacht, als ik bij overclocking kijk dan zijn er 3 mogelijkheden :

standaard 2D
low power 3D
performance 3D

Ik neem aan dat je bij alle 3 de mogelijkheden dezelfde snelheid moet aanhouden?

En over het unlocken van die extra pipes kan ik zo ook niks vinden, ik zal de vele pagina's van dit topic eens door gaan zoeken om te kjiken of het me wat duidelijker wordt 8)7

*edit*

Ben al iets verder wat betreft dat unlocken denk ik, pixel unit 0 en vertex unit 3 zijn disabled ik denk dat dat die xtra pipes zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Sipio op 24-01-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
KappeNou schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:21:
[...]

mja maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.. je ziet in ATiTool veel sneller arties dan in een spel of benchmark test. Dus mja als je super veilig wilt werken kan je er voor zorgen dat je zelfs geen arties in ATiTool krijgt, maar hoog clocken kan je dan wel vergeten.
Ik kon tot 542/1330 zonder artifacts in atitool dus dat lijkt me niet laag. Hoger met artifacts niet geprobeerd in 3dmark; binnenkort nog maar eens kijken... Misschien heb je wel gelijk als je alleen overklokt om een 3dmark run te kunnen doen met een hoge score. Maar waarom zou je dan niet nog hoger klokken met onwijs veel artifacts voor een nog hogere score? Je gaat sowieso voorbij aan het doel van 3dmark dan omdat het dan niet meer representatief is voor de game performance (waar beeldkwaliteit een onderdeel van is).
Sipio schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:35:
Ik neem aan dat je bij alle 3 de mogelijkheden dezelfde snelheid moet aanhouden?
Hoeft niet. 2D kun je gewoon op standaard houden, behalve het geheugen (wordt automatisch bij alle 3 even snel gezet). Wanneer je low power 3D gebruikt weet ik niet, eigenlijk. Met de stock koeler merk je vanzelf wanneer je in 3D performance mode gaat (fan gaat harder draaien).

[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-01-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

WillemJanJansen schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:18:
[...]

SJ_online schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:28:
[...]

Het zijn beide stroomvragende (wist niet hoe ik het anders moest verwoorden) molexen, je kan er dus geen ander apparaat op aansluiten. Het is de bedoeling dat je op beide een (stroomleverende) molex aansluit, liefst van verschillende lijnen. Op deze manier heb je de meest stabiele stroomtoevoer naar je videokaart.
Dus moet je ze nu wel beide aansluiten? Ik vind het namelijk een vreemde molex, want het is geel zwart rood ipv geel zwart zwart rood, heb nog nooit zo'n rare molex gezien...
Wat heeft iedereen hier, één of twee aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:06:
[...]
Ik kon tot 542/1330 zonder artifacts in atitool dus dat lijkt me niet laag. Hoger met artifacts niet geprobeerd in 3dmark; binnenkort nog maar eens kijken... Misschien heb je wel gelijk als je alleen overklokt om een 3dmark run te kunnen doen met een hoge score. Maar waarom zou je dan niet nog hoger klokken met onwijs veel artifacts voor een nog hogere score? Je gaat sowieso voorbij aan het doel van 3dmark dan omdat het dan niet meer representatief is voor de game performance (waar beeldkwaliteit een onderdeel van is).

[...]
Hoeft niet. 2D kun je gewoon op standaard houden, behalve het geheugen (wordt automatisch bij alle 3 even snel gezet). Wanneer je low power 3D gebruikt weet ik niet, eigenlijk. Met de stock koeler merk je vanzelf wanneer je in 3D performance mode gaat (fan gaat harder draaien).
nou dat is heel vaag dan, bij mij is het heel anders. maar zoizo jij hebt echt lage score's voor jou clockspeeds
Sipio schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:35:
Het is toch nog wat ingrijpender als ik had gedacht, als ik bij overclocking kijk dan zijn er 3 mogelijkheden :

standaard 2D
low power 3D
performance 3D

En over het unlocken van die extra pipes kan ik zo ook niks vinden, ik zal de vele pagina's van dit topic eens door gaan zoeken om te kjiken of het me wat duidelijker wordt 8)7

*edit*

Ben al iets verder wat betreft dat unlocken denk ik, pixel unit 0 en vertex unit 3 zijn disabled ik denk dat dat die xtra pipes zijn?
Je hoeft alleen je 3D performens omhoog te gooien aangezien dat voor de spellen en benchmarks is. dan clockt die gewoon terug als je weer naar windows gaat.
en idd je moet die pipe lines aan vinken en dan na reboot kijken of je geen artifacs krijgt

[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 24-01-2006 16:27 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
FnF schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:14:
[...]

[...]

Dus moet je ze nu wel beide aansluiten? Ik vind het namelijk een vreemde molex, want het is geel zwart rood ipv geel zwart zwart rood, heb nog nooit zo'n rare molex gezien...
Kijk wat er in de handleiding staat zou ik zeggen ;) die krijg je er niet voor niks bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

WillemJanJansen schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:14:
[...]

Kijk wat er in de handleiding staat zou ik zeggen ;) die krijg je er niet voor niks bij 8)
Stond dat er maar in, staat alleen maar dat je die stekker er in moet stoppen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
FnF schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:14:
[...]

Gewoon allebei aansluiten. Het zijn er twee om de stroom over meerdere aders te verdelen (bij mijn Radeon 9800 SE sloeg kleine (floppy) molex blauw uit (geoxideerd) en wilde m'n pc soms niet booten. Was opgelost nadat ik hem verwisseld had met een molex waar verder niks op zat (ongedeeld).Twee molexen voorkomt dat soort dingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-01-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:57:
[...]
Gewoon allebei aansluiten. Het zijn er twee om de stroom over meerdere aders te verdelen (bij mijn Radeon 9800 SE sloeg kleine (floppy) molex blauw uit (geoxideerd) en wilde m'n pc soms niet booten. Was opgelost nadat ik hem verwisseld had met een molex waar verder niks op zat (ongedeeld).Twee molexen voorkomt dat soort dingen.
Oké, moet eerst toch nog moederbord binnen hebben, ik zal dan wel allebei aansluiten. Ik denk dat ik maar gewoon via een splitter één op ga delen, die ene moet dat makkelijk kunnen trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

FnF schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:08:
[...]

Oké, moet eerst toch nog moederbord binnen hebben, ik zal dan wel allebei aansluiten. Ik denk dat ik maar gewoon via een splitter één op ga delen, die ene moet dat makkelijk kunnen trekken...
dan kan je er naar mijn mening beter 1 doen 8)7

een gedeelde molex + een GPU er aan heb ik al tevaak mis zien gaan :X

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 24-01-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

GoldenSample schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:23:
[...]

dan kan je er naar mijn mening beter 1 doen 8)7

een gedeelde molex + een GPU er aan heb ik al tevaak mis zien gaan :X
Ik sluit gewoon via één draad de videokaart aan (eventueel met splitter, of niet, hangt er van af hoe dicht de aansluitingen bij elkaar zitten), ga er inderdaad geen HD's of iets dergelijks aansluiten op dezelfde, gaat inderdaad erg vaak mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

kheb vandaag ook m'n gigabyte 6800gs binnen en drek zalman erop gezet
snel een test gedaan op 500/1100 en het resultaat: 5858

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
YozY schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:11:
kheb vandaag ook m'n gigabyte 6800gs binnen en drek zalman erop gezet
snel een test gedaan op 500/1100 en het resultaat: 5858
Mooie ronde getallen :P . Redelijk netjes die score, maar helaas niet voldoende om in de top 10 meer te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Die xtra pipes unlocken gaf helaas gelijk arti's.

Heb de core nu 380 staan en memory op 1100.

Dat gaf me 2078 punten in 3dmark 06

Op de standaard snelheden was dat 1939 punten.

Rest van systeem is btw

AMD 64 3200+
1 Gig DDR400
6800 GS (uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sipio schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:50:
Die xtra pipes unlocken gaf helaas gelijk arti's.

Heb de core nu 380 staan en memory op 1100.

Dat gaf me 2078 punten in 3dmark 06

Op de standaard snelheden was dat 1939 punten.

Rest van systeem is btw

AMD 64 3200+
1 Gig DDR400
6800 GS (uiteraard)
heb je je vertexshader apart geprobeerd? het kan best zijn dat de pipes goed zijn maar de extra shader niet (of anders om) :) maar altijd jammer als zo een extratje niet werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135919

Ik volg het topic ook al een tijdje en heb ook maar ff een score neer gezet:

Afbeeldingslocatie: http://imgupload.jeffjuh.nl/11381344756800.JPG

En dit op een :

AMD64 3500+ @ 2,2 Ghz
Gigabyte 6800GS PCI-E @ 510/1240 Mhz (stock cooling)

Best netjes vond ik zelf :)

EDIT: sorry voor het formaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 135919 op 24-01-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
De top10 tabel, die kun je volgens mij beter een beetje aanpassen, het woordje 6800GS kun je wel achterwege laten, dat weet iedereen hier wel. Het zou ook wel handig zijn als je de driver versie en het merk kaart er bij zet. Dit om een beter plaatje te krijgen van wat presteert en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:39:
De top10 tabel, die kun je volgens mij beter een beetje aanpassen, het woordje 6800GS kun je wel achterwege laten, dat weet iedereen hier wel. Het zou ook wel handig zijn als je de driver versie en het merk kaart er bij zet. Dit om een beter plaatje te krijgen van wat presteert en wat niet.
over het woord 6800GS, daar zit wat in. Maar om uit te zoeken wie nu welke drivers heeft...
Tja het kan, maar dan moet iedereen mij daar ook bij helpen :P
Anoniem: 135919 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:33:
Ik volg het topic ook al een tijdje en heb ook maar ff een score neer gezet:

[afbeelding]

En dit op een :

AMD64 3500+ @ 2,2 Ghz
Gigabyte 6800GS PCI-E @ 510/1240 Mhz (stock cooling)

Best netjes vond ik zelf :)

EDIT: sorry voor het formaat.
Wordt Verwerkt :)

Bij nader inzien zijn je Core snelheden wel erg laag... Tja :?

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 24-01-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
XanderDrake schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:18:
[...]

over het woord 6800GS, daar zit wat in. Maar om uit te zoeken wie nu welke drivers heeft...
Misschien merk van de kaart ipv het type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:01:
Misschien merk van de kaart ipv het type?
Heb ik al is een keer besproken. :)
Er is totaal geen fysiek verschil tussen de verschillende merken, dus het is nutteloos om het bij te houden.

Maar zoals bij alles, als jullie het willen bijhouden, help mij er dan mee :) moet opzich een leuke
"mythbuster" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135919

XanderDrake schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:18:
[...]

[...]

Wordt Verwerkt :)

Bij nader inzien zijn je Core snelheden wel erg laag... Tja :?
veel hoger krijg ik hem niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

XanderDrake schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:58:
[...]

Heb ik al is een keer besproken. :)
Er is totaal geen fysiek verschil tussen de verschillende merken, dus het is nutteloos om het bij te houden.

Maar zoals bij alles, als jullie het willen bijhouden, help mij er dan mee :) moet opzich een leuke
"mythbuster" zijn.
Lijkt mij wel handig dat je toch het merk er bij vermeld, meestal clocked het ene merk beter over dan de andere. Verder is inderdaad de driverversie ook handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:51:
[...]

heb je je vertexshader apart geprobeerd? het kan best zijn dat de pipes goed zijn maar de extra shader niet (of anders om) :) maar altijd jammer als zo een extratje niet werkt!
De extra shader kan ik wel unlocken zonder arti's, alleen gaf dit me weer een heel iets lagere score dan toen hij gelocked was.
Maar dat was eigenlijk een minimaal verschil.

Ik zal de 81.98 drivers eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

beetje benieuwd wat een artifact nou precies is, is dat nou echt zo'n complete vervorming van het scherm, van die vage rond uitlopend strepen zeg maar of echt al gewoon dingetjes die niet kloppen zeg maar.

Ik begon dus al zwarte stukjes etc te zien die er niet hoorden in de zeppelin benchmark bij 490+ ongeveer op mijn gigabyte 6800GS

Edit: Ik gebruik deze drivers Z-Tweaked_v8212_Setup-[Guru3D.com].exe

[ Voor 13% gewijzigd door Pheace op 25-01-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126039

Bij mij zijn de artifacts gewoon spikkeltjes die aan en uit gaan, een soort noise, op bepaalde textures (dus vaak enigszins gelocaliseerd). Soms in een bepaalde kleur (blauw). In 3dmark2005 zie ik bij de "firefly(?)" vaak een witte rand achter het lichtje aan bewegen. Verder krijg ik een heel duidelijk patroon van kleine vierkantjes in de FEAR demo, op het moment dat iemand zegt "What's the first thing you remember?" en je de vette kop van die gynacoloog ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Pheace schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:38:
beetje benieuwd wat een artifact nou precies is, is dat nou echt zo'n complete vervorming van het scherm, van die vage rond uitlopend strepen zeg maar of echt al gewoon dingetjes die niet kloppen zeg maar.

Ik begon dus al zwarte stukjes etc te zien die er niet hoorden in de zeppelin benchmark bij 490+ ongeveer op mijn gigabyte 6800GS

Edit: Ik gebruik deze drivers Z-Tweaked_v8212_Setup-[Guru3D.com].exe
De artifacts die ik te zien kreeg waren echt overduidelijk, echt allemaal zwarte spikkels over mijn hele beeld heen, en de eerste test van 3dm06 paste niet eens goed op het scherm.

Om nog ff op mijn 6800GS terug te komen, ik heb hem besteld bij Alternate en hij kwam ook gewoon in een GS doos etc etc.
Alleen als ik bij mijn instellingen kijk zie ik daar een 6800GT staan, hetzelfde wordt aangegeven in alle 3dm tests die ik doe en ook in Everest Home Edition.

Is dit normaal eigenlijk?

Kwam overigens met de 81.98 drivers op een 3dm06 score van 2083 punten, met de core op 380 en Memory op 1100.

Ik denk dat ik het daar maar bij hou.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.