Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 23

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.654 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-09 09:23
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:59:
[...]

Ik heb een Asus v9999 (6800nu), die draait standaard op 1.2V. Ik heb er 1.3 ingeflasht, maar ik kom nog steeds geen Mhz verder dan 380, dus ik vermoed ook dat het V niet veranderd kan worden... Het zou ook aan de koeler kunnen liggen misschien; ik krijg als ik hoger klok bij 3DMark03 bij de eerste tests groene puntjes, wat mij gezien ervaringen met andere kaarten aan oververhitting van de core doet denken. Aan de andere kant is de originele koeler van Asus best goed (koper), en zou het denk ik mogelijk moeten zijn met deze koeler verder te komen... Ook heb ik eens een uur of 2 CSS zitten spelen, terwijl de fan perongeluk nog op 20% draaide. Toen heb ik niks van oververhitting gemerkt. Vanavond of morgen zet ik er een NVSilencer op (nadat ik een molex-stekkertje heb gemaakt dat eronder past), dan weet ik of het daaraan ligt of aan het voltage.
Dat is balen zeg.... Nou mijn kaart wil ook niet verder dan 380.... nja ik krijg hem wel verder.. alleen dat heeft geen nut want dan krijg ik artifacts...

BTW, als je beschikt over genoeg casefans zou ik als ik jou was een hoop moeite besparen en voor de Zalman Vf700 gaan... die koelt namelijk beter, is een stuk makkelijker te monteren, EN je hoeft niet te gaan kloten met je molexaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een NVSilencer liggen van m'n XFX met gare condensator, dus ik neem die, dat scheelt weer geld. Bovendien heb ik een flnk gat aan de zijkant van m'n Shuttle Barebone zitten, dat toevallig precies de vorm heeft van die NV5 ;+] Ik neem de Shuttle ook nog wel eens mee naar lanparties, en aangezien de koeler van de videokaart er letterlijk uitsteekt, is die NV5 handiger, want minder kwetsbaar dan de Zalman.

De oplossing om het passend te krijgen is simpel en vooral goedkoop: ik heb een los molex-stekkertje gekocht, met losse pinnetjes die nog in het plastic zouden moeten. Die maak ik zonder het witte plastic vast aan een draad met weer een stekkertje eraan waar weer een voedingskabel inkan. Die pinnetjes isoleer ik gewoon met krimpkous en dan knak ik ze zodat ze niet in de weg zitten. Dat ga ik nu doen, als ik het af krijg voor ik naar werk ga post ik het resultaat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:35:
kan je mij eens een link van dat progje sturen? kan hem niet vinden

[...]
http://www.majorgeeks.com/download3007.html hier kan je hem wel downe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik heb even met ATItool getest, maar krijg geen artifacts, ook niet op 475 of hoger, dus ik denk dat hij hem ergens gewoon vast houd op een vaste frequentie ofzo. Alhoewel mijn 3dmark score wel omhoog gaat als ik de freqeuentie omhoog zet (tot een bepaalde frequentie dan, daarna gaat het omlaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:46
Ik kom ook niet verder dan 380 met de core en 850 voor het geheugen. Echt balen :? ... vind het eigenlijk wel prima zo volledig unlocked

Scores:
10900 3Dmark 03
4800 3Dmark 05
2000 3Dmark 06

[ Voor 7% gewijzigd door noreaga op 26-01-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn kaart is precies hetzelfde alleen heb ik een 6800le, waar zit het verschil in dan? ik bedoel het uiterlijk van de kaart
eX0duS schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:03:
Ik krijg iig de volgende melding als ik probeer te flashen met die bios van die link van scorpion77.

Adapter: Geforce 6800XT (10DE,0048,1682,2107) B:02,AGP,D:00,F:00

Warning: Firmware image board ID (4054) does not match adapter board ID (4025)
Error: Board ID mismatch

Hier wat foto's van mijn XFX, misschien zit er ergens verschil in:

[afbeelding]
[afbeelding]

Op de sticker staat het volgende:
Ordening code: PV-140D-NAF7 V 1.0
W09/05
GF 6800XT 128 MB DDR TV DVI

Ik heb de volgende geheugen chips:
HYNIX
HY50V283222A
F-28 512A

De core kon ik niet bekijken want ik krijg de koeler er niet vanaf, weet iemand hoe het wel kan? Zal vast een of ander truukje achter zitten.

Heb nu wel een BIOS geflashed, en het voltage naar 1.2v verhoogd. Deze BIOS heb ik van mvktech, en dat is XFX 6800XT bios rev 1.0 (2.0 werkt dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 19:20
Ik kreeg vanmiddag een mailtje van Alternate, de V9999/TD is weer beschikbaar, voor 149,- dit keer..
Voor de mensen die het niet weten, dit is de 6800NU versie, 12/5 @ 325/700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
AMD 2200
A7N8X
Samsung 512 DDR @ cas 2 (1x512) 1 reepje is stuk
Raid 0 (2x120)
6800XT (nog niks gedaan)

3Dmark 05 ATI 9700pro 1125
3Dmark 05 6800XT 844

Me ATI 9700pro is sneller als me nieuwe kaart.
Viel me trouwens op dat het kaartje ijskoud aanvoelde integenstelling tot me ATI.
Wat zou er mis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivers? ATI en Nvidia drivers op 1 pc is not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
@ Nightforce, een 6800XL bestaat niet, zal wel typfoutje zijn. XT is het dus.

Die 3dmark05 score klopt niets van, je zou stock ronde de 2500 punten moeten halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
tijsva schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:49:
@ Nightforce, een 6800XL bestaat niet, zal wel typfoutje zijn. XT is het dus.

Die 3dmark05 score klopt niets van, je zou stock ronde de 2500 punten moeten halen!
HEt klopt wel, die 6800XL bestaat wel. Hij heeft geen gewone 6800, maar een 6800 uit een aldi computer. Deze presteerd ongeveer gelijk aan een "6600" als ik het goed heb. Dus zijn score zou niet echt kloppen nee, daar heb je gelijk in.

Er zitten op deze kaart minder pipes en de core is lager geclockt, als ik het goed heb.

[ Voor 6% gewijzigd door The Godsha op 27-01-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds ik mijn 6800le erin heb hetvolgende probleem: als ik fear speel heb ik nergens last van, goed beeld geen strepen erdoor, maar als ik soldier of fortune 2 speel heb ik last van witte strepen door mijn beeld, heb alle optie's al aangepast maa ik blijf ze houden. is dit een driver probleem of moet ik nog wat extra;s instellen, heb de nieuwste drivers van de nvidia website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
omg type hem steeds verkeerd 8)7
heb een asus N6800XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 09:48
TH0R schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:35:
Gisteren mijn Asus 6800XT binnengekregen, geen enkele pipeline unlockbaar. BALEN!
Niet aan die vertex shaders (ze heten ze toch?) toegekomen.

Computer loopt steeds vast met 3dmark2005, andere vage vastlopers van enkele seconden in windows.....

Misschien is de kaart wel stuk of zo, drivers installeren ging ook paar keer fout.

Zo ben je zo een avond bezig met niets :(

Komt vandaag een nieuwe windows op, om te testen of de windows brak is of zo.

Ik had al foto's genomen voor een kort verslagje, verslagje moet misschien wat langer wachten dus :(
Kaart is nu unlocked tot 8x1.6vp, helaas geen enkele pipe open te krijgen zonder flinke artifacts.

Kaart steviger in moederbord geduwd, en nu geen vastlopers meer.

2919 3dmarks op 8x1.6vp

1GB CL3 DDR400 (wordt vandaag of morgen 1.5GB CL2.5 :7 )
Athlon64 3000+ (2GHz)
Asus 6800XT
83.20 drivers
K8V-Deluxe mobo

Begin nu met overclocken.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NightForce

Heb ook een 6800xt en had hetzelfde probleem, ff nieuwe chipset drivers (agp driver) dowloaden en toen was het bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, er zit nu een NV5 op m'n Asus v9999/td, en het maakt helemaal niks uit. Core gaat gewoon niet harder (loopt nu op 386, een Mhz meer en hij komt de test niet door).

Voor de grap nog even gekeken of de kapotte pipelines het misschien nu wel doen, nu hij beter gekoeld wordt, maar helaas.

Het lukt me overigens niet om met Rivatuner de internal clocktest te omzeilen, heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:20
Voor mensen die hun core niet boven de zeg 380 krijgen: komt dat niet door je geheugen?

Bij mij valt het tenminste op dat 380/820 wel zo'n beetje het maximum is waarbij ik de kaart door de test krijg, maar als ik het geheugen een stuk lager zet is zelfs 425 geen enkel probleem.

Kaart draait nu op 1.2V maar zal nog eens kijken of dit ook zo is op de default van 1.1V.

Helemaal onlogisch is het iig niet, want op die van mij (XFX 6800XT) zit 2.8ns hynix geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Bedankt voor de tip, maar geheugen had ik al op 700mhz terug gezet, nog steeds artifacts boven de 380mhz core.

@julianus: Met Atitool kun je de snelheden die je wilt hebben eerst instellen. Rivatuner neemt die snelheden als standaard waarden over waardoor je niet meer hoeft te testen als je dit instelt bij 2D, low-power 3D en 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank voor de tip noreaga.

Ik zal het truukje van lager geklokt geheugen ook eens proberen, maar ik denk ook niet dat dat zal helpen.

Een snelle manier om te checken of het geheugen te hoog is geklokt of niet is voor my de (gratis) real-time HDR-tool, http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/
Als het geheugen te hoog geklokt is, krijg ik na een minuutje ofzo blauwe vlekjes in de achtergrond, waarvan de reflectie vervolgens keurig wordt uitgerekend, en te zien is op de reflecterende oppervlakken :+] De GPU neemt het ietwat corrupte beeld van de geheugenchips dus gewoon over, en rekent daar vrolijk op los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Er is een verschil tussen de core niet hoger krijgen dan 380mhz, of het niet hoger geclocked krijgen dan 380mhz....

Wanneer mensen hier met Rivatuner overclocken, dan is de TEST method simpel uit te schakelen:

Ga naar het Power User tabblad in rivatuner.
-Rivatuner 2.0RC 15.8 \ Overclocking \ Global

Hier selecteer je de meest bovenstaande optie, namelijk: DisableClockTest en toets een 1 in.
Als je het goed hebt gedaan komt het er zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/3005/riva2ya.th.jpg

Nu kan je overclocken tot je het maximum van je kaart bereikt hebt. Wil je nog hoger... dan zul je het voltage moeten gaan verhogen.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 12:31
Kan het als je wilt overclocken, en als je tot een bepaalde snelheid overclockt, dat het beeld dan op zwart gaat? of is er iets mis met m'n 6800le?

voltages?

[ Voor 7% gewijzigd door JSTPS op 27-01-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:47:
Kan het als je wilt overclocken, en als je tot een bepaalde snelheid overclockt, dat het beeld dan op zwart gaat? of is er iets mis met m'n 6800le?

voltages?
ff startpost lezen ;)

btw: heb denk ik mijn beste core en mem speed gevonden (asus v9999td) 424/832 bench er dan 4234punte uit, nix unlockt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Er zijn dus ook mensen die een Asus kaart WEL verder krijgen dan 380mhz :( waarom hoor ik daar niet bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Maar hij heeft slechts 12 pipes en jij dus 16 terwijl je eigenlijk een mindere kaart hebt dan hem, dus eigenlijk hoor je NIET zo te janken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:46:
@NightForce

Heb ook een 6800xt en had hetzelfde probleem, ff nieuwe chipset drivers (agp driver) dowloaden en toen was het bij mij opgelost.
Ik weet als ik eerlijk ben niet helemaal wat dat is, bedoel je daarmee de drivers voor het moederbord of videodrivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijsva schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:28:
Er is een verschil tussen de core niet hoger krijgen dan 380mhz, of het niet hoger geclocked krijgen dan 380mhz....

Wanneer mensen hier met Rivatuner overclocken, dan is de TEST method simpel uit te schakelen:

Ga naar het Power User tabblad in rivatuner.
-Rivatuner 2.0RC 15.8 \ Overclocking \ Global

Hier selecteer je de meest bovenstaande optie, namelijk: DisableClockTest en toets een 1 in.
Als je het goed hebt gedaan komt het er zo uit te zien:
[afbeelding]

Nu kan je overclocken tot je het maximum van je kaart bereikt hebt. Wil je nog hoger... dan zul je het voltage moeten gaan verhogen.

Suc6!
Voor mij werkt die optie dus niet! Zelfde versie van Rivatuner zelfs. Ik probeer vanavond het truukje van noreaga maar.

ThOmasSs, hoe heb jij het voor elkaar gekregen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon riva tuner, en die test afzetten. kan zelfs core tot 450 maar haal er geen hogere score daar :(, maar spijtig genoeg niets kunne unlocke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Pfff..en weer een posts met opmerkingen die al een jaar bekend zijn en gepost worden als verse ontdekkingen :O
Overigens raadt ik het nog steeds niet aan die clocktest te uit te schakelen. Ik wil ook graag verder klokken, maar je kaart maakt gewoon fouten, punt.
Als Prime95 bij je CPU overklokking een afrondingsfoutje maakt zeg je ook niet 'och'...(of je RAM for that matter...).

[ Voor 8% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 27-01-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:04:
Pfff..en weer een posts met opmerkingen die al een jaar bekend zijn en gepost worden als verse ontdekkingen :O .
Ik vraag naar de bekende weg omdat de bekende weg niet werkt bij mij op de een of andere manier. Dus dank aan iedereen die tips heeft gegeven. Ik heb zowel de setting van rivatuner uit de startpost (\ NVIDIA \ Overclocking -> DisableInternalClockTest = 1) en die hierboven wordt genoemd (\ Overclocking \ Global -> DisableInternalClockTest = 1) gedaan, het werkt niet. Atitool werlt ook niet, dat crasht "kernel patch not running" oid. Misschien ligt het aan w2k? Ik zal eens andere drivers proberen, ik heb nu 81.98.

Omdat nix werkte heb ik 410 Mhz erin geflasht. Dat zorgde voor een nare crash bij 3dmark06. Dus krijg je toch nog gelijk sirkilllalot, hij wil inderdaad gewoon niet verder dan wat de interne test toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik overclocken met rivatuner? Zie het nergens staan in het programma. En nee in de startpost staat het ook niet duidelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zet de waarden standaard op 450 mhz en 1050 geheugen in rivatuner. Echter bij 3dmark05 geeft hij aan dat het geheel nog steeds op 300 en 700 staat. Ik heb het over de ASUS N6800XT. Hoe pak ik dit overclocken het beste aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
OC je wel performance 3d en niet low power 3d of 2d :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

performance 3d clock ik. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk met een standaard ASUS cooler, welke grenswaarde qua temp. moet ik aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jj1983 je hoeft niet 3x achter elkaar te posten, als je iets wil toevoegen aan je post gebruik dan ff de edit knop rechts boven van je post :)

Heb je de settings wel opgeslagen in rivatuner ?

Kwa temps zou ik niet boven de 75 willen komen.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 28-01-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Gebruik het knopje "Test", dan kijkt hij of je clocks in orde zijn en vervolgens druk je rechtsonder op Apply om ze toe te passen.
Zorg dat het balkje op Performence 3D staat.
Verder geeft PilatuS de goede tip om voortaan de "Edit" knop te gebruiken in plaats van 3 posts te maken.

En nu ga ik even een huishoudelijk mededeling doen voor de bestwil van het topic en users:

De regels in de startpost staan er niet voor niets. LEES VORIGE DELEN!.
ALLE vragen die ik op deze pagina (ik sta op Last ;) , dus een groot aantal posts boven deze) zie zijn al meerdere malen in verschillende delen gevraagd en keurig beantwoord.

Vragen als "Hoe moet ik overklokken in RivaTuner?" zijn, sorry dat ik het zeg, echte Google/FAQ/RTFM vragen. RivaTuner heeft zelf ook een keurig forum en FAQ waar dit vrijwel zeker in staat. Zelf op ontdekkingstocht gaan is ook een leuke optie in plaats van aan de hand gehouden te worden, bovendien leer je er ook veel meer van als je dingen zelf uitzoekt.

Dank u :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 29-01-2006 13:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Met rivatuner heb ik mijn bios bewerkt zodat deze altijd op 16,6 pipelines werkt. Met NVFlash 0.25 heb ik deze nieuwe bios erin geflasht. Maarja nu ik weer in windows ben kan ik niet controleren of hij standaard op 16 pipelines werkt. Want hiervoor had ik alles al geunlockt met RivaTuner.

Heeft iemand een idee om dit te controleren? Ik heb hier helaas maar één pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn voltage kan zien wat op de core staat en hoe ik dat evt kan verhogen?

Ik heb deze thread doorgelezen en ook vorige, maar kom er niet echt uit.
Als ik nibitor opstart zijn alle vakjes waar data in hoort te staan grijs en leeg.

Moet ik eerst iets inladen of hoe werkt het?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Dat had ik ook, en kwam er achter dat ik de eerste versie van NiBiTor gebruikte |:(

Heb je deze versie: 2.6a ?

Zo niet kun je hem hier downloaden: http://www.mvktech.net/co...53ccb168f9bcea7121288cb4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
@Me_Again

Je kan gewoon met rivatuner kijken of je bewerkte bios werkt... gewoon determine via bios doen, en rebooten.

PS: ik kom er echt niet uit met die bios bewerken zodat de pipes al geunlocked zijn in de bios zelf. Ik weet dat het hier staat uigelegd, alleen ik kom er echt niet uit, kan iemand me helpen plz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Misschien een domme vraag maar heeft de asus 6800xt/td std 12 of 8 pixelpipelines aanstaan??Ik kon het juiste antwoord ff niet terugvinden B) .

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

Sketchy schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:59:
Misschien een domme vraag maar heeft de asus 6800xt/td std 12 of 8 pixelpipelines aanstaan??Ik kon het juiste antwoord ff niet terugvinden B) .
Uit de topicstart :
De AGP versies van de 6800LE/XT/GS/NU zijn namelijk gebaseerd op dezelfde chips als die van de Geforce 6800 Ultra. Daarvan zijn 8 (12 als je over een NU praat) van de 16 pipelines uitgeschakeld en werken ook maar 4 (5 op de NU) van de 6 vertex shaders.
Naast dat is er ook altijd nog Google die mij wat hits liet zien met het juiste antwoord :)
Overigens staat er zelfs een tabel met de specifiaties in de topic start.
Lees cybersteef in "Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 23" nog een keer, veel vragen zijn al gesteld en eenvoudig terug te vinden B)

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 29-01-2006 01:12 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ ijsva

Eerst moet je met rivatuner kijken of alle pipelines goed werken, zonder artifacts. Ik heb het als volgt gedaan:

1) Een MS-DOS opstart diskette maken, en daar NVFlash 0.25 opzetten.
2) Rebooten zet first boot op je diskette, en type vervolgens: NVFLASH -B BIOS.ROM
3) Terug in windows zet je die BIOS.ROM op je hardeschijf.
4) Je kunt nu de bios unlocken mbv: C:\Program Files\RivaTuner\NVIDIA\NV40BIOSHwUnitsMaskElimintor\NV40BIOSHwUnitsMaskEliminator.rt

Kijk ook eens hier (van het begin topic): http://forums.guru3d.com/...&highlight=&pagenumber=22

EDIT

Ik heb mijn kaart nu volledig geunlockt en maximaal overgeklokt. Hiermee haal ik een 3DMark05 score van ongeveer 4700 punten. Op het forum van guru3d wordt ook veel gesproken over het veranderen van je memory timings, waardoor ze verder kunnen overklokken. Kan iemand mij vertellen wat dat precies inhoudt, want na dat forum gelezen te hebben, snap ik het nog niet helemaal...

[ Voor 25% gewijzigd door Me_Again op 29-01-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:33
Ik heb vorige week mijn N6800XT binnen gekregen, heb em nog niet overgelocked of geunlocked. Maar in de single layer fill rate test van 3DMark 05 blijf ik artifacts houden.

Ik heb al geprobeerd:
Meegeleverde ASUS drivers, met en zonder enhanced drivers
Nieuwstes ASUS drivers, met en zonder enhanced drivers
Nieuwste Nvidia drivers, met en zonder de ASUS anhanced drivers
Nieuwste Extream-G drivers, met en zonder de ASUS anhanced drivers

En Omega drivers willen niet dus daar heb ik niet mee kunnen testen.

Ook heb ik men systeem opnieuw geinstalleerd en tussen elke nieuwe driver install driver cleaner gebruikt.

Niets helpt, nu vraag ik me af licht het aan de kaart of is het toch een driver dingetje. Want in spellen kan ik geen artifacts vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nightforce

Sorry voor de late reactie.... had een kapot modem en nu pas weer tijd gehad om de nieuwe aan te sluiten.

Je hebt een A7N8X dus je zult de nieuwste nforce2 driver moeten downloaden van de website van asus.
http://dlsvr01.asus.com/p...2/A7N8X-X/nf2v116_wxp.zip die zul je waarschijnlijk nodig hebben.

Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
kippy schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:14:
Ik heb vorige week mijn N6800XT binnen gekregen, heb em nog niet overgelocked of geunlocked. Maar in de single layer fill rate test van 3DMark 05 blijf ik artifacts houden.

Ik heb al geprobeerd:
Meegeleverde ASUS drivers, met en zonder enhanced drivers
Nieuwstes ASUS drivers, met en zonder enhanced drivers
Nieuwste Nvidia drivers, met en zonder de ASUS anhanced drivers
Nieuwste Extream-G drivers, met en zonder de ASUS anhanced drivers

En Omega drivers willen niet dus daar heb ik niet mee kunnen testen.

Ook heb ik men systeem opnieuw geinstalleerd en tussen elke nieuwe driver install driver cleaner gebruikt.

Niets helpt, nu vraag ik me af licht het aan de kaart of is het toch een driver dingetje. Want in spellen kan ik geen artifacts vinden.
Op pagina 8 heb ik je een reply over dit gegeven. Gezien?
3DMark05 kan soms glitches geven in de Canyon test zonder dat er echt iets mis is, bron daarvan vind je ook op pagina 8, het is denkbaar dat er ook misschien ook een foutje zit in die single fill test. Ga niet blind uit van 1 benchmark, als verder 99 andere apps geen enkel probleem hebben zal het probleem eerder bij die ene benchmark liggen dan bij de driver+kaart combinatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 29-01-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:33
Ok dan ga ik em unlocken. Zal men scores en ondervindingen nog wel posten.
En sorry voor het niet goed lezen ;)

edit:

Ik heb net farcry getest, en daar stikt het echt van de fouten. Alleen de textures op de grond zijn goed maar voor de rest is het echt een kleuren regen. Heeft misschien toch iemand nog een oplossing.

edit 2
Met AA op 4 doet tie het wel goed. Ik snap er echt niets meer van. Is het nu slim om de kaart te ruilen of moet ik toch nog iets anders proberen.

[ Voor 70% gewijzigd door kippy op 29-01-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Hoe ver kunnen jullie je core en memory overklokken?

Dit zijn mijn uiterste waarden (@ 16,6):

Core: 395 MHz
Memory: 900 MHz (450)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
@me_again

Vreemd want zo moeilijk is het niet: timings zijn bijna net zo belangrijk als de kloksnelheid. Door de timings wat soepeler te zetten en de memklok aanzienlijk hoger, zou je dus betere prestaties kunnen bereiken. Of andersom met wat strakkere timings zonder de memklok te verhogen.

Volgens mij gebruikt zo ongeveer elke timings tutorial wel woorden van die strekking. Ik denk .. nee ik hoop, dat je eigenlijk wil weten wat nou voor jouw specifieke kaart de beste waarden zijn, liefst met heel veel achtergrond info, praktijk ervaringen en als het ff kan ook nog wat ditto screens :D

Zoek ik eigenlijk ook naar, maar helaas tot nu toe niet meer gevonden dan wat sumiere tips. Om precies te zijn de tip dat ik (mijn kaart heeft 2.8ns hynix geheugen) het waarschijnlijk moet zoeken in strakkere timings omdat +900Mhz zowieso toch niet gaat lukken en het dus niet nodig is om de timings te versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
@Me_Again

Super man bedankt het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Ff wat commentaar op de startpost:
Let op!: de ASUS kaart heeft een aparte sensor voor het aflezen van de temperatuur en regelsysteem voor het afstellen van de fanspeeds. De fanspeeds kunnen enkel aangepast worden met SmartDoctor maar temperatuur is wel uit te lezen met RivaTuner na de installatie van een special plugin. Meer weten? Kijk hier
Dit klopt niet, je kunt met een hele zoot proggies de fan speed bijstellen en de temps aflezen, dit alles ZONDER plugin. Dit stukje uit de startpost klopt dus niet.

Om maar even een programma te noemen die dit kan; speedfan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ scorpion77

Dus omdat ik met de standaard timings al 900 MHz haal, is het zinloos om de timings te veranderen?
Ach wat dat betreft ben ik ook wel tevreden met dit kaartje, maar khad alleen gehoopt om de 5000 3DMark05 te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:25:
@nightforce

Sorry voor de late reactie.... had een kapot modem en nu pas weer tijd gehad om de nieuwe aan te sluiten.

Je hebt een A7N8X dus je zult de nieuwste nforce2 driver moeten downloaden van de website van asus.
http://dlsvr01.asus.com/p...2/A7N8X-X/nf2v116_wxp.zip die zul je waarschijnlijk nodig hebben.

Suc6 ermee
oke heel erg bedankt het is gelukt score klopt ook meteen.

Pixel unit 3 krijg ik bij mij goed werkent aan, maar als ik er daarna nog 1 opent kom ik bijna niet meer in windows. Het beeld gaat van blauw naar zwart en heel langzaam komt alles, alleen er valt dan niet te werken. In vga-modes kom ik wel goed windows in alleen als ik dan de resolutie weer omhoog zet gaat die weer vreemd doen. Wilt dit gewoon zeggen dat die Pixel unit dood is?

De fan speed wil ik met 2D 50% laten draaien en met 3D 100% werkt die van RivaTuner wel? voor me gevoel blijft die gewoon 100% lopen.

[ Voor 19% gewijzigd door NightForce op 30-01-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:45:
Ff wat commentaar op de startpost:

[...]
Dit klopt niet, je kunt met een hele zoot proggies de fan speed bijstellen en de temps aflezen, dit alles ZONDER plugin. Dit stukje uit de startpost klopt dus niet.

Om maar even een programma te noemen die dit kan; speedfan bijvoorbeeld.
Dat is dan vanwege updates aan die progseltjes :)
Ten tijde van schrijven was dit niet het geval volgens de Asus gebruikers hier.
Ben zelf geen Asus gebruiker en kan dit soort stukjes daarom lastig zelf controleren.
Ik neem overigens aan dat je het getest hebt?
Zo ja kun je misschein defineren in hoeverre het stukje overbodig is geworden?
Bijvoorbeeld dat in RivaTuner nog wel de plugin nodig is ja of nee?

Alvast bedankt voor je input :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 30-01-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Me_Again schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:48:
@ scorpion77

Dus omdat ik met de standaard timings al 900 MHz haal, is het zinloos om de timings te veranderen?
Ach wat dat betreft ben ik ook wel tevreden met dit kaartje, maar khad alleen gehoopt om de 5000 3DMark05 te halen :P
Zinloos wil ik niet zeggen, je kunt 2 dingen doen: de timings wat ophogen zodat je hoger kunt gaan of genoegen nemen met een lagere klok en de timings een stuk strakker zetten.

In jouw geval kun je mischien nog wat hoger gaan als je bv de timings aanhoudt die hier worden genoemd:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=133245

Lager weet ik niet aangezien 900 natuurlijk al vrij hoog is, maar je kunt het proberen. Het blijft toch vooral een kwestie van (voorzichtig!) proberen. Bij mij werkt het op 850 met aanzienlijk lagere timings en zonder arti's ... of het veel uitmaakt durf ik niet te zeggen, want veel meer dan procenten moet je zowieso niet verwachten dus dat is nauwelijks te meten. De belangrijkste reden om hier mee te gaan experimenteren is en blijft toch een betere overclock.

PS zag ook nog wat interessante info hierover bij de guru3d post die ik hier eerder heb gelinked. Kennelijk moet je je niet blindstaren op de typenummers van je geheugen en is 2.8 in de praktijk toch echt vaak 2.2ns, dus als mijn Zalman binnen is maar eens kijken of ik de 900 ook haal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybersteef schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:27:
[...]

Ben zelf geen Asus gebruiker en kan dit soort stukjes daarom lastig zelf controleren.

Je hebt de plug-in niet meer nodig , want die wordt automatisch al geladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
cybersteef schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:27:
[...]

In hoeverre dit stukje overbodig is? Totaal als je het mij vraagt. Toen ik mijn Asus kaart had, dat is 4 delen geleden, toen werkte het al prima zonder extra plugins te installeren. De kaart is gewoon bekend bij de meeste programmatjes.

Het stukje dat de kaart aparte sensortjes heeft klopt wel maar het is geen probleem. In Rivatuner is de plugin geloof ik nog wel nodig. Er is in die tijd nog geen nieuwere RT uitgekomen en bij mij kon ik de temps/speeds niet instellen met RT. Voor RT dus wel een plugin.

Mm, blijkbaar is er wel een nieuwere RT uitgekomen, dus ook in RT geen plugin meer nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door WillemJanJansen op 30-01-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:04
http://www.scan.co.uk/Pro...o.asp?WebProductID=337365

Is dit nou een gewone 6800 waar ze vrolijk Extreme Edition achter geplakt hebben of is dit 6800GT/Ultra???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Aangezien hij 600 MHz geheugen heeft is het geen GT, XT, TD, of LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eens ff zien of mijn lieve kaartje 1.4v slikt! 8)

draait nu op 450 / 940 , kijken of het harder wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

is het een Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee een Aolus geloof ik, van Aopen

* Preformence 3d komt straks op 1,4 volt
* Timings aangepast
* clocks aangepast ( 300 / 700 naar 400 / 900 )
* bootscreen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
scorpion77 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:29:
[...]

dus als mijn Zalman binnen is maar eens kijken of ik de 900 ook haal :9
Niet dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:11

XanderDrake

Build the future!

Even voor iedereen hier:
Zoals jullie misschien weten is de nVidia richtprijs voor de 7800GS AGP 320€/$.
Ondertussen is de 7800GS AGP beschikbaar voor damn frigging $284
Dat belooft wat :) de kaart is nog niet eens uit maar al wel DIK onder de richtprijs verkrijgbaar.

Mijn volgende kaart O+

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst nog me 6800le afraggen, dan naar een nieuwe kijken :p

Timings veranderen was helaas geen succes :( knipperde zwarte beelden :(

vandaag ff nieuw cd'tje branden met 1,4v :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ jens17

Hoe heb jij de timings veranderd en hoe kwam je aan die nieuwe timings (al hoewel het niet lukte).
Kun je je maximale core snelheid verleggen door het voltage op de core te verhogen, hoeveel MHz kon jij verder overklokken na het verhogen van 0.1V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timings gevonden door een linkje van google. Van iemand die er mee geëxperimenteerd had. Geen succes echter

normaliter staat de core op 1.1 volt toen kwam ik rond de 400 nu op 450 . Weet niet of het alleen door de vcore komt, zit ook een nieuwe koeler op

1.3 draai ik nu al een hele tijd, volledig veilig als je het mij vraagt, 1.4 word nog afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
Mijn vooruitgang

3Dmark 2005

locked 2575

unlocked
2 goed 2986
2/3 kapot
2/11 goed 3191
2/11/13 goed 3294

372/860 3905
376/866 3994

Als ik 3 opent kom ik amper in windows, vga mode werkt die wel alleen als ik dan de resolutie weer omhoog zet valt het beeld uit. Is die dan totaal kapot of zou er toch nog wat van te maken zijn met meer volt?

Systeem:
AMD2200 (standaard)
A7N8X
1x 512 DDR pc 2700 samsung (helaas 1 reepje nog steeds stuk)
2x 120 (raid 0)
Asus 6800XT (standaard koeling)

Bijna 1500 puntjes vooruit, vind ik niet slecht voor een kaartje van €140, binnenkort ga ik nog wat proberen om er nog meer uit te halen.

[ Voor 114% gewijzigd door NightForce op 31-01-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Wanneer ik mijn bios open met NiBiTor geeft hij de volgende spanningswaarden:

3D: 1,5V
Thrl: 1,5V
2D: 1,5V

Mijn core krijgt nu 1,25 volt (gemeten) dus die 1,5 volt klopt niet. Als ik nou de volgende waarden gebruik en die flash, kan er dan iets mis gaan? Dit omdat NiBiTor nu ook al verkeerde voltages leest...

3D: 1,3V
Thrl: 1,2V
2D: 1,2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Me_Again schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:06:
Wanneer ik mijn bios open met NiBiTor geeft hij de volgende spanningswaarden:

3D: 1,5V
Thrl: 1,5V
2D: 1,5V

Mijn core krijgt nu 1,25 volt (gemeten) dus die 1,5 volt klopt niet. Als ik nou de volgende waarden gebruik en die flash, kan er dan iets mis gaan? Dit omdat NiBiTor nu ook al verkeerde voltages leest...

3D: 1,3V
Thrl: 1,2V
2D: 1,2V
succes ermee. Ik heb ook een Asus v9999/td maar krijg hem met geen mogelijkheid op een hoger voltage.

Heb je wat kunnen unlocken (hier alleen 1 vertex shader helaas) en wat zijn je clockspeeds op 1,25v (hier 370-900)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Laatst online: 17:07
is de asus v9999/td standaard op 1,25 volt? i
k heb er namelijk ook 1 en hij staat nu op 365/800.
AtiTool geeft aan dat de max 410/910 is, maar bij 370 mhz liep 3dmark03 een keer vast en bij hoger dan 800 mhz daalde me 3dmark03 score.
zou een hogere voltage naar 1.3 misschien ervoor zorgen dat me mem ook sneller kan lopen?

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Cloudy schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:30:
AtiTool geeft aan dat de max 410/910 is, maar bij 370 mhz liep 3dmark03 een keer vast en bij hoger dan 800 mhz daalde me 3dmark03 score.
zou een hogere voltage naar 1.3 misschien ervoor zorgen dat me mem ook sneller kan lopen?
Dat vraag ik me ook af... Ik ga het straks (misschien) uitproberen... (1.25 @ 1.30V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:36
Goed drie weken geleden een XT AGP gekocht bij Cool-prices omdat ze die nog hadden.
Een aantal dagen later werd het pakket ter bezorging aangeboden aan Silverliner en tot op heden nog niets gehad. Communicatie heeft totaal geen zin want die Silverliner is zo arrogant als maar kan zijn.

Cool-prices reageert ook niet meer echt op mails dat ik slecht te spreken ben over de voortgang van de bezorging. :(
Als er vanavond niets ligt dan ga ik maar eens bellen.

Gelukkig heb ik onder rembours besteld!

Ik wil hem nu wel eens in huis hebben. Die TI4600 die ik heb is wel leuk, maar niet meer voor de nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Cloudy schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:30:
Ik had die kaart ook, helemaal unlocked, max overclock van 414-897...

Meer voltage er op door te flashen, dat gaat niet lukken. Standaard draait de kaart op 1.23 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
WillemJanJansen schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:30:
Ik had die kaart ook, helemaal unlocked, max overclock van 414-897...

Meer voltage er op door te flashen, dat gaat niet lukken. Standaard draait de kaart op 1.23 volt
Waarom gaat meer voltage niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Me_Again schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:36:
[...]

Waarom gaat meer voltage niet lukken?
Je kunt flashen wat je wilt maar een hoger voltage krijg je niet op die kaart. Dit probleem had ik en vele anderen. Om deze reden dus. Ik heb 5 verschillende biossen geprobeerd, van meerdere merken en types en er blijft simpelweg 1.23 volt op staan. In 1 geval zei Smartdoctor 1.35 (Asus 6800GT bios) maar dat klopt niet, aangezien ik de zelfde temps hield en mijn core geen centimeter verder wou.

[ Voor 31% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-02-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

WillemJanJansen schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:24:
[...]

Je kunt flashen wat je wilt maar een hoger voltage krijg je niet op die kaart. Dit probleem had ik en vele anderen. Om deze reden dus. Ik heb 5 verschillende biossen geprobeerd, van meerdere merken en types en er blijft simpelweg 1.23 volt op staan. In 1 geval zei Smartdoctor 1.35 (Asus 6800GT bios) maar dat klopt niet, aangezien ik de zelfde temps hield en mijn core geen centimeter verder wou.
Dit kan ik beamen. Ik heb ook een v9999/td en mijn vcore is 1.23-1.24. Met geen mogelijkheid te wijzigen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Bedankt voor jullie info. Nu weet ik zeker dat ik mijn kaart niet ga voorzien van een andere bios met hoger corevoltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Mensen,

Eindelijk heb ik mijn Asus 6800XT APG binnen. Natuurlijk meteen aan een 3Dmark test gegooid om te zien wat de standaard score is.

3DMark05 3DMark03 standaard: 6504

Is toch wel goed lijkt mij. :) Oops, zat dus even verkeerd

Ik ga zo de Zalman erop zetten en kijken wat ik kan overclocken.

[ Voor 8% gewijzigd door Berimbau op 01-02-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Ok het leek allemaal mooi te werken, maar nu heb ik last van (repoduceerbare) zwarte schermen :(

Om precies te zijn met name bij de amd64 versie van ut2004 onder Linux, vooral met 4x9tap Gaussian AA en 8x AF is het binnen no time raak: zwart scherm en computer die vervolgens een cold boot nodig heeft.

Nu weet ik dat dit ook al in de startpost wordt genoemd en het advies simpel is: BSS en garantie? Terug dat ding!

Probleem is alleen dit:

orgineel bios (8x4, stockspeeds etc etc): no prob
modded bios (12x6, stockspeeds): no prob
modded bios (12x6, overcolocked): big probs

Iemand soortgelijke ervaringen en mischien tips? Zoals bv core & mem settings die voor jou wel of beter werkten, praktijk ervaringen etc etc? Ik heb de kaart nl. nog niet zolang en heb begrepen dat dit niet alleen een berucht probleem is met 6800 kaarten maar dat het ook steeds erger lijkt te worden. Dus wil ik gewoon te veel (12x6, 400/850) of is dit pas het begin??

[ Voor 7% gewijzigd door jb044 op 01-02-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berimbau schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:49:
Mensen,

Eindelijk heb ik mijn Asus 6800XT APG binnen. Natuurlijk meteen aan een 3Dmark test gegooid om te zien wat de standaard score is.

3DMark05 3DMark03 standaard: 6504

Is toch wel goed lijkt mij. :) Oops, zat dus even verkeerd

Ik ga zo de Zalman erop zetten en kijken wat ik kan overclocken.
Hoe is deze Asus 6800 xt agp 128 mb eigenlijk. Valt deze goed goed te unlocken? Kun je alle pipelines opengooien(16)? En de vertex shaders(6)? Hoe zit het met overclocken? Wat haal je met 3dmark 2003 en 3dmark 2005?En dan standaard(gelockt) en daarna met alle pipes en shaders open, en eventueel nog overgeclockt? Ben erg benieuwd naar deze kaart.

Kun je je systeem er ook bij vermelden, is voor mij wat overzichtelijker. (Wil deze kaart eventueel ook aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Helaas niet alles kunnen unlocken. Dacht in het begin wel totdat ik echt de pixelshader test deed in 3dmark. Ik heb dus 1 bit moeten disablen. 12 pixelshaders zijn goed en 6 vertex. Toch stukje beter dan standaard dus.
Morgenavond zal ik de nieuwe 3dmark score sturen. Met alles open haalde ik 8652, maar daar heb je zo weinig aan met artifacts (overigens niet echt heel veel, maar toch storend).

Mijn systeem verder: Compaq P4 2.4 Ghz, 1 Gb mem.

AGP blijkbaar maar 4x ipv 8x. Wel een beetje vreemd, ik dacht dat P4's inmiddels wel allemaal 8x AGP hadden? Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Berimbau schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:02:
Mijn systeem verder: Compaq P4 2.4 Ghz, 1 Gb mem.

AGP blijkbaar maar 4x ipv 8x. Wel een beetje vreemd, ik dacht dat P4's inmiddels wel allemaal 8x AGP hadden? Weet iemand hier meer van?
Hmm...het kwam toen de GeForce4 Ti nog een topkaart was..dat was...2002? Begin 2003 ofzo. Was de 2GHz al wel bereikt. En in 2001 waren er al P4s beschikbaar, maar AGP8x dus zeker nog niet. Maarja...ach...boeiend. Merk je toch niet/bijna niet.
Vind die ASUS met 32 nF4 chip (dus 2x full 16x PCI-Express lanes) dan ook zooo'n onzin...Goed...behalve als je het systeem geheugen gebruikt als extra memory voor je kaart, maar dat wil je toch niet met je topkaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion77 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:18:
Ok het leek allemaal mooi te werken, maar nu heb ik last van (repoduceerbare) zwarte schermen :(

[...]

Iemand soortgelijke ervaringen en mischien tips? Zoals bv core & mem settings die voor jou wel of beter werkten, praktijk ervaringen etc etc? Ik heb de kaart nl. nog niet zolang en heb begrepen dat dit niet alleen een berucht probleem is met 6800 kaarten maar dat het ook steeds erger lijkt te worden. Dus wil ik gewoon te veel (12x6, 400/850) of is dit pas het begin??
Bij mijn xfx werd het in de loop der tijd steeds erger. Op een gegeven moment maakte het niet meer uit hoe laag ik 'm klokte, eens in de zoveel tijd had ik zo'n zwart scherm. Ik heb er toen nog een andere condensator bijgezet, dat hield het 3 maanden uit, ik kon ook weer overklokken. Daarna begon het weer, nu heb ik een Asus gescoord.

Dus succes ermee. Ik denk dat de kans groot is dat het erger wordt, en dat je 'm voor garantie moet terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Inmiddels een test gedaan op 12,6 en de 3DMark03 score is dan 7987.

Ben benieuw wat ik eruit ga halen als ik de klok wat opschroef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, das wel een stuk minder dan mijn Leadtek 6600 gt, daar haal ik 8750 mee. Wat haal je met 3dmark 2005 mee?Ik wil namelijk kijken of die asus 6800 xt een verbetering is t.o.v. de leadtek 6600 gt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:20:
[...]

Hoe is deze Asus 6800 xt agp 128 mb eigenlijk. Valt deze goed goed te unlocken? Kun je alle pipelines opengooien(16)? En de vertex shaders(6)? Hoe zit het met overclocken? Wat haal je met 3dmark 2003 en 3dmark 2005?En dan standaard(gelockt) en daarna met alle pipes en shaders open, en eventueel nog overgeclockt? Ben erg benieuwd naar deze kaart.

Kun je je systeem er ook bij vermelden, is voor mij wat overzichtelijker. (Wil deze kaart eventueel ook aanschaffen).
Ik heb ervaren dat er niet veel volledig te unlocken zijn "werk zelf bij een lokale computer boer dus heb ff de juiste uitgezocht" >:) slechts 1 v/d 8 was volledig te unlocken. haal nu ruim 10000@03 ruim 4000@02 en 1700@06 dat op een snelheid van 380, 820 hoger wil die (nog) niet, heb nog geen voltmod gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik kan mijn geheugen stabiel laten draaien op 900 MHz. Wanneer ik dan 3DMark05/03 draai heb ik geen artifacts, ook ATI Tool 0.25 kan dat bevestigen. Pas boven de 920 MHz stapelen de artifacts zich op.

Ik heb mijn bios aangepast met NiBiTor 2.6a. Alleen wanneer ik hem flash met Core @ 385 en Memory @ 900 kan ik niet in windows komen. Als ik dan RivaTuner en de NVIDIA display driver verwijder (in veilige modus) kan ik wel in windows komen. Zodra ik de display drivers weer installeer is m'n beeld zwart (alles vóór het bootscreen laat ie wel zien). Lagere snelheden zoals 880 / 870 / 860 werken ook niet.

De Core @ 385 en Memory @ 810 werkt wel goed, dus het ligt niet aan het verhogen van de core.

Heeft iemand dit probleem ook. Oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door Me_Again op 02-02-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Me_Again schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:47:
Ik kan mijn geheugen stabiel laten draaien op 900 MHz. Wanneer ik dan 3DMark05/03 draai heb ik geen artifacts, ook ATI Tool 0.25 kan dat bevestigen. Pas boven de 920 MHz stapelen de artifacts zich op.

Ik heb mijn bios aangepast met NiBiTor 2.6a. Alleen wanneer ik hem flash met Core @ 385 en Memory @ 900 kan ik niet in windows komen. Als ik dan RivaTuner en de NVIDIA display driver verwijder (in veilige modus) kan ik wel in windows komen. Zodra ik de display drivers weer installeer is m'n beeld zwart (alles vóór het bootscreen laat ie wel zien). Lagere snelheden zoals 880 / 870 / 860 werken ook niet.

De Core @ 385 en Memory @ 810 werkt wel goed, dus het ligt niet aan het verhogen van de core.

Heeft iemand dit probleem ook. Oplossing?
Het zal wel aan je geheugen liggen, ik neem aan dat je 2d core-snelheid nog hetzelfde staat?

Oplossing, kaart zachter zetten :P, het is duidelijk dat er iets niet helemaal lekker gaat. Als het niet werkt dan werkt het niet ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er al veel zitten solderen ? :p

wil het toch wel eens proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
WillemJanJansen schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:53:
[...]Het zal wel aan je geheugen liggen, ik neem aan dat je 2d core-snelheid nog hetzelfde staat?

Oplossing, kaart zachter zetten :P, het is duidelijk dat er iets niet helemaal lekker gaat. Als het niet werkt dan werkt het niet ben ik bang.
Het lag ergens anders aan. Ik had de volgende snelheden:

3D: 900 MHz (450)
Thrl: 700 MHz (350)
2D: 900 MHz (450)

Maar op één of andere manier moet je bij het memory 3 dezelfde snelheden gebruiken. Ik draai nu op 385 / 900 (geflasht) en draait stabiel zonder artifacts

Core temperatuur: 45 idle / 54 stressed
Memory temperatuur: 46 idle / 52 stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Me_Again schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:44:
[...]

Het lag ergens anders aan. Ik had de volgende snelheden:

3D: 900 MHz (450)
Thrl: 700 MHz (350)
2D: 900 MHz (450)

Maar op één of andere manier moet je bij het memory 3 dezelfde snelheden gebruiken. Ik draai nu op 385 / 900 (geflasht) en draait stabiel zonder artifacts

Core temperatuur: 45 idle / 54 stressed
Memory temperatuur: 46 idle / 52 stressed
Dit had ik je ook wel kunnen vertellen eigenlijk :X. Het geheugen moet onder 2d en 3d altijd op dezelfde waarden staan, waarom weet ik niet maar op standaard instellingen is dat ook al zo.

Misschien dat het overigens wel kan verschillen maar dan niet te veel, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dit zit. Het is in ieder geval aan te raden dat je het bij elkaar houdt.

[ Voor 12% gewijzigd door WillemJanJansen op 02-02-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Het is dus niet mogelijk om simpelweg de spanning te verhogen op de core van een Asus V9999/TD, want dit blijft (blijkt uit ervaring) altijd op 1.25 volt staan, zoals hierboven al genoemd.
Is er echt geen andere manier om het voltage op de core te verhogen, bijvoorbeeld op de manier hoe je met RivaTuner de pipelines van je bios kunt opzetten? Misschien een voltmod, solderen dus 8)?
Of moet ik de moed opgeven en het hierbij laten?

[ Voor 3% gewijzigd door Me_Again op 02-02-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Laatst online: 17:07
Rivatuner verandert de mem speeds van 2d toch automatisch mee?

Geeft overigens de 900 mhz mem clock wel een hoger score dan bijv 800 mhz? mijn 3dmark03 score was een stuk lager toen ik van 800 naar 820 mhz ging, misschien was er wel iets anders aan de hand...

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Het valt me op dat je score het meest omhoog gaat als je de core overklokt.

Core: 325
Memory: 810
3DMark05: 4000 (ongeveer)

Core: 385
3DMark05: 4500 (ongeveer)

Memory: 900
3DMark05: 4600 (ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
ik heb nu me kaart en toch binnenkort uitgaat ff zitten klooien..

nu heb ik in mijn asus 6800le een XFX bios geflashed . bios beetje gemod. 400 core en 900 mem op 1.3v . + timings wat laten relaxen . zodat ik die 900 haal.

draai nu stabiel . geen arctifacts niets .

het rare is alleen .. men 3dmark03 score is 8760 . ik draai het drivers 83.40 en men pipes zijn 12p 1.6 V

kreeg niet alles open ..

maar ik denk dat die toch wel wat meer eruit ken krijgen? of zie ik dat nou verkeerd..

wordt die te warm ofzo?

rest van system > 2.66ghz(@3.3ghz) pentuim , met asu P4S8X-X mobo pc2700 DDR twinmos @ 2.7V 228 .. (je moet wat! :P)

iemand enig idee? licht het aan me drivers of iets dergelijks . ken er wel normaal mee game..

[ Voor 5% gewijzigd door ikbengoofy op 02-02-2006 15:53 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Me_Again schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:36:
Het valt me op dat je score het meest omhoog gaat als je de core overklokt.

Core: 325
3DMark05: 4000 (ongeveer)

3DMark05: 4500 (ongeveer)

Memory: 900
3DMark05: 4600 (ongeveer)
Dit is al lang bekend en het is ook vrij logisch, de core berekent alles en doet al het werk, het geheugen is alleen voor de tijdelijke opslag van textures, de dingen die berekend moeten worden en de dingen die bewerkt zijn. Dus als de core weinig doet en je hebt wel 512 MB GDDR3 geheugen op 1.8GHz dan kan het nog steeds enorm traag zijn. Dit is ook de reden dat 256 MB geheugen bij een FX5200 of een vergelijkbare langzame kaart totaal niks uithaalt t.o.v. 128 MB. In die gevallen is de core gewoon te traag om het geheugen vol te pompen

[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 02-02-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Op dit moment haal ik op 12,6 met Core 365, mem 784 (maximale zonder artifacts) de volgende waarden:

3DMark03 = 8869
3DMark05 = 3628

Ik wil een Voltmod proberen, maar Nibitor laat alleen maar 1,4 V toe en ik wil 1,3.
Nu staat hij op 1,2.

Weet iemand hoe ik toch 1,3 voor elkaar krijg?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.