scorpion77 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 01:08:
@jeroen-online
Heb zelf wel last van BSS met de XFX, alleen dus
net niet @ stock speeds + settings
Vooral met UT2004 64bit onder Linux en de Ski Alpine 2005 demo onder Windows. UT2004 is prijsschieten met alles wat niet standaard is:
8px4v 325/700 -> no prob
'' 325/804 -> BSS garantie
12px6v 380/850 @1.2V -> BSS garantie
12px6v 380/740 @1.2V -> BSS garantie
12px6v 380/700 @1.2V -> alleen in UT2004 BSS na een tijdje
Probleem voorgelegt aan XFX en als antwoord gekregen om het eens te proberen zonder SBA of FW en AGP4x. Mooi met een kluitje het riet in gestuurd, dacht ik kwaad, maar nou komt het:
AGP SBA wou niet uit (iets met AGP v3 geloof ik), maar zonder AGP FW heb ik daadwerkelijk
minder last van BSS

Wat zeg ik nog geen BSS gehad met UT2004 @ 12px6v 380/700 @1.2V, wel op 740, maar toch het is al een verbetering. AGP4x niet geprobeerd en dat ga ik niet doen ook, kom op zeg!
Ga nu wel tijfelen aan dat hele condensator verhaal, met name bij de nieuwere kaarten zoals de mijne. Voorlopig dus maar eens kijken hoe het gaat. Leuk is anders maar de geheugen snelheid maakt zowieso toch het minste uit.
Mischien is de boel bij jou ook stabieler zonder AGP FW?
Als jij echt zeker wilt weten of je geen last hebt van BSS zou ik de Ski Alpine 2005 demo eens downloaden (google is your friend). Als je het standaard level een paar keer achter elkaar uit kan spelen, zeker als de card stevig overgeklokt is, heb jij geen last van BSS.
Het condensator verhaal klopt van top tot teen.
Toen ik mijn kaart voor het eerst had had ik niet zo veel last en dree alles op 410/420
Niet ultra maar goed je kan niet altijd mazzel hebben.
En op stco speeds had ik ook GEEN last van BSS verschijnselen.
Langzamer hand kreeg ik steeds meer last van BSS verschijnselen wat tot ten duur op stock snelheden liep.
Maar het werd erger en ergen. Op stock kon ik geen game starten.
Wel moet ik zeggen als Antialiasing en Anisotropic uit stonden kon ik wel een game starten.
Maar je vergeet dat nog wel eens en als ik dan een game starten BAM gelijk BSS.
Dus monitor helemaal uit. (standby)
Het lag er ook aan hoe zwaar de game was natuurlijk. maar bij mij maakte het niet zoveel uit hoe zwaar de game was.
Ik moest de kaart van te voren opwarmen met een klein bech programa zoals bit
En dan maar hopen dat ik het niet kreeg.
En AGP FW uit zetten? dat maakt geen reed uit. AGP 4x te zetten? maakte (bij mij) geen hol uit.
Niks hielp.
Als je 2 bladzijden terug gaat staat een ander bericht van mij.
Toen ik die extra condensator erbij geplakt had, heb ik er let op: helemaal GEEN last meer van gehad en ook kon ik weer wat overclocken.
core kan ik weer op de snelheid draaien waar die aan het begin ook op dree. geheugen is zwaar achteruit gegaan ik denk dat het te maken heeft met het BSS geval.
Ik heb die kaart denk ik zo'n 1.5 jaar.
Ook al heb je er aan het begin weinig last bij het overclocken wil niet zeggen dat je het niet kan krijgen.
Vroeg of later word het alleen maar erger en verneukt je kaart alleen maar.
Ik zelf zou er nu al een condensator bij plakken en waarschijnlijk kan je ook denk ik verder overclocken.
Doe je dat niet en wacht je het af dan verneuk je alleen maar je kaart en als je het (zoals ik, maar toen was die info er nog niet) te laat doet dan weet ik wel zeker dat je kaart niet meer zo snel gaat als toen je hem voor het eerst kocht.
Ik zeg dit uit eigen ervaaring natuurlijk, andere kunnen een ander verhaal hebben wat ik ook graag zou willen horen.
Natuurlijk kan je dat kaart ook gewoon terug brengen.
[
Voor 7% gewijzigd door
zBEASTORz op 15-02-2006 01:22
]