Hoe krijg je dat geheugen op 994MHz, met andere timings? Core op 476MHz, vcore op 1.4 volt?
Verwijderd
1.4 volt blijft een gok, niet alle 6800 sjipppies schijnen dit aan te te kunnen, ( vaak dode kaarten )
andere waarden zijn wel te halen op luchtkoeling, mits vrij koude intake
andere waarden zijn wel te halen op luchtkoeling, mits vrij koude intake
Standaard timings.Me_Again schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:36:
Hoe krijg je dat geheugen op 994MHz, met andere timings? Core op 476MHz, vcore op 1.4 volt?
Geen voltmod, volgens Rivatuner heeft de ASUS GeForce 6800LE een vCore van ~1,25V
Overigens is de tweede overclock poging mislukt. Ik had mijn AMD Duron 1800 in 'de benchmark PC' gezet. Ik had altijd al gezegd dat die CPU de 2,7GHz wel moest halen. Als dat moet, dan moet dat
Het resultaat was 2706MHz in Windows en 2727MHz tijdens te post (Wat uit komt op 2732MHz vanwege een FSB die niet afgevlakt is). Geen slecht resultaat voor een AMD Duron
Toen ik het waterkoeling circuit weer om ging bouwen voor een run met de ASUS GeForce 6800LE van The Godsha lekte er wat water weg. O.a. in een ietwat bol staande condensator. De PC draaide niet lekker, na een droogperiode was de PC helemaal dood.
Na wat klooien drukte ik een keer op zo'n ietwat bolle condensator. Het water spoot er zachtjes uit. (Condensatoren zuigen water op
Deze condensatoren heb ik vervangen en de PC gaf weer beeld, helaas wel zwaar onstabiel. Toen zijn we maar gestopt. De volgende dag draaide de PC (waar ik nu op typ) weer als een zonnetje
Helaas geen nieuwe GeForce 6800LE records dus.
[ Voor 62% gewijzigd door Thandor op 12-02-2006 18:05 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Hoe krijg jij de core op 450+ MHz zonder het voltage te verhogen, want dit bestaat gewoon niet. Altans niet zonder artifacts. Hetzelfde geld voor het geheugen.
Ik heb mijn graka ook watergekoelt, maar daardoor kun je niet verder overklokken?! Hoe krijg jij het dan wel voor elkaar om die enorm hoge scores te halen?
Ik heb mijn graka ook watergekoelt, maar daardoor kun je niet verder overklokken?! Hoe krijg jij het dan wel voor elkaar om die enorm hoge scores te halen?
Het ijswater helpt blijkbaar enorm. Met lucht kwamen we volgens mij maximaal op 445MHz o.i.d.
Dit is verbeterd met waterkoeling waardoor de core al snel wat MHz'en hoger gaat. Dit dankzij de snellere afvoer en het betere heatsink. 453MHz á 455MHz is dan wel te doen.
Het ijswater heeft echter goed geholpen. Daarmee haal je 470MHz artifact loos. 478MHz is niet geheel artifactloos maar desalniettemin benchen we gewoon door
Een goede kaart, een goede voeding, goede koeling en een goede good ol' EPoX 8RDA doen wonderen
Dit is verbeterd met waterkoeling waardoor de core al snel wat MHz'en hoger gaat. Dit dankzij de snellere afvoer en het betere heatsink. 453MHz á 455MHz is dan wel te doen.
Het ijswater heeft echter goed geholpen. Daarmee haal je 470MHz artifact loos. 478MHz is niet geheel artifactloos maar desalniettemin benchen we gewoon door
Een goede kaart, een goede voeding, goede koeling en een goede good ol' EPoX 8RDA doen wonderen
Dat wel maar geef die "goede" spullen nu eens aan iemand die er niet "goed" mee om kan gaanThandor schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:29:
Die kaart van The Godsha is trouwens ook een meesterlijk ding, 994 MHz op het geheugen
En het feit dat de kaart dus al op 1.25v liep, tegenover de 1.1v van een normale 6800LE.Thandor schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:29:
Het ijswater helpt blijkbaar enorm. Met lucht kwamen we volgens mij maximaal op 445MHz o.i.d.
Maar echt petje af hoor, prachtig resultaat!
Ik vraag me af wat ik ga voor elkaar krijgen met toekomstige 7800GS
pssssst Cyberstefan, ik heb gister Ernesto and Bastian live gezien, was geweldig
[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 12-02-2006 20:24 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Met meesterlijke koeling welWillemJanJansen schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:50:
[...]
Dat wel maar geef die "goede" spullen nu eens aan iemand die er niet "goed" mee om kan gaan
Die kaart van The Godsha is trouwens ook een meesterlijk ding, 994 MHz op het geheugenen 478 MHz op de core, het is danwel met vrij goede koeling maar dat ding gaat wel enorm hard
Ohja deze kaart scoort ongeveer 700-800 punten meer dan een 6800ultra hehe
K post wel een keer een foto van mijn meesterlijke kaart, of thandor moet zo vriendelijk willen zijn
jij ook al, wat toevalligXanderDrake schreef op zondag 12 februari 2006 @ 19:37:
[...]pssssst Cyberstefan, ik heb gister Ernesto and Bastian live gezien, was geweldig![]()
@ Thandor & The Godsha: erg indrukwekkende resultaten!
ik heb zelf veel minder geluk met oc'en, alles boven de ~375Mhz (op zowel 1.1 als 1.2v) leidt na enkele uren gamen altijd tot een BSOD
ik vraag me nog steeds af of de meeste mensen die boven de 400Mhz uitkomen wel succesvol meerdere uren (2.5 tot 4u is voor mij gebruikelijk
m'n XFX draait nu op 365Mhz / 800Mhz en heb eigenlijk nooit meer BSOD's bij langdurig gamen.
Een koelingsprobleem heb ik al lang uitgesloten, een 12x12cm fan voorziet mn NV5 Silencer van koude lucht direct van buiten de kast, mn kaart is doorgaans max 50 graden stressed (38 idle)
Dit kunnen ook voortekenen van het Black Screen Syndrom zijn, daar hebben nogal veel XFX kaarten last van (gehad).jeroen__online schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:35:
[...]
jij ook al, wat toevallig![]()
@ Thandor & The Godsha: erg indrukwekkende resultaten!![]()
ik heb zelf veel minder geluk met oc'en, alles boven de ~375Mhz (op zowel 1.1 als 1.2v) leidt na enkele uren gamen altijd tot een BSOD![]()
ik vraag me nog steeds af of de meeste mensen die boven de 400Mhz uitkomen wel succesvol meerdere uren (2.5 tot 4u is voor mij gebruikelijk) achtereen kunnen gamen, want bij mij leek bijvoorbeeld 400Mhz ook goed te gaan (benchmarks, uurtje gamen), tot ik ontdekte dat enkele avonden achter elkaar mn pc telkens na enkele uren (online) gamen was gecrasht, toevallig net toen ik de ~375Mhz had overschreden..
m'n XFX draait nu op 365Mhz / 800Mhz en heb eigenlijk nooit meer BSOD's bij langdurig gamen.
Een koelingsprobleem heb ik al lang uitgesloten, een 12x12cm fan voorziet mn NV5 Silencer van koude lucht direct van buiten de kast, mn kaart is doorgaans max 50 graden stressed (38 idle)Heel misschien ligt het aan mn voeding, maar alle lijnen zijn prima binnen de grenzen. Binnenkort wil ik zowiezo investeren in een upgrade, hopelijk kan ik dan de voeding definitief uitsluiten als mogelijke oorzaak
Meesterlijke koeling, dan begin ik over temps van -30 te praten, het is een zeer goede koeling.The Godsha schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:24:
[...]
Met meesterlijke koeling welMijn eigen ontworpen koelblok doet zijn werk erg goed. Denk dat veel vga blokken makers hier een puntje aan kunnen zuigen. Maarja hij is alleen een beetje groot uitgevallen
en dan praat ik over de slangkoppelingen. Een voltmod op het geheugen moet altijd nog komen en op de core, dat weet ik niet, nu heb ik zon meesterlijke kaart en dan heb ik geen zin deze te verspelen.
Ohja deze kaart scoort ongeveer 700-800 punten meer dan een 6800ultra hehe![]()
K post wel een keer een foto van mijn meesterlijke kaart, of thandor moet zo vriendelijk willen zijn

Mijn Asus V9999/TD wilde niet hoger dan 414/897.. op zich niet slecht maar ook niet denderend.
[ Voor 3% gewijzigd door WillemJanJansen op 12-02-2006 21:53 ]
Ik heb nooit last van BSOD. Ik heb er nog geen een gezien veroorzaakt door mijn 6800le, ik game nu op 430-450/ 950+jeroen__online schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:35:
[...]
jij ook al, wat toevallig![]()
@ Thandor & The Godsha: erg indrukwekkende resultaten!![]()
ik heb zelf veel minder geluk met oc'en, alles boven de ~375Mhz (op zowel 1.1 als 1.2v) leidt na enkele uren gamen altijd tot een BSOD![]()
ik vraag me nog steeds af of de meeste mensen die boven de 400Mhz uitkomen wel succesvol meerdere uren (2.5 tot 4u is voor mij gebruikelijk) achtereen kunnen gamen, want bij mij leek bijvoorbeeld 400Mhz ook goed te gaan (benchmarks, uurtje gamen), tot ik ontdekte dat enkele avonden achter elkaar mn pc telkens na enkele uren (online) gamen was gecrasht, toevallig net toen ik de ~375Mhz had overschreden..
Een koelingsprobleem heb ik al lang uitgesloten, een 12x12cm fan voorziet mn NV5 Silencer van koude lucht direct van buiten de kast, mn kaart is doorgaans max 50 graden stressed (38 idle)Heel misschien ligt het aan mn voeding, maar alle lijnen zijn prima binnen de grenzen. Binnenkort wil ik zowiezo investeren in een upgrade, hopelijk kan ik dan de voeding definitief uitsluiten als mogelijke oorzaak
Mijn kaart word nu idle 47 graden, maar ik heb mijn fan van de radiator niet aanstaan in windows
Ik maak gebruik van een 350 watt seasonic voeding, die trekt t om mijn P4 2,66@ 3,1 en mijn 6800le @ 16*1/6 @430 950 stabiel te houden.
Ja ik weet niet hoe koud het water was dat wij gebruikte, maar het zat dicht tegen het vriespunt aan, het stroomde nauwelijks meer, de stroomsnelheid was zeker 2x zo laag.WillemJanJansen schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:52:
[...]
Meesterlijke koeling, dan begin ik over temps van -30 te praten, het is een zeer goede koeling.
Mijn Asus V9999/TD wilde niet hoger dan 414/897.. op zich niet slecht maar ook niet denderend.
Wat voor koeling heb jij op je V9999TD zitten dan?
[ Voor 16% gewijzigd door The Godsha op 12-02-2006 23:01 ]
Ik had de standaard Asus koeler er op. Luchtkoeling dus, beetje rumoerig bij maximale stand maar ik liet het ding altijd 800 RPM draaien, stil dus.The Godsha schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:15:
[...]
Ja ik weet niet hoe koud het water was dat wij gebruikte, maar het zat dicht tegen het vriespunt aan, het stroomde nauwelijks meer, de stroomsnelheid was zeker 2x zo laag.
Wat voor koeling heb jij op je V9999TD zitten dan?
Werkte de koeling trouwens niet beter al was het water iets minder koud,zodat het beter doorstroomde? Volgens mij kun je de warmte met sneller stromend koud water sneller laten overdragen dan met langzaam stromend ijskoud water..
Ik denk dat het koudere water beter is. Het VGA blok van The Godsha voert de warmte goed af en er zaten geen andere onderdelen op het circuit met het door ijs gekoelde water. De CPU en de northbridge zaten namelijk op een ander circuit.WillemJanJansen schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:40:
[...]
Ik had de standaard Asus koeler er op. Luchtkoeling dus, beetje rumoerig bij maximale stand maar ik liet het ding altijd 800 RPM draaien, stil dus.
Werkte de koeling trouwens niet beter al was het water iets minder koud,zodat het beter doorstroomde? Volgens mij kun je de warmte met sneller stromend koud water sneller laten overdragen dan met langzaam stromend ijskoud water..
Mijn ervaring is dat de flow van het water niet zo enorm belangrijk is. Zolang het water maar snel genoeg weg is voordat het opwarmt. Gezien zo'n 6800LE met 1,25V geen 150W erdoor jaagt en het water lekker koud is zal het wel snor zitten met de ietwat lage flow
Ik snap echt even niet zoveel meer van rivatuner.. telkens als ik bezig met de frequenties ben en ik zet de ene keer mijn geheugen op 870Mhz dan is er niks aan de hand en kom ik de stresstest meerdere malen door nog geen 5 minuten daarna probeer ik de stresstest van rivatuner nog een keer en vind rivatuner (en de drivers uiteraard) dat ik niet hoger kan dan 840....
WTF??? iemand weet hoe dit komt of wat ik verkeerd doe?
R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38
Ik twijfel hier aan, de warmteoverdracht is natuurlijk groter met kouder water maar ik denk dat je met beter stromend water meer kunt bereiken.Nu gaat het water langzamer door het koelblok wat eigenlijk de lagere temperatuur een beetje opheft. Hoe meer deeltjes er langs elkaar gaan binnen een bepaalde tijd, hoe groter de warmteoverdracht in die tijd. Niet dat dit erg veel boeit met jullie 1e plek met 3dmark06 en 2e plek met 05, dat is een topprestatie!Thandor schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:05:
[...]
Ik denk dat het koudere water beter is. Het VGA blok van The Godsha voert de warmte goed af en er zaten geen andere onderdelen op het circuit met het door ijs gekoelde water. De CPU en de northbridge zaten namelijk op een ander circuit.
Mijn ervaring is dat de flow van het water niet zo enorm belangrijk is. Zolang het water maar snel genoeg weg is voordat het opwarmt. Gezien zo'n 6800LE met 1,25V geen 150W erdoor jaagt en het water lekker koud is zal het wel snor zitten met de ietwat lage flow
Eigenlijk zouden jullie iets anders dan water in de koeling moeten gieten, iets wat goed warmte opneemt maar evengoed niet bevriest..
Tja, als je op de test knop drukt dan wordt het geheugen uiteraard "getest"CID2005 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:23:
Ik snap echt even niet zoveel meer van rivatuner.. telkens als ik bezig met de frequenties ben en ik zet de ene keer mijn geheugen op 870Mhz dan is er niks aan de hand en kom ik de stresstest meerdere malen door nog geen 5 minuten daarna probeer ik de stresstest van rivatuner nog een keer en vind rivatuner (en de drivers uiteraard) dat ik niet hoger kan dan 840....WTF??? iemand weet hoe dit komt of wat ik verkeerd doe?
[ Voor 32% gewijzigd door WillemJanJansen op 13-02-2006 00:03 ]
Toch denk ik dast je ertussen in moet gaan zitten. Het water moet niet keihard stromen, want ik denk dat je dan t probleem krijgt dat t water niet optimaal de warmte op kan nemen.WillemJanJansen schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:59:
[...]
Ik twijfel hier aan, de warmteoverdracht is natuurlijk groter met kouder water maar ik denk dat je met beter stromend water meer kunt bereiken.Nu gaat het water langzamer door het koelblok wat eigenlijk de lagere temperatuur een beetje opheft. Hoe meer deeltjes er langs elkaar gaan binnen een bepaalde tijd, hoe groter de warmteoverdracht in die tijd. Niet dat dit erg veel boeit met jullie 1e plek met 3dmark06 en 2e plek met 05, dat is een topprestatie!
Eigenlijk zouden jullie iets anders dan water in de koeling moeten gieten, iets wat goed warmte opneemt maar evengoed niet bevriest..
Ik wil het nog wel een keer dr op wagen, maar dan moet ik eerst zowieso een voltmod op het geheugen doen, en op de core weet ik nog niet. Dat vind ik toch een beetje linke soep.
Ik ga er morgen ofzo een keer koelvloeistof in doen, dit bevriest niet zo snel, en zo kunnen we dus nog wat extremer.
Alleen moeten we dan wel op gaan passen met condens.
Ik wil zowieso zonder timings aan te passen op 1000mhz geheugen komen en op 480-490 core komen (zonder voltmod). En als ik nog een voltmod op de core ga doen, dan wil ik over de 500mhz heen
Maarja dan moet er ook wat gebeuren aan die Athlon XP. 25xx mhz schiet natuurlijk niet op. Veel tests zijn cpu limited
[ Voor 8% gewijzigd door The Godsha op 13-02-2006 15:23 ]
Als je er koelvloeistof ingooit, dan moet de temperatuur wel weer wat lager, koelvloeistof koelt namelijk minder goed dan water. Die Athlon XP zit wel zo'n beetje tegen zijn max aan zeker? Misschien een Athlon 64 met een AGP moederbordje.. dan kun je het maximale uit 3dmark06 en 3dmark03 halen...The Godsha schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:18:
[...]
Toch denk ik dast je ertussen in moet gaan zitten. Het water moet niet keihard stromen, want ik denk dat je dan t probleem krijgt dat t water niet optimaal de warmte op kan nemen.
Ik wil het nog wel een keer dr op wagen, maar dan moet ik eerst zowieso een voltmod op het geheugen doen, en op de core weet ik nog niet. Dat vind ik toch een beetje linke soep.
Ik ga er morgen ofzo een keer koelvloeistof in doen, dit bevriest niet zo snel, en zo kunnen we dus nog wat extremer.
Alleen moeten we dan wel op gaan passen met condens.
Ik wil zowieso zonder timings aan te passen op 1000mhz geheugen komen en op 480-490 core komen (zonder voltmod). En als ik nog een voltmod op de core ga doen, dan wil ik over de 500mhz heen
Maarja dan moet er ook wat gebeuren aan die Athlon XP. 25xx mhz schiet natuurlijk niet op. Veel tests zijn cpu limited
Als je gewoon van dat rubber/schuim troep om je slangen enz doet, dan krijg je geen condens en als het er toch komt, dan absorberen die rubber/schuim dingen dat.
[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 13-02-2006 15:49 ]
Die AMD Athlon XP draait momenteel nog niet helemaal soepel. De 2,53GHz haal ik niet meer, voorheen draaide ik daar prima mee. Nu blijf ik hangen op de 2,5GHz.
Ik heb echter nog één bolle condensator. Die moet ik nog vervangen, misschien kan ik de andere nog vervangen voor sterkere exemplaren om het moederbord/CPU bij zware overclocks stabieler te houden
Benchmarken op 2,66GHz was vroeger wel mogelijk. Het systeem is dan niet geheel stabiel (Bij veel I/O activiteit crashed het systeem). Veel hoger dan die 2,66GHz kom ik niet. De 2732MHz is de absolute top die verre van stabiel is
Het is slechts een AMD Athlon XP 1800+ 'Thoroughbred B' 0311 VPMW, ofwel een gewone desktop CPU van € 36,-
Ik heb echter nog één bolle condensator. Die moet ik nog vervangen, misschien kan ik de andere nog vervangen voor sterkere exemplaren om het moederbord/CPU bij zware overclocks stabieler te houden
Benchmarken op 2,66GHz was vroeger wel mogelijk. Het systeem is dan niet geheel stabiel (Bij veel I/O activiteit crashed het systeem). Veel hoger dan die 2,66GHz kom ik niet. De 2732MHz is de absolute top die verre van stabiel is
Het is slechts een AMD Athlon XP 1800+ 'Thoroughbred B' 0311 VPMW, ofwel een gewone desktop CPU van € 36,-
Ik heb voor de zomervakantie geen zin om te upgraden naar A64, k heb nu krap budget, maar ik wikl dan overstappen op een A64 en een Asrock bordje met zowel AGP als PCI-EWillemJanJansen schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:48:
[...]
Als je er koelvloeistof ingooit, dan moet de temperatuur wel weer wat lager, koelvloeistof koelt namelijk minder goed dan water. Die Athlon XP zit wel zo'n beetje tegen zijn max aan zeker? Misschien een Athlon 64 met een AGP moederbordje.. dan kun je het maximale uit 3dmark06 en 3dmark03 halen...
ja die Athlon Xp's gaan echt vlot voor hun doen, mijn 2200 loopt nu al anderhalf jaar stabiel op 2004 mhz met een FSB van 200 mhz op 1.6Volt
ik weet wel bijna zeker dat hij de 2600 mhz wel kan halen
het lijkt me dat het BSS zich ook op stock snelheden voordoet, bij mij is het zo dat alles onder de ~375Mhz core gewoon helemaal stabiel is, daarboven krijg ik na enkele uren gamen BSOD's (echt direct een BSOD, niet eerst een tijdje een zwart scherm). Dat is op 1.2v trouwens, op 1.1v geeft ie boven de ~375Mhz artifacts.WillemJanJansen schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:52:
[...]
Dit kunnen ook voortekenen van het Black Screen Syndrom zijn, daar hebben nogal veel XFX kaarten last van (gehad).
Het kan idd een te erge belasting van wat condensatoren (of andere onderdelen van de kaart) zijn, die er op 1.2v na een tijdje uitklappen > BSOD, het kan IMO ook nog mn voeding zijn, hoewel deze wel genoeg volt lijkt te geven. (360W chieftec)
Misschien ga ik er ooit nog s meer mee testen om de echte oorzaak te achterhalen, maar voorlopig doet ie zn werk prima op 365Mhz / 800Mhz
ik lees zo over winfox en denk hey das leuk,
ik heb geinstaleerd en het is makkelijk met overklokken
me 6800 le draait op 16,1x6 en op 372/911
maar ik wil graag me bios flashen om er 1,4 volt op te gooien,
maar ik zie bij dat programma
alleen maar
prefrences/settings ---> about winfox
niet een hele rij met opties staat ook niks over in de handleiding iemand een idee?
alleen maar
niet een hele rij met opties staat ook niks over in de handleiding iemand een idee?
1337
Overstappen naar NiBiTor 2.6a en flashen (op hoop van zegen, als je 1.4V gaat proberen)ZandBak schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:46:
ik lees zo over winfox en denk hey das leuk,
alleen maar
Me core klokt steeds terug van 380 naar ~310 is dat normaal?
Krijg trouwens me geheugen niet echt omhoog, boven de 760 krijg ik last van artifacts.
Zou het helpen om me geheugen dan beter te koelen of heeft dit weinig zin.
Krijg trouwens me geheugen niet echt omhoog, boven de 760 krijg ik last van artifacts.
Zou het helpen om me geheugen dan beter te koelen of heeft dit weinig zin.
[ Voor 59% gewijzigd door NightForce op 14-02-2006 01:00 ]
@jeroen-online
Heb zelf wel last van BSS met de XFX, alleen dus net niet @ stock speeds + settings
Vooral met UT2004 64bit onder Linux en de Ski Alpine 2005 demo onder Windows. UT2004 is prijsschieten met alles wat niet standaard is:
8px4v 325/700 -> no prob
'' 325/804 -> BSS garantie
12px6v 380/850 @1.2V -> BSS garantie
12px6v 380/740 @1.2V -> BSS garantie
12px6v 380/700 @1.2V -> alleen in UT2004 BSS na een tijdje
Probleem voorgelegt aan XFX en als antwoord gekregen om het eens te proberen zonder SBA of FW en AGP4x. Mooi met een kluitje het riet in gestuurd, dacht ik kwaad, maar nou komt het:
AGP SBA wou niet uit (iets met AGP v3 geloof ik), maar zonder AGP FW heb ik daadwerkelijk minder last van BSS
Wat zeg ik nog geen BSS gehad met UT2004 @ 12px6v 380/700 @1.2V, wel op 740, maar toch het is al een verbetering. AGP4x niet geprobeerd en dat ga ik niet doen ook, kom op zeg!
Ga nu wel tijfelen aan dat hele condensator verhaal, met name bij de nieuwere kaarten zoals de mijne. Voorlopig dus maar eens kijken hoe het gaat. Leuk is anders maar de geheugen snelheid maakt zowieso toch het minste uit.
Mischien is de boel bij jou ook stabieler zonder AGP FW?
Als jij echt zeker wilt weten of je geen last hebt van BSS zou ik de Ski Alpine 2005 demo eens downloaden (google is your friend). Als je het standaard level een paar keer achter elkaar uit kan spelen, zeker als de card stevig overgeklokt is, heb jij geen last van BSS.
Heb zelf wel last van BSS met de XFX, alleen dus net niet @ stock speeds + settings
Vooral met UT2004 64bit onder Linux en de Ski Alpine 2005 demo onder Windows. UT2004 is prijsschieten met alles wat niet standaard is:
8px4v 325/700 -> no prob
Probleem voorgelegt aan XFX en als antwoord gekregen om het eens te proberen zonder SBA of FW en AGP4x. Mooi met een kluitje het riet in gestuurd, dacht ik kwaad, maar nou komt het:
AGP SBA wou niet uit (iets met AGP v3 geloof ik), maar zonder AGP FW heb ik daadwerkelijk minder last van BSS
Ga nu wel tijfelen aan dat hele condensator verhaal, met name bij de nieuwere kaarten zoals de mijne. Voorlopig dus maar eens kijken hoe het gaat. Leuk is anders maar de geheugen snelheid maakt zowieso toch het minste uit.
Als jij echt zeker wilt weten of je geen last hebt van BSS zou ik de Ski Alpine 2005 demo eens downloaden (google is your friend). Als je het standaard level een paar keer achter elkaar uit kan spelen, zeker als de card stevig overgeklokt is, heb jij geen last van BSS.
dan kan je hem wel lezen maar neit vanuit windows flashenMe_Again schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:13:
[...]
Overstappen naar NiBiTor 2.6a en flashen (op hoop van zegen, als je 1.4V gaat proberen)
1337
Verwijderd
Heej jongens effe vraagje.
Na 10 3dmark tests knalt mijn windows eruit. De computer restart dan helemaal. Dit is alleen zo als ik mijn 6800Le overklok, naar 415/930 bijvoorbeeld. Zouden jullie weten waar het aan ligt. Ik zelf zit te denken aan mijn Asus 350 watt voeding. Iemand ideeen?
Na 10 3dmark tests knalt mijn windows eruit. De computer restart dan helemaal. Dit is alleen zo als ik mijn 6800Le overklok, naar 415/930 bijvoorbeeld. Zouden jullie weten waar het aan ligt. Ik zelf zit te denken aan mijn Asus 350 watt voeding. Iemand ideeen?
Ik denk niet dat het aan je voeding ligt. Tenzij je 10 hdd's hebt plus dualcore. Mijn videokaart draait op 385/900 en CPU 3.0 @ 3.6GHz. Verder één hardeschijf en dvdbrander. En dat met een Zalman 300 Watt.
Probeer gewoon even een andere (betere) voeding en kijk of het daarmee opgelost is. Maar het probleem is vaak dat je die niet zo bij de hand hebt
Is je (stressed) temperatuur niet te hoog? Behalve de core en memory zijn er ook andere onderdelen, die de overklok misschien niet aankunnen. Hogere core snelheid geeft vaak een hogere temperatuur wat leidt tot een hogere weerstand!?
Twee weken terug kwam ik er achter dat mijn hardeschijf en videokaart van stroom voorzien werden met dezelfde voedingskabel. Dit gaf ook negatieve effecten, misschien heb jij dit ook?
Probeer gewoon even een andere (betere) voeding en kijk of het daarmee opgelost is. Maar het probleem is vaak dat je die niet zo bij de hand hebt
Is je (stressed) temperatuur niet te hoog? Behalve de core en memory zijn er ook andere onderdelen, die de overklok misschien niet aankunnen. Hogere core snelheid geeft vaak een hogere temperatuur wat leidt tot een hogere weerstand!?
Twee weken terug kwam ik er achter dat mijn hardeschijf en videokaart van stroom voorzien werden met dezelfde voedingskabel. Dit gaf ook negatieve effecten, misschien heb jij dit ook?
[ Voor 16% gewijzigd door Me_Again op 14-02-2006 22:28 ]
Verwijderd
Temps zullen wel goed zijn met het raam open en alle casefans aan en nog een zalman koeler. Ik heb ook aparte molex voor videokaart. Maarja het is raar, het gebeurt niet gelijk de eerste keer, maar pas na paar keer testen en overklokken
bedankt voor je reply! hoe openbaart het BSS zich bij jou, heb je echt zwarte schermen (zonder directe BSOD) of direct een BSOD? Ik had telkens direct een BSOD, dan lijkt het me eerder een (fatale) rekenfout van de GPU, veroorzaakt door wellicht een te hoge coresnelheid... het kan ook aan de condensatoren liggen (er van uitgaande dat deze de oorzaak zijn van het BSS), maar dan ligt de drempel blijkbaar redelijk hoog bij mij, want op 365 / 800Mhz doet ie t toch echt foutloosscorpion77 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 01:08:
@jeroen-online
8px4v 325/700 -> no prob
AGP SBA wou niet uit (iets met AGP v3 geloof ik), maar zonder AGP FW heb ik daadwerkelijk minder last van BSSWat zeg ik nog geen BSS gehad met UT2004 @ 12px6v 380/700 @1.2V, wel op 740, maar toch het is al een verbetering. AGP4x niet geprobeerd en dat ga ik niet doen ook, kom op zeg!
zoals gezegd: ik ga er nog wel eens wat meer mee testen, als ik zin en tijd heb
Graag gedaan hoorjeroen__online schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:58:
[...]
bedankt voor je reply! hoe openbaart het BSS zich bij jou, heb je echt zwarte schermen (zonder directe BSOD) of direct een BSOD? Ik had telkens direct een BSOD, dan lijkt het me eerder een (fatale) rekenfout van de GPU, veroorzaakt door wellicht een te hoge coresnelheid... het kan ook aan de condensatoren liggen (er van uitgaande dat deze de oorzaak zijn van het BSS), maar dan ligt de drempel blijkbaar redelijk hoog bij mij, want op 365 / 800Mhz doet ie t toch echt foutloos
zoals gezegd: ik ga er nog wel eens wat meer mee testen, als ik zin en tijd heb
Geen BSOD en ook niet het Linux equivalent, gewoon pats boem beeld op zwart en een computer die pas weer beeld geeft na een cold boot. Ook geen Windows fout rapporten trouwens. Met AGP FW uit hoor ik nu nog wel even geluid voor de machine helemaal vastloopt ... t blijft een vaag probleem
Nogmaals probeer gewoon die Ski Alpine 2005 demo, geen zwart scherm en computer die niet meer gereageerd? Dan moet je het denk ik ergens anders zoeken.
Het condensator verhaal klopt van top tot teen.scorpion77 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 01:08:
@jeroen-online
8px4v 325/700 -> no prob
AGP SBA wou niet uit (iets met AGP v3 geloof ik), maar zonder AGP FW heb ik daadwerkelijk minder last van BSSWat zeg ik nog geen BSS gehad met UT2004 @ 12px6v 380/700 @1.2V, wel op 740, maar toch het is al een verbetering. AGP4x niet geprobeerd en dat ga ik niet doen ook, kom op zeg!
Toen ik mijn kaart voor het eerst had had ik niet zo veel last en dree alles op 410/420
Niet ultra maar goed je kan niet altijd mazzel hebben.
En op stco speeds had ik ook GEEN last van BSS verschijnselen.
Langzamer hand kreeg ik steeds meer last van BSS verschijnselen wat tot ten duur op stock snelheden liep.
Maar het werd erger en ergen. Op stock kon ik geen game starten.
Wel moet ik zeggen als Antialiasing en Anisotropic uit stonden kon ik wel een game starten.
Maar je vergeet dat nog wel eens en als ik dan een game starten BAM gelijk BSS.
Dus monitor helemaal uit. (standby)
Het lag er ook aan hoe zwaar de game was natuurlijk. maar bij mij maakte het niet zoveel uit hoe zwaar de game was.
Ik moest de kaart van te voren opwarmen met een klein bech programa zoals bit
En dan maar hopen dat ik het niet kreeg.
En AGP FW uit zetten? dat maakt geen reed uit. AGP 4x te zetten? maakte (bij mij) geen hol uit.
Niks hielp.
Als je 2 bladzijden terug gaat staat een ander bericht van mij.
Toen ik die extra condensator erbij geplakt had, heb ik er let op: helemaal GEEN last meer van gehad en ook kon ik weer wat overclocken.
core kan ik weer op de snelheid draaien waar die aan het begin ook op dree. geheugen is zwaar achteruit gegaan ik denk dat het te maken heeft met het BSS geval.
Ik heb die kaart denk ik zo'n 1.5 jaar.
Ook al heb je er aan het begin weinig last bij het overclocken wil niet zeggen dat je het niet kan krijgen.
Vroeg of later word het alleen maar erger en verneukt je kaart alleen maar.
Ik zelf zou er nu al een condensator bij plakken en waarschijnlijk kan je ook denk ik verder overclocken.
Doe je dat niet en wacht je het af dan verneuk je alleen maar je kaart en als je het (zoals ik, maar toen was die info er nog niet) te laat doet dan weet ik wel zeker dat je kaart niet meer zo snel gaat als toen je hem voor het eerst kocht.
Ik zeg dit uit eigen ervaaring natuurlijk, andere kunnen een ander verhaal hebben wat ik ook graag zou willen horen.
Natuurlijk kan je dat kaart ook gewoon terug brengen.
[ Voor 7% gewijzigd door zBEASTORz op 15-02-2006 01:22 ]
Blaad
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1804747
3dmark05:3775 punten
toch mooi een 3de plaats met mn 6800xt
kan nog wel iets verder denk ik... vanavond ff 3dmark06 submitten,
Verwijderd
12p maarlegolas82 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:41:

Mijn score lag op een ruime 4000, zal binnenkort nog wel ff benche!

Verwijderd
Hehe mijn score 4799 d8 ik, eerst had ik nog rond 4850 gehaald maar dat lukte gisteren niet 
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1804891
met 6800Le
Effe nog een vraagje, hoe moet je die condensator erbij doen?
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1804891
met 6800Le
Effe nog een vraagje, hoe moet je die condensator erbij doen?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 14:18 ]
ja, kan niet tot 16p, want dan is zijn er echt een hele *(#$@ zooi blauwe stipjes op mn scherm. Zou er misschien nog wel hele bench mee kunnen draaien, maar das oneerlijk
...
hmm, eerlijk of hogere score?? *me denkt na
core en mem kunnen niet hoger, want dan kan hij intern niet meer testen...
hmm, eerlijk of hogere score?? *me denkt na
core en mem kunnen niet hoger, want dan kan hij intern niet meer testen...
[ Voor 15% gewijzigd door legolas82 op 15-02-2006 14:22 ]
steeds na paar games Battlefield 2 clock me cor terug naar 306 ipv 370, hoe kan ik er voor zorgen dat die op 370 blijft lopen?
Throttle speed in je bios omhoog zetten, misschien heb je een brakke sensor waardoor het ding automatisch terugklokt, of het ding wordt gewoon echt te heet. Ook zou ik alle programma´s die de kloksnelheid kunnen veranderen uitzetten. Misschien dat er eentje je kaart aan het terugklokken is, weinig kans maar het kan wel.NightForce schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:19:
steeds na paar games Battlefield 2 clock me cor terug naar 306 ipv 370, hoe kan ik er voor zorgen dat die op 370 blijft lopen?
mja, geen records meer van mijn kant.
Mijn kaart is gistern kapot gegaan, een van de voltregulatoren is doorgebrand. Ik vind dit echt ontzettend jammer. Ik heb geen geld om een nieuwe te kopen en ook geen geld om een mislukte RMA te betalen. Maargoed, keep up the tweaking, en zorg dat je alles goed koelt!!!
Ik ga denk ik teren op een fx5200 tot de zomer,dan koop ik een nieuw systeem.
Mijn kaart is gistern kapot gegaan, een van de voltregulatoren is doorgebrand. Ik vind dit echt ontzettend jammer. Ik heb geen geld om een nieuwe te kopen en ook geen geld om een mislukte RMA te betalen. Maargoed, keep up the tweaking, en zorg dat je alles goed koelt!!!
Dat is minder, misschien zijn die laatste recordpogingen (Gelukte pogingen) iets te veel geweest voor de kaart... Wat bedoel je met mislukte RMA? Wil de winkel 'm niet meer terugnemen? Daar heb je recht op, of ze moeten harde bewijzen hebben dat je met de kaart heb lopen kloten.The Godsha schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:09:
The Godsha schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:09:
Nee ik weet t ook niet, als je t mij vraagt ligt t niet aan t opvoeren helemaal niet. Maar ik had computer uit willen doen, want ik ging naar mijn vriendin, dus ik pomp uit toen (ik dacht dat de computer uit ging). Toen werd ik gebeld door mij ma, dat de computer herrie maakte, en dat kon niet want ik had m uit gezet. Maargoed boel dus overhit.WillemJanJansen schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:15:
[...]
Dat is minder, misschien zijn die laatste recordpogingen (Gelukte pogingen) iets te veel geweest voor de kaart... Wat bedoel je met mislukte RMA? Wil de winkel 'm niet meer terugnemen? Daar heb je recht op, of ze moeten harde bewijzen hebben dat je met de kaart heb lopen kloten.
Ik had gezegd dat ze de pomp aan moest zetten en computer op nieuw aanzetten. Toen kwam er rook uit de kast en heeft ze m uitgezet en nix meer aan gedaan
Nu is er een spoel (met onhulsel waar R47 op staat) er af geslodeerd (vanzelf). En mijn voltage chip (waarschijnlijk voor geheugen) doorgebrand.
Als mijn kaart niet RMA word gedaan naar asus (door icomputers, btw een heel goed bedrijf
Ja te hoge temperatuur warschijnlijk. De core ziet er nog picobello uit en alle lanes ook, naar alle chips toe. Alleen die voltage chip is kapot. Ik heb alles dr weer op gezet, standaard koeler en schroeven. Maar wat verwachten jullie zal RMA lukken?jeroen__online schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:21:
[...]
dat is erg sneu om te horen... heb je enig idee wat de oorzaak is van dit overlijden?
[ Voor 16% gewijzigd door The Godsha op 15-02-2006 21:25 ]
Het zit 'm niet in de overclock pogingen. Die zijn met enigzins beleid uitgevoerdWillemJanJansen schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:15:
[...]
Dat is minder, misschien zijn die laatste recordpogingen (Gelukte pogingen) iets te veel geweest voor de kaart... Wat bedoel je met mislukte RMA? Wil de winkel 'm niet meer terugnemen? Daar heb je recht op, of ze moeten harde bewijzen hebben dat je met de kaart heb lopen kloten.
De reden van doorbrandden is waarschijnlijk :
De PC staat aan. De koeling niet. De GPU wordt warm, de GPU wordt heet.
Andere onderdelen op de kaart worden ook heet. Er loopt geen airflow langs (altijd opletten met waterkoeling, je koelt wel op één punt goed. Je verliest wel je airflow rond dat gebied!) en de chips (o.a. voltageregulatoren) worden te heet.
Als dit zo een poosje doorgaat kan ik mij wel voorstellen dat deze chips kapot gaan en eraf kunnen vallen.
Het is jammer van de kaart maar het is niet anders.
Verwijderd
Tja dat probleem heb ik ook. Geen geld en als ik mijn Le kapot klok dan kan ik terug naar een mx440The Godsha schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:09:
- Hoe zijn de ervaringen met de nieuwe reeks Asus kaarten: 6800XT/TD Zijn deze net zo makkelijk/ goed unlockbaar als voorheen een de kaart draait stock op 700&300Mhz.
- Wie weer er met welke core je dan te maken hebt 40,41 of 42? De tabellen uit de Startpost zijn een beetje inconsequent het type (XT) zou op een Core@Stock moeten zitten van boven de 350. 300/700 zou juist horen bij een 6800LE??
- Dus wat heb je dan voor core bij de niewe ? Ik heb natuurlijk het liefste een nv40-core.
Mijn Asus V9999/TD (6800TD) heeft een N40 core draaiende op 325 MHz en het geheugen op 700 MHz
Ik kon alle overige pipelines unlocken, maar dit is en blijft een gok...
Ik kon alle overige pipelines unlocken, maar dit is en blijft een gok...
[ Voor 29% gewijzigd door Me_Again op 16-02-2006 21:00 ]
Ik heb een probleem, ik heb sinds vorige week nieuwe processor + moederbord gekocht, k heb me kaart gewoon gehoude dat is een Nvidia 6800 LE, alleen lijkt het wel alsof me videokaart het juist slechter doet op deze nieuwe spullen. me specs zijn:
Processor: Amd 64 (s939) 3700+
Mobo: ASRock 939Dual-SATA2 S939 Uli M1695
Videokaart: XFX Nvidia 6800 LE (overclocked: 16p, 6v)
Geheugen: 1 GB dual-channel
HDD: 280 GB
Ik gebruik op dit moment de nieuwste Nvidia drivers (81.98) en Windows x64 XP, ik heb met RivaTuner alles unlocked en heb geen artifacts. Opzich is dit toch wel een leuk systeempje dacht ik tot dat ik me 3D mark 05 Benchmark heb gedraaid. SCORE: 3315
dit is toch veel te weinig? Ik snap er niks van.... kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat er aan de hand is?

ps. Als ik de Tech-demos: Nvidia Nalu 6800, heb ik nog steeds vet lage
fps....15
Ik gebruik op dit moment de nieuwste Nvidia drivers (81.98) en Windows x64 XP, ik heb met RivaTuner alles unlocked en heb geen artifacts. Opzich is dit toch wel een leuk systeempje dacht ik tot dat ik me 3D mark 05 Benchmark heb gedraaid. SCORE: 3315

ps. Als ik de Tech-demos: Nvidia Nalu 6800, heb ik nog steeds vet lage

[ Voor 6% gewijzigd door Beerik op 16-02-2006 23:31 ]
Heb je een AMD64 processor driver geinstalleerd? Een kennis van me was dit vergeten en na installatie liep het allemaal toch wat soepeler. Ikzelf heb deze nooit gebruikt / nodig gehad (nForce3), en wat ik ervan lees zie ik het nut ook niet, maar je kan het es proberen...Beerik schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:23:
Ik heb een probleem, ik heb sinds vorige week nieuwe processor + moederbord gekocht, k heb me kaart gewoon gehoude dat is een Nvidia 6800 LE, alleen lijkt het wel alsof me videokaart het juist slechter doet op deze nieuwe spullen.
http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html
En je AGP Aperture size? Zet es op 256.
'overclocked'...:? wat is 'overclocked'? 50MHz, 100MHz? Als je dat en/of je oude score ook even zo vermelden kunnen we al veel beter inschatten of wat je beweerd klopt. Zo lijkt het alsof je um gewoon op 300MHz hebt lopen. Score kan misschien ietsie hoger op 300 / 16,6, maar tis nog steeds WinXPx64...Videokaart: XFX Nvidia 6800 LE (overclocked: 16p, 6v)
[ Voor 4% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 17-02-2006 00:18 ]
Ja, ik had de amd drivers al geinstalleerd. Maar nog steeds lage scores, en tech-demos van Nvidia lopen nog steeds beroerd
. Ik heb ook geprobeerd wat mijn score is zonder dat me videokaart overcloced is (8p,5v) 3Dmark05 score: 2391
.
ps. Ik heb ongeveer 7 maanden geleden (toen ik deze kaart net nieuw had). Een keer in me vaders PC gedaan. Pentium 4 (2,8 Ghz) en daar ook overclocked (16p,6v). Liep de tech demo van Nvidia Nalu gewoon goed en vloeiend. Nu ik zelf ook een goeie processor heb had ik verwacht dat deze demo ook goed bij mij loopt maar helaas is dit niet het geval vandaar dat ik hier me probleem post.

ps. Ik heb ongeveer 7 maanden geleden (toen ik deze kaart net nieuw had). Een keer in me vaders PC gedaan. Pentium 4 (2,8 Ghz) en daar ook overclocked (16p,6v). Liep de tech demo van Nvidia Nalu gewoon goed en vloeiend. Nu ik zelf ook een goeie processor heb had ik verwacht dat deze demo ook goed bij mij loopt maar helaas is dit niet het geval vandaar dat ik hier me probleem post.
ik zit op 4469legolas82 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:41:
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1799069
kan ik deze kaart dan plaatsen als zijnde Ultra?
Waarom dit vraag is dat ik eventueel de 7800GS wil gaan kopen en er tussen een Ultra en de 7800GS niet zo veel verschil tussen zit toch?
he... pipes unlocken is NIET overclockenBeerik schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:51:
Ja, ik had de amd drivers al geinstalleerd. Maar nog steeds lage scores, en tech-demos van Nvidia lopen nog steeds beroerd. Ik heb ook geprobeerd wat mijn score is zonder dat me videokaart overcloced is (8p,5v) 3Dmark05 score: 2391
.
Verwijderd
Mijn 6800xt heb ik op 1,2v proberen te zetten.
Ik heb in nibitor bij zowel 3D, Thrtl en 2d 1,2v aangeklikt.
Alleen nu geeft rivatuner aan dat de core op 1,0v staat?
Weet iemand hoe dit komt??
Verder krijg ik mijn kaart ook niet hoger geklokt (max 380, 840)
Ik heb in nibitor bij zowel 3D, Thrtl en 2d 1,2v aangeklikt.
Alleen nu geeft rivatuner aan dat de core op 1,0v staat?
Weet iemand hoe dit komt??
Verder krijg ik mijn kaart ook niet hoger geklokt (max 380, 840)
= 6800GT (hoewel dat de beginscore was toen 3DMark05 net uit was, ligt tegenwoordig meer tegen de 5000 aan)
Dan moet je ff 1000 meer scorenkan ik deze kaart dan plaatsen als zijnde Ultra?
Klopt...maar met een 7800GS kan je nog verderWaarom dit vraag is dat ik eventueel de 7800GS wil gaan kopen en er tussen een Ultra en de 7800GS niet zo veel verschil tussen zit toch?
De huidige max waarden liggen ergens rond de 500/1400-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 21:10:
[...]
= 6800GT (hoewel dat de beginscore was toen 3DMark05 net uit was, ligt tegenwoordig meer tegen de 5000 aan)
[...]
Dan moet je ff 1000 meer scoren
[...]
Klopt...maar met een 7800GS kan je nog verder. (375-450/475??MHz op 16 efficiëntere pipes vs 400-425 op de 'oude' 16 pipes)
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
JupsRenegade! schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:23:
De huidige max waarden liggen ergens rond de 500/1400en deze zullen binnenkort wel nog verhogen...
Vandaag kwam er een gebruiken die haalde 6542 3dmarks2005 op 475/1380mhz, met Futuremark link. Ook iemand gezien die dik boven de 6900 punten (!) haalde op 485/1400mhz. Daar doe ik het wel voor
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Weet iemand hoe het kan dat ik zo'n lage Score heb?!Beerik schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:23:
Ik heb een probleem, ik heb sinds vorige week nieuwe processor + moederbord gekocht, k heb me kaart gewoon gehoude dat is een Nvidia 6800 LE, alleen lijkt het wel alsof me videokaart het juist slechter doet op deze nieuwe spullen. me specs zijn:
Ik gebruik op dit moment de nieuwste Nvidia drivers (81.98) en Windows x64 XP, ik heb met RivaTuner alles unlocked en heb geen artifacts. Opzich is dit toch wel een leuk systeempje dacht ik tot dat ik me 3D mark 05 Benchmark heb gedraaid. SCORE: 3315![]()
![]()
dit is toch veel te weinig? Ik snap er niks van.... kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat er aan de hand is?
![]()
![]()
![]()
ps. Als ik de Tech-demos: Nvidia Nalu 6800, heb ik nog steeds vet lagefps....15
![]()

Effe een vraagje. Mijn 6600GT is kapot (artifacts met stock-koeling op 60°C, moet niet kunnen), en ik hoop dat ik deze maandag kan ruilen voor een vergelijkbare kaart. Ik zat te denken aan een Asus V9999/TD of Asus 6800XT. Ik neig naar de 6800XT, alhoewel ze stock niet veel schelen. Iemand advies? Geluidsniveau mag overigens meegenomen worden in het advies, de V9999/TD is niet echt heel erg stil en als de 6800XT stiller is neem ik die sowieso.
ik heb ook de v9999td en hij maakt met de standaard koeler wel veel geluid.
je kan dit overigens met speedfan of smartdoctor de fanspeed naar 20% zetten in windows. in games moet je wel 70% + laten draaien voor een redelijke koeling.
ik zou toch voor de v9999td gaan, als je de XT niet kan unlocken is je nieuwe kaart nog langzamer dan je oude kaart. ik heb ook gelezen dat de meeste XTs toch niet zo goed unlockbaar zijn. Meestal maar 12 pipes. de fan kan je vervangen door een silencer of zalman waaier
je kan dit overigens met speedfan of smartdoctor de fanspeed naar 20% zetten in windows. in games moet je wel 70% + laten draaien voor een redelijke koeling.
ik zou toch voor de v9999td gaan, als je de XT niet kan unlocken is je nieuwe kaart nog langzamer dan je oude kaart. ik heb ook gelezen dat de meeste XTs toch niet zo goed unlockbaar zijn. Meestal maar 12 pipes. de fan kan je vervangen door een silencer of zalman waaier
Wazaa?
Dan heb je een beroerde luchtstroom in je kast want ik kon de fan uitzetten en gamen, dan werd het geheugen (ambient temp) wel vrij warm (65~70 graden na 2 uur) maar de boel werkte nog perfect. Het ding maakt idd herrie @100% maar die herrie is totaal niet nodig. Bij mij stond het standaard op 15%, waardoor de kaart ongeveer op 500 RPM draaide, dat is niet te horen.
Mijn kaart was overigens volledig unlocked en klokte redelijk goed over, 16/6 en 414/897
Nu geniet iemand anders van die prestaties en zit ik met onboard troep (geforce 6100), binnenkort maar eens een 7800GT o.i.d. halen..
Mijn kaart was overigens volledig unlocked en klokte redelijk goed over, 16/6 en 414/897
Nu geniet iemand anders van die prestaties en zit ik met onboard troep (geforce 6100), binnenkort maar eens een 7800GT o.i.d. halen..
[ Voor 25% gewijzigd door WillemJanJansen op 19-02-2006 00:15 ]
Heb jij je kaartje dan verkocht?WillemJanJansen schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:14:
Dan heb je een beroerde luchtstroom in je kast want ik kon de fan uitzetten en gamen, dan werd het geheugen (ambient temp) wel vrij warm (65~70 graden na 2 uur) maar de boel werkte nog perfect. Het ding maakt idd herrie @100% maar die herrie is totaal niet nodig. Bij mij stond het standaard op 15%, waardoor de kaart ongeveer op 500 RPM draaide, dat is niet te horen.
Jep, gekocht voor 129,- verkocht voor 185,-
Heeft iemand een idee hoe het komt dat me score zo laag is?Beerik schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:23:
Ik gebruik op dit moment de nieuwste Nvidia drivers (81.98) en Windows x64 XP, ik heb met RivaTuner alles unlocked en heb geen artifacts. Opzich is dit toch wel een leuk systeempje dacht ik tot dat ik me 3D mark 05 Benchmark heb gedraaid. SCORE: 3315![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ps. Als ik de Tech-demos: Nvidia Nalu 6800, heb ik nog steeds vet lagefps....15
![]()
Post nog 4 berichten achter elkaar binnen 2 minuten..
Over je probleem, heb je de drivers al eens opnieuw geinstalleerd? Dus met Driver cleaner verwijderen in Veilige modus en dan opnieuw installeren, heb je de voeding gecontroleerd? nVidia kaarten kunnen langzamer lopen bij weinig voltage, dit leidt echter ook heel vaak tot crashes. Heb je de default waarden van je bios al geladen? Misschien staat er iets verkeerd, AGP aperture size bijvoorbeeld, dit heeft niet zo'n grote inpact op de prestatie maar het kan het zeker wel iets knijpen.
Probeer Fast Writes eens aan te zetten als het uit staat, of uit te zetten als het aan staat. Dit kan ook helpen. Installeer de chipset drivers, installeer de processor drivers. Probeer een zoot dingen uit zou ik zeggen.
Het kan van alles zijn dus wij kunnen helaas niet de oplossing uit onze hoeden toveren

Over je probleem, heb je de drivers al eens opnieuw geinstalleerd? Dus met Driver cleaner verwijderen in Veilige modus en dan opnieuw installeren, heb je de voeding gecontroleerd? nVidia kaarten kunnen langzamer lopen bij weinig voltage, dit leidt echter ook heel vaak tot crashes. Heb je de default waarden van je bios al geladen? Misschien staat er iets verkeerd, AGP aperture size bijvoorbeeld, dit heeft niet zo'n grote inpact op de prestatie maar het kan het zeker wel iets knijpen.
Probeer Fast Writes eens aan te zetten als het uit staat, of uit te zetten als het aan staat. Dit kan ook helpen. Installeer de chipset drivers, installeer de processor drivers. Probeer een zoot dingen uit zou ik zeggen.
Nou, in de benchmarks is de 6800XT bijna overal sneller dan de 6600GT. De 6800XT heeft toch ook geen GDDR3 geheugen?Cloudy schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:59:
ik heb ook de v9999td en hij maakt met de standaard koeler wel veel geluid.
Um, ik dacht dat de Asus 6800XT is als de 6800LE, beiden hadden 8 pipes / 4 vertex. De 6800LE is wel langzamer dan de 6600GT..
@WillenJanJansen
Je zei het in je stukje tekst al, de videokaart werd wel aardig warm en ik heb liever een temperatuur rond de 60 graden.
@WillenJanJansen
Je zei het in je stukje tekst al, de videokaart werd wel aardig warm en ik heb liever een temperatuur rond de 60 graden.
Wazaa?
Verwijderd
Mischien komt dat doordat jij je 6800 LE wel te hoog overgeclockt hebt staan(16 p, 6 v), daardoor kan je score ook lager worden. Probeer die eens wat terug te locken naar 12 pixel pipelines en 6 vertex shaders. Verder kun je kijken hoe je of je je kaart nog 5 á 10 % kan overclocken(scheelt vaak ook aanzienlijk). Maar die score in 3d mark 2005 van 3315, is een vrij normale score voor de 6800 LE. Het verschilt namelijk per type 6800 le -serie/merk of die kaart wel goed valt te unlocken en over te clocken.Beerik schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:37:
[...]
Heeft iemand een idee hoe het komt dat me score zo laag is?
Als je die kaart zo'n 10 % overclockt en unlockt naar 16 p en 6 v dan zou die met eeen beetje geluk(dus zonder artifacts) zo'n 4500 3d marks moeten scoren!
Ohja, dat ben ik vergeten. De Asus V9999/TD heeft standaard 12 pipelines open en de XT 8. Ik snap 'm alCloudy schreef op zondag 19 februari 2006 @ 09:56:
Um, ik dacht dat de Asus 6800XT is als de 6800LE, beiden hadden 8 pipes / 4 vertex. De 6800LE is wel langzamer dan de 6600GT..![]()
@WillenJanJansen
Ik heb een vraag.
Maakt het veel uit of je een 6800LE op AGP 4x of AGP 8x draait?
Mijn moederbord kan namelijk maximaal AGP 4x aan. Misschien dat ik aan een moederbord kan komen die AGP 8x aankan.
Maakt het veel uit of je een 6800LE op AGP 4x of AGP 8x draait?
Mijn moederbord kan namelijk maximaal AGP 4x aan. Misschien dat ik aan een moederbord kan komen die AGP 8x aankan.
NOSIG
Nee, dit scheelt niks, je gaat het in ieder geval niet merken. Het scheelt misschien hooguit 2 % in prestaties. Al klok je je core 3 MHz over heb je dat verschil er al uit. Gewoon doen dus, zorg wel dat je systeem niet beperkt wordt door een TE trage processor, de processor hoeft geen beest te zijn maar een Athlon 1 GHz beperkt je systeem hoe dan ook, die processor is gewoon te traag om een acceptabele framerate bij te kunnen benen.
[ Voor 27% gewijzigd door WillemJanJansen op 19-02-2006 13:57 ]
Nee de rest is prima. Asus moederbord (weet helaas niet uit m'n hoofd de chipset), Pentium 4 2,6 ghz met HT, 1024 MB PC 3200 ram etc.
Vraag me niet waarom ik dan geen AGP 8x heb, want op z'n 4 jaar oudere broer met een 1,8 GHZ pentium4 zit wel AGP 8x
En dan nog een vraagje
Ik wil nieuwe koeling kopen voor m'n XFX 6800LE. Ik wil goede koelprestaties, als het geluid maar een beetje binnen bepaalde grenzen is vind ik het wel best. Kan ik dan beter een Zalman VF-700cu kopen of een arctic NV silencer 5 rev. 3?
Vraag me niet waarom ik dan geen AGP 8x heb, want op z'n 4 jaar oudere broer met een 1,8 GHZ pentium4 zit wel AGP 8x
En dan nog een vraagje
Ik wil nieuwe koeling kopen voor m'n XFX 6800LE. Ik wil goede koelprestaties, als het geluid maar een beetje binnen bepaalde grenzen is vind ik het wel best. Kan ik dan beter een Zalman VF-700cu kopen of een arctic NV silencer 5 rev. 3?
[ Voor 14% gewijzigd door _Christiaan_ op 19-02-2006 14:18 ]
NOSIG
Verwijderd
Ik zou zeggen ga voor de ZALMAN VF-700cu! Komt als cooler het best uit de test van PC MAGAZINE en HARDWARE MAGAZINE!bigchristiaan schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:17:
Nee de rest is prima. Asus moederbord (weet helaas niet uit m'n hoofd de chipset), Pentium 4 2,6 ghz met HT, 1024 MB PC 3200 ram etc.
En dan nog een vraagje
Ok dan!! Dan neem ik die gewoon.
NOSIG
ik wil deze kaart ook gaan bestellen. Zit nu nog met een onboard ding met een AMD sempron 3000+ en 512 MB. Ga em bestellen bij Azerty, paar euro duurder dan de goedkoopste maar wel de betrouwbaarste denk ik. Eindelijk weer gamen, krijg al afkickverschijnselen omdat ik PES5 al 2 weken niet heb gespeeld

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Volgens de startpost wel, dus je hebt niet goed gelezenVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:39:
"Asus Videokaart AGP GeForce 6800XT 128MB DVI/TV"
^is deze te unlocken?
Trotse vader!
jep bij mij draait ie op 12x1/6vpVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:39:
"Asus Videokaart AGP GeForce 6800XT 128MB DVI/TV"
^is deze te unlocken?
Verwijderd
ff vraagje heb een 6800xt en probeer nu wat oudere spellen te spelen (c&c first decade) op het moment dat ik c&c wil spelen heb ik voortdurend artifacts...... Ook als de kaart helemaal standaard draait.
Is de kaart dan rot??......... voor de rest heb ik er nooit last van
Ik zit te denken om de kaart eventueel te ruilen voor een x1600pro (zit nog binnen 30 dagen).
Heb gelezen dat deze kaart standaard al 3800 3dmark05 punten haalt..... voor deze score moet ik me 6800 al behoorlijk opfokken...
Ik zit te denken om de kaart eventueel te ruilen voor een x1600pro (zit nog binnen 30 dagen).
Heb gelezen dat deze kaart standaard al 3800 3dmark05 punten haalt..... voor deze score moet ik me 6800 al behoorlijk opfokken...
En wat wil je doen dan? Hele dagen Benchmarken. Tuurlijk kun je 3Dmark's gebruiken om videokaart met elkaar te vergelijken, maar dan zou ik het bijvoorbeeld houden bij het verschil tussen een 6800 en een 6800 Ultra.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:49:
ff vraagje heb een 6800xt en probeer nu wat oudere spellen te spelen (c&c first decade) op het moment dat ik c&c wil spelen heb ik voortdurend artifacts...... Ook als de kaart helemaal standaard draait.
Het is ook al zovaak langsgekomen dat een X1600 PRO leuke benchmark resultaten neerzet maar het voor de rest maar beetje matig presteerd (in games), afgaande op de benchmark resultaten.
ik heb ff een vraag:
Hoe kan het dat mijn Nvidia Tech Demos (Nalu & Clear sailing) slecht draaien? Ik heb een XFX Nvidia 6800 LE (16p,6v @ 382/862) en zou deze demos gewoon goed moeten draaien....
Ik had deze kaart ong. 7 maanden geleden in een P4 @ 2,8 Ghz, daar draaide dezelfde demos goed! Nu heb ik een Amd s939, 3700+ met 1024 dual channel en draait de tech demos slecht
heeft iemand een idee hoe dit kan?>
Hoe kan het dat mijn Nvidia Tech Demos (Nalu & Clear sailing) slecht draaien? Ik heb een XFX Nvidia 6800 LE (16p,6v @ 382/862) en zou deze demos gewoon goed moeten draaien....

Ik had deze kaart ong. 7 maanden geleden in een P4 @ 2,8 Ghz, daar draaide dezelfde demos goed! Nu heb ik een Amd s939, 3700+ met 1024 dual channel en draait de tech demos slecht
windows opnieuw (schoon) geinstalleerd?Beerik schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:56:
ik heb ff een vraag:
Hoe kan het dat mijn Nvidia Tech Demos (Nalu & Clear sailing) slecht draaien? Ik heb een XFX Nvidia 6800 LE (16p,6v @ 382/862) en zou deze demos gewoon goed moeten draaien....![]()
Ik had deze kaart ong. 7 maanden geleden in een P4 @ 2,8 Ghz, daar draaide dezelfde demos goed! Nu heb ik een Amd s939, 3700+ met 1024 dual channel en draait de tech demos slechtheeft iemand een idee hoe dit kan?>
andere forceware drivers geprobeerd?
draaien spellen wel 'normaal'?
heb je mobo/chipset/agp driver goed geinstalleerd?
doen ze het op standaard instellingen (zonder oc en unlock) wel goed?
hmm ik zal het allemaal ff proberen, bedankt.
maar wat is jou 3D mark 05 score? Ik kom niet verder dan: 4095
en dat vind ik nog niet echt heel hoog
aangezien me nieuwe pc..... Amd s939 3700+, 1024 GB dual-channel, XFX 6800 LE (16v,6p) @ 382/862 draait op Windows x64 XP.
maar wat is jou 3D mark 05 score? Ik kom niet verder dan: 4095

Die vraag heb je hiervoor ook al 3 keer gesteld en het is 2 keer beantwoord. Ben je nou zo eigenwijs om niks aan te nemen of lees je er dan gewoon overheen?Beerik schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:37:
hmm ik zal het allemaal ff proberen, bedankt.
maar wat is jou 3D mark 05 score? Ik kom niet verder dan: 4095en dat vind ik nog niet echt heel hoog
aangezien me nieuwe pc..... Amd s939 3700+, 1024 GB dual-channel, XFX 6800 LE (16v,6p) @ 382/862 draait op Windows x64 XP.

Het enige dat je nu doet is zeuren dat je score zo laag is. 4095 punten in 3dmark05 is op zich niet zo laag. Ik had met mijn Asus, 16/6 414/897 een score van 47xx.
[ Voor 14% gewijzigd door WillemJanJansen op 22-02-2006 11:01 ]
lamazittuh spuit veelteveel
/me P43000 kruipt terug onder z`n steen
/me P43000 kruipt terug onder z`n steen
[ Voor 88% gewijzigd door -ErikE- op 22-02-2006 14:41 ]
Over die lage fps'en in de nvidia tech demos: Zet je aperture size eens op 256MB in je bios.
Schijnt idd wel eens te helpen met performence issues.Brainless-NL schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:46:
Over die lage fps'en in de nvidia tech demos: Zet je aperture size eens op 256MB in je bios.
Maar ook dat is al 39370248x gezegd.
Verder liep Nalu hier ook niet helemaal soepel, echt op het randje. Maar die demo's zijn dan ook wel vrij zwaar. Nu moet ik er wel bij zeggen dat dat op mijn oude, vervuilde install was.
En aangezien er geen Linux versie van is kan ik haar nu niet even proberen
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Vandaag eindelijk mijn watercoolingset binnengekregen (BigWater 735) met een vga blokje. Processor temperatuur is gedaald van 42 naar 29 idle, maar tot mijn verbazing is mijn N40 core nog steeds 49 graden idle en stressed. Stijgt of daalt ook niet, dus ik denk dat die sensor stuk/af/beschadigd is.
Het leuke is dat de core nu verder (stabiel) wil overklokken, namelijk van 390 naar 405 MHz. Dus lijkt het mij logisch dat de temperatuur gedaald moet zijn, ofniet?
Het leuke is dat de core nu verder (stabiel) wil overklokken, namelijk van 390 naar 405 MHz. Dus lijkt het mij logisch dat de temperatuur gedaald moet zijn, ofniet?
[ Voor 9% gewijzigd door Me_Again op 22-02-2006 20:47 ]
De geleiding is wellicht ook beter.Me_Again schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:45:
Vandaag eindelijk mijn watercoolingset binnengekregen (BigWater 735) met een vga blokje. Processor temperatuur is gedaald van 42 naar 29 idle, maar tot mijn verbazing is mijn N40 core nog steeds 49 graden idle en stressed. Stijgt of daalt ook niet, dus ik denk dat die sensor stuk/af/beschadigd is.
Dat scheelt ook omdat de warmte beter weg kan uit de 'die'.
Let je wel op dat de MOSFET's, Voltage regulatoren en condensatoren niet te warm worden ? Waterkoeling is leuk en koelt goed op één punt. Het nadeel is dat je de plaatselijke airflow verliest die in sommige gevallen het verschil maakt tussen een goed werkende kaart of een overleden kaart

Hoe snel de overige onderdelen op het PCB van een GeForce 6800XT/LE op zullen warmen weet ik niet. Het dient echter wel de aanbeveling om deze te controleren op oververhitting. (Uiteraard na een periode van stressed.)
Heeft iemand inmiddels al meer nieuws over een niet-flashbare asus bios:P? (wacht wanhopig..)
Ik heb vanwege dit effect ook een waterkoelingset gezien (merk vergetenThandor schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:42:
[...]
Let je wel op dat de MOSFET's, Voltage regulatoren en condensatoren niet te warm worden ? Waterkoeling is leuk en koelt goed op één punt. Het nadeel is dat je de plaatselijke airflow verliest die in sommige gevallen het verschil maakt tussen een goed werkende kaart of een overleden kaart
Lijkt wel alsof ASUS dit expres heeft gedaan voor hun 6800LE/XT, want mijn V9999GE (6800 kaart met 256MB) luistert prima naar voltage veranderingen (standaard 1.4, op 1.3 kloktie als een 'normale' GT), alleen 1.5 wil niet echt geloof ik (of het komt door de NF3+6800 bug), maar nog niet echt getest (ook niet veel zin in...snel zat zo en geen zin in om um op te blazen)tijsva schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:13:
Heeft iemand inmiddels al meer nieuws over een niet-flashbare asus bios:P? (wacht wanhopig..)
Je kan de pc prima waterkoelen zonder airflow.
Ik heb mijn LE watergekoelt en heb verder compleet geen airflow, 0,0 intake en het werkt al tijden prima zo.
Heb wel heatsinks op de geheugenchips zitten maar condensatoren zijn verder niet gekoelt.
Ik heb mijn LE watergekoelt en heb verder compleet geen airflow, 0,0 intake en het werkt al tijden prima zo.
Heb wel heatsinks op de geheugenchips zitten maar condensatoren zijn verder niet gekoelt.
Intel LGA775 boxed coolers zijn rond en kunnen de lucht kwijt via alle kanten. Dit omdat er dan meer airflow is voor de onderdelen rondom het moederbord. Dat is meteen ook één van de redenen waarom bepaalde thirdparty koelers dezelfde vorm hebben.-Sir_Killalot- schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:20:
[...]
Ik heb vanwege dit effect ook een waterkoelingset gezien (merk vergeten) die er dan ook een koeler bijleverde die mooi op het waterblok te plaatsen was om de omgeving van airflow te voorzien.
Waarschijnlijk maakte het ten tijde van de introductie van LGA775 ietwat meer uit dan nu, immers worden de nieuwere steppings minder warm en hoeven de voltage regulatoren (e.d.
IMHO is een beetje airflow wel belangrijk. De hoeveelheid hangt wel af van de gebruikte hardware.
Waarschijnlijk wel, en daar kan ik ASUS geen ongelijk in geven. De GeForce 6800 LE is een bekende kaart om te tweaken. Ook onder de noobs die gaan "voltmodden" (terwijl er niets fysiek gemod wordt) met een simpel BIOS en zo de kaart sneller om zeep helpen. Vervolgens het oude BIOS erin en garantie claimen bij ASUSLijkt wel alsof ASUS dit expres heeft gedaan voor hun 6800LE/XT

Wat mij betreft moet je die kaart 'die-hard' voltmodden. Dan doe je meteen wat goede ervaring op en heb je een kaart zichtbaar gemodificeerd. Oplichters hebben dan minder kans op een succesvolle RMA na het slopen van de kaart.
Mijn MOSFET's en voltage regulator op een 8RDA 'sterven' zonder airflow. Zelfs mét een fan erop gericht (incl. fanduct) is de temperatuur nog vrij hoog en richting thermische limieten. Zonder die fan kan ik ook niet stabiel draaien op 2,53GHz (Athlon XP @ 1,85V) omdat die MOSFET's dat niet houden. Ik weet zeker dat de die chips stuk gaan zonder airflow. (Na een korte periode, levensduur wordt sowieso enorm verkort).PilatuS schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:42:
Je kan de pc prima waterkoelen zonder airflow.
Mijn videokaart, een Sapphire X800 (AGP) had ook een enorm hete condensator (Ik kon 'm max 2 seconden aanraken) na een lichte oc, een uurtje stressen en een ietwat lage fanspeed. (GPU op 67 á 70 graden). Bij bepaalde guides met voltmods voor 6800LE kaarten (en aanverwanten) zie je ook vermeldingen voor het extra koelen van bepaalde onderdelen. Ik ben er zelf in ieder geval wel wat voorzichtiger mee geworden, veel airflow heb je vaak niet nodig maar wel net dat kleine beetje dat de warmte wegvoert
Uiteraard hangt het er ook vanaf hoever je een kaart hebt opgevoerd. Een kaart op 350MHz of 375MHz zal minder snel warm worden dan een kaart die op 450MHz of 460MHz loopt
Zonder de kap (aan de "open" kant that is) wordt mijn PC hier en daar ook te warm na een lange tijd van stressen. Simpelweg omdat de airflow dan praktisch weg is. De videokaart stijgt dan ook minimaal met 5C in temperatuur.
[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 23-02-2006 17:36 ]
Mijn XP-M draait op 2500MHz. met 1.85 volt op een A7N8X-X en de volt regulatoren worden niet echt heet, ik kan mijn vinger er prima opleggen zonder pijn te krijgen.
Mijn LE loopt met 375/850 nou ook niet echt hard, het voltage op de core staat ook gewoon op de standaard 1,1
Het zooitje draait nu al iets van een half jaar compleet stabiel zonder enige problemen.
Mijn LE loopt met 375/850 nou ook niet echt hard, het voltage op de core staat ook gewoon op de standaard 1,1
Het zooitje draait nu al iets van een half jaar compleet stabiel zonder enige problemen.
Dan heeft jouw A7N8X-X waarschijnlijk andere chips dan mijn EPoX 8RDA. Zodra ik boven de 2,4GHz uit kom (met 1,75V) worden de MOSFET's al ietwat heter. Ik heb er uiteraard heatsink opzitten en een beetje airflow is daar een must omdat de warmte anders ophoopt/niet wegkan. Het verschil tussen 1,65V (2200MHz) en 1,85V (2200MHz) is ook aardig groot, de fan die een thermische sensor boven tegen de heatsinks heeft zitten draait dan binnen een korte tijd al 100RPM harder.
Over de 6800LE : 1,1V is inderdaad een stuk lager. Als men simpelweg waterkoeling erop zet, een simpel BIOS flashed ("voltmodden" zonder fysiek modden) dat 1,4V geeft en de kaart op 450MHz laat draaien is het waarschijnlijk ander verhaal met de voltage regulatoren. Dat verschil is namelijk vrij groot
Over de 6800LE : 1,1V is inderdaad een stuk lager. Als men simpelweg waterkoeling erop zet, een simpel BIOS flashed ("voltmodden" zonder fysiek modden) dat 1,4V geeft en de kaart op 450MHz laat draaien is het waarschijnlijk ander verhaal met de voltage regulatoren. Dat verschil is namelijk vrij groot
Zijn er hier meer mensen met een brakke temperatuur sensor op de Asus V9999/TD? Mijn temp staat altijd op 49 graden zowel idle als stressed...
Geen last van hoor.. asus heeft wel een aparte sensor.. naja ik weet niet precies hoe dat zit staat hier wel in het topicMe_Again schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:06:
Zijn er hier meer mensen met een brakke temperatuur sensor op de Asus V9999/TD? Mijn temp staat altijd op 49 graden zowel idle als stressed...
Als je asus smartdoctor gebruikt (staat op de cd's die bij de kaart zaten) krijg je de goede temperaturen.Me_Again schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:06:
Of de manier gebruiken om in Rivatuner extra sensors toe te voegen, zoals in de startpost staat.
Helpt dat niet, dan istie inderdaad stuk....
Trotse vader!
Ik heb "CalibrateTemperatureBJT0 = 0" veranderd naar ".. = 1" in F75373S.cfg. Het probleem is verholpen.
Bedankt!
Bedankt!
Netjes! Mijn kaart haalt op 400/900 iets van 4750 3DMark05. Mijn Pentium 4 @ 3 GHz is een enorme bottleneck.
hmm nou, ik had mijn pc ongeveer een half jaar op 2400mhz draaien, alleen daar had hij 1.6V voor nodig. Nu draait hij 2300mhz op stockvoltage (1.5V). Ik merk echter totaal geen verschil in benchmarks dus ik vind het wel prima zo
Dit topic is gesloten.