Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 23

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.658 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
tijsva schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:29:
Dat 6800XT biossen niet te flashen zijn vind ik ronduit onzin.

Vind het ook niet echt verstandig om met een standaard koeler het voltage te gaan verhogen....

Een 6800XT weet ik uit bronnen is simpelweg een gerelabled LE'tje en het voltage verhogen zou dus geen enkel probleem moeten geven (als je het op de juiste wijze aanpakt natuurlijk). De XT's zijn alleen uitgekomen om de nodige N40 cores op te maken en er is naar mijn idee helemaal niets veranderd aan de kaarten, op het prijskaartje en de twee eindletters na.
ik heb een XT bios in me LE geflashed, en ondanks dat ik wel windows in kon was het ronduit k*t, maar dat komt omdat mij al opviel is dat nibitor nog niet echte support had voor de XT voltage table... Dus ik raad het niet aan, denk ook niet dat het nuttig is, (alhoewel de biossen nieuwere versies zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 17:02
tijsva schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:29:
Dat 6800XT biossen niet te flashen zijn vind ik ronduit onzin.

Vind het ook niet echt verstandig om met een standaard koeler het voltage te gaan verhogen....

Een 6800XT weet ik uit bronnen is simpelweg een gerelabled LE'tje en het voltage verhogen zou dus geen enkel probleem moeten geven (als je het op de juiste wijze aanpakt natuurlijk). De XT's zijn alleen uitgekomen om de nodige N40 cores op te maken en er is naar mijn idee helemaal niets veranderd aan de kaarten, op het prijskaartje en de twee eindletters na.
Dat zeg ik ook niet, sterker nog ik ben de tel al lang kwijt :) Ook zal ik niet zeggen dat ik alle antwoorden heb, in tegendeel dit is de eerste kaart waarbij ik zoiets probeer dus ik kom nog maar net kijken!

Wat ik wel weet is dat mensen die er wel verstand van hebben, niet in de laatste plaats de auteur van Rivatuner, benadrukken dat er nogal wat halve waarheden en complete onzin wordt verkondigd. Wat jij zegt bv, een XT is een andere kaart dan een LE net zoals een Asus geen XFX is.

Zal het straks voor de zekerheid nog een keer proberen, gewoon voor het geval er iets anders fout stond, maar uiteindelijk is het niet onlogisch dat een kaart die standaard 1.1, 1.4 en 2 vraagtekens kent er zo 1 is met maar 1 bitje voor het voltage en dus maar 2 mogelijke waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12
XanderDrake schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 01:51:
[...]
Zoals ik al zei, mij lijkt 1,2v het beste. Of 1.25 volt, maar dat laat NiBiTor helaas niet toe ;)
Eigenlijk zouden we zelf met een hexadecimale rekenmaschine keihard onze BIOSsen aanpassen >:)
Verder blijkt dat jou 425mhz iets te hoog is. Bedenk ook dat artefacts niet zichtbaar hoeven te zijn! Daarom crasht je game waarschijnlijk, rekenfouten die je niet ziet.
Het kan allicht stroom te kort zijn, wat is de status van je 12v lijn?
12v lijn is ok, die staat op 11,97

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-09 09:23
scorpion77 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:16:
[...]

Dat zeg ik ook niet, sterker nog ik ben de tel al lang kwijt :) Ook zal ik niet zeggen dat ik alle antwoorden heb, in tegendeel dit is de eerste kaart waarbij ik zoiets probeer dus ik kom nog maar net kijken!

Wat ik wel weet is dat mensen die er wel verstand van hebben, niet in de laatste plaats de auteur van Rivatuner, benadrukken dat er nogal wat halve waarheden en complete onzin wordt verkondigd. Wat jij zegt bv, een XT is een andere kaart dan een LE net zoals een Asus geen XFX is.

Zal het straks voor de zekerheid nog een keer proberen, gewoon voor het geval er iets anders fout stond, maar uiteindelijk is het niet onlogisch dat een kaart die standaard 1.1, 1.4 en 2 vraagtekens kent er zo 1 is met maar 1 bitje voor het voltage en dus maar 2 mogelijke waardes.
Een XT is zeker wel een andere kaart ja, de letters XT en LE verschillen nogal inderdaad 8)7
Asus met XFX vergelijken is ook erg logisch, alleen waarom heet dit topic dan LE/XT? en waarom hebben de XT's ondanks dat ze nieuwer zijn, bijna exact dezelfde eigenschappen?

Beide een N40 core, werken beide op 8pixelshaders en 4 vertexshaders, lopen beide op 300/700.....

Vertel mij eens dan wat nu precies het grote verschil is afgezien van de naam....

Oke de PCI-Express XT is een uitzondering daar heeft nvidia gewoon wat leut mee uitgehaald door er DDR3 in te proppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Mijn XFX 6800XT 256 MB DDR3 PCI-e loopt default op 370/900, nu 460/1200.
Core is NV41A2 -8/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Vandaag mijn 6800XT van cool-prices.nl binnengekregen.

Geunlocked naar 16/6 _/-\o_ hiermee heb ik geen enkele artifact, echter ziet atitool er wel 1, betekend dat de kaart 16/5 100% zou zijn, terwijl ik ingame helemaal geen artifacts zie.

Vanavond ff andere koeler erop, kijken hoever hij komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Dit vind ik grappig, wie er nu nog durft te zeggen dat een XT geen LE is krijgt billekoek.

Ik haal net de stock-koeler ervanaf om deze te gaan vervangen, staat er op het randje van de chip:
6800LE!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

XanderDrake

Build the future!

tijsva schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:34:
Dit vind ik grappig, wie er nu nog durft te zeggen dat een XT geen LE is krijgt billekoek.

Ik haal net de stock-koeler ervanaf om deze te gaan vervangen, staat er op het randje van de chip:
6800LE!!!!!!!!
Euh dat is al maanden bekend :?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
waarom zou het dan een andere kaart zijn? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

tijsva schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:57:
waarom zou het dan een andere kaart zijn? :S
Allicht heb je het fout begrepen, IK heb nooit gezegt dat het een andere kaart was, net als alle andere vaste gasten in dit topic :P
Waarom denk je dat dit topic "Het Grote 6800LE/XT Topic" heet :) ?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
tijsva schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:34:

6800LE!!!!!!!!
Een XT 'kan' een LE zijn.
De mijne is gewoon een XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Heb jij dan niet toevallig de PCI-E?

PS: Ik heb de mijne unlocked 16/6 @ 383/900.

Als ik langer was gaan testen zou er bij het geheugen nog een paar mhz bijgekomen zijn, ik had geen tijd/zin dit nog verder te doen....

3Dmark05 score:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Irritand zeg, hoe kan ik een bericht bewerken? of kan dit niet....

Wou er nog even bijzeggen dat ik mijn kaart nu voorzien heb van een zalman koeler, en heb zowel het geheugen als de mosfets goed gekoeld met zalman-heatsinkjes.....

Ook loopt de kaart nu nog op 1.1V, ik ga er een 1.2, 1.3 en als het veel performancewinst geeft, een 1.4 bios inflashen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

tijsva schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:07:
Irritand zeg, hoe kan ik een bericht bewerken? of kan dit niet....
we noemen het de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-button, ergens rechtsbovenin je post ;)
Wou er nog even bijzeggen dat ik mijn kaart nu voorzien heb van een zalman koeler, en heb zowel het geheugen als de mosfets goed gekoeld met zalman-heatsinkjes.....

Ook loopt de kaart nu nog op 1.1V, ik ga er een 1.2, 1.3 en als het veel performancewinst geeft, een 1.4 bios inflashen....
dan wil ik er nog even bijzeggen dat in het verleden is gebleken dat 1.4v op korte termijn al dodelijk kan zijn voor een 6800LE (dus ook XT :P, 1.1 en 1.2v worden als veilig beschouwd), maar ik ben wel benieuwd hoe hoog je je core kunt schoppen :)

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen__online op 20-01-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Een gozer uit mijn msn heeft zijn a-open 16/6 op luchtkoeling al een jaar op 1.4V draaien...

Ik ga het ook niet 24/7 doen, alleen gewoon kijken hoever ik kom, PS ik heb 383/900 @ 1.2V kom ik net achter.... ik heb een backup gemaakt van de bios en deze blijkt 1.2V te zijn....

Mijn kaart is alleen wel erg goed gekoeld, netals de mosfets, dus ik denk dat hij de 1.4 volt wel een lange tijd uit kan houden... ik ga het alleen niet proberen :)

EDIT:
Na veel benchen en testen is een totaalscore van: 4698 in 3Dmark05, dit op 1.2 Volt op een clock van 380/939mhz. Binnenkort 1.3V proberen

[ Voor 82% gewijzigd door tijsva op 21-01-2006 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Ok, I stand corrected. Er stond wel degelijk iets anders verkeerd en goed ook (het was laat ;)). Kaart slinkt 1.2V, wordt daarna iets heter (graadje of 5) en lijkt stabieler (geen korte ' pauzes' meer in 3dmark bv) ... zou bijna conclusies gaan trekken, maar ja ik heb nu eenmaal geen voltmeter dus dat laat ik graag over aan iemand die er wel 1 heeft ;)

@Tijsva

Daar ga je weer, een XT AGP draait op 325 niet 300. Dat maakt m niet totaal wat anders dan de LE, maar het zou een indicatie kunnen zijn dat er daarmee ook eea is veranderd aan de elektronica die de NV40 core van prik voorziet, met de nadruk op zou kunnen! Volgens mij valt dit bij nader inzien in dit geval dus wel mee, maar echt onomstotelijk bewijs heb ik niet.

Mijn punt: een GPU is meer dan alleen een core en daarbij baseer ik me ook alleen maar op verstandige waarschuwingen van mensen die al wat langer meelopen en weten waar ze het over hebben. De Readme van Rivatuner puilt bv uit van de praktijk voorbeelden waarin eea net ff anders werkt of erger: zelf uitgeroepen goeroes die met hacks komen die niet eens KUNNEN werken!

Enne wat dit topic betreft, wat mij betreft mogen de NU en de GS er ook bij, graag zelf. Gewoon omdat het spul elkaar icm de juiste software, hacks en de nodige mazzel zo ongelovelijk weinig ontloopt. Maar daarom worden we nog niet massal opgelicht met exact hetzelfde spul voor totaal andere prijzen ... hoewel nu ik wat beter kijk zie ik dat onder de typex bij de X en de T op de doos van m'n XFX een L en een E staan ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Bedoel je dan de kaarten waar XT op de chip staat of ook de gerelabelde versies?

PS: het is echt TIJS zonder H :*)

[ Voor 20% gewijzigd door tijsva op 21-01-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de 6800XT geinstalleerd, niet al te dikke score van 6798 in 3dmark03. RAAR. Heb een Athlon 2600+ 'Barton', 1024mb. iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Hoe kan ik met NiBitor mijn bios uitlezen of voltages aanpassen?
Als ik NiBitor 2.6 open is alles grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

Thandor

SilverStreak

Je hebt wel een BIOS.ROM ingeladen ? ;)
Anders kun je eens proberen om een BIOS te editten met nVidia BIOS Modifier :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Hahaha het zit je wel dwars he, T i j s ;)

Maakt op zich niet uit, tenminste als je uitgaat van een XT kaart met een 'LE' core en niet een LE kaart met een XT bios. Hoe het echt zit weet in mijn geval alleen XFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Thandor schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:48:
Je hebt wel een BIOS.ROM ingeladen ? ;)
Anders kun je eens proberen om een BIOS te editten met nVidia BIOS Modifier :)
Ik had nog geen bios ingeladen omdat ik ff wilde kijken wat mn huidige bios settings zijn?
Kan ik zomaar elke bios pakken dan en die inladen?
Ik heb een leadtek LE @ 16/6 400/900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:44:
Net de 6800XT geinstalleerd, niet al te dikke score van 6798 in 3dmark03. RAAR. Heb een Athlon 2600+ 'Barton', 1024mb. iemand??
@ stock settings is dat vrij normaal hoor. Mag misschien ietsie hoger (verse windows...blabla), maar standaard scores tussen de 6500-7000 zijn normaal. Op 12x1, 6 zou je boven de 8000 moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Ik zie hierboven een kleine discussie staan over het feit dat LE en XT kaarten gelijk zijn.
De AGP versies van beide kaarten gebruiken beide een NV40 chip. Zijn daarom beide te unlocken, en nog wel op precies dezelfde manier. Verder zien de PCBs van de LE en XT kaarten er nagenoeg hetzelfde uit. En een groot aantal van de XT kaarten hebben, zodra je het koelblok er af trekt, gewoon op de chip "6800 LE" staan.
Hoe het verder zit met BIOS compatibility is een andere zaak. Er hoeft maar iets ander geheugen of een miniem verschil in design in te zitten en je loopt de kans dat de timings in de soep lopen. Dus een XT BIOS in een LE kaart kan werken, hoeft niet, en viceversa.

PCI-Etjes kunnen een ander verhaal zijn, maar dat zijn over het algemeen NV41 die over zijn en de 0.11µm refresh er van, de NV42. :) Precies hetzelfde verhaal voor PCI-E GF6800LE's.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de ASUS N6800XT unlocked, alle 16 pipelines en 6 shaders A ok :o . 3d05markscore van 3770. Nog niks overgeclocked en dat gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren met deze standaardcooler :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel winst valt er te behalen qua 3dmark05 scores met overclocken? en tot hoever is dit sowieso veilig met de standaardcooler? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Uhm je kunt ook gewoon overclocken met je standaard koeler hoor :)
Je komt waarschijnlijk wat minder ver, dus hij wordt eerder onstabiel, dan met een speciale koeler.
Gewoon proberen hoe ver je komt voordat hij artifacts gaat geven of onstabiel wordt. Het punt waarvoor dat gebeurt is dan je max en daar zou ik dan een MHz of 10 onder gaan zitten.
De winst die je kunt halen door de core over te klokken is het best wel waard en er zijn er hier volgens mij voldoende die gewoon de standaard koeling op hun Asus gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 28-09 10:09
Als er nog iemand een 6800 kaartje wil hebben, XFX 6800 16x1/6 ,
Zit een mooi prijsje aan vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:01:
Hoeveel winst valt er te behalen qua 3dmark05 scores met overclocken? en tot hoever is dit sowieso veilig met de standaardcooler? B)
Mijn V9999/TD van Asus heeft deze scores met 3DMark05:
Stock snelheid 12,5 ----> 3412
Stock snelheid 16,6 ----> 4005
Max. overgeklokt 16,6 --> 4742

[ Voor 6% gewijzigd door Me_Again op 23-01-2006 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Me_Again schreef op maandag 23 januari 2006 @ 08:54:
[...]
Mijn V9999/TD van Asus heeft deze scores met 3DMark05:
Stock snelheid 12,5 ----> 3412
Stock snelheid 16,6 ----> 4005
Max. overgeklokt 16,6 --> 4742
Scores matchen bijna exact met de scores van mijn oude V9999/TD :)
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:01:
Je hoeft niet bang te zijn dat je je kaart kapot maakt door overklokken, zo lang je geen gekke dingen doet blijft alles werkend. Gewoon je temps in de gaten houden en je max opzoeken. Je merkt vanzelf aan de artifacts wanneer je te hoog zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Waar eerder de discussie gaande was over een bios die niet te flashen valt....

Wanneer ik 1.3V en opeenvolgend 1.4V in mijn 6800XT flash.... komt de core niet verder dan 370 en ook het geheugen blijft steken op 939mhz.

Iemand hier meer problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56
Volgens mij kun je met een Asus 6800 het voltage niet verhogen d.m.v. een biosflash...daarom kom je ook niet verder dan 370.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Niet helemaal waar, het zag er in eerste instantie somber uit voor mijn XFX 6800XT, maar dat bleek bij nader inzien dus wel mee te vallen.

Bij mij lukt het dus in ieder geval wel, maar met een standaard koeler heb ik er alsnog weinig aan:

1.1V: kaart is stabiel tot +/-370 Mhz
1.2V: kaart wordt net niet te heet, maar is wel stabieler (geen of duidelijk minder 'pauzes' bij het renderen)
1.3V: kaart wordt te heet en dus onstabiel.

+ 900 Mhz voor het geheugen is vziw voor mij niet haalbaar (er zit 2.8ns Hynix geheugen op), maar op 1.2V heb ik m nu stabiel op 380/820.

Ter info hier gaat het dus om:

Orgineel bios:

12050300 03 6E00 0 0000 0 8C02 0 0000

Met nibitor gemod bios:

12020400 03 6E00 7801 8202 8C03

Of ik het zo helemaal goed heb uitgeschreven weet ik niet, maar hier komt het op neer:

- 4 voltages nivo's (03), waarvan er standaard 2 zijn gedefinieerd: 1.1 en 1.4V, dit is in werkelijkheid 1.1 (00 = nivo 0) en 1.3 (02 = nivo 2)
- Met nibitor's hexeditor kun je hier 4 nivo' s van maken waarbij je ook gelijk de verkeerde 1.4 waarde corrigeert. Hoewel de layout van de volt. tabel iets anders dat dat van het orgineel, blijkt dit dus wel te werken.

Bron voor dit alles was oa:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=163214

Je kunt natuurlijk ook de volt. editor van Nibitor gebruiken, in dat geval staan er 5 of 6 nullen (1 van die 2) tussen de 4 volt. waarden. Of dit ook werkt heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn kaart binnengekregen, nu heb ik de pipes en shaders geunlockt en via 3dmark03 telkens gekeken of er artifacts aanwezig waren, dit was niet het geval dus alles was geunlockt.
Nu draai ik 3dmark05 en zie ik wel artifacts, maar met andere spellen en benchmarks heb ik hier geheel geen last van, is het slim om hem weer te locke? of kan dit geen kwaad?
Ik was eigenlijk van plan om het ook nog verder te gaan overclocken, maar als die artifacts je vga beschadigt lijkt het me niet al te slim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk niet dat het kwaad kan, omdat de kapote ship zijn berekeningen gewoon fout doet??? maar laat deze vraag over aan de tweakers.

ben zelf vandaag even begonne met tweake van mijn v9999td, en haal toch al mooi resultaat den ik. bij unlocke kreeg ik arti's. toen gewoon gestart met cpu en mem omhoog te schroeven, alle ramen open en coolers op :). behaalde ik volgend result 4136 met 420/820...

zie: http://users.pandora.be/Thomas1337/Thomas/Oc/

vraagje: is dit mooie score voor mijn systeem? of is de cpu toch wat aan de lage kant voor deze graka?

verdere specs:
cpu 2400@3000
1.5gig dc
p4g8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar 1 setje pipelines dichtgegooid :) want met bf2 waren de rare strepen etc wel zichtbaar.
Nu gelukkig niet meer... dus nu heb ik 12X1,6 jammer maarja kan er nog mee door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:52:
denk niet dat het kwaad kan, omdat de kapote ship zijn berekeningen gewoon fout doet??? maar laat deze vraag over aan de tweakers.

ben zelf vandaag even begonne met tweake van mijn v9999td, en haal toch al mooi resultaat den ik. bij unlocke kreeg ik arti's. toen gewoon gestart met cpu en mem omhoog te schroeven, alle ramen open en coolers op :). behaalde ik volgend result 4136 met 420/820...

zie: http://users.pandora.be/Thomas1337/Thomas/Oc/

vraagje: is dit mooie score voor mijn systeem? of is de cpu toch wat aan de lage kant voor deze graka?

verdere specs:
cpu 2400@3000
1.5gig dc
p4g8x
Hmmmmmm, ik haalde met 16p6v @ 400/820mhz op mn reeds gestorven XFX met een AMD64@ 2,2ghz zon 4500 punten. Niet helemaal hetzelfde dus. Misschien komt het door mn AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik heb een Pentium 4 3.0GHz socket 478 en haal op 385/825 16,6 4500 3DMark05. Pentium of AMD, volgens mij maakt het niet veel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 00:48
Damn, ik heb wel een lage score in 3dmark 06...

825 3DMarks
sm2.0 score: 398
HDR/SM3.0 score: 199
cpu score: 805

Lijkt me toch niet helemaal normaal...

Specs:
AthlonXP-M 2400+ @ 2200 mhz
1024 DDR PC3200
Abit NF7S 2.0
XFX 6800 XT @ 16x1,5 375 mhz/750 mhz

Nou ff testen met 3dmark 05...

[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 23-01-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Me_Again schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:25:
Ik heb een Pentium 4 3.0GHz socket 478 en haal op 385/825 16,6 4500 3DMark05. Pentium of AMD, volgens mij maakt het niet veel uit ;)
Pentium of AMD, hier vergelijk je een productnaam met een merk :? :P

Op zich maakt het wel uit, niet zozeer wat voor merk/model processor je hebt maar de uiteindelijk prestaties hiervan wel. Een moederbord met een snelle chipset zal uiteindelijk hogere prestaties halen dan een moederbord met een trage chipset. Dit geldt ook voor de processor, het geheugen en de afstemming van het gehele systeem.

@eX0duS
Die score kan inderdaad hoger. The Godsha en ik hebben 2591 gehaald.
Zie deze link voor meer informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
3dmark 05 geeft een score van 4243... Ik snap eigenlijk niet goed waarom dat nou zo laag is...

Kan het ook komen doordat ik bijvoorbeeld een vertex shader of pipeline geopend heb, maar dat die net niet helemaal goed is, en dat die de score drukt?

Mijn XT klokt ook niet goed over, tenminste niet zoals ie nu is, 375/750 echt veel hoger gaat ie niet, krijg ik artefacts.

Heb trouwens wel dat als ik overklok dat het beeld ineens op zwart springt en daarna weer terug naar de desktop gaat.

Volgens mij heb ik gewoon net een slecht te klokken klote kaart te pakken, maar ja.

/edit
Heb geprobeerd mijn BIOS te flashen, maar krijg foutmelding dat er iets niet klopt, heb de foutmelding helaas niet opgeschreven.

@ scoprion77, zou jij mij jouw BIOS door willen mailen of iets? Ik neem aan dat je dezelfde hebt als ik, dus een XFX AGP XT met 128 DDR? Kijken wat die doet...

[ Voor 111% gewijzigd door eX0duS op 23-01-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Weet er iemand inmiddels al meer over de biosflash? bij mij heeft het totaal geen nut of ik nu een 6800 normaal bios erinflash met 1.4V of gewoon mijn eigen bios aanpas en deze erinflash.

370mhz lijkt echt het uiterste. Mijn vorige XFX 6800NU kreeg ik wel op 400mhz core, en dat op 1.2V, die kaart durfde ik niet op 1.4V te draaien aangezien daar al veel XFX's het loodje gelegd hebben...

Heeft iemand hier ook last van, of weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Zoals ik al aangaf...Asus heeft een afwijkend design en daarom kun je via biosmods het voltage niet veranderen.

PS: 370 is niet echt veel, maar wees blij met 16 pipes...ik heb er 8

[ Voor 25% gewijzigd door noreaga op 23-01-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Ik ben ook wel blij met 16 pipes alleen ik wil meer performance uit de kaart vandaar dat ik de bios wil flashen... is daar geen andere methode voor?

Als er op de kaart van asus een afwijkend design zit zodat de bios niet geflashed kan worden... dan kan die toch vast ook veranderd worden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
@exodus

Yup heb dezelfde kaart als jij, alleen is die van jou 16x5 en die van mij 12x6. Infolink (met oa premodded bios) had weer betrekking op een 16x6 kaart, dus dat wordt m ook al niet.

Als ik het zo lees zit er wel iets niet helemaal lekker bij jou, 380/820 is hier geen enkel probleem, geen artefacts tenminste ook niet als ik hoger ga. Mischien werkt 12x6 voor jou ook beter? In dat geval wil ik m'n bios best posten, geheel op eigen risico uiteraard.

Anders zul je toch echt zelf aan de slag moeten, is ook niet zo moeilijk. De hex waardes die ik eerder postte kun je gewoon 1 op 1 overnemen. Speel anders eerst wat met de volt. editor van Nibitor om eea wat beter in de vingers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Die BIOS van die link die werkt niet, dan krijg ik een foutmelding dat het niet de juiste kaart is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Vreemd werkte hier prima (op de extra pixel pipeline na dan, die bij mij echt goed defect is).

Waar heb je m dan mee proberen te flashen? Ik met de laatste NVflash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Asus 6800XT binnen gekregen en meteen een zalman erop geknald en hem helemaal opengezet! Geen arti's! en meteen ge oc'ed naar 430x885 ! zonder volt mod's!
Daarna 3dmark05 opgestart en na paar minuten wachten een heerlijke 5000 punten. Op de ORB gekeken wat de hoogste score was met een A-XP met mijn speeds en daar kwam ik dus bovenuit! heerlijk! Ik ben super tevreden met mijn aankoop! :Y) O+

Maar wat ik wel raar vindt, is dat mijn kaart een hoge piep geeft zodra hij iets in 3d moet gaan doen, dat is dan wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:39:
Maar wat ik wel raar vindt, is dat mijn kaart een hoge piep geeft zodra hij iets in 3d moet gaan doen, dat is dan wel jammer
Ehm ja...dat zouden wel es heeeel waarschijnlijk de condensatoren van je kaart kunnen zijn. Hun snelle op-/ontladen is wat je hoort (Dit heb je met TV's ook bv). Meestal is niet niet zo best geloof ik... (had een voeding ooit die dit deed...m'n ouders hoorden het niet, daar was de toon te hoog voor :P).
Het is leuk dat ej kaart meteen, meteen zo alles doet, maar echt de meest handige aanpak is het niet, stap voor stap en testen blijft het motto. Anders misschien kans dat je toch niet zo lang plezier hebt van je kaart... En zo weet je meestal wel waar een fout vandaan komt. Of je kaart sowieso al piepte, of dat dat pas na het overklokken kwam bv.
Maar voor nu in ieder geval gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Vandaag mijn Asus 6800XT binnen gekregen en meteen een zalman erop geknald en hem helemaal opengezet! Geen arti's! en meteen ge oc'ed naar 430x885 ! zonder volt mod's!
Daarna 3dmark05 opgestart en na paar minuten wachten een heerlijke 5000 punten. Op de ORB gekeken wat de hoogste score was met een A-XP met mijn speeds en daar kwam ik dus bovenuit! heerlijk! Ik ben super tevreden met mijn aankoop! :Y) O+

Heb je een B) nodig? Misschien ff naar de 4e plaats kijken, wat voor specs er gebruikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Heb je een ORB linkje hiervan ?
Ik kan de 6800XT's namelijk niet vinden bij de lijst op de site van Futuremark.

Van de 6800LE's staan The Godsha en ik op de vierde plek. Zie deze ORB :)
Uiteraard met een AMD Athlon XP.
(Wij zijn dus de snelste met een good ol' AMD Athlon XP 1800+ 'Thoroughbred B' :9)
Volgens mij doen de spoelen op die kaart dat. Of het de condensatoren zijn, zoals -Sir_Killalot- aangeeft, weet ik niet zeker.
Zie ook Thandor in "Sissend geluid moederbord" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hee hee, binnen mijn clockspeeds dan .. dus tussen 1800 en 2200 is toch hoogste 4800, en nee heb geen compare ding ... Maar kijk dat ik niet het hoogste haal is logisch heb brak geheugen en proc ook niet dus niet oc gedaan dus gewoon standaard 2500+.
Maar dat het de beste oplossing is tsjah, ik heb het zo gedaan en het ging goed zo ..als hij niet alles vol pakte dan begin zoals het "eigenlijk" moet

Edit - Hier link naar screen- http://www.kruissen.speedxs.nl/5000-05.JPG
Zo nog maar ff kijken of '03 ook nog wil lukken

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Thandor schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:32:
Volgens mij doen de spoelen op die kaart dat. Of het de condensatoren zijn, zoals -Sir_Killalot- aangeeft, weet ik niet zeker.
Zie ook Thandor in "Sissend geluid moederbord" :)
Ik ben geen electricien....dus misschien heb ik het wel fout. Kan hoor, maar dat is wat ik ervan vernomen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:02:
Ja hee hee, binnen mijn clockspeeds dan .. dus tussen 1800 en 2200 is toch hoogste 4800
Op die manier hebben wel meer mensen een topscore.
Naast dat is het vergelijken op basis van een klokfrequentie niet bepaald een goede vergelijking. (Instructions per Clockcycle, ofwel bepaalde configuraties met een CPU op 1800MHz die een configuratie met een CPU geclocked op 2200MHz voorbij gaan.)
en nee heb geen compare ding ...
Met een gratis account kan men er vijf op de Futuremark site zetten. Uiteraard kun je deze netjes beheren en verwijderen zodat je weer plek hebt voor nieuwe :)
Maar kijk dat ik niet het hoogste haal is logisch heb brak geheugen en proc ook niet dus niet oc gedaan dus gewoon standaard 2500+.
Om de andere te bij te houden dien je die CPU/RAM ook op te voeren dan wel te tweaken :9
Maar dat het de beste oplossing is tsjah, ik heb het zo gedaan en het ging goed zo ..als hij niet alles vol pakte dan begin zoals het "eigenlijk" moet
Edit - Hier link naar screen- http://www.kruissen.speedxs.nl/5000-05.JPG
Zo nog maar ff kijken of '03 ook nog wil lukken
Een leuke score, zeker gezien de lage prijs van die kaart :)
-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:30:
[...]

Ik ben geen electricien....dus misschien heb ik het wel fout. Kan hoor, maar dat is wat ik ervan vernomen had.
Ik ben ook geen elektricien (verre van zelfs ;)).
Hetgeen wat ik vernomen had was dat het aan de spoelen zou liggen. Zelf heb ik er niet veel ervaring mee, ik heb eenmalig last gehad van piepende spoelen op een moederbord bij een 'hoge' overclock en een Q-Tec 420W voeding :X

Een hogere overclock en een betere voeding (Sweex 300W, Antec Truepower 480W 2.0 en Antec Neopower 480W) gaf geen piepende spoelen als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het geweten hoe het komt, ma ben het ff kwijt (elektro-mechanica student :p) ma dacht wel de spoelen en dit is normaal ook te verhelpe;

hier mijn vraagje:

http://users.pandora.be/T...mas/Oc/4136p_3dmark05.JPG

wat zou de bottleneck zijn 8)7 ? vind zelf dat core en mem redlijk hoog gaan, toch blijft de score onderaan de 4000 hangen. of is er niet echt meer te halen met 12/5?

denk ook niet dat volt verhogen slim is ivm de orginele cooler, en het geheugen en core toch hoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik krijg iig de volgende melding als ik probeer te flashen met die bios van die link van scorpion77.

Adapter: Geforce 6800XT (10DE,0048,1682,2107) B:02,AGP,D:00,F:00

Warning: Firmware image board ID (4054) does not match adapter board ID (4025)
Error: Board ID mismatch

Hier wat foto's van mijn XFX, misschien zit er ergens verschil in:

Afbeeldingslocatie: http://images.dutch-ix.nl/xfx/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.dutch-ix.nl/xfx/2.jpg

Op de sticker staat het volgende:
Ordening code: PV-140D-NAF7 V 1.0
W09/05
GF 6800XT 128 MB DDR TV DVI

Ik heb de volgende geheugen chips:
HYNIX
HY50V283222A
F-28 512A

De core kon ik niet bekijken want ik krijg de koeler er niet vanaf, weet iemand hoe het wel kan? Zal vast een of ander truukje achter zitten.

Heb nu wel een BIOS geflashed, en het voltage naar 1.2v verhoogd. Deze BIOS heb ik van mvktech, en dat is XFX 6800XT bios rev 1.0 (2.0 werkt dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Koeler krijg je eraf door de twee zwarte pinnetjes samen te knijpen en naar boven te drukken.

Vergeet dan niet meteen een andere koeler erop te zetten, zowieso eerst nieuwe koelpasta!

Een XFX bios in een Asus kaart gaat niet goed werken denk ik.

Ook moet je als je flasht het volgende flashcommand geven:

nvflash -4 -5 -6 bios.rom

Dit negeert namelijk alle errors, dit laat je in staat een 6800Ultra bios in een LE versie te flashen etc etc.

Iemand nog meer problemen met voltageverhoging van een Asus kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OOooooh... het begint weer te kriebelen als ik dit topic lees. :) Ik moet echt snel even een waterblokje maken voor mijn 6800LE. Ik heb net wat meer FPS nodig in CS:S.
draai nu op 12x1,6, + wat overklok. boven de 425 mhz kom ik niet uit. Rivatuner geeft dan een fout dat hij niet door de selftest heen komt... ookal heb ik die in rivatuner gedisabled ... ?? eerst maar met een bios flash de pipelines unlochten, dan kan ik mooi een ander programma gebruiken voor OC (ik denk dat het aan rivatuner ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
tijsva schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:19:
Koeler krijg je eraf door de twee zwarte pinnetjes samen te knijpen en naar boven te drukken.

Vergeet dan niet meteen een andere koeler erop te zetten, zowieso eerst nieuwe koelpasta!

Een XFX bios in een Asus kaart gaat niet goed werken denk ik.

Ook moet je als je flasht het volgende flashcommand geven:

nvflash -4 -5 -6 bios.rom

Dit negeert namelijk alle errors, dit laat je in staat een 6800Ultra bios in een LE versie te flashen etc etc.

Hmm ja maar als ik dat doe kan het zijn dat ie straks helemaal niet meer werkt.
Ik geloof dat je dan met een PCI kaart wel weer de goede BIOS er in kunt gooien, maar ja het is wel een hoop gekloot allemaal hehe.

BTW die gaten die er in zitten dat is neem ik aan om een grotere koeler te kunnen monteren?

[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 24-01-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook me Asus N6800XT gehad, afgelopen vrijdag bij 4Launch besteld. Alleen even gauw 1 set pipelines ge-unlocked en de F.E.A.R. test geprobeerd en zag daar geen gekke dingen, maar dat zegt waarschijnlijk niet zoveel.
Ben nu 3dmark05 en de Nalu demo aan het downloaden om wat beter te kunnen testen.

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Je HEBT kans dat hij niet meer werkt nee....

Ik kijk altijd naar het volgende:
-Zorg dat het hetzelfde merk is
-AGP = AGP en PCI-E = PCI-E
-Wanneer een kaart volledig geunlocked kan worden kan er een GT of ULTRA bios in, anders niet (tenzij je deze aanpast zodat er enkele pipes dicht staan)
-Vergelijk de gedownloadde bios altijd even met het origineel (voltages etc.)
-Zorg dat de kaart goed gekoeld is zodat er weinig dingen mis kunnen gaan mocht je er een te hoog voltage bios in gegooid hebben.

Denk dat als je al die dingetjes goed nastreefd er heel weinig mis kan gaan....

Iemand al meer informatie over een onflashbare asus 6800XT bios? ik wil echt graag die kaart op 400+ core weten te krijgen want die 3dmarkscore van 4698 kan makkelijk hoger...

BTW: Ff een screen van mijn kaart:

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/9091/photo02605zq.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/4792/photo02625uq.th.jpg

Extra koeler onder de kaart om hete lucht weg te zuigen... dit houdt de kaart op netjes 54C stressed.
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/7356/photo02654su.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:12:
Ik heb vandaag ook me Asus N6800XT gehad, afgelopen vrijdag bij 4Launch besteld. Alleen even gauw 1 set pipelines ge-unlocked en de F.E.A.R. test geprobeerd en zag daar geen gekke dingen, maar dat zegt waarschijnlijk niet zoveel.
Ben nu 3dmark05 en de Nalu demo aan het downloaden om wat beter te kunnen testen.

Wordt vervolgd
Hm, het unlocken lijkt niet zo'n succes. Heb om de beurt beide pixel units en beide vertex units ge-unlocked, en bij allemaal zag ik wat artefactjes in 3Dmark05, hoewel ik in sommige gevallen twijfel of het echt artefacten zijn of gewoon druppels of rondvliegende brokstukjes die erbij horen.

3dmark05 scores (XP2000+, met drivers die meegeleverd waren, 7.8.0.1, 2-8-2005)
baseline: 2640
pixel unit 0: 3067: af en toe pixels met afwijkende kleur; kunnen ook spetters etc. geweest zijn.
pixel unit 2: 3067: vrij veel gebiedjes met een soort rastertje van een verkeerde kleur
vertex unit 3: 2798: een of twee keer een soort trillende schaduw
vertex unit 5: 2798: zelfde als unit 3 maar erger, en meer rare schaduwen op plaatsen waar ze niet horen
pixel unit 0 + vertex unit 3: 3288: af en toe pixels met afwijkende kleur (misschien geen artifact) en af en toe die gekke schaduwen.

Bij de Nalu demo zag ik alleen de foute gebiedjes als pixel unit 2 aanstond, in de andere gevallen zag ik niets abnormaals maar die demo heb ik telkens maar heel kort gedraaid want hij draait niet zo rap op 2048x1536 op een XP2000plusje..

De meeste 3dmark tests gingen ook vrij sloom en dus schokkerig waardoor het lastig is om pixelfouten van rondvliegende spetters te onderscheiden. Maar 't is ook de eerste keer dat ik 3dmark05 draai dus er zullen ook wel dingen zijn die me niet opgevallen zijn.

Nou ja, misschien later nog eens herhalen, en nog ff kijken hoe ver ik kom met overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb gister gewoon die BIOS van die link er in geflashed met het -4 -5 -6 command, en het werkt gewoon.

Ik kon mijn kaart in elk geval zo klokken op 480/870, en toen had ik een 3dmark 2005 score van 4526.
Ook heb ik 3dmark 2006 gedraait, en in het begin toen had ik hem op 400/800 staan, had ik een score van 1866.

Daarna was deze ineens lager, namelijk 1640.N Toen had ik de core op 500 gezet, maar toen begon het beeld even vaag te doen, en zag ik ook deze melding:

Silent Running: Stress test transistion: L1 -> L0

Wat dit precies betekend weet ik niet, maar misschien had ik de computer even opnieuw op moeten starten (en dan met een lagere settings).

Tevens had ik in het BIOS van mijn moederbord hoeveel de gfx kaar van het intern geheugen gebruikt van 32 MB naar 128 gezet, kan ook zijn dat ik hierdoor 500 meer 3dmark punten kreeg. Ik dacht altijd dat je dit beter laag kon houden, maar misschien was het wel gewoon te laag.

Ik heb 3dmark een paar keer gedraaid op verschillende settings, hij is niet vastgelopen op 480/870. Volgens mij staat het core voltage nu op 1.3, het geheugen weet ik niet, hoe kan ik dat precies zien?

[ Voor 10% gewijzigd door eX0duS op 25-01-2006 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17
DaVincy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:01:
Ik geloof dat er nu net een nieuwe reeks 6800 XT's uit is in de shops. (pricewatch: Asus GeForce 6800 XT 128MB (AGP, DVI) N6800XT/TD/128M) Zercom kan iig weer leveren binnen 1 dag.
Hier schijnen nieuwe cores op te zitten. (zie ook Asus 6800XT AGP 128MB niet te krijgen) Heeft iemand al ervaring met die cores en het unlocken ervan?
Gister een 6800XT ingebouwd die ik 9 dagen geleden van 4Launch had ontvangen na 1 maand pre-order.
Het PCB is "rev 1.01", ik heb geen idee of er nu echt een nieuwe core is of dat het gewoon een "oude" 6800XT is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
eX0duS schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 07:50:
Ik heb gister gewoon die BIOS van die link er in geflashed met het -4 -5 -6 command, en het werkt gewoon.

Ik kon mijn kaart in elk geval zo klokken op 480/870, en toen had ik een 3dmark 2005 score van 4526.
Ook heb ik 3dmark 2006 gedraait, en in het begin toen had ik hem op 400/800 staan, had ik een score van 1866.

Daarna was deze ineens lager, namelijk 1640.N Toen had ik de core op 500 gezet, maar toen begon het beeld even vaag te doen, en zag ik ook deze melding:

Silent Running: Stress test transistion: L1 -> L0

Wat dit precies betekend weet ik niet, maar misschien had ik de computer even opnieuw op moeten starten (en dan met een lagere settings).

Tevens had ik in het BIOS van mijn moederbord hoeveel de gfx kaar van het intern geheugen gebruikt van 32 MB naar 128 gezet, kan ook zijn dat ik hierdoor 500 meer 3dmark punten kreeg. Ik dacht altijd dat je dit beter laag kon houden, maar misschien was het wel gewoon te laag.

Ik heb 3dmark een paar keer gedraaid op verschillende settings, hij is niet vastgelopen op 480/870. Volgens mij staat het core voltage nu op 1.3, het geheugen weet ik niet, hoe kan ik dat precies zien?
Weet je in godsnaam wel waar je mee bezig bent? ben je gewoon leukweg je kaart aan het mollen of ligt het aan mij?

Heb je de kaart nog op 8/4 draaien of heb je hem verder geunlocked....

Er is in de hele wijde wereld niemand die met een 6800LE/XT stabiel draait op een 480mhz core HELEMAAL al niet op 1.2V.

Probeer het eerst eens met AtiTool.... scan 30 seconden en wanneer er artifacts verschijnen clock je 5 mhz terug. Verschijnen ze niet.... dan ga je hier nog 5mhz onder zitten voor een stabiele overclock, en laat je AtiTool een half uur tot een uur scannen op artifacts, zelfde verhaal wanneer je dan artifacts ziet, clock je 5mhz terug enzovoorts.

Houd daarbij de temperatuur in de gaten van je kaart zorg dat deze niet warmer word dan 70C.

Post je nieuwe clocks ook eens omdat je core nooit zo hoog zal zijn als deze nu is, dat geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
tijsva schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:31:
[...]

Weet je in godsnaam wel waar je mee bezig bent? ben je gewoon leukweg je kaart aan het mollen of ligt het aan mij?

Heb je de kaart nog op 8/4 draaien of heb je hem verder geunlocked....

Er is in de hele wijde wereld niemand die met een 6800LE/XT stabiel draait op een 480mhz core HELEMAAL al niet op 1.2V.

Probeer het eerst eens met AtiTool.... scan 30 seconden en wanneer er artifacts verschijnen clock je 5 mhz terug. Verschijnen ze niet.... dan ga je hier nog 5mhz onder zitten voor een stabiele overclock, en laat je AtiTool een half uur tot een uur scannen op artifacts, zelfde verhaal wanneer je dan artifacts ziet, clock je 5mhz terug enzovoorts.

Houd daarbij de temperatuur in de gaten van je kaart zorg dat deze niet warmer word dan 70C.

Post je nieuwe clocks ook eens omdat je core nooit zo hoog zal zijn als deze nu is, dat geloof ik niet.
Rustig maar hoor.
Op 480/870 kon ik 3dmark zonder artifacts draaien, ik heb het 2x gedaan en dat werkte.
Ik weet natuurlijk niet hoe het zich houd als de computer langer gebruikt word.

Hij is geunlocked op 16/1,5.

Voltage is als het goed is 1.3v.

Ik zal vanavond nog eens proberen.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=163214

Die BIOS heb ik er in geflashed.

[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 25-01-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 02:24:
[...]
vertex unit 3: 2798: een of twee keer een soort trillende schaduw
Ik heb nog een keer een run gedaan zonder te unlocken, en nu zag ik dat effect ook. Het gaat om schaduwen in de 3e test, met die vliegende boot. Aan de bovenkant van de rotswanden zitten wat schaduwen; die zijn gekarteld en die kartels trillen heel raar, valt met name op in het gedeelte waar de ballonboot er met een noodgang vandoor gaat, op de rotswand die je dan op de achtergrond ziet. Ik begin me nu af te vragen of dat misschien in 3dmark zelf zit. Is er een manier om te vergelijken met hoe het eruit hoort te zien? Ook een schaduw bij de staartvin van de ballonboot flikkert even.
Of zou dit een driver-probleem kunnen zijn?

Ik zal het vanavond eens met atitool proberen.

Edit: Wat is trouwens een redelijke core temperatuur? Volgens Rivatuner is-ie in rust zo'n 62 graden, en een paar graadjes meer tijdens de 3dmark tests. Er zit gewoon de standaard koeler op.
Als ik ga overklokken, tot hoever zou de temp dan ongeveer mogen oplopen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ Aad Prost
Die "artifacts" heb ik ook op 16,6 in 3DMark05. Maar met games zie ik geen enkele artifact, dus wat mij betreft kan het ermee door :)

Volgens mij gaat je coretemperatuur niet eens zo heel erg omhoog wanneer je overklokt. Pas wanneer je het voltage gaat verhogen merk je het echt... Maar zorg altijd voor goede koeling wanneer je gaat overklokken en van plan bent om hem altijd op die snelheid te laten draaien.

Mijn kaart is idle 45 graden en load 62. Ik vind jouw temps wel wat aan de hoge kant, maar kan er mee door ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Me_Again op 25-01-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:58:

hier mijn vraagje:

http://users.pandora.be/T...mas/Oc/4136p_3dmark05.JPG

wat zou de bottleneck zijn 8)7 ? vind zelf dat core en mem redlijk hoog gaan, toch blijft de score onderaan de 4000 hangen. of is er niet echt meer te halen met 12/5?

denk ook niet dat volt verhogen slim is ivm de orginele cooler, en het geheugen en core toch hoog gaan?
extra vraag: zalman is de enigste koeler die op mijn asus v9999td pas e? die silencers die paste niet ivm met aansluitpunte? iemand enige ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Zo, ik heb wat zitten testen en dit zijn de resultaten:

480 core en 870 mem: 1593 3dmark 06 punten
425 core en 850 mem: 1890 3dmark 06 punten

Dit zonder artifacten. Temperatuur geeft zo'n 60 graden aan, wat ik wel laag vind. Tijdens 3dmark voelt het koelblok koud aan, de CPU is echt veel warmer, die is ook zo'n 60 graden.

Ik weet niet waarom als ik hem hoger klok de punten juist omlaag gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 25-01-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Waarschijnlijk is de score dan té hoog gezet.
Daardoor krijg je fouten waardoor het trager wordt.
Ook vermoed ik (maar dat heb ik niet goed getest) dat de kaart zich automatisch lager clocked als je bepaalde waardes te hoog (lees=snel) zet.

Jij had de kaart op 16/1,5 lopen ?
Wat voor systeem zit er verder omheen en welke drivers heb je gedraaid ?
The Godsha en ik hebben 2591 gehaald wat toch 701 punten hoger is :o
ZieThandor in "Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 23" voor meer informatie over onze scores. Ik ben benieuwd wat dat verschil veroorzaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
475/850 heb ik 1931 3dmark06 punten.

Rest van het systeem (dacht dat ik het al eerder gemeld had)

AMD AthlonXP-M 2400+ @ 2200mhz (maar kan nog veel hoger hoor)
1024 DDR
Abit NF7S 2.0
Windows XP

En de kaart is een XFX 6800XT met 128 DDR (normaal DDR), AGP.

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 25-01-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort een 6800le, alleen erger ik me dood aan dat lawaai van die **** koeler, nu wil ik er een zalman vf700-cu opzetten is dit een beetje makkelijk? en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thandor, maar je hebt alles kunnen unlocke? maar maakt het unlocke iets uit aan je core en mem speed? ga sffs alst koud genoeg is hier jou mem en core speed eens prob :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:29:
ik heb sinds kort een 6800le, alleen erger ik me dood aan dat lawaai van die **** koeler, nu wil ik er een zalman vf700-cu opzetten is dit een beetje makkelijk? en hoe kan ik dit het beste aanpakken?
op de site van zalman staan helemooie flash animaties over hoe je zoiets doet.. kijk daar maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:29:
mijne maakt ook veel lawaai, ma heb nu prog van asus voor fan te regelen. much better.... probeer eerst softwarematig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende probleem,

Ik heb deze week een 6800XT van Asus aangeschaft, deze kaart kan netjes op 16x1,6vp gezet worden :) . Maar wanneer ik dit doe is de kaart helemaal niks sneller en haal ik een belabberde 3dmark05 score van 1200.
Ik heb deze kaart toen op een andere pc getest en daar loopt die vele malen sneller.

Vervolgens had ik even de beschikking over x1600pro deze heb ik op me eigen pc getest en hier kwam een normale score uit van 3300 3dmark05 puntjes.

Ik heb ook al een andere voeding geprobeerd maar dit gaf niet het gewenste resultaat.

System specs:
2500+ (barton)
a7v8x-x
1x 1024ddr400 (corsair value)
WD2000jb
Aopen 350W PSU

Wat me opvalt is dit: (3dmark05 system details)
AGP
Revision 3.5
Rate 4x, 8x
Available Rate 0x0000000c
Selected Rate 0x00000000
Aperture Size 128MB
Sideband Addressing supported (disabled)
Fast Write supported (disabled)

Terwijl dit in de BIOS enabled is.
Wie kan mij helpen ??

PS. Ik heb al een Bios-update gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:15
Ik heb vandaag 2 asus N6800XT's AGP gekocht. Ze zitten in 2 verschillende systemen en alle bij geven ze in 3Dmark2k5 artifacts bij de single layer fill rate test. Ze zijn niet te warm, spaningen zijn goed, ze zijn niet unlocked.

Ik snap niet hoe het kan, en voor hoe het kan op 2 verschillende systemen.

Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen, of zouden mensen met de zelfde kaart het ook even willen testen.

Voor de rest in andere games of zo, geen last. Alleen bij die specifieke fill rate test. Soms crashed men systeem der ook op, zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
@sliepsjoep; misschien loopt je kaart in pci-mode...als je het bios van je systeem ff reset is het probleem wellicht opgelost. (Bij mij heet die reset optie force update ESCD oid)

Vandaag ff nieuwe 6800XT gescoord en deze loopt op 16*1 6vp. Score met 3D mark 05 zo'n 4000 punten. Verder niets overgeklokt nog, ben allang blij dat ik nu een goed kaartje heb.

BTW, zag dat er op de kaart Samsung geheugen zit van 2ns...morgen maar eens kijken hoever dat geklokt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@noreaga
Nee ik heb m'n BIOS gerest en alles nog is goed nagelopen maar dat lijkt mij tog allemaal goed ingesteld.
Ik vind het ook zo vreemd dat die met een ATI x1600po wel goed liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

kippy schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 23:48:
Ik heb vandaag 2 asus N6800XT's AGP gekocht. Ze zitten in 2 verschillende systemen en alle bij geven ze in 3Dmark2k5 artifacts bij de single layer fill rate test. Ze zijn niet te warm, spaningen zijn goed, ze zijn niet unlocked.

Ik snap niet hoe het kan, en voor hoe het kan op 2 verschillende systemen.

Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen, of zouden mensen met de zelfde kaart het ook even willen testen.

Voor de rest in andere games of zo, geen last. Alleen bij die specifieke fill rate test. Soms crashed men systeem der ook op, zeer vreemd.
heb je toevallig op beide systemen dezelfde display driver gebruikt? die kunnen ook nog wel eens in specifieke tests fouten geven (in mijn ervaring is dat vaak bij ATI drivers, laptop :+ )
download ff de laatste van www.nvidia.com (81.98)

edit: @sjiepsjoep: misschien AGP/mobo drivers (re)installen? of videokaart drivers helemaal uninstallen (nvidia + ati, met driver cleaner schijnt wel eens te werken in dit soort situaties), lijkt me geen BIOS probleem als ik het zo lees :P

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen__online op 26-01-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
SjiepSjoep, ik mis even wat geschiedenis.
Is de Windows installatie waarin je 6800XT test helemaal vers of heb je hiervoor een andere videokaart gedraaid?
Een verse install helpt vaak dergelijke performence problemen uit de wereld te helpen. Denk aan driverconflicten en dergelijke.
Verder kunnen beide AGP features in het BIOS op enabled staan maar dat wil nog niet zeggen dat het OS ze ook overneemt. Dit wordt geregeld door de drivers.
Download de meest recente drivers, uninstall je huidige drivers, ram er een drivercleaner overheen en installeer de nieuwe. Wil nog wel eens helpen.

Mocht je nog steeds Sideband en Fast Writes niet aankrijgen en je wilt ze wel aan. Dan kun je in RivaTuner gaat kijken bij de NvStrap driver. Je gebruikt die ook voor het unlocken. Deze bied namelijk de mogelijkheid om SBA en FW eventueel geforceerd in te schakelen. ik heb deze optie enkel zien staan en maak hier zelf geen gebruik van dus of het werkt kan ik niet zeggen, maar de mogelijkheid is er.

Natuurlijk, als het een verse install was heb je niet zoveel aan mijn verhaal denk ik :P
Neem verder aan dat je de meest recente nForce drivertjes ook op je systeem hebt staan voor de nForce2 chipset (toch??).

@kippy, erg vreemd probleem. Maar als het alleen voorkomt in die ene fillrate test denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Misschien een driver issue of bug waar je toevallig tegenaan loopt. Maar als de rest werkt en games werken ook prima denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Tenzij de performence nogal tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:59:
@ Aad Prost
Die "artifacts" heb ik ook op 16,6 in 3DMark05. Maar met games zie ik geen enkele artifact, dus wat mij betreft kan het ermee door :)
Blijkt inderdaad in 3dmark05 zelf te zitten. Een quote van hun FAQ op http://service.futuremark...earch.jsp?cid=12&fid=1273
Q: I see some flickering in the shadows of the canyon walls of game test 3 / I see some odd looking blocky shadows in some game test / I see some shadow artifacts in some game test?
A: 3DMark05 uses a depth shadow map implementation in all game tests. All shadows are dynamically rendered everywhere in all game tests. This is quite an accomplishment, since indoor vs outdoor areas have usually had very different dynamic shadow implementations, or then only partially dynamic or static pre-rendered shadows have been used. It seems clear that most big game developers are either going for depth shadow maps in upcoming titles, or are already using them in their latest titles. Depth shadow maps are suited for all environments and refinements in the rendering method produces high quality shadows both right in front of the camera as well as miles away. Depth shadow maps also do self shadowing and produces correct shadows from partly transparent surfaces (using alpha test, not alpha blend, to be exact). Still, there are certain light vs surface angles that are challenging for depth shadow maps. 3DMark05 uses a 2048x2048 depth map twice for shadow rendering of directional light sources, like the sun in game test 3, but even that resolution isn't quite enough for the canyon wall. The canyon in game test 3 is actually a prime example of a worst case scene for depth shadow maps. We still wanted a fully dynamic lighting solution, so if the sun wound be waved around, the lighting including the shadows would remain correct. In some parts of the game tests, with most difficult light vs surface normal angles, the shadows do get blocky, or show a flickering edge. It is an implementation compromise,not a driver problem.
Niks aan de hand dus; kan ik toch een pixel unit en een vertex unit unlocken :D
Volgens mij gaat je coretemperatuur niet eens zo heel erg omhoog wanneer je overklokt. Pas wanneer je het voltage gaat verhogen merk je het echt... Maar zorg altijd voor goede koeling wanneer je gaat overklokken en van plan bent om hem altijd op die snelheid te laten draaien.

Mijn kaart is idle 45 graden en load 62. Ik vind jouw temps wel wat aan de hoge kant, maar kan er mee door ;)
Hm 45 da's wel een stukkie beter...
Ik heb hem inmiddels geprobeerd op 370/840 (ipv 300/700) en dan stijgt de temperatuur tot 68/69 graden.Met 1 pixel unit en 1 vertex unit ge-unlocked. Voltage heb ik niet aangezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cybersteef
Ja inderdaad nieuwe AGP drivers en hij was goed (btw is een VIA chipje :'( en helaas geen Nforce)
Nu draait die goed.

Ps. klopt het dat je je videokaart kan horen?? en dan bedoel ik niet de koeler..... zodra er iets 3dachtigs tevoorschijn wordt getoverd komt er een vaag ruis (moeiijk te beschrijven) geluidje af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:19
een hoge toon bedoel je?

ik heb dit als ik mijn videokaart ver overclockt. hij draait wel stabiel, maar geeft tijdens het laden van 3dmark een erg hoge toon. ligt aan de spoelen ofzo had ik ergens gelezen.

op standaard snelheid hoor ik dat overigens niet

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 01:01:
[...]

Blijkt inderdaad in 3dmark05 zelf te zitten. Een quote van hun FAQ op http://service.futuremark...earch.jsp?cid=12&fid=1273

[...]

Niks aan de hand dus; kan ik toch een pixel unit en een vertex unit unlocken :D

[...]

Hm 45 da's wel een stukkie beter...
Ik heb hem inmiddels geprobeerd op 370/840 (ipv 300/700) en dan stijgt de temperatuur tot 68/69 graden.Met 1 pixel unit en 1 vertex unit ge-unlocked. Voltage heb ik niet aangezeten.
Mm, das zeker in die test met die vliegende boot? Daar zie je op de rotsen namelijk ook lijntjes, af en toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gister kaartje nog een open gegooid, ik kan 3dmark runne met 425/850 zonder arti's of dergelijke maar heb dan een score van maar 3400. run ik hem met 420/820 haal ik 4100p.

lijkt mij toch niet logisch? zou het kunnen dat hij te weinig stroom krijgt waardoor hij deze snelheden niet waar kan maken? hopelijk hebben jullie hier een antwoord op. wil echt die 4500 halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:29:
heb gister kaartje nog een open gegooid, ik kan 3dmark runne met 425/850 zonder arti's of dergelijke maar heb dan een score van maar 3400. run ik hem met 420/820 haal ik 4100p.

lijkt mij toch niet logisch? zou het kunnen dat hij te weinig stroom krijgt waardoor hij deze snelheden niet waar kan maken? hopelijk hebben jullie hier een antwoord op. wil echt die 4500 halen :9
Als je het topic gelezen had had je geweten dat het wel logisch is.
Er is een optimale waarde te vinden voor je kaart. Je performence zou in een grafiek er als een parabool uitzien als je op de Y-as de performence zet en op de X-as de clockspeed.

Zodra je hem over het optimale punt klokt gaat de chip fouten maken. Als deze fouten worden opgemerkt dan doet hij de berekening mogelijk opnieuw, wordt het niet opgemerkt dan krijg je artifacts. Berekeningen opnieuw doen is natuurlijk funest voor de performence.
Probeer maar eens je optimale punt te vinden. Of je RAM fouten maakt of je core kom je snel genoeg achter door van die hoogste overclock 425/820 te maken. Maar ik denk dat je met die 420MHz op je core vrij op het maximum zit :)

@SjiepSjoep, sry ik heb op het late tijdstip de "v" voor een "n" aangezien :P Wat idd wijst op een VIA chipset. Fijn om te horen dat het nu goed werkt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 26-01-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Of de BIOS er in flashen die ik er ook in gezet heb. Ik heb tot nu toe makkelijk 475/850, zoals je in mijn reply kan lezen. Ik weet niet zeker of dit het optimale punt is. bij 480/870 werd mijn score in elk geval lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Exodus, ik weet niet wat er met jou kaart aan de hand is....

OF je kaart is een superuitvoering.... OF je hebt artifacts waar je overheen kijkt.

Probeer AtiTool eens, scan daarmee 30 seconden op artifacts en kijk hoe hoog je komt.

Valt het je dan niet op dat jij dan een van swerelds snelste kaarten uit de 6800 serie hebt?

Met een Voltmod en voltageverhoging naar 1.4V zou je ongeveer 450mhz/480mhz kunnen halen, maar helemaal stock ben ik echt niet overtuigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik zal vanavond eens kijken. Wat ik wel raar vind is dat 3dmark aangeeft dat het een 6800 ultra is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

eX0duS schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:18:
Ik zal vanavond eens kijken. Wat ik wel raar vind is dat 3dmark aangeeft dat het een 6800 ultra is? :?
komt dat niet door een bios die je erin hebt gepropt? als het een ultra bios is zou het iig kunnen verklaren waarom ie nog niet direct crasht bij zulke hoge coresnelheden, dan loopt ie meen ik op 1.4v. dan nog zou ik het erg knap vinden als ie stabiel is op 450+ coreclock..
ik geloof niet dat een 6800XT (of LE, NU) met een standaard bios (1.1v, dan wel 1.2v) zo hoog stabiel 3d stuff kan renderen, zonder artifacts of andere fouten (bij mijn 6800le is alles boven de 400mhz al teveel om een paar uur lang stabiel te gamen op 1.2v), verbaas ons maar eens door wat meer info te geven please :9
(rivatuner hardware monitor screenies, 3dmark/everest info, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijsva schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:19:

Ik heb een Asus v9999 (6800nu), die draait standaard op 1.2V. Ik heb er 1.3 ingeflasht, maar ik kom nog steeds geen Mhz verder dan 380, dus ik vermoed ook dat het V niet veranderd kan worden... Het zou ook aan de koeler kunnen liggen misschien; ik krijg als ik hoger klok bij 3DMark03 bij de eerste tests groene puntjes, wat mij gezien ervaringen met andere kaarten aan oververhitting van de core doet denken. Aan de andere kant is de originele koeler van Asus best goed (koper), en zou het denk ik mogelijk moeten zijn met deze koeler verder te komen... Ook heb ik eens een uur of 2 CSS zitten spelen, terwijl de fan perongeluk nog op 20% draaide. Toen heb ik niks van oververhitting gemerkt. Vanavond of morgen zet ik er een NVSilencer op (nadat ik een molex-stekkertje heb gemaakt dat eronder past), dan weet ik of het daaraan ligt of aan het voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@julianus: dacht dat NVSilencer niet paste op een asus NU kaartje? op welke klok haal je hoogste score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:47
Gisteren mijn Asus 6800XT binnengekregen, geen enkele pipeline unlockbaar. BALEN!
Niet aan die vertex shaders (ze heten ze toch?) toegekomen.

Computer loopt steeds vast met 3dmark2005, andere vage vastlopers van enkele seconden in windows.....

Misschien is de kaart wel stuk of zo, drivers installeren ging ook paar keer fout.

Zo ben je zo een avond bezig met niets :(

Komt vandaag een nieuwe windows op, om te testen of de windows brak is of zo.

Ik had al foto's genomen voor een kort verslagje, verslagje moet misschien wat langer wachten dus :(

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n 6800XT draait op 16x1,6. Als ik bij rivatuner in me hardwaremonitor kijk draait me core op 365Mhz en het geheugen op 830Mhz.
Maar zodra ik 3dmark o.i.d. start gaat me core terug naar 300Mhz...? het geheugen blijft op 830.
Standard 2d en preformance 3d settings zijn 365, 830
Alleen Low Power 3d staat op 300, 830.
Dus het lijkt me dat het hierdoor komt, iemand enig idee hoe ik dit goed kan instellen.?

hier een afbeelding..
http://vissers.myadsl.nl/downclock.JPG

Ps. krijg "al" artifacts met me geheugen op 830Mhz of is normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 07:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik weet dat de 6600gt niks te unlocken is, maar ik zag ergens dat de eerste versies wel spul hadden dat je kon unlocken ?
nu weet ik dat ik een vroege versie heb (XFX) kan ik aan de koeler zien

ik heb net met rivatuner gekeken en ik kan ook nog bits inschakelen

kan ik dit gewoon risicoloos proberen of loop ik de kans dat ik was sloop en of windows moet herinstalleren ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je mij eens een link van dat progje sturen? kan hem niet vinden
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:33:
[...]

mijne maakt ook veel lawaai, ma heb nu prog van asus voor fan te regelen. much better.... probeer eerst softwarematig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsva
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:45:
M'n 6800XT draait op 16x1,6. Als ik bij rivatuner in me hardwaremonitor kijk draait me core op 365Mhz en het geheugen op 830Mhz.
Maar zodra ik 3dmark o.i.d. start gaat me core terug naar 300Mhz...? het geheugen blijft op 830.
Standard 2d en preformance 3d settings zijn 365, 830
Alleen Low Power 3d staat op 300, 830.
Dus het lijkt me dat het hierdoor komt, iemand enig idee hoe ik dit goed kan instellen.?

hier een afbeelding..
http://vissers.myadsl.nl/downclock.JPG

Ps. krijg "al" artifacts met me geheugen op 830Mhz of is normaal?
Nou 2d hoef je normaal gesproken niet zo snel te laten lopen als je 3D, daar merk je namelijk niets van. Wanneer je gaat gamen, of een benchmark draait als 3dmark, dan schakeld je kaart over naar 3Dmodus, waarmee het dus op normale snelheid draait. Wanneer je op het bureaublad bezig bent, is het meestal het geval dat je kaart overschakeld naar 2d modus, dit om stroom te besparen en je kaart niet zo hard hoeft te werken.....

Probeer je 2d gewoon op 300 te laten staan dat lukt meestal prima. Geheugen zou goed kunnen dat het niet verder gaat dan 830, zeker wanneer er geen extra koelertjes op zitten....

Als je hem dus verder overgeclocked hebt... en je merkt dat je kaart niet op die ingestelde waarde wil draaien wanneer je aan het benchmarken/gamen bent... dan zul je dus iets terug moeten clocken of het voltage verhogen.

[ Voor 10% gewijzigd door tijsva op 26-01-2006 15:08 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.