[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.596 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:48:
De 5D en 7D (en vermoedelijk alle Minolta's) voeren een hot pixel remap uit op elke eerste van de maand, heb ik gelezen.
Dat heb ik ook gelezen en ik heb het ook een aantal keer geprobeerd te testen maar elke keer was dat niet succesvol.
Máár ik heb de allereerste foto met mijn 7D ook met lensdop genomen en die heb ik nog bewaard. En nu heb ik evenveel hotpixels als toen, maar wel een aantal op een andere plek. 8)7 Dus paar erbij, en paar weg.
Overigens nooit op korte sluitertijden en niet genoeg om mij er druk over te maken. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Oxi schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:48:
Ik kan niet beweren dat deze niet op het eindproduct kan lijken, maar die foto vind ik er heel nep uit zien. Bovendien is een goed leugen makkelijker te geloven dan de waarheid. ;)
En dat een bijna-klaar product ver kan afwijken van het eindproduct bewijzen deze foto's wel: http://www.dpreview.com/n...080402dynax7interview.asp ;)
let's go digital vindt de bron kennelijk betrouwbaar genoeg om de foto van de nieuwe alpha-camera te publiceren.Stevesdigicams heeft een verwijzing hiernaar op zijn site opgenomen.

[ Voor 5% gewijzigd door PeterVL57 op 13-05-2006 08:27 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

vandaag voor het eerst fotos gaan nemen met men nieuwe Sigma 70 - 300 mm lens !
wow, is dat even aanpassen als je enkel de 18-70 mm gewoon bent die standaard bij de 5D zit ! :9~

Echt wel mega fun, dat wordt leuk zoomen dit jaar op vakantie ! :p

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 03:40:
Nadat ik een aantal vreemde verhalen vanm mensen die ik ken heb gehoord over hot en dead pixels in de minolta cams ben ik dan ook zelf maar eens gaan kijken of ik daar last van heb.
Met behulp van de deadpixeltest van http://www.starzen.com/imaging/deadpixeltest.htm heb ik een 4 tal tests gedraait met foto's genomen met de lenskap erop en respectievelijk 1, 8, 20 en 30 seconden sluitertijd. Alle foto's hadden 0 dead en hotpixels.
Nu kan het zijn dat ik gewoon geluk heb, maar ik hoor van meerdere personen dat ze erge last hebben van dead en hotpixels kan ik dan iets fouts hebben gedaan met de tests of overdrijven ze gewoon heel erg (ik vermoed het laatste)
Ik heb het testje ook gedaan : 0 deadpixels en 2 hot pixels, maar die kon ik op het scherm helemaal niet terugvinden, dus de afwijking is kennelijk heel zwak (houden zo...). Geen probleem dus.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
ik zit er over te denken om een sigma opjectief te kopen 17-70mm F2.8-4.5
http://www.sigma-benelux.nl/products/lens/product.php?pid=60

Heeft iemand deze lens al eens op zijn camera geschroeft? of weet iemand een winkel (utrecht en omstreken) waar de lens voor minolta in de winkel ligt?

ik wordt een beetje moe van al dat stof op mn ccd bij het wisselen tussen mn 17-35 en mn 24-135...

[ Voor 9% gewijzigd door hilbren op 15-05-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

1 iemand heeft een review geschreven op dyxum
http://www.dyxum.com/reviews/lenses/reviews.asp?IDLens=241

[edit]
hier staan nog een aantal linkjes naar andere reviews

[ Voor 38% gewijzigd door fenrir op 15-05-2006 21:45 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hilbren schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:19:

Heeft iemand deze lens al eens op zijn camera geschroeft? of weet iemand een winkel (utrecht en omstreken) waar de lens voor minolta in de winkel ligt?

ik wordt een beetje moe van al dat stof op mn ccd bij het wisselen tussen mn 17-35 en mn 24-135...
Ik heb 'm, en ben er dik tevreden over. Ik heb op Dyxum een aantal links gepost (al genoemd hierboven), en als je zoekt naar mijn naam op Dyxum, dan kun je ook wat commentaar lezen. Op mijn weblog zijn enkele foto's en ook weer commentaar (24 april) te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BocraM
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
hilbren schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:19:

Nog een tevreden gebruiker hier. K heb deze lens nog niet zo lang, maar tot nu toe ben ik er best over te spreken. Mijn exemplaar lijkt alleen een klein beetje backfocus te hebben op 17mm, maar dat is amper te zien op je foto. Ik kan me ook wel voorstellen dat focussen lastig is bij 17mm dus ik zoom altijd even in tot rond de 30mm en dan weer terug. Over het algemeen is de focus lekker snel en accuraat, weinig "hunten" ook, hoewel ik nog niet veel in low-light heb geschoten. In reviews op internet las ik soms wat over CA op 17mm, maar tot op heden heb ik daar nog niks van gemerkt, terwijl ik toch een paar typische "bomen-met-witte-lucht-erachter" shots heb gemaakt. En het laatste en belangrijkste, de scherpte is echt :9~, zelfs wide-open vind ik hem geweldig.

Wat ik wel op moet merken is dat de macro (1:2.3) niet echt bruikbaar is. Je zit dan namelijk met een 72mm brede lens op 2 (!!) cm afstand van je onderwerp. En dan blijft er weinig licht over, flitsen kun je ook wel vergeten.

Kortom: super lensje wat mij betreft, jammer alleen dat de macro niet echt bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
ok, dit is voor mij doorslaggevend, binnenkort de 17-70mm kopen.

De 17-35mm gaat sowieso de tweedehandsmarkt op... (die heb ik tot nu toe ook maar heel erg weinig gebruikt)
Ik hoor het wel als iemand interesse heeft, anders gaat ie marktplaats op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Weet iemand een progsel om de gebruikte lenslengte, ISO, sluitertijd en diafragma te bepalen van een aantal foto's geselecteerd per lens te bepalen of het diafragma per vaste lenslengte. Ik gebruik nu Wega2/Exposureplot van deze site, maar dit programma heeft deze mogelijkheden niet. Nog eigenaardiger is dat Dimage master Lite uit Exif de gebruikte lens kan tonen en de dit programma laat dit niet zien. Mijn Sigma 10-20mm F4.0-5.6 wordt in de Exif gezien als 28-80mm F3.5-5 lens.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak regelmatig foto's mbv de bracketing functie (7D ). Dit voor het maken van HDR foto's.
Deze foto's maak ik uiteraard op een tripod. Graag wil ik dan ook gebruik maken van de zelfontspanner functie (10s). Helaas gaat dit niet omdat de bracketing en zelfontspanner mode onder een functieknop zit. Of zie ik iets over het hoofd? Is er in een van de menu's iets mogelijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:41:
Ik maak regelmatig foto's mbv de bracketing functie (7D ). Dit voor het maken van HDR foto's.
Deze foto's maak ik uiteraard op een tripod. Graag wil ik dan ook gebruik maken van de zelfontspanner functie (10s). Helaas gaat dit niet omdat de bracketing en zelfontspanner mode onder een functieknop zit. Of zie ik iets over het hoofd? Is er in een van de menu's iets mogelijk?
Ik wist eerlijk gezegd niet dat de bracketing functie bruikbaar was voor HDR? volgens bij gaat 'ie toch maar van -1, -0,5, 0, 0,5, 1 ? Voor een beetje degelijke HDR plaat moet ie toch minstens van -2 naar 2 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Je bedoelt dat de opties bracketing en zelfonspanner onder dezelfde knop zitten en niet tegelijkertijd kunnen worden gebruikt? Want dat is bij mijn (nieuwe!) 5D het geval.
Misschien moet je een remote kopen om trillingen te voorkomen, mij lijkt de AS eigenlijk al voldoende.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat prima met de bracketing functie (5xp).......maar ik wil natuurlijk zo weinig mogelijk beweging hebben. Ik heb een goedkope tripod, vandaar de vraag. Hier een paar voorbeelden:
http://www.flickr.com/pho...3/sets/72057594136858450/
phaas schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:52:
[...]

Ik wist eerlijk gezegd niet dat de bracketing functie bruikbaar was voor HDR? volgens bij gaat 'ie toch maar van -1, -0,5, 0, 0,5, 1 ? Voor een beetje degelijke HDR plaat moet ie toch minstens van -2 naar 2 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Je kan heel goedkoop een draadontspanner in elkaar knutselen en die dan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dat bedoel ik, aangezien zo'n remote ook weer want centen kost :'( deze vraag.
Mocht het niet gaan met instellingen op de 7D.....OK dan koop ik een remote.
De AS.....is niet voldoende ....maar je komt er een heel eind mee. :)
Grubeater schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:43:
Je bedoelt dat de opties bracketing en zelfonspanner onder dezelfde knop zitten en niet tegelijkertijd kunnen worden gebruikt? Want dat is bij mijn (nieuwe!) 5D het geval.
Misschien moet je een remote kopen om trillingen te voorkomen, mij lijkt de AS eigenlijk al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is heel interessant.........Hoe?
Oxi schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:57:
Je kan heel goedkoop een draadontspanner in elkaar knutselen en die dan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm ik ben op zoek naar de Sigma EF 500 DG Super MA-ADI flitser. Maar ik kan vooralsnog geen winkel vinden die hem op voorraad heeft.

Weet iemand waar ik deze nog kan krijgen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:00:

[...]
dat kan Oxi je prima vertellen...

* Korras mompelt wat over een Oxi met een omgebouwde joystick als draadontspanner op een meeting.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Korras op 19-05-2006 12:08 ]

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Korras schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:07:
[...]

dat kan Oxi je prima vertellen...

* Korras mompelt wat over een Oxi met een omgebouwde joystick als draadontspanner op een meeting.. :P
Even een stukje terug in dit topic staat het nog

Edit:
Hey Oxi, kun je die handleiding ervan weer online zetten?
Desnoods mag je hem wel op mijn ftp dumpen, maar dan krijgt het wel een gekke naam.

[ Voor 18% gewijzigd door Mud.Starrr op 19-05-2006 12:28 . Reden: vraag aan Oxi ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:00:
[...]
Check dit topic op Dyxum.com

http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=1884

Zoek als eerst naar een PC CD-speler audio kabeltje. Het kleine witte stekkertje heeft precies de goede pinafstand, en na wat "hervormingen" op het stekkerblokje losgelaten te hebben, past het perfect.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Dat de handleiding niet meer online staat is omdat die versie van mijn website helemaal kapot is. User error :P

Het hierop neer:
Pin 1: Voorste pin (focus)
Pin 2: Common/ground
Pin 3: Sluiter

Verbind 1&2 en je focust, verbindt ze alle 3 en er wordt afgedrukt. Dus eigenlijk heb je alleen een schakelaar met 3 standen nodig, of 2 losse schakelaars. De oplossing met 1 drukknop met 3 posities is de beste maar erg lastig te vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Oxi schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:55:
Dat de handleiding niet meer online staat is omdat die versie van mijn website helemaal kapot is. User error :P

Het hierop neer:
Pin 1: Voorste pin (focus)
Pin 2: Common/ground
Pin 3: Sluiter

Verbind 1&2 en je focust, verbindt ze alle 3 en er wordt afgedrukt. Dus eigenlijk heb je alleen een schakelaar met 3 standen nodig, of 2 losse schakelaars. De oplossing met 1 drukknop met 3 posities is de beste maar erg lastig te vinden. :/
Wat gebruik je als aansluiting in de camera? CD-rom geluids kabeltje ofzo?
(als je die site naar me toemailt ofzo dan kan ik m wel ff online houden voor je).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Mud.Starrr schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:09:
[...]

Wat gebruik je als aansluiting in de camera? CD-rom geluids kabeltje ofzo?
(als je die site naar me toemailt ofzo dan kan ik m wel ff online houden voor je).
Lukt niet.

CD-rom geluidskabeltje werkt wel, maar je moet 'm wel wat inkorten want die zjin 4 pins en de camera heeft er maar 3. De 'headers' op een moederbord hebben hetzelfde formaat, dus een pin om de powerled aan te sluiten op het moederbord werkt beter. Dat is de enige 3-pins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Oxi schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:15:
[...]

Lukt niet.

CD-rom geluidskabeltje werkt wel, maar je moet 'm wel wat inkorten want die zjin 4 pins en de camera heeft er maar 3. De 'headers' op een moederbord hebben hetzelfde formaat, dus een pin om de powerled aan te sluiten op het moederbord werkt beter. Dat is de enige 3-pins :)
Ben al druk aan het bouwen hier :)

Oxi, nog een vraagje.
Ik zag dat jij heel slim een minijack aansluiting gebruikt (zodat je kunt verlengen). maar hoe doe je dat met 3 kabeltjes.
Laat maar.....denk weer niet na :+

Edit 2:

En klaar, thanks voor die tip!
Ik heb dus wel een cd-rom kabeltje gebruikt, 1 pin-gaatje eraf gehaald.
Als ik er nog foto's van moet posten voor iemand, dan hoor ik het graag.
(prima2003 Mischien?)

Voor de duidelijkheid, ik heb dus van een oude Joystick een remote gemaakt.

[ Voor 52% gewijzigd door Mud.Starrr op 19-05-2006 15:30 . Reden: vraagje 2: klaar ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee jongens hartstikke tof voor jullie snelle reacties, maar ik denk dat ik er toch maar een koop.(2 rechtse handen). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een foto van zo'n kabeltje gemaakt van een cd-rom kabeltje. Ik heb een Dynax7 maar de aansluiting is natuurlijk precies hetzelfde voor de 5D, 7D, en een aantal Dimage's dacht ik.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/63588/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/39116/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/39118/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:29:
Hier een foto van zo'n kabeltje gemaakt van een cd-rom kabeltje. Ik heb een Dynax7 maar de aansluiting is natuurlijk precies hetzelfde voor de 5D, 7D, en een aantal Dimage's dacht ik.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
die aansluiting zit al op de 7000AF uit 1985, en het zou me niet verbazen als die op nog oudere elektronische toestellen zit,

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duur schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:33:
[...]

die aansluiting zit al op de 7000AF uit 1985, en het zou me niet verbazen als die op nog oudere elektronische toestellen zit,
Inderdaad, dat was ik nog vergeten te vermelden. (op mijn 7000i (iets nieuwer dan de 7000) zit ie ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:29:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Wat gebeurt er als met schakelaar de sluiterpin aan massa legt maar de focuspin niet?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

joh14vers6 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:38:
[...]

Wat gebeurt er als met schakelaar de sluiterpin aan massa legt maar de focuspin niet?
Ik vermoed dat er een stroompje gaat lopen... :)

Maarre als ik dat hier doe gebeurt er niet... geen focus, maar zeker ook geen klik. (Als je de cam in AF hebt staan, op MF heb ik nog niet getest.)
Echter als je 'B' als sluitertijd hebt, en je laat de focus los, maar houd de sluiter vast blijft de sluiter wel open staan.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Duur schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:55:
[...]

Ik vermoed dat er een stroompje gaat lopen... :)

Maarre als ik dat hier doe gebeurt er niet... geen focus, maar zeker ook geen klik. (Als je de cam in AF hebt staan, op MF heb ik nog niet getest.)
Echter als je 'B' als sluitertijd hebt, en je laat de focus los, maar houd de sluiter vast blijft de sluiter wel open staan.
In MF moet je ze ook beide gebruiken om een foto te maken.
Het enige waar het iets doet is inderdaad bij sluitertijd 'B'
Ofwel zolang jij de knop inhoud drukt hij af.

[ Voor 3% gewijzigd door Mud.Starrr op 22-05-2006 15:37 . Reden: afkorting weg gehaald ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joh14vers6 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:38:
[...]

Dan drukt ie af, het is niet nodig om te focussen. Dit gebeurt bij een Dynax 7 en 7000 (beide analoog) ik heb helaas geen 7D/5D om dat te testen (en ik wacht waarschijnlijk op de Sony).

Je kunt volledig apart focussen en de sluiter bedienen.

Ik geloof dat het anders is bij de afstandsbedieningen van Minolta onmdat die met bladveertjes werken.

knop     Als je op de knop drukt wordt er eerst 
                      |        gefocussed en als je door drukt wordt
                      \/        de sluiter geactiveerd
Focus   ------------------
Massa  ------------------- 
Sluiter  -----------------

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 10:04 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:01:
[...]

Dan drukt ie af, het is niet nodig om te focussen. Dit gebeurt bij een Dynax 7 en 7000 (beide analoog) ik heb helaas geen 7D/5D om dat te testen (en ik wacht waarschijnlijk op de Sony).

Je kunt volledig apart focussen en de sluiter bedienen.

Ik geloof dat het anders is bij de afstandsbedieningen van Minolta onmdat die met bladveertjes werken.
Bij de 7D dus niet.
Je moet eerst focussen, zelfs in MF.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud.Starrr schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:56:
[...]

Bij de 7D dus niet.
Je moet eerst focussen, zelfs in MF.
Is uit te schakelen. Weet even niet waar precies, kan het ook niet nakijken hier Bij standinst. is het zo dat de sluiter blokkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Paarse menu (tandwieltje), Eerste tab, 'Priority setup' => 'Release' :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik heb net ook even een draadontspanner in elkaar gesoldeerd, nu nog even een kastje kopen voor de knoppen en paar krimpkousen voor de afwerking.
Tussen het kastje en de kabel maak ik ook een jackplug, net zoals Lacsap, kun je fijn je kabel verlengen met audiokabels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Oxi schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:55:
Paarse menu (tandwieltje), Eerste tab, 'Priority setup' => 'Release' :Y)
Dat heb ik toch echt ingesteld staan, toch moet ik bij de Afstandsbediening wel beide indrukken.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Mud.Starrr schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 03:07:
[...]

Dat heb ik toch echt ingesteld staan, toch moet ik bij de Afstandsbediening wel beide indrukken.
Bij de afstandbediening moet je altijd beide indrukken om af te drukken.

Die functie die net genoemt werd is voor als je lenzen zonder AF via een converter erop hebt of een onderwerp waarbij de situatie zo belangrijk is dat eventuele onscherpte minder belangrijk is dan timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, probleem:
Het volgende kwam uit m'n 7D batterijcompartiment vallen en is dus het veertje waarmee de deksel daarvan opengaat. Lengte veertje ca 4 mm.at zwarte stukje plastic kwam ook mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=Y6FLR4K6.jpg

Zo ziet de binnenkant van m'n deksel er nu uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=3AWHJ874.jpg

Kan iemand mij vertellen hoe het hoort te zitten???

Verder ben ik sinds vandaag in bezit van een Sigma EF-500 DG Super MA-ADI flitser.
Eerste indruk is dat de belichting niet altijd goed is. Bij bouncen eigenlijk altijd handmatig instellen. Draadloos werkt prima, HSS werkt ook. Wanneer hij op direct flitsen en FP (voor de flitser is dat HSS) werkt het wel prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Ik heb pas zo'n zelfde veertje op mijn kamer gevonden, en ik had al een vermoeden dat het van mn cam zou zijn. Ik heb er nu een vertical grip op zitten, dus ik heb er nu sowieso geen "last" van.

Ik zie wel hoe hij hoort te zitten. het afgebroken pinnetje is het verlengde van de pin waar de klep omheen scharniert. Daar zit ook het veertje omheen. Een van de pootjes van het veertje valt zo precies tussen de uitsparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 01:33:
...
Kan iemand mij vertellen hoe het hoort te zitten???
...
Het zou zo moeten zitten:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/remco.van.otterdijk/batterij.JPG

Ik hoop dat je daar wat mee kunt.
Sorry voor de slechte foto; maar ik heb even geen tweede 7D bij de hand om een foto van mijn 7D te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 01:33:
Verder ben ik sinds vandaag in bezit van een Sigma EF-500 DG Super MA-ADI flitser.
Eerste indruk is dat de belichting niet altijd goed is. Bij bouncen eigenlijk altijd handmatig instellen. Draadloos werkt prima, HSS werkt ook. Wanneer hij op direct flitsen en FP (voor de flitser is dat HSS) werkt het wel prima.
Waarom heb je dan die Sigma gekocht. :?

Ik heb 'm ook, maar omdat ik 'm bij mijn vorige camera had gekocht waar hij wel goed bij werktte. Op de 7D heeft die de (flinke) beperkingen die jij net opnoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:47:
Uiteraard kun je ook hier terecht voor alle rumors...
... en die zijn er volop deze week. In de engelstalige fora duiken nu steeds meer verhalen op over de Alpha (sommige zeggen hun informatie uit een sony-brochure te hebben). Het zou gaan om een camera, die qua vorm en formaat is afgeleid van de 5D, die qua functionaliteit nog iets dichter bij de 7D lijkt te liggen, met 10 megapixel sensor (mogelijk dezelfde als de Nikon D200) met anti-shake en een antidust-systeem, die in de VS voor rond de 1000 dollar op de markt zou komen. (omgerekend iets minder dan 800 euro). Op dyxum.com (zie linkje van Mig29 hierboven) en dpreview.com (sony SRL-talk en Konica Minolta SRL-talk) staan uitgebreide threads hierover.
Dat zou geen slecht begin zijn voor Sony lijkt me.

.... en wellicht belangrijker voor de huidige 5D en 7D bezitters : er worden tegelijk een fors aantal nieuwe lenzen geintroduceerd.

[ Voor 17% gewijzigd door PeterVL57 op 27-05-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Klinkt idd als een goed introductie cameraatje voor sony. Zeker gezien de prijs. hopenlijk brengen ze er wel een vertical grip voor op de markt(die ook op de 5d past). Want formaat 5d is voor veel mensen toch aan de kleine kant, met grip is het eigenlijk precies goed.

Aan de andere kant, een 7D met grip wordt wel gauw wat aan de lompe kant (ergonomie is wel heerlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
hilbren schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:12:
Klinkt idd als een goed introductie cameraatje voor sony. Zeker gezien de prijs. hopenlijk brengen ze er wel een vertical grip voor op de markt(die ook op de 5d past). Want formaat 5d is voor veel mensen toch aan de kleine kant, met grip is het eigenlijk precies goed.
Aan de andere kant, een 7D met grip wordt wel gauw wat aan de lompe kant (ergonomie is wel heerlijk)
Ik heb net een nieuwe topic over de Sony Alpha gestart dus daar kan je de ontwikkelingen volgen.

Letsgodigital.org is gèèn officiële bron, dus op zo'n manier je ongenoegen uiten over het slotje is vrij kinderachtig.

[ Voor 81% gewijzigd door Remy op 01-06-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
hilbren schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:12:

Nu nog een grip vinden, want ze zijn zeldzaam heb ik het idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BocraM
The-Force schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:44:
[...]

Klopt helemaal, ze zijn slecht te krijgen. Ik (en met mij volgens mij vele anderen) heb hem via eBay gekocht. Daar staan er tot nu toe altijd wel ongeveer 5 te koop. Grips die in de VS gelocaliseerd zijn kan je beter niet op bieden aangezien die in de regel niet onder de 300 dollar verkocht worden. Prijzen in Europa zijn echter heel redelijk. Gemiddeld rond de 200 euro denk ik zo, en das ook de nieuwprijs dacht ik.
Ze komen bijna allemaal uit Duitsland, Oostenrijk of Frankrijk. Die uit Frankrijk zijn bijna allemaal van Photo Numerique/Photoflash uit Bloix. Ze hebben een nette "buy it now"-prijs van 195 euro. Prima zaak, ik ken minstens 5 mensen (mezelf meegerekend) die hun grip daar hebben gekocht en zonder problemen ontvangen.
Maar in "gewone" winkels in Nederland zijn ze volgens mij echt niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

The-Force schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:44:
[...]
Bij http://foto-mundus.de/ staat de VC-7D voor 229,99

Kan iemand mij zeggen wat een reeele prijs is voor een 70-210 4 (beercan) of zijn er ergens richtlijnen te vinden voor tweede hands glas?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
M'n 70-210 F3,5-4,5 had ik voor 60 euro. Ik geloof dat de F4 versie vaak ook voor tussen de 60 en 100 euro weg gaat. Ik zou zeggen ga niet over die 100 euro heen in ieder geval

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BocraM
DeFeCt schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:56:
[...]

Kan iemand mij zeggen wat een reeele prijs is voor een 70-210 4 (beercan) of zijn er ergens richtlijnen te vinden voor tweede hands glas?
Voor Minolta prime-lenzen, converters en g-zooms is dit volgels mij wel dé autoriteit:
MaxxumEyes
(je krijgt het prijsoverzicht door op de P boven de kolom te klikken)
Helaas is het aantal lenzen dat gevolgd word vrij beperkt en liggen ze in een hoge prijsklasse.

Voor andere lenzen kijk ik vaak op eBay naar de afgelopen transacties. Bij de laatste 9 ging de beercan voor gemiddeld $159 weg. 3 hoge uitschieters van $200, de rest $100-$160.
De laatste tijd zijn de prijzen op eBay behoorlijk hoog, zeker in de VS.
Ik heb mijn Beercan voor €120 gekocht, vrijwel in nieuwstaat, mét originele zonnekap (die zit er niet altijd bij). Ik denk dat dat wel een behoorlijke prijs is. Dus binnen Europa denk ik dat je hem wel voor €100 kan krijgen. Misschien zelfs goedkoper als Sony z'n nieuwe lenzen introduceert, maar dat blijft natuurlijk koffiedik-kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

een grip moet je via ebay voor €200 incl verzekerde verzending uit duitsland kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

DeFeCt schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:56:
[...]

Een reeële prijs moet je zelf bepalen, maar het ligt ook aan de staat. Meestal brengen ze rond de €80-100 op voor een flink gebruikte. Die lenzen zijn al 20+ jaar oud, ZGAN vind je ze niet meer.

Ik heb voor de mijne €90 betaald incl. verzendkosten. Deze had beschadigingen op de buitenkant en hele lichte krasjes aan de randen van het voorste glas element. (laatste stond niet in de advertentie, maar ze zijn niet te zien op de foto's.)

Het nadeel van deze lens is dat hij zo populair is en daardoor soms veel te duur. De iets minder populaire 100-200 F/4.5 is ook nog het overwegen waard. Hij is half zo groot, maar qua scherpte redelijk vergelijkbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Oxi op 02-06-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik heb gisteren de Sigma 28-70 F2.8 en de Sigma 70-210 F3.5-4.5 APO Macro gekocht.
De 28-70 F2.8 is de oudere versie van de Sigma - AF 28-70 2.8 (ZEN) die op dyxum.com staat, de zoomring is net iets anders maar voor de rest lijkt het mij dezelfde lens, inclusief zonnekap.
De 70-210 F3.5-4.5 is een schuifzoom zoals die hier op Ebay staat, alleen dan gewoon zwart met een rode lijn op de focusring en APO in het rood, de andere letters zijn wit. Ook zit er een macro voorzetlens en zonnekap bij die niet op Ebay erbij staan.

Ook de 70-210 staat niet op dyxum, maar ik heb beide lenzen wel op een overzichts- en gebruikersreviewsite met Sigma lenzen gezien. Alleen kan ik die lijst niet meer vinden, volgens mij stond die wel ergens in topic genoemd. Volgens mij staat daar dat de 28-70 uit 1988 komt.
Beide lenzen zijn zwaarder dan de 18-70 kitlens, ze zijn dan ook van metaal en glas.

Qua focus is de 28-70 even snel als de kitlens en maakt maar iets meer geluid. De 70-210 is een stuk langzamer met focussen en maakt veel lawaai, het bekende koffiemolengeluid. Bij het focussen/hunten knalt de focus als het ware tegen de einden van het bereik aan en dat voel en hoor je duidelijk.
De zoomring van de 28-70 gaat tussen 70mm en 50mm een beetje stroef en de 70-210 schuifzoom verschuift in bijna vertikale stand door de zwaartekracht. Niet echt dingen om je zorgen over te maken.
Op een UWA en 50mm F1.7 ben ik nu klaar, in ieder geval voor minstens een jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Ik bedoel deze post niet als spam of reclame of iets dergelijks (als een mod daar anders over denkt mag hij/zij deze post verwijderen natuurlijk) maar bij kamera-express hebben ze nu de km 28-75 (2.8) op voorraad voor 289 euro. Is mijn inziens een goede prijs voor deze lens. Heb hem zelf dus ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
philippevk schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:03:
Ik bedoel deze post niet als spam of reclame of iets dergelijks (als een mod daar anders over denkt mag hij/zij deze post verwijderen natuurlijk) maar bij kamera-express hebben ze nu de km 28-75 (2.8) op voorraad voor 289 euro. Is mijn inziens een goede prijs voor deze lens. Heb hem zelf dus ook besteld.
Dat is zeker een hele goede prijs! Jammer dat ik net een 24-85mm f/3.5-4.5 heb gekocht :(
Bij de MediaMarkt bij ons in Rijswijk hebben ze nu één exemplaar van de 28-70mm G voor 599,- staan, lijkt me opzich ook best een aantrekkelijke prijs (niet dat ik het er voor over heb, maja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

dat kostte hij eind maart daar ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
phaas schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:35:
[...]

Dat is zeker een hele goede prijs! Jammer dat ik net een 24-85mm f/3.5-4.5 heb gekocht :(
Bij de MediaMarkt bij ons in Rijswijk hebben ze nu één exemplaar van de 28-70mm G voor 599,- staan, lijkt me opzich ook best een aantrekkelijke prijs (niet dat ik het er voor over heb, maja)
hoe bevalt die 24-85, is die een beetje snel? (kwa focus)
en hoe is het contrast? ik zit er zelf ook over te denken om dit lensje te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
PeterVL57 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:16:
[...]
Ik heb net een nieuwe topic over de Sony Alpha gestart dus daar kan je de ontwikkelingen volgen.
REMY : Letsgodigital.org is gèèn officiële bron, dus op zo'n manier je ongenoegen uiten over het slotje is vrij kinderachtig.
Nee Remy, het verwijderen van een reactie en vervolgens je eigen edit eroverheen zetten (zodat niemand begrijpt waar het over gaat) is vrij kinderachtig. (het is in elk geval geen faire discussie)
Ik begrijp uit je reactie dat we "officiele" bronnen moeten geven om een topic te mogen starten, i.p.v. bronnen. Officiele bronnen zijn vervolgens volgens jou "marketing gebabbel". En als je dat niet aanstaat, blokkeer je dat gewoon, heb ik ondervonden (de anderen vast zijn gewaarschuwd), en daar erger ik me dan aan. Tja, en ik schijn dan ook te moeten begrijpen dat dat natuurlijk echt kinderachtig van mij is..... nou, sorry daarvoor. Maar, als je zo wordt behandeld in dit forum, ben ik dus echt weg.....

[ Voor 76% gewijzigd door PeterVL57 op 02-06-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

PeterVL57 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:54:
[...]

Nee Remy, het verwijderen van een reactie en vervolgens je eigen edit eroverheen zetten (zodat niemand begrijpt waar het over gaat) is vrij kinderachtig. (het is in elk geval geen faire discussie)
Ik begrijp uit je reactie dat we "officiele" bronnen moeten geven om een topic te mogen starten, i.p.v. bronnen. En wat "officiele"bronnen zijn, bepaal jij kennelijk. En als je het niet aanstaat, blokkeer je dat gewoon, heb ik ondervonden (de anderen vast zijn gewaarschuwd), en daar erger ik me dan aan. Tja, en ik schijn dan ook te moeten begrijpen dat dat natuurlijk echt kinderachtig van mij is..... nou, sorry daarvoor. Maar, als je zo wordt behandeld in dit forum, ben ik dus echt weg.....
Uhm, kun je niet gewoon mailen als je er een probleem mee hebt? :/

Maar doei doei, goede reis en veel plezier daar... :P

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Hexley schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:29:
[...]
Uhm, kun je niet gewoon mailen als je er een probleem mee hebt? :/
Maar doei doei, goede reis en veel plezier daar... :P
Beste Hexley, Ik heb geen probleem. Remy maakt een probleem door uitwisseling op dit forum (niet in strijd met de huisregels) te blokkeren en kritiek daarop gewoon te wissen. Zit je daar niet mee ? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door PeterVL57 op 02-06-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is één van de regels op vrijwel alle online forums, dat je niet in het openbaar klaagt over de moderatie. Dat slaat namelijk meestal het topic dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

En een dood topic willen we niet, dus gaan we nu allemaal weer lief tegen elkaar doen?

Remy heeft toch een Nikon? Wat doet ie hier dan! ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

PeterVL57 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:51:
[...]

Beste Hexley, Ik heb geen probleem. Remy maakt een probleem door uitwisseling op dit forum (niet in strijd met de huisregels) te blokkeren en kritiek daarop gewoon te wissen. Zit je daar niet mee ? 8)7
Is het een troost dat ik het gelezen had voor de moderatie :)
Klagen kun je verder denk ik beter doen in een apart topic op juiste plek (schop een modje oid).

En nu weer ontopic :)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
phaas schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:35:
[...]

Ja ik had het over die lens...
en hoe is het contrast? ik zit er zelf ook over te denken om dit lensje te kopen...

Ik zat er pas over te denken om die 18-50 van sigma te kopen, maar die is best heel erg langzaam met AF. Omdat ik wel goede ervaringen heb met AF op lenzen van minolta zelf zit ik even te zoeken naar andere mogelijkheden. (misschien wachten op sony..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Hey allemaal, kwam vandaag weer is iets raars tegen. Ik heb de 7d nu bijna een half jaar en dacht: kom laat ik de camera is aansluiten met de bijgeleverde usb-kabel. Maar nu het rare deze kabel past niet. De kabel is een normale mini-usb maar de aansluiting een av-uit. Dus hebben meer mensen dit probleem gehad? Of ligt dit aan het demo model van de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Je hebt de verkeerde kabel te pakken, die andere zit er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
hilbren schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 08:59:
[...]

Ja ik had het over die lens...

Ik zat er pas over te denken om die 18-50 van sigma te kopen, maar die is best heel erg langzaam met AF. Omdat ik wel goede ervaringen heb met AF op lenzen van minolta zelf zit ik even te zoeken naar andere mogelijkheden. (misschien wachten op sony..?)
Leuk dat je het vraagt... Ik heb gisteren zelf net mn 7D terug gekregen van reparatie. Eerder had ik dus nog niet de mogelijkheid om mijn nieuwe aanwinst te proberen.

Hij bevalt tot nu toe erg goed, het bereik is zeer prettig op digitaal. De focus is vergeleken bij de mijn 50mm vrij snel maar hij kan nog al eens hunten. Gister had ik daar overigens geen last van maar toen heb ik hem ook alleen buiten gebruikt :).

Wat ik tot nu toe heb gemerkt:
* Zeer scherp
* Vrij weinig weinig tot geen CA
* Contrast is in ieder geval minder dan de 50mm f/1.7 maar ik vind dit ook erg moeilijk te beoordelen aangezien de RAW converter meestal zelf het contrast al verziekt :)

Op mijn analoge AF7000 viel mij op dat de lens aardig wat barrel heeft @24 en flink wat pin-cuchioning @85. Op de 7D heb ik hier nog geen last van gehad. Flare ook niet.

Ik zal zsm. wat samples proberen te posten, die zijn nu nog 'RAW' nl. :)

Wat betreft de reparatie aan mijn 7D, dat verliep wat minder :( :
Toen ik het toestel gisteren terug kreeg bleek dat de AF/MF knop op de achterkant van de body het niet meer deed. Lekker service ook weer bij Sony :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
@Oxi, De andere kabel zat er niet bij en is nu al 5 maanden in de na-bestelling. Ik snapte zelf stiekem ook al een beetje dat dit de verkeerde kabel was. Mijn vraag was dan ook meer of iedereen deze foutieve usb kabel bij zijn/haar 7d gekregen heeft. Had ik misschien ook iets beter moeten neerzetten

@mud starr
Hmmm ik heb dus de kabel met een usb uitgang (niet met de tv-out, die is in bestelling) maar die past dus niet op de universele usb/tv-out. Mijn vraag was dan ook meer of alle mensen de verkeerde kabel hebben gekrege voor hun usb-uitgang (dus de usb kabel voor naar de pc vanuit de usb/tv-out uitgang)

[ Voor 35% gewijzigd door philippevk op 04-06-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

philippevk schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:41:
@Oxi, De andere kabel zat er niet bij en is nu al 5 maanden in de na-bestelling. Ik snapte zelf stiekem ook al een beetje dat dit de verkeerde kabel was. Mijn vraag was dan ook meer of iedereen deze foutieve usb kabel bij zijn/haar 7d gekregen heeft. Had ik misschien ook iets beter moeten neerzetten
Je krijgt normaal beide kabeltjes.
Die jij wel hebt is voor aan een tv.
Ik hoop dat het je lukt er een te vinden.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.letsgodigital.org

It's all there ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Morgen zouden toch ook de officiele berichten komen? Verder lijkt de Alpha 100 me een 5D met een 10MP sensor :)
Die lenzen waren natuurlijk ook al bestaande Minolta modellen, maar wel de allerbeste die ze hadden.

edit: niemand die er een topic over opent?

[ Voor 10% gewijzigd door phaas op 05-06-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

phaas schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:13:
Morgen zouden toch ook de officiele berichten komen? Verder lijkt de Alpha 100 me een 5D met een 10MP sensor :)
Die lenzen waren natuurlijk ook al bestaande Minolta modellen, maar wel de allerbeste die ze hadden.

edit: niemand die er een topic over opent?
Ik denk dat niemand nog een keer z´n kop wil stoten daar de mods al meerdere erover dicht gegooit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Geruchten topics worden pas toegelaten als er 3 verschillende bronnen zijn (die dus niet naar elkaar linken).

Aangezien we nu de dSLR en lenzen op de officiele Sony website zien staan is het geen gerucht meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

code:
1
2
HVLF36AM.CEA,4905524359343,FLASH GN36 FLASH WITH CASE  STAND  WIDE
HVLF56AM.CEA,4905524359367,FLASH GN56 WITH CASE  STAND

zullen dit dan de flitsers worden?

[edit] volgens de link van Oxi wel

[ Voor 11% gewijzigd door fenrir op 05-06-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

fenrir schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:56:
code:
1
2
HVLF36AM.CEA,4905524359343,FLASH GN36 FLASH WITH CASE  STAND  WIDE
HVLF56AM.CEA,4905524359367,FLASH GN56 WITH CASE  STAND

zullen dit dan de flitsers worden?
Dat zijn de oude 3600HS(D) en 5600HS(D) van Minolta... :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
...vanwege een "fakefoto", die dus helemaal geen fake blijkt te zijn....., misschien wil Remy wel een topic starten :P

edit : Oxi heeft zich eraan gewaagd.....

[ Voor 54% gewijzigd door PeterVL57 op 05-06-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
sinds vandaag dus de km 28-75 (f2.8) binnen. Wat een verschil, snelle AF strakke resultaten en, niet onbelangrijk, een goede balans in de hand. Ook in vergelijking met een sigma 28-70 ex (2.8) is mijn ervaring dat het net allemaal wat soepeler gaat en natuurlijker aanvoelt. Kwa resultaten is het verschil niet erg groot, maar misschien is het nu nog een mooie laatste kans om een goede minolta lens op je minolta body te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

De kwaliteit van die 28-75/2.8D kan ik alleen maar beamen. :)
Ik heb niet met de Sigma 28-70/2.8 gefotografeerd, maar heb hem gezien (Duur heeft 'm) en hij is echt een flink stuk groter dan de KM variant.

Het verbaast mij vooral dat die niet door Sony is "uitgebracht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
Ik heb in het Sony α-100 topic de term panning voorbij komen.
Ik heb gisteren geprobeerd een getroken trein te pannen ivm het wegvallen van dit matereel op deze route met de nieuwe dienstregeling, maar dat is mij niet gelukt. Hoe kan ik het beste pannen met de D5D? Welke sluitertijd bijvoorbeeld? Ik zag iets van 1/160e sec. staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beter een wat langere sluitertijd gebruiken bij langzamere onderwerpen. (1/30e of 1/60e) Begin lang van tevoren met pannen en druk af op het moment dat je camera de grootste relatieve snelheid heeft tov het onderwerp. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een paar keer het volgende probleem met mijn 7D ondervonden: bij het maken van een foto blijft de camera ‘hangen’. Het lcd scherm wordt (blijft) zwart en hij reageert nergens meer op. Bij het maken van een foto hoor je normaal iets als tjik-tjak, in deze gevallen alleen maar tjik. Drie keer hielp het om de camera uit en dan weer aan te zetten, de laatste keer moest de (originele) accu eruit om de camera weer tot leven te wekken. Alle keren gebruikte ik de Sigma EF-500 DG super MA-ADI (ook draadloos) en de 17-35 kitlens. Na zoeken op internet kon ik er eigenlijk niets over vinden (behalve sticky aperature blades, maar kan me dat niet echt voorstellen bij een 3 maanden jonge kitlens).

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn???

Opvallend: soms is de foto wel gemaakt; soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:45:
Ik heb nu al een paar keer het volgende probleem met mijn 7D ondervonden: bij het maken van een foto blijft de camera ‘hangen’. Het lcd scherm wordt (blijft) zwart en hij reageert nergens meer op. Bij het maken van een foto hoor je normaal iets als tjik-tjak, in deze gevallen alleen maar tjik. Drie keer hielp het om de camera uit en dan weer aan te zetten, de laatste keer moest de (originele) accu eruit om de camera weer tot leven te wekken. Alle keren gebruikte ik de Sigma EF-500 DG super MA-ADI (ook draadloos) en de 17-35 kitlens. Na zoeken op internet kon ik er eigenlijk niets over vinden (behalve sticky aperature blades, maar kan me dat niet echt voorstellen bij een 3 maanden jonge kitlens).

Klinkt alsof de spiegel wel omhoog klapt, maar niet terug.
Zoiets wat bij de 2s sluitervertraging ook gebeurd (alleen gaat hij dan na 2 sec netjes terug).
Heb je al met Sony (Vroeger Minolta) contact opgenomen?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:45:

Geen zorgen om maken en ook niet aanbieden voor reparatie. Geen garantie dat het verholpen is. Ik heb het in beide body's zitten. Leer er maar mee te leven ,het is Minolta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:04:
[...]

Geen zorgen om maken en ook niet aanbieden voor reparatie. Geen garantie dat het verholpen is. Ik heb het in beide body's zitten. Leer er maar mee te leven ,het is Minolta.
Niet het antwoord waar ik op zit te wachten, maar wel ernstig rekening mee hou. Ik denk dat ik ergens na mijn zomervakantie toch de camera bij Sony ga inleveren.

@ Mud: ja, daar zou je het mee kunnen vergelijken, met die 2 seconden timer. Gister foto's maken: stond hij nog op die timer en ik dacht dat het weer zover was; bleek het dus de timer te zijn (staat normaal op burst).

Ik heb nog geen contact met Sony opgenomen. Ik heb de camera nu 3 maanden en heb 'pas' 3800 opnamen gemaakt.... Eerst nog een bruiloft afwachten, de zomer en de vakantie voordat ik de camera enkele weken zou kunnen missen. Misschien tegen die tijd een deal met de verkopende winkel maken dat ik dan een Alpha meekrijg!!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:04:
[...]

Raar dat er mensen zijn die zo denken...
Je koopt een duur product dat naar behoren moet werken. Als je zegt dat je er mee moet leren leven vind ik dat wel erg zwak. Gewoon teruggaan en dingen gaan eisen. Geef ze de tijd om het te fixen binnen een redelijke termijn (5 weken max.) Wordt 't niet gerepareerd sta je al een stuk sterker. Niet goed=geld terug. Mij is hetzelfde overkomen, maar met een aantal woordenwisselingen en brieven heb ik uiteindelijk toch m'n zuurverdiende euri's teruggekregen er een betrouwbare camera gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:13:
[...]

Raar dat er mensen zijn die zo denken...
Je koopt een duur product dat naar behoren moet werken. Als je zegt dat je er mee moet leren leven vind ik dat wel erg zwak. Gewoon teruggaan en dingen gaan eisen. Geef ze de tijd om het te fixen binnen een redelijke termijn (5 weken max.) Wordt 't niet gerepareerd sta je al een stuk sterker. Niet goed=geld terug. Mij is hetzelfde overkomen, maar met een aantal woordenwisselingen en brieven heb ik uiteindelijk toch m'n zuurverdiende euri's teruggekregen er een betrouwbare camera gekocht.
Hoeveel tijd zat er tussen je aankoop en de eerste problemen/contact met de verkoper? Ik ben ook van mening dat een product van dit caliber gewoon moet werken. Punt. En die 5 weken... toen ik bij Sony Badhoevedorp was om 'm in te leveren voor het mappen van enkele zeer hardnekkige hot pixels werd mij gezegd dat ik de 7D zomaar 6-7 weken kwijt ben ('naar Duitsland etc').

Ik ben ook een beetje bang dat wanneer ik hem bij de winkel aanbied, ik hem nog 2 weken langer kwijt ben. Schriftelijke contact is dan inderdaad een goed idee; sta je veel sterker. Maar wederom: ik heb hem nu gewoon nodig, daarna wil ik kijken of er nog wat valt te repareren. En mochten de problemen erger worden; zijn ze wellicht beter te beschrijven/voorspellen/op te lossen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:38:
[...]

Hoeveel tijd zat er tussen je aankoop en de eerste problemen/contact met de verkoper? Ik ben ook van mening dat een product van dit caliber gewoon moet werken. Punt. ...
Uhm maandje erna ofzo...Ze sturen 'm inderdaad op naar Duitsland. Overigens wachten sommige winkelketens zodat ze genoeg Minolta's hebben om in één keer te verschepen....Duurt +/- 5 á 6 weken. Belachelijk! Na 4 body's te hebben gehad was ik het zat. De ene keer was de sensor scheef, ik kreeg 'm gerepareerd terug...maar aan de sensor was niks gedaan. De andere keer werkte de Autofocus niet goed. De body begon (waar ik m'n duim hield) te kraken enz. enz. Elke keer als ik die (dure) camera in m'n handen had, kreeg ik een naar gevoel. Zo'n duur (althans, voor mij dan :) ) apparaat en dan niet optimaal en betrouwbaar werken. Dat kon er gewoon niet in. Wettelijk gezien moet je ze de kans geven om het product 2x te laten repareren binnen een "redelijke" termijn. Voldoen ze niet aan deze eis kan je de koop ontbinden, wat inhoud dat je het gehele aankoopbedrag terugkrijgt. Schrijf gewoon een serieuze brief naar de winkelketen en naar KM (Sony) met daarin je verwachtingen en je eisen. En laat je niet afschepen zoals "regelmaat" eerder aangaf. Succes ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Nielsracing op 13-06-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:25:
[...]

Uhm maandje erna ofzo...Ze sturen 'm inderdaad op naar Duitsland. Overigens wachten sommige winkelketens zodat ze genoeg Minolta's hebben om in één keer te verschepen....Duurt +/- 5 á 6 weken. Belachelijk! Na 4 body's te hebben gehad was ik het zat. De ene keer was de sensor scheef, ik kreeg 'm gerepareerd terug...maar aan de sensor was niks gedaan. De andere keer werkte de Autofocus niet goed. De body begon (waar ik m'n duim hield) te kraken enz. enz. Elke keer als ik die (dure) camera in m'n handen had, kreeg ik een naar gevoel. Zo'n duur (althans, voor mij dan :) ) apparaat en dan niet optimaal en betrouwbaar werken. Dat kon er gewoon niet in. Wettelijk gezien moet je ze de kans geven om het product 2x te laten repareren binnen een "redelijke" termijn. Voldoen ze niet aan deze eis kan je de koop ontbinden, wat inhoud dat je het gehele aankoopbedrag terugkrijgt. Schrijf gewoon een serieuze brief naar de winkelketen en naar KM (Sony) met daarin je verwachtingen en je eisen. En laat je niet afschepen zoals "regelmaat" eerder aangaf. Succes ;)
Beste NIels,

ben het een beetje zat aan het worden. Altijd het zelfde spookverhaal over je Minolta ervaringen.
Koop een Canon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
- edit, laat maar, er zijn andere manieren -

[ Voor 94% gewijzigd door Henk op 13-06-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:27:
[...]

Beste NIels,

ben het een beetje zat aan het worden. Altijd het zelfde spookverhaal over je Minolta ervaringen.
Koop een Canon ofzo.
Uhm ik geef antwoord op zijn vraag in tegenstelling tot het antwoord wat jij gaf "leer er mee leven"
Ik vertel geen spookverhalen, maar als er om gevraagd wordt om uitleg te geven wil ik best mijn verhaal doen. Overigens ben ik toch wel objectief over de verschillende merken hoor, maar daarvoor had je misschien mijn post-historie moeten bekijken. Er zijn dingen aan de Minolta camera die ik juist beter vind dan op mijn Canon (jawel, ik heb inderdaad een Canon) maar er moet ook ruimte zijn voor de negatieve kanten. Dat jij genoegen neemt met een camera die het niet voor de volle 100% voldoet vind ik best, maar ik mag best m'n eigen mening hierover hebben. Daar is een forum toch voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Niels, toch valt het op dat er altijd een stel mensen bij elk merk ongelukkige ervaringen hebben en moord en brand schreeuwen. Ook bij Canon, ook bij Nikon. Terwijl je gewoon pech hebt gehad. Statistisch zal waarschijnlijk niets voor stellen. Net zo goed als al die anderen die pech hebben gehad bij elk ander merk. Zullen we 't weer over de 5D/7D hebben?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 01:16:
[...]

Uhm ik geef antwoord op zijn vraag in tegenstelling tot het antwoord wat jij gaf "leer er mee leven"
Ik vertel geen spookverhalen, maar als er om gevraagd wordt om uitleg te geven wil ik best mijn verhaal doen. Overigens ben ik toch wel objectief over de verschillende merken hoor, maar daarvoor had je misschien mijn post-historie moeten bekijken. Er zijn dingen aan de Minolta camera die ik juist beter vind dan op mijn Canon (jawel, ik heb inderdaad een Canon) maar er moet ook ruimte zijn voor de negatieve kanten. Dat jij genoegen neemt met een camera die het niet voor de volle 100% voldoet vind ik best, maar ik mag best m'n eigen mening hierover hebben. Daar is een forum toch voor...
Natuurlijk mag je een eigen mening geven,maar elke keer dat zelfde verhaal. Ik neem alleen genoegen met het in mijn ogen het beste. Minolta dus,met zijn beperkingen erbij.Het is een softwarematig probleem, het is een error, die herstelt word door een beperkte reset van de camera zelf.. Blijven computers.
Gebruik ze beroepsmatig en het is een kleine moeite om ze een keer per dag weer uit en daar na weer aan te zetten. Het gebeurt altijd bij de eerste opname. Meestal moet ik er om lachen, hoe belachelijk het eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Simon schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 07:20:
Niels, toch valt het op dat er altijd een stel mensen bij elk merk ongelukkige ervaringen hebben en moord en brand schreeuwen. Ook bij Canon, ook bij Nikon. Terwijl je gewoon pech hebt gehad. Statistisch zal waarschijnlijk niets voor stellen. Net zo goed als al die anderen die pech hebben gehad bij elk ander merk. Zullen we 't weer over de 5D/7D hebben?
Wat ben ik het toch weer 100% met je eens. Neem wel even mee dat ik absoluut geen moord en brand schreeuw. En pech heb ik inderdaad gehad, en ik ben zeker niet de enige. De eerste batch met de scheve sensor was een wereldwijd probleem. Ik kan best objectief oordelen over mijn fotografie-spul en ik zal de laatste zijn die zoiets gaat roepen als: "Canon is beter dan Minolta" etc.
Maar inderdaad, back on topic.
Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe Sony Alpha? Genoeg reden om de 5D (of 7D) in te ruilen of blijven jullie lekker doorschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Ik ben het absoluut eens met Niels' eerdere posts. Een maand of drie geleden heb ik zelf mijn 7D opgestuurd naar Sony voor hetzelfde probleem als zaskar hierboven beschrijft. Eerst konden ze het probleem 'niet vinden' en bovendien verklaarde de winkel me voor gek. Vervolgens is 'ie nog een keer opgestuurd naar Sony waarna 'ie eindelijk (we spreken twee maanden verder) 'gerepareerd' is. Of ook echt gerepareerd is weet ik niet aangezien er niet eens een zinnige bon bij zat - het is dus maar afwachten of 'ie het blijft doen.
Helemaal geweldig was de reparatie ook weer niet aangezien spontaan de AF/MF knop het niet meer deed (je moet hem nu extra hard indrukken) en de camera terug kwam met een lichte front-focus.

Ja, ik heb meerdere malen gedreigd met brieven, de consumentenbond etc. maar het werk gewoon voor geen meter. Ik wil hier niet met modder gooien maar ik heb gewoon al meer slechte ervaring met de service Sony dus verbazen doet het me niet eens.

Accepteren kan ik dit niet nee, als ik 1200 euro besteed aan een semi-professionele camera dan verwacht ik gewoon service en nette reparaties binnen een zinnige termijn. Wat mij betreft, exit Minolta/Sony. * phaas spaart op dit moment voor een D200, dan neem ik de ruis wel op de koop toe :P

Ik ben geneigd tegen zaskar te zeggen: zorg dat je je gelijk krijgt! Of een 'reparatie' door Sony ook echt helpt (en niet je cam verziekt) durf ik echter niet te beloven...

[ Voor 14% gewijzigd door phaas op 14-06-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phaas schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:02:
*knip*
Helemaal geweldig was de reparatie ook weer niet aangezien spontaan de AF/MF knop het niet meer deed (je moet hem nu extra hard indrukken) en de camera terug kwam met een lichte front-focus.

Ja, ik heb meerdere malen gedreigd met brieven, de consumentenbond etc. maar het werk gewoon voor geen meter. Ik wil hier niet met modder gooien maar ik heb gewoon al meer slechte ervaring met de service Sony dus verbazen doet het me niet eens.

*knip** phaas spaart op dit moment voor een D200, dan neem ik de ruis wel op de koop toe :P

Ik ben geneigd tegen zaskar te zeggen: zorg dat je je gelijk krijgt! Of een 'reparatie' door Sony ook echt helpt (en niet je cam verziekt) durf ik echter niet te beloven...
Juist dat laatste is iets waar ik me van bewust begin te worden na wat rondstruinen op internet. Zelf heb ik de gedachte dat zolang het niet te erg is ( 1x in de paar weken/1000 opnamen) en de kwaliteit verder OK is maak ik me er niet te druk over.

En in welk opzicht gelijk krijgen? Dat deze fout erin zit? Het probleem is dat ik van de winkel waar ik deze camera gekocht heb eigenlijk geen ondersteuning verwacht. Het is geen MediaMarkt, maar qua kennis bij het personeel scheelt het niet veel...

Sinds ik sowieso 1-2 jaar fabrieksgarantie heb, zou ik zeker binnen het eerste (half) jaar na aankoop redelijk makkelijk in het gelijk moeten worden gesteld. Ik ben niet op de hoogte van de problemen die Nielsracing heeft gehad, maar klinkt niet fijn.

Phaas, je had precies dezelfde problemen als ik nu heb; had je nog meer problemen? Hoe vaak gebeurde het? Welk objectief? Nog flitser erbij gebruikt? Hoe meer info, hoe beter! En heb je je serienummer opgeschreven (zodat je weet dat je je eigen camera terug hebt gekregen)?

Enne omruilen voor een Alpha 100??? MP's en antidust spreken natuurlijk wel aan, maar ik moet zeggen dat ik al die knoppen van de 7D erg waardeer! Ach, misschien dat ik die camera eens als leentoestel kan regelen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
phaas schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:02:
Ik ben het absoluut eens met Niels' eerdere posts. Een maand of drie geleden heb ik zelf mijn 7D opgestuurd naar Sony voor hetzelfde probleem als zaskar hierboven beschrijft. Eerst konden ze het probleem 'niet vinden' en bovendien verklaarde de winkel me voor gek. Vervolgens is 'ie nog een keer opgestuurd naar Sony waarna 'ie eindelijk (we spreken twee maanden verder) 'gerepareerd' is. Of ook echt gerepareerd is weet ik niet aangezien er niet eens een zinnige bon bij zat - het is dus maar afwachten of 'ie het blijft doen.

Accepteren kan ik dit niet nee, als ik 1200 euro besteed aan een semi-professionele camera dan verwacht ik gewoon service en nette reparaties binnen een zinnige termijn. Wat mij betreft, exit Minolta/Sony. * phaas spaart op dit moment voor een D200, dan neem ik de ruis wel op de koop toe :P

Tja, ik post hier niet om mijn gelijk te halen, maar om mijn visie te geven. Sommige stellen het op prijs (dank je ;) ) en sommige niet. Anyway, misschien kun je me beter een mailtje sturen, ik heb 't nodige uitgezocht wat betreft wetgeving en consumentenrecht...
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:09:
[...]
...

En in welk opzicht gelijk krijgen? Dat deze fout erin zit? Het probleem is dat ik van de winkel waar ik deze camera gekocht heb eigenlijk geen ondersteuning verwacht. Het is geen MediaMarkt, maar qua kennis bij het personeel scheelt het niet veel...
Misschien een tip voor de volgende keer. Koop zulke apparaten bij een winkel die in ieder geval een goede service geeft. Je betaalt misschien een paar tientjes meer, maar op zo'n groot bedrag is het te verwaarlozen.
Sinds ik sowieso 1-2 jaar fabrieksgarantie heb, zou ik zeker binnen het eerste (half) jaar na aankoop redelijk makkelijk in het gelijk moeten worden gesteld. Ik ben niet op de hoogte van de problemen die Nielsracing heeft gehad, maar klinkt niet fijn.
Problemen heb ik uitgebreid behandeld in V1.0 van dit topic. Inderdaad bad luck en verschrikkelijk slechte service van KM.
Phaas, je had precies dezelfde problemen als ik nu heb; had je nog meer problemen? Hoe vaak gebeurde het? Welk objectief? Nog flitser erbij gebruikt? Hoe meer info, hoe beter! En heb je je serienummer opgeschreven (zodat je weet dat je je eigen camera terug hebt gekregen)?
Ter aanvulling, problemen:
- Scheve sensor
- AF niet constant
- Met 3600HSD flitser een enorme frontfocus (lees "geen focus")
- Body (waar je je duim oplegt) begon te kraken
(Lens die ik gebruikte, de kitlens en de Sigma 18-125)

De latere batch heeft in ieder geval geen scheve sensor meer, en misschien is er softwarematig ook het één en ander geupdate zodat de communicatie met flitsers is verbeterd.
Overigens is het geen geheim dat ik 'm destijds bij Dixons heb gehaald. Misschien al eens opgevallen...ze verkopen al een half jaar geen KM's meer. Reden is heel simpel, namelijk ontiegelijk veel problemen en Dixons zelf heeft ook flinke "ruzie" gehad met KonicaMinolta. Maarja, te lang verhaal om hier uit te gaan leggen :)
Enne omruilen voor een Alpha 100??? MP's en antidust spreken natuurlijk wel aan, maar ik moet zeggen dat ik al die knoppen van de 7D erg waardeer! Ach, misschien dat ik die camera eens als leentoestel kan regelen......
Ik moet zeggen, de voornaamste reden voor de aanschaf van de 7D was destijds het gebruiksgemak.
De grote wielen en knoppen zijn erg lekker om mee te werken. Overstap van 7D naar een Canon was even wennen, maar qua gebruiksgemak zit het héél dicht bij elkaar. Beide body's hebben hun voor- en nadelen. Wat ik wel ontzettend relax vond aan de 7D was de grote zoeker! Als ik dan door een Nikon D70 keek, dan leek de KM wel een bioscoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 02:02:
[...]
Tja, ik post hier niet om mijn gelijk te halen, maar om mijn visie te geven. Sommige stellen het op prijs (dank je ;) ) en sommige niet. Anyway, misschien kun je me beter een mailtje sturen, ik heb 't nodige uitgezocht wat betreft wetgeving en consumentenrecht...
[...]
Misschien een tip voor de volgende keer. Koop zulke apparaten bij een winkel die in ieder geval een goede service geeft. Je betaalt misschien een paar tientjes meer, maar op zo'n groot bedrag is het te verwaarlozen.
[...]
Problemen heb ik uitgebreid behandeld in V1.0 van dit topic. Inderdaad bad luck en verschrikkelijk slechte service van KM.
[...]

Ter aanvulling, problemen:
- Scheve sensor
- AF niet constant
- Met 3600HSD flitser een enorme frontfocus (lees "geen focus")
- Body (waar je je duim oplegt) begon te kraken
(Lens die ik gebruikte, de kitlens en de Sigma 18-125)

De latere batch heeft in ieder geval geen scheve sensor meer, en misschien is er softwarematig ook het één en ander geupdate zodat de communicatie met flitsers is verbeterd.
Overigens is het geen geheim dat ik 'm destijds bij Dixons heb gehaald. Misschien al eens opgevallen...ze verkopen al een half jaar geen KM's meer. Reden is heel simpel, namelijk ontiegelijk veel problemen en Dixons zelf heeft ook flinke "ruzie" gehad met KonicaMinolta. Maarja, te lang verhaal om hier uit te gaan leggen :)

[...]

*knip*
Hmm, volgens mij heb ik dat Dixons verhaal icm met je 7D wel ergens gelezen idd.... En kopen in een andere winkel: had ik graag willen doen, maar de 7D begon overal al op te raken en ik wilde hem in de buurt van Utrecht kopen (juist ivm service, of het op z'n minst hebben van een fysieke winkel om binnen te kunnen lopen).

Als je me meer info zou willen mailen: voormij bij hotmail ;)

Klinkt mij redelijk logisch dat je dan naar Canon bent overgestapt. Maar toch die 7D he; collega van me heeft (ik meen) een 10D en als je dan inzoomt op je gemaakte foto kan je niet even lekker snel links-rechts-onder-boven bekijken zoals met de 7D. En kleiner scherm, en ach... je weet wel wat ik bedoel :+
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.