phaas schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:02:
Ik ben het absoluut eens met Niels' eerdere posts. Een maand of drie geleden heb ik zelf mijn 7D opgestuurd naar Sony voor hetzelfde probleem als zaskar hierboven beschrijft. Eerst konden ze het probleem 'niet vinden' en bovendien verklaarde de winkel me voor gek. Vervolgens is 'ie nog een keer opgestuurd naar Sony waarna 'ie eindelijk (we spreken twee maanden verder) 'gerepareerd' is. Of ook echt gerepareerd is weet ik niet aangezien er niet eens een zinnige bon bij zat - het is dus maar afwachten of 'ie het blijft doen.
Helemaal geweldig was de reparatie ook weer niet aangezien spontaan de AF/MF knop het niet meer deed (je moet hem nu extra hard indrukken) en de camera terug kwam met een lichte front-focus.
Ja, ik heb meerdere malen gedreigd met brieven, de consumentenbond etc. maar het werk gewoon voor geen meter. Ik wil hier niet met modder gooien maar ik heb gewoon al meer slechte ervaring met de service Sony dus verbazen doet het me niet eens.
Accepteren kan ik dit niet nee, als ik 1200 euro besteed aan een semi-professionele camera dan verwacht ik gewoon service en nette reparaties binnen een zinnige termijn. Wat mij betreft, exit Minolta/Sony.
* phaas spaart op dit moment voor een D200, dan neem ik de ruis wel op de koop toe
Ik ben geneigd tegen zaskar te zeggen: zorg dat je je gelijk krijgt! Of een 'reparatie' door Sony ook echt helpt (en niet je cam verziekt) durf ik echter niet te beloven...
Tja, ik post hier niet om mijn gelijk te halen, maar om mijn visie te geven. Sommige stellen het op prijs (dank je

) en sommige niet. Anyway, misschien kun je me beter een mailtje sturen, ik heb 't nodige uitgezocht wat betreft wetgeving en consumentenrecht...
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:09:
[...]
...
En in welk opzicht gelijk krijgen? Dat deze fout erin zit? Het probleem is dat ik van de winkel waar ik deze camera gekocht heb eigenlijk geen ondersteuning verwacht. Het is geen MediaMarkt, maar qua kennis bij het personeel scheelt het niet veel...
Misschien een tip voor de volgende keer. Koop zulke apparaten bij een winkel die in ieder geval een goede service geeft. Je betaalt misschien een paar tientjes meer, maar op zo'n groot bedrag is het te verwaarlozen.
Sinds ik sowieso 1-2 jaar fabrieksgarantie heb, zou ik zeker binnen het eerste (half) jaar na aankoop redelijk makkelijk in het gelijk moeten worden gesteld. Ik ben niet op de hoogte van de problemen die Nielsracing heeft gehad, maar klinkt niet fijn.
Problemen heb ik uitgebreid behandeld in V1.0 van dit topic. Inderdaad bad luck en verschrikkelijk slechte service van KM.
Phaas, je had precies dezelfde problemen als ik nu heb; had je nog meer problemen? Hoe vaak gebeurde het? Welk objectief? Nog flitser erbij gebruikt? Hoe meer info, hoe beter! En heb je je serienummer opgeschreven (zodat je weet dat je je eigen camera terug hebt gekregen)?
Ter aanvulling, problemen:
- Scheve sensor
- AF niet constant
- Met 3600HSD flitser een enorme frontfocus (lees "geen focus")
- Body (waar je je duim oplegt) begon te kraken
(Lens die ik gebruikte, de kitlens en de Sigma 18-125)
De latere batch heeft in ieder geval geen scheve sensor meer, en misschien is er softwarematig ook het één en ander geupdate zodat de communicatie met flitsers is verbeterd.
Overigens is het geen geheim dat ik 'm destijds bij Dixons heb gehaald. Misschien al eens opgevallen...ze verkopen al een half jaar geen KM's meer. Reden is heel simpel, namelijk ontiegelijk veel problemen en Dixons zelf heeft ook flinke "ruzie" gehad met KonicaMinolta. Maarja, te lang verhaal om hier uit te gaan leggen

Enne omruilen voor een Alpha 100??? MP's en antidust spreken natuurlijk wel aan, maar ik moet zeggen dat ik al die knoppen van de 7D erg waardeer! Ach, misschien dat ik die camera eens als leentoestel kan regelen......
Ik moet zeggen, de voornaamste reden voor de aanschaf van de 7D was destijds het gebruiksgemak.
De grote wielen en knoppen zijn erg lekker om mee te werken. Overstap van 7D naar een Canon was even wennen, maar qua gebruiksgemak zit het héél dicht bij elkaar. Beide body's hebben hun voor- en nadelen. Wat ik wel ontzettend relax vond aan de 7D was de grote zoeker! Als ik dan door een Nikon D70 keek, dan leek de KM wel een bioscoop