Als een objectief niet ADI geschikt is, dan schakelt de camera gewoon terug naar TTL... zou dus geen probleem mogen zijn. Indien de flitser vol vermogen geeft, zou het type flitsmeting verkeerd kunnen staan (op camera of in flitser).
Nu we het toch hebben over flitsers... is er ergens een overzicht welke flitser compatible zijn? Ikzelf heb nu een oude 3500xi erop zitten maar volgens mij communiceert dat toch niet helemaal lekker. Kan ook zijn dat ik nog niet de juiste instellingen heb gevonden...
Ik bedoel dan niet alleen de minolta flitser maar eventueel ook andere merken zoals Metz enzo.. wellicht ets om te verzamelen voor een openingspost?
[edit]
Hoe erg zijn de (fake?) NP-400 accu's voor 13,95 op marktplaats te vertrouwen? Iemand ervaring met deze dingen?
Ik bedoel dan niet alleen de minolta flitser maar eventueel ook andere merken zoals Metz enzo.. wellicht ets om te verzamelen voor een openingspost?
[edit]
Hoe erg zijn de (fake?) NP-400 accu's voor 13,95 op marktplaats te vertrouwen? Iemand ervaring met deze dingen?
[ Voor 13% gewijzigd door DeFeCt op 11-03-2006 22:17 ]
Dat dacht ik ook, maar ik merk verschil tussen PreflashTTL en ADI op mijn 50/1.7 (geen D-lens). Maar dan steeds onderbelichting, zeker als ik dichtbij moet focussen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:59:
Als een objectief niet ADI geschikt is, dan schakelt de camera gewoon terug naar TTL... zou dus geen probleem mogen zijn. Indien de flitser vol vermogen geeft, zou het type flitsmeting verkeerd kunnen staan (op camera of in flitser).
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
omdat ie dan als je een D lens eraan hangt ADi doet...Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:34:
Dus..... ??
waarom zet ie 'm dan standaard op ADI??
Zit er geen D lens aan, dan valt ie terug op TTL
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Verwijderd
Nee dus.... Ik heb Tokina lenzen, ouwe (28-70/F2.8 AT-X en 80-200/F2.8 AT-X PRO ....
Hij schiet dus bij Auto steeds terug op ADI... niet TTL dus...
Das duidelijk merkbaar, hij overbelicht 'm as een gek....
Mijn neefje achter m'n laptop vanmiddag, eerste ADI (dus op Auto, zonder correctie), tweede op P met TTL-preflash, in A, S, M en P onthoud ie de standen wel, bij al die ander 'makkelijke' knoppen niet! )
ADI:
TTL
En dan nog, die instelling moet niet steeds terug floepen. Automatisch? Nah, liever niet (zegt een programmeur hehe).
Makkelijk is in dit geval vervelend, want normale lui krijgen dus geheid overbelichte foto's! Ook omdat de Auto wel de lichtmeting pakt zonder flitser! Alle foto's van vanmiddag waren nl op ISO 400 (terwijl deze ook op Auto stond). Met flits is dat wat vreemd...
Ik baal er nog steeds van dat je dat niet tijdens de opname kan zien.
Nahja, goed da'k dit soort dingen weet....
ook geleerd dat ISO 1600 wel haalbaar is, maar niet wenselijk. En ik heb nog nie veel 'gemerkt' van het AS systeem, ten minste, vergeleken met m'n ouwe 505si intellingen ooit.
Mijn neefje achter m'n laptop vanmiddag, eerste ADI (dus op Auto, zonder correctie), tweede op P met TTL-preflash, in A, S, M en P onthoud ie de standen wel, bij al die ander 'makkelijke' knoppen niet! )
ADI:

TTL

En dan nog, die instelling moet niet steeds terug floepen. Automatisch? Nah, liever niet (zegt een programmeur hehe).
Makkelijk is in dit geval vervelend, want normale lui krijgen dus geheid overbelichte foto's! Ook omdat de Auto wel de lichtmeting pakt zonder flitser! Alle foto's van vanmiddag waren nl op ISO 400 (terwijl deze ook op Auto stond). Met flits is dat wat vreemd...
ook geleerd dat ISO 1600 wel haalbaar is, maar niet wenselijk. En ik heb nog nie veel 'gemerkt' van het AS systeem, ten minste, vergeleken met m'n ouwe 505si intellingen ooit.
Verwijderd
Met flits is dat niet vreemd (400) in auto.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 01:16:
Nee dus.... Ik heb Tokina lenzen, ouwe (28-70/F2.8 AT-X en 80-200/F2.8 AT-X PRO ....
ADI:
[afbeelding]
TTL
[afbeelding]
Lijkt me wel hoor. De flitser houdt als het goed is rekening met de ingestelde ISO. Zo´n overbelichte foto op de auto-stand is gewoon niet juist.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 05:59:
[...]
Met flits is dat niet vreemd (400) in auto.
Verwijderd
Zijn er nog webshops die de 7D verkopen tegen een degelijke prijs? Vind de prijzen op pricewatch vrij duur tov vorige maand
Een 5D zou ik zonder problemen aanschaffen via een webshop. Een 7D niet vanwege veel slechte gebruikerservaringen. Stel nou dat er iets mis is met een 7D dan is het niet fijn om dit met een webshop af te handelen.
Verwijderd
TTL zou dat nooit moeten doen.... TTL vuurt flitsjes af waardoor het toestel kan meten hoeveel licht nodig is. TTL zou dan bij teveel licht 'terug moeten schakelen', of het toestel zou een ander instelling moeten kiezen. Vandaar dat die ISO400 op Auto mij ook verbaasd.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 05:59:
[...]
Met flits is dat niet vreemd (400) in auto.
Btw, die voorflitsen zijn zo snel dat je dit ziet als 1 flits....
Nahja, die 2 foto's geven al duidelijk verschil ja....
Btw, die Auto stand zou dus voor Jan en Alleman moeten gelden he... En blijkbaar gaat die vlieger niet op met die 5D! Als ik m'n Panasonic FZ5 op Automaat zet, zit ik bijna altijd goed.
Maar bij deze 5D moet je toch blijkbaar rekening houden met allerlei factoren! Verbaast me ook niks dat vele mensen het 'te ingewikkeld' vinden. Das wel raar want m'n ouwe 505si kan men aanzetten en schieten, en klaar.....
Niet dat dat mij boeit, ik schiet nauwelijks op Auto stand, maar ik vind het wel vreemd.
Wat 'doet' ADI trouwens? Ik lees hier 'objectief ADI geschikt', maar wat doet dat dan? Ik bedoel, TTL rules, dus waarom iets anders nu?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 12:02 ]
Dat is normaal. De Auto stand is een stand waarop je _niets_ in hoeft te stellen. Daarom schiet niemand die ik ken met een dSLR op Auto maar met P, S, A, M. In gebruikt verschilt het niets tussen Auto en P, behalve dat de instellingen blijven staan.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 01:16:
[ Voor 18% gewijzigd door Oxi op 12-03-2006 12:00 ]
Verwijderd
Ja maar het is wel raar he, dat die Auto stand dus voor 'makkelijk' zou moeten staan, maar blijkbaar niet goed werkt! Pak een willekeurige compact, en enige wat men hoeft te weten is de Aan/uit knop en knopje om foto's te schieten.
Deze Dynax 5D is wel voor die markt gemaakt! Zitten zelfs van die "Portret", "Sport" standen op, maaruh... daar werkt dat flits instellen gebeuren ook niet lekker, ofwel blijft ook staan op ADI.
Ik vind dat nogal een fout eerlijk gezegd. Is er dan niemand bij Minolta geweest die dat 's uitgeprobeerd heeft? Nou heb je TTL, wat altijd goed werkt, flitst perfect in, zet je je instellingen standaard op een andere flits stand.... die altijd overbelichte foto's geeft! Waarom? Omdat ADI blijkbaar niet 'door de lens' werkt, en dus eerst ziet 'he, het is donker, -> verhoog ISO', en daarna batst ie d'r vol met de flits overheen!
Vergis je niet, lees alle verhalen van 'normale' mensen maar, en lui die de 3600 flitser er op aan willen sluiten (of andere flitsers), iedereen heeft het over 'overbelichte' fotos.... nou, da komt IMHO dus door die kut ADI instelling!
Standaard mot het TTL wezen, altijd goed.
Deze Dynax 5D is wel voor die markt gemaakt! Zitten zelfs van die "Portret", "Sport" standen op, maaruh... daar werkt dat flits instellen gebeuren ook niet lekker, ofwel blijft ook staan op ADI.
Ik vind dat nogal een fout eerlijk gezegd. Is er dan niemand bij Minolta geweest die dat 's uitgeprobeerd heeft? Nou heb je TTL, wat altijd goed werkt, flitst perfect in, zet je je instellingen standaard op een andere flits stand.... die altijd overbelichte foto's geeft! Waarom? Omdat ADI blijkbaar niet 'door de lens' werkt, en dus eerst ziet 'he, het is donker, -> verhoog ISO', en daarna batst ie d'r vol met de flits overheen!
Vergis je niet, lees alle verhalen van 'normale' mensen maar, en lui die de 3600 flitser er op aan willen sluiten (of andere flitsers), iedereen heeft het over 'overbelichte' fotos.... nou, da komt IMHO dus door die kut ADI instelling!
Standaard mot het TTL wezen, altijd goed.
Verwijderd
Had vorige week een 7D in voorbestelling staan bij Progress voor 600 euro, maar order werd steeds 'uitgesteld'...Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:25:
Zijn er nog webshops die de 7D verkopen tegen een degelijke prijs? Vind de prijzen op pricewatch vrij duur tov vorige maand
Prijzen zijn inderdaad weer gestegen.. .was ook wel te verwachten.
Fout. Het is géén point&shot en het is ook niet gemaakt als een point&shoot. Dit gebruik is redelijk normaal op de niet point&shoots. Zoals ik al zei, daarom wordt er nooit op Auto geschoten.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:09:
Ja maar het is wel raar he, dat die Auto stand dus voor 'makkelijk' zou moeten staan, maar blijkbaar niet goed werkt! Pak een willekeurige compact, en enige wat men hoeft te weten is de Aan/uit knop en knopje om foto's te schieten.
Dit zou inderdaad moeten gebeuren, maar als je verschil ziet (doe ik op mijn 7D ook) dan is dat blijkbaar niet het geval. Bovendien moet je eigenlijk ook ISO vastzetten, helemaal als je gaat flitsen. Mijne staat altijd op 100 tenzij ik zonder flitsen net wat meer moet hebben.Deze Dynax 5D is wel voor die markt gemaakt! Zitten zelfs van die "Portret", "Sport" standen op, maaruh... daar werkt dat flits instellen gebeuren ook niet lekker, ofwel blijft ook staan op ADI.
Verwijderd
Ja dat laatste moet ik even aan wennen...
Ik ben compacts gewend nu he, (Canon S1 en daarna, nog steeds, Panasonic FZ5).. tsja, daar is ISO geen issue, hehe, alles boven 100 zuigt! Staat daar altijd standaard op 80.
ISO 3200 op den 5D is nie slecht trouwens, tuurlijk is d'r ruis, detail is wat weg, maar op zich...
Concertje van Ellen Ten Damme, vrijdag 10 maart jl. in Underground in Lelystad. Deze zijn op 3200 geschoten (bleef ie tijdje op staan, was't ff vergeten.. heb d'r zelfs 1 tussen waarbij camera naar 1/3200 schoot om te corrigeren hehe)..

Ok, plaatjes zijn klein natuurlijk, 'real time' zie je de ruis wel zitten...
Ik ben compacts gewend nu he, (Canon S1 en daarna, nog steeds, Panasonic FZ5).. tsja, daar is ISO geen issue, hehe, alles boven 100 zuigt! Staat daar altijd standaard op 80.
ISO 3200 op den 5D is nie slecht trouwens, tuurlijk is d'r ruis, detail is wat weg, maar op zich...
Concertje van Ellen Ten Damme, vrijdag 10 maart jl. in Underground in Lelystad. Deze zijn op 3200 geschoten (bleef ie tijdje op staan, was't ff vergeten.. heb d'r zelfs 1 tussen waarbij camera naar 1/3200 schoot om te corrigeren hehe)..

Ok, plaatjes zijn klein natuurlijk, 'real time' zie je de ruis wel zitten...
Is er iemand bekend met de lenzen van Voigtlander?
Ik kom net terug van de Fotografica beurs in Houten en heb daar een 28-105 2.8-3.8 nieuw in doos voor 35,- aangeschaft, het zal voor dat geld niet veel zijn maar vond het het proberen wel waard.
Tevens ben ik nu opzoek naar een handleiding voor een 5600 HS
Ik kom net terug van de Fotografica beurs in Houten en heb daar een 28-105 2.8-3.8 nieuw in doos voor 35,- aangeschaft, het zal voor dat geld niet veel zijn maar vond het het proberen wel waard.
Voigtlander was ooit een top merk, echter 't is één van de merken die het net niet gered hebben...DeFeCt schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:16:
Is er iemand bekend met de lenzen van Voigtlander?
Nu is het een eigen merk van een fotozaken keten geworden.
Echter als ik kijk na de prijs/kwaliteit verhouding zijn het hele leuke lenzen die bij voldoende licht en wat diafragmeren echt leuk werken
(ja het is niet vergelijkbaar met G glas, maar dat is de prijs ook niet)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
G Glas? Weer een nieuwe term, please explain..
(De 28-70 2.8 ging zelfs voor 15,- weg!)
De G-serie is van Minolta wat de L-serie van Canon is.DeFeCt schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:37:
G Glas? Weer een nieuwe term, please explain..
Oftewel bijna compromieloos glas wat scherp en heel lichtsterk is.
http://www.dyxum.com/downloads/index.aspDeFeCt schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:16:
@Duur en hilbren: dank!
Kom er trouwens net achter dat het een 5400 HS is die ik heb gekocht... iets te enthousiast niet nagedacht...
Kom er trouwens net achter dat het een 5400 HS is die ik heb gekocht... iets te enthousiast niet nagedacht...
Dat is alleen manual, niets anders.DeFeCt schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:01:
@Duur en hilbren: dank!
Verwijderd
Si, haal prog en auto door elkaar.Nielsracing schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:46:
[...]
Lijkt me wel hoor. De flitser houdt als het goed is rekening met de ingestelde ISO. Zo´n overbelichte foto op de auto-stand is gewoon niet juist.
Ja daar was ik inmiddels ook achter... maar dan nog, ook het manueel instellen zou ik wel graag uitgelegd willen krijgen in een handleiding
Da's gemakkelijk
Flitser geeft altijd de volle output, dus overbelicht -> diafragma knijpen. Onderbelicht -> diafragma verder open.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Als je een handmatige flitser gebruikt..Jiriki schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:06:
Da's gemakkelijkFlitser geeft altijd de volle output, dus overbelicht -> diafragma knijpen. Onderbelicht -> diafragma verder open.
sluiter op 1/125 of 1/160 (laatste kan o.a. bij gebruik interne flitser)
standaard diafragma ergens tussen de 4 en 8
Diafragma groter voor grotere afstand (-> 2.8)
Kleiner afstand kleiner diafragma (-> 16)
Hogere ISO geeft grotere afstand.
Als je indirect flitst kun je afhankelijk van de kleur van het plafond 1 tot 3 stops groter diafragma nemen voor dezelfde afstand.
ik heb op mijn 7D gewoon 1 preset gevuld met 1/125s 5.6 200ISO en de bij de flits behorende witbalans, zodat ik voor een coirrecte belichting alleen wat aan het diafragma wiel hoef te draaien voor eventuele afstandscompensatie. (Ik gebruikmeestal een losse flitser die een lichtcel hebben voor een globale meting en een ´powerschakelaar´ voor 1/1, 1/2 en 1/4 van max power.)
Hey allemaal,
Ik ben nu al een aantal weken bezig met het zoeken naar de bekende 50 mm f1.7. Doel is portret fotografie e.d. Alleen na alles zoeken op marktplaats, ebay, fotoapparatuur enz kan ik hem maar niet vinden. Ook nieuw niet meer. Dus bij deze heeft er iemand nog ergens eentje zien liggen?
Ik ben nu al een aantal weken bezig met het zoeken naar de bekende 50 mm f1.7. Doel is portret fotografie e.d. Alleen na alles zoeken op marktplaats, ebay, fotoapparatuur enz kan ik hem maar niet vinden. Ook nieuw niet meer. Dus bij deze heeft er iemand nog ergens eentje zien liggen?
Veel KM Manuals: http://www.kmpi.konicamin...pportCenter/ManualResultsDeFeCt schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:37:
[...]
Ja daar was ik inmiddels ook achter... maar dan nog, ook het manueel instellen zou ik wel graag uitgelegd willen krijgen in een handleiding
Staat ook de 5400HS bij (in 2 delen).
Die website is een bookmark waard!
Verwijderd
Camera besteld via konijnenberg, hopelijk eind dees week nog binnen!
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 22:33 ]
Ik hoop het voor je, want ze zijn daar niet op voorraad en dat betekent dat je wel eens lang zou moeten kunnen wachten. Beste kans is een winkel proberen te vinden die er wel wat op voorraad heeft.
Verwijderd
Paniekzaaier. De 5d en 7d worden nog steeds volop geproduceerd. Ander verhaal zijn de winkeliers.Oxi schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 23:32:
Ik hoop het voor je, want ze zijn daar niet op voorraad en dat betekent dat je wel eens lang zou moeten kunnen wachten. Beste kans is een winkel proberen te vinden die er wel wat op voorraad heeft.
De prijsval is veroorzaakt door de dumpende winkeliers en het grijze import verhaal enz...
Op het moment worden body en sommige objektieven onder de inkoop verkocht. Deze voorraden vaak collectief ingekocht raken op en worden uiteraard niet aangevuld. Ruimte maken en produkten waar winst mee te halen is op de schap. De vakfotozaak op de hoek wordt gedwongen om mee te doen en zie de situatie.boven. Lage winsten,daar ga een internetfotoboer niet voor. Loop eens een fotozaak in, iets duurder, kan je hem proberen en hij hoop dat je klant wordt bij hem.
Ik kan volgende week m'n tele zoom ophalen
. Helaas dat ik morgen avond al foto's moet maken van kinderen op een athletiek baan. (er stopt een trainer en daar wilen ze een foto collage voor maken)
Het is een 100-300 f4.5-5.6 APO D geworden. Niet heel lichtsterk, maar 150mm effectief of meer is voor binnen ook wel heel lomp. Buiten is het prima te doen als het niet heel erg donker is. En voor de rest licht, compact, optisch oke en niet te duur.
Het is een 100-300 f4.5-5.6 APO D geworden. Niet heel lichtsterk, maar 150mm effectief of meer is voor binnen ook wel heel lomp. Buiten is het prima te doen als het niet heel erg donker is. En voor de rest licht, compact, optisch oke en niet te duur.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Als je nu de prijzen van internetleveranciers op kieskeurig bekijkt, is het prijsniveau van de 5D weer ongeveer terug op het introductieniveau. Rekening houdend met de AS is dat m.i. nog altijd geen onredelijke prijs.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 06:21:
[...]
Paniekzaaier. De 5d en 7d worden nog steeds volop geproduceerd. Ander verhaal zijn de winkeliers.
De prijsval is veroorzaakt door de dumpende winkeliers en het grijze import verhaal enz...
Op het moment worden body en sommige objektieven onder de inkoop verkocht. Deze voorraden vaak collectief ingekocht raken op en worden uiteraard niet aangevuld. Ruimte maken en produkten waar winst mee te halen is op de schap. De vakfotozaak op de hoek wordt gedwongen om mee te doen en zie de situatie.boven. Lage winsten,daar ga een internetfotoboer niet voor. Loop eens een fotozaak in, iets duurder, kan je hem proberen en hij hoop dat je klant wordt bij hem.
alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95
Verwijderd
Er zal ook wel meer rust zijn en dingen duidelijker geworden zijn. Laatst nog een body aangeboden met storing met 4 wkn terug en met begeleidend briefje erbij. Das schrikken. Ik krijg zelf steeds meer vertrouwen in de toekomst van en met Minolta. Gisteren een studiofotograaf gesproken werkend met een d7 met 54.000 sluiterbewegeningen, nooit problemen gehad. Soms stop hij er mee, accu er uit er weer in. Herkenbaar.PeterVL57 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:13:
[...]
Als je nu de prijzen van internetleveranciers op kieskeurig bekijkt, is het prijsniveau van de 5D weer ongeveer terug op het introductieniveau. Rekening houdend met de AS is dat m.i. nog altijd geen onredelijke prijs.
Hmmm... is dat herkenbaar? Ik heb sinds een week een d5 en bij de eerste keer proberen liep hij na een paar keer klikken totaal vast, het scherm was bevroren en er was geen beweging meer in te krijgen. Heb idd de batterij er even uit gehaald en hij werkte weer prima, hebben hier meer mensen last van?Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:52:
[...]
Gisteren een studiofotograaf gesproken werkend met een d7 met 54.000 sluiterbewegeningen, nooit problemen gehad. Soms stop hij er mee, accu er uit er weer in. Herkenbaar.
Ik heb het gehoord van 7D's dat ze soms heel even niets meer doen, maar even uit en weer aanzetten helpt dan wel. Ik heb het heel soms overigens.
Ik heb ook een week of 3 m'n camera. Na ± 500 foto's heb ik nog geen enkele vasloper, hapering of wat dan ook mee gemaakt. Het enige wat ik jammer vind is dat de camera niet terug focust als de baterij leeg is. Dat kan vevelend zijn als ie op AF staat en op oneindig staat scherpgesteld(de litlens verlengt bij focusen naar oneindig). De lens kan je dan ook niet terugdraaien omdat je dan je AF motor mee terug moet draaien en die hebben daar een hekel aan.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Druk dan eens op de knop om je lens te ontkoppelen. (Ik heb het nooit getest zonder batterij, maar het zou moeten werken afaik).martijn_tje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:11:
Ik heb ook een week of 3 m'n camera. Na ± 500 foto's heb ik nog geen enkele vasloper, hapering of wat dan ook mee gemaakt. Het enige wat ik jammer vind is dat de camera niet terug focust als de baterij leeg is. Dat kan vevelend zijn als ie op AF staat en op oneindig staat scherpgesteld(de litlens verlengt bij focusen naar oneindig). De lens kan je dan ook niet terugdraaien omdat je dan je AF motor mee terug moet draaien en die hebben daar een hekel aan.
Verwijderd
Weet of heeft iemand hier nog een goede telelens te koop?
Bijv. de sigma 70-200 f 2.8 ex apo !! of een sigma 100 - 300 ex f4.0 !
Pieter
Bijv. de sigma 70-200 f 2.8 ex apo !! of een sigma 100 - 300 ex f4.0 !
Pieter
Kamera-expressDevian schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:38:
iemand enig idee waar ik nog een 18-70 lens weghalen kan?
zou zelfs op voorraad zijn
Van klussen krijg je grijze haren
Inderdaad dat werkt.Oxi schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 01:11:
[...]
Druk dan eens op de knop om je lens te ontkoppelen. (Ik heb het nooit getest zonder batterij, maar het zou moeten werken afaik).
Ook nog een tip die hierop inspeelt. Als je een tijdje op manual focus wilt schieten, zet 'm dan voorop op MF, druk op de lens-release en terwijl je die inhoud druk dan op de AF knop en laat de lens-release knop los voor de AF knop. Dat trekt de AF-motor terug naar binnen en kan je soepeler focussen. 
De AF/MF knop werkt dan niet meer.
Verwijderd
je bedoelt die kitlens? Die heb ik nog wel voor je liggen hier...Devian schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:38:
iemand enig idee waar ik nog een 18-70 lens weghalen kan?
Voor hoeveel wil je er vanaf dan? Vond je die kitlens geen succes?Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:50:
[...]
je bedoelt die kitlens? Die heb ik nog wel voor je liggen hier...
Net een Dynax 5D besteld....
[ Voor 30% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 16-03-2006 11:41 ]
Verwijderd
Tsja, wat kost zo'n ding eigenlijk.... moe'k nog even over nadenken...
Ik wil d'r vanaf omdat ik al Tokina 28-70/F2.8 AT-X had... maar kreeg deze kit bij de Dynax 5D. Beetje overkill dus.
Ik PM/mail je later wel ff... (of mail mij ff).
Ik wil d'r vanaf omdat ik al Tokina 28-70/F2.8 AT-X had... maar kreeg deze kit bij de Dynax 5D. Beetje overkill dus.
Ik PM/mail je later wel ff... (of mail mij ff).
Jips, die bedoel ik. Voor hoeveel doe je hem weg?Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:50:
[...]
je bedoelt die kitlens? Die heb ik nog wel voor je liggen hier...
https://wren.co/join/Devian
Hee nu snap ik waarom ik je niet begrijpOxi schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:40:
Ook nog een tip die hierop inspeelt. Als je een tijdje op manual focus wilt schieten, zet 'm dan voorop op MF, druk op de lens-release en terwijl je die inhoud druk dan op de AF knop en laat de lens-release knop los voor de AF knop. Dat trekt de AF-motor terug naar binnen en kan je soepeler focussen.
Op een 5D werkt dat helaas niet, die heeft maar 1 AF knop (alleen op de voorkant op de plek waar op 7D dat A,S,C,MF keuze wieltje zit) de knop op de achterant mist.
Op de plek waar op de 7D dat A,S,C,MF keuze wieltje zit zit op de 5D een AF/MF schakelaar
De keuze tussen A,S,C of MF zit bij de 5D onder de Fn knop
Dat wist ik niet, weer wat geleerd.martijn_tje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:40:
[...]
Hee nu snap ik waarom ik je niet begrijp![]()
Op een 5D werkt dat helaas niet, die heeft maar 1 AF knop (alleen op de voorkant op de plek waar op 7D dat A,S,C,MF keuze wieltje zit) de knop op de achterant mist.
Op de plek waar op de 7D dat A,S,C,MF keuze wieltje zit zit op de 5D een AF/MF schakelaar
De keuze tussen A,S,C of MF zit bij de 5D onder de Fn knop
Ik vind het AF-S/A/C/MF wieltje op de 7D wel vervelend zitten overigens, veel te diep en op een rare plek waar je er moeilijk bij kunt. Gelukkig is er nog de AF/MF knop die wel fijn zit.
Voigtlander, Soligor, Cosina en mss. nog wat andere "merken" tis gewoon allemaal het zelfde.Duur schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:34:
[...]
Voigtlander was ooit een top merk, echter 't is één van de merken die het net niet gered hebben...
Nu is het een eigen merk van een fotozaken keten geworden.
Echter als ik kijk na de prijs/kwaliteit verhouding zijn het hele leuke lenzen die bij voldoende licht en wat diafragmeren echt leuk werken
(ja het is niet vergelijkbaar met G glas, maar dat is de prijs ook niet)
Andere opdruk, doosje en soms kleur, maar dat "AF logo" is op allemaal het zelfde en aan dat logo herken je ze dus ook met gemak.
Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?
Mijn d7 heeft ongeveer 30-40 hotpixels (sluitertijd van 20sec met lensdop erop, noise reduction off) is dit normaal?
edit.. op werkelijke grote zijn het er eigenlijk wel wat meer.. een paar 100
edit2: met het proggie worden het er 241 hot 0 dead
edit.. op werkelijke grote zijn het er eigenlijk wel wat meer.. een paar 100

edit2: met het proggie worden het er 241 hot 0 dead
[ Voor 49% gewijzigd door Devian op 18-03-2006 15:15 ]
Verwijderd
heb onlangs een minonlta Dynax 5D,
heb vorige week van een kennis van mij een Kiron 28-70 (kino precision) macro lens gekregen, dit is mij zijn/mijn weten is dit een AF lens, echter ik krijg hem niet op mijn camera.
Is het wel mogelijk om een analoge lens op een digitale camera te plaatsen, en weet iemand toevallig of deze lens wel op de camera past en dat ik dan iets verkeert heb gedaan ?
heb vorige week van een kennis van mij een Kiron 28-70 (kino precision) macro lens gekregen, dit is mij zijn/mijn weten is dit een AF lens, echter ik krijg hem niet op mijn camera.
Is het wel mogelijk om een analoge lens op een digitale camera te plaatsen, en weet iemand toevallig of deze lens wel op de camera past en dat ik dan iets verkeert heb gedaan ?
Verwijderd
Dit kan volgens mij absoluut niet, een digitale lens heeft ook electronische contact punten die zich verbinden met de body v/d camera, iets wat bij een analoge lens ontbreekt.Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:59:
Misschien was het je nog niet opgevallen, maar er zijn een fors aantal manieren waarop een lens aan een body gekoppelt kan worden, dit zijn mounts.Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:59:
heb onlangs een minonlta Dynax 5D,
Alleen al het merk Minolta kent (bij mij bekent) al minimaal 4 verschillende mounts. Andere merken zoals Nikkon, Canon, Leica, Praktica, Pentax en anderen kennen er nog tientallen verschillende mounts.
De meeste mounts zijn niet door elkaar heen te gebruiken, tenzij je speciale converters gebruikt.
Ik weet niet wat voor mount die Kiron lens is, maar als je de (rode) merktekens bij elkaar houd en het past niet makkelijk, dan is proberen toch te monteren een grote kans dat je iets van je camera sloopt.
Dit is niet waar. Ook lenzen voor analoge systemen hebben contacten.Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:15:
[...]
Dit kan volgens mij absoluut niet, een digitale lens heeft ook electronische contact punten die zich verbinden met de body v/d camera, iets wat bij een analoge lens ontbreekt.
Nog erger het Minolta mount systeem zoals op de Dynax 5D en 7D zit is volledig compatibel met alle Minolta lenzen die voor de 7000AF camera van 1985 en later zijn ontwikkeld.
Al op die eerste lenzen zitten contacten voor lens herkenning en ´diafragma´ terugkoppeling.
[ Voor 1% gewijzigd door Duur! op 19-03-2006 00:03 . Reden: typo ]
Verwijderd
thnx dis een duidelijk antwoord
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 22:42 ]
Ja dusS1W schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:57:
[...]
Hmmm... is dat herkenbaar? Ik heb sinds een week een d5 en bij de eerste keer proberen liep hij na een paar keer klikken totaal vast, het scherm was bevroren en er was geen beweging meer in te krijgen. Heb idd de batterij er even uit gehaald en hij werkte weer prima, hebben hier meer mensen last van?
Iemand nog suggesties? Ik was net van plan hem morgen op te sturen voor garantie, heb de winkel al aan de telefoon gehad en die zeiden dat 'ie welkom was voor een controlebeurtje.
NIET opsturen! KM stuurt de camera gewoon terug omdat ze deze maand alles aan Sony overdragen. Na 1 April (geen grap) moet hij naar Sony opgestuurd worden voor de garantie.
In dit topic op dpreview zijn er al mensen die dit hebben meegemaakt: http://forums.dpreview.co...rum=1035&message=17630760
In dit topic op dpreview zijn er al mensen die dit hebben meegemaakt: http://forums.dpreview.co...rum=1035&message=17630760

Misschien interessant voor 5D gebruikers; Er heeft iemand een grip voor de Minolta A1/A2 (BP400) omgebouwd voor gebruik met zijn Dynax 5D. En als ik mij niet vergis werkt zelfs de sluiterknop.
Zwaar k*t danOxi schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:12:
NIET opsturen! KM stuurt de camera gewoon terug omdat ze deze maand alles aan Sony overdragen. Na 1 April (geen grap) moet hij naar Sony opgestuurd worden voor de garantie.
Edit: quote van dpreview
When I called the repair facility to blast them, I was told that the message on the tracking site was misleading and that the D7i had not been returned to me but had, instead, been shipped to Sony's repair facility to be repaired.
I feel better now. ;-)
[ Voor 22% gewijzigd door phaas op 19-03-2006 12:15 ]
Het is inderdaad dat de winkel daarvoor moet zorgen, en als je garantie in April verlopen is moet je nu actie ondernemen.
Verwijderd
Idd dat ben ik dus die die thread heeft gemaakt op DPROxi schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:57:
Misschien interessant voor 5D gebruikers; Er heeft iemand een grip voor de Minolta A1/A2 (BP400) omgebouwd voor gebruik met zijn Dynax 5D. En als ik mij niet vergis werkt zelfs de sluiterknop.
Interessanter lijkt me de grip die een bedrijf genaamd "DECAIN"... Koreaans. Shippen naar NL of BE lijkt me wel een probleem, dus dat kan ik ook al vergeten.
Nu twijfel ik nog tussen de Canon BP200 en de Minolta BP400...
Canon is cheap, en je moet er niet zoveel aan tweaken; alleen het battery stuk eraf snijden/zagen.
Heb even die "gebruiksaanwijzing" voor de BP400 vertaald:
Ten eerste wordt de grip opzij gelegd.
Alle schroeven worden verwijderd, alle zichtbare op de metaalplaat en onder de bodem.
Ook die twee onder de rubber aan het front niet vergeten.
Onder de metaalplaat ziet men 4 schroeven, waarmee de toren bevestigd is. Weg ermee.
Nu wordt het stompje afgevijld. Opgelet ! Niet te veel afvijlen, er blijft slecht weinig materiaal over.
De toren wordt met zaag en vijl onderaan 2mm korter gemaakt. Opgelet !!!
De kabels moeten bijvoorbeeld met plakband beschermd worden, waardoor een wegschietende zaag deze niet kan beschadigen.
Nu wordt de plaats voor het nieuwe statiefschroef gat bepaalt.
Daarvoor bouwen we alles tijdelijk weer tezamen, de statiefschroeven laten we eruit.
De 11uur, 1 uur en 5 uur schroef voor de torenbevestiging laten we eveneens eruit, zodat de toren bij inbouwen wat kan worden gedraaid.
Nu kan de BP-400 onder het huis gehouden worden, om de plaats van de nieuwe boring te markeren
Nu alles uit elkaar halen, het gat boren, samen bouwen en de hoger gelegde statiefschroeven de plaats van de nieuwe (spleet/gleuf) aan de voorkant van het huis markeren.
Opnieuw uit elkaar halen, de nieuwe (gleuf/spleet) uitzagen, de statiefschroeven op de nieuwe plaats leggen en markeren waar de (tussenstuk/verbindingsstuk) daaronder afgekort moet worden.
Bij het afkorten met een cuttermes opletten voor de vingers en de kabel. Er is niet veel plaats !
Bij het samenbouwen past de grote onderlegschijf niet meer op de statiefschroef. Dat is echter niet erg.
Nog een waarschuwing :
Ik neem geen garantie voor de grip, camera of lichaam "beschadingingen"
Gebruik enkel het beste materiaal, vooral bij de kleine schroeven. 1 keer doorglijden (of wegschieten) kan de kruiskop onbruikbaar maken.
Veel succes !
Mark
En Oxi, die verhalen over ongerepareert terug sturen die ik gezien heb, zijn allemaal uit de VS, en daar is de consumenten bescherming heel wat slechter dan hier.
En verder is het het probleem van de winkel. Daar heb je het koop´contract´mee afgesloten, en die moeten het gewoon oplossen. Wat er in de volgende linie gebeurt is leuk om te weten, maar absoluut niet jouw zorg. Er zijn zelfs in Nederland erg goed generieke reparateurs, en voor jou maakt het nietzoveel uit of Minolta of Sony of een andere vakman het maakt, als het maar gemaakt wordt.
PS. Hou er rekening mee dat sommige vage defecten in een geheugenkaartje ook vage symptomen in de camera kan geven, dus test altijd met meerdere kaartjes en als het kan accu´s
En verder is het het probleem van de winkel. Daar heb je het koop´contract´mee afgesloten, en die moeten het gewoon oplossen. Wat er in de volgende linie gebeurt is leuk om te weten, maar absoluut niet jouw zorg. Er zijn zelfs in Nederland erg goed generieke reparateurs, en voor jou maakt het nietzoveel uit of Minolta of Sony of een andere vakman het maakt, als het maar gemaakt wordt.
PS. Hou er rekening mee dat sommige vage defecten in een geheugenkaartje ook vage symptomen in de camera kan geven, dus test altijd met meerdere kaartjes en als het kan accu´s
Verwijderd
Ik heb met mijn 7D 74 hot pixels. 30 seconden sluitertijd, donkere ruimte met lensdop erop. Met noice reduction on 0 hot pixels (verrassend;)). Is dat een normale hoeveelheid?
Ik zie iedereen zich druk maken over hot pixels, maar zien jullie dat ook werkelijk terug in je foto's of alleen in testjes? .. wat ik eigenlijk wil zeggen... moet ik nu ook gaan testen of ga ik dan (ook) panieken om "niks"?
zolang je niets ziet met noise reduction on zou ik me er weinig zorgen over maken. krijg je ook geen hotpixels te zien als je in jpg foto maakt? daar had ik nl. last van, terwijl ik in raw geen hotpixels had (beide met noise reduction on)
Van klussen krijg je grijze haren
Verwijderd
Ik heb met een aantal foto's met langere sluitertijd (ca 15s) wel een paar hotpixels gezien terwijl noise reduction aan staat. Nog geen drama, maar toch...
Hoeveel hebben andere gebruikers?
Hoeveel hebben andere gebruikers?
Verwijderd
Denken jullie dat de overdracht aan Sony problemen zal gaan opleveren voor de KM lenzen op toekomstige body's?
Neen, is al meerdere malen behandeld in deze draad.Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:36:
Denken jullie dat de overdracht aan Sony problemen zal gaan opleveren voor de KM lenzen op toekomstige body's?
is er iemand bekend met de 55-200 sigma lens(4.5-5.6)? kan deze aanschaffen voor 100eur.
Om eerlijk te wezen, een berg DT lenzen...Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:36:
Mocht Sony dat doen, zal ik dus gewoon standaard al naar Sigma kijken.
Ik wil mijn lenzen ook gewoon voor de 35mm kunnen blijven gebruiken.
ik weet niet hoe de lens presteerd maar ik vind f5.6 of 200mm niet erg handig...Devian schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:53:
is er iemand bekend met de 55-200 sigma lens(4.5-5.6)? kan deze aanschaffen voor 100eur.
ook even wat voor je opgezocht:
De lens wordt nieuw voor ongeveer 126euro verkocht (niet echt de duurste lens, wat natuurlijk niks hoeft te betekenen)
http://www.expansys.nl/product.asp?code=133954
hier wat ervaringen:
http://photosig.pcphotore...a/PRD_331081_3128crx.aspx
Dus als je het aan mij vraagt geef ik nog liever 100 euro uit een een 70-210 F4 (die ik inmiddels wel verkocht heb, ik ben op zoek naar vaste brandpunt lenzen)
voor deze lens zou ik als ik moet maximaal 70/80 euro geven. Maar ik zag dat je zelf al 100 euro had geboden (dom dom dom) altijd even rondkijken, als je dan nog advies nodig heb hier even vragen en dan pas gaan bieden.
[ Voor 9% gewijzigd door hilbren op 22-03-2006 09:25 ]
Over Hotpixels, ik heb begrepen dat bij een maandwissel KM camera's automatisch een remap doen van de hot pixels. Indien een Hot pixel wordt gedetecteerd dan wordt automatisch deze gemarked en neemt hij de omgevings gemiddelde waarde aan.
PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D
maw je krijgt in ruil voor je camera een mogelijk nog slechtere camera terug waarbij je niet ziet dat hij slecht is?
ik blij met mijn hotpixels
Verwijderd
Nou, ik heb m'n camera een paar keer van maand gewisseld en enkele stuck/hot pixels blijven zichtbaar. De aller-ergste pixels heeft hij er gelukkig wel uit gehaald.Axeman schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:35:
Over Hotpixels, ik heb begrepen dat bij een maandwissel KM camera's automatisch een remap doen van de hot pixels. Indien een Hot pixel wordt gedetecteerd dan wordt automatisch deze gemarked en neemt hij de omgevings gemiddelde waarde aan.
Ik vind het mechanisme eigenlijk wel elegant, naar mate een CCD ouder wordt neemt de kans op foute pixels toe, lijkt mij dat bij een camera met 6100000 pixels de gemiddelde waarde voor 30 kapotte pixels een prima foto oplevert ! Wanneer je een camera moet terug brengen voor remappen zit je langer zonder en krijg je toch ook geen nieuwe CCD.hilbren schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:04:
maw je krijgt in ruil voor je camera een mogelijk nog slechtere camera terug waarbij je niet ziet dat hij slecht is?
PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D
Ja zolang ik het niet in de foto terug zie vindt ik het al snel goed.
Even wat anders, ik wist dat de 5400hs niet werkte maar de wireless functie werk ook al niet.
dit is wel vervelend eigenlijk. k snap niet waarom ze niet iets verzonnen hebben voor dat geintje.
Want voluit flitsen en vervolgens experimenteel het diafragma bepalen is vervelend, voornamelijk voor de persoon die je fotografeerd...
Even wat anders, ik wist dat de 5400hs niet werkte maar de wireless functie werk ook al niet.
dit is wel vervelend eigenlijk. k snap niet waarom ze niet iets verzonnen hebben voor dat geintje.
Want voluit flitsen en vervolgens experimenteel het diafragma bepalen is vervelend, voornamelijk voor de persoon die je fotografeerd...
Verwijderd
En hoe oud is die flitser denk je?hilbren schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:35:
Beetje research doen voor je iets koopt dan nooit kwaad
wie zegt dat ik dat ding gekocht heb voor mn 7d?
Dat ding heb ik al die tijd gebruikt op mn 800si...
Dat ding heb ik al die tijd gebruikt op mn 800si...
Als je één keer uitzoekt wat een ´standaard´ waarde is dan kun je met 1 à 2 ´proef opnames precies op de goede waardes zitten.hilbren schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:35:
Meestal iets in de buurt van 1/125s - 5.6 bij 100 ASA, verder weg -> groter diafragma
(ik heb de flitsinstellingen onder een programma gestopt, dan kun je helemaal snel overschakelen)
Ja, dat klopt ja. werkt idd erg goed. Batterijen worden zo wel lekker warm als je zo aan het knallen bent.
Inmiddels wel een beetje op zoek geweest naar flitsers, maar ik kan toch niet helemaal overzichtelijk krijgen wat nu wel en niet ondersteund wordt.
http://www.dyxum.com/flashes/index.asp
Ik gebruik maar 1 lens die dat nieuwe digitale meetsysteem ondersteund. En ik houdt er van om te spelen me de flits, zeker nu ik digitaal heb wil ik daar meer mee gaan spelen (strobo is erg grappig als er geboowled moet worden)
ik heb nu iig al en verschrikkelijke hekel aan de preflashes
Inmiddels wel een beetje op zoek geweest naar flitsers, maar ik kan toch niet helemaal overzichtelijk krijgen wat nu wel en niet ondersteund wordt.
Ik gebruik maar 1 lens die dat nieuwe digitale meetsysteem ondersteund. En ik houdt er van om te spelen me de flits, zeker nu ik digitaal heb wil ik daar meer mee gaan spelen (strobo is erg grappig als er geboowled moet worden)

Toevallig was ik laatst ook aan het kijken naar fliters. De keuze is iig beperkt: je hebt de 3600 HS (D) en de 5600 HS (D). Beide hebben ongeveer zo'n beetje de zelfde features, behalve dat de 5600 een hoger richtgetal heeft (36 vs 56) en strobeflash.hilbren schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:25:
Ja, dat klopt ja. werkt idd erg goed. Batterijen worden zo wel lekker warm als je zo aan het knallen bent.
Zit zelf nog zwaar te twijfelen tussen beiden, de 5600 is nl. dubbel zo duur als de 3600.
Ze kunnen trouwens allebei wireless filtsen en komen standaard met een statief mount.
5600hs heeft een display:
http://images.google.nl/i...&btnG=Afbeeldingen+zoeken
3600hs niet:
http://images.google.nl/i...al_s&q=3600hs&btnG=Zoeken
voor meer verschillen tussen de 3600 en de 5600:
http://www.mhohner.de/minolta/flashes.php
daarnaast kun je ook kiezen voor de sigma EF 500 DG:
http://images.google.nl/i...s&q=ef+500+dg&btnG=Zoeken
of de MetZ 54 AF:
http://images.google.nl/i...&q=Metz+54+af&btnG=Zoeken
er is ook nog iets van sunpak oid?
vul het lijstje maar aan als je er nog meer weet?
http://images.google.nl/i...&btnG=Afbeeldingen+zoeken
3600hs niet:
http://images.google.nl/i...al_s&q=3600hs&btnG=Zoeken
voor meer verschillen tussen de 3600 en de 5600:
http://www.mhohner.de/minolta/flashes.php
of de MetZ 54 AF:
http://images.google.nl/i...&q=Metz+54+af&btnG=Zoeken
[ Voor 12% gewijzigd door hilbren op 27-03-2006 10:46 ]
ik heb net m'n 3600HS (plus ook toevallig m'n VC-7D.
) binnen... tot nu toe erg tevreden. eerst even slapen (nachtdienst gehad), en dan even verder uitproberen.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Waar heb je die VC-7D opgedoken als ik vragen mag?Koras schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:14:
ik heb net m'n 3600HS (plus ook toevallig m'n VC-7D.) binnen... tot nu toe erg tevreden. eerst even slapen (nachtdienst gehad), en dan even verder uitproberen.
Zijn er trouwens nog mensen met tips voor accu's? Laats ook al eens naar gevraagd.. op markplaats worden originele (?) voor 35,- aangeboden maar hoe betrouwbaar is dat...
op marktplaats kwam ik een advertentie tegen, iemand die in 't buitenland eraan kon komen. bleek uiteindelijk in oostenrijk te zijn. ik gaf aan dat ik niet eerder zou betalen voor ik een foto van alle 5 (dat was wat 'ie nog kon krijgen) de grips gezien had. dat was dus geen probleem. ik heb overwogen om 't zelf op te halen, maar de afstand was me net iets te veel, hoewel hij er geen probleem van maakte toen ik in eerste instantie het idee had om 't wel op te halen.DeFeCt schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:56:
[...]
Waar heb je die VC-7D opgedoken als ik vragen mag?
Zijn er trouwens nog mensen met tips voor accu's? Laats ook al eens naar gevraagd.. op markplaats worden originele (?) voor 35,- aangeboden maar hoe betrouwbaar is dat...
dus toch per post. en allemaal netjes zoals afgesproken. ding werkt prima, en is erg prettig.
Verwijderd
Ik heb ooit als 'test' de 3600 HS gehad, maar heb nu de 5600HS D. Reden waarom ik toen overgestapt ben, was oa dat je de kop van de 5600 in alle richtingen kan draaien, en de 3600 kan alleen in 1 richting, das bij portrait stand wel 's vervelend.phaas schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:59:
[...]
Toevallig was ik laatst ook aan het kijken naar fliters. De keuze is iig beperkt: je hebt de 3600 HS (D) en de 5600 HS (D). Beide hebben ongeveer zo'n beetje de zelfde features, behalve dat de 5600 een hoger richtgetal heeft (36 vs 56) en strobeflash.
Zit zelf nog zwaar te twijfelen tussen beiden, de 5600 is nl. dubbel zo duur als de 3600.
Ze kunnen trouwens allebei wireless filtsen en komen standaard met een statief mount.
Verder, ik had de indruk dat de 3600HS nogal 'hard' flitste, dit itt tot de 5600HS, waar je trouwens de max. flits in kan stellen. Dat laatste is echt super.
de 5600 is een beest van een flitser, nooit spijt gehad van de duurdere overstap.
Dat strobe flitsen is best grappig, en je kunt hier best 'maffe foto's mee creeeren...

Verwijderd
Dat zijn idd best FUNKY effecten 
Aleen vind ik zo'n externe flits nogal groot op de 5D, te weinig grip
Aleen vind ik zo'n externe flits nogal groot op de 5D, te weinig grip
Heb zelf hele tijd geleden setje niet originele accu's gekocht en in mijn grip zitten. Die doen het heel goed, worden niet warm bij lange shoots, laden goed op en worden hierbij niet warmer dan origineel, gaan lang mee, etc.DeFeCt schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:56:
[...]
... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
Verwijderd
Weet iemand waar er nog Minolta Dynax 7D's te vinden zijn? (Buiten fotokonijnenberg of pixmania)
ik heb ze nog bij Mediamarkt Rotterdam gezien een week geleden... prijs niet op gelet, ik was op zoek naar andere dingen.
Vandaag m`n 5D binnen gekregen. 586 euro`s voor de kit. Wat een koopie voor zo`n geweldige camera!!!!!!!!!!
Moet nog veel leren heb ik gemerkt, maar wat ik tot nu toe heb gezien is echt geweldig!! Wat een mooie foto`s komen eruit.
Ik heb ook een Panasonic DMC-FZ15, maar dit is toch wel van een andere klasse!
Moet nog veel leren heb ik gemerkt, maar wat ik tot nu toe heb gezien is echt geweldig!! Wat een mooie foto`s komen eruit.
Ik heb ook een Panasonic DMC-FZ15, maar dit is toch wel van een andere klasse!
Nou, het is kennelijk zover.....
Als je nu de konica minolta website bezoekt en je wilt digitale camera's bekijken, zijn alle links verhuisd naar "voorgaande modellen". Onder "actuele modellen" blijft de pagina leeg.
Als je nu de konica minolta website bezoekt en je wilt digitale camera's bekijken, zijn alle links verhuisd naar "voorgaande modellen". Onder "actuele modellen" blijft de pagina leeg.
[ Voor 8% gewijzigd door PeterVL57 op 31-03-2006 18:04 ]
alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95
Als het goed is zijn deze allemaal ADI geschikt:hilbren schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:45:
Sigma EF-500 DG ST (€169,99/€159,00/€153,00)
Sigma EF-500 DG SUPER (€239,00/€239,00)
Sigma EM-140 DG (Macro ring flitser). (€329,00)
http://www.sigma-benelux.nl/products/flash/
En van Metz (Gezocht @ Minolta Dynax 7D):
Folgende Metz mecablitz sind für die ausgewählte Kamera geeignet:
mecablitz 76 MZ-5 digital (€725,00)
mecablitz 45 CL-4 digital (€459,00)
mecablitz 54 AF-1M digital (ab Version V2/onwards version V2) (€199,00/€295,00)
mecablitz 44 AF-4M (ab Version V2/onwards version V2) (€159,00)
mecablitz 28 AF-3M digital (ab Version V2/onwards version V2) (€139,00)
mecablitz 54 MZ-4 / 54 MZ-4i (€339,00)
http://www.metz.de/photo_electronics/
Soligor flitsers die ik zelf zeker niet zou kopen, maar wel ADI geschikt moeten zijn:
Soligor DG-340DZ (€93,99/€99,00)
Soligor 420 DZ (€149,99/€149,00)
https://secure.soligor.com/index.php?id=75&L=1
En natuurlijk deze Konica Minolta's:
KM 2500 (D) (€135,00)
KM 3600 HS (D) (€199,00/€205,00)
KM 5600 HS (D) (€369,99/€409,00)
KM R-1200 Macro Ring flitser (€575,00)
KM T-2400 Macro Ring flitser (€699,00)
Prijzen van: http://foto-mundus.de/ http://www.fotokonijnenberg.nl/ en http://www.kameraexpress.nl/
Voor mensen die nog opzoek zijn naar een VC-7D Mondus heeft ze nog in stock @ €159,99.
* Hexley heeft daar een VC-7D en een 5600 HS (D) weg.
[ Voor 35% gewijzigd door Hexley op 01-04-2006 19:33 . Reden: Prijzen erbij.... + Soligor... ]
Ik heb de Sigma EF-500 DG Super en hij werkt niet geweldig met de 7D. Alleen in HSS (FP) mode, en die schakelt uit tijdens bouncen...
[small]Ik had deze flitser al voor de 7D voor mij Minolta A1 en daar werkte hij goed op... En het is serienummer 7xxxxx, zover ik weet de nieuwste.[small]
[small]Ik had deze flitser al voor de 7D voor mij Minolta A1 en daar werkte hij goed op... En het is serienummer 7xxxxx, zover ik weet de nieuwste.[small]
Mmm, denk dat je toch niet de laatste versie is, volgens de Sigma site zou hij het moeten doen.Oxi schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:20:
Ik heb de Sigma EF-500 DG Super en hij werkt niet geweldig met de 7D. Alleen in HSS (FP) mode, en die schakelt uit tijdens bouncen...
Mocht een Tweakertje hem willen aanschaffen, eerst irl testen...
.... "ik dacht.... nou da's toch minstens een paar uur te vroeg", maar 't is in Japan natuurlijk al 1 april : het KM-cameratijdperk is dus nu officieel voorbij (met dank aan KMPeterVL57 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:04:
Nou, het is kennelijk zover.....
[ Voor 15% gewijzigd door PeterVL57 op 31-03-2006 21:08 ]
Ik kwam de 7D op hun website niet tegen...Hexley schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 21:05:
[...]
Mmm, denk dat je toch niet de laatste versie is, volgens de Sigma site zou hij het moeten doen.
Mocht een Tweakertje hem willen aanschaffen, eerst irl testen...
Voor degene die op de meeting zondag zijn en willen dat ik de Sigma meeneem moeten even gillen. Die kan je dan vergelijken met de 3600HS(D) (zelfde prijsklasse, minder features maar werkt wel beter).
Dit topic is gesloten.