[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.600 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:21:
Ik heb de 7D dan wel al gekocht maar zit aan hetzelfde te denken als Grubeater, daarnaast zijn er volgens mij ook nog verschillende Minolta mounts in omloop? correct me if I'm wrong... Waar moet je opletten behalve de lichtsterkte van de lens? Of het een AF lens is? En staat AF dan voor AutoFocus of een andere spiffy afkorting?

Ander verhaal, ik kan van iemand een 28-75 overnemen met bonnetje, maar wat is nou een reeele prijs? Ikzelf dacht aan €200, de aanbieder wil uiteraard meer... hulp is welkom.
I.i.d dat staat voor autofocus, deze objektieven hebben het a-mountsysteem van Minolta.
Alleen als er dus AF op staat en de a-mount hebben zijn ze te gebruiken op de 5 en 7.
Ook andere objektievenproducenten maken objektieven met de Minolta A-mount en met AF, ook deze zijn competabel. Een regel met objektieven, hoe minderlicht ze nog hebben hoe lichter je zelf wordt.

De prijs over de 28-75 moeten jullie uitvechten, de nieuw prijs op moment ,is de helft van de prijs bij introductie./
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Er zijn nog lenzen die vast kunnen blijven zitten op de 5D/7D. Het best kan je naar de onderkant van het objectief kijken. Draai de lens dat de contactpunten bovenaan zitten, dan zie je daar links en rechts van een klein hellinkje. als het een oude lens is met minder contactpunten dan de 7D zelf, en hij heeft geen rechter hellinkje, dan kan daar een pinnetje achter blijven steken en is hij niet meer te verwijderen.

volgens dpreview forum :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:24:
Er zijn nog lenzen die vast kunnen blijven zitten op de 5D/7D. Het best kan je naar de onderkant van het objectief kijken. Draai de lens dat de contactpunten bovenaan zitten, dan zie je daar links en rechts van een klein hellinkje. als het een oude lens is met minder contactpunten dan de 7D zelf, en hij heeft geen rechter hellinkje, dan kan daar een pinnetje achter blijven steken en is hij niet meer te verwijderen.

Nog nooit iets van vernomen,maar het zou kunnen. Sinds de introductie van het D-systeem hebben alle objektieven meer kontaktpunten gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:33:
[...]
De prijs over de 28-75 moeten jullie uitvechten, de nieuw prijs op moment ,is de helft van de prijs bij introductie./
Succes
Ja ik begrijp dat we het moeten uitvechten :) Het goedkoopst zie ik hem bij cameranu.nl voor 259,- via de pricewatch maar als je op de site zelf kijkt staat hij daar niet. Dus twijfel ik nu of ik het moet doen voor dat bedrag...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
voor lenzen is het must als je af en toe eens op marktplaats kijkt oid:
http://www.marktplaats.nl...ymz4%252FgCdvTqN%26df%3D1 <- 28-75

verder heb ik deze twee gebookmarked:
Marktplaats-lenzen/filters (alle lenzen met een filter voor het minolta spul)*
marktplaats minolta camera's

soms pluk je er hele leuke dingen vanaf voor een leuke prijs; ik ben nog steeds heel tevreden met mn Tamron 24-135

*ik weet niet zeker of die links zo goed werken

[ Voor 59% gewijzigd door hilbren op 02-03-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Er zijn 2 minolta AF systemen bij mijn bekent.

Het totaal geflopte vectis-systeem, deze kom je dus ook bijna nooit tegen
En het bekende A-mount voor AF lenzen.Dit zit op alle bijna camera´s later dan de 7000AF uit 1985 (op die paar vectis-mount camera´s na dus)
Er zijn ook oudere niet autofocus lenzen, die kunnen niet zomaar op een moderen minolta, maar met een converterring wel weer.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Duur schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:40:
Er zijn 2 minolta AF systemen bij mijn bekent.

Het totaal geflopte vectis-systeem, deze kom je dus ook bijna nooit tegen
En het bekende A-mount voor AF lenzen.Dit zit op alle bijna camera´s later dan de 7000AF uit 1985 (op die paar vectis-mount camera´s na dus)
Er zijn ook oudere niet autofocus lenzen, die kunnen niet zomaar op een moderen minolta, maar met een converterring wel weer.
Een jaartal en een cameramodel, daar heb ik wat aan. :)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
hilbren schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:23:
voor lenzen is het must als je af en toe eens op marktplaats kijkt oid:
http://www.marktplaats.nl...ymz4%252FgCdvTqN%26df%3D1 <- 28-75

verder heb ik deze twee gebookmarked:
Marktplaats-lenzen/filters (alle lenzen met een filter voor het minolta spul)*
marktplaats minolta camera's

soms pluk je er hele leuke dingen vanaf voor een leuke prijs; ik ben nog steeds heel tevreden met mn Tamron 24-135

*ik weet niet zeker of die links zo goed werken
Bedankt voor deze goede tips/links, alleen weet ik als newbie nog niet goed waar ik op moet letten.
Ik wil geen "rommel" kopen, en het moet natuurlijk wel werken, voorlopig leg ik mij wel toe op mijn 5D, er valt nog genoeg te ontdekken.

PeterVL57 ook bedankt voor je tips betreffende de lenzen.
Maar nogmaals dit is voor mijn totaal nieuwe kost, alhoewel ik sinds dit forum wel meer kijk en een beetje kennis heb gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Oxi schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:39:
[...]
Dank je, hij is besteld. :)
@Oxi:

Mag ik vragen waar?

Wat zijn de goede adresjes voor lenzen? Die in de pricewatch opduiken of moet ik juist over de grens (ebay?) kijken?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Even een klein vraagje: ik heb hier nog een nette 400mm f/6.3 lens liggen met een MD-vatting (MF dus). Is het ook mogelijk om deze dmv een convertor-ring op de D7D de plaatsen? Uiteraard krijg ik daarmee geen AF, maar toch lijkt het me wel de moeite waard.

Ty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
phaas schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:13:
Even een klein vraagje: ik heb hier nog een nette 400mm f/6.3 lens liggen met een MD-vatting (MF dus). Is het ook mogelijk om deze dmv een convertor-ring op de D7D de plaatsen? Uiteraard krijg ik daarmee geen AF, maar toch lijkt het me wel de moeite waard.

Ty!
400mm f6.3 dat wordt dus 600mm. Dat is best wel lang >:)
Duur schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:40:Er zijn ook oudere niet autofocus lenzen, die kunnen niet zomaar op een moderen minolta, maar met een converterring wel weer.
Ja dus.

[ Voor 48% gewijzigd door martijn_tje op 02-03-2006 13:52 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
martijn_tje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:50:
[...]

Kan haast niet wachten :9

afin, ik heb inmiddels flink wat winkels afgespeurd + gegoogled maar niets gevonden. Weet iemand waar deze dingen te krijgen zijn? (prijs?)

[ Voor 47% gewijzigd door phaas op 02-03-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

waar weet ik niet zo...

Maar op forums zoals dyxum zijn ze meerdere keren langs gekomen. vaak/soms bevatten ze ook een tele converter van 1,4x of 2x omdat anders de boel te ver in de camera zou gaan steken.
Dan zou dus je de APS-C factor + teleconverter krijgen...
Dus 1,4 x 1,5 x 400 = 840mm effectief (helaas gaat de lichtsterkte ook 1,4 dan omhoog)
of bij een 2x, 2 x 1,5 x 400 = 1200mm effectief

Bijna geen enkele winkel heeft die converters online staan, want ze verkopen liever nieuwe lenzen. Maar als je belt/mailt blijken ze vaak wel bestelbaar te zijn.

Maar ze zijn idd lastig te vinden. maar winkels die M42 of P-draad converters verkopen (worden veel vaker aangeboden) hebben vaak veel meer keuze, en weten iig waarover je praat.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
martijn_tje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:50:
[...]

Equivalent aan 900mm dus, wel heel veel. Onder de 1/1000 ste blijven met de sluitertijd, en dat bij f/6,3 :)

Gelukkig win je weer 2-3 stops door de AS :*)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Jiriki schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:29:
[...]

Equivalent aan 900mm dus, wel heel veel. Onder de 1/1000 ste blijven met de sluitertijd, en dat bij f/6,3 :)

Gelukkig win je weer 2-3 stops door de AS :*)
Is een beetje overdreven om 2 keer met de corpfactor te gaan rekenen ;)

400x1,5 (cropfactor) = 600

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Duur schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:08:
Bijna geen enkele winkel heeft die converters online staan, want ze verkopen liever nieuwe lenzen. Maar als je belt/mailt blijken ze vaak wel bestelbaar te zijn.

Maar ze zijn idd lastig te vinden. maar winkels die M42 of P-draad converters verkopen (worden veel vaker aangeboden) hebben vaak veel meer keuze, en weten iig waarover je praat.
Aan welke winkels denk je? Konijnenberg, kamera-express.nl e.d. ? Of moet ik in de niet-internet hoek zoeken?

Op internet vond ik trouwens wel de "2X M/A Converter-L", deze zou waarschijnlijk de klus wel klaren. Het probleem is dan alleen dat ik dan in totaal met 1200mm (!) zit, dat is denk nauwelijks bruikbaar.
Die lens focust trouwens vanaf iets minder dan 8 meter, op 1200mm zijn er wellicht mooie macro's mee te maken >:) (met statief uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Misschien eens bij je lokale camera boer langs gaan? Die willen ook wel eens redelijk wat klein spul hebben wat nergens bij een webshop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dat doet met denken aan de test die hilbren en ik hebben gedaan.
Met zijn 400mm en mijn 2x teleconf. op mijn 7D.
Foto's zijn al eens langsgekomen.
Equivalent 1200mm dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.dekunstvanfotografie.nl/Dieren/images/PICT0970.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dekunstvanfotografie.nl/Dieren/images/PICT0981.jpg

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Mud starrr schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:40:
Dat doet met denken aan de test die hilbren en ik hebben gedaan.
Met zijn 400mm en mijn 2x teleconf. op mijn 7D.
Foto's zijn al eens langsgekomen.
Equivalent 1200mm dus:

[afbeelding]
[afbeelding]
Wow, dat ziet er veel belovend uit :9~
Nu wil ik helemaal zo'n ding hebben! Heb al even op eBay zitten kijken maar tot nu nog niks gevonden :'( (voor een behoorlijke prijs althans) Naja, ik ga het binnenkort idd wel even hier in de buurt bij een foto winkel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

DeFeCt schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:54:
[...]

@Oxi:

Mag ik vragen waar?

Wat zijn de goede adresjes voor lenzen? Die in de pricewatch opduiken of moet ik juist over de grens (ebay?) kijken?
http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=3925 Maar die is nu uitverkocht. :P

* Oxi was op tijd Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/cheer.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

phaas schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:20:
[...]

Wow, dat ziet er veel belovend uit :9~
Nu wil ik helemaal zo'n ding hebben! Heb al even op eBay zitten kijken maar tot nu nog niks gevonden :'( (voor een behoorlijke prijs althans) Naja, ik ga het binnenkort idd wel even hier in de buurt bij een foto winkel vragen.
Op zoveel mm tele merk je echt het nut van de AS.
Als je naar de sluitertijden kijkt dan snap je wat ik bedoel :)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

na gister mijn body omgeruild te hebben ipv de rare pixels in de jpg en deze weer om te moeten ruilen ivm een hotpixel in de display heb ik dan vandaag eindelijk eentje waarvan tot nu toe alles het goed doet :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/w.o.nicolai/KM/PICT0039.JPG
hierboven een van mijn eerste stapjes in DSLR land en is uit de hand geschoten

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Laatst online: 26-04-2024
Nou gefeliciteerd Oxi : goede investering !
Het is overigens opvallend dat bij vrijwel alle internetwinkels, waar ik regelmatig even kijk voor koopjes, de 5D en 7D niet meer op voorraad / uitverkocht is. Denkers/twijfelaars/afwachters kunnen wellicht beter nu actie gaan ondernemen.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
martijn_tje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:20:
[...]

Is een beetje overdreven om 2 keer met de corpfactor te gaan rekenen ;)

400x1,5 (cropfactor) = 600
Sorry, ik bedoelde 400 x 1,5 (cropfactor) x 1,5 (MF-AF convertor) = 900

Ik heb twee van die MD naar A mount convertors, maar de Minolta zijn echt beter dan de goedkope versies die je soms ziet. Maar ja, je zit wel aan 1,5 of 2x vergroting vast...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Jiriki schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 08:50:
[...]

Ik heb twee van die MD naar A mount convertors

[...]
En die wil je natuurlijk maar al te graag kwijt hè? :+ hint, hint >:)

Ik vond deze op eBay, zou dat wat zijn? (niet gelijk kopen hè!)

[ Voor 32% gewijzigd door phaas op 03-03-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fenrir schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:41:
na gister mijn body omgeruild te hebben ipv de rare pixels in de jpg en deze weer om te moeten ruilen ivm een hotpixel in de display heb ik dan vandaag eindelijk eentje waarvan tot nu toe alles het goed doet :)

[afbeelding]
hierboven een van mijn eerste stapjes in DSLR land en is uit de hand geschoten
Veel belovend. Sfeer goed weer gegeven, mooie drama wolken/stoom. het rode van de palen en het huis is bijna storend te noemen. Welk objektief heb gebruikt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

17mm en F/2.8 doet mij vermoeden dat het de de 17-35/2.8-4 is. Hij is overigens niet echt scherp omdat hij op 0.8s genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Oxi schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:43:
17mm en F/2.8 doet mij vermoeden dat het de de 17-35/2.8-4 is. Hij is overigens niet echt scherp omdat hij op 0.8s genomen is.
Sluitertijd zegt niets over scherpte in een foto, als hij gedurende de 0,8 seconde de camera superstil kan houden dan is de foto gewoon scherp ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
PeterVL57 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 08:38:
[...]

Het is overigens opvallend dat bij vrijwel alle internetwinkels, waar ik regelmatig even kijk voor koopjes, de 5D en 7D niet meer op voorraad / uitverkocht is. Denkers/twijfelaars/afwachters kunnen wellicht beter nu actie gaan ondernemen.
Twijfelaars en afwachters zijn al te laat, de prijzen zijn al flink aan het stijgen. Na een rondje internet winkels mag ik concluderen dat de camera's die er nog zijn €50,-- tot €70,-- duurder zijn geworden.

Ik heb eerlijk gezegd zitten wachten op het moment dat de 5D kit onder de €500,-- grens zou gaan, dat is jammer genoeg niet gebeurd (tja..ik ben ook een echte hollander :P ), dagelijks checken op het internet van de prijzen leerde mij al snel dat zodra de prijzen omhoog zouden gaan ik niet te lang moest wachten.

Zouden de lenzen met het opschrift "Konica Minolta" ook nog in de opruiming gaan, of gaat Sony zich alleen toeleggen op de bodies? Dat is me ontgaan 8)7 Wellicht zou het dan nl. ook nog mogelijk zijn om een leuk lensje te scoren ;)

[ Voor 18% gewijzigd door gromit77 op 05-03-2006 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Oxi schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:43:
voor een eerste avond schieten vind ik hem niet zo slecht anders.

voor de mensen die nu nog op zoek zijn naar een 7D met 17-35mm lens, Foka in Rdam heeft er nog een paar voor 749,-. gister hadden ze er iig nog 3

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

gromit77 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:55:
Zouden de lenzen met het opschrift "Konica Minolta" ook nog in de opruiming gaan, of gaat Sony zich alleen toeleggen op de bodies? Dat is me ontgaan 8)7 Wellicht zou het dan nl. ook nog mogelijk zijn om een leuk lensje te scoren ;)
Nog niet bekend, maar voorlopig is het "hebben wat je hebben kan" mocht je nog iets nodig hebben. Een aantal zijn rebranded Tamron's dus die nog wel met Tamron logo te koop. Maar de echte Minolta lenzen worden steeds lastiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Twijfelaars en afwachters zijn al te laat, de prijzen zijn al flink aan het stijgen. Na een rondje internet winkels mag ik concluderen dat de camera's die er nog zijn €50,-- tot €70,-- duurder zijn geworden.

Ik heb eerlijk gezegd zitten wachten op het moment dat de 5D kit onder de €500,-- grens zou gaan, dat is jammer genoeg niet gebeurd (tja..ik ben ook echte hollander :P ), dagelijks checken op het internet van de prijzen leerde mij al snel dat zodra de prijzen omhoog zouden gaan ik niet te lang moest wachten.

Die lenzen zijn al in de opruiming, de 28-75 2.8 is 269, de identieke Tamron 28-75 2.8 is zowat 200 duurder en reken maar dat de versies van KM een veel betere eindcontrole hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
[...]
Ik heb eerlijk gezegd zitten wachten op het moment dat de 5D kit onder de €500,-- grens zou gaan, dat is jammer genoeg niet gebeurd (tja..ik ben ook echte hollander :P ), dagelijks checken op het internet van de prijzen leerde mij al snel dat zodra de prijzen omhoog zouden gaan ik niet te lang moest wachten.
Ik bedoel ook niet dat je snel moet zijn om koopjes te scoren, maar dat je snel moet zijn om sowieso nog zo'n camera te kunnen bemachtigen (maar je moet er inderdaad al wat dieper voor in de buidel tasten)

[ Voor 3% gewijzigd door PeterVL57 op 03-03-2006 21:09 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:59:
Die lenzen zijn al in de opruiming[..]
In Media Markt hier over de grens in Herzogenrath heb ik vorige week nog drie lenzen kunnen scoren. De eerste lens is een Tamron AF75-300mm F/4-5,6 LD Macro en de Sigma 28-80mm F/3,5-6,6 Aspherical en Sigma 100-300mm F/4.5-6,7 vormen samen een zogenoemde zoomset. De Tamron lag in de vitrine voor 109 euro, terwijl de kit voor 100 euro meegenomen kon worden. Het zijn niet de allerbeste lenzen, maar voor dat bedrag en voor mij zijn die meer dan voldoende. Een collega wees mij op een euvel in de Sigma 100-300-lens, waardoor het midden van de foto overbelicht is en de hoeken iets onderbelicht zijn, maar echt jammer vind ik het niet. Als ik een telelens gebruik dan is dat de Tamron 75-300, die ook nog eens een macro in zich heeft zitten. In de praktijk komt dat erop neer dat de Tamron de te fotografen objecten sneller scherp in het beeld heeft, waar de Sigma het object niet eens scherp in het vizier kan krijgen. Een paar foto's die gemaakt zijn met de Sigma 28-80 Aspherical. De rest van de foto's staan op deze pagina:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1a692da82e5b3038f265c25f478bb150/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e686234b3b033f67e3aed44760fd9984/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/77b68f0810d420c97ad9d1d9599941af/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:59:
[...]

Die lenzen zijn al in de opruiming, de 28-75 2.8 is 269, de identieke Tamron 28-75 2.8 is zowat 200 duurder en reken maar dat de versies van KM een veel betere eindcontrole hebben gehad.
Nope, die is niet meer voor die prijs (via de pricewatch) te krijgen, anders had ik hem besteld ! De database van de pricewach is niet up to date, en ik besef ook dat dit onbegonnen werk is.
Misschien dat iemand die lens nog wel rond die prijs heeft gezien? Dan graag een url of gil aub ;)

TIP: Bij redcoon hebben ze weer een zending 7Ds en 5Ds binnen voor niet al te gekke prijzen.
Dus mensen die nog zo'n camera zoeken, sla nu uw slag. :) en.. direct uit voorraad leverbaar volgens de site !!

[ Voor 16% gewijzigd door gromit77 op 04-03-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij kamera-express is de 28-75 nu 289 en op voorraad. De 17-35 staat nog voor 269.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 04:04:
Bij kamera-express is de 28-75 nu 289 en op voorraad. De 17-35 staat nog voor 269.
....en wie nog een 17-35mm zoekt, zou nu even op marktplaats.nl kijken (minolta/lenzen en filters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
phaas schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:50:
[...]

En die wil je natuurlijk maar al te graag kwijt hè? :+ hint, hint >:)

Ik vond deze op eBay, zou dat wat zijn? (niet gelijk kopen hè!)
Nee, dit is niet echt iets geweldigs. Maar wel bruikbaar. Even opletten of je lens bij het focussen niet tegen het lensje aankomt dat hier in zit (ik heb er ook zo een :))

De Minolta versie is een stuk moeilijker te vinden en dus duurder, maar ook wel een stuk beter. Er zijn acceptabele foto's mee te maken. Overigens alleen analoog getest.

Edit: Hier is een plaatje van de Minolta 2x M/A Converter AF-L te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Jiriki op 04-03-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
PeterVL57 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:57:
[...]

....en wie nog een 17-35mm zoekt, zou nu even op marktplaats.nl kijken (minolta/lenzen en filters)
Ik zit te springen om deze lens! Helaas lopen de biedingen op eBay steeds zo hoog dat 'ie boven de winkelwaarde uitkomt, dat zal met deze ook wel weer het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

phaas schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:24:
[...]

Ik zit te springen om deze lens! Helaas lopen de biedingen op eBay steeds zo hoog dat 'ie boven de winkelwaarde uitkomt, dat zal met deze ook wel weer het geval zijn.
Op voorraad bij KE (Verkeerde plaatjes en acc. Het is een 77mm lensdraad bijv)

En als je 'm niet kunt vinden kijk dan naar de Tamron AF SP 17-35/2.8-4.0 Di LD want dat is dezelfde lens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Heeft iemand de NL manual van de 5D nog ergens liggen? Mailen naar hebhemal kan ook :P

[ Voor 25% gewijzigd door S1W op 17-03-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
S1W schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:07:
Heeft iemand de NL manual van de 5D nog ergens liggen? Mailen naar mjvbarneveld AT gmail.com kan ook :P
Nee, sorry ik heb alleen een hardcopy NL manual van de 5D. Past makkelijk in de fototas en leest daardoor makkelijker, wanneer ik hem wil raadplegen.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Jiriki schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:22:
[...]

Nee, dit is niet echt iets geweldigs. Maar wel bruikbaar. Even opletten of je lens bij het focussen niet tegen het lensje aankomt dat hier in zit (ik heb er ook zo een :))

De Minolta versie is een stuk moeilijker te vinden en dus duurder, maar ook wel een stuk beter. Er zijn acceptabele foto's mee te maken. Overigens alleen analoog getest.

Edit: Hier is een plaatje van de Minolta 2x M/A Converter AF-L te vinden.
Klopt die M/A tele-converter had ik gezien maar die is me een beetje te duur.

Zoals die ene op eBay zijn er nog wel een aantal verkrijgbaar zoals bv deze:
http://cgi.ebay.nl/Minolt...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Maargoed, wat is er precies zoveel minder aan dan de niet originele? Optische kwaliteit? Lichtmeting? CA, lichtgevoeligheid, vignetting etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeCool
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 10:56
Kan iemand mij vertellen wat onderstaande lens nog waard is? Kan deze voor zon €150,- kopen.
Hij gaat gebruikt worden op de 5d. De lens is in uitmuntende staat.

Sigma 70-300mm 1:4-5.6 APO macro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
op zich best een aardige prijs, ik zou wel proberen om er 125 van te maken oid.

Ik zag ook nog een sigma staan, misschien ook wat?
Enige slechte punt van deze lens zijn de autofocus motoren die de minolta versie niet heeft :P
http://www.marktplaats.nl...ymz4%252FgCdvTqN%26df%3D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
BeCool schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:01:
Kan iemand mij vertellen wat onderstaande lens nog waard is? Kan deze voor zon €150,- kopen.
Hij gaat gebruikt worden op de 5d. De lens is in uitmuntende staat.
Sigma 70-300mm 1:4-5.6 APO macro.
Als dat een 2e hands lens is, lijkt me dat een beetje veel. Voor 60 tientjes meer kan je de lens nieuw krijgen.In de lens-survey (zie startpost) scoort hij overigens matig.

[ Voor 23% gewijzigd door PeterVL57 op 05-03-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
PeterVL57 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:39:
[...]

Als dat een 2e hands lens is, lijkt me dat een beetje veel. Voor 60 tientjes meer kan je de lens nieuw krijgen.In de lens-survey (zie startpost) scoort hij overigens matig.
Das een goeie, ik zit regelmatig naar die lens performance survey te kijken en het valt me op dat vrij veel lenzen als matig (zelfs veel slecht) worden bestempeld. Hoeveel waarde moet je hier aan hechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik ben vandaag voor het eerst 'echt' met de 28-75/2.8 gaan lopen. En hij bevalt écht wel. Hij is vanwege zijn bereik niet zo fijn als de 17-35/2.8-4, maar op een plek waar weinig wide-angle nodig is, dan komt hij echt wel tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
phaas schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:27:
[...]
Das een goeie, ik zit regelmatig naar die lens performance survey te kijken en het valt me op dat vrij veel lenzen als matig (zelfs veel slecht) worden bestempeld. Hoeveel waarde moet je hier aan hechten?
Alles is betrekkelijk, maar ik heb bij de aanschaf van mijn lenzen , naast testverslagen, wel altijd even gekeken naar de surveylijst, aangevuld met meningen bij dyxum.com. Je hebt dan wel enige indicatie geeft of de lens deugd of niet. Ik heb dan wel de indruk dat de surveylijst inderdaad wel erg kritisch is, zoals sommige al eerder op dit forum hebben aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Oxi schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:33:
Ik ben vandaag voor het eerst 'echt' met de 28-75/2.8 gaan lopen. En hij bevalt écht wel......
.... mooi zo....(ik zei het toch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Ik zit ook al een tijdje met de gedachte te spelen een goede wide-angle lens aan te schaffen. Op dit moment zit ik erg te twijfelen tussen de welbekende 17-35mm f/2.8-4 (D) en een tweedehands 24mm f/2.8.
Op dit moment kan ik die 24mm krijgen voor 170,- wat hem ineens erg aantrekkelijk maakt. Bovendien schijnt 'ie optisch (nog) beter te zijn dan de 17-35.
Aan de andere kant maakt 24 * 1,5 crop wel een hele ordinaire 36mm in kleinbeeld (tov. 17 * 1,5 = ~26mm). Zo blijft er weinig wide-angle meer over. (opzich al een grote verbetering tov. mijn 50mm).
Voor een 20mm of zelfs 16mm heb ik (zelfs 2ehands) geen geld, dus die vallen al zoiezo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer toch een 2de handse Sigma 15-30 EX aan te schaffen, uitstekende lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:19:
Probeer toch een 2de handse Sigma 15-30 EX aan te schaffen, uitstekende lens.
Ik zie de meerwaarde niet zo heel erg tov. de 17-35, bovendien presteert 'ie volgens de lens-survey vrij matig (maar dat is de lens-survey hè :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

voor mijn ervaring is de 24mm niet echt wijd (functioneerd dan ook meer als een 35mm op FF)
Maar qua scherpte vindt ik de 24/2.8 en de 17-35 niet echt voor elkaar onderdoen....
op 24mm is de wel iets lichtsterker... en vind ik zelf iets minder vertekenen. maar die verschillen vindt ik bijna niet noemenswaardig.
De Sigma 15-30 ken ik helemaal niet dus kan ik er helaas niet mee vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
phaas schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:56:
Ik zit ook al een tijdje met de gedachte te spelen een goede wide-angle lens aan te schaffen. Op dit moment zit ik erg te twijfelen tussen de welbekende 17-35mm f/2.8-4 (D) en een tweedehands 24mm f/2.8.
Op dit moment kan ik die 24mm krijgen voor 170,- wat hem ineens erg aantrekkelijk maakt. Bovendien schijnt 'ie optisch (nog) beter te zijn dan de 17-35.
Aan de andere kant maakt 24 * 1,5 crop wel een hele ordinaire 36mm in kleinbeeld (tov. 17 * 1,5 = ~26mm). Zo blijft er weinig wide-angle meer over. (opzich al een grote verbetering tov. mijn 50mm).
Voor een 20mm of zelfs 16mm heb ik (zelfs 2ehands) geen geld, dus die vallen al zoiezo af.
Ik heb een 24mm gehad (prima lens) en later weer ingeruild voor een 17-35mm (ook een prima lens)omdat hij net iets te weinig groothoek gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Wat mij weerhoudt de 17-35 te kopen is de vrij matige beoordeling in de lenssurvey. Hij schijnt flink wat last te hebben van vignetting en bovendien zou de bouwkwaliteit niet enorm zijn. Al lijkt me dit allemaal een beetje overdreven, wat is jullie ervaring op deze twee punten? Verder, hoe zit het met CA bij deze lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
phaas schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:34:
Wat mij weerhoudt de 17-35 te kopen is de vrij matige beoordeling in de lenssurvey. Hij schijnt flink wat last te hebben van vignetting en bovendien zou de bouwkwaliteit niet enorm zijn. Al lijkt me dit allemaal een beetje overdreven, wat is jullie ervaring op deze twee punten? Verder, hoe zit het met CA bij deze lens?
Ik heb de 17-35 net aangeschaft, ondanks die vrij matige beoordeling. Het blad FOCUS heeft de 17-35 en de 28-75 tegelijk getest (dec 2005) en kwam tot een vrijwel gelijk kwaliteitsoordeel (zeer goed) Vignettering heb je bij een digitale camera nagenoeg geen last van. Volgens Focus heb je daar alleen bij een anologe camera wat last van. Alleen op de barrel-distortion was kritiek (als het hinderlijk is, kan je dit in photoshop of een ander goed fotobewerkingsprogramma wel weer corrigeren dus dat is m.i. van minder belang). Ik vond het niet hinderlijk aanwezig. De optische kwaliteit en bouwkwaliteit van deze lens is verder prima. Ik ben er nu een weekje mee aan het experimenteren geweest en je maakt prachtige scherpe plaatjes met mooie kleuren met dat lensje. CA heb ik niet kunnen ontdekken.

[ Voor 3% gewijzigd door PeterVL57 op 05-03-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
PeterVL57 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:03:
[...]

Ik heb een 24mm gehad (prima lens) en later weer ingeruild voor een 17-35mm (ook een prima lens)omdat hij net iets te weinig groothoek gaf.
Ik heb een 19-35mm Cosina, maar vond hem te weinig groothoek hebben en ik heb dus maar de 10-20mm Sigma lens aangeschaft.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Ik heb jullie hulp nodig als newbie :)

Ik wil graag ook een zoomlens aanschaffen, en kwam Minolta AF Zoom 75-300mm f.4,5-5,6 II voor €110,-- op marktplaats tegen.

Iemand ervaringen met deze lens? of moet ik voor een andere zoom lens gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gromit77 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:38:

Ik wil graag ook een zoomlens aanschaffen, en kwam Minolta AF Zoom 75-300mm f.4,5-5,6 II voor €110,-- op marktplaats tegen.

Heb hem zelf nooit gehad en er ook niet mee geschoten. Wel kan ik je aanraden om eens naar de 100-300 kijken van Minolta iets duurder,maar optisch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

gromit77 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:38:

Daarvan heb ik de sigma versie liggen.
Opzich een lekker lensje, en fijn bereik.
Nadeel is dus dat hij optisch minder is dan bijvoorbeeld 70-210 f/4.
Maar daarvoor heb je dus wel een groter bereik.
De sigma gaat er bij mij uit, dus als je intresse hebt mail je maar.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Trouwens, komt ie weer. Het is mij opgevallen dat je erg goed kan horen dat de sluiter werkt. (understatement) het is dus best een klap. Zeker in vergelijk met een nikon d100. Is jullie ervaring hetzelfde of toch niet?

[ Voor 5% gewijzigd door philippevk op 08-03-2006 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philippevk schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 04:45:
Trouwens, komt ie weer. Het is mij opgevallen dat je erg goed kan horen dat de sluiter werkt. (understatement) het is dus best een klap. Zeker in vergelijk met een nikon d100. Is jullie ervaring hetzelfde of toch niet?
Hij is ook een stuk harder dan die van de 10D maar goed, mijn Bronica ETRSi (analoog middenformaat bakkie) is nog luider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
phaas schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:02:
[...]
Maargoed, wat is er precies zoveel minder aan dan de niet originele? Optische kwaliteit? Lichtmeting? CA, lichtgevoeligheid, vignetting etc.?
Optische kwaliteit vooral, je kunt wel zien dat het minder scherp is. Maar ja, voor dat geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 11:46:
[...]Heb een mailtje ontvangen: "The snap on for the Minolta would be $29.88 plus $7.25 for shipping to The Netherlands via USPS Air Mail Parcel Post with 4-10 day delivery time." In totaal dus $ 37,17 om een in huis te krijgen. Dat is zo'n € 32,-. Dat moesten we maar eens proberen. Ik heb er eentje besteld.
Ik heb ikmiddels een popup-shade voor mijn 5D ontvangen. Een prima bescherming van je LCD-scherm (maar dat had er best standaard op mogen zitten, net als bij de 7D)

[ Voor 11% gewijzigd door PeterVL57 op 08-03-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 5D nu 3 dagen in bezit, maar nog niet echt lekker kunnen foto schieten ,want het is nogal regenachtig hier en ik heb nog geen goede tas (tips??) om hem in te vervoeren. Met 1gb ultraII flash (2x512) kan ik wel even vooruit denk ik.

Ik heb al wel een paar test shots gemaakt om even van het raw formaat te proeven en de iso waardes te testen (tot iso800 acceptabel imo). Raw shots zijn echt heerlijk lekker makkelijk nabewerken in Gimp mbv ufraw en of dcraw (tja draai linux) ideaal.

Ik ben super blij met de cam (+ kitlens 18-70mm) en hoop er lekker veel shoots mee te maken.

Trouwens ik wou een uv filter kopen mede voor bescherming van het glas nu heb ik een hama 55mm mc (multi coating) gezien voor een redelijke prijs rond de 20 euro. Is dat wat mc of volstaat normaal ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Normaal volstaat niet. Pak echt de multicoated variant(en), scheelt je veel scherpteverlies en flares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Oxi schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:50:
Normaal volstaat niet. Pak echt de multicoated variant(en), scheelt je veel scherpteverlies en flares.
Nounounou, een B+W standaard UV filter voldoet ook wel hoor.
Merken als Hama Tiffen etc. zou ik links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Het ging hier ook over Hama :>

* Oxi heeft alleen B+W MRC filters :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b+w is dus stukken beter begrijp ik. Nou dan maar opzoek naar een b+w filter denk ik :) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 01:54:
b+w is dus stukken beter begrijp ik. Nou dan maar opzoek naar een b+w filter denk ik :) thx
Of Hoya en dan de betere serie's. Even goed( niet voor minder gaan), wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 06:56:
[...]

Of Hoya en dan de betere serie's. Even goed( niet voor minder gaan), wel goedkoper.
Met andere woorden: niet die in de groene doosjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phaas schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:29:
[...]

Met andere woorden: niet die in de groene doosjes :)
Nee en ook niet de paarse ,maar we hadden het toch al over m.c serie's. Maar het is echt niet nodig om pro's te kopen van de "merken " vaak gaat dat alleen over de totale dikte van het filter( slim) En

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philippevk schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 04:45:
Vind je? Ik vind het wel meevallen. M'n 'ouwe' Minolta 505si maakt een veel hardere 'klik'.

Gisteren een 5D gekocht (Marktplaats, 5D/7D's zijn bijna niet meer leverbaar, had optie op 7D was alweer week vooruit geschoven...), kom er echter achter dat er waarschijnlijk een backfocus is met m'n Tokina 80-200/F2.8 PRO lenske...
Lees wel veel verhalen d'r over, maar waar laat men zulks repareren?

ik moet nog steeds wennen aan dat enorme LCD scherm... echt voor blinden en slechtzienden he... man... nou ben ik ook al 3 jaar lang kleine frommel schermpjes van de Canon S1 en Panasonic FZ5 gewend, maar goed.... Schermpie zuigt trouwens as je je foto wil inspecteren, maar goed, dat doen die al die schermpjes. Op m'n FZ5 zag het er soms prachtig uit, zelfs ingezoomd, maar eenmaal op PC bleek het veelal tegen te vallen. Je kunt simpelweg blijkbaar een 6MP plaatje niet op zo'n klein schermpje beoordelen... nahja....

Wel grappig dat sommigen die 5D te klein vinden! Man... ik vind het echt niet zo klein! Nou heb ik ook niet van die enorme dikke vingers... dus....

1 ding is wel hilarisch en erg grappig, das het wireless flitsen ism 5600HS D flitser.. haha, fantastisch! Al lijkt ie het alleen in 'ratio' te doen .... ik heb wel het idee dat het TTL niet erg lekker werkt, even snel aansluiten en klikken leverde direct zwaar overbelichte pics op.... maar goed... misschien wel instelling fout wezen... (bedoeling was zowieso om die flitser niet meer te gebruiken).

enige minpuntje tot nu toe, is dat je niet kan zien waar de ISO op gezet wordt als je 'm op automaat zet. En dat als je 'm op bijv. 800 zet, dat je daarna nergens kan zien dat ie dus op 800 staat! beetje irri.
Verder, raar, maar waar, as je je camera weglegt, brand er nergens ook maar 1 ledje wat aangeeft dat ie nog aan staat! Vreemd. Waarom nou niet even een super klein ledje in die schakelaar zetten, zodat je weet dat de camera aanstaat!

Hopelijk morgenavond 's echt testen... concertje Ellen Ten Damme... ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:47:
ik moet nog steeds wennen aan dat enorme LCD scherm... echt voor blinden en slechtzienden he... man... nou ben ik ook al 3 jaar lang kleine frommel schermpjes van de Canon S1 en Panasonic FZ5 gewend, maar goed.... Schermpie zuigt trouwens as je je foto wil inspecteren, maar goed, dat doen die al die schermpjes. Op m'n FZ5 zag het er soms prachtig uit, zelfs ingezoomd, maar eenmaal op PC bleek het veelal tegen te vallen. Je kunt simpelweg blijkbaar een 6MP plaatje niet op zo'n klein schermpje beoordelen... nahja....
Mijn ervaring met de 7D is dat foto's op de computer veel beter zijn dan op het schermpje. Met name het contrast.
En dat als je 'm op bijv. 800 zet, dat je daarna nergens kan zien dat ie dus op 800 staat! beetje irri.
Wel op de LCD, maar helaas niet in de viewfinder.

[ Voor 8% gewijzigd door Oxi op 09-03-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:47:
[...]1 ding is wel hilarisch en erg grappig, das het wireless flitsen ism 5600HS D flitser.. haha, fantastisch! Al lijkt ie het alleen in 'ratio' te doen .... ik heb wel het idee dat het TTL niet erg lekker werkt, even snel aansluiten en klikken leverde direct zwaar overbelichte pics op.... maar goed... misschien wel instelling fout wezen... (bedoeling was zowieso om die flitser niet meer te gebruiken).
Wat is er mis met die 5600 HSD?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Er zijn series van de 5600HS(D) die teruggestuurd moeten worden naar KM voor hercalibratie om met de 7D goed te werken (terwijl de flits wel goed werkt met eerdere prosumers en SLR's).
De problemen zijn inderdaad onder- en/of overbelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Dat lijkt me toch een betere optie dan een de flash überhaupt niet te gebruiken?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

* DeFeCt is nog opzoek naar een flitser...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Oxi schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:24:

Oxi zou je iets exacter kunnen zijn? Waar staat de post bijvoorbeeld en bij welk type lens? Ik wil zondag naar de Fotografica beurs, als ik daar een leuke lens vind wil ik hem wel even testen en ik denk dat de verkoper het niet leuk vind als ik de lens niet meer van mijn body krijg, laat staan dat ik dat zelf leuk vind :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXX schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:22:
Dat lijkt me toch een betere optie dan een de flash überhaupt niet te gebruiken?
yeah sure, maar er zijn situaties waar externe flits handig is, zeker die 5600HSD. Heb al aardig wat geexperimenteerd met strobeflitsen ed..
Daarnaast, hij mut het gewoon doen!

Maar zoals ik al zei, zeer kort even mee gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Even een vraag aan RHE123 omdat ie geen Email adres in z'n profiel heeft staan.

Hoe bevalt de minolta 100-200 F4.5?
Is de focus echt heel erg traag?
Is ie scherp wijd open?
En geknepen?
Hoe is de flare/bokeh?
Andere voor/na delen?
Enz...

Ik ben namelijk nog steeds op jacht naar een goedkope compacte en lichte schuifzoom die optisch oke is. En dat blijkt toch niet zo makkelijk te zijn als je ook nog eens een beperkt budget hebt.

Afvallers
Minolta 70-210 F4 (te groot)
Minolta 70-210 F4.5-5.6 (optisch te brak)
Minolta 100-300 (tenzij ik toevallig tegen een heel goedkope aan loop)
Sigma 70-300 (te groot+optich niet echt super)

Over gebleven lenzen
Minolta 100-300 (als ik geluk heb)
Minolta 70-210 F3,5-4,5 (vrij zeldzaam)
Minolta 100-200 F4,5 (geen idee of het een mooie lens is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

martijn_tje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:25:
Even een vraag aan RHE123 omdat ie geen Email adres in z'n profiel heeft staan.

Hoe bevalt de minolta 100-200 F4.5?
Is de focus echt heel erg traag?
Is ie scherp wijd open?
En geknepen?
Hoe is de flare/bokeh?
Andere voor/na delen?
Enz...

Ik ben namelijk nog steeds op jacht naar een goedkope compacte en lichte schuifzoom die optisch oke is. En dat blijkt toch niet zo makkelijk te zijn als je ook nog eens een beperkt budget hebt.

Afvallers
Minolta 70-210 F4 (te groot)
Minolta 70-210 F4.5-5.6 (optisch te brak)
Minolta 100-300 (tenzij ik toevallig tegen een heel goedkope aan loop)
Sigma 70-300 (te groot+optich niet echt super)

Over gebleven lenzen
Minolta 100-300 (als ik geluk heb)
Minolta 70-210 F3,5-4,5 (vrij zeldzaam)
Minolta 100-200 F4,5 (geen idee of het een mooie lens is)
Ikzelf vind het een mooie lens. Wat mij betrefd istie mooi scherp, maar ik heb natuurlijk geen heel goed vergelijkingsmateriaal. Ik heb wel gelezen dat de scherpte te vergelijken is met de 70-210 f/4, dus zal wel goed zitten! Hij is in vergelijking met de 70-210 in ieder geval een flink stuk kleiner en lichter, maar het blijft wel een mooie stevige lens. Zelfde buildkwalitiet/serie gok ik zo. Focus is niet snel, maar zolang er redelijk wat licht is gaat het best. Heb er bijvoorbeeld ook mee in het zwembad geschoten, zelfs actiefoto's zijn nog best aardig gelukt!

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Mijn 70-210/4 is bijna 2x zo lang als RHE123's 100-200/4.5. Misschien was de 100-200/4.5 achteraf een betere keuze geweest aangezien ik weinig met tele doe. Maar goed, ik ben met de 70-210/4 wel erg tevreden. :)
Ze zijn vergelijkbaar met snelheid en geluidsproductie, maar de 100-200/4.5 heeft wel een 2x zo grote minimale focusafstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Oxi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:24:
Mijn 70-210/4 is bijna 2x zo lang als RHE123's 100-200/4.5. Misschien was de 100-200/4.5 achteraf een betere keuze geweest aangezien ik weinig met tele doe. Maar goed, ik ben met de 70-210/4 wel erg tevreden. :)
Ze zijn vergelijkbaar met snelheid en geluidsproductie, maar de 100-200/4.5 heeft wel een 2x zo grote minimale focusafstand...
1.9 meter om precies te zijn (tegenover 1.1 van de 70-210 als ik het me goed herinner)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
@RHE123 Bedankt!!!

Ik kon er niet echt veel over vinden. Dus mocht de 70-210 f3,5-4,5 niet lukken dan is de 100-200f4,5 dus ook een mooie optie.

Minimale focus afstand is een beetje jammer, maar ik heb de 18-70 voor binnen/dicht bij dus echt er mee zitten kan ik niet. Die 18-70 focust vanaf 38cm.

[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 10-03-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik ben hier nieuw en na flink doorlezen heb ik toch nog wat vragen. Ik heb nu een analoge 505si Super met 28-80 en 70-300 Minolta lenzen (eind 2000 gekocht). Met die leegloop van de D7 overweeg ik nu toch over te stappen op dSLR en lijkt de D7 redelijk voor de hand te liggen omdat ik al AF objectieven heb (en die 300mm gebruik ik vrij vaak, en die 1.5x extra is prima!).

-zijn er flitsers die compatibel zijn met zowel de 505si Super als de D7? Zo ja, welke?
-iemand ervaring met 300mm op de D7? Hoe traag is de AF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, begin eerst maar's te zoeken naar een winkel die de 7D nog heeft.... raakt uitverkocht overal... Veel sites zijn niet accuraat, bij navraag blijken ze allemaal te 'wachten'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:07:
OK, ik ben hier nieuw en na flink doorlezen heb ik toch nog wat vragen. Ik heb nu een analoge 505si Super met 28-80 en 70-300 Minolta lenzen (eind 2000 gekocht). Met die leegloop van de D7 overweeg ik nu toch over te stappen op dSLR en lijkt de D7 redelijk voor de hand te liggen omdat ik al AF objectieven heb (en die 300mm gebruik ik vrij vaak, en die 1.5x extra is prima!).

-zijn er flitsers die compatibel zijn met zowel de 505si Super als de D7? Zo ja, welke?
-iemand ervaring met 300mm op de D7? Hoe traag is de AF?
Kijk zelf even http://konicaminolta.com/...slr/acc/acc_flashes2.html voor de flitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:28:
Nah, begin eerst maar's te zoeken naar een winkel die de 7D nog heeft.... raakt uitverkocht overal... Veel sites zijn niet accuraat, bij navraag blijken ze allemaal te 'wachten'....
Ach, ik weet er nog wel wat te koop, maar de ene zaak zegt dit over de flitsers en de andere dat.

Is een Metz flitser compatibel met beide? Want bijvoorbeeld de 44 is redelijk geprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 20:20
Jip, op mijn zoektocht ook winkels tegengekomen die na contact met leverancier al zeiden dat hij niet meer leverbaar was..

Desondanks heb ik erg veel geluk gehad en gisteren mijn Dynax 7D voor 599,- EUR per post ontvangen. Echt top! had het bijna niet meer verwacht voor die prijs.

Helaas ontbrak de lens dus moet ik nog even geduld hebben voordat ik er veel plezier aan beleven kan.

Als er nog twijfelaars zijn kan ik ze heel erg aanraden te stoppen met twijfelen en gewoon kopen als je hem nog krijgen kunt...met een grote als.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs in Rotterdam kun je ze nog gewoon voor die prijs oppikken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 10:31
Ik ontving gisteren mijn 5d (via redcoon, de kit met twee lenzen). Heb al heel lang gefotografeerd met een dynax 7000i, en ben nu definitief over op digitaal.
Vraagje over de flitser op de camera: als ik die gebruik (gewoon, snapshots in de woonkamer) staat degene die ik fotografeer er steeds met de ogen dicht op... Mis ik iets in de instellingen, of is er een probleem met de flitssynchronisatietijd?

MacQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacQ schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:17:
Ik ontving gisteren mijn 5d (via redcoon, de kit met twee lenzen). Heb al heel lang gefotografeerd met een dynax 7000i, en ben nu definitief over op digitaal.
Vraagje over de flitser op de camera: als ik die gebruik (gewoon, snapshots in de woonkamer) staat degene die ik fotografeer er steeds met de ogen dicht op... Mis ik iets in de instellingen, of is er een probleem met de flitssynchronisatietijd?
Sommige mensen reageren erg snel op de pre-flash (meetflits). Ik had er pas geleden ook last van op een trouwerij. Ik heb toen mijn flitser (Metz 54MZ-3) van TTL naar A(uto) omgezet en nergens meer last van.

Edit: ik zie dat je de interne flitser bedoelt, gooi m eens van ADI af en naar TTL of eventueel M

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

sommige mensen zijn (over)gevoelig voor flitsers Ik sta er met ieder toestel dat vaker als 1x flitst ook bijna altijd op met mijn ogen dicht, tenzij ik ze geforceerd probeer open te houden...

Op de 7D kun je iig het AF-assist flitsen uitzetten. dan is de kans op 'hunten' wel een stuk groter bij weinig licht. (ik wordt er iig niet goed van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
PeterVL57 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:14:
[...]

Ik heb de 17-35 net aangeschaft, ondanks die vrij matige beoordeling. Het blad FOCUS heeft de 17-35 en de 28-75 tegelijk getest (dec 2005) en kwam tot een vrijwel gelijk kwaliteitsoordeel (zeer goed) Vignettering heb je bij een digitale camera nagenoeg geen last van. Volgens Focus heb je daar alleen bij een anologe camera wat last van. Alleen op de barrel-distortion was kritiek (als het hinderlijk is, kan je dit in photoshop of een ander goed fotobewerkingsprogramma wel weer corrigeren dus dat is m.i. van minder belang). Ik vond het niet hinderlijk aanwezig. De optische kwaliteit en bouwkwaliteit van deze lens is verder prima. Ik ben er nu een weekje mee aan het experimenteren geweest en je maakt prachtige scherpe plaatjes met mooie kleuren met dat lensje. CA heb ik niet kunnen ontdekken.
Hmm, ik heb hem dan toch maar gescoord op marktplaats voor 190, ben erg benieuwd B)
Nevermind, koop ging niet door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 10:31
mbt flitsen: beetje experimenteren met diverse instellingen lost het idd op. instelling is nu als volgt:
flash mode = rear sync
flash control = pre-flashTTL
en mijn dochter kijkt nu gewoon ontspannen in de lens.
:) _/-\o_

MacQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, was ik ook net achter.... Waarom zit dat ADI flitsen d'r op? Dat zuigt enorm!! Alsof je een bouwlamp op iemand zet! Ik denk dat daar ook het 'probleem' met die 3600/5600 zit... die blaast ook gewoon vol licht bij ADI....

Ook kut is, dat ie dus default bij Auto stand ADI pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Voor ADI heb je een D-compatible lens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus..... ??
waarom zet ie 'm dan standaard op ADI??
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.