philippevk schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 04:45:
Trouwens, komt ie weer. Het is mij opgevallen dat je erg goed kan horen dat de sluiter werkt. (understatement) het is dus best een klap. Zeker in vergelijk met een nikon d100. Is jullie ervaring hetzelfde of toch niet?
Vind je? Ik vind het wel meevallen. M'n 'ouwe' Minolta 505si maakt een veel hardere 'klik'.
Gisteren een 5D gekocht (Marktplaats, 5D/7D's zijn bijna niet meer leverbaar, had optie op 7D was alweer week vooruit geschoven...), kom er echter achter dat er waarschijnlijk een backfocus is met m'n Tokina 80-200/F2.8 PRO lenske...
Lees wel veel verhalen d'r over, maar waar laat men zulks repareren?
ik moet nog steeds wennen aan dat enorme LCD scherm... echt voor blinden en slechtzienden he... man... nou ben ik ook al 3 jaar lang kleine frommel schermpjes van de Canon S1 en Panasonic FZ5 gewend, maar goed.... Schermpie zuigt trouwens as je je foto wil inspecteren, maar goed, dat doen die al die schermpjes. Op m'n FZ5 zag het er soms prachtig uit, zelfs ingezoomd, maar eenmaal op PC bleek het veelal tegen te vallen. Je kunt simpelweg blijkbaar een 6MP plaatje niet op zo'n klein schermpje beoordelen... nahja....
Wel grappig dat sommigen die 5D te klein vinden! Man... ik vind het echt niet zo klein! Nou heb ik ook niet van die enorme dikke vingers... dus....
1 ding is wel hilarisch en erg grappig, das het wireless flitsen ism 5600HS D flitser.. haha, fantastisch! Al lijkt ie het alleen in 'ratio' te doen .... ik heb wel het idee dat het TTL niet erg lekker werkt, even snel aansluiten en klikken leverde direct zwaar overbelichte pics op.... maar goed... misschien wel instelling fout wezen... (bedoeling was zowieso om die flitser niet meer te gebruiken).
enige minpuntje tot nu toe, is dat je niet kan zien waar de ISO op gezet wordt als je 'm op automaat zet. En dat als je 'm op bijv. 800 zet, dat je daarna nergens kan zien dat ie dus op 800 staat! beetje irri.
Verder, raar, maar waar, as je je camera weglegt, brand er nergens ook maar 1 ledje wat aangeeft dat ie nog aan staat! Vreemd. Waarom nou niet even een super klein ledje in die schakelaar zetten, zodat je weet dat de camera aanstaat!
Hopelijk morgenavond 's echt testen... concertje Ellen Ten Damme... ben benieuwd.