I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
En misschien kunnen jullie me hier mee helpen: als ik een foto bewerkt heb hoe kan ik deze dan het makkelijkste uit het programma halen?? Exporteren vind ik eigelijk geen goede optie en ik zie dan ook kwaliteitsverlies!
Worden de bewerkte foto's ergens opgeslagen in een folder? Heb het nog niet kunnen vinden iig...
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Misschien een open deur of teveel gevraagde compatibiliteit: vorige week 70gb gecached en getagt: kan LR dat 1op1 overnemen van Bridge ?
Het irritante "automatisch terugswitchen uit Loupe view" wat het mij onmogelijk maakte van zeer snel door mijn foto's op redelijke grootte te gaan, en er snel een rating aan te geven (ben drie weken geleden teruggekomen uit Kenya met 2400 foto's, eerst even sorteren dus...) is er UIT

* DexterBelgium is sooooo happy...
EDIT: heb hem trouwens gewoon 'over' men Beta 4 heen geinstalleerd, niks aan het handje...
[ Voor 9% gewijzigd door DexterBelgium op 26-10-2006 09:58 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik denk dat ik, zolang hier geen omweg voor is, dat ik toch bij Capture One blijf.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Verwijderd
Ik zet ze nu om via de losse DNG tool van Adobe, daarna importeer ik de foto's in LR.
Verwijderd
Ik fotografeer met de Fuji S2PRO.
Als ik een RAWbestand rechtstreeks open in Adobe kom ik op een formaat van 4256x2848 pixels. Als ik een RAW bestand importeer in Lightroom (als RAW of DNG) kom ik op slechts 3024x2024 pixels. En da's een boel.
Weet iemand of dit bekend verschijnsel is of doe ik iets fout??
groetjes
Herman
Misschien dat er iets over te vinden is op het feedbackforum van Adobe?
[ Voor 29% gewijzigd door Tarin op 09-11-2006 10:46 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
==
hoi
[ Voor 91% gewijzigd door Eusebius op 10-11-2006 12:13 ]
==
hoi
Nu heb ik al 3x LR gedeinstalleerd, registercleans uitgevoerd, mappen handmatig verwijderd ... maar niets, helemaal niets: de versie blijft op b4 staan.Wolfensteijn schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:49:
Dat probleem had ik ook. Uiteindelijk LR gedeïnstalleerd, en beta 4.1 geïnstalleerd. Toen werkte het wel prima.
[edit] de oplossing is de map in /mijn documenten/mijn afbeeldingen/lightroom ook te verwijderen
[ Voor 11% gewijzigd door Eusebius op 10-11-2006 13:39 ]
==
hoi
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Het is zo simpel
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Je veranderingen worden in feite meteen opgeslagen (bijgehouden meer). Als je in een ander formaat wil opslaan dan moet je dus export kiezen. Ik denk niet dat dat veranderd in de final version.Backpacker schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:00:
[...]
Het is zo simpelZal dat met de eerste non-beta release nog veranderen? Dus zodat je de foto met 1 klik kan laten opslaan (eventueel van te voren aangeven in wat voor bestandstype, enz..)
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Nu zit ik echter met het volgende...ik wil via lightroom een gallery online zetten en het liefst in flash. Alleen de flashgallery pakt maar 249 foto's van de 500. Terwijl de normale gallery wel alle foto's pakt. Ligt dit aan mijn instellingen of is dat omdat het een betaversie is? Ik heb gegoogeld maar heb geen antwoord op mn vraag kunnen vinden, misschien dat hier al meer mensen met de flashgallery van Lightroon gewerkt hebben....
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik laat wel elke flash site/gallery links liggen. Meestal werken ze niet eens goed als ik onder Linux bezig ben, duurt het "uren" voordat je wat ziet, is navigatie vaak onhandig, ...Backpacker schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:28:
Nog bedankt voor de info
Nu zit ik echter met het volgende...ik wil via lightroom een gallery online zetten en het liefst in flash. Alleen de flashgallery pakt maar 249 foto's van de 500. Terwijl de normale gallery wel alle foto's pakt. Ligt dit aan mijn instellingen of is dat omdat het een betaversie is? Ik heb gegoogeld maar heb geen antwoord op mn vraag kunnen vinden, misschien dat hier al meer mensen met de flashgallery van Lightroon gewerkt hebben....
Kortom, ik heb een hekel aan flash ;-)
Verwijderd
Je moet er wel rekening mee houden dat 'niet iedereen' linux gebruiktkdbruin schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:40:
[...]
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik laat wel elke flash site/gallery links liggen. Meestal werken ze niet eens goed als ik onder Linux bezig ben, duurt het "uren" voordat je wat ziet, is navigatie vaak onhandig, ...
Kortom, ik heb een hekel aan flash ;-)
Weet iemand hier meer van??
Volgens mij wel....Morgion schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:47:
Ik ben ook eens een beetje aan de slag gegaan met Lightroom en wat ik me afvraag is of de sharpenfunctie in Lightroom hetzelfde effect geeft als USM in Photoshop..
Wat ik me trouwens afvraag is of Lightroom uiteindelijk in de Creative Suite terecht zal komen.
Nee, is niet hetzelfde. Sowieso heb je met USM in PS meer controle over de sharpening. Je werkt in principe ook (nog) niet met een 'echte' foto, deze wordt pas gemaakt na het exporteren. Trouwens, je kunt het ook gewoon even proberen, zie je het verschil wel.Morgion schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:47:
Ik ben ook eens een beetje aan de slag gegaan met Lightroom en wat ik me afvraag is of de sharpenfunctie in Lightroom hetzelfde effect geeft als USM in Photoshop..
Het werkt allemaal wel, maar het is gewoon niet vooruit te branden. Er worden vaak achterlijk kleine fonts gebruikt wat de leesbaarheid niet ten goede komt en het zorgt alleen maar voor nog meer data die ik op moet halen. Gewoon zonde van de tijd.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:31:
Je moet er wel rekening mee houden dat 'niet iedereen' linux gebruiktAls de gallery het in IE en FireFox doet vind ik het best.
Ik heb dit nog even getest met een jpeg. 2 versies exporteren uit Lightroom: eentje met 0% sharpen erop en eentje met 25% sharpen erop. Vervolgens beide geladen in CS2 en over de 0% USM heen gegooid (100%, 0.3, 0). Toen de hele foto afgespeurd naar verschillen. Ik kwam tot de conclusie dat er maar bijster weinig verschil in zit, maar dat de sharpening van Lightroom het toch net wat scherper maakt, zonder lelijk te worden.LoneGunman schreef op donderdag 30 november 2006 @ 08:31:
[...]
Nee, is niet hetzelfde. Sowieso heb je met USM in PS meer controle over de sharpening. Je werkt in principe ook (nog) niet met een 'echte' foto, deze wordt pas gemaakt na het exporteren. Trouwens, je kunt het ook gewoon even proberen, zie je het verschil wel.
Ik heb het hier even uitgeprobeerd op windows, maar op 1600x1200 is de tekst prima te lezen van die flash gallery. Ik zie het probleem niet.kdbruin schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 07:52:
[...]
Het werkt allemaal wel, maar het is gewoon niet vooruit te branden. Er worden vaak achterlijk kleine fonts gebruikt wat de leesbaarheid niet ten goede komt en het zorgt alleen maar voor nog meer data die ik op moet halen. Gewoon zonde van de tijd.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
==
hoi
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Verwijderd
Vaag hoor, in betá 3 precies hetzelfde.
Zoiets werkt opzich best relaxed, alleen moet je er dan bergen geheugen voor hebben. Je kan dan gewoon 2 verschillende virtual machines op je computer aanmaken, een voor Windows, een voor OSX86....
Ik heb allemaal mappen met foto's en als er wat bij komt maak ik een map erbij aan met de datum.
Als ik lightroom gebruik kan ik de namen van die mappen niet eens meer aanpassen.
Ik werk nog steeds met Capture One en dat bevalt goed, heb nog geen redenen kunnen bedenken om Lightroom te gebruiken.
Dus overtuig me
Tja, het is het een beetje het hele concept van een library, in plaats van een sortering op de 'ouderwetse' manier in mappen. Zie ook b.v. itunes. En Winamp MediaLibrary. etc etc. In principe hoef jij je foto's helemaal niet meer in mappen neer te zetten, het beheer doe je allemaal via Lightroom. Kwestie van wennen.Fairy schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:00:
Ik kan net steeds niet wennen aan die library van Lightroom.
Ik heb allemaal mappen met foto's en als er wat bij komt maak ik een map erbij aan met de datum.
Als ik lightroom gebruik kan ik de namen van die mappen niet eens meer aanpassen.
Waarom zou ik of iemand anders? Iedereen is anders. Als jij het niet prettig vindt dan gebruik je toch lekker iets anders? CO vond ik trouwens echt véél te vaag
Beta 4.1 loopt af eind Februari, dus paar weken daarvoor komt 1.0 uit. Ik ga vast wat geld opzij zetten.
Nou ik mijd dat soort medialibrary dingen dan ook als de pest, dus ik denk dat ik gewoon iets tegen library's heb, want die dingen zijn bij mij nooit up to date. Ik wil gewoon lekker met mapjes werken.LoneGunman schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:17:
[...]
Tja, het is het een beetje het hele concept van een library, in plaats van een sortering op de 'ouderwetse' manier in mappen. Zie ook b.v. itunes. En Winamp MediaLibrary. etc etc. In principe hoef jij je foto's helemaal niet meer in mappen neer te zetten, het beheer doe je allemaal via Lightroom. Kwestie van wennen.
Oh, ik ben het er ook wel mee eens hoor, alleen ik wil momenteel Lightroom gebruikenneographikal schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:29:
Eens met Fairy, het betekent dat wanneer je van applicatie wisselt dat je met een probleem zit... En ik wissel nogal eens
Edit: je kunt een shoot gewoon renamen? Rechtermuisknop > Rename?
Heb je al sinds beta 3. Dat je alle wijzigingen kunt opslaan in een XMP sidecar.Desolation Angel schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 04:44:
Zolang ze in de final maar de mogelijkheid te geven om je bewerkingen bij in de map van de foto's op te slaan. Is een PAK makkelijker om backups te maken
Jups, libraries ik kan er niet aan wennen echt niet. De folderstructuur moet gewoon dynamisch blijven bij mij.neographikal schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:29:
Eens met Fairy, het betekent dat wanneer je van applicatie wisselt dat je met een probleem zit... En ik wissel nogal eens
Maarehh, vraagje, is er ergens een site met vergelijkingen tussen capture one en lightroom? Ben eigenlijk wel benieuwd welke beter is. Tot nu toe al mijn tests met andere software wijzen uit dat capture one de beste is.
En hoe doe je dat juist ?Oxi schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 09:45:
[...]
Heb je al sinds beta 3. Dat je alle wijzigingen kunt opslaan in een XMP sidecar.
Dat vind ik zo jammer aan het pakket.
PS. ben net even aan het testen geweest, maar het blauw is in lightroom veel mooier dan in Capture One.
Moeilijk...
[ Voor 23% gewijzigd door Fairy op 13-01-2007 19:12 ]

Klik om te vergroten... tot fullsize (8MB!)
versienummer CO is 3.7.6 maar dat ga ik niet meer veranderen
Shit nou ben ik verliefd geworden op de kleuren van lightroom
[ Voor 32% gewijzigd door Fairy op 13-01-2007 20:00 ]
Je kunt een complete map importeren in de library waarbij er een referentie gemaakt wordt in plaats van een kopie.Fairy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:34:
Jammer dus dat je tegen Lightroom niet gewoon kunt zeggen van: "Hier in D:\RAW\" inclusief submappen staan mijn foto's en als er wat bij komt lees ze zelf maar in.
Naar wat ik begrepen heb van dit topic komt dat in de final. Namelijk als deel van de 'nieuwe' library structuur.Fairy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:34:
Jammer dus dat je tegen Lightroom niet gewoon kunt zeggen van: "Hier in D:\RAW\" inclusief submappen staan mijn foto's en als er wat bij komt lees ze zelf maar in.
Dat vind ik zo jammer aan het pakket.
PS. ben net even aan het testen geweest, maar het blauw is in lightroom veel mooier dan in Capture One.
Moeilijk...
Preferences > File Management > Automatically write changes into XMP sidecar files.
Met de opmerking erbij dat die XMP bestanden nog niet samenwerken met ACR, maar dat komt nog. Ook in de final.
Halelujah, Hulde !Oxi schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:11:
[...]
Naar wat ik begrepen heb van dit topic komt dat in de final. Namelijk als deel van de 'nieuwe' library structuur.
[...]
Echt, gisteren ook, ik importeer een bende foto's. Maar haal ze er later weer uit, maar voeg ze daarna weer toe door te importeren, mag dat ineens niet meer van LightRoom

Verwijderd
Kheb optie niet getest maar onder edit->preferences->import zie ik toch echt een auto omport optie staan. Hier kan je ook een directory aangeven... Ik denk dat dit is wat je bedoeld dus ik zou zeggen probeer het eens.Fairy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:34:
Ik zat heel erg met die library en dat ik geen controle meer had over mijn files.
Ik heb als volgt gehandeld (middels een tutorial op dpmac).
De library gekopieerd naar mijn dataschijf (wil geen data op mijn bootdisk). Daarna LR starten, verwijzen naar de nieuwe map (krijg je een vraag over).
Vervolgens moet je bij de managed folders onder preferences de map aanpassen naar de nieuwe locatie. Als je dit vergeet gaat ie naar de oude plek importeren (ervaring).
Vervolgens langzaamaan je hele fotocollectie importeren (drag en drop
Ik maak er zelf eerst dng's van (cr2's bewaar ik apart nog even). Ik haal ze nog even door "DNG Recover Edges.exe" om die laatste 84312 pixels er nog uit te halen en lees het hele spul in. De mapstructuur zoals je in de shoots maakt, past ie gewoon aan in de echte folders
Suddenly it all makes sense

Hier kan ik mee leven!

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 15-01-2007 20:39 ]
Kan ik alle foto's ook zo naar het mapje in 1 keer slepen? Mij lukt het niet.
Nog een tip:
Ik had nadat ik de eerste 5000 foto's had geïmporteerd een ENORME fragmentatie op de disk. Defragmenteren was practisch ondoenlijk.
Wat heb ik gedaan? De preview folder naar een andere disk gekopieerd (die is het ergste). Daarna de disk gedefragmenteerd met perfectdisk (andere tool mag ook). Data weer terugzetten en weer defragmenteren.
Ook is het niet onverstandig om alvorens grote hoeveelheden te importeren eerst te defragmenteren.
Daarnaast, zorg ervoor dat de library niet op je C schijf staat, zet deze fysiek op een andere plek.
O ja, en 2 raptors in raid 0 is geen overbodige luxe...
O nog even een tip!.
Als je nu je library incl. foto's op een andere disk zet, en je veranderd de library, blijft de managed folder naar de oude locatie verwijzen. Dit kun je niet veranderen, want Lightroom verwacht een lege map.
Wat je dan doet is:
1. Sluit Lightroom
2. Rename je "Managed Folder" naar "Managed Folder.1"
3. Maak een lege "Managed Folder" map aan
4. Start LightRoom en kies in de Preferences dat deze map de managed folder is. (Negeer de vraagtekens bij de foto's).
5. Druk op "Change (And Quit).
6. Gooi de lege managed folder weg en rename de volle map terug naar "Managed Folder".
E voila

En ja ik heb het zelf uitgevonden (maybe voor de 2e keer maarja

Als dit dit niet zou doen, zou hij op de oude locatie weer een managed folder aanmaken en wordt het een zootje.

[ Voor 82% gewijzigd door Fairy op 16-01-2007 20:21 ]
Verwijderd
Een vraag over lightroom waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden dan wel overheen heb gekeken. Werkt de library-functie ook als de bestanden niet on-line staan. Ik gebruik naast mijn raw-convertor programma ook een library-programma, te weten iview pro 3.0. Wat ik daarvan handig vind is dat ik een library met foto's (kleinere uitvoering) kan maken met vindplaats e.d. ( en keywords e.d. uiteraard). Vervolgens kan ik de losse harde schijf staan waarop de raw-bestanden staan uitschakelen en toch mijn library doorscrollen en zoeken etc. Mocht ik een raw-foto toch weer willen openen en bewerken is het simpel weer de harde schij aan doen en klaar om te gaan.
Kan dit in lightroom ook?
john
Lightroom kent zijn eigen library met bijhorende keywords ook. Dus je hebt iview niet meer nodig.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:32:
Hallo,
Een vraag over lightroom waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden dan wel overheen heb gekeken. Werkt de library-functie ook als de bestanden niet on-line staan. Ik gebruik naast mijn raw-convertor programma ook een library-programma, te weten iview pro 3.0. Wat ik daarvan handig vind is dat ik een library met foto's (kleinere uitvoering) kan maken met vindplaats e.d. ( en keywords e.d. uiteraard). Vervolgens kan ik de losse harde schijf staan waarop de raw-bestanden staan uitschakelen en toch mijn library doorscrollen en zoeken etc. Mocht ik een raw-foto toch weer willen openen en bewerken is het simpel weer de harde schij aan doen en klaar om te gaan.
Kan dit in lightroom ook?
john
Tevens kan hetgeen wat jij zegt ook, moet je de library op de lokale schijf zetten en de managed folder op de externe schijf zetten. Echter het splitsen van de managed folder en de library is wel een beetje tricky wat betreft koppelingen.
[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 17-01-2007 16:14 ]

Als ik een map importeer en ik laat deze meteen converteren naar DNG dan is telkens de 2e foto niet meegenomen. Hij zit wel in de library maar de file mist helemaal.
Nu moet ik na elke importslag een aantal foto's handmatig opnieuw toevoegen.
Tevens als je heel veel foto's importeerd krijg ik af en toe dat er een foto tussen zit die niet meegekomen is, net als die 2e foto. Beetje eng dus.
Misschien helpt het als ik eerst converteer naar .DNG, maar ik weet het niet zeker.
PS. iemand het al aangedurfd om naar DNG te converten en de RAW files te verwijderen?
Ik converteer überhaupt niets naar DNG. Waarom zou je? Als DNG te standaard wordt (wat nog lang niet duidelijk is) dan kan je altijd nog converteren. Die programma's die dat kunnen die zijn er nog wel een tijdje. Ik werk en bewaar dus de RAW's.Fairy schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:32:
Ik heb een bug gevonden![]()
![]()
Als ik een map importeer en ik laat deze meteen converteren naar DNG dan is telkens de 2e foto niet meegenomen. Hij zit wel in de library maar de file mist helemaal.
Nu moet ik na elke importslag een aantal foto's handmatig opnieuw toevoegen.
Tevens als je heel veel foto's importeerd krijg ik af en toe dat er een foto tussen zit die niet meegekomen is, net als die 2e foto. Beetje eng dus.
Misschien helpt het als ik eerst converteer naar .DNG, maar ik weet het niet zeker.
PS. iemand het al aangedurfd om naar DNG te converten en de RAW files te verwijderen?
Ik ook, de backup is RAW, maar de 'werkvloer' is DNG.breinonline schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:36:
[...]
Ik converteer überhaupt niets naar DNG. Waarom zou je? Als DNG te standaard wordt (wat nog lang niet duidelijk is) dan kan je altijd nog converteren. Die programma's die dat kunnen die zijn er nog wel een tijdje. Ik werk en bewaar dus de RAW's.
Je kan toch direct vanaf RAW aan de slag? Waarom maak je er dan DNG van?Fairy schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:30:
[...]
Ik ook, de backup is RAW, maar de 'werkvloer' is DNG.
Slaat ie de settings ook op in de file, toch?breinonline schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:53:
[...]
Je kan toch direct vanaf RAW aan de slag? Waarom maak je er dan DNG van?
Aha, daar heb ik me nooit mee bezig gehouden. Ik bewerk de foto's, converteer en resize naar JPG voor op de site en klaar.Fairy schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:42:
[...]
Slaat ie de settings ook op in de file, toch?

Nou heb net een nieuwe complete import gedaan van alle foto's. En ben er blij om. ik heb ze nu op CR2 gelaten, dan hoef ik niet 2 databases bij te houden.
Ik heb gekozen voor import met "render standard previews" ipv use embedded and sidecar"
Ik merk nu tijdens het importeren zelfs al dat het programma beter reageerd. Het importeren gaat overigens niet veel langzamer, zeker als ik het vergelijk met de copy and convert to DNG.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Gedan wat je hebt gezegd en het werkt. De managed folder staat op een losse schijf. Test foto's geimporteerd, vervoglens lightroom afgesloten. Testfoto's verwijderd en lightroom opgestart en keurig mijn library met de foto's (uiteraard kun je ze dan niet bewerken).
Toch nog een vraagje: waar laat lightroom de database? Bij iview kon je bepalen waar de database werd opgeslagen en kon je dus ook een backup van de database maken. Bij lightroom heb ik dat (nog) niet gevonden.
john
Default staat de library incl previews e.d. als ik het goed heb ik je my docs>pictures>lighroom.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:16:
Fairy,
Bedankt voor je reactie. Gedan wat je hebt gezegd en het werkt. De managed folder staat op een losse schijf. Test foto's geimporteerd, vervoglens lightroom afgesloten. Testfoto's verwijderd en lightroom opgestart en keurig mijn library met de foto's (uiteraard kun je ze dan niet bewerken).
Toch nog een vraagje: waar laat lightroom de database? Bij iview kon je bepalen waar de database werd opgeslagen en kon je dus ook een backup van de database maken. Bij lightroom heb ik dat (nog) niet gevonden.
john
Die kun je gewoon verplaatsen, als je dan lichtroom start moet je even aangeven waar ie hem kan vinden.
Volgens mij kun je zelfs gewoon de library file dubbelklikken (hij is gelinkt), maar dit heb ik nooit geprobeerd. Ondertussen getest, dit werkt
May the lords of Kobol guide you...
Geen idee, maar wat ik wel weet is dat Lightroom geen gebruik maakt van mijn dual cpu.gatlarf schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 02:41:
Ik heb de indruk dat Lightroom vééél vlotter draait onder Vista dan onder XP (zelfde machine, dual boot) Importeren, scrollen, de hele mikmak gaat net iets lekkerder in Vista.
Verwijderd
Dat vraag ik mij dus ook af, of ze nog hebben zitten sleutelen aan de GUI.Simon schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:11:
Op die screenshots is beetje te zien dat uiterlijk nog een revisie heeft gehad, erg benieuwd...
Verder vind ik de prijs best oké
Edit: Studentenprijs zal $99 zijn (kan geen EU prijzen vinden) Vanaf de release t/m 30 april zal het pakket voor €207 incl. BTW te koop zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 20:00 ]
Adobe Lightroom zal naar alle waarschijnlijkheid ook via SURFSPOT.NL beschikbaar komen, houd voor nieuws hierover onze website en nieuwsbrief in de gaten.
Verwijderd
19 feb is de officiële release datum, zou hem wel zo snel mogelijk bestellen dan. Ik denk dat er een behoorlijke run op komt, gezien de verlaagde introductieprijs.Fairy schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:17:
Ik hoop wel dat ie ruim voor 28 feb. gereleased wordt.
Kan niet meer zonder
De release datum van surfspot is niet bekend, maar dat kan wel een tijdje duren ben ik bang.... Vista en Office 2007 komen ook pas 2.5mnd na de release beschikbaar via surfspot..
Bron? Hopelijk komt surfspot op hetzelfde nivo als deze $99,-Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:57:
[...]
Edit: Studentenprijs zal $99 zijn (kan geen EU prijzen vinden) Vanaf de release t/m 30 april zal het pakket voor €207 incl. BTW te koop zijn.
edit:
[quote]Oxi schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:12:
Van surfspot.nl forum:
[...]
[/quote]
Kan ik niet vinden (met een universitaire account)??? Of hebben wij op de uni geen LR nodig
[ Voor 35% gewijzigd door Eusebius op 30-01-2007 17:47 ]
==
hoi
Verwijderd
Ergens onderaan staat de vraag of er ook een studentenlicentie beschikbaar gesteld wordt, in het antwoord staat de prijs van $99 vermeld.
Neem aan dat surfspot daar wel iets onder gaat zitten? Anders bestel ik hem gewoon in de Europese educational store, die levert aan mensen in Nederland.
Wat ik overigens ook een groot pluspunt vind, de doos bevat zowel de Windows als de Mac OSX versie
Een uitgebreide review over Lightroom 1.0
Baggergeil, deze gaat zeker gekocht worden.
Verwijderd
Dat was de hoofdreden om Pixmatic over te nemen voor Adobe, en ik meen dat Betá 4.1 nog niet beschikte over deze engine.
Ziet er nog veel beter uit dan de laatste beta. De ontbrekende tools waar je af en toe photoshop nog voor moest hebben zijn ook toegevoegd. Eens, dit programma gaat zijn geld waard zijn.Oxi schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:55:
http://www.outbackphoto.com/artofraw/raw_31/essay.html
Een uitgebreide review over Lightroom 1.0
Baggergeil, deze gaat zeker gekocht worden.![]()
![]()
Overname hoeft niet alleen het inkopen van technologie te zijn, je kunt zo ook je concurrenten uitroeien.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:20:
Wat ik mij eigenlijk afvraag, maakt versie 1.0 nou gebruik van de engine van Rawshooter?
Dat was de hoofdreden om Pixmatic over te nemen voor Adobe, en ik meen dat Betá 4.1 nog niet beschikte over deze engine.
Ja, of zeggen: leuk product X, maar kom maar bij ons werken voor product YFairy schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:46:
[...]
Overname hoeft niet alleen het inkopen van technologie te zijn, je kunt zo ook je concurrenten uitroeien.
@ recensie op DOP: hoe komen die lui eraan? LR is toch nog niet in de verkoop of heb ik dat mis?
edit:
Oftewel op 2-19 trial nemen, uitproberen en dan evt aanschaffen* Photoshop Lightroom 1.0 will cost USD 299 (but the introductory price till 4/30/2007 will be $199)
...
* 30 day trial version will be posted 2/19/2007
[ Voor 24% gewijzigd door Eusebius op 30-01-2007 20:12 ]
==
hoi
Verwijderd
Dat kan, maar Adobe heeft zelf aangegeven dat ze de engine voor Lightroom wouden gebruiken.Fairy schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:46:
[...]
Overname hoeft niet alleen het inkopen van technologie te zijn, je kunt zo ook je concurrenten uitroeien.
Verwijderd
Dat is wel een dure manier van uitroeien danFairy schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:46:
[...]
Zat dit al in een van de beta's? Of hebben ze dit pas in de final toegevoegd? Want ik kan me de commentaren van een tijdje terug herinneren waarin iedereen deze tool miste.Fine-tune your photographs with precise, easy-to-use tools for globally correcting white balance, exposure, tone curves, lens distortion, and color casts.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Zijn er nog meer functies die de meeste lens distortions programma's hebben?Simon schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:03:
dat zat al in de béta, in de zin van, je kon de CA en de vignetting wijzigen...
==
hoi
Als 't bevalt wil ik 'm wel kopen, maar wil hem wel op mijn laptop en mijn pc kunnen gebruiken.
Dat zou ik ook willen weten. Als zij onder 'lens distortion tool' alleen CA en vignetting verstaan, vind ik dat een misleidende benaming. Misschien dat ze dit wel in de final versie toegevoegd hebben?Eusebius schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:02:
[...]
Zijn er nog meer functies die de meeste lens distortions programma's hebben?
Waarom? Omdat ze niet alle distortion functies die bestaan en jij graag zou willen gebruiken ingebouwd hebben? Het is wel degelijk een lens distortion tool.Mottebelke schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:25:
[...]
Dat zou ik ook willen weten. Als zij onder 'lens distortion tool' alleen CA en vignetting verstaan, vind ik dat een misleidende benaming.
Wacht, download en probeer de trail, dan weet je hetMisschien dat ze dit wel in de final versie toegevoegd hebben?
Verwijderd
Kan je dan niet beter een nieuw topic maken, ipv eentje vol met posts over de beta te hernoemen?Outerspace schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:39:
n.a.v nieuws: Adobe haalt Lightroom uit bètafase blijkt dus dat de bètafase voorbij is
Dat mag volgens de licentie overeenkomst. Alleen niet gelijktijdig.Fairy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:23:
En nu maar wachten op de trial
Als 't bevalt wil ik 'm wel kopen, maar wil hem wel op mijn laptop en mijn pc kunnen gebruiken.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 19:40 ]
Ik heb een Macbook Pro waar ik Lightroom op draai. De locatie van de library staat op mijn externe Firewire HD. Niet alleen vanwege snelheid, maar ook vanwege de ruimte die mijn foto's in beslag nemen. Ik zit er alleen mee dat ik mijn firewire schijf niet altijd bij me heb. Als ik niet thuis ben, en toch mijn foto's wil importeren, dan gaat dit dus niet. De enige optie die ik dan heb is om mijn foto's te importeren met een referentie naar de originele locatie. Als ik deze echter later permanent wil wegschrijven op mijn externe HD, dan zie Lightroom ze niet meer, en moet ik ze zelf gaan locaten.
Heeft iemand hier een handige oplossing voor? Is het misschien mogelijk om mijn library optwee locaties te beheren of iets dergelijks?
Aan de omschrijving van Folders (itt Shoots) zou dit wel eens aan je wensen kunnen voldoen, al is het wachten hoe het precies geimplementeerd is tot de trial.
Neehoor, dit topic voldoet prima om op voort te bordurenVerwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:39:
[...]
Kan je dan niet beter een nieuw topic maken, ipv eentje vol met posts over de beta te hernoemen?
Dit topic is gesloten.