Anoniem: 34095 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:22:
[...]
Ik heb in LR beta 3 op de mac nog geen jpg mogen ontdekken in m'n collectie (wellicht omdat het een RAW workflow is), maar wat ik niet snap is dat je niet gewoon met 20 raw files aan de gang gaat ipv een hele collectie te importeren, het moge duidelijk zijn dat de snelheid bedroevend is.
Mmm zelfs met 'slechts' 63 RAWs duurt het een half uur om alle thumbs te maken

. Daarna werkt het idd een stuk sneller, maar toch lijkt die fancy interface het geheel net even wat trager te maken.
Nog even wat puntjes die me zo snel opvielen:
• Het niet fatsoenlijk werken van het skrolwieltje bij het hoveren over bijvoorbeeld de thumbnails, de settings of de filmstrip is best naar (maar wel meer applicaties werken zo, geen idee waarom).
• Heb nog geen manier gevonden om in Develop direct de curve aan te passen. Hardstikke leuk die slidertjes, maar ik pas de curve direct veel sneller aan tot het gewenste resultaat (en aangezien dat meestal mijn hoofdmanier van aanpassen is, gaat dat nu knudde).
• Kan niet het vorige tekstvakje selecteren middels shift-tab (gelukkig werken shift omhoog en omlaag wel nog gewoon), dat werkt altijd super lekker als je even snel wat instellingen wilt proberen (maar daar zit Adobe wel vaker mee te rotzooien, geloof dat dit namelijk in het smart sharpen filter in PS ook voor geen meter werkte).
• Wel valt me op dat deze wijziging vrij traag worden doorgevoerd en niet alle tussenstappen worden getoond, zodat je altijd ff moet wachten of dit nu eindelijk de laatste is of niet. ACR doet dat net even wat sneller en laat alle tussen stappen zien, zodat je weet of hij klaar is of niet.
• Verder is croppen een beetje vreemd, maar dat zal wel wennen (alhoewel die horizonrechtzetunit dan weer zo traag is als dikke stront door een rietje, hoe moeilijk is het nu om een recht wit lijntje te tekenen?).
Voor de rest werkt het eigenlijk best aardig, het is allemaal nog wat wennen, maar dat komt wel. Vooral het bewerken van de kleuren en de bijbehorende sliders die alvast de kleurtjes aangeven vind ik ideaal. Jammer genoeg is er geen optie om dit op de Selective Color manier te doen, maar je kan niet alles hebben.
Weet ook wel dat het nog een beta is, maar van een aantal dingen snap ik niet dat je ze uberhaupt zo kan implementeren of kan vergeten

.
(Hebben ze eigenlijk die slide show of lights out optie (L), zoals in het filmpje van de eerste beta, eruit gehaald? Werkt hier namelijk niet en ziet er in dat filmpje sneller en beter uit dan die slide show die er nu in zit)