Toon posts:

[CIP] AfterBurned

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 22:13

Jelte,89

Woodworking

offtopic:
Casemodding heeft niks met roeien te maken :p Ik probeer zoveel mogelijk iets zelf te maken of uit donor 'dingen' te halen Op die manier kun je de kosten drastisch omlaag brengen, Het ligt uiteraard ook aan de connecties die je hebt in bep. materialen....

Trouwens... Vlammen zijn niet puntig maar rond ;) Ik vind het hem zo ook wel strak maar ff als toevoeging. ;)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwa, ligt er een beetje aan wat voor vlammen je neemt. Voor deze mod hebben we gebruik gemaakt voor een beetje hot rod flammen en laten die nou juist wel puntig te zijn.

Vandaag hebben we niet zoveel gemod, wel hebben we nog een leuk nutteloos dingetje uitgevoerd. Morgen komt er wss wel een update maar echt veel hebben we dan nog niet gedaan. Meeste tijd zit in designen en daarnaast zitten we nog steeds op spullen te wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update 29 januari 2006

Vandaag een update van wat we gister en vandaag hebben gedaan. Het is al bij al niet zoveel maar iig wat.

Zoals al vermeld was zou in deze update o.a. getoond worden wat we met het rechter zijpaneel zouden gaan doen. Na veel bedenken hebben we besloten om uiteindelijk toch maar een soort van copie van het linker zijpaneel te maken. Het is misschien best wel rebels maar dat maakt natuurlijk niet zoveel uit.

Dus moesten we eerst maar eens mooie vlammen tekenen. Na veel geprobeer kwamen we uiteindelijk dan op deze uit:
Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/9453/dscn37987fa.jpg

Na een uurtje werk was de boel met de figuurzaag grof uitgezaagd. Het was allemaal een beetje lastig te zagen doordat de bovenkant en het rechterpaneel een geheel zijn waardoor we maar een beperkt aantal kanten op konden zagen.
Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/8189/dscn38241nq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/8981/dscn38256pu.jpg
Het ziet er zo best wel heel doorzichtig uit, maar gelukkig komt er aan de binnenkant nog genoeg om het zicht te verminderen :P Daarnaast komt er in de windows ook nog zwart plexiglas. Net als bij het linkerzijpaneel komen er achter de vlammen in het rechterzijpaneel ook UV oranje vlammen.

Toen was het tijd voor wat nutteloos gedoe. We hadden nog een goedkope gereedschapskoffer staan die wel wat opfleuring kon gebruiken. Dus hebben we alle poster en stikkers bij elkaar gezocht en er lekker opgeplakt.
Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/3138/dscn38006lx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/1998/dscn38014sf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/894/dscn38031of.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/489/dscn38074um.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/9850/dscn38101jz.jpg
Hardwarelab computers was een onderhand failliete computerzaak met casemodspul. Danzij hen zijn wij begonnen met casemodden, 2,5 jaar geleden. Daarom even deze eerbetuiging _/-\o_

Dat was allemaal gister, vandaag zijn we hard bezig geweest met het designen van een WC blok voor op de CPU. Het is enigzins gebaseerd op een al eerder ontwerp dat Piet_Friet al eens had uitgevoerd. Dit werkte allemaal prima met temperaturen van zo'n 28 graden idle, 32 load.

Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/7614/cpukoelblok8hz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/7089/cpukoelblok23lp.jpg

We kunnen helaas niet zo heel veel meer modden want we zitten hard te wachten op spul. Helaas wil dat niet zo opschieten waardoor er kans bestaat dat we een harde achter stand oplopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Ff over dat cpu-blok, waarom zo'n moeilijke strucuur met van die "pipes" terwijl een structuur van koelvinnen zich allang heeft bewezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.S op 29-01-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
omdat je koelvinnen moelijker kan maken en met deze manier kan je gewoon gaten er doorheen boren en daarna aan een kant afstoppen en dan die geulen er in vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Over dat koelblok... het ziet er leuk uit, maar dat is natuurlijk niet uit 1 stuk koper maken.
Je kan er met de boor niet in komen :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wel als je ze eerst doorboort en daarna de gaten aan een kant afstopt en dan weer vlak vreest
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ga je dat koper afstoppen dan ?..
kun je het niet laten gieten ofzo, om dan al laatste de kanten vlak te frezen, en de onderkant helemaal strak te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:17:
wel als je ze eerst doorboort en daarna de gaten aan een kant afstopt en dan weer vlak vreest
:)
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:36:
Hoe ga je dat koper afstoppen dan ?..
kun je het niet laten gieten ofzo, om dan al laatste de kanten vlak te frezen, en de onderkant helemaal strak te maken...
Precies, hoe wil je netjes alle 30! gaatjes weer vullen en lekdicht krijgen?
gieten is erg klote om zelf te doen en erg duur om te laten doen, dus niet echt een optie

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:24

oshiro

Chill, dude.

Vinnen zijn heel makkelijk te frezen met een smalle frees, en daarnaast werkt het systeem met een vlakke koperen plaat met minuscule kuiltjes erin, en dan de 'intake' recht boven die kuiltjes, en dan afvoeren aan de zijkant, ook heel prima. Dat systeem gebruiken ze bij die Little River Storm blokken geloof ik.

Verder... ziet er allemaal heel vet uit :9~

ik zag dat je in Alphen a/d Rijn woont, ik woon in Nieuwerkerk, dus misschien zou ik eens een keer langs moeten komen als ik daar de kans voor heb, even spectaten :P

[ Voor 6% gewijzigd door oshiro op 29-01-2006 17:54 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jack schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:46:

Precies, hoe wil je netjes alle 30! gaatjes weer vullen en lekdicht krijgen?
gieten is erg klote om zelf te doen en erg duur om te laten doen, dus niet echt een optie
Daar gebruiken we messing bouten voor, de gaten worden getapt, daar gaat de bout in met een speciaal uitzettend spul er tussen om het schroefdraad ook helemaal dicht te maken (kan dacht ik iets van 300 bar aan, meer dan zat dus,) en hop, de gaten zitten dicht.

Het zjin btw maar 15 gaten, aangezien we hem niet helemaal door hoeven te boren, we kunnen zonder problemen een kant helemaal dicht laten.
oshiro schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:53:
Vinnen zijn heel makkelijk te frezen met een smalle frees, en daarnaast werkt het systeem met een vlakke koperen plaat met minuscule kuiltjes erin, en dan de 'intake' recht boven die kuiltjes, en dan afvoeren aan de zijkant, ook heel prima. Dat systeem gebruiken ze bij die Little River Storm blokken geloof ik.

Verder... ziet er allemaal heel vet uit :9~

ik zag dat je in Alphen a/d Rijn woont, ik woon in Nieuwerkerk, dus misschien zou ik eens een keer langs moeten komen als ik daar de kans voor heb, even spectaten :P
Thnxs, ja idd maar wij wilden het graag ook eens anders doen :)

[sub]Nieuwerkerk, waar lag dat dan ook al weer? Je kan ook bij CJ Live langskomen, daar zijn ik en Piet_Friet ook het hele weekend aanwezig.

owja, iemand nog een gemod pc'tje nodig?: http://forum.fok.nl/topic/812094/1/50#34587510 , we hebben namelijk geld nodig O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:24

oshiro

Chill, dude.

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:00:
[...]

Thnxs, ja idd maar wij wilden het graag ook eens anders doen :)

[sub]Nieuwerkerk, waar lag dat dan ook al weer? Je kan ook bij CJ Live langskomen, daar zijn ik en Piet_Friet ook het hele weekend aanwezig.
Nieuwerkerk is zegmaar tussen Rotterdam, Waddinxveen en Gouda in :P
En btw over dat blok... innovatie rules, ik zou graag het eindresultaat willen zien :)
Ik wil zelf ook ooit eens blokken gaan maken, maar dat moet eerst die WC-setup er maar eens komen :+

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:00:
[...]

Daar gebruiken we messing bouten voor, de gaten worden getapt, daar gaat de bout in met een speciaal uitzettend spul er tussen om het schroefdraad ook helemaal dicht te maken (kan dacht ik iets van 300 bar aan, meer dan zat dus,) en hop, de gaten zitten dicht.

Het zjin btw maar 15 gaten, aangezien we hem niet helemaal door hoeven te boren, we kunnen zonder problemen een kant helemaal dicht laten.
15 ja, foutje :+
alle gaten dichtbouten is idd een optie, ik zou het zelf niet doen maar hé ieder zo zijn ding ;)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Is het geen optie om het blokje met de gaatjes gewoon apart te maken? Dan maak je aan allebei de kanten een nokje waar het blokje tegenaan loopt, zodat het vast zit. Ik denk dat je me wel begrijpt maar ik ga het toch even tekenen, vind ik leuk :P

Edit: Gaat niet lukken, Pro/e werkt weer eens niet mee :/ Heeft Jack vast ook wel ervaring mee ;)

[ Voor 18% gewijzigd door brinkdinges op 30-01-2006 08:50 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Blokje ziet er mooi uit, maar is inderdaad lastig te maken. Ook betwijfel ik het of deze lastige constructie beter is dan gewoon een paar geultjes te frasen! Verder, keep up the good work! ;)

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnxs!

Vandaag ben ikzelf eens een beetje voor het eerst met Sketchup in de weer geweest. (blokjes had Piet_Friet "gedesigned.") En het leek me wel grappig om voornamelijk de bovenkant eens een beetje grafisch uit te werken. Zoals je zult zien zitten er nergens vlammen op, vond ik veel te moeilijk om te maken :P (heb het wel geprobeerd)

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/7766/sketchup2av.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/5381/sketchup21rk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/2654/sketchup30ki.jpg
Dat "puntje" achter de radiator was een plotselinge ingave, geen idee of het ook uitgevoerd gaat worden maar ik vind het er iig leuk uit zien.

Ziet er allemaal zo zonder vlammen een heel stuk anders uit. Maar het gaat voornamelijk om de bovenkant waar toch geen vlammen komen. (Vlammen blijven alleen laag, vanaf de grond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat ik me echt heel erg afvraag en nergens kan zien op de foto's is hoe jullie die alu stips voor de voorkant aan het frame bevestigd hebben.
Kunnen jullie daar wat foto's van maken of uitleggen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon, met een boutje. In het vierkant profieltje een gaatje geboord, deze met een tap getapt, waardoor er dus een schroefdraad in komt waar je een boutje in kan draaien. Wat gaatjes in het frame geboord, boutje door het gaatje in het profieltje en het zit prima vast.

Later gaan we de voorkant zelfs aan het frame vastpoppen omdat we nu het probleem hebben dat het schroefdraad in het alu nogal kapot gaat na een paar keer erop en eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het "puntje" is in mijn ogen ook een erg mooie toevoeging, Ga vooral zo door, 't zal een prachtmod worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien kun je van je puntje een soort van vlammend effect geven. Op die manier neem je het thema van elke kant op. De punt is leuk maar als je er net als bij de zijkant subtiele vlammetjes van maakt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Zoiets als hieronder (let niet op m'n tekenkwaliteiten in Paint, dit was ff héél snel ;) ) bedoelen ze denk ik en dat lijkt me ook wel wat:
Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/562/vlammetjes9kg.th.jpg

Verder vind ik 't nu al 'n zeer mooie mod, ben zeer benieuwd naar een volgende update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brinkdinges schreef op maandag 30 januari 2006 @ 08:35:
Is het geen optie om het blokje met de gaatjes gewoon apart te maken?
Je bedoelt zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1pNWjjkHJ3o_wwMjal57Bma32Kn4owDbPQsQvaoP_uhmW938X0eq_wJIcNC5Tf_1z-1LvNHKvh4Of-PVkBZU-9lXLjfDzCIoTjBWQ6E2EeLv3ULzgoKsY3USN0IlRgZyA7XHXMYPWGpiY

edit. Je koeling zal niet optimaal zijn met dit ontwerp. De doorlaat van alle gaatjes bij elkaar is vele malen groter dan de aanvoerleiding, de stroming zal in dit blok dus zeer laag, of onvolledig zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Toch lijkt me het minstens zo makkelijk om een soort koelvinnen systeem te freesen.... niet?
De manier waarop het blok nu wordt gemaakt heeft volgens mij ook meer kans op lekkage...

Leuk om een "vanaf-scratch" waterkoel systeem te maken ipv "just-another-aquacomputer" systeem te kopen :) klasse :Y)

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 17:14

TiMMieJ

PSN: Orixez

@ Blackcrown

Mede Alphenaar !!!

Hardwarelab was heerschend !!! Mijn vriend werkte daar en ik kwam daar zeer vaak.
Regelde veel voor die gasten met Xbox spullen.

Echt lachen dat meer mensen daar aan denken.....

Maarre je mod is ook zeer zeker gelikt, ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:34:
Later gaan we de voorkant zelfs aan het frame vastpoppen omdat we nu het probleem hebben dat het schroefdraad in het alu nogal kapot gaat na een paar keer erop en eraf halen.
Helicoils gebruiken, probleem opgelost. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:37:
[...]

Je bedoelt zoiets?

[afbeelding]

edit. Je koeling zal niet optimaal zijn met dit ontwerp. De doorlaat van alle gaatjes bij elkaar is vele malen groter dan de aanvoerleiding, de stroming zal in dit blok dus zeer laag, of onvolledig zijn.
Zoiets bedoelde ik ja :) En dan nog iets waar het blokje tegenaan loopt zodat het vast zit. De diameter van de gaatjes kun je natuurlijk helemaal zelf kiezen. De stroomsnelheid zal echter in de praktijk niet zoveel uitmaken. Uit meerdere tests is gebleken dat de temperaturen niet veel lager worden als je de stroomsnelheid ver opvoert. Als er maar een beetje stroming is is dat vaak al genoeg.
Egg schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:52:
Toch lijkt me het minstens zo makkelijk om een soort koelvinnen systeem te freesen.... niet?
De manier waarop het blok nu wordt gemaakt heeft volgens mij ook meer kans op lekkage...

Leuk om een "vanaf-scratch" waterkoel systeem te maken ipv "just-another-aquacomputer" systeem te kopen :) klasse :Y)
Door het zo te maken krijg je niet meer kans op lekkage hoor. Zeker niet als die 'stoppen' die ze gebruiken zo goed zijn als ze zeggen. Ze gebruiken gewoon een rubber o-ring en schroeven het plexi er stevig op vast. Dan is er weinig kans dat het nog lekt.
Nog wel een vraagje van mijn kant aan de topicstarters, wat voor fittingen gaan jullie gebruiken? Ik neem aan met een engelse maat draad. Hebben jullie daar gewoon een draadtap voor liggen? Ik heb dat over een tijdje namelijk zelf ook nodig voor mn zelfgemaakte blokje, en ik denk niet dat ze die tappen op school hebben.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik ga ff slapen en gelijk hops, wat een reacties! :P

@Touchdomex en chickn: Ik heb idd wel over vlammen aan de bovenkant op die plek zitten denken, maar we hebben toch besloten om alle vlammen van onderaf te laten komen omdat we dit er realistischer uit vinden zien. Thnxs voor de tekening!

@FooRacer en Brinkdinges post 1: ik weet niet of er dan nog wel goed de warmte van onder het blok af goed wordt doorgegeven aan het "hoofdkoel gedeelte," als dat middelste stuk dus een los gedeelte wordt. FooRacer: je hebt opzich wel een punt, maar we zien het allemaal wel volgens ons gaat het allemaal prima coolen. Op deze manier krijgt het koelblok nml. ook een mysterieus iets, 2 apparte delen, schijnende niet aangesloten aan elkaar, vormen toch een koelblok :P Daarnaast gaan we mss nog wat leuks doen met dat vlak dat nu aan het oppervlak intact is.

@Egg: meer kans op lekkage zal er denk niet zijn, en daarnaast wilden we ook gewoon eens wat anders doen :P

@TiMMieJ: cool, een mede HWL lover :D Wij kregen daar maar vaak genoeg mooie korting op mod spul, soms ook dingen gratis mee enzo. We waren "hun modders" :P Vind het nog steeds erg jammer dat ze failliet zijn, nu moet ik soms bij ict-traders lang, wat een ramp is.
edit: hoorde zelfs net van m'n broer (aapie) dat je bij hem in de klas hebt gezeten. Je bent zelfs al eens bij ons over de vloer geweest B)

@nog eens FooRacer: hmm, nog niet eens aan gedacht. Moeten we ze wel ff kunnen verkrijgen.

@Brinkdinges post 2: thnxs voor uitleggen! De fittingen hebben idd een engelse schroefdraad. En ik heb geen idee of Piet_Friet op school zulke tappen heeft. Maar ik ga er wel van uit. Zo niet dan forceren we die fittingen er gewoon in :x

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 08:28:
@FooRacer en Brinkdinges post 1: ik weet niet of er dan nog wel goed de warmte van onder het blok af goed wordt doorgegeven aan het "hoofdkoel gedeelte," als dat middelste stuk dus een los gedeelte wordt.
Als je het middenblok er in soldeert zal het voldoende koelen.
@nog eens FooRacer: hmm, nog niet eens aan gedacht. Moeten we ze wel ff kunnen verkrijgen.
Iedere profesionele gereedschaphandel zal ze verkopen, je hebt er wel een speciale tap en montage gereedschap voor nodig. Misschien gewoon eens wat machine fabrieken in de buurt langs om te vragen of zij het voor je kunnen doen. Hang maar een lulverhaal op over "schoolproject" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We gaan gewoon de boel doorboren hoor, al dat gesoldeer enzo lijkt me ook maar niets.

Zal ff aan m'n pa vragen of ze op "de zaak" zulke shit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004

Nox

Noxiuz

nu je toch gaat solderen, is het niet een optie om de zijkanten er tegenaan te solderen en niet het middenblok ? ik ben toch bang dat soldeer minder goed geleid.

bovendien vraag ik me af of je geen scheikundige reactie's krijgt als je soldeern in je WC setup doet. als het water het soldeer aantast lijkt het me niet goed :x

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huh, ga ik solderen? :)

Vanmiddag belde Kevin me ff op met de melding dat hij al hard bezig is met het maken van de blokken. Het loopt zo te horen allemaal gesmeerd en we willen proberen zsm foto's te kunnen posten. Enige probleem is dat ie daar geen fototoestel heeft :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 18:02 . Reden: foute smiley's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Komt er trouwens nog wat op de hoekprofielen om het geheel 1 te maken en de hoeken van 45 graden af te dekken, Ziet er trouwens voor zover goed uit ;) De koelblokken wil ik nog even afwachten,

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:00:
Huh, ga ik solderen? :)

Vanmiddag belde Kevin me ff op met de melding dat hij al hard bezig is met het maken van de blokken. Het loopt zo te horen allemaal gesmeerd en we willen proberen zsm foto's te kunnen posten. Enige probleem is dat ie daar geen fototoestel heeft :/
wat voorn design heeft dan het blok ??

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Jelte,89, we willen aan de voorkant bij die hoeken de boel nog mooi plamuren en zwart spuiten. Daarbij gaan de hoeken bovenaan nog een beetje afgrond worden zodat ze beter met de rest van de bovenkant ronding mee lopen.

@noksiejus, nou dat ene blok van de laatste update, waarbij toch echt niets gesoldeerd hoeft te worden. Kevin kan helaas geen foto's shooten van het blokje dus dat krijgen jullie (en ik) pas van het weekend te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dat gaat dus wel goed komen ;) Maar als je de hoeken rond wil hebben. Zou ik ze nu rond maken en dan plamuren, Wat voor straal gaat de ronding ong. worden ? Kun je me trouwens even aanmelden op msn, Heb nog ff wat te bespreken met je :) (jeltelichtenberg [at] gmail [dot] com)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal je vanaaf ff aanmelden :)

Wat de straal van de ronding gaat worden? Gewoon gelijk aan de ronding van de bovenkant, niet zo heel groot laten we zeggen 5mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 11:18

Flo

hey jullie hebben de voetjes van de kast met aceton behandeld voor een frost effect toch.
Als ik plexi wil verfen zou ik het eerst moeten schuren. Maar zou ik dan niet ook gewoon het plexi eerst met aceton kunnen behandelen (op doekje net net alsof je je handen reinigt met terpentine).
Of blijft het plexi glad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Flo schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:05:
hey jullie hebben de voetjes van de kast met aceton behandeld voor een frost effect toch.
Als ik plexi wil verfen zou ik het eerst moeten schuren. Maar zou ik dan niet ook gewoon het plexi eerst met aceton kunnen behandelen (op doekje net net alsof je je handen reinigt met terpentine).
Of blijft het plexi glad?
licht opschuren, of nat (dan krijg je niet de strepen) met korrel 1000 ofzo :)

EDIT:

dit blok dus: Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/7614/cpukoelblok8hz.jpg

nu ga ik me toch echt afvragen hoe je dat middelste doet ? massief lijkt me toch nagenoeg onmogelijk. en als je niet wilt solderen, hoe dan ?

[ Voor 20% gewijzigd door Nox op 04-02-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morgen geven we een update. Komt er gelijk antwoord op je vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:26:
Morgen geven we een update. Komt er gelijk antwoord op je vraag ;)
aaight, nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

hehe even over die sticker van Hardware Lab.
Hehe ja door hun ben ik ook begonne met casemodden.
Daar heb ik me kast vandaan eigelijk alles behalve me hardware.
Jammer dat ze falliet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Genious
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Ja hardware lab, die waren een stukje duurder dan ICT-Traders. Ze hadden wel een mooie winkel. :D
Maar die verkopen ook mod spul en ze zijn niet vreselijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow, had niet verwacht om nog zoveel mensen tegen te komen die HWL nog kennen. :D

Vanaaf komt er een updatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 08:06
Nog een vraagje over je blokje: hoe ga je die gleuf maken voor je rubberen pakkingringding. Dit bocht ga je nl niet echt mooi kunnen maken zonder een cnc frees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update 5 februari 2006

We zijn weer aan het modden geweest. Gister was het nogal een rampendag dus echt heel veel nieuws hebben we niet.

Allereerst was het natuurlijk tijd voor het maken van het VGA blokje. Dit blokje moest 4x4 cm worden, dus eerst maar eens dat brakke stuk koper aftekenen:
Afbeeldingslocatie: http://img485.imageshack.us/img485/4636/dscn38513sn.jpg

Hierna is het tjid om: de boel op maat te maken, vlak schuren, frezen, boren, koperen schroeven draaien want die hadden ze op Piet_Friet's school niet. Schroeven later weer inkorten. Vijlen, schuren en dan kom je op dit uit:
Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/2135/dscn38590kx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/8233/dscn38603bd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/8066/dscn38614zv.jpg
:O

Nog niet helemaal goed, want het moest nog ff gepolijsd worden.
Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/5862/dscn38631ni.jpg
:9~

Hierna was het tijd om een stukkie lexaan te zagen
Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/2960/dscn38659aw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/1610/dscn38683ko.jpg

Bevestiging:
Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/5827/dscn38702js.jpg

Dit was allemaal zaterdag. Het werd ondertussen een beetje laat en dat was ook wel goed te merken. We begonnen met het boren en tappen in het koper zodat het kapje erop kan. Het was zwaar irri om te tappen, en na een tijdje hadden we het voor elkaar gekregen. Voor de bescherming van het blokje hadden we afplaktape gebruikt en bij het eraf halen van deze tape was er een klein stukje papier in een van de gaatje gevallen. Gelukkig lag er een kleine vijl bij de hand waar we het wel ff snel mee uit konden halen. Krak...puntje van de vijl afgebroken en vast in gat. Het gat was niet helemaal doorgeboord dus we zaten met een dik probleem.

De volgende dag hebben we het voor elkaar gekregen om van af de andere kant naar het gat toe te boren waarna het stukje vijl er eindelijk uit was.

Dus konden we verder en kwamen we hierop uit:
Afbeeldingslocatie: http://img472.imageshack.us/img472/1452/dscn38722fu.jpg

De meesten zullen zich wel afvragen waar de aansluitingen zijn. Die zitten er idd nog niet op. Allereerst moet het blokje nog een beetje verbouwd worden want de gefreesde gleuf bleek toch nog niet helemaal breed genoeg. Daarnaast moeten we nog hard opzoek naar een 1/4" ntp tap zodat we de aansluitingen er in kunnen draaien.
Ook zit er nog geen gleuf voor de 0-ring in gefreesd. Dit omdat dat wss toch te moeilijk zou worden. Er komt uiteindelijk dus een mooie (knipbare) pakking tussen.

Okee, Kevin is dus hard bezig geweest met het koelblokje en ondertussen ben ik hard bezig geweest met vijlen. :P
Het linker zijpaneel was eindelijk helemaal afgevijld.
Afbeeldingslocatie: http://img483.imageshack.us/img483/9764/dscn38643kw.jpg

Van het rechter zijpaneel ben ik ook al hard mee bezig geweest, die is volgende week wss af.

We hadden nog wat tijd over dus zijn we begonnen met het eerste stukje van de binnen kant, de verbouwing van een 120mm fan. We hebben hiervoor een UVgroene fan gebruikt, deze gaat uiteindelijk vervangen worden door een UVoranje.

Allereerst hebben we een stukje meshX om de fan gebogen.
Afbeeldingslocatie: http://img474.imageshack.us/img474/5074/dscn38738zc.jpg

Hierna waren we zo druk bezig dat we vergeten zijn om foto's te nemen. Dus even de stappen in tekst.
1.mexhX vast gezet met een schroefje bij een stukje waar een overlapping ontstond.
2. Plaatje UVoranje gezaagd
3. Plaatje 2mm plexi gezaagd
4. Alle plaatjes afgewerkt en geboord.
5. 2mm plexi zwart gemaakt dmv plakplastic.
6. kijken naar het eindresultaat.

Het eindresultaat (groene fan wordt vervangen voor oranje ;) )
Afbeeldingslocatie: http://img457.imageshack.us/img457/2259/dscn38754qq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/8195/dscn38761ni.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/4341/dscn38771dv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img464.imageshack.us/img464/4931/dscn38789xm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/3871/dscn38804cy.jpg

Dit was het weer voor deze week. Volgende week pas weer een update :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
heel mooi effect......mijn complimenten _/-\o_ :*)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik wil ook zo goed kunnen modden als jij. Deze is zo verschrikkelijk mooi. Niet alleen de kleuren maar ook het oog voor detail. Een zwart rooster om een ledfan. Het effect is zo verscrikkelijk mooi

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Zeer mooi !!
Deze mod is qua afwerking véél hoger gekomen dan ik eerst dacht d:)b
Ga je nu ook nog een blok maken voor je CPU ?
Of was het even gemonteerd op een testgraka ?
Ik wacht al op de volgende update ! ;)

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 10:50

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ga er vanuit dat je nog wat rubber tussen het plexi en koper plaatst.. zodat het niet lekt, hoe ga je het verder doen met de aansluiting van de tules!

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@KillaZ en touchdomex O+

@Jado, jups er komt ook nog een blok voor de nb en cpu. Wss eerst voor de nb want voor de cpu hebben we nog een zelfgemaakt blok liggen welke we altijd nog kunnen gebruiken in geval van nood. Enige probleem is dat hij niet in dezelfde stijl is.

@ReseTTim, komt een pakking tussen. We wilden er eerst een o-ring tussen smijten maar dan hadden we eerst een gleuf moeten frezen wat toch te moeilijk zou worden. Slangaansluitingen komen er nog op, maar daar hebben we eerst een tap voor nodig en het blokje moet nog een beetje verbouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of het al gevraagd is, maar hoe wil je nu de rest van je window erin zetten, aangezien je hem nu niet meer tegen het metaal aan kunt plakken omdat daar dat rode uv plexi zit :)

btw mooie mod hoor :) respect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 10:50

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:29:

@ReseTTim, komt een pakking tussen. We wilden er eerst een o-ring tussen smijten maar dan hadden we eerst een gleuf moeten frezen wat toch te moeilijk zou worden. Slangaansluitingen komen er nog op, maar daar hebben we eerst een tap voor nodig en het blokje moet nog een beetje verbouwd worden.
als dit een vga blokje word was het makkelijker geweest als je de tules voor de slangen in het koper had gesoldeert.. voordeel is dat je niet hoeft te boren in het plexi..

pakking is goede oplossing idd of stukje rubber van fietsband oid.. (is het zelfde ong. ) als je er maar iets tussen stopt.. was bang dat jullie dat vergeten waren..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hele mooie mod! :*) klasse hoor! :D
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:44:
ik weet niet of het al gevraagd is, maar hoe wil je nu de rest van je window erin zetten, aangezien je hem nu niet meer tegen het metaal aan kunt plakken omdat daar dat rode uv plexi zit :)

btw mooie mod hoor :) respect
lijkt mij dat ie het roode plexi weg haalt en dan het doorzichtige plaxi tegen het metaal doet, en dat ACHTER het doorzichtige plexi dat rode weer doet ;) ( hoop dat je snap wat ik bedoel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauwie! Erg mooi, alleen nu moet je niet nog meer kleuren er in stoppen, zwart en oranje is erg mooi, beetje groen kan ook geen kwaat maar et moet geen disco kast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer ff wat vragen beantwoorden:

@ReseTTim, ja had gekund. Maar nu is weer het voordeel dat we niet hoeven te solderen :)

@bmwmaster, klopt, UVoranje vlammen komen achter het gewone plexi window.

@booger, groene fan wordt nog vervangen voor een oranje. We hadden alleen geen oranje bij de hand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 16:47
Hmm ff een ander vraagje, je hebt in beide kanten van je kast een window gemaakt. Niets mis mee ofzo...maar tegen 1 wand moet neem ik aan je mobo komen? Dan zie je door het window aan die kant toch niets behalve een backplate van het mobo of niet? :|
Had je die niet beter dicht kunnen laten? Of mis ik nu een deel van het ontwerp dat ik niet heb meegekregen? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Ruben [NL] op 07-02-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk had ik het dicht kunnen laten. Maar dat is zo saai. Als je het dicht laat zie je nog minder dan wanneer je het open laat. En geloof me, het komt allemaal goed hoor. Het blijft niet saai.

Even iets anders. Vandaag kreeg ik het treurige nieuws dat Kevin op z'n werk van 6 meter hoogte naar beneden is gevallen. Hij heeft beide polsen gebroken en z'n hoofd is ook zwaar beschadigd. Z'n hersenen blijken het gelukkig nog normaal te doen dus dat is een meevaller. Dit zou kunnen betekenen dat we aan deze mod de komende tijd niet verder gaan, of iig Kevin niet. We moeten dus even bekijken hoe we dat gaan doen enzo, of ik hem anders zelf afmaak enzo. Maarja dat is nu even niet de prioriteit, laat eerst Kevin maar eens goed herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

das k*t, Beterschap aan Kevin!

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Damn, da's zwaar klote.....

Wens hem sterkte en beterschap. En geen probleem lijkt me als je nu niet veel aan het project bezig zult zijn. Kan me voorstellen dat jullie nu wel wat anders aan jullie kop hebben (pun _not_ intended).

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zoo... da's is hard. Veel beterschap!

En die kast kan wel ff wachten. Uiteindelijk zal hij toch ontzettend mooi worden! (Tenzij de hele kast plotseling in een bak met chemie goedjes valt welke niet gezond voor de kast zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dan breng ik die grote bak met koningswater toch maar terug :P

Maar thnxs voor de beterschappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Owh, das heel erg. Mijn vader is eens van 7 meter naar beneden gevallen, 2 maanden uit de rolatie gelegen en nu nog last ervan. Wel toen niets gebroken verder, alleen schaafwonden. Beterschap Kevin!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

ook de beterschapswensen van mij hoop dat hij er voor de rest nix aan over houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

damn, that hurts!

sterkte kevin !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterkte en beterschap Kevin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beterscap Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:30

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

beterschap kevin!!

is er al meer bekent over de hardware die er in komt? welke graka waren jullie mee bezig

super mod!! hoop dat ie weer snel verder kan gaan..

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt allemaal.

HW die er in komt:
AMD Atlon XP 2500+
Asus A7V8X-X
512MB geheugen
Sapphire Ati Radeon 9600 Atlantis Pro.
80GB hdd.
en nog wat crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

überklote,... sterkte!!!!!

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

Nu hoor je veel erge dingen tegenwoordig,
maar van hoog vallen (wat ik ook wel eens meemaak,een risico van een van mijn hobby's)
vind ik toch echt wel een van de ergere dingen (hoewel het niet erger klinkt dan bijvoorbeeld eens grote snee in je hoofd krijgen, is me ook al eens overkomen :( ).
Vorig jaar nog mijn dikke teen mee gebroken :(
Zéér veel beterschap dus, zowel fysiek als mentaal (want dat is minstens even belangrijk).

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Deze mod is echt vet!.
Ik zie die originele case er helemaal niet meer in terug.

6 meter... is wel veel. :'(. Beterschap en veel sterkte Kevin!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beterschap!

met hoop dat het snel herstelt.
wel een tegenvaller, hoop wel dat ik hem kan bewonderen op het NKCM
maarjah... kevin gaat toch voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Beterschap aan kev...
Da's een beste val!
Gelukkig heeft hij niks ernstigs ;)

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onderhand gaat het allemaal al stukken beter met Kevin. Hij geneest goed en we zijn er iig van overtuigd dat alles goed gaat komen.

Ik heb thuis geen internet meer wegens omschakeling naar andere provider dus ik zal niet zo veel meer kunnen reageren. Dan weten jullie dat iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapherder
  • Laatst online: 10-01 08:34

Schaapherder

Blaat!

Ik vind het ook echt een mooie mod worden. Ik houw wel van dat vuur en een beetje felle kleuren enzo.

Ik hoop dat jullie snel weer aan de slag kunnen, in iedergeval nog beterschap en suc6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 17:14

TiMMieJ

PSN: Orixez

@ BlackCrown

Idd las net je naam en nu weet ik het weer helemaal :)
Ben een paar keer bij jullie geweest, en ging idd heel veel met je broer om op school.
Zie hem nu nog wel eens in de trein want hij zit ook op de HHS, alleen doet hij voltijd en ik duaal.
Maar ik volg de mod nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Belooft een mooie mod te worden deze! De combinatie van zwart me UV oranje plexi zie je idd. niet vaak maar daarom wordt ie er niet minder om ;) Ga zo door en beterschap @ Piet_Friet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Ziet er goed uit, ook veel oog voor detail!

Beterschap @ Kevin

Is er geen oranje plexi van de dikte van dat heldere plexi dat nu op je vga-blok zit? Of gooi je oranje kleurstof in het water van de WC.

Zie je niet vaak, een zelfgemaakte case en een zelfgemaakte WC... meestal is het maar 1 van beide .

Oftewel: ga zo door!

• re-enter
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-04 22:04
blij te horen dat het al beter gaat.

Verder nog een tip. (iets dat ik zelf nog eens wil inbouwen in mijn case).

Bovenin case gat maken, ter grote van ventilator (met rode leds erin).
De ventilator naar boven richten (blaasrichting).
Wat rode, oranje stof nemen, die in vormpjes van vlammen knippen.
Eventueel nog wa meer licht opsteken.

Bedoeling: door de ventilator zal de stof naar boven gaan, zal flapperen en indruk geven van een brandende vlam.

Afbeeldingslocatie: http://images.bse-pro.nl/pic.php?pic=showtec_flamelight.jpg

eventueel extra: de ventilator automatisch verschillend toerental geven. zodat de vlam af en toe aanwakkerd en het licht ook doen varieren.

ook nog leuke tip: screensaver: 3D Realistic Fireplace Screen Saver

kant en klaar, 12euro ofzo:
http://www.bse-pro.nl/ver..._effecten/showtec_diablo/

nie pleuie (Asus vento 3600 rood, zo mmmm)

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik denk dat als je zoiets zelft maakt het er erg nep uit zal zien. Die foto is duidelijk genomen met een lange sluiterstijd. Ook past het niet echt bij het strakke uiterlijk van de mod.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 16:47
-l-Arjan-l- schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:17:
Ik denk dat als je zoiets zelft maakt het er erg nep uit zal zien. Die foto is duidelijk genomen met een lange sluiterstijd. Ook past het niet echt bij het strakke uiterlijk van de mod.
Hélemaal mee eens...

@re-enter
Toevoeging, dat gaat nooit het mooie gewenste effect leveren én het verschil tussen een fan sneller en langzamer laten draaien gaat zo langzaam dat het geen opvlammend effect krijgt. :)

• re-enter
idd, maar wat wel mogelijk zou zijn.
2 ventilators gebruikers, 1tje continue en andere random aanzetten.
Dan krijg je wel duidelijk en onmiddelijk effect.
Of je zou boven de ventilator een roterende schijf moeten hebben, waardoor de luchtstroom steeds wisseld.

[ Voor 4% gewijzigd door re-enter op 16-02-2006 15:50 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wel een leuk idee. Maar ik ben het er mee eens dat je het nooit perfect krijgt. Als je zoiets wilt kun je al beter zo'n lamp kopen en dan demonteren om vervolgens hem op je fan te zetten. En om het licht wat beter te laten worden (Mijn rode fans geven in elk geval niet zo'n mooie gloed af) kun je met led's bijlichten. Het wordt wel ingewikkeld zo maar als je het doet zal het effect wel mooi zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice Mod >:)

Mag ik nog even (voor mijn eigen mod) weten waar je die klepjes heb gekocht??
Of heb je die zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kevin is onderhand weer wel thuis, en het gaat allemaal goed :D

We willen met deze mod alsnog mee gaan doen met het NKCM, maar dan moeten we wel hard gaan doorwerken. Deze vakantie komt er helaas nog niet zoveel van omdat we helaas nog geen supply's hebben.

Iemand nog bedrijfje die wat spul wilt sponsoren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

Hulde! :)
Wat moeten jullie nog allemaal doen nu ? (en hoeveel moeten jullie wel niet inhalen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:11:
Kevin is onderhand weer wel thuis, en het gaat allemaal goed :D

We willen met deze mod alsnog mee gaan doen met het NKCM, maar dan moeten we wel hard gaan doorwerken. Deze vakantie komt er helaas nog niet zoveel van omdat we helaas nog geen supply's hebben.

Iemand nog bedrijfje die wat spul wilt sponsoren? :)
offtopic:
over het sponsoren, waarom moet alles gesponsort worden? waarom kopen jullie zelf geen supply's? iedereen werkt hard om zijn modspullen te kopen, en jullie vragen alles via een sponsor ? komop, dat je wat fans krijgt oke, maar om nou gelijk te stoppen zodra je geen sponsor meer hebt ? beetje krepserig als ik het zelf moet zeggen. het is een prachtmod, maar ik vind het maar niks als je hem om reclame te maken gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:47
niet iedereen werkt al en heeft geld. Ik was ook blij dat ik sommige dingen gesponserd kreeg bij mijn casemod. Anders was ik nu mss nog niet klaar.
Ik had de mod ook wel gemaakt zonder sponsers maar dan had ik er veel langer over gedaan.

Verwijderd

Ik vraag het nog maar een keer....

Waar halen jullie die plaatjes vandaan in de front van de case....?

Need it too |:(

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 14:41

Stekeltje

Nothing to see here move along

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:02:
Ik vraag het nog maar een keer....

Waar halen jullie die plaatjes vandaan in de front van de case....?

Need it too |:(
offtopic:
Als ik het een keer goed heb gelezen, zijn die plaatjes van de voorkant van zijn silverstone kasten ( Bleu Temjin).

[ Voor 6% gewijzigd door Stekeltje op 26-02-2006 12:59 ]

Verwijderd

...Ruud... schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:07:
[...]

offtopic:
Als ik het een keer goed heb gelezen, zijn die plaatjes van de voorkant van zijn silverstone kasten ( Bleu Temjin).

Verder een nette mod! keep out the good work !
whooops.... Daar heb ik overheen gelezen... :X

KEp ut gezien jah... Maar waar kan ik die dingen kopen dan... Mijn grooote vriend laat me in de steek ;( (ja, inderdaad, google)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 18:22 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 15:18
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:20:
[...]

whooops.... Daar heb ik overheen gelezen... :X

KEp ut gezien jah... Maar waar kan ik die dingen kopen dan... Mijn grooote vriend laat me in de steek ;( (ja, inderdaad, google)
Hmm, ik weet niet waarom maar somehow vind ik je vraagstelling erg vervelend. Desondanks ben ik toch even wat zoekwerk voor je gaan doen. Je kunt op http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2950 De frontjes in het zwart krijgen, maar zij kunnen je vast ook aan de zilveren editie helpen. Eventueel zou je ook nog contact op kunnen nemen met de importeur/retailer van Lian Li en/of Silverstone om zo de benodigde frontjes (die in het engels bezels worden genoemd) te bekomen.

Succes!

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:35:
[...]

Hmm, ik weet niet waarom maar somehow vind ik je vraagstelling erg vervelend. Desondanks ben ik toch even wat zoekwerk voor je gaan doen. Je kunt op http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2950 De frontjes in het zwart krijgen, maar zij kunnen je vast ook aan de zilveren editie helpen. Eventueel zou je ook nog contact op kunnen nemen met de importeur/retailer van Lian Li en/of Silverstone om zo de benodigde frontjes (die in het engels bezels worden genoemd) te bekomen.

Succes!
Uhw....... Ik bedoel het niet vervelend ofzo hoor :9~ , maar in ieder geval heel erg bedankt gast :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re-enter
nog iets leuks: Had mezelf nieuwe neon lampjes gekocht. in het pakket van 12pleuro, zaten 2 lamp-staafjes en een metaal-slotje dat je aan achterkant boven een vrij pci slot kon steken. Leuke is, daarin zit een geluidscensor. Je kan dus die lichten doen reageren op geluid.

Bij mij liggen ze achter mijn schermen, zo wordt het effect van een kogel nog realistiser, als heel je kamer even rood oplicht. Dat effect kan je dan ook wel bereiken door lampen ofte in de pc of onder, achter of opzij te plaatsen.

Effect is echt maf hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
maar wat heeft dat met afterburned te make 8)7 ?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re-enter
awel, rood vuur, vlam, als je zo'n lamp achter die zelf gesneden vlam maakt, desnoods wat camoufleren, moet toch leuk effect zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

Maar dan beweegt de vlam niet hé
Daarbij is het ook niet zo precies,heel de case zal ervan oplichten en
zo'n felle flitsen zijn daar echt niet geschik voor.Met UV-leds moet het dan misschien wel lukken,
maar die vlammen zullen nooit bewegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 19:01

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

(jarig!)
Hey, heb net ff jullie hele CIP doorgelezen en ik moet zeggen, Fantastische mod ! _/-\o_

Ik weet dat het erg laat is maar toch nog ff: Sterkte Kevin, auwww, dat moet pijn gedaan hebben... :X

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
noksiejus schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:15:
[...]

offtopic:
over het sponsoren, waarom moet alles gesponsort worden? waarom kopen jullie zelf geen supply's? iedereen werkt hard om zijn modspullen te kopen, en jullie vragen alles via een sponsor ? komop, dat je wat fans krijgt oke, maar om nou gelijk te stoppen zodra je geen sponsor meer hebt ? beetje krepserig als ik het zelf moet zeggen. het is een prachtmod, maar ik vind het maar niks als je hem om reclame te maken gebruikt.
En omdat ik toch wel vind dat je gelijk hebt hebben we uiteindelijk de spullen zelf maar besteld omdat het ons allemaal wat te lang ging duren. Deze spullen zouden eind deze week / begin volgende week hopelijk binnen komen. :)

Ik kan niet zoveel reageren op het moment want heb thuis nu ff geen internet, maar ik zou proberen zoveel mogelijk te reageren.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste