Dit project ga ik (Sander) samen doen met Piet_Friet (Kevin), die zich hier ook nog wel zal aanmelden. Ik heb vroeger veel mods met hem gemaakt en ben ook samen met hem begonnen met modden. Toen ik aan Blue Temjin begon hebben we een hele tijd geen mods samen meer gedaan, maar nu vonden we het weer eens tijd om samen te modden. Blue Temjin gaat niet helemaal in de wacht, want door de weeks wil ik hier aan werken in mijn toekomstige vaste casemoduurtje wat ik nog wil gaan instellen.
De mod gaat gebaseerd worden op een Chenbro XpiderII case. Deze kast hadden wij gewonnen met de Casejunkies Kerstcompo en leek ons een goede kast om een mod op te baseren. Vooral omdat deze kast zo arfschuwlijk lelijk is dat hij wel gemod moet worden. Toch willen we Casejunkies hartelijk bedanken voor deze kast zodat wij weer heerlijk kunnen modden.
Het doel van deze mod is nog een beetje onduidelijk. We willen hem in ieder geval gebruiken om eens lekker op te oefenen en te proberen. Wat we er uiteindelijk mee gaan doen is nog maar de vraag. Wordt hij vet dan gaat hij de kast van Piet_Friet vervangen omdat hij eigenlijk nooit echt tevreden was geweest met zijn blauwe plexi case. Wordt de kast lelijk dan gaat er een ouder systeem in welke gaat dienen als nood systeempje als je eigen hardware even uitelkaar ligt voor het modden. Over de hardware die erin gaat valt eigenlijk nog maar weinig te vertellen.
Wat ik wel kan vertellen is dat er een grotendeels zelfgemaakte watercooling in gaat komen. Op de radiator, pomp, slangen en slangaansluitingen na willen we alles zelf bouwen. Hoe uitgebreid dit systeem gaat worden is nog niet helemaal duidelijk maar wat zeker is, is dat de CPU, GPU en NB watergekoeld gaan worden. Misschien dat we het geheugen en de hdd('s) ook gaan watercoolen maar dat is allemaal een kwestie van het aantal radiators die we kwijt kunnen. Deze watercooling gaat een eind later in het proces gemaakt worden aangezien Piet_Friet eerst moet zeggen of hij de kast nou wil of niet.
Verdere plannen
Echt heel veel over de plannen kan ik niet vertellen omdat we veel nog aan het bedenken en doordenken zijn. Daarnaast komen de meeste plannen altijd als we ons vervelen, maarja het is nu vakantie dus geen school.
De basis kan ik wel vertellen, zoals de naam eigenlijk al zegt, we gaan iets met vlammen doen. Misschien niet helemaal orgineel meer maar wel stoer. Daarnaast willen we gebruik maken van een nog niet zoveel geziene kleurencombo. Nml. zwart, wat de case al is en oranje UV plexi.
Daarnaast gaat de hele huidige voorkant getrashed worden want die is echt kotslelijk. We willen een nieuw front gaan bouwen met extra veel drivebays, waardoor we een soort Stacker-like indeling krijgen. Natuurlijk willen we niet alle klepjes saai "alu" houden en gaan we hier nog wat leuke dingen mee doen.
Update's
Update 1 --- 7 januari 2006
Update 2 --- 10 januari 2006
Update 3 --- 13 januari 2006
Update 4 --- 17 januari 2006
Update 5 --- 20 januari 2006
Update 6 --- 21 januari 2006
Update 7 --- 29 januari 2006
Update 8 --- 5 februari 2006
Update 9 --- 2 maart 2006
Update 10 --- 5 maart 2006
Update 11 --- 9 maart 2006
Update 12 --- 11 maart 2006
Update 13 --- 13 maart 2006
Update 14 --- 18 maart 2006
Update 15 --- 19 maart 2006
Update 16 --- 21 maart 2006
Update 17 --- 26 maart 2006
Update 18 --- 1 april 2006
Update 19 --- 5 april 2006
Update 20 --- 7 april 2006
Update 21 --- 9 april 2006
Update 22 --- 11 april 2006
Update 23 --- 13 april 2006
Update 24 --- 16 april 2006
Nu denk ik wel genoeg geluld te hebben dus tijd voor plaatjes.
De kast zelf in het begin, kijk goed want zo zul je hem waarschijnlijk nooit meer zien.

Allereerst moet natuurlijk de hele kast gestript worden...

...zodat het frame helemaal "naakt" is.

Dit was nog best lastig, want het linker zijpaneel en de bovenkant zijn bij deze kast een geheel en zat met en stuk of 30 popnagels aanelkaar gepopt.
We zaten nog een beetje vast met de voorkant, we vonden hem lelijk en wisten niet zo goed wat we er mee moesten. Dus gingen we hem evenals de kast eerst maar eens goed strippen.

Natuurlijk doen we dit op het bed, da's de perfecte werkplek... lekker zacht.
Nu hielden we het achterste deel van de voorkant over en hebben we de kast nog eens even inelkaar gepleurd.

Toen moesten we maar eens gaan bedenken wat we nou met dat "voorste, achterste" (dat zwarte voorkant) deel konden doen, dus gingen we proberen die uitstekende stukken eraf te dremelen, dit kon wel, maar dan moesten we de boel later weer helemaal strak gaan maken doormiddel van 2mm stripjes die exact goed moesten worden gemaakt wat een onmogelijke opgave was waar we geen zin in hadden. Dus was er maar een mogelijkheid: de voorkant trashen.
Helaas hadden we niet de juiste materialen in huis om aan de nieuwe voorkant te beginnen. Deze gaan we morgen halen, maar we konden wel alvast voorbereiden.
We moesten ervoor zorgen dat de voorkant op het frame goed leeg was zodat we daar op kunnen gaan bouwen. Hiervoor moest er een heel stuk van dat grote linkerzij / boven paneel worden verwijderd. Het ging hier om een klein omgevouwen randje. We hebben met de dremel stukken weggeslepen en de boel later nog wat afgebroken. Hierna nog een heel vijlwerkje maar het is gelukt.

Al hadden we wel een tekort aan lijmklemmen.
Morgen waarschijnlijk nog een update en ik hoop dat deze [CIP] lekker snel granted wordt.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 21:05 ]