Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 07:26
Ja, maar wélke software dan? GPS driver? De ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10
Mijn PDA geeft nog steeds dezelfde ROM versie aan. Dus dan moet het denk ik wel de GPS driver zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
Als het een driver zou zijn, zou die het probleem op 'oude' I-mates ook moeten oplossen, toch?
Ik heb PDAshop.nl maar een mailtje gestuurd met de vraag of zij weten wat er gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dat is het ook.
De hardware is niet veranderd.

Ik heb PDAshop.nl hierover ook al een paar keer gemeld (lees maar een stuk terug in het topic), maar nog geen één keer een echt duidelijk antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
'k kreeg vandaag een telefoontje van iemand bij PDAshop, die heeft me (na vragen of ik TT 5.21 gebruikte) doorverwezen naar de leverancier en daar het telefoonnummer van gegeven. Mocht dat iets opleveren dan zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik heb net ook weer de PDAshop aan de telefoon gehad. De adapter van mijn cradle is namelijk kapot.

Ook nog een keer extra gevraagt wat er nu precies veranderd is. Na een paar pogingen van zijn kant om mij af te wimpelen door gevraagt en het kwam er eigenlijk op neer dat zij ook niet weten wat er veranderd is.

Van welke leverancier heb je het nummer? Van de leverancier van de PDA of van TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
Van de PDA (voor zover ik weet). Meneer was gisteren niet telefonisch aanwezig, dus vandaag nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Meneer? Ik mag toch wel aannemen dat het een redelijk bedrijf is met meerdere werknemers en een telefoonniste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
Aangezien ik een bepaalde naam kreeg van PDAshop vroeg ik naar hem. Mevrouw de secretaresse (neem ik aan?) zei dat hij niet telefonisch bereikbaar was. Vervolgens zei ze nog wel dat 'Jeroen' misschien kon helpen, maar dat ik het beter morgen kan proberen...

*moet aan een woonkamer denken*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb diezelfde man al eerder gebeld. (aantal weken geleden) Hij vertelde mij toen dat er op clubimate een softwareupdate te downloaden is. Helaas heb ik die nooit kunnen vinden. Bovendien was hij er niet blij mee dat ik hem gebeld heb. Dat was volgens hem niet de afspraak met PDAshop.nl

Ik vind het inmiddels toch wel tijd worden dat we een update krijgen. Vooralsnog zit ik niet dagelijks in de auto met tomtom. Alleen als ik 1 á 2 keer per week een afspraak heb met een nieuwe klant. Dan pakt tomtom meestal de route op als ik nog in de buurt van kantoor ben. Maar toch wil ik dat het beter gaat werken. Uiteraard :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door The_Bash op 22-03-2006 10:03 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik vind toch wel dat je recht hebt op goede support en wat ik ervan begrijp ligt het niet aan PDAshop.nl's onwilligheid, maar aan I-Mate zelf.
Ze adverteren zelf met gratis lidmaatschap bij club I-mate voor o.a. support, maar daar zie je verder weinig van.

Ik kan me voorstellen dat Mr. X het niet leuk vind, maar hij kan op z'n minst verslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
Zojuist die man gesproken.

- Het is volgens hem inderdaad niet de afspraak met PDAshop om mensen door te sturen naar hem.
- Er is volgens hem slechts 1 ROM-release (1.00.09)
- Er is slechts 1 versie qua hardware
- De Qtek is qua hardware precies gelijk aan de I-mate versie. "Misschien dat Qtek wel zelf wat extra software heeft toegevoegd"

Kortom: er is dus geen fix (noch voor de satelieten ;-)).

Het probleem zat volgens hem in het gebruik van een verkeerde versie van TomTom. PDAshop schijnt TT 5.1 op geheugenkaarten hebben meegeleverd, die werkt niet met de PDA-N. Ikzelf gebruik versie 5.21 (build 5430), wat volgens hem juist is. Hij zegt zelf ook de PDA-N te gebruiken, zonder problemen; Een collega van hem ook, enkel om te verifieren dát het ding werkt.

Het is mogelijk dat er een defect in mn apparaat zit, wat mij sterk lijkt... Aangezien ik zelf een kleine NMEA-message logger heb geschreven en die wél binnen no-time een fix heeft...

Enige dat ik nog kan bedenken is de gps-driver zelf. Ik gebruik zelf versie 1.2... iemand anders een andere versie? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Blackbird-ce schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:30:
Zojuist die man gesproken.

- Het is volgens hem inderdaad niet de afspraak met PDAshop om mensen door te sturen naar hem.
- Er is volgens hem slechts 1 ROM-release (1.00.09)
- Er is slechts 1 versie qua hardware
- De Qtek is qua hardware precies gelijk aan de I-mate versie. "Misschien dat Qtek wel zelf wat extra software heeft toegevoegd"

Kortom: er is dus geen fix (noch voor de satelieten ;-)).

Het probleem zat volgens hem in het gebruik van een verkeerde versie van TomTom. PDAshop schijnt TT 5.1 op geheugenkaarten hebben meegeleverd, die werkt niet met de PDA-N. Ikzelf gebruik versie 5.21 (build 5430), wat volgens hem juist is. Hij zegt zelf ook de PDA-N te gebruiken, zonder problemen; Een collega van hem ook, enkel om te verifieren dát het ding werkt.

Het is mogelijk dat er een defect in mn apparaat zit, wat mij sterk lijkt... Aangezien ik zelf een kleine NMEA-message logger heb geschreven en die wél binnen no-time een fix heeft...

Enige dat ik nog kan bedenken is de gps-driver zelf. Ik gebruik zelf versie 1.2... iemand anders een andere versie? :'(
Ik heb ook een keer gemaild naar die leverancier van pdashop, maar daar geen reactie op gehad. Zal wel om dezelfde reden zijn.
Ook al levert pdashp versie 5.1 van TomTom, dan kan je toch zelf updaten naar 5.21? Lijkt me sterk dat daar het probleem zit.
Kan je die logger eens naar mij mailen zodat ik kan testen of mijn device wel goed is? Bij mij fluctueert het krijgen van een fix nogal. Ik heb het idee dat het beter werkt als je hem vaker gebruikt (nu zo'n 1x per week, als er een dag tussenzit heb ik eerder een fix naar mijn gevoel)
Bedoel je met gps-driver de driver van TomTom of van het apparaat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
gwystyl schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:46:
[...]
Kan je die logger eens naar mij mailen zodat ik kan testen of mijn device wel goed is? Bij mij fluctueert het krijgen van een fix nogal. Ik heb het idee dat het beter werkt als je hem vaker gebruikt (nu zo'n 1x per week, als er een dag tussenzit heb ik eerder een fix naar mijn gevoel)
Bedoel je met gps-driver de driver van TomTom of van het apparaat zelf?
Logger kan ik vanavond naar je mailen. Het is wel een vrij simpele (en slecht gecodeerde) logger hoor. Hij luistert simpel com4 af en gooit alles wat hij hoort in een logbestand. Verwacht geen leuke grafische interface o.i.d. ;-)

Ik bedoelde overigens die van TomTom. Die van het apparaat zelf heb ik nog nergens mogen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Blackbird-ce schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:30:
[KNIP]

Het versie verschil van TomTom is onzin. Ik gebruik op mijn nieuwe I-Mate dezelfde versie (5.21 dus) als op de oude en feit blijft dat de nieuwe sneller werkt.

Waar kun je zien welke GPS-driver je hebt? Dan zal ik even nakijken welke ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
Binnen TomTom zelf onder Wijzig Voorkeuren -> Toon Versie.
GPS driver van de I-mate zelf: geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Ik heb ook 1.20, volgens mij is dat ook de laatste versie. Het lijkt mij dat het idd aan TomTom ligt. Ik hoor van andere mensen dat zij geen problemen hebben met een fix in andere programma's. (Dat is trouwens ook in dit topic te lezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Naar aanleiding van bovenstaande problemen, ben ik ook maar weer eens aan het experimenteren gegaan. (Had de hoop eigenlijk al opgegeven....)

Wanneer ik de PDA-N gebruik icm TomTom krijg ik geen/zelden een fix. (zelfs niet na een uur)
PDA-N + Destinator PN 5.1.79 --> fix binnen 10 sec (in huis met 9/12 satellieten !!!)
PDA-N + Navigon Navigator 5.2 --> fix binnen 15 sec (7/12 satellieten)

Denk dat het probleem idd. bij TomTom gezocht moet gaan worden. Of zouden zij iets uit de GPS driver gebruiken wat een conflict oplevert ofzo????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
bhartman schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:03:Denk dat het probleem idd. bij TomTom gezocht moet gaan worden. Of zouden zij iets uit de GPS driver gebruiken wat een conflict oplevert ofzo????
Precies mijn idee sinds een paar weken (werd versterkt nadat ik via mijn eigen loggertje zag dat een fix binnen 20 seconden wél kan), dus gisteren TomTom gemaild... Het antwoord:
Geachte heer X,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Er zijn bij ons geen problemen bekend met de PDA-N. Wanneer bepaalde klanten moeilijk een fix kunnen krijgen voor hun sattelieten is het altijd raadzaam een software update te downloaden en te installeren.
Wij hebben de pocket pc getest en compatibel bevonden.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team
tja... als je een 'nieuwe' I-mate hebt niet misschien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Even los van het feit dat ik de software nog niet heb getest, belooft Navigon heel wat beter te zijn dan 'onze' TomTom. Niet alleen een snellere fix op een pda-n / g100, maar bijv ook een veel dynamischer kaartensysteem. Je kunt namelijk je eigen grenzenloze kaart samenstellen uit de verschillende landenkaarten (of misschien zelfs delen daarvan). Geen gedoe dus meer met kaarten wisselen zoals bij TomTom. Ik hoop binnenkort de software te kunnen testen (overigens niet op een pda-n en voorlopig zonder gps). Het gaat mij in eerste instantie om het gebruiksgemak en de snelheid van de software. Als ik Navigon minstens even goed vind als TomTom dan houdt niets mij meer tegen om een pda-n of g100 aan te schaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Even een test gedaan, pda-n buiten fix laten maken met russa, 30 sec een fix van 4.Russa afgesloten en weer opnieuw opgestart. (hotfix). Nu na 5 sec fix. Daarna navigon opgestart, na 25 sec bij eerste scherm meteen een fix. Daarna tomtom opgestart, na 20 sec eerste scherm, daarna duurt het nog 15 sec voor er een fix is. Navigon is traag op de pda-n, de pijl volgt wel goed op het scherm, geen merkbare vertraging. Spraakweergave is beter dan tomtom, maar standaard geen flitspalen. (Wel met virtcomm, poiobserver)

coldfix 30 sec
hotfix 5s russa
25s navigon
35s tomtom

Catrinus

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ok, na diverse fora gelezen te hebben, moet je het volgende eens proberen als je geen fix krijgt binnen een minuut:

- Installeer de GPS update van TomTom 3 over je installatie van TT5:

Je zal de setup.exe niet kunnen uitvoeren omdat deze niet compatible is met WM5, maar in een subdir GPS/PocketPC staan 3 verschillende bestanden, namelijk:

- gps.ppc3_arm.CAB
- gps.ppc3_mips.CAB
- gps.ppc3_sh3.CAB

Kies het juiste bestand (afhankelijk van je PPC processor) en draai deze vanaf je PPC.

Start daarna TT5 op en kijk of je sneller een fix krijgt.

Het werkte bij mij in ieder geval wel. Waarom ..... geen idee :?
Voorheen kreeg ik nooit een fix binnen 30 min/1 uur
Nu binnen een minuut een fix.

[ Voor 6% gewijzigd door bhartman op 28-10-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

bhartman schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:23:
Ok, na diverse fora gelezen te hebben, moet je het volgende eens proberen als je geen fix krijgt binnen een minuut:

- Installeer de GPS update van TomTom 3 over je installatie van TT5:

http://www.xs4all.nl/~bhartman/TomTom_GPS_307_update/
Je zal de setup.exe niet kunnen uitvoeren omdat deze niet compatible is met WM5, maar in een subdir GPS/PocketPC staan 3 verschillende bestanden, namelijk:

- gps.ppc3_arm.CAB
- gps.ppc3_mips.CAB
- gps.ppc3_sh3.CAB

Kies het juiste bestand (afhankelijk van je PPC processor) en draai deze vanaf je PPC.

Start daarna TT5 op en kijk of je sneller een fix krijgt.

Het werkte bij mij in ieder geval wel. Waarom ..... geen idee :?
Voorheen kreeg ik nooit een fix binnen 30 min/1 uur
Nu binnen een minuut een fix.
Volgens mij heeft de PDA-N een ARM-compatible processor.... Ik ga het iig ff proberen, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Het is idd een ARM-compatible proc :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Ik zal het vanavond ook eens testen! Ik ben heel benieuwd.

Als het werkt dan wordt het tijd om de startpost te updaten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
Ga het zelf ook maar eens proberen denk ik, kan altijd nog terug naar de TT5-meegeleverde drivers. Iemand al resultaten met TT3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Ik heb nu de TT3 GPS drivers geinstalleerd, maar ik zie eigenlijk niet echt verbetering. Enigste verschil is dat ik op kantoor zo en nu dan verbinding krijg. Maar ja, daar heb je niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
ik zit nu zo'n minuut te wachten totdat TT het GPS-apparaat uberhaupt ziet (deed hij met de drivers van TT5 vrijwel meteen), en dan nog een paar minuten te wachten voor een fix.

Ik moet toegeven dat het wel lijkt alsof hij iets sneller een fix heeft dan met de vorige drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Weet iemand hoe je het pad van 'My documents' kan verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Binnen 2/3 weken zou de Qtek G100 weer leverbaar zijn volgens rax.nl Heb hem hier nu ook bij besteld! Ben erg benieuwd...

[ Voor 14% gewijzigd door Paniohitus op 07-04-2006 08:28 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Preddie schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:20:
Binnen 2/3 weken zou de Qtek G100 weer leverbaar zijn volgens rax.nl Heb hem hier nu ook bij besteld! Ben erg benieuwd...
pdashop heeft 'm gewoon op voorraad. :?

Ah, ik snap 'm. Goedkoper :p.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 07-04-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

ik heb het probleem dat het kreng niet aanwil als ik op de knop druk

als ik um softreset komt wel op, maar via de knop doet ie 9 van de 10 keer nix

iemand anders dit probleem ook?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:51:
[...]

pdashop heeft 'm gewoon op voorraad. :?

Ah, ik snap 'm. Goedkoper :p.
Ja, maar kijk hier wel mee uit, de meeste winkels hebben hem dus niet meer en dat komt, doordat er van de eerste lading enorm veel teruggestuurd waren (schijnbaar was er iets mee aan de hand). Die 20 euro maakt me niet zoveel uit..., maar ik weet nu zeker dat ik een PDA van de 'nieuwe' lading heb en meestal zijn er dan kleine dingen verbeterd. Daar wacht ik dan liever even op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Preddie schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:41:
[...]

Ja, maar kijk hier wel mee uit, de meeste winkels hebben hem dus niet meer en dat komt, doordat er van de eerste lading enorm veel teruggestuurd waren (schijnbaar was er iets mee aan de hand). Die 20 euro maakt me niet zoveel uit..., maar ik weet nu zeker dat ik een PDA van de 'nieuwe' lading heb en meestal zijn er dan kleine dingen verbeterd. Daar wacht ik dan liever even op...
Lijkt me dat juist de winkels zonder voorraad de 'oude' versie niet meer verkoopt / kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
De Qtek G100 is niet vernieuwt.

Er is dus geen oude versie van. Qtek heeft toen de problemen zich voordeden de leveringen uitgesteld. 'Oude' G100-derts zijn dus nooit bij een winkel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
D2k schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:20:
ik heb het probleem dat het kreng niet aanwil als ik op de knop druk

als ik um softreset komt wel op, maar via de knop doet ie 9 van de 10 keer nix

iemand anders dit probleem ook?
Had ik ook.... toen ie leeg was :P
Even aan het infuus hangen en kijken oftie het daarna wel weer gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Als ie leeg zou zijn doet een softreset ook geen wonderen meer lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Blackbird-ce schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:54:
[...]

Had ik ook.... toen ie leeg was :P
Even aan het infuus hangen en kijken oftie het daarna wel weer gewoon doet.
probleem is, hij is dus niet leeg op dat moment (ok 1x wel ;) )
maar vanmorgen niet. Heeft gister op de zaak heel de dag aan de usb gehangen (net zoals nu) om te laden en te syncen. kom ik dan weer op de zaak, moet ik of de usb erin prikken (geeft ie zichzelf een softreset volgens mij) of moet ik um softresetten om der weer leven in te krijgen.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

My-life schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:34:

Er is dus geen oude versie van. Qtek heeft toen de problemen zich voordeden de leveringen uitgesteld. 'Oude' G100-derts zijn dus nooit bij een winkel geweest.
Maar sommige hebben hem wel in bezit, overgens niet veel... Dus er is wel wat geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Waar bazeer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

http://www.pdashop.nl/review/19672
(onder andere, heb wel meerdere sites, formpjes gezien waar mensen ervaringen achter lieten)

[ Voor 23% gewijzigd door Paniohitus op 08-04-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

My-life schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:34:

Maar wat ik dan niet begrijp, is dat pdashop.nl de qtek in voorraad heeft en sommige mensen (zie vorig bericht) deze ook in bezit hebben. Ze stellen een levering niet voor niets uit en ik vraag me dan echt af of ze er niets aan hebben veranderd. Lijkt mij wel, anders stel je toch ook niet een complete levering uit. Dat kost namelijk al bakken met geld om dat te doen... (verloren inkomsten van heel wat dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@Preddie post 1:
In de eerste review staat:"Ik heb de Qtek G100 GPS sinds zaterdag 12 maart 2006". Toen was de levering van de I-Mate ook alweer hervat. Dit is dus een Qtek die na de uitgestelde levering van Qtek geleverd is. (Is die zin nog te begrijpen :?)

@Preddie post 2:
Daarom leveren ze nu met extra antenne denk ik.

Uitstellen van levering kost een hoop geld, maar het kost nog veel meer geld als een opkomend bedrijf als Qtek bekent komt te staan alszijnde een slechte 'fabrikant'.

[ Voor 3% gewijzigd door My-life op 10-04-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Hoe staat het inmiddels met het ontvangst van de G100? Is deze nog steeds slecht? Zijn er al patches /updates / nieuwe G100 versies?
Ik zit sterk te twijfelen nog tussen de Asus A636 en de Qtek G100, maar als die problemen van Qtek nog steeds aanhouden, kies ik wellicht liever voor de Asus

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Er zijn geen updates.

Ik heb geen enkele klacht over de ontvangst. kHeb er nog steeds er veel plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Cis schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:35:
Hoe staat het inmiddels met het ontvangst van de G100? Is deze nog steeds slecht? Zijn er al patches /updates / nieuwe G100 versies?
Ik zit sterk te twijfelen nog tussen de Asus A636 en de Qtek G100, maar als die problemen van Qtek nog steeds aanhouden, kies ik wellicht liever voor de Asus
Er is inderdaad geen update, maar na een paar weken ging mijn i-mate beter werken zodat ik nu meestal binnen afzienbare tijd een fix heb. Als dat niet lukt doet een herstart meestal wonderen. Het is nog niet zo goed als ik gehoopt had, maar zeer goed mee te werken. Verder ben ik erg tevreden over het gebruiksgemak en de grootte, dus zou ik zo weer voor de G100/PDA-N gaan. Als het mogelijk is zou ik beide apparaten in het echt gaan bekijken om het verschil in grootte, knoppen en scherm bijvoorbeeld duidelijker te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99974

Hallo Allemaal,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum maar er staan een hoop leuke dingen op.

Ik heb zelf sinds vrijdag ook een Qtek G100 en ik herken het probleem van de tom tom wel.
Bij mij duurde het ook erg lang voordat deze op gang kwam. Maar als het eenmaal werkt werkt het super.

Ook WM5 is erg makkelijk te bedienen.

Ik heb alleen een klein probleem met internet op mn pda.

Ik ontvang 2 draadloze internet signalen hier. Bij allebei staat er achter security-enabled. Lijkt mij dus dat die netwerken beveiligd zijn. Ik kan dus geen gebruik maken van dat internet signaal.
Vreemde is dan dat als mijn zwagertje hier is met zn labtop waar een draadloze ontvanger inzit, hij wel gebruik kan maken van deze signalen om op internet te komen.

Doe ik iets fout, of moet ik wat instellen op mn pda??

Alvast bedankt voor evt. antwoorden!

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Probeer eens met zijn laptop de settings te achterhalen.

Maar kvind het wel appart dat hij zonder iets te doen de beveilinging omzeild.

Het eninge wat ik kan bedenken is dat het een G-only netwerk is die jou 11Mb/s PDA niet accepteerd, maar de laptop (die van 54Mb/s moet zijn) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Het lijkt mij inderdaad ook dat je zwager een signaal opvangt wat jouw PDA niet vindt. Ik gebruik zelf voor het verbinden met draadloze netwerken het programma Hitchhiker. Op deze site:http://www.kasuei.com/ vind je het. Probeer het daar eens mee. Ik vind het ideaal werken. Je kunt nog steeds geen G-only netwerken vinden, maar het verbinden met andere netwerken (B en mixed) gaat een stuk makkelijker.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Bash op 15-05-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hitchhiker gedownload.
Misschien stomme vraag maar hoe installeer ik dat op mn pda?
Aansluiten op usb, setup overzetten en in de pda installen??

Verder snap ik die netwerk termen niet, kan redelijk wat met een pc maar dat gaat me net even te ver ;)

Wederom bedankt!

Maarten

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 99974 op 15-05-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ligt eraan welke versie je hebt gedownload. De installer run je gewoon vanaf je Pc waar je de PDA aan hebt gesloten. De CAB file run je vanaf je PDA zelf. Dus die moet je daar eerst opzetten.

Je hebt wel .Net framework 2 nodig staat erbij.

Verder welkom op GoT Maarten.

Lees gelijk even de regels hoe je moet posten en de FAQ's door ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt!

Ik zal eens ff neuzen hier en de faq's lezen.

Ik ga eerst proberen een ander probleem op te lossen, mn tomtom weigerd.
Kan geen kaarten vinden is de foutmelding... :(

Maar bedankt voor je uitleg!
Kom ik er niet uit, laat ik weer van me horen!

***edit***
Probleem reeds opgelost. SD kaart laten formateren en alles er weer opnieuw opgezet....
Ook update gedaan naar TomTom 5.21 en alles werkt top!!

***edit***

Maarten

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 99974 op 16-05-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Woei! Uiteindelijk toch maar de G100 gekocht.

Ik ben nu met de handleiding aan de gang gegaan, maar het vreemde vind ik dat er vrijwel niks over het GPS wordt gezegd.
Kan iemand mij een tip geven hoe ik TomTom aan het werk kan krijgen i.c.m. de Qtek? Installatie geen probleem, maar bij het instellen vraagt hij om een GPS-soort. NMEA GPS, TomTom kabel GPS, andere draadloze GPS, etc.
Nu had een vermoeden dat het een NMEA GPS zou moeten zijn, maar vervolgens komt ie met de vraag over de BAUD-snelheid (default 4800 laten staan?) en hoe de Qtek verbonden is (Com3, S2410 COM1, GPS on COM4 of S2410 IRDA2410).
Aangezien het zoeken van de satellieten wel even kan duren, wil ik het liefste in 1 keer de goede instellingen hebben, zodat ik niet onnodig lang zit te klooien (wie niet? :) ).
Is er toevallig iemand die zijn ervaring wil delen, of een tutorial ergens op internet? (heb al gegoogled, maar kom op voornamelijk Franse sites terecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Op mijn PDA-N staat hij ingesteld als "Andere NMEA GPS" met 9600 "GPS-baudsnelheid" op "GPS on COM4:". De eerste keer zou ik even buiten gaan staan en je zou binnen no-time een fix moeten hebben. Dit is i.c.m. TomTom 5.210 (5430) en het werkt al weken perfect :)

[ Voor 23% gewijzigd door Duck op 20-05-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Ik heb het op dezelfde manier ingesteld als Duck. Dat is ook de enige goede manier :)

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Moet je even in de handleiding van je uiteraard legale TomTom kijken Cis ;) .

Hoe stel ik de GPS-ontvanger van de Qtek G100 GPS in in TomTom Navigator 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Verdomd! Mijn excuses. Dat was heel makkelijk te vinden! :D

Duck: ook bedankt! Jouw stappen waren precies hetzelfde! :D

Ik had meteen binnen 10 seconden bereik, zonder antenne, dus dat ik mooi. Het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad..

Zoals vermeld is het de enige manier.
Ik was ook aan het kloojen maar uiteindelijk wel gelukt en t werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03

sphere

Debian abuser

Ik ben al een tijdje op zoek naar een telefoon/pda met gps en wifi. Voor zover ik weet is dit naast de HP een van de weinige mogelijkheden. Echter staat er meteen in de openingspost al dat er een probleem is met het verkrijgen van fixes.

Omdat ik een Franse auto rijd (Peugeot 307) is het misschien niet zo verstandig om dit ding te kopen (warmtewerend glas). Heeft iemand ervaring hiermee?

zucht...

[ Voor 5% gewijzigd door sphere op 22-05-2006 14:20 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Je weet dat deze geen telefoonfuctie heeft heh?

Verder heb ik geen ervaring met warmtewerend glas. Tenminste, ik heb hem gebruikt in een Rover 214, Golf 3, Mercedes (2002), Cliko (oud model). Geen idee of er bij één van die auto van dat glas gebruikt is.

Niet echt problemen gehad iig. (Een fix die eens een keer 1 of 2 minuten duurt noem ik geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
In de startpost begint het idd met de problemen rondom het verkrijgen van een GPS-fix. Dat was destijds *ahum* namelijk een hot item. Ik zal de startpost vanavond even aanpassen :Y)

Er zijn na maart versies van de PDAn en de Qtek G100 op de markt gekomen die gemakkelijker een fix krijgen. Belangrijke kanttekening daarbij is dat we niet weten wat er dan precies anders is aan deze versies. Ik heb zelf nog een model uit de eerste lichting. Ik heb binnen 5 á 10 minuten een fix. Het probleem is dus niet het verkrijgen ervan, maar de wachttijd. In de startpost zal ik een aantal tips neerzetten over het (makkelijker) verkrijgen van een fix. Aanvullingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Waar haald iedereen die gegevens toch vandaan over die tweede versie.

Ik dacht dat eerst ook doort geruchten vanuit de kant van www.pdasop.nl, maar ik dacht dat het nu wel duidelijk is dat de PDA niet veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 08:15
Hoi Al,

ik heb vorige week ook een PDA-N aangeschaft en het valt mij op dat onder
Start | Settings | System het GPS programmaatje ontbreekt.

Met dat gizmo zou WinMobile de GPS moeten kunnen regelen en het functioneert bovendien als splitter.
Iemand een idee waar je dit vandaan zou kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
henk787 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:59:
... het valt mij op dat onder Start | Settings | System het GPS programmaatje ontbreekt. Iemand een idee waar je dit vandaan zou kunnen halen?
Ok, laat maar, zelf al gevonden (met een RegEditor wat settings aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Wat heb je gevonden dan? Wat kun je ermee en hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Ik ben inderdaad ook heel benieuwd. De GPS is toch niet altijd even snel bij mij. Vooral als ik snel in de auto stap om naar een klant te gaan en al rijdende de GPS aan de praat probeer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb net iGo geprobeerd, en die geeft een veel snellere fix. Het zal dus toch wel aan de communicatie tussen TT en de GPS-ontvanger liggen. Ik hoop dat TT er in de volgende versie wat aan verandert, want als het werkt vind ik TT fijner dan iGo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
My-life schreef op maandag 05 juni 2006 @ 09:25:
Wat heb je gevonden dan? Wat kun je ermee en hoe doe je dat?
1) Om het GPS tooltje te zien: gebruik een RegEditor (Overzicht RegEditors)
Ik heb TRE 0.9 gebruikt.

Zoek dan naar de sleutel "HKEY_LOCAL_MACHINE\ControlPanel\Gps Settings"

Als daar een "Hidden" value staat zet die dan op 0, een "Redirect" waarde kun je verwijderen. Voeg dan nog een Group=1 waarde toe en reset je PDA

2) Wat heb je er aan? Het is in ieder geval een splitter (meerdere apps op 1 virtuele COM poort), daar had ik het voor nodig. Maar het werkt niet vlekkeloos, bij mij doet TomTom het alleen op die virtuele poort als er ook een ander programma (ik gebruikte GpsView) actief is. TT kan het blijkbaar niet aanzwengelen.

Of je een snellere fix krijgt betwijfel ik, maar ik heb het nog niet uitgetest.

Het is een vrij nieuwe API van MS en ik verwacht dat in de toekomst meer software dit (beter) zal ondersteunen. Overigens maak je met de stappen in 1) aleen de instelmogelijkheid zihctbaar, de API is er al. Je kunt via Settings dan altijd de instellingen op <none> / <none> zetten om weer op COM4 te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

henk787 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:36:
[...]

1) Om het GPS tooltje te zien: gebruik een RegEditor (Overzicht RegEditors)
Ik heb TRE 0.9 gebruikt.

Zoek dan naar de sleutel "HKEY_LOCAL_MACHINE\ControlPanel\Gps Settings"

Als daar een "Hidden" value staat zet die dan op 0, een "Redirect" waarde kun je verwijderen. Voeg dan nog een Group=1 waarde toe en reset je PDA
Die Redirect heb ik inderdaad gezien, maar wat voor soort waarde moet je toevoegen?

edit: oh gevonden
On many Windows Mobile 5.0 devices the GPS control panel function is missing. To get access to the GPS control panel, you have to edit the registry. HKLM\ControlPanel\GPS settings. Delete any "Redirect" values, and add new DWORD value name: "Hide" value:"0" and name: "Group" value:"2".

When you setup a bluetooth device, add an outgoing port and assign a com number.
heb ik hier gevonden (na een google search op "windows mobile 5 show gps settings registry")
Bij mij werkte het pas toen ik alleen de DWORD "Group" toevoegde met waarde "2", en "Hide" niet aanmaakte. Als ik dat wel deed, verdween "Group" weer bij een soft-reset en verscheen er weer "Redirect".

[ Voor 31% gewijzigd door gwystyl op 05-06-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
Ja, sorry als ik niet helemaal duidelijk was over die "Group"

Overigens is de waarde het tabblad dus Group=1 (System) is misschien wat logischer dan Group=2 (Connections)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Is er ergens bekend hoeveel GB de G100 ondersteunt? In de handleiding zie ik wel dat er SD in kan, maar dat wist ik al :)
Ik zit te overdenken om een 2 of 4gb kaartje te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 19:38

warnas

Ja, dé...

Kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit is van de ingebouwde voice-recorder? Is het goed genoeg om interviewtjes mee af te nemen en hoe lang kun je opnemen zonder extra geheugenkaart? Trouwens, met extra geheugenkaart: moet je dan aangeven dat hij daar de file op moet parkeren? (Sorry, ben nu nog Palm-gebruiker ;-)

Omdat kwaliteit lastig te beoordelen is: klinkt het beter dan een telefoongesprek?

Momenteel bij Office Center voor 289 EX. met Navteq kaarten, trouwens. (Is misschien al gezegd maar moet nog 13 pagina's lezen ;-)

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
warnas:

Mijn langste voice recording is 19 sec en die beslaat 415 kB, dus reken maar uit...
Je kunt onder Options instellen waar de recordings terecht moeten komen.

Kwaliteit is denk ik zeker zo goed als een telefoon maar misschien wat gevoeliger voor omgevingsgeluid, je houdt hem meestal ook wat verder van je mond.

Ik weet niet of die 'Navteq' kaarten nieuw zijn maar ik heb ooit Route66 geprobeerd en dat viel (zwaar) tegen.

[ Voor 24% gewijzigd door henk787 op 09-07-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ga ik zo op vakantie, breed dat knopje op de PDA houder :( .

kHeb het altijd een fragiel ding gevonden.

Nog meer mensen die dit gehad hebben?

Ik ga nu maar een poging doen om het aan elkaar te lijmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Dat is inderdaad wel minder. Ik vind hem ook fragiel hoewel het knopje bij mij nog intact is!
Tot nog toe bevalt de houder me wel. Hij blijft goed vastzitten en veert voldoende mee tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-06 20:24
ik heb hier van en collega een pda-n liggen

in ut engels !
hij was heilig in de veronderstelling dat de pda-n met zijn wm5 nederlands zou zijn.

mijn vraag is nu zijn hier rom updates voor ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

harley schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:35:
ik heb hier van en collega een pda-n liggen

in ut engels !
hij was heilig in de veronderstelling dat de pda-n met zijn wm5 nederlands zou zijn.

mijn vraag is nu zijn hier rom updates voor ?
Volgens mij heb ik bij PDA-Shop alleen de Qtek G100 in het Nederlands gezien. Technisch hetzelfde apparaat, iets ander kleurtje. Toen ik mijn PDA-N net had heb ik heel veel gezocht naar ROM-updates maar niets gevonden, en atm voldoet hij ruimschoots aan de verwachtingen (de GPS-fix is nu meestal binnen redelijke tijd, weinig vastlopers). Verwacht van I-mate niet teveel support op het officiele forum.
Je zou kunnen proberen een NL ROM van een MDA vario (Qtek 9100) te flashen, maar ik weet niet of dat goed gaat werken (als je hem kan vinden). Een beter plan lijkt me voor je collega om te wennen aan de engelse termen. Zoveel zijn het er niet, en ik heb persoonlijk een hekel aan brak vertaalde of onlogische termen (het is bij een NL windows of vertaald programma altijd even zoeken naar standaard dingen als je een UK versie gewend bent; zal andersom net zo zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183496

Mijn Qtek G100 is onderweg, en ik beraad me nu op de aanschaf van een SD geheugenkaartje. Zijn er mensen binnen deze gebruikersgroep die mij antwoord kunnen geven op het onderstaande:

Wegen de voordelen die een extra snel SD kaartje oplevert (bv. Kingston Elite Pro tov Kingston 'normaal' of Apacer Super High Speed tov Apacer 'normaal'), op tegen de hogere prijs, of maakt het voor dit apparaat niet zoveel uit welk kaartje gebruikt wordt?

Zijn er nog tips w.b. de aanschaf, ik zat zelf te denken aan een 2GB kaartje omdat ik de Qtek wil gaan gebruiken voor navigatie en het eea aan multimedia. Via qtek.nl wordt Sandisk of Kingston aangeraden. Onzin of een goed advies?

Groeten en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 14:28
Ik heb nu al een paar maanden een I-mate PDA-N, en het toestel bevalt me erg goed.
Alle functionaliteit werkt top, speciaal de GPS en WiFi functies zijn erg prettig.

Ik heb trouwens wel gekozen voor een "sneller" SD kaartje (de Sandisk Ultra II) van 2GB. Zeker ook omdat ik MP3 en navigatie hierop wilde. Dit bevalt tot nu toe prima, TT heeft nooit last van vertraging en MP3's spelen vlekkeloos af.

Al met al een prima toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik zag net dat www.pdashop.nl het hele merk I-Mate niet meer op de site heeft staan. Weet iemand hier de rede voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 15:42

spanx

_Sp[A]nX_

Qtek/HTC G100 is eigenlijk precies hetzelfde.....

zelfde specs.

Heb zelf ook de I-Mate.....

top apparaat.

Jammer van TomTom dattie soms zo traag is

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn I-mate lijkt overleden. Tijdens de hittegolf (nu moeilijk voor te stellen met het weer van de afgelopen tijd) begon hij tijdens het navigeren te miepen dat hij het warm had en daarom de laadfunctie uitgeschakeld is. Ik heb toen de laadkabel verwijderd en ben verder gaan rijden. Even later sprong de PDA helemaal uit na een korte melding dat de batterij leeg was.
Vervolgens kon ik hem helemaal niet meer via de autolader opladen, maar alleen thuis via de computer. Afgelopen week, na terugkomst van vakantie, hield die mogelijkheid er ook mee op. Ik vermoed dus dat de batterij dood is; weet iemand of er verder nog schade aan de PDA kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 15:41
Beste owners van een QTek G100 / I-mate PDA-N:

Hoe zit het met het navigeren op dit scherm?
Het apparaat is natuurlijk fijn en klein, maar is het scherm TE klein?

Ik zelf hoef namelijk niet een inmens groot PDA te hebben, maar het moet wel leesbaar blijven..

Thx voor de info!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zosas schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:27:
Beste owners van een QTek G100 / I-mate PDA-N:

Hoe zit het met het navigeren op dit scherm?
Het apparaat is natuurlijk fijn en klein, maar is het scherm TE klein?

Ik zelf hoef namelijk niet een inmens groot PDA te hebben, maar het moet wel leesbaar blijven..

Thx voor de info!
TomTom heeft een vrij grove manier om de weg te laten zien, dus dat is prima te doen. i-Go is wat gedetailleerder, maar wat mij betreft nog prima leesbaar. Van andere navigatieprogramma's weet ik het niet, maar vergeleken met de Medion van mijn pa met een veel groter scherm (en dezelfde resolutie), vind ik de i-mate veel fijner om naar te kijken.
Het maakt natuurlijk ook uit hoe je je PDA gebruikt. Ik luister veel naar de aanwijzingen en kijk vooral schematisch naar de kaart. Als je het lastig vindt om daar snel op te focussen is een groter scherm misschien fijner, anders zou ik zeker voor de kleinere gaan.
Voor algemeen gebruik vind ik het ook fijn dat een kleiner scherm toch dezelfde resolutie heeft. Dat maakt alles voor mijn idee lekker scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ok, kijk, gebruikers ervaring; daar heb ik wat aan!

Ik twijfel nl. nog een beetje:
Mitac Mion P550 of QTek G100.

Qua design heeft de QTek mijn voorkeur.

Scherm is het enige waar ik een beetje "huiverig" voor ben, maar dit schijnt dus prima leesbaar te zijn.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
TomTom laat alles idd groot zien. Bij de normale TomTom's zit ook geen stylus en daarom zaijn de knoppen op een kleinder scherm met een stylus nog heel goed te bedienen.

Ook de weg met de pijl erop is goed zichtbaat IMHO. De info van hoeveel km nog te gaan enzo is wat kleiner.

@gwystyl
Hoe bevalt i-Go t.o.v. TomTOm bij jou? Snellere fix?
Ik heb het hier wel liggen, maar nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Is 1GB SD kaart voldoende om te kunnen navigeren met TomTom en een aantal landen? (Benelux en bijvoorbeeld Frankrijk)

MP3 hoeft niet, want dat heb ik al in mn auto.
Foto opslag is ook niet zo bijzonder evenals films.

1 GB lijkt mij voldoende ... toch??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
kHeb ook 1 GB. Heb er Benelux Plus en Italië Plus opstaan + een paar MP3-tjes en wat kleine filmpjes.

Zat voor mij iig. Kun je op de TomTom site niet vinden hoe groot de kaarten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
My-life schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:47:
kHeb ook 1 GB. Heb er Benelux Plus en Italië Plus opstaan + een paar MP3-tjes en wat kleine filmpjes.

Zat voor mij iig. Kun je op de TomTom site niet vinden hoe groot de kaarten zijn?
Niet zo makkelijk in ieder geval. Maar bedankt voor de info! Ik denk wel dat 1 GB zat is.
Hoor mensen wel roepen dat een snelle kaart wel zo gewenst is.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 01:09:
TomTom laat alles idd groot zien. Bij de normale TomTom's zit ook geen stylus en daarom zaijn de knoppen op een kleinder scherm met een stylus nog heel goed te bedienen.

Ook de weg met de pijl erop is goed zichtbaat IMHO. De info van hoeveel km nog te gaan enzo is wat kleiner.

@gwystyl
Hoe bevalt i-Go t.o.v. TomTOm bij jou? Snellere fix?
Ik heb het hier wel liggen, maar nog niet geprobeerd.
Hij bevalt goed, maar heeft een paar eigenaardigheden. Zo laat hij ongevraagd volgende routepunten in een route vallen, en dat kan ik als koerier niet gebruiken. Ik moet langs elk adres, ook al moet ik even omrijden. De vertaling laat op sommige punten ook wat te wensen over, maar dat is niet heel storend. De fix lijkt iets sneller dan met TomTom, maar het scheelt niet veel. Ik heb tegenwoordig ook met TomTom een redelijke snelle fix (<1min). Kijk voor meer ervaringen eens in het i-Go topic, daar wordt ook veel vergeleken met TomTom. Verder zou ik het gewoon proberen, dan kan je zelf uitmaken wat je fijner vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
kHeb gisteren ook i-Go ff geïnstalled en gelijk uit geprobeerd. Ben 2 keer verkeerd gereden en één keer bijna.

Het ziet er mooi uit en de fix is bij mij ook sneller, maar verder ben ik er niet tevreden over.

kMoet wel zeggen dat de update bij mij ook niet werkt.
Wil je me anders even toevoegen op MSN (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/60785/FFFFFF/000000/1 , dan kan ik misschien jou versie proberen ;) .
Zosas schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:54:
[...]

Niet zo makkelijk in ieder geval. Maar bedankt voor de info! Ik denk wel dat 1 GB zat is.
Hoor mensen wel roepen dat een snelle kaart wel zo gewenst is.
Hoe groot zijn de kaarten van "Maps of Western Europe" voor de GO, GO300/500 en NAVIGATOR 5?
(Gezocht op 'grote kaart' onder Support...)

[ Voor 37% gewijzigd door My-life op 22-08-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Toch twijfel ik tussen deze en de P550.

het enige waar ik nog over twijfel is schermgrootte: 2,8 inch of 3,5 inch.
De mensen zijn lovend over de G100 en er zijn wat punten van kritiek over de P550.
De P550 daarentegen is sneller en heeft een groter scherm. Dit laatste kan ook weer een nadeel zijn omdat hij wat minder makkelijk in de binnenzak past....

Lastige keuzes....

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Duck schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:01:
Op mijn PDA-N staat hij ingesteld als "Andere NMEA GPS" met 9600 "GPS-baudsnelheid" op "GPS on COM4:". De eerste keer zou ik even buiten gaan staan en je zou binnen no-time een fix moeten hebben. Dit is i.c.m. TomTom 5.210 (5430) en het werkt al weken perfect :)
**KICK**

Ik ga dus voor de QTek G100, echter rest mij (weer/nog) een vraag.
Ik lees hier over een trage fix. Is dit te wijten dat men niet de bovenstaande instellingen gebruikt?

Heb geen zin om een half uur op een fix te wachten natuurlijk. Maar door bovenstaande instellingen te gebruiken (en TT 5.21) neem ik aan dat een fix vrij snel aanwezig is???

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zosas schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:51:
[...]

**KICK**

Ik ga dus voor de QTek G100, echter rest mij (weer/nog) een vraag.
Ik lees hier over een trage fix. Is dit te wijten dat men niet de bovenstaande instellingen gebruikt?

Heb geen zin om een half uur op een fix te wachten natuurlijk. Maar door bovenstaande instellingen te gebruiken (en TT 5.21) neem ik aan dat een fix vrij snel aanwezig is???
Ik had hier ongeveer de eerste maand dat ik hem had last van (februari). De laatste tijd krijg ik zowel in combinatie met TomTom 5.21 als met i-Go redelijk vlot een fix. Het varieert nu ongeveer van 10 sec (warm) tot maximaal 5 minuten.
Ik heb niet gemerkt dat het veranderen van instellingen (m.n. een hogere of lagere bitrate) invloed heeft op de fix-snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Nee dat is niet te weiten aan verkeerde instellingen. Het is gewoon zo dat deze PDA i.c.n. TomTom relatief traag een fix krijgt.

Ik heb een paar keer i-Go gebruikt en hiermee ging het volgens mij sneller.

Zowiezo vind ik het goed te doen. Vandaag weer een paar keer gebruikt en ik had telkens binnen een minuut een fix. Een half uur is niet acceptable. Dan zou ik gewoon terug gaan naar de winkel.

Waarom heb je eigenlijk toch deze gekocht en niet de P550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
My-life schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:29:

Waarom heb je eigenlijk toch deze gekocht en niet de P550?
Ik heb beide in mijn hand gehad en daar had in mijn ogen de de qtek de volgende voordelen:
- kleiner dus makkelijker mee te nemen in binnenzak zonder dat je colbert helemaal bol staat.
- lichter.
- veel scherper beeld. Ik vond de P550 wat korrelig en vond het direct al wat irritant en de G100 kijkt een stuk scherper/prettiger.
- GPS problemen van de p550 beschreven op diverse forums. Dit schijnt wel verholpen te zijn....
- standaard accessoires geleverd bij de qtek G100.
- 2 jaar garantie ipv 1!

Eigenlijk gaf dit mij de doorslag. De tragere processor hinderd mij niet echt. Alles wat ik wil draait hier schijnbaar goed op (aldus de diverse recensies en testen).

Hopelijk wordt hij vandaag geleverd, samen met een 2 GB Ultra II kaart.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zosas schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:43:
[...]

Ik heb beide in mijn hand gehad en daar had in mijn ogen de de qtek de volgende voordelen:
- kleiner dus makkelijker mee te nemen in binnenzak zonder dat je colbert helemaal bol staat.
- lichter.
- veel scherper beeld. Ik vond de P550 wat korrelig en vond het direct al wat irritant en de G100 kijkt een stuk scherper/prettiger.
- GPS problemen van de p550 beschreven op diverse forums. Dit schijnt wel verholpen te zijn....
- 2 jaar garantie ipv 1!

Eigenlijk gaf dit mij de doorslag. De tragere processor hinderd mij niet echt. Alles wat ik wil draait hier schijnbaar goed op (aldus de diverse recensies en testen).

Ik zag nu op pdashop.nl dat er een 300 MHz Samsung in zit, terwijl dit bij mijn I-mate PDA-N een 200 MHz versie is. Is dat inderdaad anders bij de G100 of is er gewoon een tikfout geslopen in de winkel van pdashop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Bij mij (i-Mate) zit er toch echt een 300 Mhz. in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147659

Zosas schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:43:
[...]

- lichter.
- 2 jaar garantie ipv 1!

Ik heb vorige week ook de g100 verkozen boven de p550.
Bij de mediamarkt waren ze beiden te zien en vast te houden. Ik heb ook om bovenstaande
reden hierom gekozen en hij ligt gewoon lekker in de hand. Ik heb trouwens een 'gewone 2 gb' kaart, waar ik niet zo iets heb van: wat duurt het allemaal lang. Engels besturingssysteem is in het begin wel minder, maar daar ben je na een halfuur al helemaal aan gewend en merk je dat niet eens op.

Mijn ervaring met tom tom en I-go is geschat: je krijgt met I-go buiten binnen 15 seconden een fix en tomtom duurt iets langer ik denk 30-45 seconden. In mijn auto(renault megane, dus ww voorruit) duurt I-go langer (+/- minuut) en Tomtom nog veel langer. Ik heb van de week de antenne geinstalleerd, helemaal weggewerkt tot achterin mijn auto en ik heb met tomtom binnen enkele seconden(!) een goede fix en na 15 seconden zijn alle vijf streepjes gevuld.

Gelukkig is alles meegeleverd, dus ik ben uitermate blij met mijn g100.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste