Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jckraa schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 09:46:
Inmiddels heb ik mijn PDA bij de PDAShop omgewisseld. Het exemplaar dat ik nu heb werkt een stuk beter en is ook stabieler (hij loopt niet meer vast en loopt ook niet meer als een gek leeg).

Ik heb nu in de auto binnen twee minuten een fix, ook als ik met een GPS-tool een cold start laat uitvoeren. Dit binnen een twee minuten een fix hebben, heb ik nog niet met Tomtom uitgeprobeerd, maar met andere GPS-tools.

Ik heb wel, nadat ik met een andere tool een fix had, een soft reset van het apparaat uitgevoerd en daarna Tomtom opgestart; toen had ik binnen twee seconden een fix.

Het is nog niet zo dat ik binnen een fix houd. Als ik thuiskom, heb ik nog zo'n 10 seconden een fix, die al snel verandert naar een 2D-fix, en daarna is 'ie de fix kwijt.

Kortom: het is nog niet perfect, maar de GPS is nu in ieder geval goed bruikbaar. Ik moet 'm trouwens nog in de binnenstad testen; kijken hoe snel ik dan een fix krijg.
Ik ga ook maar eens contact opnemen met PDAShop denk ik. Ik heb één keer binnen 20 min een fix gehad, verder altijd na veel langere tijd. Mijn pda reset ook spontaan af en toe. Eens kijken wat ze daarmee kunnen doen.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:08
Zou het misschien kunnen liggen aan de firmware of mss zelfs de hardware versie?

Een lijstje uit mijn PDA

ROM version: 1.00.09 ENG
ROM date: 12/05/05

Flash chip type: K5D1G13ACA

Kernel, Driver, Misc, Apps en Channel allemaal: 5.1.1101.0

De rest van de gegevens lijken me bij iedereen hetzelfde en dus niet relevant.

[ Voor 56% gewijzigd door My-life op 08-02-2006 12:10 ]

• jckraa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb precies dezelfde gegevens.

Ik heb GPSGate geinstalleerd en dat gaat prima. Als ik daar de simulator aanzet (GPS-gate doet net of 'ie een fix heeft), ziet tomtom ook direct een fix. Omdat ik nu binnen zit, kan ik GPSGate nog niet goed verder testen; dat zal ik vanavond doen als ik naar huis rijd.

Nu is het zo dat de PDA de GPS-functionaliteit uitzet zodra niemand meer gebruik maakt van GPS. Het lijkt erop dat GPSGate permanent een verbinding met de GPS-poort houdt, ook als niemand gebruik maakt van de virtuele GPSGATE-poort. Dit houdt in dat de PDA de GPS-chip ook constant aanhoudt, en dat de batterij veel sneller leeg zal lopen. Klopt dit?

Jan-Kees

Verwijderd

Jan-Kees, Dank voor je hulp in deze. Ben benieuwd naar de uitkomst van de buiten-test.

Ik denk dat het openhouden van de GPS ten koste gaat van de batterij. Ik verwacht echter (beetje mijn techneuten achtergrond) dat dit niet zoveer stroom kost en dus het effect klein zal zijn. Het is misschien (accu) wisselgeld wat je dan betaalt voor een "quick fix"? :)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:26:
Jan-Kees, Dank voor je hulp in deze. Ben benieuwd naar de uitkomst van de buiten-test.

Ik denk dat het openhouden van de GPS ten koste gaat van de batterij. Ik verwacht echter (beetje mijn techneuten achtergrond) dat dit niet zoveer stroom kost en dus het effect klein zal zijn. Het is misschien (accu) wisselgeld wat je dan betaalt voor een "quick fix"? :)
Ik heb net ruim een uur buiten gelopen in Utrecht, maar zowel met GPSGate als TomTom 5.210 (GPS driver 1.20) kreeg ik geen enkele fix. TomTom wist me af en toe één half grijs balkje te tonen in de GPS status. Een erg bedroevend resultaat.

• jckraa
Vanavond onderweg naar huis heb ik een aantal tests uitgevoerd.
Hierbij heb ik gebruik gemaakt van
* GPS-gate, om meerdere gps-applicaties simultaan te kunnen draaien
* Tomtom, omdat deze dubieuze GPS-resultaten geeft
* GPS-Dash, omdat deze geluidjes geeft bij verkrijgen / verliezen fix
* GpsInfo; hierbij kan ik een koude start forceren.

Tijdens het testen had ik voortdurend GpsInfo en GPSGate draaiend gehad.
Verder had ik of Tomtom, of GPS-Dash, of beide draaien.

als ik Tomtom niet had draaien, had ik meestal binnen twee a drie minuten een fix.
Als ik tomtom wel had draaien, had ik in eerste instantie na 7 minuten nog steeds geen fix, tot ik Tomtom afsloot; daarna binnen twee minuten een fix.

Het laatste kwartier had ik echter drie maal ook met tomtom draaiend binnen drie minuten een fix.

kortom, ik kan hier nog geen conclusies aan verbinden. Ik zou een keer een stopwatch mee moeten nemen.

In elk geval is het al helemaal geweldig om GPSGate te gebruiken; erg fijn drie a vier applicaties simultaan te kunnen draaien.

Jan-Kees

Jan-Kees

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-10 21:23
Hey hoi,

Heb net zo'n ding thuisliggen van een neef van mij met het vriendelijke verzoek TomTom Navigator 5 te installen. Tja... bij mij (IPaq 4150) gaat dat allemaal simpel met lekker klikken en setup een beetje volgen.

De I-Mate PDA-N daarentegen dus niet.... Sjezis wat klooien om dat aan de praat te krijgen.
Eerst werkt ActiveSync dus niet. Vage IP-adressen en het niet kunnen connecten.
Daarnaast werkt de TomTom installatie niet (vanaf CD) -> krijg steeds ongeldige bewerking op de PC! Dus besloten het op de handmatige manier te gaan aanpakken.

Dus alle .cab files gekopieerd naar de SD-card en daarna op de PDA uitgevoerd. Daarna met de hand wat voices toegevoegd en de Benelux map. Daarna de 5.21 update geinstalleerd (wat dus op magische wijze wel weer werkt via de Active Sync).

Naja nu loopt TomTom dus goed (met kaart en al). Echter komt er weer een leuk probleem om de hoek kijken. Dit m.b.t. de GPS-ontvangst.

Alles ingesteld via die Qtec instellingen en hij vindt de GPS-ontvanger. Echter ik heb bij mijn GPS-status alleen maar een paar grijze balkjes. Die worden dus nooit blauw. Dus geen ontvangst. Soms schieten ze ff op blauw en daarna is het weer kut.

Vervolgens het tooltje GPSGate geinstalled (naar aanraden hiero). Nu krijg ik wel meer blauwe balkjes in TomTom. Dus het ontvangst is op een vage manier iets beter (met die virtueel ports).
Echter hij locked hem nu wel zo af en toe.

Maar totaal niet voor lange duur. Hij springt als ik niet beweeg van Deventer naar Nijverdal dan naar Groningen etc.... Totaal niet goed. Steeds geen goede lock.

Nu is mijn vraag: Is die GPS-ontvanger die daar inzit echt zo pauper????
Moet hij een andere bluetooth ontvanger kopen? Is er geen manier om het beter te krijgen....

Kan je hem om deze problemen eventueel retourneren naar PDASHOP.nl???

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:34
Ik heb PDA-shop ge-e-maild over het probleem met de GPS ontvangst. Daarin legde ik het probleem met de GPS fix uit en vroeg of er updates aan zitten te komen en zo niet hoe Imate deze tekortkoming gaat oplossen. Zie hieronder de reactie van PDA-shop.
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail met het onderwerp 'Werking interne GPS antenne
PDA-N'.

Dit is inderdaad erkent door tomtom. Tomtom heeft wel aangegeven dat de interne
GPS ontvanger in het menu van tomtom handmatig moet worden aangewezen.

Helaas is er nog niets bekend van een update hiervoor.

Het kan zijn dat u ondanks mijn uitleg toch nog vragen heeft... bladiebladiebla
Hier maak ik dus ook uit op (bevestigd door de tests van 'jckraa') dat het probleem in de TomTom software schuilt. Ik heb het zelf nog niet kunnen proberen met een andere versie (omdat ik die niet heb) en ook niet met andere navigatiesoftware. Mijn vader heeft nog de software liggen die hij destijds bij zijn Medion PocketPC kreeg, die ga ik dan toch binnenkort eens proberen.

Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de PDA-N maar aan de brakke aansturing door de TomTom software.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• thestiffmeister
Dit is inderdaad erkent door tomtom. Tomtom heeft wel aangegeven dat de interne
GPS ontvanger in het menu van tomtom handmatig moet worden aangewezen.
Dat is toch de instelling wat we nu allemaal doen. Via het menu instellen met:
NMEA-kabel -> Baud: 9600 -> op COM4....

Neem aan dat dit het probleem niet mag zijn. Immers ik heb zelf zo'n bedrade GPS-ontvanger en die moet op ongeveer dezelfde manier worden ingesteld (via submenu'tjes in tomtom).

Dus al met al moeten ze zo'n beetje allemaal handmatig worden ingesteld.

Heeft het niet te maken dat zo'n ding ingebouwd is en een kleinere antennen hebben als die externe gevallen (of zo'n grote ries'n TomTom Go 700) waar dat allemaal beter is uitgerust?

Ow, trouwens: nog het eerste vraagje van mij: Kunnen jullie allemaal die TomTom5 CD probleemloos draaien i.c.m. activesync? Bij mij geeft die die ongeldige bewerking aan. Moest alles handmatig doen namelijk (werkt ook wel... maar goed als mijn neef wat extra kaarten wil installen -> die isniezohandignie).

[ Voor 20% gewijzigd door thestiffmeister op 08-02-2006 22:18 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

thestiffmeister schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:16:
[...]

Ow, trouwens: nog het eerste vraagje van mij: Kunnen jullie allemaal die TomTom5 CD probleemloos draaien i.c.m. activesync? Bij mij geeft die die ongeldige bewerking aan. Moest alles handmatig doen namelijk (werkt ook wel... maar goed als mijn neef wat extra kaarten wil installen -> die isniezohandignie).
Die CD liep probleeemloos bij mij (TT5 Benelux). Voor extra kaarten hoef je die alleen maar naar de SD card te kopieren. Dat kan dus ook via de verkenner als je een kaartlezer hebt of je pocketpc aan de usb hangt.

• thestiffmeister
Dat laatste klopt geheel bij mij (Ipaq 4510)

Echter als ik hierbij gewone mapjes kopieer dan herkent TomTom ze niet bij de optie kaartwissel.

Op mijn eigen ding gaat dat altijd goed. Bij de PDA-N niet. (heb duitsland, frankrijk etc) gekopieerd op een 1GB Sandisk SD-card. Hij herkent ze gewoon niet.

Als ik dat bestand in de my documents verander (currentmap) wijzigt die hem net zo hard weer terug naar Benelux. Als ik dat bestand verwijder start die TomTom op zonder kaart en kan die geen kaarten vinden (terwijl Benelux, Major Roads, Duitsland en Frankrijk erop staan).

Enig idee (ligt dat niet aan die handmatige installatie, zo ja.. wat moet ik veranderen)?

[ Voor 16% gewijzigd door thestiffmeister op 08-02-2006 22:35 ]

• My-life
TT5 install ging bij mij ook soepel. Eerst versie 5 installed en daarna de update eroverheen. Toen de kaart handmatig erop gezet. Helemaal zoals het zou moeten werken. Ook heb ik met de GPS geen ontvangst. Vanavond weer heerlijk gebruik van gemaakt. Zonder extra tools.

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 23:35
Had hetzelfde hier met de TT5 CD (ongeldige bewerking wanneer je keist voor installeren navigatie software). Heb zelf handmatig TT geinstalleerd door de 4 cab-jes op een SD kaartje te zetten en die te runnen op de PDA.

• My-life
Wat zijn eigenlijk de verschillende programma-tjes die TT installed?

• The_Bash
My-life schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:22:
Wat zijn eigenlijk de verschillende programma-tjes die TT installed?
Bij mij was de installatie ook een ramp. Mijn ttn.cab wilde zelfs niet installeren en die moest ik d.m.v. een workaround extracten en handmatig in de juiste mappen zetten.

Uit die 4 cabs komen bij mij de volgende programma's (onderdelen):

- TomTom Navigator (de software zelf)
- TomTom ~ Bluetooth Support
- TomTom Today
- TomTom Contact Navigation (GPS onderdeel)

Het installeren van de 5.21 update geeft hij bij mij weer als:

- TomTom TomTom ( :Y) )

Daarnaast heb ik uiteraard nog:

TomTom Voice Bram
TomTom Voice Eva

Ik krijg trouwens ook de indruk dat de ontvangst bij sommige PDA-N's beter is dan bij anderen.

• My-life
Waar is 'TomTom ~ Bluetooth Support' voor dan?

'TomTom ToDay' had ik verwijderd, waarna TomTom niet meer op de desktop stond. Is dat de enige functie van dat programma?
'TomTom Contact' Navigation heb ik ook verwijderd en alles werkt nog steeds. Dus ik denk niet dat dat het 'GPS onderdeel' is.
TomTom TomTom staat er bij mij ook nog op. Dat is dus de update.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:23:
Waar is 'TomTom ~ Bluetooth Support' voor dan?
Ik neem aan voor ondersteuning voor BT GPS ontvangers. Ik neem aan dat je die niet nodig hebt als je de geïntegreerde ontvanger van de i-mate gebruikt
'TomTom ToDay' had ik verwijderd, waarna TomTom niet meer op de desktop stond. Is dat de enige functie van dat programma?
Volgens mij wel
'TomTom Contact' Navigation heb ik ook verwijderd en alles werkt nog steeds. Dus ik denk niet dat dat het 'GPS onderdeel' is.
TomTom TomTom staat er bij mij ook nog op. Dat is dus de update.
TomTom Contact is een extentie voor je contacten, zodat er wat extra dingen bij komen te staan zoals "laat op kaart zien" en "navigeer hierheen met TomTom" oid.

• My-life
Beide drie dus vrij overbodig... (In mijn geval iig)

• thestiffmeister
Zeg blackbird-ce, heb jij toevallig alle andere kaarten aan de gang gekregen.
Heb exact hetzelfde gedaan (met die .CAB files op de PDA). Echter Benelux krijg ik aan de praat.

Als ik de andere kaarten via mijn cardreader op de SD-Card kopieer of via Active-Sync (4.1) krijg ik die niet aan de gang.

Ik heb geprobeerd:
Deutschland-Map
Deutschland
etc...

Hij pakt ze gewoon niet....

Iemand een idee..? (iedereen zegt dat kopieren toereikend genoeg is en dat is bij mij ook zo).
Bij de PDA-N dus weer n's niet... 8)7

• My-life
Ik install de mappen eerst naar me HD en zet ze daarna op de PDA of de SD kaart. Werkt zoals het hoort bij alle mappen.

De Cd's die ik heb kunnen nog niet overweg met WM5 vandaar,

• Blackbird-ce
Heb voor de lol een kleinere map geprobeerd (Canarische Eilanden of iets dergelijks 8)7 ), die deed het gewoon na kopieren naar de SD kaart...

Verwijderd

pdashop.nl heeft de i-mate PDA-n van haar site gehaald....Is dit een bevestiging van de problemen die er zijn met de GPS?...

• My-life
WTF!
I-Mate PDA-N English:
Actuele status van dit product:
Nooit meer leverbaar
:?

Vanmorgen trouwens de autohouder geprobeert. Wat een kl*te ding!
PDA is 2 X naar beneden gevallen :(

[ Voor 34% gewijzigd door My-life op 10-02-2006 14:15 ]

• thestiffmeister
Nou de kaarten werken nu wel bij mij...... :)

Beetje raar dat PDASHOP.nl dit verwijdert heeft (na alle goede reviews op de site 8)7 )
Denk dat ik maar op zoek ga naar een externe bluetooth GPS ontvanger :(

Iemand een redelijke (goedkope) goede optie (die het dus wel doet)... ?

• My-life
Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag waarom deze PDA uit de verkoop is gehaald. Ben benieuwt.

Update
Wij hebben de PDA-N van onze website gehaald in verband met problemen met de ontvangst van de GPS-module. De klachten hierover zijn toegenomen en tot nader order zal de PDA-N dan ook niet beschikbaar zijn. Er wordt op dit moment gewerkt aan een oplossing.
Ik heb weer een mail terug gestuurd met de vraag wat ze doen met de PDA's die al verkocht zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door My-life op 10-02-2006 16:30 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:37:
Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag waarom deze PDA uit de verkoop is gehaald. Ben benieuwt.

Update

[...]

Ik heb weer een mail terug gestuurd met de vraag wat ze doen met de PDA's die al verkocht zijn.
Ik ben ook wel benieuwd, houd ons op de hoogte..... ik zag dat ze bij de andere shops uit de openingspost ook niet meer leverbaar zijn

offtopic:
mooi ge-update trouwens die openingspost the_bash _/-\o_

• My-life
Uw PDA zal door onze retourenafdeling worden ingenomen en gecontroleerd op de genoemde klachten. Zij zullen u uiteraard op de hoogte houden van de status hiervan. Ik heb helaas nog geen inzich in de verdere procedure die gevolgd zal worden. De PDA zal daarvoor in ons bezit moeten zijn.
Daarop volgende e-mail:
IMATE is bezig dit probleem op te lossen. Meer informatie hierover hebben wij helaas niet.
Als u de pda volgens de naar u gestuurde verzendinstructies naar ons opstuurt, zal er gekeken worden naar een passende oplossing.

[ Voor 31% gewijzigd door My-life op 10-02-2006 20:04 ]

Verwijderd

Nu zijn we gelukkig zo ver dat de leverancier het probleem onderkend. Ik hoop dat ze snel een sluitende oplossing vinden. Immers als de GPS naar behoren werkt is het naar mijn idee een "wonder apparaat". Houd het forum svp op de hoogte. Thx

• The_Bash
Hmmm klinkt wel verontrustend... "zoeken naar een passende oplossing" Wat vinden zij passend?!

Betekent dus wel dat we onze PDA's terug moeten gaan sturen. Ik ga ook maar een mailtje sturen naar PDA-shop. Hoop niet dat dit een lastige kwestie gaat worden.

• My-life
Ik ben ook van plan om de PDA terug te sturen.

Ben benieuwt hoe ze het gaan oplossen.

Misschien is het leuk om een Poll te starten waar iedereen zijn I-Mate / QTek heeft gekocht om zo te zien hoeveel ze er alleen al van tweakers terug krijgen.
Vrijwilligers? kHeb hier nog nooit een Poll gemaakt namelijk.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:19:
Ik ben ook van plan om de PDA terug te sturen.

Ben benieuwt hoe ze het gaan oplossen.

Misschien is het leuk om een Poll te starten waar iedereen zijn I-Mate / QTek heeft gekocht om zo te zien hoeveel ze er alleen al van tweakers terug krijgen.
Vrijwilligers? kHeb hier nog nooit een Poll gemaakt namelijk.
Poging tot poll:

Poll: Waar heb je je I-mate PDA-N gekocht en stuur je hem terug?
Bij PDAShop, en ik stuur hem terug
Bij PDAShop, maar ik houd hem
Bij een andere shop, en ik stuur hem terug
Bij een andere shop, maar ik houd hem
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=115136&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik heb hem bij PDAShop gekocht en ben nog in twijfel over terugsturen. GPS functioneert nu zeker niet naar behoren, maar ik ben nog geen vergelijkbare PDA's tegengekomen met deze specs voor deze prijs....

• My-life
gwystyl schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 01:54:
[...]
[KNIP]

Ik heb hem bij PDAShop gekocht en ben nog in twijfel over terugsturen. GPS functioneert nu zeker niet naar behoren, maar ik ben nog geen vergelijkbare PDA's tegengekomen met deze specs voor deze prijs....
Mooide Poll ;) .

Ik zit met precies hetzelfde dillema.

Wie betaald eigenlijk de kosten van het opsturen?

• The_Bash
Ik heb PDAshop een mailtje gestuurd en ben van plan mijn PDA-N terug te sturen. Maar dan wil ik wel eerst weten wat een 'passende' oplossing is. Daarnaast vraag ik me af hoelang je 'm nog terug mag sturen. Het dilemma van my-life herken ik wel. Heb al een tijd op een device zoals deze zitten wachten. Alle functionaliteite erin behalve GSM en GPRS, dat wilde ik graag. Ik ben benieuwd naar de reactie die ik van PDAshop krijg.

Oh en gwystyl, goede zaak die poll. Ik heb een linkje gezet in de startpost. :*)

• My-life
Uit de startpost:
Tweakers die hun PDA-N bij PDAshop gekocht hebben kunnen deze terugsturen
kBen benieuwt hoe moeilijk ze daarover gaan doen.

@the_bash
Idd zou ik ook graag eerst willen weten wat de passende oplossing is.

Ik denk dat ik zo maar even bel naar PDAshop.nl om een beetje hoogte te krijgen.

• The_Bash
Ik heb reactie op mijn e-mail:
Het is inderdaad direct te wijten aan de slechte werking van de GPS in de PDA-N
dat wij deze van de website hebben afgehaald.
Voor klanten die zoals u de PDA reeds gekocht hebben bieden wij aan om het
apparaat terug te nemen zodat u een ander kunt uitzoeken. Het lijkt er niet op
dat iMate op een korte termijn met een oplossing komt namelijk.
Dit is wel even balen wat ik vond de PDA-N nou juist zo'n fijn apparaat. Dan wil ik geen andere uitzoeken maar mijn geld terug. Een echt alternatief is er namelijk niet.

• My-life
Ik heb net even gebeld.

Het probleem wordt iig direct erkent, maar een oplossing ervoor is er niet.

In eerste instantie mocht ik de PDA retourneren en voor het aankoopbedrag een andere uitzoeken, maar zoals the_bash al zegt, er is niet echt een alternatief.
Hij attendeerde mij op de HP iPAQ hx2490. Deze PDA heeft ook Wifi en BT, draait op WM5 en heeft een 520 Mhz. proc, maar heeft geen ingebouwde GPS en is ook nog eens 389 euro. Daar komt dan nog de GPS ontvanger bij en die koste 72,50 volgens hem (Al kan ik er daar geen een van terug vinden op de site).
Dan zit je dus al op 461,50 zonder TomTom of geheugenkaartje erbij.

Naar een beetje door praten bood hij mij aan om de aankoop terug te draaien en mij dus me geld terug te geven.
Ik hoefde niet gelijk te beslissen. Als ik maandag of dinsdag belde was het ook goed.

Maar ik weet echt niet wat ik nu moet doen :|

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 14:09

spanx

_Sp[A]nX_

mmmh... ik vind het een geweldig ding.. lekker snel ook... de eerste dagen had ik matig bereik.. maar de laaste dagen echt totaal niet...

het lijkt wel of dit ding af takelt.

Ik hou hem nog even in mijn bezit, er is absoluut geen waardig alternatief voor die prijs en wat je er voor krijgt.

Ik denk zelf dat TomTom het probleem is... te kieskeurig/gevoelig met het bereik..

Laten we maar hopen dat het een software fix is ik heb geen zin om dat ding terug te gaan sturen en de hele poeha die er dan bij komt.

ps zijn er al screen beschermers te koop voor de I-Mate??

Damn it's good 2b a Tweaker!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

spanx schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:19:
mmmh... ik vind het een geweldig ding.. lekker snel ook... de eerste dagen had ik matig bereik.. maar de laaste dagen echt totaal niet...

het lijkt wel of dit ding af takelt.

Ik hou hem nog even in mijn bezit, er is absoluut geen waardig alternatief voor die prijs en wat je er voor krijgt.

Ik denk zelf dat TomTom het probleem is... te kieskeurig/gevoelig met het bereik..

Laten we maar hopen dat het een software fix is ik heb geen zin om dat ding terug te gaan sturen en de hele poeha die er dan bij komt.

ps zijn er al screen beschermers te koop voor de I-Mate??
Ik heb een screenprotector besteld bij Brando. Middelste menuutje uitklappen en het goede type uitzoeken :). $ 13.00 inc verzending vanuit Hong Kong. Misschien ook wat voor in de startpost? Ik heb nog geen NL shops gezien met deze screenprotector namelijk.

• jckraa
Wat betreft de diverse problemen met de I-mate, de customer service van I-mate antwoordde dit op een ander forum (antwoord op een probleem van iemand anders):

Dear Customer,

Thank your for your email of February 10, 2006.Regarding your issue, I would suggest you to reload the Rom version operating system on your device. I would like to inform you that soon it’s going to be avialable under Udates/Downloads for PDA-N. Plese wait and keep a regular check untill it becomes avialable in our website www.clubimate.com.

If you have any further queries, please do not hesitate to contact us.

Klinkt als goed nieuws. Het apparaat is inmiddels ook op www.clubimate.com verschenen.

Jan-Kees

• The_Bash
jckraa schreef op zondag 12 februari 2006 @ 09:52:
Klinkt als goed nieuws. Het apparaat is inmiddels ook op www.clubimate.com verschenen.
Dit vind ik ook goed nieuws. Ik vond het sowieso verdacht dat het niet op de clubimatesite stond. Ik begin toch te twijfelen of ik 'm nu wel terug wil sturen. Hoewel de GPS gisteren weer bagger was.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

euhm... ik wil wel lid worden maar ze vragen naar mijn IMEI nummer.... de PDA-N heeft geen telefoon dus... hoe kan ik dan lid worden?

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

la maa... gevonden...

esn nummer is eigenlijk s/n nummer

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb gisteren juist wel een positieve ervaring gehad met de GPS. 's ochtends rond half 8 aangezet, naar mijn werk getuft, zooi uitgesorteerd en daarna de weg op van half tien tot kwart over één. Tegen kwart voor één vond de batterij het mooi geweest, en heb ik hem uitgezet om nog even te kunnen spieken waar ik na mijn werk heen moest. In totaal heeft hij dus zo'n 5 uuf genavigeerd voor de batterij op ongeveer 10% was. Toen kon ik niet meer navigeren, maar nog wel even het toestel aan een vriend van me laten zien.
Ik had 's ochtends na een minuut of 5 een fix, en die is de hele ochtend gebleven (ritje Utrecht - Apeldoorn - Twente - Apeldoorn). Een enkele keer viel hij een paar seconden weg, maar over het algemeen ging het goed en had ik tussen de 3 en 7 sattelieten.
Het lijkt dus wel of het apparaat zijn dag moet hebben om goed te werken ofzo....
Ik wacht in ieder geval nog even de ROM op clubimate af. Terugsturen en eventueel geld terugkrijgen is leuk, maar ik heb nog geen apparaat gezien dat hetzelfde kan voor dit geld. Als het kan wil ik hem dus liever houden.

• My-life
Ik denk dat ik hem toch maar terug stuur.

Als I-Mate het probleem oplost zal deze PDA hoogstwaarschlijk wel weer opnieuw te koop zijn en zo niet dan wacht ik wel op een andere met vergelijkbare features.
(Maar ik weet het nog niet zeker :P )

• thestiffmeister
Tja heb ook gebeld.... Veel te dure oplossingen. Ben veel duurder uit dan nu.

Denk dat ik maar een externe Bluetooth GPS Ontvanger ga aanschaffen.
Iemand een goede (goedkope) Bluetooth GPS Ontvanger gezien?

Iemand een tip?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jckraa schreef op zondag 12 februari 2006 @ 09:52:
Wat betreft de diverse problemen met de I-mate, de customer service van I-mate antwoordde dit op een ander forum (antwoord op een probleem van iemand anders):

Dear Customer,

Thank your for your email of February 10, 2006.Regarding your issue, I would suggest you to reload the Rom version operating system on your device. I would like to inform you that soon it’s going to be avialable under Udates/Downloads for PDA-N. Plese wait and keep a regular check untill it becomes avialable in our website www.clubimate.com.

If you have any further queries, please do not hesitate to contact us.

Ik ben heel benieuwd wanneer die ROM beschikbaar komt. Ik kijk bijna elke dag, maar geen update te bekennen. Verder vind ik het forum van clubimate om te huilen. Het is duidelijk ingesteld op de smartphone-devices die ze hebben. De faq is ook bijna letterlijk gecopy-paste van de wizard ofzo. Er worden handelingen in beschreven waarvan ik zeker weet dat ze niet zo werken bij de PDA-N

• My-life
Mijn PDA en cradle zit weer in zijn doosje.
Morgen gaat het op de post en terug naar PDAshop.nl

• The_Bash
gwystyl schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:40:
[...]
Er worden handelingen in beschreven waarvan ik zeker weet dat ze niet zo werken bij de PDA-N
Hmmm, als dat al het geval is dan zal de support voor dit device misschien (vriendelijk gezegd) 'op gang moeten komen'. Dan kunnen we nog wel even wachten op die ROM update. Denk dat ik morgen ga bellen met PDA-shop en ga vragen of ik 'm toch terug mag sturen.

• My-life
De status van de I-Mate is inmiddels weer verandert bij PDAshop.nl

Hij stond op 'Nooit meer leverbaar' en staat nu weer terug op 'Tijdelijk uitverkocht'.

Verwijderd

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het lezen in dit forum en ik verbaas me over de slechte ervaringen met de I-mate PDA-N.
Op de zaak hebben we 3 pda’s van dit type aangeschaft met de officiële tomtom navigator pakketten.
Met veel gedoe tomtom aan de praat gekregen en wat ik hier ook lees een zeer slechte fix.
Mijn reactie was eerst ook wat een “troep”.
Maar goed ik heb tomtom er vanaf gehaald en ik ben een beetje aan het hobbyen gegaan.
Ik heb het programma wifofum (wlan scan tooltje met gps ondersteuning) geïnstalleerd en tot mijn verbazing een super snelle fix.
Na wat overleggen met collega’s kwam iemand met Navigon V5.x op de proppen
(wel een “keygen” versie) maar ja je moet toch wat proberen.
De installatie ging super simpel niets geen geklooi en de fix was er binnen een minuut.
Na een paar dagen er mee getest te hebben ben ik er zeer tevreden over.
Geen uitval en lekker stabiel op alle 3 pda’s.
Mijn conclusie hierover is dat de PDA-N niet 100% compatibel is met tomtom en of
dat nou aan de PDA-N ligt of tomtom laat ik maar in het midden wachten op een update
denk ik maar.

Mvgr Luciën.

• My-life
Het verbaast mij een beetje dat er zo veel mensen moeite hebben met TomTom installeren.

Ik heb het meerdere keren (o.a. na harde reset) gedaan en iedere keer zonder moeite.

Welkom op het forum LukyPDA.
(Lees even de FAQ's en regels door, daar staan ook nog een paar dingen over begroeten enzo ;) )

Jou conclusie is juist het hele probleem van de slechte ervaringen. Waarschijnlijk wordt die opgeloste met een software update.

Als het zover is zal ik de PDA bijna zeker weer opnieuw aanschaffen :Y) .

• The_Bash
Bedankt voor je reactie lucky... ik denk dat ik de PDA-N toch hou en wacht op een software update van TomTom. Ik zal binnenkort de MEDION navigator software eens uitproberen. Die heeft mijn pa nog liggen van zijn aldi-pda :P

Oh trouwens Lucky... elkaar groeten doen we hier niet op GOT. Je naam en eventueel groet zien we in je signature. Lees idd de faq even door zoals My-Life voorstelt :Y)

• Blackbird-ce
Heel vreemd misschien, maar ik heb nu sinds een week bijna geen problemen meer met een fix krijgen. Duurt nu maximaal 2 minuten voordat TT een fix heeft.
Het gekke is, dat ik niets veranderd heb. 8)7

Kan het zijn dat de weersomstandigheden de afgelopen paar weken niet echt optimaal waren, en dat de PDA-N daar erg gevoelig voor is?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Blackbird-ce schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:45:
Heel vreemd misschien, maar ik heb nu sinds een week bijna geen problemen meer met een fix krijgen. Duurt nu maximaal 2 minuten voordat TT een fix heeft.
Het gekke is, dat ik niets veranderd heb. 8)7

Kan het zijn dat de weersomstandigheden de afgelopen paar weken niet echt optimaal waren, en dat de PDA-N daar erg gevoelig voor is?
Zou kunnen ja. Zoals ik afgelopen zaterdag al (op)merkte ging het toen ook heel goed de hele dag. Dat was voor mij ook de reden om hem nog niet terug te sturen en te wachten op de ROM-update. Ik heb al wel een ROM gevonden voor de Dopod P100, maar omdat die niet in NL verkocht wordt en ik geen ROM gevonden heb die origineel op de PDA-N zat ga ik die er maar niet opzetten.

• My-life
Hallo vanuit Oostenrijk!

Ik heb zojuist een mailtje ontvangen van PDAshop.nl dat de PDA weer op voorraad staat op de site.
Ik neem aan dat de problemen dus zijn opgelost.
Ik ga ze iig een mailtje sturen met wat er nu veranderd is enzo. 8)

• My-life
Ik heb weer een mailtje terug:
Het toestel heeft een update gehad en kan nu dus gewoon over weg met de navigatie software. Mochten hier dan toch nog problemen in komen is er een speciaal nummer in het leven geroepen om u hiermee te helpen.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:07:
Ik heb weer een mailtje terug:

[...]
Nou hopen dat die ook beschikbaar komt voor het grote publiek dan.... waar had je ook alweer gezien dat er een ROM update beschikbaar zou komen?

• The_Bash
Ja ik ben ook wel heel benieuwd wanneer wij, de early few :9, de beschikking krijgen over de update. Dan gaat mijn PDA-N de deur niet uit!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

the_bash schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:58:
Ja ik ben ook wel heel benieuwd wanneer wij, de early few :9, de beschikking krijgen over de update. Dan gaat mijn PDA-N de deur niet uit!
Bij mij idem. Ik geloof in de potentie van dit apparaat. Het is jammer dat je er niet mee kan bellen, maar dat wist ik vantevoren. Verder vind ik de combi van Wifi, Bluetooth en GPS best uniek voor deze prijs.
Ik heb PDAshop gemaild of die ROM/software update ook beschikbaar komt voor ruimer publiek of dat we hem dan alsnog terug moeten sturen. Ik verwacht morgern voor de middag ( <4 uur) antwoord, dus dan laat ik hier weer wat weten.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Ik wacht ook even af idd. de mijne doet het ondaks de aanloopproblemen nu prima.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• My-life
Ik had, voor de duidelijkheid nog een mailtje gestuurd met de vraag:

"Dus de I-Mate PDA-N die nu verkocht worden zijn voorzien van een nieuwe firmware?"

daarop heb ik dit antwoord gekregen:

"De PDA N heeft inderdaad een nieuw stukje software gekregen waardoor het navigeren hierop mogelijk maakt."

Waarom kunnen die gasten niet gewoon 'ja' of 'nee' zeggen?

Als ik terug kom uit Oostenrijk (:9) ga ik hem zeker weer opnieuw bestellen!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:00:
Ik had, voor de duidelijkheid nog een mailtje gestuurd met de vraag:

"Dus de I-Mate PDA-N die nu verkocht worden zijn voorzien van een nieuwe firmware?"

daarop heb ik dit antwoord gekregen:

"De PDA N heeft inderdaad een nieuw stukje software gekregen waardoor het navigeren hierop mogelijk maakt."

Waarom kunnen die gasten niet gewoon 'ja' of 'nee' zeggen?

Als ik terug kom uit Oostenrijk (:9) ga ik hem zeker weer opnieuw bestellen!
Ik kreeg ook zo'n mooi nutteloos antwoord toen ik had gevraagd of de nieuwe lading een andere ROM had en of die dan ook te downloaden is of dat ik de PDA-N dan op moet sturen:
De leverancier van deze toestellen, MCC, heeft gemeld dat de combinatie PDA-N TomTom 5 goed werkt. Mochten hier problemen mee zijn, zijn zij bereid om deze voor u op te lossen Het nummer van MCC is 035–6954734.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 22-02-2006 21:45 ]

• The_Bash
Ik heb contact opgenomen met de leverancier mcc. Daar werd mij verteld dat er op de site van Imate een romupdate beschikbaar is. Je moet daarvoor wel inloggen (lees je -mate registreren). Ik ga eens op zoek.

Edit: Gloeiende, gloeiende... probeer ik mijn S/N te registreren.

1e keer: Sorry the ESN number you are trying to register is allready registered or does not exist.

Herkansing:

2e keer: You are trying to register a pre-owned Imate, you can become a member for the small fee of only $59,99.

Lekker is dat!

[ Voor 44% gewijzigd door The_Bash op 23-02-2006 11:21 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

the_bash schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:10:
Ik heb contact opgenomen met de leverancier mcc. Daar werd mij verteld dat er op de site van Imate een romupdate beschikbaar is. Je moet daarvoor wel inloggen (lees je -mate registreren). Ik ga eens op zoek.

Edit: Gloeiende, gloeiende... probeer ik mijn S/N te registreren.

1e keer: Sorry the ESN number you are trying to register is allready registered or does not exist.

Herkansing:

2e keer: You are trying to register a pre-owned Imate, you can become a member for the small fee of only $59,99.

Lekker is dat!
Dat is raar... heb je nog geen maand nadat hij überhaupt op de markt is gekomen als een gebruikt exemplaar gekregen? Lijkt me raar. Maar ik zal wel weer ff rondkijken. Ik heb me nl al geregistreerd, maar eergisteren nog niets gezien.

edit: weer de hele site en het forum van clubimate afgestruind, maar niets te vinden. Ik heb live support geprobeerd, maar daar kreeg ik meerdere keren een time-out. Ik heb nou maar een vraag gesteld op het forum. Hopen dat daar wel iemand op reageert. Ik zag wel een user online met de naam imate_support@clubimate.com (oid), dus ik hoop dat er iig iemand reageert :(

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 23-02-2006 12:00 ]

• The_Bash
Ik denk eerlijk gezegd dat, omdat hij het de eerste keer niet goed oppakte, mijn s/n nummer wel geregistreerd is... maar niet helemaal goed. Ik kan dus nu verdorie niet inloggen op clubimate.

• My-life
Mailtje naar een admin van dat forum?

• Blackbird-ce
Deze week is het bij mij weer prut met de GPS functie in TomTom. Heb gisteren eens de software plus een trial map van Mapopolis geinstalleerd. Dat werkt een stuk sneller! Waar TomTom er 10 minuten over deed om een fix op 3 satellieten te krijgen, had Mapopolis al binnen een minuut een fix op 12 (!) sats.

Ik ga zelf GPSGate nog eens proberen, waarbij ik TomTom naar de virtuele port ga doorlinken. Als die ook zo werkt, zul je mij niet meer horen klagen totdat de rom image er is. :)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij was het vandaag geen enkel probleem. Het lijkt wel of mijn GPS-gedeelte een beetje begint te wennen aan het feit dat hij af en toe wat moet doen. Nu had ik de eerste keer na 2 min een fix, later na een tijdje uit staan binnen een minuut. Ook was de ontvangst nu steeds vrij goed. Ik blijf de mensen van clubimate nog ff pesten over de ROM-update, maar het gaat de goede kant op :)

• My-life
Ik heb gister weer even gebeld met PDAshop.nl . Ze hebben mijn retourzending ontvangen en morgen word als het goed is het geld overgemaakt.

Nu wil ik weer dezelfde PDA bestellen en weer i.c.m. de cradle. Alleen nu is die aanbieding weg en dat scheelt toch 14 euro. Ik aan die jongen gevraagt en hij vertelde mij dat die combo dinsdag weer toegevoegt word. Ik kon hem niet bij hem alvast bestellen. Dat is dan wel weer jammer, het zijn toch 2 verschillende artikelen die niet bij elkaar in een doos zitten ofzo, maar dat zal wel door het systeem daarzo komen.

Ook vertelde hij dat de screenprotector waarschijnlijk morgen binnenkomt.

Met veel geluk heb ik dus woensdag weer alles in huis en moet TomTom nog beter als daarvoor werken :) .

Op PDAshop.nl staat een review van de Mio A201.
Hierin staat:
de bluetooth functie waarmee handsfree gebeld kan worden is echt super
Een tijdje terug had k aan iemand van PDAshop.nl gevraagt of de I-Mate dit ook kon en hij zei dat dit met een apart programma kon.

Weet iemand hoe dat moet?

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

ben net terug uit oostenrijk... genavigeerd op de i-mate... 1 word, GREAT!'

Tja het duurt even voordat je de eerste keer een fix hebt (TT5.2) 1-3 minuten.

Daarna al zet ik hem op standby, hij heeft direct een fix als ik hem van standby af haal.(tt nog draaiend op de achtergrond)

voor de rest kan ik ook die ROM update nergens vinden!

ps weet iemand nog een site voor freeware proggies voor de i-mate?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

spanx schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:24:
ben net terug uit oostenrijk... genavigeerd op de i-mate... 1 word, GREAT!'

Tja het duurt even voordat je de eerste keer een fix hebt (TT5.2) 1-3 minuten.

Daarna al zet ik hem op standby, hij heeft direct een fix als ik hem van standby af haal.(tt nog draaiend op de achtergrond)

voor de rest kan ik ook die ROM update nergens vinden!

ps weet iemand nog een site voor freeware proggies voor de i-mate?
In de topicstart van HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 8 staan heel veel nuttige programmas genoemd, en verder levert [google=freeware, pocketpc] een aantal sites op die bulken van de freeware programmas..

• My-life
My-life schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:28:
Ook vertelde hij dat de screenprotector waarschijnlijk morgen binnenkomt.
Helaas dus ook niet gelukt.. Mss morgen, dan kan ik hem hopelijk samen met de PDA+cradle combi bestellen.

Iemand nog antwoord op mijn andere vraag?
My-life schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:28:Op PDAshop.nl staat een review van de Mio A201.
Hierin staat:

"de bluetooth functie waarmee handsfree gebeld kan worden is echt super"

Een tijdje terug had k aan iemand van PDAshop.nl gevraagt of de I-Mate dit ook kon en hij zei dat dit met een apart programma kon.

Weet iemand hoe dat moet?

• My-life
Nou breekt me klomp...

Heb ik die combo van de I-Mate PDA-N en de cradle weer gevonden op PDAShop.nl, namelijk hier:
http://pdashop.nl/product/21279

Bel ik die gasten op krijg ik iemand aan de lijn die meent dat deze combo aanbieding niet op voorraad is. Ik vertel hem dat dit product louter uit 2 andere producten bestaat die wel allebei op voorraad zijn, zegt hij dat dit een ander product is |:(
Ik heb hem toch echt een paar weken geleden ook besteld en het zijn gewoon 2 losse producten die door hun in een doos worden gestopt en opgestuurd.

Die kerel was ook heel irritant. Zoals hij sprak verklaarde hij me echt voor gek en hij klonk erg minachtend. Helaas ben ik zijn naam vergeten, maar als ik hem nog eens aan de lijn krijg vraag ik naar een collega :(

• My-life
EINDELIJK! :9
Hartelijk dank voor uw bestelling bij PDAshop.nl!
Naar mailen en bellen werden ze mij denk ik zo spuugzat dat ze de combo aanbieding weer op leverbaar hebben gezet :+

Helaas wel net na 16:00 dus ik zal waarschijnlijk nog een dagje langer moeten wachten, maar dat kan er nog wel bij.

offtopic:
De laaste 3 posts zijn allemaal van mij :X

[ Voor 10% gewijzigd door My-life op 28-02-2006 17:05 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:05:
EINDELIJK! :9

[...]

Naar mailen en bellen werden ze mij denk ik zo spuugzat dat ze de combo aanbieding weer op leverbaar hebben gezet :+

Helaas wel net na 16:00 dus ik zal waarschijnlijk nog een dagje langer moeten wachten, maar dat kan er nog wel bij.

offtopic:
De laaste 3 posts zijn allemaal van mij :X
Mooi, ik snapte ook al niet helemaal waarom de afzonderlijke delen wel leverbaar waren en de combi niet. Nou nog wachten op de ROM update (op het imate forum loopt zelfs een topic "waar de hel is de support??@@!@!!@#@#"), dan kunnen we hier mensen blij maken met positieve reacties.

• My-life
kHeb dat topic niet zo snel kunnen vinden gwystyl. Linkje?

Wel heb ik zojuist een pakketje binnen gekregen :*) !
Eindelijk dus ook weer I-Mate PDA-N owner :P .

kZit nu op me stage dus vanaaf lkkr aan de gang thuis.
Ben echt benieuwt of TomTom nu sneller een fix zal hebben.

Hou jullie uiteraart op de hoogte!

• My-life
Tis weer erg stil geworden hier helaas.

Ik gebruik nu weer een paar dagen TomTom met mijn I-Mate waarop de nieuwe software voor een sneller GPS fix aanwezig zou moeten zijn.
Nergens op de PDA is volgens mij iets te vinden van het toegevoegde software, maar het werkt wel.
Hoewel ik met mijn vorige I-Mate ook niet echt problemen ondervond werkt deze volgens mij wel sneller.

Toen ik vanavond weg reed had ik binnen 1 minuut een fix. Ik was de straat nog niet uit. Dit was denk ik niet een koude fix. Aangezien ik een uur of 4 daarvoor ook nog gebruik heb gemaakt van TomTom.
Vanmorgen had ik TomTom al zeker 12 uur niet meer gebruikt en toen had ik binnen een minuut of 2 - 3 een fix. Allemaal zeer acceptable vind ik.

Verder heb ik net even getest met CheckPOInt voor het weergeven van o.a. flitspalen. Zoals ik ook ergens op de site heb gelezen knipperen de waarschuwingen van dit programma heel erg. Verder werkt het denk ik wel goed, maar volgens mij doet het programma niet veel meer als die waarschuwingen weergeven (wat dus erg slecht te zien is, maar daardoor ook wel opvalt) en het up-to-date houden van de POI's vergemakkelijken.
Als ik namelijk TomTom run zonder CheckPOInt worden de flitspalen ook weergegeven.

Iemand nog meer ervaringen met CheckPOInt of andere manieren om flitspalen in TomTom te krijgen?

Ik heb trouwens ook een Brando screenprotector besteld bij PDAshop.nl. Die moet als het goed is morgen binnen komen.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:32:
Tis weer erg stil geworden hier helaas.

Ik gebruik nu weer een paar dagen TomTom met mijn I-Mate waarop de nieuwe software voor een sneller GPS fix aanwezig zou moeten zijn.
Nergens op de PDA is volgens mij iets te vinden van het toegevoegde software, maar het werkt wel.
Hoewel ik met mijn vorige I-Mate ook niet echt problemen ondervond werkt deze volgens mij wel sneller.

Toen ik vanavond weg reed had ik binnen 1 minuut een fix. Ik was de straat nog niet uit. Dit was denk ik niet een koude fix. Aangezien ik een uur of 4 daarvoor ook nog gebruik heb gemaakt van TomTom.
Vanmorgen had ik TomTom al zeker 12 uur niet meer gebruikt en toen had ik binnen een minuut of 2 - 3 een fix. Allemaal zeer acceptable vind ik.

Iemand nog meer ervaringen met CheckPOInt of andere manieren om flitspalen in TomTom te krijgen?

Ik heb trouwens ook een Brando screenprotector besteld bij PDAshop.nl. Die moet als het goed is morgen binnen komen.
Ik heb nog steeds nergens een nieuwe ROM kunnen vinden, maar ik doe het voorlopig maar met de oude ROM. Kan je de versie van je nieuwe ROM posten? Te vinden onder Start - Settings - System - Device information. Mijn gegevens:

ROM version: 1.00.09 ENG
ROM date: 12/05/05

Kernel: 5.1.1101.0
Driver: 5.1.1101.0
Misc: 5.1.1101.0
Apps: 5.1.1101.0
Channel: 5.1.1101.0

Ik heb flitspalen van www.flitspaal.nl icm PoiEdit. Op flitspaal.nl staat een handleiding hoe je de bestanden moet gebruiken en hoe je ze kan updaten.

• My-life
Ik heb ook nog steeds die ROM versie. Er is, voor zover ik weer en mij verteld is, helemaal geen nieuwe ROM uitgebracht. Enkel een softwarematige toevoeging.

Kun je wat meer vertellen over PoiEdit, hoe het werkt in de praktijk enzo?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:54:
Ik heb ook nog steeds die ROM versie. Er is, voor zover ik weer en mij verteld is, helemaal geen nieuwe ROM uitgebracht. Enkel een softwarematige toevoeging.

Kun je wat meer vertellen over PoiEdit, hoe het werkt in de praktijk enzo?
Als je bij flitspaal.nl een account aanmaakt, kan je die bij PoiEdit invullen. In PoiEdit staat flitspaal.nl, met daarbij de flitspalen waar poi's van zijn. Deze zijn ingedeeld in verschillende landen en typen (snelheid 30,50,60,80,90,100,110 en 120 km/h) en roodlichtcontrole icm snelheid. Je kan dan met je ingevulde account zorgen dat poiedit elke keer dat je synct de pois update vanaf flitspaal.nl.
Je kan ook zorgen dat hij de pois op een map op de harde schijf zet zodat je ze zelf in de goede map (dezelfde map als de kaartbestanden) kan zetten.
Er staat op flitspaal.nl ook een handleiding om een melding te geven als je een flitspaal nadert zodat de maximum snelheid genoemd wordt door een stem die veel op Bram lijkt.

• My-life
Krijg je ook een duidelijke melding in het beeld?
Draait PoiEdit tijdens TomTom of gebruik je de POI functie van TomTom zelf?

Als het goed is moet er bij CheckPOInt een meting starten als je door een trajectcontrolle rijd. Is dat bij jou ook zo?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:34:
Krijg je ook een duidelijke melding in het beeld?
Draait PoiEdit tijdens TomTom of gebruik je de POI functie van TomTom zelf?

Als het goed is moet er bij CheckPOInt een meting starten als je door een trajectcontrolle rijd. Is dat bij jou ook zo?
PoiEdit haalt alleen de gegevens van bijvoorbeeld flitspaal.nl op, en kan die op de PDA of een map op de computer in verschillende formaten, waaronder die van TomTom en een paar andere veelgebruikte GPS-software. Je maakt dus gebruik van de POI functie van TomTom zelf. Je kan ook in TomTom instellen hoe ver vantevoren en met welk geluid je gewaarschuwd wilt worden voor een bepaalde POI. Als je dus een stembestand download met kreten als 'maximaal 80' en dergelijke, hoor je gelijk met het verschijnen van het POI-icoontje linksbovenin je scherm die woorden.
Trajectcontrole gebruik ik zelf niet, maar volgens mij zijn daar twee POI-punten voor, waarbij je kan laten waarschuwen voor begin en einde van de trajectcontrole. Ik weet niet of de snelheid dan dat hele stuk in beeld blijft.

• Blackbird-ce
Ik neem aan dat het op het clubimate-forum net zo stil is geworden als hier op GOT met betrekking tot de vermeende rom-update?

• My-life
Er is geen ROM-update. De I-Mate's die nu verkocht worden en waar ik er dus ook één van heb bevatten nog steeds dezelfde ROM. Volgens PDAshop.nl is er een stukje software bijgekomen wat de problemen oplost.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:38:
Er is geen ROM-update. De I-Mate's die nu verkocht worden en waar ik er dus ook één van heb bevatten nog steeds dezelfde ROM. Volgens PDAshop.nl is er een stukje software bijgekomen wat de problemen oplost.
Ik ben wel heel benieuwd wat die software moet zijn. Als hij ook na een harde reset moet werken, moet hij in de extended ROM staan. Ik heb daarin geplozen met Total Commander, maar ik kan geen GPS-driver vinden, laat staan de versie daarvan.

• My-life
Heb jij ook de nieuwe versie dan?

De enige bron die ik hiervoor heb ik de PDAshop. Zei vertelde mij dat er een extra stukje software is teogevoegt. De ROM versie op mijn PDA is nog steeds hetzelfde als van degene die ik eerst had.

Ik zal ook een zoeken met Total Commander of ik iets kan vinden.

Wat ik wel heb gezien is dat tijdens de eerste keer opstarten een aantal prog's worden installed. Waaronder ook een spelletje en Skype. Misschien word de software dan meegenomen.

Verwijderd

Heb sinds een paar weken de pda-n. Al wat .langer ervaring met gps, oa garmin. Voor de navigatie met mijn palmE2 gebruik ik de globalsat 338 BT gps met sirf3 chip. Die geeft zelfs binnen een prima ontvangst. Als ik de palm en de i-mate naast elkaar leg, zie je dat het signaal in tomtom op de gps pagina van de globalsat bijna 2 maal zo hoog is.Dat komt volgens mij door de afmeting van de antenne. Die is in de imate veel kleiner en zit ook nog aan de achterkant. Als je de imate omdraait(of boven je hoofd houdt met de display naar beneden) zie je het verschil. Voor het verkrijgen van een fix duurt het veel langer omdat de signalen veel zwakker zijn. Als je een gps voor de eerste keer start moet de almanak met de positie van de satellieten opgehaald worden. Bij zwakke signalen kan dat wel uren duren. (buiten!!). bij de globalsat worden die gegevens bewaard in een stukje intern geheugen zodat hij snel opstart bij de volgende keer. Of de imate deze gegevens bewaart weet ik niet. Als je de imate weer aanzet kan het lang duren voor hij weer een fix heeft. Het maximaal aantal satelliten wat ik gezien heb is 12. Dat is meestal het aantal dat zichtbaar is aan de hemel. Verder zijn er ook zaken die de zichtbaarheid beperken, zoals hoge gebouwen en bomen met natte bladeren. Ook werkt de globalsat met de imate, bluetuth aan, de imate de bt gps laten zoeken en een compoort toewijzen. bij mij com6. in tomtom bij de gps pagina andere bt gps,baud 9600 en com6.
Zelf heb ik een auto met warmtewerende ruit, soms werkt het wel zonder BT maar als de ontvangst slecht is schakel ik de globalsat in, dan werkt het altijd.Verder kan ik geen gegevens vinden over de externe antenne waarvoor op de achterkant een plug zit. Voor de garmin heb ik zo'n externe antenne, een verloopplugje gemaakt en aangesloten. Het signaal valt helemaal weg, het werkt niet.voor de voorversterker is een voltage van 3-5 volt nodig. de imate levert 2.5 volt, te weinig?
De qtek g100 wordt volgens de specifikaties wl met een externe antenne geleverd.

Catrinus

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:10:
Heb jij ook de nieuwe versie dan?

De enige bron die ik hiervoor heb ik de PDAshop. Zei vertelde mij dat er een extra stukje software is teogevoegt. De ROM versie op mijn PDA is nog steeds hetzelfde als van degene die ik eerst had.

Ik zal ook een zoeken met Total Commander of ik iets kan vinden.

Wat ik wel heb gezien is dat tijdens de eerste keer opstarten een aantal prog's worden installed. Waaronder ook een spelletje en Skype. Misschien word de software dan meegenomen.
Nee ik heb de oude versie. Na enige tijd krijg ik wel een fix. Binnen duurt dat uren, bij autorijden varierend tussen 2 minuten en ongeveer 25 minuten. Afhankelijk van de stand van de sterren of het weer ofzo. Ik heb er nog geen logica in kunnen ontdekken.
Ik verwacht alleen dat als er 'nieuwe software' op zit, dat dat ergens zichtbaar moet zijn. Het meest logisch lijkt me een gps driver update voor WM5 in combinatie met de i-mate PDA-N. Ik heb nu in het register GPS2410 en GPSid gevonden bij <HKLM>\Drivers\Builtin. Misschien dat daar iets in veranderd is?

• My-life
Ik heb Total Commander geïnstalled. (trouwens niet erg handige software voor zover k het nu hebt gebruikt) Waar kan ik die path vinden waar jij het over hebt?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

My-life schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:18:
Ik heb Total Commander geïnstalled. (trouwens niet erg handige software voor zover k het nu hebt gebruikt) Waar kan ik die path vinden waar jij het over hebt?
In het MDA Vario topic staat bij de tutorials hoe je in de Extended ROM kan komen. Vul \Extended_ROM\ in in de adresbalk van Total Commander. Als het goed is kan je dan wat rondkijken. Pas op met dingen weghalen, want in de Extended ROM zitten de programma's die buiten WM5 geïnstalleerd worden na een harde reset.
Het path waar ik het in mijn vorige post over had zat in het register (\\\registry\hklm\Drivers\Builtin). Ik weet niet of daar iets van versie-informatie te zien is.

Verwijderd

In dit topic wordt vooral over de imate gesproken (met name vanwege het gps-probleem met tomtom). Heeft de Qtek hier ook last van of werkt die veel beter met Tomtom? Beide toestellen hebben verder gewoon 128MB ROM en 64MB RAM volgens de officiele sites dus ik snap niet waarom de TS anders vermeldt.

*edit*
De Imate PDA-N blijkt toch met 64mb interne ROM geleverd te worden en niet met 128 MB zoals in een preview van pockentinfo.nl werd beweerd.
Dit moet dus "64mb interne RAM" zijn. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 04:09 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 04:07:
In dit topic wordt vooral over de imate gesproken (met name vanwege het gps-probleem met tomtom). Heeft de Qtek hier ook last van of werkt die veel beter met Tomtom? Beide toestellen hebben verder gewoon 128MB ROM en 64MB RAM volgens de officiele sites dus ik snap niet waarom de TS anders vermeldt.

*edit*

[...]

Dit moet dus "64mb interne RAM" zijn. :)
Het zijn precies dezelfde apparaten, met een ander logootje op de buitenkant getekend. Ik heb verschillende keren gelezen dat de Qtek met een externe GPS antennt geleverd wordt, maar volgens mij heeft geen van de tweakers in dit topic een Qtek dus weet ik niet hoe dat in NL zit. Iedereen heeft volgens mij een I-mate omdat we hem zo snel mogelijk wilden hebben en de Qtek pas later leverbaar was bij pdashop.
Ik verwacht dat de Qtek dezelfde problemen met GPS heeft, maar hierbij zou de externe antenne in de auto natuurlijk wel voor een betere ontvangst kunnen zorgen. Als de Qtek beter werkt dan de I-mate ben ik uiteraard zeer geïnteresseerd in de ROM daarvan. I-mate heeft zijn support totnutoe nogal op een laag pitje zitten; er wordt domweg niet gereageerd op posts op het supportforum en de 'live support' heeft bij mij alleen nog maar timeouts opgeleverd voor ik iemand te spreken kreeg. Ik weet niet hoe de support van Qtek is.
Als je deze pda wil kopen maakt het volgens mij niet uit of je de I-mate of de Qtek neemt. Misschien dat de Qtek met betere support en een externe GPS antenne komt, maar dat weet ik niet zeker.
Inmiddels zijn mijn GPS-problemen redelijk te houden. In de praktijk moet ik buiten een paar minuten wachten met af en toe een uitschieter naar 20 min ofzo, en kan ik dan een paar uur achter elkaar probleemloos navigeren. Het signaal is veel minder sterk dan met een externe antenne, maar dat is een keuze die je maakt: wil je veel signaal (= snellere respons en nauwkeurigere positiebepaling TomTom) of wil je zo min mogelijk draden in je auto en af en toe wandelend of fietsend navigeren...
Buiten de GPS problemen is het namelijk een zeer fijn apparaatje. Niet overdreven snel, maar hij heeft een mooi formaat en alle programma's die ik geprobeerd heb lopen zonder problemen.

• Blackbird-ce
Het is echt een TomTom probleem... Ik heb voor de lol eens een kleine applicatie geschreven die de packets van de com-poort opvangt, deze uitpluist naar de NMEA berichten en die vervolgens exporteert naar een logbestand.
Al na 25 seconden nadat ik de applicatie startte kreeg ik al een bericht ($GPGGA) dat er 3 satellieten gebruikt werden voor de plaatsbepaling.

Het lijkt em nu dan ook eigenlijk sterk dat I-Mate met een update moet komen, terwijl het probleem bij TomTom lijkt te liggen.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Blackbird-ce schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:05:
Het is echt een TomTom probleem... Ik heb voor de lol eens een kleine applicatie geschreven die de packets van de com-poort opvangt, deze uitpluist naar de NMEA berichten en die vervolgens exporteert naar een logbestand.
Al na 25 seconden nadat ik de applicatie startte kreeg ik al een bericht ($GPGGA) dat er 3 satellieten gebruikt werden voor de plaatsbepaling.

Het lijkt em nu dan ook eigenlijk sterk dat I-Mate met een update moet komen, terwijl het probleem bij TomTom lijkt te liggen.
Ik vind het ook prima als TomTom met een update komt, als het maar werkt :). Ik heb echter ook met gpsdash en andere navigatiesoftware getest, en bij geen van allen kreeg ik een snellere fix dan met TomTom

• My-life
Jullie hebben het nog steeds over de problemen, maar die zijn al opgelost.

Ik heb hier al een paar keer gezegt dat ik een nieuwe I-Mate heb waarbij het probleem is opgelost en dat het ook goed werkt.

Ik heb GPS ontvangst in een minuut en als het echt tegen zit 4 minuten. Daarna houd de PDA het ontvangst vast behalve in een tunnel richting schiphol waar ik pas reed. Weer binnen een minuut had ik daarna weer signaal.

• Blackbird-ce
gwystyl schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:06:
Ik vind het ook prima als TomTom met een update komt, als het maar werkt :). Ik heb echter ook met gpsdash en andere navigatiesoftware getest, en bij geen van allen kreeg ik een snellere fix dan met TomTom
Trial van Mapopolis eens proberen. Die gaf bij mij ook vrij snel een fix.
My-life schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:22:
Jullie hebben het nog steeds over de problemen, maar die zijn al opgelost.

Ik heb hier al een paar keer gezegt dat ik een nieuwe I-Mate heb waarbij het probleem is opgelost en dat het ook goed werkt.
Zou leuk zijn als we wisten waar dat aan ligt. ROM is hetzelfde, TomTom is hetzelfde. Andere SIRF-chip? Lijkt me niet, want met een ander programma heb ik wel snel een fix. Er lijkt iets klem te zitten tussen de I-Mate en TomTom zelf.

Niet iedereen rent meteen terug naar de winkel (tijd, kosten, reeds ingevoerde data, om maar wat redenen te noemen). Wel zou ik graag een oplossing of in ieder geval een reden zien.

Verwijderd

Inmiddels heb ik een antwoord van Qtek:
De Qtek G100 is voorzien van de nieuwste ROM update die er beschikbaar is vanuit de fabrikant. Er zijn hiermee geen problemen met TomTom Navigator bekend.
Lijkt dus toch een specifiek imate-probleem te zijn. Is er helemaal niemand hier die inmiddels een Qtek heeft kunnen uitproberen? Hij is immers alweer een poos verkrijgbaar (en mooier want zwart maar dat is dan mijn persoonlijke smaak ;)).

• My-life
De Qtek is uitgesteld vanwege dit probleem. Het probleem was dus al verholpen bij Qtek voordat ze afgeleverd waren aan de detail handel.

• Blackbird-ce
My-life schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:07:
De Qtek is uitgesteld vanwege dit probleem. Het probleem was dus al verholpen bij Qtek voordat ze afgeleverd waren aan de detail handel.
wil ik toch weten wat er anders is aan de Qtek dan de (eerste?) I-mates

• My-life
De software. Wat inmiddels dus ook verbeterd is bij de I-Mates.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste