Ervaringen Demon DSL-Express # 19

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.801 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:36:
[...]

Yep, 2/1 mb is ook nog geen straf :)
De upload is door het nieuwe modem al wel vast van 864 kbps naar 1023 kbps gegaan.
Hopelijk blijft dat zo na de upgrade, hoge upload is voor mij erg belangrijk.
Hoe komt het trouwens dat ik met het nieuwe modem/router/switch,
alleen nog met telnet 192.168.1.1 de status kan bekijken,
en niet via mijn browser naar http://192.168.1.1 :?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op maandag 06 maart 2006 @ 04:23:
[...]

De upload is door het nieuwe modem al wel vast van 864 kbps naar 1023 kbps gegaan.
Hopelijk blijft dat zo na de upgrade, hoge upload is voor mij erg belangrijk.
Hoe komt het trouwens dat ik met het nieuwe modem/router/switch,
alleen nog met telnet 192.168.1.1 de status kan bekijken,
en niet via mijn browser naar http://192.168.1.1 :?
Dat komt door een foutje in de firmware. In de supportnewsgroup wordt hier uitvoerig over gesproken.
De firmware die er nu in zit is door Demon zelf geleverd/gemaakt en er komt dus een nieuwe versie van uit die deze problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
B_O_S_S schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:40:
[...]

Volgens mij mag je maar 1x per maand up- of downgraden (dat heeft een technische reden, up/downgrades worden in de eerste week van de maand verwerkt door de DSL-providers van Demon).
Net even gebeld met demon. Volgens de persoon aan de telefoon mag ik gewoon een downgrade laten uitvoeren via de website. Zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:35
Jee mijn nieuwe aansluiting is na bijna 1 maand van ingediend naar verzonden gegaan :+

Hopelijk wordt hij nu snel opgeleverd.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 13:33
Ik was online aan het gamen toen ik merkte dat ik wel erg veel lag had. Ik heb toen op verschillende computers 20x naar ip's van gerenommeerde sites gepingt, toen bleek dat 20%-30% van de pingrequests een time-out opleverden. Na een modem-reset bleef het probleem.
Doordat ik direct naar een IP ping, lijkt het mij dus niets te maken te hebben met de DNS-server.

Ik zit nu nog op een 2/1 abbo bij BBNed op centrale Zwolle-Zuid, die straks geupgrade wordt naar 6/1.

Hebben meer mensen hier momenteel last van? Ik kan met trackmania zo nauwelijks goede tijden neer zetten, erg irritant!

[ Voor 5% gewijzigd door Scooper op 06-03-2006 14:16 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 14:42

altec

Plop

Ben ik nu de enige die al zijn upgrade heeft gehad (afgelopen vrijdag) Gaat trouwens nog harder dan die 6 Mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Wacht sinds 18/2 op mijn 2 > 6Mbps upgrade ... nog niets. Hoe lang heeft het bij jou geduurd Altec?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als reactie op uw verzoek tot het verhogen van de snelheid van uw DSL
Express verbinding kunnen wij u mededelen dat wij uw verzoek verwerkt
hebben en dat uw verbinding vanaf vandaag 06-03-2006 de verhoogde
snelheid heeft. U kunt het ADSL2+ modem nu aansluiten. Demon zal vanaf
vandaag het nieuwe tarief in rekening brengen.

Demon wenst u veel plezier met uw DSL Express verbinding.

Met vriendelijke groet,
Precies 10 minuten na de melding ontvangen dat er een onderzoek gestart zou worden (om 12 uur vanmiddag). De mail dat mijn modem verstuurd was kreeg ik op 3-3

EDIT: Aanvraag was op 18-2

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 14:58
aah dat was vrij snel
ik heb nu adsl2+ ik zal m' n lijn binnenkort ff goed testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
altec schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:17:
Ben ik nu de enige die al zijn upgrade heeft gehad (afgelopen vrijdag) Gaat trouwens nog harder dan die 6 Mbit :)
Nee hoor, hier ook al op vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16
Ik heb per 1 feb. opgezegd en dus zou per 1 maart de verbinding niet meer moeten werken, echter zit ik nu nog steeds via Demon te internetten. Het enige wat niet meer werkte vanaf 1 maart zijn de email en mijn systeemnaam. Supernews werkt nog wel gewoon en de verbinding is ook nog steeds gewoon 2 mbit, klopt dit wel? Hoe lang duurt het normaal voordat de verbinding het definitief niet meer hoort te doen zegmaar? Anders heb ik hier gewoon een gratis tweede internetverbinding.

Overigens gaat ook het KPN ISDN signaal er per 14 maart eraf, dus ws. werkt Demon dan ook niet meer, of zou dat in principe er niets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
flipjevandejam schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:29:

Overigens gaat ook het KPN ISDN signaal er per 14 maart eraf, dus ws. werkt Demon dan ook niet meer, of zou dat in principe er niets mee te maken hebben?
Dat staat los van elkaar.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit plaatje vond ik voor de snelheid van ADSL en ADSL-2. Wellicht handig om te weten voor dat je gaat klagen over de snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://img348.imageshack.us/img348/300/int12qr.th.jpg
PS: volgens Demon zit ik op 1100 m vd centrale .... voor ADSL2 net niet maximaal maar voor mijn huidige ADSL prima...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele, 112732 mag ook wel een zetje krijgen. De modem is er al, maar nog niks doorgezet naar leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 08:32:
Oele, 112732 mag ook wel een zetje krijgen. De modem is er al, maar nog niks doorgezet naar leverancier.
Nounou, ietsje geduldiger kan toch wel? Ik denk dat er met jou ongeveer nog 40.000 anderen wachten, er zullen nog maar een klein aantal overgezet zijn. (en ja, ik weet dat je met aanvragen pech hebt gehad...)

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scooper schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:11:
[...]

Nounou, ietsje geduldiger kan toch wel? Ik denk dat er met jou ongeveer nog 40.000 anderen wachten, er zullen nog maar een klein aantal overgezet zijn. (en ja, ik weet dat je met aanvragen pech hebt gehad...)
Klopt, als je bedenkt dat ik een van de eersten was die een aanvraag had gedaan.... Daar mag aan de andere kant wel wat tegenover staan. Ik vind dat je trouwens aardig snel op je pik bent getrapt. (Demon medewerker?) Je vat het persoonlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Misschien kwam mijn post wat lomp over, maar zo was hij niet bedoeld.
Ik denk dat de eerste nu net pas zijn geupgrade, dus dan lijkt het mij al wel wat snel om een medewerker erbij te roepen.

Ik ben verder ook geen demon-medewerker, gewoon een mede-abbo-bezitter. We wachten dus nog even vrolijk af :)

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Oele boodt eerder aan op basis van ordernummers best wel een zetje te willen geven. Ik maak dus graag gebruik van zijn aanbod. Ik ben 'm erkentelijk door klant te blijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
Hm, heb zelf een upgradeverzoek van 2/1 naar 6/1 lopen, maar zit er toch over te denken of ik niet toch voor 3/1 zal kiezen. Upgraden van 3/1 naar 6/1 kan altijd nog wel, en het komt zo weinig voor dat ik die 6 Mbit download ook daadwerkelijk zal gebruiken.

Switchen kan deze maand nog gratis, toch?

<edit>Net even gechecked op de Demon Express pagina, maar ik kan m'n lopende upgrade aanvraag niet wijzigen of annuleren. Dus ik moet maar geduldig afwachten tot mijn op 18/2 aangevraagde upgrade uitgevoerd is.

[ Voor 27% gewijzigd door Haay op 07-03-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 18:53

mjl

Ugh

Haay schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:05:
Hm, heb zelf een upgradeverzoek van 2/1 naar 6/1 lopen, maar zit er toch over te denken of ik niet toch voor 3/1 zal kiezen. Upgraden van 3/1 naar 6/1 kan altijd nog wel, en het komt zo weinig voor dat ik die 6 Mbit download ook daadwerkelijk zal gebruiken.

Switchen kan deze maand nog gratis, toch?

<edit>Net even gechecked op de Demon Express pagina, maar ik kan m'n lopende upgrade aanvraag niet wijzigen of annuleren. Dus ik moet maar geduldig afwachten tot mijn op 18/2 aangevraagde upgrade uitgevoerd is.
Eenmaal gekozen zit je er nu aan vast, je kunt niet voordat je huidige upgrade er niet door is een andere downgrade/upgrade indienen.

Daarnaast mag je volgens mij nu alleen wat anders kiezen vanuit oude stijl -> nieuwe stijl.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
flipjevandejam schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:29:
Ik heb per 1 feb. opgezegd en dus zou per 1 maart de verbinding niet meer moeten werken, echter zit ik nu nog steeds via Demon te internetten. Het enige wat niet meer werkte vanaf 1 maart zijn de email en mijn systeemnaam. Supernews werkt nog wel gewoon en de verbinding is ook nog steeds gewoon 2 mbit, klopt dit wel? Hoe lang duurt het normaal voordat de verbinding het definitief niet meer hoort te doen zegmaar? Anders heb ik hier gewoon een gratis tweede internetverbinding.

Het kan inderdaad zijn dat opzeggingen de laatste tijd (net als andere 'orders') wat langer blijven liggen. Je hebt dus even 'geluk' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:43:
Nou Oele boodt eerder aan op basis van ordernummers best wel een zetje te willen geven. Ik maak dus graag gebruik van zijn aanbod. Ik ben 'm erkentelijk door klant te blijven. ;)
Dat ging over een order van een nieuwe aansluiting :) De upgrades worden in gecontroleerde batches verzonden. Die van jou betreft een omzetting van bbned -> babyxl. Hiervan zijn we op dit moment de eerste gevallen voorzichtig aan het uitvoeren. Als alles goed verloopt gaat hier ook de 'kurk' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Oele_ schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:15:
[...]

Dat ging over een order van een nieuwe aansluiting :) De upgrades worden in gecontroleerde batches verzonden. Die van jou betreft een omzetting van bbned -> babyxl. Hiervan zijn we op dit moment de eerste gevallen voorzichtig aan het uitvoeren. Als alles goed verloopt gaat hier ook de 'kurk' uit.
Oh nieuwe aansluitingen, mooi :). Systeemnaam "ejoor" zou graag zo snel mogelijk willen internetten :). Aanvraag loopt al meer dan een maand.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik snap 'm :). Nu maar hopen dat er geen kurk in de wijn achterblijft...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 15:07
Oele_, kan je misschien enig inzicht geven wanneer begonnen wordt met BBNED upgrades?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond rond avondeten mijn upgrade gekregen, vrij snel gegaan nog vind ik :)
17-02-2006 Ingediend
23-02-2006 Modem verzonden
06-03-2006 Verzonden naar Babyxl
06-03-2006 Bevestigd
06-03-2006 Geaccepteerd (@oele_: hier staat nogmaals het "Verzenddatum modem verhaaltje" )
06-03-2006 Opgeleverd

Al met al duurde het 2.5 week zonder downtime, zelfs de modem hoefde niet even uit na de omschakeling(ik zit hier wel met een gbit switch ertussen, misschien scheelt dat), goed werk van demon IMO.

2/1 mbit@zyxel 650-> 87KB/s upload _ 225 KB/s download
2/1 mbit@zyxel 2602-> 105KB/s upload _ 235 KB/s download
12/1 mbit@zyxel 2602-> (nog testen) upload _ 1330-1360KB/s download (1500KB/s op de site)

Ik heb wel dat zodra ik 350KB/s dowstream 20KB/s upload dat mijn surfsnelheid extreem traag wordt@ 10KB inbel snelheid, is daar iets aan te doen?
Kun je trouwens stellen, dat wanneer je modem intrained op 1043/13501 kbit en je haalt de geadverteerde snelheid niet, dat het koper een te slechte kwaliteit heeft voor het genomen abbonement? (ik zit 200 meter van centrale)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 21:33 . Reden: strikes en download->upload ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
mjl schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:12:
[...]

Eenmaal gekozen zit je er nu aan vast, je kunt niet voordat je huidige upgrade er niet door is een andere downgrade/upgrade indienen.

Daarnaast mag je volgens mij nu alleen wat anders kiezen vanuit oude stijl -> nieuwe stijl.
Nee dat is niet waar, zie eerder post van mij terug.
Ik heb contact gehad met demon. Rond 20 feb heb ik een upgrade naar 3 mbit aangevraagd. Deze is inmiddels een paar dagen actief. Nu wil ik eigenlijk 1,5 mbit abbo.

Volgens demon mag ik nu nog een keer kosteloos downgraden. Dus dit heb ik dan ook gewoon via de webpagina aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 14-09 22:29
C00KW4US schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:20:
[...]

Nee dat is niet waar, zie eerder post van mij terug.
Ik heb contact gehad met demon. Rond 20 feb heb ik een upgrade naar 3 mbit aangevraagd. Deze is inmiddels een paar dagen actief. Nu wil ik eigenlijk 1,5 mbit abbo.

Volgens demon mag ik nu nog een keer kosteloos downgraden. Dus dit heb ik dan ook gewoon via de webpagina aangevraagd.
Maar dan moet je dus wel de voltooiing van de upgrade afwachten, voordat je de downgrade aanvraagt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
volgens mij faalt de dns nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 13-09 13:18
MR_WAZOO schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:00:
Ik heb hier geen enkel falen van de dns ? welke dnsservers heb je ingesteld dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:00:
Hier ook gisteren. (standaard DNS servers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
Hmm, ik weet niet of het aan de DNS kan liggen, maar heb de laatste dagen steeds meer last van een instabiele verbinding. Dan bedoel ik dat mijn modem er steeds vaker uitklapt. Meestal moest ik hem eenmaal per maand resetten.

Nu is het echter het geval dat ik tweemaal per week mijn modem moet resetten, daarnaast is de verbinding qua snelheid ook niet stabiel. Nou kan dit laatste aan mijn provider van Usenet liggen en dat laatste moet ik nog uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:32:
Gisteravond rond avondeten mijn upgrade gekregen, vrij snel gegaan nog vind ik :)

Al met al duurde het 2.5 week zonder downtime, zelfs de modem hoefde niet even uit na de omschakeling(ik zit hier wel met een gbit switch ertussen, misschien scheelt dat), goed werk van demon IMO.

2/1 mbit@zyxel 650-> 87KB/s upload _ 225 KB/s download
2/1 mbit@zyxel 2602-> 105KB/s upload _ 235 KB/s download
12/1 mbit@zyxel 2602-> (nog testen) upload _ 1330-1360KB/s download (1500KB/s op de site)

Ik heb wel dat zodra ik 350KB/s dowstream heb dat mijn surfen extreem traag wordt@10KB, is daar iets aan te doen?
Kun je trouwens stellen, dat wanneer je modem intrained op 1043/13501 kbit en je haalt de geadverteerde snelheid niet, dat het koper een te slechte kwaliteit heeft voor het genomen abbonement? (ik zit 200 meter van centrale)
Als je modem intrained op 13501/1043 heb je perfect je 12/1 (+10% overhead compensatie) op je lijn gehaald. Koper is dan dus prima. Haal je die snelheid niet (zo'n 1300kByte/s) dan is er iets bij je modem, je netwerk of je PC niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upgrade van 8/1 naar 12/1 gedaan op 21 februari. Heb alleen nog maar het modem ontvangen verder is er nog niks gedaan zelf nog geen bericht naar BBNED :( :( :( :(

username tetelepta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:18:
upgrade van 8/1 naar 12/1 gedaan op 21 februari. Heb alleen nog maar het modem ontvangen verder is er nog niks gedaan zelf nog geen bericht naar BBNED :( :( :( :(

username tetelepta
Valt nog wel mee hoor kan 3-4 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht dat men geen upgrades naar adsl2+ via bbned deden bij Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:51:
[...]
Als je modem intrained op 13501/1043 heb je perfect je 12/1 (+10% overhead compensatie) op je lijn gehaald. Koper is dan dus prima. Haal je die snelheid niet (zo'n 1300kByte/s) dan is er iets bij je modem, je netwerk of je PC niet goed.
Dus... als ik het goed begrijp doet de modem onder het intrainen een soort zelftest waarop ie de max up- en downloadsnelheid vastlegt?
En wat zou ik kunnen doen om te kijken wat eraan mijn hardware mankeert?

Mijn vorige bericht over trage surfsnelheid is iets anders geworden. Het lijkt erop dat wanneer er een 20KB/s upload plaats vindt, dat mijn surfensnelheid op inbelsnelheid komt. ;(
Pingen naar mijn gateway in de centrale geeft onder een upload van 20KB/s een average ping van 363,533 ms, zonder enige upload is dit wel ok: 17.8 ms. Zou de oorzaak daarin kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
wat hier t probleem is met de dns servers 135 en 136 dat ik veel sites vaak moet verversen voor ze het goed doen

bittorrent en andere software/protocollen gaan wel goed, enkel http doet het niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:48:
[...]

Dus... als ik het goed begrijp doet de modem onder het intrainen een soort zelftest waarop ie de max up- en downloadsnelheid vastlegt?
En wat zou ik kunnen doen om te kijken wat eraan mijn hardware mankeert?

Mijn vorige bericht over trage surfsnelheid is iets anders geworden. Het lijkt erop dat wanneer er een 20KB/s upload plaats vindt, dat mijn surfensnelheid op inbelsnelheid komt. ;(
Pingen naar mijn gateway in de centrale geeft onder een upload van 20KB/s een average ping van 363,533 ms, zonder enige upload is dit wel ok: 17.8 ms. Zou de oorzaak daarin kunnen zitten?
Probeer anders eens te forceren dat je netwerk verbinding van/naar je modem/router op half duplex staat en desnoods ook even testen hoe dat gaat op 10 Mbit (max snelheid ligt dan uiteraard iets lager)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het is wel heel extreem deze situatie. Je upload zit voor 20% in gebruik, pas bij >80% zou je echt wat moeten gaan merken met surfen. Getuige dat de latency zo oploopt lijkt het wel alsof je upload vol zit en helemaal niet enkel 20kByte/s.

Of heb je een peer2peer applicatie open staan die gewoon heel veel connecties tegelijk open heeft? Dan zou uitschakelen van de firewall in je modem wel zin hebben, die krijgt het een beetje druk van zoveel connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Is het mogelijk om met een ADSL(1)-modem gebruik te maken van een ADSL2-verbinding?

Ben hier gemigeerd van Demon naar TweakDSL, althans, dat zou moeten... Demon is afgesloten maar mijn modem krijgt nu geen IP meer en geeft aan 'down'. Modem van TweakDSL heb ik nog niet ontvangen :(.

Kan het zijn dat je echt een ADSL2-modem nodig hebt om gebruik te maken van de verbinding of volstaat een ADSL1-modem gewoon en is er iets verkeerd gegaan bij het migreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Genghis Khan schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:34:
Is het mogelijk om met een ADSL(1)-modem gebruik te maken van een ADSL2-verbinding?

Ben hier gemigeerd van Demon naar TweakDSL, althans, dat zou moeten... Demon is afgesloten maar mijn modem krijgt nu geen IP meer en geeft aan 'down'. Modem van TweakDSL heb ik nog niet ontvangen :(.

Kan het zijn dat je echt een ADSL2-modem nodig hebt om gebruik te maken van de verbinding of volstaat een ADSL1-modem gewoon en is er iets verkeerd gegaan bij het migreren?
Ligt eraan wat voor modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:41:
[...]

Ligt eraan wat voor modem.
't Is een Zyxel Prestige 650R-31. Analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Moet gewoon werken op ADSL1 zal hij verbinden alleen natuurlijk. Werkt het niet gelijk bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:13:
[...]
Probeer anders eens te forceren dat je netwerk verbinding van/naar je modem/router op half duplex staat en desnoods ook even testen hoe dat gaat op 10 Mbit (max snelheid ligt dan uiteraard iets lager)
Waar kan ik dat omzetten in de zyxel? :)

Mijn netwerk:

zyxel bij IRSA->
10meter CAT5e straight naar asus gigax 1105 switch (auto MDI/MDIX en auto-sensing voor 10/100/1000mbit & duplex mode op alle 5 poorten)->
poort 2: 15m CAT5e straight naar een linuxcomputer
poort 3: 10m CAT5e straight naar een windowscomputer

Heel de LAN zijde van de switch draait op 1000mbit auto-sensing full-duplex, en ik kan geen collisions in modem en op lampjes van de switch vinden.
bjck schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:23:
Of heb je een peer2peer applicatie open staan die gewoon heel veel connecties tegelijk open heeft? Dan zou uitschakelen van de firewall in je modem wel zin hebben, die krijgt het een beetje druk van zoveel connecties.
Mja ik had wel KTorrent lopen met een torrent, maar er waren maar een paar peers in de swarm(completed->seeding mode op rustige torrent). Maar het zou inderdaad kunnen, ga ik even naar kijken.
Firewall heb ik gelijk uitgezet, dit omdat ik het niet werkend kon krijgen i.c.m. NAT@bittorrent.

Het is nu met ~40KB upload:
30 packets transmitted, 30 received, 0% packet loss, time 29027ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.087/25.446/67.553/14.020 ms

Dus inderdaad wellicht teveel connecties gehad op dat moment. 8)7
Nouja, morgen overdag nog even kijken wanneer de gateway meer is belast of hetzelfde opgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:34:

Welke verbinding had je eerst? BBned of Babyxl en wat heb je bij Tweak, Tiscali of BBned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

[...]

Krijgt iedereen die momenteel op BBNEd zit nu BabyXL (indien leverbaar) :?
Dat zal waarschijnlijk ook voor mij gelden dan, systeemnaam: cjdijk.
Op zich wel fijn vanwege de 10% overhead compensatie. :*)

Ik vraag me wel af hoe het zit met de verschillende modems.
Dus of dan nog die VCI waarde aangepast moet worden van 35 naar 34.
De meeste mensen die ik zelf aangevraagd heb, hebben ook een upgrade genomen,
maar geen ander modem besteld. (Ikzelf heb wel een nieuw modem genomen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aanvraag ligt nu bij BabyXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik heb inmiddels een week de Zyxel firmware in mijn 2602R-61 zitten en die werkt prima met VoIP. Nu al een week stabiel en bellen werkt ook goed. Wanneer Demon met een nieuwe update komt, probeer ik die wel een keer, maar voorlopig geen Demon firmware in mijn modem.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 08-03-2006 11:15 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Laatst online: 01-09 20:46
Die nieuwe Zyxel modem voor analoge lijnen is zwaar brak. DHCP werkt voor geen meter, als ik mijn desktop reboot moet ik eerst de modem resetten voordat die een nieuw IP krijgt (renewen werkt ook niet). Daarnaast crasht die ook nog is om de zoveel tijd zonder enige reden. Mijn oude modem van Demon (Copperjet) heeft een paar jaar nonstop gedraait en nooit problemen mee gehad en deze modem moet ik minstens elke dag opnieuw opstarten. Lijn is nog niet geupgrade en ik maak ook geen gebruik van VoIP of andere niet standaard dingen.

Ik lees hier dezelfde problemen bij andere mensen, iemand die al een oplossing heeft? Ik gok dat de mensen die geen problemen hebben met de nieuwe modem het ISDN model hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrayingFalcon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:58
Op 18-2 ingediend voor upgrade 2/1 -> 3/1.
Ook nog geen verandering gezien...

Systeemnaam: tadi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Grimlord: Het is niet zozeer het modem wat brak is, maar de Demon firmware. Dit zit vol bugs mbt VoIP en crashes. Mijn modem crashte ook regelmatig bij het gebruiken van de menus (en soms ook zonder dat te doen). De Zyxel firmware die er nu inzit (van 08-2005) is retestabiel en alles werkt gewoon.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 2/1 naar 3/1 overstap werkt prima
een vriend van me is ook al overgezet

is allemaal prima en snel geregeld door demon
zie status van de aanvraag:

23-02-2006 Ingediend. Demon heeft uw verzoek tot wijziging ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de verdere afhandeling van uw order naar u worden toegestuurd.

04-03-2006 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.

04-03-2006 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. De wijziging gaat nu uitgevoerd worden.

04-03-2006 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en de nieuwe snelheid is mogelijk op uw adres. De nieuwe snelheid zal naar verwachting binnen twee weken worden opgeleverd.

04-03-2006 Opgeleverd. De wijziging is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw gewijzigde Demon DSL Express abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkst
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 10:20
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe snel de upgrades gaan.

Ik heb de upgrade van mijn lijn 18/2 aangevraagd 2/1 naar 6/1

ordernummer 104904 systeemnaam: steenhuis

de lijn loopt via BBNED

Ik krijg op de demon website op dit moment alleen maar status ingediend.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

:?

[ Voor 5% gewijzigd door henkst op 08-03-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 15:19
ik heb begrepen dat ik alles _voor_ heb om snel ge-upgrade te worden (babyxl, geen nieuw modem, geen adsl2), maar na de indiening op 18-2 is er nog niets aan mijn status veranderd...jammer, maar goed, ik zal geduld moeten hebben.

104255, systeemnaam==forum nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrimLord schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:21:
Ik lees hier dezelfde problemen bij andere mensen, iemand die al een oplossing heeft? Ik gok dat de mensen die geen problemen hebben met de nieuwe modem het ISDN model hebben.
Analoog hier: onder adsl1 was het erg instabiel, maar sinds adsl2+ een paar dagen terug geen storing meer gehad van het modem. Kan natuurlijk toeval zijn, maar dat weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:38

Bergie

Lekker belangrijk...

henkst schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:44:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe snel de upgrades gaan.

Ik heb de upgrade van mijn lijn 18/2 aangevraagd 2/1 naar 6/1

ordernummer 104904 systeemnaam: steenhuis

de lijn loopt via BBNED

Ik krijg op de demon website op dit moment alleen maar status ingediend.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

:?
Ik heb op 17/2 ook een upgrade van 2/1 naar 6/1 aangevraagd maar de status stond gisteren ook nog gewoon op ingediend. Misschien dat het ondertussen wel veranderd is maar zit nu op mijn werk en weet die wachtwoorden niet uit mijn hoofd dus kan mijn mail niet checken. Het zal iig wel niet zo lang meer duren denk ik :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

ik had een vraagje, ik heb nu ADSL van Xs4all ( connected by KPN ) en ik wil overstappen naar Demon ( flex 6mb abbo ). Ik wil zo min mogelijk downtime hebben en wil dus gebruik maken van de telco - telco migratie. Maar wat is nu de juiste werkwijze om dit in werking te stellen.

- Kan ik mijn aanmelden bij Demon en mag ik er dan vanuit gaan dat Demon verder alles regelt ?
- Moet ik eerst xs4all opzeggen en gelijk me aanmelden bij Demon ?
- Of is er een andere manier.

je heb twee partijen bij KPN ADSL, het KPN gedeelte ( waar je voor betaald en helaas ook flink ook :( ) en het Xs4all gedeelte. als ik vanuit ga van de eerste optie, dan komt er op een gegegeven moment dat de hop is gedaan en dat ik alles nog het xs4all gedeelte heb. en deze kan ik dan bij hun netjes opzeggen

Ik ben namelijk bang dat bij de tweede optie de KPN gelijk de lijn gaat slopen en dan mag je gewoon wachten totdat de lijn vrij is en zit je dus 3 weken zonder internet.

Heeft er iemand ervaring mee, of heeft iemand ook deze migratie ( van kpn naar BBned / Tiscali netwerk ) gedaan, en hoe heb je dat gedaan ?

Niks anders dan lof voor Xs4all :*) , want ze zijn goed, alleen de prijs is gewoon niet meer op te brengen.

Zie graag jullie reacties tegmoet

groeten

Straydog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Zat vanaf het begin bij Demon maar die zijn nu ook aan het cashen, abbo kost veels te veel geld en ze staan in de uitverkoop, mischien dat UPC/CHELLO/WANADOO ze overneemt, ik wilde dat niet mee maken.

Net als ik, tweede lijn aanvragen en dan overstappen naar http://www.DDS.nl
Demon gaat er op 28 maart af _/-\o_

Mijn lijn is net opgeleverd DDS BBNED ADSL2+ 12/1 mb en dat voor weinig geld _/-\o_
ping ping ping ping gelukkig geen problemen gehad modem is een copperjet 816-2p
volle snelheid heb ik volgens abbo.
31.45 euro

[ Voor 24% gewijzigd door carpin op 08-03-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Bergie schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:26:
[...]

Ik heb op 17/2 ook een upgrade van 2/1 naar 6/1 aangevraagd maar de status stond gisteren ook nog gewoon op ingediend. Misschien dat het ondertussen wel veranderd is maar zit nu op mijn werk en weet die wachtwoorden niet uit mijn hoofd dus kan mijn mail niet checken. Het zal iig wel niet zo lang meer duren denk ik :)
Nope, helaas. Ik zit nog steeds op 2/1 :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Ook ik zit nog te wachten op verdere vorderingen... ingediend 19/2 had toch wel verwacht dat ik ondertussen op bevestigd had gestaan ofzo...

Zit ook op BBNED...blijkbaar is die pas later aan de beurt mbt het upgraden ofzo...
Beetje jammer als ik zie dat iemand die 4 dagen later heeft aangevraagd nu al verhuisd is en mensen die meteen hebben aangevraagd nog steeds zitten te wachten...
Ik wacht nog maar even af zal trouwens ook niet veel anders op zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik heb nu af en toe ook wat problemen met men nieuwe zyxel prestige 2602R-61
Af en toe kan ik niet meer surfen of naar een gameserver connecten. Msn en mIRC werken wel gewoon goed.

Als ik de zyxel reset werkt alles wel weer.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Laatst online: 22:06
18-02 update aangevraagd 2/1 -?6/1
04-03 geleverd

Goed gedaan Demon!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35
Master FX schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:14:
04-03 geleverd

Goed gedaan Demon!
Ook op 18-02 hetzelfde aangevraagd maar helaas nog niks. Wij zitten trouwens via BBned, tenminste dat staatop de Copperjet 816... Kan je dit eigenlijk nog ergens anders echt testen?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Banjy schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:20:
[...]

Ook op 18-02 hetzelfde aangevraagd maar helaas nog niks. Wij zitten trouwens via BBned, tenminste dat staatop de Copperjet 816... Kan je dit eigenlijk nog ergens anders echt testen?
ja doe start > uitvoeren > cmd > in de prompt > typ tracert www.tweakers.net kan je zien waar je internet verbinding via loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35
Zenix schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:12:
[...]

ja doe start > uitvoeren > cmd > in de prompt > typ tracert www.tweakers.net kan je zien waar je internet verbinding via loopt.
Bedankt, de lijn loopt indd via BBned. Dus ik ben benieuwd wanneer ik geupgrade wordt.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
Ook ik heb problemen met de geleverde Zyxel 2602R:

- DHCP server verstrekt soms gewoon geen adressen (reboot nodig)

- DNS forwarding houdt er soms gewoon spontaan mee op (reboot nodig)
Als ik op m'n clients bijvoorbeeld 192.168.1.1 als DNS server opgeef

- Regelmatig crasht de Zyxel, deze is dan gedurende enkele minuten niet meer te benaderen (ping / telnet). Als de Zyxel weer gestart is staan alle counters weer netjes op 0

De snelheid is verder wel erg okay 12 /1 abo:
Downstream Speed: 13501 kbp+
Upstream Speed: 1134 kbps

Als iemand evaring heeft met een alternatieve firmware dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Laatst online: 22:06
Master FX schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:14:
04-03 geleverd
Banjy schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:20:
[...]
Ik zit hier op BabyXL, misschien dat em daar het verschil in zit.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Denk het ja, want voor zover ik het heb gevolgd werken alle mensen die al hun upgrade gehad hebben via BabyXL en de BBned'ters zitten nog te wachten :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

08-03-2006VerzondenDe order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
08-03-2006BevestigdDe ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. De wijziging gaat nu uitgevoerd worden.

Netjes, nu maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor hier enge verhalen over de firmware van de 2602R. klopt het nu dat het plaatsen van de originele firmware van Zyxel eventuele problemen oplost? ik ga via BBNed en ben dus nog niet overgezet, maar dan weet ik straks iig wat ik nog kan proberen als ik dezelde problemen ondervind.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Die nieuwe Zyxel modem voor analoge lijnen is zwaar brak. DHCP werkt voor geen meter, als ik mijn desktop reboot moet ik eerst de modem resetten voordat die een nieuw IP krijgt (renewen werkt ook niet). Daarnaast crasht die ook nog is om de zoveel tijd zonder enige reden. Mijn oude modem van Demon (Copperjet) heeft een paar jaar nonstop gedraait en nooit problemen mee gehad en deze modem moet ik minstens elke dag opnieuw opstarten. Lijn is nog niet geupgrade en ik maak ook geen gebruik van VoIP of andere niet standaard dingen.

Nergens last van hier (Zyxel modem/router/4poorts-switch).
Ik heb niks veranderd, geen Voip ingesteld dus, orginele firmware.
Heb een analoge lijn, zit op BBNed, op dit moment nog steeds snelheid 2/1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

reskobon schreef op maandag 06 maart 2006 @ 13:22:
Jee mijn nieuwe aansluiting is na bijna 1 maand van ingediend naar verzonden gegaan :+
Hopelijk wordt hij nu snel opgeleverd.
Ja die orderstatus pagina is een mooi ding. Ik kijk er sinds indiening nieuwbouwaanvraag op 19-2 nu ook dagelijks naar.

Was er vrijdag (3 maart) nog te zien dat de order verzonden was (met status verzonden en onder vermelding van de datum 03-03-2006 zou "De DSL partner zal de gegevens gaan controleren."

Inmiddels is in diezelfde regel de datum aangepast naar 08-03-2006 en is er een status "bevestigd" van diezelfde datum bijgekomen. De "ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner" nu volgt een technisch onderzoek. Ik vermoed dat er nu (pas) een aanvraag naar KPN is gegaan. Klein zuchtje.

Maar het is mooi te kunnen zien dat er voortgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Die nieuwe Zyxel modem voor analoge lijnen is zwaar brak.
knip
Ik gok dat de mensen die geen problemen hebben met de nieuwe modem het ISDN model hebben.
Ik heb een Zyxel 2602 ISDN modem met de laatste (beta) firmware van Tiscali en ik heb ook problemen (andere dan jij vermoed ik). Niet eens zozeer met voice. Moest ik met de laatste "final" firmware eens per 200 uur resetten, nu is het eerder om de 100 uur en soms klapt de verbinding eruit (pingen naar IP adres vanuit modem failt) terwijl de lijn keurig traint. Telefonie doet het dan ook niet maar dat is logisch. Soms lukt het om weer online te komen door de ATM interface te resetten, soms het hele modem.

Gister terwijl ik met de Tiscali helpdesk sprak (GSM) kwam de verbinding spontaan terug. Ik heb niets gereset. Helpdesk medewerker beweerde dat hij ook niets had gedaan. Hij kon mij eerst ook niet pingen terwijl ik wel een publiek IP had. Maar dat is steeds zo en hij traint altijd op de waarde die hoor bij mijn abo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
Helaas staat mijn aanvraag voor upgrade van 2/1 naar 6/1 nog steeds op 18/02 Aanvraag ingediend..

Als het Demon 3 tot 4 weken kost om die upgrade te bewerkstelligen dan ZOU ik mogen verwachten dat het in de loop van volgende week moet gebeuren. Komend weekend zijn er 3 weken verlopen, dus volgende week is de 4e week sinds aanvraag... Nog maar even geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
RobbieDee schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:24:
[...]

Ja die orderstatus pagina is een mooi ding. Ik kijk er sinds indiening nieuwbouwaanvraag op 19-2 nu ook dagelijks naar.

Was er vrijdag (3 maart) nog te zien dat de order verzonden was (met status verzonden en onder vermelding van de datum 03-03-2006 zou "De DSL partner zal de gegevens gaan controleren."

Inmiddels is in diezelfde regel de datum aangepast naar 08-03-2006 en is er een status "bevestigd" van diezelfde datum bijgekomen. De "ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner" nu volgt een technisch onderzoek. Ik vermoed dat er nu (pas) een aanvraag naar KPN is gegaan. Klein zuchtje.

Maar het is mooi te kunnen zien dat er voortgang is.
Datzelfde geldt voor mij ook ja, eerst 03-03-2006 en toen ineens 08.

Hoop dat het begin volgende week toch opgeleverd wordt aangezien ik dit weekend ga verhuizen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Hier is trouwens iets waar ik geen reet van snap. Sinds ik mijn ZyXEL 650R-31 als router heb ingesteld, zien mijn traceroutes er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
C:\Documents and Settings\Marco>tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *     192.168.1.1  reports: Destination host unreachable.

Trace complete.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? De Security-instellingen in het modem zijn het in ieder geval niet, die gelden alleen van WAN -> LAN en niet andersom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bij mij thuis is nog niets veranderd (BBned, Groningen)
Op mijn werk hebben we Demon Business DSL (BBned, Groningen) en daar gaf de statuspagina aan dat we al een stapje verder zijn.
De modem was echter behoorlijk gecrashed en ik moest 'm volledig resetten voordat íe weer verbinding had.
Het (nieuw) geleverde modem (Netopia 3346NEU-ENT) was echter afgeleverd met VPI/VCI van 8/35 ipv 0/35.

Ik heb dus geen idee wat nu zometeen de juiste waarde moet zijn. Vooralsnog staat íe weer op 0/35 en dan krijgt het modem wel een IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

NNF schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:55:
Hier is trouwens iets waar ik geen reet van snap. Sinds ik mijn ZyXEL 650R-31 als router heb ingesteld, zien mijn traceroutes er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
C:\Documents and Settings\Marco>tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *     192.168.1.1  reports: Destination host unreachable.

Trace complete.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? De Security-instellingen in het modem zijn het in ieder geval niet, die gelden alleen van WAN -> LAN en niet andersom. :?
Heb je al je router gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NNF schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:55:
...
Met mijn oude 650R kon ik ook niet pingen, was gewoon onmogelijk. Met de nieuwe 2602 lukt het wel. :?

Krijgen de mensen met problemen met de 2602 dezelfde foutmelding onder het surfen?:
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/3364/zyxelerror0bd.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:10
Ook ik heb uitval met mijn 650 modem....ik heb gezocht en blijkt dat in mijn menu nogal wat tegenovergeteld staat als wat moet....Weet iemand misschien of de instellingen die vermeld staan op de Demon Site nog kloppen...ik zelf ben aangeloten via het bbned

De link is http://www.demon.nl/downloads/pdf/Zyxel_650R_snelstart.pdf

Hier staan bij een aantal menu dingen omcirkeld, bij 75 % daarvan heb ik vaak tegenovergesteld ingevuld Dit kan uiteraard met de laatste zyxel software te maken hebben.

Dit is dus niet de versie die Demon ondersteund!

Mijn vraag is zoals het omcikeld is moet het ook daadwerkelijk zo ingevuld zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:27:
[...]

Met mijn oude 650R kon ik ook niet pingen, was gewoon onmogelijk. Met de nieuwe 2602 lukt het wel. :?

Krijgen de mensen met problemen met de 2602 dezelfde foutmelding onder het surfen?:
[afbeelding]
Ja dat had ik ook na reset was het over bij mij, maar nu af en toe werkt het internetten niet en het gamen online, mirc msn werken wel altijd. Maar na reset werkt altijd alles weer perfect voor een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

@roxz, Zenix:

Dat gebeurt als je 2602 een DNS naam niet kan resolven. Om de 1 of andere reden geeft hij dan zijn eigen IP terug oid. Ik heb het opgelost door de caching nameservers van Demon in de config te zetten ipv het modem dat zelf via DHCP te laten verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik heb nu net een week Demon en heb nu dus ook al een week lang het probleem dat me internet heel slecht wil draaien

al het http verkeer is enorm traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

mja, ik heb ook babyxl maar nog niet geupgrade, heb het op 19/2 aangevraagd. Mijn vorige upgrade ging toch een stuk vlotter, nl. binnen 14 dagen. Maar ja ik merk het wel als het geupgrade is :)

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:11:

al het http verkeer is enorm traag
Hier ook last van, ik heb het gecontroleerd met tcptrack, iftop en pingen naar mijn gateway in de centrale, en zodra ik 50KB upload heb en zo'n 14 connecties dan wordt mijn ping te hoog waardoor surfen erg traag wordt. (gateway:babyxl-colo-ledn-wdz-gw.router.nl.demon.nl )
Onder adsl1 had ik dat probleem nooit, ik zit om deze reden te overwegen om weer terug te gaan naar adsl1.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:50:
[...]

Hier ook last van, ik heb het gecontroleerd met tcptrack, iftop en pingen naar mijn gateway in de centrale, en zodra ik 50KB upload heb en zo'n 14 connecties dan wordt mijn ping te hoog waardoor surfen erg traag wordt. (gateway: babyxl-colo-ledn-wdz-gw.r )
Gateway staat niet op de centrale zelf. En nooit geleerd dat je geen routers moet pingen om goede resultaten te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 09-03-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:53:
[...]
Gateway staat niet op de centrale zelf.
Niet? Er staat in de router webconfig> system status> WAN Information>Default Gateway: 83.160.184.1
Als ik dat ping dan krijg ik bovenstaande adres in iftop, dan zou dat toch de gateway moeten zijn? :?
En nooit geleerd dat je geen routers moet pingen om goede resultaten te krijgen?
Nope. Maar er zit wel een heel groot verschil in de ping zodra ik iets upload, alsook het ernorm trage surfen. Welk adres ik neem maakt niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:01:
[...]

Niet? Er staat in de router webconfig> system status> WAN Information>Default Gateway: 83.160.184.1
Als ik dat ping dan krijg ik bovenstaande adres in iftop, dan zou dat toch de gateway moeten zijn? :?
Das een naampje dat Demon er aan gegeven heeft. Weet zeker dat de gateway voor Ledn-Wdz in Amsterdam staat.
[...]

Nope. Maar er zit wel een heel groot verschil in de ping zodra ik iets upload, alsook het ernorm trage surfen. Welk adres ik neem maakt niet veel uit.
Routers hebben altijd een beveiliging tegen pingen. Dus een keer niet antwoorden moet je niet van schrikken. Ook heeft het vaak een prioriteit van -1, dus als de router druk is krijg je traag antwoord (hogere waardes) niet omdat je lijn druk is, maar de router.

Het is dus altijd verstandig om een (web)server bij je ISP te pingen. Dat is een machine die het dichtst bij je staat netwerk technisch aan de andere kant van je DSL verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 09-03-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:05:
[...]
Das een naampje dat Demon er aan gegeven heeft. Weet zeker dat de gateway voor Ledn-Wdz in Amsterdam staat.
Aha... omdat de straatnaam en plaat in de dns zit verwerkt ging er gemakshalve vanuit dat het de centrale was hier om de hoek.
Routers hebben altijd een beveiliging tegen pingen. Dus een keer niet antwoorden moet je niet van schrikken. Ook heeft het vaak een prioriteit van -1, dus als de router druk is krijg je traag antwoord (hogere waardes) niet omdat je lijn druk is, maar de router.

Het is dus altijd verstandig om een (web)server bij je ISP te pingen. Dat is een machine die het dichtst bij je staat netwerk technisch aan de andere kant van je DSL verbinding.
Dat wist ik inderdaad niet, dankje. :)
Hoe ga ik een webserver vinden die dichtbij staat? Tracert/traceroute?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Laatst online: 01-09 20:46
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:32:
ik hoor hier enge verhalen over de firmware van de 2602R. klopt het nu dat het plaatsen van de originele firmware van Zyxel eventuele problemen oplost? ik ga via BBNed en ben dus nog niet overgezet, maar dan weet ik straks iig wat ik nog kan proberen als ik dezelde problemen ondervind.
Ik heb nu de originele Zyxel firmware geinstalleerd en de problemen blijven helaas :(

Als dit na de upgrade nog steeds zo brak is zet ik 'm op bridged mode en laat ik me linux server de rest wel doen. Erg teleurstellend dit na alle goede ervaringen voordat ik deze modem kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Niet vergeten naar defaults te resetten na de upgrade of downgrade? Doe je dit niet krijg je gegarandeerd klachten met elk modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:27:
[...]

Voor de geïnteresseerden: ik heb het opgelost door deze instructies op te volgen. Ik ping en traceroute nu weer als nooit tevoren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Gerco schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:36:
@roxz, Zenix:

Dat gebeurt als je 2602 een DNS naam niet kan resolven. Om de 1 of andere reden geeft hij dan zijn eigen IP terug oid. Ik heb het opgelost door de caching nameservers van Demon in de config te zetten ipv het modem dat zelf via DHCP te laten verkrijgen.
Hoe doe ik dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:13:
[...]

Dat wist ik inderdaad niet, dankje. :)
Hoe ga ik een webserver vinden die dichtbij staat? Tracert/traceroute?
Elke server in het eigen netwerk van je ISP is netwerk technisch 'dichtbij' vanaf je aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Largow schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:49:
[...]

Hm, laat svp een berichtje achter als je meer te weten komt, ook hier is de up van 83kb naar 75 gegaan
Ik heb net een tijdje met een Demon helpdeskmedewerker gesproken (het mailen leverde weinig op), maar die wist het ook niet. Er zit in ieder geval géén aangepast snelheidsprofiel op mijn lijn, maar het modem traint gewoon alleen nog maar in op 768 kbps upstream. Heel raar, maar ja, het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 05:44:
Elke server in het eigen netwerk van je ISP is netwerk technisch 'dichtbij' vanaf je aansluiting.
Een hompage van je account will do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
vandaag minder problemen met het http verkeer, wie van Demon zou eventueel naar de apparatuur in ouderkerk kunnen kijken voor me? een vriend van me die ook demon heeft heeft ook problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:07:
[...]

Een hompage van je account will do?
Die staan bij Demon in het netwerk weer in Engeland dacht ik, minder handig. Pak de time-server anders: ntp.demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Laatst online: 09-09 14:42

altec

Plop

Kan iemand even zijn betaling aan demon bekijken.

Mijne klopt namelijk niet ze hebben ipv 34,50 (of 36,00 <-- nieuwe abbo) 74,27 afgeschreven.
Iemand enig idee waarom dit zou kunnen?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.