Ervaringen Demon DSL-Express # 19

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.884 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:07:
[...]

Waarschijnlijk heb je RIP in LAN setup op both gezet.
Nee, ik heb dat pas gedaan zodra het 't deed. Maar heb nu gewoon internet, maar lukt nog steeds niet het modem te bereiken met mijn modem ertussen op een hetzelfde subnet en andere ip range? 8)7

Ik dacht dat misschien RIP dat kon oplossen, maar nee :(

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:08
Ik vraag me af of je je adsl modem moet resetten nadat je lijn ge-upgrade is ... weet iemand dit ?

Verwijderd

beuki schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:47:
Ik vraag me af of je je adsl modem moet resetten nadat je lijn ge-upgrade is ... weet iemand dit ?
Hij is toch auto-sensing?

Verwijderd

yup, Modem moet rebooten om op je nieuwe snelheid te "trainen"

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:05:
yup, Modem moet rebooten om op je nieuwe snelheid te "trainen"
Rebooten hoeft niet, als je alleen de lijn er even uit haalt geeft ook dat effect. Alleen worden sommige van netwerk over gezet, dan moeten ook instellingen anders worden. Dus modem resetten naar defaults laat hem dan weer opnieuw zoeken.

En als BBned of BaByXL de snelheid van een lijn verandert zullen ze ook vast wel de lijn even resetten zodat je modem gelijk opnieuw gaat verbinden op de nieuwe snelheid.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

(Quote van pagina 17)

Zoals het er nu naar uitziet gaat KovoKs kans maken.

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:08
bjck schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:07:
[...]
Rebooten hoeft niet, als je alleen de lijn er even uit haalt geeft ook dat effect. Alleen worden sommige van netwerk over gezet, dan moeten ook instellingen anders worden. Dus modem resetten naar defaults laat hem dan weer opnieuw zoeken.

En als BBned of BaByXL de snelheid van een lijn verandert zullen ze ook vast wel de lijn even resetten zodat je modem gelijk opnieuw gaat verbinden op de nieuwe snelheid.
Ik blijf bij BaByXL, dus ik wacht gewoon geduldig af tot ze mijn lijntje upgraden, een reset geven en mn modem automatisch de nieuwe snelheid oppikt.. (en ik op mijn statusledje op het adsl modem 6 mbit aangegeven zie ;)

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-11 22:36

Rio

Ik heb al een boek

L.S.,

Ik ge verhuizen naar 1 verdieping lager (van 2 hoog naar 1 hoog). Alleen de huisnummertoevoeging veranderd dus. Ik blijf echter geen twaalf maanden in dat appartement wonen.

Kan in dit geval mijn aansluiting wél verhuisd worden? En zo ja, zit ik dan geen twaalf maanden aan het 'nieuwe' abonnement vast? En hoe lang duurt een verhuizing ongeveer?

Ik vraag u met klem uw antwoord af te stemmen op onze specifieke situatie, daar ik er van uit ga dat alles in dit geval door dezelfde fysieke kabel doorgevoerd kan blijven worden.

Met vriendelijke groet,

Rio.

Systeemnaam: *.demon.nl (deze werd overigens op het supportformulier niet geaccepteerd)
Postcode/huinummer: **** ** /huisnummer *-II
tel: **********
antwoord:
Verhuizen van uw aansluiting is technisch helaas niet mogelijk, in feite is er dan ook geen sprake van verhuizing, maar van een nieuwe aansluiting.

Wanneer de telefoonlijn op de nieuwe locatie actief is kunt u via de website www.dslexpress.nl een nieuwe verbinding bestellen volgens de dan geldende voorwaarden.
Tevens kunt u hier uw oude verbinding beëindigen via de statuspagina.
Belangrijk is dat wanneer u uw abonnement binnen de minimale contractperiode van 12 maanden beëindigt dat u verplicht bent de abonnementskosten van de bestaande aansluiting door te betalen tot het einde van de minimale termijn, dit is omdat Demon de verbindingen voor de minimale looptijd van 1 jaar afneemt.

Op uw nieuwe adres gaat u een contract aan met een looptijd van 12 maanden.
Daar is helaas geen uitzondering mogelijk.

Indien de nieuwe verbinding door een van Demon's andere partners geleverd wordt kan het mogelijk zijn dat u een ander type modem nodig heeft.
Deze kunt u tegen de dan geldende voorwaarden bestellen tijdens het aanmeldproces.

Indien u uw systeemnaam wilt behouden kunt u op het moment dat u de oude aansluiting niet meer gaat gebruiken contact met ons opnemen, wij reserveren dan de systeemnaam voor de nieuwe aansluiting.
Indien u meer vragen heeft over het verhuizen van een DSL Express verbinding kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

--

Eddy Wong
Frontline Support Agent | Demon (THUS plc)
Postbus 15829, 1001 NH Amsterdam | E-mail: support@demon.nl
Tel: 0800-3366668, Fax: 020-4284844 | Internet: http://www.demon.nl
Balen, want ik ga in dat andere appartement geen twaalf maanden wonen. Nu moet ik dus gedwongen op zoek naar een andere provider...

• bjck
Rio schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:22:
[...]

antwoord:

[...]

Balen, want ik ga in dat andere appartement geen twaalf maanden wonen. Nu moet ik dus gedwongen op zoek naar een andere provider...
Een provider die wel kan verhuizen. Maar let op de verhuis tarieven! Deze zijn binnen het eerste jaar bijna nooit gering (behalve bij KPN-DSL is het redelijk gering).

Verwijderd

Wat voor effect heeft het verhuizen binnen Demon van BBNed naar BabyXL?
je krijgt een ander IP, maar wat gebeurt er nog meer?

Is de instelling anders in je modem? De nieuwe modem werkt nu op mijn oude 8MB-lijntje via BBNed.

Ziet de modem zelf de verandering of moet ik rebooten?

• bjck
Bijna alles is hetzelfde op 1 instelling na in je modem. De VPI/VCI instelling voor BBNed is 0/35, voor BaByXL is het 0/34.

Verwijderd

bjck schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:41:
Bijna alles is hetzelfde op 1 instelling na in je modem. De VPI/VCI instelling voor BBNed is 0/35, voor BaByXL is het 0/34.
Ik kreeg 'm standaard geleverd met 35 in de setting.
Maar wanneer weet ik dat ik 'm moet omzetten? Je hoort wel dat men niet altijd de klant op de hoogte stelt wanneer er wordt geswitched.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 07:46

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:04:
Maar wanneer weet ik dat ik 'm moet omzetten? Je hoort wel dat men niet altijd de klant op de hoogte stelt wanneer er wordt geswitched.
Als het niet meer werkt? :)

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Weet iemand of als je upgrade van snelheid, of je er dan weer voor 1 jaar aan vast zit?

Als je over 4 maanden vanuit BBned kunt migreren naar ADSL2 zonder downtime via 1 van de 30 euro aanbieders is dat interessanter dan 31 euro voor 3 mbit natuurlijk. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Zenix
  • Laatst online: 01:03

Zenix

BOE!

mr_a schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:17:
Weet iemand of als je upgrade van snelheid, of je er dan weer voor 1 jaar aan vast zit?

Als je over 4 maanden vanuit BBned kunt migreren naar ADSL2 zonder downtime via 1 van de 30 euro aanbieders is dat interessanter dan 31 euro voor 3 mbit natuurlijk. :)
Nee je contract loopt gewoon door. Ik heb dat aan demon gevraagd via email. Dus geen nieuw jaarcontract :)

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-11 15:40
Na het configureren van mijn NAT forwards, bijbehorende firewall rules en SNMP settings van mijn Zyxel 2602R viel mij op dat de SNMP traffic gegevens afwijken van mijn vorige Zyxel 650.

In eerste instantie dacht ik dat dit aan de datasource van mijn grafieken lag.
De traffic waarden voor de WAN intertace in het telnet statusoverzicht (maintenance view) lijken echter overeen te komen.

Er staat duidelijk een (transmit) line speed van 1024Kbit weergegeven maar de gemeten waarde lijkt tijdens een ongecapte upload op 251KB(yte)/sec te liggen.

De SNMP gegevens van mijn enige aangesloten (fileserver) geven een meer realistische average speed van 890Kbit weer.

Waar zit het verschil?
:?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-11 14:10

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:04:
[...]

In principe stelt Demon het modem alvast juist in voor jouw verbinding.
Met andere woorden, blijkbaar krijg/heb jij dus BBNed.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-11 22:18
test

Verwijderd

cjdijk schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:10:
[...]

Lees de post van oele een paar pages terug. Mijn aanvraag werd paar maar gecanceled omdat BBNed hier geen 2+ kan leveren, BabyXL wel.

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:09:
@oele_
Je zult wel wat anders aan je hoofd hebben, maar ik meld toch maar even een kromme zin in mijnaccount/index.html
LET OP:
Wegens de grote voor belangstelling voor het upgraden kan het zijn dat de server tijdelijk traag reageert. Probeert u het dan op een later moment nogmaals.
Beetje late reactie, maar zo te zien had iemand anders het ook al gespot, want het lijkt verbeterd te zijn...

• Oele_
cjdijk schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:10:
[...]

Klopt niet helemaal, die nieuwe modems detecteren zelf op welk netwerk je zit. Dat cjdijk nu 35 heeft zegt dus alleen maar dat hij *nu* op het bbned-netwerk zit. Ik kan in dit geval kan ik echter wel zeggen dat cjdijk (aangenomen dat dat ook zijn systeemnaam is) op het bbned-netwerk blijft.

Verwijderd

is er eigenlijk al zicht op hoe lang het gaat duren voordat Demon via bbned adsl2+verbindingen gaat opleveren?

Verwijderd

Oele_ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:56:
[...]

Klopt niet helemaal, die nieuwe modems detecteren zelf op welk netwerk je zit. Dat cjdijk nu 35 heeft zegt dus alleen maar dat hij *nu* op het bbned-netwerk zit. Ik kan in dit geval kan ik echter wel zeggen dat cjdijk (aangenomen dat dat ook zijn systeemnaam is) op het bbned-netwerk blijft.
Dus die van mij detecteert straks zelf 34 na de overgnag? Ik hoef dus niks meer te wijzigen?

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:48

bloody

0.000 KB!!

Iemand enig idee hoelang het duurt voor je upgrade-aanvraag naar babyxl (in mijn geval) wordt gestuurd?

De upgrade aanvraag staat nu al sinds 18-2 op "Ingediend". :'(

nope

Verwijderd

Gerco schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:10:
Ik heb nu problemen met de Zyxel 2602R-61. Wanneer de VoIP is geactiveerd en de modem is net opgestart, kan ik de SIP settings gewoon benaderen. Daarna zorgt elke poging om de SIP account settings te benaderen voor een reset van het modem.

Nadat het modem weer opgestart is, kan ik de SIP account settings weer 1x benaderen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? (volgens mij een firmware bug, maar de nieuwste op de site is van eind 2005 en de modem geeft zijn firmware aan van 01-2006)
Het modem wordt met een "Demon firmware" geleverd welke niet door een Zyxel firmware vervangen schijnt te kunnen worden. Volgens een helpdesk medewerker van Demon is het met deze firmware niet mogelijk om geheel probleem vrij te Voipen. Hij heeft een thrid party firmware in zijn 2602R geflashed en sinds dien werkt het bij hem goed.

Ik heb het zelfde ondervonden als jij alleen is het bij mij niet zo erg, in drie dagen is mijn modem ivm voip bellen een paar keer vastgelopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 12:38 ]

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-11 18:24

ralfbosz

xm create bosz -c

Een speedtouch 716g werkt perfect met een BBNED/Demon lijntje. Even MAC-adres opvoeren en gaan met die speedtouch:

code:
1
2
3
4
5
Link Information

Uptime: 0 days, 17:09:12
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.024 / 2.048

Wachten op de 1.024 / 6.144 verbinding en dan is het helemaal goed.

VOIP-buster ingesteld, nu nog wat spelen met die dialplans, maar opzich bevalt het me nu prima allemaal.

rm -r *

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
TD-er schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:27:
[...]
nou zelfs vannacht om 2 a 3 uur was die site te traag voor woorden.

@mr_a:

Die speedtest resultaten zijn boven de 2 Mbit niet meer bruikbaar, dus daarmee kun je niet bepalen hoe snel de rappere abonnementen zijn in de praktijk.

welke consumenten provider biedt nog een inbelfaciliteit aan voor noodgevallen?

Voor wat betreft het sissende modem, heb je Demon al gebeld over dat je ontevreden bent met het modem en wat zij kunnen doen voor je?
Ik heb dat gevraagd per e-mail, een nieuw modem doen ze niet, ze zien het niet als gebrek. Ik kan hem laten 'repareren' voor 20 euro's.

Ik heb nu nog een oude Copperjet 810 van een van de eerdere generaties, met al die lampjes. Deze Copperjet 810 heb ik als router geconfigureerd en werkt prima. Maar haal ik daar wel 1024 kbit upload mee als ik upgrade naar 3/1 mbit?

Met de Copperjet 816 moet het natuurlijk lukken, maar die sist dus als een slang wat zeer irritant is (moet onder het bed liggen)

Dit was de reactie van Demon support:
U schreef:
> Mijn Copperjet 816 modem, dat ik bijna een jaar heb, maakt een zeer storend geluid, het lijkt op een soort sissend geluid. Dit heeft hij altijd gedaan.
>
> Ik heb echter onlangs begrepen dat u modems die dit probleem hebben kunt omruilen voor exemplaren die wel stil zijn?
>
> Ik zou hier graag gebruik van maken, want het modem moet nu geinstalleerd worden in een slaapkamer.

Het geluid wordt veroorzaakt door de condensator en dat hoort bij de Copperjet.
Voor zover ik voor u heb kunnen informeren bij de fabrikant Allied Data:

De BBned CopperJet 816-2P maakt een zacht sissend geluid tijdens
gebruik. Dit is bekend maar is niet schadelijk voor het product of de
werking van het product en derhalve geen defect. Indien u het sissende
geluid toch door Allied Data Technologies wilt laten verwijderen kunt u
gebruik maken van onderstaande procedure.

Maak Euro 20,= incl. btw over op bankrekening NL86RABO 0327203854 t.n.v.
Allied Data Technologies te Spijkenisse onder vermelding van uw RMA
nummer. Vervolgens stuurt u het product op naar de RMA Afdeling zoals
vermeld op het RMA formulier.

Na ontvangst van uw betaling en product zullen wij overgaan tot
aanpassing van het product. Het aangepaste product wordt zo snel
mogelijk aan u geretourneerd. Voor de volledigheid vermelden wij dat het
opsturen van het product naar Allied Data Technologies voor uw rekening
komt. Het retour zenden van het product binnen Nederland is in de prijs
inbegrepen.

Wanneer het door Demon geleverde modem toereikend is voor gebruik met het product,
dan zal Demon geen nieuw gratis modem leveren.

U kunt eventueel een modem bij Demon bestellen via het onderstaande link:
http://www.dslexpress.nl/downloads/pdf/modemform.pdf

Wij gaan er vanuit dat u hiermee voldoende geïnformeerd bent,
maar indien u nog vragen heeft dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• bjck
Kokkers schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:54:
Na het configureren van mijn NAT forwards, bijbehorende firewall rules en SNMP settings van mijn Zyxel 2602R viel mij op dat de SNMP traffic gegevens afwijken van mijn vorige Zyxel 650.

In eerste instantie dacht ik dat dit aan de datasource van mijn grafieken lag.
De traffic waarden voor de WAN intertace in het telnet statusoverzicht (maintenance view) lijken echter overeen te komen.

Er staat duidelijk een (transmit) line speed van 1024Kbit weergegeven maar de gemeten waarde lijkt tijdens een ongecapte upload op 251KB(yte)/sec te liggen.

De SNMP gegevens van mijn enige aangesloten (fileserver) geven een meer realistische average speed van 890Kbit weer.

Waar zit het verschil?
:?
Overhead op DSL. Je ziet de fysieke DSL linespeed, maar de werkelijke maximale throughput ligt ergens zo'n 12 a 14% lager altijd.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:44:
[...]

Het modem wordt met een "Demon firmware" geleverd welke niet door een Zyxel firmware vervangen schijnt te kunnen worden. Volgens een helpdesk medewerker van Demon is het met deze firmware niet mogelijk om geheel probleem vrij te Voipen. Hij heeft een thrid party firmware in zijn 2602R geflashed en sinds dien werkt het bij hem goed.

Ik heb het zelfde ondervonden als jij alleen is het bij mij niet zo erg, in drie dagen is mijn modem ivm voip bellen een paar keer vastgelopen.
In die standaard RE.* reeks van ZyXEL zit een oudere DSL code versie ingebakken van Ti en gaat je lagere/beroerde snelheid geven op ADSL2+ hoogstwaarschijnlijk. Kan zomaar zijn dat je 1 tot 4Mbps downstream mist en zo'n 10 a 20% upstream van wat mogelijk is op je lijn...

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 01-03-2006 01:23 ]

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Rio schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:22:
[...]

antwoord:

[...]

Is dat zo erg, denk eerder dat het een zegen voor je is.
Gewoon een provider zoeken die wel verhuist. _/-\o_

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 14:51

Spoooky

Core temp 37°C

Weet iemand iets van de kwaliteit van de firewall in de 2602H? En het beheergemak van die firewall?

[ Voor 23% gewijzigd door Spoooky op 01-03-2006 11:53 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Gerco
  • Laatst online: 01-11 18:25

Gerco

Professional Newbie

bjck schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 01:20:
In die standaard RE.* reeks van ZyXEL zit een oudere DSL code versie ingebakken van Ti en gaat je lagere/beroerde snelheid geven op ADSL2+ hoogstwaarschijnlijk. Kan zomaar zijn dat je 1 tot 4Mbps downstream mist en zo'n 10 a 20% upstream van wat mogelijk is op je lijn...
Aangezien we hier geen ADSL2+ hebben, betekent dat dat ik er gewoon een standaard Zyxel firmware in kan laden? En als dat fout gaat, kan ik dan de Demon firmware ernog terug inzetten?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27
Zijn er al mensen bij wie de lijn is geupgrade? Ik heb een upgrade van 2/1 naar 6/1 aangevraagd. Status is nog steeds dat de aanvraag is doorgestuurd naar BBNed. Zou toch verwachten dat het niet veel werk hoeft te zijn om die lijn te upgraden...

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-10 20:13
Haay schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:13:
Zijn er al mensen bij wie de lijn is geupgrade? Ik heb een upgrade van 2/1 naar 6/1 aangevraagd. Status is nog steeds dat de aanvraag is doorgestuurd naar BBNed. Zou toch verwachten dat het niet veel werk hoeft te zijn om die lijn te upgraden...
Same here, maar ik vrees dat ze er wel weer drie weken overdoen... Hoe langer ze dit nog ff kunnen volhouden des te voordeliger is het voor ze. ;)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• bjck
Spoooky schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:53:
Weet iemand iets van de kwaliteit van de firewall in de 2602H? En het beheergemak van die firewall?
Volledige statefull firewall in de ZyXEL2602H(W). Instellingen moet je even door hebben hoe het zit, is ontworpen door techneuten. Houdt in dat je alle mogelijkheden hebt, maar het even doorkrijgen hoe ze de interface gemaakt hebben.

De help functie legt ook veel duidelijk uit in de webinterface zelf.
Gerco schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:04:
[...]

Aangezien we hier geen ADSL2+ hebben, betekent dat dat ik er gewoon een standaard Zyxel firmware in kan laden? En als dat fout gaat, kan ik dan de Demon firmware ernog terug inzetten?
Geen idee of je die erin krijgt, geeft hij vanzelf aan als het niet kan bij proberen.

Of je terug kan weet ik niet. En sowieso heb je die dan.

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik heb vandaag ook mijn adsl2+ modem binnengehad, maar verder nog niks gehoord.

systeemnaam: edroben
Ordernummer 113333

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Bij mijn aanvraag-staus staat dat mijn aanvraag zal worden doorgestuurd. Begrijp ik het goed dat bij andere mensen de aanvraag al wel reeds is doorgestuurd?

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:44
Hier ook sinds 17-02 ingediend en zal worden doorgestuurd.

- NAC Breda -

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-10 11:25

TwoR

Gekleurde stippen

23-02-2006 ingediend en sindsdien is er niks meer gebeurt.

Verwijderd

Hier ook 17-02-2006 ingediend en verder niks nog.
Overigens ben ik met de nieuwe modem van 87KB naar 105KB upload gegaan. Hoe bedoel je een niet begrenste modem die oude 650 serie :r

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 20:37 . Reden: indeling leesbaarder ]

Verwijderd

Ik ben door de upgrade perikelen een niet tevreden gebruiker geworden van Demon. De Zyxel modems functioneren niet goed wanneer de Voip functie is ingeschakeld. Ben met de helpdesk tot de conclusie gekomen dat er met de huidige firmware geen oplossing voor dit probleem is en daarom wil ik het modem (2602HW61C) terug sturen en zelf een ander modem kopen.

Volgens Demon is dit niet mogelijk omdat een gekozen modem niet geretourneerd kan worden ondanks dat ik hun aansprak op het feit dat ze een niet goed functionerend modem verstrekken en dat er zoiets bestaat als consumentenrecht en de 7 dagen afkoelingsperiode bij aankopen via Internet.

Het ergste vind ik nog wel dat de Demon firmware de oorzaak is van de problemen, er is al een werkende firmware in het bezit van een minimaal een helpdesk medewerker die betrokken is bij de Voip pilot van Demon maar deze willen ze niet verstrekken. Verder vinden zij dat ze het modem niet terug hoeven te nemen omdat het niet functionerende deel (Voip) van het modem niet ondersteund wordt door Demon en omdat zij zelf nog geen Voip dienst aanbieden. Dat er andere partijen zijn die wel Voip kunnen leveren onafhankelijk van een ISP vond de klantenservice geen reden om het modem te kwalificeren als niet goed functionerend apparaat!!!

Schandalig vind ik het en er gaat morgen dan ook een aangetekende brief op de post omdat ik vind dat ze dit modem moeten terug nemen.

:( :( :( :( :( :( :(

Ik raad iedereen aan die Voip wil gaan gebruiken om geen Zyxel modem via Demon te kopen kijk liever naar een niet provider gebonden uitvoering van deze modems of misschien beter een ander modem welke zich bewezen heeft zoals b.v. een Speedtouch 716.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11 12:08
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:11:
Ik ben door de upgrade perikelen een niet tevreden gebruiker geworden van Demon. De Zyxel modems functioneren niet goed wanneer de Voip functie is ingeschakeld. Ben met de helpdesk tot de conclusie gekomen dat er met de huidige firmware geen oplossing voor dit probleem is en daarom wil ik het modem (2602HW61C) terug sturen en zelf een ander modem kopen.

Volgens Demon is dit niet mogelijk omdat een gekozen modem niet geretourneerd kan worden ondanks dat ik hun aansprak op het feit dat ze een niet goed functionerend modem verstrekken en dat er zoiets bestaat als consumentenrecht en de 7 dagen afkoelingsperiode bij aankopen via Internet.[...]
Met het verhaal van garantie binnen 7 dagen enz, ben ik het deels met je eens.
Demon biedt een apparaat waar toevallig ook een VoIP aansluiting op zit, maar die zij dus niet ondersteunen. Dit werkt (nu nog) niet goed. Is er dan sprake van een defect product? Wat nou als ze die poorten afgeplakt hebben, is er dan sprake van een defect product?
Verder heeft Demon het modem alvast opgestuurd, terwijl de bijbehorende dienst nog niet geleverd is. Per wanneer gaat dan de termijn in waar je je als consument op kunt beroepen (die 7 dagen dus van koop op afstand)? Wat nou als ze op het moment dat de bijbehorende dienst geleverd gaat worden, er ook een goed werkende firmware is voor dat modem, zodat VoIP ook werkt (wat ze dus niet ondersteunen) Is er dan sprake geweest van een defect product?

Verder is er inderdaad wel sprake van een koop-op-afstand, waarop dus inderdaad van toepassing is dat je daar binnen 7 dagen vanaf kunt zien.
Echter is er hier niet los een modem gekocht, maar een dienst, waar als bijbehorend product een modem bijgekocht kon worden.
Bij de "koop" van die dienst ben je accoord gegaan met een voorwaarde dat je er niet zomaar vanaf kon, dus of je het echt zeker wist.
Nu vraag ik mij dus af in hoeverre die voorwaarde wettelijk toegestaan is en in hoeverre het modem dus een product is, of een onderdeel van een product.
Vandaar dus dat ik het niet helemaal met je eens ben. (maar zeker ook niet helemaal met Demon)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Mja maar als VOIP nog niet werkt op de geleverde router moet je ook niet de grote jongen met de advertenties gaan uithangen op de website betreffende die VOIP. Dat is gewoon de klant belazeren vind ik, maargoed, daar zijn ze bij demon sterk in heeft het verleden al uitgewezen. ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 00:47 ]

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:35:
Overigens ben ik met de nieuwe modem van 87KB naar 105KB upload gegaan. Hoe bedoel je een niet begrenste modem die oude 650 serie :r
Zijn niet specifiek begrenst, maar houden zich gewoon netjes aan de standaard. En juiste combinatie DSLAM + modem doet wonderen voor een hogere upstream. Die combinatie niet helemaal optimaal en je komt ergens rond de 800kbps uit.

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:09:
[...]

Met het verhaal van garantie binnen 7 dagen enz, ben ik het deels met je eens.
Demon biedt een apparaat waar toevallig ook een VoIP aansluiting op zit, maar die zij dus niet ondersteunen. Dit werkt (nu nog) niet goed. Is er dan sprake van een defect product? Wat nou als ze die poorten afgeplakt hebben, is er dan sprake van een defect product?
Verder heeft Demon het modem alvast opgestuurd, terwijl de bijbehorende dienst nog niet geleverd is. Per wanneer gaat dan de termijn in waar je je als consument op kunt beroepen (die 7 dagen dus van koop op afstand)? Wat nou als ze op het moment dat de bijbehorende dienst geleverd gaat worden, er ook een goed werkende firmware is voor dat modem, zodat VoIP ook werkt (wat ze dus niet ondersteunen) Is er dan sprake geweest van een defect product?

Verder is er inderdaad wel sprake van een koop-op-afstand, waarop dus inderdaad van toepassing is dat je daar binnen 7 dagen vanaf kunt zien.
Echter is er hier niet los een modem gekocht, maar een dienst, waar als bijbehorend product een modem bijgekocht kon worden.
Bij de "koop" van die dienst ben je accoord gegaan met een voorwaarde dat je er niet zomaar vanaf kon, dus of je het echt zeker wist.
Nu vraag ik mij dus af in hoeverre die voorwaarde wettelijk toegestaan is en in hoeverre het modem dus een product is, of een onderdeel van een product.
Vandaar dus dat ik het niet helemaal met je eens ben. (maar zeker ook niet helemaal met Demon)
Ik vind die aanschaf duidelijk, ik kreeg er gratis een 2602R bij en als ik die HW wilde moest ik die als bestaande klant kopen.

Als Demon het modem met andere specificaties wil verkopen als dat de fabrikant doet moeten ze net als Primafoon er een eigen typenummer of naam aanhangen. Ik ben al een tijdje bezig met Voip via die brakke software versie van Voipbuster met een USB telefoon. Toen ik de mogelijke modems zag bij demon heb ik gekeken op de Zyxel site wat de specificaties zijn en dat was precies wat ik zocht. Toen ben ik op tweakers.net gaan lezen of er bekende problemen zijn met het modem nou die heb ik niet echt kunnen vinden op de DNS problemen met BabyXL verbingen na dan. Alle informatie die voorhanden was heeft mij er niet op kunnen wijzen dat het modem deze gebreken had. Gebreken die komen door de firmware van Demon, gebreken die niet nodig zijn omdat er betere firmware's zijn welke Demon niet wil verstrekken. Ik vind dat je in dit geval niet spreken van van die voippoorten zitten er wel op maar de ondersteuning bieden wij nog niet pas als wij die producten gaan leveren zorgen wij ervoor dat ze zullen gaan werken. In de tussentijd zorgen we er wel voor dat de klant niet al vast met een andere voipprovider in dienst kan gaan anders zullen we deze op et moment dat wij er misschien klaar voor zijn hem al kwijt zijn. Het lijkt wel koppelverkoop!!!
Had ik me ook moeten afvragen of andere internet zaken zoals b.v. emaildiensten anders dan Demon zullen werken met een modem. En wat als voip nooit commercieel haalbaar wordt voor Demon zullen zij dan wel de firmware updaten.... zal mogelijk nooit gebeuren!!!

Toen ik ging upgraden waren er voor mij 2 mogelijkheden:

Upgraden met een gratis 2602R en dan zelf een Speedtouch 716 kopen voor de Voip mogelijkheden en die 2602R op de plank leggen voorals er problemen zouden zijn met mijn verbinding zodat ik toch ondersteuning zou krijgen van Demon.

Of gelijk maar wat meer uitgeven en dan ook een werkende situatie te hebben waar Demon ondersteuning op zou geven.

Kom ik even bedrogen uit!!!!!!!!!!

Demon S#cks :r

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 06:10 ]

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:24:
[...]
Zijn niet specifiek begrenst, maar houden zich gewoon netjes aan de standaard. En juiste combinatie DSLAM + modem doet wonderen voor een hogere upstream. Die combinatie niet helemaal optimaal en je komt ergens rond de 800kbps uit.
Betrefd dit de nieuwe modem? Zo niet, blader dan xx pagina's terug waar ik een email quote waar zyxel zelf zegt dat de upload voor de 650 onder ideale omstandigheden(daar valt DSLAM ook onder neem ik aan) 832kbps is.]
Met andere woorden: niet begrenst, maar de modem kan het gewoon niet leveren op welke centrale ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 00:54 ]

• TD-er
  • Laatst online: 01-11 12:08
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:50:
[...]

Betrefd dit de nieuwe modem? Zo niet, blader dan xx pagina's terug waar ik een email quote waar zyxel zelf zegt dat de upload voor de 650 onder ideale omstandigheden(daar valt DSLAM ook onder neem ik aan) 832kbps is.]
Met andere woorden: niet begrenst, maar de modem kan het gewoon niet leveren op welke centrale ook.
Dat laatste ben ik niet mee eens, want ik heb thuis in elk geval maanden lang op 896kbit up gedraaid en dat werkte superstabiel. (met de ZyXEL650R dus)
Neemt niet weg dat het nog steeds minder is dan wat je met de huidige ADSL2 modems kunt krijgen in de praktijk.

De vraag is echter of dat een gelukje is omdat beide apparaten (ADSL2 modem en de kaarten in de centrale) toevallig ook meer kunnen dan wat de ADSL1 standaard voorschrijft, of dat die ZyXEL modems gewoon niet krachtig genoeg zijn voor >768kbit up.
Ik vermoed het eerste.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:35:
De oude zyxel serie had een Alcatel Chip.. en de nieuwe ZyXEL 2602 heeft een TI (Texas Intruments) Chipset.. Ook in de firmware kan een hoop geoptimaliseerd worden, daardoor je deze performance boost ervaart ;)

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:50
TwoR schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:49:
Dat staat die van mij al sinds 09-02-2006 (nieuw abo)
Ik kan ze niet mailen want ik mag pas klagen als het langer duurt dan 6 weken maar op de website promoten ze met 3 weken aansluittermijn :(

Leeg

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

TD-er schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:09:
Demon biedt een apparaat waar toevallig ook een VoIP aansluiting op zit, maar die zij dus niet ondersteunen. Dit werkt (nu nog) niet goed. Is er dan sprake van een defect product?
Volmondig JA!

Ik heb bij aanschaf van het produkt nog expliciet geinformeerd naar de VoIP mogelijkheden van het modem en of die bruikbaar waren voor de klant zonder dat Demon telefonie levert. Ik heb daar bevestigend antwoord op gekregen. Als de VoIP dan niet naar behoren werkt is er zeker sprake van een defect produkt.
Wat nou als ze op het moment dat de bijbehorende dienst geleverd gaat worden, er ook een goed werkende firmware is voor dat modem, zodat VoIP ook werkt (wat ze dus niet ondersteunen) Is er dan sprake geweest van een defect product?
Zoals ik al zei: Dat ze die dienst wel of niet leveren is niet relevant. Dat modem heeft VoIP mogelijkheden, mij is verzekerd dat ik die kan gebruiken. Die mogelijkheden werken niet naar behoren en dus is het produkt defect.

Dat we een modem kregen met VoIP mogelijkheden was 1 van de motivaties om deze dienst überhaupt af te nemen, dit blijkt dus gewoon niet waar te zijn. Ik vind dat Demon op zijn minst had moeten zeggen dat VoIP niet goed werkt. Aangezien ik er expliciet naar gevraagd heb, denk ik dat er wel aan mijn onderzoeksplicht is voldaan. (Support #525058)

Ik heb helaas nog niet de tijd gehad om te kijken of ik een standaard Zyxel firmware in het modem kan laden, dit probeer ik zsm alsnog te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Gerco op 02-03-2006 09:09 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Vraag het nog een keer, omdat ik nog geen anrtowoord gezien heb op mn post van een paar dagen geleden. Gaat Demonbinnen niet afzienbare tijd adsl2+ verindignen via bbned aabieden, of alleen via babyxl? Daar ik op de bbned site Demon ook niet als adsl2+ partner zie staan.

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 21:01

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:50:
Vraag het nog een keer, omdat ik nog geen anrtowoord gezien heb op mn post van een paar dagen geleden. Gaat Demonbinnen niet afzienbare tijd adsl2+ verindignen via bbned aabieden, of alleen via babyxl? Daar ik op de bbned site Demon ook niet als adsl2+ partner zie staan.
Vraagje voor Demon?

Verwijderd

Ik weet dat er mensen van Demon deze thread lezen, dus aan hun was de vraag eigenlijk gericht. Nu lees ik iig al in de threads van andere isps dat bbned moeilijkheden heeft met migraties, en dat verklaard dus al de afhoudende houding van Demon, maar sinds ik zowieso Demon al niet op de bbned site alsd adsl2 partner zie staan, vraag ik het me nog steeds wel af.

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Gerco schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:47:
[...]
Ik heb helaas nog niet de tijd gehad om te kijken of ik een standaard Zyxel firmware in het modem kan laden, dit probeer ik zsm alsnog te doen.
Jullie kunnen ook eens kijken of de Tiscali Firmware het doet. Niet dat ik heel enthousiast ben over de het modem/de firmware maar Voip van Tiscali doet het gewoon en er zijn ook lui die er "Voipbuster settings" in hebben gezet en die naast Tiscali telefonie ook Voipbuster gebruiken in combinatie met normale telefoons en dit modem. Die Tiscali Telefonie settings moet je er uithalen (werkt toch niet als je geen abonnee bent) en de VPi/VCi aanpassen als jullie op BBNed zitten. FF tweaken zeg ik...

Zie Tiscali overzicht firmware Zyxel 2602H/HW

[ Voor 6% gewijzigd door RobbieDee op 02-03-2006 10:44 ]

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

TwoR schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:49:
Wat voor aanvragen jullie allemaal hebben ingestuurd weet ik niet zeker maar ik vermoed upgrade aanvragen. Ik heb op 19-02-2006 een NIEUWBOUWAANVRAAG ingediend voor mijn zus. Niks ADSL2+ gewoon plain old langzaam...
Met die aanvraag gaat het net zo traag. Er is geen statusverandering zichtbaar. "Demon heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner." etc. etc.
Ik weet dat ze dit soort aanvragen 7 dagen moeten vasthouden maar sinds maandag verwacht ik dat er e.e.a. zichtbaar wordt. Dinsdag (28-2) heb ik maar eens heel voorzichtig gebeld met Demon en er werd bevestigd dat er al wel iets zichtbaar zou moeten kunnen zijn. Aanvraag was al door naar BBNed maar kennelijk nog niets terug gekomen. Demon zou rappelleren maar vandaag staat er nog steeds niets nieuws. Zou de 'belemmering' bij KPN zitten? Daar mopper ik liever op dan op Demon en BBNed.

Verwijderd

Niets dan problemen hier met het nieuwe modem. :(
Regelmatig is het modem niet meer bereikbaar en moet ik het ding resetten voordat het weer pingbaar is. (en dat zonder VOIP in gebruikt btw) Demon bedankt voor jullie aangepaste firmware!

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.0)b1 | 02/13/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

Die vorige modem had ik NOOIT iets mee, met deze nieuwe heb ik elke dag problemen met complete uitval. De helpdesk is niet kundig genoeg en stoot je gewoon af met deze problemen naar zyxel, lekker dan... :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 19:43 ]

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:23:
Ik weet dat er mensen van Demon deze thread lezen, dus aan hun was de vraag eigenlijk gericht. Nu lees ik iig al in de threads van andere isps dat bbned moeilijkheden heeft met migraties, en dat verklaard dus al de afhoudende houding van Demon, maar sinds ik zowieso Demon al niet op de bbned site alsd adsl2 partner zie staan, vraag ik het me nog steeds wel af.
Toen ik mijn keuze heb doorgegeven aan Demon, kon ik wel kiezen voor ADSL2,
en dat terwijl ik nu Demon heb via BBNed (hoewel BabyXL hier ook leverbaar is).
Overgens heb ik niet gekozen voor ADSL2, maar voor "slechts" 6MB.
Ik neem aan dat je zowiso hetzelfde netwerk behoudt bij de verhoging.
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:40:
Regelmatig is het modem niet meer bereikbaar en moet ik het ding resetten voordat het weer pingbaar is. (en dat zonder VOIP in gebruikt btw) Demon bedankt voor jullie aangepaste firmware!

Die vorige modem had ik NOOIT iets mee, met deze nieuwe heb ik elke dag problemen met complete uitval. De helpdesk is niet kundig genoeg en stoot je gewoon af met deze problemen naar zyxel, lekker dan... :(
Ik heb hier ook een nieuw modem, maar dat werkt juist fantastisch. :)
Het uploaden gaat merkbaar sneller, verder gaat mijn netwerkverkeer ook beter.
Dat laatste heeft waarschijnlijk meer te maken met mijn oude router,
gezien ik mijn oude modem op bridge had laten staan,
en een losse router gebruikte (een Draytek Vigor 2200E,
waarvan bekend is dat die processor vrij traag is).
Nu heb ik van Demon een modem met ingebouwde router met 4 poorts switch.
RobbieDee schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:59:
[...]

Wat voor aanvragen jullie allemaal hebben ingestuurd weet ik niet zeker maar ik vermoed upgrade aanvragen. Ik heb op 19-02-2006 een NIEUWBOUWAANVRAAG ingediend voor mijn zus. Niks ADSL2+ gewoon plain old langzaam...
Met die aanvraag gaat het net zo traag. Er is geen statusverandering zichtbaar. "Demon heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner." etc. etc.
Ik weet dat ze dit soort aanvragen 7 dagen moeten vasthouden maar sinds maandag verwacht ik dat er e.e.a. zichtbaar wordt. Dinsdag (28-2) heb ik maar eens heel voorzichtig gebeld met Demon en er werd bevestigd dat er al wel iets zichtbaar zou moeten kunnen zijn. Aanvraag was al door naar BBNed maar kennelijk nog niets terug gekomen. Demon zou rappelleren maar vandaag staat er nog steeds niets nieuws. Zou de 'belemmering' bij KPN zitten? Daar mopper ik liever op dan op Demon en BBNed.
Inmiddels heb ik zo'n 30 to 40 keer Demon aangevraagd voor verschillende mensen.
Het is vrijwel altijd 2 of 3 weken (afkoelweek meegerekend).
Heb ook 2 keer een uitschieter gehad, 1 keer 5 weken, 1 keer 6 weken.
Overgens wacht ik tegenwoordig gewoon op die vooraankondigings e-mail.
Als ik die binnen heb duurt het nog maximaal een week voor oplevering.

[ Voor 70% gewijzigd door cjdijk op 02-03-2006 20:36 ]

Verwijderd

cjdijk schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:24:
[...]

Toen ik mijn keuze heb doorgegeven aan Demon, kon ik wel kiezen voor ADSL2,
en dat terwijl ik nu Demon heb via BBNed (hoewel BabyXL hier ook leverbaar is).
Overgens heb ik niet gekozen voor ADSL2, maar voor "slechts" 6MB.
Ik neem aan dat je zowiso hetzelfde netwerk behoudt bij de verhoging.

[...]
Die keuze had ik eerst ook, maar na de aanvraag is die keuze eraf gehaald en mn aanvraag afgekeurd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:40:

Hoe kom je aan die firmware??? Ik kan hem niet vinden op de site van Demon sterker nog er staan helemaal geen firmware's op voor de 2602.

Ik heb hem bijna een week geleden gekregen met:
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006

Tijdens mijn zoektocht op de site van Demon kwam ik wel deze pagina tegen met daar op de tekst "2 Analoge telefoonaansluitingen voor VoIP"!!! Misschien moeten ze die maar snel aanpassen, gelukkig heb ik een printje gemaakt ;)

Verwijderd

Word er om de zoveel tidj van netwerk afegegooid, misschien is bbned wel eindelijk aan de slag gegaan nu ofzo. Hoop het iig :)

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:48:
[...]

Hoe kom je aan die firmware??? Ik kan hem niet vinden op de site van Demon sterker nog er staan helemaal geen firmware's op voor de 2602.

Ik heb hem bijna een week geleden gekregen met:
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006
Het verschil zit het hem in.. dat jij een ZyXEL 2602HW-61C hebt en hij een ZyXEL 2602R

De firmware voor de R is later uitgekomen, vandaar het datum verschilletje.

De R heeft met die firmware nog wat last met de DHCP.. dat heeft de HW weer niet ;).. wees blij xD

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Ik heb een 2602R-61 met firmware van 26/1/2006 hoor. Blijkbaar leveren ze die nu met een iets nieuwere FW. Maakt overigens niet meer uit, ik heb de Zyxel firmware erin geladen en voorlopig werkt de VoIP goed. Nu eens kijken of dat over een paas uur nog zo is.

Volgens mij ben ik overigens wel een paar opties kwijtgeraakt, maar aangezien ik niet weet welke dat zijn, kan het me niet boeien. Helaas was er geen optie om de bestaande firmware te backuppen, maar veel slechter kon het toch niet werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Gerco op 03-03-2006 09:00 ]

• sanderrink
aanvraag is doorgezonden! Dus dat is positief.

Minder is dat mijn verbinding (babyxl, Eindhoven) de laatste 2 weken belabberd is. Heb mijn modem m.b.v. helpdesk in bridge-mode gezet. Hopen dat het iets helpt.

Quote:

Hierbij bevestigen wij dat wij uw verzoek tot het verhogen van de
snelheid van uw DSL Express verbinding verzonden hebben naar onze DSL
Partner. Zij zullen een technisch onderzoek uitvoeren om te bepalen of
de nieuwe snelheid ook daadwerkelijk op uw adres geleverd kan worden.
Het kan dus zo zijn dat de nieuwe snelheid toch niet op uw adres
leverbaar blijkt (bijvoorbeeld doordat de afstand tussen uw adres en de
centrale te groot is). In dat geval zullen wij u op de hoogte stellen en
vervalt uw order.

Met vriendelijke groet,

--
Customer Service
Demon

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ook net gekregen en heel snel daarna de volgende:
Als reactie op uw verzoek tot het verhogen van de snelheid van uw DSL
Express verbinding kunnen wij u mededelen dat wij uw verzoek verwerkt
hebben en dat uw verbinding vanaf vandaag 03-03-2006 de verhoogde
snelheid heeft. Demon zal vanaf vandaag het nieuwe tarief in rekening
brengen.

Demon wenst u veel plezier met uw DSL Express verbinding.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-11 21:03

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het eerste bericht (dat de aanvraag is doorgezonden) heb ik inmiddels ook ontvangen, maar nog beter: mijn snelheid is al hoger geworden! Ik heb een upgrade van 2 naar 3MBit aangevraagd en deze is dus blijkbaar al meteen doorgevoerd, aangezien ik nu 360 kbyte/sec op speedtest.nl haal.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

B_O_S_S schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:25:
Het eerste bericht (dat de aanvraag is doorgezonden) heb ik inmiddels ook ontvangen, maar nog beter: mijn snelheid is al hoger geworden! Ik heb een upgrade van 2 naar 3MBit aangevraagd en deze is dus blijkbaar al meteen doorgevoerd, aangezien ik nu 360 kbyte/sec op speedtest.nl haal.
Hier ook! 20:30 kreeg ik de e-mail met de status "Verzonden" (Hierbij bevestigen wij dat wij uw verzoek tot het verhogen van de snelheid van uw DSL Express verbinding verzonden hebben naar onze DSL
Partner.). Van 2Mbit naar 6Mbit op BaByXL.

code:
1
21:38:43 (622.75 KB/s) - `10mb.bin' saved [10485760/10485760]

[ Voor 7% gewijzigd door PowerSp00n op 03-03-2006 21:41 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Dat was goed nieuws toen ik thuiskwam. Vandaag in 1 dag verzonden, bevestigd, geaccepteerd en opgeleverd. Ben dus al geupgrade.

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

mlevd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:22:
Dat was goed nieuws toen ik thuiskwam. Vandaag in 1 dag verzonden, bevestigd, geaccepteerd en opgeleverd. Ben dus al geupgrade.
Goh, Na al die positieve posts hier ben ik net ook maar weer eens gaan kijken en warempel:
===================
03-03-2006 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
===================
Gaat in mijn geval om een nieuwbouwaanvraag die naar BBNed gaat. Als je het mij vraagt zat er ergens in de keten een dikke kurk die ze er vandaag maar uit hebben gehaald nadat er hier veel gepost werd dat er geen voortgang was...

Verwijderd

Hier nog geen verzonden status, en deze email vandaag:

Geachte klant,

Naar aanleiding van uw verzoek tot het wijzigen van de snelheid van uw
DSL Express verbinding hebben wij u enkele dagen geleden het nieuwe modem
toegestuurd.

De wijziging van de snelheid van uw DSL Express verbinding is echter nog
niet afgerond. U ontvangt van ons een e-mail wanneer dit wel het geval
is. U kunt het modem direct aansluiten, deze zal ook met de oude snelheid
functioneren.

Met vriendelijke groet,

--
Demon Customer Service
customer-service@demon.nl

De kurk is er dus nog niet voor iedereen uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 23:44 . Reden: mail in [small] ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Als reactie op uw verzoek tot het verhogen van de snelheid van uw DSL
Express verbinding kunnen wij u mededelen dat wij uw verzoek verwerkt
hebben en dat uw verbinding vanaf vandaag 03-03-2006 de verhoogde
snelheid heeft. Demon zal vanaf vandaag het nieuwe tarief in rekening
brengen.

Demon wenst u veel plezier met uw DSL Express verbinding.

Met vriendelijke groet,

--
Customer Service
Demon
Dit was het bericht dat ik kreeg.

• Bjurrun
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-10 23:25
Beetje off topic misschien, maar zijn er al mensen die Cisco apparatuur met late 12.3 of 12.4 ios aan de praat hebben gekregen? Ik zit hier namelijk met een Cisco 877 die volgens BBNed prima moet werken, maar werkt niet. Ik heb last van een bekend probleem bij Demon waarbij ik geen dhcp lease krijg. Iemand hier ervaring met een oplossing?

• Oele_
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:50:
Demon biedt al adsl2+ verbindingen via bbned aan. Het kan wel zijn dat het op een specifieke locatie nog niet mogelijk is om een demon-bbned-verbinding te krijgen. Dit kan te maken hebben met het feit dat bbned nog helemaal niet levert op deze locatie, of met het feit dat bbned op de betreffende locatie nog geen upgrades van adsl naar adsl2+ aanbiedt. (maar dus wel nieuwe adsl2+ aansluitingen)

• Oele_
RobbieDee schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:59:
[...]

Nee, het ligt niet bij BBNed of KPN. Door alle toestanden rondom de hele upgrade-actie hebben aanvragen voor nieuwe aansluitingen de afgelopen tijd ook wat langer stil gelegen dan normaal gesproken gebruikelijk is. Als je order nog niet doorgezet is, dan zou dat heel snel moeten gebeuren. Als je het ordernummer van de betreffende aanvraag voor me hebt kan ik wel even naar dit specifieke geval kijken en hem evt. even een 'zetje' geven...

Verwijderd

Oele_ schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:15:
[...]

Demon biedt al adsl2+ verbindingen via bbned aan. Het kan wel zijn dat het op een specifieke locatie nog niet mogelijk is om een demon-bbned-verbinding te krijgen. Dit kan te maken hebben met het feit dat bbned nog helemaal niet levert op deze locatie, of met het feit dat bbned op de betreffende locatie nog geen upgrades van adsl naar adsl2+ aanbiedt. (maar dus wel nieuwe adsl2+ aansluitingen)
Wat is dan de achterliggende reden van bbned om een cenrtrale wel adsl2+ klaar te maken maar nog geen upgrades toe te staan op een bepaalde centrale?

Merk vanavond ook weer dat dns weer loopt te kloten. Veel sites onbereikbaar of pas na een paar ker refreshen bereikbaar. Word daar al wat aan gedaan?

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:28:
[...]

Wat is dan de achterliggende reden van bbned om een cenrtrale wel adsl2+ klaar te maken maar nog geen upgrades toe te staan op een bepaalde centrale?
Heeft niets met toestaan te maken maar met hoe het fysiek is in de centrale voor BBned. Als je elke poort/kaart waar aansluitingen op zitten ADSL2+ geschikt maakt (vervangt dus) kan je het zo omzetten/openzetten van afstand.

Maar als je naast een kast met ADSL1-only apparatuur een kast plaatst met ADSL2+ geschikte apparatuur kunnen bestaande aansluitingen op de eerste kast niet zomaar ADSL2+ krijgen ondanks het wel op die centrale beschikbaar is. Dan komt er een soort telco-telco migratie van BBned naar BBNed bij kijken uitgevoerd door KPN om je om te prikken.

• Oele_
[...]
BBNed zegt op zich dat upgrades altijd mogelijk zijn, maar geeft op deze locaties wel aan dat up- en downgrades (anders dan nieuwe aansluitingen) niet geautomatiseerd kunnen verlopen en dat er (dus (?)) een bepaalde foutmarge op up- en downgrades zit. Demon heeft daarom besloten om (voorlopig) op deze locaties geen up- en downgrades aan te bieden. We hebben namelijk slechte ervaringen met dit soort dingen. Als onze leverancier al aangeeft dat de kans levensgroot aanwezig is dat eea niet soepel zal verlopen, doen we het liever niet dan dat we het risico wel lopen en later 'puin' mogen gaan ruimen.
Merk vanavond ook weer dat dns weer loopt te kloten. Veel sites onbereikbaar of pas na een paar ker refreshen bereikbaar. Word daar al wat aan gedaan?
Er is mij niets bekend van problemen. Heb je bepaalde sites die het niet doen? Welke DNS-servers gebruik je op dit moment?

• Oele_
bjck schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:34:Dan komt er een soort telco-telco migratie van BBned naar BBNed bij kijken uitgevoerd door KPN om je om te prikken.
Inderdaad, de beruchte 'SIP-stift-migraties', waar we ons liever niet aan wagen.

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

[...]
Had ik net ook na de upgrade, maar nadat Firefox opnieuw is gestart geen problemen meer (Al vind ik het raar, zou er niets mee te maken moeten hebben).

Verwijderd

Is er dan een bepaalde reden dat ze bij de ene centrale de kaarten veranderen en bij anderen er een aparte kast bijzetten?

mn dns ip adressen die ik gebruik, worden automatisch door mn router ingevuld, nl;
Primary DNS 194.159.73.135 Secondary DNS 194.159.73.137

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:55:
Is er dan een bepaalde reden dat ze bij de ene centrale de kaarten veranderen en bij anderen er een aparte kast bijzetten?
Geen idee, kan echt van alles zijn. Het is ook maar één voorbeeld van hoe het kan komen.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 04-03-2006 01:01 ]

• sanderrink
Ook hier veel sites die ik 5 keer opnieuw moet aankliken voordat ze het doen. Soms moet ik zelfs mijn modem opnieuw aan/uit zetten voordat internet het doet (babyxl, eindhoven) Dit probleem had ik al voor de upgrade

Verwijderd

Vandaag een e-mail gekregen van demon dat mijn snelheid naar 3mb verhoogd is. Kijk ik netjes in cisco router dan zie ik het maar op 2720 in traint. Maw deze staat niet ingesteld op 3072 (immers dat is 3*1024). Een andere maat van me die nog verder woont dan mij haalt wel netjes de 3072. Dus ik bellen waarom hij wel de 3072 haalt en ik niet. Komen ze aan met voorwaarde en dat het binnen de tolerantie valt. Om me zo af te schuiven. Jammer dat demon hun helpdesk heeft uitsteed naar een arrogante 3de partij. Ik ga as maandag nog een poging wagen. Als het nog niet lukt, dan ga ik wel over naar een andere ISP. Immers ruime keuzen.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 10:34 ]

• Oele_
sanderrink schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 08:58:
Ook hier veel sites die ik 5 keer opnieuw moet aankliken voordat ze het doen. Soms moet ik zelfs mijn modem opnieuw aan/uit zetten voordat internet het doet (babyxl, eindhoven) Dit probleem had ik al voor de upgrade
194.159.73.135 doet inderdaad weer een beetje vreemd. Er is iemand naar aan het kijken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mijn primary is 137 (135 sec) en ik heb het probleem ook. Als hij hem op de eerste niet kan vinden paktie de tweede toch gewoon?

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 04-03-2006 11:03 ]

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:23:
Vandaag een e-mail gekregen van demon dat mijn snelheid naar 3mb verhoogd is. Kijk ik netjes in cisco router dan zie ik het maar op 2720 in traint. Maw deze staat niet ingesteld op 3072 (immers dat is 3*1024). Een andere maat van me die nog verder woont dan mij haalt wel netjes de 3072. Dus ik bellen waarom hij wel de 3072 haalt en ik niet. Komen ze aan met voorwaarde en dat het binnen de tolerantie valt. Om me zo af te schuiven. Jammer dat demon hun helpdesk heeft uitsteed naar een arrogante 3de partij. Ik ga as maandag nog een poging wagen. Als het nog niet lukt, dan ga ik wel over naar een andere ISP. Immers ruime keuzen.
Een lijn staat niet moetwillig om je te pesten op 2720 in plaat van 3072 (zelfs 3392 dan). Je modem besluit bij het verbinden zelf aan de hand van je lijn kwaliteit wat mogelijk samen met de andere kant en dat is blijkbaar 2720kbps.

Je attenuation op je downstream zal ook ergens hoog liggen, tussen 40 en 60dB wellicht? Geeft aan dat de telefoonlijn tussen de centrale en je woning/aansluiting gewoon lang is en loopt nu met 2720kbps dus echt op z'n maximum. Misschien moet je zelfs blij zijn dat je van Demon nog mocht upgraden naar 3/1, 'k vermoed dat ze je hoger niet meer aanbieden ook.

Naar een andere ISP stappen zal je niets brengen, dezelfde lijn met hetzelfde modem geeft dan waarschijnlijk bijna dezelfde snelheid. Verhuizen is dan een optie wellicht. De 'maat' woont misschien wel verder, maar dan kan zijn lijn beter zijn of zelfs korter gewoon. Je weet niet hoe ze in de grond liggen en hij kan ook een ander modem gebruiken wat net iets lekkerder werkt.

Dat je binnen de 'marge valt' is denk ik omdat je tussen de 1500 en de 3000 in zit. Andere optie die je hebt is als enige een abonnement omlaag stappen naar 1500kbps misschien. Zou je kunnen overleggen met de helpdesk.

Of kan je het beter aansluiten misschien? Korter zonder verleng kabels? Misschien tussen ISRA en splitter nog een aftakking/afslitsing op je lijn aangesloten naar een ongebruikt aansluitpunt? En probeer eens een ander modem dan de Cisco. Die zijn gebaseerd/gebouwd op een Alcatel chipset, wellicht dat met een modem met andere chipset andere/betere snelheden op die lijn haalt.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 04-03-2006 11:51 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Nou, dat is mooi! Direct nadat ik dit mailtje ontving is bij mij de snelheid ook verhoogd naar 3mbit.
Hierbij bevestigen wij dat wij uw verzoek tot het verhogen van de snelheid van uw DSL Express verbinding verzonden hebben naar onze DSL Partner. Zij zullen een technisch onderzoek uitvoeren om te bepalen of de nieuwe snelheid ook daadwerkelijk op uw adres geleverd kan worden.
Het kan dus zo zijn dat de nieuwe snelheid toch niet op uw adres leverbaar blijkt (bijvoorbeeld doordat de afstand tussen uw adres en de centrale te groot is). In dat geval zullen wij u op de hoogte stellen en vervalt uw order.
Maar wat ik vreemd vind: mijn modem is wat upstream betreft plotseling lager ingetraind. Ik zat eerst op 850kbit, nu zit ik op 736kbit. Kan dit door de upgrade gekomen zijn?

omniscale.nl

• bjck
posttoast schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:40:
Nou, dat is mooi! Direct nadat ik dit mailtje ontving is bij mij de snelheid ook verhoogd naar 3mbit.

[...]
Maar wat ik vreemd vind: mijn modem is wat upstream betreft plotseling lager ingetraind. Ik zat eerst op 850kbit, nu zit ik op 736kbit. Kan dit door de upgrade gekomen zijn?
Kan dat er iets verschuift op je lijn inderdaad door hogere downstream. Of je modem is toevallig op 736kbps verbonden en met een heer de lijn eruit halen (gaat hij opnieuw verbinden) kan het hoger zijn wellicht (of niet).

Effectief kan je overigens net zoveel upstream snelheid hebben nogsteeds. Als bij 864kbps je wat errors had en nu niet meer of minder is je algehele upstream snelheid hetzelfde wellicht of constanter.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 04-03-2006 11:44 ]

• Oele_
418O2 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:01:
Mijn primary is 137 (135 sec) en ik heb het probleem ook. Als hij hem op de eerste niet kan vinden paktie de tweede toch gewoon?
Ik zou niet weten hoe dat precies werkt eigenlijk. Ik vermoed dat 'ie alleen de andere pakt als de eerste helemaal niet reageert ofzo.

Het probleem met .135 zou trouwens inmiddels weer opgelost moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Oele_ op 04-03-2006 11:58 ]

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:10:
[...]

Een lijn staat niet moetwillig om je te pesten op 2720 in plaat van 3072 (zelfs 3392 dan). Je modem besluit bij het verbinden zelf aan de hand van je lijn kwaliteit wat mogelijk samen met de andere kant en dat is blijkbaar 2720kbps.
Ik denk eerder aan onbelans, een slechte koper paar en of filters op de MDF. Je moet ook demon (de arrogante helpdesk) zien te overtuigen voor een lijn meting. Meestal doet de helpdesk dat niet ivm hun helpdesk scirpt. En daar ze niet van afwijken. Ik hoop dat ik as maandag iemand anders krijg van de helpdesk die meer verstand van heeft.
[...]

Naar een andere ISP stappen zal je niets brengen, dezelfde lijn met hetzelfde modem geeft dan waarschijnlijk bijna dezelfde snelheid. Verhuizen is dan een optie..
Verhuizen heeft geen zin. Immers een maat van me woont 2 straten verder van mij (dus ook twee straten verder van de MDF). En die haalt wel die snelheid. Rara hoe kan dit?
[...]

Of kan je het beter aansluiten misschien? Korter zonder verleng kabels? Misschien tussen ISRA en splitter nog een aftakking/afslitsing op je lijn aangesloten naar een ongebruikt aansluitpunt? En probeer eens een ander modem dan de Cisco. Die zijn gebaseerd/gebouwd op een Alcatel chipset, wellicht dat met een modem met andere chipset andere/betere snelheden op die lijn haalt.
Ik heb het volgende dingen uitgevoerd:

- Direct op het ISRA punt gemonteerd zonder splitter. De kabel afstand is max 10cm. Kabel is een
twisted pair en goed gekeurd bij kpn.
- Mijn oude zyxel modem uit de kast gehaald. En daar trainde de zyxel modem precies dezelfde
snelheid als mijn cisco router.
- De cisco vervangen voor een 2611XM met adsl wic.

Helaas bood het geen soelaas meer.

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:52:
[...]

Ik denk eerder aan onbelans, een slechte koper paar en of filters op de MDF. Je moet ook demon (de arrogante helpdesk) zien te overtuigen voor een lijn meting. Meestal doet de helpdesk dat niet ivm hun helpdesk scirpt. En daar ze niet van afwijken. Ik hoop dat ik as maandag iemand anders krijg van de helpdesk die meer verstand van heeft.
Het is een mogelijkheid dat er onbalans is of iets anders, maar is de lijn ook niet al lang om mee te beginnen naar je adres? Als dat het geval is kan de minste verstoring of hinder van andere diensten in andere aders het veroorzaken dat minimale verschil en is er niets aan te doen.
[...]

Verhuizen heeft geen zin. Immers een maat van me woont 2 straten verder van mij (dus ook twee straten verder van de MDF). En die haalt wel die snelheid. Rara hoe kan dit?
De plaats van het verdeelstation in de wijk en de manier hoe de kabels door de straten naar elk adres gaan is van belang ook. Niet puur de geografische ligging van de twee adressen ten opzichte van de MDF (centrale) waarop je bent aangesloten.

Factor kwaliteit en andere diensten in dezelfde bundel op naastgelegen aderparen ook niet te vergeten.

Als je exact hetzelfde modem op beide lijnen test, zie je dan verschil in de atttenuation? Je zou dat eens moeten proberen en dan uit hetzelfde modem op beide lijnen even de snelheid, attenuation en snr moeten halen voor up & downstream om te vergelijken. Vermoed dat de attenuation op jouw lijn hoger is.
[...]

Ik heb het volgende dingen uitgevoerd:

- Direct op het ISRA punt gemonteerd zonder splitter. De kabel afstand is max 10cm. Kabel is een
twisted pair en goed gekeurd bij kpn.
Is het wel een linesharing lijn nog? Dan zou je eigenlijk je splitter er gewoon tussen moeten laten zitten. Er is geen logische verklaring, maar heb het dingen zien oplossen bij mensen.
- Mijn oude zyxel modem uit de kast gehaald. En daar trainde de zyxel modem precies dezelfde
snelheid als mijn cisco router.
- De cisco vervangen voor een 2611XM met adsl wic.
Die wic gebruikt ook een Alcatel chip vermoed ik? Kan je vast gemakkelijk zien door hem eruit te halen of in de software wat de local vendor is. Net ale de ZyXEL die een 650R of H is?

Wat je zou kunnen proberen is een CJT816 te regelen ergens (marktplaats voor weinig). Deze maken gebruik van een Globespan/Conexant chipset en er circuleert ergens een laatste versie rond waarin ook de nieuwste software voor die chipset is ingebakken.

Perst wellicht iets meer uit je lijn dan de Alcatel chips op je lijn in combinatie met de DSLAMs van BaByXL. Zet zo'n ding gewoon in bridge en dan heb je ook je wic niet meer nodig, verder heb je dan dezelfde situatie met je Cisco router gewoon. Gebruik de CJT niet als router, loopt hij steeds vast.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 04-03-2006 12:30 ]

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Zijn er hier mensen die de laatste paar dagen niet kunnen internetten vanuit Den Haag..... ligt bij mij thuis al een paar dagen plat namelijk...

Diagnose Specialist Ford

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Oele_ schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:18:
[...]
Nee, het ligt niet bij BBNed of KPN. Door alle toestanden rondom de hele upgrade-actie hebben aanvragen voor nieuwe aansluitingen de afgelopen tijd ook wat langer stil gelegen dan normaal gesproken gebruikelijk is. Als je order nog niet doorgezet is, dan zou dat heel snel moeten gebeuren. Als je het ordernummer van de betreffende aanvraag voor me hebt kan ik wel even naar dit specifieke geval kijken en hem evt. even een 'zetje' geven...
Dank voor je openheid Oele_,
Mijn order is nu (vrijdag 3 maart) dus doorgezet maar sales (ja sales!!!) vertelde mee eerder deze week dat er niets aan de hand was bij Demon. Hij bood ook aan dat hij er een zetje aan zou geven bij BBNed.

Nou ja. Als alles nu verder een beetje normaal gaat. Maar daar ga ik van uit. :)

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:39:
Hier nog geen verzonden status, en deze email vandaag:

Geachte klant,

Naar aanleiding van uw verzoek tot het wijzigen van de snelheid van uw
DSL Express verbinding hebben wij u enkele dagen geleden het nieuwe modem
toegestuurd.

De wijziging van de snelheid van uw DSL Express verbinding is echter nog
niet afgerond. U ontvangt van ons een e-mail wanneer dit wel het geval
is. U kunt het modem direct aansluiten, deze zal ook met de oude snelheid
functioneren.

Met vriendelijke groet,

--
Demon Customer Service
customer-service@demon.nl

De kurk is er dus nog niet voor iedereen uit.
Same here.
Ook diezelfde e-mail gehad. :/
We wachten rustig af, de 4 weken zijn nog niet voorbij. :)

Verwijderd

cjdijk schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:46:
We wachten rustig af, de 4 weken zijn nog niet voorbij. :)
Yep, 2/1 mb is ook nog geen straf :)

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

posttoast schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:40:

[...]
Dat heb ik dus ook. Ben van 864 kbps naar 768 kbps gegaan. Demon zojuist maar even gemaild, vind het wel een klein beetje raar.

• Zenix

Zenix

BOE!

ik ben ook van de 80kb\s upload naar 100kb\s gegaan met mijn 8\1 abbo. Nieuwe adsl2 modem werkt perfect, en het was snel klaar. Nu nog wachten op adsl2 zelf =)

Verwijderd

Ik kom net deze PDF tegen, misschien interessant voor de VoIP geinsteresseerden:
(ik zelf nog niet)

http://www.rhisc.nl/doc/AX521%20Handleiding.pdf

• C00KW4US
  • Laatst online: 02-11 15:19
Je kan tot 1 april 2006 kosteloos up en downgraden. Ik heb m'n lijn laten upgraden van 2 naar 3 mbit. Echter wil ik eigenlijk het 1,5 mbit account. Nu we nog in de up en downgrade fase zitten mag je voor een 2e keer kosteloos wijzigingen maken in je account? Ik kan daar nergens iets over vinden op de website van demon.

Toch maar ff bellen morgen.

Verwijderd

C00KW4US schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:45:
....
Toch maar ff bellen morgen.
Je kan alleen downgraden als je jaar- of kwartaalcontract verlopen is, hierna kun je volgensmij zovaak downgraden als je wil. En voor 1 april kost het nog de oude 10 euro inclusief BTW, hierna 50(!) euro.
Geen probleem dus lijkt mij. O-)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-11 21:03

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:09:
Je kan alleen downgraden als je jaar- of kwartaalcontract verlopen is, hierna kun je volgensmij zovaak downgraden als je wil. En voor 1 april kost het nog de oude 10 euro inclusief BTW, hierna 50(!) euro.
Geen probleem dus lijkt mij. O-)
Volgens mij mag je maar 1x per maand up- of downgraden (dat heeft een technische reden, up/downgrades worden in de eerste week van de maand verwerkt door de DSL-providers van Demon).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 21:01

Largo

Donderdraak

NNF schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:03:
[...]

Dat heb ik dus ook. Ben van 864 kbps naar 768 kbps gegaan. Demon zojuist maar even gemaild, vind het wel een klein beetje raar.
Hm, laat svp een berichtje achter als je meer te weten komt, ook hier is de up van 83kb naar 75 gegaan
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.