Ervaringen Demon DSL-Express # 19

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.806 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, en daar staat ook dat de laatste werkzaamheden op 13-02 afgerond zouden moeten zijn (of de lijst is niet compleet).
Vreemd dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook een email binnen dat de wijkcentrale niet klaar is.

Check gedaan en:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Alr-Hvn
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 479 meter.

en via een andere bron:

Postcode controle: resultaat

ADSL is beschikbaar op lokatie.
Uw wijkcentrale Almere-Haven
Uw afstand tot de wijkcentrale 479 meter

Beschikbare netwerken BBned en KPN
SDSL ook mogelijk ja
Linesharing mogelijk ja, ISDN en Analoog
ADSL2+ Linesharing mogelijk ja, ISDN en Analoog

Maximale snelheid leverbaar ADSL2+: 16-24 Mbps
SDSL: 2,3 Mbps

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er gewoonweer een administratieve probleem bij demon. Te toevallig dat 3-4 mensen met dezelfde reden en situatie worden afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een DB online waar ook in staat wanneer die centrales zijn gemigreerd. Waar ik woon zou dat al een tijd geleden zijn gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:09:

Check gedaan en:
Het zou zomaar kunnen dat Demon de DSL2+ lijnen helemaal niet via BBned levert :X

Zou zomaar Tiscali kunnen zijn, gezien de ''Flex abo's''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:18:
[...]

Het zou zomaar kunnen dat Demon de DSL2+ lijnen helemaal niet via BBned levert :X

Zou zomaar Tiscali kunnen zijn, gezien de ''Flex abo's''
Staat nergens op site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAAR!

Op BBNED.NL staat Demon niet op als ADSL2+-partner... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het echt zo is dat Demon alleen babyxl als adsl2+ netwerk gebruikt dan verliezen ze aan mij een klant. Ga geen eeuwigheid wachten tot er hier ooit eens een babyxl dslammetje ingeprikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

bloody schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:25:
[...]

Is er misschien sprake van een cooldown periode?¿ :?
Nope. Als ik inlog op demon zie ik dit staan:
18-02-2006 Ingediend. Demon heeft uw verzoek tot wijziging ontvangen en een bevestiging van
ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.

Edit: Ik heb trouwens 6MB gekozen, en heb op dit moment BBNed (Ticali is ook leverbaar hier).

[ Voor 11% gewijzigd door cjdijk op 22-02-2006 18:25 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:18
Voor de mensen die ook nog een DSL-business account bij Demon hebben/beheren.
Ik heb zonet toch maar even onder mijn werkgevers naam ingelogged en ook daar kun je up- en downgraden.
Van een 2/1 (60eur/maand) naar een 6/1 (ook 60 euro/maand) geselecteerd.
Komen de grote attachments enzo nog sneller binnen :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:09:

Check gedaan en:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
ADSL2+ is inderdaad wel leverbaar op deze centrales, maar upgrades van ADSL naar ADSL2+ (binnen bbned) niet. We hadden dit al in de postcodecheck moeten afvangen, maar zoals jullie weten zijn er de afgelopen week nogal wat problemen met dat ding geweest. Dit was er eentje van.

Het *kan* trouwens zijn dat voor een klein gedeelte van deze mensen wel een ADSL2+ upgrade mogelijk is, maar dan via BaByXL. Om er achter te komen of dat in jouw geval zo is kun je even de servicepagina gaan en op de up/downgrade optie klikken. Als de ADSL2+ producten nog zichtbaar zijn, kun je opnieuw een aanvraag indienen. In dat geval wordt je naar BaByXL gemigreerd.

Ik kan me voorstellen dat dit hele verhaal een beetje knullig overkomt, en eigenlijk is het dat ook :'( We hebben in ieder geval zodra we er achter kwamen gereageerd door deze orders te annuleren en de betreffende klanten te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die heisa over de grote adsl2+ is dus eigenlijk 1 grote farce, daar het gros van de abbonnees dus niet eens in aanmerking komt ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:55:
Al die heisa over de grote adsl2+ is dus eigenlijk 1 grote farce, daar het gros van de abbonnees dus niet eens in aanmerking komt ervoor.
Hoe kom je er bij dat het over het 'gros' van de abbonnees gaat? Het gaat alleen om mensen die op een locatie zitten waar _alleen_ BBNed ADSL2+ levert en de centrale nog niet geschikt is voor upgrades naar ADSL2+.

BBNed is overigens druk bezig om alle centrales geschikt te maken voor deze upgrades, dus een ieder die nu geen upgrade kan aanvragen, kan dat in de nabije toekomst wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Oele_ op 22-02-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:59:
[...]

Hoe kom je er bij dat het over het 'gros' van de abbonnees gaat? Het gaat alleen om mensen die op een locatie zitten waar _alleen_ BBNed ADSL2+ levert en de centrale nog niet geschikt is voor upgrades naar ADSL2+.

BBNed is overigens druk bezig om alle centrales geschikt te maken voor deze upgrades, dus een ieder die nu geen upgrade kan aanvragen, kan dat in de nabije toekomst wel.
Ze zijn al 2 maanden bezig met het gereed maken (eigenlijk al een jaar maargoed), loze belofte dus dat het in Februari kon toch? Volgens mij zijn meer centrales niet klaar dan wel, kan dus nog meerdere weken duren voor je weer wat hoort..

Edit: Mischien een percentage erbij van de hoeveelheid centrales die wel klaar zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:09:
[...]

Ze zijn al 2 maanden bezig met het gereed maken (eigenlijk al een jaar maargoed), loze belofte dus dat het in Februari kon toch? Volgens mij zijn meer centrales niet klaar dan wel, kan dus nog meerdere weken duren voor je weer wat hoort..
Ik denk dat je met die 2 maanden doelt op de tijd die wij nodig hebben gehad om onze systemen klaar te maken voor het verwerken van de up- en downgrades naar de nieuwe snelheden/prijzen. Dit heeft niets te maken met het al dan niet beschikbaar zijn van bepaalde snelheden op bepaalde locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht dat providers allang bbned verbindingnen via bbned aanboden. Maybe I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:12:
[...]

Ik denk dat je met die 2 maanden doelt op de tijd die wij nodig hebben gehad om onze systemen klaar te maken voor het verwerken van de up- en downgrades naar de nieuwe snelheden/prijzen. Dit heeft niets te maken met het al dan niet beschikbaar zijn van bepaalde snelheden op bepaalde locaties.
Nee ik bedoel BBned centrale upgrades :)

Edit: Sorry, had dat even duidelijker erbij moeten zetten om misverstanden te voorkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:49:
[...]

ADSL2+ is inderdaad wel leverbaar op deze centrales, maar upgrades van ADSL naar ADSL2+ (binnen bbned) niet. We hadden dit al in de postcodecheck moeten afvangen, maar zoals jullie weten zijn er de afgelopen week nogal wat problemen met dat ding geweest. Dit was er eentje van.

Het *kan* trouwens zijn dat voor een klein gedeelte van deze mensen wel een ADSL2+ upgrade mogelijk is, maar dan via BaByXL. Om er achter te komen of dat in jouw geval zo is kun je even de servicepagina gaan en op de up/downgrade optie klikken. Als de ADSL2+ producten nog zichtbaar zijn, kun je opnieuw een aanvraag indienen. In dat geval wordt je naar BaByXL gemigreerd.

Ik kan me voorstellen dat dit hele verhaal een beetje knullig overkomt, en eigenlijk is het dat ook :'( We hebben in ieder geval zodra we er achter kwamen gereageerd door deze orders te annuleren en de betreffende klanten te mailen.
Ik had toevallig alweer opnieuw een andere aanvraag ingediend, de derde dus, omdat ik dus overal lees dat de central al geschikt was.

Wat is het gevolg van een switch naar BabyXL/Tiscali? Ander IP? Extra kosten? Ander soort modem? Ik hoop in ieder geval dat men wel meldt dat je over wordt gezet van BBNED naar Tiscali en niet dat doorvoert zonder te melden,

Mijn systeemnaam is trouwens k-di

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:29:
[...]

Ik had toevallig alweer opnieuw een andere aanvraag ingediend, de derde dus, omdat ik dus overal lees dat de central al geschikt was.

Wat is het gevolg van een switch naar BabyXL/Tiscali? Ander IP? Extra kosten? Ander soort modem? Ik hoop in ieder geval dat men wel meldt dat je over wordt gezet van BBNED naar Tiscali en niet dat doorvoert zonder te melden,

Mijn systeemnaam is trouwens k-di
Ander IP, geen extra kosten, gratis nieuw modem. Ik zie inderdaad dat dit je derde aanvraag is :( Je hebt niet echt geluk. Je wisselt inderdaad van netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij mag iig blij zijn dat ie kan wissleen van netwerk. Daar babyxl hier niet in de centrale zit ( en dat ook wel niet zal gebeuren), zit ik dus vast aan bbned en moet misschien wel maanden wachten tot ik adsl2+ kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had wel handig geweest als BBned op zijn postcode controle pagina er ook bij had kunnen zeggen of Adsl > Adsl2 migratie via BBned mogelijk was.. Blijkbaar werkt dit niet in het voordeel van BBned en houden ze dit maar voor zichzelf ipv de 'klant' meer info te verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:35:
[...]

Ander IP, geen extra kosten, gratis nieuw modem. Ik zie inderdaad dat dit je derde aanvraag is :( Je hebt niet echt geluk. Je wisselt inderdaad van netwerk.
Zijn er cijfertjes / statistieken bekend betreffende de verschillen tussen BabyXL en BBNED? Ik ben wel nieuwsgierig hoe het zit met de verschillen in kwaliteit, uitval, historisch overzicht calamiteiten enzo...

Vond trouwens nog een overzicht met zowel de centrales van BBNED en BabyXL in een overzicht.

http://adsl.hunen.net/index2.php?id=1

Check BabyXL alleen: http://dekcheck.mybabyxl.com/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 21:46 . Reden: toevoeging links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:03
lord.farquaad schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:26:
[...]

Enneh, hoe heeft dit plaatsgevonden? Modem opsturen en dan zonder internet wachten totdat je een ander krijgt? Of nieuwe opgestuurd krijgen en vervolgens de sissende terugsturen (zonder 'downtime' zeg maar)?
Eerst demon opbellen en zeggen dat je nog een sissende versie hebt, die stuur je op, dan geef je je track&trace nummer door, Dan sturen hun je modem op en klaar.
Ik heb in die tussentijd m'n router gebruikt.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Danjel schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:34:
[...]

Eerst demon opbellen en zeggen dat je nog een sissende versie hebt, die stuur je op, dan geef je je track&trace nummer door, Dan sturen hun je modem op en klaar.
Ik heb in die tussentijd m'n router gebruikt.
moet je wel een router hebben met ingebouwd ADSL-modem.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een teleurgestelde demon klant.

Ben er meestal als de kippen bij, had al ADSL van Demon in December 2002 (ordernum 385), en vele jaren daarvoor een dialin-account bij demon. (systeemnaam zappa) (komende van hacktic, lol)

Zit op 8/1Mb, en heb netjes geduldig afgewacht met upgraden naar ADSL2+ (12Mb), maandag aangevraagd, en kreeg vandaag de eerder genoemde mail dat na een technisch onderzoek bleek dat er geen ADSL2+upgrade mogelijk is voor 3363JJ, en mijn order is dus geannuleerd. ;-(

Zonder enig geboden alternatief, weer moeten afwachten (voor hoelang?) denk ik dat nu de tijd rijp is om naar xs4all over te stappen, kan ik gelijk mijn ISDN1 lijn dumpen en gewoon weer ouderwets analoog nemen. xs4all fast-adsl is wel duurder ik weet het.

Of... huidige ADSL abo opzeggen. en een nieuwe ADSL2+ aanvragen bij Demon, zolang surfen via het onbeveiligde accesspoint van de buren... ;) Waarschijnlijk systeemnaam en ip adres kwijt dan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 00:01 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Extra analoge lijn ernaast aanvragen, daar ADSL op laten leveren en de huidige allemaal opzeggen. Nadeel? Je wisselt van nummer en een maand overlap in kosten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• TD-er
Ik heb zonet even lopen spelen met een ADSL2 modem (Speedtouch 546) en dat modem weet een upload snelheid van 992 kbps in te stellen.
Helaas heb ik niets kunnen testen aan snelheidsverschillen, aangezien ik via de webinterface niet kon selecteren dat ik als Encapsulation Type RFC1483 wilde.

Wat ook een beetje vreemd was, was dat het modem de download-snelheid op 1792 kbps instelde en niet op 2048, wat de ZyXEL en Netopia wel doen. (zelfs na een firmware-upgrade van het modem en configuratie, krijg ik geen rappere download)

Theoretisch zou mijn upload met dit ADSL2 modem op zo'n 105 - 109 kB/s uit moeten komen.

Iemand een idee hoe die Speedtouch ingesteld kan worden voor gebruik met Demon?

linkje... 1e hit bij Google.... * TD-er moet maar eens gaan slapen

Het lijkt erop dat de mac-registratie pagina van Demon onbereikbaar is.
Ik krijg telkens een URL max. redirect foutmelding in FF.
In IE blijft 'ie steeds reloaden.
Ik heb dus nog niet het modem in de praktijk kunnen testen qua upload. :(

[ Voor 30% gewijzigd door TD-er op 23-02-2006 02:45 ]

Verwijderd

Krijgt het modem wel een WAN ip? Misschien kun je proberen je oude ip statisch in te stellen, maar dan met een subnetmasker van 255.0.0.0. :+

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 05:43:
Krijgt het modem wel een WAN ip? Misschien kun je proberen je oude ip statisch in te stellen, maar dan met een subnetmasker van 255.0.0.0. :+
Met zo'n subnetmask weet je zeker dat het hele internet voor je onbereikbaar is. Hij moet z'n IP even vrijgeven alleen voordat hij z'n ST koppelt. Of even 2 uur wachten (vermoedelijk Demon leasetijd).

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 23-02-2006 08:37 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nu last van DNS server failures. Domeinen worden pas na een aantal pogingen geresolved. Hebben meer mensen hier last van?

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
OlafvdSpek schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:03:
Ik heb nu last van DNS server failures. Domeinen worden pas na een aantal pogingen geresolved. Hebben meer mensen hier last van?
Jah ik ook, wederom heel irritant

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:53:
Of... huidige ADSL abo opzeggen. en een nieuwe ADSL2+ aanvragen bij Demon, zolang surfen via het onbeveiligde accesspoint van de buren... ;) Waarschijnlijk systeemnaam en ip adres kwijt dan.
Waarom zou ADSL2+ dan ineens wel mogelijk zijn?

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Ja, hier ook problemen met de Demon-DNS

• Oele_
labtech schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:27:
[...]

Ja, hier ook problemen met de Demon-DNS
Kan iemand misschien aangeven of het om een bepaalde nameserver gaat die traag is?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bij mij ook weer problemen met DNS. Soms moet een query meerdere keren worden uitgevoerd voor er een goede reply komt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Oele_ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:32:
[...]

Kan iemand misschien aangeven of het om een bepaalde nameserver gaat die traag is?
194.159.73.135 en 194.159.73.137.
Ze zijn trouwens niet traag maar antwoorden gewoon met 'server failure'.

[ Voor 17% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-02-2006 09:58 ]

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
Ik heb het vermoeden dat ze nu ook niet gaan voldoen aan de drie weken aansluittijd. Ik heb de 9e mijn verbinding aangevraagd en bij de status staat nog steeds op "Ingediend"

Leeg

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Hier ook nog steeds DNS problemen. Als ik de modem op defaults laat staan kan hij elke paar minuten niets meer resolven en dan komt het vanzelf weer terug. Wanneer ik de DNS servers van Demon (ns1 en ns2) in het modem instel, kan ik helemaal niets meer resolven. Een reset van het modem lost het probleem in bijna alle gevallen op, soms duurt het echter nog tot een paar minuten daarna voor het weer werkt.

Vooral dat de Demon DNS helemaal niet werkt vind ik vreemd, ik ben toch klant van Demon, dan moet ik toch ook die nameservers kunnen gebruiken? De helpdesk zegt dat het komt omdat het modem te ver van de ISRA afstaat. Daar zouden ze best gelijk in kunnen hebben, maar de Speedtouch die daar al twee jaar gestaan heeft, gaf nooit problemen en het Demon abo is zelfs langzamer dan het Wanadoo abo van hiervoor.

Is er een manier om met het modem te kijken of de signal to noise ratios te laag zijn? Of op een andere manier te kijken wat nu echt het probleem is? Ik heb vast 10 meter netwerkkabel geregeld om te kijken of de afstand het probleem is, maar die kan ik pas vanavond proberen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

OlafvdSpek schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:03:
Precies wat ik ook al sinds gisteren heb heb :(

Ik heb ze al gemaild hierover, hopelijk kijken ze er even naar. Als meerdere mensen het hebben lijkt het me sterk dat het allemaal aan die personen ligt...

• Bor
  • Laatst online: 17:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Tijdelijk de dns server van bv hetnet instellen is een workaround die goed werkt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Hm, net de instellingen van mn netwerkkaart veranderd van DHCP naar een handmatig IP, DNS servers 194.159.73.135 en .136 ingevoerd, en nu lijkt het allemaal weer netjes resolved te worden. FF aankijken maar.

• Oele_
Gerco schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:54:
Hier ook nog steeds DNS problemen. Als ik de modem op defaults laat staan kan hij elke paar minuten niets meer resolven en dan komt het vanzelf weer terug. Wanneer ik de DNS servers van Demon (ns1 en ns2) in het modem instel, kan ik helemaal niets meer resolven. Een reset van het modem lost het probleem in bijna alle gevallen op, soms duurt het echter nog tot een paar minuten daarna voor het weer werkt.
ns1.demon.nl en ns2.demon.nl zullen inderdaad niet werken. Dit zijn de authoritative servers voor domeinnamen die demon host. De nameservers die je moet hebben zijn:

194.159.73.135 ns-cache-0.ns.nl.demon.net
194.159.73.136 ns-cache-1.ns.nl.demon.net

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Oele_ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:20:
194.159.73.135 ns-cache-0.ns.nl.demon.net
194.159.73.136 ns-cache-1.ns.nl.demon.net
Waarom wordt via DHCP .137 gegeven dan?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

@OlafvsSpek:
Name: ns-cache-2.ns.nl.demon.net
Address: 194.159.73.137

Ik verwacht dat die cache servers in een soort round-robin scheme uitgedeeld worden. Er zullen er vast meer dan twee zijn voor al die klanten. (er lijken er 5 te zijn, 0-4)

@Oele_: Aha, dat wist ik niet. Ik ga het vanavond meteen proberen. Dan weten we hopelijk echt of het nu aan de lijn of aan de BabyXL DNS ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 23-02-2006 10:36 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:06:
[...]

Waarom zou ADSL2+ dan ineens wel mogelijk zijn?
De centrale waarop ik zit (Sdt-C Locatie: Sliedrecht-Centrum) heeft ADSL2+ van BBned functionaliteit. Postcode check is overal positief.
Toch is upgraden niet mogelijk.

Ik denk het volgende (zal wel niet kloppen, maar dan kan ik me een beetje bij de cancellation door Demon neerleggen)

In deze centrale staan nu nog gescheiden ADSL en ADSL2 dslams van bbned.
Ik zit nu op de ADSL DSLAM, een upgrade zou dus fysiek het omsteken van kabels zijn.

Demon wil eerst de ADSL DSLAMs geupgrade hebben zodat ze op afstand, software-matig de upgrades kunnen uitvoeren.

Als je nieuwe klant bent word je waarschijnlijk direct op de ADSL2 DSLAM aangesloten.

Maar kan het mis hebben.
Klinkt dit een beetje logisch, of zit ik er ver naast?

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:50
Bij mij was er ook weer ellende met de DNS. Maar nu heb ik het meteen goed aangepakt en een hele lijst alternatieve in word gezet, just in case ;).

Ik gebruik nu trouwens die 135 en 136 die hier ergens boven gepost is. En dat werkt goed. :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Oele_
OlafvdSpek schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:47:
[...]

194.159.73.135 en 194.159.73.137.
Ze zijn trouwens niet traag maar antwoorden gewoon met 'server failure'.
De .135 voelde zich niet helemaal lekker inderdaad. Zou nu beter moeten zijn.

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 05:43:
Ik kreeg wel een WAN-IP in de reeks die je verwacht (dus niet 169...) en het was een ander IP dan mijn normale IP-adres. De DHCP-lease was zo'n 5 minuten.
Ik heb het modem namelijk ook als bridge ingesteld gehad en dan krijg je onder Windows een IP te zien en dan kun je alle DHCP gegevens makkelijker bekijken.

Telkens kwam ik dus op die mac-registratie pagina en bleef ik doorgestuurd worden.

Ik hoop dat die storing morgen over is, want op mijn werk moet de verbinding ook nog steeds met die mac-registratiepagina geactiveerd worden en er komt morgen een nieuwe router aan te hangen. (anders moet ik heel erg gaan truuken, maar dat is een ander verhaal.

• Oele_
OlafvdSpek schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:25:
[...]

Waarom wordt via DHCP .137 gegeven dan?
.135 en .136 zijn de servers die op onze website staan. Deze kan je 'hard' in je config zetten als je wilt. Het kan zijn dat er via DHCP ook andere adressen (zoals .137) worden uitgegeven. Het is niet aan te raden om deze adressen keihard in te stellen, aangezien Demon deze op ieder moment uit dienst kan halen of van adres kan laten wijzigen. In zo'n geval zal iedereen die DHCP gebruikt automatisch de nieuwe adressen doorkrijgen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Oele_ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:11:
De .135 voelde zich niet helemaal lekker inderdaad. Zou nu beter moeten zijn.
Wat was het probleem? :)
En volgens mij was er ook een issue met .137. Ik zal straks eens even kijken.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Hoe zit het eigelijk met de usenet verbinding straks na de upgrades, veranderd daar nog wat aan of blijven deze gecapped op de huidige snelheid?

Yamaha MT-09

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
Deze zullen wel gewoon gecapped blijven. Demon heeft een contract met Supernews daarvoor.

SRK35ZS-W

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Danjel schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:04:
[...]

ff helpdesk opbellen, zeggen dat je nog steeds een sissende versie hebt. Dan die van jou opsturen en je krijgt een 'goeie' terug.
Thanks, wist niet dat er omruil service was. Het gaat er in totaal om 3 stuks, zal er werk van maken dus. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• TD-er
Ik ben zonet ook weer bezig geweest met het kijken of ik dat andere (ADSL2-) modem aan de praat kon krijgen.
Het probleem zit 'm echt in de MAC-registratie-pagina, want als ik die pagina bekijk met een router, waarvan het MAC-adres wel bekend is, kan ik gewoon inloggen op die pagina, maar zodra ik dus via een ander MAC-adres online ben, blijft die pagina zich maar refreshen en kom ik dus geen steek verder. (Firefox geeft aan dat je het aantal redirects overschrijdt).

Ik zal zometeen uiteraard ook een mailtje sturen aan support hierover, maar als iemand hier een oplossing weet, zou dat ook handig zijn. :)

• bjck
Demon heeft toch de hele MAC-registratie uitgefaseerd compleet? Je moet bij een nieuw mac-adres gewoon als je nog online bent met de oude even je IP vrijgeven, of twee uur wachten tot de lease verlopen is lijkt mij.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:53:
Demon heeft toch de hele MAC-registratie uitgefaseerd compleet? Je moet bij een nieuw mac-adres gewoon als je nog online bent met de oude even je IP vrijgeven, of twee uur wachten tot de lease verlopen is lijkt mij.
Hebben ze dat IP releasen er niet ook gelijk uitgesloopt dan?

• TD-er
OlafvdSpek schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:24:
[...]

Hebben ze dat IP releasen er niet ook gelijk uitgesloopt dan?
Voor mijn account hebben ze nog steeds die mac-adres pagina in gebruik en ik kan inderdaad niet vinden waar je je IP vrij kunt geven.

Zonet heb ik de support gebeld en ze zouden naar dit probleem kijken. In elk geval zijn de MAC-adressen die ik hier wilde gebruiken telefonisch doorgegeven en zullen ze zo geactiveerd zijn als het goed is.

• 418O2
  • Laatst online: 19:55
Wanneer kunnen de huidige users naar A2+? Wil van 8 naar 12 mbit eigenlijk.. Stond nog niets op de accountbeheerpaginainstellingsding

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

418O2 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:54:
Wanneer kunnen de huidige users naar A2+? Wil van 8 naar 12 mbit eigenlijk.. Stond nog niets op de accountbeheerpaginainstellingsding
Ik kon het gewoon upgraden hoor =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen degene op babyxl of waarvan centrale ook babyxl heeft kan naar a2+ upgraden op moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Nou ik zit bij BaByXL, en bbned levert op mijn adres ook gewoon ADSL2. Toch kan ik volgens Demon niet upgraden... waarschijnlijk zal het dan zo zijn dat er op mijn adres gewoon geen 12MBit geleverd kan worden. Ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 17:21

mjl

Ugh

Wellicht ondertussen al langs gekomen: De downgrade kosten gaan per april weer omhoog van 10 -> 50 euro !! Dus mocht je willen downgraden is de overstap nu een goed gratis moment, over een maandje gaat het je dus geld kosten !!

Ook in de startpost:
Downgraden
Downgraden van DSL Express accounts is alleen mogelijk na afloop van het eerste jaarcontract. De kosten voor een downgrade zijn eenmalig 10 euro inclusief BTW. (verlaagd m.i.v. 01/12/2004)
Deze downgrade-prijs gaat per april '06 weer omhoog naar 50 euro.
Vanaf 17 feb. 2006 is het voor oude klanten eenmalig mogelijk gratis te up- of downgraden naar de nieuwe snelheden. (bijv van 2/1 naar 3/1 voor 3 euro minder per maand)

[ Voor 6% gewijzigd door mjl op 24-02-2006 12:02 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:23
*Ding dong*

Postbode: "Goedemorgen, de postbode!"

Postbode: "Ik heb een pakketje van Demon met een nieuw ZyXEL 2602R-61 ADSL2+ modem mijnheer!"

Ik: :)

Ter info:

Mijn wijzigingsorder 103854 (upgrade) is op 18-02-06 door Demon per mail bevestigd.

Dan ga ik me nu maar eens verdiepen in de verdere procedure want heb verder nog niets vernomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kokkers op 24-02-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjurrun
  • Laatst online: 12-09 19:42
Vanmorgen kreeg ik ook mijn nieuwe Zyxel binnen. Geen mail van Demon ontvangen en op de statuspagina zie ik alleen de status ingediend staan. Lekker vaag allemaal.

Ordernummer: 112362
Systeemnaam: exhilarated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Laatst online: 17:26

Bleh!

:)

mjl schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:48:
Dus mocht je willen downgraden is de overstap nu een goed gratis moment, over een weekje gaat het je dus geld kosten !!

Ook in de startpost:

[...]
Ruim een maand de tijd nog! (eerst maart nog ;) )

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 17:21

mjl

Ugh

bleh schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:19:
[...]

Ruim een maand de tijd nog! (eerst maart nog ;) )
Oja, maart nog ! 8)7

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kokkers schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:02:
Mijn wijzigingsorder 103854 (upgrade) is op 18-02-06 door Demon per mail bevestigd.
Hier op 17-02-06, maar nog geen postbode gezien. Beter gaan ze het niet net als bij mijn aanvraag 2 jaar geleden vergeten, toen had ik het modem ook bijna 2 weken na de oplevering pas binnen nadat ik ze had wakkergeschud met een telefoontje. ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

IGnoMaNi schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:15:
Vanmorgen kreeg ik ook mijn nieuwe Zyxel binnen. Geen mail van Demon ontvangen en op de statuspagina zie ik alleen de status ingediend staan. Lekker vaag allemaal.
Idem hier :)

Dat ding heeft trouwens 2 VoiP aansluitingen... doet Demon daar iets mee of niet (aka: heb ik iets gemist? )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clevy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

yup.. zelfde hier..
zit tamelijk standaard uitziende dslexpress handleiding bij.
zo te zien kan ie ook in bridge mode draaien (ik gok dat router mode standaard is?) dan hoef ik m'n netwerk niet te verbouwen.
had toch wel eoa brief er bij verwacht met "hier is modem, in doos laten zitten tot we je mailen" ofzo ..
of kunnen we het nieuwe modem al gelijk aansluiten ?

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Dido schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:16:
Dat ding heeft trouwens 2 VoiP aansluitingen... doet Demon daar iets mee of niet (aka: heb ik iets gemist? )
Demon doet daar momenteel niets mee. Er loopt (liep?) wel een VoIP test, maar voorlopig is daar nog geen produkt uit voortgekomen. Alle VoIP instellingen zijn door de user te beheren en Demon blockt niets (itt sommige andere providers heb ik begrepen).

Een tijdje geleden nog gevraagd aan Demon omdat ik die VoIP poorten zelf wilde gaan gebruiken. Het is geen Asterisk, maar het werkt goed genoeg. Hij is zelfs slim genoeg om je country prefix zelf in te vullen als je verteld dat je in Nederland woont. Invullen van een lokale (netnummer) prefix is me nog niet gelukt overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door Gerco op 24-02-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ordernummer 108703: Wijziging.
Nieuw product: DSL Express 12Mb
19-02-2006 Ingediend.
Demon heeft uw verzoek tot wijziging ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres.
Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
Modem lag al snel in de bus, binnen 3 dagen :) verder helaas nog niets gehoord over het opleveren e.d.
een complete set, splitter en alles zat erbij in de doos, maar die hadden we allang aangesloten :9

Oh, en de lijn staat nu goed ingetrained op 4000. ( _/-\o_ Oele)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat eigenlijk met die nieuwe modem en VOIP, kun je daar straks gewoon een bestaande telefoon inpluggen en gaan bellen, of heb je een speciale (SIP?) telefoon nodig?
*r0xz is totaal niet thuis op dat gebied*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 18:21

Wildfire

Joy to the world!

clevy schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:53:

[...]

of kunnen we het nieuwe modem al gelijk aansluiten ?
Gewoon aansluiten, de ZyXEL kan zowel ADSL1 als ADSL2+. Kan zijn dat je misschien nog VPI/VCI moet goed zetten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:42:
[...]

Gewoon aansluiten, de ZyXEL kan zowel ADSL1 als ADSL2+. Kan zijn dat je misschien nog VPI/VCI moet goed zetten.
Bij mij lijkt ADSL1 er niet mee te werken. WAN lampje brandt, verder staan de settings goed, maar geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:14:
[...]

Bij mij lijkt ADSL1 er niet mee te werken. WAN lampje brandt, verder staan de settings goed, maar geen verbinding.
Welke ZyXEL heb je? 2602H of een 2602R? Beide doen gewoon ADSL1 en werken ook met Demon (wat ook logisch is trouwens).

Zorg er iig voor dat je settings goed staan, kijk in het menu van het modem bij de WAN opties of de VPI/VCI instellingen hetzelfde zijn als van je vorige modem.

Het moet gewoon werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 24-02-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:12
bij mij werkt m'n ADSL2 modem (2602H) ook niet op ADSL 1
demon helpdesk zei dat het wel kon alleen dat er dan veel veranderd moest worden, en dat je ebter eerst de oude kon gebruiken tot dat adsl2 beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:23
In mijn Zyxel 2602R stonden alle DSL settings goed.

Na een Zyxel swap en het nalopen van de settings was ik klaar.
- NAT rules toegevoegd
- Firewall uitgezet.
- SNMP settitngs via telnet toegang goed gezet
- DHCP settings nagelopen en DNS servers toegevoegd t.b.v. DHCP clients(194.159.73.135&194.159.73.137).

Lijn loopt op 8Mbit down, en 960Kbit up.

Ik zie het vanzelf wel als ze de lijn zelf upgraden.

Ik vraag me af of dit Zyxel routertje zich een beetje beter houdt bij wat stevig bittorrent verkeer.
Mijn vorige crashte bij het redelijk gering aantal connecties al.

Daarnaast vraag ik me af wat ik zelf eventueel nog met de VOIP poorten kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Black_Mage schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:35:
bij mij werkt m'n ADSL2 modem (2602H) ook niet op ADSL 1
demon helpdesk zei dat het wel kon alleen dat er dan veel veranderd moest worden, en dat je ebter eerst de oude kon gebruiken tot dat adsl2 beschikbaar is
Veel veranderd? Waar slaat dat nou op? Het is in principe maar één setting (er vanuit gaand dat het modem in routermodus staat).
Kokkers schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:37:

[..]

Ik vraag me af of dit Zyxel routertje zich een beetje beter houdt bij wat stevig bittorrent verkeer.
Mijn vorige crashte bij het redelijk gering aantal connecties al.
Mijn 2602H doet 2048 tegelijktijdige NAT-sessies. Meer heb je niet nodig mag ik hopen :)

't Is nog wel zo dat het modem dicht kan slibben waardoor je niet meer kunt surfen tot er weer NAT-sessies beschikbaar komen door time-outs. In een komende firmware voor de 2602H schijnt dat te worden gefixed.

[ Voor 40% gewijzigd door Wildfire op 24-02-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:47
Ik heb vanochtend de wireless versie (2602HW) ontvangen ipv me oude zyxel. In het begin kon ik niet op internet komen tewijl ik wel netjes een ip adres kreeg.Ik zelf kwam er niet uit waar het probleem zich bevond dus heb ik de helpdesk gebeld. Die medewerker heeft me netjes geholpen en gelukkig is het nu opgelost :D.

@ black_mage
ik heb overigens adsl1 en daar werkt dit modem gewoon mee zonder dat er echt veel is aangepast in me modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
tuut84 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:56:
Ik heb vanochtend de wireless versie (2602HW) ontvangen ipv me oude zyxel. In het begin kon ik niet op internet komen tewijl ik wel netjes een ip adres kreeg.Ik zelf kwam er niet uit waar het probleem zich bevond dus heb ik de helpdesk gebeld. Die medewerker heeft me netjes geholpen en gelukkig is het nu opgelost :D.

@ black_mage
ik heb overigens adsl1 en daar werkt dit modem gewoon mee zonder dat er echt veel is aangepast in me modem.
Daar hoef je ook niets voor aan te passen. Een ADSL2+ geschikte ZyXEL staat standaard gewoon op 'multimode' en kijkt eerst of hij ADSL2+ kan/mag verbinden, zo niet gaat hij G.DMT (ADSL1 standaard) proberen vanzelf.

Soms lijken ze wat problemen te hebben met verbinden als je een ADSL1 verbinding hebt op het BBNed netwerk, maar je wel op een ADSL2+ geschikte kaart/poort zit aangesloten. Dan kan je de modem op G.DMT standaard forceren en zou het moeten/kunnen werken dacht ik.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 24-02-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Ik heb nu problemen met de Zyxel 2602R-61. Wanneer de VoIP is geactiveerd en de modem is net opgestart, kan ik de SIP settings gewoon benaderen. Daarna zorgt elke poging om de SIP account settings te benaderen voor een reset van het modem.

Nadat het modem weer opgestart is, kan ik de SIP account settings weer 1x benaderen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? (volgens mij een firmware bug, maar de nieuwste op de site is van eind 2005 en de modem geeft zijn firmware aan van 01-2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_

Ordernummer: 112362
Systeemnaam: exhilarated
Goed dat je het zegt! Die status was er dus wel, maar werd alleen niet getoond. Fix0red ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:23:
[...]
Oh, en de lijn staat nu goed ingetrained op 4000. ( _/-\o_ Oele)
Ah, kijk eens aan, dan heeft mijn por in de richting van een van mijn zeer gewaardeerde collega's dus nut gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Wildfire schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:42:
[...]

Nee, die dingen zijn 'autosensing'. Het zou dus echt een geval van 'plug & play' moeten zijn. Alleen mensen die op dit moment via Versatel aangesloten zitten moeten echt wachten tot het moment dat hun lijn naar bbned gemigreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
Specificatie huidig abonnement
Abonnement: : DSL Express 512
Maandelijkse kosten: : EUR 19,94

Specificatie nieuw abonnement
Abonnement : DSL Express 1.5Mb
Modem : Geen modem
Maandelijkse kosten : EUR 21,95
Eenmalige kosten : EUR 0,00

Nu maar hopen dat de lijn niet te lang is :P dat was de reden waarom ik alleen 512 toenertijd kon nemen.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag ook een nieuw modem gekregen, en tot m'n verbazing deed hij het gelijk _/-\o_ Dus ze werken tegenwoordig standaard als router.
M'n download is nog steeds hetzelfde (4480kbit) dus nog ff wachten dan maar. De upload is wel wat omhoog gegaan van 768kbit naar 960kbit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

TD-er schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:22:
Ik ben zonet ook weer bezig geweest met het kijken of ik dat andere (ADSL2-) modem aan de praat kon krijgen.
Het probleem zit 'm echt in de MAC-registratie-pagina, want als ik die pagina bekijk met een router, waarvan het MAC-adres wel bekend is, kan ik gewoon inloggen op die pagina, maar zodra ik dus via een ander MAC-adres online ben, blijft die pagina zich maar refreshen en kom ik dus geen steek verder. (Firefox geeft aan dat je het aantal redirects overschrijdt).

Ik zal zometeen uiteraard ook een mailtje sturen aan support hierover, maar als iemand hier een oplossing weet, zou dat ook handig zijn. :)
Ik heb gisteren mijn nieuwe Zyxel modem/router/switch binnen.
Bij aansluiten had ik hetzelfde probleem, mac registratie pagina bleef verversen.
Helpdesk gebeld, mac adres doorgegeven, door helpdesk ingevoerd, werkt prima nu.
Er werd ook gezegd dat de nieuwe snelheid en het opsturen van het modem,
niet gelijktijdig is, het verhogen van de snelheid zal nog even duren dus.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie:

Verzenddatum modem : 24-02-2006

Volgens Track&Trace is deze al in de buurt. :)

Snel, maar wanneer gaat de upgrade echt door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:45:
Ik zie:

Verzenddatum modem : 24-02-2006

Volgens Track&Trace is deze al in de buurt. :)

Snel, maar wanneer gaat de upgrade echt door?
in de mail staat 3 tot 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:12
nou ja ik heb de oude modem maar weer aan gesloten tot dat adsl2 is geleverd
@bjck ik heb van babyXL

maar ik ga liever niet met de settings rotzooie... ik wacht wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, mijne is ook binnen :)
TPG falen weer: ze schijnen gisteren langs geweest te zijn, maar ik heb niks van ze gezien. Ook geen briefje in de bus gehad waarop staat dat ze langs lang waren geweest en dat ze vandaag zouden komen. :( (en als ze bij TPG al aanbellen, zijn ze binnen 1 minuut reeds vertrokken, beetje plankgas geil daar bij TPG :s )

Volgens tracktrace lag het pakketje terug in katwijk vannacht, maar de GLS kwam het bezorgen dus dat klopt volgensmij ook voor geen meter.

Overigens heb ik geen mail gehad van demon van de verzending, en ook de status op mijndsl was vandaag pas geupdate terwijl het modem de 23ste was verzonden.

Ik ga proberen de nieuwe modem aan te sluiten, zwaai zwaai. :)
EDIT
Modem aansluiten-> browsen naar 192.168.1.1-> nieuw wachtwoord invoeren en het werkt hier. :) (babyxl)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm nu aan de praat gekregen, vraag me niet hoe, maar plotseling deed ie het :P

Is er trouwens een manier om het modem (192.168.1.1) te bereiken? Ik heb een andere linksys router achter m'n modem waarmee ik m'n netwerk beheer/verdeel. Iets met NAT? Ik kom er niet uit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 16:23
Gister ook de modem ontvangen van demon , de zyxel 2602. Meteen aangesloten en het werkt. Heb niks hoeven veranderen ofzo gewoon ompluggen en klaar.....

Alleen vind ik het wel jammer dat ik de voip poorten niet in combinatie met KPN kan gebruiken. Dus bellen naar mobiel en 0900 enzo en gebeld worden via kpn en dan alle vaste nummers bellen met voip

Nu is het dus rustig wachten op de snelheids verhoging. :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb te vroeg gejuicht.... vroegere situatie:
windows pc 192.168.1.35 statisch
linux pc 192.168.1.34 statisch
Ik heb met browser de LAN setup> DHCP server op static gezet om de ip adressen op de LAN statisch te houden.

Nu werkt de windowsbak gewoon goed, maar de linuxbak zet zichzelf op 169.254.62.196, ondanks dat /etc/network/interfaces anders zegt en het op de vorige router wel werkte :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback
address 127.0.0.1
netmask 255.0.0.0

# This is a list of hotpluggable network interfaces.
# They will be activated automatically by the hotplug subsystem.
#mapping hotplug
    script grep
    map eth0

# The primary network interface
iface eth0 inet static
address 192.168.1.34
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

Beats me even, ik wil NAT goed werkend krijgen op 192.168.1.34... gelukkig werkt het internet verder wel.

EDIT
@oele_
Je zult wel wat anders aan je hoofd hebben, maar ik meld toch maar even een kromme zin in mijnaccount/index.html
LET OP:
Wegens de grote voor belangstelling voor het upgraden kan het zijn dat de server tijdelijk traag reageert. Probeert u het dan op een later moment nogmaals.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Problemen met mijn 2/1 lijntje, ik kan maar met 20 kb per sec downloaden vanaf speedtest.bbned.nl :S

Andere ook last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem is aangesloten.
Modem op Bridge gezet, stond standaard op Routing.

Rest niet hoeven veranderen.
Nog zelfde IP, dus ik zit nog steeds via BBNed op mijn oude verbinding:
Even afwachten wanneer ik over ga naar BabyXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

Nieuwe modem doet zijn ding, eerste poging lukte niet, tweede poging werkte uitstekend \o/

Telfoon erin geplugd, ik kan nu bellen en gebeld worden via voipbuster \o/

Heerlijk zo'n nieuw speledingetje :D

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm kan je voipbuster gebruiken?

Welke telefoon moet er in? Of maakt het niet uit?

Stukje handleiding ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:50

ralfbosz

xm create bosz -c

Het zal vast wel werken, maar voor sommige dingen wil ik gewoon het even zeker weten ;)

Ook mijn lijntje in de upgrade mode gezet (2 -> 6Mbit, snel zat ;)) en geen nieuwe modem bestelt. Mijn huidige is in principe nog goed genoeg (CopperJet 810).

Alleen zit ik al geruime tijd te denken aan een nieuwe modem/router/wifi/voip combinatie. De Zyxel die Demon bood had al deze functies, maar naast de prijs (199 euro) mis ik de mogelijkheid je oude telefoonlijn erop aan te sluiten.

Dus mijn gedachte gaat uit naar een Speedtouch 716g.

Volgens alle websites moet dat werken met BBNED, maar toch vraag ik me af of iemand hier al zo'n situatie werkend heeft? Ooit eens een modem/router/wifi gekocht die ik alleen als modem kon gebruiken, dat wil ik voorkomen. (die modem kon ik gelukkig in de winkel weer ruilen).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:16:
Ik heb 'm nu aan de praat gekregen, vraag me niet hoe, maar plotseling deed ie het :P
Waarschijnlijk heb je RIP in LAN setup op both gezet, standaard is dat none.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 12:19 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.