Ervaringen Demon DSL-Express # 19

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.986 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Gister geupgrade van 512 naar 1,5...zou het echt 3 tot 4 weken duren voordat het is omgezet? Ik heb geen nieuwe modem nodig of iets dergelijks...en ik zit praktisch naast de centrale, dus die snelheid is echt wel mogelijk. Het lijkt me een simpele kwestie van een knop omzetten (die natuurlijk wel bij een hele hoop mensen moet worden omgezet). Zouden ze voor de zekerheid gewoon een ruime termijn gekozen hebben...of zou het echt zo lang gaan duren.....

vbibber

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12 19:13
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:31:
Weet iemand of demon afsluitkosten heeft. Want ik zie bij veel providers dat binnen 2 jaar je afsluitkosten betaald..ik wil namelijk overstappen naar tweakdsl ofzo... En daar betaal je ook al 75 voor migratie en 75 euro voor afsluitkosten binnen 2 jaar.
http://www.demon.nl/downl...eVoorwaarden_zakelijk.pdf
Het minimum contractduur is één jaar, na dat jaar heb je een opzegtermijn van 30 dagen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:31:
Hier ook maar gedowngrade, scheelt een dikke 13 euro in de maand en als ik zo terugkijk, hoevaak heb ik de verbinding nu echt dichtgetrokken :? Er zijn maar weinig servers die je verbinding volkrijgen, tenzij je veel op nieuwsgroepen actief bent, maar ik zit vaker in google dan in het p2p verkeer :)
Ik dacht al.. geen downgraderz? maar toch wel :P

ik heb zojuist mijn 8MB 65 --> 55 EUR een "duwtje van de trap" gegeven naar 6MB 36,50.. ik heb mijn statistieken op de verbinding eens flink doorgeneuzd en kwam in 1,5 jaar tijd maar 2 momenten tegen dat de 8MB dicht getrokken begon te raken met alles actief. uiteindelijk blijkt de gemiddelde lijn bij mij rond de 4.1MB te liggen ( en dat is zelfs met mijn VPN naar Werk bezigheden er bij :9 )

een ADSL+2 zie ik helemaal nog geen brood in.. DVD streaming kwaliteit van HD TV moet toch volgens de geleerden minimaal 12MB ter beschikking hebben en eer we die lijnen vol gaan stoppen vanaf de kabel exploitantes zijn we beland in 2008.

Nee, ik gooi de verschillen tussen 55 eur en 36,50 eur wel in een apart potje voor de verhuiskosten van de lijn volgend jaar als mij een andere wonung betrekken gaat :*)

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Oele_ schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:59:
[...]

Kan een van de mensen die geen adsl2+ producten ziet misschien aangeven wat zijn of haar systeemnaam of postcode/huisnummer-combinatie is? Dan kunnen we even kijken of het een bug is of dat het echt niet leverbaar is op jullie adres.

Bedankt,

Oele_ (Demon)
systeemnaam = motadacruz
postcode/huisnummer = 1218GC, Nr. 35

motabeatz.com

Verwijderd

Xfile schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:54:
[...]

http://www.demon.nl/downl...eVoorwaarden_zakelijk.pdf
Het minimum contractduur is één jaar, na dat jaar heb je een opzegtermijn van 30 dagen.
das zakelijk....

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

Kan een van de mensen die geen adsl2+ producten ziet misschien aangeven wat zijn of haar systeemnaam of postcode/huisnummer-combinatie is? Dan kunnen we even kijken of het een bug is of dat het echt niet leverbaar is op jullie adres.

Bedankt,

Oele_ (Demon)
Systeemnaam: pdej
Postcode + huisnr: 6921GT 20

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12 15:32
En misschien makkelijk voor de volledigheid:
mlems
8014CP 53

SRK35ZS-W

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Is er misschien een rede waarom ik bij de optie om een modem te kiezen alleen bij geen modem kiezen niks hoef te betalen?(jah duh logisch) maar bij alle andere modems moet ik wel betalen als ik die kies terwijl er toch duidelijk staat vanaf 3 Mb tijdelijk gratis? Ik ga van 1024 naar 6Mb dus lijkt me dat ik daar wel voor in aanmerking zou komen maar blijkbaar niet dus...?

Geen modem
€ 0,00 + € 0,00 = €0,00 ZyXEL 2602R-61
Ethernet router € 89,00 + € 0,00 = €89,00 ZyXEL 2602H-61
4-poorts ethernet router €119,00 + €0,00 = €119,00 ZyXEL 2602HW-61
WiFi router €199,00 + €0,00 = €199,00 ZyXEL 2602HW-61 + G-220F
WiFi router + USB WiFi adapter €249,00 + €0,00 = €249,00

Edit: van de Demon site...
Krijg ik een nieuw modem?

Als het product dat u bestelt een ander modem vereist dan degene die u van Demon geleverd heeft gekregen bij uw huidige verbinding, dan zal Demon u kosteloos een nieuw modem leveren (bijvoorbeeld wanneer u een upgrade van ADSL naar ADSL2+ bestelt). Wanneer het door Demon geleverde modem toereikend is voor gebruik met het nieuwe product, dan zal Demon geen nieuw gratis modem leveren. U kunt tijdens dit bestelproces er ook voor kiezen om een modem van een hogere specificatie te kopen (b.v. draadloos).
Vind ik weer erg jammer dit hoor!
Voor mijn gevoel is het modem die ik nu heb niet toereikend alsmede in het bericht wat hiervoor geplaatst is dat de 600 serie niet volledig gebruik kan maken van de uploadsnelheid (ongeacht of ik de ideale omstandigheden ooit behaal)...lijkt mij eerlijker dan dat iedereen gewoon de kans krijg om het nieuwe basismodel gewoon gratis kan bestellen ongeacht of dat je huidige modem volgens Demon toereikend is of niet...

[ Voor 43% gewijzigd door ScytheNL op 19-02-2006 16:20 ]

Verwijderd

Alleen als je een nieuwe abonnee bent! Lees de FAQ maar eens goed door. (en dit topic)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
Deathscythehell schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:07:
*knip*

Voor mijn gevoel is het modem die ik nu heb niet toereikend alsmede in het bericht wat hiervoor geplaatst is dat de 600 serie niet volledig gebruik kan maken van de uploadsnelheid (ongeacht of ik de ideale omstandigheden ooit behaal)...lijkt mij eerlijker dan dat iedereen gewoon de kans krijg om het nieuwe basismodel gewoon gratis kan bestellen ongeacht of dat je huidige modem volgens Demon toereikend is of niet...
Scheelt dat echt zoveel dan? Ligt de bottleneck van die 1Mbit up daadwerkelijk bij je modem?

[ Voor 37% gewijzigd door posttoast op 19-02-2006 18:21 ]

omniscale.nl

Verwijderd

posttoast schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:21:
Scheelt dat echt zoveel dan? Ligt de bottleneck van die 1Mbit up daadwerkelijk bij je modem?
Ja, klopt. :r
Alleen mensen die ver van de centrale wonen of een slechte kabel naar de centrale hebben liggen en het dus toch al niet kunnen halen merken het niet, de rest is gewoon de lul. Al jaren overigens.

Ik ben nu van adsl naar adsl2 gegaan en kreeg de nieuwe standaard modem wel gratis als optie, maar dus niet zoals in de aanbieding staat, wireless gratis. Mensen die bij adsl blijven kunnen fluiten naar compensatie voor een nieuwe modem heb ik het idee. Opvallend dat de site daar zo onduidelijk over is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 18:53 ]

• posttoast
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:51:
[...]

Ja, klopt. :r
Alleen mensen die ver van de centrale wonen of een slechte kabel naar de centrale hebben liggen en het dus toch al niet kunnen halen merken het niet, de rest is gewoon de lul. Al jaren overigens.

Ik ben nu van adsl naar adsl2 gegaan en kreeg de nieuwe standaard modem wel gratis als optie, maar dus niet zoals in de aanbieding staat, wireless gratis. Mensen die bij adsl blijven kunnen fluiten naar compensatie voor een nieuwe modem heb ik het idee. Opvallend dat de site daar zo onduidelijk over is.
Ik vraag het me eerlijk gezegd af of het echt zo veel scheelt hoor. Ik heb ook zo'n 'ouderwets' modem en ik kom toch aardig in de buurt van die 1Mbit.

[ Voor 2% gewijzigd door posttoast op 19-02-2006 19:12 . Reden: typo ]

omniscale.nl

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
NickySantoro schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:49:
[...]

systeemnaam = motadacruz
postcode/huisnummer = 1218GC, Nr. 35
Snelste product = 10Mbit, dat levert Demon niet.

• Oele_
Dutch3men schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:15:
[...]

Systeemnaam: pdej
Postcode + huisnr: 6921GT 20
ADSL2+ is hier niet leverbaar.

• Oele_
Scooper schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:21:
En misschien makkelijk voor de volledigheid:
mlems
8014CP 53
Op deze postcode is geen ADSL2+ leverbaar. Toch zegt het initiele bestelproces van wel. Hier moeten we van de week even naar kijken. Bedankt voor de melding!

• Oele_
Deathscythehell schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:07:
Is er misschien een rede waarom ik bij de optie om een modem te kiezen alleen bij geen modem kiezen niks hoef te betalen?(jah duh logisch) maar bij alle andere modems moet ik wel betalen als ik die kies terwijl er toch duidelijk staat vanaf 3 Mb tijdelijk gratis? Ik ga van 1024 naar 6Mb dus lijkt me dat ik daar wel voor in aanmerking zou komen maar blijkbaar niet dus...?

Geen modem
€ 0,00 + € 0,00 = €0,00 ZyXEL 2602R-61
Ethernet router € 89,00 + € 0,00 = €89,00 ZyXEL 2602H-61
4-poorts ethernet router €119,00 + €0,00 = €119,00 ZyXEL 2602HW-61
WiFi router €199,00 + €0,00 = €199,00 ZyXEL 2602HW-61 + G-220F
WiFi router + USB WiFi adapter €249,00 + €0,00 = €249,00

Edit: van de Demon site...

[...]

De aanbieding die je quote is voor nieuwe aansluitingen. Bij up- en downgrades wordt geen nieuw modem verstrekt, tenzij het huidige modem simpelweg niet werkt op de nieuwe verbinding, bijvoorbeeld als de VPI/VCI settings anders moeten zijn, of als het ding ADSL2+ moet praten en dat niet kan.

Verwijderd

Oele_, zou je voor mij ook eens voor de zekerheid kunnen nakijken of ADSL2 überhaupt wel op mijn adres levenbaar is?

Mijn postcode is XXXX, sommige 'checksystemen' zeggen van wel, sommige niet. Mogelijk kijken sommige niet naar het huisnummer? Want als ik bv nummer 26 probeer passed de meeste ADSL2 checks van willekeurige sites, etc.

Ik heb vanavond een upgrade order gemaakt, mocht dit dus niet mogelijk zijn moet deze zo snel mogelijk gestopt en veranderd worden.

Mijn systeemnaam is XXXXX.

Momenteel hebben ik nog een ADSL1 modem (btw), en mogelijk nog een probleem, namelijk:
Een paar maanden heb ik namelijk een upgrade gemaakt van 2000 naar 4000 maar het bleek zo te zijn dat het nooit verandert was, terwijl ik er wel voor betaalde + de site het aangaf. De snelheid bleef rond de 1800 hangen (precies hetzelfde als tevoren), helaas kon de helpdesk niets voor ons doen omdat het probleem (meestal) bij spyware en andere 'verbinding' etende dingen ligt. Hier was ik toch wel 110% zeker van dat dat niet het geval was, wat ik op diverse manieren en keren heb geprobeert. Jammer dat dit zo mis was gegaan, misschien heb jij enig idee waar dit probleem heeft kunnen liggen?

-Bram

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 08-09-2006 13:07 ]

Verwijderd

posttoast schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:12:
Ik vraag het me eerlijk gezegd af of het echt zo veel scheelt hoor. Ik heb ook zo'n 'ouderwets' modem en ik kom toch aardig in de buurt van die 1Mbit.
In mijn geval komt het neer op zo'n 87 KB nu, terwijl ik bij een andere provider vroeger 100 KB had, soms iets meer. Dus wat loopt er dan in te houden met deze gegevens... blijft niet veel over dan het modem. Heb ik ze toen meerdere malen proberen uit te leggen, maar simpelweg ontkenning dat de modemgrens op 832kbps ligt was het enige wat ik eruit kon krijgen. Maar ik heb nu genoeg gezeken denk ik, ik hoop dat demon met een schone lei begint en terug goed gaat scoren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 20:10 ]

• Motabeatz
Oele_ schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:37:
[...]

Snelste product = 10Mbit, dat levert Demon niet.
Is toch geen reden om 12/1 er dan niet bij te zetten :?

Als ik 10Mbit kan halen dan zou het toch mogelijk moeten zijn om 12Mbit te kiezen :X

motabeatz.com

• Oele_
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:07:
Oele_, zou je voor mij ook eens voor de zekerheid kunnen nakijken of ADSL2 überhaupt wel op mijn adres levenbaar is?

Mijn postcode is XXXX, sommige 'checksystemen' zeggen van wel, sommige niet. Mogelijk kijken sommige niet naar het huisnummer? Want als ik bv nummer 26 probeer passed de meeste ADSL2 checks van willekeurige sites, etc.

Ik heb vanavond een upgrade order gemaakt, mocht dit dus niet mogelijk zijn moet deze zo snel mogelijk gestopt en veranderd worden.
Het enige dat ik kan zien, is dat onze leverancier aangeeft dat het leverbaar is. Of het daadwerkelijk gehaald zal worden zal in de praktijk pas blijken.
Mijn systeemnaam is XXXX.

Momenteel hebben ik nog een ADSL1 modem (btw), en mogelijk nog een probleem, namelijk:
Een paar maanden heb ik namelijk een upgrade gemaakt van 2000 naar 4000 maar het bleek zo te zijn dat het nooit verandert was, terwijl ik er wel voor betaalde + de site het aangaf. De snelheid bleef rond de 1800 hangen (precies hetzelfde als tevoren), helaas kon de helpdesk niets voor ons doen omdat het probleem (meestal) bij spyware en andere 'verbinding' etende dingen ligt. Hier was ik toch wel 110% zeker van dat dat niet het geval was, wat ik op diverse manieren en keren heb geprobeert. Jammer dat dit zo mis was gegaan, misschien heb jij enig idee waar dit probleem heeft kunnen liggen?

-Bram
Ik zie bij bbned dat je lijn 4mbit zou moeten zijn, maar dat je staat ingetrained op 2mbit. *waarom* dit zo is zou ik werkelijk niet weten. Ik zou je hiervoor toch weer door moeten verwijzen naar de helpdesk ben ik bang...

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 08-09-2006 16:09 ]

• Oele_
NickySantoro schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:39:
[...]

Is toch geen reden om 12/1 er dan niet bij te zetten :?

Als ik 10Mbit kan halen dan zou het toch mogelijk moeten zijn om 12Mbit te kiezen :X
Anders dan bij BaByXL, zijn de snelheden die BBNed teruggeeft in hun postcodecheck (die op de achtergrond wordt uitgevoerd als jij op Demon's website een postcodecheck doet) wel bindend. Als wij een produkt proberen te bestellen dat volgens de postcodecheck niet leverbaar is, dan zal die aanvraag simpelweg worden afgewezen.

Ik heb het 10mbit/12mbit-verhaal dit weekend al een paar keer zien langskomen. Ik denk dat we van de week even moeten kijken of hier een oplossing voor te vinden is.

• Motabeatz
Oele_ schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:43:
[...]

Anders dan bij BaByXL, zijn de snelheden die BBNed teruggeeft in hun postcodecheck (die op de achtergrond wordt uitgevoerd als jij op Demon's website een postcodecheck doet) wel bindend. Als wij een produkt proberen te bestellen dat volgens de postcodecheck niet leverbaar is, dan zal die aanvraag simpelweg worden afgewezen.

Ik heb het 10mbit/12mbit-verhaal dit weekend al een paar keer zien langskomen. Ik denk dat we van de week even moeten kijken of hier een oplossing voor te vinden is.
Ok, ik hoop dat er een oplossing voor is.

Ik hoor het nog wel ;)

motabeatz.com

Verwijderd

Oele_ schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:39:

Ik zie bij bbned dat je lijn 4mbit zou moeten zijn, maar dat je staat ingetrained op 2mbit. *waarom* dit zo is zou ik werkelijk niet weten. Ik zou je hiervoor toch weer door moeten verwijzen naar de helpdesk ben ik bang...
Oke bedankt, dat zal ik morgen even doen, en dat ook duidelijk vermelden. Enige ervaring dat dit eerder is voorgekomen/opgelost?

Verwijderd

Wie weet wat het verschil is tussen de aangeboden Prestige 2602R en 2602H? Ik heb al op de zyxel site gekeken maar ik kan geen verschillen vinden anders dan dat het 2602H op de zelfde specsblad staat als de HW en HWL maar geen Wireless functie heeft in tegenstelling tot de laatste 2.

Verder vind ik het vreemd dat somige mensen hier prijzen posten van de modems waar voor de 2602R-61 89 euro betaald zou moeten worden terwijl er bij staat dat hij gratis is. Misschien heeft dit te maken met via welke Telco je verbinding loopt?

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:57

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik kreeg wel het mailtje dat ik kon upgraden, maar als ik nu kijk op de pagina waar je kan upgraden dan staan de nieuwe 12 en 16mbit opties er niet bij ??

Betekent dat dat ik nu geen adsl2 kan krijgen hier ? 5925HR 11

• Oele_
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:17:
[...]

Oke bedankt, dat zal ik morgen even doen, en dat ook duidelijk vermelden. Enige ervaring dat dit eerder is voorgekomen/opgelost?
Ik zou het echt niet weten. Toen ik nog op de helpdesk werkte was het snelste wat je kon krijgen een 128kbps multilink ISDN verbinding ;-)

• Oele_
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:22:
Verder vind ik het vreemd dat somige mensen hier prijzen posten van de modems waar voor de 2602R-61 89 euro betaald zou moeten worden terwijl er bij staat dat hij gratis is. Misschien heeft dit te maken met via welke Telco je verbinding loopt?
Je krijgt alleen een modem gratis als je nieuwe verbinding niet werkt met het modem dat je volgens Demon hebt. Dit kan gebeuren als je overstapt naar ADSL2+, of als je naar het netwerk van een andere Telco wordt gemigreerd.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:47

Gerco

Professional Newbie

Zijn er misschien problemen met de BabyXL aansluitingen? De aansluiting bij mn schoonouders functioneerde tot vanmiddag prima en nu zijn er onderbrekingen in de DNS dienst (lijkt het).

Gewoon pingen naar een IP adres werkt prima, maar regelmatig is er niets te resolven en een minuut of twee later werkt alles weer prima. Het DSL/PPP lampje op de 2602R heb ik tijdens zo'n onderbreking 1x uit zien gaan, maar blijft voor de rest gewoon aan (vziw).

Overigens zijn alle adressen binnen *.demon.nl tijdens zo'n onderbreking nog wel te resolven. Het werkt nu overigens al bijna een uur weer prima, ik vraag me gewoon af wat het (geweest) is.

[ Voor 19% gewijzigd door Gerco op 19-02-2006 21:53 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Kan een van de mensen die geen adsl2+ producten ziet misschien aangeven wat zijn of haar systeemnaam of postcode/huisnummer-combinatie is?
Zou je deze ook nog kunnen bekijken Oele_?

7411RN 15F5

Centrale: Dv-C, Centrum Deventer. Gezien alle gehuchten waar BBNed aan het werk is in de centrale vind ik het vreemd deze nog niet gemigreerd is/zou zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-12 09:18
zo te zien is upgraden naar ADSL2 niet mogelijk met een ISDN lijn :-S (of ligt het aan mij?)

• FabiandJ
  • Niet online
Oele_ schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:40:
[...]
ADSL2+ is hier niet leverbaar.
Enig idee wanneer het bij mij wel beschikbaar wordt omdat het in de dorpen hier omheen wel beschikbaar is :(.

• Dancis
  • Laatst online: 22:12
OzBoz schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:07:
[...]

Zou je deze ook nog kunnen bekijken Oele_?

7411RN 15F5

Centrale: Dv-C, Centrum Deventer. Gezien alle gehuchten waar BBNed aan het werk is in de centrale vind ik het vreemd deze nog niet gemigreerd is/zou zijn.
Deventer oost is al wel omgezet. 7415AP , maar kan alleen maar 12mb kiezen en geen 16

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-12 06:50
Ok aangezien ik hier niks lees over een storing heb ik mezelf weer eens ongemak aangedaan... 8)7

Gister kon ik opeens het internet niet meer op, dat wil zeggen ik kon niet verbinden met de dns server. MSN en direct IP invullen werkte wel gewoon. Demon heeft hier eerder last van gehad dus ik wachtte het wel af. Het duurde de hele avond en ik ging maar naar bed.. 's Ochtends met frisse moed me computer aan en ik kreeg helemaal geen verbinding meer! Toen toch maar eens me modem gereboot en ja hoor! Alles doet het weer...

Als ik me dat nou gewoon gister had bedacht 8)7 :X

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Scooper
  • Laatst online: 14-12 15:32
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:07:
...

-Bram
Bram, ik heb precies hetzelfde gehad, in mijn account stond dat ik naar 4Mbit was overgezet, maar mijn lijn was echt 2Mbit, na ongeveer 2 maanden heb ik daarvoor opgebeld en dit zou worden aangepast naar 2Mbit (dit prefereerden wij zelf). Het betaalde geld voor het 4Mbit abbo in de afgelopen maanden die we niet hebben gehad, zijn inmiddels terugbetaald door Demon. Erg netjes opgelost!

Wel raar was dat we 2 dagen daarna ineens met 4Mbit konden downloaden en daarna alsnog handmatig moesten downgraden naar 2Mbit, maar ja, al met al wel netjes opgelost.

SRK35ZS-W

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Danjel schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:04:
[...]

ff helpdesk opbellen, zeggen dat je nog steeds een sissende versie hebt. Dan die van jou opsturen en je krijgt een 'goeie' terug.
Ooh dus dat sissen is niet normaal? Ik heb me er maar overheen gezet en ben inmiddels naar een andere provider. Dus ding staat hier in de kast voor noodgevallen.

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Danjel schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:04:
[...]
ff helpdesk opbellen, zeggen dat je nog steeds een sissende versie hebt. Dan die van jou opsturen en je krijgt een 'goeie' terug.
RobbieDee schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:25:
[...]
Ooh dus dat sissen is niet normaal? Ik heb me er maar overheen gezet en ben inmiddels naar een andere provider. Dus ding staat hier in de kast voor noodgevallen.
Ja ik ben dat gesis ook al meer dan zat. Heb nu het modem altijd achter een kussen staan, maar dat is ook niet ideaal gezien de warmteontwikkeling. Toen ik in december 2004 daar een mail over stuurde kreeg ik van Demon het volgende antwoord:
Het geluid blijkt normaal te zijn, het is afkomstiog van de apparatuur in de modem, naar het schijnt de condensatoren. Afgezien dat het soms wat vervelend is, zo'n ruisend modem, staat niets een geode werking in de weg en is er helaas geen reden het modem te vervangen. Een ander modem van hetzelfde type nmaakt hetzelfde geluid.

Met vriendelijke groet,
En dit zou dus nu anders zijn?

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Voor de mensen die ADSL2+ aanvragen zou ik maar eerst vragen hoe dat gaat en hoelang dat duurt en hoe het met de downtime zit.

Want bij mijn weten, moet adsl gewoon eerst gesloopt worden.
Dat overzetten gaat niet, stekker eruit en erin.
En dat gaat niet zo simpel, dat kan pas in de zomer naar mijn weten.
Dat is ook wat BBNED zegt. dus ik krijg het idee dat er hier info achter gehouden word.

Kan het verkeerd hebben, als iemand meer weet hoor ik het graag.

Ik krijg mijn 2e lijn de 28e dan aanvraag adsl2+ en dan goodby Demon.

Verwijderd

carpin schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:28:
Voor de mensen die ADSL2+ aanvragen zou ik maar eerst vragen hoe dat gaat en hoelang dat duurt en hoe het met de downtime zit.

En dat gaat niet zo simpel, dat kan pas in de zomer naar mijn weten.
Dat is ook wat BBNED zegt. dus ik krijg het idee dat er hier info achter gehouden word.

Kan het verkeerd hebben, als iemand meer weet hoor ik het graag.
wtf! Dus ik ga straks misschien een week zonder internet zitten en daarover staat geen ene bit op de wesite vermeld? Geweldig dit, en dan te weten dat de upgrade niet eens meer geannuleerd kan worden |:( Als dit waar is voorzie ik opzeggende klanten, me included.

Iemand al een mailtje gestuurd hierover?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
carpin schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:28:
Waarom niet?
ADSL slopen is toch een kwestie van stekker er en ADSL aansluiten van stekker eruit?

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Gerco schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:52:
Zijn er misschien problemen met de BabyXL aansluitingen? De aansluiting bij mn schoonouders functioneerde tot vanmiddag prima en nu zijn er onderbrekingen in de DNS dienst (lijkt het).
Van DNS problemen op het BabyXL netwerk wordt door Tiscali klanten regelmatig melding gemaakt. Ik had er zelf ook af en toe last van (ben zelf van Demon naar Tiscali gegaan). Standaard staat het Zyxel modem (geleverd voor Tiscali) zo ingesteld dat de router zelf DNS servertje (resolver) speelt terwijl dan onduidelijk is waar de router de DNS vandaan haalt (in mijn geval vermoedelijk Tiscali NS1...). Je kunt in je Zyxel ook een DNS server instellen die dan via DHCP aan je (Windows) computer wordt doorgegeven (ja dat is tweaken >:) ). Daar had ik de NS van Demon ingesteld en als tweede een NS van een andere provider die niet al te veel hops van mij vandaan lag. Alles verliep sindsdien vlekkeloos. Ik had geen DNS problemen meer. Todat ik een Linux machine in de lucht bracht die (standaard) alleen met mijn eerst DNS entry in de router wilde werken. Nadat ik mij bekwaam had gemaakt met het dig commando (zelfs dat moest ik op Debian nog installeren) kwam ik er achter dat dat al mijn NS requests bij Demon werden gedenied... Heel goed want ik was geen klant meer. Ik had natuurlijk ook die andere NS op plaats 1 kunnen zetten (die gaf wel keurig antwoord) maar na enig onderzoek kwam ik er achter dat dat wel een erg onbetrouwbare partij is en ik daar liever niet op vertrouw. Bovendien vind ik dat Tiscali zelf voor een fatsoenlijk DNS moet zorgen.

Ik heb toen alles op de Zyxel maar weer naar de standaard Tiscali instelling terug gebracht waarbij mijn router voor de DNS resolve zorgt. En dat gaat (bijna) altijd goed. Maar ik maak er nu wel gewoonte van om de Zyxel router (doet ook telefonie) elke ongeveer 200 uren een reset te geven. Ook dat is eigenlijk niet acceptabel maar ik wacht nog even op de betatesters van de laatste firmware en verwacht dan dat ik langer van de reset knop kan afblijven.

Overigens is het mij zondagmorgen gelukt om een (nieuwe) Demon aansluiting voor mijn zus aan te vragen. Ik ben blij dat jullie je upgrade aanvragen even hebben uitgesteld 8) en ik vind dat die Oele_ hier goed bezig is!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:26

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:51:
[...]

wtf! Dus ik ga straks misschien een week zonder internet zitten en daarover staat geen ene bit op de wesite vermeld? Geweldig dit, en dan te weten dat de upgrade niet eens meer geannuleerd kan worden |:( Als dit waar is voorzie ik opzeggende klanten, me included.

Iemand al een mailtje gestuurd hierover?
Niets aan de hand, dat kan zo goed als naadloos. Ik zit nu zelf bij TweakDSL en had ADSL1 totdat men ADSL2+ kon leveren. Ik heb amper een paar minuten downtime gehad bij de overgang van ADSL1 naar ADSL2+. Nu moet ik zeggen dat ik op het Tiscali-netwerk zit die gebruik maakt van kaarten die beide standaarden aankunnen, dus dat was een eenvoudige switch.

Via BBNed zat het iets anders als ik het goed heb begrepen, maar dan nog is het een kwestie van gewoon een kabeltje verwisselen of zoiets -- iig niet iets waarvoor je meerdere dagen geen verbinding zult hebben.

---

BTW: M'n oom en tante ontvingen vandaag een e-mail van Demon dat de upgrade-aanvraag opnieuw gedaan moest worden. Ook al hadden we een upgrade-bevestiging mailtje ontvangen, door een fout in het systeem was het nodig dat ze opnieuw een upgrade-aanvraag indienden. Zojuist maar gauw even gedaan en voorwaar, de site werkte lekker nu :)

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 20-02-2006 17:23 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:47

Gerco

Professional Newbie

Helaas kan ik momenteel niet controleren of er DNS problemen zijn, aangezien er vanaf vanochtend helemaal geen verbinding is geweest. Bellen naar de helpdesk (die het overigens erg druk had, gezien een half uur wachttijd, leve 0800 nummers) leverde op dat er vanochtend iets is veranderd aan het account (wat zei die medewerker niet) en dat we teruggebeld worden.

Ik wacht, maar ik ga zo toch even bellen, misschien zijn ze het vergeten door de drukte (wat was er vandaag aan de hand dat het zo druk was? Allemaal mensen die opbellen over de upgrades?)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RobbieDee schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:19:
Standaard staat het Zyxel modem (geleverd voor Tiscali) zo ingesteld dat de router zelf DNS servertje (resolver) speelt terwijl dan onduidelijk is waar de router de DNS vandaan haalt (in mijn geval vermoedelijk Tiscali NS1...).
Dan gebruikt de router toch gewoon de DNS servers die in de DHCP response staan?

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

OlafvdSpek schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:43:
[...]

Dan gebruikt de router toch gewoon de DNS servers die in de DHCP response staan?
Zou heel goed kunnen maar ik schrijf niet voor niets dat het mij niet duidelijk is. In de Windows PC staat als DNS het IP van de router en wat de router gebruikt (als bron) staat niet zichtbaar in de router. Dus zal het wel de DNS van Tiscali zijn maar ik kan dat niet zien. Bovendien weet je op die manier dus nooit of het probleem in je router zit of bij de Tiscali DNS servers zelf.

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-12 00:08

IJsrace

null

[...]

Bedankt,

Oele_ (Demon)
Misschien beetje laat, maar ben toch nog benieuwd,
jdongelmans
2313XN 31

Ik kan geen adsl2+ kiezen maar de pcdb van BBNeD geeft:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Verwijderd

Ik heb net met de sales afdeling gebelt en dat er niet gekozen kan worden voor de ADSL2 producten komt door een probleem met de site!!!! Ze hopen binnen 2 dagen de upgrade pagina weer compleet online te hebben!!!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Banjy schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:12:
Ok aangezien ik hier niks lees over een storing heb ik mezelf weer eens ongemak aangedaan... 8)7

Gister kon ik opeens het internet niet meer op, dat wil zeggen ik kon niet verbinden met de dns server. MSN en direct IP invullen werkte wel gewoon. Demon heeft hier eerder last van gehad dus ik wachtte het wel af. Het duurde de hele avond en ik ging maar naar bed.. 's Ochtends met frisse moed me computer aan en ik kreeg helemaal geen verbinding meer! Toen toch maar eens me modem gereboot en ja hoor! Alles doet het weer...

Als ik me dat nou gewoon gister had bedacht 8)7 :X
Je heb toch niet toevallig Demon met een Zyxel 2602 op het BabyXL netwerk? (zie mijn vorige posts over DNS problemen).

Ik heb net mijn Zyxel na 271 uur uptime een schop gegeven omdat ik weer DNS problemen had. Daarna alles weer bereikbaar. :(

Zal ik dan toch maar die laatste Beta firmware proberen? Of er een tijdklok tussen hangen die de boel eens per week onderuit haalt.

• Banjy
RobbieDee schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:54:
[...]

Je heb toch niet toevallig Demon met een Zyxel 2602 op het BabyXL netwerk? (zie mijn vorige posts over DNS problemen).

Ik heb net mijn Zyxel na 271 uur uptime een schop gegeven omdat ik weer DNS problemen had. Daarna alles weer bereikbaar. :(

Zal ik dan toch maar die laatste Beta firmware proberen? Of er een tijdklok tussen hangen die de boel eens per week onderuit haalt.
Copperjet (810 was het toch?) hier...

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Banjy schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:48:
[...]

Copperjet (810 was het toch?) hier...
Copperjet == BBNed.

• Banjy
Wij zijn indd via BBned aangesloten, was het even vergeten te melden. Wij hebben trouwens de 816 haalde hem door elkaar met onze oude 810 :o

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-12 10:15
lord.farquaad schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:07:
[...]

[...]

Ja ik ben dat gesis ook al meer dan zat. Heb nu het modem altijd achter een kussen staan, maar dat is ook niet ideaal gezien de warmteontwikkeling. Toen ik in december 2004 daar een mail over stuurde kreeg ik van Demon het volgende antwoord:
[...]
En dit zou dus nu anders zijn?
Ja lijkt me wel, ik heb hem immers probleemloos kunnen omruilen...

-edit-
Voor de mensen boven mij, het is de copperjet 816-2p (of het uitmaakt zou ik niet weten :p).

[ Voor 10% gewijzigd door Danjel op 21-02-2006 07:48 ]

They who buy the dip, deserves the rip.

• lord.farquaad
  • Laatst online: 16-02 09:22
Danjel schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 07:47:
[...]

Ja lijkt me wel, ik heb hem immers probleemloos kunnen omruilen...

-edit-
Voor de mensen boven mij, het is de copperjet 816-2p (of het uitmaakt zou ik niet weten :p).
Enneh, hoe heeft dit plaatsgevonden? Modem opsturen en dan zonder internet wachten totdat je een ander krijgt? Of nieuwe opgestuurd krijgen en vervolgens de sissende terugsturen (zonder 'downtime' zeg maar)?

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:57

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Het lijkt erop dat degene die isdn hebben nog niet kunnen upgraden naar adsl2.
Wie kan dit bevestigen ?

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
P01: Op dit moment is het niet mogelijk de postcodecontrole uit te voeren in verband met een technische storing. Probeert u het op een ander moment alstublieft nogmaals.

Hoelang is dit al gaande? Ik wil hier upgraden, maar dit gaat moeilijk zo...

• IJsrace

IJsrace

null

Op dit moment kan ik gewoon weer de ADSL2+ verbindingen kiezen _/-\o_
Als ik overstap van ADSL1 naar ADSL2+, zit ik dan echt 3 weken zonder ADSL? :'(
Toch maar bestellen denk ik :9

• Klovan
  • Laatst online: 14-12 09:16
Bloederig schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:43:
Op dit moment kan ik gewoon weer de ADSL2+ verbindingen kiezen _/-\o_
Als ik overstap van ADSL1 naar ADSL2+, zit ik dan echt 3 weken zonder ADSL? :'(
Toch maar bestellen denk ik :9
Dit is al eerder genoemd, maar bij een upgrade geeft demon aan dat:
Wordt mijn verbinding onderbroken wanneer ik up-/downgrade?

Op het moment dat wij de verandering doorvoeren zal de verbinding enkele minuten onderbroken worden.
Wildfire schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:21:
[...]

Niets aan de hand, dat kan zo goed als naadloos. Ik zit nu zelf bij TweakDSL en had ADSL1 totdat men ADSL2+ kon leveren. Ik heb amper een paar minuten downtime gehad bij de overgang van ADSL1 naar ADSL2+. Nu moet ik zeggen dat ik op het Tiscali-netwerk zit die gebruik maakt van kaarten die beide standaarden aankunnen, dus dat was een eenvoudige switch.

Via BBNed zat het iets anders als ik het goed heb begrepen, maar dan nog is het een kwestie van gewoon een kabeltje verwisselen of zoiets -- iig niet iets waarvoor je meerdere dagen geen verbinding zult hebben.
Het is voor mij jammergenoegd nog (steeds) niet mogelijk om uit ADSL2+ te kiezen, omdat er maar 10Mbit max gehaald kan worden met mijn afstand tot de telefooncentrale. Ik hoop dat Demon/BBned hier iets op vindt, want ze zouden er alleen maar rijker van worden om mij wel 12Mbit-abbo te leveren (met maximaal 10Mbit down). Nu zit ik namelijk op 6Mbit voor € 36,50, maar wil het liefst naar 12Mbit van € 59,00

[ Voor 16% gewijzigd door Klovan op 21-02-2006 16:49 . Reden: Onderste alinea toegevoegd ]

• Von Henkel
  • Laatst online: 11-12 13:29
Ik heb nu een update lopen voor naar 6mbit, zoals de meeste hier....maar ik ben benieuwd hoeveel sites me deze download daadwerkelijk aanbieden...om over 12 mbit nog maar te zwijgen....

• Oele_
Er waren hier wat mensen die het probleem hadden gemeld dat de initiele postcodecheck op www.demon.nl op hun adres zei dat er wel ADSL2+ leverbaar was, maar dat de check in het upgradeproces de ADSL2+ snelheden niet aanbood. Dit werd veroorzaakt door een bugje in ons systeem, waardoor er alleen naar een upgrademogelijkheid binnen je huidige telco werd gekeken. Dit probleem is inmiddels verholpen.

• carpin
Von Henkel schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:00:
Ik heb nu een update lopen voor naar 6mbit, zoals de meeste hier....maar ik ben benieuwd hoeveel sites me deze download daadwerkelijk aanbieden...om over 12 mbit nog maar te zwijgen....
DDS.nl bied dat aan ADSL2+ 12/mb voor 31,45 euro
_/-\o_
http://www.dds.nl/adsl/index.php

• IJsrace

IJsrace

null

carpin schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:50:
[...]

DDS.nl bied dat aan ADSL2+ 12/mb voor 31,45 euro
_/-\o_
http://www.dds.nl/adsl/index.php
hier was ik inderdaad ook naar aan het kijken, maar heb toch nog even eerst wat vragen naar hun helpdesk gestuurd ;).
als dit negatiefuitpakt blijf ik lekker bij demon en neem ik wel 6mbit of 12mbit.

• carpin
Ben ik benieuwd :) morgenochtend weet je het.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-12 17:59
Begin dan een dds topic aub, en vervuil het Demon topic er niet mee. Dank u.

- NAC Breda -

• Von Henkel
  • Laatst online: 11-12 13:29
Dds is ook niet alles.....teveel verborgen kosten....na 1 jaar basispakket betalen 2,50 p .mnd

startkosten €25,-.....opzegkosten €77,35....helpdesk 50 ct/min....kwaliteit??? moet zich nog bewijzen...ik heb geen intresse in een soort " wanadoo " miskoop!!

Verwijderd

Oele_ schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:25:
Er waren hier wat mensen die het probleem hadden gemeld dat de initiele postcodecheck op www.demon.nl op hun adres zei dat er wel ADSL2+ leverbaar was, maar dat de check in het upgradeproces de ADSL2+ snelheden niet aanbood. Dit werd veroorzaakt door een bugje in ons systeem, waardoor er alleen naar een upgrademogelijkheid binnen je huidige telco werd gekeken. Dit probleem is inmiddels verholpen.
ik mag nu idd ook voor 12 mbit kiezen (niet voor 16 mbit maar whatever). thanks! :)

• Oele_
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:58:
[...]

ik mag nu idd ook voor 12 mbit kiezen (niet voor 16 mbit maar whatever). thanks! :)
Dat zal dan deze keer puur door de afstand vanaf de centrale komen. Of zegt de postcodecheck voor een nieuwe aansluiting dat je wel 16 mbit mag bestellen?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:06:
Het lijkt erop dat degene die isdn hebben nog niet kunnen upgraden naar adsl2.
Wie kan dit bevestigen ?
Voor zover ik weet kan ADSL2+ per definitie niet op een ISDN lijn. Heeft te maken met het feit dat ISDN teveel bandbreedte reserveert, op plekken die ADSL2+ ook wil gebruiken. Vergelijkbare reden waarom de maximale upload van ADSL over ISDN ook lager is dan bij ADSL over analoge lijn. De extra data die ISDN gebruikt t.o.v. analoge telefonie wordt afgehaald van het gebied dat voor upload van ADSL gebruikt wordt.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:47
Haay schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:30:
[...]

Voor zover ik weet kan ADSL2+ per definitie niet op een ISDN lijn. Heeft te maken met het feit dat ISDN teveel bandbreedte reserveert, op plekken die ADSL2+ ook wil gebruiken. Vergelijkbare reden waarom de maximale upload van ADSL over ISDN ook lager is dan bij ADSL over analoge lijn. De extra data die ISDN gebruikt t.o.v. analoge telefonie wordt afgehaald van het gebied dat voor upload van ADSL gebruikt wordt.
ADSL2+ kan wel op een ISDN lijn. User PaQ heeft t bij TweakDSL en haalt ruim 16Mbit (ik dacht zelfs 20Mbit).

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12 19:13
Je hebt gelijk.
Deze is voor particulieren http://www.demon.nl/downl...waarden_particulieren.pdf
Maar daar geldt ook: een minimum contractduur is één jaar, na dat jaar heb je een opzegtermijn van 30 dagen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Oele_
Jimster schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:39:
[...]

ADSL2+ kan wel op een ISDN lijn. User PaQ heeft t bij TweakDSL en haalt ruim 16Mbit (ik dacht zelfs 20Mbit).
Klopt. BaByXL levert alleen geen ADSL2+ op ISDN. Voor mensen met ISDN is ADSL2+ dus alleen beschikbaar via het bbned-netwerk.

• Jimster
  • Laatst online: 21:47
Oele_ schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:08:
[...]
Klopt. BaByXL levert alleen geen ADSL2+ op ISDN. Voor mensen met ISDN is ADSL2+ dus alleen beschikbaar via het bbned-netwerk.
Idd.. maar ISDN bij BaByXL/Tiscali staat gepland voor het eind vh jaar.

• carpin
Von Henkel schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:47:
Dds is ook niet alles.....teveel verborgen kosten....na 1 jaar basispakket betalen 2,50 p .mnd

startkosten €25,-.....opzegkosten €77,35....helpdesk 50 ct/min....kwaliteit??? moet zich nog bewijzen...ik heb geen intresse in een soort " wanadoo " miskoop!!
Bij beëindiging van het abonnement wordt een bedrag van € 77.35 berekend, als zijnde ontkoppelingskosten van het BBned netwerk. Dit geldt overigens niet wanneer je migreert naar een andere BBned ISP en op het netwerk van BBned blijft aangesloten.

Wel goed lezen en ben nog altijd goedkoper uit € 31.45 p/m + 1x €25 en na 1 jaar zien wel wel weer.
stap zo over naar een andere provider,
Maar ik laat me niet uitmelken bij geld cashers zoals Demon.

En als je de geschiedenis leest van DDS, kan je ze geen Wanadoo look like noemen!
Mijn emails zijn altijd op tijd beandwoord en ben zelfs opgebeld, probeer maar eens met wanadoo in contact te komen.

Maar geeft niet betaal jij maar 12 x 59 euro = 708 euro
en ik 12 x 31.45 + 25 = 402 euro dan bespaar ik 306 euro en daar koop ik wat moois voor. misschien wel een quadro core.

[ Voor 22% gewijzigd door carpin op 22-02-2006 01:29 ]

Verwijderd

Oele_ schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:47:
Dat zal dan deze keer puur door de afstand vanaf de centrale komen. Of zegt de postcodecheck voor een nieuwe aansluiting dat je wel 16 mbit mag bestellen?
postcodecheck op demon.nl gaat ook maar tot 12 mb. ik zit 2217 meter van de centrale, dus daar zal het aan liggen. ook vraag ik me af of ik uberhaupt wel meer dan 8 mbit haal, maar ja, 55 euro voor 8 mbit of 59 voor potentieel 12, dat is me die 4 euro p/m wel waard. ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
Ik ga ook naar 12mb (per wanneer kan dat?). Ik wil eigenlijk overstappen naar tweakdsl ofzo, maar dat is zoveel geregel, downtimes, verborgen kosten dat het niet meer interresant is

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoe zit het nu met de contractduur als ik upgrade bij Demon. Als ik nu kies om naar 6mbit te gaan zit ik er dan weer een jaar aan vast? Ik ga namelijk binnen 4 maanden verhuizen (naar een woning met glasvezel 8) )en wil dus niet dat een upgrade gezien wordt als contractverlenging.

[ Voor 7% gewijzigd door ari3 op 22-02-2006 10:29 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12 18:13

mjl

Ugh

Von Henkel schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:47:

En vergeet niet, je kunt maar 1x per jaar opzeggen, minimaal een maand voor einde van je jaarcontract, ben je 1 dag te laat mag je lekker 12x je maandbedrag neerleggen of pas over een jaar opzeggen ... dit is waar ik bij andere providers altijd meteen door afhaak, inclusief wanadoo ...

zie de voorwaarde van dds.nl:
18. Duur en beëindiging van de Overeenkomst

18.1. Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald wordt de Overeenkomst aangegaan voor een periode van een jaar. Zij wordt daarna telkens automatisch verlengd onder dezelfde voorwaarden.
18.2. Opzegging van de Overeenkomst dient te geschieden met in achtneming van een opzegtermijn van minimaal 1 kalendermaand voor het verstrijken van de overeengekomen periode.
En weer ontopic:
ari3 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:27:
Hoe zit het nu met de contractduur als ik upgrade bij Demon. Als ik nu kies om naar 6mbit te gaan zit ik er dan weer een jaar aan vast? Ik ga namelijk binnen 4 maanden verhuizen (naar een woning met glasvezel 8) )en wil dus niet dat een upgrade gezien wordt als contractverlenging.
Nee, het is een up/downgrade dus geen nieuw contract, staat ook ergens in de faq/voorwaarden van demon !

[ Voor 54% gewijzigd door mjl op 22-02-2006 11:16 ]

-------

Verwijderd

Xfile schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:44:
[...]

Je hebt gelijk.
Deze is voor particulieren http://www.demon.nl/downl...waarden_particulieren.pdf
Maar daar geldt ook: een minimum contractduur is één jaar, na dat jaar heb je een opzegtermijn van 30 dagen.
tnx of ik ga naar tweakdsl of dds.. alleen denk eerder tweakdsl aangezien zij toch bekender zijn en prijsverschil van de 16/24mbit maar 5 euro is en tweakdsl een goede nieuwserver heeft.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ok:

Wie o wie heeft er last van het niet kunnen upgraden van het abonnement?!?

Ik krijg steeds een vage error dat de postcodecheck niet uitgevoerd kan worden, omdat er een storing is! Dit is al 2 dagen, en ik heb gewoon het gevoel dat demon ligt te fucken ofzo.

Heeft iemand hier nog meer last van?

Oele_ , misschien kun jij deze vraag beantwoorden, want ik wil graag de verbinding verhogen, maar zoals het er nu uitziet gaat dit moeilijk lukken!

• IJsrace

IJsrace

null

Ik krijg net van DDS eenzelfde reactie op mijn vraag als ik hier al eens heb gezien over naadloos overstappen:
Het is op dit moment helaas niet mogenlijk om over te stappen binnen bbned
van adsl1 naar adsl2. BBned hoopt dit van de zomer rond te
krijgen.

Overstappen van 1 naar 2 zal dus niet gaan zonder lange downtijd. Je lijn
zou afgesloten moeten worden (gesloopt) en dan weer opnieuw moeten worden
aangesloten. dit kan in het ergste geval langer dan een maand kunnen duren.
Lekker vaag verhaal, als ik bij Demon blijf, stap ik bij BBned over van ADSL1 naar ADSL2+ en dan gaat het naadloos. Waarom kan dat niet als ik naar hun overstap. Wie loopt er hier uit zijn nek te lullen? 8)7

• TD-er
  • Laatst online: 12-12 20:29
Bloederig schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:37:
Ik krijg net van DDS eenzelfde reactie op mijn vraag als ik hier al eens heb gezien over naadloos overstappen:

[...]

Lekker vaag verhaal, als ik bij Demon blijf, stap ik bij BBned over van ADSL1 naar ADSL2+ en dan gaat het naadloos. Waarom kan dat niet als ik naar hun overstap. Wie loopt er hier uit zijn nek te lullen? 8)7
Ik kan me voorstellen dat als je als klant van BBned met ineens zo'n 30'000 orders (de helft van het klantenbestand van Demon) aan komt zetten, dat ze dan net iets meer willen regelen voor je, dan wanneer je met 1 klantje aan komt zetten die wil verhuizen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Wordt een beetje moedeloos van Demon.

Zonder opgave van reden / mail etc is mijn upgrade geannuleerd. Mijn centrale levert adsl2+, dus ik ben benieuwd wat de reden is. Dit is nu de tweede keer dat dit gebeurt.
Weinig professioneel als je het m ij vraagt.

Ze krijgen nog een kans, de volgende keer stap ik resoluut over. Ik 'was' een tevreden klant, maar dit slaat echt alles.

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:19:
Wordt een beetje moedeloos van Demon.

Zonder opgave van reden / mail etc is mijn upgrade geannuleerd. Mijn centrale levert adsl2+, dus ik ben benieuwd wat de reden is. Dit is nu de tweede keer dat dit gebeurt.
Weinig professioneel als je het m ij vraagt.

Ze krijgen nog een kans, de volgende keer stap ik resoluut over. Ik 'was' een tevreden klant, maar dit slaat echt alles.
Ben ik wel benieuwd hoe je dat te weten bent gekomen, dat je upgrade geannuleerd is, als je er ook geen mail over hebt gekregen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:23:
[...]
Ben ik wel benieuwd hoe je dat te weten bent gekomen, dat je upgrade geannuleerd is, als je er ook geen mail over hebt gekregen.
Ik had net even ingelogd en daar kan je ook de voortgang lezen.

De aanvraag is niet eens doorgestuurd naar de provider.

• TDB
  • Laatst online: 14-12 13:07

TDB

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:27:
[...]

Hier precies hetzelfde: nog niet doorgestuurd (zondagmiddag aangevraagd) :O

PSN: TDBtje

• bloody
  • Laatst online: 22:11

bloody

0.000 KB!!

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:27:
[...]

Is er misschien sprake van een cooldown periode?¿ :?

nope

Verwijderd

bloody schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:25:
[...]

Raar dan, want ik was een van de eersten die de upgrade aanvroeg.
Maar ik wacht op hun reactie.

• TD-er
bloody schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:25:
[...]

Nee, mijn aanvraag is wel doorgestuurd.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:26:
[...]

Raar dan, want ik was een van de eersten die de upgrade aanvroeg.
Maar ik wacht op hun reactie.
Volgens mij is een normale cooldown zo'n week ofzo.

nope

• bloody

bloody

0.000 KB!!

TD-er schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:27:
[...]

Nee, mijn aanvraag is wel doorgestuurd.
Misschien bbned?

Ik heb babyxl en ben ook nog niet doorgestuurd.

nope

• TD-er
bloody schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:29:
[...]

Misschien bbned?

Ik heb babyxl en ben ook nog niet doorgestuurd.
Ja BBned hier

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Wellicht heeft commons.sense ook babyxl !
Weet iemand of orders niet zo snel naar babyxl worden doorgestuurd dan bbned?

nope

Verwijderd

bloody schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:43:
[...]

Wellicht heeft commons.sense ook babyxl !
Weet iemand of orders niet zo snel naar babyxl worden doorgestuurd dan bbned?
Nee hoor BBNED

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Vrijdag om 17.45 uur aangevraagd en meteen doorgestuurd. (BabyXL, abb. 1,5 down)

Vraag me af of het echt 3 weken gaat duren voordat de verhoging daadwerkelijk wordt gerealiseerd. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het binnen een paar werkdagen gepiepd zou moeten zijn.

Verwijderd

Hier ook een annulering. Afgelopen vrijdag aangevraagd, al die tijd op "ingediend" gestaan en inderdaad nog niet doorgestuurd naar BBNed.
Geen mail gehad oid. In de support nieuwsgroep lees ik meer verhalen over geannuleerde upgrades, dus misschien is er wat fout gegaan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:07:
Hier ook een annulering. Afgelopen vrijdag aangevraagd, al die tijd op "ingediend" gestaan en inderdaad nog niet doorgestuurd naar BBNed.
Geen mail gehad oid. In de support nieuwsgroep lees ik meer verhalen over geannuleerde upgrades, dus misschien is er wat fout gegaan...
Ik vind het getuigen van weinig zakelijk gevoel om niets te doen met dat gegeven. Twee annuleringen en zonder opgave van reden. Ik begin aardig te twijfelen aan het feit of hun hoge maandtarief voor 16MB (75,-) wel in verhouding staat tot de geleverde kwaliteit van de dienstverlening en support.

Crichton, quote eens wat van die nieuwsgroep, ben nieuwsgierig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 15:10 ]

Verwijderd

Quote uit de nieuwsgroep:
euuhh vaag,

nu is me order weer geannuleerd, (de eerste keer was omdat ik vekeerde
modem gekozen had)

en nu kan ik weer niet de adsl2+ genen uitkiezen

volgens mij liep email en usenet berichten beetje langs elkaar,
maareeuh, zou die 12mbit spul ook weer gefixt kunnen worden?

systeemnaam: gcplus

trouwens nu geeft de postcode check zelf ook niet meer 12mbit aan
terwijl bij bbned check er wel adsl2+ staat en me 1400meter zou ook niet
teveel moeten zijn

> Helaas,
> De beschikbaarheidscontrole geeft aan dat Demon DSL Express op dit moment niet kan worden geleverd op uw postcode. Dit kan diverse oorzaken
hebben. De telefooncentrale is niet geschikt gemaakt, de afstand tot de
telefooncentrale is te groot of het type van uw aansluiting voldoet niet.
>
> Als u uw e-mailadres invult, kan Demon u een bericht sturen indien Demon DSL Express beschikbaar komt voor uw lijntype en postcode.
>
> Let op:
> Op bepaalde telefooncentrales worden momenteel geen nieuwe orders aangenomen. Laat uw e-mailadres achter om op de hoogte gehouden te worden.
> Dit heeft geen verdere gevolgen voor reeds geaccepteerde orders.

Gr flap

Verwijderd

Hier ook geannuleerd, geenmail ontvangen etc. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:30:
Hier ook geannuleerd, geenmail ontvangen etc. :(
Inmiddels een mail gekregen, het blijkt dat mijn wijkcentrale nog niet geheel klaar is voor ADSL2+, en dat ik daarom nog niet kan upgraden, aldus de mail. Wel wordt dit op korte termijn gereed gemaakt, dus dan mogen we alsnog upgraden...

Verwijderd

Zie net zelfde mail, centrale zou niet geschikt zijn. postcodecheck van bbned zegt weer wel dat adsl2+ beschikbaar is.

Verwijderd

Ja, hier ook, via http://pcdb.bbned.nl gecheckt en alles is leverbaar. Vaag, dan klopt de eigen database van bbned dus niet...

Verwijderd

Hier staat ook dat de centrale waar ik op zit (Goes-centrum) al op 16 januari omgezet was naar adsl2+.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.