Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 11-03-2006 19:34 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ik was ook even bang dat ze me alvast voor de hogere snelheid zouden laten betalen deze maand maar dat was gelukkig niet het geval.
Yamaha MT-09
Maar heb zeker veel geluk? Heb sinds vanmiddag al een downstream van +/- 640 Kbyte/s!
Staat nog niet op de status pagina maar heb het wel degelijk.
5124.608 Kbps (IP: 640.58 KB/sec - ATM: 800.72 KB/sec)
bron: http://www.alken.nl/speedtest/speedtest4.php
11-03-2006 Ingediend.
Demon heeft uw verzoek tot wijziging ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de verdere afhandeling van uw order naar u worden toegestuurd.
12-03-2006 Verzonden.
De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
Jij hebt echt veel gelukt bij mij staat ie nog steeds op: 18-02-2006 IngediendScidd0w schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:56:
Gisteren een upgrade van 2/1 -> 6/1 aangevraagd.
Maar heb zeker veel geluk? Heb sinds vanmiddag al een downstream van +/- 640 Kbyte/s!
Staat nog niet op de status pagina maar heb het wel degelijk.
5124.608 Kbps (IP: 640.58 KB/sec - ATM: 800.72 KB/sec)
bron: http://www.alken.nl/speedtest/speedtest4.php
11-03-2006 Ingediend.
Demon heeft uw verzoek tot wijziging ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de verdere afhandeling van uw order naar u worden toegestuurd.
12-03-2006 Verzonden.
De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
zou ik misschien overgezet worden naar BabyXL..
of is dat alleen bij een upgrade naar ADSL2+ soms het geval ?
[ Voor 78% gewijzigd door M55 op 12-03-2006 19:13 ]
Hier is BabyXL niet eens beschikbaar dus dat zou moeilijk gaan.M55 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:11:
bij mij ook...
zou ik misschien overgezet worden naar BabyXL..
of is dat alleen bij een upgrade naar ADSL2+ soms het geval ?
ja maar het bedrag kan toch nooit meer zijn dan 2 x 36,50! Ik betaalde al vooraf.. (toen dus 2 x maandbedrag betaald)bjck schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:26:
Die factuurbedragen zijn natuurlijk heel raar door abonnements veranderingen midden in een maand.
Maar ik heb ook nog geen reactie van demon terug
voorderest is mijn http verkeer nog steeds niet stabiel, echter bittorrent gaat wel goed
dus volgens mij ligt dat probleem toch echt bij demon
wie hebben er hier nog meer problemen dat sites niet goed laden, danwel gewoon een time out krijgen?
ik heb hier ook best veel last van gehad, ik moest echt heel vaak de pagina refreshen voordat ik eindelijk een pagina geopend kreeg terwijl er helemaal niks geupload/gedownload werd. Sinds een paar dagen gaat het hier gelukkig wel weer goed.MR_WAZOO schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:41:
voorderest is mijn http verkeer nog steeds niet stabiel, echter bittorrent gaat wel goed
wie hebben er hier nog meer problemen dat sites niet goed laden, danwel gewoon een time out krijgen?
verder ben ik ook nog aan het wachten op me upgrade van 4mbit naar 6mbit Ingediend op 19-02-2006.
Verwijderd
Exact hetzelfde hier, http is instabiel en als er ander verkeer plaats vind ook nog heel traag. (al lijkt het vandaag beter te gaan inderdaad(?))MR_WAZOO schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:41:
morgen ga ik de helpdesk maar eens bellen, Speedtest.nl faalt op de connecties test, dit was bij XS4all nooit een probleem
Door alle problemen rondom het modem gat ik er maar vanuit dat dit probleem zich ook hierin bevind. Als ze het niet op tijd oplossen ben ik voor 1 april weer gedowngrade naar 6/1, want ik heb zo niks aan deze theoretische bandbreedte.
Ook heb ik vandaag de nieuwsgroepen voor het eerst van binnen bekekenen met pan, maar de 3 lijnen haal ik niet. Voor de kopstukken is het 1 lijn maximaal en dan zit ik tussen 200 en 500KB zo'n beetje, downloaden is wel 3 lijnen maar maximaal totaal haalbaar is 190KB/s(iftop, pan zegt 184KB/s), niet zoals het hoort dus met 3 lijnen@x512KB/s.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 00:02 ]
gelukkig hebben de buren wi-fi internet en een upc verbinding
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
[Chiron schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:47:
Hier ook nog steeds wachtende op upgrade (18/2 aangevraagd, bbned) en sinds een half uur ligt het er maar helemaal uit
PSN: TDBtje
Verwijderd
Modem was op tijd opgestuurd. Wel jammer dat ik geen ethernet modem meer kon bestellen. Laagste model is modem+1 poorts router.
Modem aansluiten ging goed, alleen de activerings website kwam niet echt. Via support line en na 2x resetten van de modem lukte dit ook.
Toen moest ik de modem bridgen. Via telnet sessies (zyxel modem) maar dankzij goede beschrijving van Demon was dit snel gepiepd.
Alles draaide dus.
Maar nu komt mijn vraag/probleem. Als ik speedtesten doe op bv speedtest.nl of mordax of de 10mb xs4all file download kom ik rond de 400Kb/sec. Ipv de 12mbit die ik nu zou moeten hebben.
Nog wat testjes gedaan, een bittorent stream van 200Kbyte/sec opgezet. Toen weer de testen gedaan (op andere pc). Kwam ik weer op 400kb/sec. Dus het totaal was toen 600kb/sec. ongeveer.
Kan dit aan de test sites liggen, dat die stoppen bij 400 ofzo (lijkt me onzin maarja kweenie)? Zoja, weet iemand nog betere test sites? Of ligt dit aan demon? of kan het aan mijn interne 100mbit netwerk liggen bv router? Hebben anderen dit ook met demon verbinding?
Groeten,
JW
Verder: waarop traint je modem in? Als dat bv. maar 7 Mbit/s is, dan is het logisch dat je download resultaten maar 600KB/s is.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Ik heb geen wifi router gekregen. Ik heb de modem met ingebouwde 1 poorts router gekregen, dat wil ik dus niet. Ik heb een linksys en die wil ik als router hebben. DIe ik dus gebridged heb. Dus ja hij heeft een ethernetpoort (gelukkig).Gizz schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:37:
Hoezo krijg je geen ethernet modem? Die wifi router die je hebt gekregen heeft toch wel een ethernetpoort mag ik hopen?
Verder: waarop traint je modem in? Als dat bv. maar 7 Mbit/s is, dan is het logisch dat je download resultaten maar 600KB/s is.
Waar me modem in traint zal ik es ff uitzoeken. Ik neem aan 12mbit want daarom heb ik hem juist gekregen. Me oude modem van demon kon deze snelheden niet aan, of was niet geschikt voor adsl2+.
Verder heeft demon mij een speedtest gestuurd via de mail. Die zal ik es draaien vanavond.
Ingetrainde waardes kun je (iig bij mijn oudere ADSL1 Zyxel) zien door te telnetten, dan menu 24 en dan optie 1. Nu krijg je de status te zien van je verbinding inclusief ingetrainde snelheid.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Okay zal er es naar kijken.Gizz schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:08:
Je kunt 12 Mbit halen, maar als de lijn slecht is lukt dat niet. Vergelijk het met een 8 Mbit ADSL1 abonnement. Je kunt 8 Mbit halen, maar ik haal bijvoorbeeld maar 5.5 Mbit door een slechte lijn. Die 12 Mbit van Demon hoeft ook niet gegarandeerd te zijn.
Ingetrainde waardes kun je (iig bij mijn oudere ADSL1 Zyxel) zien door te telnetten, dan menu 24 en dan optie 1. Nu krijg je de status te zien van je verbinding inclusief ingetrainde snelheid.
Thnx man..
Het kan dus zo zijn dat de nieuwe snelheid toch niet op uw adres leverbaar blijkt (bijvoorbeeld doordat de afstand tussen uw adres en de centrale te groot is). In dat geval zullen wij u op de hoogte stellen en vervalt uw order.
ik heb ook de 18e een verzoek ingediend, van 2/1 naar 3/1PrayingFalcon schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:23:
Op 18-2 ingediend voor upgrade 2/1 -> 3/1.
Ook nog geen verandering gezien...
Systeemnaam: tadi
ik heb ook nog steeds geen verandering gezien...
De gebruiker Oele heeft toch al eerder aangegeven dat de upgrades eerst gefaseerd doorgevoerd zouden worden en daarna, als dat allemaal goed verloopt, de rest in grotere aantallen.
Ik heb zonet (een kwartier geleden) een vergelijkbaar mailtje gehad, dus ik vermoed dat ze nu zijn toegekomen aan die grotere aantallen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dus het lijkt erop alsof BabyXL een stuk sneller upgrade dan BBned.
Verwijderd
Behalve dat de DHCP server waar ik mijn IP van moet krijgen vlgs mij nogal braque is geworden, en er zelfs een halve nacht heeft uitgelegen . . . geen IP gekregen, en dus geen i-net
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 15:05 ]
jah klopt, ik heb ook bbned en ik heb ook net een mail terug gehad dat ze de aanvraag hebben doorgestuurd..Klovan schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:02:
Ik heb 3 aanvragen van upgrades ADSL1 -> ADSL1 in één woonplaats, 2 daarvan (BabyXL) werden binnen een paar dagen goed goedgekeurd (27-02 aangevraagd, 04-03 opgeleverd). De andere (BBned) was op 18-02 ingediend en pas vandaag (13-03) een mail terug dat ze de aanvraag hebben doorgestuurd.
Dus het lijkt erop alsof BabyXL een stuk sneller upgrade dan BBned.
ligt dus weer aan bbned
Ik krijg vandaag (13-03) de melding dat mijn aanvraag is doorgestuurd naar BBNED
Nu maar afwachten hoe lang het nog duurt.
Hier ook, eindelijk.henkst schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:21:
Ik heb op 18-2 een upgrade aangevraagd van 2/1 naar 6/1 over het BBNED netwerk
Ik krijg vandaag (13-03) de melding dat mijn aanvraag is doorgestuurd naar BBNED
Nu maar afwachten hoe lang het nog duurt.
Verwijderd
Ah! Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe router. Ik vroeg me al af waarom alles zo instabiel was geworden na een firmware upgrade, blaming de routerBanjy schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:40:
Mijn internetverbinding valt achter elkaar uit nu!Dus ADSL gaat vaak uit en dan weer vrij snel komt ie wel terug. Hoop dat het snel verholpen word.
Ik sta overigens ook nog steeds op Ingediend, alleen maar een mailtje gehad dat het modem opgestuurd was of iets dergelijks. Ik zit ook op BBNED. BabyXL gebruikers hebben waarschijnlijk hier geposted dat hun lijn al was opgeleverd.
Yamaha MT-09
bij mij ook zit eindelijk vooruit gang in nog 4 dagen en dan moet het voor elkaar zijn volgens de 3 tot 4 weken....Bergie schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:29:
Hier ook eindeilijk een mailtje van demon dat de aanvraag doorgestuurd is naar BBned
De kurk is eruit (in het geval van BBNed), hier ook een berichtje:Oele_ schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:15:
[...]
Dat ging over een order van een nieuwe aansluitingDe upgrades worden in gecontroleerde batches verzonden. Die van jou betreft een omzetting van bbned -> babyxl. Hiervan zijn we op dit moment de eerste gevallen voorzichtig aan het uitvoeren. Als alles goed verloopt gaat hier ook de 'kurk' uit.
"Hierbij bevestigen wij dat wij uw verzoek tot het verhogen van de
snelheid van uw DSL Express verbinding verzonden hebben naar onze DSL Partner."
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Nu heeft de 2602R 2 aansluitingen voor analoge toestellen. Deze zijn via SIP te benaderen.
Is het mogelijk om aan een van de 'VOIP' ingangen van de 2602R mijn analoge telefooningang te hangen en hierover via het lan uit te bellen via SIP?
Als dit mogelijk is zie ik een hoop leuke mogelijkheden.
In welke setup heb je gepoogd de VOIP mogelijkheden te gebruiken als ik vragen mag?MR_WAZOO schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:08:
helaas pindakaas, het werkt nog steeds slecht, heb ook een ruis op de telefoonlijn, dus ik vermoed dat er een en ander nog niet netjes gebouwd is...
Verwijderd
Ik heb een 2602HW gekregen voor mijn upgrade moest wel 199 euro bij betalen. Na aansluiten was het een en al ellende, opzich was alles heel snel geinstalleerd en werkte alles in een keer ware het niet dat het heeeeeeeel erg instabiel was. Vooral wanneer ik de Voip poorten aansprak liep het modem regelmatig vast niet meer te benaderen maar na ongeveer 80 seconde was alles weer opnieuw opgestart. Op aanraden van de helpdesk het modem opnieuw geinstalleerd en toen begon de shit pas echt kreeg hem bijna niet meer goed geinstalleerd heb de procedure een keer of 6 moeten herhalen voordat alles weer werkte maar nog steeds niet stabiel.Kokkers schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:20:
Zijn er al mensen met positieve ervaringen met de VOIP mogelijkheden van de 2602R?
Nu heeft de 2602R 2 aansluitingen voor analoge toestellen. Deze zijn via SIP te benaderen.
Is het mogelijk om aan een van de 'VOIP' ingangen van de 2602R mijn analoge telefooningang te hangen en hierover via het lan uit te bellen via SIP?
Als dit mogelijk is zie ik een hoop leuke mogelijkheden.
Na veel bakkelijen met Demon over dat ik het modem terug wilde sturen omdat et niet functioneerde en zei hem niet terug wilde nemen heb ik een aangetekende brief gestuurd met dat ik er op stond dat ze hem terug moesten nemen vanwege wettelijke bepalingen kreeg ik 2 dagen later een belletje dat ik hem uiteraard terug kon sturen geen probleem. Dit gedaan en heb nu een gratis 2602R gekregen welke ik morgen ga testen. Heb inmiddels zelf een Speedtouch 716 gekocht en die werkt prima ik bel nu met Voipbuster (bijna) gratis naar alle vaste nummer in nederland en vele andere landen in de wereld.
Dus positieve ervaringen ja maar niet met de door Demon geleverde buggie modems!
En ja tuurlijk kan je met je analoge (of digitale dect) via de voipaansluitingen met sip bellen.
Succes
mwehhaj viasco schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:04:
[...]
ik heb ook de 18e een verzoek ingediend, van 2/1 naar 3/1
ik heb ook nog steeds geen verandering gezien...
Dat terwijl collegaatje 19e indiend en 2 weken later daadwerkelijk geupgrade is (ook babyXL). Wellicht dat er bij hem geen lijnmeting noodzakelijk was, hij had nl. eerder al 8mb gehad. Maar toch....
Assumption is the mother of all fuck-ups
Eerst zorg je dat je extreem veel later bent dan je concurentie, dan kondig je het aan over weer een behoorlijke tijd en vervolgens voer je het weer een stuk later uit. Ze hebben nu toch alweer behoorlijk wat maanden weten te overbruggen waarin wij 'tevreden' zouden moeten zijn.
Idem bij mij in Almere. Net nog even status gecontroleerd, maar de upgrade van 2/1 naar 6/1 staat bij mij ook nog steeds op ingediend en verder niks...Banjy schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:06:
Hier staat de BBned order van 2/1 naar 6/1 ook nog steeds op ingediend en verder niks!Ik wil nu toch wel eens dat men werk er van maakt, zo kan ik ook upgrades beloven.
Verwijderd
Hoe ingewikkeld kan het zijn. Ik blijf toch netjes op het ADSL 1 platform. Technisch onderzoek lijkt me voor deze upgrade een beetje overbodig. Volgensmij is het gewoon een administratief probleem.
/me denkt aan de vorige upgrades
ik heb het inderdaad ook de 23ste had ik het aangevraagd maar nog steeds is er niks veranderd. En het is inderdaad vreemd als je op het ADSL 1 platform blijft dat ze dan een onderzoek moeten doen.M55 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:08:
yep snap er ook niets van, zit ook al te wachten sinds 18/02. Ook nog niks ontvangen
We wachten rustig af .........
3-3 verzonden
4-3 Bevestigd, geaccepteerd en opgeleverd.
Viel dus nog best mee.
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
Verwijderd
Op die manier mag het van mij nog wel eventjes duren
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 13:41 ]
als je verstand hebt van je adsl snap je dat je een telefoonlijn shared met je adsl signaal, en op die telefoonlijn hoor ik me adsl signaal terugKokkers schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:21:
[...]
In welke setup heb je gepoogd de VOIP mogelijkheden te gebruiken als ik vragen mag?
splitter is gewoon goed, dus moet nog maar ff bellen met de helldesk eeh helpdesk want die gasten hebben goed hun best gedaan gister
Verwijderd
ik weet niet of dat zo snel gaat. bij mij is de aanvraag op 8 maart goedgekeurd door de DSL partner, maar ik zit nog steeds op 8 mbit i.p.v. de 12 die ik aangevraagd heb. ik zit bij BBned, misschien dat het daar aan ligt.Haay schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:55:
Hoera! Vanmiddag heeft Demon m'n aanvraag doorgestuurd naar BBNed voor controle. Dus met een beetje mazzel heb ik morgen m'n 6 Mbit lijntje!
overigens vreemd, in het eerst mailtje dat ik van Demon kreeg staat dat ik het nieuwe modem direct al kon aansluiten, en in een 2e mailtje van ze staat dat het modem pas aangesloten moet worden nadat de nieuwe snelheid is opgeleverd....voorlopig laat ik het oude modem er nog maar even inzitten.
Verwijderd
Ik heb zelfde mail gekregen maar heb wel de nieuwe modem aangesloten en gewoon werken hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:50:
[...]
overigens vreemd, in het eerst mailtje dat ik van Demon kreeg staat dat ik het nieuwe modem direct al kon aansluiten, en in een 2e mailtje van ze staat dat het modem pas aangesloten moet worden nadat de nieuwe snelheid is opgeleverd....voorlopig laat ik het oude modem er nog maar even inzitten.
ook BBned maar nog geen snelheidsverhoging 8 > 12 mbit. alleen maar doorgestuurd naar BBned.
Leeg

Ik heb nu 2/1MB, heb 6/1MB aangevraagd.
Sinds vandaag zie ik ineens dat ik 4MB snelheid heb, kan het niet precies testen nu,
heb wat dingen aanstaan, die ik liever niet wil onderbreken.
In mij router zie ik trouwens:
Upstream Speed: 1023 kbps
Downstream Speed: 8052 kbps.
Ik weet zeker dat het gisteren nog 2MB was.
Geen e-mail of status wijziging van Demon.
Hij staat nog steeds op:
18-02-2006 Ingediend.
13-03-2006 Verzonden.
Ik zit trouwens nog steeds op bbned:
bbned-10k-07.router.nl.demon.net
Het is trouwens vanzelf gegaan, zonder down-tijd,
heb mijn modem niet hoeven resetten of iets dergelijks.
Edit: Inmiddels is dat wat ik aan het uploaden was afgerond,
nu nogmaals een testje gedaan zonder andere dingen op internet.
Speedtest geeft dit resultaat:
Download 706.2 KByte/sec (=5650 kbps)
Upload 96.5 KByte/sec (=772 kbps)
[ Voor 25% gewijzigd door cjdijk op 15-03-2006 13:45 ]
Verwijderd
ik heb het zelfde aangevraagd gister mailtje gehad dat ze het doorgestuurd hebben vandaag geeft me modem de nieuwe snelheid aan, alleen de werkelijke snelheid is nog steeds 2mbit, zal vandaag of morgen wel in orde komencjdijk schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:59:
Het lijkt alsof mijn snelheid ineens verdubbeld is.
Sinds vandaag zie ik ineens dat ik 4MB snelheid heb, kan het niet precies testen nu,
Hij staat nog steeds op:
18-02-2006 Ingediend.
13-03-2006 Verzonden.
Je bent niet de enige.cjdijk schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:59:
Het lijkt alsof mijn snelheid ineens verdubbeld is.
Hij staat nog steeds op:
18-02-2006 Ingediend.
13-03-2006 Verzonden.
Mijn verbinding thuis (2/1 naar 6/1) connect nu op 8064/1024 en op mijn werk gaat het downloaden nu ook met net iets meer dan 800 kB/s. (thuis 802.2 kB/s en op het werk 839.57kB/s met een testfile van zo'n 28 MB)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Leeg
ik zit ook op de bbned-10k-07 router.
[ Voor 25% gewijzigd door M55 op 15-03-2006 14:21 ]
Paar keer getest op speedtest.nl
Download : 458.5 KByte/sec
Upload : 64.3 KByte/sec
Connection : 982.0 Conn/min
Me oude upload was altijd rond de 70, en die is nu ingezakt naar +/- 65.
Het hele upload verhaal vind ik nogal altijd raar theoretisch zou je 128 moeten kunnen halen zit nog maar net op de helft.
Andere modem aanvragen anders?
nu kom ik gemiddeld maar op zo'n 430 kb/s uit tijdens het download van een ISO
terwijl hij dus vaak rond de 700kb/s zit, maar dan dus naar een paar seconden weer op 0
zit.. misschien modem maar eens resetten.
[ Voor 60% gewijzigd door M55 op 15-03-2006 14:37 ]
Ik zit ook op 10k-07 via BBNed. 18-2 aangevraagd, 13-3 verzonden. Op demon.nl staat nog steeds dat ik 2mbit heb.
SRK35ZS-W
Verwijderd
Reset je modem voor de zekerheid eens, misschien dat dat helpt?Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:50:
mijn modem manager geeft 6944/1024 aan maar zit nog steeds op die luizige 2048 te downloaden
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Verwijderd
pc gereboot, modem stroomloos gegooid maar me download/upload blijft steken op 2048/1024mkleinman64 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:55:
[...]
Reset je modem voor de zekerheid eens, misschien dat dat helpt?
Upgrade van 2/1Mbit -> 3Mbit en zie dat mijn modem intraint op 4Mbit
Merk alleen qua snelheid ook nog niets en af en toe kan ik geen sites opvragen...
Afwachten maar!
Gepubliceerd op woensdag 15 maart 2006
(P7) Telecom Italia ziet groothandelaar in DSL BBned niet langer als een kernactiviteit en is op zoek naar een koper voor het Nederlandse telecombedrijf.
Dit berichtte Marketwatch op grond van uitspraken van de bestuursvoorzitter van Telecom Italia, Marco Tronchetti Provera. Hij zei vorige week tegen analisten dat BBned niet meer tot de kernactiviteiten behoort.
In een artikel hierover van bureau AFX, gepubliceerd op Forbes, staat dat Tronchetti Provera een opbrengst verwacht van de verkoop van BBned van 200 miljoen euro.
De woordvoerder van BBned zegt dat het bedrijf vorig jaar op een omzet van 90 miljoen euro een niet nader te specificeren winst behaalde.
"We bedruipen onszelf, aldus commercieel directeur Arthur van den Ende in een vraaggesprekje (WindowsMedia, 4 minuten) met Planet Multimedia.
BBned is op de groothandelsmarkt een belangrijke ADSL-aanbieder en zit in glasvezelprojecten in Amsterdam en Rotterdam als ontwikkelaar en aanbieder van netwerkdiensten.
France Télécom kandidaat
Al in 2004 staken geruchten de kop op dat France Télécom, moederbedrijf van Wanadoo, het oog had laten vallen op BBned. Wanadoo kan het ADSL-net van BBned goed gebruiken, want het blijkt regelmatig problemen te hebben met de grote afhankelijkheid van het KPN-net voor haar ADSL-verbindingen. Daar heeft Wanadoo herhaaldelijk over geklaagd, ook bij de Opta.
Ook verkoop aan financiële investeerders behoort tot de mogelijkheden. Die kopen momenteel veel op in de telecommarkt, met het oog op korte-termijnwinsten
ff testje...aanvraag 2 naar 6 mb lopen..
ook geen bericht tot nu toe,
Snelheid is nu:
download 691.8
upload 79.2
connecties 773
en de ping is nog steeds 22...:(
Had gehoopt dat het laatste beter werd...
[ Voor 7% gewijzigd door Von Henkel op 15-03-2006 17:03 ]
Lijkt mij inderdaad een goed idee, heb ik gelijk gedaan.NightForce schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:19:
Ik zou nu een 6/1 moeten hebben, maar vind het nogal tegen vallen.
Paar keer getest op speedtest.nl
Download : 458.5 KByte/sec
Upload : 64.3 KByte/sec
Connection : 982.0 Conn/min
Me oude upload was altijd rond de 70, en die is nu ingezakt naar +/- 65.
Het hele upload verhaal vind ik nogal altijd raar theoretisch zou je 128 moeten kunnen halen zit nog maar net op de helft.
Andere modem aanvragen anders?
Ook omdat mijn oude Draytek 2200E router aan z'n top zat.
Sinds die tijd is mijn upload direct veel beter geworden.
Nu mijn download verhoogd is, is mijn upload nog steeds maximaal.
Ik sta bij Demon officieel nog steeds op 2/1,
connectie staat op 8/1, downloaden gaat met 6/1.
Mijn Grabit download queue is ineens van 3 dagen naar 1 dag gegaan.
Ik heb dezelfde upgrade aangevraagd en ook hier traint de modem in op 4 Mbit. De snelheid lijkt echter op die van 3 Mbit:PrayingFalcon schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:23:
Upgrade van 2/1Mbit -> 3Mbit en zie dat mijn modem intraint op 4Mbit
Merk alleen qua snelheid ook nog niets en af en toe kan ik geen sites opvragen...
http://speedtest.cistron.nl/download/
Gemiddeld was de snelheid 316 KB/s met wel eens een piek naar 322 KB/s. Best netjes.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Met bittorrent haalde ik net de (voor mij) astronomische snelheid van 630kb/s
maandag hebben ze het naar bbnet verzonden dus zal wel komen van de week.

[ Voor 9% gewijzigd door Bergie op 15-03-2006 18:33 ]
Yamaha MT-09
BBned levert geen 1536/768, wellicht daarom 2048/1024 misschien.smallboy schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:58:
Hier hetzelfde. Modem zegt 2048/832 (terwijl ik upgrade heb gedaan van 512/256 -> 1536/768), downloaden gaat alleen geen reet harder nog
Hmm dat zou die 8/1 van hier ook kunnen verklaren.bjck schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:36:
[...]
BBned levert geen 1536/768, wellicht daarom 2048/1024 misschien.
Verwijderd
Ik heb het 4 weken geleden aangevraagd (okok minus 1 dag), maar nog geen bericht noch een te merken snelheidsverbetering a.k.a. upgrade.
Bah

Mischien heb jij ook wel een 6/1 verbinding, waarbij het modem intrained op 8/1.m33p schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:13:
Je bent niet de enigsteHeb downgrade gedaan van 8 naar 6 mbit zo'n 4 weken geleden, en status is nog hetzelfde als 4 weken geleden
Kortom, wacht eerst de afboeking aan het eind van de maand af. Mischien blijf je dus wel hetzelfde houden, maar dan voor zo'n kleine 30 euro minder dan wat je tot op heden betaalde.
Verwijderd
Ook las ik net dat BBned geen 1.5 aanbied? Ik zit echter wel op BBned aangesloten, dus dit zou ook een oorzaak kunnen zijn?
Word ik nu dan trouwens op BabyXL aangesloten ofzo? of krijg ik gewoon 2 mbit...?
Yamaha MT-09
Hier idem. Besteld op 19 feb. Met een beetje mazzel halen ze 1 aprilreskobon schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:45:
Nou nou, ik kreeg net mail dat ADSL op mijn adres mogelijk was (nieuwe aansluiting) dus dat het over ongeveer 2 wel opgeleverd wordt. En dan hebben ze het over een richtperiode van 3 weken in totaal. Ik ga op deze manier naar de 6 weken, beetje jammer.

Verwijderd
Het technisch onderzoek is uitgevoerd en de nieuwe snelheid is mogelijk op uw adres. De nieuwe snelheid zal naar verwachting binnen twee weken worden opgeleverd.
niet echt, ik zit op dezelfde router als iemand hierboven die wel 8/1 heeftTD-er schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:04:
[...]
Hmm dat zou die 8/1 van hier ook kunnen verklaren.
en ik zit dus echt op 6/1 (ook bbned).
Verwijderd
mijn downgrade 1 jaar geleden van 8/1 naar 2/1 ging toch heel wat sneller
Verwijderd
• Demon wil mij geen nieuw modem leveren zolang ik de huidige niet terugstuur.
• Ze willen pas iemand van BBNed inschakelen zodra ze zeker weten dat het niet mijn modem is.
• Ze eisen van mij dat ik hem in bridge modus zet, zodat ze zeker weten dat het niet mijn instellingen zijn.
Nouja, sorry hoor, maar ik werk er dan mooi niet aan mee, ik heb geen zin om 4 uur te kloten met een verbinding, terwijl het in de grondkabel zit en/of het DSLAM. Echter krijg ik die maloten van Demon al 1 jaar lang niet overtuigd dat het in HUN apparatuur zit.
Een zakelijke provider zou zoiets gewoon komen maken, en die zeuren toch ook niet als je een routerfunctie aanzet op een device. Die hoef ik er als zakelijk klant nooit af te halen, dus wat is het in hemelsnaam voor bullshit dat Demon dat wel wil hebben? Ik vind wat dit betreft maar dat ze iemand mogen laten komen om eens zelf te spelen met het gebeuren, want ik heb er wel genoeg aan getest.
Ja zelf een nieuw modem kopen, mooi niet hé? Dan stap ik wel over naar XS4ALL, en kijk of ik met dat modem een stabiele upload heb.
Ja ik doe graag moeilijk, ik wil gewoon niet zonder inet zitten, en heb helemaal geen zin in een complete herconfiguratie, als het probleem toch bij hun zit. Ik ga nou maar met een Efficient 5865 wat dingentjes testen, die stel ik in zodat ik gewoon een werkende verbinding heb, en dan draai ik enkel een uploadtest, om te kijken of dat verschil maakt. Mocht mijn upload dan nogsteeds een kutping verzorgen dan zoekt Demon het zelf maar lekker uit.
Ik word als pro systeembeheerder/netwerkbeheerder een beetje moe van de procedures die Demon hanteerd, dat moet een zakelijke provider niet proberen, dan ben ik na 2 a 3 problemen (uitval, iig iets dat ik er tijd in steek) gewoon weg bij ze en stap ik wel over naar iets anders.
/me verwacht volledige support van een provider tot de RJ45 connector, daarna moet ik het zelf oplossen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 09:00 ]
Verwijderd
Ik snap niet waarom je perse niet in bridged modus wilt werken, dat is nu eenmaal de manier waarop Demon werkt.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:59:
Ik word een beetje moe van die lui daaro bij Demon op een of andere manier. Zodra ik ook maar een beetje upload dan schiet mijn ping (vanuit externe lokatie naar mn WAN pingen) omhoog, en niet een beetje maar echt gigantisch. Dit gebeurt al zodra ik de Demon Speedtest / Netwerktest tool draai.
• Demon wil mij geen nieuw modem leveren zolang ik de huidige niet terugstuur.
• Ze willen pas iemand van BBNed inschakelen zodra ze zeker weten dat het niet mijn modem is.
• Ze eisen van mij dat ik hem in bridge modus zet, zodat ze zeker weten dat het niet mijn instellingen zijn.
Nouja, sorry hoor, maar ik werk er dan mooi niet aan mee, ik heb geen zin om 4 uur te kloten met een verbinding, terwijl het in de grondkabel zit en/of het DSLAM. Echter krijg ik die maloten van Demon al 1 jaar lang niet overtuigd dat het in HUN apparatuur zit.
Een zakelijke provider zou zoiets gewoon komen maken, en die zeuren toch ook niet als je een routerfunctie aanzet op een device. Die hoef ik er als zakelijk klant nooit af te halen, dus wat is het in hemelsnaam voor bullshit dat Demon dat wel wil hebben? Ik vind wat dit betreft maar dat ze iemand mogen laten komen om eens zelf te spelen met het gebeuren, want ik heb er wel genoeg aan getest.
Ja zelf een nieuw modem kopen, mooi niet hé? Dan stap ik wel over naar XS4ALL, en kijk of ik met dat modem een stabiele upload heb.
Ja ik doe graag moeilijk, ik wil gewoon niet zonder inet zitten, en heb helemaal geen zin in een complete herconfiguratie, als het probleem toch bij hun zit. Ik ga nou maar met een Efficient 5865 wat dingentjes testen, die stel ik in zodat ik gewoon een werkende verbinding heb, en dan draai ik enkel een uploadtest, om te kijken of dat verschil maakt. Mocht mijn upload dan nogsteeds een kutping verzorgen dan zoekt Demon het zelf maar lekker uit.
Ik word als pro systeembeheerder/netwerkbeheerder een beetje moe van de procedures die Demon hanteerd, dat moet een zakelijke provider niet proberen, dan ben ik na 2 a 3 problemen (uitval, iig iets dat ik er tijd in steek) gewoon weg bij ze en stap ik wel over naar iets anders.
/me verwacht volledige support van een provider tot de RJ45 connector, daarna moet ik het zelf oplossen.
Met mijn Draytek 2600plus heb ik ook gewoon de bridged modus aan, met "receive an IP automatically" en "Specify a MAC adress" (met de MAC router zelf, alleen dan met de hand ingevuld, ipv "use default MAC adress". Het maakt in principe niets uit, maar het werkt op die manier het best . . .zal wel een klein bugje zijn).
Het bridged ADSL-signaal geld alleen maar voor het "modumdeel" van mijn router, want hij routert/NAT/filtert etc. het ADSL signaal gewoon op de juiste manier.
Het vervelende waar ik mee zit is een idioot belachelijke SNR van 26,0 dB tov een loop.att van 9.0 dB. Dat levert bij mij de meeste problemen op, tot en met het feit dat ik niet eens een goed genoeg signaal had dat de DSLAM mij niet eens een IP adres kon/wilde uitdelen.
Dit overigens opgelost door een UK firmware in mijn Draytek 2600plus te flashen, speciaal voor "High dB users". Werk meteen weer prima
Zit nu te downloaden met 820kb/sec
Is dus waarschijnlijk geen 6mbit, maar gewoon een uncapped lijn.
- NAC Breda -
Dan heb jij dat goed geregeld. Mijn verbinding is ook ge-upgrade naar 6/1 en ik kom maar tot 630kb/sRitchie schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:00:
wohoooeeeewww.. Nog geen mail gehad van Demon, maar mijn 6mbit doet het..
Zit nu te downloaden met 820kb/sec
Is dus waarschijnlijk geen 6mbit, maar gewoon een uncapped lijn.
Ik hoor graag van meer mensen hun ervaringen
Gisteren snel even wat testen gedraaid en mijn lijn lijkt nu uncapped te zijn. Ik haal ongeveer 800kb/s wanneer ik grote bestanden ophaal.
Vergissing van de bank in uw voordeel zullen we maar zeggen
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Ik heb de ISDN versie van de Zyxel 650R hij traint bij mij op 6112 down en 800 upmkleinman64 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:06:
Ik ben gisteren ook geupgrade van 2/1 naar 6/1. Mijn modem traint echter in op 8032/960 ( down/up ). Ik heb overigens een oude Zyxel 650R.
Gisteren snel even wat testen gedraaid en mijn lijn lijkt nu uncapped te zijn. Ik haal ongeveer 800kb/s wanneer ik grote bestanden ophaal.
Vergissing van de bank in uw voordeel zullen we maar zeggen
download is 630 ~ 640 kb/s
dus mijn lijn is zeker niet uncapped
Ik ging van 512 naar 1,5 en heb nu constant 1,7...
Dan heb je een 2MBit lijn, want dat is exact de snelheid die ik voor mijn upgrade haalde...Remco Tr schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:41:
Ik heb wel de snelheid maar nog geen mailtje van demon![]()
Ik ging van 512 naar 1,5 en heb nu constant 1,7...
En ook ik 'bof' met mijn supersnelle 6MBit lijn aka 8MBit
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Verwijderd
Ordernummer: 111930
User: tetelepta
Verwijderd
Ik snap je frustratie heel goed. Maar..... een zakelijk abbo is ook aanmerkelijk duurder... je kunt natuurlijk niet een goedkoop particulier abbo'tje afnemen en dezelfde service verwachten die je als zakelijke klant krijgt..Ik word als pro systeembeheerder/netwerkbeheerder een beetje moe van de procedures die Demon hanteerd, dat moet een zakelijke provider niet proberen, dan ben ik na 2 a 3 problemen (uitval, iig iets dat ik er tijd in steek) gewoon weg bij ze en stap ik wel over naar iets anders.
Verwijderd
Hey what the f#ck zouden de mensen van Demon meekijken???? Vanmiddag om 14:06 heb ik een mail ontvangen met het bericht dat ze mijn verzoek verzonden hebben naar hun DSLVerwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:46:
3 1/2 week geleden de upgrade aanvraag gedaan en er is op het versturen van dat crappy modem na nog steeds helemaal niks gebeurd. Ik ben zeker te lastig geweest in mijn contacten met de helpdesk en customer services.
Partner. Zou het dan toch gaan lukken binnen 4 weken.
Ja, er kijken mensen van Demon hier meeVerwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:13:
[...]
Hey what the f#ck zouden de mensen van Demon meekijken???? Vanmiddag om 14:06 heb ik een mail ontvangen met het bericht dat ze mijn verzoek verzonden hebben naar hun DSL
Partner. Zou het dan toch gaan lukken binnen 4 weken.
Downloaden met 800+kb/s en mijn upload is nog steeds iets van 98kb/s (maar dat schommelt nog wel eens in de testen) Al met al dus erg tevreden met deze nieuwe snelheden.
Dit topic is gesloten.