De ronden / gouden variant ziet er toch wel degelijker uit. En qua prijs scheelt het niets.Phusebox schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:15:
[...]
ik weet niet wat de ervaringen van anderen zijn maar de optische kabel die ik hier heb liggen past dus niet (van logitech z680 set), hij is rond en springt steeds eruit
ik zou dus liever gaan voor de "vierkantere" optie. denk dat ik die zelf ook maar ga bestellen.
Verwijderd
Nouw af? Wacht maar tot je in de online lobby een gamercard op wilt vragen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:04:
Na wat geklaag over King kong en PDZ moet ik toch zeggen dat Project Gotham Racing een formidabele game is. Je kunt merken dit hier veel tijd in heeft gezeten en het product is dan ook echt af. Ik snap dan ook niet dat iemand het spel 1 week na aankoop aan mij doorverkoopt voor € 45,-![]()
Wat dan wel weer jammer is dat mijn xbox elke dag dat ik speel wel een keer vastloopt. Meestal tijdens het laden loopt maar ook tijdens het gamen heb ik regelmatig dat hij vastloopt. Niet dat dat heel erg is, want bij Kameo saved hij toch om de minuut en Perfect Dark Zero kan ik niet eens saven in een game, maar toch... beetje jammer.
Een ezel stoot zich geen tweede keer aan dezelfde steen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:39:
[...]
Nouw af? Wacht maar tot je in de online lobby een gamercard op wilt vragen.
Het is wel vervelend, maar als je je kan beheersen door niet elk berichtje te willen lezen tijdens het racen of een lobby, is het best een fijn spel.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Wordt idd snel geregeld allemaal. Ik heb op een vrijdag avond gebeld naar microsoft, alles bijmekaar had ik donderdag middag me nieuwe 360 al!Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:31:
[...]
Ik heb sinds 15 december toch best veel Halo 2 en Half-life 2 op mijn 360 gespeeld. Dat ging allemaal prima, zonder vastlopers. Ook met de demo's geen problemen gehad. Het begon eigenlijk pas met Perfect Dark Zero en Project Gotham Racing.
Maar die UPS-service bevalt me wel, dat er een doos wordt thuis gestuurd en dat je hem daar dan in doet en terug zendt. Ik lees dat je hem binnen enkele dagen weer terug hebt, dus misschien binnenkort maar terugsturen dan.
Verwijderd
dat is het hem juist. Het hoofdkantoor meldde dat ze ze niet meer hadden, vraag ik het aan die van utrecht. Regelden ze dat ik er wel 1 kreeg opgestuurd, maar niet zon setje uit hun filiaal maar één uit het hoofdkantoor. Al die andere paradigits zeiden dat dit niet meer mogelijk was. Heel vreemd allemaal, maar ik heb er nu 1 en ben er goed over te spreken. De kwaliteit doet niet onder voor de setjes van 200 a 300 euro.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:15:
[...]
Sowieso
Als ze nog op het hoofdkantoor staan, moet je even doorvragen.
Dat ze bij het filiaal niet meer staan, betekent niet dat ze niet meer kunnen bestellen. Toen ik de mijne begin december kocht bij Paradigit Deventer zei men dat er nog vele op het hoofdkantoor stonden. Nu zijn er inmiddels veel Tweakers dat ding gaan halen, maar ik zou er altijd ff naar doorvragen!
Mijn 360 loopt na elk half uur spelen vast, en als ik hem dan uitzet, en weer aandoe, branden er 3 rode lichtjes
Ik had gelezen dat het met een intern probleem te maken had, maar na de 360 een uur met rust te hebben gelaten, deed ik hem weer aan, EN DEED HIJ HET WEER! Ik moet hem dus opsturen, maar heeft iemand hier ervaring mee? het opsturen, want ik zou graag willen weten hoe lang het zou duren om de box de repareren
Verwijderd
Jezes, ga dit topic eens lezen man en meer dan alleen de laatste post svpSOEDARKMASTER schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:03:
Mijn 360 loopt na elk half uur spelen vast, en als ik hem dan uitzet, en weer aandoe, branden er 3 rode lichtjesIk had gelezen dat het met een intern probleem te maken had, maar na de 360 een uur met rust te hebben gelaten, deed ik hem weer aan, EN DEED HIJ HET WEER! Ik moet hem dus opsturen, maar heeft iemand hier ervaring mee? het opsturen, want ik zou graag willen weten hoe lang het zou duren om de box de repareren
Tjonge jonge
Verwijderd
Lees 2 posts hierboven...
[edit] 3
[edit] 3
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 19:42 ]
Zou ik mijn harde schijf ook moeten opsturen?
En hoe kan ik weten of het probleem bij de voeding zit, de harde schijf, of gewoon de 360?
[ Voor 14% gewijzigd door JSTPS op 13-01-2006 20:00 ]
Ik heb die laatste; voor die 1,50 ga ik niet moeilijk doenVerwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:01:
[...]
offtopic:
Mijn dank is groot, sorry voor de one-liners Curry
edit:
[afbeelding]
N.CABLE-620/5* - Optische Kabel - € 4.50 inclusief BTW
Optische Kabel Toslink - Toslink 5 meter lang.
of:
[afbeelding]
N.CABLE-623/5* - Optische Kabel - € 6.00 inclusief BTW
Optische Kabel Toslink - Toslink 5 meter lang.
Goed? Ik ben niet zo'n audio freak. Is voor mn "beroemde"AIWA setje
Verwijderd
Dat vertellen ze je echt wel als je ze beltSOEDARKMASTER schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:59:
Zou ik mijn harde schijf ook moeten opsturen?En hoe kan ik weten of het probleem bij de voeding zit, de harde schijf, of gewoon de 360?
Ik ben zins een uur de laatste DOA4 bij futerzone in het zoetermeer gekocht. Net voor iemand weg gekaapt die had gebeld. Dus helaas voor de gene mischien dat hij hier ook op het forum zit hahaha
.
NTSC versie, neem ik aan?
Is er hhier iemand die al last heeft gehad van de save-bug bij DOA4?
Yep. Die gozer had het over 60hz instellen van mijn xboxWekko schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:01:
NTSC versie, neem ik aan?
Ik wil misschien ook wel die AIWA boxen kopen voor bij m'n pc, maar weet iemand of ze wel goed klinken? want ik was laatst bij kennisen, en die hebben een duurdere sony set, maar die klonk echt niet zo goed. Dus mijn vraag is: Is iedereen tevreden met die boxen? zijn er minpunten? zo ja, welke. 
EDIT: Met welke boxen kan je de AIWA set vergelijken? bijvoorbeeld welke set van het merk logitech of creative.
EDIT: Met welke boxen kan je de AIWA set vergelijken? bijvoorbeeld welke set van het merk logitech of creative.
[ Voor 17% gewijzigd door JSTPS op 13-01-2006 21:13 ]
Eerst loop je te blaten dat het niks kan voor zijn 59,- en nu wil de set opeens kopenSOEDARKMASTER schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:11:
Ik wil misschien ook wel die AIWA boxen kopen voor bij m'n pc, maar weet iemand of ze wel goed klinken? want ik was laatst bij kennisen, en die hebben een duurdere sony set, maar die klonk echt niet zo goed. Dus mijn vraag is: Is iedereen tevreden met die boxen? zijn er minpunten? zo ja, welke.

[ Voor 5% gewijzigd door Xander84 op 13-01-2006 21:27 ]
Misschien is deze vraag al geweest hoor maar kan je de draadloze xbox 360 controller met een play en charge kit aansluiten op je pc? zo ja is daar dan ook software voor nodig?
Nee dat kan niet, en die vraag is inderdaad al gesteld. Waarom doe je het dan nog een keer?volvoboy schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:57:
Misschien is deze vraag al geweest hoor maar kan je de draadloze xbox 360 controller met een play en charge kit aansluiten op je pc? zo ja is daar dan ook software voor nodig?
This space is occupied
dat vastloop troep door warmte onwikkeling komt vast omdat je de box rechtop heb staan. je moet hem gewoon plat leggen, dat kan hij door de bodem veel meer koele lucht aanzuigen.
ik heb ook nog nergens last van gehad.
Verwijderd
Laat ik het nou hier mee eens zijn, vooral met de laatste zin.Xander84 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:26:
[...]
Eerst loop je te blaten dat het niks kan voor zijn 59,- en nu wil de set opeens kopen. Maar goed ik heb hem vergeleken met de creative p5800 en die heeft een zwaardere bass (ondanks minder watt 22). De overige speakers vond ik op de aiwa set weer beter klinken (helderder). Daarnaast zijn de mogelijkheden van de aiwa set vele malen groter dan die van andere setjes in dezelfde prijs. Het enige dat ik minder vind is de zwaarte van de bass, heeft totaal geen "beuk" potentie zeg maar
. Maar als ik jou was zou ik hem maar ergens gaan testen aangezien je nog al "veel eisend" bent zoals blijkt uit je vorig posts (kuch kuch)
Verwijderd
Wacht even hoor, dat JIJ er nog geen last van hebt gehad betekend niet dat dit komt omdat je hem dan toevallig plat hebt liggen. Er zijn vast ook genoeg mensen die nog nergens last van hebben gehad terwijl ze hem rechtop hebben staan. Ik heb de 360 topics wel degelijk helemaal bijgehouden, maar zo'n vreemde statement heb ik nog nooit gehoordWSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:11:
dat vastloop troep door warmte onwikkeling komt vast omdat je de box rechtop heb staan. je moet hem gewoon plat leggen, dat kan hij door de bodem veel meer koele lucht aanzuigen.

Euh... Mag ik subtiel opmerken dat dit niet klopt? Mijn XB staat rechtop, in een kleine ruimte, zonder aanvullende ventilatie en loopt zeker niet vast tenzij ik in PGR3 op de verkeerde knop druk (om een berichtje te lezen). En ja, hij staat langer aan dat 5 minuten achter elkaar en ja, er wordt volop op gespeeld.WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:11:
Besides, hoe gaat de bodem lucht aanzuigen als intern 3 lagen dik bijna de gehele XB wordt gevuld met PCB's en onderdelen? Dan zou verticaal juist beter moeten werken omdat alle warme lucht dan opstijgt tussen de onderdelen en aan de bovenkant weer kan ontsnappen door de luchtgaatjes.
als je de xbox gewoon plat hebt liggen zit het mobo onderaan en de rest er boven, verder heb je onderop de bodem (als ie rechtop staat) ook veel gaatjes waar ik wel degelijk een luchtstroom voel.MAX3400 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:23:
[...]
Euh... Mag ik subtiel opmerken dat dit niet klopt? Mijn XB staat rechtop, in een kleine ruimte, zonder aanvullende ventilatie en loopt zeker niet vast tenzij ik in PGR3 op de verkeerde knop druk (om een berichtje te lezen). En ja, hij staat langer aan dat 5 minuten achter elkaar en ja, er wordt volop op gespeeld.
Besides, hoe gaat de bodem lucht aanzuigen als intern 3 lagen dik bijna de gehele XB wordt gevuld met PCB's en onderdelen? Dan zou verticaal juist beter moeten werken omdat alle warme lucht dan opstijgt tussen de onderdelen en aan de bovenkant weer kan ontsnappen door de luchtgaatjes.
en als je hem rechtop hebt staan heb je ook nog meer kans op instabiellitieit, wat dus ook weer de DVD kan beschadigen (zowiezo dat je de dvd in 2 haakjes moet hangen, lijkt me geen goed idee)
ik had dus met de bodem over de grijze vlak wat als bodem fungeerd als je hemdus rechtop hebt staan. en boven op zit de HDD dus die gaatjes kun je ook bijna wel afschrijven.

Zo DOA4 is echt wel vet. Alleen vraag ik me af of al die filmpjes wel gerenderd zijn als dat zo is kunnen we nog veel verwachten van deze xbox 360
Mijne staat ook rechtop en ik heb ook nog geen vastlopers gehad. Ik speel COD2. Ik heb het idee dat vooral mensen met pgr3 vastlopers hebben.
ola
misschien is je opgevallen dat :WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:13:
[...]
als je de xbox gewoon plat hebt liggen zit het mobo onderaan en de rest er boven, verder heb je onderop de bodem (als ie rechtop staat) ook veel gaatjes waar ik wel degelijk een luchtstroom voel.
en als je hem rechtop hebt staan heb je ook nog meer kans op instabiellitieit, wat dus ook weer de DVD kan beschadigen (zowiezo dat je de dvd in 2 haakjes moet hangen, lijkt me geen goed idee)
ik had dus met de bodem over de grijze vlak wat als bodem fungeerd als je hemdus rechtop hebt staan. en boven op zit de HDD dus die gaatjes kun je ook bijna wel afschrijven.
[afbeelding]
a) de onderkant niet helemaal sluit als ie rechtop staat
b) er aan de zijkant ook gaatjes zitten
c) er een airflow gecreeerd wordt door die koeler die naar achteren blaast, de aangezogen lucht vindt zijn weg wel, trust me
d) rechtop zetten geen beschadiging oplevert aan je dvd, mits je niet met je xbox360 gaat lopen schudden als ie aanstaat
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Zo dan. Het plaatsen en aansluiten van een 5.1 setje kost meer tijd dan ik dacht
. Heb het AIWA set nu dus staan. Alleen ik baal er van, krijg volgende week mn optische kabeltje pas binnen. Ik test het geluid op het moment dus even via de headphone uitgang van mijn tv naar > verloop > Sterio L en R analoog in (op de sub).
Geluid is vrij "plat" met een hoge pitch. Maar na wat afstellingen tussen de front, center, surround en sub is dit vrijwel over. Vooral de dB van de sub helemaal opengooien helpt hier goed tegen. Maar goed, heb nu dus nog geen digitaal surround geluid, maar dit klinkt al vrij lekker dus het kan alleen maar beter worden!
Geluid is vrij "plat" met een hoge pitch. Maar na wat afstellingen tussen de front, center, surround en sub is dit vrijwel over. Vooral de dB van de sub helemaal opengooien helpt hier goed tegen. Maar goed, heb nu dus nog geen digitaal surround geluid, maar dit klinkt al vrij lekker dus het kan alleen maar beter worden!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 12:18 ]
Verwijderd
Het zou ook wel enorm stom zou als dit verhaal van jou klopt he, in alle reclame's, kiosk demo pods, en op alle andere plekken waar ze hem showen zie je hem rechtop staanWSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:13:
[...]
als je de xbox gewoon plat hebt liggen zit het mobo onderaan en de rest er boven, verder heb je onderop de bodem (als ie rechtop staat) ook veel gaatjes waar ik wel degelijk een luchtstroom voel.
[afbeelding]

Waar moet ik m'n 360 heensturen als ie stuk is? naar de winkel waar je hem hebt gekocht, of naar microsoft?
eigenlijk de winkel, maar die hebben geen vervanging op dit moment dus dan kan je hem gratis laten ophalen door Microsoft
This space is occupied
Verwijderd
Je kan hem als eerste gewoon ruilen bij je winkel. Als ze er nog hebbenSOEDARKMASTER schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:38:
Waar moet ik m'n 360 heensturen als ie stuk is? naar de winkel waar je hem hebt gekocht, of naar microsoft?
En dat kost geen geld?Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:41:
[...]
Je kan hem als eerste gewoon ruilen bij je winkel. Als ze er nog hebben. En anders moet je MS bellen, dan haalt UPS hem bij je thuis op.
[ Voor 20% gewijzigd door JSTPS op 14-01-2006 12:48 ]
Ik weet niet of iemand nog een Premium set zoekt, maar bij de Bart Smit in Hilversum (Hilversthof) heb ik er vanmorgen zeker nog 5 gespot
Ja man
Gewoon bellen dat hij stuk is, dan vragen ze misschien naar het serie nummer van je xbox 360. Daarna maken ze een afspraak met je wanneer ze hem komen ophalen.SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:42:
[...]
En dat kost geen geld?En hoe moet ik laten weten dat ie stuk is
moet ik eerst het aankoopbewijs sturen ofzow? of gewoon bellen en zeggen dat ie stuk is?
This space is occupied
Verwijderd
Heb je gewoon via bankoverschrijving betaald, en hebben ze hem toen opgestuurd?Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:27:
[...]
moet je paradigit utrecht bellen en vragen of ze hem willen opsturen. Zo heb ik de mijne ontvangen. Alle andere paradigits zeggen dat dat niet mogelijk is omdat het gaat om een op=op actie, behalve dus paradigit utrecht. Tenzij ze daar nu ook op zijn
[edit] Ik heb hem besteld. Ik krijg een pro forma rekening thuis gestuurd, en dan kan ik het geld over maken en versturen ze hem.
Meer mensen hier ervaring mee? En hoe lang deed de verzending ongeveer?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 13:47 ]
Verwijderd
moeilijk, moeilijk!!
ik heb pgr3 op medium alles gehaald, nu ben ik gold aan het proberen,
maar die cone challenges lukken geen van allen, met medium was 1700k genoeg
nu moet ik ineens 7200k halen om het te halen op goud, dit is toch niet te doen joh!
heeft iemand tips voor me met welke auto het beste te doen en hoe...
ik raak nogal gefrustreerd hiervan
nu moet ik ineens 7200k halen om het te halen op goud, dit is toch niet te doen joh!

De Ford GT90 Concept vind ik hier super voor, maar die moet je unlocken door een bepaald aantal Kudo's te halen. De Supercar Concept (?) is hier ook goed voor vind ik zelf, en de Ferrari F430 ook wel. Sowieso een auto waar je wel mee kan driften maar ook op een normale manier een fatsoenlijke bocht mee kan maken en die makkelijk onder controle te houden is. Het is de bedoeling dat je bij (vrijwel) elke bocht drift (en soms op het rechte stuk, als je bijvoorbeeld de ene keer links door de poortjes moet en dan daarna rechts) en ook eigenlijk tussen alle cones doorrijdt. Als dit helemaal goed gaat is de hele baan eigenlijk 1 lange combo en haal je zo 40.000 Kudo's. Neem ook de tijd, meestal heb je tijd zat dus je hoeft niet overal volgas te rijden.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:44:
moeilijk, moeilijk!!
Het belangrijkste is dus dat je een goede auto hebt en dat je de baan goed kent (weten waar je moet driften en waar je dan uit moet komen), dan is het eigenlijk best simpel.
[ Voor 12% gewijzigd door Wekko306 op 14-01-2006 13:51 ]
Ligt er maar net aan wat je lekker vind; zelf heb ik de RUF Concept en de TVR Sagaris gebruikt. De Sagaris is wat meer tricky om netjes in de drift te houden, de RUF kan je pas kopen als je Rank1 bent.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:44:
moeilijk, moeilijk!!
Verwijderd
ik had een factuur en pro-forma factuur ontvangen, 2 aparte brieven op dezelfde dag een beetje vreemd. Maar ik had het geld donderdag overgemaakt, via een bankoverschrijving, woensdag had ik ze toen binnen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:14:
[...]
Heb je gewoon via bankoverschrijving betaald, en hebben ze hem toen opgestuurd?
[edit] Ik heb hem besteld. Ik krijg een pro forma rekening thuis gestuurd, en dan kan ik het geld over maken en versturen ze hem.
Meer mensen hier ervaring mee? En hoe lang deed de verzending ongeveer?
Trouwens DOA4 is echt meesterlijk mooi! heb hem nu sinds dinsdag en wow.
gameplay verveelt wel snel: wordt snel hetzelfde.
verder vroeg ik me af hoe ik nu een copy van me gamers profiel kan maken? want ik kan hem alleen maar verplaatsen en al die verhalen over call of duty 2 maken me niet blij.
verder vroeg ik me af hoe ik nu een copy van me gamers profiel kan maken? want ik kan hem alleen maar verplaatsen en al die verhalen over call of duty 2 maken me niet blij.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Das bij mij met vecht spellen altijd zo.darkphoenix schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:24:
Trouwens DOA4 is echt meesterlijk mooi! heb hem nu sinds dinsdag en wow.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Die RUF concept rijd super, heb de cone challenges daarmee gereden, alleen platinum wil nog niet lukken, op gold haal ik bv 8500 en dan moet ik voor platinum ineens iets van 16000 halenMAX3400 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:15:
[...]
Ligt er maar net aan wat je lekker vind; zelf heb ik de RUF Concept en de TVR Sagaris gebruikt. De Sagaris is wat meer tricky om netjes in de drift te houden, de RUF kan je pas kopen als je Rank1 bent.

Als je nog geen rank 1 bent dan rijd de gewone RUF ook wel goed btw
ach dat rechtop staande geval is gewoon stom, het begon al met de PS2, maar wat voor nut heeft het uberhaubt? ten eerste heb je de meeste apparaten bij je TV plat liggen, en ten tweede als ie rechtopstaat is ie veel gevoeliger voor omvallen. ten derde zie ik het nut niet van om een CD/DVD er verticaal in te hangen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:37:
[...]
Het zou ook wel enorm stom zou als dit verhaal van jou klopt he, in alle reclame's, kiosk demo pods, en op alle andere plekken waar ze hem showen zie je hem rechtop staan
helaas heb gebeld naar 035 6215819 wat waarschijnliujk hun nummer is... tis het nummer van de enige bart smit in hilversum... maar ze hadden de premium systemen al lange tijd niet meer gehadBierPul schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:59:
Ik weet niet of iemand nog een Premium set zoekt, maar bij de Bart Smit in Hilversum (Hilversthof) heb ik er vanmorgen zeker nog 5 gespot
Alleen de core... maar daar schiet ik niets mee op...
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
MediaMarkt in Eindhoven heeft gisteren nieuwe premium's binnengekregen, toen ik er was rond 17u stonden er nog 15 ofzo. Deze lading heeft helaas geen afstandsbediening meer
MM amsterdam heeft er ook 20... maar had 40 bestellingen en die gingen voor...Finwe schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:54:
MediaMarkt in Eindhoven heeft gisteren nieuwe premium's binnengekregen, toen ik er was rond 17u stonden er nog 15 ofzo. Deze lading heeft helaas geen afstandsbediening meer
Eindhoven is te ver vanuit amsterdam.. helaas
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
wat moet je met die afstandsbediening ik gebruik hem niet eens.Finwe schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:54:
Die afstandsbediening is wel handig als je DVD's (of via WMC) kijkt, al kan je natuurlijk opzich ook prima de controller zelf gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 14-01-2006 16:38 ]
Super handig voor het zappen van je play list in een game, terwijl de ander speelt. Handig in DVD's geen irri menu in beeld. En handig met MCE.....WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:29:
[...]
wat moet je met die afstandsbediening ik gebruik hem niet eens.
Verwijderd
Die 3 dingen zijn inderdaad gewoon waarWSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:01:
[...]
ach dat rechtop staande geval is gewoon stom, het begon al met de PS2, maar wat voor nut heeft het uberhaubt? ten eerste heb je de meeste apparaten bij je TV plat liggen, en ten tweede als ie rechtopstaat is ie veel gevoeliger voor omvallen. ten derde zie ik het nut niet van om een CD/DVD er verticaal in te hangen.
Verwijderd
Het is misschien al voorbij gekomen, maar Battle for middle earth komt er ook voor op de xbox 360...
Prachtig nieuws, nu kan ik echt mijn pc helemaal buiten zetten (althans: stoppen met ugpraden, voor wat nog uiteindelijk?)
Want dat is het enige genre wat je nog zou kunnen missen op de console. (shooters zijn er genoeg op console, en er staan ons nog veel shooters te wachten , dus dat kan geen probleem zijn: gears of war, prey, battlefield 2, ...)
Rts daarentegen.. Bij deze is dat ook opgelost
(en als je één rts gespeeld hebt, heb je ze allemaal gespeeld he, dus als er maar één of twee uitkomen voor de xbox, ook goed)
Niet dat rts een genre is dat ik echt moet gespeeld hebben, of dat ik het zo graag doe (vaak integendeel), but i hate to miss out on something... , snap je?
En nu kan het eindelijk: hoge resolutie voor gedetailleerde battlefields, veel gpu power voor veel units, dit was voorheen op ps2 en xbox onmogelijk. En ik ben er van overtuigd dat ze een degelijk systeem voor de besturing hebben ontwikkeld (in battle for middle-earth selecteer je zowieo 'troepjes' met enkele units ineens, met één selectie, dus het kan wel meevallen)
Aangevuld met xbox live, om snel een potje tegen iemand te spelen (of 4 tegen 4 bvb
) ... Ideaal.
Als de trends zo doorgaan zie ik gamen uiteindelijk nog eindigen waar ze begonnen zijn: op consoles. Wat heb je als developer nu eenmaal liever: weten dat je een potentiele markt hebt van een goed gekend aantal xboxen, of zo een onduidelijke pc markt. En de op de pc maken ze de markt kapot, met dure grafische kaarten om de 5 maand, waar het laatste niet uitegehaald wordt, grote investering aan de gebruikers zijde, gebruiksonvriendelijk.
Ik kijk het nog even aan (en wacht op de komst van de ps3) en daarna gaat deze gamer volledig terug op consoles
(met uitzondering van af en toe eens een pc systeempje voor de games van één a twee jaar geleden, wat wel betaalbaar is)
Prachtig nieuws, nu kan ik echt mijn pc helemaal buiten zetten (althans: stoppen met ugpraden, voor wat nog uiteindelijk?)
Want dat is het enige genre wat je nog zou kunnen missen op de console. (shooters zijn er genoeg op console, en er staan ons nog veel shooters te wachten , dus dat kan geen probleem zijn: gears of war, prey, battlefield 2, ...)
Rts daarentegen.. Bij deze is dat ook opgelost
(en als je één rts gespeeld hebt, heb je ze allemaal gespeeld he, dus als er maar één of twee uitkomen voor de xbox, ook goed)
Niet dat rts een genre is dat ik echt moet gespeeld hebben, of dat ik het zo graag doe (vaak integendeel), but i hate to miss out on something... , snap je?
En nu kan het eindelijk: hoge resolutie voor gedetailleerde battlefields, veel gpu power voor veel units, dit was voorheen op ps2 en xbox onmogelijk. En ik ben er van overtuigd dat ze een degelijk systeem voor de besturing hebben ontwikkeld (in battle for middle-earth selecteer je zowieo 'troepjes' met enkele units ineens, met één selectie, dus het kan wel meevallen)
Aangevuld met xbox live, om snel een potje tegen iemand te spelen (of 4 tegen 4 bvb
Als de trends zo doorgaan zie ik gamen uiteindelijk nog eindigen waar ze begonnen zijn: op consoles. Wat heb je als developer nu eenmaal liever: weten dat je een potentiele markt hebt van een goed gekend aantal xboxen, of zo een onduidelijke pc markt. En de op de pc maken ze de markt kapot, met dure grafische kaarten om de 5 maand, waar het laatste niet uitegehaald wordt, grote investering aan de gebruikers zijde, gebruiksonvriendelijk.
Ik kijk het nog even aan (en wacht op de komst van de ps3) en daarna gaat deze gamer volledig terug op consoles
Ik ben met de komst van de Xbox360 (het begon al met de Xbox) ook gestopt met het games om de PC.. Het geld wat het kost om een beetje bij te blijven was een doorn in mijn oog...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Ik kan het argument van pc niet meer upgraden niet echt snappen... Over x aantal jaar zal de xbox360 ook vervangen worden en zullen er geen games meer uitkomen, ongeacht of de console wel of niet verouderd is. Het is vaak een hype waar op ingespeeld word, en het voordeel bij de aanschaf van een (al dan niet verliesmakend op deze console qua hardware prijs) console is dat men weer een voorraad qua games gaat aankopen waardoor de klant de nieuwe console met voldoende spelletjes kan bespelen. En bij die xbox360 blijft het niet, in mijn geval heb ik er ook een hdtv bij gekocht.
Een pc koop ik eens in de 4 jaar, iig bouw ik er een. Laatste van het laatste, soms gaan ze wel 5 jaar mee. Ik kan er meer mee: Internetten, documenten mee maken, remote inloggen op mijn werkplek en legio van andere zaken welke een 360 niet heeft. FPS hebben een betere beheersing op een pc, MMORPG's zijn eerder uit op pc, en komen soms niet eens op consoles uit (eve-online, lineage2, everquest, cityofheroes.)
Een pc koop ik eens in de 4 jaar, iig bouw ik er een. Laatste van het laatste, soms gaan ze wel 5 jaar mee. Ik kan er meer mee: Internetten, documenten mee maken, remote inloggen op mijn werkplek en legio van andere zaken welke een 360 niet heeft. FPS hebben een betere beheersing op een pc, MMORPG's zijn eerder uit op pc, en komen soms niet eens op consoles uit (eve-online, lineage2, everquest, cityofheroes.)
Verwijderd
pffffttt, ik zit de hele godganse dag al CoD2 te spelen op Veteran nivo maar ik kom ff geen steek verder.
Ik ben ergens in een dorp en moet daar een zwaar verdedigd Duits Hoofdkwartier veroveren.
Ik moet van mijn commandant op een zeker moment kijken of ik ergens de duitsers in hun flank aan kan vallen.
Dat doe ik netjes maar ik kom maar niet in de buurt van het huis, die mede-soldaatjes laten me elke keer alleen opstormen naar dat gebouw! Om gek van te worden.
Heeft iemand nog tips voor dit gedeelte van de missie? Het is het laatste onderdeel van een verovering van een gebouw of 6.
Ik ben ergens in een dorp en moet daar een zwaar verdedigd Duits Hoofdkwartier veroveren.
Ik moet van mijn commandant op een zeker moment kijken of ik ergens de duitsers in hun flank aan kan vallen.
Dat doe ik netjes maar ik kom maar niet in de buurt van het huis, die mede-soldaatjes laten me elke keer alleen opstormen naar dat gebouw! Om gek van te worden.
Heeft iemand nog tips voor dit gedeelte van de missie? Het is het laatste onderdeel van een verovering van een gebouw of 6.
Verwijderd
En toch klopt het argument van upgraden wel voor games. Een 360 kost je 400 Euro, die vervang je over een jaar of 4 a 5. Dat betekent 400 Euro afschrijven over die jaren.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:09:
Ik kan het argument van pc niet meer upgraden niet echt snappen... Over x aantal jaar zal de xbox360 ook vervangen worden en zullen er geen games meer uitkomen, ongeacht of de console wel of niet verouderd is. Het is vaak een hype waar op ingespeeld word, en het voordeel bij de aanschaf van een (al dan niet verliesmakend op deze console qua hardware prijs) console is dat men weer een voorraad qua games gaat aankopen waardoor de klant de nieuwe console met voldoende spelletjes kan bespelen. En bij die xbox360 blijft het niet, in mijn geval heb ik er ook een hdtv bij gekocht.
Voor een PC heb je om de nieuwste games te kunnen spelen (want wie kan F.E.A.R. bijv. max. draaien?) om het jaar een nieuwe grafische kaart nodig die vaak tussen de 300 tot 500 Euro per stuk moeten kosten. 4 x 300 euro is al 1.200 Euro, laat staan m.b.t. duurdere opties.
Daarnaast: dan blijft het niet bij de GPU, de CPU is na een aantal jaar ook weer aan vervanging toe, noem maar op.
Die HDTV, tja voor je PC upgrade je de monitor ook, tel je die ook even mee?
Een LCD HDTV koop je naast voor je 360 neem ik aan ook om TV op te kijken, dus de scope daarvan is breder dan enkel de console. Kosten hiervoor kun je dan ook meestal niet geheel alleen toeschrijven aan de console.
Verder is deze vergelijking al tig keer voorbij gekomen, die is gewoon bijna niet te maken. Op een PC kun je gewoon weer andere dingen. Die is een alles kunner, maar dat betekent vaak ook: op een specialistisch punt is de console gewoon beter: alle hardware aanwenden voor de games&het grafisch geweld. De PC moet z'n krachten verdelen.
Daarnaast: zoals bij de normale xdoos ook mogelijk was, met een modchip kun je er wel gewoon weer PC zaken op doen, zoals MSN, surfen op het internet etc etc etc. Als je ziet welke processorkracht dat ding in huis heeft ben ik ook benieuwd wat men er straks op kan proppen, wellicht Mac OS X Tiger? Dat zou geinig zijn
ik heb een rete snelle pc maar sinds de 360 heb ik er nooit meer op gespeeld
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Nja wat debielLord_T schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:52:
[...]
helaas heb gebeld naar 035 6215819 wat waarschijnliujk hun nummer is... tis het nummer van de enige bart smit in hilversum... maar ze hadden de premium systemen al lange tijd niet meer gehad
Alleen de core... maar daar schiet ik niets mee op...
Ik heb ze zien staan in de winkel met een grote kaart kado idee erop
In het andere filiaal hadden ze ook alleen nog core's maar ook alleen maar core dozen in de winkel
Ja man
omg... Bij Official Xbox Magazine (OXM) zitten ook altijd DVDtjes met speelbare demos, maar er waren ook 1000 points mee te verdienen, dacht ik... Blijkt dus dat dit niet mogelijk is maar dat ze verplicht zijn bij elk DVDtje die op de xbox gaat draaien iig 1000 punten te verdienen zijn, smerig trucje alleen dat ze niet te unlocken zijn
Vind het alleen vervelend dat ze niet gewoon alle demo's meteen op marketplace zetten. Ik wil die full auto demo en heb geen zin om voor een demo te gaan betalen (oftewel magazine te kopen).
Zeker voor live gold abo's zouden ze dat kunnen doen. En waar blijft CoD2 en king kong demo op marketplace?
Zeker voor live gold abo's zouden ze dat kunnen doen. En waar blijft CoD2 en king kong demo op marketplace?
Verwijderd
Dat is uw persoonlijke keuze, je kan de xbox ook perfect gebruiken met een pc-crt/tft (wat je al hebt voor alle duidelijkheid)Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:09:
En bij die xbox360 blijft het niet, in mijn geval heb ik er ook een hdtv bij gekocht.
Nee, echt? Zou het misschien kunnen omdat de 360 een GAMECONSOLE is? En dat die taken zoals hierboven beschreven ook niet in de taakomschrijving van een spelconsole passen?Een pc koop ik eens in de 4 jaar, iig bouw ik er een. Laatste van het laatste, soms gaan ze wel 5 jaar mee. Ik kan er meer mee: Internetten, documenten mee maken, remote inloggen op mijn werkplek en legio van andere zaken welke een 360 niet heeft.
Ik kan met mijn standalone dvd speler en radio ook niet op internet, jammer he? en ik kan geen koffie zetten met mijn ps2... of mp3'tjes spelen uit mijn rekenmachine...
HET grote punt hier is, dat wanneer de vereiste tot gamen wegvalt uit de pc-doelstelling, dat de vervangingscyclus voor de apparaat als geheel veel en veel langer wordt. (voor het overgrote deel van de gebruikers toch)
Mac gebruikers staan niet bekend als gamers (die zijn er nauwelijks voor osx) Waarom doet een mac gebruiker dan zoveel langer met een pc (4-5 jaar misschien langer zelfs) Wat jij buiten gamen nog doet op je pc kan gemakkelijk met een pc'tje van 300-400€
En laat dat nu echt het enige genre zijn dat mij echt totaal niet kan boeien, daar wil ik zelfs nog niet naar kijken...FPS hebben een betere beheersing op een pc, MMORPG's zijn eerder uit op pc, en komen soms niet eens op consoles uit (eve-online, lineage2, everquest, cityofheroes.)
(en voor wie rpg wil, er komt nog een hele rits rpg uit voor de xbox, startende met oblivion
Nu ja, het is een persoonlijke visie, en die discussie is al te vaak gevoerd, en het hoort hier ook niet echt thuis. Maar ik althans ga toch stilletjesaan stoppen met pc gamen, en enkel nog af en toe een systeem samenstellen voor games van meer dan een jaar voor de aankoop van de pc. Het ideale voorbeeld hierbij is bvb een systeem samenstellen (begin 2006) voor het spelen van HL2. Dat is al iets betaalbaarder. Voor die paar games op een jaar, die dan nog meestal ook op console verschijnen...
En wat je ook samenstelt van pc, het resultaat is ALTIJD ontchoogelend (als je over normale bedragen spreekt) Ik heb onlangs een pc voor mezelf samengesteld (900€ voor alleen de kast). Toch redelijk bedrag, en het resultaat is telkens licht ontchoogelend, net niet dat. Terwijl de console 'comes as is' gelijke performance en alles ziet eruit zoals het bedoeld is, en voor iedereen hetzelfde.
Mijn punt was alleen dat het laatste ontbrekende genre ook op de console is verschenen: namelijk rts: battle for middle earth II (misschien het enige wat ik nog zou willen spelen op pc, omdat ik deel I vrij goed vond)
Verwijderd
even een vraagje over de fight night demo
je kan met charcter in first person mode komen en dan je tegenstander flink afranselen
het is me 1 keer gelukt maar hoe moet het?
ik vind het wel een coole functie
maar zou hem wel graag wat vaker gebruiken.
dus als iemand weet hoe het werkt hoor ik het graag
je kan met charcter in first person mode komen en dan je tegenstander flink afranselen
lol, dat lijkt me coolVerwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:54:
even een vraagje over de fight night demo
Verwijderd
dat is het zeker dan zie je in volle glorie die bek lelijker worden en bloeden
is echt super cool maar het precies moet weet ik niet.
het lukte me maar 1 keer
Het verschil is dat ik niet eens in de 4/5 jaar een nieuwe PC kocht.. Elk jaar was ik gemiddeld wel voor ongeveer 500 euro aan het verbouwen aan dat ding.. Dan weer een nieuwe videokaart. dan weer een processor.. Want je wilt natuurlijk wel de nieuwste games spelen..Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:09:
Het enige wat ik nog doe op de PC is internetten en de gebruikelijke PC dingen (word/excel).. Voor games heb ik mijn Xbox 360.. Misschien kan ik nu ook eens 4 jaar doen met mijn PC..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Er is alleen één groot verschil tussen PC en Xbox 360. De Xbox 360 heeft veel meer last van een cyclus. Het ziet er nu nog top uit. Maar over een jaar of twee is het al een stuk minder. Terwijl als jij een PC constant upgrade, dan heb je altijd de allermooiste graphics. Dus ik vind het niet helemaal eerlijk om een Xbox op z'n hoogtepunt (0-1 jaar na de launch), te vergelijken met de computer. Je moet kijken naar de hele cyclus.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
das waar! ik heb alleen het gevoel dat vele uitgevers nog niet goed zijn of nog veel moeten leren met multicore progameren. en dat daar nog veel winst uit komt.Hoedje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:01:
Er is alleen één groot verschil tussen PC en Xbox 360. De Xbox 360 heeft veel meer last van een cyclus. Het ziet er nu nog top uit. Maar over een jaar of twee is het al een stuk minder. Terwijl als jij een PC constant upgrade, dan heb je altijd de allermooiste graphics. Dus ik vind het niet helemaal eerlijk om een Xbox op z'n hoogtepunt (0-1 jaar na de launch), te vergelijken met de computer. Je moet kijken naar de hele cyclus.
Een pc kost geld om bij te blijven ? Waar ben jij de afgelopen 10 jaar geweest ? Volgens mij zijn er op het moment 10.000 manieren om voor een pc al dan niet legaal aan games te komen. Veelal illegaal, voor xbox moet je alles kopen voor 50 euro. Misschien dat je een van de mensen bent die neit kopieren dan gaat dit argument natuurlijk niet op. Maar bij blijven zul je met een xbox360 nogsteeds moeten. Wacht maar eens hoeveel opvolgers er uitgepoept gaan worden komende jaren.Macer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:29:
Ik ben met de komst van de Xbox360 (het begon al met de Xbox) ook gestopt met het games om de PC.. Het geld wat het kost om een beetje bij te blijven was een doorn in mijn oog...
En dan een xbox zo mooi is valt ook wel mee. Als je een beetje een pc hebt kun je nu al de graphics op je scherm toveren die een xbox ook kan. Het is gewoon puur gemak zon console vergeleken met een pc (Cd erin en spelen maar, geen installatie en driver meuk).
Daarbij valt investeren in een pc best mee, als je al je xbox360 games gaat spelen op een hdtv ben je ook nog eens zeker zon 400 voor die tv kwijt. Dat komt dus al op 800 euro, daar kun je een redelijk pctje voor kopen!
Maarja, ik zelf ben niet geen tegenstander van console's, ik speel zelf regelmatig pro evo en tekken op een ps2. Maar ik speel vrijwel alleen Rts en shooters en dan kun je nogsteeds niet om de pc heen.
Edit: Als iemand nog opzoek is naar een 360 core system, bij de mediamarkt in eindhoven staan er ongeveer 100 op de bovenste verdieping.....
[ Voor 5% gewijzigd door Pandemic op 15-01-2006 11:34 ]
True. Maar daarnaast gebruiken de games die tot nu toe uit zijn voor de 360 maar een fractie van de capaciteit en mogelijkheren die de 360 biedt.Er is alleen één groot verschil tussen PC en Xbox 360. De Xbox 360 heeft veel meer last van een cyclus. Het ziet er nu nog top uit. Maar over een jaar of twee is het al een stuk minder. Terwijl als jij een PC constant upgrade, dan heb je altijd de allermooiste graphics. Dus ik vind het niet helemaal eerlijk om een Xbox op z'n hoogtepunt (0-1 jaar na de launch), te vergelijken met de computer. Je moet kijken naar de hele cyclus.
en voor de prijs van deze console krijg je trouwens never nooit een computer met vergelijkbare graphics
[ Voor 48% gewijzigd door coady op 15-01-2006 11:34 ]
Nee daar heb je volkomen gelijk in, voor 800 niet.Meer in de zin van zo'n 1500 euro +. Maarja, dat is ook de kracht van een console niet?
Gebruiksgemak in combinatie met een lage prijs en een goede kwaliteit (kwaliteit gezien in de zin van mooie graphics).
Volgens mij is het gewoon wachten op de eerste console/pc die volledig integreert en alle voordelen van beide in zich heeft zodat je een beeldscherm hebt waar je zowel tv opkijkt als je huiswerk op maakt en gamed/internet. (Al zou ik dan nog 2 schermen willen hebben want ik wil tv kijken en leren tegelijk.....)
Gebruiksgemak in combinatie met een lage prijs en een goede kwaliteit (kwaliteit gezien in de zin van mooie graphics).
Volgens mij is het gewoon wachten op de eerste console/pc die volledig integreert en alle voordelen van beide in zich heeft zodat je een beeldscherm hebt waar je zowel tv opkijkt als je huiswerk op maakt en gamed/internet. (Al zou ik dan nog 2 schermen willen hebben want ik wil tv kijken en leren tegelijk.....)
Juh, dat ook. Heb je wel eens CoD2 op de xbox360 en de PC gespeeld met letterlijk alles op het hoogst? Ik heb CoD2 op een Samsung LCD tv gespeeld, en thuis achter mijn pc... op de pc ziet het er echt een stuk beter uit. Ik zat laatst ook te twijfelen tussen gewoon een xbox360 kopen voor de games, en me laptop houden voor de andere pc zaken (en me gewone pc verkopen dus... behalve scherm, boxen etc.). Maar toen ik CoD2 voor het eerst zag op de xbox viel die mij echt wel tegen qua graphics en speelbaarheid. Even later had ik hem op de pc bij mij thuis en het zag er veel mooier uit en speelde ook nog eens veel beter met keyboard en muis.Hoedje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:01:
Je hebt zeker CoD2 op zo'n Demopod gespeeld?Bartjuh schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:42:
[...]
Juh, dat ook. Heb je wel eens CoD2 op de xbox360 en de PC gespeeld met letterlijk alles op het hoogst? Ik heb CoD2 op een Samsung LCD tv gespeeld, en thuis achter mijn pc... op de pc ziet het er echt een stuk beter uit. Ik zat laatst ook te twijfelen tussen gewoon een xbox360 kopen voor de games, en me laptop houden voor de andere pc zaken (en me gewone pc verkopen dus... behalve scherm, boxen etc.). Maar toen ik CoD2 voor het eerst zag op de xbox viel die mij echt wel tegen qua graphics en speelbaarheid. Even later had ik hem op de pc bij mij thuis en het zag er veel mooier uit en speelde ook nog eens veel beter met keyboard en muis.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Zulke gasten moet je lekker laten lullen. Voor mij 300-400 euro X360>>>>>>>>>>>>>>>PC. Geen gezeik met installen, geen gezeik met drivers, geen gezeik met GRFX card, CPU, gheugen upgraden als er weer een nieuwe game uit is.
X360 wat you see is what you get, no BS.
X360 wat you see is what you get, no BS.
Dat moet haast wel want zelfs de developers geven aan dat COD2 op de xbox mooier en beter draait dan op welke pc ook...Thund3r schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:50:
[...]
Je hebt zeker CoD2 op zo'n Demopod gespeeld?
Maja..
Aankomende week verwacht ik mijn 360 terug uit Duitsland van een reparatie. Wellicht krijg ik een nieuwe.
Mocht ik een nieuwe krijgen, hoe zit het dan met eerder gedownloade arcade spellen die ik gekocht heb? Kan ik die dan gratis downloaden zonder weer te moeten betalen met credits?
Mocht ik een nieuwe krijgen, hoe zit het dan met eerder gedownloade arcade spellen die ik gekocht heb? Kan ik die dan gratis downloaden zonder weer te moeten betalen met credits?
Voor zover ik weet, moet dat kunnen ja.Ponymaster schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:16:
Aankomende week verwacht ik mijn 360 terug uit Duitsland van een reparatie. Wellicht krijg ik een nieuwe.
Die spellen staan in je downloadhistory. Deze is afhankelijk van je Xbox Live account en dus onafhankelijk van je XBox.Ponymaster schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:16:
Mooi is het spel zeker maar absoluut niet beter als de PC variant. Op IGN was laatst nog een head to head tussen de Xbox360 en de PC en je kon duidelijk zien dat de Xbox360 versie net wat minder scherp was overal als de PC versie.OcNewB schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:12:
[...]
Dat moet haast wel want zelfs de developers geven aan dat COD2 op de xbox mooier en beter draait dan op welke pc ook...
Maja..
Zit inderdaad erg weinig verschil tussen das waar.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
ja dat zal wel gewoon zitten in de ultra high/high settings op high/mediumschnumi schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:36:
[...]
Mooi is het spel zeker maar absoluut niet beter als de PC variant. Op IGN was laatst nog een head to head tussen de Xbox360 en de PC en je kon duidelijk zien dat de Xbox360 versie net wat minder scherp was overal als de PC versie.![]()
verder zal het met de normalmapping wel goed zitten.
en AA op 2x ipv 4x
maar er mag ook verwacht worden als je nix kan instellen aan graphics en preformance dat het spel dan ook overal goed draait op een console.
(wat van Q4 en NFSMW niet te zeggen valt)
jij vergeet dat de 3 cores nog geen eens benut worden, alle games die je nou ziet gebruiken alleen nog maar 1 core.Hoedje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:01:
ok op langere termijn had ik wel meer geheugen verwacht, want 512 mb shared is wel erg weinig als er ook geen swapfile gemaakt kan worden.
ik denk dat je met 1024 al een heel eind verder had kunnen komen, met oog op de toekomst.
maar over de PC kijk je kan dan wel elk jaar een upgrade uitvoeren, maar dan betaal je per jaar meer als een console aan upgrades. en tegen de tijd dat de console outdated is kun je wel weer een nieuwe console kopen die dan eerdaags gereleased word.
ik ben ook PC fanaat maar ik heb ook een 360.
[ Voor 109% gewijzigd door Bulls op 15-01-2006 13:04 ]
Volgens mij kunnen ze wel een swap-file maken, mits de HDD aanwezig is. Ook voor dit is weer een apparte partitie aanwezig, als ik me niet vergis.WSaeNoTSoCK schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:00:
[...]
jij vergeet dat de 3 cores nog geen eens benut worden, alle games die je nou ziet gebruiken alleen nog maar 1 core.
ok op langere termijn had ik wel meer geheugen verwacht, want 512 mb shared is wel erg weinig als er ook geen swapfile gemaakt kan worden.
ik denk dat je met 1024 al een heel eind verder had kunnen komen, met oog op de toekomst.
maar over de PC kijk je kan dan wel elk jaar een upgrade uitvoeren, maar dan betaal je per jaar meer als een console aan upgrades. en tegen de tijd dat de console outdated is kun je wel weer een nieuwe console kopen die dan eerdaags gereleased word.
ik ben ook PC fanaat maar ik heb ook een 360.
*edit gevonden
vd:\ or a:\
--->Root of the DVD drive and the emulated DVD drive.
devkit:\ or e:\
--->Root of the development partition on devkits.
hdd:\
--->Root of the title hierarchy on the retail partition of the hard drive.
mu0:\ and mu1:\
--->Root of user area on memory units. Not available during runtime. Retail memory units will have a minimum capacity of 64MB with 8MB reserved for system use.
game:\ or d:\
--->Root of the game disc or emulated game disk.
cache:\
--->Scratch partition allocated by the system to the game. The cache partition is always stored on the retail hard drive and is not available if the hard drive is not attached. The size of the cache partition available to the title is 2GB.
Verder 512 MB meer dan zat voor deze next-gen consoles, de vorige gen consoles hadden veel minder, zowat een factor 10. Mensen staren zich zo blind op Xbox == PC maar dat is niet het geval.
[ Voor 27% gewijzigd door S2S op 15-01-2006 14:25 ]
Verwijderd
Overall is hij dus echt wel beter op de 360 dan op de PC.schnumi schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:36:
[...]
Mooi is het spel zeker maar absoluut niet beter als de PC variant. Op IGN was laatst nog een head to head tussen de Xbox360 en de PC en je kon duidelijk zien dat de Xbox360 versie net wat minder scherp was overal als de PC versie.![]()
Een stilstaand plaatje ziet er misschien scherper uit op de pc met alle setting hoog maar je krijgt absoluut last van framedrops op drukke momenten. Maakt niet uit hoe snel je pc is. Op de 360 is het aantal FPS veel copnstanter.
Het verschil in kwaliteit graphics is zoals je zegt al minimaal. Volgens mij al bijna niet merkbaar als de game "in motion" is. Daar tegenover staat dat de game vele malen soepeler looprt op de 360. Dus overall is hij gewoon beter op de 360.
Even ter info: ik heb COD2 op mn (SLI) pc en op de 360. Heb mn pc en de 360 op hetzelfde plasma scherm aansloten dus ik kan de 2 uitstekend met elkaar vergelijken...
Verwijderd
Ik ben ook van plan om een xbox360 premium system te kopen. Gisteren heel Den Haag afgelopen maar (wat ik eigenlijk al verwacht had) nergens zo'n systeem te krijgen. Je breekt je nek over de core systemen, daar hebben ze vrijwel overal nog een paar van staan, maar je die moet ik niet. En het ergste is nog dat geen enkele winkelier kan zeggen wanneer ze weer systemen binnen krijgen. Erg jammer.
Je zou bijna in staat zijn om een core-systeem te kopen, maar als je uitrekend wat dit extra gaat kosten, dan schiet dit ook niet op. heeft iemand hier een idee of er binnenkort weer een grote lading premiums richting NL gaan komen?
Je zou bijna in staat zijn om een core-systeem te kopen, maar als je uitrekend wat dit extra gaat kosten, dan schiet dit ook niet op. heeft iemand hier een idee of er binnenkort weer een grote lading premiums richting NL gaan komen?
Ik ben al in de Amerikaanse campagne, en heb geen enkel moment last gehad van framedrops die ik gemerkt heb. Rook, tienduizend poppetjes en kogels om me oren, maar nergens last van, gaat net zo soepel door. Misschien moet je een keer een clean install doen met de nieuwste drivers ofzo.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:48:
[...]
Overall is hij dus echt wel beter op de 360 dan op de PC.
Een stilstaand plaatje ziet er misschien scherper uit op de pc met alle setting hoog maar je krijgt absoluut last van framedrops op drukke momenten. Maakt niet uit hoe snel je pc is. Op de 360 is het aantal FPS veel copnstanter.
Het verschil in kwaliteit graphics is zoals je zegt al minimaal. Volgens mij al bijna niet merkbaar als de game "in motion" is. Daar tegenover staat dat de game vele malen soepeler looprt op de 360. Dus overall is hij gewoon beter op de 360.
Even ter info: ik heb COD2 op mn (SLI) pc en op de 360. Heb mn pc en de 360 op hetzelfde plasma scherm aansloten dus ik kan de 2 uitstekend met elkaar vergelijken...
Was ik er net uit dat ik toch COD2 ga kopen in plaats van DOA4, is ie net uitverkocht hier
Zijn er trouwens mensen hier die last hebben van de save-bug in COD2 (corrupt/weg, dus overnieuw beginnen) of is er inmiddels al een patch uit die dit probleem en andere misschien al opgelost heeft?
Zijn er trouwens mensen hier die last hebben van de save-bug in COD2 (corrupt/weg, dus overnieuw beginnen) of is er inmiddels al een patch uit die dit probleem en andere misschien al opgelost heeft?
Heb ik tot nu toe geen last van gehad, een patch voor de multiplayer zou er binnenkort uitkomen (tegen de lagfout in het spel) en dan zullen ze dat ook wel oplossen denk ik.Wekko schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:01:
Was ik er net uit dat ik toch COD2 ga kopen in plaats van DOA4, is ie net uitverkocht hier![]()
Ga morgen weer ff een paar boekhandels af om te zoeken naar OXM hier in NL (wil FF spelen
Verwijderd
Ik werd zo gek van de save bug dat ik uiteindelijk de cheat
gebruikt heb om alle levels te unlocken in CODII.
(Met je wijs en middelvingers de 4 knoppen op de voorkant ingedrukt houden en daarna op de d pad
snel <<>> en YY indrukken, je hoort een koe loeien en alle levels zijn unlocked, je kunt gewoon verder)
Eigenlijk hou ik helemaal niet van zo'n cheat maar in dit geval las ik dat dit op aanraden van de game fabrikant
door een andere gamer gebruikt was.
Is er dan sprake van een patch of een cheat?

(Met je wijs en middelvingers de 4 knoppen op de voorkant ingedrukt houden en daarna op de d pad
snel <<>> en YY indrukken, je hoort een koe loeien en alle levels zijn unlocked, je kunt gewoon verder)
Eigenlijk hou ik helemaal niet van zo'n cheat maar in dit geval las ik dat dit op aanraden van de game fabrikant
Als je die cheat alleen gebruikt omdat je steeds je savegame kwijt ben, en je alsnog alle levels (in goede volgorde) uitspeelt is het toch helemaal geen cheaten? Kan je op die manier eigenlijk nog wel achievements unlocken (lijkt me van niet, aangezien het spel dan niet weet wanneer je het echt uitgespeeld hebt)? Binnenkort komt er dus waarschijnlijk een patch uit voor online multiplayer problemen, het lijkt me logisch als ze dan ook wat aan deze bug doen.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:37:
Verwijderd
Net nog even gekeken naar de unlockte levels in codII,
De levels die ik nog niet gedaan heb zijn weer gelocked maar ik kan dus wel gewoon verder.
Ik heb gelezen dat je wel gewoon achievements kunt halen als je op veteran speelt. (Ik zou alleen niet meer weten waar ik dit gelezen heb)
Ik denk zelf dat activision makkelijk van zo'n patch af probeert te komen door een cheat in de wereld te helpen.
Gisteren mijn 360 aan een 15 jaar oude B&O tv gehangen, het beeld zag er (zonder advanced scart) echt perfect uit. Ik zag het natuurlijk niet naast elkaar maar het leek net zo strak als die voorbeeld dingen met zo'n samsung schermpje in de winkel. Ik heb zelf een 1 jaar oude samsung breedbeeld maar in vergelijking is die echt k**. Krijg ik dat echt beter met een advanced scart of niet?
Waarom heeft die B&O genoeg aan die gewone kabel die bij de premium zit?
De levels die ik nog niet gedaan heb zijn weer gelocked maar ik kan dus wel gewoon verder.
Ik heb gelezen dat je wel gewoon achievements kunt halen als je op veteran speelt. (Ik zou alleen niet meer weten waar ik dit gelezen heb)
Ik denk zelf dat activision makkelijk van zo'n patch af probeert te komen door een cheat in de wereld te helpen.
Gisteren mijn 360 aan een 15 jaar oude B&O tv gehangen, het beeld zag er (zonder advanced scart) echt perfect uit. Ik zag het natuurlijk niet naast elkaar maar het leek net zo strak als die voorbeeld dingen met zo'n samsung schermpje in de winkel. Ik heb zelf een 1 jaar oude samsung breedbeeld maar in vergelijking is die echt k**. Krijg ik dat echt beter met een advanced scart of niet?
Waarom heeft die B&O genoeg aan die gewone kabel die bij de premium zit?
Verwijderd
Het lijkt erop dat je een beetje scheel bent, want het ziet er echt 10 keer beter uit op zo een samsung HDTV als op een normale tv hoor
Dat lijkt me toch ook wel ja. Al is het wel raar dat meerdere mensen gezegd hebben dat het beeld er op een oude tv beter uit ziet dan op een nieuwe tv (CRT), en dat het er met de Advanced Scart kabel op een nieuwe tv vergelijkbaar is met de bijgeleverde kabel op een oude tv.
Ik moet ook zeggen dat perfect dark er op mijn tv (philips breedbeeld plat scherm maar een grote achterkant, 100hz 71cm) bijna hetzelfde uitziet als een hd tv van een kennis. Als ik de scherpte van de tv voluit zet, ziet het er echt een stuk beter uit dan standaart. zoveel scheelt het nou ook weer niet met een hd tv als je 3 meter of meer van je tv af zitVerwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:49:
Het lijkt erop dat je een beetje scheel bent, want het ziet er echt 10 keer beter uit op zo een samsung HDTV als op een normale tv hoor
Ik heb vanmiddag ff voor het eerst de VGA kabel gebruikt om op een 17" TFT 12ms te testen.
en het ziet er inderdaad veel beter uit. scherper, maar het loopt ook vloeiender.
je moet de display settings wel op standaard zetten IPV widescreen, en ik heb de resolutie gekozen van 1280x1024 (native)
jammer dat je met PGR3 geen zwarte balken kan krijgen zodat het beeld nu opgerekt is (hierbij heb ik ook de res van 1280x720 gebruikt waarbij het oprekken wel wat minder was, maar nog niet helemaal verdwenen)
de Kameo demo ziet er echt haarscherp uit. en het intro stukje dat je langs de torens vliegt een beetje dat kasteel rond loopt echt heel soepel, terwijl als ik datzelfde stukje afspeel op mn breedbeeld (PAL 50) met de advanced scart dan hapert hij wel redelijk met flinke framedrops.
hieruit maak ik op dat de xbox op hogere resoluties ook meer aanspraak maakt op de rekenkracht van het systeem.
ook PD0 ziet er beter uit alleen zijn de kartels nog niet helemaal verdwenen.
en het ziet er inderdaad veel beter uit. scherper, maar het loopt ook vloeiender.
je moet de display settings wel op standaard zetten IPV widescreen, en ik heb de resolutie gekozen van 1280x1024 (native)
jammer dat je met PGR3 geen zwarte balken kan krijgen zodat het beeld nu opgerekt is (hierbij heb ik ook de res van 1280x720 gebruikt waarbij het oprekken wel wat minder was, maar nog niet helemaal verdwenen)
de Kameo demo ziet er echt haarscherp uit. en het intro stukje dat je langs de torens vliegt een beetje dat kasteel rond loopt echt heel soepel, terwijl als ik datzelfde stukje afspeel op mn breedbeeld (PAL 50) met de advanced scart dan hapert hij wel redelijk met flinke framedrops.
hieruit maak ik op dat de xbox op hogere resoluties ook meer aanspraak maakt op de rekenkracht van het systeem.
Zet pal op 60, dan zijn de haperingen verdwenenWSaeNoTSoCK schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:56:
Ik heb vanmiddag ff voor het eerst de VGA kabel gebruikt om op een 17" TFT 12ms te testen.
en het ziet er inderdaad veel beter uit scherper maar het loopt ook vloeiender.
je moet de display settings wel op standaard zetten IPV widescreen, en ik heb je resolutie gekozen van 1280x1024 (native)
als ik op pal 60 zet dan mis ik onder en rechts een stuk van 2 CM ongeveer (zwarte balken) en links en boven mis ik ook een deel. net of het beeld wat te veel naar boven en opzij is geschovenSOEDARKMASTER schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:57:
[...]
Zet pal op 60, dan zijn de haperingen verdwenen
(en dat kan ik ook niet wijzigen)
en volgende maand koop ik een HDTV van LG
[ Voor 6% gewijzigd door Bulls op 15-01-2006 18:00 ]
Ik heb een monitor van LGWSaeNoTSoCK schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:00:
[...]
als ik op pal 60 zet dan mis ik onder en rechts een stuk van 2 CM ongeveer (zwarte balken) en links en boven mis ik ook een deel. net of het beeld wat te veel naar boven en opzij is geschoven
(en dat kan ik ook niet wijzigen)
en volgende maand koop ik een HDTV van LG
voor mn PC heb ik ook een F700Pvan LG
maar beneden hebben mn ouders een BenQ FP783 12ms en die heb ik getest op de xbox.
trouwens viel dat ghosting wel mee, bijna vergelijkbaar als met een TV
Ik heb net de De Xbox 360 Manual in PDF doorgelezen,
maar ik kan er nou niet echt uit opmaken of je nu perse XP mediacenter nodig hebt om video's te streamen.
Of is dit ook gewoon mogelijk met XP Pro.
maar ik kan er nou niet echt uit opmaken of je nu perse XP mediacenter nodig hebt om video's te streamen.
| Youtube |
MediaCenter.SV3NNER schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:29:
Ik heb net de De Xbox 360 Manual in PDF doorgelezen,
offtopic:
Iets met openingspost doorlezen & GoT-search...
Iets met openingspost doorlezen & GoT-search...
Inderdaad heb je MediaCenter nodig voor video's (en dan kan je nog niet zomaar divx kijken), muziek en foto's kan je ook vanaf XP streamen.
Dit topic is gesloten.