Helemaal mee eens. Onlangs nog een discussie in /1 Westfall gehad, iemand vroeg wat de level requirements waren voor de deadmines. Ik zei 18+. Reageerde iemand dat 't met level 14 ook goed te doen was. Ja, maar die knakker ging wel mee met 2 level 40 spelers. No shit. Die kunnen 't solo.Thijs schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:23:
Dat vind ik juist supersaai, is toch geen uitdaging dan? Gister heb ik Deadmines gedaan met m'n warrior en het was heel erg leerzaam.In het begin bakte ik er geen drol van, maar later ging het al stukken beter. Vlak voor VC (bij het schip) verliet iemand de party en kregen we een high lvl die ons wel even zou helpen... nou ja, het maakte dus geen fuck meer uit of ik nog iets ging tanken ja of nee, hij pwnde toch de shit uit alles. Hoe kan je, als je altijd maar solo't en wordt geholpen door lvl 60ers in instances, in godsnaam leren om je class te spelen? Ja ok, ik weet wat een warrior theoretisch moet doen (sunder armor, revenge, bla bla bla), maar het daadwerkelijk uitvoeren is toch nog even een tikkeltje lastiger.
Je moet de deadmines niet doen met high-level guildies. Het is een makkelijke, redelijk korte, instance. En hardstikke leuk! "You landlubbers are tougher than I thought, I'll have to improvise!"
Euh, nee. 10 AGI = 20 ATP. 20 ATP != 10 agi. AGI boost namelijk je critrate ook, en daar profiteren ook je special shots van. ATP boost alleen je autoshots. 60ATP is helemaal niet bijzonder, en absoluut niet vergelijkbaar met 30 agi.Miles Teg schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:33:
62 ATP ~ 31 agi. Als er 31 agi op een wapen zit is het *drool, das een hunterweapon*. 5.1 DPS is onderdeel van je DPS, is dus gewoon lekker meegenomen. Bovendien komt er dan nog een enchant op van +15 agi. Ofwel, dat wapen voegt toe aan je dps, alleen niet zo veel als andere combinaties.
Dat bedoelde ik dus. En waarom zou je je ranged DPS gaan nerfen alleen voor een iets hardere eerste mep. Als je in een instance aggro hebt van een mob wil je die echt niet extra pissig maken.Een crittende raptorstrike die 1100 damage (instant, want eerste, en enige melee-aanval) doet, is op dat moment dps-wise bijna 2x zo hoog als een Aimed Shot crit van 2k.
Je sustained melee DPS is in vergelijking met je sustained ranged DPS gewoon schijt natuurlijk.
Ja, en weet je wat nog slechtere Hunters zijn...zo kunnen we door blijven gaan. Het ging erom dat je als Hunter primair een ranged damage dealer bent. En je ranged DPS je primaire concern is. Als je voor PvP een 2-hander wil prima, maar neem dan gewoon 2 DEs erbij voor instances. Daar melee je praktisch nooit.Weet je wát (imho uiteraard) trouwens slechte hunters zijn? Degene die hun melee-skills compleet negeren en in hun pogingen range te houden andere mobs agro'en.
In end game instances is Hunter puur ranged DPS, niks meer.De vraag is, denk ik, wát is nu precies een hunter? Puur ranged? Nee, dat is een mage, diens spells kunnen op iedere afstand worden afgeschoten en ze hebben bagger armor. Is het puur melee? Nee, ranged dps is een stuk beter. Zou het misschien een combinatie van beiden kunnen zijn, waarbij de focus op ranged ligt (immers, je ranged dps is hoger, doch je hebt enkele meleeskills, plus een aspect voor 8% dodge, plus mail armor)?
Een 'hele trage' meenemen voor aimed shots is ook niet nuttig, sowieso kun je 't beste een trage boog meenemen zodat je minder munitie verspilt, maar uit eindelijk gaat 't gewoon om de DPS en de stats van dat ding. Aimed shot voegt ook gewoon weapon damage toe.Nogmaals, het gaat mij om optimalisatie voor verschillende situaties. Bergen hunters hebben 2 bogen bij zich, 1 voor "normaal" en 1 hele trage, speciaal voor de Aimed Shots. Waarom zou je dan geen melee wapens meenemen voor 2 compleet verschillende situaties (namelijk niet gebruiken, vs wel gebruiken)?
[ Voor 52% gewijzigd door Hydra op 18-01-2006 13:29 ]
https://niels.nu