Nee staat , gewoon op 60Hz, maar ik denk dat ik al wat gevonden heb. Op tweakers stond ook een topic ([rml][ TFT DVI] IIyama H430 via DVI niet op 1280x1024 te krijgen?[/rml]) over iemand met hetzelfde probleem en het dat het met de EDID van de monitor te maken heeft. Die geeft blijkbaar de verkeerde gegevens aan het systeem door. De nieuwere videokaarten schijnen er geen last van te hebben.
Anoniem: 112976
Heb het programma Rivatuner geprobeerd en van daaruit kun je je EDID info uitlezen en de driver info en toen ik bij die wizard kwam kreeg ik gelijk al het bericht dat ik veel hogere resoluties kon draaien , dan dat ik in kon stellen. Maar de EDID info zegt maximaal 1280 en de Driver info 1680. Maar je kan het alleen maar uitlezen en je kan er een .inf bestand van maken, om in je monitor drivers te vervangen.
Maar heb in de bestaande .inf bestand gezocht naar max. resolutie van mijn moniter driver en daar staat gewoon 1680 x 1050 tussen.
Maar heb in de bestaande .inf bestand gezocht naar max. resolutie van mijn moniter driver en daar staat gewoon 1680 x 1050 tussen.
reduced blanking of niet maakt niet uit, de meeste videokaarten kunnen tot 1920x1200 uitzenden.Breepee schreef op zondag 15 januari 2006 @ 09:34:
[...]
1920x1200 kan alleen met reduced blanking...
1920x1080 is inderdaad het maximum zonder reduced blanking, maar heb je dat ooit op een pc-monitor gezien?
DVI Single Link is 1920x1080x60Hz of 1600x1200x60Hz, niet meer en niet minder. Alleen met reduced blanking kun je voldoende bandbreedte krijgen voor 1920x1200x60HzXiN schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:27:
[...]
reduced blanking of niet maakt niet uit, de meeste videokaarten kunnen tot 1920x1200 uitzenden.
Wat heb ik gezien?1920x1080 is inderdaad het maximum zonder reduced blanking, maar heb je dat ooit op een pc-monitor gezien?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Een PC monitor ,et eem resolutie van 1920x1080.
Zover ik weet wordt die resolutie alleen door (lcd)TV's gebruikt.
Zover ik weet wordt die resolutie alleen door (lcd)TV's gebruikt.
Oh, op die fiets. Ja, TV is 16:9 en PC 16:10. DVI is dan ook met de TV in 't achterhoofd gemaakt.
Mijn D600 laat 1900x1200 / 1900x1080 / 1800x1440 / 1600x1200 maar niet 1680x1050 bij de eigenschappen zien van de externe monitor. Ik heb een Ati Radeon 9000 32MB. Ik ga een nieuwe desktop/laptop kopen die sowieso 1680x1050 aan kan, maar weet nog niet precies wat ik wil. Ik wil wel een breedbeeld en tot die tijd het scherm aansluiten op mijn laptop. Kan iemand mij vertellen of de 1680x1050 wel als optie vrijkomt als ik zo'n scherm aansluit?
Je moet dan even de monitor driver installeren of de gemodde videokaartdrivers.
1) --> Bij Dell zoeken naar drivers voor de 2005WFP
2) --> http://www.omegadrivers.net/
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Als ik hier op GoT alle topics over TFTschermen lees, heb ik het idee dat ik de enige ben die het wel zo vreselijk irritant vind, dat wanneer je recht naar een TFTscherm kijkt, de onderkant altijd lichter (van kleur) is dan de bovenkant
Anoniem: 38733
Ik ben ook gevoelig voor dit euvel, heb toendertijd m'n Iiyama TFT hiervoor weggedaan. M'n huidigeSard0niX schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:37:
Als ik hier op GoT alle topics over TFTschermen lees, heb ik het idee dat ik de enige ben die het wel zo vreselijk irritant vind, dat wanneer je recht naar een TFTscherm kijkt, de onderkant altijd lichter (van kleur) is dan de bovenkant
TFT heeft het veel minder, iig zo veel minder dat je er niet meer op let op een bepaald moment.
Ik denk dat je niet zomaar alle panelen over één kam mag scheren. Dit is duidelijk een euvel van TN panelen. Ik heb nu zelf een (S-)IPS, maar ook bij *VA zie je dat echt niet.Sard0niX schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:37:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
THX!Hoedje schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:53:
Je moet dan even de monitor driver installeren of de gemodde videokaartdrivers.
edit: de omega driver doet het niet op de d600
[ Voor 10% gewijzigd door fb_slim op 18-01-2006 13:49 ]
Wat geeft ie dan aan, op mijn D610 werkt het prima (wellicht helpt het om eerst de huidige driver te verwijderen en dan daarna de nieuwe te installeren)fb_slim schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:42:
[...]
THX!
edit: de omega driver doet het niet op de d600
Kan iemand mij al vertellen wat het verschil is tussen de Acer AL2032WM en de Acer AL2032WA?
Ik weet nu uit de review van de vorige pagina dat de AL2032WM een scart ingang heeft. Dit staat overigens niet op de productpagina van Acer NL.
Verder is ook niet duidelijk of de AL2032WA een scartaansluiting heeft.
Op die pagina staat dat de AL2032WA crystalbrite heeft en dat heeft de AL2032WM niet.
Verder zou ik willen weten of deze schermen met scartaansluiting (in ieder geval de AL2032WM) net als de dell de mogelijkheid heeft/hebben om te wisselen tussen de AV aansluitingen en de PC aansluitingen (d-sub en DVI). En dus eventueel met Picture In Picture te werken.
En zou je bij die scart of s-video aansluiting op het scherm ook kunnen wisselen tussen 16:10, letterbox en 4:3?
Als iemand een van deze schermen heeft en/of hier iets meer van weet, dat zou tof zijn!!
Ik weet nu uit de review van de vorige pagina dat de AL2032WM een scart ingang heeft. Dit staat overigens niet op de productpagina van Acer NL.
Op die pagina staat dat de AL2032WA crystalbrite heeft en dat heeft de AL2032WM niet.
Verder zou ik willen weten of deze schermen met scartaansluiting (in ieder geval de AL2032WM) net als de dell de mogelijkheid heeft/hebben om te wisselen tussen de AV aansluitingen en de PC aansluitingen (d-sub en DVI). En dus eventueel met Picture In Picture te werken.
En zou je bij die scart of s-video aansluiting op het scherm ook kunnen wisselen tussen 16:10, letterbox en 4:3?
Als iemand een van deze schermen heeft en/of hier iets meer van weet, dat zou tof zijn!!
Is er al nieuws over de nieuwe Acer schermen?
Ze staan sinds deze week op de officiele prijslijst van acer
[ Voor 189% gewijzigd door kokorico op 19-01-2006 17:37 ]
Ik zie nu ook op de prijslijst dat de AL2032WA een responstijd van 8ms heeft, zou dit dan het paneel zijn dat ook zit in de nieuwe AL2051WS?Double J schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:55:
Kan iemand mij al vertellen wat het verschil is tussen de Acer AL2032WM en de Acer AL2032WA?
En de specificaties qua videoingangen zijn volgens de prijslijst van de twee schermen AL2032WA en de AL2032WM hetzelfde. Heeft de AL2032WA dan ook een scartingang?
(specs bij beide schermen volgens prijslijst: Input signal: Analoge (D-sub) & DVI-D & S-video)
Waar kan ik die vinden?kokorico schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:36:
Ze staan sinds deze week op de officiele prijslijst van acer
www.acer.nl
Op de frontpage staat midden onder een link "De meest recente prijslijsten van Acer-producten downloaden.", oftewel: http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=2406880814
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Anoniem: 124171
Oke na enig stukjes gelezen te kunnen hebben zit ik met een drangende vraag...
Ik heb 2 schermen op het oog namelijk de Samsung 204T(S voor S-video maar dat hoef ik niet per se te ebben) en de Samsung 204B, ik game erg veel (voornamelijk shooters) maar toch wil ik de kleuren zoveel mogelijk behouden, wat zou in mijn geval de meest gunstige keuze zijn, ik leun momenteel het meeste naar de 204T maar ik kan nergens vinden hoe het de ghosting staat...Reden voor mijn aankoop is dat ze helaas vorige week bij mij ingebroken hebben en mijn 2 samsung 913N tfttjes hebben meegenomen...grrrr
Thnx!
Ik heb 2 schermen op het oog namelijk de Samsung 204T(S voor S-video maar dat hoef ik niet per se te ebben) en de Samsung 204B, ik game erg veel (voornamelijk shooters) maar toch wil ik de kleuren zoveel mogelijk behouden, wat zou in mijn geval de meest gunstige keuze zijn, ik leun momenteel het meeste naar de 204T maar ik kan nergens vinden hoe het de ghosting staat...Reden voor mijn aankoop is dat ze helaas vorige week bij mij ingebroken hebben en mijn 2 samsung 913N tfttjes hebben meegenomen...grrrr
Thnx!
Wat vond je van de 913N, ik denk dat dat erg belangrijk is voor de keuze van de opvolger, stoorde je je aan de TN panelen of vond je ze juist voldoen?
Wat me opviel waren dat de kleuren zo koud waren, en met fotosoep miste ik nogal een aantal kleuren zo leek het (denk dat het te maken heeft met het feit dat de 913N 16.2m kleuren heeft in plaats van 16.7) maar verder stoorde ik me nergens aan, alleen de kleuren dus.Hoedje schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:23:
Wat vond je van de 913N, ik denk dat dat erg belangrijk is voor de keuze van de opvolger, stoorde je je aan de TN panelen of vond je ze juist voldoen?
Ter info,
Volgens mij heeft Office Centre de Acer AL2016WS in de aanbieding staan voor € 299,= ex BTW.
( toch 50 euro lager als 3 weken terug)
Volgens mij heeft Office Centre de Acer AL2016WS in de aanbieding staan voor € 299,= ex BTW.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Door deze aanbieding ben ik me ook gaan interesseren in dat scherm. Maar nu ik wat meer weet denk ik dat ik even wacht op die nieuwe Acer schermen (met dvi). Ik hoop dat je dan wel kan instellen welke beeldverhouding je wilt, zodat games niet worden uitgerekt.Montana schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:51:
Ter info,
Anoniem: 113283
weet iemand hoe het zit met de pixelgarantie bij office center?
Wilde eigenlijk die acer dinsdag gaan halen bij paradigit
waar je veder geen pixelgarantie hoeft af te sluiten...
Wilde eigenlijk die acer dinsdag gaan halen bij paradigit
Op http://www.plovershop.nl/ staat deze al op de prijslijst:
ACER AL2051W 20INCH LCD CRYSTALBRITE DVI ANALOG 8MS TCO99 BLACK SILVER (ET.L7008.015)
Voorraad: [Niet op voorraad, levertijd 2-3 werkdagen.] Niet op voorraad, levertijd 2-3 werkdagen.
Prijs inclusief 19.00% BTW: € 464,18 (€ 390,06 exclusief)
Specificaties
ACER AL2051W 20INCH LCD CRYSTALBRITE DVI ANALOG 8MS TCO99 BLACK SILVER (ET.L7008.015)
Voorraad: [Niet op voorraad, levertijd 2-3 werkdagen.] Niet op voorraad, levertijd 2-3 werkdagen.
Prijs inclusief 19.00% BTW: € 464,18 (€ 390,06 exclusief)
Specificaties
Ingangssignaal | Analog/Digital |
Pixel pitch | 0.258 mm |
Kleur | Y |
Beeldscherm | Slimline Wide LCD Crystalbrite |
Helderheid | 300 cd/m² |
Certificering | TCO'99 |
Horizontale grootte beeld | 432 mm |
Verticale grootte beeld | 270 mm |
Kijkhoek, horizontaal | 176 o |
Kijkhoek, vertikaal | 176 o |
Aantal kleuren | 16.7 M |
Contrastverhouding | 800:1 |
Responstijd | 8 ms |
Resolutie | 1680 x 1050 pixels |
Kleur | Silver/Black |
Beeldscherm diagonaal | 20 " |
monitoren TFT | 2 |
Als ik het goed zie, zit daar dus nog gewoon een TN+Film in? Kun je beter voor bijna dezelfde prijs die Belinea of voor minder de Benq halen.
Anoniem: 19286
Waar zie je dat staan? Als ik de kijkhoek mag geloven zou je weer eerder een PVA panel verwachten.Breepee schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:34:
Als ik het goed zie, zit daar dus nog gewoon een TN+Film in? ...
Ik zoek zelf eigenlijk een TFT met PVA panel die geen backlight issues heeft en toch redelijk snel. Ben zeer benieuwd naar de nieuwe Dell's.
Heh om eerlijk te zijn. Backlight issues zijn niet zo rampzalig als het lijkt. Heb tijden een 19 en 21" CRT gehad. de 19" is vervangen door de Belinea 20" widescreen. Het bevalt uitstekend. Dat is de hoofdzaak. Ja, met een vol zwart beeldscherm lijkt het alsof je iets van licht ziet reflecteren, weinig opvallend effect om eerlijk te zijn. tis dat er foto`s van zijn anders had ik het geen naam gegeven.
Het klinkt een beetje als de lijntjes die door sommige CRT schermen lopen op 1/3e en 2/3e vh scherm. sommige mensen worden daar ook door afgeleid.
Het klinkt een beetje als de lijntjes die door sommige CRT schermen lopen op 1/3e en 2/3e vh scherm. sommige mensen worden daar ook door afgeleid.
[ Voor 3% gewijzigd door Banshax op 21-01-2006 00:00 ]
De S in 204T(S) staat zover ik weet niet voor S-video, maar voor zilver(silver).Anoniem: 124171 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:04:
Oke na enig stukjes gelezen te kunnen hebben zit ik met een drangende vraag...
Thnx!
Als je S-video en zo zou willen dan moet je een 214T(S) nemen.
Hier vindt je trouwens een vergelijkinkje waarmee jje een idee van de snelheid kan krijgen.
De 204T en 204B staan er inderdaad niet in, maar de 204T is de kleine broer van de 214T en zal dus ongeveer gelijk presteren, en de 204B heeft net zo'n soort paneel als de 730BF en zal dus ook weer ongeveer even snel zijn.
Verder is er ergens een productsurvey van de 204T ingevuld waaruit blijkt dat de 204T weinig tot geen zichtbare ghosting heeft.
[ Voor 35% gewijzigd door n-i-x op 21-01-2006 01:47 ]
Klopt helemaal, de zwarte versie wordt als het goed is niet eens in nederland geleverd.XiN schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:46:
[...]
De S in 204T(S) staat zover ik weet niet voor S-video, maar voor zilver(silver).
Als je S-video en zo zou willen dan moet je een 214T(S) nemen.
Het paneel van de 730BF en 204B zijn in de basis wel te vergelijken denk ik, maar de 204B is wel weer een generatie nieuwer qua paneel. Overdrive panelen hebben sowieso andere "problemen" die gewone *VA of TN panelen niet hebben.Hier vindt je trouwens een vergelijkinkje waarmee jje een idee van de snelheid kan krijgen.
De 204T en 204B staan er inderdaad niet in, maar de 204T is de kleine broer van de 214T en zal dus ongeveer gelijk presteren, en de 204B heeft net zo'n soort paneel als de 730BF en zal dus ook weer ongeveer even snel zijn.
Hij heeft inderdaad echt geen zichtbare ghosting, heb hem inmiddels een maand en heel wat films gekeken en wat gegamed, maar ik kan het niet ontdekken.Verder is er ergens een productsurvey van de 204T ingevuld waaruit blijkt dat de 204T weinig tot geen zichtbare ghosting heeft.
Ik denk niet echt dat het paneel van de 204B een nieuwere generatie is, dat is tenminste niet wat de specs doen vermoeden(4ms GTG voor de 730BF tegenover 5ms GTG voor de 204B).J0YR1D3R schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:18:
[...]
Het paneel van de 730BF en 204B zijn in de basis wel te vergelijken denk ik, maar de 204B is wel weer een generatie nieuwer qua paneel. Overdrive panelen hebben sowieso andere "problemen" die gewone *VA of TN panelen niet hebben.
De 730BF en 930BF waren de eersten van een nieuwe generatie panelen, dus ik denk dat de 204B gewoon van diezelfde generatie is...
Als je het zo wilt zien, ja, maar de 730BF is inmiddels alweer even op de markt terwijl de 204B net wat nieuwer is. Het paneel is geen opgerekt 17 of 19" paneel en imho dus ook niet met deze monitor (730 en 930BF) te vergelijken. Ik bedoelde het meer op die manier.
ik heb hier sinds enige dagen
Mijn nieuwe NEC2170NX in het zwart met zilver staan en ik moet zeggen
ik ben er erg gelukkig mee .
positief zijn :
Enorme hoeveelheid lichtopbrengst , lijkt net alsof je bestraalt worden , effe terugzetten naar 60 %
contrast wint het niet van mijn Eizo met zijn 1:1000 , maar nog altijd zeer behoorlijk hoor ,
zeker ten opzichte van mijn vorige Nec 1850E van 3 jaar geleden ,
en ook handig , nu met 1600*1200 resolutie , heb je flink plek op je desktop .
ik daarom toch ook zeker blij dat ik hem heb gekocht ,
verder is de bediening uiterst makkelijk met een soort mini pookje waarmee je door het menu navigeert en zit er nog een usb hubje op en kun je alle kabel aan de achterkant mooi wegwerken en dan nog een leuke afdek kap erop en klaar is kees ,
Geen defecte pixels of sub pixels tot noch toe gezien dus dat is ook positief ,
opmerking : het is weer wennen geblazen , verhouding van het beeld was 5:4 en is nu 4:3
echt negatieve dingen heb ik nog niet ontdekt , behalve zijn prijs dan misschien maar ja , kwaliteit heeft zijn prijs wat dat aangaat .
tot zover mij bevindingen
positief zijn :
Enorme hoeveelheid lichtopbrengst , lijkt net alsof je bestraalt worden , effe terugzetten naar 60 %
contrast wint het niet van mijn Eizo met zijn 1:1000 , maar nog altijd zeer behoorlijk hoor ,
verder is de bediening uiterst makkelijk met een soort mini pookje waarmee je door het menu navigeert en zit er nog een usb hubje op en kun je alle kabel aan de achterkant mooi wegwerken en dan nog een leuke afdek kap erop en klaar is kees ,
opmerking : het is weer wennen geblazen , verhouding van het beeld was 5:4 en is nu 4:3
echt negatieve dingen heb ik nog niet ontdekt , behalve zijn prijs dan misschien maar ja , kwaliteit heeft zijn prijs wat dat aangaat .
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Is hier misschien iemand die toevallig weet of dell nog in de aankomende weken nieuwe TFT schermen gaat lanceren? Ben namelijk ook van plan om een dell tft aan te schaffen ben alleen nog niet zo zeker ivm backlight-leakage.
Vroeg me daarom af of mensen hier nog weten of er nieuwe schermen aan zitten te komen.
Vroeg me daarom af of mensen hier nog weten of er nieuwe schermen aan zitten te komen.
Ze komen in februari/maart met **07 serie. De 3007 is al uit en daarop volgen dus de opvolgers van de 2405 en 2005.
De 3007FPW komt er in ieder geval aan.
Verder zijn er ook geruchten over een 2007FPW en een 2407FPW, maar daar is nog niks van bevestigt.
Verder zijn er ook geruchten over een 2007FPW en een 2407FPW, maar daar is nog niks van bevestigt.
ik vroeg me af bij welke (breedbeeld) tft's het mogelijk was om de aspect ratio van 16:9 naar 4:3 te kunnen zetten. Iemand die de schermen weet waar dit mogelijk is?
[ Voor 7% gewijzigd door dikki dik op 22-01-2006 22:08 ]
De Dell-schermen in ieder geval.
Er zullen er vast nog wel meer zijn, maar er is wat moelijk achter te komen aangezien fabrikanten het niet in de specs zetten...
Er zullen er vast nog wel meer zijn, maar er is wat moelijk achter te komen aangezien fabrikanten het niet in de specs zetten...
Ik houd in ieder geval mijn hand op de knip tot er een dvi uitvoering van die 24" acer komt. En dan is het nog maar de vraag of ik ook 1:1 dingen kan weergeven, anders valt hij af. Ik had trouwens laatst op een 8ms scherm family guy gekeken, en ik meende soms nog iets van ghosting te zien, maar het was zo kort dat ik het niet goed kon onderbrengen, en misschien lag het aan de encodering, maar hoe zeer is het nu nog een issue bij snelle tft's <10ms?
Anoniem: 28267
Wat vind je van de coating op het paneel? Er zit namelijk een glanzende laag op die sommige mensen heel irritant vinden.Misterpc schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:48:
ik heb hier sinds enige dagen
positief zijn :
Ik heb even klein vraagje, nieuwe pc komt om de hoek kijken en ben nog opzoek naar goede monitor, zit op dit moment erg te twijfelen tussen een 19" of een 21" en dan met name vanwege de hogere resolutie 1600x1200. Nou zit ik met een vraag, ik speel redeleijk vaak een spelletje, op dit moment voornamelijk WoW, maar in hoeverre heeft die 1600x1200 meer impact dan 1280x1024 dit vraag ik omdat ik geen zin heb om elk jaar een nieuwe vid te kopen. Gebruik nu 3 jaar een radeon 9700 pro op 1280x1024 en op de neiuwste fps na gaat eigenlijk alles nog prima, zal dit met 1600x1200 ook zo zijn of moet ik er dan een jaartje levensduur vanaf halen
(videokaart dan wel te verstaan )
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Reken zelf maar uit. 1280x1024 is ongeveer 1,3 megapixel en 1600x1200 iets meer dan 1,9 megapixel. Je videokaart krijgt het dus ongeveer anderhalf zo zwaar.
4Launch heeft ondertussen de AL2051W ook in de webshop staan.
454 euro, das mooi goedkoop moet ik zeggen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Kun je dan niet beter de BenQ kopen? Zit volgens mij hetzelfde paneel in en heeft USB hub (en is even duur).
volgens mij hebben velen winkels de acer 2051 voor 450 tot 580 euro
alleen zijn deze in pre-order. en deze prijzen zijn nog niet vast.
laat ik zo zeggen. voor 399 haal ik ´em meteen.
alleen zijn deze in pre-order. en deze prijzen zijn nog niet vast.
laat ik zo zeggen. voor 399 haal ik ´em meteen.
vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.
Zou je misschien een foto kunnen maken van de monitor met een snel bewegend beeld van een game (b.v. BF2, Q4) ik wil er namelijk 2 kopen en het zou wel mooi k.. zijn als er wel ghosting in juist die games zitten..J0YR1D3R schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:18:
*KNIP*
Hij heeft inderdaad echt geen zichtbare ghosting, heb hem inmiddels een maand en heel wat films gekeken en wat gegamed, maar ik kan het niet ontdekken.
Bedankt voor de comments alvast...ben alweer een stuk wijzer.
Anoniem: 157420
Ik heb een vraag over de Acer AL2016Ws 20 Inch.
Die is namelijk in de aanbieding bij de office centre(voor 299,-). En ik wil graag weten of die geschikt is voor allround.
Ik game namelijk wel eens en ik zit op een grafische studie. Dus moet die grafisch uit de voeten kunnen. En ik weet niet wat daar voor nodig is.
Ik hoop dat jullie mij kunenn helpen. Want ik kan het niet zo 1, 2 uur op google vinden.
Die is namelijk in de aanbieding bij de office centre(voor 299,-). En ik wil graag weten of die geschikt is voor allround.
Ik game namelijk wel eens en ik zit op een grafische studie. Dus moet die grafisch uit de voeten kunnen. En ik weet niet wat daar voor nodig is.
Ik hoop dat jullie mij kunenn helpen. Want ik kan het niet zo 1, 2 uur op google vinden.
Op de frontpage staat een hele uitgebreide userreview. Als het toestel grafisch uit de voeten moet kunnen denk ik zelf vooral aan een goede kleurweergave en goed contrast tussen wit en zwart. Volgens mij zit dat, als ik de review hier mag geloven wel goed
Ik weet alleen niet in hoeverre het niet goed kunnen weergeven van niet-native resoluties een probleem is. Hiermee bedoel ik dat de monitor 1280x1024 bijvoorbeeld oprekt ipv 2 zwarte balken aan beide zijden weer t geven. Omdat de Acer geen DVI aansluiting heeft is dit niet aan te passen/op te lossen.
Ik neem aan dat windows(dus ook de software ervoor exc. games) gewoon op 1680 * 1050 werken zonder oprekking. Dus alleen de games, die geen breedbeeld ondersteunen die worden opgerekt?J0YR1D3R schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:27:
Ik weet alleen niet in hoeverre het niet goed kunnen weergeven van niet-native resoluties een probleem is. Hiermee bedoel ik dat de monitor 1280x1024 bijvoorbeeld oprekt ipv 2 zwarte balken aan beide zijden weer t geven. Omdat de Acer geen DVI aansluiting heeft is dit niet aan te passen/op te lossen.
Als ik het goed heb.
In die review is duidelijk te lezen dat het een erg goed beeldscherm is. Dus word mijn keuze al wat meer zekerder.
Anoniem: 56386
Bij vele games is de resolutie vaak handmatig aan te passen, ik heb hier een 2405fpw. Daarmee heb ik met elk spel de gewenste resolutie kunnen instellen met een spel. Afhankelijk van het spel word of de goede verhouding weergegeven of word het beeld een beetje uitgerekt. Voor meer informtie zie http://widescreengamingforum.com/ daar word alles uitgelegd en heb je plaatjes hoe het er op 16:10 verhouding uitziet.Anoniem: 157420 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:36:
[...]
Ik neem aan dat windows(dus ook de software ervoor exc. games) gewoon op 1680 * 1050 werken zonder oprekking. Dus alleen de games, die geen breedbeeld ondersteunen die worden opgerekt?
Als ik het goed heb
Oke, dus bijv Call of Duty(1 wel te verstaan) kan gewoon op breedbeeld worden gespeelt?(Want dat speel ik namelijk af en toe)
En trouwens kan ik op de Acer website himself, nergens de AL2016Ws vinden.. Beetje merkwaardig niet?
En trouwens kan ik op de Acer website himself, nergens de AL2016Ws vinden.. Beetje merkwaardig niet?
Ik heb zelf de Acer Al2016WS en ben zeer tevreden, ben geen gamer, (soms) maar wel veel films . DivX en DVD's maar ook veel grafisch tekenen en foto's bekijken en bewerken enz.Anoniem: 157420 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:48:
Oke, dus bijv Call of Duty(1 wel te verstaan) kan gewoon op breedbeeld worden gespeelt?(Want dat speel ik namelijk af en toe)
In deel 1 van dit topic aan eind staat redelijk wat over de 2016ws misschien vind je daar wat je zoekt.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Ik heb het algevonden. En hopelijk ga ik em morgen halen met mijn pa(Nee, hij betaalt heus niet alles)
bedankt voor jullie advies
bedankt voor jullie advies
Deze Acer rekt idd _alles_ uit over het hele scherm. Niet-natieve 4:3 resoluties is dus best een crime op dit scherm.J0YR1D3R schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:27:
Op de frontpage staat een hele uitgebreide userreview. Als het toestel grafisch uit de voeten moet kunnen denk ik zelf vooral aan een goede kleurweergave en goed contrast tussen wit en zwart. Volgens mij zit dat, als ik de review hier mag geloven wel goedIk weet alleen niet in hoeverre het niet goed kunnen weergeven van niet-native resoluties een probleem is. Hiermee bedoel ik dat de monitor 1280x1024 bijvoorbeeld oprekt ipv 2 zwarte balken aan beide zijden weer t geven. Omdat de Acer geen DVI aansluiting heeft is dit niet aan te passen/op te lossen.
Ik zit er zwaar over te denken om een Acer AL2032WA te kopen... Als ik een dvd-speler, videorecorder of whatever op de scartaansluiting aansluit en ik speel een 4:3 DVD/film af, wordt het beeld dan ook opgerekt? Of is er dan een mogelijkheid om links en rechts zwarte balken weer te laten geven? Of misschien om het beeld af te snijden?
zowiezo is 4:3 niet-natieve. Hoe zit het eigenlijk met kwaliteit van 1280x800 op dit scherm. Dat is ook lagere resolutie maar wel zelfde verhoudingBreepee schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:52:
[...]
Deze Acer rekt idd _alles_ uit over het hele scherm. Niet-natieve 4:3 resoluties is dus best een crime op dit scherm.
hiero een antwoord:Double J schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:05:
Ik zit er zwaar over te denken om een Acer AL2032WA te kopen... Als ik een dvd-speler, videorecorder of whatever op de scartaansluiting aansluit en ik speel een 4:3 DVD/film af, wordt het beeld dan ook opgerekt? Of is er dan een mogelijkheid om links en rechts zwarte balken weer te laten geven? Of misschien om het beeld af te snijden?
Dat acer scherm die jij wilt heeft wel DVI en uit zijn post op te maken kun je het wel oplossen als je dvi aansluiting hebt.J0YR1D3R schreef o.a. op maandag 23 januari 2006 @ 19:27:
Omdat de Acer geen DVI aansluiting heeft is dit niet aan te passen/op te lossen.
Maar..kun jij je dvdspeler zomaar via scart op je acer aansluiten dan? Oftewel: zit er ook een scart aansluiting op?
[ Voor 56% gewijzigd door PASware op 23-01-2006 23:16 ]
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Hou er rekening mee dat dit dus 358 incl btw is, ik zat er ook over na te denken om deze te kopen, maar ik denk dat die nieuwe met dvi binnenkort ook wel voor 399 over de toonbank gaat. Ik ben dus nog in dubioAnoniem: 157420 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:23:
Ik heb een vraag over de Acer AL2016Ws 20 Inch.
Hier is overigens een review:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/1914
Ja, maar 4:3 alleen omvat niet alle niet-natieve resoluties
Niet-natieve resoluties zijn sowieso een slecht idee op een TFT, maar 4:3 resoluties al helemaal vanwege het aspect-ratio verschil. Dat wilde ik even zeggen.
Ik weet dat het via DVI gewoon goed gaat, maar ik wil weten of dit af te stellen is op het beeld dat binnen komt via de scart aansluiting?PASware schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:13:
Dat acer scherm die jij wilt heeft wel DVI en uit zijn post op te maken kun je het wel oplossen als je dvi aansluiting hebt.
Maar..kun jij je dvdspeler zomaar via scart op je acer aansluiten dan? Oftewel: zit er ook een scart aansluiting op?
Overigens heb ik het scherm nog niet, want ik wil eerst weten of het scherm de prijs waard is....
(hij heeft een scart aansluiting, ik heb gebeld naar ACER om dat te vragen
Dat weet ik dat er nog btw bij komt.StephaN schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:22:
[...]
Hou er rekening mee dat dit dus 358 incl btw is, ik zat er ook over na te denken om deze te kopen, maar ik denk dat die nieuwe met dvi binnenkort ook wel voor 399 over de toonbank gaat. Ik ben dus nog in dubio
Hier is overigens een review:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/1914
Waarschijnlijk ga ik em vanavond halen. En die review heb ik al 50 keer gelezen.
Je kan natuurlijk beter van s-video naar s-video gaan -> betere kwaliteit dan scart naar scart!Double J schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:15:
[...]
Ik weet dat het via DVI gewoon goed gaat, maar ik wil weten of dit af te stellen is op het beeld dat binnen komt via de scart aansluiting?
Overigens heb ik het scherm nog niet, want ik wil eerst weten of het scherm de prijs waard is....
(hij heeft een scart aansluiting, ik heb gebeld naar ACER om dat te vragen)
Zijn er trouwens nog meer sites die de Acer AL2051W aanbieden? Wanneer kunnen we hem verwachten?
[ Voor 14% gewijzigd door fb_slim op 24-01-2006 16:20 ]
google misschien?fb_slim schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:17:
[...]
Je kan natuurlijk beter van s-video naar s-video gaan -> betere kwaliteit dan scart naar scart!
Zijn er trouwens nog meer sites die de Acer AL2051W aanbieden? Wanneer kunnen we hem verwachten?
http://www.google.nl/sear...=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
He he na precies 3 weken wachten is hij dan eindelijk binnen, mijn Belinea 10 20 35 w,
man o man wat is dat een scherm zeg.
Hier mijn review
Mijn vorige scherm was een: CTX PR705F maar die was al sinds augustus niet meer in gebruik ivm een kapotte vga kabel (ja ik was te lui om die te vervangen). Dus sinds die tijd werk ik op het 12" scherm van mijn Apple Powerbook, wat overgens wel went.
Het scherm heeft zoals ik kan zien geen pixeldefecten.
Kleurweergave heb ik wat donkerder gezet, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik nou een goede kleurweergaven kan krijgen.
Ghosting is voor mij niet merkbaar, DVD films heb ik nog niet gespeeld, maar uit andere reviews blijkt dat dat allemaal dik in orde is.
Contrast en helderheid zijn goed naar mijn ogen.
Zoals eerder genoemd geen merkbare backlight bleeding, maar ik heb ook nog geen zwarte ondergrond gezien hoor! edit: bij het zien van een zwart scherm is er inderdaad in de vier hoeken wat backlightbleeding te zien, maar tijdens het werken met het scherm merk je daar niks van. (ik denk dat elk tft scherm lichtverschil geeft bij een zwarte achtergrond) maar bij het kijken van films zie je er sowieso niks van.
Kijkhoek is hoger dan die van mijn powerbook en dat is ook echt goed merkbaar, maar ik zit er zelf altijd rechtvoor dus dat boeit me niet zo.
De voet vind ik stevig aanvoelen alleen de verbinding van de voet naar het scherm voeld wat "popperig" aan. (doet voor de rest zijn werk goed)
Ik heb dit scherm vooral gekozen voor zijn vorm en design en dat is me goed bevallen. ik ben niet zo'n held in foto's posten maar die volgen nog.
edit foto's:
klik 1e (clickable)
klik 2e (clickable)
10 volgt nog
man o man wat is dat een scherm zeg.
Hier mijn review
Mijn vorige scherm was een: CTX PR705F maar die was al sinds augustus niet meer in gebruik ivm een kapotte vga kabel (ja ik was te lui om die te vervangen). Dus sinds die tijd werk ik op het 12" scherm van mijn Apple Powerbook, wat overgens wel went.
Het scherm heeft zoals ik kan zien geen pixeldefecten.
Kleurweergave heb ik wat donkerder gezet, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik nou een goede kleurweergaven kan krijgen.
Ghosting is voor mij niet merkbaar, DVD films heb ik nog niet gespeeld, maar uit andere reviews blijkt dat dat allemaal dik in orde is.
Contrast en helderheid zijn goed naar mijn ogen.
Zoals eerder genoemd geen merkbare backlight bleeding, maar ik heb ook nog geen zwarte ondergrond gezien hoor! edit: bij het zien van een zwart scherm is er inderdaad in de vier hoeken wat backlightbleeding te zien, maar tijdens het werken met het scherm merk je daar niks van. (ik denk dat elk tft scherm lichtverschil geeft bij een zwarte achtergrond) maar bij het kijken van films zie je er sowieso niks van.
Kijkhoek is hoger dan die van mijn powerbook en dat is ook echt goed merkbaar, maar ik zit er zelf altijd rechtvoor dus dat boeit me niet zo.
De voet vind ik stevig aanvoelen alleen de verbinding van de voet naar het scherm voeld wat "popperig" aan. (doet voor de rest zijn werk goed)
Ik heb dit scherm vooral gekozen voor zijn vorm en design en dat is me goed bevallen. ik ben niet zo'n held in foto's posten maar die volgen nog.
edit foto's:
klik 1e (clickable)
klik 2e (clickable)
10 volgt nog
[ Voor 19% gewijzigd door Peentje op 26-01-2006 22:43 . Reden: backlight bleeding ]
Dell Latitude E7450
kan iemand mij trouwens nog helpen met het goed kalibreren van de kleuren in OS-X ik heb hem nu op Colormatch RGB staan, ik heb het scherm wel via VGA aangesloten, hij doet het goed, maar ga ik er nu op vooruit als ik DVI gebruik? Ik snap de verschillen ook niet zo om eerlijk te zijn. Ze hebben voor en nadelen lijkt mij, anders zou er al geen vga meer bestaan toch?
Dell Latitude E7450
In ieder geval er niet op achteruit.Peentje schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:42:
kan iemand mij trouwens nog helpen met het goed kalibreren van de kleuren in OS-X ik heb hem nu op Colormatch RGB staan, ik heb het scherm wel via VGA aangesloten, hij doet het goed, maar ga ik er nu op vooruit als ik DVI gebruik?
Zoek eens met google op DVI en laat je verassen.Ik snap de verschillen ook niet zo om eerlijk te zijn.
VGA bestaat nog, omdat er nog zoveel beeldbuizen zijn. Dus puur voor de achterwaartse uitwisselbaarheid.Ze hebben voor en nadelen lijkt mij, anders zou er al geen vga meer bestaan toch?
Waarschijnlijk ga je er alleen op scherpte een klein beetje op vooruit.Peentje schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:42:
kan iemand mij trouwens nog helpen met het goed kalibreren van de kleuren in OS-X ik heb hem nu op Colormatch RGB staan, ik heb het scherm wel via VGA aangesloten, hij doet het goed, maar ga ik er nu op vooruit als ik DVI gebruik?
DVI = Digitaal = altijd storingsvrij signaal en perfecte scherpte.Peentje schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:42:
Ik snap de verschillen ook niet zo om eerlijk te zijn.
Verder bieden de videokaartdrivers ook speciale opties voor niet-native resoluties(zoals 1:1 weergeven of opschalen met behoud van de beeldverhouding zodat je geen vervormingen krijgt) wanneer je je monitor op DVI aansluit.
Er is een tijd lang extra belasting geheven op DVI-monitoren waardoor die duurder waren.Peentje schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:42:
Ze hebben voor en nadelen lijkt mij, anders zou er al geen vga meer bestaan toch?
Daarom bestaan er nog monitoren die geen DVI ingang hebben.
Bij monitoren die wel een DVI ingang hebben zit die er nog op voor als je em op een oude pc wilt aansluiten.
Bah wat wordt deze keuze toch weer lastig..:(
Ik zit enorm te twijfelen tussen de Samsung 204B en 204T en waar het dan voornamelijk op vastloopt voor beide is het volgende.
Ik vind het ontwerp van de 204B echt fantastisch en dat vind ik van de 204T een stuk minder (zie die lelijke voet)
Anderzijds zijn de kleuren van de 204T weer stukken beter, 16.7m tegen 16.2 voor de 204B
Ik kan nergens een goeie review vergelijking vinden tussen deze 2.
Iemand hier nog wat meer info over of kan onder onderbouwen om voor die ene monitor te gaan met bovenstaande argumenten van mijn kant.
Ik zit enorm te twijfelen tussen de Samsung 204B en 204T en waar het dan voornamelijk op vastloopt voor beide is het volgende.
Ik vind het ontwerp van de 204B echt fantastisch en dat vind ik van de 204T een stuk minder (zie die lelijke voet)
Anderzijds zijn de kleuren van de 204T weer stukken beter, 16.7m tegen 16.2 voor de 204B
Ik kan nergens een goeie review vergelijking vinden tussen deze 2.
Iemand hier nog wat meer info over of kan onder onderbouwen om voor die ene monitor te gaan met bovenstaande argumenten van mijn kant.
Wat maakt die voet uit?
Je kunt beter naar de specs kijken.
Wil je een TN of een PVA panel in je monitor.
Die voet daar kun je wat overheen leggen of je went er wel aan.
Belangrijk is dat het beeld is wat je ervan verwacht.
Zelf heb ik de 204TS. Prachtig beeld. Geen seconde spijt van gehad.
Ik game er wel niet mee, dus daar kan ik je niks over vertellen.
Voor gewoon internetten en coden is het zeker geschikt.
Over die panelen kun je hier (19" tft topic) het een en ander vinden:
Je kunt beter naar de specs kijken.
Wil je een TN of een PVA panel in je monitor.
Die voet daar kun je wat overheen leggen of je went er wel aan.
Belangrijk is dat het beeld is wat je ervan verwacht.
Zelf heb ik de 204TS. Prachtig beeld. Geen seconde spijt van gehad.
Ik game er wel niet mee, dus daar kan ik je niks over vertellen.
Voor gewoon internetten en coden is het zeker geschikt.
Over die panelen kun je hier (19" tft topic) het een en ander vinden:
Lijkt me een gemakkelijke keuze: gamen = 204B, anders 204TTN panelen zijn tot nu toe de panelen met de minste ghosting. Ghosting is te herkennen aan het nagloeien van objecten en/of detailvermindering bij beweging van het beeld.
MVA/PVA panelen hebben tegenovergestelde eigenschappen. Ze zijn erg traag, maar leveren de beste beeldkwaliteit. Normale MVA/PVA panelen hebben een gemiddelde reactietijd van 40 a 50ms en vertonen meestal dus flink wat ghosting.
[ Voor 43% gewijzigd door rvrbtcpt op 26-01-2006 11:23 ]
Ik ben op zoek naar een goede monitor voor mijn xbox360.
Heb mijn oog laten vallen op de 19 inch samsung 940mw, dit is een breedbeeld tv en pcmonitor ineen.
Nu heb ik een vga kabel en de standaard component die bij de 360 zat.
Met de vga kabel zijn er met de resoluties nogal wat problemen, opgerekte beelden.
Nu heeft de samsung ook een component ingang dus dan heb je niks te maken de instelling van resoluties.
Wie heeft er ervaring met breedbeeld monitoren en de 360.
De benq en de belinea en acer f20 of de 2032 heb ik ook nog in mijn hoofd.
Maar zou dit de goede keus zijn.
Het liefste heb ik ook nog wat extra aansluitingen zodat ik ook nog mijn cube, xbox dreamcast aan kan sluiten via vga of scart rgb
Heb mijn oog laten vallen op de 19 inch samsung 940mw, dit is een breedbeeld tv en pcmonitor ineen.
Nu heb ik een vga kabel en de standaard component die bij de 360 zat.
Met de vga kabel zijn er met de resoluties nogal wat problemen, opgerekte beelden.
Nu heeft de samsung ook een component ingang dus dan heb je niks te maken de instelling van resoluties.
Wie heeft er ervaring met breedbeeld monitoren en de 360.
De benq en de belinea en acer f20 of de 2032 heb ik ook nog in mijn hoofd.
Maar zou dit de goede keus zijn.
Het liefste heb ik ook nog wat extra aansluitingen zodat ik ook nog mijn cube, xbox dreamcast aan kan sluiten via vga of scart rgb
[ Voor 12% gewijzigd door tasso op 26-01-2006 12:58 ]
Nu heb ik voor 37 euro een dvi kabel gekocht, past hij niet in mijn connector die bij mijn powerbook zat: http://www.ghc.co.uk/acatalog/apple_minidvi_dvi_40519.jpg en bij dat streepje zitten 4 penntejes rond die kabel en die passen niet.
Hij past echter wel in mijn belinea 10 20 35w kan ik nu die 4 pennetjes eruit trekken of niet?
En waar dienen ze voor?
Hij past echter wel in mijn belinea 10 20 35w kan ik nu die 4 pennetjes eruit trekken of niet?
En waar dienen ze voor?
Dell Latitude E7450
op de foto is het niet echt duidelijk, maar ik denk dat je doelt op de 4 pennetjes die boven en onder een verticaal streepje zitten. Deze pinnen zijn voor analoge transmissie van de beelden (daarmee heb je een DVI-I kabel). Als je alleen digitaal beelden bekijkt (DVI-D, geen 4 pinnen wel het streepje dacht ik) dan kun je die pinnen verwijderen.Uiteraard reduceer je je kabel dan wel van DVI-I (zowel analoog als digitaal) tot DVI-D (alleen digitaal)
[ Voor 14% gewijzigd door Munchkin op 26-01-2006 17:25 ]
kom er net achter dat het streepje van de kabel breder is dan die van mijn dvi connector, ga eens zoeken bij apple of ze geen DVI-I connector hebben, ik vind het namelijk een beetje zonde om die kabel te gaan lopen mollen!Prince_of_Darkness schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:24:
op de foto is het niet echt duidelijk, maar ik denk dat je doelt op de 4 pennetjes die boven en onder een verticaal streepje zitten. Deze pinnen zijn voor analoge transmissie van de beelden (daarmee heb je een DVI-I kabel). Als je alleen digitaal beelden bekijkt (DVI-D, geen 4 pinnen wel het streepje dacht ik) dan kun je die pinnen verwijderen.Uiteraard reduceer je je kabel dan wel van DVI-I (zowel analoog als digitaal) tot DVI-D (alleen digitaal)
Edit: hebben ze dus niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Peentje op 26-01-2006 17:34 ]
Dell Latitude E7450
Anoniem: 120284
Vraagje: hoort de Iiyama H511 niet in de startpost? Is namelijk ook gewoon een monitor gebaseerd op een 16 ms S-IPS panel.
en hier een foto: klikPeentje schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:26:
[...]
kom er net achter dat het streepje van de kabel breder is dan die van mijn dvi connector, ga eens zoeken bij apple of ze geen DVI-I connector hebben, ik vind het namelijk een beetje zonde om die kabel te gaan lopen mollen!
Edit: hebben ze dus niet.
Dell Latitude E7450
Ik heb me Acer AL2016Ws net binnen, en het eerst wat ik dacht was: "Zo, dat is wit"
Want me Dell 15 inch(Geen idee welke) was echt te oud aan het worden. En hij had een doe pixel in het midden.
Heeft iemand tips voor me wat ik moet doen om me scherm te testen?
Want me Dell 15 inch(Geen idee welke) was echt te oud aan het worden. En hij had een doe pixel in het midden.
Heeft iemand tips voor me wat ik moet doen om me scherm te testen?
Appeltje > system preferences > Displays > Color > Calibrate...Peentje schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:42:
Dat is dus het verschil tussen DVI-I en DVI-D

[ Voor 27% gewijzigd door breinonline op 26-01-2006 22:53 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
daar heb ik nogal problemen mee zie 3e bovenstaande postbreinonline schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:51:
[...]
Appeltje > system preferences > Displays > Color > Calibrate... En zoals hierboven al gezegd lekker op DVI draaien.
[ Voor 4% gewijzigd door Peentje op 26-01-2006 22:53 . Reden: 3e ]
Dell Latitude E7450
Je zegt dat je hem op Colormatch RGB hebt staan. Dat zie ik nergens staan. Heb je gewoon het scherm ingesteld via het Calibrate... knopje? Dan kan het toch haast niet mis gaan...Peentje schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:53:
[...]
daar heb ik nogal problemen mee zie 3e bovenstaande post
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik heb sinds 2 dagen (lees: nachten) vrij veel gelezen over monitoren en ben dus ook actief aan het zoeken naar een opvolger van mijn huidige Philips 107S (1152@75hz). Eerst zat ik te denken om 700 euro uit te geven aan 2 Samsung 930BF monitoren, maar deze zijn zeer gericht op gamen.
Toen ben ik begonnen met het op een rijtje zetten van dingen die ik zelf belangrijk vind aan een monitor:
De Belinea een grotere kijkhoek, en is ie natuurlijk super vanwege zijn film formaat (net zoals de BenQ). Maar wat mij stoort aan de Belinea is die AFSCHUWELIJKE speakers. BAH, dat vind ik echt jammer, als ie dat niet had, stond mijn beslissing nu al vast.
De Benq is mja. Wel leuk. Maar de Belinea scoort overal beter op. Al is hij natuurlijk niet slecht.
Btw, ik heb ook nog gekeken naar de Acer AL2016Ws en de Dell 2005FPW, maar deze laten vallen vanwege respectievelijk analoge aansluiting en te duur voor te weinig monitor (de belinea is beter als de Dell).
Sites die ik gebruikt heb om te vergelijken: Snelheids vergelijkingen, Specs vergelijkingen, Belinea thread op AnandTech
Afijn, commentaar hierop, en tips/aanvullingen, of mischien voorstellen voor andere monitoren? Schroom niet om te reageren :-).
Toen ben ik begonnen met het op een rijtje zetten van dingen die ik zelf belangrijk vind aan een monitor:
- Mooi design. Dat houdt in: een dunne zwarte rand, zonder speakers en geen sh*t eromheen.
- Snel scherm omdat ik voor 20% game.
- Goede kleurweergave omdat ik voor 20% ontwerp.
- Veel meer "bureaublad" oppervlakte, dus hoge resolutie, omdat ik veel internet (40%).
- Goede kijkhoek omdat ik veel films kijken met vrienden (20%).
- Koop nooit een 19", omdat dit gewoon een streched 17" is. Geen pixel "bureaublad" oppervlakte meer.
- Game je veel ga voor een TN panel, deze zijn sneller en veel goedkoper. Ben je meer een film kijker/ontwerpen, ga dan voor een duurder VA scherm (MVA of PVA, enz). Met overdrive zijn deze tegenwoordig ook super voor games, maar hebben ook goede kleur weergave en grotere kijkhoeken. Het enige nadeel is dan ook dat ze duurder zijn.
- Bedenk goed wat je met je monitor wilt doen ivm films kijken vanwege:
- Ga voor 2 20" monitoren of 1 24" monitor (ongeveer even duur, maar 24" cooler voor films).
- Als je 20" wilt, wil je 16:10 formaat (beter voor film) of 4:3 (beter voor games/"bureaublad" oppervlakte).
- Ik zou graag 1 voet willen hebben voor als mijn keuze 2 20" worden.
- Belinea 102035W 16:10 1680x1050 <€490 8ms
- BenQ FP202W 16:10 1680x1050 <€500 8ms
- Samsung 204T 4:3 1600x1200<€500 16ms
De Belinea een grotere kijkhoek, en is ie natuurlijk super vanwege zijn film formaat (net zoals de BenQ). Maar wat mij stoort aan de Belinea is die AFSCHUWELIJKE speakers. BAH, dat vind ik echt jammer, als ie dat niet had, stond mijn beslissing nu al vast.
De Benq is mja. Wel leuk. Maar de Belinea scoort overal beter op. Al is hij natuurlijk niet slecht.
Btw, ik heb ook nog gekeken naar de Acer AL2016Ws en de Dell 2005FPW, maar deze laten vallen vanwege respectievelijk analoge aansluiting en te duur voor te weinig monitor (de belinea is beter als de Dell).
Sites die ik gebruikt heb om te vergelijken: Snelheids vergelijkingen, Specs vergelijkingen, Belinea thread op AnandTech
Afijn, commentaar hierop, en tips/aanvullingen, of mischien voorstellen voor andere monitoren? Schroom niet om te reageren :-).
[ Voor 20% gewijzigd door ocke op 26-01-2006 23:56 . Reden: Links naar Acer/dell toegevoegd. ]
Ik heb mijn Acer AL2416W nu bijna een week en ben erg tevreden over deze monitor. Alleen heb ik 1 probleempje. Ik kan hem op heel weinig resoluties goed krijgen. Bijvoorbeeld 1600x1200 gaat perfect alleen 1600x1050 weer niet. Het beeld word heel erg wazig dan. Dit is in games bijvoorbeeld ook het geval. De ene game zoals warhammer kan alle resoluties aan. Maar ccs word heel wazig bij veel resoluties? Dit met een 6800gt. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Anoniem: 166873
Misschien is de nieuwe Acer AL2051W het overwegen waard. Deze valt onder de catagorie "gamers-line" bij Acer (ipv de "budget-line" AL2016W) en heeft Crystal Brite en waarschijnlijk een 8ms TN panel. Dit heb ik tot nu toe alleen op laptops gezien er ziet er supermooi uit.
Ik zit er zelf aan te denken om de AL2051W te kopen zodra deze uit is (begin feb), of de Belinea 102035w. Helaas zijn er nog geen reviews te vinden van de Acer.
Heeft er iemand ervaring met Crystal Brite monitoren van Acer?
Ik zit er zelf aan te denken om de AL2051W te kopen zodra deze uit is (begin feb), of de Belinea 102035w. Helaas zijn er nog geen reviews te vinden van de Acer.
Toch maar geen 204Ts gehaald? Wat zijn je redenen daarvoor geweest?Anoniem: 157420 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:00:
Ik heb me Acer AL2016Ws net binnen..
Goed dat je zo'n lijstje maakt, dat maakt het zoeken al een stuk makkelijker. Kijkhoek, kleur en grootte zul je terugvinden bij het samsung scherm wat ik ook heb.ocke schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:03:
- Mooi design. Dat houdt in: een dunne zwarte rand, zonder speakers en geen sh*t eromheen.
- Snel scherm omdat ik voor 20% game.
- Goede kleurweergave omdat ik voor 20% ontwerp.
- Veel meer "bureaublad" oppervlakte, dus hoge resolutie, omdat ik veel internet (40%).
- Goede kijkhoek omdat ik veel films kijken met vrienden (20%).
Jij mag blijven. Jij snapt hetIk denk dat ik wel een paar tips kan geven aan mensen die ongeveer in het zelde profiel passen:
[list]
• Koop nooit een 19", omdat dit gewoon een streched 17" is. Geen pixel "bureaublad" oppervlakte meer.
Misschien een handige lijst voor in de startpost, voor zover dat er nog niet in staat. Handig voor mensen die de keuze nog moeten maken.• Game je veel ga voor een TN panel, deze zijn sneller en veel goedkoper. Ben je meer een film kijker/ontwerpen, ga dan voor een duurder VA scherm (MVA of PVA, enz). Met overdrive zijn deze tegenwoordig ook super voor games, maar hebben ook goede kleur weergave en grotere kijkhoeken. Het enige nadeel is dan ook dat ze duurder zijn.
• Bedenk goed wat je met je monitor wilt doen ivm films kijken vanwege:
- Ga voor 2 20" monitoren of 1 24" monitor (ongeveer even duur, maar 24" cooler voor films).
- Als je 20" wilt, wil je 16:10 formaat (beter voor film) of 4:3 (beter voor games/"bureaublad" oppervlakte).
Je zegt widescreen, maar je neemt ook de samsung mee omdat..?• Ik zou graag 1 voet willen hebben voor als mijn keuze 2 20" worden.
[/list]
Na veel wikken en wegen en vooral lezen ben ik dan ook tot de conclusie gekomen dat ik ga voor 2x20" widescreen. Maar welke?? Tips? Ik heb mijn oog laten vallen op:
- Belinea 102035W 16:10 1680x1050 <€490 8ms
- BenQ FP202W 16:10 1680x1050 <€500 8ms
- Samsung 204T 4:3 1600x1200<€500 16ms
Ik ben zelf geen fan van breedbeeld, ik kijk dan wel veel films, maar ik zou er toch niet mee kunnen leven. Je zult zovaak moeten gaan scalen etc, zonde van je scherm. De hele opkomst van breedbeeld is voor mij dus een raadsel. Ja, je zet sneller vensters naast elkaar, maar je mist wel een stuk hoogte! Ik zou zelf toch gaan voor de 204Ts, óf de 204B, als die ook een goede kleurweergave heeft. Die is net ff wat nieuwer en sneller. Hoewel je dus totaal _geen_ ghosting ziet op mijn 16ms scherm.De Samsung heeft een meer windows formaat, en is volgens test de beste van de 3. MAAR hij is wel maar 16ms, en dus minder goed voor games.
Omdat ik dan ff kan laten blijken dat mijn mening aangaande die monitor nog veranderd kan worden, bv door jou onderstaande verhaal, en ik die dus niet totaal uitsluit. En verder om uit te leggen waarom ik wel/niet voor die desbetreffende monitor gegaan ben.J0YR1D3R schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:38:
Je zegt widescreen, maar je neemt ook de samsung mee omdat..?
Ik ben zelf geen [..] mijn 16ms scherm.
En je hebt opzich wel gelijk. Voor die keer dat ik film kijken, lever ik wel een hoop werkoppervlakte in. Hmm. Als ik die plaatjes vergelijk op de snelheidstest, zie ik wel vrij veel (meer) latency bij die 204T. Dus..
Btw. Ik mis eigenlijk een groote FAQ van "hoe selecteer ik een goede tft" en voor en nadelen. Ik wil wel wat neer pennen als daar interesse in is.
[ Voor 10% gewijzigd door ocke op 26-01-2006 23:52 . Reden: faq ]
Als ik naar de specs kijk (kijkhoek), lijkt mij dat er een P-MVA paneel erin komt te zitten. Als dat zo is, ben ik verkochtAnoniem: 166873 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:18:
Misschien is de nieuwe Acer AL2051W het overwegen waard. Deze valt onder de catagorie "gamers-line" bij Acer (ipv de "budget-line" AL2016W) en heeft Crystal Brite en waarschijnlijk een 8ms TN panel. Dit heb ik tot nu toe alleen op laptops gezien er ziet er supermooi uit.
Acer AL2051W, 20" Slimline Wide LCD with Crystalbrite, DVI & Analog, multimedia, 8ms - TCO '99, black/silver
Specifications
LCD size 20,0" Wide, 432*270mm
Resolution: 1680x1050
Pixel Pitch: 0.258x0.258
Color: 16.7M colors (8 color bit)
Viewing Angle: 176° (H) , 176° (V)
Contrast: 800:1(typ.)
Brightness: 300cd/m^2
Response time: 8ms
Input signal: Analoge (D-sub), DVI-D
Two internal speakers
Power consumption: TBC
Power adapter: TBC
Wallmount: TBC
Kensington Lock: TBC
Weight: TBC
Dimension TBC
Color: Black/silver
http://www.acer.nl/acereu...t-10-Jan-2006-monitor.xls
ID4.1M Honey Yellow
De natieve resolutie van de AL2416W is 1920x1200. 1600x1200 past daar precies in als je niet uitrekt, en is dus haarscherp. 1680x1050 geschaald wordt wazig idd.Woppie1979 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:10:
Ik heb mijn Acer AL2416W nu bijna een week en ben erg tevreden over deze monitor. Alleen heb ik 1 probleempje. Ik kan hem op heel weinig resoluties goed krijgen. Bijvoorbeeld 1600x1200 gaat perfect alleen 1600x1050 weer niet. Het beeld word heel erg wazig dan. Dit is in games bijvoorbeeld ook het geval. De ene game zoals warhammer kan alle resoluties aan. Maar ccs word heel wazig bij veel resoluties? Dit met een 6800gt. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Op TFT moet je behalve onder bijzonder omstandigheden nooit een andere resolutie draaien dan de natieve. Dus ALTIJD 1920x1200 in jouw geval. Ik dacht dat dat nu wel zo'n beetje algemene kennis was tegenwoordig...
Als je geen verschillen wilt met het Windows/Linux/Web kleurenspectrum zou ik gewoon sRBG 2.1 op TV gamma gebruiken.. Met misschien handmatige kalibratie, maar dat is eigenlijk al niet eens nodig.Peentje schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:42:
kan iemand mij trouwens nog helpen met het goed kalibreren van de kleuren in OS-X ik heb hem nu op Colormatch RGB staan, ik heb het scherm wel via VGA aangesloten, hij doet het goed, maar ga ik er nu op vooruit als ik DVI gebruik? Ik snap de verschillen ook niet zo om eerlijk te zijn. Ze hebben voor en nadelen lijkt mij, anders zou er al geen vga meer bestaan toch?
Anoniem: 131051
Klopt niet, acer staat erom bekend verkeerde specs te geven voor hun monitoren. Ga maar kijken naar monitoren die zeker TN zijn en er staat ook 16.7M kleuren en die kijkhoekenReseT schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:56:
[...]
Als ik naar de specs kijk (kijkhoek), lijkt mij dat er een P-MVA paneel erin komt te zitten. Als dat zo is, ben ik verkocht
het is nu gelukt, heb hem hier op staan, nu alleen nog mijn kabel ruilen.matiasjansen schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:55:
[...]
Als je geen verschillen wilt met het Windows/Linux/Web kleurenspectrum zou ik gewoon sRBG 2.1 op TV gamma gebruiken.. Met misschien handmatige kalibratie, maar dat is eigenlijk al niet eens nodig.
Dell Latitude E7450
ik heb de Samsung TFT Monitor 214T besteld bij 4launch volgende week verwacht ik hem.
Ik zal een zeer uitgebreide review online zetten aan het einde van de volgende week !
Ik zal een zeer uitgebreide review online zetten aan het einde van de volgende week !
Now i am become death , the destroyer of worlds.
Meer latency als bij de BenQ of Belinea bedoel je? Ik vind het zelf erg jammer dat je zoveel hoogte verliest als je kiest voor een 20" widescreen. In het 19" topic staat op sommige pagina's een plaatje van de hoogte en breedteverschillen van de diverse maten monitoren en daarop valt het mij erg op dat ze zo laag zijn (breedbeeld monitoren). De kleurreproductie wisselt natuurlijk per instelling, maar ik vind zelf dat mijn TFT erg fijne en goede kleuren laat zien.ocke schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:51:
[...]
Omdat ik dan ff kan laten blijken dat mijn mening aangaande die monitor nog veranderd kan worden, bv door jou onderstaande verhaal, en ik die dus niet totaal uitsluit. En verder om uit te leggen waarom ik wel/niet voor die desbetreffende monitor gegaan ben.
En je hebt opzich wel gelijk. Voor die keer dat ik film kijken, lever ik wel een hoop werkoppervlakte in. Hmm. Als ik die plaatjes vergelijk op de snelheidstest, zie ik wel vrij veel (meer) latency bij die 204T. Dus..
Btw. Ik mis eigenlijk een groote FAQ van "hoe selecteer ik een goede tft" en voor en nadelen. Ik wil wel wat neer pennen als daar interesse in is.

Deze
[ Voor 5% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-01-2006 13:22 ]
ik heb mijn Samsung TFT Monitor 214T nu al paar weken en is helemaal toppie
kost wel een paar centen maar deze past ook aan mijn simpele Toshiba 4:3 laptop en kan dan zelfs 1600x1200, toegegeven aan mn desktop ATI9600XT is ie wel wat scherper:)
Op 1280x1024 is ie scherp, handig voor koeie letters (ik tikkie kippig)
Voor effe Macromedia hoef ik nu mn desktop niet meer te starten
DVI > mn desktop
VGA > mn laptop
SVideo > mn versatel 20+ media modem voor directTV
handig hoor
kost wel een paar centen maar deze past ook aan mijn simpele Toshiba 4:3 laptop en kan dan zelfs 1600x1200, toegegeven aan mn desktop ATI9600XT is ie wel wat scherper:)
Op 1280x1024 is ie scherp, handig voor koeie letters (ik tikkie kippig)
Voor effe Macromedia hoef ik nu mn desktop niet meer te starten
DVI > mn desktop
VGA > mn laptop
SVideo > mn versatel 20+ media modem voor directTV
handig hoor
Ok dank je Breepee. Ik ben er echt nog niet zo mee bekend helaas. Dus nu word het dus echt de hoogste tijd om die GT6800 de deur uit te doen, want ik kan NO WAY me games allemaal op 1900 draaien
.
Mwa, je kunt ook gewoon kiezen om de effectjes wat lager in te stellen. Ik zou er nog wel even mee vooruit kunnen hoor.
Ja die heb ik pas 13 keer voorbij zien komen. Maar idd, je hebt maar 80px (!!!) minder in de breedte maar krijgt er 150 in de hoogte bij. Alleen zit ik dan nog steeds met die latency. Maar ik denk dat je me wel overtuigt hebt. Betere werkomgeving, en hij is teminste in de hoogt stelbaar, en heeft geen lelijke speakers erbij.
DVI-belasting?
Is wel intressant om dat even door te lezen...
Stond inderdaad ook al op tweakers, eerst moest iedereen tft's kopen want het spaarde energie en nu gewoon extra heeffen op tft schermen, nou ik zeg boycotten die handel en gewoon 24" crt's op je bureau zetten!XiN schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:03:
DVI-belasting?
Toen het op tweakers.net stond was het alleen maar een wetsvoorstel, nu is het er door gekomen en is ook bekend hoe de meeste fabrikanten ermee om zullen gaan.
Nog steeds heb ik geen keuze kunnen maken. De Acer 2016 vind ik nog steeds een erg goede keuze. Alleen ben ik bang dat het gebrek aan DVI mij toch op den duur gaat irriteren. Ook vind ik het belangrijk dat ik games op een niet native resolutie kan spelen, omdat mijn 6800LE BF2 echt niet op 1680x1050 gaat draaien!! Of ik moet de effects heel erg omlaag gaan gooien.
Kan iemand met de 2016 mij vertellen of je zonder slechte beeld en op een makkelijke manier wel op 1:1 kan blijven spelen op een andere resolutie?
De Acer AL2051W ziet er trouwens enorm aantrekkelijk uit zeg! Crystalbrite,DVI en 20 inch. Maar met een adviesprijs van 539,- toch wel aan de dure kant. En als het gebruikte paneel dezelfde is als in de 2016, wat schiet je er dan mee op (behalve DVI en ander ontwerp) ??
PS. Hier staat hij al, klaar om te bestellen voor €525,-
http://www.codima.be/nl/product.aspx?2047
Kan iemand met de 2016 mij vertellen of je zonder slechte beeld en op een makkelijke manier wel op 1:1 kan blijven spelen op een andere resolutie?
De Acer AL2051W ziet er trouwens enorm aantrekkelijk uit zeg! Crystalbrite,DVI en 20 inch. Maar met een adviesprijs van 539,- toch wel aan de dure kant. En als het gebruikte paneel dezelfde is als in de 2016, wat schiet je er dan mee op (behalve DVI en ander ontwerp) ??
PS. Hier staat hij al, klaar om te bestellen voor €525,-
http://www.codima.be/nl/product.aspx?2047
[ Voor 21% gewijzigd door XeNoBiTe op 30-01-2006 10:10 ]
ik wacht nog even op prad.de voor een review van de Acer AL2051W, als die positief is wordt het deze
Dit topic is gesloten.