Mijn Belinea was vanochtend binnengekomen!
Hij was 2 januari besteld bij
PC Megastore en vandaag 7 januari dus binnengekomen. De verzending kostte mij 10,50 en het werd via NedPak (volgens de shop iets duurder, maar ik hoefde niks extra's te betalen....) verzonden i.p.v. TPG. De betaling was gedaan via "Mijn Postbank."
Verder wil ik jullie erop attenderen dat ze geen pixelgaranties verkopen met een heel eerlijk achterliggende reden:
Vraag:
Zit er op de TFT-Schermen een pixelgarantie?
Antwoord:
PC Megastore voert geen pixelcontrole uit op monitoren, tenzij dit door de betreffende fabrikant wordt ondersteund. Zo wordt voorkomen dat u, als u zou besluiten geen pixelcontrole uit te laten voeren, een scherm met de pixelproblemen van iemand anders opgestuurd zou krijgen. Wij gaan er van uit dat dit voor een ieder eerlijker werkt.
Dat was voor mij ook het argument om het scherm bij hun te bestellen.
Een korte impressie van mijn exemplaar:
-Bouwkwaliteit van het scherm is goed, voelt stevig aan. Alleen de instellingsknopjes "voelen" misschien goedkoop aan.
-Er zat geen DVI-D kabel bij, deze heb ik er los bij gekocht voor 12.- En verder is de kabel vrij makkelijk aan het scherm te bevestigen. Ook zorgt een afdekplaat ervoor dat de aansluitingen mooi worden "verborgen". Mooie afwerking naar mijn mening. Verder zit er langs het voetstuk ook een kabelklem om de kabels geordend te houden.
-Mijn exemplaar heeft geen enkele dode pixel. Heb het getest met Dead pixel buddy.
-Backlight leakage (juiste term?) is wel een beetje aanwezig in de 4 hoeken. Dit heeft de vormen van een driehoek voor elke hoek. Ik vind het niet storend, want je ziet het alleen een beetje als je een DVD gaat bekijken. Maar je moet er wel echt op gaan letten, en dat betekend(of t?) al snel dat de film denk ik niet interessant genoeg is....
-handleiding staat op cdrom en heb alleen even gekeken wat de maximale frequentie was om in te stellen. Dit was gewoon 60 Hz. Driver zit er niet bij, moet je op maxdata site downloaden.
-VGA kabel en audio kabel is bij het scherm geleverd en er zitten ook wat USB dingen op het scherm, maar die gebruik ik toch niet dus niet eens naar gekeken.
-De voet moest ik er zelf op schroeven en voelt ook erg stevig aan, om de voet in de juiste gebruiksstand te kunnen zetten moest ik wel aardig wat kracht gebruiken om hem helemaal om te zwiepen. Was wel bang dat ik de voet zou breken
-beeldkwaliteit is na enige aanpassingen zeker vergelijkbaar of beter dan mijn 19" IIYAMA CRT. Beeld van Belinea is veel stabieler en rustgevender voor mijn ogen. Ook geeft de Belinea de kleur wit, witter weer

Ik heb ook even snel een DVD af zitten spelen met PowerDVD 6 en de kleuren en snelle beeldwisselingen komen goed over. Wel komen de anime episodes (Bleach) nu niet zo mooi meer over, want de resolutie van de Belinea is nu een stuk hoger dan mijn oude scherm.
Kortom: goed betaalbaar scherm en ik werd door de shop goed op hoogte gehouden van de vorderingen van mijn order. Kreeg elke dag wel een status update
Enkele foto's die ik heb gemaakt:
Als jullie verder nog vragen hebben of requests hebben voor foto's, stel ze gerust! Ik ga weekend vieren