[20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.946 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Nieuwe NEC MultiSync LCD20WGX 20" breedbeeld
Name NEC MultiSync® 20WGX²
Display type AS-IPS OptiClear DVM TFT, 20.1“ Widescreen
Active display area 433 x 271 mm
Viewing angle 178 degrees horizontal and 178 degrees vertical
Recommended resolution 1680 x 1050
Brightness 470 cd/m²
Contrast ratio 700:1 (1600:1 with Advanced DVM)
Reaction time 6 ms (grey-to-grey), 12ms (black-white)
Number of colors that can be displayed 16.7 million
Setting options NaViKey™, NaViSet®, NaViSet®Administrator (optional)
Ports VGA, DVI-D
USB ports 1 Upstream und 4 Downstream
NTAA (Non Touch Auto Adjustment) Yes
Model colors silver/black
Certification EC, TÜV GS, TCO ‘03, TÜV ERGONOMIE, ISO 13406-2

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00221204.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00221205.jpg

NEC: http://www.nec-display-so...ec=x__hq__en,docId=143778
Bron: http://www.clubic.com/act...d-20-pouces-16-10eme.html
Engelse bron: http://www.engadget.com/2...-inch-widescreen-display/

[ Voor 53% gewijzigd door fb_slim op 31-01-2006 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

sander815 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:41:
ik wacht nog even op prad.de voor een review van de Acer AL2051W, als die positief is wordt het deze
Idem voor mij. In elk geval sta ik nu helemaal achter breedbeeld (denk ik ;) )

Full screen genieten van film en video en eventuele game consoles die ik in de toekomst zou aanschaffen (net als breedbeeld games voor de pc natuurlijk).

Het enige punt is dat een breedbeeld, zelfs 20" er wel nogal klein uitziet (omdat die mega 5:4 panelen die ernaast staan in de winkels zo hoog zijn natuurlijk.)

Maar de acer heeft het denk ik allemaal. Snel scherm. Redelijk design (ik was eigenlijk ook al helemaal weg van de 19" versie van dit scherm, zeker die cristal brite coating maakt het geheel af, maar die coating, daar is niet iedereen het voor te vinden, dus dat is persoonlijk.) De voet is misschien een beetje druk (met al die ronde vormen en combinaties van lijnen, maar goed, en in hoogte verstelbaar is die ook al niet. Maar als er een normaal prijskaartje aanhangt ga ik deze zeker overwegen.

Maar nu valt mijn oog natuurlijk op die nec die hier net boven mijn bericht staat. Nec heb ik ook altijd al heel fatsoenlijk gevonden van design, net zoals deze hier. Sober, en subtiel (toch meer dan de acer en bvb die belinea), de specs zijn ook zeker ok (24 bit paneel, en snel, zelfde als belinea denk ik) geen luidsprekers in uw scherm (duh, wie wil nu luidsprekers in z'n scherm :p ) Helaas vrees ik dat deze vrij duur zal zijn. Dus dat wordt afwachten. In elk geval is mijn keuze in het 20" segment toch al heel beperkt geworden. (en 24" zal toch heel wat goedkoper mogen worden alvorens ik eventueel daar iets ga overwegen, dat is me nog gewoon te duur eigelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 16:43
Het leuke van NEC was geloof ik dat deze hun schermen voor ze de doos in gaan kalibreren. Oftewel standaard heel wat betere kleurweergave dan de meeste andere merken ( Belinea had met hun 20" breedbeeld bijvoorbeeld standaard maar 16% kleurechtheid).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik kan nergens vinden dat het een 24 bit scherm betreft bij de NEC. Mocht dat wel het geval zijn, dan is deze NEC w.s. wéér een betere keuze dan het nieuwe Acer model! Er komt langzamerhand wel een groter aanbod op de 20" WS TFT markt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:05

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er al een richtprijs voor die NEC?

http://www.nec-display-so...mingspecial/index_en.html

[ Voor 48% gewijzigd door sander817 op 31-01-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Jammer dat die NEC zo dik lijkt... En jammer van dat USB hubje achterop.

Ik ga voor de Acer AL2051WS zodra hij uit is (hopelijk binnenkort), de 19" versie vond ik ook al :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 19:11
Leesvoer
Ik ben niet zo heel goed in frans, maar als ik het goed begrepen heb dan gaat het over hoe de kleurweergave verandert als de monitor een tijdje aanstaat.
Er komt later vast wel een engelse vertaling van, dus ik heb even geen zin om in de vertaalmachine's te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 13:20
Via Engadget:

"... It's due out in Europe this week at a price of €560 ($680). No word on a US release, which of course would help if NEC wants to reclaim its former glory."

Richtprijs dus zo'n € 560,- maar winkelprijzen zijn vaak lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
De Samsung 204B is van een nieuwere generatie dan de 204TS, waardoor ik automatisch naar eerstgenoemde neig. Maar ik game niet, doe veel aan coden c.q. systeembeheer en met enige regelmaat shop ik aan m'n foto's. Goede kleurweergave is echt een must dus. Wat ik begrijp uit bovenstaande reacties, is dat de 204Ts een betere kleurweergave zou hebben dan de 204B en dat enkel bij het spelen van games (wat ik niet doe) er mogelijk een voordeel is tov. de 204TS?

Is het trouwens ook een must om zo'n groot scherm via DVI te draaien, of is de kwaliteit via VGA ook (ruimschoots) acceptabel? Momenteel ben ik in het bezit van een Iiyama E431S 17" TFT, welke helaas behoorlijk beschadigd is door een een flink klap. Met de nadruk op helaas, want ik ben zo uitermate tevreden over dit scherm, het is haarscherp. Nu heb ik momenteel voor iemand anders een HP L2035 20" TFT aan een teststation hangen, maar van dit scherm wordt ik absoluut niet blij! Het is veel te dof en vergelijkbaar met een zeer oud en goedkoop Hansol H711 17" TFT scherm wat ik nog heb staan. Mogelijk kan de kwaliteit van de VGA kabel van invloed zijn, maar mijn eerste indruk is in iedergeval zeer negatief.

Klopt het dat de kwaliteit niet vergelijkbaar is met een goede 17" TFT?

[ Voor 3% gewijzigd door BlackB1rd op 31-01-2006 20:54 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
BlackB1rd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:40:
De Samsung 204B is van een nieuwere generatie dan de 204TS
Niet helemaal...
De 204B is inderdaad iets nieuwer dan de 204T(met de nadruk op iets), maar het is geen nieuwe generatie(opvolger).
De 204B heeft een heel ander soort paneel, en is daardoor ook voor andere dingen geschikt dan de 204T.
Ik denk dat deze twee voorlopig nog allebei gemaakt worden, en dat ze allebei afzonderlijk een opvolger krijgen. Naar de 204B neigen omdat ie iets nieuwer is moet je dus niet doen, je moet kijken welke het beste bij je eisen aansluit.
Maar ik game niet, doe veel aan coden c.q. systeembeheer en met enige regelmaat shop ik aan m'n foto's. Goede kleurweergave is echt een must dus. Wat ik begrijp uit bovenstaande reacties, is dat de 204Ts een betere kleurweergave zou hebben dan de 204B en dat enkel bij het spelen van games (wat ik niet doe) er mogelijk een voordeel is tov. de 204TS?
Dat en de iets lagere prijs van de 204B.
Is het trouwens ook een must om zo'n groot scherm op DVI te draaien, of is de kwaliteit via VGA ook (ruimschoots) acceptabel? Momenteel ben ik in het bezit van een Iiyama E431S 17" TFT, welke helaas behoorlijk beschadigd is door een een flink klap. Met de nadruk op helaas, want ik ben zo uitermate tevreden over dit scherm, het is haarscherp. Nu heb ik momenteel voor iemand anders een HP L2035 20" TFT aan een teststation hangen, maar van dit scherm wordt ik absoluut niet blij! Het is veel te dof en vergelijkbaar met een zeer oud en goedkoop Hansol H711 17" TFT scherm wat ik nog heb staan. Mogelijk kan de kwaliteit van de VGA kabel van invloed zijn, maar mijn eerste indruk is in iedergeval zeer negatief.

Klopt het dat de kwaliteit niet vergelijkbaar is met een goede 17" TFT?
DVI of VGA zal vooral invloed hebben op de scherpte, de doffe kleuren van die HP liggen dus aan de monitor zelf.

Uit het volgende plaatje(dat ik van het hardware.fr forum afgeplukt heb) blijkt dat de kleurweergave van de 204T prima is:
Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/36/638/36_638_5.jpg
Die balkjes geven aan hoe groot deltaE(het kleurverschil tussen de gevraagde kleur en de weergegeven kleur) is.
Hier vindt je wat vergelijkingsmateriaal.
De linker is de Belinea 102035W, de rechter is een Eizo(Eizo's staan bekend om hun goede kleurweergave).
Je kan ook andere monitoren kiezen om mee te vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
XiN, bedankt voor je reactie :) Ik ga denk ik nu maar een 204TS bestellen, dan kan ik 'm met een beetje geluk donderdag in huis hebben :)

Moet / zal ik trouwens een dual of single link DVI kabel erbij bestellen? Ik weet niet precies het verschil tussen deze twee... Is Digiconnect een prima kabel?

[ Voor 41% gewijzigd door BlackB1rd op 31-01-2006 21:57 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Single link is voldoende.
Dual link heb je pas nodig bij resoluties van hoger dan 1920x1200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BlackB1rd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:55:
XiN, bedankt voor je reactie :) Ik ga denk ik nu maar een 204TS bestellen, dan kan ik 'm met een beetje geluk donderdag in huis hebben :)

Moet / zal ik trouwens een dual of single link DVI kabel erbij bestellen? Ik weet niet precies het verschil tussen deze twee... Is Digiconnect een prima kabel?
Er zit een kabel bij, standaad. DVI en D-SUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
J0YR1D3R schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:38:
[...]

Er zit een kabel bij, standaad. DVI en D-SUB.
Oeps, ach heb er toch meteen een paar besteld, kan altijd van pas komen in de toekomst ;)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:44

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik zit met een dilemma, heb sinds enkele maanden een philips 190b5cs waarop ik voornamelijk game, en hoewel de response tijd niet echt laag is (25ms) speelt het scherm perfect in bv BF2 wat ik voornamelijk speel.

Nu heb ik een aanbieding gekregen voor een IIyama AU5131DT 20,1" TFT die al wat ouder is, maar in uitstekende staat verkeerd. Dit scherm heeft ook responsetime van 25ms,maar meen ik de gauwigheid via google vernomen te hebben dat hier een MVA paneel inzit van Fijitsu, in tegenstelling het IPS panel in me philips TFT. De native resolutie van Ilyama is 1600x1200 dat is de reden dat ik hier zo een zin in heb. (het wordt deze, of de Samsung 204b nieuw)

Zal t gamen op dit scherm verlopen zoals op me philips of zijn er toch dingen die ik over het hoofd zie, en kan ik beter nog even blijven gamen op me huidige?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Volgens mij is de Samsung Syncmaster 204B ook nog een aardige kandidaat! Ziet er goed uit, is snel en heeft volgens gebruikers een redelijk mooi beeld. Helaas wel een 6 Bit scherm als ik me niet vergis.
Nog mensen die dit scherm kunnen aanraden? Want een goede en uitgebreide review heb ik nog nergens kunnen vinden.

EDIT: het is een 1600x1200 scherm, dus breedbeeld is ook dit scherm niet. Dat vind ik wel jammer, wil toch liever een breedbeeld scherm gaan kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door XeNoBiTe op 01-02-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
sain onez schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:48:
Zal t gamen op dit scherm verlopen zoals op me philips of zijn er toch dingen die ik over het hoofd zie, en kan ik beter nog even blijven gamen op me huidige?
MVA panelen(zonder overdrive) hebben een onregelmatig verloop van de reactietijden.
De rise-tijd van zwart naar wit is zo'n 15ms(met 10ms fall), maar van zwart naar donkergrijs kan die boven de 100ms uitkomen, terwijl je IPS monitor voor alle overgangen ongeveer onder de 30ms blijft.
Of je daar last van gaat hebben hangt af van of de games die je speelt licht of donker zijn, en hoe erg je erop let.
Als je zeker wilt weten of het gaat, dan moet je gewoon even regelen dat je de monitor uit kan proberen...(hij is 2e-hands begrijp ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:40
ik heb vandaag een acer AL2016w gehaald.. mooi ding en world of warcraft is gewoon yummie op dit ding :D

ik kan alleen nergen drivers vinden van deze monitor.. weet iemand of die er zijn?

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Die zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

XiN schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:40:
[...]

MVA panelen(zonder overdrive) hebben een onregelmatig verloop van de reactietijden.
De rise-tijd van zwart naar wit is zo'n 15ms(met 10ms fall), maar van zwart naar donkergrijs kan die boven de 100ms uitkomen, terwijl je IPS monitor voor alle overgangen ongeveer onder de 30ms blijft.
Of je daar last van gaat hebben hangt af van of de games die je speelt licht of donker zijn, en hoe erg je erop let.
Als je zeker wilt weten of het gaat, dan moet je gewoon even regelen dat je de monitor uit kan proberen...(hij is 2e-hands begrijp ik?)
Was....
Er stond een ad, mailtje voor info, reageerde direct, nadat ik een afspraak wilde maken, geen reactie en kon ik in de advertentie replies lezen dat ie graag de veiling wilde laten aflopen, om dan de hoogste bieder em aan te bieden na afloop, dus maar hoogste bod gegeven, maar verwacht dat meneer het hoogste bod niett voldoende vond ( wat altijd nog meer was als zijn gestelde vraagprijs...) want hij heeft em ineens ingetrokken, en geen fatsoen genoeg om een reden te geven (na nogmaals mailen) 8)7

Tja dan nog maar even doorsparen voor de 204b...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124171

Ik net de knoop doorgehakt na veel...heeel veel twijfelen..
Ik heb gekozen voor de 2 x Samsung 204T(S) na veel twijfels, ik zat eerst te denken aan de 19inch Samsung 970P (Paradepaardje met de beste elektronica blabla) maar dat was toch weer 1280X1024 en dan kan je net zo goed een 17 inch kopen (wat ik dus helemaal niet wou), nu heb ik ook nog zitten kijken naar 1 Dell 24inch scherm (type is me even ontgaan, is getest hier op tweakers) maar aangezien ik nogal veel game en uit ervaring weet dat breedbeeld nou toch niet echt ideaal is heb ik dus toch voor de Samsung 204T(S)

Waar ik nu dus op hoop is dat het scherm geen ghosting vertoont bij de games die ik speel (ik heb het een en ander gelezen hier en daar blijkt idd dat er nauwelijks ghosting waarneembaar is) dus ook dat neemt die twijfel enigszins weer weg..

Zodra ik ze heb zal ik een review schrijven (aangezien er pas 1 review is :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Anoniem: 124171 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:34:

Waar ik nu dus op hoop is dat het scherm geen ghosting vertoont bij de games die ik speel (ik heb het een en ander gelezen hier en daar blijkt idd dat er nauwelijks ghosting waarneembaar is) dus ook dat neemt die twijfel enigszins weer weg..

Zodra ik ze heb zal ik een review schrijven (aangezien er pas 1 review is :-))
Het scherm zal geen ghosting vertonen, tenzij je echt heel erg kritisch gaat kijken. Ik ben inmiddels alweer even colin mcrae rally 2005 aan het spelen en ik heb nergens last van. Heerlijk op 1600x1200 gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023
Een een vraag over de belinea 102035w.
Deze heeft ingebouwdw speakers en dat heb ik ook nodig omdat ik gee ruimte heb voor nog een extra setje.
Maar nu hang ik de xbox 360 hieraan met een vga kabel.
Deze heeft twee tulpen stekkers voor het geluid met daarbij een verloopstekker van tulp naar 3.5 mini jack.
Maar de belinea heeft ook een audiopoort kan ik de 3,5 jack hierin stoppen voor geluid.
Ik weet niet wat er anders in moet, normaal gaat deze kabel je geluidskaart in, maar wat voor kabel is dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
De NEC komt hopelijk snel op de markt. Ben erg benieuwd naar de prestaties van dit scherm. Hoog contrast en snelle respons. Bovendien vind ik het design ook mooi. De Belinea valt ook in mijn straatje, maar ik vind 'm erg lelijk qua design dus de Belinea valt af.
Hier nog meer informatie over de NEC:

http://www.nec-mitsubishi...,docId=143646,type=GAMING

EDIT: Poeh, prijs valt me vies tegen:

http://www.nec-display-so..._nl,docId=143646,type=LCD

[ Voor 18% gewijzigd door XeNoBiTe op 02-02-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Hallo,

Ik volg dit topic al een tijdje en het is zeer leerzaam.
Nu ga ik na mijn reis een nieuwe computer kopen, hier hoort natuurlijk een mooi scherm bij.

Nu zoek ik een zwart scherm met een minimale resolutie van 1600 bij 1200 tussne de 500 en 700 euro, dit lijkt echt onmogelijk. De snelheid is natuurlijk niet onbelangrijk maar rond de 12 MS is het goed voor mij. Verder heb ik nog nooit mooi zwart gezien wat aan deze eisen voldoet. Je ziet alleen maar van die domme breedbeeld schermen. Dat lijkt mij niks voor met lezen op sites/forums en gamen kan het ook nooit mooi zijn.

Moet ik nou nog meer gaan investeren of komen er nog mooie schermen waaraan mijn eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

de Samsung 204b die 4:3 verhouding heeft, en dus geen widescreen is, kost rond de 500e en heeft een response tijd van 5ms. All that you want, en nog netjes afgewerkt ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
sain onez schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:54:
de Samsung 204b die 4:3 verhouding heeft, en dus geen widescreen is, kost rond de 500e en heeft een response tijd van 5ms. All that you want, en nog netjes afgewerkt ook nog.
Ja echt? Hmm dat is dan ook niet duur. Je ziet trouwens wel super grote verschillen tussen de prijzen he. 20 inch heb je voor 500 maar ook voor 900 euro. Bedankt als deze zwart is haal ik hem dan zeker.

Ziet er vet uit en deze ken ik wel maar hij is silver, lelijk! Maar ja misschien dan maar geen zwart.

[ Voor 10% gewijzigd door Wackmack op 02-02-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:51
Valt tegen? Hello WAKE UP, het is een NEC sinds wanneer zijn NEC's elcheapo?
Valt me eigenlijk wel mee, aangezien die waarschijnlijk een piekfijn beeld gaat geven.
Zeker een kanshebber voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Er bestaat ook nog zoiets als een adviesprijs. Hou daar wel rekening mee he. De verkoopprijs kan zo maar 100 euro lager liggen.
Versteegrob schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:08:
[...]

Ja echt? Hmm dat is dan ook niet duur. Je ziet trouwens wel super grote verschillen tussen de prijzen he. 20 inch heb je voor 500 maar ook voor 900 euro. Bedankt als deze zwart is haal ik hem dan zeker.

Ziet er vet uit en deze ken ik wel maar hij is silver, lelijk! Maar ja misschien dan maar geen zwart.
Ken eigenlijk zelf weinig zwarte schermen in dit formaat..dell heeft de 2001FP, maar die is meer donkergrijs. Verder is er ook geloof ik nog een zwarte iiyama en heb je volgens mij ook een nec in het zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wel raar dat er zo weinig zwarten schermen zijn. Hoe zit het eigenlijk met de kleur Zwart VS Grijs/Zilver.

Ik vind zwart gewoon veel meer style hebben, meer gevoel en het past beter bij mijn Stacker als die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

nec lijkt me ook wel wat, alleen wel wat aan de dikke kant, en die usbhub aan de achterkant, lijkt wel of ze die er naderhand opgeplakt hebben
wrom integreren ze dat nou niet in de behuizing :/

[ Voor 19% gewijzigd door sander817 op 02-02-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ja, adviesprijs ia natuurlijk geen verkoopprijs. Als hij onder de 550 blijft ben ik zeker geinteresseerd. Maar eerst even kijken wat de gerenomeerde sites ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Versteegrob schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:27:
Wel raar dat er zo weinig zwarten schermen zijn. Hoe zit het eigenlijk met de kleur Zwart VS Grijs/Zilver.

Ik vind zwart gewoon veel meer style hebben, meer gevoel en het past beter bij mijn Stacker als die komt.
Schermen met een witte of zilveren rand krijgen een iets hogere eco-norm(geen idee waar dat goed voor is :? ), en omdat de fabrikanten denken dat de gemiddelde consument daarop let maken ze vrij weinig zwarte schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versteegrob schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:27:

Nou er zijn wel veel zwarte schermen , maar het probleem zit em in dat ze niet in NL geleverd worden, je hebt bijvoorbeeld de Samsung 204T waar ook een zwart exemplaar van is (zeer mooi) maar helaas alleen in Amerika leverbaar, wat je zou kunnen doen is een webshop in de states proberen te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Hier nog een klein kletspraatje over de nieuwe Acer modellen:

http://www.releasereview....spx?d=0101000030401022006

En Benq heeft ook een nieuw 20.1" aangekondigd met een adviesprijs van €749,-, als ik me niet vergis.

http://www.hartware.de/press_4225.html
http://www.benq.de/news/index.cfm?id=1270&year=2006

Afbeeldingslocatie: http://www.golem.de/0602/43099-fp2092-front.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door XeNoBiTe op 03-02-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
volgens het artikel van ome tom is de Sony SDM-P234 momenteel de enige grote breedbeeld tft die nog een beetje degelijk is:
http://www.tomshardware.c...t_a_16_9_lcd_monitor_now/

dit is nieuw voor mij
ik had nl nog nergens iets gelezen over deze monitor, en nu blijkt ineens dat deze monitor de standaard is voor alle andere monitors en dat de dell 2405 tft voor de pussy's is en zwaar sucked...

ik vraag me dan ook af of er nog andere (objectieve) informatie is over deze monitor?

het enige grote nadeel lijkt me de prijs, die toch nog wat te duur is voor mij (1400 euro)

ik hoop dan ook dat er snel vergelijkbare alternatieven komen die wat goedkoper zijn of dat sony binnenkort zwaar zijn prijs keldert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
drivers voor die acer zijn er wel, moet je op de thaise acersite kijken, alleen is er volgens mij geen verschil waar te nemen tussen met en zonder drivers

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
De Acer 2051W staat op de productpagina van Acer:

Productpagina Acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Mastakilla schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:17:
volgens het artikel van ome tom is de Sony SDM-P234 momenteel de enige grote breedbeeld tft die nog een beetje degelijk is:
http://www.tomshardware.c...t_a_16_9_lcd_monitor_now/

dit is nieuw voor mij
ik had nl nog nergens iets gelezen over deze monitor, en nu blijkt ineens dat deze monitor de standaard is voor alle andere monitors en dat de dell 2405 tft voor de pussy's is en zwaar sucked...
Ik vindt hun reden om de 2405FPW af te keuren alleen wat twijfelachtig...
Als ik de 2405FPW in hun review vergelijk met die Sony dan zie ik het volgende:

Ze zijn even snel.(volgens het latency-grafiekje)
De Sony is sneller(volgens hun subjectieve ervaring) :?
De uniformiteit is bij beide goed.
De Dell haalt een twee keer zo hoog contrast, maar is bij het hoogste contrast wel een stukje helderder dan de Sony bij zijn beste contrast.
De helderheid is op beide monitoren in te stellen zonder dat het contrast merkbaar daalt.
De Sony heeft nauwelijks video noise, en de Dell wel.

Waar ze de Dell op afkeuren is:

Latency bij games(terwijl de Sony dezelfde latency haalt en wel redelijk goed wordt beoordeelt...(en Tomshardware gelooft heilig in de latency-grafiekjes...)

Te helder voor beeldbewerking(terwijl de helderheid terug te schroeven is zonder dat je echt contrast hoeft in te leveren)

Video noise bij films kijken(ok, dat is wel begrijpelijk...)

ps. Ik ben geen Dell-bezitter of Dell-fan, er kwamen alleen een paar vraagtekens omhoog terwijl ik die review las...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Double J schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:32:

Productpagina Acer
nu nog een review...welk paneel zit er eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Double J schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:32:

Productpagina Acer
Wow, 431€ , ik vermoed dat dit zonder btw is? Dus dat het dan 520€ wordt plus wat de retailer er nog op verdiend, laat ons zeggen een winkelprijs van 550€. Zoiets?

Wel een nette prijs voor een redelijk mooi breedbeeld scherm (minder aansluitingen dan de beroemde dell 20" 2005FPW, maar goed, dit scherm is sneller en kan je tenminste eens irl gaan bekijken of het je bevalt of niet.)

Design is misschien een beetjer erover/nogal druk (de nec is heeft dan wel een neutralere en cleanere lijn) maar toch goedkoper dan die nec, dus dat maakt al veel goed

(btw: ik heb het al voor dit type acer scherm sinds ik voor het eerst de 19" versie hiervan zag. Tussen alle andere schermen in de winkel waar ik die gezien heb stak die er qua presence en uitstraling en 'vibrant colors' ver uit boven de andere (TN!!) panelen)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 03-02-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Hoe halen ze bij die Acer 2051w (of andere fabrikanten) zulke hoge kijkhoeken(170+/170+)) met een TN paneel?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Niet :|
Maar als ze het in hun specs zetten, dan zijn er altijd wel mensen die het geloven.(net als dat elke TN monitor van Acer 16,7 miljoen kleuren zou hebben :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 13:30
Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:53:
[...]

Wow, 431€ , ik vermoed dat dit zonder btw is? Dus dat het dan 520€ wordt plus wat de retailer er nog op verdiend, laat ons zeggen een winkelprijs van 550€. Zoiets?

Wel een nette prijs voor een redelijk mooi breedbeeld scherm (minder aansluitingen dan de beroemde dell 20" 2005FPW, maar goed, dit scherm is sneller en kan je tenminste eens irl gaan bekijken of het je bevalt of niet.)

Design is misschien een beetjer erover/nogal druk (de nec is heeft dan wel een neutralere en cleanere lijn) maar toch goedkoper dan die nec, dus dat maakt al veel goed

(btw: ik heb het al voor dit type acer scherm sinds ik voor het eerst de 19" versie hiervan zag. Tussen alle andere schermen in de winkel waar ik die gezien heb stak die er qua presence en uitstraling en 'vibrant colors' ver uit boven de andere (TN!!) panelen)
Hier in België kun je de Acer 2051 al kopen voor 500€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
En in NL staat hij online voor €459,- ! Leverbaar over een paar dagen volgens de webshops :D
Nou, wie heeft 'm als eerste...

http://www.vergelijk.nl/lcd_monitor/acer/al_2051_w/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19286

Heeft trouwens iemand al ervaring met de Xerox XM9?

Het is een 23" TFT met een 8ms P-MVA paneel zo te zien, AUO paneel? Bovendien heeft het een leuk design en is te koop voor 934 euro volgens de pricewatch.

Link: http://www.xerox-displays.info/product_display_xm9.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
XeNoBiTe schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:17:
En in NL staat hij online voor €459,- ! Leverbaar over een paar dagen volgens de webshops :D
Nou, wie heeft 'm als eerste...

http://www.vergelijk.nl/lcd_monitor/acer/al_2051_w/
Kijk, now we're talkin'! Wat ik alleen nu nog wil weten is over die 2 versies die er zijn, een 8ms paneel en een andere. Wat is het verschil precies en welke bieden de winkels aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Dit is de 'gamers line' van acer... Ik verwacht net als bij de 17 en de 19 inch uitvoering maar 1 versie. Ik denk dat deze 20 inch alleen maar geleverd gaat worden met een 8ms paneel.
Ik heb hem al in pre-order bij 4launch voor €455,50 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nou, in ieder geval ben je er snel bij! Levertijd ongeveer drie dagen toch?
Ben benieuwd of het een goed apparaat is, schrijf je een review als je 'm in huis hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Even mijn bevindingen posten wat betreft m'n 204Ts. Het is een mooi scherm, dat zonder meer. Alleen moest ik toch wel even wennen aan het beeld, m.i. is het nogal "kristallerig" (weet even geen ander goed woord om het uit te drukken). Dit is vooral duidelijk bij de lichtere kleuren. Vrijdag binnen gekregen en nu dus 2 dagen ermee gewerkt en ben er al aardig aan gewend. Scherp is ie overigens wel, ondanks dat ik op D-SUB zit (heb onboard Intel 910GL zonder DVI).

Nu weet ik niet hoeveel invloed de videokaart en de aansluiting hebben op de weergave en dat wellicht deze "kristalvorming" met een DVI aansluiting minder is. Omdat ik zeker het beste eruit wil trekken, ga ik een Geforce 6200TC 128MB DDR2 kaartje kopen. Volgens mij is dit toch een prima kaartje als je enkel 2D toepassingen draait?

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Als je alleen 2D doet, kun je haast beter iets uit de budgetbakken vissen, een Ati Radeon 9250 oid. Ik zou iig de allergoedkoopste (Ati) halen die ik kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Ben al een week opzoek naar een nieuw scherm.. Helaas heb ik tot nu toe weinig leuks gevonden..Enige wat ik ermee doe is gamen.. Dan wel op de PC als op de XBOX360.. Resolutie moet minimaal 1600x1200 zijn.. Zelf heb ik altijd iiyama gehad en ben er goed tespreken over.. Nu heb ik een E511S die echt waardeloos beeld geeft en erg last van ghosting heeft.. Ik zat te twijfelen aan de Dell 24", maar in bijna alle testen staat er dat als je 100% gaat gamen ermee dat deze niet geschikt is.. Monitor moet wel zwart zijn en een goede uiterlijk hebben..

Zoek ik nou zo slecht ?

Qua specs moet me machine het wel tekken ( FX55, 7800GTX SLI, 2GB XMS Corair, Raptor RAID1 ). Iemand enige tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Anoniem: 51473 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:16:
Ben al een week opzoek naar een nieuw scherm.. Helaas heb ik tot nu toe weinig leuks gevonden..Enige wat ik ermee doe is gamen.. Dan wel op de PC als op de XBOX360.. Resolutie moet minimaal 1600x1200 zijn.. Zelf heb ik altijd iiyama gehad en ben er goed tespreken over.. Nu heb ik een E511S die echt waardeloos beeld geeft en erg last van ghosting heeft.. Ik zat te twijfelen aan de Dell 24", maar in bijna alle testen staat er dat als je 100% gaat gamen ermee dat deze niet geschikt is.. Monitor moet wel zwart zijn en een goede uiterlijk hebben..

Zoek ik nou zo slecht ?

Qua specs moet me machine het wel tekken ( FX55, 7800GTX SLI, 2GB XMS Corair, Raptor RAID1 ). Iemand enige tips ?
Ik heb dezelfde eisen als jij en volgens mij is de Dell wel een geschikte keus alleen hoeveel geld heb je ervoor over? De Samsung heeft een mooi 21inch scherm alleen deze is Zilver. Alleen de Dell heeft een beetje last van ghosting maar ik weet niet wat jij te veel vind. Er is bijna niks in het zwart dat is juist zo kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Samsung 204B?

Die heeft een overdrive TN monitor, maar voor de zwarte versie moet je wel in amerika zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 09:59
strategie games lijken me zo ontzettend gaaf op een widescreen monitor .. ben blij dat die markt nu een stuk groter aan het worden is . nog even wachten en ik ga een mooi schermpje kopen :D , ik speel zelf aoe3 bijv . iemand ervaring met een strategie game op een widescreen? zit nu namelijk op een Dell CRT van 19 inch..

[ Voor 3% gewijzigd door ikbengoofy op 05-02-2006 21:59 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 16-05 15:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ikbengoofy schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:58:
strategie games lijken me zo ontzettend gaaf op een widescreen monitor .. ben blij dat die markt nu een stuk groter aan het worden is . nog even wachten en ik ga een mooi schermpje kopen :D , ik speel zelf aoe3 bijv . iemand ervaring met een strategie game op een widescreen? zit nu namelijk op een Dell CRT van 19 inch..
http://www.widescreengamingforum.com/forum/
http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=1753
etc etc :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Breepee schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:41:
Als je alleen 2D doet, kun je haast beter iets uit de budgetbakken vissen, een Ati Radeon 9250 oid. Ik zou iig de allergoedkoopste (Ati) halen die ik kon vinden.
Voor Linux schijnen die Ati kaartjes niet zo fantastisch te zijn. Vandaar een Nvidia. Er kan enkel PCI-e in dit bakkie, dus de (goedkopere) AGP serie valt af. De Geforce is overigens ook behoorlijk budget, bij 4launch is ie voor 52,- excl verzendkosten te halen.

Alleen de vraag is, zal er duidelijk verschil zijn in kwaliteit tov. m'n onboard Intel (volgens mij niet bijzonder slecht deze generatie, alleen ontbreekt er een DVI dus).

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Anoniem: 51473 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:16:

Zoek ik nou zo slecht ?

Ik heb sinds vrijdag de samsung 940mw 19 inch breedbeeld.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar voor mijn xbox360 en kan alleen maar zeggen wooooowwww.
Nou moet ik wel eerlijk tegen je zeggen ik gebruik de component kabel die bij de xbxox standaard zit.
De vga kabel heb ik ook ,maar ik vond het beeld flets en de kleuren grauw.
Met die component is het net wat mooier.
Maar jij wil 1600 x1200 dan is de belinea 102035w wat voor je.
Bij alternate stonden deze monitoren allemaal te spelen en deze was echt heel fraai.
Mooie kleuren lekker groot 20inch en dvd en vga aansluiting.
Als ik de samsung niet had gekocht dan was dit mijn tweede keus geworden.
Maar ik wilde veel aansluitingen component (360) vga (apple) rgb scart (cube, en xbox).
Maar nogmaals de samsung is voor je 360 een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 14:40
tasso schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:53:
Maar jij wil 1600 x1200 dan is de belinea 102035w wat voor je.
De Belinea 102035W is een 20" breedbeeld monitor met een maximale resolutie van 1680x1050.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167727

Hallo,

Ik ben zeer geinteresseerd in een grotere monitor, ik heb nu een Benq 17", nu is mijn eerste vraag is een 20" veel groter, dan die 17", en/of 19". Qua afmetingen weet ik het ook wel dat het ong. 7,5 cm / 5 cm. Maar qua zicht, is het veel mooier en ziet het er groter uit. heeft het veel zin om een 20" ipv een 19" te kopen?

Vraag 2; Een widescreen is dat ook weer groter dan een normale, het heeft met de verhoudingen te maken, dat weet ik, maar ik wil graag Flight Simulator spelen en dan leek mij een widescreen wel wat.

Vraag 3; Is een Ati 9800Pro voldoende om zoiets aan te sturen, of welke kaart moet ik anders nemen, ook met het zicht op de volgende Flight Simulator.

Vraag 4; Benq FP202W of Acer AL2051W

Alvast bedankt voor uw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Misschien is dit het tweede model waar je het over had. Brengen ze misschien een zilveren en een zwarte versie uit.
In ieder geval wel de eerste webshop die ik kan vinden met de NEC 20WGX in pre-order:

http://www.computer-onder...hz_1680x1050_tco03_black/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Sjmeut schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:33:
[...]

De Belinea 102035W is een 20" breedbeeld monitor met een maximale resolutie van 1680x1050.
Ja maar dat kan makkelijk het wordt iets opgerekt, nou geloof me dat zie je echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Anoniem: 167727 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:59:
Hallo,

Ik ben zeer geinteresseerd in een grotere monitor, ik heb nu een Benq 17", nu is mijn eerste vraag is een 20" veel groter, dan die 17", en/of 19". Qua afmetingen weet ik het ook wel dat het ong. 7,5 cm / 5 cm. Maar qua zicht, is het veel mooier en ziet het er groter uit. heeft het veel zin om een 20" ipv een 19" te kopen?

Vraag 2; Een widescreen is dat ook weer groter dan een normale, het heeft met de verhoudingen te maken, dat weet ik, maar ik wil graag Flight Simulator spelen en dan leek mij een widescreen wel wat.

Vraag 3; Is een Ati 9800Pro voldoende om zoiets aan te sturen, of welke kaart moet ik anders nemen, ook met het zicht op de volgende Flight Simulator.

Vraag 4; Benq FP202W of Acer AL2051W

Alvast bedankt voor uw reactie!
Nou 19 inch en 20 inch vond ik naast elkaar niet veel schelen maar een 17 ich breedbeeld weer wel.
En widescreen vind ik echt geweldig voor de games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-05 20:39
Tuurlijk lijkt een 20 inch veel groter. Immers de resolutie is veel hoger. 1680 breed is juist breed genoeg om twee applicaties goed naast elkaar open te hebben staan...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Over de Acer kunnen we nog niet echt veel zeggen, want die is nog niet op de markt. Deze week zal de eerste geleverd gaan worden en dan kunnen we gaan vergelijken met andere 20" WS TFT's.
Persoonlijk verwacht ik dat de Acer beter zal zijn dan de BenQ. Sowieso zijn de meningen over de BenQ erg verdeeld en de Acer betreft een speciale "gamersline" monitor. Vooral het hoge contrast spreekt me erg aan van de Acer en de prijs is ook zeer netjes (€450,-).
Als ik jou was zou ik dus nog even wachten met aanschaf van een monitor tot de Acer en de nieuwe NEC verkocht worden. Dat doe ik iig wel!

Ohja, met een 9800Pro ga je dat never nooit niet trekken. Resolutie is 1680x1050 en dat is flink zwaar voor FS. Je kan alles misschien wel op low quality zetten, maar dan is het (vind ik) geen gezicht meer.
Zoek even in andere topics naar een goede vervanger voor je AGP videokaart.

[ Voor 22% gewijzigd door XeNoBiTe op 06-02-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
tuurlijk lijkt een 20 inch monitor veel groter dat is ook zo, alleen in formaat van het scherm scheelt het echt niks.
En acer vindt ik echt helemaal niks, ziet er heel cheapy uit en de specs die op hun site staan kloppen van geen kanten.
Waarom zouden ze dat nou toch doen denk je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 14:40
tasso schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:52:
tuurlijk lijkt een 20 inch monitor veel groter dat is ook zo, alleen in formaat van het scherm scheelt het echt niks.
Het scheelt 1 inch. ;)

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
ReseT schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:04:
Hoe halen ze bij die Acer 2051w (of andere fabrikanten) zulke hoge kijkhoeken(170+/170+)) met een TN paneel?
Klopt: Viewing Angle: 176° (H) , 176° (V) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
tasso schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:15:
[...]

Nou 19 inch en 20 inch vond ik naast elkaar niet veel schelen maar een 17 ich breedbeeld weer wel.
En widescreen vind ik echt geweldig voor de games
19" heeft relatief grotere pixels, zo kan je het ook bekijken.
fb_slim schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:02:
[...]

Klopt: Viewing Angle: 176° (H) , 176° (V) niet?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Het design van de Acer Gamersline vind ik persoonlijk wel erg strak. Dat de viewing angles niet kloppen is erg vreemd, maar over beeldkwaliteit ed. kunnen we echt nog geen uitspraken doen. Het wachten is op de eerste personal review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Nee maak me gek, is het verschil tussen een 19inch en 20 inch 1 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tasso schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:52:
Het scheelt 1 inch, maar in beeldkwaliteit kan het een wereld van verschil betekenen. Ik heb zelf in eerste instantie ook gekeken naar een 19" monitor, maar nadat ik een Philips 190C6 zag staan ben ik er direct vanaf gestapt. Waarom? De grootte van de pixels...echt, 1280x1024 op een 19" is gewoon een veel te lage resolutie. Als 1600x1200 niet mogelijk is, gebruik dan op zn minst een tussen resolutie ala 1400x1050. Dat heb ik ook tijden gebruikt op mijn 17" CRT monitor.
En acer vindt ik echt helemaal niks, ziet er heel cheapy uit en de specs die op hun site staan kloppen van geen kanten.
Waarom zouden ze dat nou toch doen denk je
De specs kloppen heel vaak niet met wat het in het echt is, dat geldt niet alleen voor Acer maar ook voor andere merken. Vaak worden ook nog diverse responsetijden door elkaar gehaald door de fabrikanten. Dus GtG ipv zwart naar wit, etc. Niet iedereen is misschien weg van het design van Acer, maar qua prijs/kwaliteit verhouding zitten ze erg goed. Er zijn genoeg mensen die dan een compromis willen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

tasso schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:13:
[...]

Ja maar dat kan makkelijk het wordt iets opgerekt, nou geloof me dat zie je echt niet
logisch op een xbox360 omdat deze HD-resolutie ondersteund in 16/9 formaat en laat nou bijna de 16/10 formaat zijn van dat scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
J0YR1D3R schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:58:
[...]

Het scheelt 1 inch, maar in beeldkwaliteit kan het een wereld van verschil betekenen. Ik heb zelf in eerste instantie ook gekeken naar een 19" monitor, maar nadat ik een Philips 190C6 zag staan ben ik er direct vanaf gestapt. Waarom? De grootte van de pixels...echt, 1280x1024 op een 19" is gewoon een veel te lage resolutie. Als 1600x1200 niet mogelijk is, gebruik dan op zn minst een tussen resolutie al 1400x1050. Dat heb ik ook tijden gebruikt op mijn 17" CRT monitor.

[...]

De specs kloppen heel vaak niet met wat het in het echt is, dat geldt niet alleen voor Acer maar ook voor andere merken. Vaak worden ook nog diverse responsetijden door elkaar gehaald door de fabrikanten. Dus GtG ipv zwart naar wit, etc. Niet iedereen is misschien weg van het design van Acer, maar qua prijs/kwaliteit verhouding zitten ze erg goed. Er zijn genoeg mensen die dan een compromis willen maken..
De samsung die ik heb heeft een resolutie van 1440x900.
Hoger hoeft ook niet omdat de vga kabel van mijn xbox360 niet hoger kan, hij kan maximaal 1360x768 pixels aan.
Maar hij maakt nu ook geen gebruik van vga maar van component
En acer maakt er met zijn specs wel een potje van.
Neem samsung, benq of belinea die zitten er ook soms wel naast maar over het algemeen komen ze aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Volgens mij is de levertijd van de Acer 2051 weer uitgesteld. Staat bij Acesdirect zelfs een levertijd van 2-3 weken! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tasso schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:40:
[...]

De samsung die ik heb heeft een resolutie van 1440x900.
Hoger hoeft ook niet omdat de vga kabel van mijn xbox360 niet hoger kan, hij kan maximaal 1360x768 pixels aan.
Maar hij maakt nu ook geen gebruik van vga maar van component
En acer maakt er met zijn specs wel een potje van.
Neem samsung, benq of belinea die zitten er ook soms wel naast maar over het algemeen komen ze aardig in de buurt.
Dat is dan ook een breedbeeld monitor. Een normale 4:3 19" TFT heeft 1280x1024 als resolutie. Breedbeeld trekt mij totaal niet, ik zie er weinig voordelen in...dus wat dat betreft is de keuze tussen 19" en 20" niet-breedbeeld snel gemaakt, ondanks dat het maar 1 inch meer is.. wel 320x176 pixels meer, terwijl er tussen 17" en 19" 0 verschil zit. Gevolg is grotere pixels op een 19" dus een minder mooi beeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-02-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 17:05
Ik heb vanmiddag de Acer AL2016W gekocht...wat een scherm zeg. 1680x1050 is heel wat anders dan 1280x960 op een 17" scherm.

Wel had ik tijdens het opstarten (in dos) een rode subpixel, maar nu zie ik hem niet, vreemd

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 12:34

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

PASware schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:02:
Ik heb vanmiddag de Acer AL2016W gekocht...wat een scherm zeg. 1680x1050 is heel wat anders dan 1280x960 op een 17" scherm.

Wel had ik tijdens het opstarten (in dos) een rode subpixel, maar nu zie ik hem niet, vreemd
Helemaal met je eens, toppie monitor. Ook qua prijs / kwaliteit verhouding.

test de monitor ff met Ntest ( Nokia monitor test) dan weet je het of je meer pixels die mogelijk defect zijn ...

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 17:05
Montana schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:13:
[...]

Helemaal met je eens, toppie monitor. Ook qua prijs / kwaliteit verhouding.

test de monitor ff met Ntest ( Nokia monitor test) dan weet je het of je meer pixels die mogelijk defect zijn ...
Ik had er 2, 1 rode bijna middenin (iets linksboven van het midden). En 1 blauwe midden onderin. Ben keer met me nagel over beide plekken gegaan en die blauwe is weg, maar de rode is er nog. Normaal in windows valt die niet op, maar in donkere spellen (heel ff quake 3 gedaan) is die hinderlijk aanwezig.

Dit scherm gaat donderdag terug!!

Verder is het formaat echt ideaal, veel meer pixels in de breedte :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsung SyncMaster 204T (20", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver) survey door iTec

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP
Ervaring met 2 exemplaren, sinds februari 2006
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Sinds afgelopen vrijdag heb ik mijn 2 x 204Ts TFTtjes binnen, mijn eerste woorden...wat een scherm!!!
Ik zal even kort toelichten wat tot nu toe mijn ervaringen zijn, en zal daarbij constant over 1 scherm praten omdat ze echt indentiek zijn, geen dooie pixels, kleurweergave exact allemaal hetzelfde.

Featureset

Nadat ik de schermen uitgepakt had heb ik ze gelijk even goed onderzocht naar alle mogelijkheden, er zitten een aantal zeer mooie features op namelijk PIP (Picture in Picture), Pivot (schermpje draaien om b.v. PDF of Word documenten te lezen), DVI en VGA aansluiting, Het kabelmanagement is nou niet het meest mooie systeem maar het is prima genoeg om de kabels goed bij elkaar te leggen zodat het enigzins netjes erbij ligt :)

Kleurweergave

Ik heb voordat ik dit scherm kocht 2 19 inch Samsung 913N TFT's gehad, de kleuren daarvan vond ik persoonlijk niet echt fantastisch (TN Paneel dus 16.2miljoen kleuren in plaats van 16.7), verders destijds heel tevreden over de schermen, helaas zijn ze enige tijd na aankoop (maandje) uit me huis gestolen. Vandaar dat ik opzoek ging naar nieuwe schermen die dit keer ook een goede kleurweergave hadden en geschikt voor gamen waren , waar we bij het volgende komen...

Ghosting

Aangezien ik in clanverband 1 spel speel (BF2) was het dus voor mij van belang dat ik scherm zou hebben waarbij de ghosting op zo'n resolutie (1600X1200) minimaal tot geen moest zijn. Tot nu heb ik nauwelijks ghosting kunnen opmerken, het viel me alleen ietsjes op toen ik dicht bij het scherm ging kijken en op rode kleuren ging letten (aangezien je die mijn inziens het snelste opmerkt).

Pixeldefecten
Hier zal ik vrij kort over zijn, op beide schermen tot nu toe 1 week full use geen pixeldefecten ondekt. Maar daar staat Samsung om bekend, weinig pixeldefecten, goede kwaliteit.

Bouw & Afwerking

Het is een zware monitor, met een hele degelijke voet (niet de mooiste, maar dat is persoonlijke smaak en woog niet af tegen de rest), de randen vind ik mooi afgewerkt, lekker smal wat voor mij met 2 van deze jongens goed uitkomt.

Vormgeving
Kort en krachtig gezegd : Niet het mooiste scherm, maar zeker wel een genot om naar te kijken, maar ook dit is natuurlijk een persoonlijke smaak.

Prijs
Dit is altijd moeilijk te beschrijven, dus zal het van mij kant beschrijven. Ik vind de prijs/presatie uitmuntend aangezien je voor ~500 euro een 20inch scherm met een mooie resolutie (1600X1200) hebt en kwa kleuren superieur is en daarnaast ook niet geheel onbelangrijk zeer geschikt voor gamen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- Voet (maar dit persoonlijk)
- Ruimte op je bureau ;-) (Grapje natuurlijk)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
+ Geen/Zeer weinig Ghosting
+ Kleurechtheid
+ Resolutie (1600X1200)
+ Stevig/Stabiel
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

post eens een foto van je setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal ik zo spoedig mogelijk doen wanneer ik weer een camera heb (die is dus ook gestolen, maar ja daarnaast ook me PSP,Ipod en Xbox :S) Ik zal kijken of ik even de camera van me pa kan lenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Verschillende Franse sites vermelden dat er over zeven dagen eindelijk NEC 20WGX-en op vooraad zijn. Nog geen enkele Nederlandse webshop kunnen vinden though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Iiyama is opgekocht

en

Review van 23" en 24" monitoren

en

24" Oled monitoren?

[ Voor 22% gewijzigd door n-i-x op 08-02-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
BlackB1rd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:51:
[...]

Voor Linux schijnen die Ati kaartjes niet zo fantastisch te zijn.
Kwa 3D. Kwa 2D wordt er precies dezelfde VESA diver gebruikt als op andere kaartjes, dus daar moet je je geen zorgen over maken. Zeker niet als je een oude Ati hebt ( <9250 ) zijn er geen problemen voor 2D (en incidentele 3D zaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166873

De Acer al2051w staat nu in de pricewatch!!

pricewatch: Acer AL2051Ws (20", 8ms, D-sub/DVI-D)

Heeft er iemand ervaring met Acer LCD's en dode pixels?
Hoe gaat Acer hiermee om?
Welke winkels zijn makkelijk in het innemen van LCD schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
Mycom, Paradigit, MediaMarkt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
En nog geen enkele winkel uit de pricewatch heeft dit scherm.... Hoe lang duurt het nog? :O Ik had hem nu ongeveer wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nieuwe verwachte leverdatum 20 feb 2006....begin februari, sure :D
Ach ja, als je iets graag wil is zelfs een dag te lang wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 17:50
Weet iemand of deze in Nederland te koop is? De Gateway FPD2185W,

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/11/0,1425,sz=1&i=116948,00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Kan de Gateway niet vinden in NL via Google. Is volgens mij ook een merk dat alleen maar in Amerika verkocht wordt. Wel een 1000:1 contrast, best netjes.

PS: bestelacers.shop meldt een leverdatum van 13 februari voor de 2051ws

[ Voor 20% gewijzigd door XeNoBiTe op 09-02-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168154

@JOYR1D3R en G-Cifix:

Ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe monitor voor ± 500,00 EUR.

Werk nu met een 17" Philips TFT op 1280x1024.

Het enige wat mij momenteel nog weerhoudt om de Samsung 204T te bestellen is de native resolutie van 1600x1200:

- 100 dpi lijkt mij wat klein voor office applicaties (Word etc.): wat zijn jullie ervaringen daarmee?
- mijn grafische kaart (Asus X800 pro) zal niet zo vlot draaien vrees ik op deze resolutie in games: hoe is de kwaliteit van het beeld nog als je naar 1280x1024 overschakelt?

Mijn alternatief is nl. een top 19" te kopen zoals de Samsung 970p of de Viewsonic VP930 ...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Anoniem: 168154 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:32:
@JOYR1D3R en G-Cifix:

Ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe monitor voor ± 500,00 EUR.

Werk nu met een 17" Philips TFT op 1280x1024.

Het enige wat mij momenteel nog weerhoudt om de Samsung 204T te bestellen is de native resolutie van 1600x1200:

- 100 dpi lijkt mij wat klein voor office applicaties (Word etc.): wat zijn jullie ervaringen daarmee?
- mijn grafische kaart (Asus X800 pro) zal niet zo vlot draaien vrees ik op deze resolutie in games: hoe is de kwaliteit van het beeld nog als je naar 1280x1024 overschakelt?

Mijn alternatief is nl. een top 19" te kopen zoals de Samsung 970p of de Viewsonic VP930 ...

Alvast bedankt!
De hogere resolutie is voor mij juist de reden geweest om de monitor te kopen. Ik heb nog nooit op 1280x1024 mn monitor gehad in windows, maar ik zal vanavond even kijken wat ik kan laten zien, of er sprake van veel kwaliteitsverlies is.

Verder vind ik de resolutie zeker niet te klein voor office applicaties. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk én buiten dat kun je natuurlijk ook in word kiezen om je document op bijvoorbeeld 120% te zetten. Zelf vind ik het op 100% nog prima leesbaar. Voor je videokaart hoef je overigens niet te vrezen, hooguit de laatste generatie zul je niet meer met alle opties kunnen draaien, maar need for speed most wanted loopt op de native resolutie met die videokaart uitstekend. Battlefield 2 en Call of Duty ook, voor zover ik het me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 11:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Groot en klein is erg subjectief, wat een ander vindt hoeft niet voor jouw van toepassing te zijn. Ik draai 1600x1200 op een 19" CRT (met wat iets van 18" viewable) en heb het op een 15,1" laptop gedraaid, en ik heb daar geen problemen mee.
Verder kun je juist in Word en Excel de zoomfactor van een bestand instellen waardoor je tekst altijd goed leesbaar moet zijn. Dan is een hoge resolutie met een wat grotere vergroting juist een voordeel omdat je dan beter gevormde letters hebt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De inhoud van uw documenten kan je inderdaad groter zetten. Neemt niet weg dat de GUI (toolbars, interface ed) niet meeschalen en pietluttig klein blijven op 100 dpi. Voor een scherm op een 70/80 tal cm afstand mi niet geschikt om lange dagen op te werken.

(wachten op vista voor traploos schaalbare vectoriele iconen/GUI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Een 17" monitor is 96 DPI...
Als je wilt dat alles even groot is dan moet je voor een 21,3" gaan, met een 20" wordt alles zo'n 4$ kleiner.(kan je ook uittesten in word met wat tekst...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103811

ik ben op zoek naar een 20" tft.
Wil een breedbeeld.
Wilde eerst de Dell Ultrasharp 2005FPW 20-inch.
Maar ben er niet helemaal zeker van.
Kunnen jullie mij mischien raad geven welke ik beter of juist niet kan nemen.

Ik wil het scherm voor beide goed kunnen gebruiken (games, films, "normaal gebruik").
Het is niet dat ik een diehard gamer ben maar wil wel lekker kunnen gamen.
Wil rond de 700 max uitgeven, mag wel iets meer natuurlijk.

Vind de Acer AL2051Ws / AL2051Ws-8ms ook wel heel mooi en lijkt mij kwa spec beter als de dell ????
Of denken jullie dat de dell beter is ?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
alvast bedankt

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 103811 op 09-02-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167727

its_me schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:47:
Handig plaatje dat ik net op google tegenkwam:
[afbeelding]

Dat heb ik hier gevonden, staan ook grote pics van de Belinea 10 20 35W

Een van mijn 17" TFT's is kapot, dus ik ben nu op zoek naar een nieuwe. Breedbeeld lijkt me wel wat.
Gamen in breedbeeld lijkt me erg fijn (speel veel world of warcraft) alleen over website browsen maak ik me een beetje zorgen. Al kijk ik dan weer naar Windows Vista waar een sidebar in zal zitten, ik neem aan dat die het voor applicaties beschikbare scherm smaller zal maken, effectief snij ik er dan het >17" deel vanaf denk ik zo.
Als ik dit zo zie dan valt mij een 19" widescreen toch weer tegen, qua hoogte is ie dan kleiner dan een 17"?!
Of klopt dit niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Dat klopt. Een 20" breedebeeld is ongeveer even hoog als een 17" normaal (een fractie hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 103811 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:06:
ik ben op zoek naar een 20" tft.
Wil een breedbeeld.
Wilde eerst de Dell Ultrasharp 2005FPW 20-inch.
Maar ben er niet helemaal zeker van.
Kunnen jullie mij mischien raad geven welke ik beter of juist niet kan nemen.

Ik wil het scherm voor beide goed kunnen gebruiken (games, films, "normaal gebruik").
Het is niet dat ik een diehard gamer ben maar wil wel lekker kunnen gamen.
Wil rond de 700 max uitgeven, mag wel iets meer natuurlijk.

Vind de Acer AL2051Ws / AL2051Ws-8ms ook wel heel mooi en lijkt mij kwa spec beter als de dell ????
Of denken jullie dat de dell beter is ?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
alvast bedankt
Hangt ervan af wat je het belangrijkste vindt.
De Dell heeft een grotere kijkhoek en waarschijnlijk heeft ie iets betere kleuren, maar de Acer is weer iets sneller en heeft een iets hoger contrast.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.