[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:
  • 19.897 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

0X55AA schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:19:
Nou ben ik ook geinteresseerd geraakt in deze laptop. Helaas zijn we hier (belgie) Azerty gewoon. En ik had hem wel graag in Duitsland gehaald. Nu zag ik in de pricewatch toetsenborden staan voor MSI-laptops.

Maar is dit mogelijk om er een Azerty toetsenbord in te stoppen, en dit zonder de garantie te verliezen?
Of moet ik leren typen met qwerty? Lijkt me eigenlijk vrij moeilijk :s
Duitsland is QWERTZ, nog ene andere indeling dus.. Mag ik trouwens vragen waar je die in DE zou bestellen? Zou je Duitse leverancier er geen Azerty-tobo in willen plaatsen?

EDIT: anders kan je het ook ns aan http://www.diditrade.com/ vragen (hun zijn officieel distributeur van MSI)

[ Voor 8% gewijzigd door ScSi op 27-07-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
offtopic:
Misschien wordt het tijd voor een nieuwe startpost, want het valt me op dat steeds minder mensen de moeite nemen om de startpost en/of het topic te lezen. Want de laatste paar vragen zijn toch makkelijk te vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
zeg ik al een tijdje, maar ik heb atm geen tijd om een deftige startpost te maken, misschien morgen
(tenzij iemand anders dat wil doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zoww wat is ALB snel:
Dinsdag geld overgemaakt
Woensdag laptop verzonden
waarschijnlijk vrijdag of maandag in huis!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga binnekort beginnen met mn hbo informatica opleiding en moet hiervoor dus een laptop hebben. Nou d8 ik eerst aan een 15.4 inch scherm laptop maar vind deze laptops echt super strak. Vraag mij alleen af of het scherm en toetsenbord wel geschikt zijn om op te werken. Je werkt namelijk op school alleen op je laptop dus is het soort desktop vervanger en onderweg werk ik niet.

Iemand een plaatje van een gewone 15 inch laptop en een msi die naast elkaar staan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Wil deze ook kopen voor informatica opleiding. Eerst wou ik een Macbook, maar met al die problemen dat er zijn (geweest), toch maar niet.

Deze laptop heeft alles wat ik wil, en niet te duur (goede behuizing en dergelijke). Waarom geen 15.4? Gewoon, je moet dit ding iedere mag meesleuren. Hij is ook niet te breed, dus gemakkelijk als je in groep moet zitten enzo. Hij kan lang met de accu, dus ook handig om tijdens pauzes ff in het park te chillen/huiswerk maken.

Zelf wil ik hem ook niet tijdens de rit gebruiken, maar als het eens moet, dan kan hij gemakkelijk op dat tafeltje (omdat hij niet zo breed is).

Kwa afmetingen is hij wel goed. Dacht er in eens aan dat ik nog een oude Compaq laptop liggen had, en hij lijkt er eigenlijk wel veel op (wel ander kleur enzo), maar kwa vorm en batterij zogoed als het zelfde.

Het formaat is dus wel goed bruikbaar, niet te klein dus. Moet wel nog eens kijken voor dat azerty toetsenbord, en wat allemaal mogelijk is om linux op te zetten, wil namelijk volgend jaar in de linuxclub zitten 8) .

En ook is zo een formaat handig als ik eens op stap ben met de digicam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdBosch schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:39:
Mijn S271 is binnen! Nu nog het keyboardje en de tas en we zijn er! Ik ga een weekje op vakantie, maar als ik terug ben post ik wel wat resultaten van de MSI!
Fijne vakantie gehad? En, en, en, en??? Hoe bevalt de S271?

Ik ben er ook erg benieuwd naar, want ik heb intussen toch besloten dat 12.1 inch nog groot genoeg is voor mij (ik zat eerst aan een 13.3 inch Sony te denken, maar die is eigenlijk toch wel erg prijzig en de MSI biedt wel erg veel configuratiemogelijkheden). Ik ben vooral geïnteresseerd hoe lang hij met een batterij doet en of dat echt merkbaar korter is dan de S626.
oNNoZeLe schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:46:
Iets wat ik trouwens wel jammer vind is dat je de accu's niet op kunt laden met de netvoeding.
Daarnaast begin ik nu al steeds meer kleurverschillen waar te nemen. Mijn vriendin werkt in de kunstof kleuren industrie en geeft aan dat ze voor die barebone duidelijk geen strenge eisen hebben over de kleur echtheid van de verschillende kapjes/delen.

Zelfs voor mijn oog beginnen al dingen 'geel' te worden, erug jammer.. na ~ 1 maand.
Ah, da's goed om te weten. Ik vind die witte wel erg mooi, maar als ze zo snel vergelen dan ga ik toch maar voor zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 19:07
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 04:39:
[...]

Fijne vakantie gehad? En, en, en, en??? Hoe bevalt de S271?

Ik ben er ook erg benieuwd naar, want ik heb intussen toch besloten dat 12.1 inch nog groot genoeg is voor mij (ik zat eerst aan een 13.3 inch Sony te denken, maar die is eigenlijk toch wel erg prijzig en de MSI biedt wel erg veel configuratiemogelijkheden). Ik ben vooral geïnteresseerd hoe lang hij met een batterij doet en of dat echt merkbaar korter is dan de S626.
Mooi ding! Lekker snel en met de 4cell kun je toch makkelijk 2 uur werken hoor. Heerlijk klein en licht. Heb er ook mooie MSI logo's op geplakt en met de verkleuring valt het erg mee denk ik hoor! Grafisch is hij ook lekker snel en met Windows XP x64 erop werkt hij ook prima. Lekker multitasken met Autocad en 3DStudio enzo gaat prima. Superstabiel. Hij bevalt dus prima, maar misschien verkoop ik hem weer, want ik merk dat het niet echt studiebevorderend werk (lees: echt niet). Ik heb een paar jaar terug ook al deze fout gemaakt en nu ben ik er weer ingetrapt :/ Mocht je interesse hebben (en van mijn fout profiteren): jaapvdbosch op chello punt nl. Richtprijs 999 euro met TL-52, 80Gb, 1 Gb DDR2.

Maar mooi ding dus. Ik kan hem aanraden!!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Wat bedoel je met "niet studiebevorderend" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 19:42
Ik heb dezelfde vragen als Mora hierboven al noemde. Ben namelijk van plan binnenkort een laptop aan te schaffen, maar weet nog niet goed welke ik moet kiezen. De MSI s262 is interessant vanwege de grote mogelijkheden qua onderdelen, ik zat te denken aan onderstaand systeem (via ALB):
Grundsystem: MSI S262 Barebone white
Prozessor: Intel Prozessor Mobil - T2500 Core Duo 2.00 GHz (667MHz)
Festplatte: 2.5 Harddrive 80GB PATA 5400rpm
Arbeitsspeicher: 2x SO 1024MB PC667 DDRII RAM
Laufwerk: Slim Line DVD DL Laufwerk
Kommunikation: Intel PRO/Wireless 3945ABG Mini-PCI Express - 54M/Bit
Akku: 8 Zellen Batterie 4.400 mAh S260/S262/S270
Tasche: Dicota PerfectSkin 12" - Schwarz
Service: Warranty PICK-UP Service 24 months for AT/BE/NL/LU

Gesamt: 1.388,21 EUR
(inkl. MwSt. zzgl. Versand)
Voor deze samenstelling lijkt mij dit een koopje. Mijn enige voorwaarde is alleen, dat ik er toch wel een tijdje zonder netspanning mee kan werken. Iemand hier die ervaring heeft met de batterijduur van een dergelijke s262 met 8cell batterij?

Mocht het niks worden, wilde ik een Thinkpad X60 nemen, maar deze zijn veel duurder voor dezelfde configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
0X55AA schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:08:
Wat bedoel je met "niet studiebevorderend" ?
Te makkelijke afleiding... Je gaat te snel even mailen, surfen, etc, dan echt werken aan je studie. Jullie vast wel bekend, maar ik moet er nu echt even aan trekken. That's why.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag dat bij de medion het een medion 95712 wordt aangeboden voor 699,- met Turion

iemand hier al ervaring mee?
Maak me een beetje zorgen over het toetsenbord, is deze echt zo slecht?
Is dit er een met een 8-cell accu

de specs:
Originele Windows® XP Home Edition SP2
AMD Turion 64 ML30
12,1" TFT WXGA display, 1280 x 800 pixels
ATI® Mobility Radeon Xpress 200 PCI-Express tot 128 MB shared DDR memory
512 MB DDR RAM
60 GB harde schijf (5400 RPM)
DVD-Writer / -ReWriter (DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, DL, CD-R, CD-RW, DVD-ROM)
16 Bit geluidskaart met twee geïntegreerde luidsprekers
Wireless LAN 802.11b/g tot 54 Mbit / sec.
10 / 100 Mbit LAN netwerkkaart
56K V.90 Modem
Cardreader, Secure Digital / MultiMediaCard / MemoryStick (Pro)
VDE / GS geteste externe AC adapter
Li-Ion accu
Kleur: grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdBosch schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:03:
Mooi ding! Lekker snel en met de 4cell kun je toch makkelijk 2 uur werken hoor. Heerlijk klein en licht. Heb er ook mooie MSI logo's op geplakt en met de verkleuring valt het erg mee denk ik hoor! Grafisch is hij ook lekker snel en met Windows XP x64 erop werkt hij ook prima. Lekker multitasken met Autocad en 3DStudio enzo gaat prima. Superstabiel. Hij bevalt dus prima, maar misschien verkoop ik hem weer, want ik merk dat het niet echt studiebevorderend werk (lees: echt niet). Ik heb een paar jaar terug ook al deze fout gemaakt en nu ben ik er weer ingetrapt :/ Mocht je interesse hebben (en van mijn fout profiteren): jaapvdbosch op chello punt nl. Richtprijs 999 euro met TL-52, 80Gb, 1 Gb DDR2.

Maar mooi ding dus. Ik kan hem aanraden!!
Kijk, dat is mooi om te horen! Maar ik ben er voor mezelf nog steeds niet uit welke variant voor mij beter zal voldoen: S262 of S271. Of misschien wachten tot de Core 2 Duo... Moeilijk, moeilijk. Jouw aanbod is mooi, maar ik pieker nog even door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:53:
Zag dat bij de medion het een medion 95712 wordt aangeboden voor 699,- met Turion

iemand hier al ervaring mee?
Maak me een beetje zorgen over het toetsenbord, is deze echt zo slecht?
Is dit er een met een 8-cell accu

de specs:
Originele Windows® XP Home Edition SP2
AMD Turion 64 ML30
12,1" TFT WXGA display, 1280 x 800 pixels
ATI® Mobility Radeon Xpress 200 PCI-Express tot 128 MB shared DDR memory
512 MB DDR RAM
60 GB harde schijf (5400 RPM)
DVD-Writer / -ReWriter (DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, DL, CD-R, CD-RW, DVD-ROM)
16 Bit geluidskaart met twee geïntegreerde luidsprekers
Wireless LAN 802.11b/g tot 54 Mbit / sec.
10 / 100 Mbit LAN netwerkkaart
56K V.90 Modem
Cardreader, Secure Digital / MultiMediaCard / MemoryStick (Pro)
VDE / GS geteste externe AC adapter
Li-Ion accu
Kleur: grijs
Zag em staan, zeker interessant! :)

Had eigelijk de S270 op het oog met de Sempron, maar deze is erg slecht leverbaar. Verschil zit em in het kleur (wit vs grijs) en het processorverbruik (Sempron : 25 watt - Turion : 30 watt)

Misschien wacht ik toch maar niet tot volgend jaar en neem ik nou al een voorschot op een laptopje O-)

Wat ik me wel afvraag : stel dat het geheugen in 2 reepjes van 256 (=512) komt. Het liefst wil ik 1gb aan geheugen, in dat geval zou het 1 x 256 en 1 x 1024 worden. Maakt dit iets uit qua stabiliteit & performance of is een dual channel configuratie in de vorm van 2 x 512 wenselijker :?

[ Voor 11% gewijzigd door Estuera op 31-07-2006 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Speedfight schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:26:
Zoww wat is ALB snel:
Dinsdag geld overgemaakt
Woensdag laptop verzonden
waarschijnlijk vrijdag of maandag in huis!
Hij was dus vrijdag al netjes afgeleverd door de UPS, wat is dat snel gegaan zeg!
Zoals mensen al eerder gemeld hadden: alles netjes verpakt, testrapport erbij, kan niet beter zou ik zeggen.

Over de laptop zelf: heb er nog maar paar daagjes mee gewerkt maar het scherm is top. Had eerst gedacht dat het misschien aan de kleine kant zou zijn, maar dat is absoluut geen probleem! heerlijk scherp en perfecte resolutie.

Ik heb Notebook Hardware Control geinstalleerd, deze geeft temperaturen tussen de 40 (geen belasting) en 50 met belasting. Alleen wil voor de gein mn cpu nog ondervolten maar kan nergens de standaard voltages vinden, iemand een idee?

Overigens was de tweede adapter toch niet meegeleverd, hij zou gaan kijken wat hij kon doen maar is dus toch niet gelukt. Wel heb ik een andere apapter op mn werk gevonden met dezeflde aansluiting. Het voltage is ook hetzelfde maar het amperage is 0,5 minder, weet iemand of ik deze adapter gewoon kan gebruiken?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
Speedfight schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:14:
[...]
Overigens was de tweede adapter toch niet meegeleverd, hij zou gaan kijken wat hij kon doen maar is dus toch niet gelukt. Wel heb ik een andere apapter op mn werk gevonden met dezeflde aansluiting. Het voltage is ook hetzelfde maar het amperage is 0,5 minder, weet iemand of ik deze adapter gewoon kan gebruiken?
Geen probleem, als je hem niet vol belast en een lege accu gaat opladen tegelijk. Anders zal hij gewoon uitvallen, ook geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:50
Ik heb het volgende probleem met mijn MSI S270:

Met zowel de XP Home installatie als de XP 64bit installatie heb ik probelemen met afsluiten. Als ik wil afsluiten, krijg ik soms wel het dialoog venster om XP af te sluiten en soms niet. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of daar een bepaalde aanleiding voor is.

Het lijkt mij dus verstandig om te kijken of ik de BIOS kan updaten, zodat het probleem misschien zo te verhelpen is. Nu moet ik dus kiezen tussen de 1013_670.zip en 1013_430.zip. Ik heb gekeken of RS482 op mijn rating label onderop de notebook staat, maar deze staat er niet zodat ik begrijp dat ik de 1013_430.zip moet hebben. Het probleem is alleen dat de huidige BIOS versie volgens CPU-Z "A1013 AMS v5.00" is, een versie hoger dan 4.30. Of staat de V5.00 ergens anders voor?

Welke versie van de BIOS moet ik dus nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
Niemand met een antwoord? Heb weinig ervaring met BIOS updates, dus als ik het doe dan wil ik het graag goed doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Brooky schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:59:
Niemand met een antwoord? Heb weinig ervaring met BIOS updates, dus als ik het doe dan wil ik het graag goed doen ;)
Start je laptop op en druk zodra je het bootscreen ziet op de <del> toetst. Dan kom je in het bios setup menu. Versie info staat daar linksboven.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de MSI S270 en een beetje zonlicht krijg je al snel problemen met het beeld als sommige mensen zich dag nog afvragen. Ik heb hem nu een kleine 4 maanden met 512MB. Werkt als een trein!

Echter ik heb de xp home partitie verwijderd met alle standaard software etc... Ik mis nu naar herinstallatie dus bij power management geen andere keuzes. Nu kan ik alleen voor Thuis / Kantoor Max Batery etc kiezen, met een standaard installatie van MSI stond hier nog 8 dingen extra. Iemand enig idee hoe ik dit terug kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
Atomsk schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 02:34:
[...]

Start je laptop op en druk zodra je het bootscreen ziet op de <del> toetst. Dan kom je in het bios setup menu. Versie info staat daar linksboven.
:) Zo ver was ik ook nog wel. Ik heb vandaag contact opgenomen met de MSI klantenservice, die mij zeer goed geholpen hebben, kan niet anders zeggen. Qua BIOS voor de RS480 blijken de enigineers van MSI een beetje geslapen te hebben: "Ze zijn namelijk begonnen met 2.2 tot 2.4, toen ineens overgeschoten tot 5.0 tot 5.2 en toen weer begonnen met 3.0 tot 4.3". Probleem opgelost dus, binnenkort naar 4.3 flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Damn, bij (iig) ALB kan je nu kiezen uit alle Turion X2's die er zijn. Het wachten op een Core 2 Duo is nu toch wel een stuk moewilijker geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 19:29
Is het al bekend wat voor positieve effecten het heeft om de bios te updaten naar 2.10 bij de S262? op de website staat geen omschrijving en ik wil graag weten of het de moeite van updaten waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
Aanbieding Laptopplein.nl :

MSI Megabook S271
Sempron S1 3200+
12.1inch WXGA 80GB
1024MB DDR2
WXPH
DVD SuperMulti
kleur : oranje

€ 683,90

Voor die prijs laat ik em wel overspuiten :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Estuera op 07-08-2006 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:25
swarthur schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:46:
Is het al bekend wat voor positieve effecten het heeft om de bios te updaten naar 2.10 bij de S262? op de website staat geen omschrijving en ik wil graag weten of het de moeite van updaten waard is.
Geen idee eigenlijk, ik had hem geupgrade omdat ik bij 2.00 nog steeds last had van het bekende Accu probleem.
Wel lijkt het nu alsof de backlight van mijn scherm nog "feller" gezet kan worden, dit kan echter ook verbeelding zijn :P
Wel wazig inderdaad dat er geen change log bij staat :?

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 07-08-2006 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerske
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-01 17:26
Ik zit te dubben tussen deze 2 machines. Welke moet ik kiezen?

MSI Megabook S271 (S271-044NL)
Sempron S1 3200+
ATI RS485M
4 cells accu
bluetooth
80GB
1024MB DDR2
DVD-/+RW Dual Layer
WXPH
kleur : oranje
€ 683,90

Medion 95712 (is MSI S270)
AMD Turion 64 ML30
ATI® Mobility Radeon Xpress 200
geen bluetooth
8 cells accu
60GB
512MB DDR2
kleur : grijs
€ 699,-

Ik heb een lichte voorkeur voor het merk MSI, de kleur oranje zie ik ook als voordeel. Is weer eens wat anders.... Ook meer geheugen en harddiskruimte.

Wat is nou beter: een ML30 of een sempron 3200+? Zijn de verschillen erg groot?
Ik doe geen games, alleen internet en officetoepassingen.

Wat is de beste keuze?

Iemand meer info over de S271 met sempron? Ik kan weinig vinden.. Hij is wel zo ontzettend goedkoop, dat ik haast denk dat het een typefout is....

[ Voor 10% gewijzigd door gerske op 07-08-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
Idd, toen ik die ad tegen kwam moest ik ook ff nadenken. Sempron? DDR2? :? Voor die prijs?

Wat speurwerk leert dat het waarschijnlijk om een Sempron 3200+ gaat die in april 2006 is geintroduceert, gaat hierbij om een low voltage processor met een TDP van 25 watt. Turion ML30 lust 35 watt, verwacht dus dat de Sempron langer op de accu zal doen.

Mobile Sempron
  • Socket S1
  • 3200+ 1.6 GHz Clock Speed
  • 800MHz HTT Bus
  • 512 KB L2 Cache
  • 64-bit ondersteuning
  • 25 watt TDP
Mocht de advertentie kloppen dan ga ik voor de S271 (mits de garantie dezelfde termijn hanteert)
Scheelt mij namelijk de moeite om een 512 sodimm te zoeken voor de medion. Ga achteruit op de accu, maar werk toch vaker met adapter dan mobiel. Persoonlijk ben ik niet zo fan van oranje maar goed :+

Wel jammer dat ze niet met SATA hd's komen.

Edit : 4 launch heeft em inmiddels ook in de pre-order staan voor € 704,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
300 euro down the drain door mun fuk rsi :'(

http://www.marktplaats.nl..._en_laptops/44904621.html

[ Voor 58% gewijzigd door RobbyNitroz op 07-08-2006 14:30 ]

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
OT : zonde van zo'n mooie laptop als je rsi hebt. Meer beweging helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
ben er zo goed als vanaf maar touchpad is dodelijk....en deze was alleen voor op de bank en in bed bedoelt, na windows geinstalleerd te hebben wist ik al dat het niet ging werken....onderarmen steken meteen, ken het gevoel te goed om er niet heel hard van weg te rennen ;(

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
RobbyNitroz schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:36:
ben er zo goed als vanaf maar touchpad is dodelijk....en deze was alleen voor op de bank en in bed bedoelt, na windows geinstalleerd te hebben wist ik al dat het niet ging werken....onderarmen steken meteen, ken het gevoel te goed om er niet heel hard van weg te rennen ;(
Das wel minder ja. Gebruik afwisselend de muis en een klein wacom bordje, touchpad gebruik ik zelden omdat het minder controle geeft. Schurfthekel eigelijk aan de touchpad :+

Misschien dat een andere houding helpt? Minimale belasting van de armspieren door ontspannen en gestrekte pose ofzo. Bij mij helpt het iig, afgewisselt met pauzes en de nodige beweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
ik heb A4 wacom op werk
thuis een muis en ook een A4 wacom
3 jaar geleden al op wacom overgeschakelt, en wekelijks massage

alle zithoudingen gehad.

massage en wacom en dan komt het wel goed...
A6 wacom op mijn toshiba laptop want die gebruik ik toch aan tafel.
de 262 was alleen voor bank en bed bedoelt en dus touchpad....maar toch maar niet dus
verkopen en tablet komt ervoor terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerske
Ik krijg net een e-mail van 4launch aangaande de S271-044NL met sempron 3200+:

Beste heer / mevrouw,

Dit word niet gemeld door mijn leverancier, ik durf dus niet te zeggen welke hierbij geleverd word. Ik ga er echter van uit, zoals bij meerdere MSI modellen er een 4 cells batterij bijgeleverd word. Wij kunnen de MSI Batterij 8 Cells voor 12" Notebook ook enkel in het wit leveren. Deze kunnen wij niet in het oranje verkrijgen. Het gaat hier om een nieuw product wat nog niet leverbaar is vanuit de fabrikant. Wij verwachten de eerste levering ergens in de komende 3 weken. Als het product beschikbaar komt, zijn wij de eerste die deze kunnen uitleveren. Als u specifiek dit product wilt dan raad ik u aan deze alvast te bestellen.

Met vriendelijke groet,

Normaal wacht ik altijd met bestellen totdat ik alle gegevens heb, maar ik kan eigenlijk niet wachten tot ik dat gave oranje gadget in mijn handen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
En nou hopen dat het niet zo moeilijk leverbaar wordt als de s270 toendertijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals vele andere ben ik ook opzoek naar een mooi 12" laptopje. ik heb veel gekeken hier op tweakers, omdat ik eerst nog twijfelde tussen een msi en macbook, maar dit leek me een betere optie.
ik heb ALB gemaild voor een offerte met mijn vereiste erin, (binne 2 uur reply 's avonds!)
in de offerte vroeg ik oa wat nou het verschil is tussen de 262 met intel of een 271 met turion, de man van Alb zei: 'The differences of the Turion and Centrino Processors are manly the producer ;-) AMD or Intel. At least it makes no sense for you witch of both you choose. Some customers prefer the Intel, other the AMD. At least, maybe the AMD is the better choice for you. This one is available in colour black and at the moment a little bit cheaper than the Intel.'

Nou weet ik nog steeds niet welke ik moet kiezen, dus bij deze vraag ik advies.. de laptop zal bedoeld zijn om te surfen, studie, nieuwsgroepen, grote files binnenhalen, evt. games: WoW, branden etc.
verder vermelde hij dat de notebooks standaard met 4 cell accu geleverd worden, daarom dat hij een 2e 8 cell erbij deed, nou is mijn vraag, als er dan toch al een 4 cell bij zit, hoeveel zin heeft het om een 2e 8 cell erbij te nemen?
dan verder de offerte die hij me stuurde leek me goed qua prijs, ik zal 'm kort neerzetten:
- MSI S271 Barebone Black AMD bladiebla
- Dual layer slimline dvd brander
- MSI wireless lan/bluetooth
- dan staat er: garantie 24 monate ALB computer en Notebook assembling
- 4 cell batterij zwart
- AMD turion 1,6 GHZ 1 mb cache
- 2x 1024 DDR2
- fujitsu mobile 100 GB HD
- MSI keyboard US layout black
- 8 cell batterij zwart
- 12" skin
- Verzending naar NL

Dit voor 1199.- euro's, lijkt me goed ofniet? waar ik nog over twijfel is de 2e accu, en de processor, om de 1.8 turion te nemen of de 2.0 Intel (de S262 dus die dan volgens mij ook duurder uitvalt)
en weet iemand of die 24 monate garantie waar op de offerte geen prijs achter staat ook toevallig binnen NL geldt? want dan hoef ik geen extra garantie erbij te kopen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerske
Ik heb de MSI Megabook S271 (S271-044NL) besteld bij 4launch. :9~
Benieuwd hoe lang het gaat duren!

Ik heb het vermoeden dat of de configuratie verandert, of de prijs wordt verhoogd, of de lancering van dit nieuwe type gaat niet door. 704 euro incl BTW kan haast niet zou je zeggen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Vandaag een leuke sleeve gescoort bij Bic Camera (Sapporo / Japan, beetje uit de buurt). Geen van Elecom, want die had niet het juiste formaat. A4 is te groot en bij B5 moet je erg proppen en dat lijkt me niet goed voor de naden. Het B5L formaat past echter perfect voor een megabook met 8cells accu.

Het is dus een "Nanoforce" van het merk Arvel geworden. Traagschuim en spatwaterdicht, voor zo'n 2500 Yen (17 euro). :) (heb echter helaas geen tijd om een verzendhandeltje te beginnen vanaf hier) ;)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
kzit met een probleem met de mijne(S262, XP Pro)

als ik in slaapstand of stand-by ga staat er respectievelijk slaatstand of stand-by wordt voorbereid.
en daar blijft het dan ook bij...
muis bewegen gaat perfect, maar ik kan niks anders doen. telkens een harde reset dus, wat niet erg gezond is
waarschijnlijk is het de spftware, want hij heeft perfect gewerkt...
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 14:13
Ik zoek een tas voor m'n msi s262 (welke ik overigens nog moet kopen, wacht op de merom) en ik kwam deze tegen, eig. ideaal, je kan, in tegenstelling tot zo'n skin, je adapter erin steken, en ziet er nog goed uit ook :-) enig probleem is dat ie te klein is. heb gemailed naar crumpler maar ze melden me dat er geen widescreen versie bestaat van deze tas.

http://www.crumpler.nl/?p...duct=MBM-012&view=2&size=

Een 15.4" versie ervan hadden ze me aangeraden maar dat lijkt me veel te los te zitten voor een 12.1"

iemand advies?

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik heb een targus 2nd skin, en ik steek die adapter er ook los bij hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een review van de S271 (ik geloof dat ie nog niet eerder gepost was hier):

http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1030

Ik had bij ALB computers een offerte aangevraagd voor een S262 met een 7200 RPM schijf. Volgens Florian Müller van ALB was het wellicht beter om een 5400 RPM model te nemen, in verband met warmteontwikkeling (maar hij schreef erbij dat warmteproblemen die ze een tijdje geleden hadden gehad met een BIOS upgrade waren verholpen :?). In bovenstaande review las ik verder dat de Core Duo meer warmte schijnt te produceren dan de Turion X2.

Vraagje: zijn er mensen die hier uit eigen ervaring iets nuttigs over kunnen zeggen? Wordt zo'n 7200 RPM schijf echt zo warm, of valt het wel mee? En worden die Core Duo's echt een stuk warmer dan de Turion X2? Ik zit inmiddels heftig te dubben tussen AMD/ATI en Intel, en tevens tussen 100 Gb @ 7200 RPM en 120 Gb @ 5400 RPM.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
als je eens voelt hoe warm een 3,5 hdd kan worden, moet je maar eens denken hoe warm een 2,5 model niet wordt :)
dan zou ik toch voor de 120 giga gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:08:
Vraagje: zijn er mensen die hier uit eigen ervaring iets nuttigs over kunnen zeggen? Wordt zo'n 7200 RPM schijf echt zo warm, of valt het wel mee? En worden die Core Duo's echt een stuk warmer dan de Turion X2? Ik zit inmiddels heftig te dubben tussen AMD/ATI en Intel, en tevens tussen 100 Gb @ 7200 RPM en 120 Gb @ 5400 RPM.
Heb een core duo icm een fuji 5400rpm schijf.. Deze wordt wel vrij warm. Mag maximaal 55C worden en bij 30 graden en wat discactiviteit loop de temp v/d hd op tot zo'n 50C. Dan moet je dus niet de klep dichtdoen, want dan wordt de temp echt te hoog. Bij wat meer normale kamertemp heb je echter geen last van hitteproblemen. Ik dacht trouwens dat de extra hitteontwikkeling van een 7200rpm wel meeviel. Wanneer je niet constant met grote bestanden werkt, is er met een 5400rpm trouwens heel goed te werken hoor.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
gerske schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:33:
Ik heb de MSI Megabook S271 (S271-044NL) besteld bij 4launch. :9~
Benieuwd hoe lang het gaat duren!

Ik heb het vermoeden dat of de configuratie verandert, of de prijs wordt verhoogd, of de lancering van dit nieuwe type gaat niet door. 704 euro incl BTW kan haast niet zou je zeggen.... :)
Ik ga deze ook bestellen zodra hij leverbaar wordt ;). Ik denk dat prijs wel degelijk klopt omdat AMD net de prijzen heeft verlaagd op de nieuwe cpu's.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
Xiled schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:16:
[...]

Ik ga deze ook bestellen zodra hij leverbaar wordt ;). Ik denk dat prijs wel degelijk klopt omdat AMD net de prijzen heeft verlaagd op de nieuwe cpu's.
Mailtje van 4launch :

Beste heer / mevrouw,

Dit is inderdaad nog een richtprijs die hoogstwaarschijnlijk ook op deze
prijs zal uitkomen. Het kan echter zijn dat de prijs erg veel daalt of
stijgt en dan kunnen wij het natuurlijk niet voor dezelfde prijs
uitleveren maar over het algemeen lukt het prima om het tegen die prijs
te verkrijgen.

Met vriendelijke groet,

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:41:
Heb een core duo icm een fuji 5400rpm schijf.. Deze wordt wel vrij warm. Mag maximaal 55C worden en bij 30 graden en wat discactiviteit loop de temp v/d hd op tot zo'n 50C. Dan moet je dus niet de klep dichtdoen, want dan wordt de temp echt te hoog. Bij wat meer normale kamertemp heb je echter geen last van hitteproblemen. Ik dacht trouwens dat de extra hitteontwikkeling van een 7200rpm wel meeviel. Wanneer je niet constant met grote bestanden werkt, is er met een 5400rpm trouwens heel goed te werken hoor.
Bedankt voor deze info. Ja, het blijft natuurlijk een beetje schipperen als je veel power in zo'n klein machientje wilt proppen. Ik las trouwens ook nog wat eerdere opmerkingen in dit draadje (16/17 juli) over warmteontwikkeling bij de S262, dat biedt ook wat houvast.

Ik ben nog wel benieuwd of er nog een verschil zit tussen S262 en S271 op dat vlak. Maar inmiddels heb ik nog een review van de S271 gelezen, waarin toch ook de warmteontwikkeling als nadeel wordt genoemd:

http://www.laptoplogic.com/reviews/detail.php?id=128

(dat weerhield ze er echter niet van de notebook te overclocken :o ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Estuera schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:48:
[...]

Mailtje van 4launch :

Beste heer / mevrouw,

Dit is inderdaad nog een richtprijs die hoogstwaarschijnlijk ook op deze
prijs zal uitkomen. Het kan echter zijn dat de prijs erg veel daalt of
stijgt en dan kunnen wij het natuurlijk niet voor dezelfde prijs
uitleveren maar over het algemeen lukt het prima om het tegen die prijs
te verkrijgen.

Met vriendelijke groet,

O-)
Voor 100 euro meer is het nog steeds een goede koop en wil ik het ding nog steeds kopen, aangezien de andere S2XX's een stuk duurder zijn. Nu maar hopen dat het ding snel leverbaar wordt zodat ik voor mijn studie nog eentje kan kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik een 1680x1050 externe monitor op m'n s270 kan laten lopen. Standaard ondersteunt ie deze resolutie niet maar wel weer 1900x1200. En als ik plug en play bij externe monitor selecteer zie ik dat hij herkent wordt als een 1680x1050 maar kan dat vervolgens niet selecteren....

• Sunra
Wie weet wat er allemaal driver-matig in te stellen (ik niet), maar je kan in ieder geval het programma Powerstrip gebruiken. Deze ondersteunt custom resoluties en is in het algemeen handig om te hebben...

• jakob
hi,

iemand een ide waarom mijn laptop soms niet start? het gebeurt vooral als ik mijn laptop uitzet en uit de stroom trek om op een andere plaats op batterij te moeten werken. dus ik denk aan een problem met de batterij ofzo, maar dat wordt dan weer tegengesproken omdat ik het probleem met beide batterijen heb...

wel tamelijk vervelend, maar het gaat direct terug als ik de batterij 2 seconden loskoppel..
graag een antwoord :)

willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
Hardwarediscount te Amsterdam biedt inmiddels ook de S271 aan :

wit - € 641,41 (buitenlands model)

zwart - € 628,32 (buitenlands model)

omschrijving
MSI 12,1 "/ WXGA (1280x768) Pixel/ w/o CPU/ CPU optional: AMD Turion 64/X2, Mobile AMD Sempron/ FSB: 800 MHz/ ATI RS485M/ w/o HDD/ UATA/ w/o RAM/ DDR-2 SO-DIMM/ 667 MHz/ Double Layer DVD+/-RW, Card Reader/ Modem, BT, LAN, WLAN/ Li-Ion/ 2200 mAh/ ohne BS,

Blijft echter onduidelijk met welke inhoud deze worden geleverd. Nog even wachten tot de OV-kaart weer geldig wordt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Estuera schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:17:

omschrijving
MSI 12,1 "/ WXGA (1280x768) Pixel/ w/o CPU/ CPU optional: AMD Turion 64/X2, Mobile AMD Sempron/ FSB: 800 MHz/ ATI RS485M/ w/o HDD/ UATA/ w/o RAM/ DDR-2 SO-DIMM/ 667 MHz/ Double Layer DVD+/-RW, Card Reader/ Modem, BT, LAN, WLAN/ Li-Ion/ 2200 mAh/ ohne BS,

Blijft echter onduidelijk met welke inhoud deze worden geleverd. Nog even wachten tot de OV-kaart weer geldig wordt :|
Ik zie in het verhaaltje w/o CPU dat betekent without CPU ? Dan is het ook niet zo gek dat ie voor die prijs te koop legt aangezien er nog een proc in moet, een hdd en RAM?
Zoals ik uit jou verhaaltje haal althans.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 11-08-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
The_Dart schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:33:
[...]

Ik zie in het verhaaltje w/o CPU dat betekent without CPU ? Dan is het ook niet zo gek dat ie voor die prijs te koop legt aangezien er nog een proc in moet, een hdd en RAM?
Zoals ik uit jou verhaaltje haal althans.
Dat is de vraag voor hardwarediscount aangezien ook de hoeveelheid geheugen en de grootte van de hd volstrekt onbekend zijn. Lijkt me stug dat ze een X2 voor die prijs aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Estuera schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:08:
[...]

Dat is de vraag voor hardwarediscount aangezien ook de hoeveelheid geheugen en de grootte van de hd volstrekt onbekend zijn. Lijkt me stug dat ze een X2 voor die prijs aanbieden.
Ik zou als ik jullie was erop rekenen dat er nog zon 400 euro bij komt.
100 Euri voor de HD, nog eens 100 Euri voor het RAM en nog eens 200 voor de proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerske
Estuera schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:17:

omschrijving

Dit is de barboneversie, geen kant en klare laptop. Hieraan kan je ook weer zien dat die S271-044nl heel erg goedkoop is, want hij heeft wel een 80GB HD, CPU, 1GB DDR2, batterij en is maar een paar tientjes duurder. Makkelijke keuze dus lijkt me....

Er is trouwens al weer meer bekend over de S271-044nl

Processorfamilie AMD Sempron Mobile
Processor-kloksnelheid 1800 MHz
Processor AMD Sempron Mobile 3200+
Chipset ATI RS485M + ATI SB460
Opslagcapaciteit 80 GB
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Harde schijf, hoogte 9.5mm
Intern geheugen 1024 MB
Compatibele geheugenkaarten MMC/SD/MS/MS Pro
Intern geheugentype DDR2
Geheugenslots 2x SO-DIMM
Geheugenlayout 1x 1024MB
Geheugen video-adapter 128 MB
Grafische adapter UMA ATI RS485M
Beeldschermdiagonaal 12.1 "
Beeldscherm TFT
Resolutie 1280x800 pixels
Soort optische drive DVD Super Multi
Audiosysteem Azalia ALC 882
Aantal ingebouwde luidsprekers 2
Intern modem
Netwerkfuncties Fast Ethernet, WLAN
Modemsnelheid 56 Kbit/s
Modemtype Data/Fax V.92
Bekabelingstechnologie 10Base-T, 100Base-TX
Wireless LAN data transfer rate (max) 54 Mbit/s
Voorgeïnstalleerde software Windows XP Home Edition
Batterijtechnologie Lithium-Ion 8 cells (hiep hoi!)
Externe adapter
AC adapter vermogen 90 W
AC adapter uitgangsstroom 3.42 A
AC adapter uitgangsspanning 19 V
AC adapter frequentie 50/60 Hz
AC adapter ingangsspanning 100-240V
Verbindingsmogelijkheden
USB 2.0 poort(en) 3
IEEE 1394/Firewire poort 1
Modem (RJ-11) poort 1
Ethernet (RJ-45) poort 1
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang
Microfoon/ line-in ingang
S/PDIF uitgang
Aansluiting voor netstroomadapter
Geen CardBus PCMCIA slot(en)
Bluetooth
Gewicht 1950 g
Diepte 225 mm
Hoogte 28 - 30 mm
Breedte 303 mm
Aanwijsapparaat Touchpad
Uitbreidingsslots 1x ExpressCard

Wat raar is: geen PCMCIA slot. Kan ik er dan later geen UMTS kaart in stoppen? Of zou je die ook in USB of Expresscardvorm krijgen?

Mooi: de grote batterij! 8 cells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Laatst online: 06-08 21:04
Goed nieuws, nieuwe bios met merom ondersteuning voor de s262 :D: http://www.msi.com.tw/pro...etail.php?UID=618&kind=11

[ Voor 4% gewijzigd door Lex_brugman op 11-08-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Zijn er eigenlijk nog eens updates voor de Cybermaxx-variant, want de laatste updates dateren van wel erg lang geleden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
De verkleuring begint mij steeds meer te storen. Als dit zo door blijft gaan ga ik eens klagen.

De kleur/kunstof kwaliteit tussen de verschillende plastic onderdelen begint toch steeds duidelijker zichtbaar te worden..

hier baal ik van,.

Als je een witte laptop maakt, zorg dan dat ie wit blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oNNoZeLe schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 07:58:
De verkleuring begint mij steeds meer te storen. Als dit zo door blijft gaan ga ik eens klagen.

De kleur/kunstof kwaliteit tussen de verschillende plastic onderdelen begint toch steeds duidelijker zichtbaar te worden..

hier baal ik van,.

Als je een witte laptop maakt, zorg dan dat ie wit blijft..
Dat is baluh oNNoZeLe, kun je er is een foto van maken? Misschien krijg ik dan meer inzicht hoe het kan gaan worden. Ik hoop maar niet voor MSI dat dit ook bij mij gebeurd want dan eis ik gewoon een zwarte !!! Maarja eerst maar is zien of het gebeurd, hoelang heb je de laptop al? En welke heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
ik heb de nutrius.de versie s262 (barebone met extra's T2500, 2gb......)

Ik heb hem nu 10 weken, ik zal proberen er foto's van te maken.

HEEL erg jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
is er nu een direct verschil tussen de witte enzwarte versie?(complete fabriek versie met turion cpu etc.)
zoals winxp home en xp pro, 4 of 8 cells accu oid?
want het prijs verschil is best groot voor alleen een kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
Wie denkt dat de Turion X2 Megabooks nog redelijk wat in prijs verlaagd worden als de Merom versies er uiteindelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
4launch biedt de s271 inmiddels aan voor € 909,- :|

(En nog een aantal winkels die hetzelfde hanteren. Lijkt wel alsof ze de prijs excl BTW als voorbeeld hebben gepakt)

[ Voor 53% gewijzigd door Estuera op 15-08-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Jammer! Nu vraag ik mij af is het dan nog wel een aanrader of kan ik een betere kopen met een hoger price/performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb vandaag de crumpler laptop tas besteld, hij komt een donderdag binnen, hij is wel duur 130 euro, maar ik denk dat hij het zeker waard is voor mijn laptop. En zo kunnen er ook nog wat boeken bij enzo...

Groeten

P.S. ik heb de volgende genomen: http://www.crumpler.nl/?page=details&product_line=522

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiled schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:55:
Jammer! Nu vraag ik mij af is het dan nog wel een aanrader of kan ik een betere kopen met een hoger price/performance?
Wat is Jammer? Hoe kom je erbij dat het geen goede price/ preformance is? voor zover ik weet is het een van de krachtigste notebooks die ik ken, behalve op het gebied van Video dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
oNNoZeLe schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:03:
ik heb de nutrius.de versie s262 (barebone met extra's T2500, 2gb......)

Ik heb hem nu 10 weken, ik zal proberen er foto's van te maken.

HEEL erg jammer..
Ik heb een witte s270.
Als je nog resultaten boekt, zou je die dan willen delen?
Bij mij verkleurt het ook als een tierelier, maar ik denk niet dat ze me daarom een zwarte willen geven oid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
Jammer van de prijs, had het kunnen verwachten maar goed. Toch es links & rechts kijken of de benodigde onderdelen te sprokkelen zijn met een barebone e.d ;(

Iemand tips voor het bemachtigen van een Sempron 3200+ S1? Ben ze nog niet tegen gekomen. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Estuera op 15-08-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Kreeg net een emailtje van Zercom en de MSI S271 is leverbaar binnen 1 werkdag _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zag het ook, helaas wel voor een paar duiten meer: € 878,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
winkelwagen schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:42:
[...]

Ik heb een witte s270.
Als je nog resultaten boekt, zou je die dan willen delen?
Bij mij verkleurt het ook als een tierelier, maar ik denk niet dat ze me daarom een zwarte willen geven oid. :(
Je staat volgens mij 100 procent in je recht. Dit zijn namelijk verborgen gebreken, of een soort productiefout. Je hebt dus niet het product waarvoor je betaald hebt, een soort "contractbreuk".

just my 2cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:43:
Ja ik zag het ook, helaas wel voor een paar duiten meer: € 878,50
Klopt! Maar ik vind het nog steeds een aantrekkelijk prijs aangezien je 80 gb hd + 1024 mb ram krijgt. Ook vraag ik mij af of je achteraf een TL-50 i.p.v. de sempron 3200+ erin kan stoppen.

• oNNoZeLe
Effe zitten zoeken op de MSI site maar ik denk toch dat, ik/we, in gesprek moeten met nutrius:
Na de -met uw leverancier overeen gekomen garantietermijn- kunt u uw leverancier nog vragen om coulance, of een bedrag afspreken voor reparatie of vervanging.

MSI heeft geen zng. 'fabrieksgarantie'. U kunt uw product dus nooit direct aan MSI sturen. Reparatie of vervanging geschiedt uitsluiten via het distributiekanaal. Hiermee zorgt MSI ervoor dat u altijd een voor u bemiddelende partij in uw eigen regio kunt vinden.
Eens kijken wat nutrius te vertellen heeft.

ik heb ook even een draadje op het MSI forum gezet om te kijken of er meer mensen zijn, tevens een e-mail naar nutrius met mijn klacht en verzoek om het op te lossen.

draadje: http://forum-d.msi.com.tw/index.php?topic=3625.0

Het spijt me maar ik vind dat MSI forum nu al een bagger forum. pls moderate me after posting:
Je kan dit beter met msi regelen dit is een forum voor hardware problemen en er kunnen best meer klachten zijn maar ik denk dat het hier niet de geschikte plaats is om dit op te lossen dus deze gaat op slot
Ik vind mijn behuizing toch echt wel tot hardware behoren.!

[ Voor 34% gewijzigd door oNNoZeLe op 17-08-2006 13:26 ]

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:08
@ oNNoZeLe

Probeer eens gewoon te bellen of te mailen met het MSI-servicecentrum in Eindhoven. Ik had problemen met accu en geheugen van mijn (zwarte) S260, maar die zijn voorbeeldig opgelost.

Niks

Verwijderd

Even een tip voor de mensen die hun batterij niet goed krijgen.

het duurde bij mij 3 weken voordat hij boven de 3 uur en 25 min kwam, het is dus opladen en leeg laten lopen, niet onder de 10 %. Maar nu dat ik internet en mail enzo en the Simpsons kijk houdt ik toch 3 uur en 25 min over terwijl dat ik dit doe.

Groeten

Onnozele hou ons op de hoogte.

Verwijderd

Ben al een tijdje aan het lezen op dit geweldige topic en kom tot de volgende config:

S262 Barebone black 12,1" WXGA Glare Type - Bluetooth integrated - 65W power adapter
QWERTY Keyboard black
8 cell 4400mAh accu

T2500 Core Duo 667MHz 2Mb S479
2x 512Mb SO DIMM DDR2 667 model TS64MSQ64V6J

Momentus 7200.1 80Gb
ND-7551 DVD DL ReWriter Slimline
3945ABG Mini-PCI-Express Wireless Lan

Toch 3 vragen:
1. ALB noemt in hun offerte naar mij een T2500 CPU met s478 voet. Op mijn vraag of dat niet een s479 moet zijn werd gereageerd met opmerking dat zij echt wel een werkende combinatie zullen leveren. (dat is dus geen antwoord m.i., ik verwacht niet anders namelijk) Levert dit nog problemen op met een (latere) uitbreiding naar een T7200 CPU?

2. De slimline dvd rom speler is van een niet nader aangeduid type bij hen. De NEC ND-7551 kunnen zij niet leveren. (voor mij belangrijk ivm DVD-RAM). Weet iemand (zeker) of deze ND-7551 past in de S262 barebone en of dat er dan frontje technisch nog een beetje uitziet? foto's iemand?
Ik heb nl slechte ervaringen met een HP laptop waarbij het prima vervangen kon worden maar je om de lade te openen wel een stuk van het kunststof omhulsel van de laptop zelf moest zagen/veilen.

3. Kun je van je leverancier verlangen dat het bios is ge-upgrade naar de laatst beschikbare versie (ivm merom support)?

• jakob
voor een tweaker is en ios flashen toch een eitje ;)

Verwijderd

willy486 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:57:
voor een tweaker is en ios flashen toch een eitje ;)
flashen op zichzelf is niet het probleem, flashen naar een versie waarin pas de cpu ondersteund wordt die erin zit lijkt me wel een probleem. Of vergis ik mij daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
Om jullie weer even op de hoogte te brengen
Gister deze mail de deur uit gedaan
Hoi MSI,
Een kleine 10 weken geleden heb ik een S262 gekocht. Ik viel voor de witte omdat het zo stylish is. Maar op dit moment begin ik op het punt te komen dat ik jullie ga inlichten over mijn frustratie.
Na 10 weken begint er namelijk al heel erg duidelijk een verkleuring plaats te vinden in sommige onderdelen van de witte behuizing. Zelfs zo erg dat het er al geel uit begint te zien.
Ik verzoek jullie om hier iets aan te doen.
Ik heb inmiddels enkele fora opgezocht en heb andere witte MSI gebruikers gevonden die in hetzelfde schuitje zitten.
Graag verneem ik jullie reactie.
En daar dit antwoord op gekregen (notice the opening-> there is none)
Dat is zeer spijtig om te horen. Gelieve het volgende lijstje in te vullen zodat we de laptop kunnen aanmelden voor reperatie.

-----------------------------------------------------------------
Naam klant :
Land :
Postcode :
Plaats :
Adres :
Serienummer Notebook :
Model :
Klachtomschrijving :
Telefoon :

-----------------------------------------------------------------

Heeft U toevallig foto's? Zou het probleem graag willen zien..

Best regards,

Gerard Moneta
MSI Customer Service Dept.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Please include original mails when replying.
============================================
Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050
5692GA, Son
The Netherlands
Telephone: +31-40-2676600
http://www.msi-computer.nl
En daar blijft het nog even bij, maar heb nog geen tijd gehad om er goede foto's van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
Laatste reactie, en even tussen ons, een te verwachtte reacti:
Beste,

Ik ben bang dat MSI nederland U niet kan helpen. Het zit namelijk zo: De laptop komt uit duitsland, zou die alleen uit duitsland komen dan zouden we geen pick up en return kunnen geven maar wel repareren. Echter omdat de laptop ook nog een barebone systeem is en geen complete systeem kunnen wij helemaal geen service verlenen op de laptop. Enigste wat wij nog kunnen doen is adviseren om contact op te nemen met de leverancier/winkel en via hun een RMA aanvragen.

Best regards,

Gerard Moneta
MSI Customer Service Dept.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Please include original mails when replying.
Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050
5692GA, Son
The Netherlands
Telephone: +31-40-2676600
http://www.msi-computer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
We proberen het nog eens via de mail anders, wordt het ,misschien langsrijden..

i'll keep you posted
Hi Kai,

I sent you a e-mail earlier this week thru the webform on your page, but I haven't received any reply from you.

I sent you a message where I am not satisfied with the casing of my S262 that I bought at your shop.

After 10 weeks some parts are already turning yellow. I contacted MSI here in the Netherlands but they can/will not help me because I bought it in Germany, and it is a barebone.

They told me that I had to a RMA thru the shop that delivered me the laptop. And that is you.

This is the serialnumber of the laptop: 1234A-B123CDE1234567890

Let me know how this is going to be fixed.

Kind regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
Klantenservice bij MSI NL (heb een Nederlandse S270) is trouwens dikke prima. Snel antwoord op m'n vragen, en een mooie pick-up-and return garantie. Was zodoende maar een week m'n notebook kwijt na een mislukte BIOS-update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-08 12:15
Idd, ze zijn zeer snel & vriendelijk met hun service.

Men laptop is eind juni uit zijn hoes gegleden van de zetelleuning op de grond. Met gevolg dat hij met een smak tegen de grond ging. Ik vreesde al het ergste dat er vanalles stuk ging zijn. Bij het openklappen was al duidelijk te zien dat het scherm gebarsten was. Verder bootte de laptop gewoon naar Windows alsof er niets gebeurd was.
Diezelfde namiddag (een vrijdag) mailde ik naar de klantenservice. Zij gaven me een RMA aanvraag en wisten me ook direct te vertellen hoeveel me dit ging kosten, nl 250 euro. Netjes ingevuld en ik kreeg een link naar de site van UPS waar een formulier moest afgedrukt worden dat bij de verpakking moet gevoegd worden. De maandag daarna stond de man aan de deur. Diezelfde week kreeg ik nog bericht dat de laptop in gemaakt was.
Aangezien ik er voor 2 weken niet was heb ik gewacht met de betaling. Eens zijn bevestiging hadden van betaling was de laptop 2 dagen later terug bij mij netjes in orde.

Elke mail die ik gestuurd heb werd snel & beleefd beantwoord. Enkel jammer van het geld, beetje weggegooid door onoplettendheid

PS: foto's van een geel-kleurende witte laptop wil ik wel eens zien. Was nl zelf eerst van plan een witte te nemen, maar uiteindelijk voor zwart gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:16
Mijn S270 van een half jaartje oud heeft sinds twee dagen last van grijze/witte strepen in het display, het zijn een soort van dooie pixels over een lijn van links naar rechts. Ik gok dat de connector van het display niet meer goed zit.

Gelukkig heb ik volledige garantie genomen, en wordt ik over enkele dagen gebeld door het MSI Servicecentrum Nederland (omgeving Eindhoven). Ik heb ALB-Computer een mail gestuurd, en hun reparateur heeft meteen een RMA aangevraagd bij MSI NL.

Laten we hopen dat het allemaal snel afgehandeld gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
Stevie_ schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:30:
Hier wat foto's van mijn Medion MD 95712.
De foto's zijn clickable voor high.res :9
Is de behuizing van allu-magnesium of van plastic?
Las op een ander topic dat de medion kloon een plastic behuizing zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:08
Jainoxi schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:36:
Gelukkig heb ik volledige garantie genomen, en wordt ik over enkele dagen gebeld door het MSI Servicecentrum Nederland (omgeving Eindhoven). Ik heb ALB-Computer een mail gestuurd, en hun reparateur heeft meteen een RMA aangevraagd bij MSI NL.
De service van MSI is goed, maar waarom 'neem' je in godsnaam volledige garantie? Je hebt sowieso op je aankoop altijd volledige garantie, anders ben je opgelicht.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
jeroensteeman schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:55:
[...]

De service van MSI is goed, maar waarom 'neem' je in godsnaam volledige garantie? Je hebt sowieso op je aankoop altijd volledige garantie, anders ben je opgelicht.
Oneensch. Ik heb extra lange garantie genomen, volledig pixel-vrije scherm-garantie, pick-up and return voor de volledige duur van de garantie.

Dat zijn zaken die niet standaard onder 'garantie' vallen, en zijn net dat beetje extra waardoor het kopen van een laptop van bijna 1700 euro in het buitenland aantrekkelijk wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem net besteld bij ALB met jawel een T7200! Levertijd ongeveer 2 weken.
en de 'volledige' garantie, maar begrijp ik de vorige poster nu goed dat hij voor zijn garantie via ALB bij MSI nederland terecht kon? Is wel prima geregeld dan.....

Kan niet bijna niet wachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 22:14

996

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:33:
Nou ik heb hem net besteld bij ALB met jawel een T7200! Levertijd ongeveer 2 weken.
en de 'volledige' garantie, maar begrijp ik de vorige poster nu goed dat hij voor zijn garantie via ALB bij MSI nederland terecht kon? Is wel prima geregeld dan.....

Kan niet bijna niet wachten ;-)
Wil je de rest van de specs + prijs ook niet posten ?
Kunnen we even met je mee watertanden . . . :9~

Ben zelf ook (bijna) in de markt voor een nieuwe laptop. Aangezien ik geen haast heb wacht ik ook tot de Merom er is. Ben zeer gecharmeerd van de MSI 262 mooi dat dit model nu ook de Merom ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

ik zoek een laptop om altijd overal mee naartoe te slepen. dus ook in een backpack mee op vakantie ed.

kunnen jullie mij vertellen of de msi net zo sterk is qua behuizing als de apple macbook?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:55:
ik zoek een laptop om altijd overal mee naartoe te slepen. dus ook in een backpack mee op vakantie ed.

kunnen jullie mij vertellen of de msi net zo sterk is qua behuizing als de apple macbook?
Persoonlijk; heb namelijk de S270 en de Macbook gehad, vind ik de msi wat fijner. Maar smaken verschillen. Als je voor specificatie's gaat, zou de macbook voorrang krijgen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:12:
[...]

Persoonlijk; heb namelijk de S270 en de Macbook gehad, vind ik de msi wat fijner. Maar smaken verschillen. Als je voor specificatie's gaat, zou de macbook voorrang krijgen van mij.
jah maar dan zit ik weer met software ed.

ik heb nu een 11,4 " compaq armada M300 (500 Mhz) en die wordt wat te traag. Ik wil iig windows kunnen draaien, mogelijk dualboot linux.

ik houd van mijn m300 omdat de alle behuizing die dichtgeklapt aan de buitenkant zit van een metaal is!

specs neit het belangrijkste.. sterk dat is belangrijk ik moet m in een backpack kunnen drukken voor in het ruim van een vliegtuig zonder dat ik bang ben dat ie meteen stuk is.

ik heb een fujitsu siemens amilo (zeer slap ding), compaq evo NC6000 redelijk maar niet goed genoeg.

compaq nc6220 aardig goed maar veeeel te groot.

na sterke behuizing is de prijs leidend.

[ Voor 24% gewijzigd door xychix op 21-08-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
AARGH! Ik heb dus een defecte laptop, gekocht bij ALB-Computer. Ik had een voor 't weekend een RMA verzoek naar ALB verstuurd. Deze reageerden, dat ze hun 'service-partner' op de hoogte hadden gesteld. Deze partner, Archtec Service, reageerde daarna, dat ik MSI Duitsland moest hebben om een RMA uit te voeren, maar die kwamen weer met het briljante idee om MSI Nederland daarvoor te stalken.

Helaas doet MSI Nederland geen laptops gekocht in het buitenland, en al helemaal geen barebones... Oftewel, nu kan ik weer opnieuw beginnen met ALB-Computer :(

Iemand een mooi idee hoe ik dit ga oplossen, hoe ik ALB-Computer zover krijg dat ze zonder moeite mijn laptop als RMA accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
Jainoxi schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:07:
AARGH! Ik heb dus een defecte laptop, gekocht bij ALB-Computer. Ik had een voor 't weekend een RMA verzoek naar ALB verstuurd. Deze reageerden, dat ze hun 'service-partner' op de hoogte hadden gesteld. Deze partner, Archtec Service, reageerde daarna, dat ik MSI Duitsland moest hebben om een RMA uit te voeren, maar die kwamen weer met het briljante idee om MSI Nederland daarvoor te stalken.

Helaas doet MSI Nederland geen laptops gekocht in het buitenland, en al helemaal geen barebones... Oftewel, nu kan ik weer opnieuw beginnen met ALB-Computer :(

Iemand een mooi idee hoe ik dit ga oplossen, hoe ik ALB-Computer zover krijg dat ze zonder moeite mijn laptop als RMA accepteren?
Wat grappig om dit te lezen,

Want dit is mijn reactie van Nutrius op mijn klacht.
Dear Koen,

plastic parts always can change by environmental influence, but the S262 case is not snow whit by default - more like mother of pearl. Sometimes it seems to be kind of yellow. This is not a defect.

We have no possibility to change it, but MSI Germany confirmed that MSI NL has to take care of it if it can be replaced - no matter where it was bought and if complete-system or barebone. If they do not agree, they have to contact "xxxx xxxxxx" the product manager in Germany.

Mit freundlichen Grüßen

Kai Schomaker
Nutrius Lifestyle-Vertrieb e.K
Gerhard-Hoehme-Allee 1
41466 Neuss
Tel: 02131 - 3831781
Fax: 02131 - 3831780
info@nutrius.de
www.nutrius.de
Ik heb dit dan weer naar MSI-NL door gestuurd, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
oNNoZeLe schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:20:
[...]
Wat grappig om dit te lezen,
Want dit is mijn reactie van Nutrius op mijn klacht.
[...]
Ik heb dit dan weer naar MSI-NL door gestuurd, ik ben benieuwd.
Laat ff weten of MSI NL dan wel of niet garantieclaims van in Duitsland gekochte barebones kan afhandelen, MSI NL zit namelijk redelijk om de hoek bij me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
Jainoxi schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:51:
[...]

Laat ff weten of MSI NL dan wel of niet garantieclaims van in Duitsland gekochte barebones kan afhandelen, MSI NL zit namelijk redelijk om de hoek bij me...
I'll let you know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik heb na rondgebel naar ALB, Archtec, MSI DE en MSI NL eindelijk de RMA rond. ALB/Archtec laten z.s.m. een UPS koerier langskomen. Dat ziet er weer veelbelovend uit...

• Chiron
  • Laatst online: 11:47

Chiron

Moderator Discord
Aangezien ik al in geen eeuwen een driverupdate heb gezien voor de on-board radeon kaart in mn S270, heeft het nut om er de nieuwste omega catalyst overheen te gooien? En zou het uberhaupt werken? voordat ik mn laptop setup in de soep help :p

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

wat is de max resolutie op de VGA aansluiting ? (wil er mogelijk een gaan aanschaffen maar dan moet ik er wel met zoveel mogelijk letters op een scherm mee kunnen programmeren)

:)

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.