Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Waarom zou je dat willen uitzetten? Zodat je TomTom denkt dat je met 100 km/u van Den Haag naar Amsterdam kunt om 8 uur 's ochtends? IQ routes is niet voor iedereen nodig, maar ik heb nooit begrepen waarom je het uit zou zetten als je 't hebt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Berichten mbt een TomTom XL zijn afgesplitst naar [TomTom] Het TomTom XL topic

Als je nog berichten vindt die naar dat topic moeten: plaats een topicreport en we pakken het op. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joopieboy schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:32:
Zou moeten, maar ging bij mij ook mis, kreeg je vrolijk een (1) achter de naam. :)

Je kunt kijken...
Dit was inderdaad het probleem. :) Verder moet je er goed op letten dat je een 24 bits .bmp gebruikt, en geen ander formaat.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk aan. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeoxE
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb een TomTom One New Edition en sinds gister staat er dit op de TomTom nadat k dat ding voor het eerst heb geupdate :|

GEEN KAART GEVONDEN

Ik heb ook geen backup van de TomTom :S
En voor vrijdag moet ie zijn gemaakt, en BTW, ik heb een West-Europese kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Neem even contact op met TomTom. Ik had recent hetzelfde (door eigen toedoen :X) en dat is keurig en snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Goede kans dat je zelf nog wel het een en ander kunt fixen hoor.

Maak eerst een backup van het ding in z'n huidige staat.

Gooi vervolgens de "Western Europe" directory weg. Je hebt nu ruimte op je ONE. Waarschijnlijk staat je nieuwe map nog op je PC. In dat geval kun je 'm vanaf daar installeren. Zoniet, dan kun je'm gratis opnieuw downloaden en alsnog installeren.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeoxE
  • Niet online
"Western Europe" directory ? :o

Bedoel je daarmee alleen die map/bestand of gewoon de hele kaart formateren?

De inhoud van de kaart, voor de duidelijkheid ^^

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/6848/23657031.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Daar bedoelt hij de directory mee, in jouw geval dus het vierde icoon op de tweede rij. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeoxE
  • Niet online
Heb een backup gemaakt, en vervolgens heb ik dat map verwijderd, wat in mij geval de 4 icon op de 2e rij was.
En daarna op "herstel" gedrukt, maar het resultaat blijkt hetzelfde =(

Misschien moet ik mijn hele kaart formateren? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Formatteren gaat dit probleem vermoedelijk niet oplossen. Neem contact op met TomTom, dan krijg je een stappenplan welke je kan proberen. Wat ik al zei: ik had iets soortgelijks, uiteindelijk heeft TomTom mij het activatiebestandje opnieuw gemaild waarna de kaart wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeoxE
  • Niet online
Het is denk ik onmogelijk om TomTom per telefoon contact op te nemen, ik hoor, na al die menu's, muziek op het eind, zonder dat iemand opneemt.

Ik ben bang dat het via e-mail, erg lang gaat duren. =[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Valt best mee. Meestal komt er binnen twee werkdagen een reactie op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeoxE
  • Niet online
Heb een mail verzonden, ik hoop echt dat er binnen 2 dagen een oplossing komt.
Is er echt geen ander oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeoxE
  • Niet online
Aub niet kicken binnen 24 uur.

[ Voor 85% gewijzigd door pven op 01-07-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Je moet ook niet "herstel" hebben. Dat zet alleen de backup terug, diegene die het het dus niet doet. Je moet de nieuwe kaart opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mij een TomTom one liggen, versie 4N00.001
Ik heb het volgende probleem met deze TomTom, het geluid functioneert niet.

Als ik de TomTom reset hoor ik tromgeroffel bij opstarten, voor mij een teken dat de speaker functioneert. Het geluid staat op 90%, maar als ik test doe bij stemmen kiezen dan hoor ik niks. Ik hoor wel geluid als ik een hoofdtelefoon aansluit. Ik heb de software zojuist ge-update maar dat maakt geen verschil.

Wat is hier aan de hand? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nog bij de MM A'dam de Tom Tom one voor 111 euro, aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:53:
Ik heb voor mij een TomTom one liggen, versie 4N00.001
Ik heb het volgende probleem met deze TomTom, het geluid functioneert niet.

Als ik de TomTom reset hoor ik tromgeroffel bij opstarten, voor mij een teken dat de speaker functioneert. Het geluid staat op 90%, maar als ik test doe bij stemmen kiezen dan hoor ik niks. Ik hoor wel geluid als ik een hoofdtelefoon aansluit. Ik heb de software zojuist ge-update maar dat maakt geen verschil.

Wat is hier aan de hand? Alvast bedankt!
Onder het navigeren heb je dan wel geluid?

Kan zijn dat je speaker zelf kapot is uiteraard maar ik zou zelf niet weten hoe je dat kunt nakijken, ik zou even contact opnemen met tomtom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb aan mijn pc ook een PDA hangen die zichzelf synchroniseert met ActiveSync. Nu kwam ik er toevallig achter dat TomTom Home crasht als ik die PDA heb verbonden aan de pc. Zodra ik de pda uit de cradle haal, is het probleem verholpen. Dus mocht er iemand problemen hebben met zijn TomTom en ook een pda gebruiken; je weet nu waar het probleem zit. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Wie weet wat ik aan mijn TomTom One Europe 22 nog kan uitbreiden?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand of de TomTom one V1 nog te updaten is (firmware)? en is dit gratis?
Ik dacht namelijk dat een tijd geleden de TomTom One gratis te updaten was naar versie 7? maar misschien kan dit enkel binnen het eerste jaar...

En als het kan, is het verstandig om te doen of kan het ook misgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sluit hem aan op je PC/laptop, installeer TomTom Home en kijk wat er gebeurt. Als er een navcore-update is, dan zal deze gratis worden gedownload en geïnstalleerd. :Y)

Kaartupdates kosten over het algemeen wel geld (tenzij je nieuwste-kaart-garantie hebt, maar dat is maar tot 30 dagen na aankoop), navcore-updates zijn gratis.

Maak vooraf sowieso een backup, stel dat het fout gaat dan kan je ergens op terug vallen.

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 07-07-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. koos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 13:04
Na een jaar geklooi met een TomTom software installatie op mijn niet ondersteunde Nokia E90 ben ik van plan een 'echte' TomTom te kopen, en wel een One IQ Routes Europe ofwel een XL IQ Routes Europe.

Nu heb ik me suf gezocht naar zinnig advies welke ik moet kopen, maar ik kan het niet vinden. |:( Het was me opgevallen dat de kleine kleiner is en de grote groter en daarmee wel of niet makkelijker is om in je zak te stoppen. Maar is dat alles of is de bruikbaarheid met die paar extra pixels van bijvoorbeeld de XL beter dan bij de kleine One? Heeft iemand daar ervaring van, of spijt van de aankoop van de ene of de andere?

[ Voor 41% gewijzigd door dr. koos op 14-07-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Gezien het feit dat ze beide dezelfde gebruiksaanwijzing hebben, denk ik dat er verder geen verschil is in functionaliteit. Verder is het feit dat-ie breder is volgens mij nauwelijks handiger: hooguit als je 'm regelmatig zou willen gebruiken om kaart te lezen, dan heb je in één oogopslag meer kaart voor je neus. Ik heb een gewone en een vriend van me heeft de XL, met beide apparaten op reis geweest. Geen significante verschillen kunnen ontdekken. De One 3d edition had geen reisplanner en de XL wel, maar zo te zien hebben ze nu allebei een reisplanner.

[ Voor 50% gewijzigd door joepert op 14-07-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40

AvK

Ready Set Go

joepert schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:07:
Verder is het feit dat-ie breder is volgens mij nauwelijks handiger: hooguit als je 'm regelmatig zou willen gebruiken om kaart te lezen, dan heb je in één oogopslag meer kaart voor je neus.
Wat ik nooit heb begrepen waarom een XL uitvoering breder is. Wat interesseert het mij nou wat er om me heen zit? Ik wil juist verder vóór me kunnen kijken. Dus een XL had in mijn beleving hoger moeten worden in plaats van breder. Maar misschien zie ik wel iets over het hoofd? :?
Ben nog steeds zeer gelukkig met mijn TT One second edition (met SD slot). Lekker klein en compact en met de juiste software van (bijna) alle gemakken voorzien. Zelf het veelvuldig vervloekte houdertje levert mij geen problemen op. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik probeerde gisteren m'n tomtom one (v1) te updaten met de nieuwste versie die tomtom home aangeeft. Update lijkt opzich goed te verlopen, tomtom restart, maar zodra je het scherm aanraakt (om uit het welkomst schermpje te gaan) loopt hij vast. Na een minuut reset hij zich en begint het weer van voor af aan...
Heb de oude versie maar weer teruggezet, dat werkte wel. Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je kan na de update nog een harde reset proberen, dat kan soms wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Harde reset hielp ook bij de mijne toen ie niet meer of heel traag wou doorstarten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Super voor het advies :)
Het werkt! overigens werkt zelfs de laatste niet officiele tomtom 8.4 navcore op de TomTom One V2. Je moet wel wat overbodige files verwijderen van de geheugenkaart, anders wordt de TomTom zo traag als stront ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:57
Vraagje over gebruik TomTom One v3 Benelux Editie:

Ik heb eind 2007 het apparaat gekocht (was aanbieding) en naderhand losse kaarten van Duitsland en Oost-Europa gekocht en geïnstalleerd. Ik moest wel veel extra's weggooien (stemmen, etc.) om plaats te maken voor de kaarten, maar het staat er op en werkt.

Tot mijn verbazing kan ik echter vanuit Nederland (met NL kaart actief) geen adres selecteren/zoeken in Duitsland of Oost-Europa. Daarvoor moet ik eerst de kaart van het betreffende land activeren. Pas dan 'kent' TomTom One v3 de plaatsen van het land in kwestie.

Het lijkt er op alsof op mijn TomTom de kaarten (de voorgeïnstalleerd Benelux kaart en de apart aangeschafte kaarten van Duitsland en Oost-Europa) niet zijn geïntegreerd en niet op elkaar aansluiten.
Als ik naar Polen wil, moet ik eerste thuis met bijvoorbeeld Google Maps een plaats aan de Duits-Poolse grens opzoeken, eenmaal in Duitsland de Duitse kaart activeren en naar deze plaats navigeren. Net over de grens in Polen moet ik hetzelfde doen met de Poolse kaart om uiteindelijk bij het gewenste adres in Polen aan te komen. Dit werkt niet lekker, op z'n zachtst gezegd.

Ik zie in de instellingen nergens een optie die het mogelijk maakt om alle kaarten gelijktijdig te activeren of op elkaar te laten aansluiten. Zodat ik echt deur-tot-deur navigatie heb van NL naar PL.

Weet iemand raad?

[ Voor 14% gewijzigd door vtpeters op 15-07-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:57:
Super voor het advies :)
Het werkt! overigens werkt zelfs de laatste niet officiele tomtom 8.4 navcore op de TomTom One V2. Je moet wel wat overbodige files verwijderen van de geheugenkaart, anders wordt de TomTom zo traag als stront ;)
Ik heb daar ook mee gespeeld op mijn XL HDtraffic, maar had het probleem dat de batterij leeg liep terwijl de TomTom uit stond. Tevens was het rete-traag, ook na het verwijderen van de diverse directories en bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. koos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 13:04
dank voor het advies. ik ga denk ik voor de IQR 'one'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
dr. koos schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:18:
Na een jaar geklooi met een TomTom software installatie op mijn niet ondersteunde Nokia E90 ben ik van plan een 'echte' TomTom te kopen, en wel een One IQ Routes Europe ofwel een XL IQ Routes Europe.

Nu heb ik me suf gezocht naar zinnig advies welke ik moet kopen, maar ik kan het niet vinden. |:( Het was me opgevallen dat de kleine kleiner is en de grote groter en daarmee wel of niet makkelijker is om in je zak te stoppen. Maar is dat alles of is de bruikbaarheid met die paar extra pixels van bijvoorbeeld de XL beter dan bij de kleine One? Heeft iemand daar ervaring van, of spijt van de aankoop van de ene of de andere?
Ben zelf ook op zoek naar advies. Het prijsverschil van € 50 laat mijn voorkeur ook uitgaan naar de One versie 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Volgens mij is het verschil dat de een wel Live-services biedt en de ander niet, zie bv ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
pven schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:45:
Volgens mij is het verschil dat de een wel Live-services biedt en de ander niet, zie bv ook hier.
Er zijn 2 XL IQ. (XL v3.)
1 zonder 'live' en 1 met.
De One IQ (One v5.) is er alleen zonder 'live'.

Als je echt 'live' wilt dan is de XL de keus.
Zonder 'live' blijft het kiezen tussen XL of ONE IQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:21
Hallo Heren,

Sinds donderdag in het bezit van een Tomtom One IQ. Aangesloten en HOME kwam met een update. De gratis update dus. Gedownload, en installeren duurt een eeuwigheid. Afijn, lekker laten gaan. Klaar was die. Nu zegt dat ding dat ik de kaart nog moet activeren?

Nu kijk ik in de map waar tomtom de map gedownload heeft en hier staat wel een bestandje met activation. Kan ik hier iets mee of moet ik TomTom contacteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nee, de file die je nodig hebt is een .dct file. Check eerst of je de kaart nog in je My Documents\TomTom\HOME\Downloads directory hebt staan; in dat geval kun je'm desnoods handmatig unzippen (let op, zijn 2 zip files, 1 kleine en 1 grote). Alternatief 2 is de gedownloade map verwijderen, van je PC en van je ONE. Je kunt 'm dan opnieuw downloaden. Als ook dat niet werkt dan moet je met de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Laatst online: 15:22
Sinds enkele weken werkt mijn Tomtom One V3 (europa) niet meer lekker. Het begon met het feit dat ie op een dag geen GPS-fix kreeg. Apparaat uit gezet en aan, geen resultaat. Reset d.m.v. de resetknop, geen resultaat. Pas na 25 minuten rijden was er opeens een gps-fix, maar mijn locatie op de kaart zwabberde van links van de weg waar ik mij bevond, naar rechts in een grasveld e.d.

Thuisgekomen het apparaat geupdate (quick-gps fix e.d.). Vervolgens heeft het apparaat ca. 3 dagen prima gewerkt.

Nu heeft het apparaat weer netjes altijd binnen 2 minuten zijn gps-fix (ook zonder de quick-gps update), maar blijft mijn locatie met regelmaat zwabberen. Na een paar minuten snelweg rijd ik opeens 120 midden in een weiland bijvoorbeed 8)7 Of na een rotonde of kruising is hij ook vaak de weg kwijt.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ? Ik gebruik het apparaat al bijna twee jaar naar volle tevredenheid, nooit problemen gehad en baal hier dus erg van.

[ Voor 3% gewijzigd door daanNL op 19-07-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 14:14
Ik heb exact hetzelfde probleem (tomtom one v3)
Heel soms in de tuin maakt ie verbinding.

Maar de volgende dag niks. Zelfs na een kwartier niet.

Hopeloos.
Iemand nog ideeen om te proberen??

[ Voor 4% gewijzigd door poehee op 24-07-2009 20:55 . Reden: type tomtom opgegeven ]

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Laatst online: 15:22
poehee schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:55:

Maar de volgende dag niks. Zelfs na een kwartier niet.

Hopeloos.
Iemand nog ideeen om te proberen??
Hier is het probleem vreemdgenoeg uit de wereld, zo lijkt het. Ik heb 3 weken last gehad het het apparaat (waarvan 2 op vakantie notabene) en nu werkt hij weer perfect.

Vervelend is wel dat ik het apparaat niet volledig meer vertrouw, terwijl ik deze dagelijks voor mijn werk nodig heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 14:14
Bij mij werkt de TomTom ook weer perfect (althans voorlopig).

Ik heb deze hint (http://www.tomtomforums.c...t/8909-quick-gps-fix.html) opgevolgd.

* Alles lospluggen / TomTom applicatie afsluiten

* verwijder "downloads" en "From Device" map in My Documents/TomTom/...

* TomTom applicatie opstarten (device niet aangeplugd nog!)

* Zoek updates kiezen (quickgps staat er nu bij)

* TomTom aansluiten en bijwerken

En zo geschiedde dat het bij mij weer werkte (wat de werkelijke reden is zal ik nooit weten - blijft een vreemd verhaal).

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dubbelposten. Graag verder in tomtom one

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 30-07-2009 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Ik heb net een TomTom one iq routes v5 gekocht en ik probeer er wat gedownloade stemmen op te installeren, maar het lukt niet echt. Ik sleep de 3 files naar de map voices van de tomtom, maar sommige stemmen kan ik niet op de tomtom terugvinden, en andere stemmen staan onder de naam van een van de oude stemmen :S
Weet iemand hier hoe ik stemmen goed installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:15
bartos88 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:14:
Ik heb net een TomTom one iq routes v5 gekocht en ik probeer er wat gedownloade stemmen op te installeren, maar het lukt niet echt. Ik sleep de 3 files naar de map voices van de tomtom, maar sommige stemmen kan ik niet op de tomtom terugvinden, en andere stemmen staan onder de naam van een van de oude stemmen :S
Weet iemand hier hoe ik stemmen goed installeer?
Gebruik je wel Tomtom Home om de stemmen te installeren?

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Sabelhout schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:08:
[...]

Gebruik je wel Tomtom Home om de stemmen te installeren?
Nee, ik sleep ze zelf direct naar de map voices. Kan het ook via TomTom home dan? Want ik zie daar alleen de gratis stemmen van tomtom zelf in een lijst staan, maar niet hoe je je eigen gedownloade stemmen toevoegt. (Ik heb TomTom Home 2 btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
De meest makkelijke manier is om je voice (*.TOC+*.zip) naar je My Documents\tomtom\HOME\downloads directory te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
ik heb geen .toc files. Ik zie 3 files met de extensies: .bmp .chk en .vif
En als ik het naar My Documents\tomtom\HOME\downloads heb gesleept moet ik het in de lijst met standaard downloads kunnen terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
bartos88 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:00:
ik heb geen .toc files. Ik zie 3 files met de extensies: .bmp .chk en .vif
En als ik het naar My Documents\tomtom\HOME\downloads heb gesleept moet ik het in de lijst met standaard downloads kunnen terugvinden?
Dat zijn losse files zoals de ONE zelf gebruikt; die komen normaal gesproken uit de .zip. Die kun je dus niet met HOME installeren. Je hebt een redelijke kans dat het werkt als je ze zelf in de voices directory van je device zet.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Zit er qua snelheid en gps precisie veel verschil tussen een oudere One v2 en een One v4 bijv?

Heb op korte termijn een nieuwe TT nodig, en kreeg een leuke 2e hands aangeboden.
Volledig up-to-date V2 variant (TT appl v8.450, Bootl v5.5130) met West en Oost Europe compleet geïnstalleerd.

Is dat nog de moeite waard?
Voordelen; SD slot, Europa compleet op 2GB card, niet te duur (80-100 eur)
Nadelen; géén garantie, 2 jaar gebruikt, en geen idee of de TT in originele (software)-staat terug te brengen is.

Of ben je echt beter af met een nieuwere v4, xl, of v5 IQ?

[ Voor 5% gewijzigd door Gast1981 op 13-08-2009 17:18 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Met de oude variant heb ik eigenlijk geen problemen met de nieuwe software + kaarten :)

Voordeel aan de nieuwere versies is vooral het grotere scherm + wat sneller in weergeven in 3D.

Twitter

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

poehee schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:55:
Ik heb het vermoeden dat gps gewoon hikken heeft op het moment.

al dan niet in combinatie met:

http://www.guardian.co.uk...19/gps-close-to-breakdown

Ik gebruik een geleende tomtom eigenlijk maar 2x per jaar, en nu viel het op dat op sommige moment tomtom wel hel erg zwabberde, terwijl de omgeving daar geen reden voor gaf. Een uur later was alles weer normaal.

Wellicht zitten er enkele foute sattelieten bij. Is echter moeilijk vast te stellen, en je kunt er toch helemaal niks aan doen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik gebruik een geleende tomtom eigenlijk maar 2x per jaar, en nu viel het op dat op sommige moment tomtom wel hel erg zwabberde, terwijl de omgeving daar geen reden voor gaf. Een uur later was alles weer normaal.
Dat hebben wij de laatste tijd ook. Ineens zit hij totaal ergens anders? Niet eens op de weg, maar ergens midden in een weiland o.i.d.? Na een tijdje van herberekenen en zeuren zit hij weer 'on track'.

Ligt dat aan de verbinding met de satellieten? Hoop wel dat GPS gewoon blijft werken, want anders hebben veel mensen een probleem :D

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

... dubbel... :X

[ Voor 97% gewijzigd door Gast1981 op 17-08-2009 11:49 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Dennahz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:22:
Met de oude variant heb ik eigenlijk geen problemen met de nieuwe software + kaarten :)

Voordeel aan de nieuwere versies is vooral het grotere scherm + wat sneller in weergeven in 3D.
Bedankt voor de reactie :)
Het maakt dus niet per se veel uit qua functionaliteit.

Inmiddels neig ik toch naar een nieuwe TT ipv een "oudje".
Omdat ik heel Europa wil, en niet alleen West, vind ik die One V5 IQ wel interessant.
Kost me 50 euro meer dan een getweakte 2e hands one V2...
Ik begin te denken dat het prijsverschil best te doen is, aangezien ik dan een nieuwe frisse TT in de auto heb hangen :9
En het prijsverschil met de V4 is dusdanig klein dat die IQ wel erg interessant wordt.

Ik zag hier tot dusver een stuk of 2 personen met zo'n TT ONE V5 IQ? Hoe bevalt ie tot nu toe?
Qua gedrag onderweg, gps fix, snelheid route(her)bepaling, waarschuwingen, updates, etc?
Ik lees trouwens redelijk wat probleempjes met het updaten van deze TT.
Is dat inmiddels verleden tijd, of...?

[ Voor 5% gewijzigd door Gast1981 op 17-08-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het verschil tussen deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:35:
Weet iemand het verschil tussen deze twee?
Bij de eerste staat bij Misco het volgende:
Let op: Dit model bevat geen ondersteuning voor veiligheidswaarschuwingen en brandstofprijzen. Wilt u wel gebruik maken van deze diensten kies dan voor onderstaand artikel.
Bij de tweede is die beperking niet zover ik kan zien.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCoolGamer schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:40:
[...]

Bij de eerste staat bij Misco het volgende:

[...]

Bij de tweede is die beperking niet zover ik kan zien.
Hey idd, maar dat is raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ik vond het eerst ook vreemd.. maar volgens mij is het niet zo moeilijk ;)
Die eerste heeft geen 3-maand-gratis bundel LIVE brandstofprijzen en flitslocaties, die tweede dus wel.

Voor zover ik kan zien, en voor zover mij logisch lijkt, zijn de apparaten verder fysiek identiek.
Zijn beide 'gewone' TT One V5 IQ Routes Europe.

Ik ben voor de goedkope gegaan.
Brandstofprijzen op m'n TT vind ik niet boeiend.
En flitsers download ik zelf wel.
Daarnaast is de LIVE functie maar 3 maand gratis, en gaat daarna de teller lopen.
Bovendien las ik dat o.a. die brandstofprijzen live functie lastig werkend te krijgen is.

Als ik er helemaal naast zit hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gast1981 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:27:
Daarnaast is de LIVE functie maar 3 maand gratis, en gaat daarna de teller lopen.
Klopt: 9,95 euro per maand.
Bovendien las ik dat o.a. die brandstofprijzen live functie lastig werkend te krijgen is.
Is onzin, met twee klikjes heb je dat werkend. :)
Zie hieronder. :$
Als ik er helemaal naast zit hoor ik het graag :)
* pven is groot fan van HDtraffic *O*

Voor de rest zie ik ook maar weinig verschil tussen die twee, ik heb me er verder overigens niet echt in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Let op: Dit zijn geen LIVE diensten. Dit zijn HOME diensten, dwz dat je je flitsers en brandstofprijzen via je PC kunt updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Wat is er dan Live aan die bundel?
Slechts het up-to-date kunnen brengen 3 maand lang?

Live als in live files en mobiele flitsers zag ik idd niet staan.
Daar zul je de HDT/TMC variant voor nodig hebben lijkt me.

edit:
Nog even over het verschil tussen 2 eerder genoemde modellen.
1EK0.002.12 heb ik inmiddels binnen.
Het lijkt erop dat deze TT van de Duitse markt komt. Duits doosje en boekje.
Verder nog geen verschil kunnen ontdekken.

[ Voor 35% gewijzigd door Gast1981 op 20-08-2009 10:03 . Reden: toevoeg ]

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Gelijk maar ff doorvragen.. :)

Iemand ervaringen met de RDS-TMC ontvangers voor TT?
Ik kwam een aanbieding tegen van de 9V00.101

Is dat 'gewoon' plug & play?
Alle RDS info zoals files en flitsers komen dan vanzelf binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Er is een nieuwe kaart binnen voor West en Centraal Europa. Helaas niet gratis voor mij, omdat ik net langer dan een maand geleden mijn One V5 had gekocht!

Is het een aanrader, deze nieuwe kaart? Zo ja, dan maak ik gebruik van de aanbieding: lid worden voor een jaar en elke kwartaal de nieuwste kaart! (€ 59,75) Hmm. Eigenlijk 5 kwartalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Het alternatief voor een abbonement nemen is over 1 of 2 jaar een nieuwe kaart kopen. Dat kost je ook tussen de 60 en 90 euro (hangt beetje af van toekomstige acties af). Het voordeel van het abbonement is dat je 12 maanden lang nieuwe kaarten hebt; het voordeel van TomTom is dat hun geld 12 maanden eerder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

De vraag is natuurlijk ook hoe intensief jij je TT en kaart gebruikt.
Ik bedoel, hoe erg ben je er bij gebaat een kaart van 1 week oud te gebruiken i.p.v. een jaar oud.
Als je inderdaad vaak in uithoeken komt waar hem regelmatig nieuwe wegen aanlegt, dan wil je up-to-date zijn.
Maar rijd je bijvoorbeeld alleen maar over de gangbare A1, A2, etc, dan zou ik me er niet druk om maken ;)
Dan bespaar je je het abo geld uit, en koop je een nieuwe kaart zodra je eraan toe denkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Als je alleen maar op de A2 rijdt heb je ook geen tomtom nodig. Mijn kaart is anderhalf jaar oud en ik ben afgelopen vakantie (wanneer ik dus echt af en toe (vooral in stadjes) blind vaar op de tomtom) wel wat rotondes en afslagen tegengekomen die er volgens tomtom niet waren. Maar de aanwijzingen bevatten vaak toch ook nog wel een richting (naam van een plaats) die je moet volgen etc. dus je komt er toch wel.
Bovendien moet ik nog zien hoe up to date zo'n nieuwe kaart is. Je hoort toch wel vaak van mensen dat hun nieuwbouw-wijk er ook na een update weer niet goed instaat.
En in de tijd vóór navigatie kocht je toch ook niet elk jaar een nieuw stratenboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
joepert schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:42:
Als je alleen maar op de A2 rijdt heb je ook geen tomtom nodig.
Ik zeg één woord: HDtraffic. :Y)
En in de tijd vóór navigatie kocht je toch ook niet elk jaar een nieuw stratenboek?
Ik kocht jaarlijks een Shell-boek, met name omdat ik er een hekel aan heb om tijd te verliezen door verkeerd te rijden. 'Normale' mensen hebben waarschijnlijk niet jaarlijks een nieuwe kaart nodig, maar ik ben blij met de nieuwe kaart die ik ieder kwartaal kan downloaden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Geven die kwartaalkaarten ook up-to-date informatie over grootschalige bouwprojecten aan (bijvoorbeeld) de A2? Is er een soort van garantie dat ze ook echt up-to-date zijn?. Het concept van een kwartaal-update spreekt mij op zich wel aan, maar dan moet het ook wel echt kloppen, ook in de nog niet voltooide vinex-wijken en dergelijke. Ik ben wel benieuwd inhoeverre dat echt ook zo is. Wat ik heb begrepen van het proces van kaarten maken, is het ondoenlijk om elk kwartaal een volledige update te krijgen. Maar I'll happily stand corrected.

Overiegns: mijn schoonvader had via TomTom zijn kaart ge-updated en hij had op vakantie een significant minder gedetailleerde kaart dan ik! Allemaal kleine weggetjes stonden er bij hem niet op (en niets zo leuk als tijdens de vakantie met de TomTom op "kortste route" een beetje door het Franse landschap rijden, toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Er zit altijd een vertraging tussen het moment waarop bij TomTom de informatie binnenkomt en deze in een kaart verwerkt is. Het is niet zo dat je als gemeente op 31 december een wijziging kunt doorgeven en dat die dan op 1 januari verwerkt is. Dat is inderdaad technisch niet mogelijk. Het proces is echter wel zo snel dat elk kwartaal de kaart volledig opnieuw ververst kan worden, en met MapShare heeft TomTom de mogelijkheid om kleinere wijzigingen sneller door te voeren (in theorie dagelijks, maar ik denk niet dat ze op zondag correcties gaan controleren :P )

Voor TomToms met "eigenlijk te weinig geheugen" zijn er inderdaad sterker gecomprimeerde kaarten in omloop. Weggetjes die de TomTom normaal niet zou kiezen, en waarop geen adressen zijn heb je strikt genomen niet nodig. Dat is dus een van de redenen waarom een GO duurder is dan een ONE, betere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:47
joepert schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:00:
Geven die kwartaalkaarten ook up-to-date informatie over grootschalige bouwprojecten aan (bijvoorbeeld) de A2? Is er een soort van garantie dat ze ook echt up-to-date zijn?. Het concept van een kwartaal-update spreekt mij op zich wel aan, maar dan moet het ook wel echt kloppen, ook in de nog niet voltooide vinex-wijken en dergelijke. Ik ben wel benieuwd inhoeverre dat echt ook zo is. Wat ik heb begrepen van het proces van kaarten maken, is het ondoenlijk om elk kwartaal een volledige update te krijgen. Maar I'll happily stand corrected.

Overiegns: mijn schoonvader had via TomTom zijn kaart ge-updated en hij had op vakantie een significant minder gedetailleerde kaart dan ik! Allemaal kleine weggetjes stonden er bij hem niet op (en niets zo leuk als tijdens de vakantie met de TomTom op "kortste route" een beetje door het Franse landschap rijden, toch?).
In de nieuwste 835 kaarten is de A2 nog steeds een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Als frequent gebruikr van de A2 bij Eindhoven kan ik uit eigen ervaring vertellen dat die weg wel vaker dan elke 3 maanden verlegd wordt. Er is een goede reden dat daar een "GPS uit" bord staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Deze ochtend lag HDtraffic er weer uit, net als vorige week dinsdag. Omdat dit iedere keer op de momenten komt dat ik het toch wel nodig heb, heb ik maar eens geklaagd bij TomTom.

Vorige week kwamen er overigens excuses en een korte uitleg, wat dan wel weer netjes was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
pven schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:51:
Deze ochtend lag HDtraffic er weer uit, net als vorige week dinsdag. Omdat dit iedere keer op de momenten komt dat ik het toch wel nodig heb, heb ik maar eens geklaagd bij TomTom.

Vorige week kwamen er overigens excuses en een korte uitleg, wat dan wel weer netjes was. :)
Zelfde ervaring hier. Valt mij ook op dat het steeds langer gaat duren voordat er gegevens doorkomen. 15 minuten voordat de files verschijnen op de TomTom is redelijk normaal nu.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Idd, vanmorgen deed de verkeersinformatie het weer niet, net als vorige week dinsdag. Wel de flits informatie want ik werd wel netjes gewaarschuwd voor een mobiele flitser die er stond.

Voor de storing van vorige week kregen we een dag extra Live Services ter compensatie. Ik ben benieuwd of we in de loop van de dag weer een excuus mail krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
MrBarBarian schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:01:
[...]

Zelfde ervaring hier. Valt mij ook op dat het steeds langer gaat duren voordat er gegevens doorkomen. 15 minuten voordat de files verschijnen op de TomTom is redelijk normaal nu.
Die ervaring heb ik ook. Met het vorige model, de HD Traffic, was de informatie sneller up-to-date dan met de One XL die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
robertpNL schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:03:
Voor de storing van vorige week kregen we een dag extra Live Services ter compensatie. Ik ben benieuwd of we in de loop van de dag weer een excuus mail krijgen.
Waar haal je die comepensatiedag vandaan?
robertpNL schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:05:
[...]

Die ervaring heb ik ook. Met het vorige model, de HD Traffic, was de informatie sneller up-to-date dan met de One XL die ik nu heb.
Volgens mij ligt dat niet aan je device, maar aan de frequentie waarmee TomTom HDtraffic ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:31:
[...]

Waar haal je die comepensatiedag vandaan?

[...]
Uit het excuusmailtje die ik vorige week kreeg.
Volgens mij ligt dat niet aan je device, maar aan de frequentie waarmee TomTom HDtraffic ververst.
Ik weet niet of dat aan de frequentie van ververst ligt. Want die ligt zo rond de 10 minuten? Alleen bij mij duurt het updaten soms lang. Ik krijg ook regelmatig het bericht dat er updaten van file mislukt en echteen ruime tijd laten (20-30 min) krijg ik weer wel data. En nee, ik rij niet buiten het netwerk, echt in de Randstad op de bekende snelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Pff, ik had maar eens een call aangemaakt n.a.v. de HD-Traffic issues..

Krijg je als eerste weer een standaard reactie terug waarin staat dat je de interne disk moet controleren op fouten, terug naar de fabrieksinstellingen moet enz enz..

Drama..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
robertpNL schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:03:
Idd, vanmorgen deed de verkeersinformatie het weer niet, net als vorige week dinsdag.
TomTom gelooft me niet:
Op 10 November hadden wij om omstreeks 1.00 am gedurende enkele minuten problemen met ons server, deze waren vrij meteen opgelost.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Care Team
8)7 ... heb ze nu maar verwezen naar dit topic.

• MrBarBarian
Bij mij gaven ze wel toe:
Het klopt dat wij gisterochtend een tijdelijke storing hebben gehad met de Server voor HD Traffic informatie. Deze is inderdaad in de loop van de middag verholpen.
Gisterochtend was dus afgelopen dinsdag

iRacing Profiel

• pven
  • Niet online
Moet je eens kijken wat ze mij willen doen geloven:
Mijn collega's van de technische afdeling geven aan dat wij op 10 november 's ochtends geen storing hadden. Wat wel misschien een rol heeft kunnen spelen, is dat er rond die tijd meer TomTom gebruiken van de LIVE Services gebruik gingen maken en niet meteen van contact met de server konden krijgen, omdat na zo'n storing de TomTom gereset moet worden.

Indien u de melding krijgt "Cannot connect to server" dient u altijd eerst een soft reset uit te voeren. Dit doet u door de aan/uit knop 20 sec ingedrukt te houden.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Care Team
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Vandaag heb ik de nieuwe kaart er maar eens op gezet, dat ging uiteraard prima (maar wel traag). Daarna heb ik de TomTom hersteld naar de fabrieksinstellingen ivm de klok die 's-ochtends (nog steeds) twee uur voorloopt nadat ik hem aan heb gezet. Hierna ontdekte ik dat ik vergeten was om de favorieten veilig te stellen. :(

Hoe kan ik die eigenlijk het beste veilig stellen? Ik heb ergens gelezen dat je dan het cfg-bestandje uit de directory van je kaart veilig moet stellen, maar volgens mij gaat dat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
MapSettings.cfg ja. Die wordt samen met je oude kaart verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn twee opties.

1) mapsettings.cfg overzetten naar de nieuwe kaart.
2) als optie 1 niet werkt doe je het volgende.

Ga je van V6 naar V6 kaarten kan je het MapSettings.cfg bestand copieeren.
Ga je van V7 naar V7 kaarten kan je het MapSettings.cfg bestand copieeren.
Ga je van V8 naar V8 kaarten kan je het MapSettings.cfg bestand copieeren.
Ga je van V6 naar V7 of van V7 naar V8, dan werkt het net even anders.
Download POIEdit (
Open je oude MapSettings.cfg bestand.
Hiermee kun je je favorieten en recente bestemmingen als POI's weer, in je nieuwe kaart plaatsen.
Daarna POI weer als favorieten onder je eigen favorieten plaatsen.
Nadeel: Je krijgt wel de originele favorieten terug, maar de toegekende benaming is verdwenen..

Hoe te doen:
Gewoon op je pc werken en niet via ActiveSync
Met POIEdit kun je, als je mapsettings.cfg daar in laadt, je Favoriten opslaan als NP's.
Die kun je wel weer in de kaart zetten.
Je plant een willekeurige korte route.
Navigeer naar NP en je haalt ze 1 voor 1 als Favoriet weer binnen.

Beetje bewerkelijk, maar op die manier heb je ze tenminste weer terug.
Maar altijd eerst proberen of gewoon mapsettings.cfg naar de kaart kopieeren ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uloga
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-09 16:16
Ik heb onlangs ene Tomtom One V5 gekocht, maar hoe moet ik wegwijzers luidop aanzetten? want het staat nu in het grijs aangevinkt, maar ik kan het niet uit/aanvinken...

Ook kan ik "Waarschuwingen Voorlezen", "Tips Voorlezen", "Trainingsmateriaal voorlezen" niet aan of uitvinken!
Bedankt!

[ Voor 23% gewijzigd door Uloga op 10-07-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Misschien iets meer research moeten doen, je hebt toch wel een model gekocht met voorleesfunctie? Anders zou het ook kunnen dat je een stem hebt gekozen die dat niet kan; je moet daarvoor een "computerstem" (Text To Speech) stem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik ga onze oude, maar zeer goed functionerende, Tomtom One V1 eens updaten met nieuwe software, kaarten, features,....

Morgen zal ik mijn zoek (en pruts) tocht eens serieus beginnen, maar alvast een vraagje:

Is de nieuwste softwareversie 8.410.1218?

Ik ben van plan om er heel Europa (of i.i.g. Western) op te zetten en eventueel Lequendo (of hoe dat ook heet). Alles automatisch updaten bij aansluiten op PC (flitspalen, andere POI's,...).

Gewoon een algehele opfrisbeurt dus :) Het apparaat kan imho nog best even mee op deze manier!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Zo..... als topicstarter (in 2005 vroeg ik me nog af of het niet een beetje te ambitieus was om een hele topic te openen voor zo'n nieuwe gadget) had ik 5 jaar geleden de allereerste TT One gekocht met die originele stevige houder (waar ik toen zo enthousiast over was..zie startpost). Vandaag is die houder dan toch eindelijk stukgegaan. Jammer maar helaas...

In plaats van een nieuwe houder te kopen (originele á EUR 30) denk ik erover om deze nieuwe TomTom Start2 Europe Wit te kopen (al wil het vrouwtje daar natuurlijk niets van weten... ;) ):
Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2010/06/07/tomtom_start2_3a.jpg
http://www.tomtom.com/nl_...ion/start-2-europe-white/

Met 125 gram is deze toch weer een stuk lichter dan de originele met zo'n 260 gram.
Daarnaast vind ik die rijstrookaanwijzingen ook wel handig.

Heb verder geen ervaringen met die nieuwe "easyportmount", welke er minder stabiel uitziet. Maar ja... die originele - zo stabiel en stevige lijkende houder - is na 5 jaar ook stukgegaan, dus wat dat betreft is dat geen voordeel meer.

Toch vraag ik me af of dat nieuwe houdersysteem (bestaat al een tijdje) wel goed werkt en of het niet te snel loslaat. Ook vraag ik me af of het "vereenvoudigde menu" nu alleen maar betekent dat je sneller de meest uitgevoerde handelingen kan uitvoeren (maar dat alle oude opties wél nog steeds beschikbaar zijn), of dat je alleen nog maar een uitgekleed menuutje hebt waar allerlei opties van het originele TomTom menu uit zijn gesloopt.

Iemand deze Start2 al gekocht?
Hoe zijn de ervaringen ermee?

[ Voor 20% gewijzigd door The_Sukkel op 14-08-2010 20:52 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:58
Ik zoek al het hele internet af naar wat meer info over de RDS-TMC funtie, mijn GO710 was destijds geleverd met een coupon voor zo'n ding. Nu ik voor mijn vakantie deze ontvanger weer terugvond heb ik van Arnhem-Brescia(IT) welgeteld 5minuten verbinding gehad voor de zwitserse grens. Zelfs in Nederland heb ik geen ontvangst.

Geen rare voorruit o.i.d. maar geen frequentie en dus geen info :S. Er is ook vrij weinig terug te vinden waar ik wat mee kan. Nu zou ik het fijn vinden om gewoon in NL verbonden te zijn. De TomTom is uit 2006 maar ik heb gewoon een abo dus de nieuwste Western Europe kaart welke toch geen problemen zou mogen geven.

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
The_Sukkel schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:40:
[...]
Ook vraag ik me af of het "vereenvoudigde menu" nu alleen maar betekent dat je sneller de meest uitgevoerde handelingen kan uitvoeren (maar dat alle oude opties wél nog steeds beschikbaar zijn), of dat je alleen nog maar een uitgekleed menuutje hebt waar allerlei opties van het originele TomTom menu uit zijn gesloopt.
[...]
Vandaag dat menuutje bekeken en gezien dat behalve de twee grote "snelknoppen" ook nog alle andere knoppen beschikbaar zijn in een balkje onderin. OK dus!

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
De nieuwe houder kan een stuk kleiner zijn, juist omdat het hele ding lichter is. Het grote voordeel is dat deze opvouwt en in je zak meekan, en dus niet op de voorruit achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Elluminatie schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:51:
Ik zoek al het hele internet af naar wat meer info over de RDS-TMC funtie, mijn GO710 was destijds geleverd met een coupon voor zo'n ding. Nu ik voor mijn vakantie deze ontvanger weer terugvond heb ik van Arnhem-Brescia(IT) welgeteld 5minuten verbinding gehad voor de zwitserse grens. Zelfs in Nederland heb ik geen ontvangst.

Geen rare voorruit o.i.d. maar geen frequentie en dus geen info :S. Er is ook vrij weinig terug te vinden waar ik wat mee kan. Nu zou ik het fijn vinden om gewoon in NL verbonden te zijn. De TomTom is uit 2006 maar ik heb gewoon een abo dus de nieuwste Western Europe kaart welke toch geen problemen zou mogen geven.

Iemand de gouden tip?
Je kaart heeft er helemaal niets mee te maken. RDS-TMC is een mechanisme wat in het ideale geval nét werkt - de ruwe RDS datasnelheid is maar zo'n 1200 bits per seconde, waarvan al meteen 40% opgaat aan error correctie. En daar moeten alle RDS diensten gebruik van maken; RDS-TMC krijgt typisch zo'n 50-100 bits per seconde. Waarom is het zo langzaam? Omdat het nog slechter zou werken als je meer bits probeert te versturen over die FM frequenties; die zitten nogal vol met ruis.

Nederland is wat dat betreft helemaal geen ideaal land. Onze FM band zit behoorlijk vol. FM frequenties worden meerdere malen gebruikt voor verschillende zenders. Bovendien heb je tot ver in Brabant Belgische zenders, en aan de oostgrens storen de Duitse zenders ook. Dat zie ik ook op de zendertext van mijn RDS radio. "Radio 538" is te vaak "Rasdkjf8" :(

Er is geen gouden tip - TomTom is niet voor niet overgestapt op HD Traffic. Dat gebruikt als basis GPRS, wat zo'n 20.000 bits per seconde verstuurt - 18 keer meer dan RDS, en zelfs 200 keer meer dan RDS-TMC. Bovendien is dat digitale techniek die veel minder storingsgevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SasJo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10-2022

SasJo

1420Wp, 13,2GJ heatpipes

Hallo, ik heb een TomTom One versie 3 / 30 series, zo'n oranje doosje uit 2008. 1GB geheugen.

Nu wil ik gaan updaten, echter is het -in theorie- mogelijk om de laatste versie er op te zetten, dus met rijbaan markering, uit latere versies?
Eventueel met download via ander kanaal dan TT zelf, want met de TT site weet je net niet genoeg, over wat de nieuwe versie allemaal kan of wat voor look die heeft.

850m3 en 1900kWh minder/jaar + plugwise, binnenkort 3-laags kozijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Verreweg de meest eenvoudige oplossing is om'm gewoon aan je PC aan te sluiten. Windows zal dan aanbieden om TomTom HOME te installeren (als je dat nog niet had). Zoniet, zie linkje in mijn sig V .

TomTom HOME heeft een "update" functie die alle gratis updates voor je apparaat downloadt en installeert. Daar zit ook de recenste softwareversie tussen die geschikt is voor je apparaat. Ik denk alleen niet dat daar rijbaanmarkering in zit, en sowieso heeft je oude kaart geen rijbaanmarkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SasJo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10-2022

SasJo

1420Wp, 13,2GJ heatpipes

MSalters schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:18:
Daar zit ook de recenste softwareversie tussen die geschikt is voor je apparaat. Ik denk alleen niet dat daar rijbaanmarkering in zit, en sowieso heeft je oude kaart geen rijbaanmarkering.
Yeah, zover was ik ook al.

Dat vindt ik dus een tekortkoming van TT.
Hoe moet ik te werk gaan als ik die rijbaanmarkering WEL wil hebben?

Lijkt me een software matige oplossing. Zoiets moet toch gewoon mogelijk zijn.
Dus via de pc (bijna) alle info eraf, nieuwe erop.

*knip* vissen naar dit soort zaken stellen we niet op prijs

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 25-08-2010 22:04 ]

850m3 en 1900kWh minder/jaar + plugwise, binnenkort 3-laags kozijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:44
SasJo schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:41:
[...]

Dus via de pc (bijna) alle info eraf, nieuwe erop.
Ik heb laatst mijn TT One XL geupdated met nieuwste kaart incl. rijbaanaanwijzing etc.

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 25-08-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
SasJo schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:41:

Lijkt software, is hardware. De benodigde software is zwaarder. Om die reden hebben nieuwere ONE's meer geheugen (64MB); GO's hebben altijd al meer geheugen gehad; zelfs de allereerste GO had 64 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Laatst online: 13-09 23:02
Ik heb van een familielid een defecte tomtom one v3 gekregen gezien hij anders toch de vuilbak in gaat. Blijkt enkel het start knopje problemen te geven, dus voor de rest werkt 'ie perfect. Er zat echter geen SD kaartje bij. Is het dan nog mogelijk om dat ding aan de praat te krijgen zonder een tomtom kaartje? Tomtom home ziet de ONE alleszins niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje wie weet hoe jeje opstart en eind scherm kunt veranderen, ik heb het dus over de afbeeldingen

groetje
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste