Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:57:
[...]

dus in principe heeft een backup weinig zin, omdat alles toch al op je pc staat??

Of is wat er op je pc staat hetzelfde als wat er op je TomTom staat, en is een backup handig als je door een fout oid dus wel een oudere versie van je data nodig hebt?
Klopt, ik vind die backups ook onzin.

Als je TT crasht dan kan je gewoon je TT of SD kaartje formatteren en alles er opnieuw opzetten, navcore en een kaart en je bent klaar.

Alleen zijn wel je instellingen weg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
928 MB hier.
Maar dat is toch logisch? Is gewoon de complete inhoud van de tomtom.

edit: zat nog onderaan vorige pagina O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Cheesy op 10-01-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:27:
heb een backup gemaakt van mijn tomtom, en deze op cd gebrandt.

Nu keek ik eens voor de gein hoe groot zoiets is, zie ik dat mijn tomtom map in Documents and setting 2,5 gig groot is! 1,2 voor de backup, de rest van het programma ofzo........

Niet normaal......
Waar maak je je druk om? De meeste pc's tegenwoordig hebben hier toch een paar honderd gb's erin zitten of je hebt een een of ander oud kloemel. Boeiend, kijk eens voor de gein hoe groot een enkele dvd is. ;)

Maar ik kom hier niet boven de gb uit hoor?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Alleen een backup is voldoende. Zelf schoon ik regelmatig de TomTom directory in Documents and Settings op en op mijn externe schijf staat een volledig kopie van de TomTom zelf (na elke update via TomTom Home even de nieuwere bestanden overzetten en klaar is de backup).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Op bol.com zie ik meerdere versies van de TomTom One v4 Europe. Het verschil zit hem in het aantal landen. Voor de rest kan ik geen verschillen ontdekken. Zelfs de prijs is gelijk. Hierboven werd de vraag ook al gesteld en niet beantwoord. Ik heb zoals het een echt Tweaker betaamd al wat rondgekeken, maar kom er niet uit. Ik zou gokken op dat de 31 landen versie de opvolger van de 22 landen versie is?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
robertwebbe schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:12:
[...]

Al iets gehoord behalve een automatische beantwoording dat je bericht in behandeling is genomen?
De enige melding die ik kreeg, is dat ik ze een brief moet verzenden. Die had ik afgelopen weekend willen schrijven, maar ik ben helaas geveld door een griepje en heb dus nog geen zin gehad om een brief te schrijven. Als er een antwoord komt op de brief die ik zeker nog ga schrijven, dan laat ik het hier weten. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Jazzper schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:51:
Op bol.com zie ik meerdere versies van de TomTom One v4 Europe. Het verschil zit hem in het aantal landen. Voor de rest kan ik geen verschillen ontdekken. Zelfs de prijs is gelijk. Hierboven werd de vraag ook al gesteld en niet beantwoord. Ik heb zoals het een echt Tweaker betaamd al wat rondgekeken, maar kom er niet uit. Ik zou gokken op dat de 31 landen versie de opvolger van de 22 landen versie is?
Ik geef marketing de schuld. Er is een "ONE 22" en een "XL 31". Het lijkt erop dat ook Bol.com de TomTom marketing niet meer snapt en een "ONE 31 landen" heeft bedacht. Sowieso zie ik op bol.com dat die "31 landen" versie van maar 22 landen de straten heeft; van de overige 9 zijn er alleen hoofdwegen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
MSalters schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:46:
[...]

Ik geef marketing de schuld. Er is een "ONE 22" en een "XL 31". Het lijkt erop dat ook Bol.com de TomTom marketing niet meer snapt en een "ONE 31 landen" heeft bedacht. Sowieso zie ik op bol.com dat die "31 landen" versie van maar 22 landen de straten heeft; van de overige 9 zijn er alleen hoofdwegen.
Ik zal het morgen zien hoe het zit met die "31 landen" versie van bol.com. En nee, niet vandaag besteld morgen in huis, maar een week eerder besteld. Overigens heb ik bij een andere webwinkel gelezen dat er een Benelux Plus versie bestaat die de Benelux kaarten bevat + het hoofdwegennet van West-Europa. Waarschijnlijk is die "31 landen" dus een ONE Europa Plus.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
TomTom heeft het gewoon zelf onduidelijk gemaakt. Er was oorspronkelijk een ONE Benelux, een ONE Europa 22 en een XL Europa 31. Inmiddels zijn er inderdaad ook ONE Europa 31 en XL Europa 22 versies.

Bij de 22 versies zit de kaart van West-Europa (met 22 landen) en bij de 31 versies de kaart van West- en Midden-Europa (met 31 landen). Je kunt dus zowel de ONE als de XL krijgen met zowel 22 als 31 landen. Het verschil tussen de ONE en de XL is (naast het grotere scherm van de XL natuurlijk) dat de XL ook een reisplanner in de software heeft zitten (dus routes met verschillende tussenstops) en de ONE niet (dus alleen A naar B navigatie, met eventueel één via).

Wat hardware betreft is er trouwens ook nog een verschil: de Benelux versies hebben 512 MB geheugen, de 22 versies 1 GB en de 31 versies 2 GB. Op de Benelux en 22 versies is er dus niet genoeg ruimte om er extra kaarten (bijvoorbeeld van de VS ofzo) bij te zetten, bij de 31 versies is die ruimte er wel (de kaart die daar op staat is ongeveer 1,2 GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Hoe het zit met de TomTom One 22 en 31 landen versie (zonder XL) is mij nu wel duidelijk.

De TomTom One 31 landen (zonder XL) wordt door TomTom zelf niet op de Nederlandse markt gezet en ook niet op de Britse. Bol.com stuurde mij vrolijk 2x deze terwijl ik een 31-landen versie had besteld. In pak foutje, 2x zeker? 8)7
De TomTom One met kaarten van 31 landen wordt wel op de markt gezet bijv. in Duitsland, Oostenrijk, of Polen, etc.

Door de Europese open markt zijn ze hier dus wel mogelijkerwijs te vinden.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Ik zit te denken om de tomtom one europe 22 aan te schaffen. Nadeel is dat deze geen geheugenkaartsleuf heeft. Ten minste, ik weet eigenlijk niet eens wat het nut van zo'n sleuf is :P Is dat nodig om nieuwe kaarten (bv van de VS) erop te zetten of heb je dit ook al nodig om je huidige kaarten up-to-date te houden of om flitspalen erin te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
De ONE heeft maar een beperkte hoeveelheid Flash geheugen; genoeg voor de VS of Europa. Met een SD slot kun je beide regio's tegelijk op je apparaat hebben. Flitspalen zijn in verhouding klein en passen er altijd wel bij.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:53:
[...]

De enige melding die ik kreeg, is dat ik ze een brief moet verzenden. Die had ik afgelopen weekend willen schrijven, maar ik ben helaas geveld door een griepje en heb dus nog geen zin gehad om een brief te schrijven. Als er een antwoord komt op de brief die ik zeker nog ga schrijven, dan laat ik het hier weten. :)
Ik heb inmiddels een antwoord. In het kort:
• geld voor de kaartupdate kan ik terug krijgen, ik ben echter bang dat als ik daar op in ga ik de volgende keer moet betalen omdat mijn kaart dan nog ouder is;
• Navcore-update komt er nog een keer aan, wanneer kan men niet melden;
• wachttijd ivm traffic-ticket: ik heb vier weken traffic kado gekregen

Al-met-al dus het verwachte antwoord: zoethoudertje onder het mom van 'zelfs de Classic ondersteunen we nog'.

Maar goed: ik wacht af en zie wel wanneer de Navcore-update komt. Ik vind het wel frustrerend: zonder Navcore-update kan ik geen nieuwe kaart erop zetten. Geduld is een schone zaak. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42
Op wintersport geweest naar Frankrijk en mn TT One XL (v1) meegenomen. TMC antenne er aan gehad en moet zeggen dat die het een stuk beter doet als in Nederland. Hier krijg ik amper meldingen te zien maar in Frankrijk zo'n beetje om de 20 minuten wel een update over vertraging/file, wegwerkzaamheden, afgesloten op/afritten, ongevallen en gestremde rijbanen. Op de autoroute soms wel vaker. Op de terugweg naar NL begon die bij de grens te piepen en gaf die een half ronde cirkel met de mededeling dat de status verouderd was en volgens de status was die op zoek naar een zender. Een vriend van me heeft een VW met ingebouwde navi/tmc en die krijgt hier in NL veel vaker updates dan mijn TT aangeeft.

Verder deed de TT het best goed al merkte ik wel dat ie erg traag was in de bergen, zelfs na een half uur rijden en de route allang berekend was, op de vlakke autoroute ging dit veel beter en was de respons duidelijk beter. Ontvangst was ook maar 3 streepjes ipv alles vol zoals hier in NL. Verder ging het eigenlijk prima, na tunnels van een km of 5 pakte die prima het signaal weer op en heeft ie ons tot voor de deur van het appartement gebracht :)

Heeft iemand trouwens enig idee of er ook een luchtroosterhouder komt (of is?) voor de One XL, kom hem alleen maar tegen voor de Go en die heeft een ander voetje, ben die zuignap een beetje zat eigenlijk. Bij Halfords kwam ik zo'n universeel dingetje tegen maar de originele zien er veel steviger uit.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Ik zit erover na te dneken om de kaartupdate service te kopen, 1 jaar 59 euro... maar nu vroeg ik me af om de hoeveel tijd komen er ongeveer nieuwe kaarten uit? niet dat ik het doe en er amper nieuwe kaarten verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:55
Ongeveer ieder kwartaal, dus zeg maar ongeveer 4x per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:30
ben sinds gister eigenaar van een TomTom XL Europe 31 (winterpack), meteen flitspalen gedownload van flitspaal.nl en de tomtom home software geinstalleerd om hem zover mogelijk up te daten.

maar de software is nogal tegenstrijdig:

*via de laatste kaart garantie zegt ie dat ik de nieuwste kaarten heb
*op het tomtom home hoofdmenu staat rechtsboven dat er een nieuwere versie van mijn kaart beschikbaar is en dat ik die voor €12,95 per kwartaal kan updaten

als ik daar op in ga dan zegt ie dat mijn kaarten 1 kwartaal oud zijn ze voor €51,80 per jaar kan updaten, als ik dan op koop nu druk dan zegt ie: je moet de nieuwste kaart hebben om het jaarabo te nemen. dus een jaarabo kost: up to date maken €12,95 + jaarabo €51,80 = €64,75

maandag maar eens bellen met tomtom waarom ik de update niet gratis krijg omdat ie up to date is maar dat ie verouderd is op het moment dat er geld in beeld komt

zijn er trouwens nog handige apps ofzo voor de tomtom, topic is me iets te groot om helemaal door te gaan bladeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Vaker terugkomend probleem. TomTom hanteert twee tabellen met "meest actuele kaarten" : de tabel met wat er nu te koop is, en de garantie update tabel. De eerste heeft prijzen (bv Benelux 815 is 79,95) en de tweede heeft upgrade paden (bv Oost Europa 725 -> Oost Europa & Rusland 815)
Voorbeelden zijn niet gecheckt

Het probleem is nu dat die tabellen regelmatig uit de pas lopen, en nu blijkbaar weer. De helpdesk kan dit negeren en je de echte laatste versie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
KillaH87 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:51:
ben sinds gister eigenaar van een TomTom XL Europe 31 (winterpack), meteen flitspalen gedownload van flitspaal.nl en de tomtom home software geinstalleerd om hem zover mogelijk up te daten.

maar de software is nogal tegenstrijdig:

*via de laatste kaart garantie zegt ie dat ik de nieuwste kaarten heb
*op het tomtom home hoofdmenu staat rechtsboven dat er een nieuwere versie van mijn kaart beschikbaar is en dat ik die voor €12,95 per kwartaal kan updaten

als ik daar op in ga dan zegt ie dat mijn kaarten 1 kwartaal oud zijn ze voor €51,80 per jaar kan updaten, als ik dan op koop nu druk dan zegt ie: je moet de nieuwste kaart hebben om het jaarabo te nemen. dus een jaarabo kost: up to date maken €12,95 + jaarabo €51,80 = €64,75
Die vraag heb ik bij TomTom ook gesteld, met een uiterst onbeleefde, aan beledigend grenzende mailwisseling als gevolg.

Wat blijkt: de laatste kaart garantie krijg je niet in het lijstje met updates, maar zit onder één van de pulldown menu's als aparte optie. Dan werkt het wel. Je moet menu 'extra' hebben en dan de optie 'gebruik laatste kaart verzekerd'.

Triest dat de support van TomTom mij dat niet wist te vertellen en dat ik dit uiteindelijk zelf heb moeten uitvinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Titusvh op 02-02-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
RemkoDJ schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:00:
Ik zit erover na te dneken om de kaartupdate service te kopen, 1 jaar 59 euro... maar nu vroeg ik me af om de hoeveel tijd komen er ongeveer nieuwe kaarten uit? niet dat ik het doe en er amper nieuwe kaarten verschijnen...
Let er wel even op dat er daadwerkelijk nieuwe kaarten voor je TT uit zijn. Voor de TT One XL HDT zijn dus nog geen nieuwe kaarten beschikbaar. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Laatst online: 14-09 13:42

Struis

Tis wat he.....

Ik zit er aan te denken om bij de Wehkamp de TomTom one XL V2 Europa navigatie te kopen. Op het tabblad meer info staat dat hij wel een SD-slot heeft.

Maar als ik verder kijk op de website (tabel onderin) van tomtom staat het niet echt duidelijk.
de one XL heeft wel een SD-slot maar de XL 30-series weer niet.

Kan iemand met zekerheid zeggen of de one XL V2 Europa wel een SD-slot heeft ? en tot hoeveel GB het apparaat aankan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Ik heb nu een maand of negen/tien een TomTom One XL.
Gekozen vanwege de vele mogelijkheden en 'de naam'.

Toch hebben we er veel gezeur mee:
  • Hij ijlt bijna altijd na. Vooral op rotondes met veel afritten of als er meerdere zijwegen zijn, is het vaak niet duidelijk en regelmatig mis ik de afslag.
  • Soms duurt het wel tien minuten voor hij een fix heeft. Weliswaar zonder recente gpsquickfix, maar dan nog vind ik het absurd lang duren. Zelfs als we vertrekken van een lokatie waar we een paar uur eerder zijn aangekomen met de TomTom aan.
  • De laatste tijd crasht ie nog wel eens en hebben we uberhaupt geen navigatie meer. Tot ik hem thusi weer eens aan de PC hang.
Verder kan ik zowel op de TomTom site als de manual niet vinden wat de kleurtjes in het GPS statusscherm betekenen.
Na enige tijd (soms wel minuten) komen er wat extra satellietjes in beeld. Grijze balkjes, die ook wisselen van sterkte. Pas nog weer (minuten) later worden de balkjes ineens blauw en pas dan kan ik navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titusvh schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:29:
Ik heb nu een maand of negen/tien een TomTom One XL.
Gekozen vanwege de vele mogelijkheden en 'de naam'.

Toch hebben we er veel gezeur mee:
  • Hij ijlt bijna altijd na. Vooral op rotondes met veel afritten of als er meerdere zijwegen zijn, is het vaak niet duidelijk en regelmatig mis ik de afslag.
  • Soms duurt het wel tien minuten voor hij een fix heeft. Weliswaar zonder recente gpsquickfix, maar dan nog vind ik het absurd lang duren. Zelfs als we vertrekken van een lokatie waar we een paar uur eerder zijn aangekomen met de TomTom aan.
  • De laatste tijd crasht ie nog wel eens en hebben we uberhaupt geen navigatie meer. Tot ik hem thusi weer eens aan de PC hang.
Verder kan ik zowel op de TomTom site als de manual niet vinden wat de kleurtjes in het GPS statusscherm betekenen.
Na enige tijd (soms wel minuten) komen er wat extra satellietjes in beeld. Grijze balkjes, die ook wisselen van sterkte. Pas nog weer (minuten) later worden de balkjes ineens blauw en pas dan kan ik navigeren.
Ik heb ook ongeveer een jaartje een One XL en ik kan me absoluut niet in deze problemen herkennen. Ik raad je aan om je te beroepen op de garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Titusvh schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:29:
Welke kleurtjes bedoel je precies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:30
Titusvh schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:37:
[...]

Die vraag heb ik bij TomTom ook gesteld, met een uiterst onbeleefde, aan beledigend grenzende mailwisseling als gevolg.

Wat blijkt: de laatste kaart garantie krijg je niet in het lijstje met updates, maar zit onder één van de pulldown menu's als aparte optie. Dan werkt het wel. Je moet menu 'extra' hebben en dan de optie 'gebruik laatste kaart verzekerd'.

Triest dat de support van TomTom mij dat niet wist te vertellen en dat ik dit uiteindelijk zelf heb moeten uitvinden.
ook via het drop down menu zegt ie dat ik de laatste versie heb, vandaag ben ik vergeten te bellen, zal ik morgen even doen

[ Voor 4% gewijzigd door iwaarden op 02-02-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
pven schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:44:
[...]

Welke kleurtjes bedoel je precies? :?
De grijze en blauwe 'balkjes' die de signaalsterkte aan (zouden moeten) geven, zoals eronder stond beschreven. Dat waren de kleurtjes die ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Uit m'n hoofd: blauw is voor een sateliet waarvan de informatie goed genoeg is om aan de plaatsbepaling bij te dragen; grijs voor een sateliet die wel gezien is, maar (nog) niet bijdraagt aan de plaatsbepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zie net op OmroepBrabant dat TomTom in de regio Eindhoven een proef is gestart met HD-traffic. 8)7

@ work kan ik niet kijken, maar volgens mij zit het stukje in deze uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Yup, het verkeersmodel achter HD Traffic is nog niet perfect - en dat gaat het nooit worden. Je kunt nooit voorspellen of er een hert gaat oversteken. Andere oorzaken zijn beter te voorspellen, en het is dus bijzonder waarschijnlijk dat er nog genoeg ruimte voor verbetering is. Intel is tenslotte ook niet bij de 8086 gestopt.

170 forensen op de A270 doen dus nu mee aan een proef om te kijken hoe het model beter kan. HDT levert misschien wel 5x vaker updates over 10x meer wegen, maar dat zegt op zich niets over het aantal minuten voorspelde en daadwerkelijk opgetreden vertraging. Op de belangrijkste snelwegen kan TomTom de Vodafoon data vergelijken met de weglussen, maar op kleinere wegen zoals de A270 lukt dat dus niet bij gebrek aan meetlussen. Met deze proef kan TomTom dus direct de daadwerkelijke vertraging van 170 automobilisten meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

AvK

Ready Set Go

Ik weet niet of het mag...., maar TomTom heeft nu een aanbieding voor een ONE v2 (met SD-kaartje) Benelux voor Eur 89,-.
Dat is wel erg weinig voor zo'n Tweakers apparaatje..... O-)

http://www.tomtom.com/pro...?ID=587&Category=15&Lid=5

[ Voor 16% gewijzigd door AvK op 08-02-2009 17:19 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Laatst online: 14-09 13:42

Struis

Tis wat he.....

AvK schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:19:
Ik weet niet of het mag...., maar TomTom heeft nu een aanbieding voor een ONE v2 (met SD-kaartje) Benelux voor Eur 89,-.
Dat is wel erg weinig voor zo'n Tweakers apparaatje..... O-)

http://www.tomtom.com/pro...?ID=587&Category=15&Lid=5
Iemand ervaring met refurbished artikelen van tomtom ?

Wil graag een tomtom met SD-slot en voor niet al te veel geld :)

[ Voor 19% gewijzigd door Struis op 10-02-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Zelf (voor familie) wel eens een ONE ge-refurbished door van twee defecte een hele te maken. Met name het touchscreen sneuvelt makkelijk bij ongelukjes, dus reburbishment is best goed mogelijk.

Verder voldoet het apparaat denk ik wel aan je eisen. 't Is eigenlijk dezelfde als de Third Edition maar dan met SD slot. Voor de Linux-minded tweaker inderdaad mooi speelgoed.

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Ik wil ook een TomTom kopen. Weet alleen nog niet welke. Het moet in ieder geval een europa zijn, maar of het nu een XL of een gewone wordt geen idee. Hoe zit het met de kaarten trouwens, want als ik het goed heb begrepen kun je die niet gratis updaten?

• Cheesy
  • Niet online
Ik download elke week gratis MapShare ofzo.
Weet alleen niet in hoeverre die verbeteringen gaan.

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Ok, dus gewoon bijgewerkte kaarten van anderen.
Maar goed ik zie door de bomen de tomtoms niet meer, of andersom, maar in ieder geval Ik twijfel min of meer tussen de europa XL en de HD TRAFFIC Europa XL. Wat is wijsheid en wat is handig. HD TRAFFIC is volgens mij ook maar op proef.

[ Voor 8% gewijzigd door Blueflame_Core op 12-02-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
De XL HD-Traffic heeft de service inderdaad op proef. Dat is niet het enige verschil; om HD Traffic mogelijk te maken zit er een GPRS modem in, en een Vodafone SIM.

Wat kaarten betreft, de meeste TomToms bieden de mogelijkheid om een abbonement te nemen op nieuw kaarten. Dat zou je voor de XL Europa ongeveer 10 euro per kaartupdate kosten, 4x/jaar. MapShare is gratis, met regelmatige updates, maar werkt alleen op recente kaarten (~12 maanden) en corrigeert lang niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mij zopas een TomTom gekocht ('t is wel een Go maar mijn vraag is algemeen en geldt ook voor de One veronderstel ik) :

Weet iemand rond welke tijd de nieuwe kaarten voor 2009 uitkomen (de recentste zijn volgens mij van november 2008 - v8.15). Ik weet dat ik binnen de dertig dagen na eerste gebruik de meest recente kaart kan downloaden, maar als de kaart bvb eind maart uitkomt, dan laat ik m'n TT nog wel even in de verpakking - alhoewel dit zéér moeilijk gaat worden, want ik sta eigenlijk te popelen om dat ding uit te proberen...

Weet ook iemand hoe TomTom "het eerste gebruik" controleert? Want als dit gebeurt op basis van de eerste verbinding met TomTomHome dan kan ik 'm al wel gebruiken, maar zonder installatie van de software op m'n PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Het kaart abonnement is voor 4 updates / jaar, dus elke 3 maanden. Dus je zou deze maand ene update kunnen verwachten. TomTom vermeldt niet precies wat er allemaal als gebruik telt, dus ga er maar van uit dat elk gebruik telt - in HOME of in de auto.

Aan de andere kant: een kaart abonnement kost je 9,95 per 3 maanden (waarschijnlijk - prijs voor een ONE Europa). Dus je bespaart eigenlijk maar 3 euro als je een maand wacht met het eerste gebruik.

PS. Er os ook een GO topic, maar dat is iets minder populair. Als je specifieke kaartvragen heb, kun je beter daar terecht. IQ Routes zit bijvoorbeeld niet op de kaarten van de ONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSalters schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:51:
Het kaart abonnement is voor 4 updates / jaar, dus elke 3 maanden. Dus je zou deze maand ene update kunnen verwachten. TomTom vermeldt niet precies wat er allemaal als gebruik telt, dus ga er maar van uit dat elk gebruik telt - in HOME of in de auto.
Ik veronderstel dan dat hij bij activatie de datum en tijd ontvangt via satelliet en op die basis TT weet wanneer hij het eerst is gebruikt. Of zie ik dit verkeerd ???
MSalters schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:51:
Aan de andere kant: een kaart abonnement kost je 9,95 per 3 maanden (waarschijnlijk - prijs voor een ONE Europa). Dus je bespaart eigenlijk maar 3 euro als je een maand wacht met het eerste gebruik.
Ik ben niet van plan dadelijk een abonnement te nemen. Ik ga gewoon één jaar aanpassingen doen via MapShare en dan zie ik wel. Ik wil gewoon vertrekken van de meest recente kaart ; dus veronderstel dat er bvb eind maart een nieuwe kaart beschikbaar is, dan wacht ik liever nog twee weken om m'n TT te gebruiken zodanig dat deze kaart nog binnen de 30-dagen garantie valt en ik vertrek van een recentere kaart.

Alhoewel ik niet denk dat het zo'n groot verschil uitmaakt... of wel ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nou - TomTom schermt wel eens met cijfers als "Jaarlijks verandert 15% van de straten". Ik geloof dat alleen als (1) elke verandering geteld wordt, inclusief snelheidslimieten en huisnummers, en (2) Midden- en Oost-Europa meegeteld wordt. In Nederland worden nog maar +/- 1% huizen per jaar gebouwd (60.000, op 6 miljoen totaal). Dus wie in eigen land blijft heeft geen probleem.

Maar als je zeker wil zijn, dan is er maar 1 oplossing: schrijf je in voor de TomTom nieuwsbrief (via hun site). Dan kun je de doos direct na de 8.20 release uitpakken.

Eén ding snap ik niet:
Ik ben niet van plan dadelijk een abonnement te nemen.
Overweeg je wel om volgend jaar wel een abonnement te nemen? Dat is namelijk niet goedkoper; je betaalt "inhaalkosten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSalters schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:44:

Eén ding snap ik niet:
[...]
Overweeg je wel om volgend jaar wel een abonnement te nemen? Dat is namelijk niet goedkoper; je betaalt "inhaalkosten".
Daar heb je misschien wel een punt en moet ik eens over nadenken.
Ik was van plan om na een jaar met de oorspronkelijke kaart verder te blijven rijden en misschien een nieuwe kaart te kopen enkele jaren later, als zou blijken dat de andere te erg verouderd zou zijn.

Maar als ik een abonnement neem aan +/- € 10 per 3 maanden, blijf ik natuurlijk steeds met de meest recente kaart rijden, en arm zal ik er zeker niet van worden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:50:
Weet ook iemand hoe TomTom "het eerste gebruik" controleert? Want als dit gebeurt op basis van de eerste verbinding met TomTomHome dan kan ik 'm al wel gebruiken, maar zonder installatie van de software op m'n PC...
Interessante vraag... Zit met variant daarop; heb backup gemaakt van m'n One31V4 bij aanschaf. Wat nou als je die terugzet (en dus niet geupdate mappen enzo)? Ziet 'ie dat als initiele start? Lijkt me niet logisch, maar zonder oneerlijke intentie destijds backup gemaakt. Risico wat ik voel: stel dat je restore lukt, maar update (ook naar geinstalleerde versie) niet lukt omdat ie zegt dat je al eens geupdate hebt?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nou - die nieuwe map is dus aan je TomTom device gekoppeld, op de server. Dus er staat ergens "ONE31 v4, nummer 01234567 heeft map Europa 8.15 [kaartgarantie]". Dan krijg je dus geen tweede kaart, maar zolang 8.15 op hun server staat kun je'm downloaden. Evengoed is het natuurlijk wel verstandig om zelf een backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende tekst staat ergens op de TomTom Website :

Hoe kan ik gebruik maken van mijn garantie 'Meest recente kaart verzekerd'?

Dat kan automatisch via TomTom HOME...
Wanneer je je navigatiesysteem voor de eerste keer aansluit op TomTom HOME, zal HOME automatisch nagaan of er een nieuwere versie van je kaart beschikbaar is die rechtstreeks kan worden gedownload.

... en zo vaak als je wilt gedurende 30 dagen!
Wanneer er geen nieuwe kaart beschikbaar is, dan kun je gedurende de volgende 30 dagen zo vaak als je wilt op HOME kijken.

Blijkbaar is "eerste gebruik" volgens TT dan toch synoniem met "eerste keer aansluiten op TomTom Home"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Ik heb ook een tomtom one (22 landen) gekocht en bij het eerste exemplaar zat er een constante vervelende hoge pieptoon in. Geen probleem, terug naar de winkel en omruilen. Nu heeft het 2e exemplaar precies het zelfde, maar het lijkt me dat dit niet hoort. Tomtom al gemailt en moest ik het systeeminformatie doorsturen, heb ik gedaan maar tot op heden nog geen reactie ontvangen. Vandaar dat ik vraag of deze constant hoge pieptoon wellicht bij jullie ook voorkomt of er een ervaring mee heeft gehad. Het vreemde is dat tomtom geen direct telefonische klantendienst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:22
Neefdave schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:04:
Ik heb ook een tomtom one (22 landen) gekocht en bij het eerste exemplaar zat er een constante vervelende hoge pieptoon in. Geen probleem, terug naar de winkel en omruilen. Nu heeft het 2e exemplaar precies het zelfde, maar het lijkt me dat dit niet hoort. Tomtom al gemailt en moest ik het systeeminformatie doorsturen, heb ik gedaan maar tot op heden nog geen reactie ontvangen. Vandaar dat ik vraag of deze constant hoge pieptoon wellicht bij jullie ook voorkomt of er een ervaring mee heeft gehad. Het vreemde is dat tomtom geen direct telefonische klantendienst heeft.
Ik heb dit echter ook bij mijn Tomtom one v3. Het is echter zó zacht dat ik het alleen hoor als de motor uit staat. Heb er geen last van dus. Begrijp echter uit jou verhaal dat het vele malen harder moet zijn dan bij mij... Of heb je het over thuis, binnen, stille omgeving ?

[ Voor 7% gewijzigd door daanNL op 18-02-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Die van mij heeft ook een heel lichte piep, maar dat heeft alle electronica volgens mij wel. Het is alleen hoorbaar als je dichter dan 10cm bij het apparaat met je oor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
.

[ Voor 152% gewijzigd door Cheesy op 02-04-2019 13:51 ]

• MSalters
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:45:
Volgende tekst staat ergens op de TomTom Website :

Hoe kan ik gebruik maken van mijn garantie 'Meest recente kaart verzekerd'?

Dat kan automatisch via TomTom HOME...
Wanneer je je navigatiesysteem voor de eerste keer aansluit op TomTom HOME, zal HOME automatisch nagaan of er een nieuwere versie van je kaart beschikbaar is die rechtstreeks kan worden gedownload.

... en zo vaak als je wilt gedurende 30 dagen!
Wanneer er geen nieuwe kaart beschikbaar is, dan kun je gedurende de volgende 30 dagen zo vaak als je wilt op HOME kijken.
Vreemd, google vindt die tekst niet op site:tomtom.com.
Bij de productpagina's vind ik wel deze quote:
Mochten we binnen 30 dagen na aankoop een nieuwe versie uitbrengen van de kaart op je apparaat, dan kun je deze gratis downloaden via TomTom HOME.
Aankoopdatum kunnen ze natuurlijk niet vaststellen, maar eerste keer aanzetten natuurlijk wel.

• MSalters
Cheesy schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:36:
Al een paar weken geleden heb ik mijn start- en afsluit afbeelding geüpload om te delen in Home. Ik zie 'm nu echter nergens terug.
Worden die dingen 'gecensureerd' ofzo?

Bij nogmaals uploaden wordt er weergegeven dat de naam al bestaat.

Als iemand voor mij zou willen kijken of er bij opstart en afsluitafbeeldingen een Spyker of Ferrari van mij bij staat? Zoeken gaat het makkelijkst met de volgende kenmerken:

Opstartafbeelding: Nulla Tenaci Invia Est Via - Spyker C8 Spyder - photo: www.keesbunk.nl
Afsluitafbeelding: Ferrari F40 - Photo: www.keesbunk.nl
Voor welk apparaat? (3.5 inch ONE of widescreen XL/GO?)

Ik snap wel dat je'm zelf niet ziet - je kijkt waarschijnlijk in de "Add to my GO" lijst. Daar staan volgens mij alleen dingen op die je nog niet hebt.

Verwijderd

MSalters schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:41:
[...]

Vreemd, google vindt die tekst niet op site:tomtom.com.
Bij de productpagina's vind ik wel deze quote:

[...]

Aankoopdatum kunnen ze natuurlijk niet vaststellen, maar eerste keer aanzetten natuurlijk wel.
Hier staat de tekst letterlijk : https://www.tomtom.com/latestmap/

Een compleet andere vraag :

Ik heb begrepen dat je regelmatig software versies van Navcore (= besturingssysteem ???) en Bootloader (= ????) e.d. moet updaten.
Er wordt soms gesproken over "gewone" versies en "SE" versies.
Wat is het verschil ?

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
daanNL schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:37:
[...]
Ik heb dit echter ook bij mijn Tomtom one v3. Het is echter zó zacht dat ik het alleen hoor als de motor uit staat. Heb er geen last van dus. Begrijp echter uit jou verhaal dat het vele malen harder moet zijn dan bij mij... Of heb je het over thuis, binnen, stille omgeving ?
Nee het is inderdaad het zelfde verhaal, alleen als je er dichtbij bent. Als tomtom had gezegd dat het hoort dan is het simpel dan hoort het zo. Ik heb met tomtom gemaild en ik kan hem ter reparatie opsturen. Ik heb liever alleen niet ik een toestel koop, m laat repareren en weer terug gestuurd krijg. Had ik net zo goed een refurbished model bij tomtom kunnen kopen.

• MSalters
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:21:
Ik heb begrepen dat je regelmatig software versies van Navcore (= besturingssysteem ???) en Bootloader (= ????) e.d. moet updaten.
Er wordt soms gesproken over "gewone" versies en "SE" versies.
Wat is het verschil ?
NavCore is de eigenlijke navigatiesoftware van TomTom. Daar zitten de meeste features in. "Bootloader" is wat op de PC een BIOS heet. TomTom HOME regelt die updates.

Volgens Google is de "SE" versie een gehackte versie. Gebruik dus op eigen risico, is wel meteen einde garantie.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

MSalters schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:25:
[...]

NavCore is de eigenlijke navigatiesoftware van TomTom. Daar zitten de meeste features in. "Bootloader" is wat op de PC een BIOS heet. TomTom HOME regelt die updates.

Volgens Google is de "SE" versie een gehackte versie. Gebruik dus op eigen risico, is wel meteen einde garantie.
hoezo zou het gebruik van een SE versie van invloed zijn op de garantie ? het is enkel een stukje software wat op de TT hardware draait. Als mijn TT een defect heeft is het toch compleet onbelangrijk welke versie erop gestaan heeft ? Mijn inziens kan hij nooit kapot gaan aan de se software.

Nu heb ik dan ook een versie met een SD kaart waar het nooit van te achterhalen is welke software er nu gedraaid heeft. Ik kan me voorstellen als je een variant hebt met intern geheugen die bij TT binnenkomt met een SE versie dat ze daar minder blij van zijn. Maar dan nog staat volgens mij nergens dat de garantie vervalt bij het gebruik van een nieuw officiele navcore versie.

ter info. met de SE versie kan je zelf bepalen hoe de TT zicht gedraagt. Zo kan je een van een one een rider maken of een go of welke variant dan ook onderling. Natuurlijk wel met de beperking van de hardware

[ Voor 19% gewijzigd door Ray op 19-02-2009 18:38 ]

• MSalters
Garantie vervalt als je zelf producten molt. Dan maakt het niet uit of je dat doet door 380 Volt op een 220V stekker te zetten, of illegale software op een TomTom.

Als het om de niet-detecteerbaarheid gaat wens ik je veel succes. CPU doorgebrand omdat de CPU geclockt is als een GO, maar gekoeld als een ONE? Lijkt me niet dat je daar een rechtzaak mee gaat winnen.

• Cheesy
  • Niet online
MSalters schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:44:
[...]

Voor welk apparaat? (3.5 inch ONE of widescreen XL/GO?)

Ik snap wel dat je'm zelf niet ziet - je kijkt waarschijnlijk in de "Add to my GO" lijst. Daar staan volgens mij alleen dingen op die je nog niet hebt.
Tomtom One V4 Europe ;)
Wist niet dat het hier over meerdere modellen gaat :+

Zo'n vermoeden wat jij zegt had ik ook, maar heb 'm nu dus nogmaals geupload, en dan verschijnt er bij het zoeken wél resultaat, met een soort tekst als "al op apparaat".

• MSalters
Zou ook kunnen dat ze 1x per dag een DB update draaien natuurlijk :)

Maar goed, ONE v4 opstartschermen zijn wel compatible met zo'n beetje alle andere ONE's, maar niet met moderne GOs of XLs. Aantal pixels van de ONE is kleiner.

• Ray

Ray

MSalters schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:55:
Garantie vervalt als je zelf producten molt. Dan maakt het niet uit of je dat doet door 380 Volt op een 220V stekker te zetten, of illegale software op een TomTom.

Als het om de niet-detecteerbaarheid gaat wens ik je veel succes. CPU doorgebrand omdat de CPU geclockt is als een GO, maar gekoeld als een ONE? Lijkt me niet dat je daar een rechtzaak mee gaat winnen.
het gaat om de navcore en niet om de bootlader (voor zover die wel basic settings kan aanpassen) dus dat hele klok verhaal ????

dan zou dus ook software die er al jaren voor de TT is waar je in het begin je pijl in een auto kon aanpassen (kon vroeger niet op de one) ook illegaal zijn en garantie vervallend ?

er zijn gewoon tools voor de TT waarmee je het menu aan kan passen / functionaliteit kan verbeteren (zoals de routeplanner) waar je hem echt niet mee zal mollen.

maar goed volgens mij ben je zelf behoorlijk close bij TT betrokken als ik diverse van je antwoorden leest dus weet je dit zelf beter dan mij :)

ik blijf er echter bij dat je met alternatieve software echt niet de TT zal mollen en dus gewoon garantie zal hebben als hij door normaal gebruik stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Ray schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:55:
het gaat om de navcore en niet om de bootlader (voor zover die wel basic settings kan aanpassen) dus dat hele klok verhaal ????
Ja. Je kunt wel 4 vraagtekens neerzetten, maar NavCore is door TomTom geschreven om TomTom hardware aan te sturen, en TomTom hardware is gemaakt om door TomTom software aangestuurd te worden. Als je aanneemt dat een PND net zo werkt als een PC, dan heb je duidelijk geen verstand van zaken.
dan zou dus ook software die er al jaren voor de TT is waar je in het begin je pijl in een auto kon aanpassen (kon vroeger niet op de one) ook illegaal zijn en garantie vervallend ?
er zijn gewoon tools voor de TT waarmee je het menu aan kan passen / functionaliteit kan verbeteren (zoals de routeplanner) waar je hem echt niet mee zal mollen.
Nee, die grafische aanpassing gebruikte de (destijds gedefinieerde) SDK, of paste een GIFje aan. Je snapt zelf wel dat een GIFje aanpassen weinig kwaad kan.
ik blijf er echter bij dat je met alternatieve software echt niet de TT zal mollen en dus gewoon garantie zal hebben als hij door normaal gebruik stuk gaat.
Ik kan mijn mening wel geven, maar uiteindelijk telt het oordeel van de rechter als TomTom de garantie weigert. Succes met je rechtzaak tegen TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

voor zover ik weet is een TT one niet meer dan een simpele processor met een linux based OS. naar mijn idee inderdaad niet veel anders dan een pc of bv een popcornhour mediaspeler of elk andere hardware die OS based dingen uitvoert. Maar goed ik heb dan ook geen verstand van zaken gelukkig.....

De SE variant is voor mij dan ook niet meer dan een grafische aanpassing in zijn geheel. het voegt wat menu opties toe of veranderd dat zelfde menu maar niet de mogelijkheden die gewoon bepaald worden door de hardware.

Jij hebt het maar over de weigering van garantie en de naar de rechter gaan. Schijnbaar vindt je dat heel wat of zo. Als ik mijn TT (die trouwens al lang buiten garantie is maar goed) stuk zou zijn binnen een half jaar bijvoorbeeld mag TT aantonen dat dit door verkeerde software zou komen. Dan wens ik hun veel succes. Na dat half jaar gelden er weer andere regels maar als ik het ding in stuur met de originele sd card erbij verwacht ik geen enkel probleem. Overigens is er op alle bekende TT forums geen enkel geval bekend waar een aangepaste navcore voor hardware problemen heeft gezorgd.

Ik roep hier helemaal niet op voor (mis)bruik van alternatieve navcore versies overigens.(natuurlijk weet ik ook dat er naast de grafische aanpassing ook andere zaken unlocked zijn, waar waarschijnlijk jou pijn meer zit is mijn vermoeden) Ik reageer enkel op je stelling dat een aangepaste versie zou leiden tot defecten en verlies van garantie.

waarom ik een aangepaste versie heb? Nou ik kreeg van de zaak een nieuw gekochte versie 8 kaart en die draait nou eenmaal niet op een one zonder aanpassing.

maar goed zo is het ook weer mooi geweest. dit is tweakers en wellicht op de rand van de policy alhier en de mensen die weten hoe en wat met SE versies zullen toch niet reageren want daar zijn andere forums voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Ray op 21-02-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neefdave schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:04:
Ik heb de zelfde en heb ook een hoge pieptoon er in. Maar die hoor ik alleen thuis en in de auto als de motor uit staat. Dus niet heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Meerdere mensen wel eens gehad dat het geluid ineens terug op 10% staat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:50:
ik heb mij zopas een TomTom gekocht ('t is wel een Go maar mijn vraag is algemeen en geldt ook voor de One veronderstel ik) :

Weet iemand rond welke tijd de nieuwe kaarten voor 2009 uitkomen (de recentste zijn volgens mij van november 2008 - v8.15).
Vandaag, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er ligt hier een TomTom One XL Europe die z'n voorgeïntalleerde map niet laadt. Alsof-ie niet weet dat er al een map aanwezig is. Opstarten gaat goed tot 't kiezen van de taal, vervolgens loopt-ie meestal vast en begint-ie opnieuw met opstarten. Soms krijg ik de melding te zien dat er geen maps gevonden zijn.

Die map zit er wel degelijk in. Wanneer ik er een sd-kaart in stop met exact dezelfde map, werkt-ie wel. Nu is dat op zich een aardige workaround maar ik wil gewoon dat-ie z'n voorgeïnstallerde map gebruikt. Iemand anders die dit heeft gehad?

[ Voor 13% gewijzigd door epoman op 07-03-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Opnieuw opstarten is veel te dramatisch voor een missende kaart. Je zou een expliciete melding kijgen dls dat het (enige) probleem was. Klinkt als gevalletje backup SD, format intern geheugen, restore SD naar intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik heb nu een TomTom ONE 31 gekocht (dus West en Centraal Europa), bevalt prima. Nu was mij het "Meest recente kaart verzekerd" garantie verhaal niet erg duidelijk. Als in, wist niet dat dit na 30 dagen eerste gebruik moest gebeuren, en dat eerste gebruik dus niet het updaten via TomTom HOME inhoudt. Nu viel ik laatst dus blijkbaar nog net binnen die 30 dagen toen ik em even ging updaten, even kijken hoe dat werkte. Toen kwam dus het verhaal, gratis update van de kaart etc. Maar goed, 1.2GB downloaden kwam me op dat moment niet uit, download tijd liep alleen maar op en ik moest op een gegeven moment toch echt de deur uit (met TomTom).
Dus geannuleerd. En nu (dus blijkbaar buiten de 30 dagen) is de betreffende garantie verlopen en wil ie de meest recente kaart verzekerd dus ook niet meer downloaden, ook niet de eerder gestarte download hervatten.

Ik vind het allemaal maar erg flauw, 30 dagen is ook best kort als je het druk hebt (afstuderen). Maar heb ik nou gewoon dikke pech of niet?

Edit: ik heb het MapShare gebeuren overigens nog niet geprobeerd, misschien is dat ook wel bijna net zo goed als het updaten?

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 19-04-2009 13:17 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
!null schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:12:
Ik vind het allemaal maar erg flauw, 30 dagen is ook best kort als je het druk hebt (afstuderen). Maar heb ik nou gewoon dikke pech of niet?
Als ik jou was zou ik de TomTom helpdesk bellen. Mijn ervaring is dat als je met een goed en eerlijk verhaal komt, dat ze coulant zijn en je termijn resetten.

En MapShare is niet hetzelfde als een kaartupdate. Bij een kaartupdate krijg je een hele nieuwe kaart met nieuwe wegen e.d. en bij MapShare worden kleine wijzigingen in een bepaalde kaart gedaan zoals bijvoorbeeld afgesloten wegen e.d.

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 19-04-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dankje, ik verwacht stiekem ook dat ze coulant zijn.

Ik snap dat MapShare niet hetzelfde is, ik bedoelde eigenlijk meer dat ik daar ook genoeg aan zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Niet al te dramatisch hoor, de ONE 31 is redelijk recent. De kaartgarantie is handiger voor oude TomToms die ergens in een magazijn zijn blijven liggen - als je nu zeg maar een GO 720 ergens op de kop weet te tikken. Je kunt een idee krijgen hoe oud je kaart is door een kaart abbonement quote aan te vragen; je betaalt ongeveer 40 euro + 10euro/kwartaal dat je kaart oud is. Dus 60 euro bij een half jaar oude kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb nu contact gehad met TomTom, ze hebben wat aangepast in hun systeem gok ik. Ik kreeg iig een net mailtje terug wat neer kwam op: backup maken, kaart eraf gooien en weer naar de (nu weer werkende) 'Meest recente kaart verzekerd' optie, en downloaden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
ik heb een wss hele voor de hand liggende vraag, maar aangezien ik nooit een gps heb gebruikt, kan ik het ook niet weten.

De vraag is dus: kan de Tomtom One (benelux v4) constant gebruiken zonder dat de batterij leegloopt, dus via zijn auto-oplader?
Omdat ik las dat de batterij 2-3u max meegaat...maar met die autolater zou dat geen probleem mogen zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja precies, je propt hem gewoon in de 12 volt auto aansteker en je kan hem constant gebruiken.
Dat ie nog een batterijduur heeft van 2 a 3 uur (niet eens over nagedacht toen ik hem kocht haha) is alleen maar handig, voor als je van te voren al even de reis wil invoeren bijvoorbeeld, of lopend het e.e.a. wil doen (al is de software daar niet echt voor gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
thx man!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:20:
Sinds gisteren iets raars. Tijdens het updaten van mijn One v2 gaf die ineens foutmeldingen dat die bestanden niet kon verwijderen op de TomTom. Ook gewoon via de verkenner was er niets te verwijderen of toe te voegen. Zelfs het formateren van het interne geheugen of een losse SD card werkte niet meer op mijn laptop (met Vista x64). Het heeft 1,5 maand gewerkt en ineens doet die het niet meer. Bij het formateren geeft die aan dat die spoor 0 niet kan bewerken. Het terugplaatsten van een image van een paar dagen geleden van de laptop werkt ook niet, krijg dan dezelfde fouten. Sluit ik de Tomtom aan op mijn Server 2003 machine, dan werkt alles normaal. Via die machine heb ik hem nu weer volledig opgebouwd en werkt die weer.

Heeft er iemand dit al eens meegemaakt en hoe is het dan eventueel weer op te lossen. Deze work around werkt wel, maar handig is het niet.
Een oude reply op mij zelf, maar ik heb uiteindelijk de oorzaak gevonden van deze storing, nadat deze van de week weer optrad. Het bleek dat het gebruikte kabeltje waarschijnlijk een kabelbreuk had. Een andere kabel eraan en het werkt weer als vanouds.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Welke versie bootloader is de laatste op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Mijn fonkel nieuwe tomtom 940 live blijft opeens nadat ik hem op een andere usb poort had aangesloten vast staan op het please wait, niet verwijderen van het apparaat scherm. Apparaat wordt ook niet meer herkent nu, moet ik wachten tot de batterijen leeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hij laadt op via de USB-poort, dus dat gaat je niet lukken. Ik zou, op hoop van zegen, de stekker eruit trekken en misschien nog wel een reset er achteraan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
pven schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 19:24:
Hij laadt op via de USB-poort, dus dat gaat je niet lukken. Ik zou, op hoop van zegen, de stekker eruit trekken en misschien nog wel een reset er achteraan doen.
ook van de lader los, blijft het pleasewait scherm staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dan wordt het een reset, iets anders zit er niet in. Uiteraard kan je wachten tot de batterij leeg is, maar dat hij blijft hangen geeft aan dat er iets niet helemaal in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
pven schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 19:29:
Dan wordt het een reset, iets anders zit er niet in. Uiteraard kan je wachten tot de batterij leeg is, maar dat hij blijft hangen geeft aan dat er iets niet helemaal in orde is.
Bij de eerste reset met het usb kabeltje aan de pc startte die niet op (bleef bij tomtom logo hangen), bij de 2e reset met de usb kabel los, startte die op, alleen bij het verbinden liep ie weer vast.

Nu heb ik hem weer gereset van de USB los, daarna even opgeladen in de auto, en heb ik hem daarna NIET aan mijn windows 7 pc gehangen, maar aan een windows xp pc gehangen, en hij wordt weer netjes herkent als USB disk. (geen TomTOm software hierop dus ik weet niet of dat werkt)

Ik ga straks weer een poging wagen aan Windows 7, want hij heeft vanmorgen er succesvol op gewerkt, ik heb zelfs kaarten geupdate, pas vanmiddag ging het fout nadat ik hem op een andere usb poort aansloot. Laten we hopen dat het niet weer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Klein probleem met mijn tom tom, sinds een tijdje start hij steed strager op, soms wel eens 5-10min, wat zou dat kunnen zijn? Ligt dat aan uitbreidingen van tom tom zelf of?

Gaat hier om een tom tom one xl europe van ene half jaartje oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Traag opstarten? Bedoel je niet, traag met GPS signaal vinden? Want daar heb ik (met dezelfde TomTom) ook wel last van. Kan soms wel eens minuten duren, maar meestal, als je tenminste gaat rijden, onder de minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als je regelmatig het GPS-gebeuren bijwerkt (eens in de drie dagen ofzo) dan vindt je TomTom merkbaar sneller een GPS-fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je bedoelt eens in de drie dagen aan de pc hangen om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Inderdaad. In TomTom home zie je dan iets van een GPS-fix langs komen (dat is volgens mij een dagelijkse update), dat zijn de meest recente locaties van de GPS-satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat moet ik dan wat vaker doen idd, is de gps die lang op zich laat wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zal hem ook weer even updaten (doe ik vrijwel nooit, heb toch geen kaart update aboo oid). Maar eens in de drie dagen vind ik onzin, dan zouden ze toch een beter product moeten maken.
Ik weet nog wel van echt jaren terug, dat m'n vader een navigatie systeem had (niet tom-tom) wat na 50 meter rijden altijd een GPS signaal had.. Waarom het nu dan zo lang moet duren is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
!null schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:57:
Ik zal hem ook weer even updaten (doe ik vrijwel nooit, heb toch geen kaart update aboo oid). Maar eens in de drie dagen vind ik onzin, dan zouden ze toch een beter product moeten maken.
Dat ligt niet aan TomTom, maar aan de baan van de satellieten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Daar is toch niks aan veranderd? Zie de twee zinnen die je niet quote.
Ik heb al eens een GPSfix update gedaan, er staat bij voor versneld binnenhalen van GPS signaal. Prima, maar als je dat dus niet doet is ie ronduit sloom blijkbaar. Zeker als ik het dus ga vergelijken met dat navigatiesysteem van m'n pa jaren terug, wat echt geen A merk was. Iets in de trant van Medion.
Ik snap dus niet waarom het anno2009 nog zo lang kan duren.

[ Voor 7% gewijzigd door !null op 07-06-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het helpt ook om de tomtom weer aan te doen op de locatie waar je 'm uitgedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:24
Als je een TomTom One v4 Benelux koopt, kun je hierop ook de West-Europa kaart gebruiken (met eventueel een grotere SD kaart) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nee. De ONE heeft (net zoals de XL) geen SD slot. SD sloten vind je alleen in de (duurdere) GO serie.

Maar waarom zou je dat willen? Het scheelt nogal als je gewoon de TomTom ONE v4 Europa 22 koopt; 130 euro in de PW. Dat is maar 4 euro meer dan de TomTom ONE v4 Benelux voor 126 euro, maar de West Europa kaart los kost je denk ik zo'n 50 euro extra (zomerkorting op het moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:24
*weg* We gaan je niet helpen met je warez

[ Voor 71% gewijzigd door pven op 23-06-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik krijg het niet voor elkaar om een ander opstartscherm in te stellen op mijn TomTom One IQ Routes.

Niet dat het zo ernstig is; het ding werkt verder prima. Maar via TomTom Home lukt het me niet. Ik heb wel een nieuwe afbeelding gedownload. Die wordt in de root directory van de TomTom geplaatst. En verder negeert hij die afbeelding. Moet ik die afbeelding misschien op een andere locatie neerzetten?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je op de tom tom zelf kijkt zal je zien dat hij de originele afbeelding nog hebt staan, deze verplaats je naar een map op je computer, en dan pas je de naam van de gedownloade afbeeldingen aan naar het originele bestand. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Dat zou niet nodig moeten ziin. HOME zou de splash.bmp moeten overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zou moeten, maar ging bij mij ook mis, kreeg je vrolijk een (1) achter de naam. :)

Je kunt kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 17:55
Kan iemand mij vertellen waar je IQ routes kan uitzetten? Ik kan het niet vinden in het menu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mattie84 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:23:
Kan iemand mij vertellen waar je IQ routes kan uitzetten? Ik kan het niet vinden in het menu? :?
Uit mijn hoofd gezegd staat dat bij planningsvoorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 17:55
pven schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:25:
[...]

Uit mijn hoofd gezegd staat dat bij planningsvoorkeuren.
Ah gevonden, het stond wel heel sneaky ergens in het menu! Dank :)
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste