Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Waar kan ik die bestanden precies vinden?joepert schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:47:
Ik heb het ook een keer gehad.
Als je de TomTom aan de computer hangt, kun je via TomTom Home bestandjes erop zetten (ik weet even niet meer precies met welk onderdeel). Als het goed is, heeft TomTomHome nog wel wat oude GPSFix gegevens op je computer staan, daar selecteer je er een van en die zet je op je TomTom. Als je hem dan gaat updaten herkent hij de GPSfix weer en wordt-ie weer meegepakt.
Niet echt een duidelijk verhaal, sorry. Als ik vanavond de tomtom bij de hand heb zal ik kijken of ik het duidelijker kan maken als het nog niet is gelukt.
Gelukt na wat klooien
C:\Documents and Settings\xxxx\Mijn documenten\TomTom\HOME\Download\ephemeris\QuickGPSfix
*Cab-file uitgepakt naar de Ephem-directory op TomTom
[ Voor 91% gewijzigd door Floppie op 02-11-2008 16:09 ]
Zo heb ik het destijds niet gedaan, maar eerlijk gezegd weet ik niet meer hoe wel. Heb net TomTom Home zitten kijken maar ik kan niet meer reconstrueren wat ik toen heb gedaan...Floppie schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:53:
[...]
Waar kan ik die bestanden precies vinden?
Gelukt na wat klooien
C:\Documents and Settings\xxxx\Mijn documenten\TomTom\HOME\Download\ephemeris\QuickGPSfix
*Cab-file uitgepakt naar de Ephem-directory op TomTom
Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd wat soheilmd heeft gedaan.
Wat jij beschrijft is, als het werkt, natuurlijk ook prima.
En al iets meer nieuws?megatronics schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:14:
Vanmorgen kreeg ik via TomTom home een update voor de One V2, namelijk de Navcore 7.900. eens kijken wat daar aan veranderd is.
Ja, mijn illegale 7.25 kaart deed het niet meer.
Aangezien ik toch al gebruik wilde gaan maken van hun update service voor de kaarten voor een jaar heb ik de laatste kaart gekocht bij hun en daarmee werkt het perfect. Qua navcore ben ik nog geen verschillen tegengekomen.
Iemand tips?
Vergeten te melden, TomTom had me het onderstaande te melden:
Helaas heb ik bij 'iems op mijn computer' de optie 'Applicaties' niet staan.Hieronder de te bewandelen weg:
1. Sluit uw apparaat aan op de computer
2. Start TomTom HOME wanneer dit niet automatisch gebeurt.
3. Druk op de knop: "Voeg kaarten verkeersinfo, stemmen enz. toe"
4. Kies de optie: "Items op mijn computer"
5. Druk op het plusteken naast Applicaties
6. Als u op meer info klikt, kunt u de applicatieversie zien.
7. Selecteer naast de applicatie v8 de knop: "Voeg Toe"
[ Voor 38% gewijzigd door pven op 06-11-2008 20:31 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
TT geeft nooit info vrij dus moet je het zelf uitvinden. Op mijn 910 lijkt er niets veranderd. Ook blijkt er een update te zijn voor TTLive ivm een GSM.
Het wezenlijke verschil is dat de "oude" modellen ook overweg kunnen met de 8.*** kaarten.
ARME AOW’er
Maar daar staat dit plaatje:

Maar dat heb ik helemaal niet! Onderaan zit niks behalve de USB aansluiting, ik kan ook nergens anders een reset iets vinden.
Weet iemand hoe ik deze kan resetten? Ik heb een TomTom V3 uit de US.
Anoniem: 120596
En de aan/uit knop lang ingedrukt houden?Megamind schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:30:
Hm mijn TomTom wil niet meer aan, en op de helpsite van TomTom staat dat je hem een harde reset moet geven.
Maar daar staat dit plaatje:
[afbeelding]
Maar dat heb ik helemaal niet! Onderaan zit niks behalve de USB aansluiting, ik kan ook nergens anders een reset iets vinden.
Weet iemand hoe ik deze kan resetten? Ik heb een TomTom V3 uit de US.
Raar trouwens, ik woon in Slovenië, dus ik heb de taal op Slovenië gezet, maar dit is compleet anders! Het lijkt wel Albanees ofzo
Nu alleen nog de standaard Slo stemmen vinden, kan via Home alleen maar borut vinden
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Anoniem: 269504
Met de laatste software versie 7.900 lijkt dat opgelost en start die weer gelijk op van de batterij .
Is volgens mij vrij bekend probleem met de One V2. Wel mooi dat 7.900 dit oplost. Vanavond ook maar eens updaten.Anoniem: 269504 schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:22:
Die van mij had problemen met opstarten , hij starte alleen op als ik ,of me geheugen kaart een keer er uit haalde en er weer in deed , of aangesloten op de usb poort of op de 12 volt in de auto.
Met de laatste software versie 7.900 lijkt dat opgelost en start die weer gelijk op van de batterij .
als ik hierop klik van vernieuw mijn kaart zet hij netjes alles in het winkelwagentje als ik vervolgens op koop nu klik krjg ik de volgende error:
ERROR: 203/#https://home.tomtom.com/payment/initiatePayment: Error from server: Er is een probleem met de TomTom HOME-server. Probeer het later opnieuw.
Er is een probleem met de TomTom HOME-server. Probeer het later opnieuw.
Server function called: initiatePayment
Error code: 203
URL: https://home.tomtom.com/payment/initiatePayment
Stack:
0. chrome://tthome/content/logic/comm.js:387
this._doneCallbacks();
1. chrome://tthome/content/logic/comm.js:247
this.request.onload = function() { me._done(true); }
Time: Tue, 11 Nov 2008 17:37:21 GMT
contact gehad met tomtom support moest de map downloads leeg maken in mijn tomtom home versie 2.4
iemand enig idee hoe dit op te lossen
heb een tomtom one v2 europa met versie 7900
Heb je al geprobeerd om TT Home volledig vers te installeren?
en nee werkt dan niet echt raar.
net even volledige tomtom home 2.4 eraf reboot ccleaner gedraait.
versie instal tomtom en nog steeds de zelfde melding ik klik op hem toevoegen in winkelwagentje dat werkt.
dan ga je naar kassa en dan zo vinkje dat je akkoord gaat dan klik je op bevestig bestelling.
en dan komt deze error:
ERROR: 203/#https://home.tomtom.com/payment/initiatePayment: Error from server: Er is een probleem met de TomTom HOME-server. Probeer het later opnieuw.
Er is een probleem met de TomTom HOME-server. Probeer het later opnieuw.
Server function called: initiatePayment
Error code: 203
URL: https://home.tomtom.com/payment/initiatePayment
Stack:
0. chrome://tthome/content/logic/comm.js:387
this._doneCallbacks();
1. chrome://tthome/content/logic/comm.js:247
this.request.onload = function() { me._done(true); }
Time: Tue, 11 Nov 2008 18:03:22 GMT
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Het werkt allemaal goed, het is alleen wat jammer, dat het even duurt, voordat hij de file info heeft, en de route aanpast. Als ik al 5 minuten onderweg ben, heb je al wat keuzes gemaakt.
Ook vond ik het raar, dat na de rds/ tmc update, de instelling dat hij de route aan moest passen, weer uit stond?
Ik heb nu een abbo genomen voor nieuwe kaarten, maar ik heb de op de ring a10 en de ring van rotterdam al eens gehad, dat hij zei dat je maar 50 mocht rijden? Had ik niet verwacht op de nieuwste kaarten, of is dat misschien mapshare die wat roet in het eten gooit?
Al met al, rds/ tmc werkt wel goed, maar duurt dus even voordat je eigenlijk goed op weg kunt.
Ook werd ik laatst de ring a10, even voor de coentunnel opgestuurd, terwijl er file stond? Het lijkt me dan logischer om via halfweg/ de amsterdamse haven naar huis te rijden. Maar misschien is dat wel niet sneller. Dit is de route van amsterdam zuid naar heemskerk....
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Heeft er iemand dit al eens meegemaakt en hoe is het dan eventueel weer op te lossen. Deze work around werkt wel, maar handig is het niet.
ze hebben een probleem op de server waardoor ik die 9 euro per kwartaal updates niet kan aanschaffen.
ze konden geen termijn geven waarin het opgelost ging worden.
tomtom one europ v3
antwoord just keep on trying...
Anoniem: 143719
Hoe krijg ik Navcore 8 erop? Zijn er ook andere manieren om het erop te krijgen?
Raar ik krijg hem gewoon als ik zoek naar updatesAnoniem: 143719 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 10:54:
Hmm... ik wil Navcore 8 ook eens proberen sinds die ook compatible is met TT One V3, maar in mijn TTHome onder Items op mijn computer -> Apps zie ik Navcore 8 nergens staan, maar hooguit 7.900.
Hoe krijg ik Navcore 8 erop? Zijn er ook andere manieren om het erop te krijgen?
Nee, dat krijg ik niet te zien. Alleen de oude Navcore 6xxx en 7.900.Megamind schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:18:
[...]
Raar ik krijg hem gewoon als ik zoek naar updatesEr staat dan, nieuwe versie gevonden oid en dat is dan navcore 8.1.3 oid.
Ik wil versie 8 ook eens proberen. Weet anders niet hoe ik eraan moet komen.
*weg* Als de software gratis was, dan had TT wel een makkelijker manier bedacht om het te verspreiden.
[ Voor 44% gewijzigd door pven op 26-11-2008 20:20 ]
Dat ga ik proberen, maar is het niet de Engelse versie? Niet dat dat voor mij een probleem zou zijn, maar m'n vriendin heeft liever Nederlands.Megamind schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:06:
Ik weet niet of dit werkt, maar ik heb Navcore 8 gedownload, ingepakt en geupload:
*weg*
Ik zal eerst backuppen en het daarna eens proberen.
EDIT: Het werkt idd niet. Krijg de melding dat deze Navcore niet compatible is met mijn One V3. Dan zal ik wel een oudere versie van de V3 hebben. Ik heb die met een SD slot.
[ Voor 20% gewijzigd door pven op 26-11-2008 20:20 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 23-11-2008 14:13 ]
Terwijl er toch echt kaarten op staan... Voor het aansluiten en update van mijn tomtom via home werkt het wel..
ik heb hem nu geprobeerd op nieuw te installeren. Alleen zelfs mijn basic 725 kaart van benelux wilt niet werken...
Heeft iemand dit wel eens gehad? Anders morgen maar eens met tomtom bellen...
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik heb geprobeerd om de naam te veranderen naar Schiphol Spotplaatsen via Verkenner. Daarbij heb ik alle bestanden meegenomen, ook in de .zip.
Echter, TomTom Home herkent dan het bestand niet meer.
Mijn vraag: is er een officiele manier voor een rename van een poi group? Ik vind het zo vervelend dat de group begint met het woord "extra", daar zoek je niet direct op, en bovendien vind ik het slordig staan.
Elke nieuwe tomtom heeft een laatste kaart garantie, waarom zou je je oude kaarten mee willen nemen?
Je kunt een abbo afsluiten (voor 9,95 per kwartaal) de laaste versie van de kaartCheesy schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:18:
Ik snap je vraag niet.
Elke nieuwe tomtom heeft een laatste kaart garantie, waarom zou je je oude kaarten mee willen nemen?
Linkje
[ Voor 9% gewijzigd door Lief Adje op 26-11-2008 17:46 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Oké je bedoelt dat, dat weet ik ook niet.Lief Adje schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:46:
[...]
Je kunt een abbo afsluiten (voor 9,95 per kwartaal) de laaste versie van de kaart
Linkje
Ik zit te twijfelen of ik een tom tom one ga kopen, maar dan of ik europa of benelux zal nemen.
Wat ik mij nu afvroeg is werkt de one met een SD kaart o.i.d. dat mocht ik later toch beslissen toch europa kaarten te willen ik op een (al dan niet) legale manier er toch de europa kaart op kan krijgen?
Of zitten de kaarten ergens intern ingebakken?
Greetzz Remko
Kaarten zitten tegenwoordig op intern geheugen dus je moet je keuze maken vooraf, SD sloten zitten er niet meer in.RemkoDJ schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:05:
Hallo allemaal,
Ik zit te twijfelen of ik een tom tom one ga kopen, maar dan of ik europa of benelux zal nemen.
Wat ik mij nu afvroeg is werkt de one met een SD kaart o.i.d. dat mocht ik later toch beslissen toch europa kaarten te willen ik op een (al dan niet) legale manier er toch de europa kaart op kan krijgen?
Of zitten de kaarten ergens intern ingebakken?
Greetzz Remko
Maar je kan gewoon je TomTom aan Home hangen en nieuwe kaarten kopen.stormfly schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:28:
[...]
Kaarten zitten tegenwoordig op intern geheugen dus je moet je keuze maken vooraf, SD sloten zitten er niet meer in.
Lastig alleen als bv een Europa kaart niet past op je interne SD kaartje.
Maar er zit geen verschil tussen bv. de TT one v4 benelux en TT one v4 europa qua hardware? dat de 1ne meer geheugen heeft als de andere?Megamind schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:34:
[...]
Maar je kan gewoon je TomTom aan Home hangen en nieuwe kaarten kopen.
Lastig alleen als bv een Europa kaart niet past op je interne SD kaartje.
Vreemde probleem had ik nog steeds niet opgelost en van het weekend heb ik hem nodig. Dus vandaag maar eens gebeld. Door de Tomtom home software wordt mijn tomtom als illegaal bestempeld, ik heb een v725 map gekocht tijdje geleden. Ik mag hem opsturen naar Tomtom voor "reparatie" maar dan ben ik hem zeker twee weken kwijt.. Dus heb ik maar een gekraakte tsystem erop gezet.Ankh schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:28:
Ik heb een raar probleem met mijn tomtom v2, na het aansluiten aan mijn pc. Krijg ik de melding geen kaarten gevonden.
Terwijl er toch echt kaarten op staan... Voor het aansluiten en update van mijn tomtom via home werkt het wel..
ik heb hem nu geprobeerd op nieuw te installeren. Alleen zelfs mijn basic 725 kaart van benelux wilt niet werken...
Heeft iemand dit wel eens gehad? Anders morgen maar eens met tomtom bellen...
Het werkt nu tenminste
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Persoonlijke tip: ik zou voor de europe versie gaan, heb ik een paar maanden geleden ook gedaan. Het prijsverschil is echt minimaal (20 euro uit m'n hoofd) en als Nederlanders zitten we toch regelmatig in Duitsland.RemkoDJ schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:42:
[...]
Maar er zit geen verschil tussen bv. de TT one v4 benelux en TT one v4 europa qua hardware? dat de 1ne meer geheugen heeft als de andere?
Uiteindelijk moet je natuurlijk zelf de keuze maken
dan zou ik dus eigenlijk een one v2 meoten hebben die nog wel via sd kaarten werkt?
Zowieso erg vreemd dat de meeste TT met 1GB komen, terwijl SD geen drol meer kost tegenwoordig..
Nice! goeie link, bedankt! De TT One die ik heb heeft echter een heel ander design, er is namelijk geen schroef te zienMegamind schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:34:
ja
Maar het is voor mij iets teveel gepriegel om dat te doen...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik heb een kaart van oost-europa en 1 van Italië. Maar ik moet eerst de kaart naar Italië switchen en dan naar de grens rijden en dan gaat ie pas werken natuurlijk, maar op de terugweg is het onmogelijk aangezien hij de home locatie niet kent.
Neem je je laptop mee? Dan kun je met TTHome wel switchen onderweg.. het duurt ff (met dank aan USB 1.1) en het is omslachtig, maar het werkt! Ze hadden er uberhaupt groter geheugen in moeten proppen, dat kost niets meer..Megamind schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:58:
Is het mogelijk om 2 kaarten aan elkaar te stitchen oid?
Ik heb een kaart van oost-europa en 1 van Italië. Maar ik moet eerst de kaart naar Italië switchen en dan naar de grens rijden en dan gaat ie pas werken natuurlijk, maar op de terugweg is het onmogelijk aangezien hij de home locatie niet kent.
Got it, ja dat is vervelend... misschien dat iemand weet hoe je ze kan combineren, ik heb er nog niet over gelezen iig.Megamind schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:06:
Ik kan wel switchen, heb gewoon allebei de kaarten erop staan. Maar je kan geen route plannen door 2 kaarten tegelijk. Dus je moet in het menutje iedere keer switchen, erg vervelend...
Simpel: omzetten. Uiteindelijk staat ergens in een database welk apparaat je hebt, en welke abbo's. De meest gebruikelijke manier om daarin te komen is door te betalen, maar bij een vervanging onder garantie kan TomTom zelf natuurlijk ook bij die database.megatronics schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:18:
Volgens mij las ik bij het afsluiten van dat abonnement dat het alleen gold voor het apparaat wat op dat moment was aangesloten. Wat op zich wel problemen zou geven als je TomTom bijvoorbeeld stuk gaat en niet meer kan worden gerepareerd. Vraag mij dan af wat Tomtom dan gaat doen.
Yup, inderdaad meer geheugen - en de ONEs zijn niet uitbreidbaar. Je kunt dus wel de Benelux kaart vervangen door een andere regio (Duitsland of Frankrijk) maar Europa gaat niet passen.RemkoDJ schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:42:
[...]
Maar er zit geen verschil tussen bv. de TT one v4 benelux en TT one v4 europa qua hardware? dat de 1ne meer geheugen heeft als de andere?
Nee, dat gaat niet lukken. Een kaart is een verzameling wegen, en verbindingen daartussen. Dus weg 1 sluit aan op weg 2 en 23463, bijvoorbeeld. Als je twee kaarten hebt, dan heb je dus twee wegen met nummer 1. Dat schiet niet zo op. Bovendien zijn er geen verbindingen tussen de twee verzamelingen wegen, dus je zou nooit de grens overkomen.Megamind schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:58:
Is het mogelijk om 2 kaarten aan elkaar te stitchen oid?
Dat is de ONE v4, niet alleen daar te koop. Zelfde soort geheugen, andere behuizing.roedi06 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:53:
[...]
Nice! goeie link, bedankt! De TT One die ik heb heeft echter een heel ander design, er is namelijk geen schroef te ziendus ik vraag me af of het met mijn TT One mogelijk is (TT One 125 - amerikaans model)..
Iemand een idee of ze dit momenteel alleen per maand aanbieden? (Uiteraard kan ik dit ook aan TomTom vragen, maar ik heb nog een hoogoplopend issue met ze lopen die ik liever eerst afwacht.
Heb vandaag een TomTom One 3rd Edition gekocht bij de Mediamarkt (was een aanbieding: 129 euro).
Dus ik vragen aan de verkoper of er de allernieuwste kaartversie op zit en antwoord ja zo niet dan mag je dat binnen 30 dagen éénmalig updaten. Goed denk ik het staat zelfs op de verpakking (Laatste versie garantie) dus dat zit wel goed. Ik kom thuis en Tomtom home zegt dat ik 1 kwartaal achterloop (juni 2008 kaarten), dus ik denk nou dan maar even die éénmalige update doen.
Krijg ik als antwoord: Je komt niet in aanmerking om een gratis kaart te downloaden omdat de 30-dagentermijn voor jouw navigatiesysteem is verstreken of jouw navigatiesysteem is verkocht zonder de garantie meest recente kaart verzekerd.
Wat nu te doen? Verhaal halen bij Tomtom of terug naar de Mediamarkt gaan
Sterker nog, je zou het strikt genomen kunnen zetten onder misleidende reclame.
Maar zoals pven zegt, werkt een telefoontje naar TomTom waarschijnlijk veel sneller.
Ik heb trouwens m'n TomTom even gepimpt met opstarten en afsluiten met een eigen foto

Ik heb bij het afsluiten mijn telefoon nummer in het plaatje gezet, voor het geval het in de handen van een eerlijke vinder komtCheesy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:21:
Het product dat je bij MediaMarkt gekocht hebt, heeft niet aan je (terechte) verwachtingen voldaan.
Maar zoals pven zegt, werkt een telefoontje naar TomTom waarschijnlijk veel sneller.
Ik heb trouwens m'n TomTom even gepimpt met opstarten en afsluiten met een eigen foto
[afbeelding] [afbeelding]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
TomTom bellen. Het zou goed kunnen dat MediaMarkt een geretourneerd product opnieuw heeft verkocht. Dat gaat niet goed samen met de 30 dagen garantie. Die beginnen bij het eerste gebruik, niet jouw eerste gebruik. Maar met een kopietje aankopbon zou dat gefixt moeten zijn.P.C.Simonis schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:18:
Wie o wie?
Heb vandaag een TomTom One 3rd Edition gekocht bij de Mediamarkt (was een aanbieding: 129 euro).
Dus ik vragen aan de verkoper of er de allernieuwste kaartversie op zit en antwoord ja zo niet dan mag je dat binnen 30 dagen éénmalig updaten. Goed denk ik het staat zelfs op de verpakking (Laatste versie garantie) dus dat zit wel goed. Ik kom thuis en Tomtom home zegt dat ik 1 kwartaal achterloop (juni 2008 kaarten), dus ik denk nou dan maar even die éénmalige update doen.
Krijg ik als antwoord: Je komt niet in aanmerking om een gratis kaart te downloaden omdat de 30-dagentermijn voor jouw navigatiesysteem is verstreken of jouw navigatiesysteem is verkocht zonder de garantie meest recente kaart verzekerd.![]()
Wat nu te doen? Verhaal halen bij Tomtom of terug naar de Mediamarkt gaan
Downloadlinkjes (komen gewoon orgineel van de TomTom website af):
http://download.tomtom.co...core_8.320.9901.gox20.cab
http://download.tomtom.co...core_8.320.9901.go630.cab
http://download.tomtom.co...901.go530-go730-go930.cab
Ja, inderdaad heb niet goed op zitten letten. Heb mijn post inmiddels gekopieerd naar het andere topicMSalters schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:43:
Lijkt me in het verkeerde topic beland - dat zijn de linkjes voor de GO x20 en x30 series, niet de ONEs.
Zijn hier legale fixes voor, of wordt dit gewoon een rma naar tomtom (zucht)
Backup terug zetten?Tutti-frutti schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:26:
Hier een tomtom one XL europe. Zonet even geupdate.. en jawel, ik boot de tomtom: "Geen kaarten gevonden!"
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Memory kaartje formatteren en alles opnieuw downloaden?Tutti-frutti schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:26:
Hier een tomtom one XL europe. Zonet even geupdate.. en jawel, ik boot de tomtom: "Geen kaarten gevonden!"
De firmware zelf staat in een apart geheugen.
Ik ben vergeten eerst een backup te maken....grrrr. Stom, stom, stom. Maar nu zit ik ermee.
*knip* Dat mag niet ivm copyright.
[ Voor 11% gewijzigd door pven op 26-12-2008 12:19 ]
Klinkt leuk, heb even wat gegoogled maar je moet dus een nieuwe kaart kopen om die functionaliteit te kunnen gebruiken?robertwebbe schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:44:
[...]
Belangrijkste upgrade is de IQ-Routes
[...]
Ik heb een TomTom One V4 Europe.
Ik ben het ook serieus aan het overwegen. Het grootste nadeel is dat ik dan erg veel geld toegeef op mijn TomTom die krap een jaar oud is (is gekocht voor 360 euro, met wat geluk kan ik er nu nog 150 euro voor vangen). Eerst maar eens serieus klagen bij TomTom. Ik log ieder keer keurig tickets, waar dan weer op gereageerd wordt maar overall ben ik niet tevreden.robertwebbe schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:44:
[...]
Ik ben inmiddels overgeschakeld naar de GO940, had geen geduld meer om te wachten.
Belangrijkste upgrade is de IQ-Routes, ik rijd nu alle snelle afsnijroutes die in de loop der tijd verzameld zijn. Soms zijn het wegen waarvan je denkt "waar gaan we in hemelsnaam naar toe" maar 9 van de 10 keer is het echt sneller. Soms zijn het kleine omwegen maar daardoor mis je 1 of 2 verkeerslichten, het scheelt dan echt... Zelfs mijn eigen bekende snelle afsnijroutes worden zelfs geadviseerd

Alles heeft tegenwoordig intern geheugen, behalve de Rider. De GOs kun je uitbreiden met (micro)SDs, maar zonder werken ze ook.RemkoDJ schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:58:
Welke versies hebben nou nog kaarten die op SD staan? en welke hebben ingebakken memory?
Anoniem: 166687
Maar nu vraag ik mij af: kan je kaartcorrecties ook op je pc doen? in TomTomHome heb ik het niet gevonden,
maar is daar software voor?
Want op de TomTom is het wel lastig, zeker als je veel wilt wijzigen en lange wegen hebt......
ja dat kan wel geloof ik, maar volgens mij blijft het scherm dan zo klein....... Zal het zo eens proberenCheesy schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:28:
Bij mijn TomTomHome is de mogelijkheid om de TomTom vanaf de pc te bedienen. Echter mijn One is daar weer niet geschikt voor oid. Wellicht jouw XL wel?
-edit- geprobeerd, en via de pc gaat het al iets handiger, kan je met de pijltjestoetsen heen en weer, en selecteren met de muis. Scheelt al een heel stuk
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 166687 op 28-12-2008 16:53 ]
Maar kan je de flitspaal locaties van tom tom van hun site downloaden, of met het programma zelf of hoe gaat dat? Of moet je nog wat kopen voor de flitslocaties?
Edit: laat maar heb het al gevonden.
Nice, hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?Cheesy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:21:
Het product dat je bij MediaMarkt gekocht hebt, heeft niet aan je (terechte) verwachtingen voldaan.
[afbeelding] [afbeelding]
[ Voor 54% gewijzigd door Joopieboy op 28-12-2008 19:53 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
TnxJoopieboy schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:42:
Nice, hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?
De TomTom kun je net als een USB stick openen in verkenner. Plaatje geopend in photoshop en m'n eigen ding in gezet. Even een back-up gemaakt, en m'n eigen plaatje opgeslagen onder dezelfde bestandsnaam.
dat kan inderdaad maar de makkelijke manier is het gewoon via tom tom home aan te passen. Is gewoon een standaard onderdeel om je welkoms en afsluitscherm aan te passen. via Home zijn er ook honderden theme's beschikbaar. Wil je echt iets anders dan kan je het inderdaad zelf maken en even de file renamenCheesy schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:52:
[...]
Tnx
De TomTom kun je net als een USB stick openen in verkenner. Plaatje geopend in photoshop en m'n eigen ding in gezet. Even een back-up gemaakt, en m'n eigen plaatje opgeslagen onder dezelfde bestandsnaam.
Thema's was ik zelf al achter gekomen maar dat hoeft nog niet zo van mij.
Mensen trouwens bekent met de goede werking van de flitspaal locaties van flitspaal.nl?
/me Joopie gaat zo iig even langs de dixons
Ja hoor, ik gebruik het al jaren! En volgens mij zijn ze daar meer up-to-date dan bij TomTom zelf.Joopieboy schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:43:
Mensen trouwens bekent met de goede werking van de flitspaal locaties van flitspaal.nl?
Dus waarom betalen als je het gratis kunt krijgen.
Have Fun Funske
Haha ok dan, dan zit ik goed.funske schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:23:
[...]
Ja hoor, ik gebruik het al jaren! En volgens mij zijn ze daar meer up-to-date dan bij TomTom zelf.
Edit: vanochtend mijn tomtom one xl v2 west europa opgehaald.
Wat een super apparaat! Wist gelijk hoe hij werkte door de makkelijke menu's en alles, helemaal top!
Op naar veel veilige km's.
Edit 2:
Zo, flitspalen geïnstalleerd en allerlei locaties erop geinstalleerd, werkt goed jammer dat je het 1 voor 1 moet doen, best wel irritant. Nog bedankt voor de tip hoe je het splash scherm aanpast, werkt goed!

Voor de mensen die dit ook willen en photoshop of illustrator tot hun beschikking hebben, tomtom logo's kun je hier vinden:
http://www.brandsoftheworld.com/search/75967088/106991.html
http://www.brandsoftheworld.com/search/75967088/165388.html
http://www.brandsoftheworld.com/search/75967088/180698.html
http://www.brandsoftheworld.com/search/75967088/152329.html
http://www.brandsoftheworld.com/search/75967088/175581.html
http://www.brandsoftheworld.com/search/75967088/197907.html
Succes!
[ Voor 64% gewijzigd door Joopieboy op 29-12-2008 21:17 ]
Ik dacht dat ik heel TTHome al had bekeken, ben die thema's heel niet tegengekomen

Maar die flitspalen
Ook maar eens die andere proberen van flitspaal.nl
edit: ziet er uit als teveel werk
Zoveel vrije ruimte heeft m'n TT niet. Misschien eens als die Spaanse, Noorse en Turkse stemmen opruimen.
[ Voor 33% gewijzigd door Cheesy op 29-12-2008 23:30 ]
TomTom One V4 Europe 22 (Europa)
Op Kieskeurig.nl staan van die vierde generatie meerdere varianten:
TomTom ONE Europa 31 TMC v4
TomTom ONE Europa 31 v4
TomTom ONE Europa 22 v4
Bij de TMC versie staat "TMC-mogelijkheid" aangevinkt en bij de niet TMC versie staat "TMC-mogelijkheid: optioneel".
Voor TMC heb je toch een apart kabeltje + antenne nodig? Er staat op de websites die de TMC versie aanbieden niet expliciet vermeldt dat die er wordt bijgeleverd...
Weet iemand of de "TomTom ONE Europa 31 TMC v4" een speciale versie is waarbij je de antenne automatisch krijgt meegeleverd?
edit: Omdat ik denk dat er geen speciale versie (inclusief TMC antenne) bestaat, heb ik net maar een niet-TMC versie besteld op een van de Pricewatch sites.
[ Voor 9% gewijzigd door Pe7er op 30-12-2008 14:23 ]
Als je goed oplet hoef je maar 6 plaketten te downloaden en te installeren, dat valt best mee!Cheesy schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:20:
Zo'n logo staat toch net iets beter er bij hé
Ik dacht dat ik heel TTHome al had bekeken, ben die thema's heel niet tegengekomen
Maar die flitspalenDacht dat het standaard als in de TT staat. Ik krijg regelmatig een piepje van een paal, dat wel.
Ook maar eens die andere proberen van flitspaal.nl
edit: ziet er uit als teveel werkZo vaak zie ik geen flitspaal, en als ik ze wel zie ga ik er netjes voorbij. Offtopic: in de directe omgeving staat hier eigenlijk geen 1 flitspaal. (Barneveld)
Zoveel vrije ruimte heeft m'n TT niet. Misschien eens als die Spaanse, Noorse en Turkse stemmen opruimen.
Maar ik was opzoek naar goede logo's omdat de meeste die je van google afbeeldingen haalt niet echt fijn zijn om mee te werk in photoshop en je dan allerlei truken nodig. Dit werkt stukken beter en ziet er nog enigszins uit alsof het zo hoort.
moet je bij tomtom betalen voor de flitslokaties? of zijn die eerst gewoon up te daten?funske schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:23:
[...]
Ja hoor, ik gebruik het al jaren! En volgens mij zijn ze daar meer up-to-date dan bij TomTom zelf.
Nu keek ik eens voor de gein hoe groot zoiets is, zie ik dat mijn tomtom map in Documents and setting 2,5 gig groot is! 1,2 voor de backup, de rest van het programma ofzo........
Niet normaal......
Valt wel mee, alle onderdelen die je bij TomTom download bewaard die daar ook. Als ik een kale installatie maak van mijn TomTom, waarbij die alle gegevens (applicatie, kaarten etc.) via TomTom Home ophaalt, krijg ik die daar ook allemaal te staan. Maak je daarna een backup, heb je er in principe dezelfde data er nog een keer staan.Anoniem: 166687 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:27:
heb een backup gemaakt van mijn tomtom, en deze op cd gebrandt.
Nu keek ik eens voor de gein hoe groot zoiets is, zie ik dat mijn tomtom map in Documents and setting 2,5 gig groot is! 1,2 voor de backup, de rest van het programma ofzo........
Niet normaal......
dus in principe heeft een backup weinig zin, omdat alles toch al op je pc staat??megatronics schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:43:
[...]
Valt wel mee, alle onderdelen die je bij TomTom download bewaard die daar ook. Als ik een kale installatie maak van mijn TomTom, waarbij die alle gegevens (applicatie, kaarten etc.) via TomTom Home ophaalt, krijg ik die daar ook allemaal te staan. Maak je daarna een backup, heb je er in principe dezelfde data er nog een keer staan.
Of is wat er op je pc staat hetzelfde als wat er op je TomTom staat, en is een backup handig als je door een fout oid dus wel een oudere versie van je data nodig hebt?