Misschien een probleempje met de server, dat hebben ze nogal eens. Ik krijg op het moment ook geen Map Share updates binnen, terwijl ik ook al drie weken achterloop. Normaal werkt het prima. Of is het al langere tijd zo? Je moet geloof ik ook wel ergens aangeven dat je die mapsharedingen wil hebben. Ik kan overigens niet zeggen dat dit nu iets is wat echt significante meerwaarde lijkt te geven aan de tomtom, dus, zoals ze in Amerika zouden zeggen: don't loose any sleep over it...
Aha ik heb nu wat updates idd.
Ook leuk truukje is dat er in menu Tools er een optie staat "Use latest map Guarantee" hij is nu direct de nieuwste kaart aan het downloaden.
Ook leuk truukje is dat er in menu Tools er een optie staat "Use latest map Guarantee" hij is nu direct de nieuwste kaart aan het downloaden.
Ben je nu ook echt de nieuwste kaart aan het downloaden? ik kreeg versie 7.20 aangeboden terwijl 7.25 toch echt al uit is...Megamind schreef op zondag 14 september 2008 @ 04:32:
Aha ik heb nu wat updates idd.
Nee heb versie 7.25 gekregen, maar er stond al 7.25 op 
Nog wel een raar probleempje, ik heb kaarten van mijn TomTom Go gekopieerd van Nederland. Ik heb de v6 kaarten nog en de v7.
v6 werkt prima, moest alleen via tomtom die code activeren, maar v7 kaarten krijg ik "Device cannot use these maps" in die trand.
Nog wel een raar probleempje, ik heb kaarten van mijn TomTom Go gekopieerd van Nederland. Ik heb de v6 kaarten nog en de v7.
v6 werkt prima, moest alleen via tomtom die code activeren, maar v7 kaarten krijg ik "Device cannot use these maps" in die trand.
Ik heb een Tomtom One V2, al een tijdje. Maar ik heb een vervelend probleem.
Mijn Tomtom heeft altijd stroom nodig. Wanneer ik hem aan wil zetten, dan moet ik hem aansluiten op via de usb (PC/auto/lichtnet). Als ik die er dan uittrek dan kan ik hem uiterlijk 10minuten gebruiken.
Hij heeft nachten aangesloten gezeten op het lichtnet om te kijken of ik hem wel vol kan krijgen. Maar blijkbaar wilt dat niet erg werken... Ik dacht dat een tomtom toch langer met zijn batterij kan?
Ik ga maar eens bellen om te zien wat tomtom mij kan bieden.
Mijn Tomtom heeft altijd stroom nodig. Wanneer ik hem aan wil zetten, dan moet ik hem aansluiten op via de usb (PC/auto/lichtnet). Als ik die er dan uittrek dan kan ik hem uiterlijk 10minuten gebruiken.
Hij heeft nachten aangesloten gezeten op het lichtnet om te kijken of ik hem wel vol kan krijgen. Maar blijkbaar wilt dat niet erg werken... Ik dacht dat een tomtom toch langer met zijn batterij kan?
Ik ga maar eens bellen om te zien wat tomtom mij kan bieden.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Mijn collega heeft ook een TomTom (versie weet ik niet) die niet meer op de batterij wil werken. De batterij is al niet een heel sterk punt (mijn V3 hield het nieuw op de batterij al niet langer uit dan een dik uur) en dat gaat natuurlijk alleen maar bergafwaarts. Daarbij komt dat wat de meeste mensen doen (steeds in de auto op stroom zetten) voor de batterij niet echt gunstig is; die wordt steeds op de top bijgeladen (ook als-ie uit staat verliest de batterij een beetje stroom). Ben wel benieuwd wat voor reactie je van TT gaat krijgen.
Ik ook, zou je ons op de hoogte willen houden?joepert schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:23:
Mijn collega heeft ook een TomTom (versie weet ik niet) die niet meer op de batterij wil werken. De batterij is al niet een heel sterk punt (mijn V3 hield het nieuw op de batterij al niet langer uit dan een dik uur) en dat gaat natuurlijk alleen maar bergafwaarts. Daarbij komt dat wat de meeste mensen doen (steeds in de auto op stroom zetten) voor de batterij niet echt gunstig is; die wordt steeds op de top bijgeladen (ook als-ie uit staat verliest de batterij een beetje stroom). Ben wel benieuwd wat voor reactie je van TT gaat krijgen.
Dat is niet zo gek. De beveiliging van versie 6 kaarten was dusdanig opgezet dat je die elke 6 maanden op een nieuw device kon zetten. De beveiliging van versie 7 kaarten is (wasMegamind schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:40:
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Op basis van enkele posts in dit topic ben ik vandaag maar eens gewoon aan de gang gegaan met mijn TomTom One V3. De versie die ik heb heeft 512MB geheugen en dat is natuurlijk veel te weinig. Door deze post ben ik eens aan de slag gegaan:
Deze foto laat de aansluitingen duidelijk zien: LINK
Deze foto laat zien dat op de kaart dezelfde volgorde behouden moet worden: LINK
* MaNdM is in ieder geval happy met zijn TomTom One v3 met 2GB geheugen
Ik heb voor het soldeerwerk eigenlijk alleen maar naar de foto's gekeken en dat bleek genoeg te zijn. De draden kunnen eigenlijk een op een gesoldeerd worden en hoeven elkaar geen enkele keer te kruizen.Dutchsat schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:34:
Natuurlijk moet je niet zelf het wiel gaan uitvinden. Voor de TT (One) series zijn er door het TomTom Open project genoeg software om je TT te tweaken en om de hardware te tweaken zijn er ook beschrijvingen te krijgen. . Het ombouwen valt voor een kundige soldeerder best wel mee, de schroevendraaier zul je toch even bij je electronica boer moeten halen, en wel een micro SD card gebruiken, die zou het makkelijkste in het kastje te plaatsen zijn.
Kijk oa. maar op de volgende site:
http://www.flickr.com/pho...69913140/with/2463083651/
De v8 kaarten zijn ook helemaal niet bedoeld (of te koop) voor je ONE. En de GO x30 heeft niet alleen lane guidance, maar ook IQ routes (tijdsafhankelijke snelheid)
Klopt, Navcore8 is niet bedoeld voor de One, maar na het nodige tweakwerk werkt deze toch op de TT one serie :-) en ook de menu's van de Go x30 series zijn door het TT open project gewoon weer naar voren te toveren. Natuurlijk is het maar een voorbeeld van wat al mogelijk is met de TT serie, ik denk dat als Navcore8 werkt zoals het bedoeld is, er ook voor de TT one serie behoefte is aan een officiële versie. Niet iedereen gaat immers tweaken. Is alleen jammer dat vanaf V3 er inderdaad te weinig flash geheugen is voor de (W-E) Europa Versie.
Tijdens het soldeerwerk heb ik door gebrek aan een camera niks op de foto kunnen zetten (vriendin heeft alle gear mee), maar aangezien het mij op basis van die afbeeldingen is gelukt moet iedere andere tweaker het eigenlijk ook kunnen. Maak voordat je begint wel een backup van je TomTom, deze zal je namelijk moeten terugzetten op de nieuwe geheugenkaart!Anoniem: 76854 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:36:
Heb je dan toevallig een schema waar ik uit kan afleiden welke draajes ik waar moet solderen. Ben al een tijdje opzoek naar zoeits nl.
Mjin TT v3 heeft nl geen SD slot waar de kaarten op zitten maar een intern geheugen. 1GB is te weinig voor WC europa.
Deze foto laat de aansluitingen duidelijk zien: LINK
Deze foto laat zien dat op de kaart dezelfde volgorde behouden moet worden: LINK
* MaNdM is in ieder geval happy met zijn TomTom One v3 met 2GB geheugen
To be determined...
De TomTomV4-21 is bij de MediaMarkt omgeruild voor een nieuw exemplaar; was net buiten de 14 dagen omwisseltermijn maar omdat m'n zwager aangaf dat ie speciaal voor de vakantie was aangeschaft deed men niet moeilijk. Bleef na aanzetten vragen om taalkeuze e.d. en hing daarna.
Zit voor mezelf te kijken met dit in m'n achterhoofd wat een goedkope maar snelle betrouwbare oplossing is; redelijke fix en redelijke navigeersnelheid plus mogelijke SD-kaart (dus harde reset en desnoods reservekaartje voor problemen). Nou lees ik op Kieskeurig bij Tomtom One XL HD (goedkoop met postbankrentepunten voor ca 185 euro) dat ie wat trager is en je mogelijk softwareversie 6 (ipv 7 die er op staat) moet installeren.
Heeft iemand ervaring met zo'n One XL; is oudere versie maar groter scherm. Of ik nou One V4/21 of One XL moet nemen (dat HD is 1 jaar gratis, heb er verder geen behoefte aan). Kans op herstel na reset lijkt me hier groter dan bij V4?
Zit voor mezelf te kijken met dit in m'n achterhoofd wat een goedkope maar snelle betrouwbare oplossing is; redelijke fix en redelijke navigeersnelheid plus mogelijke SD-kaart (dus harde reset en desnoods reservekaartje voor problemen). Nou lees ik op Kieskeurig bij Tomtom One XL HD (goedkoop met postbankrentepunten voor ca 185 euro) dat ie wat trager is en je mogelijk softwareversie 6 (ipv 7 die er op staat) moet installeren.
Heeft iemand ervaring met zo'n One XL; is oudere versie maar groter scherm. Of ik nou One V4/21 of One XL moet nemen (dat HD is 1 jaar gratis, heb er verder geen behoefte aan). Kans op herstel na reset lijkt me hier groter dan bij V4?
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
??? Een nieuwe TomTom en dan is het nodig dat je er eerst andere software op moet installeren? Enerzijds sta ik nergens van te kijken maar anderzijds staan er op kieskeurig ook reacties van mensen die nog geen USB-kabel van een fietsketting kunnen onderscheiden. Echt ongelooflijk wat je daar soms leest. Dat ie traag is zou kunnen als je niet de GPSfix gebruikt, dan kan het goed een paar minuten duren voordat je signaal hebt, maar dat geldt volgens mij voor alle TomTom's.
Als je 'm koopt en hij heeft kuren, breng je hem toch gewoon terug? En dat die ene TT 4 nou kuren had wil toch niet zeggen dat de rest ook bagger is?
Als je 'm koopt en hij heeft kuren, breng je hem toch gewoon terug? En dat die ene TT 4 nou kuren had wil toch niet zeggen dat de rest ook bagger is?
Is dat zo'n goeie aanbieding dan? De TT One v4 Europe is 179,- bij BCC.tweaktubbie schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:38:
Voor wie een TT One V3 met tas/oplader/waardebon voor 199 bij de ANWB wil: link
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
V3 Europa is vanaf 149 euro te krijgen: pricewatch: TomTom One V3 Europe (Europa)
V4 Europa is vanaf 166 euro te krijgen: pricewatch: TomTom One V4 Europe 22 (Europa)
(Overigens heb ik niet gekeken of de webshops hem nog op voorraad hebben.)
V4 Europa is vanaf 166 euro te krijgen: pricewatch: TomTom One V4 Europe 22 (Europa)
(Overigens heb ik niet gekeken of de webshops hem nog op voorraad hebben.)
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik heb hem een tijdje gebruikt maar ben wel een beetje teleurgesteld over de TomTom v3. Route plannen gaat traag, en soms stuurt ie je heel erg raar, helemaal binnendoor sluipdoor. Vooral bij snelwegen geeft ie rare instructies. De POI's zijn erg onnauwkeurig, soms zegt ie "bestemming bereikt" terwijl je echt niks ziet
Krijgt tweakers.net geen persberichten van TomTom? Nieuwe apparaten willen nog wel eens uitlekken; dealers krijgen ze onder embargo. Maar een NavCore download komt via HOME, niet via de dealer.
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Vandaag 31-versie gekocht bij A'dam Arena, was daar kennelijk in de aanbieding; ruim 1,2GB update (waarom weer 7.25???) en via MapShare zaakje geupdate. De 22-versie is daar overigens 179. Aangezien ie niet in pricewatch stond maar even vermelding hier; geen spam 

Heeft iemand toevallig een "lege stem" voor de tomtom? Ik zal even toelichten wat ik bedoel. Als ik aan het rijden ben met de tomtom aan dan heb ik eigenlijk het liefst dat hij geen instructies geeft. Nu kan je daarvoor wel de geluiden uitschakelen, maar dan hoor je ook geen waarschuwingen van flitslocaties. Volgens mij is de oplossing om een lege stem te maken. Of heeft iemand een andere en misschien makkelijkere oplossing?
To be determined...
Wat is er mis met 7.25? Dat is de meest recente kaart voor de ONE serie.tweaktubbie schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:08:
Vandaag 31-versie gekocht bij A'dam Arena, was daar kennelijk in de aanbieding; ruim 1,2GB update (waarom weer 7.25???) en via MapShare zaakje geupdate.
Vreemde is dat apparaat met TT-Home ging checken voor nieuwe kaart, en die was er: 7.25. Huidige versie: 7.25. Kennelijk zit er wel verschil in achter de komma...MSalters schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:00:
[...]
Wat is er mis met 7.25? Dat is de meest recente kaart voor de ONE serie.
Ik heb ooit silent-voice.rar gedownload, die doet precies wat jij wilt. Even zoeken met Google en het moet te vinden zijn.MaNdM schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:41:
Heeft iemand toevallig een "lege stem" voor de tomtom? Ik zal even toelichten wat ik bedoel. Als ik aan het rijden ben met de tomtom aan dan heb ik eigenlijk het liefst dat hij geen instructies geeft. Nu kan je daarvoor wel de geluiden uitschakelen, maar dan hoor je ook geen waarschuwingen van flitslocaties. Volgens mij is de oplossing om een lege stem te maken. Of heeft iemand een andere en misschien makkelijkere oplossing?
Mail me maar even, dan stuur ik je de silence voice op.
[ Voor 48% gewijzigd door smeerbartje op 27-09-2008 12:37 ]
http://www.gpsice.co.uk/silentvoice.htmlpven schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:06:
[...]
Ik heb ooit silent-voice.rar gedownload, die doet precies wat jij wilt. Even zoeken met Google en het moet te vinden zijn.
Helden! Heel erg bedankt.
To be determined...
Iedere keer als ik de TT op TThome aansluit, komt hij met twee mogelijk updates:
• quickfix (die staat default aangevinkt)
• western europe (die heb ik ooit voor mijn TT700go aangeschaft)
Iemand enig idee hoe ik van deze twee updates af kan komen? De quickfix heb ik al verschillende keren geïnstalleerd, de western europ kaart kan ik niet installeren (past niet op TT one XL).
Ook grappig: ik heb via de nieuwe TThome mijn kaart bijgewerkt. Voor het downloaden wordt gemeld dat de kaart een bepaalde omvang heeft, waarna het downloaden begint. Bijna aan het einde van het downloaden krijg ik (terecht) de melding dat mijn harde schijf vol is. Waarom begint de download als het toch niet op schijf past?
• quickfix (die staat default aangevinkt)
• western europe (die heb ik ooit voor mijn TT700go aangeschaft)
Iemand enig idee hoe ik van deze twee updates af kan komen? De quickfix heb ik al verschillende keren geïnstalleerd, de western europ kaart kan ik niet installeren (past niet op TT one XL).
Ook grappig: ik heb via de nieuwe TThome mijn kaart bijgewerkt. Voor het downloaden wordt gemeld dat de kaart een bepaalde omvang heeft, waarna het downloaden begint. Bijna aan het einde van het downloaden krijg ik (terecht) de melding dat mijn harde schijf vol is. Waarom begint de download als het toch niet op schijf past?

[ Voor 30% gewijzigd door pven op 28-09-2008 22:38 ]
Je krijgt volgens mij om de 2 à 3 dagen een nieuwe update van je QuickFix; dus die kan je gewoon elke keer installeren voor een snellere satteliet ontvangst.
..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..
Klopt. QuickGPSfix is een ephemeris update, met de meest recente informatie over baanverstoringen. De reden waarom het "Quick" heet, is omdat je diezelfde informatie anders uit het GPS signaal moet halen. Je ziet het probleem: je hebt eerst een fix nodig, om die informatie uit het GPS signaal te halen, en die eerste fix is zonder die ephemeris nogal langzaam.
GPS satellieten hebben door een groot aantal oorzaken last van baanverstoringen. De zwaartekracht van de aarde is niet echt uniform, en de maan draait ook nog rond. Dat is allemaal redelijk voorspelbaar, maar niet perfect. Momenteel is het 1 week vooruit goed te voorspellen, vandaar de update frequentie.
Het "niet passen" is een bugje ja; HOME zou zich moeten realiseren dat het niet gaat passen - geen SD slot, en zelfs als je alle andere content delete heb je niet genoeg ruimte. Ik vermoed dat dit scenario zeldzaam is omdat normaal geproken je die map niet eens kunt kopen.
GPS satellieten hebben door een groot aantal oorzaken last van baanverstoringen. De zwaartekracht van de aarde is niet echt uniform, en de maan draait ook nog rond. Dat is allemaal redelijk voorspelbaar, maar niet perfect. Momenteel is het 1 week vooruit goed te voorspellen, vandaar de update frequentie.
Het "niet passen" is een bugje ja; HOME zou zich moeten realiseren dat het niet gaat passen - geen SD slot, en zelfs als je alle andere content delete heb je niet genoeg ruimte. Ik vermoed dat dit scenario zeldzaam is omdat normaal geproken je die map niet eens kunt kopen.
[ Voor 17% gewijzigd door MSalters op 29-09-2008 10:35 ]
Kort vraagje, ik krijg binnenkort de tomtom one v3 binnen.
Heeft het zin om hier een RDS/ TMC ontvanger voor te kopen?
Ik vind de prijs hiervoor overigens wel vrij hoog, maar als het werkt, is het het misschien wel waard?
De ervaringen in dit topic, die ik dmv zoeken (op tmc/ rds) gevonden heb, zijn niet echt positief?
Maar ik ben hier dus wel benieuwd naar.
Ik vind de prijs hiervoor overigens wel vrij hoog, maar als het werkt, is het het misschien wel waard?
De ervaringen in dit topic, die ik dmv zoeken (op tmc/ rds) gevonden heb, zijn niet echt positief?
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Een vriend van mij was onlangs in New York met de auto onderweg met een TT one XL (voorlaatste versie). Bleek slechte ontvangst te hebben door al die wolkenkrabbers die in de weg stonden. Verder nog nooit problemen gehad met dat ding. Ik vind dat toch wel een heel suf verhaal. Als je toch érgens profijt zou moeten hebben van een navigatiesysteem dan is het toch wel in grote steden... Kan me niet voorstellen dat TT daarmee weg zou komen in de VS. Iemand hier soortgelijke ervaringen?
Op MP verkopen ze ze ook wel voor wat minder. Ik heb ook de aankoop overwogen maar de ervaringen die je op het web leest zijn idd op zijn best wisselend te noemen. Ik zou het vooral handig vinden onderweg naar vakantie (wintersport is altijd veel fileleed), maar dan schijnt zo'n ding je dus al op een anderer route te gaan zetten als er 500 km verderop een file staat. Schiet ook niet erg op. Maar ja, probeer het en je weet het...jpm.lensen schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:23:
Kort vraagje, ik krijg binnenkort de tomtom one v3 binnen.
Ik gebruik hem ook in de VS en heb er vrijwel geen problemen mee. Kan hem rustig binnen aanzetten en nog 1 streepje bereik hebben. In de auto werkt ie prima, terwijl ik hem niet eens tegen het raam heb maar bij de askbak achter de pook.joepert schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:42:
Een vriend van mij was onlangs in New York met de auto onderweg met een TT one XL (voorlaatste versie). Bleek slechte ontvangst te hebben door al die wolkenkrabbers die in de weg stonden. Verder nog nooit problemen gehad met dat ding. Ik vind dat toch wel een heel suf verhaal. Als je toch érgens profijt zou moeten hebben van een navigatiesysteem dan is het toch wel in grote steden... Kan me niet voorstellen dat TT daarmee weg zou komen in de VS. Iemand hier soortgelijke ervaringen?
Bedankt voor de marktplaats tip.joepert schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:44:
[...]
Op MP verkopen ze ze ook wel voor wat minder. Ik heb ook de aankoop overwogen maar de ervaringen die je op het web leest zijn idd op zijn best wisselend te noemen. Ik zou het vooral handig vinden onderweg naar vakantie (wintersport is altijd veel fileleed), maar dan schijnt zo'n ding je dus al op een anderer route te gaan zetten als er 500 km verderop een file staat. Schiet ook niet erg op. Maar ja, probeer het en je weet het...
Ik zou het waarschijnlijk wel regelmatig willen gebruiken, omdat op mijn traject nogal eens file staat, en er wel alternatieven zijn. Maar ik zal eens kijken op mp, en nog even verder zoeken. Het is dus wel mijn bedoeling het regelmatig te gebruiken.
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Interessant. Hij had gewoon zijn in Nederland aangeschafte TT meegenomen. Heb je de jouwe in de VS gekocht? Misschien dat TT er in de VS wat betere GPS-ontvangers inzet vanwege de vele hoge gebouwen? Ik heb binnen zelden bereik en als ik door de schipholtunnel rijd ben ik mijn signaal ook al kwijt.Megamind schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:47:
[...]
Ik gebruik hem ook in de VS en heb er vrijwel geen problemen mee. Kan hem rustig binnen aanzetten en nog 1 streepje bereik hebben. In de auto werkt ie prima, terwijl ik hem niet eens tegen het raam heb maar bij de askbak achter de pook.
Ik vond mijn TomTom ook héél handig in de tunnels bij Basel, waar soms een afslag in de tunnel zit....
Hm ja ik heb hem in de US gekocht. Maar volgens mij komt het allemaal uit dezelfde fabriek. Hij is soms erg verwarrend op de snelwegen aangezien je in de US ook afslagen links hebt en dat de afslagen zo groot zijn dat het lijkt "rechts aanhouden" = neem de afslag. Niet dus. Goed kijken op het kaartje dus soms.
Ik heb hem nog niet gebruikt in tunnels, dus daar kan ik niets over zeggen.
Ik heb hem nog niet gebruikt in tunnels, dus daar kan ik niets over zeggen.
Er zijn wel verschillende modellen ONE XLs, maar die verschillen alleen in de hoeveelheid geheugen (VS heeft 1GB nodig, Frankrijk past in 512 MB). In de "urban canyon" doen die het even slecht.
Maar je kunt niet zomaar prestaties vergelijken hier. Een warmte-werende voorruit is vervelend, hoge gebouwen ook. Het is goed mogelijk dat je beide los niet merkt, maar pas als je tussen hoge gebouwen rijdt in een auto met zo'n ruit.
Tunnels blijven een probleem voor ONEs en XLs, en zelfs de goedkopere GOs. Alleen de 920/930/940 heeft EPT als backup voor GPS. Ingebouwde navigatie kan de wielsnelheid gebruiken, dat is de mooiste oplossing.
Maar je kunt niet zomaar prestaties vergelijken hier. Een warmte-werende voorruit is vervelend, hoge gebouwen ook. Het is goed mogelijk dat je beide los niet merkt, maar pas als je tussen hoge gebouwen rijdt in een auto met zo'n ruit.
Tunnels blijven een probleem voor ONEs en XLs, en zelfs de goedkopere GOs. Alleen de 920/930/940 heeft EPT als backup voor GPS. Ingebouwde navigatie kan de wielsnelheid gebruiken, dat is de mooiste oplossing.
Ah, ik dacht dat er iedere keer dezelfde update werd gedownload. Dank voor de uitleg.MSalters schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:32:
Klopt. QuickGPSfix is een ephemeris update
[...]
Bedoel je dat ik een zeldzame map heb gekocht of bedoel je iets anders? (Het is gewoon legaal via TThome gekocht en gedownload.Het "niet passen" is een bugje ja; HOME zou zich moeten realiseren dat het niet gaat passen - geen SD slot, en zelfs als je alle andere content delete heb je niet genoeg ruimte. Ik vermoed dat dit scenario zeldzaam is omdat normaal geproken je die map niet eens kunt kopen.
Ik denk dat hij bedoelt is dat je die map nooit hebt mogen kunnen kopen aangezien die nooit gaat passen
Mensen, ik heb de tmc/ rds uitbreiding dmv markplaats gekocht, voor 29 euro.
Dat heb ik er nog wel voor over, ik zal in de toekomst mijn ervaringen posten.
29 euro tov 100 euro (2de hands tomtom one v3) gaat nog wel.
Maar 80 euro tov 100 euro vind ik een beetje scheve verhouding, dan is de rds/ tmc ontvanger bijna even duur als de hele tomtom one.....
Dat heb ik er nog wel voor over, ik zal in de toekomst mijn ervaringen posten.
29 euro tov 100 euro (2de hands tomtom one v3) gaat nog wel.
Maar 80 euro tov 100 euro vind ik een beetje scheve verhouding, dan is de rds/ tmc ontvanger bijna even duur als de hele tomtom one.....
[ Voor 0% gewijzigd door jpm.lensen op 16-10-2008 08:44 . Reden: spelling ]
Vermeld er wel even bij welk model je precies hebt. TomTom heeft de kopers van de eerste (slechte) TMC ontvangers een nieuwe toegestuurd. Hopelijk heb je geen oude, slechte maar zo'n nieuw model gekicht. (Alhoewel ik het voor 29 euro somber inzie)
ik heb mijn 2 weken oude tomtom V4 21 via tomtom zelf geupdate (gratis binnen de eerste 30 dagen) nu heb ik versie 8.012 het vreemde is als ik tomtom home 2 start zegt hij van u map is 54 weken oud er staan 35183Gratis map share correcties voor u klaar, maar als ik op update klick zegt hij er zijn geen update gevonden, heeft iemand en idee???
ik heb al gekeken of ik de laatste versie van tomtom home heb, heb het ook voor zekerheid opnieuw geinstaleerd maar nog steeds niets
ik heb al gekeken of ik de laatste versie van tomtom home heb, heb het ook voor zekerheid opnieuw geinstaleerd maar nog steeds niets
Nee dat heb ik ook, ik heb dat al voor de laatste 3 weken, en nogsteeds nax. Ik denk dat het een bug is oid...
was dat bericht voor mij bedoelt ?Megamind schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:01:
Nee dat heb ik ook, ik heb dat al voor de laatste 3 weken, en nogsteeds nax. Ik denk dat het een bug is oid...
TomTom heeft blijkbaar richting jouwnav.nl aangegeven dat MapShare er een paar dagen uitligt.
nou kreeg net te zien dat er en nieuwe TomTom home beschikbaar is 2.4. even geupdate en nu zegt hij:
je kaart is bij gewerkt er worden 0 map share correcties gebruikt
ik begrijp er niets meer van, hebben ze gewoon map share uitgezet of zo?? want ik kan me niet voor stellen dat er 0 correcties zijn
ik begrijp er niets meer van, hebben ze gewoon map share uitgezet of zo?? want ik kan me niet voor stellen dat er 0 correcties zijn
[ Voor 20% gewijzigd door soheilmd op 01-10-2008 12:06 ]
Ik weet niet of het de nieuwe of oude is, maar volgens de website , zou het de nieuwste versie moeten zijn? (mocht de directe link niet werken, ik kom er als volgt, klikken op tomtom, dan one v3 en dan scrollen naar de rds/ tmc)MSalters schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:50:
Vermeld er wel even bij welk model je precies hebt. TomTom heeft de kopers van de eerste (slechte) TMC ontvangers een nieuwe toegestuurd. Hopelijk heb je geen oude, slechte maar zo'n nieuw model gekicht. (Alhoewel ik het voor 29 euro somber inzie)
Ik heb het vandaag als het goed is allemaal binnen, ga het morgen proberen!LET OP: Het betreft hier de laatste versie TMC ontvangers
Keep you posted!
[ Voor 14% gewijzigd door jpm.lensen op 02-10-2008 16:09 . Reden: aanvulling ]
Anoniem: 136269
Hoi ik gebruik nu zelf een garmin maar de mobiele flitsers en fileinfo via TMC is nogal matig vind ik.
Nu zag ik op het apparaat (TT one v3) van mn broertje dat je ook mobiele flitsers via de TT zelf aan kan melden.
Nu vroeg ik me af hoe die gegevens terrecht komen bij de andere gebruikers. Is dat via HD Traffic of via de server en dan de Home applicatie? Of worden er alleen punten aangemaakt waar regelmatig mobiel geflitst wordt?
Als de mobiele controles via HD Traffic worden doorgegeven dan geeft dat een behoorlijk goede dekking denk ik dan. Dan ga ik mss wel overstappen haha.
Nu zag ik op het apparaat (TT one v3) van mn broertje dat je ook mobiele flitsers via de TT zelf aan kan melden.
Nu vroeg ik me af hoe die gegevens terrecht komen bij de andere gebruikers. Is dat via HD Traffic of via de server en dan de Home applicatie? Of worden er alleen punten aangemaakt waar regelmatig mobiel geflitst wordt?
Als de mobiele controles via HD Traffic worden doorgegeven dan geeft dat een behoorlijk goede dekking denk ik dan. Dan ga ik mss wel overstappen haha.
Ik heb dit ff bij de support neergelegd en MapShare is idd. uitgeschakeld. Dit is echter tijdelijk:soheilmd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:59:
nou kreeg net te zien dat er en nieuwe TomTom home beschikbaar is 2.4. even geupdate en nu zegt hij:
MapShare is op dit moment uitgeschakeld, hierdoor kunt u deze dus ook niet gebruiken. Dit zal spoedig worden opgelost.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Bedankt voor de informatie.Bl@ckbird schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:38:
[...]
Ik heb dit ff bij de support neergelegd en MapShare is idd. uitgeschakeld. Dit is echter tijdelijk:
[...]
sinds ik 8.xx heb, heb ik dat gevoel dat ie ook veel langer op zoek is naar sattelit vroeger had ik 1 keer per week dat het 2-3 minuten nodig had om satteliten te vinden mar nu doet die dat 2-3 keer perweek, moet wel zeggen dat ik tomtom 3-4 keer dagelijks gebruik.
zijn er meer ensen die hier last van hebben of is dat gewoon normaal??
En sinds tomtom blijkbaar al je gegevens opslaat voor deelname aan anonyme verbetering van tomtom (rit duur, snelheiden, gereden afstand) is het mogelijk om zelf die gegevens te lezen???
[ Voor 13% gewijzigd door soheilmd op 07-10-2008 12:56 ]
Heb je wel quickfix geinstalleerd? Dat scheelt aanzienlijk veel tijd!
ja dat doet ie elke zoveel dagen automatishMegamind schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:16:
Heb je wel quickfix geinstalleerd? Dat scheelt aanzienlijk veel tijd!
Mijn flitsers worden nooit bijgewerkt. Ik vermoed dat je TomTom er mee helpt door ze door te geven, maar dat je er vervolgens niets voor terug krijgt. Omdat de flitsers inj mijn TomTom redelijk verouderd waren (december 2007) heb ik er maar een POI opgezet met actuele flitsers en de standaard-flitsers uit gezet.Anoniem: 136269 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:50:
Hoi ik gebruik nu zelf een garmin maar de mobiele flitsers en fileinfo via TMC is nogal matig vind ik.
kickjesoheilmd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:40:
[...]
En sinds tomtom blijkbaar al je gegevens opslaat voor deelname aan anonyme verbetering van tomtom (rit duur, snelheiden, gereden afstand) is het mogelijk om zelf die gegevens te lezen???
Ik heb nog nergens gezien dat iemand dat uitgezocht heeft.
Update: De bestelde RDS/ TMC ontvanger is helaas niet leverbaar.jpm.lensen schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:05:
Ik heb het vandaag als het goed is allemaal binnen, ga het morgen proberen!
Keep you posted!
Ze hadden er 100 besteld, 41 geleverd, en op volgorde van aanmelding verstuurd.
Ik heb wel ondertussen mijn geld weer terug. Dat is dus weer wel netjes.
Nu dus nog even op marktplaats aan het kijken, of er nog een RDS/ TMC ontvanger te vinden is voor weinig.
MapShare wordt inmiddels weer online gebracht, maar niet voor elke map tegelijk. (Aldus jouwnav.nl)Bl@ckbird schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:38:
Ik heb dit ff bij de support neergelegd en MapShare is idd. uitgeschakeld. Dit is echter tijdelijk:
kan ik ook bevestigen, ik kreeg iets van 65000 mapcorecties !!! moet wel zeggen dat die 12 mb binnen seconden binnen warenMSalters schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:55:
[...]
MapShare wordt inmiddels weer online gebracht, maar niet voor elke map tegelijk. (Aldus jouwnav.nl)
maar weet er nog steeds niemand hoe je die log gegevens van en tomtom uit kunt lezen?? zoals gedane rits, afstand, snelheid ...........
@solheimd: mijn reply van 9 oktober was voor jou bedoeld. Nee, dus, althans niemand op de fora. Er zijn genoeg mensen die het willen, maar nog niemand is het gelukt. Om dit nog enigzins on-topic te houden: zou je misschien kunnen posten wat je zelf al hebt uitgevonden?
nou ik ben zelf op moment bezig zoveel informatie over het apparat zelf te vinden (interne software) de verschillende file types en waarvoor ze dienen, want in mijn ogen moet het haalbaar zijnMSalters schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:25:
. Om dit nog enigzins on-topic te houden: zou je misschien kunnen posten wat je zelf al hebt uitgevonden?
Anoniem: 265383
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben opzoek naar een TomTom, en mijn oog is gevallen op de volgende moddelen:
TomTom ONE XL (2007) en 188,-
TomTom ONE XL Europa 31 2nd Edition ( 2008) en 235,-
Normaal vergelijk je de opvolger met de oude versie, en zie je een paar extra functies die de nieuwe versie extra heeft gekregen. Bij deze moddelen is dat niet echt het geval. De oudere heeft bijvoorbeeld weer meer van het 1, ( bluetooth, SD card slot, meer talen, zoeken via postcode) en dat heeft de nieuwe niet.
De nieuwe heeft een betere accu, en meer kaarten ( oost europa, niet interresant voor mij, net als de accu, want ik koop toch een snoertje voor de stroom). Het lijkt er dus op dat de oude meer functies heeft dan de nieuwe, op de kaarten en de accu na. Maar is er bijvoorbeeld ook iets veranderd in de hardware ( is de nieuwe sneller? en beschikt de software over meer functies?) ik kan het echt nergens goed vinden en kom er niet meer uit. Is er iemand die mij verder kan helpen?
Gr,
Normaal vergelijk je de opvolger met de oude versie, en zie je een paar extra functies die de nieuwe versie extra heeft gekregen. Bij deze moddelen is dat niet echt het geval. De oudere heeft bijvoorbeeld weer meer van het 1, ( bluetooth, SD card slot, meer talen, zoeken via postcode) en dat heeft de nieuwe niet.
De nieuwe heeft een betere accu, en meer kaarten ( oost europa, niet interresant voor mij, net als de accu, want ik koop toch een snoertje voor de stroom). Het lijkt er dus op dat de oude meer functies heeft dan de nieuwe, op de kaarten en de accu na. Maar is er bijvoorbeeld ook iets veranderd in de hardware ( is de nieuwe sneller? en beschikt de software over meer functies?) ik kan het echt nergens goed vinden en kom er niet meer uit. Is er iemand die mij verder kan helpen?
Gr,
Ik snap ook echt niet waarom dit zo onduidelijk moet zijn allemaal. Is dit verkoop-technisch beter ofzo? I.i.g. vreemd en -naar mijn mening- klantonvriendelijk.Anoniem: 265383 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:11:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben opzoek naar een TomTom, en mijn oog is gevallen op de volgende moddelen:
Gr,
Update Update
Ik heb afgelopen maandag de rds/tmc ontvanger mogen ontvangen.
Het gaat om deze versie

De installatie vond ik erg goed, gewoon aansluiten, en automagisch, kwam er een zijbalk bij.
Na wat instellingen die ik verandert heb, moet hij nu automatisch de beste route pakken.
De configuratie, installatie ging dus erg goed!
Gisteren middag was de grootte test, ik moest naar amsterdam toe in de middag, en het regende, dus stonden er aardig wat files. Hij gaf dit goed aan. Alleen was ik soms nog wat eigenwijs. En had ik het idee, dat hij soms wat achter liep met de info. Hij gaf bijvoorbeeld op de ring (amsterdam) aan, dat ik 1 minuut vertraging zou hebben, maar volgens mij heb ik er wel 5 minuten langer over gedaan. Ook gaf hij op de terugweg, na mij netjes om de files heen geleid te hebben, aan dat er een afgesloten rijstrook zou zijn, maar deze was er gelukkig niet.
Ik moet wel zeggen, dat ik gisteren nog dmv tomtom home, een update voor rds/tmc heb gehad.
Dus ik zal hem nu nog wat vaker gaan gebruiken, en kijken hoe het dan werkt op de langere termijn.
Maar voorlopig denk ik dat het een goede investering was, van ongeveer 30 euro. Wat ik een redelijk bedrag vind. Persoonlijk vind ik hd traffic wat duur, tientje per maand. Maar hetzelfde geld voor de nieuwste kaarten, daar zou ik 55 euro per jaar voor kwijt zijn. Terwijl de hele tomtom mij 100 euro heeft gekost... Ik vind de verhouding hierin wat scheef. Wat ik ook wel fijn zou vinden, is als je gewoon een nieuwe kaart los kon kopen, voor misschien 10 euro?
Maar kortom, mijn eerste ervaring is positief. Ik zal later meer ervaringen posten, over de langere termijn.
Ik heb afgelopen maandag de rds/tmc ontvanger mogen ontvangen.
Het gaat om deze versie

De installatie vond ik erg goed, gewoon aansluiten, en automagisch, kwam er een zijbalk bij.
Na wat instellingen die ik verandert heb, moet hij nu automatisch de beste route pakken.
De configuratie, installatie ging dus erg goed!
Gisteren middag was de grootte test, ik moest naar amsterdam toe in de middag, en het regende, dus stonden er aardig wat files. Hij gaf dit goed aan. Alleen was ik soms nog wat eigenwijs. En had ik het idee, dat hij soms wat achter liep met de info. Hij gaf bijvoorbeeld op de ring (amsterdam) aan, dat ik 1 minuut vertraging zou hebben, maar volgens mij heb ik er wel 5 minuten langer over gedaan. Ook gaf hij op de terugweg, na mij netjes om de files heen geleid te hebben, aan dat er een afgesloten rijstrook zou zijn, maar deze was er gelukkig niet.
Ik moet wel zeggen, dat ik gisteren nog dmv tomtom home, een update voor rds/tmc heb gehad.
Dus ik zal hem nu nog wat vaker gaan gebruiken, en kijken hoe het dan werkt op de langere termijn.
Maar voorlopig denk ik dat het een goede investering was, van ongeveer 30 euro. Wat ik een redelijk bedrag vind. Persoonlijk vind ik hd traffic wat duur, tientje per maand. Maar hetzelfde geld voor de nieuwste kaarten, daar zou ik 55 euro per jaar voor kwijt zijn. Terwijl de hele tomtom mij 100 euro heeft gekost... Ik vind de verhouding hierin wat scheef. Wat ik ook wel fijn zou vinden, is als je gewoon een nieuwe kaart los kon kopen, voor misschien 10 euro?
Maar kortom, mijn eerste ervaring is positief. Ik zal later meer ervaringen posten, over de langere termijn.
De update die je via HOME hebt gekregen zorgt niet voor betere TMC data, sorry. Dat is een fundamentele beperking van TMC - er wordt relatief weinig data verzonden, met een lage frequentie. Je betaalt inderdaad meer voor HD traffic, maar dat wordt dan ook veel vaker geupdatet.
Een losse kaart is te koop, en kost je zo'n 80 euro. Ik snap dat je graag minder zou betalen. Ik zou ook graag een Ferrari voor 1/8'ste van de normale prijs hebben.
Een losse kaart is te koop, en kost je zo'n 80 euro. Ik snap dat je graag minder zou betalen. Ik zou ook graag een Ferrari voor 1/8'ste van de normale prijs hebben.
Aansteker voeding is standaard bij beiden, hoef je niet voor te betalen. Ik vermoed dat beiden exact dezelfde talen hebben - wat bedoel je precies daarmee, eigenlijk? Meegeleverde stemmen? De standaard stemmen zijn ook te downloaden,als je bijvoorbeeld Bulgaars of Ests wil.Anoniem: 265383 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:11:
De nieuwe heeft een betere accu, en meer kaarten ( oost europa, niet interresant voor mij, net als de accu, want ik koop toch een snoertje voor de stroom).
Eerlijk gezegd zie ik de XL 2007 als de betere koop, puur omdat 'ie goedkoper is. En ik vermoed dat 'ie voornamelijk goedkoper is omdat het een ouder model is. Check wel even op de doos of je kaartgarantie hebt.
Dat de update niet zorgt voor betere TMC data begrijp ik, maar misschien hebben ze toch iets aangepast? Misschien de verwachte vertraging? Ik kreeg vrij regelmatig een piepje dat er verkeersinfo was. Ook op eerdere ingebouwde navigatie systemen zag ik dat TMC vaak wel wat achterliep, maar mischien ligt het wel aan de radiostations? Dat ze het niet vaak genoeg bijwerken?MSalters schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:18:
De update die je via HOME hebt gekregen zorgt niet voor betere TMC data, sorry. Dat is een fundamentele beperking van TMC - er wordt relatief weinig data verzonden, met een lage frequentie. Je betaalt inderdaad meer voor HD traffic, maar dat wordt dan ook veel vaker geupdatet.
Ander voordeel van hd traffic, is dat het niet alleen snelweg gebonden is, maar ook N wegen. Ik weet niet of tmc ook over N wegen info krijgt?
Mijn punt met de kaarten is, is dat de verhouding een beetje zoek is. Lijkt een beetje op de printer markt... Printer goedkoop, maar de inkt duur. En in het geval van navigatie, zijn de kaarten de inkt.
Losse kaart 80 euro, dan is het abbonnement weer goedkoper?
Ook had ik nog bij tomtom een vraag neergelegd, dat mijn navigatie systeem 3 maart gekocht is, maar dat ik nu de melding kreeg dat mijn kaarten 4 kwartalen oud zijn, en dat ik geen recht meer op laatste kaart garantie had. Wat ik dus een beetje raar vind. Ik zou denken dat ik recht zou hebben op kaarten van maart/ april?
[ Voor 0% gewijzigd door jpm.lensen op 16-10-2008 12:37 . Reden: spelling ]
Anoniem: 272927
Weet iemand of het mogelijk is om die rijstrook afbeeldingen(van de go) ook op de one te krijgen?
TMC heeft maar erg weinig bandbreedte. Om die reden zenden ze alleen snelweg informatie uit. In theorie zouden radiostations ook de informatie over N wegen kunnen uitzenden, maar dan loopt de informatie van snelwegen nog verder achter. Om een idee te geven: de zendernamen die je in beeld zitten moeten over hetzelfde RDS kanaal, en is is geen toeval dat die namen met 8 karakters per seconde worden verzonden. Het is nog langzamer dan een 1200 baud modem (geen grapje!)jpm.lensen schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:34:
Ook op eerdere ingebouwde navigatie systemen zag ik dat TMC vaak wel wat achterliep, maar mischien ligt het wel aan de radiostations? Dat ze het niet vaak genoeg bijwerken?
Ander voordeel van hd traffic, is dat het niet alleen snelweg gebonden is, maar ook N wegen. Ik weet niet of tmc ook over N wegen info krijgt?
Yup. Maar jouw abonnement gaat duurder worden naarmate je langer wacht met afsluiten. Het goedkoopste moment om af te sluiten is na je gratis kaart update.Mijn punt met de kaarten is, is dat de verhouding een beetje zoek is. Lijkt een beetje op de printer markt... Printer goedkoop, maar de inkt duur. En in het geval van navigatie, zijn de kaarten de inkt.
Losse kaart 80 euro, dan is het abbonnement weer goedkoper?
De vergelijking met printers is niet helemaal eerlijk. Een PND is ongeveer 8 megabyte software en al gauw 256 megabyte kaart - en Europa is ruim over een gigabyte. En het is niet zo dat je op een TomTom alleen TomTom software en kaarten mag gebruiken. Je kunt gewoon de software vervangen, TomTom levert zelfs de sourcecode voor het OS mee (Linux). HP daarentegen doet actief moeite om concurrende inkt te weren.
Nee; die garantie moet je claimen binnen een maand na aanschaf. Kijk, als die download dan een dag duurt omdat je geen snelle ADSL verbinding hebt, dan is dat niet zo'n probleem. Maar je moest dus voor 3 april claimen.Ook had ik nog bij tomtom een vraag neergelegd, dat mijn navigatie systeem 3 maart gekocht is, maar dat ik nu de melding kreeg dat mijn kaarten 4 kwartalen oud zijn, en dat ik geen recht meer op laatste kaart garantie had. Wat ik dus een beetje raar vind. Ik zou denken dat ik recht zou hebben op kaarten van maart/ april?
daar zijn inderdaad navcore versies van die dat kunnen...niet via tomtom trouwensAnoniem: 272927 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:56:
Weet iemand of het mogelijk is om die rijstrook afbeeldingen(van de go) ook op de one te krijgen?
En dan heb je ook een kaart nodig die je niet via TomTom kunt kopen - oftewel, tips in die richting niet gewenst hier
Bedankt voor je antwoorden/ tips.
Ik zal er nog even goed over nadenken, als het alleen maar duurder wordt... Aan de andere kant, zijn er op de plekken waar ik hem wil gebruiken, geen nieuwe snelwegen oid aangelegd. En misschien "krijg" ik dmv mapshare ook wel het een en ander.
Sturen ze de flits info trouwens ook mee met tmc/ rds? De mobiele locaties bedoel ik dan?
TMC ondersteunt flitser meldingen, maar ik ken geen Nederlandse radiostations die het doen.
MapShare is (onder meer) een P2P mechanisme; je kunt geen nieuwe wegen aanmaken, dus die krijg je ook niet van anderen.
MapShare is (onder meer) een P2P mechanisme; je kunt geen nieuwe wegen aanmaken, dus die krijg je ook niet van anderen.
De volgende bekende zenders geven flitsmeldingen via TMC:MSalters schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:44:
TMC ondersteunt flitser meldingen, maar ik ken geen Nederlandse radiostations die het doen.
- Radio 2
- Q-Music
- Radio 538
Have Fun Funske
de kaart kan je wel degelijk via tom tom kopen, en aangezien hun navcore een soort van freeware is voor tomtom gebruikers zie ik het probleem ook niet zo zeer. Feitelijk gebruik je namelijk de one xl navcore voor de gewone one samen met de originele versie 8 kaarten.MSalters schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:25:
En dan heb je ook een kaart nodig die je niet via TomTom kunt kopen - oftewel, tips in die richting niet gewenst hier
voor zover ik me herinner (updates gaan sneller dan ik bij kan houden) is er voor de one ook een navcore 8 versie zonder lane assist, als je daar de ttsystem van een one xl voor gebruikt heb je wel lane assist met dezelfde kaart.
Dat is goed om te weten, en snapt de tomtom deze dan ook, en voegt hij ze toe?funske schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:20:
[...]
De volgende bekende zenders geven flitsmeldingen via TMC:Hier kun je het controleren:http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zenders/. Het betreft de zogenaamd Via zenders
- Radio 2
- Q-Music
- Radio 538
Zou wel erg mooi zijn. Ik zal eens nakijken op welke frequentie hij staat!
Update: ik heb hem nu op 538 staan, nu dus even afwachten op een flitser.... (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen....
[ Voor 16% gewijzigd door jpm.lensen op 20-10-2008 08:58 . Reden: toevoeging/ update ]
Na lang zoeken heb ik zojuist de problemen opgelost met mijn Tomtom en het witkruis in het scherm probleem. Nu heb ik de Tomtom ge-update, maar herkend hij mijn kaart niet meer
Hij geeft aan 'geen kaart gevonden'. Terwijl ik deze er gewoon weer op gekopieerd heb. Weet iemand een oplossing om de Tomtom de kaart wel weer te laten herkennen?
Gokje: je hebt een nieuwe SD kaart gebruikt?
Nee, mijn One v3 biedt geen ondersteuning voor een SD kaart.MSalters schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:28:
Gokje: je hebt een nieuwe SD kaart gebruikt?
Ok, dat was uit je post van gisteren niet af te leiden. Heb je wel alle files in je kaart-directory? Kun je hier een lijst posten? En denkt HOME dat je nog een kaart hebt?
Misschien is dit al eens eerder gevraagd, maar is het mogelijk om andere landen uit de standaard kaart te rippen?
Ik heb een ONE XL Europe, maar rijd voor 99,9% in europa. Een vakantie naar belgie/luxemburg/duitsland kan nog wel, maar das een enkel keertje natuurlijk.
Ik vind het namelijk een zware tekortkoming in de interface dat ik m'n adres vanaf plaatsnaam moet beginnen.
Dit resulteerd in het lang wachten tot er eindelijk plaatsen gevonden zijn tijdens het typen. Plaatsen in frankrijk/spanje/finland die met dezelfde letters beginnen, maar waar ik niet echt naar toe wil.
Ik wil gewoon dat ie standaard in nederland gaat zoeken. Scheelt een hoop tijd
Ik heb een ONE XL Europe, maar rijd voor 99,9% in europa. Een vakantie naar belgie/luxemburg/duitsland kan nog wel, maar das een enkel keertje natuurlijk.
Ik vind het namelijk een zware tekortkoming in de interface dat ik m'n adres vanaf plaatsnaam moet beginnen.
Dit resulteerd in het lang wachten tot er eindelijk plaatsen gevonden zijn tijdens het typen. Plaatsen in frankrijk/spanje/finland die met dezelfde letters beginnen, maar waar ik niet echt naar toe wil.
Ik wil gewoon dat ie standaard in nederland gaat zoeken. Scheelt een hoop tijd
Bij mijn One v2 zoekt die automatisch vanuit het land wat je als laatste gebruikt. Als ik naar een ander land wil navigeren, moet ik eerst op het vlaggetje drukken om het land te kiezen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Dat is omdat jij een nieuwere NavCore hebt dan Cyrothic.
hm, is dat te upgraden?
of is dat iets vast in je kastje?
of is dat iets vast in je kastje?
Gewoon in TomTom home kan je upgraden als je zoekt naar updates.
Anoniem: 239951
Oké, ik ben nieuw met navigatie systemen. Ik heb een tijdje een JVC KD-NX1R gebruikt, nu wil ik een simpele Tomtom die ik ook in andere autos kan gebruiken.
In de pricewatch lijst word ik gek van alle verschillende versies van TT one, ik wil de laatste versie.
Als ik het goed heb is dat V4, graag zou ik ook kaarten van europa op mijn Tomtom willen.
Nu zag ik dat er onderscheid is tussen west en oost europa? Oost-europa is voor mij niet heel belangrijk. En al die winkels lijken verschillende pakketten te verkopen met verschillende houders/accessoires/etc
Zou iemand hier mij (Tomtom newbie) even kunnen uitleggen wat nou de beste/voordeligste pakketten zijn? Ik meen me te herinneren dat mijn lokale Halfords actie had met de V4 europa voor 144€.
In de pricewatch lijst word ik gek van alle verschillende versies van TT one, ik wil de laatste versie.
Als ik het goed heb is dat V4, graag zou ik ook kaarten van europa op mijn Tomtom willen.
Nu zag ik dat er onderscheid is tussen west en oost europa? Oost-europa is voor mij niet heel belangrijk. En al die winkels lijken verschillende pakketten te verkopen met verschillende houders/accessoires/etc
Zou iemand hier mij (Tomtom newbie) even kunnen uitleggen wat nou de beste/voordeligste pakketten zijn? Ik meen me te herinneren dat mijn lokale Halfords actie had met de V4 europa voor 144€.
Prutsers. Even de helpdesk bellen, die kunnen dat soort zaken alsnog rechtzetten.
De ONE is de simpelste TomTom, en de ONE v4 is inderdaad de nieuwste versie daarvan. Omdat het de simpelste is, heb je'm niet met kaarten van heel Europa. De twee versies die je kunt krijgen zijn Benelux en West Europa.Anoniem: 239951 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:49:
Oké, ik ben nieuw met navigatie systemen. Ik heb een tijdje een JVC KD-NX1R gebruikt, nu wil ik een simpele Tomtom die ik ook in andere autos kan gebruiken.
De ONE v4 komt met ingebouwde houder. Maar er kunnen inderdaad verschillen zitten in draagtasjes etc. De kaarten zijn eigenlijk altijd hetzelfde. Mocht je een doos te pakken krijgen die een tijd op de plank heeft gestaan, dan kun je via HOME (zie mijn sig) eenmalig de huidige kaart gratis downloaden.Nu zag ik dat er onderscheid is tussen west en oost europa? Oost-europa is voor mij niet heel belangrijk. En al die winkels lijken verschillende pakketten te verkopen met verschillende houders/accessoires/etc
Dat lijkt me een heel erg aardige deal. In de pricewatch staat die voor 162+ euro, namelijk. Weet je zeker dat dat geen Benelux prijzen zijn? De ONE serie kun je niet upgraden met een memory kaart, dus Europa past nooit op de Benelux versie. Let dus op wat je koopt.Zou iemand hier mij (Tomtom newbie) even kunnen uitleggen wat nou de beste/voordeligste pakketten zijn? Ik meen me te herinneren dat mijn lokale Halfords actie had met de V4 europa voor 144€.
Anoniem: 239951
Aha oké dan zijn er toch meer veschillen tussen de versies dan op de TomTom site duidelijk wordt in de vergelijkingstabel. Ik zal me wat verder verdiepen in de materie..voordat ik overga tot aankoop.
ik wil niet een goedkope versie die ik later niet meer kan aanpassen, dan betaal ik liever nu wat meer. Of ik neem van de vorige serie het 'luxe-model' One XL 2007 (?)
ik wil niet een goedkope versie die ik later niet meer kan aanpassen, dan betaal ik liever nu wat meer. Of ik neem van de vorige serie het 'luxe-model' One XL 2007 (?)
Ik heb van de week Oost-europa gekocht via TomTom home, nu heb ik deze geinstalleerd op mijn TomTom One v3 met Navicore 3, maar ik krijg elke keer het bericht: De kaart is niet compatible voor deze versie.
De helpdesk geeft geen antwoord en bellen lukt ook niet echt, wat kan ik hier nou tegen doen? Ik heb geen zin om terug te gaan naar Navicore 7 voor die kaarten.
De helpdesk geeft geen antwoord en bellen lukt ook niet echt, wat kan ik hier nou tegen doen? Ik heb geen zin om terug te gaan naar Navicore 7 voor die kaarten.
Je hebt NavCore 7 zelf vervangen door NavCore 8, buiten HOME om, en nu doet je versie 7 map het niet meer? NavCore 3 werkt uberhaupt niet op de ONE serie, dus wees eens duidelijk.
Nee waar zeg ik dat? Ik heb gewoon via Home geupdate en die gaf mij Navicore 8, en die werkt prima met de VS map.
Nu heb ik oost- europa gekocht en deze wilt dus niet draaien, maar het is wel de laatste versie neem ik via de website, ik zie ook geen patch of uitleg hiervoor.
Nu heb ik oost- europa gekocht en deze wilt dus niet draaien, maar het is wel de laatste versie neem ik via de website, ik zie ook geen patch of uitleg hiervoor.
Wij hebben hier een TomTom One XL een tijd terug gekocht.
Super apparaat, maar het is nu al een aantal keer gebeurd dat hij ineens uit het niets opstart (terwijl hij dus in de kast in het hoesje ligt) en een route gaat berekenen. Daarna krijg je dus te horen waar je heen moet.
Ik kan hier dus absoluut geen verklaarbare reden voor vinden en eigenlijk is het best wel freaky.
Super apparaat, maar het is nu al een aantal keer gebeurd dat hij ineens uit het niets opstart (terwijl hij dus in de kast in het hoesje ligt) en een route gaat berekenen. Daarna krijg je dus te horen waar je heen moet.
Ik kan hier dus absoluut geen verklaarbare reden voor vinden en eigenlijk is het best wel freaky.
sinds ik mijn tomtom V4 geupdate heb krijg ik geen quick fix meer waardoor het veel langer duurt om de positie te bepalen, zijn er hier anderen die dat probleem hebben??
i heb ook geprobeerd tomtom te mailen maar nu ben ik 2 weken verder en nog steeds geen reactie
weet er misschien hier iemand meer van?
i heb ook geprobeerd tomtom te mailen maar nu ben ik 2 weken verder en nog steeds geen reactie
weet er misschien hier iemand meer van?
Ik heb het ook een keer gehad.
Als je de TomTom aan de computer hangt, kun je via TomTom Home bestandjes erop zetten (ik weet even niet meer precies met welk onderdeel). Als het goed is, heeft TomTomHome nog wel wat oude GPSFix gegevens op je computer staan, daar selecteer je er een van en die zet je op je TomTom. Als je hem dan gaat updaten herkent hij de GPSfix weer en wordt-ie weer meegepakt.
Niet echt een duidelijk verhaal, sorry. Als ik vanavond de tomtom bij de hand heb zal ik kijken of ik het duidelijker kan maken als het nog niet is gelukt.
Als je de TomTom aan de computer hangt, kun je via TomTom Home bestandjes erop zetten (ik weet even niet meer precies met welk onderdeel). Als het goed is, heeft TomTomHome nog wel wat oude GPSFix gegevens op je computer staan, daar selecteer je er een van en die zet je op je TomTom. Als je hem dan gaat updaten herkent hij de GPSfix weer en wordt-ie weer meegepakt.
Niet echt een duidelijk verhaal, sorry. Als ik vanavond de tomtom bij de hand heb zal ik kijken of ik het duidelijker kan maken als het nog niet is gelukt.
@ joepert
bedankt voor je tip hij doet het weer
bedankt voor je tip hij doet het weer
Anoniem: 143719
Ik heb gisteren van moeders haar TomTom One V3 overgenomen en daar zaten een aantal extra stemmen bij van o.a. Bassie, Frans Bauer
en een paar andere malloten. De stemmen werkten gewoon goed en met het apparaat was ook niks mis.
Vandaag heb ik heb apparaat aan mijn pc gehangen en de laatste TomTom Home geinstalleerd.
Wat updates geinstalleerd en ik had ook een aantal nieuwe stemmen erop gezet van Austin Powers en GLadDOS (Portal).
Had hem losgekoppeld en nu werkt geen enkele stem meer (ook geen Eva of Bram), terwijl de bestanden er gewoon opstaan. Als ik met welke stem dan ook op test klik, dan hoor ik een klein popje uit de speaker en dat is alles.
Bedien ik mijn TomTom via TomTom Home en ga dan naar het stemmen menu, dan kan ik de stemmen gewoon beluisteren al is dat dan via mijn pc speakers.
Voor het updaten werkte alles nog goed, erna en ook na het installeren van nieuwe stemmen krijg ik geen geluid meer uit dat ding en dan staat ie op 100%.
Mijn OS (al denk ik dat dat weinig uitmaakt) is Vista Ultimate 64 SP1 met alle updates.
Vandaag heb ik heb apparaat aan mijn pc gehangen en de laatste TomTom Home geinstalleerd.
Wat updates geinstalleerd en ik had ook een aantal nieuwe stemmen erop gezet van Austin Powers en GLadDOS (Portal).
Had hem losgekoppeld en nu werkt geen enkele stem meer (ook geen Eva of Bram), terwijl de bestanden er gewoon opstaan. Als ik met welke stem dan ook op test klik, dan hoor ik een klein popje uit de speaker en dat is alles.
Bedien ik mijn TomTom via TomTom Home en ga dan naar het stemmen menu, dan kan ik de stemmen gewoon beluisteren al is dat dan via mijn pc speakers.
Voor het updaten werkte alles nog goed, erna en ook na het installeren van nieuwe stemmen krijg ik geen geluid meer uit dat ding en dan staat ie op 100%.

Mijn OS (al denk ik dat dat weinig uitmaakt) is Vista Ultimate 64 SP1 met alle updates.
Anoniem: 266398
de versie die tot nu toe op alle navcore versie werkt 4v00.013MSalters schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:50:
hier staat ook nog het een en het ander over geschreven
*spam*
heb ik ook al heel wat info vandaan
[ Voor 3% gewijzigd door pven op 30-10-2008 11:41 ]
Heb je voor die nieuwe stemmen gebruik gemaakt van HOME?Anoniem: 143719 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:33:
Ik heb gisteren van moeders haar TomTom One V3 overgenomen en daar zaten een aantal extra stemmen bij van o.a. Bassie, Frans Baueren een paar andere malloten. De stemmen werkten gewoon goed en met het apparaat was ook niks mis.
Ja, ik heb ze geinstalleerd met Home en sinds die tijd komt er helemaal geen geluid meer uit mijn speaker, ook niet met waarschuwingsgeluiden. Maar als ik de Tomtom via de pc bedien, dan komt er wel geluid via mijn pc speakers.MSalters schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:33:
[...]
Heb je voor die nieuwe stemmen gebruik gemaakt van HOME?
Ik denk dat op de een of andere manier mijn speakertje is opgeblazen? Ik hoor alleen maar een popje als ie geluid probeert af te spelen. Ik heb hem ook gereset door dat knopje onder ongeveer 20 sec in te drukken, geen resultaat.
Had je een back-up van de TomTom gemaakt? Probeer die er dan weer op te zetten en kijk wat er dan gebeurt. Verder zou het zo moeten zijn dat als je de TomTom hebt gereset hij bij het opstarten dat trommelgeluidje maakt. Als je dat hoort zijn de speakers niet opgeblazen.
Verder kun je nog proberen alle stemmen eraf te flikkeren en weer opnieuw erop zetten.
Of TomTom Home Vista 64-bit ondersteunt zou ik niet zonder meer aannemen. Ken je niet iemand met een gewone vista of XP PC?
Verder kun je nog proberen alle stemmen eraf te flikkeren en weer opnieuw erop zetten.
Of TomTom Home Vista 64-bit ondersteunt zou ik niet zonder meer aannemen. Ken je niet iemand met een gewone vista of XP PC?
Zelfs dat trommelgeluidje hoor ik niet, alleen een popje. Er kan geen enkel geluid uit komen dan alleen popjes. Ik heb een backup gemaakt en een volledige herinstallatie van de software gedaan volgens de Tomtom helpdesk, omdat ze dachten dat het een softwarefout was, maar er kan gewoon geen geluid uit komen. Heb ook een andere lege SD kaart gebruikt en helemaal opnieuw laten installeren, maar ook dat mag niet baten.joepert schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:28:
Had je een back-up van de TomTom gemaakt? Probeer die er dan weer op te zetten en kijk wat er dan gebeurt. Verder zou het zo moeten zijn dat als je de TomTom hebt gereset hij bij het opstarten dat trommelgeluidje maakt. Als je dat hoort zijn de speakers niet opgeblazen.
Paar dagen geleden nog gewoon geluid gehad, hang hem aan mijn pc via USB, updaten en weg geluid. Geluid heb ik wel als ik m'n TT bedien via Home, maar dan via mijn pc speakers.
Vista 64 is geen probleem, want dat gebruikt mijn moeder ook en Vista 64 heeft goede 32-bit BC.
EDIT: Heb hem even op een XP32 pc geprobeerd, maar ook dat mocht niet baten.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 143719 op 30-10-2008 15:57 ]
er zijn proggies om de flash te cleanen van de TT en zo de firmware te resetten / installen. Ik vermoed zelf dat er iets in de interne aansturing mis zit. Ik heb dit zelf ook eens nodig gehad omdat mijn one opeens dacht dat hij een go was......