Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb mijn tomtom m.b.v. de resetknop gereset maar als ik hem nu aan de computer hang krijg ik geen quick gps fix data binnen (wel mapshare). Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

En als mensen het hier hebben over een harde reset, wordt daar dan het resetten m.b.v. reset-knopje mee bedoeld of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217540

nm

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 217540 op 17-07-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 08:54
C4l1m3r0 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:32:
4Launch heeft vandaag als ééndagsknaller een One v4 Europe 22 Iberia in de aanbieding.

Nu ben ik aardig handig met Google, alleen kan ik het (eventuele) verschil tussen een 'gewone' One v4 Europe 22 en eentje met de toevoeging 'Iberia' niet vinden..

'Iberia' lijkt erop dat alleen Portugal en Spanje erop zitten, maar de toevoeging 'Europe' lijkt me dan ook niet passend. :?
Met alleen spaanse en portugese handleiding?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Hi

Mijn vraag is of bij de TOMTOM One aan het begin de 'Rijd voorzichtig' waarschuwing en de 'Dit apparaat is van' waarschuwing over te slaan zijn. Bij beide schermen moet je op 'doorgaan' drukken, en ik zou liever direct van het splashscreen naar de onderweg weergave gaan.

Heeft iemand een idee of en hoe dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Heb een tomtom v2 met een sandisk sdcard 1gb.. ook al is die kaart nu leeg als ik hem erin zet krijg ik zo een plaatje dat die sdkaart niet geaccepteerd wordt.. komt een dikke kruis op..

Waarom neemt v2 die sdcard niet?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:38
Dextourius schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:47:
Heb een tomtom v2 met een sandisk sdcard 1gb.. ook al is die kaart nu leeg als ik hem erin zet krijg ik zo een plaatje dat die sdkaart niet geaccepteerd wordt.. komt een dikke kruis op..

Waarom neemt v2 die sdcard niet?
Omdat je er tomtom systeem bestanden op moet zetten, sluit hem maar eens aan op tomtom home dan zal je zien dat hij de lege tomtom gaat vullen met het programma wat je tomtom nodig heeft om aan te gaan.

Even in jip en janneke taal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
Dennahz schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:16:
[...]

Je moet even lege tekst bestandjes aanmaken met als naam: "cspeech_xxx" waar "xxx" voor het land staat waar je heen wilt navigeren. Geef het bestand als extentie .dat en zet ze in de map waar je kaart in staat. Daarna zul je zien dat het wel werkt. :)
Ik heb hetzelfde probleem, met mijn TomTom one met navcore 8 en kaarten versie 7
Kan dus ook alleen op postcode zoeken andere opties loopt ie vast.
Ik heb de kaart Western_Europe_1GB

Dat tekst bestand heb ik cspeech_nederland.dat genoemd maar loopt nog steeds vast.
of staan die "XXX" voor 3 karakters dus NLD of NED ?

Wat doe ik nog fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 15:31

Mir

Je hebt tegenwoordig die geintregeerde zuignappen. Maar kan ik dan nog mijn tomtom op een brodit klem vast maken?

Dat je hem er dus op schuift. Heb je hier ook een montage kit voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Misschien even een stomme vraag, maar ik kan het echt niet vinden...

Ik heb via de software 3 routes gedownload en zie deze ook netjes op het apparaat staan als ik kijk bij "inhoud van mijn navigatie systeem". Maar op de tomtom zelf kom ik geen opties tegen om hier gebruik van te kunnen maken.
Ik heb al even een vriend gebeld omdat ik weet dat hij wel eens routes rijd. Hij heeft een optie reisplanner die er bij mij dus niet is. Ook mis ik bij instellingen een optie om meer iconen in het menu weer te geven... :(

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen (yes I did rtfm, maar daar staat ook niks nuttigs in :P )

betreft:
tomtom one 3rd edition
firmware: 8.010
software: Tomtom home 2.3.1.92

dude... wait... what...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
NoTo schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:13:
Misschien even een stomme vraag, maar ik kan het echt niet vinden...

Ik heb via de software 3 routes gedownload en zie deze ook netjes op het apparaat staan als ik kijk bij "inhoud van mijn navigatie systeem". Maar op de tomtom zelf kom ik geen opties tegen om hier gebruik van te kunnen maken.
Ik heb al even een vriend gebeld omdat ik weet dat hij wel eens routes rijd. Hij heeft een optie reisplanner die er bij mij dus niet is. Ook mis ik bij instellingen een optie om meer iconen in het menu weer te geven... :(

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen (yes I did rtfm, maar daar staat ook niks nuttigs in :P )

betreft:
tomtom one 3rd edition
firmware: 8.010
software: Tomtom home 2.3.1.92
Voor het uitlezen van routes heb je de routeplanner in TomTom nodig. Deze routeplanner zit er vanaf v3 echter niet meer in. Met een tweak kon je hem nog wel terughalen. Lees onder meer de volgende posts (en de posts erna), eerder in dit topic:
joepert in "[TomTom] Het TomTom ONE topic"
Anoniem: 249464 in "[TomTom] Het TomTom ONE topic"
Deze tweak is echter met firmware 8.x niet meer mogelijk. Lees het volgende topic en verder: (ander forum, engelstalig, routeplanner wordt itineries genoemd).
http://www.pocketgpsworld...0&postorder=asc&start=225
In dat topic zit ook een link naar informatie hoe je in sommige gevallen je firmware kunt downgraden.
Lekker suf dus van TomTom dat ze routes (itineries) verkopen voor een apparaat waar geen routeplanner meer opzit. De klantenservice heeft mij verzekerd dat de routeplanner er ook niet meer op komt. Ook in v4 zit-ie niet meer. In de XL zit-ie dacht ik weer wel. Handig ook, een navigatiesysteem waarop je geen routes met meer dan 1 tussenstop kan plannen... Slimme marketing, wil je die functie: duurder apparaat kopen.
Wat nu te doen? Klantenservice mailen en geld terugvragen, want je hebt dus niets aan die routes en ze hadden ze je nooit te koop moeten aanbieden. Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Siparti schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:55:
Hi

Mijn vraag is of bij de TOMTOM One aan het begin de 'Rijd voorzichtig' waarschuwing en de 'Dit apparaat is van' waarschuwing over te slaan zijn. Bij beide schermen moet je op 'doorgaan' drukken, en ik zou liever direct van het splashscreen naar de onderweg weergave gaan.

Heeft iemand een idee of en hoe dit mogelijk is?
Ja, dat is mogelijk in het menu "wijzig voorkeuren". Gevalletje gebruiksaanwijzing lezen dit. >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269882

Hi,

Heb een maandje geleden de v4 aangeschaft. Mijn probleem is dat de TT mij opvallend vaak over binnenwegen stuurt, terwijl er soms notabene een hoofdweg naast ligt. Staat uiteraard ingesteld op snelste route. Kan volgens mij alleen maar omzeild worden door reis via, of vermijd deel van route in te geven, maar dan heb je toch weer een wegenkaart nodig. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Was dat niet het gevolg van het instellen van een maximum snelheid? Als je max 80 instelt, dan zijn snelwegen niet zo snel meer.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kan iemand mij vertellen of dat de TomTom one v1 via de USB opgeladen kan worden?
Ik kom nog wat tegenstrijdige berichten tegen namelijk.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 20:40
bartvl schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:12:
Kan iemand mij vertellen of dat de TomTom one v1 via de USB opgeladen kan worden?
Ik kom nog wat tegenstrijdige berichten tegen namelijk.
De V2 kan het sowieso, dus ik zie eigenlijk niet in waarom de V1 dat niet zou kunnen. Begint er een lampje te branden als je 'm aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Nopes, ik lees wel meer dat de V2 en verder het zou kunnen, maar ik lees nergens dat de V1 het níet kan.
Situatie:
TomTom bij mijn in Eindhoven (van mijn opa geleend)
12volt adapter voor auto + auto bij mijn vriendin in Rosmalen
TomTom is leeg en moet weer vol.

Het is geloof ik ook zo dat de v2 en verder standaard al via de USB poort op het toestel worden opgeladen, de v1 heeft er een losse 5v aansluiting voor en ik heb hier geen universele adapter.

[ Voor 26% gewijzigd door bartvl op 04-08-2008 16:40 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
joepert schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:41:
[...]

Voor het uitlezen van routes heb je de routeplanner in TomTom nodig. Deze routeplanner zit er vanaf v3 echter niet meer in. Met een tweak kon je hem nog wel terughalen. Lees onder meer de volgende posts (en de posts erna), eerder in dit topic:
joepert in "[TomTom] Het TomTom ONE topic"
Anoniem: 249464 in "[TomTom] Het TomTom ONE topic"
Deze tweak is echter met firmware 8.x niet meer mogelijk. Lees het volgende topic en verder: (ander forum, engelstalig, routeplanner wordt itineries genoemd).
http://www.pocketgpsworld...0&postorder=asc&start=225
In dat topic zit ook een link naar informatie hoe je in sommige gevallen je firmware kunt downgraden.
Lekker suf dus van TomTom dat ze routes (itineries) verkopen voor een apparaat waar geen routeplanner meer opzit. De klantenservice heeft mij verzekerd dat de routeplanner er ook niet meer op komt. Ook in v4 zit-ie niet meer. In de XL zit-ie dacht ik weer wel. Handig ook, een navigatiesysteem waarop je geen routes met meer dan 1 tussenstop kan plannen... Slimme marketing, wil je die functie: duurder apparaat kopen.
Wat nu te doen? Klantenservice mailen en geld terugvragen, want je hebt dus niets aan die routes en ze hadden ze je nooit te koop moeten aanbieden. Prutsers.
ok... lame. :S ik ga m'n ouders eens overtuigen dat ik dat ding van hun ga downgraden. :P Terug gaan naaar de winkel heeft geen nut helaas, ze hebben dat ding bij een auto gekregen ivm een actie van Toyota.

thanx voor de uitvoerige info

[ Voor 3% gewijzigd door NoTo op 04-08-2008 18:36 ]

dude... wait... what...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
NoTo schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:33:
[...]

ok... lame. :S ik ga m'n ouders eens overtuigen dat ik dat ding van hun ga downgraden. :P Terug gaan naaar de winkel heeft geen nut helaas, ze hebben dat ding bij een auto gekregen ivm een actie van Toyota.

thanx voor de uitvoerige info
Ik bedoel ook dat je het geld terug moet vragen wat je voor die routes hebt betaald, of waren die gratis? Dan geen probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240593

Mijn ouders willen (morgen) misschien ook een navigatiesysteem kopen. Nu had ik nog een paar vraagjes over de tomtom one V4. (Ik heb er zelf ook geen verstand van)

- Je krijgt er een kaartje bij met 22 landen in Europa, als ze em daarbuiten ooit nog eens nodig hebben, kan er dan een nieuw geheugenkaartje in met bijvoorbeeld de VS?
- Kan je ook wandelroutes op internet downloaden, en deze vervolgens op de tomtom zetten om te bewandelen?
- Je kunt altijd de nieuwste versies gratis downloaden via de tomtomsite?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Anoniem: 240593 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:54:
Mijn ouders willen (morgen) misschien ook een navigatiesysteem kopen. Nu had ik nog een paar vraagjes over de tomtom one V4. (Ik heb er zelf ook geen verstand van)

- Je krijgt er een kaartje bij met 22 landen in Europa, als ze em daarbuiten ooit nog eens nodig hebben, kan er dan een nieuw geheugenkaartje in met bijvoorbeeld de VS?
Volgens mij heeft de one v4 geen externe geheugenkaart, maar een intern geheugen. Wil je er een andere kaart op zetten dan moet dat via de computer. Het geheugen is te klein om (bijvoorbeeld) VS en Europa naast elkaar te hebben
- Kan je ook wandelroutes op internet downloaden, en deze vervolgens op de tomtom zetten om te bewandelen?
Nee, dat kan volgens mij niet. Er zitten wegenkaarten in de tomtom en wandel- en fietspaden staan er niet op. Daarvoor heb je volgens mij weer echte 'dedicated' GPS-apparaten voor wandelaars e.d. nodig. Maar misschien dat er met wat tweaks wel wat te doen is.
- Je kunt altijd de nieuwste versies gratis downloaden via de tomtomsite?
Versies van de software wel. Voor nieuwe versie van de kaart moet je betalen. Binnen de eerste maand kun je - als die niet al op je tomtom staat- gratis de nieuwste kaart downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bestaat er een mogelijkheid om alleen de snelheid groot op je scherm te laten tonen bij een TomTom?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-06 07:02
Ik kwam er gisteravond achter dat de batterij van mn XL na 3 weken ongebruikt op mn bureau te hebben gelegen compleet leeg is.

Daarna even aan de computer gehangen, Home update gedaan die overigens een half uur bezig is geweest en daarna laten opladen.

Is het normaal dat ie zo snel leeg is?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Mijn XL is binnen 2 weken zonder gebruik al compleet leeg.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joepert schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:37:

Versies van de software wel. Voor nieuwe versie van de kaart moet je betalen. Binnen de eerste maand kun je - als die niet al op je tomtom staat- gratis de nieuwste kaart downloaden.
Dankjewel, maar nog 1 vraagje hierop.
Je kunt de software dus altijd updaten, maar de nieuwste kaarten krijg je dus niet altijd gratis? Stel over een jaar zijn er weer heel wat andere wegen bijgekomen, dan moet ik voor die nieuwe kaart betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
ck2000nl schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:42:
Mijn XL is binnen 2 weken zonder gebruik al compleet leeg.
De batterij van de TomTom is niet het sterkste punt. Die van mijn collega is helemaal overleden. Ik probeer hem een beetje actief te houden door niet altijd de lader aan te sluiten in de auto, en 'm dan helemaal leeg te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Anoniem: 240593 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:47:
[...]

Je kunt de software dus altijd updaten, maar de nieuwste kaarten krijg je dus niet altijd gratis? Stel over een jaar zijn er weer heel wat andere wegen bijgekomen, dan moet ik voor die nieuwe kaart betalen?
Dat klopt inderdaad. En dan moet je maar afwachten of op de nieuwe kaart alle nieuwe wegen ook daadwerkelijk zijn opgenomen. Ik heb mijn kaart in maart dit jaar nog gratis kunnen opdaten (direct na aankoop) en heb ik Frankrijk al op een weg gereden die echt al wat ouder was, maar die er niet op stond. Ik weet niet waar jij woont, maar binnen een jaar "heel wat nieuwe wegen", dat klinkt niet erg Nederlands ;) .
Serieus: ik had voordat ik TT had een 5 jaar oud stratenboek in mijn auto liggen. Daar redde ik me altijd prima mee. Mijn ervaring is inmiddels dat TT erg handig is in de stad (en daar worden niet zo vaak nieuwe wegen aangelegd) en dat het een aardig hulpmiddel is voor lange afstanden. Voor het laatste pak ik toch altijd nog ff de kaart erbij en raadpleeg nog een routeplanner plus evt. verkeersinfo van ANWB, ADAC, Bison Futé etc. Als je op "zwarte zaterdag" de door TT voorgestelde route volgt, heb je gegarandeerd file. Ik ben in een half jaar tijd mijn TT al meerdere malen te slim af geweest met "short cuts" waar hij zelf niet op kwam.
Moraal: als je en beetje oplet kom je gewoon aan, ook al staan de nieuwste wegen er niet in. Je moet immers toch af en toe nog zelf nadenken. En zeg nou zelf; kocht je elk jaar een nieuw stratenboek? Een kaartupdate kost 70-80 euro: doei! Die sla ik een paar keer over en dan koop ik over een tijdje gewoon een nieuwe/betere TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Anoniem: 240593 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:47:
[...]
Met "MapShare" krijg je nog een aantal incrementele wijzigingen door. Dat zijn vrij letterlijk patches, het zijn extra files die verouderde map data corrigeren. Maar die kun je niet blijven stapelen, en bovendien kan MapShare niet elke wijziging aan. Nieuwe wegen lukt bijvoorbeeld niet, maar wel eenrichtingsverkeer wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt. Het zal nu wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 269882 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:57:
Hi,

Heb een maandje geleden de v4 aangeschaft. Mijn probleem is dat de TT mij opvallend vaak over binnenwegen stuurt, terwijl er soms notabene een hoofdweg naast ligt. Staat uiteraard ingesteld op snelste route. Kan volgens mij alleen maar omzeild worden door reis via, of vermijd deel van route in te geven, maar dan heb je toch weer een wegenkaart nodig. Herkent iemand dit probleem?
Jazeker herken ik dat. Ikzelf heb een 3rd edition en het viel mij tijdens onze vakantie in Overijzel op dat we regelmatig over smalle dijkjes en secundaire wegen werden gestuurd terwijl er een naar ons idee een veel eenvoudiger route aanwezig was. Met de route voorbereider en de optie "reizen via" was de enige manier om TT zover te krijgen dat hij die andere route oppikte.
Ik denk dat dit komt omdat TT er bij het berekenen van de snelste route er vanuit gaat dat je altijd de maximale snelheid kunt rijden, dus ook over dat smalle dijkje waar hij ons steeds overheen stuurde. Met een dergelijke aanname kan het dus best zo zijn dat de route over het smalle dijkje net een paar minuten sneller is dan de route die veel eenvoudiger lijkt. Helaas moet je in de echte wereld tich keer de berm in omdat er van de andere kant ook een TT gestuurde kluns aan komt zetten. ;)

Het zou mooi zijn als TT een optie zou krijgen waarbij je secundaire wegen zoveel als mogelijk kan vermijden bij het bepalen van de snelste route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tom tom one XL (applicatie versie 8.010 ,geupdate voordat we gingen) voor het eerst gebruikt op vakantie.

Het beestje heet nu "stom stom" bij ons:
-Eens in de zoveel tijd (gem eens 1in de 4 uur) stuurt hij je een afslag op, terwijl je juist de doorgaande snelweg hebt gepland. wel een stukje van luik gezien dat neit op de doorgaande weg ligt. :>
-In berggebieden raakt hij soms helemaal van de waps. Rijd je door een haarspelt bocht, begint tom tom "probeer om te draaien" te melden. Blijkbaar is satelliet navigatie na tunnels of in de bergen opeens heel onnauwkeurig. Je zou denken dat hij toch ook de mate van onnauwkeurigheid zou moeten kunnen vaststellen, en aan de hand daarvan een radius vaststelt waar je je bevindt.

Wat wel weer heel prettig is t.o.v. rijden op papieren kaart is dat als je ergens opeens fout gaat, hij je op de snelste manier weer terug stuurt waar je heen wilt.

Wat ik mis is een "mute/pause" knop. Als je even parkeert op een rustplaats dan wil je even niks met tom tom, die loopt te vertellen hoe je weer de snelweg op moet, terwijl jij een parkeer plaats wilt zoeken. of zoals kinderen van camping vrienden zijden "tom tom houd je mond". Mocht men in de toekomst stemherkenning inbouwen (lijkt mij de logische volgende stap) dan moet daar als eerste een "shutup" functie in.

Grootste probleem is echter dat als iemand een mapshare correctie heeft gemaakt die niet klopt je daar niet achter lijkt te kunnen komen. Het is met de huidige mapshare onmogelijk om van de A40 (frankrijk/ bouge en bresse ) naar de A39(dijon) over de snelweg te rijden. Iemand heeft daar blijkbaar een mapshare correctie gemaakt die aangeeft dat die weg geblokkeerd is. Als je hem probeert te forceren met een heleboel tussenstops blijkt uiteindelijk dat een stuk snelweg niet toegankelijk is. Wat doorzoeken (dan heb je wel s'avonds 2 uur lopen prutsen) blijkt dat (door tomtom goedgekeurde) mapshare correcties uitzetten dit euvel verhelpt.
Hieruit volgen de volgende conclusies:
-tom tom goedkeuringen op mapshare stellen niet altijd evenveel voor.
-Het is onmogelijk op de tom tom vast te stellen welke kaart correcties eventueel in de weg zitten. Hierdoor kunnen foute kaartcorrecties niet worden vastgesteld. Het "corrigeren van correcties" is hierdoor onmogelijk, omdat je zelden zult ontdekken dat je rijdt op basis van foute mapshare correcties. Dit is dus een ontwerp fout. Ik denk dat mapshare op deze wijze gedoemd is te overlijden, aangezien er steeds meer fouten zullen opstapelen.

Conclusie, handig, echter niet 100% op vertrouwen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
leuk_he schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:42:
Tom tom one XL (applicatie versie 8.010 ,geupdate voordat we gingen) voor het eerst gebruikt op vakantie.

-Eens in de zoveel tijd (gem eens 1in de 4 uur) stuurt hij je een afslag op, terwijl je juist de doorgaande snelweg hebt gepland. wel een stukje van luik gezien dat niet op de doorgaande weg ligt. :>
-In berggebieden raakt hij soms helemaal van de waps. Rijd je door een haarspeld bocht, begint tom tom "probeer om te draaien" te melden. Blijkbaar is satelliet navigatie na tunnels of in de bergen opeens heel onnauwkeurig. Je zou denken dat hij toch ook de mate van onnauwkeurigheid zou moeten kunnen vaststellen, en aan de hand daarvan een radius vaststelt waar je je bevindt.
Als tomtom gaat "draaien" heb je te weinig satellieten ontvangst, heb je hem geplaatst bij de binnenspiegel waar bij moderne auto's een gat in de "warmte werende laag" van de ruit zit? Die warmtewerend laag houdt nl warmte tegen en straling dempt ze.

Als je in het normale scherm rechtsonder op het ontvangst balkje drukt zie je daarna hoeveel satellieten je hebt, hoeveel zijn dit er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

stormfly schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 09:34:
[...]

Als je in het normale scherm rechtsonder op het ontvangst balkje drukt zie je daarna hoeveel satellieten je hebt, hoeveel zijn dit er?
normaal 7, daar in de bergen waar hetfout ging soms 5 mmaar soms ook 7 waar het fout ging. Dat is dus niet het probleem. Hij pakt het gewoon moeilijk op na een tunnel, of er zijn reflecties.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
leuk_he schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:43:
[...]

normaal 7, daar in de bergen waar hetfout ging soms 5 mmaar soms ook 7 waar het fout ging. Dat is dus niet het probleem. Hij pakt het gewoon moeilijk op na een tunnel, of er zijn reflecties.
Ik zit standaard op 10 zou hem toch eens op een andere plaats hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270633

*knip*

Zie Tomtom One V3 aan de praat krijgen lukt niet :)

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 10-08-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
leuk_he schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:42:

-Eens in de zoveel tijd (gem eens 1in de 4 uur) stuurt hij je een afslag op, terwijl je juist de doorgaande snelweg hebt gepland. wel een stukje van luik gezien dat neit op de doorgaande weg ligt. :>
-In berggebieden raakt hij soms helemaal van de waps. Rijd je door een haarspelt bocht, begint tom tom "probeer om te draaien" te melden. Blijkbaar is satelliet navigatie na tunnels of in de bergen opeens heel onnauwkeurig. Je zou denken dat hij toch ook de mate van onnauwkeurigheid zou moeten kunnen vaststellen, en aan de hand daarvan een radius vaststelt waar je je bevindt.

Wat wel weer heel prettig is t.o.v. rijden op papieren kaart is dat als je ergens opeens fout gaat, hij je op de snelste manier weer terug stuurt waar je heen wilt.

Wat ik mis is een "mute/pause" knop. Als je even parkeert op een rustplaats dan wil je even niks met tom tom, die loopt te vertellen hoe je weer de snelweg op moet, terwijl jij een parkeer plaats wilt zoeken. of zoals kinderen van camping vrienden zijden "tom tom houd je mond". Mocht men in de toekomst stemherkenning inbouwen (lijkt mij de logische volgende stap) dan moet daar als eerste een "shutup" functie in.

Grootste probleem is echter dat als iemand een mapshare correctie heeft gemaakt die niet klopt je daar niet achter lijkt te kunnen komen. Het is met de huidige mapshare onmogelijk om van de A40 (frankrijk/ bouge en bresse ) naar de A39(dijon) over de snelweg te rijden. Iemand heeft daar blijkbaar een mapshare correctie gemaakt die aangeeft dat die weg geblokkeerd is. Als je hem probeert te forceren met een heleboel tussenstops blijkt uiteindelijk dat een stuk snelweg niet toegankelijk is. Wat doorzoeken (dan heb je wel s'avonds 2 uur lopen prutsen) blijkt dat (door tomtom goedgekeurde) mapshare correcties uitzetten dit euvel verhelpt.
Hieruit volgen de volgende conclusies:
-tom tom goedkeuringen op mapshare stellen niet altijd evenveel voor.
-Het is onmogelijk op de tom tom vast te stellen welke kaart correcties eventueel in de weg zitten. Hierdoor kunnen foute kaartcorrecties niet worden vastgesteld. Het "corrigeren van correcties" is hierdoor onmogelijk, omdat je zelden zult ontdekken dat je rijdt op basis van foute mapshare correcties. Dit is dus een ontwerp fout. Ik denk dat mapshare op deze wijze gedoemd is te overlijden, aangezien er steeds meer fouten zullen opstapelen.

Conclusie, handig, echter niet 100% op vertrouwen.
Ik heb (met navcore 7) precies dezelfde ervaringen. Wat in de bergen nog wel eens hielp is even uit en weer aan zetten. Wel vet irritant natuurlijk. Ik vond met name het detail in de kaarten heel erg tegenvallen; meerdere wegen die naar toeristische trekpleisters leidden zaten er gewoon niet in.(zoals de weg naar Le Barrage des Dix in Zwitserland; een van de hoogste stuwdammen ter wereld met een parkeerterrein voor een paar honderd auto's). Ook vond hij in Frankrijk een hele voordehandliggende alternatieve route om een file te ontwijken niet. (nota bene een officiele Bison Futé route). Je kunt dus echt niet stoppen met nadenken. Gelukkig, want ik vind kaartlezen op vakantie eigenijk veel te leuk...

Overigens was die route door Luik sinds jaar en dag dé route, pas sinds een jaar of 5 is er een ringweg om Luik, die enorm om is. Als het niet te druk is, bespaar je veel tijd door naar (s)Tom te luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

joepert schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:15:
[...]
Overigens was die route door Luik sinds jaar en dag dé route, pas sinds een jaar of 5 is er een ringweg om Luik, die enorm om is. Als het niet te druk is, bespaar je veel tijd door naar (s)Tom te luisteren :)
In luik stuurde hij hem "houdt rechts" terwijl de doorlopende weg aan de linkerkant lag. Tja, en toen moester een rondje in luik worden gereden om weer op de oude doorlopende weg te komen.

offtopic:
Quote is duidelijker als je alleen de dingen quote waar je op reageert. Niet een vollodge (lange) post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikske
  • Niet online
Ik heb al even zitten zoeken, (ook met GoT search), maar ik waag toch m'n kans in dit topic even m'n vraag te stellen.

Ik ben reeds geruime tijd in bezit van een TomTom ONE New Edition.
Deze is gekocht in de winkel, en 'Western Europe' zat erop voorgeïnstalleerd.
Nu na al deze tijd dit toestel te hebben gebruikt, heb ik toch maar eens besloten om de kaart te updaten. (Zit nog een heel oude versie op; die erop zat bij de verkoop).
de 'Nav core' heb ik ondertussen al geupdate naar 7.xx; maar het lukt me niet om de kaart te updaten. Na TomTom Home 1.5 heb ik nu dus TomTom Home 2.x geïnstalleerd; en nergens krijg ik de optie om m'n kaart te updaten.

Wat ik wel in de doos van m'n TomTom nog heb gevonden is een kaartje met daarop de 'Product code' van m'n TomTom ONE New Edition - Western Europe.

Op de achterkant staat dat ik met deze code updates voor m'n kaart kan downloaden.

Ik vind echter nergens waar ik deze code zou moeten invoeren.
Wat ik al heb geprobeerd:
In m'n TomTom account in m'n webbrowser:
Die code ingevoerd bij "Activeer uw TomTom-promotie". De melding: "De promotiecode bestaat niet of is verlopen."
Die code ingevoerd bij "Mijn producten". Dit was gewoon een naam invullen en productcode invullen. Die staat er nu bij in het lijstje, als ik er op klik zie ik:
Sla uw productcodes op in Mijn producten. We bieden u deze dienst om uw TomTom-productinformatie en productcodes op één plek te kunnen bewaren. Voor producten met een productcode worden de apparaatcodes en activeringscodes automatisch opgehaald.

Activeringshistorie

Geen activeringsgegevens voor dit product
Ben ik te laat om m'n kaart up te daten (wat stom zou zijn)?
Of kan ik van een kaart met v 6.xx niet updaten naar v7.20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
leuk_he schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:30:
[...]

In luik stuurde hij hem "houdt rechts" terwijl de doorlopende weg aan de linkerkant lag. Tja, en toen moester een rondje in luik worden gereden om weer op de oude doorlopende weg te komen.

offtopic:
Quote is duidelijker als je alleen de dingen quote waar je op reageert. Niet een vollodge (lange) post)
Ach zo, ja dat is dan helemaal te suf voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
frederikske schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:02:
Ik heb al even zitten zoeken, (ook met GoT search), maar ik waag toch m'n kans in dit topic even m'n vraag te stellen.

Ik ben reeds geruime tijd in bezit van een TomTom ONE New Edition.
Deze is gekocht in de winkel, en 'Western Europe' zat erop voorgeïnstalleerd.
Nu na al deze tijd dit toestel te hebben gebruikt, heb ik toch maar eens besloten om de kaart te updaten. (Zit nog een heel oude versie op; die erop zat bij de verkoop).
de 'Nav core' heb ik ondertussen al geupdate naar 7.xx; maar het lukt me niet om de kaart te updaten. Na TomTom Home 1.5 heb ik nu dus TomTom Home 2.x geïnstalleerd; en nergens krijg ik de optie om m'n kaart te updaten.

Wat ik wel in de doos van m'n TomTom nog heb gevonden is een kaartje met daarop de 'Product code' van m'n TomTom ONE New Edition - Western Europe.

Op de achterkant staat dat ik met deze code updates voor m'n kaart kan downloaden.

Ik vind echter nergens waar ik deze code zou moeten invoeren.
Wat ik al heb geprobeerd:
In m'n TomTom account in m'n webbrowser:
Die code ingevoerd bij "Activeer uw TomTom-promotie". De melding: "De promotiecode bestaat niet of is verlopen."
Die code ingevoerd bij "Mijn producten". Dit was gewoon een naam invullen en productcode invullen. Die staat er nu bij in het lijstje, als ik er op klik zie ik:

[...]

Ik denk dat het is verlopen. Hoe lang heb je hem al? Bij mijn TomTom One V3 kon ik alleen in de eerste maand nadat ik hem had gekocht gratis een kaart updaten. Nu zal ik ervoor moeten betalen als ik weer een nieuwe wil.

[ Voor 7% gewijzigd door joepert op 11-08-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikske
  • Niet online
Ja ik weet het niet precies, maar het zou me niet verwonderen dat hij toch al meer dan een jaar oud is. Mooi is dat. Ik krijg zelfs niet eens toegang tot 'oude' updates; om mijn v6 kaart bij te werken.
Nuja, dan weet ik dat ook weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270808

hoi allemaal

hier een nieuw lid. al een paar dagen druk bezig met mijn one xl western europe (navcore 8.) EN met mijn tomtom go 710 app 8.011, map western and central europe v 805.1801 met emulation x20...
hele boel al geweest om het zo ver te krijgen moet ik zeggen maar wel tevreden van. nu zit ik wel met het volgende probleem.

als ik tt go 710 aanzet dan krijg ik tromgeroffel en handjes van tomtom en dan de gele balk die volloopt. dan duurt het een paar seconden en kom ik in programma. afsluiten verloopt volgens plan, nl antitheftw.bmp even tonen en slaapwel... als ik hem dan terug wil aanschakelen door kort op aan/of knop te drukken lukt dit niet. ik moet een aantal seconden drukken en dan begint het gans opnieuw, net alsof ik updates of dergelijke gedaan heb. sd kaart is trouwens niet verwijderd dus geen reden tot heropstarten. ik wil directe toegang tot tomtom...

heeft er hier iemand ervaring mee of zelfde probleem? wat kan ik doen om dit te verhelpen? momenteel lukt het me niet....

groeten en hopelijk een snel antwoord...

spiesse

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 270808 op 11-08-2008 19:12 . Reden: smiley die er stond mocht er niet staan... ]

Anoniem: 192158

[/quote]

hier een nieuw lid. al een paar dagen druk bezig met mijn one xl western europe (navcore 8.) EN met mijn tomtom go 710 app 8.011, map western and central europe v 805.1801 met emulation x20...
hele boel al geweest om het zo ver te krijgen moet ik zeggen maar wel tevreden van. nu zit ik wel met het volgende probleem.

als ik tt go 710 aanzet dan krijg ik tromgeroffel en handjes van tomtom en dan de gele balk die volloopt. dan duurt het een paar seconden en kom ik in programma. afsluiten verloopt volgens plan, nl antitheftw.bmp even tonen en slaapwel... als ik hem dan terug wil aanschakelen door kort op aan/of knop te drukken lukt dit niet. ik moet een aantal seconden drukken en dan begint het gans opnieuw, net alsof ik updates of dergelijke gedaan heb. sd kaart is trouwens niet verwijderd dus geen reden tot heropstarten. ik wil directe toegang tot tomtom...

heeft er hier iemand ervaring mee of zelfde probleem? wat kan ik doen om dit te verhelpen? momenteel lukt het me niet....
[quote]

Het losse bestand poweroff verwijderen.

Niet het bestand wat in de map switchfiles zit.

• MSalters
frederikske schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:02:
Je kunt alleen de eerste maand updaten, en dat aanbod is pas vrij recent. TomToms die origineel met een versie 6 kaart kwamen hebben nooit gratis map updates naar 7 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De mijne wijgerde hij ook naar 7.20 te updaten, die moet je dus los kopen. Tot zover TomTom's laatste kaart garantie (not!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Tja, het heet niet voor niets "laatste kaart garantie". Het is geen "gratis eenmalige nieuwe kaart". De garantie die je krijgt is voor het geval dat je een device koopt wat 3 maanden in een magazijn is blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

is het trouwens normaal dat bij het updaten / map share verwerken dit enorm lang duurt (lees 45 minuten en langer?)

De downloaden is snel gebeurd maar het deel verwerken / copieren en toepassen duurt soms wel een uur! De pc staat dan ook vrolijk stofzuiger geluiden te maken omdat schijnbaar de TT home het nodig vindt ook mijn cpu belasting op 100% te zetten.

specs. TT one v2, met v8 software (doet het overigens ook zo lang bij v7) met v8 of v7 kaart (maakt niet uit) op een xp sp3 bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40
Ray schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:14:
is het trouwens normaal dat bij het updaten / map share verwerken dit enorm lang duurt (lees 45 minuten en langer?)

De downloaden is snel gebeurd maar het deel verwerken / copieren en toepassen duurt soms wel een uur! De pc staat dan ook vrolijk stofzuiger geluiden te maken omdat schijnbaar de TT home het nodig vindt ook mijn cpu belasting op 100% te zetten.

specs. TT one v2, met v8 software (doet het overigens ook zo lang bij v7) met v8 of v7 kaart (maakt niet uit) op een xp sp3 bak.
Je TomTom verzamelt anoniem informatie over hoe lang je precies over een traject hebt gereden op welk tijdstip (t.b.v. de dienst IQ Route). Als je heel af en toe je TomTom maar aan TomTom Home legt en daarbij ook nog eens veel routeinformatie hebt verzameld, dan kan het inderdaad wel even duren voordat alles verwerkt is. Ik leg zelf mijn TomTom wekelijks aan de computer en het duurt nu niet langer dan 10 minuten terwijl ik wel veel rijd en mijn TomTom altijd aan heb staan (vanwege HD traffic).

Dat je ventilator aanspringt zou te maken kunnen hebben dat TomTom de informatie al vast wat voorverwerkt en uiteindelijk als redelijk licht datapakketje aanbiedt. Ik heb wel eens op zitten letten of dat er tijdens die verwerking veel netwerkinformatie over de lijn gaat maar dat is nauwelijks het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268777

Wat Robertwebbe zegt geldt alleen voor de anonieme informatie, waar je niet aan mee hoeft te werken en staat los van het mapshare gedeelte. Mapshare updaten kan inderdaad erg lang duren, afhankelijk van hoe vaak je het doet en hoe groot je gebruikte map is. Volgens mij past hij de wijzigingen namelijk direct oe op de map die je hebt, waardoor dus de hele map doorgelopen moet worden en dat kost inderdaad veel tijd. Soms duurt het bij mij ook wel een uur, maar ik heb ook geen high-end pc en wel een grote map.

De anonieme informatie over hoe lang je doet over een bepaalde route, tbv IQ-routes zou niet zo veel tijd inbeslag hoeven te nemen, maar ik moet deze optie nog aanzetten, want dan worden de routes die ik rij uiteindelijk ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Yup, dat MapShare zo lang duurt is bekend. Dat is namelijk ook de reden dat het op je PC gebeurt, en niet op je TomTom zelf. De update wordt dus ook niet sneller als je "informatie verzamelen" uitzet, dat is iets heel anders dan MapShare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik wil een eigen Tomtom met West-Europa gaan kopen (ik leen nu nog mn pa zn GO 710) en heb nog wat vragen;
Is het verschil tussen de One en de One XL enkel het scherm?

Ik zie dat men bij One spreekt over v4 en bij One XL over v2. Wil dit zeggen dat de one XL wat ouder is?

Tevens waarom is de One XL zoveel goedkoper bij PDA wereld?
pricewatch: TomTom One XL (Europa)
is dat een foutje?

Ik wil niet gebruikmaken van HDtraffic; een versie zonder is dan net zo goed als eentje met? Ik zie de opricewatch van de TomTom One XL Europe een verise met een zonder TMC vermelden. Is dat een foutje?

[ Voor 17% gewijzigd door bombadil op 19-08-2008 00:22 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In Navigatie FAQ staan in het kort wat verschillen tussen de ONE en GO.

Het is geen foutje dat er versies met en zonder TMC te koop zijn, beiden zijn beschikbaar.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
bombadil schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:13:
Ik wil een eigen Tomtom met West-Europa gaan kopen (ik leen nu nog mn pa zn GO 710) en heb nog wat vragen;
Is het verschil tussen de One en de One XL enkel het scherm?

Ik zie dat men bij One spreekt over v4 en bij One XL over v2. Wil dit zeggen dat de one XL wat ouder is?
De ONE en XL ranges zijn inderdaad nauw verwant, het grootste verschil is doorgaans het scherm. Andere verschillen zitten 'm in de bundels waarin ze verkocht worden.

De ONE range is ouder dan de XL range; de v1 van de XL is pas na de v2 van de ONE geintroduceerd. Je kunt die versienummers dus alleen gebruiken om ONEs onderling of XLs onderling te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Een ander verschil wat er volgens mij is, is dat de functie "routeplanner" ("Itineries"), waarmee je zelf een route kunt plannen met meerdere punten (dus: een rondje Friese meren of naar Zuid Frankrijk via een doorjezelf uitgestippelde route) alleen op de XL zit. Ook heb je deze functie nodig om voorgekookte routes (via TomTom te downloaden) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Routes zijn inderdaad op de huidige ONEs niet meer supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor een simpele vergelijking kun je ook kijken op www.jouwnav.nl en dan te klikken op 'Vergelijk" daar kun je alle fabrikanten en dan de versies van de verschillende fabrikanten met elkaar vergelijken. Ook kun je de kieskeurig website gebruiken, hoewel de data daar veel minder uitgebreid en precies is. De routeplanner optie op de Ones is opzich wel weer aan te zetten. Ik snap eigenlijk niet waarom ze bij TomTom de laatste tijd zo aan het klieren zijn met hun software versies. Vroeger kwamen de nieuwe features, zoals mapshare, Quickfix, etc. ook terecht in de software versies van de oudere apparaten, maar nu met Rijbaanbegeleiding, IQ-routes, etc. is dat niet meer het geval. Terwijl de apparatuur het zonder problemen kan. Dat is niet alleen jammer voor de mensen die een apparaat gekocht hebben, welke niet de nieuwste is, maar uit het oogpunt van het milieu is het ook nog belachelijk om continue nieuwe apparaten aan te schaffen, terwijl het oude apparaat het ook nog wel kan. Ik snap het idee wel dat TomTom natuurlijk een bedrijf is en ook geld wil verdienen, maar zo'n software update hoeft toch ook niet gratis? Nu vraag je er eigenlijk om dat mensen de software illigaal gaan installeren. Maar goed, wie ben ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Op de nieuwste software voor de One is de routeplanner niet meer aan te zetten, tenzij jij meer weet dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een minder legale versie installeert op de one, b.v. versie 8.011, via een of ander forum, dan heb je alles gewoon werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

MSalters schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:18:
[...]

De ONE en XL ranges zijn inderdaad nauw verwant, het grootste verschil is doorgaans het scherm. Andere verschillen zitten 'm in de bundels waarin ze verkocht worden.

De ONE range is ouder dan de XL range; de v1 van de XL is pas na de v2 van de ONE geintroduceerd. Je kunt die versienummers dus alleen gebruiken om ONEs onderling of XLs onderling te vergelijken.
AH, helder. Dan is de XL voor Europa slechts EUR15 duurder dan de gewone One. Makkelijke keuze.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/478
pven schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 06:04:
In Navigatie FAQ staan in het kort wat verschillen tussen de ONE en GO.
Thanks maar niet echt wat is zocht. Ook wat verouderd.
pven schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 06:04:
Het is geen foutje dat er versies met en zonder TMC te koop zijn, beiden zijn beschikbaar.
Bij dezelfde prijs dus altijd de TMC nemen lijkt me?

[ Voor 30% gewijzigd door bombadil op 19-08-2008 23:22 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205314

Dutchsat schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:57:
Ik heb mijn TT one R3 al lekker getweakt, inmiddels al voorzien van 2 Gb geheugen en de nodige alternatieve software. Volgende project is nu de TMC ontvanger.

Weet iemand of de TMC ontvanger (V00.0017) voor de TT One 3/4 gewoon in te bouwen is door de kabel van de TMC ontvanger bij het einde door te knippen en de draadjes binnenin te solderen op de plek waar de connector naar buiten gaat.

Is het signaal van de TMC kritisch als ik de kabel dus inkort en de ontvanger dus inbouw. Immers de duurdere modellen hebben TMC ook ingebouwd?
Heb je het al geprobeerd om een TMC antelle in te bouwen?

Dat klinkt goed, 2 GB in een TTone V3! >:) Heb je er dan een (micro) sd kaartje ingesoldeerd? En wordt het "originele" ingebakken geheugen dan uitgeschakeld?
Heb je daar een schema van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Volgens mij is de TMC aansluiting gewoon een seriele poort. De antenne heeft zelf behoorlijk wat intelligentie aan boord (in dat ei). De seriele verbinding kan wel wat hebben, dat zal hooguit een 115 Khz signaal zijn.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Hallo,

Deze morgen zette ik mijn TomTom One (v4) aan en hij gaf een fout aan dat hij geen toegang had tot bestandsinformatie. Ik zette de TomTom af en terug aan hij startte dan wel gelijk normaal op, maar na vijf minuten had ik nog altijd geen GPS-signaal. Ik heb hem nog een paar keer terug aan en af gezet, maar geen GPS signaal. Ik heb hem dan ongeveer een uur laten aanliggen, maar geen GPS-signaal.

Iemand een idee wat er fout kan zijn met mijn TomTom? Ik heb dit ding nog maar 3 weken en nog maar 5 keer gebruikt. Het lijkt me sterk dat hij al stuk zou zijn.

Mijn TomTom heeft wel altijd anderhalve minuut tot 2 minuten nodig om een GPS-signaal te vinden. Ik heb begrepen dat dit wat veel is. Zou er al van in het begin iets fout zijn geweest met mijn TomTom?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• pven
  • Niet online
Ik zou er mee terug gaan. Het lijkt er sterk op dat je een defecte TomTom te pakken hebt.

Dat het een minuut of twee duurt voordat je een GPSfix hebt, dat zou best kunnen; daar zou ik me niet al te veel zorgen om maken.

• MSalters
Niet alleen TomToms, maar vrijwel alle apparaten gaan kapot volgens het badkuip model: het uitvalpercentage begint (relatief) hoog, gaat snel omlaag, en kruipt na een paar jaar weer omhoog. Apparaten die de kindertijd overleven gaan lang mee. Dat komt omdat fabricagefouten relatief snel opduiken. Dit lijkt dus ook zo'n gevalletje.

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:37
MSalters schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:03:

[...]

TomTom heeft niet voor alle wegen de maximumsnelheid. Werkt het soms niet, of nooit?
Tot nu toe alleen in de buurt kunnen testen, dus op 80 en 50 km per uur zones. Ik woon niet midden in een stad, maar het is wel een aardig veel gebruikte route, zijn maar 2 wegen die van en naar Enkhuizen gaan.

Anoniem: 120596

DarthDavy schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:03:
Hallo,

Deze morgen zette ik mijn TomTom One (v4) aan en hij gaf een fout aan dat hij geen toegang had tot bestandsinformatie. Ik zette de TomTom af en terug aan hij startte dan wel gelijk normaal op, maar na vijf minuten had ik nog altijd geen GPS-signaal. Ik heb hem nog een paar keer terug aan en af gezet, maar geen GPS signaal. Ik heb hem dan ongeveer een uur laten aanliggen, maar geen GPS-signaal.

Iemand een idee wat er fout kan zijn met mijn TomTom? Ik heb dit ding nog maar 3 weken en nog maar 5 keer gebruikt. Het lijkt me sterk dat hij al stuk zou zijn.

Mijn TomTom heeft wel altijd anderhalve minuut tot 2 minuten nodig om een GPS-signaal te vinden. Ik heb begrepen dat dit wat veel is. Zou er al van in het begin iets fout zijn geweest met mijn TomTom?
Al een reset gedaan? (Aan/uit knop een seconde of 15 ingedrukt houden)

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 15:44
Is het nou zo dat je wanneer je de Benelux versie van TomTom koopt je geen Europa kan gebruiken/toevoegen? Een verkoper vertelde mij dat je op een benelux versie nooit een europa toe kan voegen?

Kon het antwoord met de search niet vinden. bvd

PS5

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
De One Benelux heeft gewoon te weinig geheugen voor de kaart van Europa.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
DarthDavy schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:03:
Hallo,

Hem je hem al eens aan je computer gehangen? Ten eerste krijg je dan GPSfix binnen, waarmee hij veel sneller het signaal oppakt. Bovendien kun je met TomTomHome de inhoud van je TomTom beïnvloeden. En je kan een backup maken. Overigens weet ik niet of je misschien in je huis geprobeerd hebt je TomTom aan te zetten. Dan kun je lang wachten op een GPS-signaal namelijk. De TomTom trekt dat (doorgaans) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
kernie schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:18:
Is het nou zo dat je wanneer je de Benelux versie van TomTom koopt je geen Europa kan gebruiken/toevoegen? Een verkoper vertelde mij dat je op een benelux versie nooit een europa toe kan voegen?
Dit is het TomTom ONE topic, en voor de ONE klopt het wel ja. Ook de XL is niet uitbreidbaar met extra geheugen. Alleen de TomTom GO 530 Benelux heeft een SD slot, en daar kun je het benodigde geheugen dus bijprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ahum, volgens mij heeft de xl wel degelijk een sd slot of er moet inmiddels weer een andere versie van zijn want die van mij heeft hem dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 20:40
Ray schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:17:
ahum, volgens mij heeft de xl wel degelijk een sd slot of er moet inmiddels weer een andere versie van zijn want die van mij heeft hem dus wel.
Mijn ONE v2 heeft het ook.Wat ik niet snap is dat Tomtom ervoor kiest om onder één typenummer verschillende versies uit te brengen. Zo heeft mijn Tomtom ONE V2 dus intern geheugen van 1gb. Ik heb dus geen SD-card nodig om de Tomtom te gebruiken met een 1gb map.

Mijn pa heeft ook een Tomtom V2, maar dan ZONDER 1gb intern geheugen. Hij moet dus altijd een SD card gebruiken; dit is toch zo onduidelijk als wat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

smeerbartje schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:27:
[...]

Mijn ONE v2 heeft het ook.Wat ik niet snap is dat Tomtom ervoor kiest om onder één typenummer verschillende versies uit te brengen. Zo heeft mijn Tomtom ONE V2 dus intern geheugen van 1gb. Ik heb dus geen SD-card nodig om de Tomtom te gebruiken met een 1gb map.

Mijn pa heeft ook een Tomtom V2, maar dan ZONDER 1gb intern geheugen. Hij moet dus altijd een SD card gebruiken; dit is toch zo onduidelijk als wat!!!
Je moet het meer zien als generatienummer binnen de desbetreffende reeks. Voor de ONE-reeks wordt ongeveer elk jaar een nieuwe generatie uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47

Japie.G

Colour Classic

nieuwste versie van de XL heeft geen SD kaart slot meer :)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• MSalters
En de nieuwste GO ook niet meer :) De GO 540/740/940 "Live" modellen hebben nu een microSD slot (en een SIM slot).

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb ook de XL gebruikt waar 1 GB intern in zit, en een SD slot voor een extra toekomsstige optionle uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

als ik de laatste versie koop (v4 dacht ik) waar die zuignap aan het toestel zit,kan ik het toestel dan nog verwijderen door de zuignap gewoon aan de voorruit te laten zitten?

• The.Force
  • Laatst online: 04-06 19:30

The.Force

*Bauer Addict

*zucht* na het updaten van m'n pas aangeschafte tomtom one (navcore update, mapshare updates)
krijg ik de melding 'Geen kaarten gevonden' terwijl alle data nog wel fysiek aanwezig is...

Op tomtom-help heb ik voor dit probleem alle benodigde files gechecked (alle aanwezig) maar helaas, iemand ervaring met dit probleem?

Ondertussen is het reeds verholpen, gelukkig door goede backup!

[ Voor 9% gewijzigd door The.Force op 04-09-2008 14:17 ]

System Specs!

• The.Force
  • Laatst online: 04-06 19:30

The.Force

*Bauer Addict

*reply ipv edit

[ Voor 83% gewijzigd door The.Force op 04-09-2008 14:16 ]

System Specs!

Anoniem: 135195

Anoniem: 33142 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:16:
als ik de laatste versie koop (v4 dacht ik) waar die zuignap aan het toestel zit,kan ik het toestel dan nog verwijderen door de zuignap gewoon aan de voorruit te laten zitten?
Moet je niet willen. Serieus, geloof me, laat NOOIT de zuignap aan het raam zitten, want dan solliciteer je naar een ingetikt ruitje! Ik spreek uit ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je kan de hele handel formatteren en opnieuw inrichten, maar dat kost wat moeite. Een alternatief is om TomTom support eens te bellen met de vraag of ze dit probleem kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
pven schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:46:
Je kan de hele handel formatteren en opnieuw inrichten, maar dat kost wat moeite. Een alternatief is om TomTom support eens te bellen met de vraag of ze dit probleem kennen.
Heb ik meerder malen gedaan met de SD kaart dan (het interne geheugen zet hij uit).

Ik heb het geprobeerd op mac op windows en beide hetzelfde resultaat.
Denk dat ik morgen maar eens tomtom bel (ik neem aan dat dat ook maar mensen zijn die niet op zondag werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

heb je op die sd kaart wel de besturing staan en niet alleen de kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Precies, de symptomen zijn vrij herkenbaar. Als je het topic even doorleest, dan staat daar hoe je een SD card maakt voor een ONE of XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
MSalters schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:04:
Precies, de symptomen zijn vrij herkenbaar. Als je het topic even doorleest, dan staat daar hoe je een SD card maakt voor een ONE of XL.
Je denkt van mwah dat doe ik wel even, 42 pagina's

(ben al begonnen:P)

Edit : Blijkbaar is tomtom home niet in staat om een lege SD te gebruiken (lekker gebruiksvriendelijk).

Dus ik ben nu maar alles aan het kopieren van het interne geheugen (nog 45 minuten resterend).
En dan ga ik alles weer op het SD kaartje zetten. Maar van mij mogen ze wel wat aan de snelheid doen van het kopieren.

[ Voor 33% gewijzigd door BlueKeenan op 08-09-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

M'n zwager heeft maand terug Tomtom One Europe 22 (V4) gekocht, maar zit nu in Frankrijk met serieus probleem: hij 'hing' tijdens navigeren, wil niet meer gereset worden. Gaf vlak ervoor paar keer melding geen gegevens meer op te kunnen slaan? Iemand daar ervaring mee of tips voor?

Tomtomsite: >2 uur opladen en dan tot 15 seconden aan/uit ingedrukt houden, maar dat werkt dus niet

Google: er schijnt een probleem met One's te wezen dat geheugen volloopt (?); is dat zo en is ergens een cache te legen zonder pc-connectie?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Zelfs de resetknop werkt niet meer?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Ik heb het nu echt gevonden :

TomTom is gewoonweg het meest klantonvriendelijke bedrijf wat er bestaat.

Ik heb echt alles geprobeerd nu. Ik heb zelfs de helpdesk gebeld (25 minuten in de wacht voor een gesprek van nog geen 2 minuten). Hij kon me niks zinnigs vertellen, ik moest maar tomtom home verwijderen en opnieuw instaleren en de kaart opnieuw downloaden. Uiteraard heb ik deze handeling al uitgeprobeerd op mac en op windows en alles opnieuw gedaan en het werkt nog niet.

West europa op de SD werkt zonder problemen, kaart van zuidelijk afrika herstart loop.
En die knakhaas van tomtom heeft mij een handleiding opgestuurd voor het verwijderen van de tomtom home applicatie op de mac. Opnieuwe geinstalleerd --> de ene foutmelding naar de andere.

En daar betaal je in hemelsnaam nog voor ook, voor mij nooit meer een product van TomTom maar daar is het nu nog niet mee opgelost (probleem --> hij vliegt overmorgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

dus als je die werkende sd neemt. daar de europa kaart afhaalt en de afrika kaart opzet dan krijg je een loop ?

echt heel duidelijk ben je nog steeds niet namelijk.

wil een sd kaart werken heb je op die kaart de root bestanden van TT nodig ex de kaart. Die kan je er naar keuze bijzetten. Normaal boot de TT dan en moet je de kaart activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Ja, de klantenservice is niet geweldig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Ray schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:27:
dus als je die werkende sd neemt. daar de europa kaart afhaalt en de afrika kaart opzet dan krijg je een loop ?

echt heel duidelijk ben je nog steeds niet namelijk.

wil een sd kaart werken heb je op die kaart de root bestanden van TT nodig ex de kaart. Die kan je er naar keuze bijzetten. Normaal boot de TT dan en moet je de kaart activeren.
Vaag is mijn tweede naam.

Vergeet de SD kaart maar even ik heb nu alles op het interne geheugen.
Ik heb west europa erafgegooid (na een backup te maken uiteraard). En de kaart van zuidelijk afrika erop gezet.

West europa werkt en zodra zuid afrika erop staat blijft ie weer in die loop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

ck2000nl schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:05:
Zelfs de resetknop werkt niet meer?
Yup, per sms van ze vernomen. Zit je dus lekker met TomTom One V4 in Frankrijk. Wellicht dat het apparaat na aansluiten op USB weer te restoren valt, maar dan zie je hoe relaxt zo'n SD-cardslot is. Dan kun je altijd nog kopie-kaartje meenemen voor het lage prijskaartje van tegenwoordig. ;(

• BlueKeenan
  • Niet online
Uiteindelijk is het niet gelukt om Zuidelijk afrika erop te zetten (met hulp van de helpdesk).

Ik krijg nu het geld teruggestort. Helaas dat ik daarvoor ongeveer 1,5 uur aan de lijn heb moeten zitten met TomTom.

Anoniem: 264794

BlueKeenan schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:37:
Uiteindelijk is het niet gelukt om Zuidelijk afrika erop te zetten (met hulp van de helpdesk).

Ik krijg nu het geld teruggestort. Helaas dat ik daarvoor ongeveer 1,5 uur aan de lijn heb moeten zitten met TomTom.
Misschien te laat maar ik had net ook wat met mijn Tomtom... hij bleef maar opnieuw en opnieuw opstarten na een paar handelingen a seconden. De reset hielp niet etc etc Daarna heb ik het eens via Tomtom Home "Mijn One XL bedienen" geprobeerd... duurt ff voordat je beeld hebt. Daarna beetje neuzen in het menu en toen was hij goed. Vreemd dat wel maar het werkte....

Maar nu mijn probleem;

Ik heb mijn Tomtom XL net ff helemaal weer geupdate... en de hele inhoud van mijn Tomtom ook maar ff op een SD kaart gegooid. Werkt allemaal ... kan niet beter....

Maar nu....

Nu kan ik via mijn Tomtom home 2.3 computerstemmen op mijn SD kaart installeren.... (Tomtom zelf heeft te weinig ruimte). Nu kan ik wat niet voor een Tomtom XL werkt ook niet downloaden bv. Muziek, Luisterboeken, Foto's etc etc, maar dus wel Saskia en Willem als Computerstem. Nu heb ik ze dus via Tomtom Home 2.3 netjes op mijn SD gezet alleen nu kan ik ze met geen mogelijkheid selecteren..... het is en blijft alleen maar EVA.

Wat nu?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 264794 op 11-09-2008 16:11 ]

• Boral27
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 18:10
heb eind Augustus een one V4 gekocht. kaarten van Europa zijn van versie7.15. daarna zijn 7.20 en recent 7.25 uitgebracht. Volgens mij heb ik binnen een maand recht op de nieuwste kaart. 7.25 dus. Home verteld me echter doodleuk dat 7.20 de meest recente is. tomtom reageert niet op mail en half uur aan de lijn hangen heb ik ook geen zin in. No big deal maar toch niet echt netjes van TT....

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Voor wie een TT One V3 met tas/oplader/waardebon voor 199 bij de ANWB wil: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 22:06
Ik heb sinds paar dagen en TOMTOM ONE V4 europa 22 gekocht met 1 GB intern geheugen,
maar ik zag op marktplaats iemand die tomtoms van extra geheugen vorziet.
Hij zet dus 2 gig in, mijn vraag is weet iemand hoe dat werk of hoe het geheugen van binnen erruit ziet, niet dat het binnen in gewoon en SD kaartje errin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Maakt het je iets uit? For al I know zit er nu een SD-kaartje van 1 Gig in... Het zal toch wel flash geheugen zijn wat er in zit. Ik vraag me alleen af waar je extra geheugen voor nodig hebt. Alles past er toch op? Als je buiten Europa op reis gaat vervang je toch gewoon de kaart via je PC? Als je echt vaak met de auto buiten europa op reis bent had je er misschien verstandig aan gedaan meteen één te kopen met een SD-sleuf. En volgens mij kan je ondanks een groter geheugen niet met twee kaarten tegelijk in TomTom werken, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Het geheugen in een recente TomTom is standaard eMMC NAND Flash.

En je kunt inderdaad maar 1 kaart tegelijk gebruiken. Anders is heb je twee wegen met nummer 1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 22:06
nou het ging mij minder om of het nuttig is of niet maar meer om de tweak factor >:)
en ja je kunt nooit genoeg opslag hebben
joepert schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:36:
Maakt het je iets uit? For al I know zit er nu een SD-kaartje van 1 Gig in... Het zal toch wel flash geheugen zijn wat er in zit. Ik vraag me alleen af waar je extra geheugen voor nodig hebt. Alles past er toch op? Als je buiten Europa op reis gaat vervang je toch gewoon de kaart via je PC? Als je echt vaak met de auto buiten europa op reis bent had je er misschien verstandig aan gedaan meteen één te kopen met een SD-sleuf. En volgens mij kan je ondanks een groter geheugen niet met twee kaarten tegelijk in TomTom werken, maar dat weet ik niet zeker.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb net een TomTom one v3 hier in Amerika gekocht (160$, maar was nog duur uit, je kan ze op Amazon vinden voor $99).

Maar als ik TomTom Home opstart staat er altijd: Your map is 52 weeks out of date 33603 free Map Share map corrections are waiting. Klik ik erop staat, no updates found. Hoe krijg ik dat dan wel gedownload :?
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste