Ik zelf heb jarenlang bij L
CMG gewerkt en ben vorig jaar weg gegaan. De reden daarvoor is niet dat L
CMG te veel veranderd is (er is niets mis met verandering), maar inderdaad het "te veel woorden, te weinig daden". Er is binnen L
CMG veel te veel focus op de inkomsten, en nauwelijks budget voor het intern ontwikkelen van producten. En zelfs als er intern (goede) producten / oplossingen ontwikkeld worden is er geen organisatie om ze bij de klanten te verkopen.
Het gevolg van dat alles is dat L
CMG nog steeds heel veel aan detachering doet. De outsourcing tak is in Nederland nooit echt van de grond gekomen en veel eigen projecten / oplossingen worden er niet verkocht. Het gevolg is dat L
CMG in de hoek van het body-shoppen blijft zitten en het steeds weer niet lukt daar uit te komen. L
CMG heeft de grootte om je veel kansen bij grote klanten te bieden, echter bijna altijd onder aansturing van de klant. Je kunt hele leuke en uitdagende opdrachten krijgen, maar na een aantal jaren ging ik me afvragen waarom ik er nog werkte en wat L
CMG nog toevoegde. Voor mij was dat te weinig.
Een laatste punt is de carriere-ontwikkeling binnen L
CMG. Dat is iets waar je zelf voor moet zorgen en doorgroei richting intern management is door gebrek aan groei van de organisatie zo goed als onmogelijk. Als je wilt groeien richting management rollen zul je dat bij de klant moeten doen, waarbij je geluk moet hebben om de juiste rol te krijgen. Binnen L
CMG ligt er (mede door het gebrek aan groeimogelijkheden) ook een salarisplafond rond de Eur 4.000-4.500, waar je nauwelijks doorheen kunt breken. L
CMG gaat daarmee om door een continue uitstroom van ervaren mensen te compenseren met een instroom aan de onderkant, in principe geen slecht model natuurlijk.