@Erkens: voor privé dingen test ik het ook niet echt goed voor ik het online zet. Doet hij het even niet? Jammer dan, kunnen jullie ff geen foto's bekijken
Ik gebruik zelf vaak HTML-kit, tot op zekere hoogte vergelijkbaar met 1st page. Voordelen:
• FTP ingebouwd: je hebt gewoon een venster met daarin je lokaties rechts staan. Bestand van je HDD bewerken kan net zo gemakkelijk als een FTP-bestand.
• PHP ondersteuning is aanwezig door heel veel plugins, als je de goeie hebt geinstalleerd krijg je de man-pages als je met je cursor in een functie staat.
• syntax highlighting. Enige nadeel is dat hij geen variabele herkent in de volgende regel: <? $string = "blaat $oudestring\n" ?> en niet terugschakelt op HTML met de HEREDOC notatie
• grep in find/replace
Grappig trouwens dat 1st page na 6 (!) jaar nog met een update is gekomen, kennelijk net zo goed een hobbyproject als HTML-kit
VIM wordt ik altijd direct gek van zodra ik erin terecht kom: als je begint in een tekst te typen is direct je halve tekst weg, blijkt dat je een commando in had moeten typen om te mogen typen. Hallo, we hebben het over een editor toch?

Ook leuk: in GVIM zitten wat handige dingen, die ik eindelijk mezelf eigen had gemaakt. Blijkt dus dat die dingen weer niet in VIM zitten. Raar trouwens, waar blijven de emacs fans?
Als ik in een shell wat moet editen, gebruik ik vaak mcedit, zie je tenminste nog wat je doet/kan doen, met syntax highlight
[
Voor 2% gewijzigd door
MBV op 18-01-2006 11:02
. Reden: tja, da's het nadeel van niet eerst testen ;) ]