beste all in one editor (html/css2/php/..)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

vim is net als gvim crossplatform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 10:54

MBV

@RaGaBash: bij mijn weten is vim, emacs, eclipse, jedit (J van Java ;), zend studio en nog veel meer prima onder linux en windows te gebruiken, dus prima cross-platform :)

Verder zijn bijna alle GPL-progsels geport naar Linux of Windows, dus er zijn er nog veel meer cross-platform dan ik hier aangeef :)
edit:
hmm, er was nog een pagina :Z

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 20-01-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 23:07

RagaBaSH

Huttenbouwer

hmmm, ik kan nu wel bij elke comment die tabel gaan aanpassen, maar denk dat het misschien beter is om even een format af te spreken waar iedereen wat aan heeft.
Mijn voorstel:

Non-Free Software
ProgrammaWebsitePlatformPrijs
voorbeeldhttp://www.voorbeeld.comWin32, linux, Mac$voorbeeld
Free Software
voorbeeldhttp://www.voorbeeld.comWin32, linux, MacGratis

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 21:03
Prima voorstel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RagaBaSH schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:09:
hmmm, ik kan nu wel bij elke comment die tabel gaan aanpassen, maar denk dat het misschien beter is om even een format af te spreken waar iedereen wat aan heeft.
Mijn voorstel:
mja, ik zou zeggen dat het nutteloos is om "Gratis" te vermelden bij de Free software ;)
ik zou gewoon alles dan in 1 table doen en dan uiteindlijk op prijs sorteren ofzo. (eventueel bij Prijs de licentie neerzetten zoals (L)GPL, BSD etc)

[ Voor 9% gewijzigd door Erkens op 20-01-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ik trap af

Non-Free Software
Topstyle prohttp://www.bradsoft.com/order/index.aspWin32$79,95
Free Software
Crimson editorhttp://www.crimsoneditor.com/Win32GPL

ik gebruik ze alletwee.. crimson editor meer voor het php werk en style meer met topstyle.. niet dat ik crimson nou helemaal niet gebruik voor css werk of andersom hoor.. ieder zijn specialiteit

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 20-01-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Laatst online: 15-02 23:07

RagaBaSH

Huttenbouwer

Goed, tabel herzien en waar ik het kon vinden aangevuld met informatie mbt platform en licentie.
RagaBaSH in "beste all in one editor (html/css2/php/...."

* RagaBaSH awaits comments ;)

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

lekker compleet.. op een ding na.. als je nou eens op een pc werkt die niet zoveel mhz heeft..welke vreet nou de minste resources (geheugen en processor kracht)? Randvoorwaarde is wel dat je kleurtjes kan blijven gebruiken bij editten en de toetsen "responsive" blijven.
(ik werk wel eens op een pc met maar 400mhz .. crimson editor gaat dan heel langzaam bij mij). Volgens mij is Topstyle dan echt top en Dreamweaver het minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

henkleerssen schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:54:
lekker compleet.. op een ding na.. als je nou eens op een pc werkt die niet zoveel mhz heeft..welke vreet nou de minste resources (geheugen en processor kracht)? Randvoorwaarde is wel dat je kleurtjes kan blijven gebruiken bij editten en de toetsen "responsive" blijven.
(ik werk wel eens op een pc met maar 400mhz .. crimson editor gaat dan heel langzaam bij mij). Volgens mij is Topstyle dan echt top en Dreamweaver het minst.
Op een 233Mhz machine kon ik nog lekker snel werken met vim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Erkens schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:39:
[...]

Op een 233Mhz machine kon ik nog lekker snel werken met vim.
ik vind vim alleen niet zo heel gebruiksvriendelijk.. het zal best werken .. maar door alle configs (bomen) zie ik de potentie (bos) niet meer van het programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

henkleerssen schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:25:
[...]

ik vind vim alleen niet zo heel gebruiksvriendelijk.. het zal best werken .. maar door alle configs (bomen) zie ik de potentie (bos) niet meer van het programma...
Vim heeft zeker een stijle leercurve, maar het is de moeite zeker waard om te leren.

Het kost je misschien een paar weken om goed onder de knie te krijgen maar daarna werk je er zoveel sneller mee.

Geen gedoe meer met heen en weer klikken in het programma, alles met een simpel commando of toetscombinatie direct kunnen doen met je toetsenbord :)
Het werkt voor mij gewoon veel sneller dan elke andere editor, en alle features die ik wil zijn al ingebouwd of in korte tijd zelf te maken.

Als je echt veel werkt in een editor/IDE dan zou ik zeker de moeite nemen om (g)vim eens de kans te geven :)
Overigens voor het gemak, hier een paar dingetjes die je misschien zult zoeken na het openen van vim, deze staan meestal niet op de cheatsheets
syntax on // Hoe raad je het zo, hiermee zet je syntax highlighting aan :)
set number // regelnummertjes aan
set backup // automatische backups aanzetten (standaard bestandsnaam met ~ erachter)
set paste // als je wilt plakken vanuit een ander programma, dit schakelt alle autoindent functies ed. uit

Verder zou ik eventjes geen dingen weten die je wel nodig hebt maar niet direct zal kunnen vinden :P
De opties zijn meestal uit te schakelen door "no" er voor te zetten, dus "set number" veranderd dan naar "set nonumber"

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38093

Geef mij maar Editplus, misschien dat het "leuke" zaken ontbreekt zoals code aanvullen en tag libraries e.d. maar het programma laad zeer snel, het heeft highlighting, indenting en de zoekfunctie om te zoeken naar een string in alle bestanden van een bepaalde map vind ik enig :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 38093 op 21-01-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ok, gaat inmiddels zwaar offtopic, magoed. Ik heb met GVim gewerkt ergens, en daar kon ik met tab o.i.d. schakelen tussen insert mode en 'default' mode. Als ik nu cygwin installeer, en ik typ startx gevolgd door gvim, krijg ik dat niet. Ligt dat aan de versie ofzo? Met de standaard insert mode (i of a typen) is hij dat weer kwijt als je op de pijltjes drukt. Handig met een typo, 3 tekens terug... :( Handig ook, dat je backspace niet werkt zoals je het verwacht...
Hmm, zat nano ook in cygwin? :P

edit:
@hieronderVast wel, 'k zal eens om de configs gaan vragen die daar gebruikt worden. Dit werkt echt té irritant :( Als ik een typo heb gemaakt (in het vorige woord ofzo), ga ik er vaak met de pijltjes naartoe om het te verbeteren, en dat werkt dus duidelijk niet in vim....

[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 21-01-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 38093 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 09:41:
Geef mij maar Editplus, misschien dat het "leuke" zaken ontbreekt zoals code aanvullen en tag libraries e.d. maar het programma laad zeer snel, het heeft highlighting, indenting en de zoekfunctie om te zoeken naar een string in alle bestanden van een bepaalde map vind ik enig :9~
jammer dat alleen deze weer niet freeware is.. (nederlander he.. ;) ). Die zoekfunctie door een map heen.. heeft crimson ook.
Wel highlighting maar geen tag libraries? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

MBV schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:26:
ok, gaat inmiddels zwaar offtopic, magoed. Ik heb met GVim gewerkt ergens, en daar kon ik met tab o.i.d. schakelen tussen insert mode en 'default' mode. Als ik nu cygwin installeer, en ik typ startx gevolgd door gvim, krijg ik dat niet. Ligt dat aan de versie ofzo?
Ligt eerder aan de settings, zoiets zal idd wel mogelijk zijn maar ik ben het nog nooit tegen gekomen.
Met de standaard insert mode (i of a typen) is hij dat weer kwijt als je op de pijltjes drukt. Handig met een typo, 3 tekens terug... :( Handig ook, dat je backspace niet werkt zoals je het verwacht...
Hmm, zat nano ook in cygwin? :P
Als je het wilt is backspace ook werkend te krijgen hoor, ik heb zelf ingesteld dat backspace in insert mode als normale backspace werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38093

henkleerssen schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:44:
[...] Wel highlighting maar geen tag libraries? :?
Klopt, of ik moet het nog niet gevonden hebben, der zitten enkele standaard buttons in voor forms e.d. in HTML maar tag libraries heb ik er nog niet in gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 20:45
Ik gebruik nu al een tijdje Zend. Maar ik kan niet vinden of het mogelijk is om een standaard open en save path aan te geven voor bestanden en projecten. Is dit mogelijk?

Nu heb ik problemen met het opslaan van projecten op een andere locatie dan de standaard locatie. Hij wilt dan niet saven, ik kan niet op OK klikken.

Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar het ultime programma.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
MBV schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:26:
ok, gaat inmiddels zwaar offtopic, magoed. Ik heb met GVim gewerkt ergens, en daar kon ik met tab o.i.d. schakelen tussen insert mode en 'default' mode. Als ik nu cygwin installeer, en ik typ startx gevolgd door gvim, krijg ik dat niet. Ligt dat aan de versie ofzo?
Met Esc kan je altijd terug naar normal mode. Met i kan je altijd terug naar insert mode. In normale mode kan je met x karakters verwijderen. Na een tijdje werkt het wel fijn, en in insert mode werkt de backspace bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, ultraedit en zend studio. ultraedit is makkelijk als je snel iets wil editten, zend als je grotere projecten wil doen.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9927

PSpad all the way! (ik zag dat deze nog nergens werd genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Ik zou sowieso voor Eclipse gaan. Ik ben dan wel als J2EE programmeur gebonden aan Eclipse, maar gezien de hoeveelheid plugins voor niet-Java dingen, is het zeker een IDE waar je mee moet kunnen werken wil je professioneel verder in de IT. Tegenwoordig zie ik redelijk veel bedrijven meer waar ze met Eclipse werken of denken aan een overstap naar Eclipse.

Overal waar ik Eclipse zeg, bedoel ik Eclipse + extensies/plugins.

De PHP plugin ken ik niet, maar gezien de hoeveelheid standaardfuncties die Eclipse kent en de kwaliteit van de gemiddelde plugin, zal die wel prima werken.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

JKVA was me voor :)

Ik werk al enige tijd met Eclipse voor mijn java projecten. Ook voor PHP is hier een uitbreiding op.
www.phpeclipse.de

verder heb ik over Zend studio ook alleen maar coole dingen gehoord. Echter vind ik het werken met de server ietwat ver gaan voor kleine projecten. Ik weet ook neit hoe de ondersteuning voor CSS en javascript is binnen deze IDE

[ Voor 54% gewijzigd door dip op 13-03-2006 16:12 ]

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzzzzzzzzz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05-2020
Ik ben net bij een nieuw bedrijf begonnen. Ze werken hier allemaal met zend studio, maar omdat ze ooit eens over willen naar een ander pakket was ik de "gelukkige" die eclipse mocht gaan uitproberen ...

mjin ervaringen:
- traag.. (maar dat was ik al gewend van dreamweaver enz.)
- niet direct op een ftp server werken.. (het is wel een beetje mogelijk met een plugin, maar dat werkt zeer omslachtig..
- het is duidelijk te merken dat het gericht is op java ontwikkeling en ik heb het idee de overbodige functionaliteiten het pakket onnodig traag (en ook ingewikkeld) maken.

Ik ben daarom op zoek gegaan naar alternativen.. een vereiste is dat er via ftp direct op de server gewerkt moet kunnen worden...

ik gebruik momenteel crimsoneditor, maar deze ondersteunt geen ftp (iig niet een overizcht van de bestanden op de ftp server) (en ook geen code completition)

jEdit heb ik ook even geprobeerd, heeft wel ftp maar mijn eerste indruk is niet echt positief.

notepad++ gebruik ik thuis ipv kladblok, maar heeft geen filebrowser (en dus al helemaal geen ftp)

Iemand suggesties voor een (liefst gratis) editor waarmee het mogelijk is om de bestanden op een ftp server weer te geven (en natuurlijk ook direct te kunnen bewerken)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom moet je rechtstreeks op de server werken? Lijkt me dat je toch ook een ontwikkel omgeving hebt? Ontwikkelen kan zelfs op localhost, en als je hier toch een apparte computer voor gebruikt dan kun je die natuurlijk ook zo configureren dat je heir op een andere maneir bij kunt (netwerk schijf bv)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
zzzzzzzzzzzz schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:38:
Ik ben net bij een nieuw bedrijf begonnen. Ze werken hier allemaal met zend studio, maar omdat ze ooit eens over willen naar een ander pakket was ik de "gelukkige" die eclipse mocht gaan uitproberen ...

mjin ervaringen:
- traag.. (maar dat was ik al gewend van dreamweaver enz.)
- niet direct op een ftp server werken.. (het is wel een beetje mogelijk met een plugin, maar dat werkt zeer omslachtig..
- het is duidelijk te merken dat het gericht is op java ontwikkeling en ik heb het idee de overbodige functionaliteiten het pakket onnodig traag (en ook ingewikkeld) maken.

ik gebruik momenteel crimsoneditor, maar deze ondersteunt geen ftp (iig niet een overizcht van de bestanden op de ftp server) (en ook geen code completition)

Iemand suggesties voor een (liefst gratis) editor waarmee het mogelijk is om de bestanden op een ftp server weer te geven (en natuurlijk ook direct te kunnen bewerken)

Alvast bedankt
Crimsoneditor traag? Vind j Zend niet traag dan? Ik zit me eige kapot te ergen aan Zend, echt veel te traag :/

Ik gebruik Topstyle, en Dreamwaver(o.a. voor FTP). En j vind Dreamwaver traag? Vink wel mee vallen, ok het opstarten misschien, maar voor derest draait tbest hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 04-06 15:17

Priet

To boldly do what no one has..

Probeer Aptana eens, (http://www.aptana.com). Is gebaseerd op Eclipse, maar toegespitst op HTML/CSS/JS en binnenkort ook PHP. Beschikt ook over een (S)FTP functie. Je kunt het standalone installeren of als plugin van Eclipse.

Je kunt er ook PHPEclipse als plugin bij installeren, ik heb die samen met Aptana draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Priet op 10-10-2006 23:20 ]

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16-05 19:37
TheovdS schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:40:
[...]

Crimsoneditor traag? Vind j Zend niet traag dan? Ik zit me eige kapot te ergen aan Zend, echt veel te traag :/

Ik gebruik Topstyle, en Dreamwaver(o.a. voor FTP). En j vind Dreamwaver traag? Vink wel mee vallen, ok het opstarten misschien, maar voor derest draait tbest hier ;)
Nee, Crimson Editor is lekker snel. Volgens mij is het probleem dat Eclipse traag is.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Ik vind Zend goed te doen, maar het hangt er vanaf hoe je het hebt geïnstalleerd. Mijn ervaring: na het installeren van Windows moet je geen JRE installeren, maar éérst Zend, daarna kun je prima je eigen JRE installeren, maar zorg er dus voor dat Zend zijn eigen JRE gebruikt i.p.v. die van het systeem.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Priet schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:15:
Probeer Aptana eens, (http://www.apatana.com). Is gebaseerd op Eclipse, maar toegespitst op HTML/CSS/JS en binnenkort ook PHP. Beschikt ook over een (S)FTP functie. Je kunt het standalone installeren of als plugin van Eclipse.

Je kunt er ook PHPEclipse als plugin bij installeren, ik heb die samen met Aptana draaien.
Aptana ziet er goed uit, zeg! Er zit trouwens een typo in je link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Aptana is idd wel leuk. Een paar collega's van mij hebben het en vooral de JavaScript editor is cool. Er wordt goed aangegeven welke functionaliteit in welke browser werkt en zo.

Blijkt weer, Eclipse is koning. :) En niet alleen voor Java. :D

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzzzzzzzzz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05-2020
Ik bedoelde idd dat eclipse traag was.

dat aptana ziet er idd erg veelbelovend uit!
Hopen dat ze snel php goed gaan ondersteunen, dan zal ik het zeker testen!

zoizo goed om te zien dat ze bijna iedere week aangeven waar ze aan werken..

Net html kit geinstalleerd. straks maar even proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 04-06 15:17

Priet

To boldly do what no one has..

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 16:24

Zyppora

155/50 Warlock

I gebruik op het werk Eclipse (voor Java devving) en thuis Textpad (voor PHP/HTML/CSS/text en tal van andere dingen die ik sporadisch wel eens wil doen). Textpad vind ik zelf heerlijk werken. De document selector was een eye-opener voor mij en sindsdien ben ik eraan verslaafd (ik weet dat dit geen Textpad-only ding is, maar toch). Textpad ziet er clean uit en laat mij de code tikken (geen auto-completion of andere meuk waar ik niks van moet hebben), en geeft highlighting voor vanalles en nog wat (aparte syntax files te downloaden vanaf de textpad site, alsmede andere handige tools/addons/extensions/etc). Java wordt ook ondersteund, en er valt te compileren/runnen van verschillende progtalen via configureerbare hotkeys.

Ik heb Textpad leren kennen toen ik op de hogeschool Java moest programmeren (mijn vingers zijn nu nog aan de Ctrl+S (saven), Ctrl+1 (Java compileren), Ctrl+2 (Java runnen) verslaafd).

Textpad is shareware, maar de downloadbare evaluatieversie heeft alle features als de commerciele versie (met als nadeeltje dat elke zoveel minuten/uren een popupje tevoorschijn komt die vraagt 'licensie aanvragen of doorgaan met evalueren?'. Is niet zo hinderlijk als ik het hier wellicht laat lijken).

http://www.textpad.com/ <- Windows Only :/

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik gebruik op m'n werk SciTe. Hierin programmeer/script ik PHP, CSS, HTML, JavaScript en andere talen die er direct/indirect ermee te maken hebben. Ik vind het eigenlijk best een klote editor, maar kan niet echt veel anders. Eclipse loopt bijvoorbeeld veel te traag op dit systeempje. Ik heb gewoon een te traag systeem voor de meeste IDE's. Ik draai ook Linux, dus veel editors die onder Windows draaien, kan/wil ik hier niet echt draaien. Bluefish vind ik zelf niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Heb ze bijna allemaal wel eens getest, en ik kom tot de volgende conclusie:

Als er SSH access mogelijk is: VIM!
Je werkt direct op de server dus opslaan en je ziet in firefox direct het resultaat (na een F5 dan),
Verder kan je hem zo ver aanpassen als je zelf wil en zo alle functionaliteit van de wereld toevoegen. Verder werkt het geheel een stuk sneller omdat je alles met je toetsenbord doet.

Geen SSH access?

Doe dan maar gVim (al wil ik het ook nog wel eens in dos cmd vim doen aangezien gvim naar doet in visual mode) ;) Dreamweaver is pretty nice zolang je maar in code view blijft en Zend is awesome voor PHP maar ik vindt beide te langzaam, Zend in particular. Mijn ervaring is dat je door het werken met vim veel beter gaat programmeren omdat je dan de functies uit je hoofd leert in plaats van het auto aanvullen (kan overigens wel sinds vim 7, met CTRL X + O in insert mode).

Tegenwoordig doe ik bijna altijd alles in vim; kan ik dat om vage redenen dan ook niet gebruiken dan staan er opeens allemaal :w's in mn document :P

Misschien een poll van maken aangezien ieder zo zijn eigen voorkeur heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door D4V3 op 11-10-2006 20:19 ]

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

with ^^

Dat aptana ziet er eigenlijk best gaaf uit. Enige wat een beetje jammer is, is dat hij vaak niet weet wat voor type iets is, dus dan werkt auto-aanvullen niet. Nu eens kijken wat het beste is voor PHP in Eclipse. Op mijn werk is dat gelukkig (in de helft van de bestanden :'() strikt gescheiden, dus dat zou daar niet zo'n ramp zijn. In mijn eigen projectjes is het wel strict gescheiden, maar dan meer van boven-onderin dezelfde file :P Zal dus regelmatig heen-en-weer schakelen worden, maar daar kan ik mee leven. Iemand trouwens een idee hoe je moet switchen tussen IE en Firefox in de preview? Zou soms makkelijk zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 11-10-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Ik ben sinds kort ook over op Linux en zocht ook naar een goede editor ivm mijn geboren liefde voor RoR. Ik ben nu bij-zon-der tevreden over Quanta Plus. EN HTML EN ruby highlihhting. Eclipse vind ik niets omdat het EN langzaam is EN de filetree wordt niet herbouwd als je dingen toevoegd vanaf andere plekken.

Het is dan wel KDE, maar voor huidige pc's moet die paar extra libs toch niet schokkend zijn.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als het je alleen om de highlighting gaat, kijk dan eens naar VIM. Daar zit dat ook in, inclusief allerlei geavanceerde extra's, en helemaal van het toetsenbord te bedienen :Y)
Maar ik wil dus wat meer dan dat: als ik $object-> intik, wil ik een functielijst. Liefst ook debuggen enz. En in Eclipse kan dat (alhoewel dat bij $object-> maar tot zekere hoogte is).

Weet iemand trouwens hoe ik in eclipse een overzicht van alle functies/klasses uit de geïnclude bestanden kan zien? Zou soms makkelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ik lees hier meerdere reacties van mensen die vim als het ware 'de hemel in prijsen' Ik heb het geprobeerd maar ik kan er niet mee werken. Ligt het aan mij of moet je ervaring hebben met Linux om met Vim/GVim te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

HawVer schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:12:
Ik lees hier meerdere reacties van mensen die vim als het ware 'de hemel in prijsen' Ik heb het geprobeerd maar ik kan er niet mee werken. Ligt het aan mij of moet je ervaring hebben met Linux om met Vim/GVim te werken?
Nou ik heb al een tijdje Debian, maar nooit met vi(m) gewerkt. Ik snap er ook geen jota van. Maar het is ongeveer hetzelfde als 10 jaar geleden toen alle tikgeiten van wp5.1 met al zijn keyboard shortcuts overging in word 97. Alle tikgeiten in paniek. Die waren die keyboard shortcuts zo gewend. Ik denk dat dat het ook is met vim. Als je er eenmaal mee kan werken, zal het heerlijk zijn, maar ermee leren werken lijkt mij drama. Toch nog eens proberen ...

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

moet je eens vimtutor draaien. paar handigheidjes:
i = insert mode. Dit is wat je verwacht van een editor, oftewel als je hem perongeluk hebt opgestart als gewone editor moet je daarop rammen.
esc = terug naar 'normale' modus. Soms is herhaaldelijk op esc rammen nodig om hem weer te laten werken, als je een woord hebt ingetikt zonder eerst op 'i' te drukken.
:w = in gewone modus opslaan
:q = in gewone modus sluiten. Erg handig als er een help-schermpje openstaat (je kan meerdere bestanden in een scherm open hebben) of om gewoon te sluiten :)
:q!= in gewone modus sluiten zonder opslaan.
crtl+v = in gewone modus Visual. Zeg maar selecteren. Dan kan je er allerlei dingen mee doen, zoals deleten enzo.
:syntax enable = mooie kleurtjes

maar begin maar eens met vimtutor op de commandline in te tikken, dan leer je veel meer shortcuts gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Ik probeer nu vim een beetje uit en kan er de voordelen wel van inzien, maar het is een beetje lastig om in een standaard rails-structuur lekker door je files te bladeren. Heb je daar misschien een oplossing voor?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

vind je het heel erg als ik zeg dat ik nog nooit met RoR gewerkt heb? :P

Ik denk dat je het beste kan zoeken naar RoR-lotgenoten ;) die Vim gebruiken. Er zijn vast handige aanpassingen voor beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het valt me op dat ik in dit topic nog geen PhpED ben tegengekomen als PHP IDE/editor. Echt het allerfijnste wat ik ooit ben tegengekomen. Het doet wat Zend kan, maar sneller en vaak ook uitgebreider en beter. :) Het is gewoon in C++ geschreven dus vandaar dat het veel sneller is. Verder is er ook een Linuxversie welke als het goed is binnenkort ook weer wordt bijgewerkt naar een nieuwere versie.

Te vinden op: www.nusphere.com. Wij gebruiken het hier op m'n werk op mijn aanraden. De support op het forum vanuit Nusphere is ook erg goed moet ik zeggen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:02
Notepad++ gebruik ik (staat op sourceforge ergens) op mijn stage, zit syntax highlighting in voor meerdere programmeertalen, waarvan ik PHP, CSS en HTML gebruik. Thuis klooi ik altijd met Dreamweaver (Code gedeelte), werkt prettig met highlighting en code-aanvulling :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb veel geprobeerd, maar Zend Studio blijft toch het beste voor php. (jammer genoeg, want zo goed is het niet) Vooral de ondersteuning van phpdoc vind ik erg prettig. Je kunt je member variabelen en functies dan toch een type geven, waardoor je alle functies gelist krijgt. PHPeclipse ondersteund dat niet, en die vind ik verder toch een stuk minder prettig werken. Niet gratis alleen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

HawVer schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:12:
Linux/Unix ervaring is natuurlijk geen vereiste maar dat is meestal de plaats waar mensen met Vi(m) in aanraking komen, op welke Unix/Linux machine je ook inlogt, Vi(m) is eigenlijk altijd geinstalleerd.

Ik ben ook van mening dat niet iedereen echt goed met Vim zal kunnen werken, sommige mensen hebben het redelijk vlot onder de knie terwijl anderen er totaal niet mee kunnen werken en het ook nooit zullen kunnen. Persoonsafhankelijk iig :)

Voor mij is Vim iig _de_ editor, als je er goed mee om kunt gaan dan werkt het echt sneller dan elke andere editor, en ik heb al heel wat programma's geprobeerd ;) Maar ik geef zeker toe dat bij grote projecten een IDE wel erg nuttig kan zijn, de uitgebreide code completion in sommige editors kan een groot voordeel zijn soms.
Scharnout schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:21:
Ik probeer nu vim een beetje uit en kan er de voordelen wel van inzien, maar het is een beetje lastig om in een standaard rails-structuur lekker door je files te bladeren. Heb je daar misschien een oplossing voor?
Kijk hier eens: http://wiki.rubyonrails.org/rails/pages/HowtoUseVimWithRails

[ Voor 15% gewijzigd door Wolfboy op 15-10-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 19:54
--MeAngry-- schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:48:
Het valt me op dat ik in dit topic nog geen PhpED ben tegengekomen als PHP IDE/editor. Echt het allerfijnste wat ik ooit ben tegengekomen. Het doet wat Zend kan, maar sneller en vaak ook uitgebreider en beter. :) Het is gewoon in C++ geschreven dus vandaar dat het veel sneller is. Verder is er ook een Linuxversie welke als het goed is binnenkort ook weer wordt bijgewerkt naar een nieuwere versie.

Te vinden op: www.nusphere.com. Wij gebruiken het hier op m'n werk op mijn aanraden. De support op het forum vanuit Nusphere is ook erg goed moet ik zeggen.
Waarschijnlijk om de 'hoge' prijs :) Voor bedrijven is het misschien een leuk speeltje, maar voor de thuisgebruiker is het wellicht wat te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

$119 is toch niet zoveel duurder dan Zend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

MBV schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:26:
$119 is toch niet zoveel duurder dan Zend?
Zeker, en voor studenten maken ze ook speciale prijsjes als je ze even mailt. :) Daarnaast is er sowieso wel korting te regelen als je ze even mailt. Tis mij wel gelukt in ieder geval. :Y) Zelfs voor maar 2 licenties.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Maar als je dat niet nadrukkelijk promoot op je website ga ik deze direct skippen. Sowieso heb ik iets met OSS: als programmeur kan je zelf je uitbreidingen maken, en als iemand eens stopt met onderhoud kan je het overnemen. In theorie dan, nog nooit gebruik van gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:48:

Ik ben het nu aan het bekijken. Ziet er an sich goed uit. Maar wel een paar dingen die ik niet voor elkaar krijg:

1. Project properties -> Code Insight Includes worden niet onthouden,
2. Code Insight werkt wel bij "template::" maar niet bij $template->

En dat is toch wel een vereiste. Heeft iemand dat wel werkend?
(version 4.6.1; build4625eval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

Mischien een idee om een poll te maken?
Ik zie veel voorbij komen, maar een beetje te veel.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106430

Ik heb nu Zend Studio, EE, aanvankelijk stond er professional.
Ik wil hem als java editor gebruiken, echter als ik een file save als .java komen reserved words als public en class niet dik naar voren oid. Hij vult niet goed aan zeg maar, er staat in de handleiding alleen in professional, ik kan alleen nergens iets over professional vinden.

Het gaat om versie 5.5.0

EDIT: met php heb ik ook nog een probleempje, de output doet niet aan css en als ik in de browser naar een lokale php ga, dan werkt de css wel, maar de php niet (hij geeft php code)

EDIT2: nog een probleem, als ik een link heb naar een andere php dan werkt dit niet in ZEND. Ik dacht dat het een mooie editor en runner was?

EDIT3: PHPED gevonden, die doet het prima, helaas niet gratis. Nu nog gratis mysql, iemand suggesties?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 106430 op 25-03-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 17:53
Ik heb hem pas een keer voor bij zien komen, maar op code-folding na, zit volgens mij bijna alles wel in PSpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Anoniem: 106430 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:38:
Ik heb nu Zend Studio, EE, aanvankelijk stond er professional.
Ik wil hem als java editor gebruiken, echter als ik een file save als .java komen reserved words als public en class niet dik naar voren oid. Hij vult niet goed aan zeg maar, er staat in de handleiding alleen in professional, ik kan alleen nergens iets over professional vinden.

Het gaat om versie 5.5.0

EDIT: met php heb ik ook nog een probleempje, de output doet niet aan css en als ik in de browser naar een lokale php ga, dan werkt de css wel, maar de php niet (hij geeft php code)

EDIT2: nog een probleem, als ik een link heb naar een andere php dan werkt dit niet in ZEND. Ik dacht dat het een mooie editor en runner was?

EDIT3: PHPED gevonden, die doet het prima, helaas niet gratis. Nu nog gratis mysql, iemand suggesties?
Mysql Tools van MySql zelf. >> http://www.mysql.com/products/tools/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

jvdmeer schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:12:
Ik heb hem pas een keer voor bij zien komen, maar op code-folding na, zit volgens mij bijna alles wel in PSpad.
Ik ben laatst op PSpad overgestapt omdat dat een van de weinige editors is die een ftp connectie open kan houden. (ja, brakke webhost)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88610

Dat is nou exact hetzelfde wat ik dacht totdat ik jouw reply las. Eclipse gebruik ik nu voor het van mijn webdev werk ( Qua Eclipse is dat: Java, PHP, (x)HTML, CSS, Javascript, XML ).

1. Fijne omgeving om in te werken
2. Veel opties om je workspace in te stellen
3. Verschillende perspectieven ( Java, Debug, PHP, etc )
4. Debuggingtools
5. Uitbreidbaar met plugins ( ANT, Subversion, Javadoc/Doxygen )
6. In te zetten voor meerdere talen en de daarbijbehorende tooling

Er is voor webdevelopment ook een specifieke versie distributie van Eclipse voor PHP. Deze gebruik ik zelf zodat ik niet met die irritante plugin voor Eclipse 3.0 zit te kutten ( PHPclipse ). En het mooie is dat het werkt onder zowel Windows als Linux dus ik zit heerlijk onder Ubuntu en XP te devven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hoe draai jij Eclipse dan onder Ubuntu? Ik ben met PHPEclipse bezig geweest maar dat werkt niet echt lekker (crasht vaak doordat het niet overweg kan met 3.2...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

MBV schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:59:
Hoe draai jij Eclipse dan onder Ubuntu? Ik ben met PHPEclipse bezig geweest maar dat werkt niet echt lekker (crasht vaak doordat het niet overweg kan met 3.2...).
Ik kan je in ieder geval aanraden om eclipse handmatig te installeren, gewoon een eclipse pakketje downloaden waar phpeclipse in zit en het zal wel werken. Eventueel met java 1.5 aangezien 1.6 af en toe wat problemen geeft (ik gebruik eclipse ook regelmatig icm. pydev)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Een patch in het CVS (oftewel pak PHPeclipse 1.1.9 uit CVS) zou dat 3.2 probleem moeten fixen.

(Heb 't zelf nog niet geprobeerd, onder het motto "mijn 3.1 + 1.1.8 draait, waarom verzieken?")

[ Voor 3% gewijzigd door Gwaihir op 29-03-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wolfboy schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:36:
[...]
Ik kan je in ieder geval aanraden om eclipse handmatig te installeren, gewoon een eclipse pakketje downloaden waar phpeclipse in zit en het zal wel werken. Eventueel met java 1.5 aangezien 1.6 af en toe wat problemen geeft (ik gebruik eclipse ook regelmatig icm. pydev)
Dat heb ik op windows geprobeerd, maar met 3.2 gaat dat dus nooit werken. Ik zal eens upgraden naar de CVS-versie, kijken of dat helpt :)
Pagina: 1 2 Laatste