beste all in one editor (html/css2/php/..)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 18:26
Tja de topic titel zegt al genoeg denk ik. Ik heb er nu 2 geprobeerd, maar ze hebben allemaal eigenlijk hun specifieke ding:

webuilder 2005 : html/css2 doet ie prima en doet prima de indents regelen en laat alle mogelijkheden etc al zien als je bijvoorbeeld "width" intypt etc. Nadeel: php ondersteuning is te matig. Doet geen indents etc.

topstyle pro: erg fijne editor, maar ook deze is meer gericht op het uiterlijk dan php code. Vind deze weer net wat fijner dan webuilder.

Tja eigenlijk zoek ik dus iets als topstyle pro maar dan met complete php integratie net zoals dat wel voor css2 erin zit. Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163654

Dreamweaver niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wil je meer zo'n studio-eviroinment zoals in Webstudio/Dreamweaver/Top Style of gewoon een 'plain' eviroinment à la Notepad? Stel dat laatste, dan zou ik Editplus is proberen :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91901

voor windows vind ik Homesite een hele fijne, daar edit ik ook de css in, kvind topstyle niet zo'n succes.

Voor linux bluefish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben ook een sterk voorstander van EditPlus. Auto-indent, herkenning van syntax van PHP, HTML, ASP etc... (helaas standaard geen .js :{ ) en syntax highlighting.
CSS 2 lijst erbij om de specifieke dingen even na te zoeken :)
Snel met f12 een preview bekijken en die is ook nog in te stellen op een specifieke browser.

Het is heel persoonlijk hoor... en ik denk dat hier best meer topics over zijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 20:19

JHS

Splitting the thaum.

Dark Blue schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:36:
http://gathering.tweakers...&select_forum=14#hitstart :Y :P . Persoonlijk doe ik alles in Scite, maar alleen omdat ik tegenwoordig veel met Ruby bezig ben en vooral geen editor wil waarbij het opstarten lang duurt... Ik zoe eigenlijk liever Radrails in een snelle versie hebben. Maar we hadden het hier over alround editors: Als je op de mac zit zou ik Textmate nemen :) .

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 23-12-2005 20:18 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik ben via Frontpage (sorry, 7 jaar geleden wist ik niet beter), Dreamweaver en Homesite uiteindelijk ook beland bij EditPlus. Ik tik de code het liefst zelf in en de syntaxhightlighting bevalt me prima. Het programma is betaalbaar en bevat voor mij geen overbodige onzin. Oh ja, de replace functie is heerlijk, omdat je ook heel handig met meerdere tekstregels tegelijk kunt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zo heeft ieder zijn eigen editor waar die het snelst mee werkt.
Geef mij bijvoorbeeld maar (g)vim, kan praktisch alles op editing gebied :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88245

Zelf gebruik ik al heel lang Crimson editor.

Onzetten licht; klein genoeg zodat het op een diskette past maar met erg veel features.
Syntax highlighting voor HTML, C/C++, Perl, Java, Matlab and LaTeX, wat kan worden uitgebreid door middel van custom syntax templates (nu is er voor zo goed als elke taal wel een template te vinden).

Voor grote bestanden en projecten is het misschien wat te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ben op mn werk gedwongen UltaEdit te gebruiken. In het begin vond ik het 10x niets.. en nu een jaar later eigenlijk nog steeds niet.

Thuis gebruik ik PHPed. Het is bijna alleen kladblok met syntax highlightning en dat is ook alles wat ik in een editor zoek. Heb een hekel aan editors die zich met mijn code bemoeien. Het is alleen jammer dat er geen goeie FTP manager in zit, waardoor ik WS_FTP er naast open moet hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 23-12-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39389

frickY schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:39:
Ben op mn werk gedwongen UltaEdit te gebruiken. In het begin vond ik het 10x niets.. en nu een jaar later eigenlijk nog steeds niet.

Thuis gebruik ik PHPed. Het is bijna alleen kladblok met syntax highlightning en dat is ook alles wat ik in een editor zoek. Heb een hekel aan editors die zich met mijn code bemoeien. Het is alleen jammer dat er geen goeie FTP manager in zit, waardoor ik WS_FTP er naast open moet hebben.
wat vind je niks aan UltraEdit..ik gebruik deze editor al jaren naar alle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 88245 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:38:
Zelf gebruik ik al heel lang Crimson editor.

Onzetten licht; klein genoeg zodat het op een diskette past maar met erg veel features.
Syntax highlighting voor HTML, C/C++, Perl, Java, Matlab and LaTeX, wat kan worden uitgebreid door middel van custom syntax templates (nu is er voor zo goed als elke taal wel een template te vinden).

Voor grote bestanden en projecten is het misschien wat te beperkt.
Deze Gebruik ik ook!
Echt ideaal, zelfs ook voor PHP syntax highlighting(en nog 100 talen).

Vind dit ook echt een aanrader

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
ik ben wel een ultraedit fan, maar houdt mijn oogjes open voor wellicht betere opties. wat vind je slecht aan ultraedit?

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40595

ik gebruik aranea als editor en dat werkt erg prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Dark Blue schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:36:
Ik ben ook een sterk voorstander van EditPlus. Auto-indent, herkenning van syntax van PHP, HTML, ASP etc... (helaas standaard geen .js :{ ) en syntax highlighting.
CSS 2 lijst erbij om de specifieke dingen even na te zoeken :)
Snel met f12 een preview bekijken en die is ook nog in te stellen op een specifieke browser.

ZeilDude schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:25:
Ik ben via Frontpage (sorry, 7 jaar geleden wist ik niet beter), Dreamweaver en Homesite uiteindelijk ook beland bij EditPlus. Ik tik de code het liefst zelf in en de syntaxhightlighting bevalt me prima. Het programma is betaalbaar en bevat voor mij geen overbodige onzin. Oh ja, de replace functie is heerlijk, omdat je ook heel handig met meerdere tekstregels tegelijk kunt werken.
ik werk nu ongeveer een jaar met editplus en werkt geweldig voor mij. Als functie highlighting niet alles doet (zoals @php imagecreatetruecolor()) dan zet je deze gewoon erbij in de highlight file. En het heeft ook goeie ondersteuning voor ftp :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333

mijn css en html doe ik altijd in Notepad++, die ondersteunt alles wat ik daarvoor wil hebben.. voor PHP is Zend studio echt ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Met Kage. Er is voor PHP geen beter programma dan Zend Studio :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 09:39
Ook hier een vervent Crimson gebruiker. Alles op en aan en gratis.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Hier zijn geloof ik al meerdere topics over geweest, die destijds ook gesloten zijn.

Desalniettemin, ik gebruik Open Studio (de OSS variant van Maguma PHP Studio) onder Windows, en Bluefish onder *nix. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.maguma.com/fileadmin/main_images/images/stud2_thumb.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door r0b op 24-12-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 18:26
Ik ga eens kijken naar editplus. Het punt is gewoon dat ik best editors heb geprobeerd, maar er is niets dat echt helemaal compleet is. Het voordeel van topstyle is bijvoorbeeld wel weer dat deze de css meteen weer kan geven. Is net weer even wat handiger dan saven en previewen.
Misschien is wel het beste om eerst de layout helemaal top in orde te maken met bijv topstyle en dan later de php code erbij te zetten aan de hand van editplus bijv?
Of is deze aanpak gewoon compleet verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 00:11

The Wrecker

Networking Rulez

Ik raad zelf aan om programmers notepad te gebruiken. Je kan hiermee ook sneltoetsen gebruiken en dan een opdracht naar een compiler ofzo te geven. Erg handig!

Het ding heeft in elk geval veel mogelijkheden, dus ook meerdere bestanden ernaast open hebben staan. Notepad++ is ook een goede alleen heb je die sneltoetsen niet.

http://www.pnotepad.org/

Ondersteund java php cpp en meer. En het is ook nog gratis! < mijn meest gebruikte editor voor het bekijken en devven van code. Vooral het inspringen is erg overzichtelijk wat dat betreft.

[ Voor 44% gewijzigd door The Wrecker op 24-12-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Laatst online: 20-05 01:14
Ik denk niet dat er echt een verkeerde aanpak is op dit gebied. ;) Als jij dat prettig vind werken moet je het vooral zo doen, maar persoonlijk hou ik niet zo van switchen van editor.

Ik heb het liefst een beetje simpele editor die toch veel kan. Zelf gebruik ik altijd Kate om te devven, werkt super en via de kio-wrappers kan je ook mooi files over ftp/ssh en ander protocollen editten. Makkelijk voor hotfixes enz of als je op afstand zit.
Als ik beperkt ben tot het Windows platform, gebruik ik voor bijna alles Notepad++. Net als mijn Linux tools open, gratis en erg krachtig.

Dat extra gedoe in de grote IDEs en ingebouwde preview dingetjes vind ik niet echt nodig. Om te previewen zet ik wel een browser open en met Alt+Tab en F5 kan ik zeer snel kijken of het resultaat bevalt. Daarnaast wil ik mijn code kunnen zien en niet alleen maar allemaal 'handige' opties, maar zoals al gezegt is is het erg persoonlijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Mac_Cain13 op 24-12-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Alex schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:17:
Er is voor PHP geen beter programma dan Zend Studio :)
ik wilde 't net zeggen _/-\o_ fijn spul. werkt geweldig

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 16:32

Dentheman

Zie signature

crimson, licht, simpel, gratis :)

ondersteunt ook php, javascript, enz. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dentheman op 24-12-2005 01:12 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 21:26
jEdit
Prettige cross-platform editor. Diverse plugins (oa ftp, php parser, etc) en, natuurlijk, syntax highlighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Dan heb je php designer nog niet geprobeerd. Zend studio 5 is traag als dikke stront door een rietje vanwege de java achtergrond. PHPDesigner is gemaakt met een normale programmeertaal en een stuk sneller. Helemaal mijn progsel:

http://www.mpsoftware.dk/phpdesigner.php
* All-in-one editor to edit, debug, analyze and publish PHP scripts
* Numerous of enhancements for developer deployment and productivity
* Syntax highlighting and support for PHP, HTML, XML, CSS, JavaScript, Java, Perl, JavaScript, VB, C#, Java & SQL
* Automatic indentation and insertion of brackets
* Automatic code completion while typing
* Great performance in speed and size
* Sophisticated streamlined and intuitive interface
* User-friendly development environment that is comfortable both for beginners and experienced programmers
* Tabbed multi-document interface
* Fully customizable
* Integration with the PHP manual available from php.net with quick keyword search
* Localhost preview
* Simple external browser integration with Internet Explorer, Netscape, Firefox and Opera
* Todo Manager
* Project Manager
* FTP
* Code Libraries
* Class Browser
* Templates
* Snippet Support

[ Voor 13% gewijzigd door HawVer op 24-12-2005 12:45 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Inderdaad, gebruik ik ook; maar het is wel een erg ZWAAR programma. Dit vind ik af en toe wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zoek al jaren een editor die ook aan code formatting doet. Dat hij dus de hele code (van een collega) netjes indent.
Eclipse heeft het voor Java (Ctrl-Shft-F) maar niet voor javascript.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 28-05 10:26
Bestaat Zend Studio 5 al? Ik werk nog met versie 4. Het start idd traag op, misschien helpt het om de meegeleverde JRE eens een keer te upgraden.
@HawVer: ondersteunt phpDesigner ook het aanvullen van functies? Als ik in Zend Studio str typ, krijg ik alle functies te zien die met str beginnen, ook eigengemaakte functies, plus de parameters. Zo ja, dan zal ik het eens overwegen :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 09:05

Zoefff

❤ 

Ik ben zelf erg tevreden over Dreamweaver. De WYSIWYG-editor heb ik nog geen seconde aangeraakt (en ben ook niet van plan om dat te doen), maar voor het coden is het ook een prettig programma. Highlighting gebeurt goed, HTML word desgewenst goed aangevuld en afgesloten, PHP-functies worden herkend zodat je geen tikfouten maakt, ect.

Daarnaast werken de FTP-mogelijkheden ook uitstekend, met een simpele toetscombinatie staan je wijzigingen online, erg prettig :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:14
Alex schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:59:
Bestaat Zend Studio 5 al? Ik werk nog met versie 4. Het start idd traag op, misschien helpt het om de meegeleverde JRE eens een keer te upgraden.
@HawVer: ondersteunt phpDesigner ook het aanvullen van functies? Als ik in Zend Studio str typ, krijg ik alle functies te zien die met str beginnen, ook eigengemaakte functies, plus de parameters. Zo ja, dan zal ik het eens overwegen :)
nope, geen aanvullen/fatsoendelijke code completion. Verder kan je niet je project venster en je venster met functies en classes tegelijk open hebben. Hiernaast herkent hij niet fatsoendelijk de classes...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 20:19

JHS

Splitting the thaum.

Enigzins offtopic: Textmate, wat komt daar onder windows het meest in de buurt?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik kan niet meer zonder vim. Een editor die een wat steile leercurve heeft, maar als je het eenmaal echt onder de knie hebt wil je nooit meer zonder. Je hebt in vim nooit meer je muis nodig. Als je liever iets grafisch wil, dan is vim geen optie. Als je het niet erg vindt om een paar dagen te bikkelen om de editor te leren dan kan ik het je van harte aanraden.

Vim is gratis en draait op alle unices, windows, en vast nog veel meer OS's. Voor meer info en een goed boek over vim: vim.org.

Vim heeft: auto-completion, highlighting, support voor o.a. make-files, macro-support (erg handig), eigenlijk vrijwel alle functies die je hierboven ook ziet, behalve wysiwyg-features.

[ Voor 16% gewijzigd door chris op 24-12-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Alex schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:59:
Zend Studio 5 bestaat al
Hij is alleen nog steeds traag in het opstarten en af en toe ook met gewoon scripten. En mijn specs zijn niet echt te min denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Nu ik door dit topic heen blader ga ik toch maar eens Zend studio proberen. Ik script al een hele tijd in HTML Beauty++ en dat werkt opzich gewoon simpel. Ik ga eens even Zend studio proberen!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-02-2022

tombo_inc

uhuh

ik gebruik crimson editor. echt super handig vind ik. erg licht, simpel klein en snel. en ondersteund zo'n beetje alle talen qua syntax highlighting. hij is bovendien eenvoudig uit te breiden, en alles is gratis.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik ben een paar jaar geleden van Frontpage(tja zat in het office pakket :P) naar Dreamweaver over gegaan ik moet zeggen dat ik nog steeds tevreden ben over dreamweaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
HawVer schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:27:
[...]

Dan heb je php designer nog niet geprobeerd. Zend studio 5 is traag als dikke stront door een rietje vanwege de java achtergrond. PHPDesigner is gemaakt met een normale programmeertaal en een stuk sneller. Helemaal mijn progsel:

http://www.mpsoftware.dk/phpdesigner.php

[...]
Hmm, die is wel intressant. Gebruik eigenlijk altijd editplus, maar heb nu eens zend studio 5 gepakt omdat ik wat meer ondersteuning zocht voor php. Maar goed, zend is een stuk trager (ook veel meer opties). Die php designer ziet er wel grappig uit :)

Edit: erg grappig zelfs. Uitgebreid genoeg (zend heeft teveel opties die ik nooit ga gebruiken) en erg snel. Bedankt voor de tip

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 24-12-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ik gebruik editplus (www.editplus.com) en dreamweaver wat meer voor css omdat die aanvulmenutjes super handig zijn... de highlighting in editplus vind ik veruit de beste en overzichtelijkste... heb wel eens met zend gewerkt maar vind ik verder niet zoveel.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73593

chris schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:24:
Vim heeft: auto-completion, highlighting, support voor o.a. make-files, macro-support (erg handig), eigenlijk vrijwel alle functies die je hierboven ook ziet, behalve wysiwyg-features.
Vergeet vooral de regular expressions niet. Het is maar heel af en toe dat je bij grafische editors in het find-and-replace-venster \n en dergelijke kunt gebruiken. Bij Vim kun je zowat alles, if not alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

NightBird

DPC-Crew Coding
Ik kan niet meer zonder vim. Een editor die een wat steile leercurve heeft, maar als je het eenmaal echt onder de knie hebt wil je nooit meer zonder. Vim heeft: auto-completion, highlighting, support voor o.a. make-files, macro-support (erg handig), eigenlijk vrijwel alle functies die je hierboven ook ziet, behalve wysiwyg-features.
Precies... heb je eenmaal vim onder de knie, dan kan je echt niet meer zonder. Roep maar iets en het kan ermee.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147329

Niemand die Eclipse gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Laatst online: 04-05-2024
Eensch. Zend Studio werkt echt HEEL fijn voor PHP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
Waterproof PHPedit. Gratis voor thuisgebruik. Ik ben nog nooit een beter programma tegen gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.waterproof.fr/images/news/phpedit.gif

Link

[ Voor 40% gewijzigd door _eXistenZ_ op 27-12-2005 12:04 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Ik ben al jaren een homesite+ gebruiker. Werkt goed en het is duidelijk.

Wat ik alleen extra mis in homesite is duidelijkere error reporting. Misschien dat ik die phpdesigner wel eens ga testen...

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Er is niet echt een beste editor vind ik. Overall voor asp3, css, php, cfml, en javascript staat bij mij Dreamweaver 8 op het programma, asp.net (c#) in VS.NET 2003 (2005 indien 2.0 gebruikt moet worden), en af en toe wil ik voor CFML nog wel eens Eclipse opengooien. Die laatste zitten gewoon een aantal zaken in waarbij ik me afvraag waarom ze niet in DW 8.0 zijn overgenomen.

Het enige wat ik echt mis is een verdomd sterke Javascript IDE, met zaken als; goto definition, refactoring, breakpoints, profilers, memory features (drip geintegreerd), en gewoon een goede tree met je klassen structuur.

Eclipse heeft voor het laatste een wel heel vroege alpha release plugin van een editor, maar die zoog zo erg (9 van de 10 clicks kreeg ik debug informatie) dat hij nooit wordt gebruikt.

Helemaal voorzien dus, behalve die Javascript editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164083

Ik gebruik nu Dreamweaver.. maar voorheen gebruikte ik scite, kun je ook goed customizen:

SciTE - http://www.scintilla.org/SciTE.html

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Voor de compleetheid zal ik ook even jEdit onder de aandacht brengen. Pittig om alle plugins te configureren (kaal uit de doos is het nog niet zoveel) maar zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Zend Studio vind ik geweldig voor PHP, alleen de prijs is misschien niet geweldig t.o.v. de gratis editors. Dat PHPDesigner heb ik eerst geprobeerd, maar vond ik 10x niets...

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:38

Priet

To boldly do what no one has..

Zoefff schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:02:
Ik ben zelf erg tevreden over Dreamweaver. De WYSIWYG-editor heb ik nog geen seconde aangeraakt (en ben ook niet van plan om dat te doen), maar voor het coden is het ook een prettig programma. Highlighting gebeurt goed, HTML word desgewenst goed aangevuld en afgesloten, PHP-functies worden herkend zodat je geen tikfouten maakt, ect.

Daarnaast werken de FTP-mogelijkheden ook uitstekend, met een simpele toetscombinatie staan je wijzigingen online, erg prettig :)
Helemaal mee eens :) Werk al jaren in Dreamweaver, en de syntax highlighting en code completion (van PHP, CSS, JS en HTML) werkt perfect :)

Grootste verschil met alle andere editors is de ingeboude project/site manager met FTP functies. Een handig overzicht van de projecten die lopen en de onderliggende bestanden die je direct kunt bewerken. Vervolgens automatisch of handmatig via (S)FTP uploaden is ook mogelijk, ideaal toch?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Whoei meer VIM profeten :P
Ik kan niet meer zonder vim. Een editor die een wat steile leercurve heeft
Zie ook google voor wat cheatsheets.
Je hebt in vim nooit meer je muis nodig.
Toch wel de meest ultieme pre wat mij betreft. Zeker als je ook nog wel eens op remote servers via ssh werkt.
Je kunt met vim ook command line functies (lees applicaties) starten om ook een preview te hebben.
WYSIWYG is natuurlijk uit den boze maar VIM is dan ook een YAFIYGI editor

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133641

Zend 5.0 vind ik toch wel de beste php editor die ik ken. Graag zou ik wat anders willen gebruiken. Dat java gedoe maakt het geheel gewoon super traag. (onder linux lijkt het iets sneller te zijn, maar ook dan werkt het niet perfect.).

Alternatieven kan ik eigelijk niet echt vinden. Hoe zend met projecten omgaat, automatisch je code kan laten inspringen (shift+ctrl+f), herkennen van php functie's en tegelijk herkenning van html tags, database ondersteuning, realtime error's en nog heel wat dingen die ik niet echt gebruik (zoals script debuggen en watches toevoegen etc) is gewoon ongekend. Sommige programma's hebben wel 1 of 2 dingen hiervan, maar niet allemaal. (please, correct me if i'm wrong.)

Toch blijf ik een ander programma zoeken die dit ook allemaal heeft. Ik wordt gek van dat langzame java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 133641 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:34:
Toch blijf ik een ander programma zoeken die dit ook allemaal heeft. Ik wordt gek van dat langzame java.
vim kan dat ook allemaal, niet al je opties meteen out of the box, maar weldegelijk mogelijk met enkele simpele scriptjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132350

Hallo allemaal,

Ik dacht ik sluit nog ff aan bij deze discussie. Ook ik ben namelijk op zoek naar een goede, betaalbare code-editor. Mijn voornaamste doel is om er websites mee te bouwen en onderhouden in voornamelijk (X)HTML, CSS en PHP.

Ik heb al even rondgeshopt en heb momenteel nog 2 kandidaten over: Globalscape CuteHTML Pro (lijkt AceHTML Pro, maar dan met minder bugs te zijn) en TopStyle Pro. Kan iemand me wat vertellen over een van beiden proggies? Ervaringen? Bugs?

Alle info is welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Topstyle zou ik zowiezo niet meer gebruiken, de auteur is bezig met een nieuwe versie die deze hevig verouderde versie moet gaan vervangen. Verder is deze editor alleen geschikt voor CSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Laatst online: 15-02 23:07

RagaBaSH

Huttenbouwer

UltraEdit heeft eigenlijk al sinds versie 7 of 8 mijn voorkeur.

* goeie ingebouwde FTP/SFTP suppor
* goeie syntax highlighting (dmv wordfiles meer dan 100 talen beschikbaar)
* veel ingebouwde HTML tools (UltraStudio moet deze ook hebben voor oa PHP en ander talen)
* goeie indenting (dmv de wordfiles, dus zelf aanpasbaar) incl. "reindenting" voor andermans code.
* template saving (hoef je niet elke keer dezelfde headers etc te typen)
* code folding

Gewoon een goeie no nonsense editor met een lage learning curve. Moet zeggen dat ik niet weet wat ik nog meer zou willen.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Persoonlijk vind ik eclipse rampzalig voor alles wat niet java is. iedere plugin voor andere talen heeft weer andere ideeen over highlighting, etc.

Ik heb heel lang editplus gebruikt, maar ben overgestapt naar jEdit omdat het meer biedt. Ik ben vooral erg fan van het makkelijk kunnen splitten in twee texteditors zodat je CSS en HTML file naast elkaar kunt hebben. En vooral, zoals Blues al noemde, door de plugins kun je er voor bijna iedere taak wel een prettige editor van maken. Vooral handig dus voor webprojecten waar je nogal eens met veel verschillende talen tegelijkertijd werkt.

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Erkens schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:36:
[...]

vim kan dat ook allemaal, niet al je opties meteen out of the box, maar weldegelijk mogelijk met enkele simpele scriptjes :)
Moet je die allemaal zelf schrijven? Of zijn er kant en klare scripts voor vim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Anoniem: 14124 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:33:
Topstyle zou ik zowiezo niet meer gebruiken, de auteur is bezig met een nieuwe versie die deze hevig verouderde versie moet gaan vervangen. Verder is deze editor alleen geschikt voor CSS.
Bron ?

Ik vind het een zeer fijne editor, ook voor XHTML & PHP. Ik vind het vooral handig dat je ook gewoon PHP kunt previewen; zowel met IE als FF. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32

markvt

Peppi Cola

Ultraedit is toch een van mijn favorieten al is Microsoft Development Environment ook een uiterst aardig programma voor asp.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

theovds schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:13:
[...]

Bron ?

Ik vind het een zeer fijne editor, ook voor XHTML & PHP. Ik vind het vooral handig dat je ook gewoon PHP kunt previewen; zowel met IE als FF. 8)
en zelfs tegelijkertijd, mag dan oud zijn, maar voldoet nog steeds prima (en idd die preview bindings werken goed voor asp/php development)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165608

Amaya, de editor/browser van W3C. Erg goed voor xhtml/css. PHP minder..

http://www.w3.org/Amaya/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

HawVer schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:27:
[...]Dan heb je php designer nog niet geprobeerd.[...]
Ik doe voornamelijk php/html/css, javascript of ASP nauwelijks tot nooit.

Ik sta HawVer bij. Ben al veel geswitched. Maguma Studio (of iets in die trend), PHP Edit, Crimson Editor en nu PHP Designer waar ik al geruime tijd mee zit. Hoewel het zeker niet perfect overtreft hij voor mij al het vorige door zijn interessante features, snelheid, stabiliteit en interface. PLUS, het is volledig gratis.

Maar als ik zo kijk wat mensen hier over Zend zeggen lijkt me dat programma nog wel wat uitgebreider. Hangt van je vraag naar preformance af dan. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 18-01-2006 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
  • Laatst online: 25-03-2023
Raar dat nog niemand hier 1st page vermeld heeft - ik ben dit programma op het spoor gekomen via een andere thread in dit forum - erg licht programma & zeer gebruiksvriendelijk.
Onlangs nog een nieuwe versie van ge-released : Evrsoft First Page 2006

http://www.evrsoft.com/1stpage3.shtml

... bovendien ook gratis, wat ook kan tellen als argument natuurlijk

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

theovds schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:13:
[...]

Bron ?

Misschien wat vaker z'n blog lezen ;)

Ik gebruik topstyle ook nog, maar het is wel degelijk verouderd als je kijkt naar CSS support :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 10:00
Priet schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:53:
[...]

Helemaal mee eens :) Werk al jaren in Dreamweaver, en de syntax highlighting en code completion (van PHP, CSS, JS en HTML) werkt perfect :)

Grootste verschil met alle andere editors is de ingeboude project/site manager met FTP functies. Een handig overzicht van de projecten die lopen en de onderliggende bestanden die je direct kunt bewerken. Vervolgens automatisch of handmatig via (S)FTP uploaden is ook mogelijk, ideaal toch?
^^ met hem...

Het is voor mij zo ondertussen ook een eis geworden dat als ik ooit ga overstappen van programma dat er een degelijke projectmanager in zit en ook een de mogelijkheid om wijzigingen onmiddelijk online te zetten. Ik develop altijd direct op internet zodat er meerdere mensen kunnen meekijken en suggesties / verbeteringen aangeven. Het draaien van een FTP programma ernaast vindt ik alleen maar irritant. Alsof ik ga onthouden welke files ik heb gewijzigd. Gewoon in Dreamweaver Automaticly upload on save.
Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

MuddyMagical schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:20:
[...]

^^ met hem...

Het is voor mij zo ondertussen ook een eis geworden dat als ik ooit ga overstappen van programma dat er een degelijke projectmanager in zit en ook een de mogelijkheid om wijzigingen onmiddelijk online te zetten. Ik develop altijd direct op internet zodat er meerdere mensen kunnen meekijken en suggesties / verbeteringen aangeven. Het draaien van een FTP programma ernaast vindt ik alleen maar irritant. Alsof ik ga onthouden welke files ik heb gewijzigd. Gewoon in Dreamweaver Automaticly upload on save.
Ideaal!
Stomme vraag, maar wat voor soort projecten doe je. Of werk je in een test-omgeving die online staat?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik gebruik php expert editor. Vind ik erg makkelijk werken en snel. Wat ik groot voordeel vind is function insight. Zend vond ik ook te traag.

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MuddyMagical schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:20:
Gewoon in Dreamweaver Automaticly upload on save.
Ideaal!
Jij test het nooit voordat je het online zet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 02-06 17:35

MBV

@Erkens: voor privé dingen test ik het ook niet echt goed voor ik het online zet. Doet hij het even niet? Jammer dan, kunnen jullie ff geen foto's bekijken :P

Ik gebruik zelf vaak HTML-kit, tot op zekere hoogte vergelijkbaar met 1st page. Voordelen:
• FTP ingebouwd: je hebt gewoon een venster met daarin je lokaties rechts staan. Bestand van je HDD bewerken kan net zo gemakkelijk als een FTP-bestand.
• PHP ondersteuning is aanwezig door heel veel plugins, als je de goeie hebt geinstalleerd krijg je de man-pages als je met je cursor in een functie staat.
• syntax highlighting. Enige nadeel is dat hij geen variabele herkent in de volgende regel: <? $string = "blaat $oudestring\n" ?> en niet terugschakelt op HTML met de HEREDOC notatie
• grep in find/replace

Grappig trouwens dat 1st page na 6 (!) jaar nog met een update is gekomen, kennelijk net zo goed een hobbyproject als HTML-kit :)

VIM wordt ik altijd direct gek van zodra ik erin terecht kom: als je begint in een tekst te typen is direct je halve tekst weg, blijkt dat je een commando in had moeten typen om te mogen typen. Hallo, we hebben het over een editor toch? |:(
Ook leuk: in GVIM zitten wat handige dingen, die ik eindelijk mezelf eigen had gemaakt. Blijkt dus dat die dingen weer niet in VIM zitten. Raar trouwens, waar blijven de emacs fans?

Als ik in een shell wat moet editen, gebruik ik vaak mcedit, zie je tenminste nog wat je doet/kan doen, met syntax highlight :P

[ Voor 2% gewijzigd door MBV op 18-01-2006 11:02 . Reden: tja, da's het nadeel van niet eerst testen ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 10:00
BtM909 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:29:
[...]

Stomme vraag, maar wat voor soort projecten doe je. Of werk je in een test-omgeving die online staat?
PHP vooral.
Ik maak van alles een zogenaamde site in Dreamweaver zodat ik alle bestanden netjes bij elkaar heb en ik me niet druk moet maken over verwijzingen die niet goed meer staan.
Erkens schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:35:
[...]

Jij test het nooit voordat je het online zet :?
Ik heb geen zin om lokaal een servertje op te zetten en daarop de werken en zodra dan iemand wat wilt zien of ik wil iets laten zien dat ik dan alles naar internet kan gaan zetten.
Daarom heb ik een website met allemaal subdomeinen waar ik alles gelijk opzet en dan test. Als het klaar is gaat het naar het domein waar het moet. Hierdoor kan ik altijd en overal laten zien waar ik mee bezig ben en hoever ik ben. Vindt het wel lekker werken zo. Bijkomend voordeel vindt ik dat er een aantal mensen kunnen meekijken en bugs kunnen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 08:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

* Outerspace gebruikt Editplus vooral voor het editten van HTML pagina's :)
Als ik een faqje moet aanpassen bijvoorbeeld, of een code vervangen gebruik ik control + h en alles word vervangen :) Verder gebruik ik geen php / css oid :P

offtopic:
Met dank aan BalusC d:)b

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 22:14
Eclipse met de PHP plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Vraag me af wat mensen hebben tegen WYSIWYG?
Ik zie het als een makkelijk hulpmiddel om op een behoorlijk snelle manier iets in elkaar te zetten.
Achteraf kan je alsnog veranderingen toepassen.
Ik lees veel tips maar ik denk dat het gewoon een kwestie is van wennen aan een bepaalde editor.
Persoonlijk vind ik dreamweaver fijn werken en dat geldt voor mij eigenlijk voor alle macromedia software.
Nadeel vind ik dat er steeds meer van die poppenkasttroep ingebouwd word zoals in de MX series.
Zou ik nu overstappen op een andere software is dat bijna net zoiets als overstappen van windows naar bijvoorbeeld linux.
Alles moet weer aangeleerd worden.
Verder kan ik uit de TS niet opmaken welk budget deze er voor vrij wil maken wat ook niet echt onbelangrijk is.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122766

all in one he? uhm vi, of kladblok, zo bepaal je tenminste zelf wat er gebeurd :9

dreamweaver is niet alles, omdat het zelf code's aanvult waar ik zelf helemaal geen zin in heb :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Anoniem: 122766 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:01:
all in one he? uhm vi, of kladblok, zo bepaal je tenminste zelf wat er gebeurd :9

dreamweaver is niet alles, omdat het zelf code's aanvult waar ik zelf helemaal geen zin in heb :r
De codes kan je zo aanpassen naar eigen inzicht dus zo erg is dat ook weer niet.
Zo ben ik begonnen met het maken van webpages om op die manier te kijken wat het doet.
Op deze manier doe ik het eigenlijk nog steeds zou dat een kwestie zijn van luiheid/gemakzucht of puur de snelheid waarmee je resultaten kan boeken?
Ik vind het in ieder geval lekker werken.
Al moet ik mijn complimenten geven naar de mensen toe die dit compleet bouwen vanuit hun kladblok want dat kan ik dus weer niet.
Ben langer bezig met het filteren van fouten dan met het programmeren zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122766

Edwin van Cleef schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:38:
[...]

De codes kan je zo aanpassen naar eigen inzicht dus zo erg is dat ook weer niet.
Zo ben ik begonnen met het maken van webpages om op die manier te kijken wat het doet.
Op deze manier doe ik het eigenlijk nog steeds zou dat een kwestie zijn van luiheid/gemakzucht of puur de snelheid waarmee je resultaten kan boeken?
Ik vind het in ieder geval lekker werken.
Al moet ik mijn complimenten geven naar de mensen toe die dit compleet bouwen vanuit hun kladblok want dat kan ik dus weer niet.
Ben langer bezig met het filteren van fouten dan met het programmeren zelf.
en zo heeft iedereen toch zijn eigen ding _/-\o_
maakt niet uit hoe je er komt, en waarmee, als je er maar komt toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Edwin van Cleef schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:00:
Vraag me af wat mensen hebben tegen WYSIWYG?
Ik zie het als een makkelijk hulpmiddel om op een behoorlijk snelle manier iets in elkaar te zetten.
Achteraf kan je alsnog veranderingen toepassen.
Ik lees veel tips maar ik denk dat het gewoon een kwestie is van wennen aan een bepaalde editor.
Persoonlijk vind ik dreamweaver fijn werken en dat geldt voor mij eigenlijk voor alle macromedia software.
Nadeel vind ik dat er steeds meer van die poppenkasttroep ingebouwd word zoals in de MX series.
Zou ik nu overstappen op een andere software is dat bijna net zoiets als overstappen van windows naar bijvoorbeeld linux.
Alles moet weer aangeleerd worden.
Verder kan ik uit de TS niet opmaken welk budget deze er voor vrij wil maken wat ook niet echt onbelangrijk is.
Een nadeel van dreamweaver is dat je niet weet waar je mee bezig bent. Veel mensen krijgen dreamweaver en hebben geen flauw benul van html. Ik vind dat je eerst moet leren wat html is en dan met dreamweaver gaan werken. Die twee kun je ook combineren, maar niet alleen dreamweaver leren. Ik moet nu mensen helpen met dreamweaver omdat het hun niet meer lukt. Het probleem zit het erin dat ze niet bereid zijn html te leren. Programma's zoals dreamweaver maakt mensen lui om te leren waar ze mee bezig zijn.
Als gemiddelde html kenner kun je goed werken met dreamweaver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

HawVer schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:22:
[...]

Een nadeel van dreamweaver is dat je niet weet waar je mee bezig bent. Veel mensen krijgen dreamweaver en hebben geen flauw benul van html. Ik vind dat je eerst moet leren wat html is en dan met dreamweaver gaan werken. Die twee kun je ook combineren, maar niet alleen dreamweaver leren. Ik moet nu mensen helpen met dreamweaver omdat het hun niet meer lukt. Het probleem zit het erin dat ze niet bereid zijn html te leren. Programma's zoals dreamweaver maakt mensen lui om te leren waar ze mee bezig zijn.
Als gemiddelde html kenner kun je goed werken met dreamweaver. :)
Het voordeel van dreamweaver vind ik het projectmatig werken en hoe je alles kan organiseren.
Ben niet bepaald een leek in HTML opmaak maar de ingebakken tools maken het voor mij gewoon makkelijker om er mee te werken.
Dit vind ik dus ook zon leuk voorbeeld zoals in het fotografietopic geoppert word.
Mensen willen met profesionele software werken als photoshop maar weten totaal niet wat alle mogelijkheden zijn.
Wat er dan met een dergelijk pakket gebeurd kan dus heel goed in paintshop pro gemaakt worden en is in aanschaf al stukken goedkoper (als ze Photoshop al gekocht hebben natuurlijk)
Verder is het een kwestie van gewenning je went aan de manier zoals je het programma gebruikt en een overstap naar een ander softwarepakket kan dan nog wel eens problemen geven.
Een aantal jaren terug heb ik dus in de buidel getast en een macromediapakket gekocht waarvan ik dus vind dat deze het geld wel waard is.
Ben in de meeste gevallen tevreden hoe alles draait al zie ik het nut niet in om bijvoorbeeld te upgraden naar een MX pakket al heb ik wel een 30 dagen versie gedownload gehad.

Als mensen het geduld op kunnen brengen het betreffende pakket te willen leren kan ik het volgende advies geven.
Koop bij de betere boekhandel bijvoorbeeld zon boek van academic services en ga er eens voor zitten.
Hiermee leer je stap voor stap hoe het programma in elkaar steekt met goede voorbeelden erbij en is een prachtig naslagwerk voor als je iets niet snapt.

even een voorbeeld van de boeken die ik altijd koop:
http://www.comcol.nl/detail/51670.htm
Het zijn niet de goedkoopste maar wel de betere boeken om een programma te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wat het nadeel is van dreamweaver &co (Frontpage = dreamweaver ^2 wat ik ervan heb gehoord) is dat je onnodige HTML code krijgt. Dat vertaalt zich in langere laadtijden en hogere belastingen. De code is langer dan wanneer je zelf wat in elkaar prutst, omdat je een standaard manier wil hebben die altijd werkt. Dan moet je wat dingen uitsluiten, logisch gevolg.

Dat gaat dus over de HTML code die dreamweaver produceert. PHP code is om over te huilen, wat ik heb gezien aan voorbeelden. Dingen die wel fout móeten gaan... maar ja, je hoeft er zo weinig voor te leren, dus is het goedkoper. Onderhoud? Mwoah, dat zien we dan wel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 25-05 19:46

Copyman

Dode muis

Ik gebruik al een aantal jaar EditPlus voor al mijn programmeerwerk; html, css, javascript, php, java, etc. Het mooie van EditPlus, is dat je eigen syntax en autocompletion files kan maken en toevoegen. Hiervan zijn er ook een heleboel te downloaden op hun website, niet alleen programmeertalen, maar bijvoorbeeld ook voor Quake 3 cfg files. :)

http://www.editplus.com/files.html

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 03:29
Ik gebruik zelf (fulltimet werk en thuis) TopStyle Pro (nieuwste update die je krijgt als je betaald hebt voor de software itt de downloadbare) :P

Ik gebruik editors dan ook vooral als hulpmiddel, het in kunnen stellen van je eigen syntax-highlight kleuren per taal (inc ASP, VBS en PHP), html/css attribuut/property completion, preview bindings (om pagina's via de webserver in het preview venster te bekijken) en de handige shortcuts (die je zelf kan aanmaken, ik heb een shortcut voor elke header element bijvoorbeeld. en de user interface is de beste die ik ken (vergeleken met dreamweaver, homesite). ook regular expressions find en search replace in meerdere documenten etc.

stukkie tekst selecteren, ctrl-h (header),
tekst eronder ctrl-u (unordered list), ctrl-l voor elke andere regel, klaar.

Voor het invoegen van informatie vanuit word gebruik ik
http://www.google.com/sea...d=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
en voor snel opmaken van kale tekst soms dreamweaver, maar als je je eigen pagina's vanuit niks creeert kan ik niet zonder topstyle.

screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/5520/topstyle6sz.th.png

[ Voor 6% gewijzigd door Justice op 18-01-2006 16:34 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 07:38

Priet

To boldly do what no one has..

MBV schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:23:
Wat het nadeel is van dreamweaver &co (Frontpage = dreamweaver ^2 wat ik ervan heb gehoord) is dat je onnodige HTML code krijgt. Dat vertaalt zich in langere laadtijden en hogere belastingen. De code is langer dan wanneer je zelf wat in elkaar prutst, omdat je een standaard manier wil hebben die altijd werkt. Dan moet je wat dingen uitsluiten, logisch gevolg.

Dat gaat dus over de HTML code die dreamweaver produceert. PHP code is om over te huilen, wat ik heb gezien aan voorbeelden. Dingen die wel fout móeten gaan... maar ja, je hoeft er zo weinig voor te leren, dus is het goedkoper. Onderhoud? Mwoah, dat zien we dan wel |:(
Het grote voordeel van Dreamweaver is dan weer het uitstekende code-venster en het project-beheer met FTP-ondersteuning :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Idd, je moet de tool goed gebruiken, maar ze maken het wel erg makkelijk om je voet ervanaf te schieten. Ik heb wat voorbeelden gezien van php-code, waar de honden geen brood van lusten. Maar ja, dat kwam uit een bedrijf waar het begrip 'if-then-else' een eye-opener was :/ Mensen die nog nooit in de PHP manual hadden gekeken, omdat database-access door dreamweaver gedaan wordt...

Doordat dreamweaver bestaat, kan dat soort bedrijven blijven bestaan. Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben...

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 18-01-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik merk toch dat ik flink verslaafd ben aan het werken met Vim, ik doe op het moment dan ook 90% van m'n werk in Vim.
Af en toe wil ik voor wat PHP nog weleens Zend studio booten maar toch blijf ik Vim het prettigst en snelst vinden (en ik heb geen zin om alle features van Zend Studio nog eens in Vim toe te voegen :P)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even voor m'n beeldvorming, maar is VIM alleen maar een text-editor met highlighting of doet het ook aan auto-fill of een lijst weergeven van properties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

't is begonnen als editor, maar je kan er idioot veel meer mee. Uit de hand gelopen hobby, en niemand die nog snapt wat je er allemaal mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BtM909 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:48:
Even voor m'n beeldvorming, maar is VIM alleen maar een text-editor met highlighting of doet het ook aan auto-fill of een lijst weergeven van properties?
out-of-the-box wel ja, maar dankzij de tal van custom scripts en de eenvoud van dergelijke scripts kan je er in principe alles mee :)
Zelf heb ik er ook enkele spelletjes in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:23:

Je moet ook geen site bouwen in de Designmode :+

Hoe kan dreamweaver slechte html genereren als ik het zelf typ? Dat auto-aanvullen is super handig, de functies die je het meest nodig hebt staan bovenaan, dus kan je heel snel schrijven. Syntax-highlighting is goed en ook -wat al eerder gezegd is- werkt het goed met php. Maak je een typefout? Dreamweaver highlight niet en moet je ff controleren of je de functie goed hebt getypt.

Ik zoek alleen nog iets van auto-completion voor php, liefts in dreamweaver. Wordt ik nog luier van :9
MBV schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:46:
Dat is dus niet hoe heel veel mensen Dreamweaver gebruiken, en dat bedoel ik met die post :)
Maar dat is naar mijn mening met alle WYSIWYG editors. Dreamweaver, GoLive, Frontpage, ga zo maar door. Met klikken en slepen krijg je nooit een snelle, 100% crossed-browser site volgens XHTML 1.0 Strickt bij wijze van dan. Dus dat is geen slecht punt van Dreamweaver, maar van alle WYSIWYG editors.

[ Voor 19% gewijzigd door mithras op 19-01-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat is dus niet hoe heel veel mensen Dreamweaver gebruiken, en dat bedoel ik met die post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Mithras86 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:41:
Maar dat is naar mijn mening met alle WYSIWYG editors. Dreamweaver, GoLive, Frontpage, ga zo maar door. Met klikken en slepen krijg je nooit een snelle, 100% crossed-browser site volgens XHTML 1.0 Strickt bij wijze van dan. Dus dat is geen slecht punt van Dreamweaver, maar van alle WYSIWYG editors.
Tegenwoordig wel. Het is niet even mooi allemaal, maar het is zeker mogelijk.
Trouwens, ik denk niet dat mensen die bezig zijn met klikken en slepen hun website in XHTML 1.0 Strict willen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Probeer eens Eclipse met WTP (Web Tools Project: CSS, HTML en Javascript), PHPEclipse (of Trustudio) en Subclipse.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157738

Die waslijst genoemde editors, zijn die te downloaden of moet je die kopen? Ik heb zelf een website die er behoorlijk brak uitziet atm, is handgemaakt, dus ja ^^; Broertje McKaamos zegt dat ik beter met php kan bouwen, maar sinds ik die taal nog niet ken gaat dat wat moeilijk zonder editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

wat is er mis met conTEXT, simpel en licht en je kan ongeveer overal highlighters voor vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik gebruik al heel lang Zend (8 uur per dag) en ik vind het een hele fijne tool, maar helaas is ie heeeeel traag (zeker als ik even AFK ben geweest) en er is voor CSS geen code-completion wat ik erg hinderlijk vind.

Maar goed, ik heb nog niets beters gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

@Purly:
JayVee schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:37:
Probeer eens Eclipse met WTP (Web Tools Project: CSS, HTML en Javascript), PHPEclipse (of Trustudio) en Subclipse.
Dit is allemaal open source en dus gratis.

[ Voor 3% gewijzigd door JayVee op 20-01-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

JayVee schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:47:
[...]

Dit is allemaal open source en dus gratis.
Dus :?
Mithras86 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:41:
[...]

[knip]
Wat is er makkelijker dan een XHTML-strict compatible pagina te maken? Als je een XHTML-pagina in WYSIWYG maakt, mag je toch wel verwachten dat {table] met [/table] wordt afgesloten, om even iets te noemen? Als programmeur is het juist ontzettend makkelijk om XHTML te genereren (XML-generators zijn in alle talen beschikbaar), en als je zorgt dat er geen tags in komen die niet in de standaard staat, valideert je pagina. Als je dat al niet voor elkaar krijgt, vind ik het erg triest...

Cross-browser pixel-perfect designen is moeilijker. Zat zoiets trouwens niet in een Mozilla-project? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Had Purly moeten quoten, die vroeg namelijk of die waslijst aan editors te downloaden zijn.
Anoniem: 157738 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:22:
Die waslijst genoemde editors, zijn die te downloaden of moet je die kopen? Ik heb zelf een website die er behoorlijk brak uitziet atm, is handgemaakt, dus ja ^^; Broertje McKaamos zegt dat ik beter met php kan bouwen, maar sinds ik die taal nog niet ken gaat dat wat moeilijk zonder editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Laatst online: 15-02 23:07

RagaBaSH

Huttenbouwer

Even snel alle editors genoemd in het topic opgezocht met prijs en website.
All-In-One Editor (HTML/PHP/CSS/JS/...)
ProgrammaWebsitePlatformPrijs
Dreamweaverhttp://www.macromedia.com/software/dreamweaver/Win32, MacOS$399
PHPedhttp://www.nusphere.com/Win32, Linux$299
Microsoft Frontpagehttp://www.microsoft.com/frontpage/Win32$199
Homesitehttp://www.macromedia.com/software/homesite/Win32€119 ex. BTW
Zend studiohttp://www.zend.com/store/products/zend-studio/Win32, Linux, MacOSStandard: $99 / Prof: $299
Topstyle Prohttp://www.bradsoft.com/topstyle/index.aspWin32$79.99
Waterproof PHPedithttp://www.waterproof.fr/products/PHPEdit/Win32$75
AceHTML Prohttp://software.visicommedia.com/en/products/acehtml/Win32$69.95
UltraEdithttp://www.ultraedit.comWin32$39.95
WeBuilder 2005http://www.blumentals.net/webuilder/Win32$39.85
Textmatehttp://macromates.com/MacOS$39
PHP Expert Editorhttp://www.ankord.com/phpxedit.htmlWin32$35
EditPlushttp://www.editplus.com/Win32$30
Globalscape CuteHTML Prohttp://www.globalscape.com/cutehtml/Win32$19.99
Maguma Studio Prohttp://community.maguma.org/index.php?id=520Win32$19.99
ProgrammaWebsitePlatformLicentie
1st Pagehttp://www.evrsoft.com/1stpage3.shtmlWin32FreeWare
Araneaehttp://www.ornj.net/software/araneae/Win32FreeWare
Amayahttp://www.w3.org/Amaya/Win32, Linux, MacOSW3C
bluefishhttp://bluefish.openoffice.nl/index.htmlLinux, MacOSGNU GPL
conTEXThttp://www.context.cx/Win32FreeWare
Crimson editorhttp://www.crimsoneditor.com/Win32FreeWare
Eclipsehttp://www.eclipse.org/Win32, Linux, MacOSCPL 1.0
emacshttp://www.gnu.org/software/emacs/emacs.htmlWin32, LinuxGNU GPL
GVimhttp://www.vim.orgWin32, Linux, MacOSCharity-Ware (GPL Compatible)
HTML-kithttp://www.chami.com/html-kit/Win32FreeWare
HTML Beauty++http://www.htmlbeauty.comWin32FreeWare
jEdithttp://jedit.org/Win32, Linux, MacOSGNU GPL
Katehttp://kate.kde.org/info.phpLinuxGNU GPL
Maguma Open Studiohttp://community.maguma.org/index.php?id=530Win32MPL 1.1
Notepadhttp://www.notepad.orgWin32Windows Licentie
Notepad++http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htmWin32GNU GPL
PHPEclipsehttp://www.phpeclipse.de/Win32, Linux, MacOSCPL 1.0
PHPDesignerhttp://www.mpsoftware.dk/phpdesigner.phpWin32FreeWare
Programmers Notepadhttp://www.pnotepad.org/Win32BSD Licence
RadRailshttp://www.radrails.org/Win32, Linux, MacOSCPL 1.0
Scitehttp://www.scintilla.org/SciTE.htmlWin32, LinuxPython-like
Subclipsehttp://subclipse.tigris.org/Win32CPL 1.0
Vimhttp://www.vim.orgWin32, Linux, MacOSGNU GPL
XEmacshttp://www.xemacs.org/LinuxGNU GPL

Enige missende entry is Kage (ergens hier genoemd), kon daar via google geen verwijzing naar vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door RagaBaSH op 20-01-2006 15:00 . Reden: Tabel radicaal omgegooid ]

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Voorheen gebruikte ik altijd homesite 4.5.2, maar zocht iets beters voor php o.a. en kwam uiteindelijk op notepad++ uit wat ik nu enkele maanden gebruik. Uitstekende highlighting (desnoods helemaal zelf instellen voor welke taal dan ook), tabbladen, autocompletion files zelf maken (veel zitten erbij of kun je downloaden), replace functie, function list voor php is ook erg handig btw. Vast nog wel meer maar om het kort te houden is het eigenlijk precies wat ik nodig had en mis eigenlijk niets tot nu toe, daarom ook niet verder gezocht naar iets anders/beters :)

//edit: @hierboven: is misschien iets voor de faq ofzo (ff TR maken ;) ), handig :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 20-01-2006 12:19 ]

Pagina: 1 2 Laatste