[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 173.711 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 22:50
Matched: dvb, c
Als de Smartcard van UPC --> in de CAM moet --> in de CI, en de CAM het probleem is voor DVB-C via PC, is het niet mogelijk de CAM uit de UPC decoder te halen (even kastje openschroeven) en deze in de CI van de pc (van de pci kaart neem ik aan) te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Matched: c
Er zit geen CAM in de UPC decoder, dat is een geïntegreerde kaartlezer (helaas).

Daarbij huur je dat kastje, dus openschroeven zal moeilijk worden.. Zal je moeten dokken.

Je UPC kaart is dmv. een key gekoppelt aan je decoder. Jouw kaart werkt dus ook niet in het UPC kastje van de buurman. Als je een CAM wijs zou kunnen maken dat ie doet alsof ie de key van jouw UPC kastje heeft zou het wel moeten kunnen (misschien valt een Dragon daarvoor te programmeren?), maar dat is nog niemand gelukt.

Je zal denk ik de firmware van je UPC doos uit moeten lezen om daarmee verder te komen.. Reken er maar op dat je er even zoet mee bent, en dat als je veel verstand van elektronica hebt.. Heb je dat niet, dan hoef je er niet eens aan te beginnen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perau2267
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2006
ben van plan om Casema TVD via PC te proberen. Zie dat aantal mensen dit werkend hebben met volgende config:

Combo: TwinHan DVB-C CA
Alphacrypt 3.05
Casema TVD pakketje (smartcard).

weet iemand of dit ook de HD signalen ondersteund (mits authorized via smartcard natuurlijk)

HW: AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester/2GB DDR400/NVIDIA GeForce 6600GT/TwinhanDTV Cab-CI (2033 Mantis) SW:DVBViewer 3.5.0/PowerDVD 7.0/AVC 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:01
perau2 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:29:
ben van plan om Casema TVD via PC te proberen. Zie dat aantal mensen dit werkend hebben met volgende config:

Combo: TwinHan DVB-C CA
Alphacrypt 3.05
Casema TVD pakketje (smartcard).

weet iemand of dit ook de HD signalen ondersteund (mits authorized via smartcard natuurlijk)
Doet ie, zelf gehad 2 maanden en kreeg zonder problemen die streams.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:30

houthakker

Poehé

SMSfreakie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:05:
[...]

Denk dat @home kloot :/ mijn PCI kaart ( zonder CI/CAM ) vind ook random wat zenders :r
Weet je zeker dat je goed zoekt? Je moet de kaart niet zelf automatisch laten zoeken, maar deze zenderlijst gebruiken (en dan per frequentie handmatig zoeken),

Ik kan met m'n kaarten (terratec 1200c en FujitsuSiemens FF DVB-C) altijd alles vinden:

http://digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml en dan kijken bij jou regio.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 10:08
Even een uitstapje: bespaar jezelf een hoop ergernis en koop geen FloppyDTV of FireDTV. Ik heb nu een half jaar de FloppyDTV in mijn bezit en wat ik ook probeer met drivers/firmware/xp patches: het kreng stopt er gewoon af en toe mee. Een spontane disconnect van de firewire bus. Alleen je PC uitzetten en vervolgens weer aan wil het verhelpen.

Schiet mij maar lek. Bovendien hoef je van de jongens van FireDTV.nl geen support te verwachten: zij snappen het ook niet.

Overigens prachtig beeld. Het werkt prima met MediaPortal. Maar het is niet stabiel en dus niet geschikt om in een HTPC te draaien.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

heb je wel eens gedacht aan een andere firewire kaart? wat voor chipset gebruikt je? anders pc geprobeerd?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
houthakker schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:38:
heb je wel eens gedacht aan een andere firewire kaart? wat voor chipset gebruikt je? anders pc geprobeerd?
Wat hierboven staat heb ik ook met mijn FireDTV DVB-S kastje.
Heb gevraagd of ik hem retour mag sturen (vorige week donderdag besteld, zaterdag had ik hem) omdat ik ook gek van dat gezeur werd. Heb hem ook op 2 verschillende computers geprobeerd en verschillende programma's.
Ik denk gewoon dat het een product is met brakke driversupport.

Doe hem morgenochtend op de post btw terug naar FireDTV.NL en ga dan weer voor een interne kaart nl Twinhan, had een DVB-C kaart die perfect werkte en dus nu ook weer een Satellietkaart (die ook gelijk DVB-S2 doet :D)

[ Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 07-06-2006 22:09 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ballebek schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:07:
[...]

Wat hierboven staat heb ik ook met mijn FireDTV DVB-S kastje.
Heb gevraagd of ik hem retour mag sturen (vorige week donderdag besteld, zaterdag had ik hem) omdat ik ook gek van dat gezeur werd. Heb hem ook op 2 verschillende computers geprobeerd en verschillende programma's.
Ik denk gewoon dat het een product is met brakke driversupport.
Ook een andere Firewirechip geprobeerd? Via is rommel geloof ik.. (of was dat alleen USB? :P)
Doe hem morgenochtend op de post btw terug naar FireDTV.NL en ga dan weer voor een interne kaart nl Twinhan, had een DVB-C kaart die perfect werkte en dus nu ook weer een Satellietkaart (die ook gelijk DVB-S2 doet :D)
Waar koop je die dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:36:
[...]

Ook een andere Firewirechip geprobeerd? Via is rommel geloof ik.. (of was dat alleen USB? :P)

Heb een nForce mobo en een apparte kaart en nog wat rommel waar het niet goed mee werkte.
[...]

Waar koop je die dan??

http://www.smhbv.nl/ Zijn ook enige importeur zover ik weet van die meuk, alleen kaart komt pas over een paar weken naar NL

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 07-06-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:36:
De VIA chipset wordt juist aanbevolen door de leverancier....

Ben bang dat ik de tuner niet meer mag terugsturen; ik heb 'em reeds een maand of zes...Tjsa, je denkt dat je alle problemen zelf wel kunt oplossen. Maar als de mensen nare drivers gaan bakken, sta je machteloos.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:04

mace

Sapere Aude

hansdegit schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:47:
[...]

De VIA chipset wordt juist aanbevolen door de leverancier....

Ben bang dat ik de tuner niet meer mag terugsturen; ik heb 'em reeds een maand of zes...Tjsa, je denkt dat je alle problemen zelf wel kunt oplossen. Maar als de mensen nare drivers gaan bakken, sta je machteloos.
Waarom niet? Het product funtioneert niet naar behoren, en je hebt recht op 2 jaar garantie.
Dat betekent dat je tot twee jaar na aankoop recht hebt op een werkend product.
Garantie claimen dus. :)

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 07-06-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sure.. Vertrouw er maar niet op, ik wacht al maanden op S2 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40

BreeeZe

Devt

Ik heb ook de stoute schoenen maar aangetrokken en een TwinHan Cab-Ci kaart gekocht + Alphacrypt.
Nu nog even zonder smartcard, maar die ga ik morgen wel halen :)

Kan al wel de Nob Mpeg2 HD teststream kijken en het Casema HD Demo kanaal, super straks beeld ! :)

Ik gebruik nu de trial van MyTheatre.
Weet iemand of deze kaart nou ook met MCE moet kunnen werken :?
De CI tool van de TwinHan site (die moet voor decodering zorgen tijdens mce) herkent de kaart en de Alphacrypt
Ik heb de BDA driver geinstalleerd.
Alleen zegt MCE dat er geen tuner kaart gevonden kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:22:
Er zit geen CAM in de UPC decoder, dat is een geïntegreerde kaartlezer (helaas).

Daarbij huur je dat kastje, dus openschroeven zal moeilijk worden.. Zal je moeten dokken.

Je UPC kaart is dmv. een key gekoppelt aan je decoder. Jouw kaart werkt dus ook niet in het UPC kastje van de buurman. Als je een CAM wijs zou kunnen maken dat ie doet alsof ie de key van jouw UPC kastje heeft zou het wel moeten kunnen (misschien valt een Dragon daarvoor te programmeren?), maar dat is nog niemand gelukt.

Je zal denk ik de firmware van je UPC doos uit moeten lezen om daarmee verder te komen.. Reken er maar op dat je er even zoet mee bent, en dat als je veel verstand van elektronica hebt.. Heb je dat niet, dan hoef je er niet eens aan te beginnen.
Ik heb nog niet hoeven dokken voor het verbreken van de zegel van mijn Thomson doos... Zegeltje weer teruggeplakt. De box heeft intern geen JTAG headers dus openmaken heeft ook geen zin... Over het chipje waar het om gaat zit een laagje lijm/verf ...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:25

job

BreeeZe schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:23:
Weet iemand of deze kaart nou ook met MCE moet kunnen werken :?
De CI tool van de TwinHan site (die moet voor decodering zorgen tijdens mce) herkent de kaart en de Alphacrypt
Ik heb de BDA driver geinstalleerd.
Alleen zegt MCE dat er geen tuner kaart gevonden kan worden...
MCE ondersteunt geen common-interfaces..
Er zijn enkele fabrikanten die de het ci gebeuren in hun drivers willen regelen (zie ook de startpost).
Of en hoever twinhan hier mee is, kan ik zo snel niet vinden.

Maar daarnaast zijn er genoeg alternatieven voor mce.
Mediaportal werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

job schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:42:
[...]

MCE ondersteunt geen common-interfaces..
Er zijn enkele fabrikanten die de het ci gebeuren in hun drivers willen regelen (zie ook de startpost).
Of en hoever twinhan hier mee is, kan ik zo snel niet vinden.

Maar daarnaast zijn er genoeg alternatieven voor mce.
Mediaportal werkt prima..
Twinhan heeft een systray tooltje die de CI in combinatie met MCE regelt, dit tooltje herkent de cam en de smartcard ook, kan ook in het menu van de Alphacrypt komen.
Echter de kaart zelf wordt niet herkent in MCE :(

Ben nu bezig met Mediaportal, alleen wordt de cam niet goed aangestuurd waardoor hij de decryptie niet start, kan ook niet irdeto kiezen in de config van de cab-ci onder Mediaportal, alleen viaccess enz.

Ben nu in de config files aan het testen door er b.v. irdeto in te zetten, zal straks ff een stukje logfile posten.

De kaart werd trouwens ook niet direct ondersteund in Mediaportal, ik heb namelijk type 2033 (Mantis) en standaard wordt de 2031 ondersteund.
Maar ik heb de juiste oplossing op het forum van Mediaportal daarvoor gevonden.
Nu de Cam nog :)

Edit:
Hmmm,
Met het cam type op ViaAccess werkt hij, maar slecht.
Moet eerst een paar kanalen door zappen en dan krijg ik beeld en geluid

Edit2:
Hmmm again:
Alleen sommige kanalen doen het..

[ Voor 9% gewijzigd door BreeeZe op 10-06-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

BreeeZe schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:47:
De kaart werd trouwens ook niet direct ondersteund in Mediaportal, ik heb namelijk type 2033 (Mantis) en standaard wordt de 2031 ondersteund.
Klopt, twinhan heeft inderdaad een nieuwe versie van de dvb-c uitgegeven.
Was er vanuit gegaan dat deze echter gewoon zou werken met mediaportal.
Maar dat is dus blijkbaar niet zo.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 10-06-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 19:05
Zelfde probleem met de Twinhan 2033 en mediaportal. Geen scrambled kanalen.

En heb nog nergens iets kunnen vinden van mensen die hun Twinhan 2033 wel werkend hebben. Dus mocht je de oplossing gevonden hebben, laat het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Nelis13 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:27:
Zelfde probleem met de Twinhan 2033 en mediaportal. Geen scrambled kanalen.

En heb nog nergens iets kunnen vinden van mensen die hun Twinhan 2033 wel werkend hebben. Dus mocht je de oplossing gevonden hebben, laat het even weten.
Ik heb op het forum van MP ook al de vraag gesteld, nog geen reactie op gehad.
Ik heb nu even geen smartcard (had er 1 te leen) maar van het weekend wel, dus dan ga ik weer even testen.

Ik heb trouwens inmiddels DVBViewer aangeschaft, is de 15euro zeker waard, maar MP zou ik iig ook graag werkend hebben :)

EDIT:
Zie op het MP forum dat je daar dus ook al gereageerd hebt :P
Er is trouwens (volgens mij sinds gister) DBA driver 1.0.1.9 beschikbaar op twinhan.com

[ Voor 11% gewijzigd door BreeeZe op 15-06-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132203

Ook ik heb nu een maand of 6 een Floppydtv. Tot voor kort had ik vaak et probleem dat mn signaal voor 5 seconden wegviel.. om een of andere reden doet hij dat nu niet meer en samen met MyTheatre ben ik dan ook aardig blij met dit apparaat. Maar eerlijk is eerlijk et is wel een kwelling geweest om et werkend te krijgen. mijn floppydtv is ook terug geweest naar de leverancier omdat hij er om de zoveel minuten gewoon uitknalde. andere firewire kaart werkte niet. Ben wel aardig geholpen door de mensen van firedtv.nl

Nu lekker wk in HD kijken.. geweldig!

(Casema)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:37

Redwood

The Truth Is In Here

Ik kom er niet helemaal uit...
Kan ik nu met MCE wel of niet naar Tvhome kijken (regio Groningen)
En wat heb ik daar voor nodig.

Op dit moment firedtv met ci, en als software TVcentral, werkt op zich goed.
Maar toch zou ik het graag op MCE willen hebben.

Kan dit? ook met 2 tuners. en wat moet ik exact hebben (het liefst met 2 pci kaarten)

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

redwood schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:14:
Ik kom er niet helemaal uit...
Kan ik nu met MCE wel of niet naar Tvhome kijken (regio Groningen)
Ja, 6 kanalen.
En wat heb ik daar voor nodig.

Op dit moment firedtv met ci, en als software TVcentral, werkt op zich goed.
Maar toch zou ik het graag op MCE willen hebben.

Kan dit? ook met 2 tuners. en wat moet ik exact hebben (het liefst met 2 pci kaarten)
Ik vraag me zo hard af waarom iedereen massaal zichzelf zo hard wil beperken door MCE te gebruiken.

Gebruik gewoon een mooi programma (al dan niet Mediaportal als je iets MCE-achtigs wil) op een volwaardige Windows en wees er blij mee. Compatible met alles, ook geschikt voor andere applicaties, veel veelzijdiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Het schijnt dus zo te zijn, dat firedtv icm. tvhome alleen goed werkt op tvcentral.
Ik vind tvcentral niet mooier en stabieler als mce.

Dus vandaar!

Maar dan houden we het lekker bij tvcentral!

[ Voor 14% gewijzigd door Redwood op 17-06-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

redwood schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:15:
Het schijnt dus zo te zijn, dat firedtv icm. tvhome alleen goed werkt op tvcentral.
Ik vind tvcentral niet mooier en stabieler als mce.

Dus vandaar!

Maar dan houden we het lekker bij tvcentral!
En Mediaportal dan? Daarin werkt de CI dacht ik ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Mediaportal ziet er goed uit op eerste gezicht!
Ook eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Ik weet niet of dit al gepost is, heb even het topic doorgenomen maar kan er overheen gelezen hebben.

Voor Caiway kan op deze site gekeken worden http://dtv.wateringen.net/

Ik wil zelf dus ook digitaal, maar ik heb een laptop. Dus het kaartje moet DVB T en C zijn liefst. Maar is dit mogelijk !? Ik wil liefst digitenne buiten en binnen caiway ontvangen.

Heeft iemand ervaringen ermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zo dat wordt wel lastig.
Caiway werkt met irdeto, dus daar zal je minimaal een alphacrypt voor moeten kopen.
De alphacrypt past gewoon in een pcmcia slot, dus dat is het probleem niet.
Voor digitenne heb je een conax cam nodig (past ook in een pcmcia slot).

Dat is het makkelijke deel, daarnaast heb je dan twee dvb kaartjes nodig.
Voor dvb-T heb ik wel eens een pcmcia kaart gezien, voor dvb-c helaas nog niet.
Je zou dan voor dvb-c een firedtv kunnen kopen.
Maar zoals je ziet, wil je twee systemen (dvb-c en dvb-t) dan moet je alles dubbel aanschaffen.

edit:
Hmm, ik zie hier een stuk terug in het topic dat een alphacrypt in je pcmcia slot niet mogelijk is.
het staat mij bij dat dit wel kan.... misschien dat je met google iets kan vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 18-06-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Bij de Caiway hoef je toch geen CI te hebben, ze zenden toch ongecodeerd uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Maeslant schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:28:
Bij de Caiway hoef je toch geen CI te hebben, ze zenden toch ongecodeerd uit ?
Volgens mij is alleen het digitale basis pakket ongecodeerd. Voor alle extra pakketten heb je weldegelijk een Irdeto 2 geschikte CAM en dus CI slot nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Maeslant: klopt.
job schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:43:
edit:
Hmm, ik zie hier een stuk terug in het topic dat een alphacrypt in je pcmcia slot niet mogelijk is.
het staat mij bij dat dit wel kan.... misschien dat je met google iets kan vinden.
CAM in je PCMCIA kan wel, maar alleen om te updaten (in geval van de Alphacrypt). Decoderen kan je er niet mee.
RG2005 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:47:
[...]

Volgens mij is alleen het digitale basis pakket ongecodeerd. Voor alle extra pakketten heb je weldegelijk een Irdeto 2 geschikte CAM en dus CI slot nodig.
Kan toch dat dat op een laptop niet zo hard boeit? Jaren deden we met alleen analoog, dat was een nog kleiner pakket :).

Ik zou voor de laptop een Yakumo DVB-T stick aanschaffen denk ik, en dualboot maken met Linux. Vervolgens een Phoenix lezer erop aansluiten en zo je Conax kaart uitlezen. Of het onder Windows ook kan dan weet ik niet..

DVB-C zal wel een oplossing voor te vinden zijn. Maar idd wel 2 kastjes.

Ik heb zelf een Avermedia Hybrid kaart, cardbus met analoge TV + DVB-T. Maar ik weet nog niet of ik daarmee Conax kan decoderen.

[ Voor 54% gewijzigd door Mentalist op 18-06-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perau2267
heb gisteren mijn setup aan het werk gekregen:

-Combo: TwinHan DVB-C CA
-Alphacrypt 3.05
-Casema TVD pakketje (smartcard).
-gebruik standaard TwinhanDTV software om kanalen te bekijken
-AMD Athlon 64 X2 4200, 2 Ghz mem, Geforce 6600GT, windows XP

kan bijna alle kanalen bekijken (FTA en encrypted) blijven een aantal kanalen waarbij ik melding krijg failed to play channel. telkens zelfde kanalen, Ned1, Ned2 en paar andere.

nu zent Casema het WK HD uit in MPEG4. Als ik naar dit kanaal tune hoor ik wel geluid (denk omdat dit gewoon in MPEG 2 audio is). Alleen krijg ik geen beeld.

Heeft iemand enig idee hoe ik een HD kanaal in MPEG4 kan bekijken met bovenstaande setup en software? Moet ik een apparte MPEG4 encoder instaleren, of ander viewer programma?

HW: AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester/2GB DDR400/NVIDIA GeForce 6600GT/TwinhanDTV Cab-CI (2033 Mantis) SW:DVBViewer 3.5.0/PowerDVD 7.0/AVC 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Als je de Cyberlink MPEG4-AVC decoder erop zet en je software kan daarmee overweg moet het wel werken ja :).

2Ghz mem?

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 20-06-2006 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perau2267
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:03:
Als je de Cyberlink MPEG4-AVC decoder erop zet en je software kan daarmee overweg moet het wel werken ja :).

2Ghz mem?
2gig 8)7
W3ird_N3rd, tx

heeft iemand ervaring met de cyberlink mp4-avc decoder in combinatie met twinhanDTV of ander viewer programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Ik heb gister even opnieuw de kanalen gescanned en Casema zend nu ook NGC HD uit :)
perau2 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:32:
[...]

2gig 8)7
W3ird_N3rd, tx

heeft iemand ervaring met de cyberlink mp4-avc decoder in combinatie met twinhanDTV of ander viewer programma?
Me :)

Ik gebruik DVBViewer, ff €15,- uitgeven maar dat is het zeker waard.
Ik heb PowerDVD 7 geinstalleerd, werkt bij mij het soepelst op het moment.

[ Voor 72% gewijzigd door BreeeZe op 20-06-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perau2267
BreeeZe schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:46:
Ik heb gister even opnieuw de kanalen gescanned en Casema zend nu ook NGC HD uit :)
NGC HD zag ik ook in channel line up, maar is volgens mij ook in MPEG4. Wat is setup die jij gebruikt om dit te bekijken?

EDIT: sorry post niet helemaal doorgelezen, antwoord had je al gegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door perau2267 op 20-06-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

perau2 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:49:
[...]

NGC HD zag ik ook in channel line up, maar is volgens mij ook in MPEG4. Wat is setup die jij gebruikt om dit te bekijken?

EDIT: sorry post niet helemaal doorgelezen, antwoord had je al gegeven.
Antwoord was erbij ge-edit ;)

Draai nu met een Sempron 2800+ / X800VE aiw / 1GB 400Mhz DDR
Een 720p H264 stream kan ik net niet vloeiend kijken, een 1080i stream wel (HD test kanaal).
Ik ga m'n grafische kaart upgraden naar een x1600 agp kaart, die heeft hardware matige H264 decoding, dan moet het net te doen zijn (hoop ik :P)

Kaartje is nu in de aanbieding bij Mycom voor €129,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132203

BreeeZe schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:46:
Op welke frequentie zit die? waar ook de andere HD kanalen zitten?

Ik krijg het NOB test kanaal trouwens niet meer goed.. ik zie en hoor niks meer. terwijl deze eerder wel werkte.

de officieele NED2 HD zal ik morgen gaan bekijken als ik de mpeg4 codec heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Anoniem: 132203 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:49:
[...]

Op welke frequentie zit die? waar ook de andere HD kanalen zitten?

Ik krijg het NOB test kanaal trouwens niet meer goed.. ik zie en hoor niks meer. terwijl deze eerder wel werkte.

de officieele NED2 HD zal ik morgen gaan bekijken als ik de mpeg4 codec heb geinstalleerd.
Het NOB test kanaal is idd weg.

Ik heb gewoon gezocht vanaf 200mhz met stappen van 8, dan moet je NGC HD vanzelf vinden (ongecodeerd trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

BreeeZe schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:34:
[...]

Ik heb gewoon gezocht vanaf 200mhz met stappen van 8, dan moet je NGC HD vanzelf vinden (ongecodeerd trouwens)
Ook tijdelijk neem ik aan? Hier bij TV Home heb ik zelfs tijdelijk van een ongecodeerde Film1 HD mogen genieten :P :9.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 21-06-2006 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perau2267
BreeeZe schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:34:
? Ik heb gisteren nacht nog gewoon de volgende HD kanalen bekeken (casema):
-NGC HD mp4
-WK HD mp4
-HD testkanaal van Casema mp2
-NOB test kanaal mp2

krijg met DVBviewer en PowerDVD 7 het NGC HD kanaal in goede kwaliteit (smooth), alleen WK HD kanaal krijg ik maar niet stabiel, blijft haperen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perau2267
zie dat TV Home en UPC wel Film1 in HD uitzenden. iemand enig idee wanneer casema dit gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Is er inmiddels al wat bekend of DVB-C via de PC in de toekomst wordt uitgesloten? Naar aanleiding van het berichtje in openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Stien schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:00:
Is er inmiddels al wat bekend of DVB-C via de PC in de toekomst wordt uitgesloten? Naar aanleiding van het berichtje in openingspost.
Daar is helaas nog niets van bekend.
Het zou handig zijn als @home gewoon zelf een cam uitgeeft.
Dan kunnen we zelf een goede ontvanger (of tv met ingebouwde ontvanger) zoeken.
En zitten we niet vast aan al die bagger decoders (met name samsung en philips).
Desnoods geven ze een berichtje uit dat de alphacrypt niet ondersteunt wordt, maar wel gewoon zal blijven werken.

ik heb er eens wat mailtjes aan gewaagd, maar die worden gewoon genegeerd.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 21-06-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:05:
Ook tijdelijk neem ik aan? Hier bij TV Home heb ik zelfs tijdelijk van een ongecodeerde Film1 HD mogen genieten :P :9.
Weet jij, of iemand anders, of dat tijdelijke NED2 kanaal via TVHome ook ongecodeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
houthakker schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:38:
Mijn eerdere opmerking "koop geen Firedtv" moet ik nuanceren.....Koop vooral geen FireWirekaarten met VIA chipset! Ik heb nu een Belkin kaartje met TI chipset en nog geen spontane disconnects gehad. Zappen blijft overigens behoorlijk traag in Mediaportal. 30 seconden is geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
job schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:57:
[...]

Daar is helaas nog niets van bekend.
Het zou handig zijn als @home gewoon zelf een cam uitgeeft.
Dan kunnen we zelf een goede ontvanger (of tv met ingebouwde ontvanger) zoeken.
En zitten we niet vast aan al die bagger decoders (met name samsung en philips).
Desnoods geven ze een berichtje uit dat de alphacrypt niet ondersteunt wordt, maar wel gewoon zal blijven werken.

ik heb er eens wat mailtjes aan gewaagd, maar die worden gewoon genegeerd.
Die nieuwe Siemens zou wat kunnen zijn, zie topic "Twee PVRs op komst voor @Home", hoewel ik bij TVHome vooralsnog erg sceptisch ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Beuzelarij schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:27:
[...]

Weet jij, of iemand anders, of dat tijdelijke NED2 kanaal via TVHome ook ongecodeerd is?
Is gecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
:(
Bedankt voor het antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perau2267
heeft iemand uitleg waarom optie 1 zoveel meer CPU power nodig heeft dan optie 2:
  1. bekijken H.264 stream met b.v. DVBviewer en Cyberlink H.264 encoder
  2. eerst opslaan van H.264 stream als .TS bestand en dan bekijken met b.v. Cyberlink PowerDVD 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

perau2 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:15:
heeft iemand uitleg waarom optie 1 zoveel meer CPU power nodig heeft dan optie 2:
  1. bekijken H.264 stream met b.v. DVBviewer en Cyberlink H.264 encoder
  2. eerst opslaan van H.264 stream als .TS bestand en dan bekijken met b.v. Cyberlink PowerDVD 7.0
Tweede is MPEG2, je bekijkt hem ook met een MPEG2 (lees DVD) speler :+ . Eerste is MPEG4 en heeft meer rekenkracht nodig, je kunt het normaliter makkelijk zien aan de bestandsgrootte die bij MPEG4 kleiner is dan bij een MPEG2 versie.

[ Voor 15% gewijzigd door Dukey op 22-06-2006 13:53 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perau2267
Djoekie schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:52:
[...]

Tweede is MPEG2, je bekijkt hem ook met een MPEG2 (lees DVD) speler :+ . Eerste is MPEG4 en heeft meer rekenkracht nodig, je kunt het normaliter makkelijk zien aan de bestandsgrootte die bij MPEG4 kleiner is dan bij een MPEG2 versie.
.TS bestand is een H.264 bestand bestaande uit de originele stream van 15 Mb/s en in Cyberlink PowerDVD wordt ook aangegeven als H.264 bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb zojuist deze hele thread doorgelezen, omdat ik al een tijdje van plan ben een DVB-C kaart te kopen. Ik woon in noord-brabant, waar wij Essent (TV-home) hebben.

Hier in huis hebben we nog steeds gewoon analoge tv.

Is het mogelijk om een dvb-c kaart te kopen met eventuele CAM, en vervolgens bij essent een losse smartcard (zonder enige hardware) aan te vragen?

Ik ben van plan een hardwarematige kaart te kopen. Is dit wel een goed idee (in verband met MPEG4)?

Ik lees overal dat er een alphacript CI-module nodig is, kan deze module op iedere dvb-c kaart worden aangesloten? Ik mis hier misschien even iets, maar het lijkt erop dat die alphacrypt CAM module een PCMCIA kaartjes is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Om je vragen te beantwoorden :).
Ja, een smartcard is gewoon zonder decoder aan te schaffen.
Loop de lokale elctro-world, scheerenfoppen, mediamerkt enz... in en haal daar je tvhome startpakket

Een hardwarematige kaart is opzich wel handig, maar voor mpeg4 (alle hd zenders zullen gaan uitzenden op mpeg4) is dit zonde.. aangezien er voor mpeg4 nog geen hardwarematige dvb-c zijn en je dus vast zit aan een overbodige mpeg2 kaart. Mpeg2 kan tegenwoordig elke beetje pc prima decoderen zonder alteveel cpu tijd.

De alphacrypt heeft inderdaad een pcmcia interface. Dat is handig, zo kan je hem met een laptop van de nieuwste software voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
job schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:05:
Om je vragen te beantwoorden :).
Ja, een smartcard is gewoon zonder decoder aan te schaffen.
Loop de lokale elctro-world, scheerenfoppen, mediamerkt enz... in en haal daar je tvhome startpakket

Een hardwarematige kaart is opzich wel handig, maar voor mpeg4 (alle hd zenders zullen gaan uitzenden op mpeg4) is dit zonde.. aangezien er voor mpeg4 nog geen hardwarematige dvb-c zijn en je dus vast zit aan een overbodige mpeg2 kaart. Mpeg2 kan tegenwoordig elke beetje pc prima decoderen zonder alteveel cpu tijd.

De alphacrypt heeft inderdaad een pcmcia interface. Dat is handig, zo kan je hem met een laptop van de nieuwste software voorzien.
Bedankt voor je snelle reactie! :) Ik zit echter met het volgende, ik heb momenteel een pc ingericht met mythtv en 3 analoge kaarten. Dit werkt als een tierelier, nu wil ik hier dus digitale tv aan gaan toevoegen. Echter heb ik geen PCMCIA slot in deze PC. Hoe kan ik dit dan oplossen? Middels die Twinhan DTV Cab-CI kaart? Echter deze heeft nog geen linux support.. Enige andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De alphacrypt in een pcmcia slot stoppen werkt niet (alleen voor de software updates werkt het), althans dat is wat mij vertelt is. Je moet dus de alpacrypt in common interface stoppen.
Naast de twinhan zijn er meerdere kaarten te koop met Common interface.

In dit topic worden er volgens mij wel een paar genoemd.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 27-06-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
job schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:22:
De alphacrypt in een pcmcia slot stoppen werkt niet (alleen voor de software updates werkt het), althans dat is wat mij vertelt is. Je moet dus de alpacrypt in common interface stoppen.
Naast de twinhan zijn er meerdere kaarten te koop met Common interface.
Aha oké, nu wordt het me langzaam duidelijk!
In dit topic worden er volgens mij wel een paar genoemd.
Ik zal het nog eens doorlezen dan.

Nog een laatste vraagje, er wordt in het topic gesproken dan waarschijnlijk de alphacrypt binnenkort (ging over maart/april) niet meer te gebruiken is met TVhome. Maar ik heb het idee dat het nog steeds werkt bij verschillende mensen, blijft dit gewoon werken, of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Het werkt nog steeds. Of dit ook zo blijft werken is onbekend.
Omdat men met de alphacrypt kan kijken op niet door de kabelboeren ondersteunde decoders zullen ze nooit toegeven dat het voor altijd blijft werken (mocht dit waar zijn).
Maar het is wel grappig om te zien dat ze ook niet zeggen dat dit straks niet meer mogelijk is.

De waarschuwing in de startpost is neergezet omdat er een boel heisa was doordat een gebruiker op het sat4all forum iets verkeerds heeft geinterpreteerd. Het is dus gewoon onbekend of je over een jaar nog steeds met je alphacrypt kan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 27-06-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
job schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:44:
Het werkt nog steeds. Of dit ook zo blijft werken is onbekend.
Omdat men met de alphacrypt kan kijken op niet door de kabelboeren ondersteunde decoders zullen ze nooit toegeven dat het voor altijd blijft werken (mocht dit waar zijn).
Maar het is wel grappig om te zien dat ze ook niet zeggen dat dit straks niet meer mogelijk is.

De waarschuwing in de startpost is neergezet omdat er een boel heisa was doordat een gebruiker op het sat4all forum iets verkeerds heeft geinterpreteerd. Het is dus gewoon onbekend of je over een jaar nog steeds met je alphacrypt kan kijken.
Oké, zal vast nog wel een tijdje blijven werken dan!

Raad je nog iets aan mbt eventuele dvb-c kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perau2267
job schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:05:
.. aangezien er voor mpeg4 nog geen hardwarematige dvb-c zijn en je dus vast zit aan een overbodige mpeg2 kaart. .
hoewel je met bv een twinhan DVB-C kaart wel gewoon via een software matige encoder (powerdvd, avc 1.1 etc) het MPEG4 signaal kan bekijken. Maar kost behoorlijk veel CPU power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De twinhan werkt goed (die heeft een vriend van), maarja die werkt dus niet met linux (zei je).
Er zijn geloof wel wat kaarten waar je een losse common interface op aan kan sluiten.. Weet bijna wel zeker dat er daar wat over in dit topic staat... anders staat er misschien hier nog wat over: [rml][ HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2[/rml]
perau2 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:04:
hoewel je met bv een twinhan DVB-C kaart wel gewoon via een software matige encoder (powerdvd, avc 1.1 etc) het MPEG4 signaal kan bekijken. Maar kost behoorlijk veel CPU power
Uiteraard, dat ontken ik ook niet.
Ik zeg alleen dat een kaart met een mpeg2 decoder voor mpeg4 streams geen zin heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 27-06-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
Geen matches
heeft er iemand enig idee wanneer er kaarten met hardware mpeg4 op de markt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ikzelf heb een KNC-one kaart met Cineview Module (is de Common Interface uitbreiding) en een Alphacrypt cam. Dit probeer ik momenteel onder linux aan de praat te krijgen. Drivers en alles lijken de boel goed te ondersteunen en herkennen, maar toch heb ik nog geen beeld. Ben momenteel met de maintainers van de dvb-drivers aan het kijken waar het aan ligt. Ik zou dus nog even afwachten, ik laat als ik succes heb dit uiteraard weten.

Deze hardware is bij alternate.nl te verkrijgen, dus op zich vrij makkelijk aan te komen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

MrScratch schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:52:
Ikzelf heb een KNC-one kaart met Cineview Module (is de Common Interface uitbreiding) en een Alphacrypt cam. Dit probeer ik momenteel onder linux aan de praat te krijgen. Drivers en alles lijken de boel goed te ondersteunen en herkennen, maar toch heb ik nog geen beeld. Ben momenteel met de maintainers van de dvb-drivers aan het kijken waar het aan ligt. Ik zou dus nog even afwachten, ik laat als ik succes heb dit uiteraard weten.

Deze hardware is bij alternate.nl te verkrijgen, dus op zich vrij makkelijk aan te komen.
Heb je al eens een dmesg gedaan, na dat je een keer de CAM er in en er uit hebt gehaald? Ik krijg namelijk met die combinatie (of soortgelijk) een error dat de CAM teveel data oid terug stuurt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MDVej schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:45:
Is het mogelijk om een dvb-c kaart te kopen met eventuele CAM, en vervolgens bij essent een losse smartcard (zonder enige hardware) aan te vragen?
Ja. Zonder CAM kan je ook kijken (om te testen b.v.), maar dan heb je maar 5 zenders ongeveer. Nederland 1, The Box, TV Noord, Omrop Fryslan en het @home servicekanaal. Oh, en HD DEMO natuurlijk (MPEG2 1080i Demo loop).

En OVERZICHT HD ZENDERS, maar dat is een plaatje..
Ik ben van plan een hardwarematige kaart te kopen. Is dit wel een goed idee (in verband met MPEG4)?
Zou het niet doen. Wat heb je aan de hardwarematige MPEG2 SD decoder? Zelfs een P2 450 kan dat nog als het goed is. Daar zou ik geen smak geld aan uitgeven, iedere moderne CPU kan dat beter. En een XP2500+ is genoeg om HD MPEG2 te decoderen. En MPEG4 doen die kaarten nog niet. En mochten ze dat ooit gaan doen, dan zal het waarschijnlijk wel een tijd duren voor dat op Linux werkt.

Dus nee, ik zou er geen extra geld aan uitgeven. Heeft gewoon geen zin.
Ik lees overal dat er een alphacript CI-module nodig is, kan deze module op iedere dvb-c kaart worden aangesloten?
Iedere DVB-C kaart met een CI module, in principe wel ja :).
Ik mis hier misschien even iets, maar het lijkt erop dat die alphacrypt CAM module een PCMCIA kaartjes is?
Fysiek wel ja, maar om te decoderen moet je hem zoals gezegd dus in een Common Interface stoppen. Via PCMCIA kan je alleen firmware updaten.
MDVej schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:19:
Middels die Twinhan DTV Cab-CI kaart? Echter deze heeft nog geen linux support.. Enige andere opties?
http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/PCI_devices_DVB-C

Onder andere de KNC1 TV Station DVB-C met Cineview module of de Technotrend C-1500 met Technotrend budget CI module. Die laatste kan je bij dvbshop.net kopen.

De KNC1 heb ik en ga ik binnenkort ook onder Linux testen, ik zie dat ik niet de enige ben. Ik ben benieuwd. Of de CI van de Technotrend het wel onder Linux doet zou ik niet weten. Je hebt ook nog de Hauppauge, die is geloof ik technisch gelijk aan de Technotrend, ook bij dvbshop te koop.

Het is overigens maar de vraag wanneer je MPEG4 onder Linux zal kunnen kijken. libav kan qua specs de 720p streams van TV Home prima afspelen, alleen heb je er ongeveer een 5Ghz Athlon 64 voor nodig (en SMP is niet supported). De hoop ligt nu bij CoreCodec die CoreAVC naar Linux zouden gaan porten, maar die dreigen binnenkort, als ze dat niet al doen, een heel vervelend licentiesysteem te gaan volgen (hardwarelocking enzo, net zoiets als Windows activatie :r Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/revpukey.gif :r :r :r). Ik kan alleen maar hopen dat ze dat nog lang genoeg uitstellen om toch nog CoreAVC voor Linux te kunnen kopen straks zonder die onzin. Ja, warezen lukt altijd wel, maar het is een mooi stukje programmeerwerk en ik zou er liever voor betalen..

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 27-06-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Laatst online: 15:21
De Hauppage en dan dus ook de technotrend werken perfect onder Linux icm CI en VDR, ik kijk nu al weer 8 maanden TV-Home op die manier.

En als je een full-featured kaart hebt (is met MPEG2-decoder) kan je met heel oude computer al tv kijken omdat alleen de kaart aangestuurd hoeft te worden, perfect dus. Opnemen en terug kijken kost ook niet veel rekenkracht dus dat gaat ook.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88213

MDVej schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:45:

Ik lees overal dat er een alphacript CI-module nodig is, kan deze module op iedere dvb-c kaart worden aangesloten? Ik mis hier misschien even iets, maar het lijkt erop dat die alphacrypt CAM module een PCMCIA kaartjes is?
Ik heb zelf een twinhan met alphacrypt 3.05(ja dit lijkt heel veel op een PCMCIA kaartje) en het werkt perfect !!!
Het enige wat twinhan doet is het digitale signaal van de kabel afhalen , het maakt hem niks uit of het mpeg1,2,4 of iets anders is .
de software of hardware decoder moet de rest doen.
om de processor belasting te verminderen kan je een hardware decoder kaart kopen ,
maar je kan ook je videokaart het werkt laten doen,
http://tweakers.net/reviews/625/last
De nieuwere videokaarten van ATi en nVidia kunnen het weergeven van films hardwarematig decoden waardoor de processor minder zwaar belast wordt. Over het algemeen blijkt dat ATi’s Avivo betere resulteren neerzet dan nVidia’s PureVideo waardoor een ATi-kaart de voorkeur verdient.
Pure video
http://www.nvidia.com/page/purevideo.html
ATi’s Avivo
http://www.ati.com/technology/Avivo/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hmm... Meer mensen die in Noord-Brabant alles op de transponder van Jetix/Nick/Talpa/SBS6 (268Mhz) niet kunnen ontvangen?

Ik krijg 100% error (stream corrupt), soms een paar frames door maar echt werken doet het toch niet..

Ik hoop dat het niet aan de kabel ligt, die is erg moeilijk te vervangen. Vreemd genoeg krijg ik soms wel een paar frames erdoor, en analoog werkt alles ook perfect. Alle andere transponders ook. Lijkt me dus vreemd als het de kabel is.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 30-06-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

Ik wil graag TVHome kunnen decoderen en kijken met mijn Media Center. Ik draai Media Center Edition 2005 en wil dit graag blijven gebruiken. Verder gebruik ik de Microsoft afstandsbediening.

Als ik het goed begrijp, moet het kunnen met de volgende setup:

- AlphaCrypt CAM v3.05 van FireDTV.nl € 109,00
- TechnoTrend Budget C-1500 € 79,00
- Common Interface for TT-budget-S/C/T-1500 € 29,00
- Startpakket TV Digitaal € 14,95

Nou heb ik een paar vraagjes :)

1. Is dit de juiste opstelling om TV Home te kijken met Windows MCE 2005?
2. Kan het ook goedkoper met dezelfde functionaliteit?
3. Ik betaal al voor het extra pakket van TV Home, kan ik dat op de MCE ook gratis kijken tegelijk?
4. Als ik twee tuners wil, moet ik dan de volledige setup twee keer kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 45450 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:54:
1. Is dit de juiste opstelling om TV Home te kijken met Windows MCE 2005?
Hmmm.. Mompel mompel..

Ik vraag me toch zo af wat er nou is met MCE..

Anyway, MCE snapt standaard niets van PayTV, dus als in de drivers van die Technotrend niks zit om dat af te vangen gaat het niet werken. Met WinXP kan wat je wil wel.
2. Kan het ook goedkoper met dezelfde functionaliteit?
Niet veel, en daar zal je setup niet echt stabieler van worden..
3. Ik betaal al voor het extra pakket van TV Home, kan ik dat op de MCE ook gratis kijken tegelijk?
Nee, op je 2de smartcard moet je bijbetalen voor het extrapakket.
4. Als ik twee tuners wil, moet ik dan de volledige setup twee keer kopen?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

Thnx voor je snelle antwoord :*)
W3ird_N3rd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:58:
Hmmm.. Mompel mompel..

Ik vraag me toch zo af wat er nou is met MCE..
Persoonlijke voorkeur, ik heb mijn redenen wel :)
W3ird_N3rd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:58:
Anyway, MCE snapt standaard niets van PayTV, dus als in de drivers van die Technotrend niks zit om dat af te vangen gaat het niet werken. Met WinXP kan wat je wil wel.
Van hun website:

driver package and solution for Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 for all TT-budget cards (DVB-S, DVB-C, DVB-T) also with Common Interface support

Ik vind het alles bij elkaar nog wel behoorlijk duur, en dat ik ook nog twee abonnementen moet betalen voor TVHome, dat wordt mij te gek helaas. Ik ga wel voor een analoge TV kaart met twee tuners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 45450 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:09:
[...]
Persoonlijke voorkeur, ik heb mijn redenen wel :)
Ik heb nou al meerdere malen vragen gehad "kan ik dit met MCE?" en ik moet vaker wel dan niet "Nee, dat kan MCE niet" antwoorden. Waarom gebruiken mensen het dan nog vraag ik me af :P.
[...]
Van hun website:

driver package and solution for Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 for all TT-budget cards (DVB-S, DVB-C, DVB-T) also with Common Interface support
Dat bedoelde ik: dan kan het wel, Technotrend heeft er een workaround voor dus :).
Ik vind het alles bij elkaar nog wel behoorlijk duur, en dat ik ook nog twee abonnementen moet betalen voor TVHome, dat wordt mij te gek helaas. Ik ga wel voor een analoge TV kaart met twee tuners :)
Ik neem aan dat je ook nog een "gewone" decoder hebt (waar anders kijk je dat extrapakket nu op?), en zover ik weet moet je iets van 5 euro betalen om het extrapakket op een 2de smartcard te activeren. Plus 10 euro per jaar voor sowieso een 2de smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64316

Iemand ervaring met een AlphaCrypt en een Sony KDL-46V2000?

Ik heb hier en daar gelezen dat mensen dit aan de praat hebben gekregen met DigiTenne maar bij mij wil het echt niet lukken.. :?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 64316 op 03-07-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Matched: dvb
Wat een vreselijke site.. Er staat gewoon niet wat voor DVB-tuner erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Inmiddels kan ik melden dat ik met succes beeld en geluid heb verkregen onder linux met de volgende combinatie:

KNC-one DVB-C pci-kaart
KNC-one Cineview add-on
Alphacrypt 3.05 CAM
Casema Smartcard

Hierbij heb ik gebruik gemaakt van een recente CVS-versie van de dvb-drivers, welke vrijwel zonder aanpassingen direct werkte. Moest 1 regel code uitcommentarieren, maar dit schijnt bij sommige KNC-kaarten niet nodig te zijn.

Om te tunen en de CAM te kunnen aansturen heb ik gebruik gemaakt van de utility "zap" die in de CVS-versie van de dvb-apps package zit.

Alles lijkt prima te werken, achter elkaar naar verschillende kanalen tunen en dergelijke levert geen problemen op in tegenstelling tot windows, waar elke poging om te tunen alleen slaagde als ik het programma had afgesloten en opnieuw had opgestart. Dat gebruikte ik gelukkig alleen om een technische test te doen (is er beeld en geluid te verkrijgen bij Casema via bovenstaande combo), dus dat is verder niet van belang.

Mochten mensen meer tips nodig hebben, vraag het gerust.

Nu ga ik lekker Mythtv afregelen met mijn nieuwe DVB-speeltje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 64316 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:20:
Iemand ervaring met een AlphaCrypt en een Sony KDL-46V2000?

Ik heb hier en daar gelezen dat mensen dit aan de praat hebben gekregen met DigiTenne maar bij mij wil het echt niet lukken.. :?
Alle in Nederland verkrijgbare Sony toestellen met digitale tuner zijn DVB-T tuners wat wil zeggen alleen geschikt voor Digitenne van KPN, dus niet voor digitale TV via de kabel wat wordt aangeduid met DVB-C. De AlphaCrypt is wel een hele dure CAM voor de Conax codering die Digitenne gebruikt. Daar zijn wel goedkopere CAMs voor te vinden á 50 tot 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64316

RG2005 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:47:
[...]

Alle in Nederland verkrijgbare Sony toestellen met digitale tuner zijn DVB-T tuners wat wil zeggen alleen geschikt voor Digitenne van KPN, dus niet voor digitale TV via de kabel wat wordt aangeduid met DVB-C. De AlphaCrypt is wel een hele dure CAM voor de Conax codering die Digitenne gebruikt. Daar zijn wel goedkopere CAMs voor te vinden á 50 tot 60 euro.
Bedankt voor je reactie!
De AlphaCrypt is aangeschaft omdat ik binnenkort ga verhuizen en daar een andere aanbieder zou krijgen, maar zoals je dat nu zegt zou dat dus niet gaan werken omdat er alleen een DVB-T tuner in zit.. Is dat nog via Sony apart te regelen voor zover je weet? Want in andere landen zit er wel een DVB-C tuner in dan toch?

Met de AlphaCrypt werkt het dus niet helaas, of de kaart is stuk of er gaat wat anders fout. De zender via de antenne worden wel gewoon gevonden maar geen beeld (dus geen decodering)
Heb deze maar terug gebracht naar de winkel, even kijken wat ik daarna dan ga proberen..

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 64316 op 04-07-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Anoniem: 64316 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:57:
[...]

Bedankt voor je reactie!
De AlphaCrypt is aangeschaft omdat ik binnenkort ga verhuizen en daar een andere aanbieder zou krijgen, maar zoals je dat nu zegt zou dat dus niet gaan werken omdat er alleen een DVB-T tuner in zit.. Is dat nog via Sony apart te regelen voor zover je weet? Want in andere landen zit er wel een DVB-C tuner in dan toch?

Met de AlphaCrypt werkt het dus niet helaas, of de kaart is stuk of er gaat wat anders fout. De zender via de antenne worden wel gewoon gevonden maar geen beeld (dus geen decodering)
Heb deze maar terug gebracht naar de winkel, even kijken wat ik daarna dan ga proberen..
Voor digitenne heb je een CONAX cam nodig, en geen Alphacrypt
https://www.satshop.nl/ca...?cPath=31&products_id=242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 64316 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:57:
Nee, de Sony toestellen zijn niet achteraf geschikt te maken voor DVB-C ontvangst. In Nederland (en Duitsland) zijn er in principe maar drie merken die toestellen uitbrengen met o.a. een DVB-C tuner. Zie dit topic op het MGV Forum. Daar kan je ook een test vinden van een Loewe Xelos A 26 LCD met ingebouwde DVB-C tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
BreeeZe schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:41:
Voor digitenne heb je een CONAX cam nodig, en geen Alphacrypt
In principe zou een AlphaCrypt ook moeten werken aangezien de AlphaCrypt ook de Conax codering ondersteund. Mogelijk dat versie 3.05 dan wel ge-upgrade moet worden naar versie 3.08 omdat in die laatste firmware versie wat aanpassingen zijn gemaakt voor de Conax ondersteuning. Ik heb het zelf echter nooit geprobeerd. Wel blijft de AlphaCrypt natuurlijk bijna 2 keer zo duur als een Conax-only CAM, dus de AlphaCrypt speciaal voor het kijken naar Digitenne van KPN aanschaffen zou ik niemand aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 22:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

MrScratch schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:00:
Inmiddels kan ik melden dat ik met succes beeld en geluid heb verkregen onder linux met de volgende combinatie:

KNC-one DVB-C pci-kaart
KNC-one Cineview add-on
Alphacrypt 3.05 CAM
Casema Smartcard
Ik ben benieuwd wat voor systeemeisen het kijken van DVB-C onder linux nou nodig zijn, en eventueel voor DVB-C opnemen :) Heb je er enig inzicht in of het met een recent VIA Epia bordje (~1,5Ghz) mogelijk zou zijn of niet?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181155

Weet iemand wat de beste combinatie is voor Casema Digitaal en HDTV (hardwarematig) te doen voor een HTPC?

Ik heb gelezen dat de KNC ONE werkt maar heeft niet de nodige MPEG support (ik geloof Casema stuurt uit MPEG-4?). De TwinhanDTV Cab-CI werkt ook maar heeft ook geen Hardwarematige Decoder. Weet iemand een oplossing voor een HTPC zodat het allemaal samen werkt met populaire viewers zoals Media Portal of MCE2005 en hardware matig decoding? En weet iemand of er ook een goedkopere CAM is dat voor Casema werkt in plaats van de dure Alphacrypt?

Alvast Bedank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

strandbal schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:38:
[...]

Ik ben benieuwd wat voor systeemeisen het kijken van DVB-C onder linux nou nodig zijn, en eventueel voor DVB-C opnemen :) Heb je er enig inzicht in of het met een recent VIA Epia bordje (~1,5Ghz) mogelijk zou zijn of niet?
Kan je er DVD op kijken? Dan lukt SD DVB-C waarschijnlijk ook wel :).
Anoniem: 181155 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:41:
Weet iemand wat de beste combinatie is voor Casema Digitaal en HDTV (hardwarematig) te doen voor een HTPC?
Kan niet.
Ik heb gelezen dat de KNC ONE werkt maar heeft niet de nodige MPEG support (ik geloof Casema stuurt uit MPEG-4?).
Ik snap je niet maar het werkt prima (TV Home hier maar dat maakt weinig uit).
De TwinhanDTV Cab-CI werkt ook maar heeft ook geen Hardwarematige Decoder.
Die heeft geen enkele kaart.
Weet iemand een oplossing voor een HTPC zodat het allemaal samen werkt met populaire viewers zoals Media Portal of MCE2005
Kan waarschijnlijk niet, je moet (bij voorkeur) de Cyberlink decoder "in kunnen pluggen", of eventueel CoreAVC. En een dikke CPU erin.
en hardware matig decoding?
Kan niet kan niet kan niet
En weet iemand of er ook een goedkopere CAM is dat voor Casema werkt in plaats van de dure Alphacrypt?
Je kan een Phoenix kaartlezer nemen, houthakker schijnt dat werkende te hebben, maar het werkt minder lekker waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Een Siemens Nixdorf multimediabox voldoet al, mits je een "FullFeatured" kaart hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Beuzelarij schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:12:
[...]

Een Siemens Nixdorf multimediabox voldoet al, mits je een "FullFeatured" kaart hebt. :)
Ik denk dat een Epia snel genoeg is voor SW decoding hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou een goedkope videokaart zoals o.a de ASUS EAX1300 Silent die de Avivo technologie heeft helpen met het decoderen van de HD stream die binnenkomt op een DVB-C kaart; ik geloof nu dat een HD disc gewoon door die videokaart gedecodeerd wordt maar weet er niet genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Anoniem: 181155 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:08:
Zou een goedkope videokaart zoals o.a de ASUS EAX1300 Silent die de Avivo technologie heeft helpen met het decoderen van de HD stream die binnenkomt op een DVB-C kaart; ik geloof nu dat een HD disc gewoon door die videokaart gedecodeerd wordt maar weet er niet genoeg van.
Hardware acc. voor h264 via avivo werkte tot voor kort niet.
Ik heb het buiten het avivo progje zelf nog niet zien werken en heb het zelf ook niet werkend gekregen.

Er is echter hoop, cyberlink heeft net z'n HD264 pack voor PowerDVD gereleased :)

http://www.cyberlink.com/...ucts/powerdvd/7/packs.jsp

Enige vreemde wat er staat is dat het alleen werkt op de x1800 en x1900 maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien alle x1*00 kaarten avivo ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

[...]

Voor opnemen is werkelijk geen enkele processing power nodig. De stream komt gewoon als mpeg2 binnenlopen, dus op disk opslaan kost werkelijk alleen wat IO-overhead.

Decoderen (bij afspelen dus) van mpeg2 is dan weer wat lastiger, maar dit heb ik met een Epia M10000 bordje perfect werkend met de on-board tv-out. Een recenter bordje zal dit nog makkelijker halen, maar daar is de driverondersteuning misschien weer afwezig/slechter. Non-epia bordjes hebben meer processing power, dus die halen het helemaal met gemak bij een enigszins fatsoenlijke processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:40:
Ik denk dat een Epia snel genoeg is voor SW decoding hoor..
Ja, dat lijkt me logisch, maar ik gaf enkel aan dat DVB-C zelfs op een veel ouder bakkie kan. :)
Strandbal vroeg naar de systeemeisen en vermelde niet expliciet dat het om softwarematige decodering ging. Ik gaf enkel aan dat als je een FullFeatured kaart gebruikt, je zelfs aan heel wat mindere hardware dan zo'n Epia-bordje genoeg hebt. Met zo'n Siemens Multimedia Box (die is voorzien van zo'n FullFeatured kaart) kun je ook kijken, opnemen en zelfs timeshiften, zoals ik in het (Lin)VDR-topic reeds heb aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 22:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat zou mooi zijn :) Ik denk aan een Epia kastje, zeer klein, met een KNC-1 DVB-C tuner... Als GSMHut levert, want mijn bestelling loopt al weken... Waar bestellen jullie de KNC1's?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Op ebay.de :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Geen matches
Mijnes kwam van Alternate.nl. Binnen 2 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reply cyberlink HD264 pack hoort goed te werken volgens reviews. Ik weet dat dit niet de goede forum is maar iedereen hier heeft uitstekende kennis over HTPC setups. Is het mogelijk om twee verschillende Speaker Systemen te hebben. Bijvoorbeeld een Surround Sounds system voor bij de tv (5.1 ofzo) en een andere systeem om naar muziek te luisteren in een andere kamer (vlak naast de TV kamer meet geen kabel problemen), waar beide uitstekend geluid ontvangen?

k zat de denken aan de Audigy XI- music Edition maar weet niet hoe ik in elkaar kan zetten voor makelijk tussen de twee speaker system te schakelen (via de gewone MCE remote {van de Zalman HTPC behuizing] zodat afhankelijk van wat ik doe (bijv film kijken 5.1 surround, cd luisteren door de HIFI speaker systeem). Bedankt voor de vorige hulp en alvast bedankt voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 14:05
Geen matches
:(

[ Voor 100% gewijzigd door Wouter06 op 07-07-2006 13:46 . Reden: had iets over het hoofd gezien, deze post was niet nodig, sry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Twinhan, de fabrikant van de TwinhanDTV kaarten voor DVB-C, DVB-S en DVB-T ontvangst, is bezig met een nieuwe software release voor de TwinhanDTV kaarten. Deze release moet ondersteuning gaan bieden voor het gelijktijdig gebruik van meerdere kaarten. Daarnaast komt er H.264 support voor HDTV.
TwinHanDTV 3.0 Beta Version Release!!
<2006/7/3>

TwinHan Technology Release the latest software:" TwinHanDTV3.0" Beta version for end user download.

This Version brings two major innvoations:
1. Multis card support: TwinHanDTV 3.0 can support multi DVB-S/C/T and Analog card at the same, you can watch multi channels with different signal sources (if you have multi TwinHan Cards)
2. H.264 Support: TwinHanDTV 3.0 bring you to enjoy H.264 TV on your PC. If you are in UK, you can easily TwinHanDTV 3.0 to enjoy BBC H.264 HDTV on your PC easily.
Bron: Twinhan

Deze beta release is overigens nog niet geschikt voor de TwinhanDTV Cab-CI kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb toch een vaag probleem en weet niet meer wat ik nog kan proberen..

Met mijn DVB-C kaart in het tweede PCI slot kan ik Jetix/Talpa/SBS6 niet meer ontvangen (1 transponder). Met de kaart in PCI 3 kan ik TV Noord / @home kanaal niet meer ontvangen.

Wat kan ik nou doen om alles te laten werken? En waar kan dit door komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Even een vraag.Ik heb al enige jaren een Hauppauge -Nexus-S pci kaart in mijn pc zitten.
Heb zeg maar in de begin periode kunnen genieten van alle betaalde zenders zoals ned zenders,X-Zone.etc.Sinds een jaar of 2 is het niet meer mogelijk.Ik wil graag de Ned zenders en wat andere zenders hebben.Wat moet ik erbij aanschaffen,bij deze kaart.Ik snap er namelijk geen bal van..
Graag precies uitleg,en ongeveer de kosten van alles.BTw via Hotbid ontvang ik een hoop kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 150297 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:33:
Even een vraag.Ik heb al enige jaren een Hauppauge -Nexus-S pci kaart in mijn pc zitten.
Heb zeg maar in de begin periode kunnen genieten van alle betaalde zenders zoals ned zenders,X-Zone.etc.Sinds een jaar of 2 is het niet meer mogelijk.Ik wil graag de Ned zenders en wat andere zenders hebben.Wat moet ik erbij aanschaffen,bij deze kaart.Ik snap er namelijk geen bal van..
Graag precies uitleg,en ongeveer de kosten van alles.BTw via Hotbid ontvang ik een hoop kanalen.
Ik snap jou ook niet. Maar kijkende naar "Hot bird" wil je iets via de satelliet, en dan zit je in het verkeerde topic, dit gaat over (digitale) kabel!

Voor een nieuw topic als je dat wil openen:

Naar welke satelliet kijk je? Met wat voor hardware? Wat voor abo/gekraakt? Welke zenders precies?

De op dit moment in gebruik zijnde coderingen zijn vrijwel allemaal niet meer kraakbaar in ieder geval: gratis Canal Digitaal kijken zit er niet meer in, buiten NED123 met een FTV-kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 12-07-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Geen matches
Ik heb je gemaild..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182188

Hallo

Ik had een vraag wanner of waar je de TwinhanDTV DVB-S2 CI 1041 kan kopen of uuit komt ??

Alvast Bedankt
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.