[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 173.700 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Matched: c
René van Gaalen : door tekst tussen [q] en [/q] of [quote] en [/quote] tags te zetten springt de tekst uit en komt erbij te staan dat het een quote is, dat is wat minder verwarrend. Er is ook een quote-knop rechtsboven ieder bericht die het vanzelf toevoegd :).
René van Gaalen schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:05:
Zonder Alphacrypt hetzelfde verhaal.
Dus alle zenders in het standaard pakket van Casema te ontvangen.
Da's mooi, dan kan je dus ook makkelijk meerdere televisies digitaal aansluiten, en je PC een stuk goedkoper aansluiten. Nu hoop ik maar stiekem dat TV Home hetzelfde doet. Zou mooi zijn iig..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:35:
Da's mooi, dan kan je dus ook makkelijk meerdere televisies digitaal aansluiten, en je PC een stuk goedkoper aansluiten. Nu hoop ik maar stiekem dat TV Home hetzelfde doet. Zou mooi zijn iig..
dit gaat werken totdat Casema overstapt naar irdeto2 en dan zit ook het standaard pakket achter de codering..
bij tvhome zit alleen het tvhome kanaal , nederland1 en wat regionale zenders vrij op de kabel de rest is gecodeerd.. verwacht hetzelfde straks bij Casema..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
René van Gaalen schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:05:Zonder Alphacrypt hetzelfde verhaal.
Dus alle zenders in het standaard pakket van Casema te ontvangen.
Deze informatie kwam ik op het TV Home gebruikers forum ook al tegen. Alleen RTL5 uit het basis pakket schijnt nog gecodeerd te zijn. Sinds 30 januari is men aan het rommelen. De standaard decoders geven aan dat alles gecodeerd is (ook de FTA kanalen van voorheen) terwijl dat in werkelijkheid dus niet zo is. Ik hoop voor de Casema klanten dat het zo blijft, maar ben ik bang dat dit binnenkort wel weer zal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
hapklaar schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:46:
grmbl, zojuist te horen gekregen dat de Twinhan niet meer leverbaar is...
Kan je er voor de volledigheid ook bijzetten waar hij niet meer leverbaar is? Nu lijkt het erop of de kaart niet meer gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 32302 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:39:
dit gaat werken totdat Casema overstapt naar irdeto2 en dan zit ook het standaard pakket achter de codering..
bij tvhome zit alleen het tvhome kanaal , nederland1 en wat regionale zenders vrij op de kabel de rest is gecodeerd.. verwacht hetzelfde straks bij Casema..
Volgens mij was Casema al overgestapt op Irdeto 2. Ze adviseren al tijden dezelfde de Irdeto 2 ontvangers (Nokia, Samsung en Panasonic) als de andere kabelbedrijven die Irdeto 2 toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RG2005 : met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop kan je je bericht wijzigen. Nieuwe quotes kan je toevoegen door de quote te copy/pasten naar een bestaand bericht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:26:
RG2005 : met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop kan je je bericht wijzigen. Nieuwe quotes kan je toevoegen door de quote te copy/pasten naar een bestaand bericht :).
of door naar beneden te scrollen bij het typen en dan op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif te klikken.. ;)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 09:33
René van Gaalen schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:11:

Kijk hier even http://www.smhbv.nl/index.php
Dit is de importeur van Twinan en ik heb hem daar vandaan.

Ze hebben echt veel kennis van zaken daar over de twinhan kaarten en hebben mij erg goed op weggeholpen.
Bedankt voor de tip, maar ik ben een echte koopjesjager en heb em nu in Duitsland besteld waar hij op voorraad is, voor minder dan €100,= incl. verzending :)

Bij smhbv.nl vragen ze er 40% meer voor. Dat vond ik een wat te grote marge.

[ Voor 16% gewijzigd door hapklaar op 01-02-2006 00:01 . Reden: urltje toegevoegd voor de liefhebber ]

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hapklaar schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:58:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik ben een echte koopjesjager en heb em nu in Duitsland besteld waar hij op voorraad is, voor minder dan €100,= incl. verzending :)

Bij smhbv.nl vragen ze er 40% meer voor. Dat vond ik een wat te grote marge.
Niet om lullig te doen...maar dat is de versie zonder CI voor je CAM.
Kijk maar:
http://www.twinhan.com/product_cable.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:32:
[...]

of door naar beneden te scrollen bij het typen en dan op [afbeelding] te klikken.. ;)
Die functionaliteit staat bij mij uit en daarmee kan je alleen reageren op de laatste paar berichten. Bovendien is het een extra belasting voor de database B).
Miletos schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 00:18:
[...]

Kijk maar:
Idd, als ik voor dat geld een kaart mét CI had kunnen kopen had ik die ook wel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapklaar
Miletos schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 00:18:
[...]

Kijk maar:
Ai! Shit, ff cancellen. Thanks for the heads up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 17:50

job

Ik zat ze te denken.
Digitale tv is nu inderdaad op de pc te kijken en op te nemen.
Straks komt hdtv er ook aan (nu al een testkanaal). Stel ik neem een programma op met hdtv.
Dan zal ik dat nooit een beetje redelijk af kunnen spelen omdat het gewoonweg te zwaar is.
Het zelfde met kijken naar de zenders. afspelen van zo'n stream is gewoon erg zwaar.

Zijn er op dit moment al hardware matige h264 decoders voor de pc te krijgen?
Voor een normale prijs bedoel ik dan :).
Of moeten we maar gebruik maken van zaken als purevideo van nvdia?

[ Voor 25% gewijzigd door job op 03-02-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

job schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:23:
Ik zat ze te denken.
Digitale tv is nu inderdaad op de pc te kijken en op te nemen.
Straks komt hdtv er ook aan (nu al een testkanaal). Stel ik neem een programma op met hdtv.
Dan zal ik dat nooit een beetje redelijk af kunnen spelen omdat het gewoonweg te zwaar is.
Het zelfde met kijken naar de zenders. afspelen van zo'n stream is gewoon erg zwaar.

Zijn er op dit moment al hardware matige h264 decoders voor de pc te krijgen?
Voor een normale prijs bedoel ik dan :).
Of moeten we maar gebruik maken van zaken als purevideo van nvdia?
Ik zie het probleem niet zo. Er is TCPMP waarmee Aeon Flux prima loopt op software decoding op mijn 3000+, jij hebt een 3200+. Ik mag toch wel hopen dat er een universeel inzetbaar decoding filter mag komen met dezelfde performance en interlace support, commercieel of open.. Wanneer, dunno. Maar die zenders zijn er de komende maanden ook niet echt, dus of dat een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Problemen met de Twinhan PCI-CAB kaart.

Toeval of niet, sinds 1 februarie ben ik de volgende zenders via Casema kwijt, ned 1, 2, 3, VRT1, BBC1.
Alle andere zenders in het standaardpakket geven geen problemen.

Ook het herinstalleren van drivers en software helpt niet net zoals het verwijderen van de Alphacrypt en smartcard voor een kortere tijd.

Zijn er meer mensen die met dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
René van Gaalen schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:13:
Toeval of niet, sinds 1 februarie ben ik de volgende zenders via Casema kwijt, ned 1, 2, 3, VRT1, BBC1.
Misschien hebben ze bij Casema net als bij Multikabel de frequentie/kanalen indeling wat gewijzigd en wat nieuwe frequenties in gebruik genomen vanwege de uitbreiding van het aantal kanalen dat Film1 en Sport1 in beslag nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoe zit t nou bij Tvhome met de codering? k heb hier een heel leuk kaartje alleen dr kan geen CAM module aan (siemens bakje) en de laatste keer dat ik keek kwam ik niet verder dan t TV home kanaal te bekijken :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Matched: dvb, c
SMSfreakie schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:20:
Hoe zit t nou bij Tvhome met de codering? k heb hier een heel leuk kaartje alleen dr kan geen CAM module aan (siemens bakje) en de laatste keer dat ik keek kwam ik niet verder dan t TV home kanaal te bekijken :(
Hint : staat in de startpost.

Geen CAM geen TV, easy as that.

Waar komen al die Siemens DVB-C kaarten vandaan?

[ Voor 34% gewijzigd door Mentalist op 04-02-2006 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
RG2005 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:32:
[...]

Misschien hebben ze bij Casema net als bij Multikabel de frequentie/kanalen indeling wat gewijzigd en wat nieuwe frequenties in gebruik genomen vanwege de uitbreiding van het aantal kanalen dat Film1 en Sport1 in beslag nemen?
Volgens een medewerker van de Casema helpdesk is dat niet het geval, hoewel dit dan nog niet helemaal zeker is voor mij dat dit klopt.
Ik kan er in elk geval niets over vinden op internet.

Ook vraag ik mij af of de door Casema aangeraden ontvangers die 99,9% van de klanen waarschijnlijk gebruikt dan geen problemen zouden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
René van Gaalen schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 08:54:Ook vraag ik mij af of de door Casema aangeraden ontvangers die 99,9% van de klanen waarschijnlijk gebruikt dan geen problemen zouden hebben?
Nope, die hebben dan geen problemen. Zoals je misschien bekend is hoeven mensen met een aanbevolen ontvanger maar één frequentie in te stellen. Via die frequentie ontvangt de ontvanger informatie over de frequentie/kanalen indeling. Het aanpassen van die informatie door het kabel bedrijf is dus voldoende om zonder dat de gebruiker opnieuw hoeft te scannen toch naar toegevoegde en gewijzigde kanalen te kunnen kijken. Die frequentie is dus niet de start frequentie vanwaar je met stappen van 8 MHz kunt gaan zoeken. Ik geloof dat bij Casema die frequentie en de start frequentie toevallig wel overeenkomen/kwamen, maar bij Multikabel is de opgegeven frequentie bijvoorbeeld 514 MHz terwijl de eerste kanalen op 234 MHz zitten en per 1 februari zijn er bij Multikabel nog veel meer frequenties voor die 514 MHz in gebruik genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:57:
[...]

Ik zie het probleem niet zo. Er is TCPMP waarmee Aeon Flux prima loopt op software decoding op mijn 3000+, jij hebt een 3200+.
tcpmp aeon flux? Voor mij nieuwe termen, maar ik ga even googlelen.

Wat ik weet is dat mijn pc 720p in elkgeval niet trekt, dus ik hoop dat er nog wel wat gesleuteld wordt aan de codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
RG2005 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:41:
[...]
Zoals je misschien bekend is hoeven mensen met een aanbevolen ontvanger maar één frequentie in te stellen. Via die frequentie ontvangt de ontvanger informatie over de frequentie/kanalen indeling. Het aanpassen van die informatie door het kabel bedrijf is dus voldoende om zonder dat de gebruiker opnieuw hoeft te scannen toch naar toegevoegde en gewijzigde kanalen te kunnen kijken. .
Okay, dat wist ik dus niet.
Hoe zou ik er nu achter kunnen komen of de frequentie toch is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Originele decoder erbij pakken en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
René van Gaalen schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:52:Hoe zou ik er nu achter kunnen komen of de frequentie toch is veranderd?
Volgens mij is die frequentie bij jullie 372 MHz. Trek hier X keer 8 MHz vanaf zodat je ergens in de lage tweehonderd MHz uitkomt en laat je software weer opnieuw scannen met stappen van 8 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 03:54:
[...]

Hint : staat in de startpost.

Geen CAM geen TV, easy as that.

Waar komen al die Siemens DVB-C kaarten vandaan?
jaartje of 2 terug op de HCC dacht ik?

nja analoge tv werkt ook wel, vandaag nieuwe coax getrokken oude was compleet aant vergaan..

nou vraag ik me alleen af.. zal ik voor die DVB-C kaart die ik heb nou een CI + Cam meuk gaan halen.. of kan ik toch beter een nieuwe kaart met CI + Cam kopen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

job schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:44:
[...]
tcpmp aeon flux? Voor mij nieuwe termen, maar ik ga even googlelen.

Wat ik weet is dat mijn pc 720p in elkgeval niet trekt, dus ik hoop dat er nog wel wat gesleuteld wordt aan de codecs.
[rml][ HDTV]High-Definition Television. Wat het precies is topic[/rml]

Aeon Flux 1080p

TCPMP
SMSfreakie schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:17:
[...]

jaartje of 2 terug op de HCC dacht ik?
Goedkoop zeker? Ik was er toen helaas niet..
nou vraag ik me alleen af.. zal ik voor die DVB-C kaart die ik heb nou een CI + Cam meuk gaan halen.. of kan ik toch beter een nieuwe kaart met CI + Cam kopen?
Hangt er vanaf of er überhaupt wel een CI op dat ding kán. En of/waar je die dan kan krijgen voor hoeveel.

[ Voor 30% gewijzigd door Mentalist op 05-02-2006 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dankje, had het zelf ook al wel gevonden :).
Wat hdtv nou echt is wist ik al wel, maar bedankt voor de link.
Maar ik vraag me af wat ik nou aan die tcpmp link heb... ik had het over het afspelen van hdtv op de pc. Zoals je misschien weet is het afspelen van h264 ontzettend zwaar. een amd 64 4000+ is toch wel aan te raden. Mijn pc is in elkgeval net een tikkeltje te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

job schreef op zondag 05 februari 2006 @ 01:41:
Wat hdtv nou echt is wist ik al wel, maar bedankt voor de link.
Aeon Flux en TCPMP komen daar ook uit, maar om je de moeite te sparen had ik die links er meteen maar apart bijgezet :).
Maar ik vraag me af wat ik nou aan die tcpmp link heb... ik had het over het afspelen van hdtv op de pc. Zoals je misschien weet is het afspelen van h264 ontzettend zwaar. een amd 64 4000+ is toch wel aan te raden. Mijn pc is in elkgeval net een tikkeltje te langzaam.
Je let echt niet op he 8)7.

In TCPMP zit een uitzonderlijk snelle h.264 decoder. Of wat kan jij anders niet afspelen met TCPMP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

René van Gaalen schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:13:
Problemen met de Twinhan PCI-CAB kaart.

Ook het herinstalleren van drivers en software helpt niet net zoals het verwijderen van de Alphacrypt en smartcard voor een kortere tijd.

Zijn er meer mensen die met dit probleem hebben?
Ik heb met de firedtv-c met alphacrypt kaart exact het zelfde, alhoewel bv mediaportal de zenders (ned1,2 en3) wel vind kan die ze niet afspelen :( Het avontuur van dtv kijken en opnemen met een HTPC begint steeds moeilijker te worden.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

W3ird_N3rd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 02:03:
Je let echt niet op he 8)7.

In TCPMP zit een uitzonderlijk snelle h.264 decoder. Of wat kan jij anders niet afspelen met TCPMP?
Ik lees pocket mediaplayer, en kwam tijdens mijn google speurtocht allerlei info tegen over smartphones en windows ce. Dan ga je er niet vanuit dat het ook voor windows werkt.
Ik ga het eens even testen.
bedankt voor de moeite :) Ik zat niet op te letten.

edit: met die quicktime 264 werkt het inderdaad prima.
die avc plugin moet je overigens even naar googlelen, die kan je bij tcpmp niet meer vinden.

nu eens kijken of wmv van microsoft ook willen werken.

[ Voor 99% gewijzigd door job op 05-02-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
LightYears schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:53:
[...]

Ik heb met de firedtv-c met alphacrypt kaart exact het zelfde, alhoewel bv mediaportal de zenders (ned1,2 en3) wel vind kan die ze niet afspelen :( Het avontuur van dtv kijken en opnemen met een HTPC begint steeds moeilijker te worden.
Er is dus wel degelijk iets veranderd.
Zit jij ook bij Casema?

Ik heb ooit een bestandje gehad van de verkoper van mijn Twinhan kaart, Cable.dll.
Door het bestaande Cable.dll bestand in de twinhan software te vervangen door dit bestandje werden na een nieuwe scan alle Casema kanalen direkt gevonden.

Voor mij is het abacadabra om dit bestandje te wijzigen om zodoende weer alle zenders te kunnen krijgen.
Ik hoop dat de leverancier daarom met een oplossing komt, word vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Wat is de inhoud van dit bestand? staan daar de frequenties in?
Misschien kan je het even online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
job schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:27:
Wat is de inhoud van dit bestand? staan daar de frequenties in?
Misschien kan je het even online zetten.
Ja, hier staan de oude Casema frequenties in.
Misschien iets voor de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je zou op sat4all een request kunnen doen voor de nieuwe frequenties.

Wat mij handiger lijkt is dat je de twinhan opnieuw laat scannen, maar met een andere startfrequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

René van Gaalen schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:23:
[...]

Er is dus wel degelijk iets veranderd.
Zit jij ook bij Casema?
Ja Casema, alle kanalen worden gevonden, niet alle kanalen spelen.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RG2005 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:46:
Volgens mij was Casema al overgestapt op Irdeto 2. Ze adviseren al tijden dezelfde de Irdeto 2 ontvangers (Nokia, Samsung en Panasonic) als de andere kabelbedrijven die Irdeto 2 toepassen.
De systemen draaien naast elkaar , heeft tvhome ook een behoorlijke tijd gedaan ivm de sagem decoders ( mr.zap box ) die geen irdeto2 stabiel kunnen draaien, alleen word viaccess straks afgeschakeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 32302 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:22:
De systemen draaien naast elkaar , heeft tvhome ook een behoorlijke tijd gedaan ivm de sagem decoders ( mr.zap box ) die geen irdeto2 stabiel kunnen draaien, alleen word viaccess straks afgeschakeld ;)
Ah, kijk weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
WhiteDog schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:16:
Misschien kunnen jullie ook wat informatie toevoegen over het diitale aanbod van Telenet in België. er zitten niet alleen Nederlanders op GoT :)

Heb (helaas?) zelf geen digitale TV van telenet. Weet enkel dat ze boxen van samsung gebruiken...
ik kan je even wat info geven van die iDTV van Telenet in België als één van de mensen die er de support voor levert. ;)

Je kunt het ook proberen met die dvb-C kaartjes
(basis-info enzo vind je in de handleidingen die je vind op de site van Telenet)
enig probleem: de activering enzo werk niet enkel op basis van 't kaartje, maar ook op basis van de serienummer en het mac-adres van je setupbox (dat laatste voor de interactiviteit).
Beiden moeten overeenkomen en aan elkaar gelinkt zijn om je decoder+kaartje toegang te geven tot de inhoud. (anders krijg je de melding: "kaart is niet geactiveerd" of "deze kaart hoort niet tot deze digibox/digicorder")
Dus buiten de encryptie van 't signaal, moet je ook het probleem van de digibox/-corder-serienummer weten op te lossen.

trucjes gelijk de smartwi werken dus al niet, 1 kaart kan max. bij 1 box horen.
bij aankoop van de box is de kaart er automatisch bij, en je betaalt alleen extra als je betaalzenders laat inschakelen (prime, theme pack, beTV, ...) of van de a-la-carte mogelijkheden gebruik maakt (Video-on-demand, ...). De basiszenders zitten gewoon in het jaarlijks kabel-abo inbegrepen.

Van zodra ik zo'n digicorder zelf in huis heb
('k speel er al wel mee op 't werk, maar iets opvijzen gaat daar slecht eh ;) )
ga ik ook nagaan of 't niet zou lukken met een pc en dvb-c-kaartje - zodra tijd en geld het toelaten.

(dat laatste vooral om remote programming en opname mogelijk te maken)

Dus wil je Belgische digitale televisie gaan euhm van de kabel halen zonder officiële decoder ga je 't wat lastiger hebben dan onze noorder buren.
als tip mss wel: kijk op zenders.be of je wel of niet op telenet-kabel hangt, en haal dan mss eens een cabletuner voor de 8 verdwenen analoge kanalen.
(betaal je 49 euro waarborg, die je terug krijgt als je het toestel terugbrengt,
als het niet opvalt dat je eraan bezig bent geweest)

Dit mss als een goeie basis om eraan te beginnen.
ik hoor het wel mocht het lukken, en dan weet ik wel over te zwijgen op't werk ;)

ps: ze gebruiken niet enkel decoders van samsung zoals je zou vinden op de site - zoek de handleidingen maar eens op bij televisie -> digitale televisie -> downloads - maar ook decoders van philips (vooral voor de cabletuners)

[ Voor 7% gewijzigd door soulrider op 05-02-2006 23:40 . Reden: kleine aanvulling van openbare info - sommige info weet ik wel, maar mag ik niet zeggen wegens, hey, 't is mijn job eh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Er is een beetje hoop voor de mensen in het UPC gebied zoals ik... Sinds enige tijd (ik kwam er gisteren achter) zijn er een aantal kanalen op FTA gezet. Dus geen Nagravision2 codering meer. Dit betekent dat je de kanalen kan ontvangen met een PC kaart, hetgeen nu ook bij mij werkt. Maar niet alle kanalen zijn te zien, alleen deze (regio R'dam) :

2M Maroc
ARD 1
ATV
BBC 1
BBC 2
Baby TV
Digital Demo
ESC 1
Kanal D
Ketnet/Canvas
Kral TV
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
NET 5
RTL 7
RTP Int
SBS 6
Star TV
Testbeeld
VRT (een)
Veronica/Jetix
ZDF

Hopelijk gaat UPC meer vrijschakelen... De rest zit hier nog achter de Nagra2 codering. Alhoewel ik een DVB-C kaart met CI, CAM (met nagra2 support) en een UPC Smartcard heb, werkt dat nog steeds niet. Nu moet ik zeggen dat ik het een tijdje heb laten rusten, ik heb al mogelijkheden gezien om de box key te achterhalen maar deze nog niet geprobeerd...

Wat betreft de Technotrend kaarten en HDTV : Als de kaart in software mode wordt gebruikt dan zou het moeten kunnen werken (als je een snelle PC hebt). Ook opnames zijn mogelijk, en die zijn wel gewoon af te spelen. Maar hardwarematig via de Texas Instruments MPEG2 chip zal het niet werken.

[ Voor 15% gewijzigd door FreeRider op 06-02-2006 17:13 ]

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Interessante ontwikkeling.. Eerst Casema, dan UPC. Hopelijk gaat de concurrentie nu werken en wil iedereen het basispakket FTA gooien.

Kom op Essent.. Knallerpreis gaat deze week mijn kaartje versturen, als ze dat al niet gedaan hebben (mag ik toch wel hopen nu ze me al zo lang hebben laten wachten), die kan dan deze week nog binnen komen. Ik hoop toch stiekem dat ik de aanschaf van een CI slot en CAM niet eens hoef te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:50:
Ik hoop toch stiekem dat ik de aanschaf van een CI slot en CAM niet eens hoef te overwegen.
Ik kan je het extra pakket van TVhome aanbevelen.. dan heb je wel een cam nodig ;)
Maar het zou natuurlijk een goede ontwikkeling zijn als de zenders in het standaardpakket FTA zouden zijn, echter is het natuurlijk voor een "domme" decoder erg moeilijk om dan de zenders te vinden zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 32302 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:29:
[...]

Ik kan je het extra pakket van TVhome aanbevelen.. dan heb je wel een cam nodig ;)
Dat snap ik nou ook al niet. TV Home doet niet eens de moeite om op hun site en overzicht te zetten welke zenders er in het standaardpakket en in het uitgebreide pakket zouden zitten.

Waarom zou ik in godsnaam betalen voor iets waarvan ik niet weet *wat* het is? True, als je een smartcard koopt krijg je alle kanalen wel op proef te zien, maar ik kan me nu niet eens verlekkeren aan de namen van de kanalen waarvan ik weet dat ze op dit moment het huis binnenstromen. Beetje gemiste kans imho. Als ik nou zou weten welke zenders ik mis/kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:27:
[...]

Dat snap ik nou ook al niet. TV Home doet niet eens de moeite om op hun site en overzicht te zetten welke zenders er in het standaardpakket en in het uitgebreide pakket zouden zitten.
Ik denk dat jij de zenderkaart over het hoofd hebt gezien :>
http://www.tvhome.nl/pdf/zenderkaart.pdf

maar ik ben wel met je eens dat de omschrijving onder het kopje abonnementen een beetje erg mager is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 32302 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 07:19:
[...]

Ik denk dat jij de zenderkaart over het hoofd hebt gezien :>
http://www.tvhome.nl/pdf/zenderkaart.pdf

maar ik ben wel met je eens dat de omschrijving onder het kopje abonnementen een beetje erg mager is..
Tjee, ze hebben het idd wel goed weten te verstoppen.. Nog niet zolang geleden heb ik me een ongeluk gezocht. Alle veelgestelde vragen, Abonementen > Basis/Extra, Zenders > TV zenders... Staat er ergens weggemoffelt nog een zenderkaart..

Nougoed, eens kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Vandaag mensen van Essent/Casema gesproken.

Vanaf maart zal de Irdeto 2.26 geupgrade worden naar versie 3.x waardoor alleen embedded tuners met licentie zullen werken. Alle CI tuners met Alphacrypt etc zullen NIET meer bruikbaar zijn op DVB-C. Dit is een eis van de filmindustrie om de content niet copieerbaar te maken.

Op 27 maart zullen de kabelaars in Nijkerk voor de dealers een meeting met demo geven en de info over de roll-out.
"

Nieuws gepost op het sat4all forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Het zal toch niet waar zijn he? Het is maar goed dat ik dit lees voordat ik een dure FloppyDTV + Alphacrypt gekocht heb.. :(

Er was toch ook een maatschappij die wél gewoon netjes de standaard zenders FTA uitzendt? Hoe gaat het daarmee straks dan? En de rest van de maatschappijen die opeens ook een aantal zenders ongecodeerd uitzendt?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:40:
Het zal toch niet waar zijn he? Het is maar goed dat ik dit lees voordat ik een dure FloppyDTV + Alphacrypt gekocht heb.. :(
Same here, had vrij weinig gescheelt of ik had +€200 uitgegeven aan iets wat na een paar weken zou stoppen met werken :(.

Ik had nu wel een losse DVB-C kaart gekocht zonder CI-module en zonder CAM, en dat ik die nu nooit volledig zal kunnen gebruiken, ach.. Het zal alleen extra moeilijk worden om dat ding binnen NL weer verpatst te krijgen nu.

En ik ben alsnog wel nieuwsgierig naar de kwaliteit van TV Home, velen zeggen dat het "uitstekend" is, maar die kijken meestal op een televisietoestel en niet 100% digitaal. Anderen zeggen dat het afgrijselijk is. Dus ben wel benieuwd wie er "gelijk" heeft.
Er was toch ook een maatschappij die wél gewoon netjes de standaard zenders FTA uitzendt? Hoe gaat het daarmee straks dan? En de rest van de maatschappijen die opeens ook een aantal zenders ongecodeerd uitzendt?
Caiway? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wacht wel even af.. als dit inderdaad waar is dan zal waarschijnlijk m'n dbox ook weer ff de geest geven..
hoewel 27 maart natuurlijk ook erg dicht bij 1april ligt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Laatst online: 09-07 22:00
Anoniem: 32302 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 07:40:
[...]

Ik wacht wel even af.. als dit inderdaad waar is dan zal waarschijnlijk m'n dbox ook weer ff de geest geven..
hoewel 27 maart natuurlijk ook erg dicht bij 1april ligt :X
Laten we hopen dat je gelijk hebt, bij mij draait het al een aantal maanden maar een paar maanden is de investering niet waard.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
W3ird_N3rd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 03:42:
[...]
En ik ben alsnog wel nieuwsgierig naar de kwaliteit van TV Home, velen zeggen dat het "uitstekend" is, maar die kijken meestal op een televisietoestel en niet 100% digitaal. Anderen zeggen dat het afgrijselijk is. Dus ben wel benieuwd wie er "gelijk" heeft.
Ik heb al wel TVhome, maar dan gewoon met zo'n Panasonic ontvanger.. De beeldkwaliteit is vergeleken met wat ik eerst had echt een hele verbetering, maar dat zegt niet zoveel want het was hier echt slecht.. Maar als ik het vergelijk met het beeld bij mn moeder thuis is het ongeveer gelijk (die heeft gewoon analoog).. Mn vader heeft sattv en dat is nog weer een heel stuk beter.. Dus als je echt superkwaliteit wilt moet je een schotel aanschaffen..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-07 21:59
Anoniem: 32302 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:24:
"Vandaag mensen van Essent/Casema gesproken.

Vanaf maart zal de Irdeto 2.26 geupgrade worden naar versie 3.x waardoor alleen embedded tuners met licentie zullen werken. Alle CI tuners met Alphacrypt etc zullen NIET meer bruikbaar zijn op DVB-C. Dit is een eis van de filmindustrie om de content niet copieerbaar te maken.

Op 27 maart zullen de kabelaars in Nijkerk voor de dealers een meeting met demo geven en de info over de roll-out.
"

Nieuws gepost op het sat4all forum..
De samsung decoder zal ws ook alleen HDMI gaan ondersteunen. Dat betekent dus voor mij de aanschaf van een HDMI naar PC/HD Component Video:

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/HDMI_converter.jpg
HDMI naar PC/High defintion Component Video met audio converter. Hiermee kunt u u HDMI apparatuur aansluiten op een analoge PC monitor of Projector/ Scherm.

* Input: HDMI (geluid en beeld) HDCP
* Output: YPbPr component video via de HD sub 15 uitgang of RGBHV via de HD sub15 uitgang(instelbaar)
* Audio: TulpDigitaal coaxiaal S/PDIF, of 3,5 mm Stereo jack
* Inclusief voeding , D-sub 15 naar component video kabeltje en jack3,5 mm naar stereo tulp kabeltje
* PC: VGA -UXGA
* HD: 480i-1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Waar haal je deze informatie vandaan? Ik denk dat 90% van de mensen in Nederland nog geen HDMI aansluiting op de TV hebben. Als de kabelaars hun eigen ruiten willen ingooien, moeten ze dus vooral zo'n zet maken.

edit: voorlopig heb ik aan de startpost een duidelijk waarschuwing toegevoegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Miletos op 08-02-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De samsung hdtv decoder zal de volgende aansluitingen hebben.
hdmi - digitale hdtv output
component - analoge hdtv output
Verder krijft hij ook een scart aansluiting. Uit deze uitgang komt een downscaled pal signaal zodat je op je oude tv ook nog prima tv kan kijken.

(moet ook wel omdat de oude samsung niet meer gemaakt wordt en de voorraad is ook niet oneindig.)

bron: www.tvhomeforum.tk / medewerker van essent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:01

mace

Sapere Aude

Hmm, ik heb nog 2 DVB-C kaarten van siemens (full featured)

1 losse en 1tje in een mmbox :).

In de goede oude tijd kon je nog alles kijken met viaccess, maar nu niks meer. :'(

Ik wilde nog wel een CI module + alphacrypt kopen, maar ik laat het nu maar zitten.

Nouja, ik fix hem wel in een oude pentium zodat ik er dvd's mee kan kijken ofzo :P
Net zoals vroegah met die creative kaarten voor DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-07 21:59
job schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:02:
De samsung hdtv decoder zal de volgende aansluitingen hebben.
hdmi - digitale hdtv output
component - analoge hdtv output
Verder krijft hij ook een scart aansluiting. Uit deze uitgang komt een downscaled pal signaal zodat je op je oude tv ook nog prima tv kan kijken.

(moet ook wel omdat de oude samsung niet meer gemaakt wordt en de voorraad is ook niet oneindig.)

bron: www.tvhomeforum.tk / medewerker van essent.
Heb je een specifieke link? Ik kan dit nieuws nl niet vinden @ de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Mensen, ik heb goed nieuws :

UPC heeft het GEHELE analoge pakket (en nog eens enkele satelliet zenders) FTA gemaakt !!!

Daarnaast zijn ook 14 nederlandse radiozenders geheel vrij te ontvangen !!!

Dus : trek je DVB-C kaart maar uit de kast !!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ DANK U LIEVE UPC !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Red devil schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:20:
Heb je een specifieke link? Ik kan dit nieuws nl niet vinden @ de site.
Ik kan het niet zosnel meer vinden helaas.. de zoekfunctie werkt daar ook niet.

Maar ik zou zeggen.. we zien het vanzelf :) Gewoon nog een paar maandjes wachten. Het ding komt vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:32

houthakker

Poehé

Is wel weer lekker fijn van essent ja. Had net m'n NewCS camserver en VDR-SC plugin bijna aan de praat, gooien ze de boel weer overhoop. En nog steeds geen PVR variant in het pakket (betaalbaar). Bovendien loopt de nokia vaak vast, en zapt tie 2x zo traag dan m'n dvb-c kaarten :(.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

houthakker schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 10:19:
Had net m'n NewCS camserver en VDR-SC plugin bijna aan de praat, gooien ze de boel weer overhoop.
Ik moet zeggen dat m'n dbox lekker stabiel loopt... al meer dan een week zonder enige zware vastlopers wel wat freezes maar die zijn te verhelpen door een keertje zappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Geen matches
De startpost kan weer ge-edit worden de sat4all link gaat nu over 2.3 ipv 3.0 versie.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vso schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 02:42:
De startpost kan weer ge-edit worden de sat4all link gaat nu over 2.3 ipv 3.0 versie.
klopt... echter is nog steeds niet duidelijk of de alphacrypt hiermee overweg kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
vso schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 02:42:
Terughoudendheid is nog steeds op zijn plaats. Als je het originele bericht leest zie je dat het initiele doel van Essent is om huidige en nieuwe gebruikers van de AlphaCrypt CAM buiten te sluiten. Je mag dus aannemen dat men versie 2.3x getest heeft in combinatie met de AlphaCrypt CAM en en dat men tot de conclusie is gekomen dat de AlphaCrypt CAM niet overweg kan met die nieuwe Irdeto versie.

De hamvraag is of de fabrikant van de AlphaCrypt onder zijn huidige licentie overeenkomst met Irdeto Access een update van de AlphaCrypt firmware kan en mag uitbrengen zodat de AlphaCrypt weer gebruikt kan worden. Als die firmware update er komt is het volgende probleem natuurlijk hoe de huidige bezitters van een AlphaCrypt CAM die update gaan krijgen, want de kabelbedrijven zullen die niet via hun netwerk ter beschikking gaan stellen en niet iedereen heeft de beschikking over een satelliet ontvanger om de update uit te voeren. De firmware update naar versie 3.05 staat ook nog maar sinds kort op het internet.

Mijn advies is dus om nog even af te wachten met de aanschaf van de AlphaCrypt CAM totdat er meer duidelijkheid komt eind maart/begin april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121417

Ok, Ik ben me pas sinds enkele dagen aan het inlezen dus heb nog niet alles op een rijtje.

Wat ik wil?
- Digitale TV aanvragen bij Essent (TV Home) zodat ik optimaal gebruik kan maken van mijn nog te kopen LCD TV (niet al te groot, maar wel kwaliteit). Tevens wil ik DVD Recorders, HDD Recorders etc. overslaan, om maar meteen alles via een Mediacenter (hoeft niet Windows MC te zijn) te laten lopen. (Zowel m'n oude TV als m'n VCR hebben het na 12 jaar trouwe dienst begeven... afgesproken werk? 8)7 )

- Liefst wil ik dat Mediacenter op een goede Notebook laten draaien, die heb ik toch nodig voor m'n werk (ook nog aan te schaffen).

- Ik wil het liefst géén extra decoder aanschaffen, scheelt weer een kastje (en een afstandsbediening die ik al 5 naast de bank heb liggen) dus decoden op de Notebook!

- Indien mogelijk wil ik ook klaar zijn voor HD TV (zal ik ook op letten bij aanschaf LCD TV)

Je ziet het, ik wil een boel kopen, maar om geen kat-in-de-zak te kopen ben ik me flink aan het orienteren wat ik allemaal aan moet schaffen en wat het me gaat kosten. (Notebook kan ik gelukkig zakelijk aanschaffen)

Nu zit ik nog met de volgende vragen:

1) Indien ik een notebook aanschaf met een goede TV kaart (+ dual tuner om PIP te kunnen gebruiken/opnemen en iets anders kijken/wellicht zelfs een 2e TV in de toekomst aansluiten, is het dan voeldoende om een "AlphaCrypt 3.05 CAM" te kopen om de smartcard van TVhome te lezen? welk apparaat neemt dan het decoderen op zich? de TV Kaart? iemand tips welke/waar ik op moet letten? (let op: voor een Notebook!)
2) Of móet ik die FloppyDTV (of FireDTV) kopen??? (Ik wil geen extra kastjes)
3) Past die "AlphaCrypt 3.05 CAM" sowieso in de Notebook? (PCMCIA ?)
4) Kan gebruik van één "AlphaCrypt 3.05 CAM" toch een dual tuner aansturen?

Als iemand voor me een uiteenzetting kan geven hoe ik alles aan moet pakken, graag! Ik ben namelijk het spoor redelijk bijster (kan nét DVB-C/T en S uit elkaar houden)

Algemene tips waar ik op moet letten, of zaken die ik fout zie, zijn uiteraard ook welkom!

Mijn dank is alvast enorm!

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
wroetje:
Ten 1ste zou ik voorlopig niks kopen, omdat er, zoals je bovenaan de startpost en in de laatste paar posts ziet staan, nogal wat onduidelijkheid is of het huidige systeem zal blijven werken.

Ten 2de kan je geen PCI formaat TV-kaart in je laptop doen. Naar mijn weten zijn er geen interne laptop DVB-C oplossingen, dus zul je inderdaad aan de externe FireDTV moeten gaan denken. Je kan niet een Alphacrypt in het PCMCIA slot van de laptop steken, omdat er geen DVB-C tuner in je laptop zit.

edit - ik heb het berichtje in de startpost iets genuanceerder gemaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door Miletos op 12-02-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik lees oa. hier:
Interessante ontwikkeling.. Eerst Casema, dan UPC. Hopelijk gaat de concurrentie nu werken en wil iedereen het basispakket FTA gooien.
en daarna dat UPC idd ook het basispakket FTA gemaakt heeft......

mag ik zo vrij zijn te vragen waar jullie deze info vandaan hebben? Ik kan op het net niet zo snel iets vinden......heeft er iemand URL's voor me? Of komt dit uit 'lokale krantjes'?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
kaajee schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:58:

mag ik zo vrij zijn te vragen waar jullie deze info vandaan hebben? Ik kan op het net niet zo snel iets vinden......heeft er iemand URL's voor me? Of komt dit uit 'lokale krantjes'?
Van het weekend nog iemand geholpen zijn Loewe Xelos TV aan de praat te krijgen met de FTA kanalen van UPC. Zie deze link. Houdt er wel rekening mee dat UPC hierover niets officieel gecommuniceerd heeft, het kan dus ook zomaar weer afgelopen zijn met die FTA kanalen. Ik zou er in ieder geval voorlopig nog geen hardware voor aanschaffen zolang nog niet duidelijk is of het FTA gebeuren ook blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
kaajee schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:58:
Ik lees oa. hier:

[...]

dank
Ik kan het zelf met mijn DVB-C kaart bekijken, dus het komt niet uit een lokaal krantje :)

Wat RG2500 zegt is absoluut waar : het kan ook zo weer over zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:36
Houdt dus in: Ik heb eindelijk kabel aangevraagd voor DVB-C op mijn PC wordt het hele zaakie in het 100 gegooid, meesterlijk, heb ik altijd!

Houdt dat ook in dat mijn Elgato EyeTV 610 het dan niet meer gaat doen met Alphacrypt CAM en Casema kaartje erin?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:01

mace

Sapere Aude

Ik heb nog zo'n kaartje:
Afbeeldingslocatie: http://www.vdr-wiki.de/wiki/images/3/38/Fujitsu-siemens_dvb-c.jpg

Een hele mooie al zeg ik het zelf, wel een beetje onhandig met die tuner achteraan.

Ik wil dus een CI interface er voor kopen, deze:
Afbeeldingslocatie: http://pvrhw.goldfish.org/bttv/Fujitsu-Siemens_DVB-Cable_CI_Module_piggypack.jpg
Die prik je er op, en dan kan je er een CAM insteken.

Ik kan nu voor 40 euro op ebay er eentje krijgen, en ik weet niet hoe lang die aanbieder ze nog heeft.

Zal ik de gok wagen? het is wel veel geld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

http://www.dvbshop.net/pr...erface-for-FSC-DVB-C.html

Is dat niet dezelfde?

En ja, er is al onduidelijkheid of de Alphacrypt zal blijven werken.. Ik ga iig niet meer investeren in DVB-C, ik steek m'n centen nog liever in betere connectors enzo om het analoge signaal te verbeteren. Het is duidelijk dat de kabelaars ons niet op hun netwerk willen hebben :/.

[ Voor 57% gewijzigd door Mentalist op 22-02-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
W3ird_N3rd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:14:

Is dat niet dezelfde?

En ja, er is al onduidelijkheid of de Alphacrypt zal blijven werken.. Ik ga iig niet meer investeren in DVB-C, ik steek m'n centen nog liever in betere connectors enzo om het analoge signaal te verbeteren. Het is duidelijk dat de kabelaars ons niet op hun netwerk willen hebben :/.
Beetje vreemd vind ik het; als je nou een Tweaker een pluspakketje kan verkopen (ik heb het al gekocht speciaal voor o.a. Cartoon Network à 7,50 per maand) is dat toch alleen maar mooi meegenomen?
Ziet er toch steeds meer naar uit dat die wok die op het dak staat naar mijn PC gaat via een Nexus-S kaartje :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Geen matches
Iemand al nieuwe info? Wil heel graag een kaartje kopen maar als het niet meer werkt over een paar dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik heb een afspraak met de luitjes van Twinhan op de CeBit deze vrijdag eens kijken of ze nog wat spannends te vertellen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapklaar
Heeft iemand hierover ook met Essent en/of Alphacrypt gemailed?

Misschien kan Essent aangeven of ze werkelijk het gebruik van CAMS tegen willen gaan en Alphacrypt/Mascom misschien of ze Irdeto 2.3 of 3.0 gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 20:39

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Iemand enig idee waar TwinhanDTV z'n kanalen opslaat. Wil er een backup van maken ivm clean install software.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
k zit nu dit te lezen, maar ik begin nu ook te twijvelen,

DVB-C is lekker makkelijk aangezien de coax toch al door t hele huis heen ligt,
en analoge signaal ook overal zit, aangezien nog geen enkel toestel een ingebouwde DVB-C tuner heeft.. :) maar natuurlijk wil ik mn MediaCenter bak als opname apparaat gebruiken.. maar als je dan elk jaar (wilde schatting) nieuwe hardware (cam etc?) moet gaan kopen blijft t ook duur..?

of ik ga voor DVB-S, nieuwe kabels dr bij.. aanschaf van een schotel etc... :/
maar dan is dat ook nog de vraag als ik daar een nieuwe hardware voor moet kopen?

DVB-S geeft zowiezo beter beeld.. en meer zenders .
DVB-C beter beeld dan analoog, enkele extra zenders.

maar ik kom dr niet uit :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SMSfreakie schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:29:
maar dan is dat ook nog de vraag als ik daar een nieuwe hardware voor moet kopen?
Satfinder, kompasje, schotel, (wand)steun/beugel, LNB, coaxkabel naar receiver, DVB-S receiver/insteekkaart.

Je mist de BBC dan trouwens. Op te lossen met wat meer LNB's/DiSEqC switch en een Visiosat G3 of een Technisat Multytenne (of als je moeilijk wil doen een Wave Frontier of als je supercheap wil een 78cm Triax schotel met flexiblock LNB houder en 2 LNB's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:01:
[...]

Satfinder, kompasje, schotel, (wand)steun/beugel, LNB, coaxkabel naar receiver, DVB-S receiver/insteekkaart.

Je mist de BBC dan trouwens. Op te lossen met wat meer LNB's/DiSEqC switch en een Visiosat G3 of een Technisat Multytenne (of als je moeilijk wil doen een Wave Frontier of als je supercheap wil een 78cm Triax schotel met flexiblock LNB houder en 2 LNB's).
mja, eenmalige aanschafkosten zijn zo tedaan, zit um meer in de terug kerende kosten,
en k zal op zn minst 3 DVB-S kaarten en nog 2 losse recievers moeten hebben :+

k ga t toch eens haarfijn uit zoeken :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SMSfreakie schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:42:
[...]

mja, eenmalige aanschafkosten zijn zo tedaan, zit um meer in de terug kerende kosten,
en k zal op zn minst 3 DVB-S kaarten en nog 2 losse recievers moeten hebben :+

Ja idd, achilleshiel van satelliet.

Btw, ik wou je een mailtje sturen maar er staat geen adres in je profiel. Misschien wel handig om dat aan te zetten, of anders ICQ ofzo, want nu ben je buiten het forum onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

SMSfreakie schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:42:
[...]
Wil je ons laten weten wat je bevindingen zijn? ben ook benieuwd :)
Zelf weinig tijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:18:
[...]

Ja idd, achilleshiel van satelliet.

Btw, ik wou je een mailtje sturen maar er staat geen adres in je profiel. Misschien wel handig om dat aan te zetten, of anders ICQ ofzo, want nu ben je buiten het forum onbereikbaar.
moderaters kennen toch zowiezo zien? :+

maar ik zal t even aan zetten :)

klein beetje research achter de rug.. maar nog niet noemenswaardig veel :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SMSfreakie schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:18:
[...]

moderaters kennen toch zowiezo zien? :+
Op zich wel, maar ik vind het niet netjes om m'n rechten te gebruiken voor andere dingen dan mijn functie, en dat mag eigenlijk ook gewoon niet. Als het geen noodgeval is denk ik dan ook "jammer dan"..
maar ik zal t even aan zetten :)
Je ICQ staat erin nu zie ik, maar het nummer is hetzelfde als dat van Ou-Tannu. Kloontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:36:
[...]

Op zich wel, maar ik vind het niet netjes om m'n rechten te gebruiken voor andere dingen dan mijn functie, en dat mag eigenlijk ook gewoon niet. Als het geen noodgeval is denk ik dan ook "jammer dan"..

[...]

Je ICQ staat erin nu zie ik, maar het nummer is hetzelfde als dat van Ou-Tannu. Kloontje?
Typo dus
mail ook maar toegangkelijk gemaakt. :) icq staat amper aan bedacht ik me ook :+

[ Voor 15% gewijzigd door SMSfreakie op 16-03-2006 23:49 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Even ter info als de alphacrypt niet meer ondersteunt wordt zijn er vast wel goede hackers die het wel weer aan de gang krijgen als ik op het dvbn forum zie van happysat wat sommige mensen alleen al wel niet met loggen kunnen. (communicatie tussen smartcard en ontvanger)
Zo zie je voor de sc plugin voor vdr dat er zelf nieuwe varianten van irdeto 2 worden toegevoegd.
En evt zijn de eeproms van de irdeto codering die in de ontvanger zitten ook wel uit te lezen.
Iemand die een beetje handig in assembler is kan er vast wel wat van maken.
Zo hebben ze voor mijn satelliet ontvanger de nokia 9500S zelf de irdeto cam opnieuw geprogrammeerd
zodat ook seca ondersteuning erin zit. T is daar nu alleen nog een kwestie van eeprom vervangen en gaan.

@SMSfreakie

Ik zou voor zekerheid mooi voor dvb-s gaan
De community is namelijk veel groter. Zo bijv. ook voor mijn irdeto2 kaart voor NL kanalen als het niet werkt wordt het gewoon toegevoegd. Ik draai op linux met vdr-sc plugin.
Goedkope skystar2 kaart erin voor tv. En een infinity phoenix kaartlezer en de decodering wordt softwarematig afgehandeld. Ik heb alles in een 800 mhz celeron zitten met oude hardwarematige mpeg2 decoder en nooit meer dan 10 % cpu belasting.
Dit is de budgetoplossing, in totaal iets van honderd euro.
Leuke bijkomstigheid is dat je wat extra kanalen kan krijgen als er weer eens een wat betaal kanalen gekraakt zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door lamko op 17-03-2006 00:10 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
lamko schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:01:
Ik zou voor zekerheid mooi voor dvb-s gaan
De community is namelijk veel groter. Zo bijv. ook voor mijn irdeto2 kaart voor NL kanalen als het niet werkt wordt het gewoon toegevoegd. Ik draai op linux met vdr-sc plugin.
Goedkope skystar2 kaart erin voor tv. En een infinity phoenix kaartlezer en de decodering wordt softwarematig afgehandeld. Ik heb alles in een 800 mhz celeron zitten met oude hardwarematige mpeg2 decoder en nooit meer dan 10 % cpu belasting.
Dit is de budgetoplossing, in totaal iets van honderd euro.
Leuke bijkomstigheid is dat je wat extra kanalen kan krijgen als er weer eens een wat betaal kanalen gekraakt zijn.
daar dacht ik ook aan.. nu alleen nog ff uitzoeken hoe ik de ontvangst op 5 inhouse locaties krijg.
en wat voor apparatuur daar bij komt kijken :) denk niet dat de buurman t waardeerd als ik 5 schotels op mn plat dak parkeer :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb het thuis met een lnb met meerdere uitgangen opgelost!
En je zou ook een stream server in kunnen richten zodat niet in elke pc een dvb-s kaart hoeft. Ben ik ook nog van plan zo dat ik in windows bijv. mooi ff een player kan openen en zo overal in huis direct kan kijken evt ook nog draadloos :).
Owja je zit wel met de smartcard hiervoor kun je het beste een smartwi aanschaffen deze deelt het kaartje draadloos zodat je niet meerdere abo's hoeft aan te schaffen.

[ Voor 50% gewijzigd door lamko op 17-03-2006 00:26 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Zullen we het topic hernoemen naar "[DVB-S] Digitale satelliet TV op de PC" of zullen we weer ontopic gaan? ;)

Gaat een beetje erg offtopic nu :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
lamko schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:23:
Ik heb het thuis met een lnb met meerdere uitgangen opgelost!
En je zou ook een stream server in kunnen richten zodat niet in elke pc een dvb-s kaart hoeft. Ben ik ook nog van plan zo dat ik in windows bijv. mooi ff een player kan openen en zo overal in huis direct kan kijken evt ook nog draadloos :).
Owja je zit wel met de smartcard hiervoor kun je het beste een smartwi aanschaffen deze deelt het kaartje draadloos zodat je niet meerdere abo's hoeft aan te schaffen.
hmm neem ik mee in mn research ;)
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:26:
Zullen we het topic hernoemen naar "[DVB-S] Digitale satelliet TV op de PC" of zullen we weer ontopic gaan? ;)

Gaat een beetje erg offtopic nu :).
Sir, yes Sir! :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

SMSfreakie schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:29:
k zit nu dit te lezen, maar ik begin nu ook te twijvelen,

DVB-C is lekker makkelijk aangezien de coax toch al door t hele huis heen ligt,
en analoge signaal ook overal zit, aangezien nog geen enkel toestel een ingebouwde DVB-C tuner heeft.. :) maar natuurlijk wil ik mn MediaCenter bak als opname apparaat gebruiken.. maar als je dan elk jaar (wilde schatting) nieuwe hardware (cam etc?) moet gaan kopen blijft t ook duur..?

DVB-S geeft zowiezo beter beeld.. en meer zenders .
DVB-C beter beeld dan analoog, enkele extra zenders.

maar ik kom dr niet uit :+
Denk ook eraan dat je verschuiving plaats vindt bij DVB-S van mpeg-2 naar mpeg-4, oftewel DVB-S2. Premiere in Duitsland werkt al met dit systeem en ik schat in dat Canal digitaal dit ook gaat doen. Verder gaat ditzelfde ook op de kabel gebeuren, bij TV Home wordt al getest met die nieuwe Samsung HDTV decoder en het signaal is ook mpeg-4.

Als je dus een kaart gaat kopen pak dan ene die EN een CI slot heeft EN mpeg-4 aan kan. Er zijn bijv bij de Mediamarkt al HDTV dvb-s kaarten te koop maar die kunnen alleen mpeg-2 aan en ze hebben geen CI slot (kun je geen gecodeerde kanalen kijken).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Djoekie schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:22:
[...]

Denk ook eraan dat je verschuiving plaats vindt bij DVB-S van mpeg-2 naar mpeg-4, oftewel DVB-S2. Premiere in Duitsland werkt al met dit systeem en ik schat in dat Canal digitaal dit ook gaat doen. Verder gaat ditzelfde ook op de kabel gebeuren, bij TV Home wordt al getest met die nieuwe Samsung HDTV decoder en het signaal is ook mpeg-4.

Als je dus een kaart gaat kopen pak dan ene die EN een CI slot heeft EN mpeg-4 aan kan. Er zijn bijv bij de Mediamarkt al HDTV dvb-s kaarten te koop maar die kunnen alleen mpeg-2 aan en ze hebben geen CI slot (kun je geen gecodeerde kanalen kijken).
ook wederom mee genomen :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38831

weet nog iemand hoe ik digi tv kan kijken op me samsung 930bf zonder de pc te gebruiken?

heb dit wel gevonden de : Avermedia TV Box 9

maar is dat goed te doen? of is er iets op basis van dvi?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 38831 op 20-03-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Iemand tips om het aan de praat te krijgen?

Ik heb nu een KNC 1 DVB-C kaartje met CI-connector (geen module), en als ik kanalen zoek heb ik "Catch PayTV" ook aanstaan, en de "reception" vliegt tijdens het zoeken regelmatig naar 78%, maar hij kan 0,0 kanalen vinden.

Er waren toch wel minstens 1 of 2 kanelen FTA? En anders zou ik toch een lijst encrypted kanelen moeten krijgen?

QAM 64 staat aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 20-03-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

W3ird_N3rd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:14:

Is dat niet dezelfde?

Owke....
W3ird_N3rd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:57:
Iemand tips om het aan de praat te krijgen?

Ik heb nu een KNC 1 DVB-C kaartje met CI-connector (geen module), en als ik kanalen zoek heb ik "Catch PayTV" ook aanstaan, en de "reception" vliegt tijdens het zoeken regelmatig naar 78%, maar hij kan 0,0 kanalen vinden.

Er waren toch wel minstens 1 of 2 kanelen FTA? En anders zou ik toch een lijst encrypted kanelen moeten krijgen?

QAM 64 staat aan.
Make up your mind....

Maar iig, je vermeld niet bij welke kabelaar je zit. Bijv bij TV Home moet je zowiezo een Smartcard hebben (dus ook een CI module), alleen UPC geeft nu normale zenders door als FTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Anoniem: 38831 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:44:
weet nog iemand hoe ik digi tv kan kijken op me samsung 930bf zonder de pc te gebruiken?

heb dit wel gevonden de : Avermedia TV Box 9

maar is dat goed te doen? of is er iets op basis van dvi?
Ja kijk het nut zal me helemaal ontgaan maar je wilt digitale tv op een TFT monitor? Dan kun je idd een losse decoder kopen van je kabelaar en dan die aansluiten op zo'n tv-box en vervolgens die weer aan je TFT monitor. M.a.w je gaat van digitaal signaal naar de decoder, die maakt er een analoog PAL signaal van. Vervolgens zul je met een Tulp verbinding of misschien S-Video naar je TV-Box moeten gaan, je krijgt verlies. En dan moet je TV-Box het slechte signaal gaan upscalen naar de resolutie van de TFT (als ie dat al kan want meestal is 1024x768 het maximum bij die dingen) 8)7 .
Resultaat is dat je slechter tv kijkt dan dat je even je oude tv aansluit op de normale (analoge) coax.

M.a.w wacht even op een digitale decoder met VGA/DVI/HDMI (met adapter) uitgang, dan kun je direct je TFT aansturen. OF je koopt een LCD-TV zoals ik, dan profiteer je van dat ie groter is dan je TFT en je hebt meteen DVI/VGA/S-Video/RGB-Scart etc etc aansluitingen voor elke digitale decoder die er te koop is.

[ Voor 17% gewijzigd door Dukey op 21-03-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hoezo :?. Ik had die kaart 12 januari besteld en ondanks pogingen de bestelling te annuleren omdat alles veel te lang duurde kreeg ik 'm gisteren alsnog binnen :/. Nu wil ik maar uitproberen of ie werkt ook.
Maar iig, je vermeld niet bij welke kabelaar je zit. Bijv bij TV Home moet je zowiezo een Smartcard hebben (dus ook een CI module), alleen UPC geeft nu normale zenders door als FTA.
Oeps vergeten, TV Home ja. Maar dan moet ik toch ook een lijst van de encrypted kanalen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:40:
[...]

Hoezo :?. Ik had die kaart 12 januari besteld en ondanks pogingen de bestelling te annuleren omdat alles veel te lang duren kreeg ik 'm gisteren alsnog binnen :/. Nu wil ik maar uitproberen of ie werkt ook.

[...]

Oeps vergeten, TV Home ja. Maar dan moet ik toch ook een lijst van de encrypted kanalen krijgen?
ik vind de encrypted channels hier wel met mn DVB-C kaart.. echter een autoscan vind ze niet..ik moet dus handmatig de transponder frequenties invoeren :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SMSfreakie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:58:
[...]

ik vind de encrypted channels hier wel met mn DVB-C kaart.. echter een autoscan vind ze niet..ik moet dus handmatig de transponder frequenties invoeren :/
Als dat zou kunnen! Dan moet ik alleen ff erachter komen waar ik die kan vinden en hoe ik ze invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:25:
[...]

Als dat zou kunnen! Dan moet ik alleen ff erachter komen waar ik die kan vinden en hoe ik ze invoer.
de netwerk tabel vind je hier

en dan per frequentie moet ik dan een scan doen.. :/ lekker veel werk.. :(

en welke symbol rate wil dat ding usen? ik zelf moet hier op 6875 scannen

kom dr trouwens net achter dat je zowiezo t @home kanaal kan ontvangen.. aangezien die wel FTA is.. en de EPG doet t op alle zenders wel :')

[ Voor 35% gewijzigd door SMSfreakie op 21-03-2006 16:11 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SMSfreakie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:41:
[...]

de netwerk tabel vind je hier

en dan per frequentie moet ik dan een scan doen.. :/ lekker veel werk.. :(

en welke symbol rate wil dat ding usen? ik zelf moet hier op 6875 scannen

kom dr trouwens net achter dat je zowiezo t @home kanaal kan ontvangen.. aangezien die wel FTA is.. en de EPG doet t op alle zenders wel :')
Thanks :). Ik heb een .trp file geschreven en daar alle frequenties ingeklopt, symbolrate, polarisatie none, en vervolgens zowel QAM64, 128 als 256 uitgeprobeerd.

Geen resultaat. Ik heb nu de "all" file weer geselecteerd en doe een scan met border range 10.000Hz en stapjes van 25Hz. En dat gaat zo te zien heeeeel lang duren.

[edit]Shit, dit kan nog wel eens dagen duren.. Misschien toch maar niet doen :X. Ff wat anders proberen.

Weet iemand de QAM die gebruikt is?[edit]gevonden, toch 64 dus (http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/decoder.shtml)

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 21-03-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:32

houthakker

Poehé

vergeet niet als je progdvb gebruikt, special inversion op on te zetten

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

houthakker schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:27:
vergeet niet als je progdvb gebruikt, special inversion op on te zetten
Ik heb GlobeTV, zo'n instelling zit er geloof ik niet in.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.