Steffy schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:53:
[...]
Ik had ook al het idee zonder ook maar iets te hebben gespeeld dat het spel nu snel ff op de markt gezet moest worden. Honderden bugs is tegenwoordig niet heel bijzonder meer. Kijk naar games als The Guild 2, Gothic 3, NWN2, Oblivion, etc. Sommige spellen zijn zo slecht dat het amper draait of constant crasht en helemaal niet draaien wil. Ik vind het voor een spel van deze omvang niet zo vreemd en dat wordt echt wel gefixt.
dat rechtvaardigt het nog niet, maar helaas komt het wel vaker voor de laatste tijd.
Ik heb 'm ook even mogen proberen, het eerste wat ik moet concluderen is dat de minimale systeemeisen (om 'm ook daadwerkelijk een beetje mooi en goed te kunnen spelen) redelijk hoog zijn
Op m'n Athlon64 3200+ @ 4200+, 1.5GB RAM en 6800LE @ >NU draait ie, op 1024x768 met vrijwel alles op laag (dus niet het allerlaagst) en viewdistance op 1200 meter, redelijk goed, maar absoluut niet optimaal

De engine lijkt idd gemaakt op 25fps, veel hoger komt ie bij mij iig niet. Is op zich genoeg om het goed speelbaar te maken, hoewel het erg weinig lijkt. Volgens mij komt dit vooral door de 'postprocessing', iets wat mijn 6800LE niet echt prettig vindt, ook al niet in Ghost Recon: AW. In die laatste game was PP nog volledig uit te schakelen om het enigszins speelbaar te maken, in Arma zou ik dat niet eens willen (kan ook niet

), omdat het erg mooie effecten geeft en duidelijk bijdraagt aan de speelervaring (ook met alle settings op laag

)
De gameplay is IMO zeker veranderd en absoluut verbeterd in termen van realisme, er is een hoop uitgebreid ten opzichte van de OFP gameplay vind ik. Peaken, rollen, zwemmen en dergelijke zijn daar al een voorbeeld van, maar ook het feit dat je nu bijvoorbeeld ammo mee kunt nemen van wapens die je zelf niet hebt is een zeer welkome toevoeging en zal zich in multiplayer zeker bewijzen!
De besturing van choppers en vliegtuigen is ook heel wat veranderd, op zich logisch dat ze het moeilijker hebben gemaakt, wederom voor meer realisme. Ik ben, zeker voor choppers, nu wel geneigd een joystick te gaan gebruiken, een neiging die ik in OFP nauwelijks heb gehad

Verder zijn er zoveel dingen die deze game veel waarde en sfeer meegeven, zoals het nieuwe wildlife systeem, het ENORME!!!!! nieuwe eiland en de steden die heel realistisch overkomen.
Als je OFP een beetje kent en serieus (en) leuk vindt, is dit denk ik wel een must. Ik kan me wel voorstellen dat voormalig OFP spelers erop af knappen, maar wellicht is het een kwestie van tijd dat deze game wat breder geaccepteerd wordt

Echter, fanatieke BF(2) spelers en andere 'arcade' First Person Shooter freaks zullen zich nauwelijks raad weten met alle opties en mogelijkheden, denk ik
Enniewee, I love it en ik ga er begin volgend jaar, als de eerste mainstream gf8-serie kaarten op de markt zijn, zeker een nieuwe videokaart voor aanschaffen!