Even voor alle duidelijkheid: ik ben op zoek naar een allround systeem. Dus zowel overdag naar radio of cd luisteren als s avonds genieten van een DVD met surround geluid.Barry|IA schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:44:
Pioneer is zeker geen slechte optie. Maar Denon ook nietIk denk echter wel dat de Denon combo wat meer geschikt is voor muziek, terwijl Pioneer weer meer op HT gericht zal zijn. Dit zijn mijn bevindingen tenminste, toen ik voor (ongeveer) dezelfde keuze stond. Het werd mij duidelijk na een paar luistersessies: Meer aandacht voor de luidsprekers en minder aandacht voor de receiver en DVD-speler.
De door jou aangewezen luidsprekers zullen het voor HT gebruik best goed doen. Verwacht echter geen goede muziekweergave, met dergelijke compacte systemen als dat.
Mijn advies: Kijk eerst naar luidsprekers en dan naar de receiver en DVD-speler. Neem het liefst wat grotere front luidsprekers, bijvoorbeeld de Kef Q1. De instaplijn van Quadral is ook érg goed voor het geld. Probeer dus meerdere soorten luidsprekers te beluisteren.
Nu begrijp ik je argument dat die kleine speakers niet zo denderend zijn voor audio-weergave, maar ik verwacht toch dat ze zeer acceptabel geluid maken bij audio-cd's of radio. Ik luisterde in de winkel naar een nummer van op de Robbie Williams DVD, en dat geluid vond ik zeer aangenaam.
Denk jij dat ik voor ongeveer dezelfde prijs als de Cantons (500 euro) een 5.1 speaker-systeem kan vinden dat op gebied van audio-weergave beter presteert?
[Ik bedoel dit niet aanvallend, ik wil eerder zeggen dat ik natuurlijk altijd B&W Nautilussen kan kopen ipv Canton, maar dan zit ik nog eens een hele prijsklasse hoger (en ik ben er al een gestegen sinds mijn originele idee), ik wil dus niet ver boven dit budget meer uitstijgen]
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 15:24 ]