[Home theater]Pioneer of Denon

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323

Topicstarter
OK, het is ni zo 'simpel' als de titel doet vermoeden maar het komt er op neer.

Zoals in een vorig topic gezegd ben ik op zoek naar een hifi-systeem dat een goeie prijs/kwaliteit verhouding heeft. Tot vandaag vond ik dat alle losse componenten veel te duur waren en ver buiten het budget lagen van wat ik er aan kon geven. Enkele weken geleden kwam ik toevallig op de site van Pioneer en vond daar all-in-one home-cinemas voor rond de 400 euro. Die wou ik dan ook. Dus ging ik vandaag op zoek naar een winkel om te luisteren en kopen, en gelukkig kreeg ik héél goed advies :)

De man wist mij te vertellen dat die systemen helemaal ni zo denderend presteren, en voor iets meer geld je aparte componenten kon kopen die mij veel gelukkiger zouden maken. Uiteindelijk kwamen we tot 2 systemen:

Systeem 1
- Versterker: Pioneer VSX-415-S
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.be/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/vsx415s_detailpage.jpg
- DVD-speler: Pioneer DV-380-S
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.be/images/products/dvdplayer/pioneer/dv380s_detailpage.jpg
- Speakers: Canton movie 100 MX
Link naar website

Systeem 2
Denon DHT-1356DV
Afbeeldingslocatie: http://denon.de/site/datadir/mi/1_mi_av_DHT1356XP.gif (afbeelding is zonder bijhorende DVD-speler, ik vond de juiste set niet op de website)

Beide systemen zijn op papier en volgens de verkoper gelijkwaardig. Ik kon geen van beide effectief beluisteren (Denon was niet op voorraad, Canton heb ik gehoord maar op duurdere versterker van Pioneer)

Op basis van merk heb ik het gevoel dat Denon een beter merk is dan Pioneer voor audio. Ik vertelde dat aan de verkoper en hij ontkende dit gevoel. Volgens hem is Pioneer gewoon groter en spelen zij meer in op de klanten. Doordat Pioneer ook heel goedkope systeempjes maakt voor in grootwarenhuizen te verkopen, geeft dat mij waarschijnlijk de indruk dat Pioneer slechter is. Hij beweerde vol overtuiging dat dit in het duurdere segment helemaal ni zo hoefde te zijn. Ik geloof hem hier volledig in.
Toen vroeg ik hem ook nog welk systeem hij zelf zou kiezen. Hij zei toen iets als "als ik je al heb kunnen overtuigen om geen all-in-one systeem te kopen, dan vind ik dat ik al een groot deel van mijn job gedaan heb door je de Denon te verkopen". En dat kwam bij mij slecht over. Het voelde aan alsof hij dacht dat hij meer kans had om de Denon te verkopen (omdat die goedkoper is) dan de Pioneer, en daarom niet volledig eerlijk was. Ik kreeg het gevoel dat hij eigenlijk de Pioneer icm Canton nog een pak beter vindt dan de Denon, maar dat niet eerlijk wou zeggen om geen klant te verliezen. Nu kan ik dat zelf niet bewijzen omdat beide systemen op papier evenwaardig zijn. Maar de Denon is 150 euro goedkoper, dus moet er toch ergens een verschil zitten.

Mijn vraag is nu wat jullie er van denken:
We willen een van beide systemen kopen. Maar liefst het beste van de 2. Voor 150 euro verschil willen we niet moeilijk doen en daardoor de 'slechte' keuze maken.
Wat mijn algemeen gevoel is, is dat de Denon toch wat meer op de gemiddelde consument gericht is (het blijft een all-in-one set) terwijl de Pioneer meer op maat gemaakt is. Als ik de speakers van Denon vergelijk met die van Canton (die ik gehoord heb), dan zien ze mij er ook wat slechter uit.

Kort gezegd: welk van de twee systemen draagt jullie voorkeur

PS: Ja ik weet het, 'ga luisteren', maar dat was hier dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:37
Ja, maar zonder luisteren valt hier geen zinnig woord over te zeggen. Nu zul je een discussie krijgen bomvol vooroordelen, gepapegaai en ervaringen met 'bijna gelijk aan' setjes.

Mijn voorstel zou zijn om verder te kijken dan je neus lang is: er zijn vreselijk veel winkels waar ze dergelijk spul verkopen, beluister daar ook wat en neem mee wat je lekker vindt klinken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Pioneer is zeker geen slechte optie. Maar Denon ook niet ;) Ik denk echter wel dat de Denon combo wat meer geschikt is voor muziek, terwijl Pioneer weer meer op HT gericht zal zijn. Dit zijn mijn bevindingen tenminste, toen ik voor (ongeveer) dezelfde keuze stond. Het werd mij duidelijk na een paar luistersessies: Meer aandacht voor de luidsprekers en minder aandacht voor de receiver en DVD-speler.

De door jou aangewezen luidsprekers zullen het voor HT gebruik best goed doen. Verwacht echter geen goede muziekweergave, met dergelijke compacte systemen als dat.

Mijn advies: Kijk eerst naar luidsprekers en dan naar de receiver en DVD-speler. Neem het liefst wat grotere front luidsprekers, bijvoorbeeld de Kef Q1. De instaplijn van Quadral is ook érg goed voor het geld. Probeer dus meerdere soorten luidsprekers te beluisteren.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15059

Ik heb het grotere broertje van die Pioneer, namelijk de VSX- D514 en gebruik hem voor zowel ht als muziek, i.c.m. Pioneer speakers & Sub een mooi geluid. En het ziet er nog degelijk uit ook, de AB van de receiver had iets minder compact gemogen, maar het blijft natuurlijk een AB.

Ik heb de Pioneer DV-370-S die mij ook zeer bevalt:
- Coax out
- Component out
- Scart RGB out
en de gewone audio dubbel RCA

Qua beeldprestaties i.c.m. mijn nieuwe Sony 23" LCD, is meer dan goed te noemen, ook qua instel mogelijkheid zeer makkelijk en goed uitgerust.

Ik kan je de Pioneer set zeker aanraden, vooral omdat het losse componenten zijn _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 15059 op 17-12-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barry schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:44:
Pioneer is zeker geen slechte optie. Maar Denon ook niet ;) Ik denk echter wel dat de Denon combo wat meer geschikt is voor muziek, terwijl Pioneer weer meer op HT gericht zal zijn. Dit zijn mijn bevindingen tenminste, toen ik voor (ongeveer) dezelfde keuze stond. Het werd mij duidelijk na een paar luistersessies: Meer aandacht voor de luidsprekers en minder aandacht voor de receiver en DVD-speler.

De door jou aangewezen luidsprekers zullen het voor HT gebruik best goed doen. Verwacht echter geen goede muziekweergave, met dergelijke compacte systemen als dat.

Mijn advies: Kijk eerst naar luidsprekers en dan naar de receiver en DVD-speler. Neem het liefst wat grotere front luidsprekers, bijvoorbeeld de Kef Q1. De instaplijn van Quadral is ook érg goed voor het geld. Probeer dus meerdere soorten luidsprekers te beluisteren.
Even voor alle duidelijkheid: ik ben op zoek naar een allround systeem. Dus zowel overdag naar radio of cd luisteren als s avonds genieten van een DVD met surround geluid.

Nu begrijp ik je argument dat die kleine speakers niet zo denderend zijn voor audio-weergave, maar ik verwacht toch dat ze zeer acceptabel geluid maken bij audio-cd's of radio. Ik luisterde in de winkel naar een nummer van op de Robbie Williams DVD, en dat geluid vond ik zeer aangenaam.
Denk jij dat ik voor ongeveer dezelfde prijs als de Cantons (500 euro) een 5.1 speaker-systeem kan vinden dat op gebied van audio-weergave beter presteert?
[Ik bedoel dit niet aanvallend, ik wil eerder zeggen dat ik natuurlijk altijd B&W Nautilussen kan kopen ipv Canton, maar dan zit ik nog eens een hele prijsklasse hoger (en ik ben er al een gestegen sinds mijn originele idee), ik wil dus niet ver boven dit budget meer uitstijgen]

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 43323 op 17-12-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie mijn reply :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 21:03

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 43323 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:22:

Denk jij dat ik voor ongeveer dezelfde prijs als de Cantons (500 euro) een 5.1 speaker-systeem kan vinden dat op gebied van audio-weergave beter presteert?
Ik denk het wel ja.
Maar om op je vraag van je topicstart in te gaan.
Ik denk dat je gewoon even in een andere winkel moet kijken of je ze ergens kunt testen.
Geluid is namelijk erg smaak afhankelijk, de een klinkt wat warmer de andere weer mooier hoog enz.
Zorg ervoor dat je ze kunt beluisteren.

Verder kun je ook in je hoofd nemen om eerst goedkope speakers te gebruiken en later stapsgewijs betere speakers er aan hangen.

Ook kun je 2e hands hele goede speakers kopen, dan heb je voor die prijs zeker weten veel beter spul.
(kijk eens bij linkje van mijn PC in mijn sig, die speakers die er staan heb ik 2e hands voor 150 euro, voor alle 4 ja).

Edit: ik leg de nadruk op de speakers, omdat die uiteindelijk het belangrijkst zijn voor je geluidsweergave.

[ Voor 6% gewijzigd door Mud.Starrr op 17-12-2005 15:30 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Mijn vader heeft de Pioneer D512 en voor muziek vind ik hem niet zo top klinken, hij klinkt niet zo mooi in hoog (Maar voor de muziek gebruikt hij daarom een aparte setup). Ik heb de denon 1905 en daar ben ik zeer tevreden over, ik kan je die veel beter aanraden dan Pioneer. Maar ga anders even luisteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 17-12-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Laatst online: 23-06-2022
Anoniem: 43323 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:22:
[...]

Even voor alle duidelijkheid: ik ben op zoek naar een allround systeem. Dus zowel overdag naar radio of cd luisteren als s avonds genieten van een DVD met surround geluid.

Nu begrijp ik je argument dat die kleine speakers niet zo denderend zijn voor audio-weergave, maar ik verwacht toch dat ze zeer acceptabel geluid maken bij audio-cd's of radio. Ik luisterde in de winkel naar een nummer van op de Robbie Williams DVD, en dat geluid vond ik zeer aangenaam.
[Ik bedoel dit niet aanvallend, ik wil eerder zeggen dat ik natuurlijk altijd B&W Nautilussen kan kopen ipv Canton, maar dan zit ik nog eens een hele prijsklasse hoger (en ik ben er al een gestegen sinds mijn originele idee), ik wil dus niet ver boven dit budget meer uitstijgen]
Luidsprekers zijn ''componenten'' die je prima 2e hands kunt kopen. Je moet uiteraard wel letten op de staat van de luidsprekers, filters en kasten. Het liefst ook even openschroeven om te kijken of de filters deugen. Een beetje moeite, maar dan heb je wel wat goeds, voor een fractie van de nieuwprijs.

Een DVD van Robbie Williams haalt niet echt alles uit de luidsprekers. Probeer meerdere soorten muziek te beluisteren en niet alleen live-muziek. Live-muziek klinkt bijna altijd wel ''inpressive''. Probeer eens ''Pink Floyd - High Hopes''. Let vooral op de klokken aan het begin van het nummer, de overgang tussen mid en laag, bij het ''harde'' gedeelte. Als het het aandurft, luister eens naar ''Echoes'', ook van Pink Floyd. Dit nummer kan op een neutrale set erg goed klinken. Let hierbij vooral op de drums en de laagweergave. Maar op een slechtere set klinkt het echt naar bagger.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:35:
Mijn vader heeft de Pioneer D512 en voor muziek vind ik hem niet zo top klinken, hij klinkt niet zo mooi in hoog (Maar voor de muziek gebruikt hij daarom een aparte setup). Ik heb de denon 1905 en daar ben ik zeer tevreden over, ik kan je die veel beter aanraden dan Pioneer. Maar ga anders even luisteren.
Die Pioneer i.c.m. met welke speakers??

en wat voor ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 14:30

D4Skunk

Kind of Blue

Aha Canton :) ...
Ik heb zelf de canton movie 150 QX gekozen ipv de 100-series. Ik vond het verschil tussen de 150 en de 100 redelijk groot, met name een veel strakkere klank... (ruimtelijker zou ik zeggen)
Dit was wel 150 € meer, maar imho is dit het verschil zeker waard. Als je dan 150 minder geeft voor je receiver, kan je die natuurlijk gaan besteden aan je speakers. ;)

In combinatie met een TEAC AG7D receiver klinkt deze set in mijn ogen oren zeker beter dan om het even welke HTIB voor hetzelfde budget.
Ik ben er dan ook zeer over te spreken, en de WAF is daarnaast ook nog eens goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

Ik weet alleen dat de receiver (AVR-1306) en zeker de dvd-speler (DVD-1720) beter zijn dan de D415 en DV380. Ik ben niet bevoordeel, heb zelf alles los gekocht en heb de dvd speler van Pioneer (goedkoper en heb losse cd-speler) en de versterker van Denon (AVR-1905, beter met muziek). Nu zijn er natuurlijk mensen die de Pioneer beter vinden, maar als je puur naar opbouw kijkt zitten er bijv. Burr Brown DAC's in de Denon en relatief goedkope in de Pioneer. Er zit een Hammerhead Sharc DSP in de Denon, een Motorola in de Pioneer. De AVR-1306 weegt 10,8 kg. De VSX-415 8,7 kg.
Het enige wat ik je niet kan vertellen is het verschil in speakers.
Mijn vader heeft van Canton de CD1 (lijkt enigzins op movie 100MX) en die klinkt best aardig met muziek. Veel detail en vlakke frequentiecurve. Natuurlijk is het niet vergelijkbaar met bijv. de zuilen die ik gebruik, maar alleszins acceptabel.
Iemand moet je dus even vertellen hoe de speakers bij de Denon zijn. Als die vergelijkbaar zijn zou ik 150 euro in mijn zak houden en de Denon kopen. Dan maar minder winst voor de winkel ;)
De advies prijs van het Denon setje is in Duitsland (goedkoper dan Nederland) 599 euro, dus qua prijs zitten ze normaal dicht bij elkaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 25-04-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15059 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:40:
[...]

Die Pioneer i.c.m. met welke speakers??

en wat voor ruimte?
Met de grote zuilen van de B&W DM200 serie in een woonkamer van zo 5meter bij 5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tussendoor even iets anders:
Ik merk dat op veel A/V-receivers er achteraan ook gele tulp-ingangen zitten waarop je het beeld van je DVD-speler bv. op aansluit en zo. Nadien lus je dan door naar je TV. Als ik het goed begrijp is het dan de bedoeling dat je receiver zowel beeld als audio regelt en dat het beeld op je tv dus afhankelijk is van de source die je kiest op je receiver.

Nu kan ik het nut daarvan inzien als je meerdere bronnen van beeld hebt. Maar in mijn geval heb ik enkel een DVD-speler. Is er dan nog een voordeel aan het doorlussen van het beeld via de versterker, of kan ik even goed rechtstreeks aansluiten op TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enige voordeel is dat je een OSD aan kan zetten.
Ik zou wel via s-video verbinden want composiet (gele tulp) geeft belabberd beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 17-12-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 21:03

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik weet het niet zeker, maar ik heb wel eens gehoord dat de versterker de beeldkwaliteit 'opschroeft'.
Hoewel ik dan weer niet kan voorstellen hoe.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat noem je upscaling.
Alleen receivers in de bovenklasse (Denon AVC-A1XV, Onkyo TX-NR5000E, HK AVR-7300, enz.) doen dit goed.
In deze klasse kan je dit vergeten, het wordt hooguit omgezet naar een andere soort (conversie).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 17-12-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 13:21
uh echt geen upscaling hoor. Hoogstens oppoetsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de klasse van de Denon AVC-A1XV (6000 euro) zit er echt een upscaling chip in hoor :)
In deze klasse is het alleen conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-04 12:39
moet op zich geen moeilijke keuze zijn. Denon is op dit moment hèt merk op HT gebied. Lees de recensies er maar op na. Hoewel er in jouw prijsklasse de verschillen niet wereldschokkend zullen zijn, en pioneer met de DV380 ook een troef in de handen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53
Het zal altijd interpoleren blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, om on-topic te blijven.

Receiver: 90% zeker Denon
DVD speler: 100% zeker Denon
Speakers: ?

Het hangt dus van de speakers af.
Ik zou luisteren en als de speakers vergelijkbaar zijn de Denon set nemen.

p.s. Interpoleren is inderdaad de manier om up te scalen, maar dit is allemaal off-topic. In deze klasse kan je deze leuke extra's wel vergeten.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 17-12-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 98057 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:02:
Ok, om on-topic te blijven.

Receiver: 90% zeker Denon
DVD speler: 100% zeker Denon
Speakers: ?

Het hangt dus van de speakers af.
Ik zou luisteren en als de speakers vergelijkbaar zijn de Denon set nemen.

p.s. Interpoleren is inderdaad de manier om up te scalen, maar dit is allemaal off-topic. In deze klasse kan je deze leuke extra's wel vergeten.
Wat is er dan net aan Denon waardoor je zo zonder twijfel daarvoor zou gaan? Volgens de verkoper moet Pioneer in dit segment helemaal niet onderdoen voor Denon. Hij zei dat de indruk (die ik had) dat Pioneer 'goedkoper' is, vooral te wijten is aan het feit dat Pioneer een groter bedrijf dan Denon is. Daardoor kan Pioneer makkelijker kleine, goedkope systemen maken die dan in grootwarenhuizen als zoete broodjes verkopen. Denon kan dit financieel niet aan en zie je dan ook niet in een grootwarenhuis liggen. Daardoor had ik volgens hem dus het verkeerde beeld van Pioneer, maar volgens hem is de duurdere klasse Pioneer zeker niet minderwaardig aan Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik heb toevallig hier identiek dezelfde Pioneer set staan sinds een 2 tal weken aangesloten op Mission boxen ( weet het type zo niet meer )

Mijn conclusie:

Perfect geluid, qua DVD/CD Films muziek echt gewoon perfect, zeker in deze prijsklasse. Ik speel veel live DVD concerten af ( Eagles, Phil Collins, Bon Jovi, Shania Twain noem maar op. Het klinkt gewoon goed.

Je kan 100en sets beluisteren, en elke set klinkt weer anders, tel daarbij op de 1000enden boxen combinaties en je kan op een gegeven moment geen verschil meer horen laat staan uitleggen wat het verschil is.
De omstandigheden in een audiozaak zijn perfect gemaakt voor de verkoop argumenten, en jouw kamer zal het daar niet bij halen.

Ga gewoon luisteren, bijde sets met de zelfde DVD/CD op de zelfde boxen dan kan je vergelijken en kijken wat jou het meeste aanspreekt.

Ik vind Denon een goed merk, net als NAD, Marantz etc. etc. maar ja, goed is goed imo....Ik ben geen audiofiel, maar wil wel goed geluid zonder poespas... Deze Pioneer was voor mij de juiste keuze en ik kan er weer jaren tegen.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net even een kleine bedenking:

De Denon kost 499 euro zonder de DVD-speler. Als de versterker (die trouwens speciaal voor deze kit gemaakt blijkt te zijn geweest) de kwaliteit van de DVD-speler benadert dan kost die toch tussen de 200 en 300 euro. Bijgevolg kunnen de speakers hoogstens tussen de 200 en 300 euro kosten. (Anders is het toch wel te verwachten dat er iets niet zo schitterend is aan de versterker)

Nu van de Canton speakers was ik onder de indruk en het lijkt mij een meer dan deftig merk te zijn. Voor die Cantons betaal je echter wel 500 euro.

Het zou me dan ergens verwonderen dat Denon voor 300 euro speakers kan verkopen die evenwaardig zijn aan speakers van 500 euro (van een merk dat blijkbaar enkel en alleen bezig is met het produceren van speakers).

Zoals jullie zelf ook al zeiden zal er in deze prijsklasse geen enorm kwaliteitsverschil zijn tussen verschillende versterkers en moet je toch in de eerste plaats naar speakers kijken. Volgens die denkwijze zou ik dus geneigd zijn te besluiten dat de Pioneer - Canton combinatie beter zal presteren dan de Denon...

Zit hier nu enige logica en grond van waarheid in, of zeg ik domme dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52
Anoniem: 43323 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:39:
Volgens die denkwijze zou ik dus geneigd zijn te besluiten dat de Pioneer - Canton combinatie beter zal presteren dan de Denon...
Ik had het gisteren toevallig met iemand die ik ken hierover; die kent alle types van Denon, Pioneer, Sony en nog wat meer merken uit zijn hoofd, de specs en de aansluitingen; hij is niet goed bij zijn hoofd ;)
Volgens hem kon je bij de goedkopere modellen beter voor Pioneer dan voor Denon kiezen en als je meer dan 1000 euro voor een receiver hebt te besteden voor de Denon gaan.

Hijzelf heeft een Denon A1 DVD + Receiver met speakers waarvan het merk mij onbekend is.
Ik ga straks een Pioneer versterker kopen omdat ik de laaste tijd zoveel nieuwe spullen heb gekocht.
Heb wel leuke speakers als frontl ProAc Tower :)
Tevens vind ik die kant een klare setjes niet echt mooi meestal.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:39:
Net even een kleine bedenking:

De Denon kost 499 euro zonder de DVD-speler. Als de versterker (die trouwens speciaal voor deze kit gemaakt blijkt te zijn geweest) de kwaliteit van de DVD-speler benadert dan kost die toch tussen de 200 en 300 euro. Bijgevolg kunnen de speakers hoogstens tussen de 200 en 300 euro kosten. (Anders is het toch wel te verwachten dat er iets niet zo schitterend is aan de versterker)

Nu van de Canton speakers was ik onder de indruk en het lijkt mij een meer dan deftig merk te zijn. Voor die Cantons betaal je echter wel 500 euro.

Het zou me dan ergens verwonderen dat Denon voor 300 euro speakers kan verkopen die evenwaardig zijn aan speakers van 500 euro (van een merk dat blijkbaar enkel en alleen bezig is met het produceren van speakers).

Zoals jullie zelf ook al zeiden zal er in deze prijsklasse geen enorm kwaliteitsverschil zijn tussen verschillende versterkers en moet je toch in de eerste plaats naar speakers kijken. Volgens die denkwijze zou ik dus geneigd zijn te besluiten dat de Pioneer - Canton combinatie beter zal presteren dan de Denon...

Zit hier nu enige logica en grond van waarheid in, of zeg ik domme dingen?
Daar zit zeker wat logica in,

In deze prijsklasse is het kwaliteits verschill nihil, een Denon is een mooi apparaat, maar als je het met een Pioneer ook kan waarom niet toch.

Jij moet aanschaffen waar jij een goed gevoel heb, en waar jij van denkt(wel even luisteren natuurlijk :D) ja dat zie ik wel zitten!

Suc6 met het maken van je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, was vanochtend een beetje alle manuals aan het doorlezen die ik kan vinden en kwam op volgend schijnbaar probleem in het systeem van Pioneer:

De versterker zou geschikt zijn voor speakers met nominale impedantie tussen 6 en 16 Ohm. Ze raden bovendien aan om speakers met 8 Ohm impedantie te gebruiken maar 6 Ohm gaat ook wel.
Als ik nu op de Canton website kijk dan zie ik dat de Movie 100MX een impedantie heeft van 4..8 Ohm.

Hoe ik het versta is dat nominaal = gemiddeld. Terwijl de notatie van Canton wilt zeggen dat de minimale impedantie 4 Ohm is, en maximum 8 Ohm. Nu kan ik er wel van uit gaan dat het verloop van de impedantie in de speakers helemaal niet lineair is, en de nominale impedantie zowel kleiner dan 6 Ohm kan zijn als groter.

Wat ik nu begrijp uit topics op GoT is dat te lage impedantie slecht is. Het vraagt teveel vermogen van je amp om je boxen goed aan te sturen. Daarnaast krijg ik uit de manual het gevoel dat Pioneer zegt "ok, volgens de specs moeten we tot 6 Ohm kunnen, maar kom niet klagen als je versterker er snel kapot aan gaat".

Bijgevolg maak ik me wat zorgen om de combinatie van versterker en speakers. Heb ik reden tot bezorgdheid? Of komem de problemen met te lage impedantie pas boven wanneer je je versterker echt tot het uiterste drijft en eigenlijk de volume-knop bijna volledig open draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Nee, geen reden tot bezorgdheid whatsoever. Dit soort versterkers met dit soort speakers zal nooit problemen opleveren. De impedanties staan bovendien vaak met een dikke safety marge aangegeven.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

Lees hier anders maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet niet goed wat ik hier uit zou moeten afleiden. Het gaat om een clippende versterker maar wat de oorzaak net is, is niet echt duidelijk.
Het enige dat ik er uit kan besluiten is dat die versterkers niet tot hun volledige volume bruikbaar zijn, eens je een bepaald punt voorbij bent versterk je je geluid niet meer en ontstaat er overbelasting in de versterker. Ik kan ergens verstaan dat als je speakers met lage impedantie hebt, dat punt vroeger ligt dan met andere speakers. In dat opzicht zou lage impedantie "slecht" kunnen zijn als ik loei-hard muziek wil afspelen. De vraag blijft dan wel, hoe veel vroeger dit punt bereikt wordt met 4 Ohm speakers ipv 6 of 8 Ohm...
Hierbij maak ik mij ook de bedenking dat quasi elke versterker dit clipping-punt wel zal bezitten. Aangezien de versterker in de Denon speciaal voor die set gemaakt is, is er geen garantie dat hij evenwaardig is aan Denon versterkers uit het hogere segment. Die Denon-set kan dus even goed een laag punt hebben waar clipping voorkomt. Geen argument dus om voor Denon ipv Pioneer te gaan. Snap dus niet echt goed waar je naartoe wilt met deze post.

Extra toevoeging:
Ik bedacht me daarstraks dat die 4..8 Ohm range van Canton eigenlijk ook kan betekenen dat ze geschikt zijn om aangestuurd te worden door versterkers die 4 tot 8 Ohm impedantie aankunnen...In dat opzicht zit ik dus goed aangezien de versterker 6 of 8 Ohm aankan.
Trouwens, moest dit zo zijn dat de speakers gemaakt zijn om binnen die range aan impedanties te werken: op welke impedantie stel ik de versterker dan in? Kies je dan 8 of 6 Ohm?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 43323 op 18-12-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:35:
[...]

Wat is er dan net aan Denon waardoor je zo zonder twijfel daarvoor zou gaan? Volgens de verkoper moet Pioneer in dit segment helemaal niet onderdoen voor Denon. Hij zei dat de indruk (die ik had) dat Pioneer 'goedkoper' is, vooral te wijten is aan het feit dat Pioneer een groter bedrijf dan Denon is. Daardoor kan Pioneer makkelijker kleine, goedkope systemen maken die dan in grootwarenhuizen als zoete broodjes verkopen. Denon kan dit financieel niet aan en zie je dan ook niet in een grootwarenhuis liggen. Daardoor had ik volgens hem dus het verkeerde beeld van Pioneer, maar volgens hem is de duurdere klasse Pioneer zeker niet minderwaardig aan Denon.
Kijk even naar mijn eerste post. Kijk naar het gewicht, gebruikte DAC's , gebruikte DSP chip, enz.
De Denon receiver heeft een 3e generatie Hammerhead SHARC dsp die wel beter bekend staat dan de Motorola chip in de Pioneer. Bovendien is hij ruim 2 kilo zwaarder, dit gewicht zit waarschijnlijk in betere koellichamen (van opgetrokken aluminium) en een zwaardere voeding en dus waarschijnlijk meer vermogen. De dvd speler van Denon heeft Burr Brown DAC's, bij Pioneer wordt het type niet genoemd, maar ik kan uit ervaring zeggen dat de Pioneer analoog aangesloten niet super klinkt.
In zijn geheel durf ik te zeggen dat in de Denon set qua apparatuur betere onderdelen gebruikt worden. Om te zeggen dat apparatuur in deze klasse niet verschilt is een beetje kortzichtig.
Kijk op www.homecinemachoice.com naar de reviews (verschillende relatief goede hifi-magazines) en je ziet dat de Denon dvd speler in ieder geval een klasse hoger staat dan de Pioneer.
Ook www.areadvd.de deelt deze mening en zo kan ik er nog wel tig reviews bij halen.
De Pioneer dvd-speler is goed, maar is gewoon een klasse lager en is los ook goedkoper.
Die Pioneer set is duurder, dus de verkoper zal daar wel een voorkeur voor hebben. Ook is het niet per se zo dat grotere merken betere goedkoper spullen maken. De AVR-1306 is een gestripte AVR-1705. Ontwikkelingskosten zitten er niet in dus.
Begrijp me niet verkeerd wat betreft Pioneer: ik heb zelf de Pioneer dvd-speler en mijn vader de DVR-530H HD recorder. Ik ben met beiden zeer tevreden, maar ik weet (omdat ik zelf getwijfeld heb) dat de DVD-1720 gewoon qua zowel beeld als geluid beter is dan de Pioneer. De Pioneer is wel een van de minst kieskeurige dvd-spelers die ik ooit gezien heb qua merken dvd-r's .

Maar het is heel simpel: ga luisteren. De Canton speakers zijn in ieder geval goed ja (mijn vader heeft de Canton CD1 en is erg tevreden over het geluid uit zulke kleine speakers), maar bij de andere setjes koopt Denon volgens mij zijn speakers in bij Mordaunt-Short en dat is ook niet slecht.
Voor mijn gevoel zijn de Canton speakers waarschijnlijk wel iets beter.

Maar dit alles blijft gegis, ga gewoon luisteren (nogmaals ;))

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 18-12-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 98057 schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:01:
[...]

Kijk even naar mijn eerste post. Kijk naar het gewicht, gebruikte DAC's , gebruikte DSP chip, enz.
De Denon receiver heeft een 3e generatie Hammerhead SHARC dsp die wel beter bekend staat dan de Motorola chip in de Pioneer. Bovendien is hij ruim 2 kilo zwaarder, dit gewicht zit waarschijnlijk in betere koellichamen (van opgetrokken aluminium) en een zwaardere voeding en dus waarschijnlijk meer vermogen. De dvd speler van Denon heeft Burr Brown DAC's, bij Pioneer wordt het type niet genoemd, maar ik kan uit ervaring zeggen dat de Pioneer analoog aangesloten niet super klinkt.
In zijn geheel durf ik te zeggen dat in de Denon set qua apparatuur betere onderdelen gebruikt worden. Om te zeggen dat apparatuur in deze klasse niet verschilt is een beetje kortzichtig.
Kijk op www.homecinemachoice.com naar de reviews (verschillende relatief goede hifi-magazines) en je ziet dat de Denon dvd speler in ieder geval een klasse hoger staat dan de Pioneer.
Ook www.areadvd.de deelt deze mening en zo kan ik er nog wel tig reviews bij halen.
De Pioneer dvd-speler is goed, maar is gewoon een klasse lager en is los ook goedkoper.
Die Pioneer set is duurder, dus de verkoper zal daar wel een voorkeur voor hebben. Ook is het niet per se zo dat grotere merken betere goedkoper spullen maken. De AVR-1306 is een gestripte AVR-1705. Ontwikkelingskosten zitten er niet in dus.
Begrijp me niet verkeerd wat betreft Pioneer: ik heb zelf de Pioneer dvd-speler en mijn vader de DVR-530H HD recorder. Ik ben met beiden zeer tevreden, maar ik weet (omdat ik zelf getwijfeld heb) dat de DVD-1720 gewoon qua zowel beeld als geluid beter is dan de Pioneer. De Pioneer is wel een van de minst kieskeurige dvd-spelers die ik ooit gezien heb qua merken dvd-r's .

Maar het is heel simpel: ga luisteren. De Canton speakers zijn in ieder geval goed ja (mijn vader heeft de Canton CD1 en is erg tevreden over het geluid uit zulke kleine speakers), maar bij de andere setjes koopt Denon volgens mij zijn speakers in bij Mordaunt-Short en dat is ook niet slecht.

Maar dit alles blijft gegis, ga gewoon luisteren (nogmaals ;))
OK, over de DVD geen discussie dan. Die van Denon zal dan inderdaad beter zijn (dat mag ook voor 2x de prijs van Pioneer). Ook met wat je zegt over de versterker heb ik geen probleem.
Er komen alleen problemen als ik jouw argumenten samen neem met feiten. Denon heeft een veel betere en duurdere dvd-speler én een zwaardere versterker met betere componenten in. Maar toch kost dat alles 150 euro minder dan Pioneer. Dan moet er toch wel ergens geld gespaard zijn geweest, en dat zal dus waarschijnlijk in de speakers gebeurd zijn.

Ook al twijfel ik dus niet aan jouw argumenten, ze versterken mijn gevoel dat de boxen minder zullen presteren dan de Canton speakers.

Dat beluisteren:
Probleem is dat hier in mijn buurt de professionele audio-zaken niet wijd verspreid zijn. De dichts bijzijnde professionele zaak is 30 - 45 minuten rijden van mij thuis verwijdert.
Ik mail maandag met de zaak waar ik zaterdag geweest ben. Ik probeer hem te vragen of hij niet beide systemen wil bestellen en opstellen in zijn luisterruimte zodat ik ze beiden kan beluisteren met eigen materiaal om dan een goede beslissing te maken.
Ik vrees wel wat dat hij dit niet zal zien zitten. Hij blijft sowieso met een hele installatie achter die hij voor mij uitgepakt heeft en dus waarschijnlijk niet eens meer kan verkopen als 'nieuw'.
Rond rijden en in verschillende zaken gaan luisteren en kijken is ook niet echt doenbaar. Door de grote onderlinge afstand kan ik nooit vergelijken. Tegen dat ik in de volgende zaak binnen ben en aan het luisteren ben, ben ik het geluid uit de vorige zaak al lang vergeten. (En de luisterzalen zijn anders ingericht dus je krijgt geen goed beeld)

Wat vinden jullie ervan als ik de zaakvoerder vraag om beide systemen te bestellen en op te stellen voor mij zodat ik kan beslissen? (als ik dan beslis om een systeem te kopen, dan koop ik uiteraard het systeem dat hij voor mij heeft opgesteld en laat ik hem niet een nieuw bestellen omdat dit al uitgepakt is geweest) Is dit een goed recht als klant of is dit overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vragen kan altijd, als hij het niet wil kan hij gewoon weigeren.
Het is niet gebruikelijk in deze prijsklasse, maar ja, een goede zaak denkt vooruit en wil klanten houden. Wie nu een set van 500 euro haalt, kan in de toekomst best een receiver van 1500 euro of een speakerset van 2000 euro halen. De hifi-zaak bij mij in de buurt helpt me ook altijd geweldig en met alle tijd en aandacht, ook al begon ik met speakers van 130 euro. Ik heb ondertussen al voor ruim 1600 euro aan spullen gehaald, en in de toekomst waarschijnlijk nog wel meer. Het kan dus best lonen voor de winkel, maar het hangt van de winkel af of ze zo denken. Een mediamarkt zal dit waarschijnlijk niet voor je willen doen.

Stel dat dit niet kan:
De receiver en dvd-speler van de Denon zijn waarschijnlijk beter en de speakers van de Pioneer set.
Als je niet van plan bent ooit nog nieuwe speakers te kopen en je geluid belangrijker vindt dan beeld (of geen tv hebt waarop je het verschil in beeld ziet en ook niet van plan bent deze binnenkort te kopen) dan zou je voor het zekere kunnen gaan.
De Pioneer set is in ieder geval op elk punt redelijk.
De Denon wint het op apparatuur maar de speakers zijn onzeker. Je neemt dus een gok als je deze set kiest. Wil je zekerheid: neem de Pioneer. Slechte producten maken ze niet, de DV380 is een fijne dvd-speler en de versterker is best aardig voor wat kleinere ruimtes. Canton maakt voor zijn prijsklasse en grootte erg goede speakers. Je moet alleen wel van een erg neutraal (sommige mensen noemen het kil) maar gedetailleerd geluid houden.

Mijn advies: vraag om een luistersessie. Als dit niet kan en je geen toekomstige upgrades in gedachten hebt en je voor zekerheid wilt gaan: Neem de Pioneer.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 18-12-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
"Entertainment Pakete" - DENON Heimkinopaket DHT-1356DV überzeugt in VIDEO 11/2005

"Mit dem AV-Paket DHT-1356 zeigt auch Denon Flagge in den unteren Preisregionen. Der nur in dieser Kombination erhältliche AV-Receiver AVR-1306 verzichtet zwar gänzlich auf S-Video- oder Komponenten-Anschlüsse, ist aber ansonsten kein Sparmodell. Zwar darf man zu diesem Preis kein Bildschirmmenü fürs Receiver-Setup erwarten, doch dank zweizeiligem Gerätedisplay und der übersichtlichen Fernbedienung kommen auch Anfänger schnell mit der Steuerzentrale klar.
Der Player DVD-1720 machte nicht nur äußerlich, sondern auch im Bildtest einen erwachsenen Eindruck..."

+ harmonisches Bild
+ einfache Bedienung
+ sehr kompakte Lautsprecher

Bildtest: sehr gut
Tontest: gut
Messlabor: gut
Bedienung: befriedigend
Ausstattung: gut

VIDEO-Urteil: gut
Preis/Leistung: sehr gut
Even van de website van Denon Duitsland geplukt.

Ik heb ervaring met Pioneers goedkopere spullen en ik ben er niet wild van. De DVD speler die ik van ze heb gehad (en nu staat onder te stoffen), de DV343 was gewoon crap met CDs en het loopwerk gaf ook problemen. Sowieso staat Pioneer niet bekend om zijn uitzonderlijk goede stereo-prestaties, waar Denon dit wel doet (voor zover je behoorlijke stereo-weergave kan krijgen met dit soort surround setjes...). Pioneer is extreem goed en value for money in surround met hun duurdere spul, dat is absoluut waar (DV989... mjam :) ).

De DV1720 is gewoon een topspeler in zijn prijsklasse; de receiver ken ik niet. De speakers van Canton lijken me niet automatisch beter dan de Denon speakers. Het prijsverschil zegt ruk; als je ervan uitgaat dat alles wat goedkoper is per definitie slechter is dan moeten we je snel onder curatele stellen ;)

Hands down the Denon here.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-12-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op maandag 19 december 2005 @ 00:22:
[...]

Even van de website van Denon Duitsland geplukt.

Ik heb ervaring met Pioneers goedkopere spullen en ik ben er niet wild van. De DVD speler die ik van ze heb gehad (en nu staat onder te stoffen), de DV343 was gewoon crap met CDs en het loopwerk gaf ook problemen. Sowieso staat Pioneer niet bekend om zijn uitzonderlijk goede stereo-prestaties, waar Denon dit wel doet (voor zover je behoorlijke stereo-weergave kan krijgen met dit soort surround setjes...). Pioneer is extreem goed en value for money in surround met hun duurdere spul, dat is absoluut waar (DV989... mjam :) ).

De DV1720 is gewoon een topspeler in zijn prijsklasse; de receiver ken ik niet. De speakers van Canton lijken me niet automatisch beter dan de Denon speakers. Het prijsverschil zegt ruk; als je ervan uitgaat dat alles wat goedkoper is per definitie slechter is dan moeten we je snel onder curatele stellen ;)

Hands down the Denon here.
Mooie review, maar DENON zal natuurlijk ook geen slechte review op zijn eigen website plaatsen ;)

Ik weet ook dat het prijsverschil niets hoeft te zeggen. De DENON speakers kunnen zonder twijfel beter zijn. Ik zeg enkel dat het prijsverschil er wel degelijk is (voor 500 euro geeft DENON speakers én een versterker, terwijl je voor dat geld enkel Canton speakers hebt) en dus mogelijk een aanduiding kan zijn.

Hoe dan ook: het weze duidelijk dat iedereen zijn eigen mening heeft en er geen correcte oplossing bestaat. De ene promoot DENON (grotendeels) om zijn reputatie, de andere zegt dat Pioneer in deze prijscategorie zeker even goed presteert.

Ik mail dan ook vandaag nog naar de zaak waar ik zaterdag de Canton hoorde om te vragen of hij voor mij beide systemen kan opstellen zodat ik ze zelf kan beoordelen. Blijkt dan dat de stereo-prestaties van Pioneer niet goed zijn, dan weet ik wat te doen, maar evenzeer: als blijkt dat de DENON speakers niet goed zijn weet ik het ook. Nu alleen nog hopen dat die verkoper zo gek is om zoiets voor mij te doen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ben een beetje lost wat dit topic betreft; wat is je vraag nou eigenlijk? Of je bent op zoek naar de meningen van gebruikers zoals wij of je doet het enige écht verstandige en dat is een luistersessie. Dit is eigenlijk dus gewoon een verkapt 'wat moet ik kopen'-topic :)

Mijn tip die ik mensen vaker geeft in deze prijsklasse: Koop een A-merk (dat doe je), koop de goedkoopste van de degenen waar je over twijfelt en als ze evenveel kosten, koop degene die je het mooist eruit vindt zien. Zoveel verschil is er toch niet met dit soort setjes.

[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-12-2005 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op maandag 19 december 2005 @ 08:02:
Ik ben een beetje lost wat dit topic betreft; wat is je vraag nou eigenlijk? Of je bent op zoek naar de meningen van gebruikers zoals wij of je doet het enige écht verstandige en dat is een luistersessie. Dit is eigenlijk dus gewoon een verkapt 'wat moet ik kopen'-topic :)

Mijn tip die ik mensen vaker geeft in deze prijsklasse: Koop een A-merk (dat doe je), koop de goedkoopste van de degenen waar je over twijfelt en als ze evenveel kosten, koop degene die je het mooist eruit vindt zien. Zoveel verschil is er toch niet met dit soort setjes.
Ik wou met dit topic de twijfels en verwarring uit mijn hoofd krijgen.
Enerzijds zegt mijn gevoel dat ik de Pioneer moet kopen (vind ik mooist, en was onder de indruk van de speakers). Anderzijds zegt mijn verstand dat ik de DENON toch zeker niet mag vergeten aangezien het een goed merk is en het 150 euro goedkoper is. Maar ik vind de DENON lelijker en heb twijfels over de luidsprekers die er bij zitten...Ik zit dus (en zat) in een vicieuse cirkel waarbij ik niet tussen de 2 kan kiezen.
Ik was aan het hopen dat een van de 2 aanzienlijk slechter zou zijn dan de andere, en jullie mij dit zouden zeggen. Dan zouden alle twijfels meteen verdwijnen.

Nu blijkt dit niet zo te zijn, dus de enige verstandige oplossing voor mij is gaan luisteren naar beide. Ook al zal er niet veel verschil zijn, ik heb graag de gedachte dat ik ze heb afgewogen en het beste heb gekocht voor het geld.

Je kan je nu afvragen waarom ik dan niet direct gaan luisteren ben:
Dat staat hier boven uitgelegd, in mijn buurt is het heel moeilijk om een zaak te vinden waar ik de 2 kan horen en ik vrees (nog steeds) dat de zaak waar ik ging dat niet zal willen doen voor mij.

Opzet van dit topic was dus ofwel horen dat een van de systemen slechter is (en daaruit beslissen voor de andere), ofwel horen dat jullie voor mij niet kunnen beslissen (en met mijn neus op de feiten gedrukt worden dat ik toch alle moeite zal moeten doen om ze ergens te kunnen beluisteren). Langs een kant zijn jullie misschien een beetje mijn geweten: ik besef zelf wel dat ik pas jusit kan kiezen als ik ze vergeleken heb, maar ik heb iemand nodig die het met zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De zaak wil voor mij beide sets bestellen om ze te beluisteren :)
Ik weet alleen nog steeds niet welke speakers ik gehoord heb (hij heeft niet op die vraag geantwoord in zijn mail). Ik vond een foto op internet van in hun zaak:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifistudioheyman.be/FAwinkel/FAwinkel-afbeeldingen/28.jpg
Het gaat dus om de ijzerkleurige speakers (klein op statief, sub naast tv en front die er net voor ligt). Op de Canton site zou ik op basis van de sub zeggen dat het de movie 100 of 150 is, maar aan de front zou ik eerder voor de cd 101 gaan...iemand die op de foto zonder twijfel exact kan zeggen welke het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt 100% exact op mijn vaders Canton Movie CD1 set.
Maar Canton gebruikt dan ook bijna dezelfde bijna niet (visueel) onderscheidbare satellieten voor tig verschillende sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 98057 schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:13:
Lijkt 100% exact op mijn vaders Canton Movie CD1 set.
Maar Canton gebruikt dan ook bijna dezelfde bijna niet (visueel) onderscheidbare satellieten voor tig verschillende sets.
I agree, qua satellieten vind ik dit ook de beste match, maar de sub die op de Canton-site staat ziet er helemaal anders uit...

EDIT:
Blijkbaar is de CD1 de voorloper van de CD 101. Dan zou het ntl wel de CD1 kunnen zijn (de verkoper noemde het de movie 1 dus dat kan ook kloppen)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 43323 op 19-12-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 14:30

D4Skunk

Kind of Blue

Zeker geen 150; de sub is nl veel 'vierkanter' bij de 150 dan bij deze set

[ Voor 19% gewijzigd door D4Skunk op 20-12-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28603

Denon is één van de suprieuren op het gebied van audio. De kwaliteit van hun speakers zijn het afgelopen jaar m.i. de concurrenten voorbij geschoten. Uiteraard zijn er kwalitatief betere boxen, alleen ligt de prijs er veel hoger van.

Mag ik je, om je nog even te tergen nog een andere optie aan de hand doen?
De Denon S301............. is echt super op audio gebied etc. etc. etc. etc. enige minpuntje vind ik persoonlijk is de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 28603 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:32:
Denon is één van de suprieuren op het gebied van audio. De kwaliteit van hun speakers zijn het afgelopen jaar m.i. de concurrenten voorbij geschoten. Uiteraard zijn er kwalitatief betere boxen, alleen ligt de prijs er veel hoger van.

Mag ik je, om je nog even te tergen nog een andere optie aan de hand doen?
De Denon S301............. is echt super op audio gebied etc. etc. etc. etc. enige minpuntje vind ik persoonlijk is de afstandsbediening.
Natuurlijk mag je mij een optie tonen :)
Wat ik zo op het eerste zicht merk aan de S-301 is dat het 2.1 is en op het eerste zicht echt geprofileerd wordt als een all-in-one systeem. De vormgeving van de dvd/cd/tuner/versterker is afwijkend van DENON's standaard componenten. Ook de aansluitmogelijkheden zullen minder zijn dan die bij een aparte DVD en amplifier. Vergeleken met de eerste 2 systemen (aparte componenten) geeft dit mij het gevoel "onder te doen". (ook al kan het ntl goed zijn dat het uiteindelijk beter presteert) Ik denk dus dat ik deze optie links laat liggen.

Hoe dan ook: normaal gezien kan ik binnen een goeie week (als het wat meevalt met de feestperiodes) beide originele sets gaan beluisteren en testen en dan pas beslissen. En wat een geluk trouwens:
Na verder lezen op internet blijkt op papier, de DENON veel luider te kunnen gaan bij minder vervorming (dus DENON versterker wint het). Ik zag gisteren toevallig ook beide DVD-speler, en de DENON ziet er veel steviger uit dan de Pioneer (dus DENON wint het op looks). Maar de Canton (ben er niet exact uit maar wrsch movie CD 1, misschien zelf movie CD 101) vind ik qua looks beter dan de DENON. De 50W sub van DENON doet mij ook wat vrezen dat hij power zal ontbreken (terwijl Canton 100W sub heeft en 85W / 100W sats [afh. cd 1 of cd 101]). Puur op componenten zou ik nu kiezen voor DENON, maar het geluid komt uiteindelijk uit de luidsprekers, en dan kies ik voor Canton...Wat een geluk dat ik toch maar ga luisteren en dan kan bepalen welke totaal-oplossing ik best vind klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De sub van de CD1 heef 50 watt continu vermogen en 100 watt sinus/muziek. Dus gelijkwaardig aan de Denon qua vermogen.
Ik weet niet hoe groot de luisterruimte is, maar onze woonkamer is ruim 60 m2 (ergens tussen 60 en 70 m2) en daar voldoet de sub van de CD1 best. Je moet alleen niet denken dat je met deze ruimte de muren kan laten schokken, maar ook met 100 watt kan je dat vergeten.
De CD101 kan inderdaad wel een sub hebben van 100 watt, maar staar je er niet blind op.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 20-12-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 98057 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:44:
De sub van de CD1 heef 50 watt continu vermogen en 100 watt sinus/muziek. Dus gelijkwaardig aan de Denon qua vermogen.
Ik weet niet hoe groot de luisterruimte is, maar onze woonkamer is ruim 60 m2 (ergens tussen 60 en 70 m2) en daar voldoet de sub van de CD1 best. Je moet alleen niet denken dat je met deze ruimte de muren kan laten schokken, maar ook met 100 watt kan je dat vergeten.
De CD101 kan inderdaad wel een sub hebben van 100 watt, maar staar je er niet blind op.
Net even opgemeten, de kamer is 24m². Speakers zullen dus wel sterk genoeg zijn...Nu alleen nog beslissen welke set ik kies, maar dat hoor ik dan nog wel als ik effectief ga luisteren (hopelijk tenminsten) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Vergeet in een 20m2 meter kamer Zuilen als je echt mooi stereo beeld wilt hebben die zo "clean" en neutraal blijft. Zuilen hebben ruimte rond omnodig en zeker met bass reflex in de hoel van de kamer. Meestal krijg je ook erg last van staande golven in kleine kamers en te grote luidsprekers. Ik heb dan liever mooie boekenplank luidsprekers die wat meer rendement hebben dan grote logge dingen met 1000watt :+ .
Liever een Quad L11 / L12 setje plus versterker voor 1000euro dan een Homeciname set waar ik 3keer in de week een filmpje mee kijk. Muziek en kwaliteit vooral van het geluid is voor mij veel belangrijker dan film.

Verder is H/K een goed merk met een betrouwbare en snelle service die gewoon dingen goed aanpakt. Hoe wel ik altijd maar dan ook altijd bij Denon ben gebleven en nooit spijt heb van gehad in welke omstandigheden waarbij ik ben betrokkeng geweest tot dit merk (stereo setup in 120m2 kamer / 5.1 en de hele reut. afstandsbedieningen etc etc etc)
Anoniem: 98057 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:44:
/patstermodeon
Leer nou eens dat Watt's niks/bijna niks zeggen... Ik heb zelf een REL Staduim II 100watt mosfet... Ik durf me REL er op te zetten dat ik gerust alle 90procent van alle Hc-subs er uitspeel kwa muziek en film in een kamer van 50m2 en groter :P
/patsermodeoff

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 20-12-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zowie zo kan ik je aanraden om voor het stereo geluid een aparte set luidsprekers aan te schaffen.

Satelliet luidsprekers kunne erg goed klinken, maar vaak mis je wel wat detial in het midde laag, bij films niet zo erg maar bij muziek is het stuk minder. Gelukig kan je die extra kuidsprekers voor muziek ook later aan schaffen.
Veder is mijn ervaring dat de meeste subwoofers bij de 5.1, 6.1
en 7.1 sets nogal budget uitgevoerd zijn. Mocht je een goeie sub wille dan kan je beter een goede los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:21:

[...]

/patstermodeon
Leer nou eens dat Watt's niks/bijna niks zeggen... Ik heb zelf een REL Staduim II 100watt mosfet... Ik durf me REL er op te zetten dat ik gerust alle 90procent van alle Hc-subs er uitspeel kwa muziek en film in een kamer van 50m2 en groter :P
/patsermodeoff
Ik wilde juist aangeven dat watt's niks zeggen. Daarom zei ik ook dat hij zich niet scheel moest staren op die 50 watt. Ik wilde alleen zeggen dat in een kamer van beperkte omvang een 50 watt sub wel degelijk voldoende kan zijn.
Dat een REL 100 watt HC subs eruit speelt weet ik ook wel, maar ik heb ook nooit gezegd dat dat niet zo is ;) Laten we btw wel een beetje ontopic blijven. We kunnen meteen wel zeggen: koop een Denon AVC-A1XV met een setje Nautilussen en een DCD-SA1 en DVD-A1XV met een topmodel sub, maar het gaat vrij simpel om de keuze tussen 2 setjes. En tussen deze setjes moet je niet kijken naar het vermogen van de sub. Dit was mijn punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 98057 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:47:
[...]
...
Laten we btw wel een beetje ontopic blijven. We kunnen meteen wel zeggen: koop een Denon AVC-A1XV met een setje Nautilussen en een DCD-SA1 en DVD-A1XV met een topmodel sub, maar het gaat vrij simpel om de keuze tussen 2 setjes. En tussen deze setjes moet je niet kijken naar het vermogen van de sub. Dit was mijn punt :)
Exact wat ik ook dacht. Ik weet dat er beter bestaat, maar het moet binnen het budget blijven. (Het is dan ook niet voor mij persoonlijk maar voor mijn moeder, die pas gescheiden is en met beperkt budget toch iets goed in huis wil halen)
Ik weet ook dat er véél beter bestaat, maar daar hangt ook een prijskaartje aan vast. Meer dan 850 euro uitgeven is geen mogelijkheid. Je kan voor dat geld wel 2 betere normale speakers kopen op een normale stereo versterker met cd-speler, maar dan verlies je surround-effect etc. en een dvd-speler is ook belangrijk.
Voor dat geld zijn de twee systemen de beste die ik tot nu toe gevonden heb. Ze bieden alles wat nodig is (speakers, amp, tuner, cd en dvd-speler) en zijn bovendien van een goed merk én opgebouwd uit aparte componenten. Als iemand mij andere systemen kan bedenken die binnen het budget passen en aan alle eisen voldoen én beter of evenwaardig zijn aan deze twee systemen, dna mag je dat uiteraard laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

500 euro voor canton luidsprekers, voor het zelfde geld kan je ook deze setup aanschaffen die zeker bij muziek beter klinkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.abetterprice.nl/admin/admin_ImageView.asp?ImageID=162
WHARFEDALE Movie 70+ Black 429,-
http://www.abetterprice.n...roep.asp?index=39&groep=5
http://www.kieskeurig.be/...578BDC1256CDD0044AED2.htm

Veder goed rondkijken, Tannoy kan ik je zeker aanraden omdat ze hebben ook erge goed budget luidsprekers hebben. Bijv Tannoy mx2 die toen de tijd 50 euro per stuk koste in de aanbiedingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 20-12-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan ga ik je misschien nu iets heel raars als advies geven maar kijk AUB naar deze set de Philips HTS8010S/01
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/HT/HTS8010S_01_webImage198.jpg

Ik heb hem zelf aangeschaft vandaag voor mijn slaap kamer (28m2). Ik wilde geen te grote sub hebben en ook geen mid/rears speakers puur omdat
1. Geen plek was
2. Draden no go met een vriendin maar wilde wel dvd/goeie stereo/en design wilde hebben
3. Kwa uiterlijk moest hij ook nog eens doorkomen.
4. Prijs...

Ik moet je zeggen dat ik deze 2.1 set die dus via prologic en echte 5.1 verdomt goed doet. Het is beetje afgekeken met de techniek met Bose 1.2.3. setjes. Kwa stereo komt het heel goed mee vind ik als we met normale stereo sets vergelijken (heb zelf Vincent versterker met Quad's 11L) en is het zelfs beter als bose (wat wel enige kwaliteit is maar gewoon TE duur is voor wat het is). En voor de advies prijs van 800euro (net boven de 600euro kan je hem zeker vinden) vind ik dat hij gewoon een dikke tien waard is kwa kwaliteit / prijs verhouding. Voor mij is er op dit moment onder de 1000euro geen betere set te krijgen als deze als we over amp+luidsprekers set's hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 20-12-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28603

Anoniem: 43323 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:13:
[...]

Natuurlijk mag je mij een optie tonen :)
Wat ik zo op het eerste zicht merk aan de S-301 is dat het 2.1 is en op het eerste zicht echt geprofileerd wordt als een all-in-one systeem. De vormgeving van de dvd/cd/tuner/versterker is afwijkend van DENON's standaard componenten. Ook de aansluitmogelijkheden zullen minder zijn dan die bij een aparte DVD en amplifier. Vergeleken met de eerste 2 systemen (aparte componenten) geeft dit mij het gevoel "onder te doen". (ook al kan het ntl goed zijn dat het uiteindelijk beter presteert) Ik denk dus dat ik deze optie links laat liggen.

Hoe dan ook: normaal gezien kan ik binnen een goeie week (als het wat meevalt met de feestperiodes) beide originele sets gaan beluisteren en testen en dan pas beslissen. En wat een geluk trouwens:
Na verder lezen op internet blijkt op papier, de DENON veel luider te kunnen gaan bij minder vervorming (dus DENON versterker wint het). Ik zag gisteren toevallig ook beide DVD-speler, en de DENON ziet er veel steviger uit dan de Pioneer (dus DENON wint het op looks). Maar de Canton (ben er niet exact uit maar wrsch movie CD 1, misschien zelf movie CD 101) vind ik qua looks beter dan de DENON. De 50W sub van DENON doet mij ook wat vrezen dat hij power zal ontbreken (terwijl Canton 100W sub heeft en 85W / 100W sats [afh. cd 1 of cd 101]). Puur op componenten zou ik nu kiezen voor DENON, maar het geluid komt uiteindelijk uit de luidsprekers, en dan kies ik voor Canton...Wat een geluk dat ik toch maar ga luisteren en dan kan bepalen welke totaal-oplossing ik best vind klinken.
MBT tot de losse componenten geef ik volledig gelijk, daar geef ik normaliter ook altijd de voorkeur aan.
Betreffende de 2.1 setup, dat vind ik juist zo bijzonder aan deze set, het dolby geluid hiervan is aanzienlijk beter dan de gemiddelde 5.1 setup. Je hebt namelijk veel minder last van reflectie van muren etc. Laat staan de moeilijkheid van het juist opzetten van een 5.1 en Kuch de vrouw des huizes die altijd klaagt over de hoeveelheid speakers.
Een belangrijk aspect dat je zeker niet uit het oog moet verliezen is dat de meeste 5.1 sets echt een waardeloze stereo audio output hebben. En de meeste muziek welke je zult luisteren is stereo.
(noem me een zeur, maar sacd is mooi, maar muziek wil ik toch echt van voren hebben..... ) Dit vond ik zelf een enorme teleurstelling bij mijn pioneer.

Denon linkjehttp://www.denon.de/site/...b=1&action=detail&Pid=254
Ik wilde je eigenlijk nog overtuigen met een review, maar kon hem niet zo snel vinden op het internet

PS je hebt gelijk, weinig aansluitingen....
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/gr/1_gr_av_S301_back.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 28603 op 21-12-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol minder last van reflectie van muren met 2.1? Het hele concept van al die 2.1 setjes die "zogenaamd" 5.1 na kunnen bootsen is gebaseert op reflectie zodat het geluid lvan achter lijkt te komen.
Maar goed. Wat zijn nu de voorderingen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 28603 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:05:
[...]

MBT tot de losse componenten geef ik volledig gelijk, daar geef ik normaliter ook altijd de voorkeur aan.
Betreffende de 2.1 setup, dat vind ik juist zo bijzonder aan deze set, het dolby geluid hiervan is aanzienlijk beter dan de gemiddelde 5.1 setup. Je hebt namelijk veel minder last van reflectie van muren etc. Laat staan de moeilijkheid van het juist opzetten van een 5.1 en Kuch de vrouw des huizes die altijd klaagt over de hoeveelheid speakers.
Een belangrijk aspect dat je zeker niet uit het oog moet verliezen is dat de meeste 5.1 sets echt een waardeloze stereo audio output hebben. En de meeste muziek welke je zult luisteren is stereo.
(noem me een zeur, maar sacd is mooi, maar muziek wil ik toch echt van voren hebben..... ) Dit vond ik zelf een enorme teleurstelling bij mijn pioneer.

Denon linkjehttp://www.denon.de/site/...b=1&action=detail&Pid=254
Ik wilde je eigenlijk nog overtuigen met een review, maar kon hem niet zo snel vinden op het internet

PS je hebt gelijk, weinig aansluitingen....
[afbeelding]
Reflectie kan in ons geval een hele moeilijke zaak gaan worden. Niet alle muren lopen tot bovenaan het plafond namelijk. Het is een open ruimte met veel muren die tot net onder schouder-hoogte komen. Weerkaatsing voor surround zou dus nogal eens snel weergalming kunnen worden door ruimtes achter de luisterruimte.
Dat terzijde zag ik ook het prijskaartje van deze set, en daar werd ik niet bepaald happy van (tenzij ik de verkeerde set zag).

Vorderingen voor het ogenblik: ik wacht nog steeds tot de zaak beide sets binnen heeft en ik kan gaan luisteren, dat zal toch nog minstens tot volgende week duren (en met de feestdagen wordt het dan moeilijk om een dag te vinden dat de zaak open is om te gaan luisteren). Op de sets die ik in mijn TS zette ga ik dan eerst alles goed beluisteren (dus ook stereo), en rondkijken welke speakers hij nog heeft staan naast de Canton (bij de DENON set moet ik niet eens aan andere speakers denken omdat ik dan meteen vér boven het budget zit). Vind ik het geluid echt niets, dan kijk ik gewoon verder naar andere sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In die Denon set wordt de AVR1306 amp gebruikt. Van af € 265,- kan je de AVR1705 los kopen en dan kan je zelf nog kiezen welke luidsprekers je neemt.
Met de dvd speler DVD1720 150,- kom je in totaal op 415,- euro.

Al moet ik zeggen dat ik zelf over de 1705 niet zo tevreden ben, ik vond hem iets te veel ruizen(het kon ook wel zijn dan die amp niet helemaal 100% was). Ik heb hem toen omgeruild voor de 1905 waar ik zeker geen spijt van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:22:
In die Denon set wordt de AVR1306 amp gebruikt. Van af € 265,- kan je de AVR1705 los kopen en dan kan je zelf nog kiezen welke luidsprekers je neemt.
Met de dvd speler DVD1720 150,- kom je in totaal op 415,- euro.

Al moet ik zeggen dat ik zelf over de 1705 niet zo tevreden ben, ik vond hem iets te veel ruizen(het kon ook wel zijn dan die amp niet helemaal 100% was). Ik heb hem toen omgeruild voor de 1905 waar ik zeker geen spijt van heb.
Hier in België vind ik de AVR1706 pas vanaf 435 euro, en de DVD1720 vanaf 199 euro. Dat maakt dan al 634 euro zonder speakers. (De 1906 kost 525 euro hier) Als ik niet over het budget wil gaan laat mij dat nog 216 euro voor een goeie speakerset...vrees dat dat niets wordt.
(Ik ga er vanuit dat je inderdaad de 1706 en 1906 bedoelt. Als dat niet zo is dan moet de 1705 een 'veroudert' model zijn, en om dat ergens in een zaak nog te kunnen bestellen en beluisteren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 1705 is inderdaad het oudere model, ik verwacht geen grote verschillen tussen de xx05 en xx06. Je moet gewoon kijken welke bij jou het goedkoopst is.

435 euro voor een 1706 is echt veelste duur, hij hoort zo rond de 300, euro te zitten.
Bij http://www.stassen.nl staat het te koop voor me vermelde prijzen, mischien dat ze het ook wel naar België kunne versturen.
(al raad ik je wel aan om eerst te luisteren/goed uit te proberen voordat je hem aanschaft.)
Kijk anders op wat belgische prijsvergelijking site's als die bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jullie hebben in Nederland duidelijk ook meer geluk op gebied van audio-prijzen (net zoals fotografie-prijzen). Niet alleen zijn alle Denon artikelen bij Stassen goedkoper dan in België, ook de Canton speakers zijn een pak goedkoper (150 euro goedkoper). Voor de prijs van de Pioneer + Canton in België, heb ik in Nederland een Denon AVR-1905 (of 1706) + Denon DVD1720 + Canton speakers. Op gebied van specs lijkt die set mij beter dan de Pioneer zelf.

Nu ik de zaak in België gevraagd heb de 2 systemen te bestellen zodat ik daar kan beslissen, kan ik het eigenlijk niet maken om dna gewoon te gaan luisteren en af te haken (om dan in Nederland te kopen). Ook al is de zaak duurder, dat zijn nu eenmaal de standaard-prijzen in België. Bovendien werd ik daar wel enorm vriendelijk en goed geadviseerd, en vakmanschap...dat moet ook ergens beloond worden. Enkel jammer dat ik nu pas te weten kom hoe de prijzen bij jullie zijn. Anders had ik misschien geprobeert te gaan luisteren in een grote keten hier in België om dan in Nederland te kopen (in die ketens is dat toch de gewoonte dat iedereen wil luisteren, en slechts 1/10 effectief luistert om te kopen).
Nou ja, laat ik maar zeggen dat ik voor dat extra geld de ondersteuning er bij koop (nogal moeilijk met een zaak in Nederland) en het vakmanschap is die zaak beloon zeker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163784

Ik kom net dit forum binnenvallen en kan misschien een kleine bijdrage leveren in de keuze.
Toevallig 4 weken geleden de volgende set, via internet, aangeschaft.
Het blijkt een aardig vergelijkbare keuze te zijn waar deze topic mee begon.
  • Pioneer DVR-530 H-S - DVD recorder met harddisc € 449,00
  • Pioneer VSX-515-S Homecinema Receiver € 234,00
  • Canton Movie 10 MX II Surroundboxenset € 238,00
Keuze heb ik gemaakt op basis van grondige bestudering van reviews etc.
Niets gezien, of geluisterd, in de winkels.Ik ben van mening dat daar de omstandigheden toch niet te vergelijken zijn met thuis. Verder wordt je alleen maar onzekerder in je beslissing.
Heb meer vertrouwen in de ervaringen van gebruikers.

Hierbij wil ik de mijne dan ook aan toevoegen.
Bovengenoemde set, incl. DVD-HD-rec, had ik incl. verzendkosten voor € 930 in huis.
Hiermee had ik mijn doel bereikt wat betreft een volwaardige Home Theater set voor een acseptabel bedrag.
Wat betreft prijs/kwaliteit ben ik meer als 100% tevreden.
Ja, het klopt dat de stereo weergave niet het nivo kan halen van mijn oude installatie, maar wat ik tijdens het dagelijks TV en film kijken hiervoor terug krijg is overdonderend.
Zelfs de rest van de familie heb ik weten te imponeren. O-)

Ik heb mij tijdens het selecteren afgevraagd hoeveel euro's ik extra zou moeten investeren om een aantoonbare kwaliteitstap te maken.
Nu ben ik er van overtuigd een perfecte keuze gemaakt te hebben.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anoniem: 43323 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:23:
Jullie hebben in Nederland duidelijk ook meer geluk op gebied van audio-prijzen (net zoals fotografie-prijzen). Niet alleen zijn alle Denon artikelen bij Stassen goedkoper dan in België, ook de Canton speakers zijn een pak goedkoper (150 euro goedkoper). Voor de prijs van de Pioneer + Canton in België, heb ik in Nederland een Denon AVR-1905 (of 1706) + Denon DVD1720 + Canton speakers. Op gebied van specs lijkt die set mij beter dan de Pioneer zelf.

Nu ik de zaak in België gevraagd heb de 2 systemen te bestellen zodat ik daar kan beslissen, kan ik het eigenlijk niet maken om dna gewoon te gaan luisteren en af te haken (om dan in Nederland te kopen). Ook al is de zaak duurder, dat zijn nu eenmaal de standaard-prijzen in België. Bovendien werd ik daar wel enorm vriendelijk en goed geadviseerd, en vakmanschap...dat moet ook ergens beloond worden. Enkel jammer dat ik nu pas te weten kom hoe de prijzen bij jullie zijn. Anders had ik misschien geprobeert te gaan luisteren in een grote keten hier in België om dan in Nederland te kopen (in die ketens is dat toch de gewoonte dat iedereen wil luisteren, en slechts 1/10 effectief luistert om te kopen).
Nou ja, laat ik maar zeggen dat ik voor dat extra geld de ondersteuning er bij koop (nogal moeilijk met een zaak in Nederland) en het vakmanschap is die zaak beloon zeker :?
Stassen is niet representatief voor Nederlandse prijzen omdat het geen officiële Denon dealer is. De officiële prijzen van Denon liggen een fractie hoger in België, maar dat is echt tientjeswerk. Bestel anders gewoon bij een Nederlandse webwinkel (www.kieskeurig.nl), die zijn nog goedkoper dan Stassen (ook geen officiële dealers) en leveren vast wel aan België als je wat meer betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:57:
[...]

Stassen is niet representatief voor Nederlandse prijzen omdat het geen officiële Denon dealer is. De officiële prijzen van Denon liggen een fractie hoger in België, maar dat is echt tientjeswerk. Bestel anders gewoon bij een Nederlandse webwinkel (www.kieskeurig.nl), die zijn nog goedkoper dan Stassen (ook geen officiële dealers) en leveren vast wel aan België als je wat meer betaalt.
Zoals ik al zei laat mijn geweten dit niet toe. Nu die zaak hier in de buurt speciaal voor mij 2 sets besteld en gaat opstellen om te luisteren (ze doen dus een inspanning voor mij), voel ik mij moreel verplicht bij hen aan te kopen als ik beslis te kopen. Ik zou het voor mijzelf niet kunnen van gewoon buiten te stappen en dan in een andere zaak te bestellen. Ik zal dus waarschijnlijk 'te veel' betalen, maar mij daar 'beter' bij voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Da's heel nobel natuurlijk, en ik begrijp het ook wel, maar ik zou ze wel confronteren met het feit dat je de set voor grof minder geld kan krijgen; het is jouw portemonnee en ze hebben echt wel de ruimte om iets aan de prijs te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:08:
Da's heel nobel natuurlijk, en ik begrijp het ook wel, maar ik zou ze wel confronteren met het feit dat je de set voor grof minder geld kan krijgen; het is jouw portemonnee en ze hebben echt wel de ruimte om iets aan de prijs te doen.
Korting los proberen krijgen doe ik sowieso wel. Over de Canton luidsprekers ga ik hem zeker vertellen dat ik ze voor 350 euro kan krijgen ipv de 500 die hij vraagt (misschien wel iets tactischer verwoord). Ik hoop een beetje dat hij toevallig ook een Denon AVR-1706 heeft staan. Combinatie van die versterker met een Denon DVD-1720 en de Canton CD-1 levert volgens mij nog betere kwaliteit dan de twee systemen die hij besteld heeft. Ik vroeg er niet naar omdat die combinatie in België 1150 euro of meer zou kosten. Nu blijkt die in Nederland voor rond de 850 euro te koop te zijn, en dan wordt die wel betaalbaar en zeker het overwegen waard. (Maar ik vind het te gek om hem die versterker ook te laten bestellen als ik hem enkel aan heel grote kortingen zou kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163784 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:52:
Ik kom net dit forum binnenvallen en kan misschien een kleine bijdrage leveren in de keuze.
Toevallig 4 weken geleden de volgende set, via internet, aangeschaft.
Het blijkt een aardig vergelijkbare keuze te zijn waar deze topic mee begon.
  • Pioneer DVR-530 H-S - DVD recorder met harddisc € 449,00
  • Pioneer VSX-515-S Homecinema Receiver € 234,00
  • Canton Movie 10 MX II Surroundboxenset € 238,00
Keuze heb ik gemaakt op basis van grondige bestudering van reviews etc.
Niets gezien, of geluisterd, in de winkels.Ik ben van mening dat daar de omstandigheden toch niet te vergelijken zijn met thuis. Verder wordt je alleen maar onzekerder in je beslissing.
Heb meer vertrouwen in de ervaringen van gebruikers.
Mooie set inderdaad. Maar totaal anders qua waar de nadruk ligt.
De DVR-530H is een prachtige dvd-recorder (hebben m ook) maar haalt het bij lange na niet bij de DVD-1720 qua beeld en geluid. Verder is ook de versterker niet helemaal te vergelijken met de AVR-1706 of 1905.
Kortom: een mooie set, maar als je naar de eisen van de TS kijkt ligt de balans verkeerd (bij de dvd-recorder). Ik snap dat mensen tevreden zijn met hun eigen set, net als degene die hier met een Philips set kwam, maar kijk eerst even waar naar gevraagd wordt voor je meteen je eigen set aanbeveeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Ik heb mijn vriendin een DVD-1720 voor haar Sinterklaas gegeven (gedeeltelijk eigen belang natuurlijk, wil ook bij haar thuis wel eens een filmpje kunnen kijken). En wat dit apparaat betreft heb ik een paar kleine waarschuwingen:
- XviD wordt tot op heden in de meeste gevallen niet afgespeeld, DivX meestal wel
- Echter wanneer een DivX (XviD) AC3 5.1 geluid bevat wordt dit denk ik niet goed gesplit. Want bij zo'n geluidsspoor geeft de speler geen geluid. Bij DVD's die zo'n geluidsspoor bevatten wordt het geluid netjes gedownmixed, bij DivX/XviD dus niet. (Overigens AC3 2.0 speelt wel)
- Hij is vrij traag voordat hij uiteindelijkl beeld geeft bij DivX/Xvid (kan best eens een seconde of 20 duren voordat ie opstart, terwijl je bijna al denkt dat "ie niet pakt")

Aan de andere kant:
- Hij geeft bijzonder mooi beeld (veel beter dan ik had verwacht), ook bij de DivX'en die wel spelen. Het beeld is prima contrastrijk, prima gedetailleerd en de kleurenweergave is uiterst prima (geen enkel geval van "bleeding" van de kleur rood gezien).
- Hij geeft Bijzonder mooi, en warm geluid. Beter dan je verwacht voor een speler van 200 (duidelijk de aanwezigheid van de Burr-Brown componenten).
- Hij pakt alle vormen van DVD (+ of - single of dual layer, R of RW), alle CD's (R of RW) MP3's etc.
- Het is een prima stevig apparaat, en voor zijn prijsklasse vindt ik het geen lelijk apparaat.
- De bijgeleverde AB is spartaans, maar voldoet goed genoeg. Het is tenminste niet zo'n goedkope prul-gammel kloteding.
- De menu's van de Denon zijn prima te lezen/begrijpen en duidelijk overzichtelijk en eventueel in vrijwel elke te verzinnen taal.

Persoonlijk zou ik (op grond van de ervaringen) adviseren om de grotere broer te kopen. Die heeft wss geen problemen met de AC3 geluidssporen, want die heeft decoders aan boord. En als ik me niet vergis heeft die ook nog eens een HDMI-uitgang, en da's dan weer handig als je in de toekomst ooit eens een HD-televisie hebt. En bovendien krijg je er een bonus SuperAudioCD ondersteuning bij. aan de andere kant issie inderdaad wat duurder . . .

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 21-12-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ongeveer het dubbele ;)
Maar goed dat je even je ervaring post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even over Stassen Hifi. Op hun site vind ik dit:
Stassen Hifi & Home Theaters website:
Export naar het buitenland, binnen de EU minus 19% BTW.
Wil dit nu zeggen dat ik als Belg gewoon de BTW verlies bij aankoop bij Stassen? Of staat er zo ergens in kleine lettertjes "invoertax binnen EU plus 19% BTW" (of nog meer)?

Enerzijds ken ik dit principe van BTW terugtrekken bij export naar buitenland, maar meestal hangt daar dan importkost aan vast die vaak nog hoger ligt dan wat je terug getrokken hebt. Nu, dat gaat wel op als je met het vliegtuig gaat en de douane passeert...maar als je dat laat opsturen via koerierdiensten, dan weet de douane toch helemaal van niets?

Kort:
Mag ik op alle prijzen van Stassen gewoon nog eens 19% BTW aftrekken (ja ik weet dat dit niet - 19% is maar eerder /1.19)? Of komt die BTW er op een of andere manier gewoon terug bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leuk hoor, wacht ik 3 weken lang tot de audio-zaak de 2 sets binnen heeft om te beluisteren, krijg ik vandaag een mail dat ze dat niet doen :? (ik weet nog niet net hoe de vork aan de steel zit, maar kans is groot dat ze het daar dus niet binnen zullen halen om te laten beluisteren)

Dus ga ik maar op zoek naar andere goeie audio-zaken in België maar die vind ik niet zo snel.
In de eerste plaats zoek ik naar zaken die Canton, Pioneer én Denon verkopen en in de buurt van Oost-Vlaanderen zijn, zodat ik kan gaan luisteren. Kent iemand van jullie per ongeluk wat goeie zaken hier in de buurt? (ik word echt hopeloos, 3 weken lang zitten wachten op mail en nu dit...)

PS: ik hou Stassen nog altijd als optie maar daar kan ik niet gaan luisteren (is veel te ver voor mij), dus dat is werkelijk laatste optie. (bovendien hebben ze de canton movie cd 101 niet op hun site staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 13:44
@Damoke,

Ik weet niet hoe ver je van de grens woont, maar mogelijk kan je het in Nederland ook proberen bij een audio/video-zaak.

Heb net bovengenoemd verhaal helemaal doorgelezen.
Beide genoemde receivers zijn de instapmodellen van beide merken. Voordat ik mijn nieuwe surround-versterker kocht heb ik eerst internet afgeneusd naar diverse recensies van de apparaten. Omdat ik het zelf lastig vond een toestel in de winkel te beluisteren, dwz. je kan dat wel doen, maar nooit echt goed vergelijken met je thuissituatie, heb ik min of meer op basis van de recensies en mijn eigen ervaringen een toestel via ebay besteld/gewonnen.

Ik dacht aanvankelijk aan een stapje hoger dan de instapmodellen te gaan (Denon 1906 of Pioneer 915). Na lang dubben is het uiteindelijk de Pioneer 1015 geworden. Toch voor de Pioneer gekozen, mede ook doordat ik zeer tevreden was over mijn oude Pioneer-receiver (10 jaar oud of zo en doet het nog steeds zeer goed, alleen nu sinds een week of 3 niet meer in gebruik) en daar ik meer Pioneer apparatuur had/heb, waar ik werkelijk nog nooit ook maar 1 enkel probleem mee heb gehad.
De 1015 vond ik qua design mooier dan de 915 en had net iets betere specs, alhoewel ik me afvraag of dit nou echt spannend genoeg is voor mij (THX gebruik ik verder toch niet), maar tot dusverre er geen seconde spijt van gehad. Ook 'gewoon' audio klinkt super en eigenlijk beter dan op mijn oude SX-339.

Een paar maanden geleden had ik de Pioneer DV380k gekocht. Perfect apparaat. Mijn speakerconfiguratie niet uitgebreid met nieuwe. De oude JBL-zuilen functioneren als fronts en de nog oudere Technics-boekenkastmodel-speakers als rears. Klinkt verrassend goed en dat terwijl ik dat van die Technics-dingen niet meer verwacht had, daar die op de oude Pioneer-receiver destijds aanzienlijk slechter klonken dan de JBL's.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even (heel) snel:
Door mijn enorme teleurstelling in de zaak waar ik tot nu toe ging, ga ik morgen gewoon in een andere zaak luisteren. Op basis van het feit dat jullie mij altijd gewaarschuwd hebben dat audio-weergave op surround-systemen niet schitterend is én dat audio beluisteren het eerste doel is, ga ik ook een normaal stereo-systeem beluisteren.

Nu zou ik graag proberen om een stereo-set te maken met B&W 601's of 602's. Daarnaast moet ik dus nog een normale stereo-versterker, tuner en dvd-speler [als bron voor zowel dvd als cd, we willen beiden en als we ze apart zouden kopen gaat dat niet lukken met het budget] hebben. Qua merken heb ik keuze uit Arcam, Marantz, NAD, ReVox, Rotel en Treshhold. Totaalbudget bedraagt nog altijd 850 euro. Is het volgens jullie mogelijk om met dit budget een combinatie van B&W's + bovenstaande merken te maken die mooi klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
602s kosten 520 per paar, 601s zitten op 340 geloof ik. Dat laat je tussen de 350 en de 500 euro voor de amp. Schrap Arcam maar meteen, zij beginnen vanaf de 700 euro. Rotel heeft de RA01 voor 400 euro (zonder afstandsbediening), Marantz heeft wat meer keuze in dit segment, evenals Denon, maar vooral Marantz is een bad choice vanwege haar warme klankkleur, die slecht matched met de 600 serie die ook erg warm is. Mijn favoriet in deze prijsklasse is de 320BEE van NAD, 400 euro. Sterk en helder.

Wat speakers betreft: laat die 600 serie links liggen. Er is veel beter te krijgen in dat segment op het moment. De nieuwe M serie bookshelf speakers van Mission zijn erg goed, maar toppers in deze klasse zijn voor mij nog steeds Quads 11L en 12L. Prachtig geluid en een afwerking die je verwacht van speakers die drie keer duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:54:
602s kosten 520 per paar, 601s zitten op 340 geloof ik. Dat laat je tussen de 350 en de 500 euro voor de amp. Schrap Arcam maar meteen, zij beginnen vanaf de 700 euro. Rotel heeft de RA01 voor 400 euro (zonder afstandsbediening), Marantz heeft wat meer keuze in dit segment, evenals Denon, maar vooral Marantz is een bad choice vanwege haar warme klankkleur, die slecht matched met de 600 serie die ook erg warm is. Mijn favoriet in deze prijsklasse is de 320BEE van NAD, 400 euro. Sterk en helder.

Wat speakers betreft: laat die 600 serie links liggen. Er is veel beter te krijgen in dat segment op het moment. De nieuwe M serie bookshelf speakers van Mission zijn erg goed, maar toppers in deze klasse zijn voor mij nog steeds Quads 11L en 12L. Prachtig geluid en een afwerking die je verwacht van speakers die drie keer duurder zijn.
OK, goed advies, maar dat maakt alles terug wat ingewikkelder, want Mission en Quad verkopen ze niet in de zaak waar ik heen wou gaan. Ik kan nu een zaak zoeken met Mission en Quad, maar dan zullen die misschien geen NAD meer hebben, en moet ik weer advies komen vragen, en...

Het is niet de bedoeling om nog 100'en zaken af te gaan. Ook is mijn streefdoel niet het perfecte geluid te benaderen, gewoon iets dat zeer goed klinkt voor de prijs. Misschien is het verstandiger als ik jullie gewoon laat weten welke merken ik kan combineren in die zaak en dat jullie mij wat tips geven over welke combinaties ik met mijn budget moet overwegen?

Qua speakers heb ik keus uit: B&W, Boesendorfer, Dali, Dynaudio, Focal, Monitor audio en Revox.
Qua aparatuur: Arcam, Marantz, NAD, Revox, Rotel en Treshold

Totaalbudget is dus zoals ik zei 850 euro (echt niet veel extra) en daarvoor zoeken we 2 speakers, versterker, tuner en dvd-speler. (ideaal eigenlijk cd-speler en dvd-speler apart, maar dat zal met dit budget niet lukken)

Het gaat trouwens om deze zaak. Ergens op hun site vind je foto's van hun luisterruimtes etc. Ziet dit jullie er een deftige zaak uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als je voor dat geld ook een tuner en DVD speler moet hebben dan wordt het erg lastig; schrap dan in elk geval Arcam, NAD en Rotel maar van je lijstje.

Dali en Dynaudio maken mooie speakers, B&Ws 300 serie vind ik beter dan hun 600 serie, de rest heb ik geen ervaring mee.

Ik zou bijna zeggen, ga een keer naar Utrecht (geen idee hoe ver dat is) bij de RAF langs, daar heb je twee luisterruimtes met zo'n beetje alle merken die jij noemt plus een hele hoop meer. Je kan die luisterruimtes zelf bedienen zonder dat je daar een verkoper bij nodig hebt en zo kan je alle combinaties luisteren. Bestel de spullen vervolgens bij je in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 10:11:
Als je voor dat geld ook een tuner en DVD speler moet hebben dan wordt het erg lastig; schrap dan in elk geval Arcam, NAD en Rotel maar van je lijstje.

Dali en Dynaudio maken mooie speakers, B&Ws 300 serie vind ik beter dan hun 600 serie, de rest heb ik geen ervaring mee.

Ik zou bijna zeggen, ga een keer naar Utrecht (geen idee hoe ver dat is) bij de RAF langs, daar heb je twee luisterruimtes met zo'n beetje alle merken die jij noemt plus een hele hoop meer. Je kan die luisterruimtes zelf bedienen zonder dat je daar een verkoper bij nodig hebt en zo kan je alle combinaties luisteren. Bestel de spullen vervolgens bij je in de buurt.
Even opgezocht en Utrecht ligt meer dan 2 uur rijden van bij mij thuis (en deur-tot-deur zal dat wel tegen de 2u30 zijn). Dat is wat té ver, vooral gezien het feit dat routeplanners vaak nogal "snel" rekenen vind ik.

Ik denk wel dat ik stilaan gek word :'(. Ik dacht dat als ik voor 850 euro een surround installatie kon hebben, ik zeker een betere stereo kon hebben voor hetzelfde geld. Maar nu blijkt het quasi onmogelijk om met mijn budget iets deftigs te kopen.

Nu ja, ik zal het een maand van me af moeten zetten. Morgen begin ik te studeren voor examens voor een hele maand, en mijn vervoer wilt vandaag niet op rondrit met mij om wat dingen te gaan beluisteren en in de winkels zelf prijzen en advies te gaan vragen :(. Jammer dat het allemaal zo gelopen is. Maar ik ben er natuurlijk wel een pak wijzer uit geworden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 23:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

ach, naar mijn mening laat je je een beetje gek maken. voor 850 euro kan je prima geluid kopen. Ik vind die verhalen over versterkers die "warm" klinken echt zulke onzin. Versterkers klinken allemaal bijna 100% hetzelfde. Je moet echt met je billen tegen elkaar aan met je ogen dichtgeknepen 100% gefocussed zijn, wil je bij een blinde A/B test tussen twee versterkers een ook maar ultra klein verschil horen. In tegenstelling tot luidsprekers, die zo enorm van elkaar verschillen dat j edt altijd hoort.

Je bent alleen maar wijzer geworden wat anderen vinden en niet wat je zelf mooi vindt. Ik vind dit echt zo'n onzin. Je koopt voor 400 euro al een mooie hifi set die ook goed klinkt. Jij zou gewoon een pioneer surround versterkertje van 200 euro kunnen kopen met twee losse speakers voor 650 euro, daarmee ga je namelijk weldegelijk een mooie set hebben.

Dat eeuwige geneuzel over "je moet wel een arcam versterker hebben hoor, anders gaat het heeel lelijk worden" is naar mijn mening zon dikke onzin. Het is ook echt puur audiofiel na-praten. want de ene groep vindt marantz warm klinken, maar in een of andere winkel zal je horen dat het juist heel clean is, of yamaha, dat zogenaam heel schel is, of juist niet. En NAD, sommigen vinden het neutraal, anderen vinden die 320 zo'n mooie warme klank hebben 8)7.

Vind je het belangrijker wat je zelf van je set vindt, of wat anderen vinden dat je moet kopen? Waarom moet je zoveel advies van anderen hebben vraag ik me wel eens af? Het is echt zooooo simpel: Je luistert met je eigen oren, je kijkt met je eigen ogen en je koopt wat je mooi vindt klinken, in je budget valt en je er mooi uit vindt zien. Je koopt niet de set niet om dat een of andere onbekende op een internetforum zegt dat twee merken zogenaamd niet bij elkaar zouden passen...

het is heel simpel: Je luidsprekers veroorzaken samen met de akoestiek van je kamer ongveeer voor 95% hoe jouw set gaat klinken. CD/DVD spelers en versterkers verschillen onderling echt marginaal vergeleken met hoe speakers en verschillende luidsprekers klinken. Kies dus gewoon een set mooie luidsprekers (en de 600 serie van B&W is een prima speakerset die eerst heel populair en aangeraden was en nu hij te populair is, vindt ineens iedereen het lelijk en ben je een meeloper als je het mooi vindt...) die jij mooi vindt en ga dan eens luisteren of je inderdaad van die schrikbarende verschillen tussen "slechte" en goeie versterkers hoort.

IMO ben je met het laatste eindje van dit topic van de regen in de drup geholpen omdat je denkt dat je minimaal een versterker van 400 euro nodig hebt om de allersimpelste hifi speakertjes goed te laten klinken. Dat is dus niet zo. In die budget gebieden levert het veel meer voordeel op om meer geld in speakers te steken dan in versterkers en daarbij is het dus zeker niet zo dat het ineens heel slecht gaat klinken (maar dat kan je zelf in een audiozaak weleens gaan beluisteren door gewoon eens versterkers te gaan switchen, blind, en dan opletten dat ze even hard staan).

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 07-01-2006 11:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
JvS zegt in een hele hoop woorden wat we al vier pagina's zeggen: ga gewoon naar iets luisteren en koop het als je mooi vindt :) JvS ageert vervolgens tegen de behulpzame posts van iedereen die reageert op jouw vragen, om zijn eigen mening toe te voegen dat er weinig verschil zit tussen de spulletjes, hetgeen ik wat kort door de bocht vind.

Van al die merken die je kan luisteren bij die zaak in de buurt is heus wel wat moois te vinden. Dus ga daar gewoon heen, roep wat je budget is en vraag ze om wat te laten horen. Kies de mooiste, betaal en ga genieten.
IMO ben je met het laatste eindje van dit topic van de regen in de drup geholpen omdat je denkt dat je minimaal een versterker van 400 euro nodig hebt om de allersimpelste hifi speakertjes goed te laten klinken.
Grapjas, hoeveel stereoversterkers zijn er nog te krijgen onder de 400 euro? Een paar Denons, een Marantz en een NAD. Veel goedkoper vind je ze niet, tenzij je aan de Koda wil :) Ergo, als TS een stereo amp wil, dan is hij minimaal 300 euro voor het ding kwijt. Persoonlijk zou ik dan liever een surround receiver kopen, maar ja...

[ Voor 36% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-01-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Je hebt het bovendien over je 'vervoer' wat ik opvat als dat iemand jou gaat brengen? Je zou namelijk ook met het openbaar vervoer naar Nederland kunnen gaan, voor het luisteren heb je tenslotte alleen je oren en wat cd's nodig. Als je dan helemaal enthousiast terug komt zal je 'vervoer' misschien wel een uitzondering willen maken.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:37:

Grapjas, hoeveel stereoversterkers zijn er nog te krijgen onder de 400 euro? Een paar Denons, een Marantz en een NAD. Veel goedkoper vind je ze niet, tenzij je aan de Koda wil :) Ergo, als TS een stereo amp wil, dan is hij minimaal 300 euro voor het ding kwijt. Persoonlijk zou ik dan liever een surround receiver kopen, maar ja...
Ja precies, ik las hier dat je voor echt goed geluid perse een stereo versterker moet hebben. Maar als je een NAD 320CEE met twee speakers van max 200 euro vergelijkt met een Pioneer 5.1 receivertje van 200 euro met twee veel betere luidsprekers die dan anderhalf keer zo duur ziin, dan gaat dat laatste setje beduidend beter klinken...

Je moet zeker niet perse een stereo versterker kopen, een 5.1 receiver kan je idd prima als stereo receiver gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De reden dat ik hier advies vraag ipv te gaan luisteren is puur om voorbereid te zijn wanneer ik ga luisteren. Ik had bv nooit overwogen om de B&W 303 te beluisteren en had me aan de 600-reeks gehouden. Nu ga ik toch ook eens naar de 303's luisteren.

Door de laatste replies ga ik het volgende proberen te gaan beluisteren:
- Speakers: B&W DM 303, B&W 600 S3, B&W 601 S3
- Receiver: Marantz SR4320 (enige betaalbare receiver uit de merken die de zaak heeft)
- DVD: Marantz DV4360, Marantz DV4600

Op basis van een prijslijst die ik op internet vond heb ik 4 verschillende samenstellingen die ongeveer binnen het budget vallen (maximum 25 euro er over).

Een AV-receiver kan ik ook nemen, maarr dan zit ik weer met het probleem van beluisteren. De merken in de nieuwe zaak hebben enkel (te) dure AV-receivers. Wil ik een Pioneer-receiver beluisteren, dan moet ik weer een zaak zoeken die B&W + Pioneer verkoopt (en niet de eerste zaak die ik had gevonden)

Ik hou het dus eerst nog even bij de 4 gevonden configuraties en ga die eens proberen te gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 43323 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:03:
De reden dat ik hier advies vraag ipv te gaan luisteren is puur om voorbereid te zijn wanneer ik ga luisteren. Ik had bv nooit overwogen om de B&W 303 te beluisteren en had me aan de 600-reeks gehouden. Nu ga ik toch ook eens naar de 303's luisteren.

Door de laatste replies ga ik het volgende proberen te gaan beluisteren:
- Speakers: B&W DM 303, B&W 600 S3, B&W 601 S3
- Receiver: Marantz SR4320 (enige betaalbare receiver uit de merken die de zaak heeft)
- DVD: Marantz DV4360, Marantz DV4600

Op basis van een prijslijst die ik op internet vond heb ik 4 verschillende samenstellingen die ongeveer binnen het budget vallen (maximum 25 euro er over).

Een AV-receiver kan ik ook nemen, maarr dan zit ik weer met het probleem van beluisteren. De merken in de nieuwe zaak hebben enkel (te) dure AV-receivers. Wil ik een Pioneer-receiver beluisteren, dan moet ik weer een zaak zoeken die B&W + Pioneer verkoopt (en niet de eerste zaak die ik had gevonden)

Ik hou het dus eerst nog even bij de 4 gevonden configuraties en ga die eens proberen te gaan beluisteren.
Je moet er wel rekening mee houden dat de sr4320 een stereo versterker is en geen surroundreciever.

Verder kan je ook overwegen om naar een echte winkel te gaan om puur naar de luidsprekers te luisteren en dan online een goedkope reciever/versterker erbij te kopen. Je hebt dan wel niet kunnen luisteren, maar het scheelt wel in je budget. Zo kan je duurdere luidsprekers kopen dan wanneer je meteen alles bij een winkel aanschaft. Zoals al is gezegd zit het grootste verschil in de luidsprekers.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zou ik bij deze budgetten doen. Gewoon simpel 5.1 receivertje op de gok kopen en voor luidsprekers wel degelijk goed luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ZiegoM schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:26:
[...]

Je moet er wel rekening mee houden dat de sr4320 een stereo versterker is en geen surroundreciever.
Ik kan natuurlijk ook de Marantz SR4600 beluisteren. Die kost 50 euro meer dan de SR4320 (en is de enige AV-receiver van Marantz die betaalbaar blijft).
Maar klopt het niet dat die sowieso minder van kwaliteit gaat zijn? Voor 50 euro extra kan je er ineens 3x zoveel speakers aan hangen, krijg je een DTS- en Dolby Digital decoder,...Ik kan er niet aan doen dat ik dan het gevoel krijg dat er binnenin op componenten bespaard is geweest. Daarom koos ik dus meteen voor stereo-receivers ipv AV-receivers, omdat ik dacht dat voor hetzelfde bedrag, de kwaliteit ervan toch heel wat hoger zou liggen.
(achteraf uitbreiden van stereo naar surround is zéér onwaarschijnlijk, dus daarom hoef ik geen av-receiver te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 43323 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:51:
[...]

Ik kan natuurlijk ook de Marantz SR4600 beluisteren. Die kost 50 euro meer dan de SR4320 (en is de enige AV-receiver van Marantz die betaalbaar blijft).
Maar klopt het niet dat die sowieso minder van kwaliteit gaat zijn? Voor 50 euro extra kan je er ineens 3x zoveel speakers aan hangen, krijg je een DTS- en Dolby Digital decoder,...Ik kan er niet aan doen dat ik dan het gevoel krijg dat er binnenin op componenten bespaard is geweest. Daarom koos ik dus meteen voor stereo-receivers ipv AV-receivers, omdat ik dacht dat voor hetzelfde bedrag, de kwaliteit ervan toch heel wat hoger zou liggen.
(achteraf uitbreiden van stereo naar surround is zéér onwaarschijnlijk, dus daarom hoef ik geen av-receiver te kopen)
Dat is inderdaad waar. Als je toch bij stereo blijft is het natuurlijk logisch om dan ook meteen een stereo versterker te kopen :) De klinken inderdaad een stuk beter dan surround recievers van hetzelfde geld om de redenen die je zelf noemt.

Verder zou ik toch de prijs van de versterker in de winkel vergelijken met de prijzen online daar dit sterk kan verschillen. De speakers dan uiteraard wel in de winkel beluisteren en aanschaffen.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ZiegoM schreef op Saturday 07 January 2006 @ 14:04:
[...]

Dat is inderdaad waar. Als je toch bij stereo blijft is het natuurlijk logisch om dan ook meteen een stereo versterker te kopen :)
Nog een keer: De verschillen in geluid tussen versterkers zijn dermate klein dat je veel beter een surround versterker van 200 euro kan kopen met twee speakers die je mooier vindt klinken dan een duurdere (en zogenaamd veel betere) stereo versterker en nog een losse tuner (kost geld) en dan met twee mindere luidsprekers.

Pin je in niet zo vast op versterkers en dat die "goed" moeten zijn. Een versterker van 200 euro is gewoon al "goed" (in die klasse). Ga eerst eens zelf luisteren. Schakel eens tussen een paar speakers en schakel eens tussen een paar versterkers. Dan moet je voor jezelf eens bepalen waarin je nou wel en geen verschillen hoort. Schakel ook blind zodat je niet door een verkoper op je ingepraat wordt, waardoor je ineens allerlei verschillen hoort omdat je denkt ze te moeten horen.
De klinken inderdaad een stuk beter dan surround recievers van hetzelfde geld om de redenen die je zelf noemt
Die verschillen in de prijsklasse 150-250 euro zijn echt marginaal, als ze dat al zijn. Als je voor minder geld een receiver kan kopen (waar wel 5 eindversterkers in zitten), dan is dat een veel handigere keuze. Die dingen worden veel massaler gemaakt en zijn mede daardoor een stuk goedkoper.

De prijs van instap stereo versterkers ligt een stuk boven die van 5.1 receivertjes. Door het budget dat je overhoudt, kan je een betere set kopen simpelweg door de betere luidsprekers... Je hoeft natuurlijk geen 5.1 versterker te kopen, maar het zou IMO zonde zijn om dan ineens meer geld uit te geven aan iets waar je niet zoveel aan hebt als een ruimer budget voor luidsprekers.

Ik ga me hier verder niet meer tegenaan bemoeien, eigenlijk. Volgens mij heb je nog niet eens zelf eens naar verschillen tussen versterkers geluisterd, doe dat nou eerst eens voordat je je hier allemaal zorgen laat maken.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 07-01-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

JvS schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:11:
[...]
Nog een keer: De verschillen in geluid tussen versterkers zijn dermate klein dat je veel beter een surround versterker van 200 euro kan kopen met twee speakers die je mooier vindt klinken dan een duurdere (en zogenaamd veel betere) stereo versterker en nog een losse tuner (kost geld) en dan met twee mindere luidsprekers.

Pin je in niet zo vast op versterkers en dat die "goed" moeten zijn. Een versterker van 200 euro is gewoon al "goed" (in die klasse). Ga eerst eens zelf luisteren. Schakel eens tussen een paar speakers en schakel eens tussen een paar versterkers. Dan moet je voor jezelf eens bepalen waarin je nou wel en geen verschillen hoort. Schakel ook blind zodat je niet door een verkoper op je ingepraat wordt, waardoor je ineens allerlei verschillen hoort omdat je denkt ze te moeten horen.

[...]
Die verschillen in de prijsklasse 150-250 euro zijn echt marginaal, als ze dat al zijn. Als je voor minder geld een receiver kan kopen (waar wel 5 eindversterkers in zitten), dan is dat een veel handigere keuze. Die dingen worden veel massaler gemaakt en zijn mede daardoor een stuk goedkoper.

De prijs van instap stereo versterkers ligt een stuk boven die van 5.1 receivertjes. Door het budget dat je overhoudt, kan je een betere set kopen simpelweg door de betere luidsprekers... Je hoeft natuurlijk geen 5.1 versterker te kopen, maar het zou IMO zonde zijn om dan ineens meer geld uit te geven aan iets waar je niet zoveel aan hebt als een ruimer budget voor luidsprekers.

Ik ga me hier verder niet meer tegenaan bemoeien, eigenlijk. Volgens mij heb je nog niet eens zelf eens naar verschillen tussen versterkers geluisterd, doe dat nou eerst eens voordat je je hier allemaal zorgen laat maken.
Dat is ook allemaal wel zo, maar aangezien hij toch maar 2 kanalen gaat gebruiken lijkt het me fijner om te weten dat het geld dat je hebt besteed ook naar de kanalen gaat waar je naar luisterd. Als TS ook vaak gebruik maakt van de tuner is het inderdaad goedkoper om voor een a/v reciever te kiezen.
Ik heb er trouwens geen rekening mee gehouden dat instap stereo versterkers duurder zijn dan 7 kanaals a/v recievers, maar dat is na even zoeken inderdaad zo 8)7 (is eigenlijk belachelijk).

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ZiegoM schreef op Saturday 07 January 2006 @ 14:22:
[...]

Dat is ook allemaal wel zo, maar aangezien hij toch maar 2 kanalen gaat gebruiken lijkt het me fijner om te weten dat het geld dat je hebt besteed ook naar de kanalen gaat waar je naar luisterd. Als TS ook vaak gebruik maakt van de tuner is het inderdaad goedkoper om voor een a/v reciever te kiezen.
Ik heb er trouwens geen rekening mee gehouden dat instap stereo versterkers duurder zijn dan 7 kanaals a/v recievers, maar dat is na even zoeken inderdaad zo 8)7 (is eigenlijk belachelijk).
Dus dan ga je omdat je uit principe geen geld wil betalen aan zaken die je niet gebruikt (de overige kanalen), voor méér geld een minder goed klinkende set (want mindere luidsprekers) kopen 8)7.

Wat mij betreft ben je dan gek. :P

(De kosten van dit soort apparaten zitten niet in het aantal eindversterkers, meer in transport, marketing, ontwerp, etc en dat is bij massa apparaatjes verdeeld over lekker veel apparaten dus wordt het goedkoper).

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 07-01-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even voor de volledigheid:

De Marantz SR4320 is een stereo receiver (dus ingebouwde tuner) die volgens een bepaalde zaak in België 349 euro kost.
De Marantz SR4600 is een dolby surround receiver (dus ook ingebouwde tuner) die bij diezelfde zaak 399 euro kost.

Dit zijn de enige toestellen zowel in surround receivers als stereo receivers van Marantz, die ik kan betalen. De prijs voor beide receivers ligt dicht tegen elkaar, dus ik kan op beide sets dezelfde speakers kiezen.

De keuze tussen een AV-receiver en een stereo-receiver heeft hier dus geen invloed op de keuze van de speakers die er aan gehangen worden. En in dat opzicht dacht ik dus beter voor de stereo-receiver te kunnen kiezen dan de AV-receiver (gebaseerd op de gedachte die ik hiervoor al aanhaalde).

(Ik 'vergeet' hier even bewust de Pioneer AV-receiver van 249 euro en spreek momenteel enkel over welke combinaties ik zou kunnen beluisteren)

Het effectief beluisteren ga ik zeker ook doen. Vandaag raak ik niet meer in de winkels, dus wordt het uitgesteld tot begin februari (tot na mijn examens). Dat geeft mij genoeg tijd om ook via mail voorstellen te krijgen van de zaak waar ik wil gaan luisteren én een luister-afspraak te maken waar ik de gekozen configuraties kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat is dus een zeer subjectief punt; ik ken jou mening inmiddels, maar vrijwel iedereen die serieus met audio bezig is zal vertellen dat een Marantz PM4001, 7001 of een NAD C320BEE echt wel hoorbaar beter presteert in stereo dan een surround receiver in dezelfde prijsklasse. TS geeft zelf al aan dat je voor 50 euro meer ergens anders moet besparen, en daar heeft hij gelijk in. Vraag is natuurlijk of TS de stereoprestaties van een 4600 niet voldoende acht. Mijn Marantz 4200 presteert in elk geval een stuk minder dan mijn tweedehands Arcam Alpha One in stereo, om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sinds eergisteren zijn mijn examens voorbij, en gisteren ben ik dus wat gaan luisteren.

De zaak waar ik naartoe ben gegaan is Alpha High End Audio in Antwerpen (5 min. stappen van station Antwerpen-Centraal). Dit was de enige winkel waar ik op internet een review over kon vinden (op Hifi.nl) die bovendien zeer positief was. Bovendien hebben zij enorm veel merken staan.

Van de man die me hielp kreeg ik te horen wat ik op internet de laatste week ook al had gelezen. Als je voor een klein budget goeie aparatuur wilt, dan kan je niet fout gaan met Cambridge Audio. Hij zei dat Cambridge Audio binnen mijn prijsklasse beter presteert dan Marantz of Denon van dezelfde prijs. Bovendien vind ik Cambridge Audio heel mooi ogen (de Azur-reeks tenminste).
De man vertelde me ook meteen heel eerlijk dat mijn "doel" om B&W 601 speakers te gebruiken niet zo verstandig was met Cambridge Audio. Te twee merken matchen niet goed zei hjij, en volgens hem matchte Mordaunt-Short veel beter met Cambridge Audio. Bovendien zijn de Mordaunt-Shorts die hij mij voorstelt een pak goedkoper dan B&W 601's.

Na een hele uitleg en een kleine prijs-offerte zijn we dan gaan luisteren naar Cambridge. Ik geef de man 100% gelijk, Cambridge en B&W is voor mij geen goed huwelijk. Het klinkt allemaal heel hol en vervormt. Het is net alsof je in een kleine badkamer naar muziek luistert. Alles lijkt te weergalmen. De Mordaunt-Short die ik hoorde op de Cambridge had geen van deze gebreken en klonk gewoonweg héél mooi.
Hij liet mij de Mordaunt-Short ook op een véél duurdere Marantz versterker horen en daar klinken ze nog heel wat zuiverder op, maar het geld voor zo een versterker en CD-speler, dat heb ik niet.

Al bij al dus een zéér positieve luisterervaring. Ik had nooit verwacht dat ik zo grote verschillen zou horen tussen speakers, maar dat is dus wel zo. Zelf tussen versterker (wel in heel verschillende prijscategorieën) kon ik verschil opmerken. Iedereen die in België dus op zoek is naar goed advies en een goeie zaak, moet dus zeker deze zaak overwegen. Het enige nadeel aan gisteren zijn de prijs (die ligt toch weer bijna 250 euro hoger) en de looks van de Mordaunt-Short, die vind ik niet echt om over naar huis te schrijven.

Uiteindelijk overweeg ik nu dus volgende configuratie:

Cambridge Audio Azur 540A (weet niet of het de nieuwe versie is)

Afbeeldingslocatie: http://www.cambridgeaudio.com/assets/page_pictures/540A-Mar04535.jpg

Cambridge Audio Azur 340T

Afbeeldingslocatie: http://www.cambridgeaudio.com/assets/page_pictures/20050708_110839_340t-silver.jpg

Cambridge Audio Azur 540D

Afbeeldingslocatie: http://www.cambridgeaudio.com/assets/page_pictures/540D-Jan04535.jpg

Mordaunt-Short 902i

Afbeeldingslocatie: http://www.mordauntshort.com/assets/page_pictures/20050628_115438_902.jpg

Al deze componenten krijgen zeer lovende kritieken in What Hifi (ja ok, dat is geen absolute referentie, maar het is toch een teken dat het zeker niet slecht is), het ziet er zeer mooi uit, en het klinkt in mijn oren fantastisch voor dit budget. Op de foto's zou je het niet zeggen, maar de kleur van de verschillende Cambridge onderdelen is dus wel overal dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kritieken op de DVD speler zijn niet top hoor, zeker niet op geluidsgebied, toch een probleempje als je hem ook voor CD playback gebruikt. De rest is prima spul. Ik zou voor de CD speler in de Azur range gaan en dan een andere DVD speler erbij halen die excelleert op beeld, zoals b.v. de Toshiba SD350E die je voor minder dan 100 euro kan vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-02-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:29:
Kritieken op de DVD speler zijn niet top hoor, zeker niet op geluidsgebied, toch een probleempje als je hem ook voor CD playback gebruikt. De rest is prima spul. Ik zou voor de CD speler in de Azur range gaan en dan een andere DVD speler erbij halen die excelleert op beeld, zoals b.v. de Toshiba SD350E die je voor minder dan 100 euro kan vinden.
Raar, ik vond enkel zeer lovende kritieken op de 540D. Volgens sommige reviews zou hij zelf heel wat cd-spelers in die prijscategorie het vuur aan de schenen leggen, en zou de beeldkwaliteit heel goed zijn. Dat was ook wat de verkoper mij vertelde (dat in tegenstelling tot alle andere DVD-spelers van Cambridge die niet zo schitterend zijn voor audio-weergave).
Nu zal ik je advies zeker niet negeren. Ik neem zodadelijk even contact op met de zaak en vraag hun mening er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Check even een What Hifi, daar kreeg hij geloof ik drie sterren. Moet je even achterin het tijdschrift loeren.

Verkoper bellen is niet echt nuttig, ga liever nog eens langs en luister zelf naar. Goede kans dat je hem prima vindt klinken, en wat kan jou dan de review in What Hifi, of de mening van een verkoper schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben nog eens gaan luisteren en de 540C heeft naar mijn mening maar een kleine meerwinst in geluidskwaliteit.
Nu zit ik nog met 1 klein probleem:
Ik wil stands kopen. Mijn oog is gevallen op Atacama Nexus 6 stands. Goeie reviews én schappelijke prijs. Probleem: de topplate is 145x180 terwijl de Mordaunt-Short 170x270 is. De breedte dat zal zo geen probleem vormen, maar hoe zit het met de diepte? Gaat dit problemen opleveren, of is dat normaal dat stands een pak kleiner zijn dan de speaker die erop geplaatst wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Anoniem: 98057 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:47:
[...]
...Denon AVC-A1XV met een setje Nautilussen en een DCD-SA1 en DVD-A1XV met een topmodel sub..
Om toch ff off-topic the blijven, tenzij de TS ineens toch naar deze klasse wilt gaan.
Euhmmm ze matchen voor geen ene meter .Ik heb eens de Denon (AVC) beluistert met een Nautilus 803 en geloof me: het klinkt nergens naar! Een en al gebonk, slappe mid en ontbrekende hoog...Kijk dan naar OF een ander merk speaker OF een ander merk versterker. Ze zijn allebei goede producten, maar zo'n huwelijk gaat heel snel op de klippen lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Nog ff 1 tip voor de TS-er: als je toch aan het luisteren bent, zou ik voor de gein ook eens een set van het zelfde merk, maar dan het dubbele in budget beluisteren (dus een hogere type). Mocht het tegenvallen kwa verbetering: jij blij!
En anders kun je twee dingen doen:
1. Doorsparen totdat je dat spul kunt kopen (en met de huidige apparatuur door blijven gaan)
2. Nu kopen met de gedachte dat upgraden zinvol is.

Ikzelf heb punt 1 gedaan. Ok, het heeft me ruim 5 jaar geduurd om bijna alles bijelkaar te krijgen wat ik wil (ben nog niet klaar), maar ik vond het de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anoniem: 43323 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:34:
Ben nog eens gaan luisteren en de 540C heeft naar mijn mening maar een kleine meerwinst in geluidskwaliteit.
Nu zit ik nog met 1 klein probleem:
Ik wil stands kopen. Mijn oog is gevallen op Atacama Nexus 6 stands. Goeie reviews én schappelijke prijs. Probleem: de topplate is 145x180 terwijl de Mordaunt-Short 170x270 is. De breedte dat zal zo geen probleem vormen, maar hoe zit het met de diepte? Gaat dit problemen opleveren, of is dat normaal dat stands een pak kleiner zijn dan de speaker die erop geplaatst wordt?
Is normaal. Zorg dat ze alleen niet teveel in de loop staan ;)
Nog ff 1 tip voor de TS-er: als je toch aan het luisteren bent, zou ik voor de gein ook eens een set van het zelfde merk, maar dan het dubbele in budget beluisteren (dus een hogere type). Mocht het tegenvallen kwa verbetering: jij blij!
En anders kun je twee dingen doen:
1. Doorsparen totdat je dat spul kunt kopen (en met de huidige apparatuur door blijven gaan)
2. Nu kopen met de gedachte dat upgraden zinvol is.

Ikzelf heb punt 1 gedaan. Ok, het heeft me ruim 5 jaar geduurd om bijna alles bijelkaar te krijgen wat ik wil (ben nog niet klaar), maar ik vond het de moeite waard.
Da's een briljant idee. En dan na vijf jaar weer iets gaan luisteren wat je niet kan betalen.

Als hij nu happy is met wat hij bij elkaar heeft gevonden na veel zoeken, waarom hem dan aanraden om iets te gaan zoeken wat hij toch niet kan betalen? |:(

[ Voor 39% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-02-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

EDIT: oeps, ik moet ff verder lezen in het topic alvorens te reageren..

[ Voor 88% gewijzigd door Gemineye op 15-02-2006 14:05 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ziezo, de kogel is door de kerk. Na overleg en veel lezen en opzoeken wordt het dus volgende set (niet zo sterk verschillend van enkele posts hoger)

Cambridge Audio AZUR 540A versterker
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/producten/images/cambridgeaudio/camaudio540a.jpg

Cambridge Audio AZUR 540D dvd-speler
Afbeeldingslocatie: http://images.digitalshop.ru/big/tovar/azur_540D_Bl.jpg

Cambridge Audio AZUR 340T tuner
Afbeeldingslocatie: http://www.cambridgeaudio.com/assets/page_pictures/20050708_110839_340t-silver.jpg
(moet ook in het zwart zijn, maar vond geen afbeelding op internet)

Mordaunt Short AVANT 902i speakers
Afbeeldingslocatie: http://www.tribaluk.com/images/supplier/mordauntshort/03610953.jpg

Atacama Nexus 6 stands
Afbeeldingslocatie: http://www.progressive.gr/accessories/largephotos/ATANEXUSSilver.jpg

Hierbij krijgen we dan ook kwalitatieve RCA-kabel en speakerkabel.

Alvast bedankt aan iedereen die mij geholpen heeft in mijn zoektocht en advies gegeven heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mooi setje hoor, gefeliciteerd :)

Pagina: 1 2 Laatste