Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.954 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41
Ik heb een apparaat met een vast ip toegevoegd in het lijstje bij devices van de speedtouch. Hij heeft dus netjes de hostname, het apparaat zelf heeft een vast ipadres en een hostname. Er staat ook een vinkje bij, dus de speedtouch ziet dat ie connected is. Als ik nu ga pingen krijg ik alleen maar replies op ip adres, niet op hostname. De naam is 100% zeker goed.
Werkt DNS op het LAN dan niet goed of zo met de laatste speedtouch firmware? Tis best onhandig, nu moet ik m'n locale hostfile weer gaan misbruiken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Is het mogelijk om de DNS servers te veranderen in de ST716?
Ik wil openDNS servers gebruiken i.p.v. de KPN DNS servers waar vaak problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
supersatan schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:38:
Is het mogelijk om de DNS servers te veranderen in de ST716?
Ik wil openDNS servers gebruiken i.p.v. de KPN DNS servers waar vaak problemen mee zijn.
:dns server route add dns=<ip dnsserver> intf=Internet

En dat herhalen tot je alle servers hebt ingevuld. De overige DNS servers van de provider blijven wel staan, maar worden niet gebruikt door de hogere metric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.v.m. het probleem dat Vista na hibernating het netwerk niet meer zag, heb ik
de nieuwe firmware 6.2.H.5 en de 6.X...V14 configuratie wizzard van de nederlandse
Speedtouch site m.b.t. een ST716V5WL modem gedownload. Het netwerk probleem
is daarmee opgelost; maar zoals ik ook al had gelezen op dit zeer nuttige forum werkte
Speedlinq bellen niet meer. Dus ook de gesuggereerde wijziging van poort 5060 naar
38383 uitgevoerd, waarna bellen weer werkte. Alleen zijn er nu wat vage problemen,
o.a. als ik uitbel gaat de bel over aan de andere kant, maar ik hoor niets daarvan.
Of ik krijg in gesprek, terwijl dat niet zo is. Als ik de prefix *01 gebruik om de
KPN lijn te gebruiken gaat het wel goed (eigenlijk logisch)

In teruggaan naar 6.1.7.2 heb ik niet zo'n zin, eerlijk gezegd hoop ik dat er snel
weer een update komt van de 6.2.H.5 firmware, ik zou nog kunnen proberen de
6.1...V10 wizzard van Speedlinq te draaien, maar of dat helpt?

Iemand nog andere ideen om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
ik zou nog kunnen proberen de
6.1...V10 wizzard van Speedlinq te draaien, maar of dat helpt?
Ik denk wel dat dit gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersatan schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:34:
[...]
Ik denk wel dat dit gaat werken
Heb firmware 6.2.H.5 met de Speedlinq wizard 6.1...V10 gecombineerd (die eigenlijk aan
firmware 6.1.7.2 gekoppeld was). Voor zover ik kan overzien werkt alles nu goed, SIP loopt
weer via poort 5060, Vista komt goed uit Hibernate status, telefoon uit en in werkt nu goed.

Het lijkt er dus op dat de combinatie van 6.2.H.5 firmware (op een ST716V5WL) met de
6.1...V10 Speedlinq wizard goed werkt. Ik zag overigens bij het draaien van de wizard, dat
in tegenstelling tot de naam (InstalWiz_Speedlinq_R61_nl_V10.exe) aangegeven werd dat
de wizard voor 6.X firmware gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 23:09
Ik heb van het weekend ook een upgrade gedaan van de FW. Heb er nu ook 6.2.H.5 geïnstalleerd. Vreemde is dat als ik de configtool van mijn provider gebruik, VoIP van Budgetphone niet wil gaan werken. Draai ik echter een veel oudere configtool speciaal voor/van budgetphone (gedownload van callvoip.nl volgens mij) en voer daar dan mijn internetaccount-gegevens en voipaccount-gegevens in dan werken wel beide :S Terwijl ik in de interface echt geen instellingsverschillen zie. Had ik met vorige FW ook al last van.

Overigens heb ik nog steeds matig geluid met budgetphone. Ik had eerst hun alternatieve sipserver in gebruik, maar daar werd gesprekskwaliteit ook weer slecht. En nummerweergave werkte niet, na 6 keer overgaan van het nummer dat je belde was de verbinding weg, voicemail deed raar, etc. Dus maar teruggezet maar ik denk dat het aan mijn verbinding ligt. Ik heb een call open staan omdat mijn downloadsnelheid verschrikkelijk traag is in de avond. Overdag gaat beter maar dan zitten er flinke dippen in de snelheid (en dan hoor je ook de haperingen in je gesprek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

Speedmaster

Make my day...

Wat je kan doen is je config.exe met winrar uit te pakken, kijk vervolgens in de map templates voor welke versie template je gebruikt.
Met een goede text editer (ultra edit bv) kan je deze file's openen.
Doe dit met de oude config tool en de nieuwe en kijk welke instellingen in de template zijn veranderd.
Wellicht vind je daar ook het verschil waarom een nieuwe versie niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oussama douhou
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 13:36
Beste 716 fanaten,

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie er wat op hebben.

Ik heb een 2x een voipbuster account.
De een is voor mij en de ander heb ik eigenlijk aangemaakt voor me ouders zodat die wat kunnen besparen en meer aan mij te besteden hebben :9~

Op sip 1 en poort 1 zit het accountje van me ouders en op sip 2 en poort 2 die van mij.
En onze KPN lijn op de pstn poort.

Nou is het als volgt:

Ik heb het zo ingesteld met het config tooltje dat alle uitgaande gesprekken direct via vb gaan mits #0 wordt gedraait. Het probleem is echter dat als naar het KPN nummer wordt gebeld de telefoons op allebei de poorten over gaat.

Dus mijn vraag is: Is het ook mogelijk om het KPN nummer alleen op poort 1 over te laten gaan?

Ik wacht vol verwachting op jullie oplossing.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Er is een nieuwe firmware: 6.2.T.2 oftwel 6.2.29.2.
site http://www.speedtouchforum.de/viewtopic.php?t=1089

Ik adviseer wel om de internationale firmware's te nemen..

[ Voor 22% gewijzigd door cornfed99111 op 08-10-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Zo uit mijn hoofd gezegd moet je in in je installatie wizard kiezen voor phone 1 ipv phone 2 of beide.

edit: even getest op mijn eigen 780 maar klopt niet 8)7 |:(
moet dus het antwoord schuldig blijven

[ Voor 19% gewijzigd door Speedmaster op 08-10-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Nee, standaard worden telefoontjes die binnenkomen op de lifeline poort (PSTN poort) doorgestuurd naar beide poorten. In de webinterface kun je dit niet aanpassen. Misschien in de CLI, maar dat durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
cornfed99111 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:06:
Er is een nieuwe firmware: 6.2.T.2 oftwel 6.2.29.2.
site http://www.speedtouchforum.de/viewtopic.php?t=1089

Ik adviseer wel om de internationale firmware's te nemen..
Welke moet ik dan hebben voor de 716WL v5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Ik heb het zojuist geprobeerd en zowel VOIP (Budgetphone) als ADSL (KPN) werkt stabiel.
Ik heb nog geen veranderingen t.o.v. de vorige firmware kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het zijn hoofdzakelijk bugfixes.
Ik heb zelf een 780WL en met de nieuwe firmware is veel Vista wlan netwerk leed mee opgelost.
Hij draait tot nu toe erg stabiel bij mij. (Voipbuster en BBNed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 10:59

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

he3763 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:56:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, althans, ik krijg na het restoren van de settings een foutmelding. Na een reboot van het modem lijkt hij de settings wel te hebben gerestored.
Ik had dit ook al sinds geloof ik Firmware 6.2.G.3. Behoorlijk |:( :( omdat ik alleen mijn Rules&Settings erin kreeg door een .TPL file te hacken van de setup-wizzard. Met de laatste zelfs ook. Ik heb zonet (eindelijk) uitgevonden dat het aan IE7 ligt 8)7 :X Met Firefox was het hele probleem pleite en kan ik weer van hartelust backuppen & restoren!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:25
Ik heb firmware 6.2.17.5 (R6.2.H.5 van speedtouch.nl) op de 716v5 WL van m'n ouders gezet.
(Voip van SL/Rits/BBned werkt weer spotless na de workaround uit het SL-topic :))

Maar: Van de 10 keer dat we de pc starten, krijgt hij nu 8 keer een autoconfig-ip (169.x.) Via de 121g-app kun je dat weer corrigeren, maar dat wil ik de zieltjes niet aandoen. Met de 6.1.7.2 kwam dit maar sporadisch voor. Tssk! ;) Ik ga vandaag wat spelen met de kanalen, maar misschien herkent iemand iets. Het betreft dus een WLAN met een Speedtouch 121g usb op de pc.

/edit: Paar keer ander kanaal genomen nu. Zat lang geleden op 11, daar staan er nog twee van bij buren. Toen een tijd 1. Nu op 5 uitgekomen en signaal bleef best sterk. Maar dit zijn nog steeds momentopnamen.

[ Voor 31% gewijzigd door Doane op 13-10-2007 15:15 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Met de allernieuwste firmware die hier te download staat heb ik behoorlijk veel performance problemen over het draadloos.. Ik moet nu zo nu en dan herstarten om mijn snelheid te behalen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Allemaal,

Sinds gisteren heb ik een speedtouch op de kop weten te tikken met voip functionaliteit. Ik heb als modem een Draytek Vigor 2600, deze loopt met een ethetnet kabel van 15 meter naar mijn speedtouch welke op de overloop staat. Zo heb ik in het hele huis goede dekking om draadloos te internetten.

Echter als ik de speedtouch als modem configureer direct op het isra kan ik voipen zonder probleem, echter nu ik hem niet meer als modem gebruik kan hij maar niet registeren. Ik heb op mijn Draytek de poorten al opengezet maar ook dat werkt niet.

Ik heb absoluut geen telnet kennis, maar heb geprobeerd het trucje van de TS te doen maar lukt mij niet, zou iemand mij iets meer uitleg kunnen geven? Ik kan via telnet zowieso niet inloggen op het IP 10.0.0.138, ik moet dan 192.168.1.254, dan met Administrator zonder ww kom ik er in. maar dan....

ALvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Groet,
Rogier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zijn er eigenlijk goede resources te vinden over wat er allemaal mogelijk is met een speedtouch? Want hierna zoeken op internet met termen als "speedtouch advanced configuration" of "speedtouch tips and tricks" en meer van zulks levert niet heel erg veel op, anders dan basis hoe-verbind-ik-met-m'n-isp tutorials en weinig verduidelijkende CLI user manuals die eigenlijk alleen maar een command listing geven.

Wat ik eigenlijk wil is dat mijn speedtouch zowel NAT als bridge doet. Dwz, verkeer van een specifiek MAC address moet hij gaan bridgen, terwijl hij voor het overige verkeer gewoon NAT toepast.

Momenteel staat hij in bridged mode, en ik zat al te prutsen om het voor elkaar te krijgen om een virtuele interface aan te maken die verbonden is met het internet met daarop een dhcp client, die dan zou moeten fungeren als de destination voor NAT, maar ik had problemen met het aanmaken van de interface (ik weet het niet precies meer, maar volgens mij had ik een bridged interface op een ander vlan, met daarop een ip interface en een dhcp client, maar die client wilde geen ip adres verkrijgen)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:26:
Beste Allemaal,

Sinds gisteren heb ik een speedtouch op de kop weten te tikken met voip functionaliteit. Ik heb als modem een Draytek Vigor 2600, deze loopt met een ethetnet kabel van 15 meter naar mijn speedtouch welke op de overloop staat. Zo heb ik in het hele huis goede dekking om draadloos te internetten.

Echter als ik de speedtouch als modem configureer direct op het isra kan ik voipen zonder probleem, echter nu ik hem niet meer als modem gebruik kan hij maar niet registeren. Ik heb op mijn Draytek de poorten al opengezet maar ook dat werkt niet.

Ik heb absoluut geen telnet kennis, maar heb geprobeerd het trucje van de TS te doen maar lukt mij niet, zou iemand mij iets meer uitleg kunnen geven? Ik kan via telnet zowieso niet inloggen op het IP 10.0.0.138, ik moet dan 192.168.1.254, dan met Administrator zonder ww kom ik er in. maar dan....

ALvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Groet,
Rogier
Ik heb hetzelfde nu alleen dan heb ik een ZyXEL 2602H-D1A modem. Dit modem regelt mijn huis/tuin/keuken telefoonverkeer (zodat ik thuis geen ruzie krijg als ik weer aan het experimenteren ben). Ik heb dit modem in de standaard instellingen gelaten. Vervolgens heb ik de speedtouch als access point laten werken en deze een ander IP gegeven (omdat deze dezelfde als de ZyXEL gebruikte). Dus:

* Modem standaard laten. Met DHCP aan dus.
* Speedtouch DHCP uitzetten en een ander IP geven. (Bijvoorbeeld 192.168.1.250 ipv 254)

Vervolgens moet het registreren gewoon lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een speedtouch 716 V5 Wlan gescored! Ik wil deze gaan gebruiken om VOIP op een dect telefoon te kunnen gebruiken. Mijn huidige internet config ziet er als volgt uit:
- ISP : kabelinternet bij @Home
- Modem: Motorola aangesloten op
--> Router: E-tech met Wifi

Ik weet nog niet precies hoe ik de handel moet configureren voor VOIP (inkomend budgetphone nr. (10 E/jaar) en uitgaand VOIPbuster). Ik las ergens dat het op de ST 716 niet mogelijk is om 2 verschillende voip provider accounts in te stellen dus dat moet dan via voxalot.com, of is hier inmiddels een andere oplossing voor?

Kan ik mijn E-tech router compleet vervangen door de ST als ik poort 4 tot wan-poort omtover met de beschrijving van p88l:

ff reset naar factory defaults is het handigste, daarna: telnet 192.168.1.254 of 10.0.0.138

Login met Administrator zonder password en dan:

Haal de interface voor ethernet poort 4 weg van de bridge (LocalNetwork):
eth bridge ifdelete intf=ethport4

Maak hem als algemene ethernet interface aan:
eth ifadd intf=ethport4

Koppelen interface aan fysieke poort:
eth ifconfig intf=ethport4 dest=ethif4

Attachen ethport4 interface:
eth ifattach intf=ethport4

Dan IP interface aanmaken voor WAN gebruik, gebruik maken ethport4:
ip ifadd intf=WAN dest=ethport4

Is als het goed is direct lid van de wan groep, maar anders ff:
ip ifconfig intf=WAN group=wan

Attachen van WAN interface:
ip ifattach intf=WAN

Dan wil je dat ie NAT doet over de WAN interface naar de bridge toe:
nat ifconfig intf=WAN translation=enabled

En met DHCP via je kabelmodem gewoon een IP adres gaat halen:
dhcp client ifadd intf=WAN
dhcp client ifconfig intf=WAN gateway=enabled dns=enabled
dhcp client ifattach intf=WAN

Dit de default connection maken:
system config defaultconnection=WAN

En dan kun je Internet interface (die op de ATM zit) er wel uitgooien:
(weet zo niet of het nodig is, heb het wel gedaan)
ppp ifdelete intf=Internet

Als je echt grondig wilt zijn kun je nog atm en ppp interfaces/relays weggooien:

ppp relay ifdelete intf=ethoa_0_35
ppp relay ifdelete intf=ethoa_8_35
ppp relay ifdelete intf=bridge

eth ifdelete intf=ethoa_0_35
eth ifdelete intf=ethoa_8_35

atm ifdelete intf=atm_0_35
atm ifdelete intf=atm_8_35

atm phonebook delete name=atm_pvc_0_35
atm phonebook delete name=atm_pvc_8_35

En dan nog een mooi naampje geven voor in de webinterface:

env set var=CONF_SERVICE value="Poort 4 is WAN poort"

en niet vergeten om alles op te slaan met:

saveall

Thanx alvast trotse ST 716 eigenaren!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:14:
Ik heb ook een speedtouch 716 V5 Wlan gescored! Ik wil deze gaan gebruiken om VOIP op een dect telefoon te kunnen gebruiken. Mijn huidige internet config ziet er als volgt uit:
- ISP : kabelinternet bij @Home
- Modem: Motorola aangesloten op
--> Router: E-tech met Wifi

Ik weet nog niet precies hoe ik de handel moet configureren voor VOIP (inkomend budgetphone nr. (10 E/jaar) en uitgaand VOIPbuster). Ik las ergens dat het op de ST 716 niet mogelijk is om 2 verschillende voip provider accounts in te stellen dus dat moet dan via voxalot.com, of is hier inmiddels een andere oplossing voor?

Kan ik mijn E-tech router compleet vervangen door de ST als ik poort 4 tot wan-poort omtover met de beschrijving van p88l:

....

Thanx alvast trotse ST 716 eigenaren!
Over je VoIP vraag:

Nee dat klopt. De Speedtouch kan wel 2 sip accounts registreren, maar die dienen bij dezelfde provider te zijn. Dus Budgetphone + Voipbuster kan dus niet.
Via Voxalot is dit ook niet meer gratis te regelen. Je kunt wel uitbellen via voxalot en mooie dialplans maken, maar inkomende gesprekken vallen niet meer onder de gratis service van voxalot. Hiervoor moet je bijbetalen.

Ik heb wel gehoord dat je je budgetphone nummer kan laten doorverwijzen naar een ander sipaccount. Soort doorschakelen is dat dus. Hiervoor moet je budgetphone even bellen. Vraag dan of ze je nr willen laten doorverwijzen naar <gebruikersnaam>@sip.voipbuster.com. Op die manier hoef je alleen maar je voipbusteraccount in je Speedtouch in te stellen. Eventueel kunnen ze 'm ook doorsturen naar je voxalot account. Op die manier kun je wel gesprekken ontvangen.

Over E-tech vervangen:

Ja op die manier kan dat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Ik gebruik de laatste firmware en de laatste config tool (v15) i.c.m. KPN DIRECT-ADSL.
De laatste tijd reset mijn modem zich regelmatig spontaan als ik torrents aan het downloaden ben. Zelfs als het er maar 1 of 2 zijn. Ik gebruik uTorrent daarvoor.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
supersatan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:50:
Ik gebruik de laatste firmware en de laatste config tool (v15) i.c.m. KPN DIRECT-ADSL.
De laatste tijd reset mijn modem zich regelmatig spontaan als ik torrents aan het downloaden ben. Zelfs als het er maar 1 of 2 zijn. Ik gebruik uTorrent daarvoor.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
Daarvoor moeten we eerst de oorzaak weten. Je zegt: "De modem reset". Valt dan dus ook de LAN/WLAN verbinding even weg of traint de modem weer opnieuw in? (DSL signaal dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
trolleystad schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:53:
[...]

Daarvoor moeten we eerst de oorzaak weten. Je zegt: "De modem reset". Valt dan dus ook de LAN/WLAN verbinding even weg of traint de modem weer opnieuw in? (DSL signaal dus)
Hij traint opnieuw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ok, dat betekent dus dat de modem niet reset en dat het mogelijk helemaal niet aan de modem ligt. Plaats is een de waardes waarmee het modem intraint. Dingen als SNR zijn belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
trolleystad schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:19:
Ok, dat betekent dus dat de modem niet reset en dat het mogelijk helemaal niet aan de modem ligt. Plaats is een de waardes waarmee het modem intraint. Dingen als SNR zijn belangrijk :)
Hij doet het alleen als ik Torrent download. Als ik dat niet doe blijft hij echt weken achter elkaar stabiel.

Link Information

Uptime: 0 days, 17:29:16
Modulation: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 3.072
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 859,13 / 1,52
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 11,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,0 / 6,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,0 / 29,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

[ Voor 42% gewijzigd door supersatan op 30-10-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Trolleystad

Bedankt voor de info! Ik zal eens even contact opnemen met budgetphone... Jammer dat de gratis mogelijkheden langzamerhand zo afnemen. Maar goed het blijft natuurlijk de moeite waard en bovendien erg leuk om lekker te prutsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 716 met mijn Speedlinq ADSL abonnement over Tiscali netwerk (all-in).

Lange tijd stabiel totdat je een torrent hebt lopen.

Overigens heb ik ook regelmatig dat mijn modem instellingen opeens verkrukt zijn. Het opnieuw restoren van de laatste backup-config helpt dan pas. Wellicht is dit laatste een opgerelateerd probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:06

franssie

Save the albatross

vanwege een overstap naat tiscali Telfort vanaf xs4all heb ik een speedtouch over. Nu is dit geen V/A vraag maar het volgende:
Kan ik mijn SP716 ook als briidge AP in het netwerk hangen (dus als AP client)? Via de menu structuren kom ik er niet uit (en het zou me verbazen als het kon) maar het zou leuk zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ja dat kan. Doe ik op dit moment ook. Doe het volgende:
  • Je ZyXEL modem plaats je bij je ISRA punt.
  • Haal de ethernet kabel tussen ZyXEL en speedtouch even los en koppel alleen je PC aan de speedtouch.
  • Log in op de speedtouch via http://speedtouch.lan
  • Ga naar de ethernetinterface in het menu en zet DHCP uit. Voeg een nieuw IP adres toe (waar nu dus 10.0.0.138 en 192.168.1.254 staat). Dat IP adres kan bijvoorbeeld 192.168.1.250 zijn.
  • Log uit van de speedtouch.
  • Toets in je browser in 192.168.1.250 (dat nieuwe IP adres). Nu kom je weer in de modem interface. Ga weer naar dezelfde pagina en verwijder de andere 2 IP adressen. (Dus 192.168.1.254 en 10.0.0.138)
  • Sluit nu de ethernetkabel tussen de ZyXEL en speedtouch aan. Klaar :)
Je speedtouch kun je nu bereiken op 192.168.1.250 en de ZyXEL op 192.168.1.254. Mocht je instellingen willen veranderen. Als je nu een PC aansluit zal deze een IP krijgen van de ZyXEL DHCP server. Je Speedtouch is nu een AP/switch. Ook de telefoonpoorten werken trouwens nog.

[ Voor 7% gewijzigd door Dolan op 31-10-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:06

franssie

Save the albatross

trolleystad schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:46:
Ja dat kan. Doe ik op dit moment ook. Doe het volgende:
  • Je ZyXEL modem plaats je bij je ISRA punt.
  • Haal de ethernet kabel tussen ZyXEL en speedtouch even los en koppel alleen je PC aan de speedtouch.
  • Log in op de speedtouch via http://speedtouch.lan
  • Ga naar de ethernetinterface in het menu en zet DHCP uit. Voeg een nieuw IP adres toe (waar nu dus 10.0.0.138 en 192.168.1.254 staat). Dat IP adres kan bijvoorbeeld 192.168.1.250 zijn.
  • Log uit van de speedtouch.
  • Toets in je browser in 192.168.1.250 (dat nieuwe IP adres). Nu kom je weer in de modem interface. Ga weer naar dezelfde pagina en verwijder de andere 2 IP adressen. (Dus 192.168.1.254 en 10.0.0.138)
  • Sluit nu de ethernetkabel tussen de ZyXEL en speedtouch aan. Klaar :)
Je speedtouch kun je nu bereiken op 192.168.1.250 en de ZyXEL op 192.168.1.254. Mocht je instellingen willen veranderen. Als je nu een PC aansluit zal deze een IP krijgen van de ZyXEL DHCP server. Je Speedtouch is nu een AP/switch. Ook de telefoonpoorten werken trouwens nog.
_/-\o_ - dus nu kan ik drie SIP providers aansluiten (wordt mijnvriendin gek maar da's wat anders), mijn draadloze netwerk een beetje uitbeiden en heb ik gelijk een switch achter mijn TV (nu enkele aansluiting).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me helaas nog niet om een WAN ip adres op de Speedtouch te ontvangen als ik hem omprogrammeer voor kabel internet volgens de stappen van p88i... Heeft iemand nog tips of aanvullingen op de eerder beschreven stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:20:

Voor de geinteresseerde.
----
Het is inderdaaad mogelijk om de modem met een WAN-poort in te stellen en dan de voice
mogeljikheden te gebruiken. Dit doet u op de volgende manier.

1. Klik Start.
2. Klik Uitvoeren.
3. Tik in "CMD" en klik OK.
4. Type in: "telnet 192.168.1.254"
5. Nu moet u uw username en password in vullen als u deze bij de eerste configuratie heet
ingevoerd.
6. Type in:

:ppp relay flush
:ppp flush
:eth flush
:atm flush
:atm phonebook flush
:eth bridge ifdelete intf=ethport4
:eth ifadd intf=eth_wan
:eth ifconfig intf=eth_wan dest=ethif4
:eth ifattach intf=eth_wan
:ip ifadd intf=ip_wan_eth dest=eth_wan
:ip ifconfig intf=ip_wan_eth status=up
:ip ifconfig intf=ip_wan_eth hwaddr=00:11:42:0c:65:1d <-- (deze regel alleen toevoegen,
wanneer het MAC adres gekloond moet worden)
:ip ifattach intf=ip_wan_eth
:nat ifconfig intf=ip_wan_eth translation=enabled
:dhcp client ifadd intf=ip_wan_eth
:dhcp client ifconfig intf=ip_wan_eth metric=5 dnsmetric=5
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-lease-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-renewal-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-rebinding-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=subnet-mask
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classless-static-routes
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=default-routers
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classfull-static-routes
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=domain-name-servers
:dhcp client ifattach intf=ip_wan_eth
:saveall

Nu zal uw poort 4 als wan poort geconfigureerd zijn.
----
Ik zal eerst deze stappen nog eens proberen en kijken of die beter werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
supersatan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:22:
[...]

Hij doet het alleen als ik Torrent download. Als ik dat niet doe blijft hij echt weken achter elkaar stabiel.

Link Information

Uptime: 0 days, 17:29:16
Modulation: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 3.072
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 859,13 / 1,52
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 11,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,0 / 6,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,0 / 29,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Zijn deze waardes goed?
Ik heb de afgelopen 5 dagen niet met uTorrent gewerkt, en mijn modem is ook al 5 dagen online.
Hoe kan ik voorkomen dat de ST716 niet reset bij Torrents?

edit: ik heb zojuist ook even geprobeerd met eMule, en na een half uur had ik alweer een reset van m'n ADSL verbinding :'(

[ Voor 5% gewijzigd door supersatan op 04-11-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het helaas met beide methodes niet voor elkaar om verbinding te krijgen met de Speedtouch in combinatie met mijn kabelinternet... Ik word er moedeloos van |:( Als ik de eerder genoemde stappen heb gevolgd (dus de Telnet stappen), wat moet ik dan doen? Hoe kom ik bij WAN settings enzo? Kan ik ergens een host name en mac adres invullen bijvoorbeeld?

Kortom welke stappen moet ik voor en na de telnet sessie doen om het in hemelsnaam aan de gang te krijgen? Als eerst Internet zou werken dan vind ik dat al heel wat! VOIP is dan de volgende stap...Thnx allemaal (In het bijzonder Trolleystad en P88I)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die deze noob uit de brand helpt? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Voordat je de Telnet sessie begint zou ik eerst de modem een volledige reset geven (reset gaatje ingedrukt houden totdat het pwr lampje ofzo rood gaat branden, duurt ongeveer 20 seconden ofzo).

Zorg ervoor dat je PC via een ethernet kabel op poort 1 is aangesloten. Daarna start je de telnet sessie. Zodra dat klaar is zet je de speedtouch even uit en doe je de kabel vanuit je kabelmodem in poort 4 op de speedtouch. Zet nu de modem weer aan en start de PC voor de zekerheid ook maar opnieuw op.

MAC adres klonen e.d. kan niet via de webinterface. Eigenlijk is de speedtouch geen volledige router die bedoeld is voor kabelinternet en dergelijke, dus je kunt niet bij de "WAN" settings komen. Door dit telnet truucje laat je de router in de speedtouch denken dat poort 4 de WAN poort is, maar meer ook niet. Het MAC adres kun je wel klonen, maar dat moet tijdens die Telnet sessie. Er is geen webinterface voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Dolan op 09-11-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks Trolleystad! Dit ga ik weer eens even proberen! Ik heb mijn MAC adres inderdaad voorheen nog niet gecloned (die regel heb ik overgeslagen 8)7 ).

Is er btw ook een manier om te copy pasten oid in telnet, dat overtypen sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik VNC wil draaien op mijn PC krijg ik het volgende. Ik heb de tutorials gevolgd van portforward.com

Ik heb poort 5900 voor zowel de TCP als UDP geforward (ik hoop goed ?)

Als ik dan naar http://www.realvnc.com/cgi-bin/nettest.cgi ga

Dan staat er:

The IP address requesting this web page is ... (REMOTE_ADDR)

Connecting to port 5900 ... succeeded.

Waiting for server to send version string... failed: (111, 'Connection refused')

Nu las ik ergens dat je de trigger port niet moet instellen als de port range ?

Kortom, hoe forward ik correct zodat ik VNC kan gebruiken. De firewalls op mijn draadloze laptop staan uit.

[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 10-11-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
W00fer schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:11:
Als ik VNC wil draaien op mijn PC krijg ik het volgende. Ik heb de tutorials gevolgd van portforward.com

Ik heb poort 5900 voor zowel de TCP als UDP geforward (ik hoop goed ?)

Als ik dan naar http://www.realvnc.com/cgi-bin/nettest.cgi ga

Dan staat er:

The IP address requesting this web page is ... (REMOTE_ADDR)

Connecting to port 5900 ... succeeded.

Waiting for server to send version string... failed: (111, 'Connection refused')

Nu las ik ergens dat je de trigger port niet moet instellen als de port range ?

Kortom, hoe forward ik correct zodat ik VNC kan gebruiken. De firewalls op mijn draadloze laptop staan uit.
Check anders LogMeIn.com ff. Geen geklooi met poorten nodig, en werkt geweldig goed.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 18:08
Een betaalde gesloten service als LogMeIn.com is toch niet te vergelijken met gratis open source software als VNC. Voor het instellen van port forwarding op Speedtouch modems zijn met Google vele handleidingen te vinden. Het instellen van een trigger port is helemaal niet nodig. Gewoon op 0 laten staan.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
www.crossloop.com

Gratis, gebruikt VNC en je hoeft geen poorten open te zetten. Enige nadeel is dat het alleen op windows werkt. Gebruik dit al heel lang om o.a. mijn ouders te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nee dat moet ik niet hebben. Het moet ook op een win98 bakje draaien namelijk.

Crossloop draait daar niet op en Realvnc wel, dus dat is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RichieB schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:56:
Een betaalde gesloten service als LogMeIn.com is toch niet te vergelijken met gratis open source software als VNC. Voor het instellen van port forwarding op Speedtouch modems zijn met Google vele handleidingen te vinden. Het instellen van een trigger port is helemaal niet nodig. Gewoon op 0 laten staan.
Er is gewoon een logmein Free variant. Die gebruik ik al ruim een jaar naar volle tevredenheid. Enige wat met Free niet kan is filesharing, maar dat is op zoveel manieren op te lossen dat ik het niet mis.
In elk geval wordt ook 98 ondersteund.

Maar uiteraard draag ik nu geen oplossing aan voor je probleem, maar ik ben zelf wel blij dat dat portforwarding gedoe bij al die familieleden met al hun verschillende modems verleden tijd is. Ik kreeg met vnc daarnaast ook veel braakpogingen op poort 5900. Maar dat is alweer even geleden. Ik weet niet hoe vnc tegenwoordig in mekaar steekt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
W00fer schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:07:
Nee dat moet ik niet hebben. Het moet ook op een win98 bakje draaien namelijk.

Crossloop draait daar niet op en Realvnc wel, dus dat is geen oplossing.
oh?
http://www.crossloop.com/faqs.html schreef:
What do I need to use CrossLoop?
Currently it works only with the Windows OS
- Windows 98 or later
- Pentium 500MHz +
- 128 MB RAM or greater
- 2 MB hard drive space
- Broadband Internet Connection: DSL, cable, T1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Pentium 500 mhz, dat heb ik dus niet...

Kan iemand mijn vraag alsjeblieft alsnog beantwoorden ?

Hoe forward ik correct en waarom krijg ik de url : Connection refused -1/111 ondanks dat ik (klablijkelijk goed geforward heb ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Er zijn er een aantal mogelijkheden:
  • je forward naar de verkeerde PC
  • VNC draait niet op de PC
  • VNC draait op een andere poort op je PC
  • VNC wordt tegengehouden door Windows firewall
  • Je Speedtouch firewall laat de VNC poort niet door (je hebt het beveiligingniveau aangepast)

• roalt
Ik ben het antwoord nog niet tegengekomen, maar is het mogelijk om met de Speedtouch te voorkomen dat er via je (POTS) KPN lijntje wordt uitgebeld?

Ik heb nu VoipBuster als SIP en ook nog steeds een KPN Bel Budget abbonement. Ik wil voorkomen dat ie automatisch via KPN belt als mijn ADSL of VoiPBuster account er uit ligt. Ik zou dan liever een in-gesprek toon of zo horen waarna ik alsnog via mijn dialplan via een '#' alsnog via KPN kan bellen.

Het moet wel mogelijk blijven om gebeld te worden via de KPN lijn (anders had ik net zo goed de lijn er uit kunnen halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem. Ik gebruik de Speedtouch 716 router (6.1.9.6) i.c.m. Voipbuster VOIP configuratie. Als ik een nummer bel en ik moet daarna in een menu een keuze maken dan lukt dat niet. Iemand ervaring mee? Waar zou dit aan kunnen liggen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36
Dat probleem heb had ik ook. kan komen door de codecs die je gebruikt, wat ik heb gelezen is de g729 codec niet echt geschikt om DTMF tonen overheen te gooien (bel je mobiel maar eens en druk een aantal toetsen in; je zult horen dat die amper hoorbaar zijn)

Ik had geen zin om te klooien met codecs, dus ik heb voxalot er tussen gegooid. als je er voor zorgt dat "Optimize Audio Path" uit staat, dan werkt het goed.

Heb weet niet of je nog een kpn nummer hebt waarop je gebeld wordt, want voxalot is alleen gratis als je geen inbound voip nummer hebt die je moet registreren (als je bijv een nummer van bugdetphone hebt), dan zou ik maar eens via de cli wat rommelen aan de codecs (bijv. g711 codec)

Pvouput live

• RichieB
Krypt schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:16:
voxalot is alleen gratis als je geen inbound voip nummer hebt die je moet registreren (als je bijv een nummer van bugdetphone hebt)
Als je een budgetphone nummer hebt kan je dat gratis laten forwarden naar je Voxalot sip adres. Zo blijft Voxalot gratis.

• roalt
roalt schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:32:
Ik ben het antwoord nog niet tegengekomen, maar is het mogelijk om met de Speedtouch te voorkomen dat er via je (POTS) KPN lijntje wordt uitgebeld?

Ik heb nu VoipBuster als SIP en ook nog steeds een KPN Bel Budget abbonement. Ik wil voorkomen dat ie automatisch via KPN belt als mijn ADSL of VoiPBuster account er uit ligt. Ik zou dan liever een in-gesprek toon of zo horen waarna ik alsnog via mijn dialplan via een '#' alsnog via KPN kan bellen.

Het moet wel mogelijk blijven om gebeld te worden via de KPN lijn (anders had ik net zo goed de lijn er uit kunnen halen).
Iemand?

• W00fer
  • Niet online
RichieB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:48:
Er zijn er een aantal mogelijkheden:
  • je forward naar de verkeerde PC
  • VNC draait niet op de PC
  • VNC draait op een andere poort op je PC
  • VNC wordt tegengehouden door Windows firewall
  • Je Speedtouch firewall laat de VNC poort niet door (je hebt het beveiligingniveau aangepast)
Die eerste en laatste hoe zou ik dat kunnen checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Probeer hetzelfde te doen als trolleystad bv. heeft gedaan met zijn Speedtouch:
instellen als AP/Switch met VOIP. Alles lukt, maar de sip client wil zich niet aanmelden aan de server. Hij blijft "Unregisterd". SNTP werkt ook niet, trouwens.

Config:
Abo: Tele2 Plus 10/1 (vandaar deze constructie, ben verplicht om de Davolink te gebruiken)
Modem: Davolink DV2020 (verbonden via netwerkkabel naar de 780)
AP/VOIP/Switch: Speedtouch 780WL (vandaar naar pc's en wireless laptop)

Ik heb de 780 in DMZ zone gezet in de Davolink. In de 780 de DHCP server uitgezet.
Alles werkt. Kan internet op en in de modems alles instellen.
Alleen geen VOIP. Moet je de 780 in een andere configuratie instellen? Welke?
Hij staat nu nog in de oude configuratie voor het BBNed netwerk.

Edit:
Heb nog even gegraven op internet....wat kost dat tijd zeg....
Volgens mij moet ik nog via Telnet bepaalde commando's ingeven om voip te laten
registreren. Ik heb ze gezien op de startpost, maar wat voor ip nummers staan daar?
Zijn ze voor de gateway of een ander statisch adres?
De Davolink is bij mij vast 192.168.1.1. DHCP begint bij 192.168.1.2, eindigt bij 192.168.1.200.
De Speedtouch staat vast op 192.168.1.100. De pc's krijgen gewoon een ip uit de pool.
Wat moet ik nu invullen?

[ Voor 27% gewijzigd door cornfed99111 op 25-11-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Na enkele telnet settings staat in het log "VOIP: Send REGISTER".
Maar hij krijgt geen antwoord. Het is net of er éénrichtsverkeer van de sip client is.
Heeft iemand nog suggesties? Via de laptop is er wel verbinding met de server.

SNTP werkt nu wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
hmm dat is vreemd. Bij mij werkte het gelijk na het uitzetten van de DHCP server en een eigen IP adres geven. Zorg er wel voor dat de andere IP adressen (192.168.1.254 en 10.0.0.138) uit de speedtouch gaan. Je zegt dat de speedtouch in de DMZ staat dus in theorie zou het moeten werken. Firewall misschien op de davolink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Hij werkt !!!
Ik had alleen het adres 1.0.0.138 laten staan in de LocalNetwork.
Toen die weg was, werkte alles. Dus telefonie staat registered, sntp werkt en de firewall van
de Speedtouch werkt ook. Dat laatste is zeer belangrijk, want de Davolink zend alles ongefilterd door.

Bedankt Trolleystad voor de beslissende tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Misschien domme vraag: waarvoor was dan het ipadres 10.0.0.138?
Ik kon nooit verbinden met de Speedtouch op dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
cornfed99111 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:42:
Misschien domme vraag: waarvoor was dan het ipadres 10.0.0.138?
Ik kon nooit verbinden met de Speedtouch op dat adres.
Dat is als je om één of andere reden geen IP kan verkrijgen (bijvoorbeeld DHCP per ongeluk uitgezet). Vroeger deed Speedtouch alles in de 10.0.0.* reeks, tegenwoordig ook 192.168.1.*, als iemand dan zichzelf een 10.0.0.* adres zou geven (vast), dan kan je op de modem via 10.0.0.138. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Duidelijk..En waarom is er geen verbinding met voip dan als dat ip adres actief is?
Als je de gateway aangeeft als 192.168.1.1 dan loopt het verkeer dan daarover toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
cornfed99111 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:24:
Duidelijk..En waarom is er geen verbinding met voip dan als dat ip adres actief is?
Als je de gateway aangeeft als 192.168.1.1 dan loopt het verkeer dan daarover toch?
Volgens mij probeerde de modem zichzelf te registreren met als eigen adres 10.0.0.138 (want dat adres stond er al langer in en is dus standaard blijkbaar), de davolink heeft zoiets van "WTF?" en doet er niks mee. Gevolg is dat registreren niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Heeft het niets te maken dat 10.0.0.138 uit de DHCP range ligt van de Davolink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
cornfed99111 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:27:
Heeft het niets te maken dat 10.0.0.138 uit de DHCP range ligt van de Davolink?
Dat zeg ik dus. Compleet ander subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Heb nu een raar probleem..
Via portscans via grc.com bv. kwam ik erachter dat poort 21,80,443 open staan.
De rest staat dicht of is stealth. Het maakt niet uit op welk niveau de firewall van mijn 780WL
staat ingesteld, altijd hetzelfde resultaat. Het moet te maken hebben met mijn recente
aanpassingen om voip aan het lopen te krijgen. (zie vorige postings hierboven) Want ik weet zeker dat voor de aanpassingen alles op stealth stond. Ik heb dat toen extra nagekeken.

Weet iemand hoe ik dat probleem uit de wereld krijg?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:25:
Ik heb het volgende probleem. Ik gebruik de Speedtouch 716 router (6.1.9.6) i.c.m. Voipbuster VOIP configuratie. Als ik een nummer bel en ik moet daarna in een menu een keuze maken dan lukt dat niet. Iemand ervaring mee? Waar zou dit aan kunnen liggen?
Het me het rimram gezocht maar hier is iets dat prima werkt.

Met Telnet voer je het volgende in de ST716 in:

voice config digitrelay=inbound

Inbound signalering (aka het indrukken van toetsen in de keuzemenuutjes) is nu mogelijk.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29
helaas:
parameter digitrelay has wrong setting.
Bad value for parameter 'digitrelay'
Bedoel je misschien "inband" ipv "inbound" ?

[ Voor 26% gewijzigd door Schweino op 29-11-2007 16:58 ]

Verwijderd

Schweino schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:55:
helaas:

[...]

Bedoel je misschien "inband" ipv "inbound" ?
Excuses: het moet "inband" zijn. Zat net te twijfelen en heb het even nagekeken.

• Dolan
cornfed99111 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:50:
Heb nu een raar probleem..
Via portscans via grc.com bv. kwam ik erachter dat poort 21,80,443 open staan.
De rest staat dicht of is stealth. Het maakt niet uit op welk niveau de firewall van mijn 780WL
staat ingesteld, altijd hetzelfde resultaat. Het moet te maken hebben met mijn recente
aanpassingen om voip aan het lopen te krijgen. (zie vorige postings hierboven) Want ik weet zeker dat voor de aanpassingen alles op stealth stond. Ik heb dat toen extra nagekeken.

Weet iemand hoe ik dat probleem uit de wereld krijg?
De firewall van de speedtouch wordt nu niet gebruikt aangezien je je speedtouch als switch/AP gebruikt. Kijk dus in je modem die nu de DHCP verzorgd.

• cornfed99111
Ik heb de 780 uit de DMZ gehaald. Poorten zijn staan weer op stealth. Ben weer gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
cornfed99111 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:42:
Ik heb de 780 uit de DMZ gehaald. Poorten zijn staan weer op stealth. Ben weer gelukkig.
Waarom had je de 780 überhaupt in de DMZ gezet dan? Heeft totaal geen nut als je de 780 als switch/AP gebruikt, tenzij je de 780 extern wilt beheren. Daarom gaf hij die poorten als open aan. De 780 had open poorten, maar niet naar je PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De bedoeling was om 780 ook als firewall te laten fungeren. Ik was niet zo tevreden met de firewall
van de Davolink. Bij de 780 zat echt alles dicht. Maar de Davolink laat zich wel nog pingen.
Maar ja, beter de Davolink firewall dan geen firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:25:
Ik heb de juiste setting gevonden in het forum van Voipbuster. De oplossing is:
1. run "telnet speedtouch" from the Start menu
2. Fill in your Administrator user name (default: Administrator password:<empty>)
3. type "voice config digitrelay=inband"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29
Ehm, dat zegt flurp4 al een paar posts boven je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oussama douhou
  • Laatst online: 05-06 13:36
Beste 716 fanaten,

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie er wat op hebben.

Ik heb een 2x een voipbuster account.
De een is voor mij en de ander heb ik eigenlijk aangemaakt voor me ouders zodat die wat kunnen besparen en meer aan mij te besteden hebben :9~

Op sip 1 en poort 1 zit het accountje van me ouders en op sip 2 en poort 2 die van mij.
En onze KPN lijn op de pstn poort.

Nou is het als volgt:

Ik heb het zo ingesteld met het config tooltje dat alle uitgaande gesprekken direct via vb gaan mits #0 voor het nummer wordt gedraait. Het probleem is echter dat als naar het KPN nummer wordt gebeld de telefoons op allebei de poorten over gaat.

Dus mijn vraag is: Is het ook mogelijk om het KPN nummer alleen op poort 1 over te laten gaan?

Ik wacht vol verwachting op jullie oplossing.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
oussama douhou schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:50:
Nee. Dat gaat hardwarematig voor zover ik weet. Zodra er een oproep binnenkomt op de PSTN lijn schakelt het relais en gaan beide poorten over. Er is wel een oplossing, maar dan ga ik er vanuit dat je via voipbuster geen voip-in nummer hebt en je er zelf nooit op gebeld word. Beltoon uitzetten of hoorn van de haak leggen. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Dolan op 04-12-2007 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Heeft iemand wel eens geprobeerd een andere ATA achter de Speedtouch 716v5 te hangen? Het liefst met behoud van VOIP op de router, maar zonder is ook goed.

Ik probeer nu een Siemens Gigaset S675IP aan de praat te krijgen, maar het lukt voor geen meter. Uitbellen wil wel, maar inkomende gesprekken (via gigaset.net) niet. Ik heb ongeveer alles al geprobeerd (telephony uit, unbind SIP, port forwarding richting de gigaset) maar niets helpt. :'( De hanset gaat wel over (SIP werkt dus), maar er is geen geluid (RTP dus niet). Echo test (1234#9) naar gigaset.net geeft ook geen geluid.

Alle tips/links zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik vermoed dat je moet kijken naar de poorten van de sip server.
Probeer eens andere poorten te gebruiken.
Dus elk SIP apparaat een eigen poort voor het verkeer.

[ Voor 20% gewijzigd door cornfed99111 op 09-01-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Nou, ik heb het voor elkaar hoor. Kostte een paar uurtjes, maar dan heb je ook wat. Ik had de SIP poort van de Gigaset al op 5061 gezet (toch bedankt cornfed991111), maar dat was niet genoeg. Waar je op moet letten is:
  • stun en SIP ALG (Application Layer Gateway) dienen hetzelfde doel: het publieke IP adres in de SIP verzoeken zetten. Stun doet dat door via udp requests naar een stun server het publieke IP adres (en NAT type) te achterhalen, en dus meteen het juiste adres in de SIP paketten te zetten. SIP ALG doet dit door op de router het prive adres (en poort) te vervangen door het publieke IP (en poort). Deze twee systemen kunnen conflicteren! Op de Gigaset kan je stun wel uitzetten per SIP provider, maar niet voor Gigaset.net (en daar ging het mij nu juist om). Om dit goed te laten werken moet je dus de SIP ALG uitzetten (met "connection unbind").
  • De RTP poort in de Gigaset (5004) is slechts een start poort! (Dit is nergens gedocumenteerd!) Ik merkte door met tcpdump op de ADSL router aan de andere kant te kijken dat opeens poort 5006 en later 5008 gebruikt werden. (De oneven poorten zijn trouwens gereserveerd voor RTSP). Ik heb nu dus poorten 5004-5020 geforward.
Het werkt nu gewoon samen met de VOIP poorten van 716v5 die gewoon SIP via 5060 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:24
Na een hoop zoeken in mijn Speedtouch 716v5 kom ik er niet uit. Wat ik wil: pingen naar een fictief intern adres, bijvoorbeeld 192.168.1.1 alleen dit moet direct worden doorgestuurd naar bijvoorbeeld 213.239.154.35

Is dit mogelijk met een Speedtouch en zo ja, hoe?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Op dit moment gebruik ik de firmware 6.2.17.5 maar zie dat er op de speedtouch site sinds november 6.2.29.2.0 aanwezig is.

Is deze fimware echt een verbetering? En zo ja weet iemand wat er veranderd is? :) Worden de intrain waarden er beter van?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Laatst online: 14-11-2024
Omdat ik gebruik maak van meerdere VoIP providers heb ik zowel de VoIP capaciteiten van de 780 in gebruik als die van een extra Sipura SPA ATA achter de 780. Met mijn 716 heb ik dat ooit voor elkaar gekregen, ik moest er wat moeite voor doen als ik me goed kan herinneren (kan ook voor de 510 geweest zijn van lang geleden).

Momenteel wil mijn Sipura niet meer bellen. Enig idee?

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

RichieB schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:40:
Heeft iemand wel eens geprobeerd een andere ATA achter de Speedtouch 716v5 te hangen? Het liefst met behoud van VOIP op de router, maar zonder is ook goed.

Ik probeer nu een Siemens Gigaset S675IP aan de praat te krijgen, maar het lukt voor geen meter. Uitbellen wil wel, maar inkomende gesprekken (via gigaset.net) niet. Ik heb ongeveer alles al geprobeerd (telephony uit, unbind SIP, port forwarding richting de gigaset) maar niets helpt. :'( De hanset gaat wel over (SIP werkt dus), maar er is geen geluid (RTP dus niet). Echo test (1234#9) naar gigaset.net geeft ook geen geluid.

Alle tips/links zijn welkom.
Als je de user.ini opslaat, kun je de mapping 5060->omschrijven naar 5070. In dat geval werkende externe apparaten weer als je je user.ini weer inlaad om te restoren.

...zelf ben ik nu bezig een dialplan te maken om 0800 en 06 verkeer over m'n normale lijn heen te krijgen dan wel m'n tweede voip account. Probleem wat ik heb, en al eerder beschreven: als ik prefix met 06, dan krijg ik weer de normale kiestoon.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:02
Heb sinds kort een st716v5 en heb de laatste firmware op het modem gezet. Mijn oude vertrouwde st510 heeft plaats moeten maken omdat mijn verbinding binnenkort wordt geupgrade door telfort naar 20mbit... maar dit terzijde. Het modem werkt na wat strubbeling perfect maar ik had ook niet anders verwacht van speedtouch :)
Heb het hier een beetje door gelezen.
Denk dat ik nu een beetje begin te begrijpen. Het is dus mogelijk om zonder dat je telefonie afneemt van je isp te bellen via b.v. voipbuster. Heb ik maar even een account aangemaakt.
Dit alles kun je instellen via een telnetsessie met je modem, nu is mijn vraag is er iemand die een lijstje heeft hoe je wat instelt, zodat ik niet alle diverse configuraties hoef uit te proberen....
Ik lees het een en ander over de instellingen en een dialplan, ook lees ik iets over het aanpassen van de user.ini (heb ik nog niet kunnen vinden overigens) zodat na een reset je instellingen bewaard blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door SaanBitch op 04-02-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@SaanBitch: je moet gewoon de instellingen uit de Voipbuster FAQ instellen in het webinterface van de Speedtouch. Dialplans zijn alleen nodig als je via verschillende providers wilt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Beste wat je kan doen is de config wizard downloaden van de speedtouch site
Hier in zit teven de optie om voipbuster als voip provider in te stellen.

Overigens als je naar http://speedtouch.lan gaat nadat je modem is aangesloten kan je vrij simpel ook de instellingen via de web interface doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:02
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 00:08:
Beste wat je kan doen is de config wizard downloaden van de speedtouch site
Hier in zit teven de optie om voipbuster als voip provider in te stellen.

Overigens als je naar http://speedtouch.lan gaat nadat je modem is aangesloten kan je vrij simpel ook de instellingen via de web interface doen.
mmmm daar was ik nog niet achter gekomen, wat een ongelofelijk goede tip.
Die wizard heb ik reeds gebruikt, maar dit ter overvloede. En zoals je hebt kunnen lezen in mijn vraag is dit mijn tweede speedtouch dus ook de webinterface is mij niet geheel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Saanbitch

Ik heb eerst config wizard gedraaid met mijn Speedtouch. Ik heb de Voipbuster instelling uitgekozen.
Toen de .ini file gesaved.
Nu kan je elke andere instelling in de Speedtouch zetten die je wilt.
Als je dan klaar bent, kan je via copy/paste de dailplan instelling van de Voipbuster .ini overzetten
in de nieuwe .ini.
Klaar.
Er is trouwens ook een dailplan editor voor de Speedtouch ergens op dit forum te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik heb even een heel ander vraagje dan dat er eigenlijk besproken wordt hier. Maar ik heb een kabel modem met daarachter de 716v5 hangen voor mijn pc's en draadloos netwerk. Dit heb ik gedaan zoals besproken was reeds zie o.a. mijn draadje.

Nu is het alleen zo dat ik geen upnp meer heb (is aangezet op de router). Ik gebruik mijn PS3 ism tversity. Mijn PS3 ziet tversity niet meer en upnp is niet beschikbaar nadat ik de 716v5 heb aangepast om te werken met de kabel modem. Ik heb tevens voor het playstation network ook opeens NAT3 gekregen (na port forwarding NAT2). Maar tversity port forwarding lost het probleem niet op.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 23:27
Ik zit met het volgende probleem

De bedoeling is het volgende:

In nederland bellen met telfort
naar het buitenland bellen (voornamelijk turkije) met andere voip aanbieder (voipraider in dit geval omdat daar turkije gratis is)

hoe stel ik dit in de modem in dat als ik geen 0 draai bijvoorbeeld gewoon telfort gebeld wordt en als ik een 0 draai voipraider ingeschakelt wordt. Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg het neit werkend

heeft iemand een kort stappenplan, alvast bedankt

(heb een speedtouch 780wl maar een 716v5 is praktisch hetzelfde)

• okio
  • Laatst online: 15:30
Klein vraagje,

Een kennis van mij heeft een internetverbinding van surfspot in een studentenhuis. Nu wil ik graag dat hij een voip nummer neemt van budgetphone om zo goedkoper te kunnen bellen (nu alles mobiel)

Is het mogelijk om de speedtouch (die ik nog over heb) te gebruiken als router en aansluitpunt voor een analoge telefoon en de modem functionaliteit dus niet te gebruiken?

Volgende situatie:
Internet wan surfspot > Speedtouch 706 > telefoon en pc

En welke instellingen heb ik hier voor nodig?

PS heb gezocht maar kon dit niet echt terug vinden

[ Voor 10% gewijzigd door okio op 21-02-2008 17:24 ]

• Falcon Heavy
  • Nu online
okio schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:03:
Klein vraagje,

Een kennis van mij heeft een internetverbinding van surfspot in een studentenhuis. Nu wil ik graag dat hij een voip nummer neemt van budgetphone om zo goedkoper te kunnen bellen (nu alles mobiel)

Is het mogelijk om de speedtouch (die ik nog over heb) te gebruiken als router en aansluitpunt voor een analoge telefoon en de modem functionaliteit dus niet te gebruiken?

Volgende situatie:
Internet wan surfspot > Speedtouch 706 > telefoon en pc

En welke instellingen heb ik hier voor nodig?

PS heb gezocht maar kon dit niet echt terug vinden
Misschien dat onderstaand jou ook helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 15:30
thanks zal ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Nu online
Frank J. schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:34:
Ik heb even een heel ander vraagje dan dat er eigenlijk besproken wordt hier. Maar ik heb een kabel modem met daarachter de 716v5 hangen voor mijn pc's en draadloos netwerk. Dit heb ik gedaan zoals besproken was reeds zie o.a. mijn draadje.

Nu is het alleen zo dat ik geen upnp meer heb (is aangezet op de router). Ik gebruik mijn PS3 ism tversity. Mijn PS3 ziet tversity niet meer en upnp is niet beschikbaar nadat ik de 716v5 heb aangepast om te werken met de kabel modem. Ik heb tevens voor het playstation network ook opeens NAT3 gekregen (na port forwarding NAT2). Maar tversity port forwarding lost het probleem niet op.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Even als reaktie op mijzelf. Ik ben nu bedraad met mijn PS3. Ik zie opeens wel Tversity en streamen gaat ook perfect. Toch staat uPnP uit als ik kijk bij netwerk status op de PS3.
Het lijkt erop dat er iets fout gaat van Wifi naar bedraad. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Laatst online: 10-06 20:20
Je kunt je huidige modemconfiguratie opslaan (user.ini), daarna bewerken met een teksteditor zoals notepad en vervolgens weer terug in het modem zetten als je geen zin hebt om met telnet aan de slag te gaan.

kijk dan onder het kopje "ppp.ini" of je gateway (ip kabelmodem) goed staat en onder "dnsc.ini" wat je dns servers zijn. Toen ik dit eenmaal aangepast had deed voip het goed en synchroniseerde de tijd ook weer goed volgens de log in de speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.b.v. de info in dit topic is het mij gelukt om mijn 716V5 met laatste firmware versie als ATA adapter werkend te krijgen achter een ST 546 (dit omdat deze sneller intrainde op de DSLAM).

Nu heb ik een ouder modem aangesloten (efficient 5861) die nog weer sneller intraind (ik zit op 6km van de wijkcentrale). Helaas werkt de viop via de ST716 niet meer. Uiteraart de routing in de 716 aangepast naar het andere modem. In het modem port 5060 geforward naar de 716.

Vanuit de (telnet) 716 kan ik naar internet pingen.

Mijn Sip provider is BudgetPhone.
Met de Softphone van BudgetPhone kan ik bellen en gebeld worden.

Werkende instelling met de 546 in de 716 zijn:

Registrar: budgetphone.nl
Reg. port: 5060
Proxy: 81.23.228.150 = normaal sip.budgetphone.nl
Proxy port: 5060

Wie kan mij verder helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@sathopper: zet er (eventueel met een hub) een PC tussen en kijk met wireshark wat er precies verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:47:
@sathopper: zet er (eventueel met een hub) een PC tussen en kijk met wireshark wat er precies verkeerd gaat.
Probleem gevonden. Helaas heb ik geen hub dus ik heb de gateway van de 716 naar mijn PC verwezen en daar zag ik dat het aanmelden van het ip adres 10.0.0.138 af kwam. Het 10.0.0.138 uit de 716 verwijderd en het werkt.

10.0.0.138 81.23.228.150 SIPRequest: REGISTER sip:budgetphone.nl:5060;transport=UDP

Bedankt voor de tip! _/-\o_

PS Wireshark lijkt wel heel erg veel op ethereal :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 15:33 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste